abonnement Unibet Coolblue
pi_189155446
meisje Thunberg laat er geen twijfel over bestaan.

"This is all wrong. I shouldn’t be standing here. I should be back in school on the other side of the ocean. Yet you all come to me for hope? How dare you! You have stolen my dreams and my childhood with your empty words. And yet I’m one of the lucky ones. People are suffering. People are dying. Entire ecosystems are collapsing. We are in the beginning of a mass extinction. And all you can talk about is money and fairytales of eternal economic growth. How dare you!"
- G. Thunberg, UN Climate Summit, NY, 23 Sep, 2019

momentje, mensen. deze gaat de boeken in. wat een speech.


deze ook...

Hello, I’m Severn Suzuki speaking for E.C.O. – The Environmental Children’s Organization.

We are a group of twelve and thirteen-year-olds from Canada trying to make a difference: Vanessa Suttie, Morgan Geisler, Michelle Quigg and me. We raised all the money ourselves to come six thousand miles to tell you adults you must change your ways. Coming here today, I have no hidden agenda. I am fighting for my future.

Losing my future is not like losing an election or a few points on the stock market. I am here to speak for all generations to come.

I am here to speak on behalf of the starving children around the world whose cries go unheard.

I am here to speak for the countless animals dying across this planet because they have nowhere left to go. We cannot afford to be not heard.

I am afraid to go out in the sun now because of the holes in the ozone. I am afraid to breathe the air because I don’t know what chemicals are in it.

I used to go fishing in Vancouver with my dad, until just a few years ago, we found the fish full of cancers. And now we hear about animals and plants going extinct every day – vanishing forever.

In my life, I have dreamt of seeing the great herds of wild animals, jungles and rain forests full of birds and butterflies, but now I wonder if they will even exist for my children to see.

Did you have to worry about these little things when you were my age?

All this is happening before our eyes and yet we act as if we have all the time we want and all the solutions. I’m only a child and I don’t have all the solutions, but I want you to realise, neither do you!

* You don’t know how to fix the holes in our ozone layer.
* You don’t know how to bring salmon back up a dead stream.
* You don’t know how to bring back an animal now extinct.
* And you can’t bring back forests that once grew where there is now desert.

If you don’t know how to fix it, please stop breaking it!

Here, you may be delegates of your governments, business people, organisers, reporters or politicians – but really you are mothers and fathers, brothers and sister, aunts and uncles – and all of you are somebody’s child.

I’m only a child yet I know we are all part of a family, five billion strong, in fact, 30 million species strong and we all share the same air, water and soil – borders and governments will never change that.

I’m only a child yet I know we are all in this together and should act as one single world towards one single goal.

In my anger, I am not blind, and in my fear, I am not afraid to tell the world how I feel.

In my country, we make so much waste, we buy and throw away, buy and throw away, and yet northern countries will not share with the needy. Even when we have more than enough, we are afraid to lose some of our wealth, afraid to share.

In Canada, we live the privileged life, with plenty of food, water and shelter – we have watches, bicycles, computers and television sets.

Two days ago here in Brazil, we were shocked when we spent some time with some children living on the streets. And this is what one child told us: “I wish I was rich and if I were, I would give all the street children food, clothes, medicine, shelter and love and affection.”

If a child on the street who has nothing, is willing to share, why are we who have everything still so greedy?

I can’t stop thinking that these children are my age, that it makes a tremendous difference where you are born, that I could be one of those children living in the favellas of Rio; I could be a child starving in Somalia; a victim of war in the Middle East or a beggar in India.

I’m only a child yet I know if all the money spent on war was spent on ending poverty and finding environmental answers, what a wonderful place this earth would be!

At school, even in kindergarten, you teach us to behave in the world. You teach us:

* not to fight with others,
* to work things out,
* to respect others,
* to clean up our mess,
* not to hurt other creatures
* to share – not be greedy.

Then why do you go out and do the things you tell us not to do?

Do not forget why you’re attending these conferences, who you’re doing this for – we are your own children. You are deciding what kind of world we will grow up in. Parents should be able to comfort their children by saying “everything’s going to be alright” , “we’re doing the best we can” and “it’s not the end of the world”.

But I don’t think you can say that to us anymore. Are we even on your list of priorities? My father always says “You are what you do, not what you say.”

Well, what you do makes me cry at night. You grown ups say you love us. I challenge you, please make your actions reflect your words. Thank you for listening.

alleen niemand leest ze :')



https://en.wikipedia.org/wiki/Severn_Cullis-Suzuki



Land of the free. Home of the brave.
pi_189155447
Land of the free. Home of the brave.
pi_189155459
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 01:31 schreef ootjekatootje het volgende: [..] Treintje new york- Montréal doet er 10 uur over en kost 88 dollar. Doe maar een bron, ik kom er morgen wel achter waar het gezelschap uithing en hoe hun vervoer was. Als klimaatmessias dien je wel het goede voorbeeld te geven.
Om aan je achterdocht een eind te maken: die Zweedse talkshow heeft haar in New York gefilmd. Daarna is ze met een elektrische auto die Arnold Schwarzenegger aan haar uitgeleend heeft naar Montreal gereden.

quote:
Arnold Schwarzenegger has loaned his electric car to 16-year-old climate activist Greta Thunberg so she can drive to Canada for a march against climate change.

Thunberg told Scandinavian talk show Skavlan, which has filmed in New York this week, that the offer from the Hollywood movie star and former California governor was "one of the funniest" she'd received.
Bron:
https://www.google.nl/amp(...)berg-1461476%3famp=1

Met een klein beetje zoeken had je dit zelf ook kunnen vinden.
  zaterdag 28 september 2019 @ 07:35:04 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189155471
Wat Greta niet schijnt te begrijpen is dat al die (nodeloze) verplaatsingen energie kosten en dus linksom of rechtsom slecht voor het klimaat zijn.

Wat was dat interview? Waren daar nog Zweden voor ingevlogen?
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 28 september 2019 @ 07:35:49 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_189155472
:9~
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zaterdag 28 september 2019 @ 07:36:40 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189155473
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
Wat Greta niet schijnt te begrijpen is dat al die (nodeloze) verplaatsingen energie kosten en dus linksom of rechtsom slecht voor het klimaat zijn.

Wat was dat interview? Waren daar nog Zweden voor ingevlogen?
Leven is slecht voor het klimaat. stel je niet aan.

triest gedoe, naar iets speuren om maar een excuus te hebben niet over de boodschap te praten
Laffe huichelaar
pi_189155536
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 07:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Om aan je achterdocht een eind te maken: die Zweedse talkshow heeft haar in New York gefilmd. Daarna is ze met een elektrische auto die Arnold Schwarzenegger aan haar uitgeleend heeft naar Montreal gereden.
[..]

Bron:
https://www.google.nl/amp(...)berg-1461476%3famp=1

Met een klein beetje zoeken had je dit zelf ook kunnen vinden.
zoals ik gisteren al aangaf ging ik slapen en hier vandaag mee verder.
pi_189155540
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 07:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Leven is slecht voor het klimaat. stel je niet aan.

triest gedoe, naar iets speuren om maar een excuus te hebben niet over de boodschap te praten
Iets met een splinter en een balk.
pi_189155555
Geen idee of het echt is maar een 14 jarige schijnt in Engeland zelfmoord te hebben gepleegd vanwege climate change... Gaat echt te ver dit. Kan trouwens geen goede bron vinden.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189155577
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef Scarface88 het volgende:
Geen idee of het echt is maar een 14 jarige schijnt in Engeland zelfmoord te hebben gepleegd vanwege climate change...
Tsja, dat krijg je als rechtsmensen zoals Trump klimaatrapporten uitbrengen waarin staat dat de aarde fucked up beyond repair is. Kindjes gaan dan huilen.
pi_189155618
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja, dat krijg je als rechtsmensen zoals Trump klimaatrapporten uitbrengen waarin staat dat de aarde fucked up beyond repair is. Kindjes gaan dan huilen.
Ik denk dat vooral het continue hypen van de media erger is. Je leest of hoort niks anders dan totale paniek en de wereld gaat ten onder in 2040 blabla... Het gaat nergens anders meer over.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189155631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:33 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik denk dat vooral het continue hypen van de media erger is. Je leest of hoort niks anders dan totale paniek en de wereld gaat ten onder in 2040 blabla... Het gaat nergens anders meer over.
Maar de boodschap van links en rechts verschilt nogal.
Links zegt "er is nog hoop maar dan moeten we nu wat DOEN en OPOFFEREN"
Rechts zegt "er is geen hoop meer, dus koop gerust nog een Hummer en geniet van je laatste dagen"

Kinderen reageren slecht op nr 2.
  zaterdag 28 september 2019 @ 08:38:21 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189155637
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar de boodschap van links en rechts verschilt nogal.
Links zegt "er is nog hoop maar dan moeten we nu wat DOEN en OPOFFEREN"
Rechts zegt "er is geen hoop meer, dus koop gerust nog een Hummer en geniet van je laatste dagen"

Kinderen reageren slecht op nr 2.
Wat een onzin.
  zaterdag 28 september 2019 @ 08:41:06 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189155650
Ja lekker discussiëren over fake news waar nergens een normale bron voor te vinden is.
Laffe huichelaar
pi_189155667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:37 schreef Kassamiep het volgende:

Rechts zegt "er is geen hoop meer, dus koop gerust nog een Hummer en geniet van je laatste dagen"

:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 september 2019 @ 08:51:05 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189155706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:33 schreef Scarface88 het volgende:
Ik denk dat vooral het continue hypen van de media erger is. Je leest of hoort niks anders dan totale paniek en de wereld gaat ten onder in 2040 blabla... Het gaat nergens anders meer over.
Klimaat? Het gaat hier veel vaker over immigranten en omvolking en totale paniek en Europa gaat ten onder in 2040 blabla... Hele topics worden erover volgeschreven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 08:53:30 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189155722
Zo heeft iedereen zijn eigen irreële angsten (en reële feiten die daaraan ten grondslag liggen).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:06:35 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189155792
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 07:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Leven is slecht voor het klimaat. stel je niet aan.

triest gedoe, naar iets speuren om maar een excuus te hebben niet over de boodschap te praten
De boodschap ze ze overbrengt is net als die van alle anderen: jullie moeten iets doen, en ik doe waar ik zin in heb.
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:07:58 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189155796
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef Scarface88 het volgende:
Geen idee of het echt is maar een 14 jarige schijnt in Engeland zelfmoord te hebben gepleegd vanwege climate change...
Die snapt het tenminste wel
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:10:36 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189155813
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Klimaat? Het gaat hier veel vaker over immigranten en omvolking en totale paniek en Europa gaat ten onder in 2040 blabla... Hele topics worden erover volgeschreven.
Die immigranten kunnen blijven waar ze zijn. Het is één wereld die ten onder gaat, of ze nu hier zitten of daar.
pi_189155861
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 23:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, staat in geen enkel boek over klimaatverandering of wetenschapsblad. Heel knap dat jij dat wel weet :Y
How dare you? heb jij alle boeken en bladen gelezen van die tijd?



https://en.wikipedia.org/wiki/Global_cooling
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:26:39 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189155892
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De boodschap ze ze overbrengt is net als die van alle anderen: jullie moeten iets doen, en ik doe waar ik zin in heb.
:')
Laffe huichelaar
pi_189155915
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
Wat Greta niet schijnt te begrijpen is dat al die (nodeloze) verplaatsingen energie kosten en dus linksom of rechtsom slecht voor het klimaat zijn.

Wat was dat interview? Waren daar nog Zweden voor ingevlogen?
ik neem aan dat greta toch wel milieu bewust leeft, hoor. denk je ook niet?
pi_189155934
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar de boodschap van links en rechts verschilt nogal.
Links zegt "er is nog hoop maar dan moeten we nu wat DOEN en OPOFFEREN"
Rechts zegt "er is geen hoop meer, dus koop gerust nog een Hummer en geniet van je laatste dagen"

Kinderen reageren slecht op nr 2.
links zet kleine kindjes in om hun boodschap over te brengen. Aan die boodschap wordt toevallig heel veel geld verdient. misselijk.
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:37:31 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189155949
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar de boodschap van links en rechts verschilt nogal.
Links zegt "er is nog hoop maar dan moeten we nu wat DOEN en OPOFFEREN"
Rechts zegt "er is geen hoop meer, dus koop gerust nog een Hummer en geniet van je laatste dagen"

Rechts voelt voor mij eerder als "na ons de zondvloed, dus koop gerust nog een Hummer."
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:40:21 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189155971
7 topics lang schuimbekjes. Manmanman :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189155990
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Misschien moet ik de boodschap van links idd even iets aanpassen:

Links zegt "er is nog hoop maar dan moeten JULLIE nu wat DOEN en OPOFFEREN"

Rechts zegt "er is geen hoop meer, dus koop gerust nog een Hummer en geniet van je laatste dagen"
pi_189155997
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

How dare you? heb jij alle boeken en bladen gelezen van die tijd?

[ afbeelding ]

https://en.wikipedia.org/wiki/Global_cooling
Nou, de oorsprong van die hypothese wordt in vrijwel elk degelijk boek over klimaatverandering behandelt volgens mij.
-
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:44:48 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189156006
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik neem aan dat greta toch wel milieu bewust leeft, hoor. denk je ook niet?
Door "even" van New York naar Canada te rijden voor het bijwonen van een staking"?
Door überhaupt naar de USA te reizen met een hele crew?

Net als iedereen is het marchanderen: als ik dit laat, mag ik daar zondigen. Het is allemaal moderne aflaathandel. Daar ga je de wereld niet mee redden.
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:45:53 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189156011
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:10 schreef Lunatiek het volgende:
Die immigranten kunnen blijven waar ze zijn. Het is één wereld die ten onder gaat, of ze nu hier zitten of daar.
In werkelijkheid zijn het natuurlijk heel veel verschillende gebieden die, meer of minder, maar elk op hun eigen wijze, de gevolgen van klimaatverandering ervaren: extreme droogte, extreme regenval, overstromingen. En er zijn gebieden die de dans ontspringen of die zelfs positieve gevolgen ervaren. Als je die geografische puzzel kunt leggen, dan kun je ook de migratiestromen (als gevolg van) voorspellen.

De vlucht vanuit Saharalanden naar het noorden zal de komende decennia alleen maar toenemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189156017
En stel nu dat het inderdaad allemaal wel mee blijkt te vallen. Wat is er dan zo verschrikkelijk aan om plastic te verbieden, vliegen duurder en elektrisch te maken, minder vlees te eten en onze energie uit windmolens of zonnepanelen te halen? Wat is er precies zo eng en bedreigend aan de boodschap van Thunberg? Waarom maakt zij jullie zo boos? Dat kan toch niet anders zijn dan vanwege een diep schuldgevoel over jullie falende verantwoordelijkheden, dat zij triggert?

Wat ik me afvraag boze witte mannen: lezen jullie kinderen mee? Weten jullie dochters en zonen hoe jullie je uiten over een leeftijdgenote? Maken jullie hun uitgesproken klasgenoten ook uit voor lelijke trol of gestoorde gekkin? Noem je je eigen dochter ook hysterisch kutwijf? Wat geven jullie de nieuwe generatie precies mee, behalve een totaal verziekt wereldbeeld waarin deugen fout is en kinderen uitschelden prima? Na mij de zondvloed, is dat een betere boodschap om aan je kinderen mee te geven?
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/

Ik ben het weer eens eens met Saskia.

[ Bericht 95% gewijzigd door Loekie1 op 28-09-2019 10:12:06 ]
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:50:12 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189156038
.

[ Bericht 49% gewijzigd door Ringo op 28-09-2019 10:47:33 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:01:58 #34
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189156127
Ze kan niet veel goed doen bij de Twitteraars, geloof ik (is me al vaker opgevallen).
pi_189156265
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft iemand de column van Saskia Noort uitgeschreven over Greta Thunberg?
Haar column vandaag is er weer eentje van het gebruikelijke en ongenuanceerde "het is allemaal de schuld van de boze witte man".
pi_189156266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft iemand de column van Saskia Noort uitgeschreven over Greta Thunberg?
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/
(in incognito-venster openen, dan is ie volledig te lezen)

Walgelijk hoe Saskia Noort de weerzin tegen Greta verwijt aan witte, oude, lelijke mannen. Viervoudige discriminatie: op sekse, ras, leeftijd en body shaming. Wat een niveau. :|W
pi_189156313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:16 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/
(in incognito-venster openen, dan is ie volledig te lezen)

Walgelijk hoe Saskia Noort de weerzin tegen Greta verwijt aan witte, oude, lelijke mannen. Viervoudige discriminatie: op sekse, ras, leeftijd en body shaming. Wat een niveau. :|W
Dit dus, maar dat de witte man gediscrimineerd mag worden mag geen nieuws meer zijn.
pi_189156326
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
En stel nu dat het inderdaad allemaal wel mee blijkt te vallen. Wat is er dan zo verschrikkelijk aan om plastic te verbieden, vliegen duurder en elektrisch te maken, minder vlees te eten en onze energie uit windmolens of zonnepanelen te halen? Wat is er precies zo eng en bedreigend aan de boodschap van Thunberg? Waarom maakt zij jullie zo boos? Dat kan toch niet anders zijn dan vanwege een diep schuldgevoel over jullie falende verantwoordelijkheden, dat zij triggert?

Wat ik me afvraag boze witte mannen: lezen jullie kinderen mee? Weten jullie dochters en zonen hoe jullie je uiten over een leeftijdgenote? Maken jullie hun uitgesproken klasgenoten ook uit voor lelijke trol of gestoorde gekkin? Noem je je eigen dochter ook hysterisch kutwijf? Wat geven jullie de nieuwe generatie precies mee, behalve een totaal verziekt wereldbeeld waarin deugen fout is en kinderen uitschelden prima? Na mij de zondvloed, is dat een betere boodschap om aan je kinderen mee te geven?
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/

Ik ben het weer eens eens met Saskia.
belachelijk hoe anti-blank racisme wordt genormaliseerd. ben zelf niet blank btw.
pi_189156331
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Door "even" van New York naar Canada te rijden voor het bijwonen van een staking"?
Door überhaupt naar de USA te reizen met een hele crew?

Net als iedereen is het marchanderen: als ik dit laat, mag ik daar zondigen. Het is allemaal moderne aflaathandel. Daar ga je de wereld niet mee redden.
wel mooie aflaathandel, als je dan vervolgens de wereld probeert te redden met je activiteiten....
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 10:23:59 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189156341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:20 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Dit dus, maar dat de witte man gediscrimineerd mag worden mag geen nieuws meer zijn.
Ze heeft het over een sub groep namelijk de boze witte man die moeilijk reageren op thunberg... En daar vind ze wat over hoe is dat discrimineren?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189156367
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze heeft het over een sub groep namelijk de boze witte man die moeilijk reageren op thunberg... En daar vind ze wat over hoe is dat discrimineren?
Omdat dat haar onderbuik is.

Het is overigens niet de eerste keer dat ze er zo over praat.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 10:27:30 ]
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:28:05 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189156381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
En stel nu dat het inderdaad allemaal wel mee blijkt te vallen. Wat is er dan zo verschrikkelijk aan om plastic te verbieden, vliegen duurder en elektrisch te maken, minder vlees te eten en onze energie uit windmolens of zonnepanelen te halen? Wat is er precies zo eng en bedreigend aan de boodschap van Thunberg? Waarom maakt zij jullie zo boos? Dat kan toch niet anders zijn dan vanwege een diep schuldgevoel over jullie falende verantwoordelijkheden, dat zij triggert?

Wat ik me afvraag boze witte mannen: lezen jullie kinderen mee? Weten jullie dochters en zonen hoe jullie je uiten over een leeftijdgenote? Maken jullie hun uitgesproken klasgenoten ook uit voor lelijke trol of gestoorde gekkin? Noem je je eigen dochter ook hysterisch kutwijf? Wat geven jullie de nieuwe generatie precies mee, behalve een totaal verziekt wereldbeeld waarin deugen fout is en kinderen uitschelden prima? Na mij de zondvloed, is dat een betere boodschap om aan je kinderen mee te geven?
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/

Ik ben het weer eens eens met Saskia.
Ze maakt mensen boos door net te doen of volwassenen helemaal niks doen om de opwarming van de Aarde tegen te gaan, met hier en daar een hint naar dat het klimaat expres naar de knoppen wordt geholpen om de jeugd te pesten.
Haar aanvankelijke verhaal was dat het klimaat op de agenda moet komen, maar daar is het al sinds de Club van Rome - ze stelt zich dus aan.
Ze is boos dat het allemaal niet snel genoeg gaat. Niet dat ze een oplossing heeft: "jullie" (de volwassenen) moeten een oplossing vinden!
Maar ja, ze snapt nog niet dat wetenschappers geen briljante oplossingen verzinnen op het moment dat er ergens een meisje staat te stampvoeten.

Van wat ik zie doen mensen al vanaf de jaren '60 wat ze denken dat goed is voor milieu en klimaat (behalve VVD-stemmers). Dat er voortschrijdend inzicht is in wat er goed is, kun je hen niet aanrekenen.
En sinds die tijd zijn we er echt op vooruit gegaan. Natuurlijk kan het beter, maar zonder wereldvrede is het lastig uit te voeren.
En dan krijg je van dat kutkind te horen dat je niks doet en haar toekomst hebt gejat o|O
pi_189156384
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze heeft het over een sub groep namelijk de boze witte man die moeilijk reageren op thunberg... En daar vind ze wat over hoe is dat discrimineren?
dit moet je eens over een groep zeggen met een donkere huidskleur, kijken hoe er gereageerd wordt.
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:32:41 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189156422
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze heeft het over een sub groep namelijk de boze witte man die moeilijk reageren op thunberg... En daar vind ze wat over hoe is dat discrimineren?
"Witte" is de facto een denigrerend woord voor blanke.
pi_189156453
Daarbij is het die boze witte man die de prijs kan betalen, terwijl de iets wat gekleurdere man in oa Azie en Afrika (dit is zeker wel racisme?) niks doet.

Want je denkt toch niet dat ze zich op die continenten druk maken om het klimaat?
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 10:39:53 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189156489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

dit moet je eens over een groep zeggen met een donkere huidskleur, kijken hoe er gereageerd wordt.
Het ligt er aan hoe het gezegd wordt als ze impliceert dat elke blanke man de facto anti thunberg is omdat ze blank zijn dan wel, hetzelfde als er gezegd wordt elke donkere man wil niet werken ofzo... Maar ze heeft het hier over een subgroep die een specifieke reactie hebben, wat het wit er mee van doen heeft snap ik trouwens ook niet dus wat dat betreft is het wel een onzinnige aanval.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:46:23 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189156526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:20 schreef Airbus89 het volgende:
Dit dus, maar dat de witte man gediscrimineerd bekritiseerd mag worden, ondanks zijn lange tenen en superioriteitscomplex, mag geen nieuws meer zijn.
Ftfy.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189156534
Over een tijdje zit Greta totaal opgebrand en ingestort in een gesticht, of erger nog, bungelt ergens op een kamer aan een touw.

En let op mijn woorden : dat ligt dan NIET aan de volwassenen om haar heen die dit van ellende aan elkaar hangende kind als een spreekbuis / stormram voor hun eigen idealen gebruiken / misbruiken maar WEL aan iedereen die het niet eens is met alles wat er in hun "Mein Umweltkampf "staat.
pi_189156535
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ftfy.
Ah
pi_189156546
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ftfy.
en als je een immigrant of marokkaan bekritiseerd ben je een racist?
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:49:19 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189156550
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:47 schreef DrMabuse het volgende:
Over een tijdje zit Greta totaal opgebrand en ingestort in een gesticht, of erger nog, bungelt ergens op een kamer aan een touw.

