Ik geef ze groot gelijk. Er zijn veel ergere vervuilers. Pak die eerst aan en laat de boeren met rust.quote:EINDHOVEN - Verspreid over de hele provincie vertrekken maandagnacht tientallen boeren op hun tractor naar Den Haag om er dinsdag mee te doen aan een grote demonstratie tegen de Haagse politiek. Melkveehouder Peter van der Wielen sluit niet uit dat een deel van de 'marsroute' over snelwegen zal gaan. Hij acht het mogelijk dat er 'tegenstand' zal komen van de politie en mogelijk ook het leger.
Goed verhaal. Kom nou eens met bronnen van al je claims.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:17 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het over
Hun concurreren met de landen om ons heen, we leven in een internationale economie
Er zijn landen die hun producten vele malen goedkoper kunnen produceren
Die concurrentie kun je niet winnen
ipdv ga mooie producten maken daar willen mensen best wel voor betalen
ga iets nieuws doen. Niet die massa productie , lage kwaliteit zooi.
Want als kwaliteit je niet boeit dan ga je voor de laagste prijs en op prijs kunnen ze nou net niet concurreren. Dat is het probleem hier
Ik eet trouwens alleen organisch onbewerkte plantaardige producten
Producten welke van een boom of plant komen zonder dat dat deze bespoten zijnquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goed verhaal. Kom nou eens met bronnen van al je claims.
En wat zijn "organische onbewerkt plantaardige producten" eigenlijk?
Je begrijpt het echt niet he?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:20 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
En terecht
Leuke truc om water bij je melk te doen om meer winst te pakken,..... sjonge jonge wat een niveau zeg man man man
Joh als je zo krap op de centen zit dan moet je iets zoeken wat beter rendeert joh niet andere mensen proberen in de maling te nemen
Dus jij importeert het liever uit landen waar de eisen minder streng zijn? Logisch.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:17 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het over
Hun concurreren met de landen om ons heen, we leven in een internationale economie
Er zijn landen die hun producten vele malen goedkoper kunnen produceren
Die concurrentie kun je niet winnen
ipdv ga mooie producten maken daar willen mensen best wel voor betalen
ga iets nieuws doen. Niet die massa productie , lage kwaliteit zooi.
Want als kwaliteit je niet boeit dan ga je voor de laagste prijs en op prijs kunnen ze nou net niet concurreren. Dat is het probleem hier
Ik eet trouwens alleen organisch onbewerkte plantaardige producten
Denk niet dat veel Afrikaanse landen Nederlands vlees inkopen eigenlijkquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:23 schreef Oostwoud het volgende:
De Nederlandse agrosector in laten krimpen en dan weer gaan janken als een significant deel van Afrika crepeert van de honger.
Agro als een synoniem voor vlees zien.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Denk niet dat veel Afrikaanse landen Nederlands vlees inkopen eigenlijkMaar waarom zou je caren eigenlijk, is gewoon een teken dat ze hun eigen zaakjes niet op orde hebben. Ze krijgen al geld zat
Het gaat ook om de veeteelt hier.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:27 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Agro als een synoniem voor vlees zien.
O vandaar dat geraaskal. Toch wel van bomen en planten uit de buurt?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:23 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Producten welke van een boom of plant komen zonder dat dat deze bespoten zijn
Uit alles bleek dat een brede coalitie van diverse agrarische sectoren heeft gedemonstreerd. Lang niet enkel veeteeltboeren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het gaat ook om de veeteelt hier.
Maar de voorgestelde maatregelen gingen over het reduceren van de veestapel. Als er een politieman mee demonstreert wil dat niet zeggen dat de politie ook gesaneerd moet worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:29 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Uit alles bleek dat een brede coalitie van diverse agrarische sectoren heeft gedemonstreerd. Lang niet enkel veeteeltboeren.
Je kunt niet alles importerenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dus jij importeert het liever uit landen waar de eisen minder streng zijn? Logisch.
Nee, alle boeren waren aanwezig. Wat denk jij nou dat de volgende niet uit de landbouw komen? Kassenbouw of bloementeelt?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar de voorgestelde maatregelen gingen over het reduceren van de veestapel. Als er een politieman mee demonstreert wil dat niet zeggen dat de politie ook gesaneerd moet worden.
Kijk maar even waar die Superfood korrels vandaan komen...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:33 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Je kunt niet alles importeren
de EU stelt eisen
Je mag ook geen producten importeren waar kinderarbeid aan te pas komt etc
Volgens mij mag je nu niet eens legbatterijeieren importeren, maar ik kan het mis hebben
iig punt is , je kunt gewoon regels stellen aan wat wel en niet geïmporteerd mag worden, en dat wordt ook gedaan
Ik snap gewoon niet zo goed wat je nou bedoelt. Niemand loopt te zeuren over de akkerbouw... Het ging hier om de veeteelt. En ik begrijp ook niet hoe ze stonden voor Nederland, terwijl een gedeelte juist liep af te geven op 'de industrie'. Daar werken ook gewoon mensen die een hypotheek en kinderen hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, alle boeren waren aanwezig. Wat denk jij nou dat de volgende niet uit de landbouw komen? Kassenbouw of bloementeelt?
Gewillige slachtoffers... Maar genoeg is genoeg, dat is bij DWDD wel weer gebleken. Kijk al jaren niet meer naar de Amsterdamse linkse propaganda.
Maar vanavond blij verrast door Matthijs en tafelgast Umberto.
Jesse bij elk punt de boeren gelijk geven, en hop andere item. Leuk hapje over het salaris van Matthijs.
Maar de boeren stonden vandaag voor Nederland, voor elke sector. Niet alleen de landbouw en veeteelt. Jesse moet nog een hoop leren.
Het was juist bijzonder dat de "boeren" samen kwamen en niet verdeeld. Dus alleen de melkveehouders of de pluimveehouderij.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet zo goed wat je nou bedoelt. Niemand loopt te zeuren over de akkerbouw... Het ging hier om de veeteelt. En ik begrijp ook niet hoe ze stonden voor Nederland, terwijl een gedeelte juist liep af te geven op 'de industrie'. Daar werken ook gewoon mensen die een hypotheek en kinderen hebben.
Ik ben voor een referendum e.d., maar verder hebben zij nu evenveel inspraak als de rest van NL. Iedereen wil wel meer geld, maar Henk de teamleider in het magazijn moet daar vervolgens wel voor inleveren. Die 'topbestuurders' die honderdduizenden euro's per jaar vangen zijn maar zo'n klein gedeelte van Nederland, daar kan je dat nooit mee financieren. Iemand in loondienst kan vrijwel nooit echt buitensporig veel verdienen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het was juist bijzonder dat de "boeren" samen kwamen en niet verdeeld. Dus alleen de melkveehouders of de pluimveehouderij.
Zij stonden gezamenlijk op en zeiden nee, en hoe.
Nee tegen arrogant politiek Den Haag. En zetten deuren open voor de zorg, het leger en allerlei andere sectoren. Waarin mensen het maar moeten slikken.
Wat eisen zij? Onafhankelijk gedegen onderzoek en inspraak. Zoals het in een democratie moet zijn.
quote:
Roger.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:23 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Producten welke van een boom of plant komen zonder dat dat deze bespoten zijn
Dan snap jij de essentie niet, boeren is geen werk van 9-17. Da's een levensstijl en gaat niet om maar meer geld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ben voor een referendum e.d., maar verder hebben zij nu evenveel inspraak als de rest van NL. Iedereen wil wel meer geld, maar Henk de teamleider in het magazijn moet daar vervolgens wel voor inleveren. Die 'topbestuurders' die honderdduizenden euro's per jaar vangen zijn maar zo'n klein gedeelte van Nederland, daar kan je dat nooit mee financieren. Iemand in loondienst kan vrijwel nooit echt buitensporig veel verdienen.
Nogmaals, jij geeft nu aan dat het RIVM de opdracht heeft gekregen om een model te verzinnen waarbij de boeren als grootste bron zullen worden aangewezen. Ik geloof dat niet, en dat heeft niks met balken in ogen te maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou vertrouw maar op iets waarvan je in elk geval zeker weet dat het niet klopt..![]()
Nogmaals de opname is nergens meegenomen.. het moest en zou over uitstoot gaan..
Dat er net een nieuwe kolencentrale in de eemshaven staat die half nederland van stroom voorziet is verder geen punt.. zolang de berekeningen maar bij de boer uitkomen.. Dat is de opdracht.
En als je dan denkt dat dat theorieen zijn dan moet je die balk even uit je oog halen
Heb geen idee over welke superfood korrels je het hebtquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk maar even waar die Superfood korrels vandaan komen...
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]![]()
Jouw lijstje had het enkel over melk. Niet over zuivel.
Daar kiezen ze toch voor? Nogmaals, er zijn genoeg boeren die ervoor openstaan uitgekocht te worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan snap jij de essentie niet, boeren is geen werk van 9-17. Da's een levensstijl en gaat niet om maar meer geld.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Heb geen idee over welke superfood korrels je het hebt
Je bedoelt dat veevoer ? die soja en mais wat ze aan koeien geven ,een dier wat gras hoort te eten ? Ja daar heb je een goed punt, dat is gewoon dieren mishandeling die koeien worden daar ziek van en dan krijg je pus in de melk dat klopt ja slechte zaak zouden ze moeten verbieden
Nee hoor.. dat model was al verzonnen voor de opdracht werd gegeven.. en die opdracht luidde niet: Maak een totaaloverzicht..quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nogmaals, jij geeft nu aan dat het RIVM de opdracht heeft gekregen om een model te verzinnen waarbij de boeren als grootste bron zullen worden aangewezen. Ik geloof dat niet, en dat heeft niks met balken in ogen te maken.
Het protest van vandaag ging niet enkel om het luchtballonnetje van D66 over de veestapel. Dat was ten hoogste de laatste druppel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar de voorgestelde maatregelen gingen over het reduceren van de veestapel. Als er een politieman mee demonstreert wil dat niet zeggen dat de politie ook gesaneerd moet worden.
Misschien begrijp ik het gewoon verkeerd hoor, dat zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee hoor.. dat model was al verzonnen voor de opdracht werd gegeven.. en die opdracht luidde niet: Maak een totaaloverzicht..
Als je dat niet geloofd zou ik heel even kijken naar je bronnen..
De boeren zijn niet de grootste bron, dat is al een foute conclusie die nergens staat en jij als feit neerzet..
De realiteit is ver te zoeken bij je
Tip van de dag. Bel eens aan bij een veehouder, zo rond 1 uur 's middags zijn ze vaak wel binnen in huis, en vraag eens of ze je willen rondleiden op het bedrijf. En vraag dan alles wat je wil weten, of al denkt te weten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Heb geen idee over welke superfood korrels je het hebt
Je bedoelt dat veevoer ? die soja en mais wat ze aan koeien geven ,een dier wat gras hoort te eten ? Ja daar heb je een goed punt, dat is gewoon dieren mishandeling die koeien worden daar ziek van en dan krijg je pus in de melk dat klopt ja slechte zaak zouden ze moeten verbieden
nog een tip.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:14 schreef Joppy het volgende:
[..]
Tip van de dag. Bel eens aan bij een veehouder, zo rond 1 uur 's middags zijn ze vaak wel binnen in huis, en vraag eens of ze je willen rondleiden op het bedrijf. En vraag dan alles wat je wil weten, of al denkt te weten.
Dat is ook waarom ze vandaag bij nepnieuwskanaal NOS stonden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:09 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het protest van vandaag ging niet enkel om het luchtballonnetje van D66 over de veestapel. Dat was ten hoogste de laatste druppel.
Het gaat om het consequent wegzetten van een hele sector als dierenmishandelaars, gifspuiters en uitstoters van schadelijke gassen. Terwijl vrijwel alle hardwerkende ondernemers binnen de sector er alles aan doen om constant weer aan de regelgeving te voldoen. Regelgeving die altijd de stengste van Europa is. En de noodzakelijke investeringen komen altijd weer uit eigen zak. En ondanks die tegenwerking weet de sector op alle vlakken altijd weer efficient een hoge productie en een topproduct te leveren.
Men is zat om als zondebok te moeten fungeren voor problemen die veel bredere oorzaken hebben dan enkel landbouw.
klopt Fok! is de enige waarheid.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook waarom ze vandaag bij nepnieuwskanaal NOS stonden.
Waarom heb je geen reden tot twijfelen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik het gewoon verkeerd hoor, dat zou zomaar kunnen.
Ik begrijp echter vanuit het RIVM dat het grootste aandeel van stikstofdepositie vanuit de landbouw komt. En ja, dat is voor een deel gebaseerd op modellen omdat het te duur zou zijn om alles te meten.
Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen, noch aan de resultaten.
www.boerderij.nlquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom heb je geen reden tot twijfelen?
Zoveel bronnen die daar aanleiding toegeven omdat de modellen niet kloppen:
https://www.boerderij.nl/(...)-discutabel-293068E/
En als iets te duur is, dan moet je dat benoemen, en niet maar van iets uitgaan en het dan wetenschap noemen..
De meeste amerikanen die precies dezelfde mening als de jouwe idd. Iets anders kan jij namelijk niet hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:23 schreef Bluesdude het volgende: [..] Is niet van belang . Wat ik schreef: De meeste Amerikanen erkennen dat deze vlag stond en staat voor een cultuur van slavernij en racisme .
Nee de overheid is lekker onafhankelijk..quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
www.boerderij.nl
zal dat echt onafhankelijk zijn?
Aha.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is niet van belang .
Wat ik schreef: De meeste Amerikanen erkennen dat deze vlag stond en staat voor een cultuur van slavernij en racisme .
Mensen moeten gewoon kappen met de gedachte dat alles wat men in Amerika vindt, maatgevend is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Aha.
Nou, dan is dat wat jij schreef hier dus niet van belang.
Want we hebben het hier over de Nederlandse boeren. En wat de "meeste Amerikanen" (hoe weet jij dat zo zeker?) van deze vlag vinden, dan zal voor de meeste Nederlandse boeren echt donders en onmundig oninteressant zijn.
Staan inderdaad veel leuke en technisch gedetailleerde artikelen op die site. Ik ga daar morgen nog eens verder lezen. En uiteraard zijn overheidsinstanties echt niet altijd objectief.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee de overheid is lekker onafhankelijk..![]()
Je ziet dat er een regel ingevoerd is die miljoenen of zelfs miljarden heeft gekost en geen enkel nut heeft gehad achteraf.. sterker.. het is er slechter op geworden..
En dan ook niet even terugdraaien of wat verder onderzoek naar doen ofzo..
Gewoon "waarheid" die als basis dient voor modellen...
Het is precies dit soort denkbeelden die zijn veroorzaakt door decennia lange verkeerde beeldvorming.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
nog een tip.
geloof niet alles wat de boer zegt.
het is zijn brood, het voor hem lastig om uit te leggen dat een koe gras hoort te eten. uiteraard verteld hij dat korrels veel gezonder zijn.
En die pus, dat zijn vetbultjes.
dank je.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:43 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het is precies dit soort denkbeelden die zijn veroorzaakt door decennia lange verkeerde beeldvorming.
Elke melkveehouder kan zo de samenstelling van zijn melk laten zien, gehaltes vet, eiwit, celgetal etc.. En met heel veel fantasie zou je het celgetal inderdaad misschien wel pus kunnen noemen. Maar ook dat is gewoon een natuurlijk onderdeel van melk.
Elke veehouder kan ook de voederwaarden van het(kuil)gras, mais en/of krachtvoer laten zien. Het dieet heeft inderdaad direct invloed op de gezondheid van de koeien. En is een constante afweging tussen productie, conditie van de dieren, weersomstandigheden (met name hitte) en andere specifieke omstandigheden. Enkel gezonde, tevreden dieren produceren voldoende melk, dus niemand heeft er baat iets te voeren waar ze ziek van worden.
Veehouderij is de grootste bron van ammoniakuitstoot. Dat is gezien de herkomst van deze vebinding niet meer dan logisch, deze ontstaat ondere andere in mest. Echter wordt ammoniak en andere organische stikstofverbindingen op een hoop gegooid met stikstofoxiden. Een anorganische verbinding met een geheel andere herkomst, nl verbrandingsmotoren of andere hoge temperatuurprocessen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Staan inderdaad veel leuke en technisch gedetailleerde artikelen op die site. Ik ga daar morgen nog eens verder lezen. En uiteraard zijn overheidsinstanties echt niet altijd objectief.
Maar om dan aan te nemen dat er gewoon 40% aan stikstofdepositie is ‘verzonnen’ gaat me vooralsnog te ver. Er zijn vrij veel wetenschappers en commissies bij zo een onderzoek betrokken, die zouden dan allemaal corrupt moeten zijn. Dat kost pas een hoop geld
Ook internationale bronnen wijzen allemaal agriculture aan als de grootste bron van ammoniakdepositie, dus zo een rare conclusie is het niet. Wellicht een andere orde van grote, maar wel een bron die ver boven de andere bronnen (verkeer, industrie, etc) uitstijgt. Die sectoren zijn dan weer veel meer prevalent in CO2 en andere broeikasgasemissies.
Daar heb ik niet genoeg kennis voor, maar ik neem het zo van je aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:52 schreef Joppy het volgende:
[..]
Veehouderij is de grootste bron van ammoniakuitstoot. Dat is gezien de herkomst van deze vebinding niet meer dan logisch, deze ontstaat ondere andere in mest. Echter wordt ammoniak en andere organische stikstofverbindingen op een hoop gegooid met stikstofoxiden. Een anorganische verbinding met een geheel andere herkomst, nl verbrandingsmotoren of andere hoge temperatuurprocessen.
In die 40% stikstofdepositie van de landbouw zit ook een heel deel organische stikstof die noodzakelijk is voor bemesting, iets waar je NOx niet kan gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |