abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189216278
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:51 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee Europese boeren krijgen al allerlei subsidies en voordeeltjes zodat er niet enkel Chinees vlees in de schappen ligt, maar dan nog lukt het een deel dus niet om rond te komen, tsja...
Als de echte kosten in de kostprijs zouden zitten dan was er hier helemaal geen Chinees vlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189216288
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tis wat duurder he, dat hoogwaardige in Nederland geproduceerde vlees. Tot zover het sympathiseren met de Nederlandse boer.
Dan hoeven er dus blijkbaar niet zo veel te zijn. Maar nee elke boer die er is moet en zal zijn bedrijf moeten behouden. En die klote industrie moet maar inbinden!! Terwijl daar veel meer Nederlandse werknemers aan het werk zijn dan in de veeteelt. Met je sympathie
pi_189216334
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Dus: Subsidie op biologisch, puur, Nederlands vlees? ^O^
In een gezonde economie moet je geen staatssteun geven
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:59:21 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189216396
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jajaja speel het daar maar op..

Je komt maar met een compleet verhaal en anders ben je zo naief als de tering..

Je zegt net zelf dat je geen idee hebt.. waar praat je dan over met je wetenschappelijke publicaties..
Jij begint er toch zelf over dat de resultaten van een meting ze niet goed uitkomen? Dat vind ik nogal complot denken. Het RIVM legt het zelf uitgebreid uit waarom een combinatie van metingen en modellen wordt gebruikt in plaats van enkel metingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:04:12 #280
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_189216506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb persoonlijk meer respect voor boeren dan talloze andere beroepen die bij veel mensen hoger in aanzien staan. Ik bedoel die zorgen toch voor dat we onze magen elke dag weer kunnen vullen.
En een bouwvakker zorgt voor een dak boven je hoofd, door de elektricien zit je niet in de kou, door de loodgieter kun je lekker naar de wc...... nou en?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:04:27 #281
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189216511
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jij begint er toch zelf over dat de resultaten van een meting ze niet goed uitkomen? Dat vind ik nogal complot denken. Het RIVM legt het zelf uitgebreid uit waarom een combinatie van metingen en modellen wordt gebruikt in plaats van enkel metingen.
Welke resultaten? Welke meting?

Er is helemaal geen meting geweest.. er is alleen naar uitstoot gekeken..

Geen hond weet ook wat injecteren verschilt met ketsplaat uitrijden.. etc etc etc
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:06:12 #282
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189216546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:04 schreef Varr het volgende:

[..]

En een bouwvakker zorgt voor een dak boven je hoofd, door de elektricien zit je niet in de kou, door de loodgieter kun je lekker naar de wc...... nou en?
Waarschijnlijk zijn dat nou juist de beroepen waar hij eveneens respect voor heeft. Dat zijn niet echt beroepen die een "hoger aanzien" hebben.
pi_189216551
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:38 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Die subsidies zijn er alleen maar omdat elke dag nieuwe onwerkbare regels doorgevoerd zijn..
Het business model is heel rendabel.. jij hebt honger, zij hebben eten.. Werkt perfect..
Denk dat mensen niet meer zoveel zin hebben in dat eten joh
Vlees met hormonen, antibiotica of ziektes
geteeld groenten/fruit met pesticides of zo ver van het origineel veredeld dat het niet meer te eten is. Melk met pus van zieke koeien. Tja als dat is wat je te beiden hebt..... nee dan is het verdien model niet heel best. ja in een apocalyptisch scenario of 1700 misschien dan heb je geen keus maar toch niet meer in deze tijden jongens komop laat gaan. Soms moet je ook gewoon met je tijd meegaan
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:06:31 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:07:17 #285
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189216583
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:06 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

geteeld groenten/fruit met pesticides of zo ver van het origineel veredeld dat het niet meer te eten is. Melk met pus van zieke koeien. Tja als dat is wat je te beiden hebt..... nee dan is het verdien model niet heel best. ja in een apocalyptisch scenario of 1700 misschien dan heb je geen keus maar toch niet meer in deze tijden jongens komop laat gaan. Soms moet je ook gewoon met je tijd meegaan
Je hebt het nu serieus over boeren uit Nederland?
En wat eet jij trouwens?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:09:17 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189216651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb persoonlijk meer respect voor boeren dan talloze andere beroepen die bij veel mensen hoger in aanzien staan. Ik bedoel die zorgen toch voor dat we onze magen elke dag weer kunnen vullen.
Met de magen vullen is ook alles gezegd, aangezien het meeste dat de boeren aanbieden nauwelijks voedzaam is, men krijgt daarvan geen kracht in armen of benen.
pi_189216670
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Marge dicteren door wetgeving :') !

Laten we het 'de grote sprong voorwaarts' noemen!
Niet dicteren. Maar je zit nu in een enorm scheve situatie waar de grote levensmiddelenconcerns alle macht hebben en de boeren alleen kunnen volgen. Dit is niet bepaald een gezonde markt te noemen en daar moet wel wat aan gedaan worden.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:11:46 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189216686
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Welke resultaten? Welke meting?

Er is helemaal geen meting geweest.. er is alleen naar uitstoot gekeken..

Geen hond weet ook wat injecteren verschilt met ketsplaat uitrijden.. etc etc etc
Jij begon erover dat een eventuele meetresultaten ze teveel zouden kosten. Meer de methode zelf is gewoon te duur. Dus wordt er een combinatie van modellen en metingen gebruikt.

Prima als jij dat allemaal niet vertrouwd. Daar zal je vast je redenen voor hebben. Ik vertrouw er wel op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:12:28 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189216696
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:46 schreef wawowiewa het volgende:

Helaas doen ze daar dan een bar slechte job in
Al die pesticiden die ze gebruiken
Hoe ze omgaan met dieren, vind je het geld dat er zoveel ziektes uitbreken
Al die massa productie kan ik geen respect voor hebben

Een vakman die een mooi product verbouwd met respect voor de natuurlijk ja prima respect, maar die andere lui nee sorry jullie maken mensen en dieren ziek
Heb je ooit een boerderij van dichtbij gezien? En nee, streetview telt niet.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:13:07 #291
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189216709
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:36 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Hier zelfs met subsidie vallen ze om....
Dan heb je gewoon geen rendabel business model
Hier vallen ze ook met subsidie om. Gewoon stoppen die subsidies, dan vallen ze ook niet meer om:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189216750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:06 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

:') Ben je nu willekeurige onzin aan het verzinnen? Als er iets teveel water bij de melk zit die je levert aan Campina dan gieten ze direct de hele vrachtwagen leeg en dan mag je als boer de melk van alle anderen vergoeden. Ze nemen altijd eerst een monster van de melk voordat deze meegenomen wordt.

En dan hebben wij het nog over water. Als er medicijnen of andere shit in je melk zit dan is het met een beetje pech direct afgelopen dan halen ze de melk niet eens meer op.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:15:55 #293
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189216790
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jij begon erover dat een eventuele meetresultaten ze teveel zouden kosten. Meer de methode zelf is gewoon te duur. Dus wordt er een combinatie van modellen en metingen gebruikt.

Prima als jij dat allemaal niet vertrouwd. Daar zal je vast je redenen voor hebben. Ik vertrouw er wel op.
Nou vertrouw maar op iets waarvan je in elk geval zeker weet dat het niet klopt.. _O-

Nogmaals de opname is nergens meegenomen.. het moest en zou over uitstoot gaan..

Dat er net een nieuwe kolencentrale in de eemshaven staat die half nederland van stroom voorziet is verder geen punt.. zolang de berekeningen maar bij de boer uitkomen.. Dat is de opdracht.

En als je dan denkt dat dat theorieen zijn dan moet je die balk even uit je oog halen
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:16:44 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189216813
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:14 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:') Ben je nu willekeurige onzin aan het verzinnen? Als er iets teveel water bij de melk zit die je levert aan Campina dan gieten ze direct de hele vrachtwagen leeg en dan mag je als boer de melk van alle anderen vergoeden. Ze nemen altijd eerst een monster van de melk voordat deze meegenomen wordt.

En dan hebben wij het nog over water. Als er medicijnen of andere shit in je melk zit dan is het met een beetje pech direct afgelopen dan halen ze de melk niet eens meer op.
De onwetendheid van sommigen is echt stuitend ja.
pi_189216821
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:11 schreef kipknots het volgende:

[..]

Niet dicteren. Maar je zit nu in een enorm scheve situatie waar de grote levensmiddelenconcerns alle macht hebben en de boeren alleen kunnen volgen. Dit is niet bepaald een gezonde markt te noemen en daar moet wel wat aan gedaan worden.
Zo werkt dat met een globale markt. Als je dat zou willen inperken richt je net zoveel schade aan als dat je oplost, want de meesten boeren in Nederland exporteren ook een boel naar het buitenland. Nederland zelf zou meer hebben aan een gereduceerd aantal boeren die daardoor ook meer winst zouden kunnen maken. De export stelt in waarde toch niet zo veel voor i.v.m. andere sectoren. Genoeg noodlijdende boeren die zich graag willen laten uitkopen volgens mij.
pi_189216831
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je hebt het nu serieus over boeren uit Nederland?
En wat eet jij trouwens?
Ja daar heb ik het over
Hun concurreren met de landen om ons heen, we leven in een internationale economie
Er zijn landen die hun producten vele malen goedkoper kunnen produceren
Die concurrentie kun je niet winnen

ipdv ga mooie producten maken daar willen mensen best wel voor betalen
ga iets nieuws doen. Niet die massa productie , lage kwaliteit zooi.
Want als kwaliteit je niet boeit dan ga je voor de laagste prijs en op prijs kunnen ze nou net niet concurreren. Dat is het probleem hier

Ik eet trouwens alleen organisch onbewerkte plantaardige producten
pi_189216854
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

De onwetendheid van sommigen is echt stuitend ja.
Dat heeft op Facebook gestaan hoor!!!!!!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:18:08 #298
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189216857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:17 schreef wawowiewa het volgende:
Ja daar heb ik het over
Oke.. dan ben ik verder klaar met je.. _O-
pi_189216878
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oke.. dan ben ik verder klaar met je.. _O-
Was ik eigenlijk allang, die knakker heeft niks in te brengen, negeren is beter.
pi_189216922
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:14 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

En terecht
Leuke truc om water bij je melk te doen om meer winst te pakken,..... sjonge jonge wat een niveau zeg man man man

Joh als je zo krap op de centen zit dan moet je iets zoeken wat beter rendeert joh niet andere mensen proberen in de maling te nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')