abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189223799
Minister Schouten lijkt ook bangelijk. Eerst zei ze dat er geen taboes waren qua maatregelen en nu opeens zal er tijdens haar bewind geen halvering plaatsvinden van de veestapel. Carla, zeg niet wat je niet gaat doen, zeg wat er wél moet gebeuren! En stel die boeren vragen ipv dat je je laat intimideren.
En misschien ook de boerinnen meer invloed laten krijgen, want als je het alleen van de mannen moet hebben, kom je niet waar je wilt wezen binnen het boerenbestand. Het is namelijk een enorm machogebeuren.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:57:52 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:55 schreef VoMy het volgende:
kan je toch wel met een NHy uitstootplaatje komen uit een wetenschappelijk onderzoek
Dan moet dat onderzoek wel gedaan zijn hè.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:57:57 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel een beetje raar dat dit tegen boeren wel wordt gezegd, maar niet tegen tata, dsm, moerdijk, de botlek en de cruiseschepen bijvoorbeeld.

Meten met 2 maten.
Alsof Tata, DSM, Moerdijk het zonder regelgeving moeten stellen. Daar wordt ook permanent tegen geprocedeerd, daar worden ook telkens regels aan opgelegd om de omgeving te waarborgen...
Antifa
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:59:26 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223821
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef Loekie1 het volgende:
er tijdens haar bewind geen halvering plaatsvinden van de veestapel.
Dat komt omdat de halvering van de veestapel nooit op tafel gelegen heeft, dat is een proefballontje uit de D66 stal die nooit officieel is ingedient. Ze kan dat eenvoudig zeggen want dan doen we toch een krimp tot 55% dan is het geen halvering. Is gewoon een veilige politieke uitspraak.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:01:28 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:50 schreef Nielsch het volgende:
Kunstmest kan uit de kringloop en net als vroeger die beesten eiwitten uit beendermeel geven in plaats van soja (genoeg boeren die hier voor zijn). Scheelt weer een hoop gekap en brand in de amazone.

Helaas houdt LTO door de invloed van een paar grote partijen alles tegen waardoor boeren uiteindelijk gefrustreerd worden.
Veevoeders, de Quote staat er vol mee... zoals de bond van de MKB op schoot zit bij de multinationals van de VNO, zo laat de boerenbond van de LTO de oren het liefst hangen naar de rijksten in de sector...
Antifa
pi_189223854
begin steeds meer te twijfelen of we nog in n democratie leven. er wordt weinig gedaan wat de bevolking wil naar mijn mening. lobbycratie is een betere benaming.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:03:36 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223862
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Alsof Tata, DSM, Moerdijk het zonder regelgeving moeten stellen. Daar wordt ook permanent tegen geprocedeerd, daar worden ook telkens regels aan opgelegd om de omgeving te waarborgen...
Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaasschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. En dan vanuit daar verder doorwerken.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:03:45 #158
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223865
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan moet dat onderzoek wel gedaan zijn hè.
Dat onderzoek is wel gedaan natuurlijk, maar de resultaten passen niet in het straatje...
Antifa
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:05:42 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat onderzoek is wel gedaan natuurlijk, maar de resultaten passen niet in het straatje...
Waar zijn die kaarten dan ik heb lopen zoeken maar kan ze niet vinden... Ik vind alleen totaal grafieken zonder spatiele data. Heeft niets met straatjes te maken. Ik ben wel benieuwd naar dat soort resultaten.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:06:21 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223898
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
begin steeds meer te twijfelen of we nog in n democratie leven. er wordt weinig gedaan wat de bevolking wil naar mijn mening. lobbycratie is een betere benaming.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:07:04 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223907
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaaschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. En dan vanuit daar verder doorwerken.
Mjah.. de klimaattafels waren ook zo'n giga succes natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189223911
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Want zonder die specifieke export van heel erg veel vee kan Nederland niet verder bestaan? Er zijn gewoon plannen om de desbetreffende boeren uit te kopen...
De vraag is wat je met de mensen gaat dien die daar de grote nadelen van ondervinden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:07:53 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223915
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaaschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. Van vanuit daar verder doorwerken.
Maar dat plan ligt er, er wordt gewerkt aan de implementatie, en nu vinden de boeren alvast dat, hoewel ze als sector de meeste stikstofuitstoot hebben van álle sectoren, dat ze ontzien moeten worden.
Niet alleen lopen ze op de uiteindelijke invoering van een stikstofbeleid uit, ze ontkennen bijkans hun eigen aandeel. Neem de huishoudens, die zijn verantwoordelijk voor 6%; als we de last evenredig gaan verdelen, landbouw is verantwoordelijk voor meer dan 40%, dan kan je erop rekenen dat de landbouw meer maatregelen mag verwachten dan de gewone man...
Antifa
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:11:01 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223945
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar zijn die kaarten dan ik heb lopen zoeken maar kan ze niet vinden... Ik vind alleen totaal grafieken zonder spatiele data. Heeft niets met straatjes te maken. Ik ben wel benieuwd naar dat soort resultaten.

Deze kon ik in de gauwigheid vinden.
Antifa
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:12:22 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189223973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:07 schreef HSG het volgende:

[..]

De vraag is wat je met de mensen gaat dien die daar de grote nadelen van ondervinden.
wat gebeurde er met mijnbouwers, turfstekers en mennsen in de textiel-industrie? Die hebben we ook niet massaal vergast hoor.
Tot nooit .......
pi_189223989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heeft dat ook gevolgen voor de gezondheid ?
Ik woon in een gebied met een hoge concentratie ammoniak
pi_189223994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

wat gebeurde er met mijnbouwers, turfstekers en mennsen in de textiel-industrie? Die hebben we ook niet massaal vergast hoor.
Nee die kwamen op straat te staan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:14:36 #168
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189224000
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat komt omdat de halvering van de veestapel nooit op tafel gelegen heeft, dat is een proefballontje uit de D66 stal die nooit officieel is ingedient. Ze kan dat eenvoudig zeggen want dan doen we toch een krimp tot 55% dan is het geen halvering. Is gewoon een veilige politieke uitspraak.
Proefballonetje van D66? Het reduceren van de veestapel is aangedragen door de commissie Remkes, net als het reduceren van de maximum snelheid naar 100 km/h.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:17:01 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^ waarom post je die dan niet gelijk inplaats van lopen te zeuren dat het niet de juiste kaart is.

Dit is dus wel een interessante kaart Ik zelf was dit tegen gekomen: https://www.rivm.nl/media/ops/OPS-model.pdf Waar een model voor voor vervuiling wordt weegegeven

quote:
OPS simulates the atmospheric process sequence of emission, dispersion, transport, chemical
conversion and deposition
Als je daar gaat kijken naar hoe ze kijken naar NH3 uitstoot dan zie je dat ze daar voor de verschillende emmisies een model hebben gemaakt en die toevoegen. Ik vind het bijzonder dat daar dus geen directe metingen in zitten Ik had het idee dat als je dan zo'n model maakt je er ook echte data in stopt als je die hebt. Ik vraag me dus ook af of deze kaart die je laat zien een kaart is waarin de berekening van dit model staat of de gemeten concentraties?

Verder is dit inderdaad wel een contrast met de kaarten van de NOx uitstoot. Wat ik bijzonder vind is de lage concentraties in flevoland terwijl dat toch vooral intensive landbouw is.
pi_189224036
https://nos.nl/artikel/21(...)pact-ter-wereld.html

'Nederlandse boeren hebben laagste milieu-impact ter wereld'
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:17:25 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:13 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat je grond zuurder is en minder kalk bevat.
pi_189224046
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)pact-ter-wereld.html

'Nederlandse boeren hebben laagste milieu-impact ter wereld'
Boeren in Belgie meer?
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:18:09 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224050
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:14 schreef gniffie het volgende:

[..]

Proefballonetje van D66? Het reduceren van de veestapel is aangedragen door de commissie Remkes, net als het reduceren van de maximum snelheid naar 100 km/h.
Ja reduceren komt van Remkes. Halveren komt van D66.
pi_189224051
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat je grond zuurder is en minder kalk bevat.
Oh dat geeft niet
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:18:50 #175
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189224059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:13 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het zorgt voor waterverontreiniging en in de lucht zorgt het voor verhoogde hoeveelheden fijnstof, wat slecht is voor de luchtwegen (en je algehele gezondheid).
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')