abonnement Unibet Coolblue
pi_189222974
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moeilijk he inhoudelijk reageren als je er niet meer uitkomt.
Wat is hier niet inhoudelijk aan. Het exportbelang staat boven dat stikstofbelang. Zoals het ook met de zware industrie gaat. Ik wil niet weten hoe vervuild de grond is rondom de DSM. Maar om dit maar tbv het milieubeleid te verplaatsen is natuurlijk onzin.
pi_189222978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat gaat dat doen voor de stikstofuitstoot in Nederland dan?
50% minder Nederlanders, 50% minder boeren, de veestapel kan dus 50% kleiner dus uiteindelijk 50% minder stikstofuitstoot door de landbouw. HSG is dus voorstander van het halveren van de veestapel, alleen is de manier waarop anders 8-)
pi_189222989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat gaat dat doen voor de stikstofuitstoot in Nederland dan?
Is er minder nodig dus heb je ook minder stikstof. Als je de wereldbevolking terugbrengt naar onder de 1 miljard gaat de aarde het prima redden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:46:19 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat is hier niet inhoudelijk aan. Het exportbelang staat boven dat stikstogbelang.
Waarom zou dat zo zijn? Waarom zou heel Nederland last moeten hebben van het teveel aan stikstofuitstoot, als dat niet nodig is? Waarom zouden we de export belangrijker moeten vinden?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:46:49 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:46 schreef HSG het volgende:

[..]

Is er minder nodig dus heb je ook minder stikstof. Als je de wereldbevolking terugbrengt naar onder de 1 miljard gaat de aarde het prima redden.
Je wil de veestapel dus halveren?
pi_189223002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je wil de veestapel dus halveren?
Nee ik wil de wereldbevolking zien halveren. Er zijn teveel mensen en meer mensen betekend meer rotzooi.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:48:12 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:47 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee ik wil de wereldbevolking zien halveren. Er zijn teveel mensen en meer mensen betekend meer rotzooi.
Maar minder mensen in de rest van de wereld, maakt geen klap uit voor het stikstofoverschot in Nederland dat voor een goed deel veroorzaakt wordt door de veestapel.
pi_189223028
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar minder mensen in de rest van de wereld, maakt geen klap uit voor het stikstofoverschot in Nederland dat voor een goed deel veroorzaakt wordt door de veestapel.
Gemakzuchtig om je vinger te wijzen naar de boeren. Het grootste probleem ligt bij de consument zoals jij die meer voor minder wil.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189223035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn? Waarom zou heel Nederland last moeten hebben van het teveel aan stikstofuitstoot, als dat niet nodig is? Waarom zouden we de export belangrijker moeten vinden?
Moet je niet aan mij vragen. Ik vraag er niet om. Ik ben geen voorstander van die consumptie en wegwerpmaatschappij. Maar al die milieufreaks hollen wel naar de Action etc etc. Als het maar lekker goedkoop is.

Maar de boeren zijn het plotseling allemaal schuld.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:54:17 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Gemakzuchtig om je vinger te wijzen naar de boeren. Het grootste probleem ligt bij de consument zoals jij die meer voor minder wil.
Nee, want de consument in Nederland consumeert maar 20% van de totale productie van de boeren. De overige 80% gaat naar het buitenland. Dus, die 80% komt wel degelijk op het conto van de boeren zelf.

Een leuke kanttekening over de wensen van de consument, is natuurlijk dat juist de mensen die GroenLinks stemmen, en de vegetariërs, en de veganisten, meer willen betalen voor hun eten, dan de gemiddelde consument. 3x raden tegen wie de boeren gisteren hun pijlen richten...
pi_189223082
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, want de consument in Nederland consumeert maar 20% van de totale productie van de boeren. De overige 80% gaat naar het buitenland. Dus, die 80% komt wel degelijk op het conto van de boeren zelf.

Een leuke kanttekening over de wensen van de consument, is natuurlijk dat juist de mensen die GroenLinks stemmen, en de vegetariërs, en de veganisten, meer willen betalen voor hun eten, dan de gemiddelde consument. 3x raden tegen wie de boeren gisteren hun pijlen richten...
Dan verplaats je het probleem dus en krijgen wij er alsnog last van.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:56:37 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Moet je niet aan mij vragen. Ik vraag er niet om. Ik ben geen voorstander van die consumptie en wegwerpmaatschappij. Maar al die milieufreaks hollen wel naar de Action etc etc. Als het maar lekker goedkoop is.

Hoezo? Projectie. Waar haal jij de cijfers vandaan dat al die milieufreaks naar de Action hollen? Je kunt niet zeggen dat mensen hypocriet zijn, gebaseerd op je eigen ideeën dat mensen hypocriet zijn. Kom dan met tastbare gegevens. Jij gaat misschien naar de Action, maar dat zegt echt niets over andere groepen.

quote:
Maar de boeren zijn het plotseling allemaal schuld.
Maar de landbouw veroorzaakt hier nou eenmaal meer dan 40% van alle stikstofuitstoot in Nederland, terwijl ze 4x meer produceren dan ze in Nederland afzetten... Dat is nou eenmaal zo en is schadelijk voor alles en iedereen in Nederland.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:57:46 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223112
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan verplaats je het probleem dus en krijgen wij er alsnog last van.
Hoe dan? Vertel? Leg uit? Hoe wordt het algemene probleem verplaatst zodat wij er last van krijgen? En wat heeft dit te maken met jouw plan om de veestapel gelijk te houden en de wereldbevolking te halveren? Heb je al een soort idee hoe dat wél de oplossing gaat zijn? Want dat helpt namelijk niet, aangezien de stikstofuitstoot in Nederland dan nog steeds veel te hoog is.
pi_189223151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoe dan? Vertel? Leg uit? Hoe wordt het algemene probleem verplaatst zodat wij er last van krijgen? En wat heeft dit te maken met jouw plan om de veestapel gelijk te houden en de wereldbevolking te halveren? Heb je al een soort idee hoe dat wél de oplossing gaat zijn? Want dat helpt namelijk niet, aangezien de stikstofuitstoot in Nederland dan nog steeds veel te hoog is.
Wat ga je met de boeren doen die failliet gaan?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189223164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoezo? Projectie. Waar haal jij de cijfers vandaan dat al die milieufreaks naar de Action hollen? Je kunt niet zeggen dat mensen hypocriet zijn, gebaseerd op je eigen ideeën dat mensen hypocriet zijn. Kom dan met tastbare gegevens. Jij gaat misschien naar de Action, maar dat zegt echt niets over andere groepen.
[..]

Maar de landbouw veroorzaakt hier nou eenmaal meer dan 40% van alle stikstofuitstoot in Nederland, terwijl ze 4x meer produceren dan ze in Nederland afzetten... Dat is nou eenmaal zo en is schadelijk voor alles en iedereen in Nederland.
Ik ben niet zo milieubewust. Maar waar ik wel waarde aan hecht zijn spullen die compleet mijn hele leven lang meegaan. En de action, Ikea en al die andere bizarre ketens zul je mij nooit zien. En een goed stuk vlees blijf ik eten.

Dat veel mensen gebruik maken van al die ketens en Nederland vol komt te staan met loodsen zegt genoeg. En schei uit over die veganisten. Een stel idioten die denken het klimaat te redden. Idioten die anderen ook nog willen dwingen ook geen vlees te eten etc.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:05:17 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:00 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat ga je met de boeren doen die failliet gaan?
Je komt elke keer met nieuwe dingetjes, zonder echt in te gaan op wat ik zeg, maar ok.

Ik weet niet waarom ik een plan zou hebben wat ik ga doen met boeren die failliet gaan, aangezien dat momenteel niet aan de orde is en ik niet in de politiek zit, dus ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Maar in het plan van Remkes wordt er gesproken over het uitkopen van boeren die met verouderde installaties werken of bij kwetsbare gebieden zitten, dus doel je daar soms op?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:07:35 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:02 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben niet zo milieubewust. Maar waar ik wel waarde aan hecht zijn spullen die compleet mijn hele leven lang meegaan. En de action, Ikea en al die andere bizarre ketens zul je mij nooit zien. En een goed stuk vlees blijf ik eten.

Maar waar haal je dan het idee vandaan dat de veganisten naar de Action gaan?
quote:
Dat veel mensen gebruik maken van al die ketens en Nederland vol komt te staan met loodsen zegt genoeg. En schei uit over die veganisten. Een stel idioten die denken het klimaat te redden. Idioten die anderen ook nog willen dwingen ook geen vlees te eten etc.
Ok, je mag het niet met de veganisten eens zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat de landbouw verantwoordelijk is voor meer dan 40% van de stikstofuitstoot van Nederland... En dat ligt zeker niet aan de veganisten, want die eten geen dierlijke producten en dat zijn juist producten waar heel veel mest bij komt kijken...
pi_189223229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je komt elke keer met nieuwe dingetjes, zonder echt in te gaan op wat ik zeg, maar ok.

Ik weet niet waarom ik een plan zou hebben wat ik ga doen met boeren die failliet gaan, aangezien dat momenteel niet aan de orde is en ik niet in de politiek zit, dus ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Maar in het plan van Remkes wordt er gesproken over het uitkopen van boeren die met verouderde installaties werken of bij kwetsbare gebieden zitten, dus doel je daar soms op?
De veestapel halveren gaat betekenen minder export. Hoe ga je dat opvangen?
Je kunt alles schrappen om het klimaat te sparen, maar wie gaat daar de prijs voor betalen? Als het straks de mensen zwaar in de beurs gaat raken wil ik nog wel zien hoe belangrijk het klimaat is.
pi_189223253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:39 schreef HSG het volgende:

[..]

Het halveren van de wereldbevolking ook.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:11:40 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

De veestapel halveren gaat betekenen minder export. Hoe ga je dat opvangen?
Want zonder die specifieke export van heel erg veel vee kan Nederland niet verder bestaan? Er zijn gewoon plannen om de desbetreffende boeren uit te kopen...
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:13:27 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223272
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je kunt alles schrappen om het klimaat te sparen, maar wie gaat daar de prijs voor betalen? Als het straks de mensen zwaar in de beurs gaat raken wil ik nog wel zien hoe belangrijk het klimaat is.
Maar dit gaat om het leefklimaat van Nederland. Je kunt wel alles in stand willen houden voor de economie, maar als je daar als Nederlanders uiteindelijk heel veel last van krijgt, heeft niemand daar wat aan. We gebruiken ook geen asbest meer, het gebruik van lood is overal teruggedrongen, en als je je schoenen past gaan we ook niet kijken of het past met een röntgenfoto.
pi_189223280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Want zonder die specifieke export van heel erg veel vee kan Nederland niet verder bestaan? Er zijn gewoon plannen om de desbetreffende boeren uit te kopen...
Natuurlijk Nederland blijft gewoon op de kaart bestaan. Daar heb ik het niet over. Nu zijn het de boeren en straks weer Schiphol en industrie. Het houd natuurlijk niet op. Als het straks de werkgelegenheid gaat raken piept men weer anders.
pi_189223324
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

De veestapel halveren gaat betekenen minder export. Hoe ga je dat opvangen?
Je kunt alles schrappen om het klimaat te sparen, maar wie gaat daar de prijs voor betalen? Als het straks de mensen zwaar in de beurs gaat raken wil ik nog wel zien hoe belangrijk het klimaat is.
Die boeren worden uitgekocht. En zoveel export is het nu ook weer niet. Werkgelegenheid levert 't ook amper op. Het "hunnie doen het ook" argument slaat nergens op want ook de industrie moet voldoen aan regels de die volksgezondheid beschermen. En ja, dat moet ook beter en daar wordt ook aan gewerkt. Het zijn echt niet enkel de boeren die minder gif ons milieu in moeten storten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189223359
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:07 schreef VoMy het volgende:

Ok, je mag het niet met de veganisten eens zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat de landbouw verantwoordelijk is voor meer dan 40% van de stikstofuitstoot van Nederland...
Ik begrijp dat dat een schatting is en geen meting. Ik weet niet of het RIVM na zoveel jaar VVD-beleid nog onafhankelijk is, maar de schattingen en berekeningen rondom Schiphol zijn nogal dubieus gebleken.



Ik vind het toch wel opvallen dat als de landbouw voor meer dan 40% verantwoordelijk is, dat de hoogste concentraties juist in de stedelijke gebieden met het meeste verkeer te vinden zijn, en niet in de akkerbouwgebieden. Schiphol en de Rotterdamse lijken er nogal uit te springen.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, maar ik had begrepen dat de stikstofverbindingen zoals stifkstofdioxide schadelijk waren voor de natuur. Dus die claim dat de boeren zo'n groot deel van het probleem vormen, en ook de boeren in de blauwe gebieden, lijkt mij er eentje die in ieder geval meer uitleg behoeft, en misschien ook wel een betere onderbouwing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:25:05 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189223387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:00 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat ga je met de boeren doen die failliet gaan?
Er wordt over uitkopen gesproken.
Zo'n boer krijgt als het goed is meer dan de waarde van zijn bedrijf.

Hij gaat dus niet failliet (of hijbwas het eigenlijk al).
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')