En let op mijn woorden : dat ligt dan NIET aan de volwassenen om haar heen die dit van ellende aan elkaar hangende kind als een spreekbuis / stormram voor hun eigen idealen gebruiken / misbruiken maar WEL aan iedereen die het niet eens is met alles wat er in hun "Mein Umweltkampf "staat.
De online horden Hunnen zijn sowieso schuldig aan mentale plundering van hun tegenstanders.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:56:09 #52
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_189156602
Ah jammer, mijn vlucht naar Luxemburg kan ik volgens haar en haar aanhangers vergeten.
pi_189156608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:47 schreef DrMabuse het volgende:
Over een tijdje zit Greta totaal opgebrand en ingestort in een gesticht, of erger nog, bungelt ergens op een kamer aan een touw.

En let op mijn woorden : dat ligt dan NIET aan de volwassenen om haar heen die dit van ellende aan elkaar hangende kind als een spreekbuis / stormram voor hun eigen idealen gebruiken / misbruiken maar WEL aan iedereen die het niet eens is met alles wat er in hun "Mein Umweltkampf "staat.
Zijn die mensen er dan ? Nogmaals: zelfs Trumps eigen regering is het volledig met haar eens dat ze de wereld verkloot hebben. Dat zij nogal boos wordt dat ze vervolgens "en daar gaan we niks aan doen, fuck you jeugd van morgen" er aan toevoegen is mi volledig begrijpelijk.
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:59:03 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189156629
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ah jammer, mijn vlucht naar Luxemburg kan ik volgens haar en haar aanhangers vergeten.
Daar kun je ook met de fiets heen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:00:29 #55
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_189156641
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daar kun je ook met de fiets heen.
Ben ik veel te lui voor.
pi_189156660
Mensen, neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_189156666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:16 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/
(in incognito-venster openen, dan is ie volledig te lezen)

Walgelijk hoe Saskia Noort de weerzin tegen Greta verwijt aan witte, oude, lelijke mannen. Viervoudige discriminatie: op sekse, ras, leeftijd en body shaming. Wat een niveau. :|W
Ziet er uit als een gefrustreerd wit takkewijffie, met d'r mannenkop. Gewoon negeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 11:03:23 ]
pi_189156689
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef Scarface88 het volgende:
Geen idee of het echt is maar een 14 jarige schijnt in Engeland zelfmoord te hebben gepleegd vanwege climate change... Gaat echt te ver dit. Kan trouwens geen goede bron vinden.
Dat is een hoax van het bekende BreakingNLive twitteraccount dat wel vaker fake news de wereld in slingert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 11:28:46 ]
pi_189156783
Greta Script vs No script.
pi_189156832
Was hier gister niet iemand die zei dat we de effecten van klimaatverandering al merken omdat de zee sneller zou opwarmen?

Foutje, oeps!

https://www.volkskrant.nl(...)nde-studie~b072f586/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 11:23:58 ]
pi_189156849
quote:
Filmpje gezien en dit lijkt me propaganda van een klimaatscepticus. Het is een voorbeeld hoe een uitspraak uit zijn context wordt gehaald om een leugen te vertellen.

Dit is de uitspraak van Endenhofer in de oorspronkelijke context van het interview dat hij gaf:

quote:
Grundsätzlich ist es ein grosser Fehler, Klimapolitik abgetrennt von den grossen Themen der Globalisierung zu diskutieren. Der Klimagipfel in Cancún Ende des Monats ist keine Klimakonferenz, sondern eine der grössten Wirtschaftskonferenzen seit dem Zweiten Weltkrieg. Warum? Weil wir noch 11 000 Gigatonnen Kohlenstoff in den Kohlereserven unter unseren Füssen haben – und wir dürfen nur noch 400 Gigatonnen in der Atmosphäre ablagern, wenn wir das 2-Grad-Ziel halten wollen. 11 000 zu 400 – da führt kein Weg daran vorbei, dass ein Grossteil der fossilen Reserven im Boden bleiben muss.

De facto ist das eine Enteignung der Länder mit den Bodenschätzen. Das führt zu einer ganz anderen Entwicklung als der, die bisher mit Entwicklungspolitik angestossen wurde.

Zunächst mal haben wir Industrieländer die Atmosphäre der Weltgemeinschaft quasi enteignet. Aber man muss klar sagen: Wir verteilen durch die Klimapolitik de facto das Weltvermögen um. Dass die Besitzer von Kohle und Öl davon nicht begeistert sind, liegt auf der Hand. Man muss sich von der Illusion freimachen, dass internationale Klimapolitik Umweltpolitik ist. Das hat mit Umweltpolitik, mit Problemen wie Waldsterben oder Ozonloch, fast nichts mehr zu tun.
Dat Youtubefilmpje suggereert dat het stiekeme doel van het IPCC eigenlijk de herverdeling van welvaart is en dat dat gebeurt met klimaatverandering als smoes. Minder waar kan het niet zijn: Endenhofer zegt dat als we iets tegen klimaatverandering willen doen, dat dat onvermijdelijk betekent dat de welvaart op de wereld anders verdeeld gaat worden, omdat beleid ingrijpend is. Er zijn immers landen die een enorme welvaart hebben en rijkdom bezitten die volledig gebaseerd is op fossiele brandstoffen. Beleid zal onvermijdelijk die welvaartspositie ingrijpend veranderen.

Het interview met Endenhofer kun je hier nalezen, in het Duits, de taal waarin het ook werd afgenomen:

https://www.nzz.ch/klimap(...)moegen_neu-1.8373227

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 11:25:55 ]
pi_189156890
quote:
Daar had Jensen het een paar dagen geleden ook al over. Wat trouwens ook een rare snuiter is, maar dat was dan wel grappig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 11:29:46 ]
pi_189156951
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Greta Script vs No script.
Grijze plaat. En een drogreden. Die toespraak kende ze goed. Die was voorbereid. Door haarzelf. Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen. Op een persconferentie kun je vragen krijgen die he niet had verwacht of waar je je niet op hebt voorbereid. Dit zegt niets, maar dan ook helemaal niets over wie die voorbereiding gedaan heeft, wie haar toespraak geschreven heeft: zijzelf, of zoals kwade tongen beweren: de samenzweerders achter de schermen.

quote:
Om te beginnen kan ik niet beoordelen of dit om hetzelfde meisje gaat, maar wat dan nog? De suggestie dat je als je actrice bent je niet oprecht ontdaan mag zijn slaat natuurlijk nergens op. Alsof je als actrice altijd alleen maar acteert en nooit jezelf bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 11:36:02 ]
pi_189156970
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Filmpje gezien en dit lijkt me propaganda van een klimaatscepticus. Het is een voorbeeld hoe een uitspraak uit zijn context wordt gehaald om een leugen te vertellen.

Dit is de uitspraak van Endenhofer in de oorspronkelijke context van het interview dat hij gaf:
[..]

Dat Youtubefilmpje suggereert dat het stiekeme doel van het IPCC eigenlijk de herverdeling van welvaart is en dat dat gebeurt met klimaatverandering als smoes. Minder waar kan het niet zijn: Endenhofer zegt dat als we iets tegen klimaatverandering willen doen, dat dat onvermijdelijk betekent dat de welvaart op de wereld anders verdeeld gaat worden, omdat beleid ingrijpend is. Er zijn immers landen die een enorme welvaart hebben en rijkdom bezitten die volledig gebaseerd is op fossiele brandstoffen. Beleid zal onvermijdelijk die welvaartspositie ingrijpend veranderen.

Het interview met Endenhofer kun je hier nalezen, in het Duits, de taal waarin het ook werd afgenomen:

https://www.nzz.ch/klimap(...)moegen_neu-1.8373227
Maar dan is er toch een herveling van welvaart? wat gaan al die maatregelen in NL wel niet kosten, iedereen van het gas af bijvoorbeeld. wie gaat dat betalen? de burger natuurlijk. Maar het filmpje ging mij meer om de cijfers, er wordt nog al selectief om gegaan met de statistieken.
pi_189157015
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Grijze plaat. En een drogreden. Die toespraak kende ze goed. Die was voorbereid. Door haarzelf. Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen. Op een persconferentie kun je vragen krijgen die he niet had verwacht of waar je je niet op hebt voorbereid. Dit zegt niets, maar dan ook helemaal niets over wie die voorbereiding gedaan heeft, wie haar toespraak geschreven heeft: zijzelf, of zoals kwade tongen beweren: de samenzweerders achter de schermen.
[..]

Om te beginnen kan ik niet beoordelen of dit om hetzelfde meisje gaat, maar wat dan nog? De suggestie dat je als je actrice bent je niet oprecht ontdaan mag zijn slaat natuurlijk nergens op. Alsof je als actrice altijd alleen maar acteert en nooit jezelf bent.
Het is wel heel toevallig dat zowel zij als Greta actrice is. laat die kinderen gewoon kind zijn en laat een wetenschapper aan t woord over zulke complexe materie.
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:44:28 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157058
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ah jammer, mijn vlucht naar Luxemburg kan ik volgens haar en haar aanhangers vergeten.
Dat soort onzinvluchten zou natuurlijk ook verboden moeten worden.
Maar sommige ontkenningsgekkies zijn niet alleen graag dom, maar ook nog eens trots op hun asociale gedrag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157090
Zit ik net lekker in het zonnetje, sla ik mijn zaterdagkrant open. Wordt ik geconfronteerd met deze dame die columnistje speelt

Boze witte mannen richt je machteloze woede niet op een kind af.
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/

:D triggered :D
pi_189157099
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Dat Youtubefilmpje suggereert dat het stiekeme doel van het IPCC eigenlijk de herverdeling van welvaart is en dat dat gebeurt met klimaatverandering als smoes.

Nog zo iemand

https://www.pscp.tv/w/1yoKMBMPeNnGQ?t=1m8s
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:50:35 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157118
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:47 schreef RamboDirk het volgende:
Zit ik net lekker in het zonnetje, sla ik mijn zaterdagkrant open. Wordt ik geconfronteerd met deze dame die columnistje speelt

Boze witte mannen richt je machteloze woede niet op een kind af.
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/

:D triggered :D
Wie is er nou triggered? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157121
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

...en laat een wetenschapper aan t woord over zulke complexe materie.
Die man kan door klimaatsceptici scherp worden bekritiseerd. Daarom wordt juffrouw Thunberg heel strategisch naar voren geschoven, want dat is een kind en dan is het not done terechte kritiek op haar of op het klimaatbeleid te hebben. En dat is nou net waar het de linkse klimaatmaffia om te doen is.
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:51:43 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157128
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:50 schreef ColorCartridge het volgende:
de linkse klimaatmaffia
Ontkenningsgekkie gespot.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157152
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ontkenningsgekkie gespot.
:')
Wat heb ik ontkend dan?
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:54:05 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157154
Het is eigenlijk nog veel te aardig, dat al die raaskallende niksaandehand-types überhaupt mogen blijven meepraten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157155
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ontkenningsgekkie gespot.
Je zou natuurlijk ook gewoon normaal een discussie kunnen aan gaan ipv alleen maar op de man te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 11:54:42 ]
pi_189157161
Het is weer een extremistische zaterdagochtend.
pi_189157172
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wie is er nou triggered? :').
Hoogstens dit :')
pi_189157181
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:54 schreef Ringo het volgende:
Het is eigenlijk nog veel te aardig, dat al die raaskallende niksaandehand-types überhaupt mogen blijven meepraten.
Je weet dat je met dit soort uitspraken het punt van die "niksaandehand-types"-alleen maar versterkt he?
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:59:03 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157229
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:54 schreef Airbus89 het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon normaal een discussie kunnen aan gaan ipv alleen maar op de man te spelen.
Ja, laten we gewoon normaal een discussie aangaan en nog even lekker blijven schelden op een 16-jarig meisje met Asperger, dat zich terecht zorgen maakt om de toekomst.

Maar o wee als jou zelf de maat genomen wordt :'). Dan gaan we ineens het verontwaardigde burgermannetje spelen. Sneeuwvlok.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:59:52 #80
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189157240
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:56 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]

Je weet dat je met dit soort uitspraken het punt van die "niksaandehand-types"-alleen maar versterkt he?
Tsjah, de hysterie van dat kind schijnt nogal aanstekelijk te werken op sommige figuren ;(
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:00:07 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157243
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:56 schreef ColorCartridge het volgende:
Je weet dat je met dit soort uitspraken het punt van die "niksaandehand-types"-alleen maar versterkt he?
Ja, ik weet dat die types niet voor rede vatbaar zijn.
Lekker in hun sop laten gaar koken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157246
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, laten we gewoon normaal een discussie aangaan en nog even lekker blijven schelden op een 16-jarig meisje met Asperger, dat zich terecht zorgen maakt om de toekomst.

Maar o wee als jou zelf de maat genomen wordt :'). Dan gaan we ineens het verontwaardigde burgermannetje spelen. Sneeuwvlok.
Ik bedoel maar. Erg volwassen
pi_189157256
Kinderen als schild inzetten _O_ . Alles is geoorloofd in de oorlog tegen het verstand.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:01:26 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189157264
Sowieso is het best bizar wie er nou eigenlijk 'tegen' haar is. Vrijwel alles en iedereen is het met haar eens. China, Rusland en zelfs de VS zijn ook druk bezig met projecten die met klimaatsverandering te maken hebben. Van het willen kopen van groenland voor toekomstige toegang naar grondstoffen tot het voorbereiden van scheepsroutes door het noordpool gebied, tot militaire opbouw en het plannen van deltawerken voor diverse Amerikaanse steden.

Zelfs het Witte Huis er mee bezig, Trump roept alleen naar zijn achterban dat het (deels) onzin is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189157265
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:00 schreef LelijKnap het volgende:
Kinderen als schild inzetten _O_ . Alles is geoorloofd in de oorlog tegen het verstand.
Welk verstand ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:02:18 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:00 schreef LelijKnap het volgende:
Kinderen als schild inzetten _O_ . Alles is geoorloofd in de oorlog tegen het verstand.
Alsof jij nog te redden bent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157277
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, laten we gewoon normaal een discussie aangaan en nog even lekker blijven schelden op een 16-jarig meisje met Asperger, dat zich terecht zorgen maakt om de toekomst.

Maar o wee als jou zelf de maat genomen wordt :'). