Dan moet dat onderzoek wel gedaan zijn hè.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:55 schreef VoMy het volgende:
kan je toch wel met een NHy uitstootplaatje komen uit een wetenschappelijk onderzoek
Alsof Tata, DSM, Moerdijk het zonder regelgeving moeten stellen. Daar wordt ook permanent tegen geprocedeerd, daar worden ook telkens regels aan opgelegd om de omgeving te waarborgen...quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel een beetje raar dat dit tegen boeren wel wordt gezegd, maar niet tegen tata, dsm, moerdijk, de botlek en de cruiseschepen bijvoorbeeld.
Meten met 2 maten.
Dat komt omdat de halvering van de veestapel nooit op tafel gelegen heeft, dat is een proefballontje uit de D66 stal die nooit officieel is ingedient. Ze kan dat eenvoudig zeggen want dan doen we toch een krimp tot 55% dan is het geen halvering. Is gewoon een veilige politieke uitspraak.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef Loekie1 het volgende:
er tijdens haar bewind geen halvering plaatsvinden van de veestapel.
Veevoeders, de Quote staat er vol mee... zoals de bond van de MKB op schoot zit bij de multinationals van de VNO, zo laat de boerenbond van de LTO de oren het liefst hangen naar de rijksten in de sector...quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:50 schreef Nielsch het volgende:
Kunstmest kan uit de kringloop en net als vroeger die beesten eiwitten uit beendermeel geven in plaats van soja (genoeg boeren die hier voor zijn). Scheelt weer een hoop gekap en brand in de amazone.
Helaas houdt LTO door de invloed van een paar grote partijen alles tegen waardoor boeren uiteindelijk gefrustreerd worden.
Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaasschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. En dan vanuit daar verder doorwerken.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alsof Tata, DSM, Moerdijk het zonder regelgeving moeten stellen. Daar wordt ook permanent tegen geprocedeerd, daar worden ook telkens regels aan opgelegd om de omgeving te waarborgen...
Dat onderzoek is wel gedaan natuurlijk, maar de resultaten passen niet in het straatje...quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan moet dat onderzoek wel gedaan zijn hè.
Waar zijn die kaarten dan ik heb lopen zoeken maar kan ze niet vinden... Ik vind alleen totaal grafieken zonder spatiele data. Heeft niets met straatjes te maken. Ik ben wel benieuwd naar dat soort resultaten.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat onderzoek is wel gedaan natuurlijk, maar de resultaten passen niet in het straatje...
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
begin steeds meer te twijfelen of we nog in n democratie leven. er wordt weinig gedaan wat de bevolking wil naar mijn mening. lobbycratie is een betere benaming.
Mjah.. de klimaattafels waren ook zo'n giga succes natuurlijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaaschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. En dan vanuit daar verder doorwerken.
De vraag is wat je met de mensen gaat dien die daar de grote nadelen van ondervinden.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Want zonder die specifieke export van heel erg veel vee kan Nederland niet verder bestaan? Er zijn gewoon plannen om de desbetreffende boeren uit te kopen...
Maar dat plan ligt er, er wordt gewerkt aan de implementatie, en nu vinden de boeren alvast dat, hoewel ze als sector de meeste stikstofuitstoot hebben van álle sectoren, dat ze ontzien moeten worden.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaaschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. Van vanuit daar verder doorwerken.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar zijn die kaarten dan ik heb lopen zoeken maar kan ze niet vinden... Ik vind alleen totaal grafieken zonder spatiele data. Heeft niets met straatjes te maken. Ik ben wel benieuwd naar dat soort resultaten.
wat gebeurde er met mijnbouwers, turfstekers en mennsen in de textiel-industrie? Die hebben we ook niet massaal vergast hoor.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:07 schreef HSG het volgende:
[..]
De vraag is wat je met de mensen gaat dien die daar de grote nadelen van ondervinden.
Heeft dat ook gevolgen voor de gezondheid ?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze kon ik in de gauwigheid vinden.
Nee die kwamen op straat te staan.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
wat gebeurde er met mijnbouwers, turfstekers en mennsen in de textiel-industrie? Die hebben we ook niet massaal vergast hoor.
Proefballonetje van D66? Het reduceren van de veestapel is aangedragen door de commissie Remkes, net als het reduceren van de maximum snelheid naar 100 km/h.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat komt omdat de halvering van de veestapel nooit op tafel gelegen heeft, dat is een proefballontje uit de D66 stal die nooit officieel is ingedient. Ze kan dat eenvoudig zeggen want dan doen we toch een krimp tot 55% dan is het geen halvering. Is gewoon een veilige politieke uitspraak.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze kon ik in de gauwigheid vinden.
Als je daar gaat kijken naar hoe ze kijken naar NH3 uitstoot dan zie je dat ze daar voor de verschillende emmisies een model hebben gemaakt en die toevoegen. Ik vind het bijzonder dat daar dus geen directe metingen in zitten Ik had het idee dat als je dan zo'n model maakt je er ook echte data in stopt als je die hebt. Ik vraag me dus ook af of deze kaart die je laat zien een kaart is waarin de berekening van dit model staat of de gemeten concentraties?quote:OPS simulates the atmospheric process sequence of emission, dispersion, transport, chemical
conversion and deposition
Dat je grond zuurder is en minder kalk bevat.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Heeft dat ook gevolgen voor de gezondheid ?
Ik woon in een gebied met een hoge concentratie ammoniak
Boeren in Belgie meer?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)pact-ter-wereld.html
'Nederlandse boeren hebben laagste milieu-impact ter wereld'
Ja reduceren komt van Remkes. Halveren komt van D66.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:14 schreef gniffie het volgende:
[..]
Proefballonetje van D66? Het reduceren van de veestapel is aangedragen door de commissie Remkes, net als het reduceren van de maximum snelheid naar 100 km/h.
Oh dat geeft nietquote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat je grond zuurder is en minder kalk bevat.
Het zorgt voor waterverontreiniging en in de lucht zorgt het voor verhoogde hoeveelheden fijnstof, wat slecht is voor de luchtwegen (en je algehele gezondheid).quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Heeft dat ook gevolgen voor de gezondheid ?
Ik woon in een gebied met een hoge concentratie ammoniak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |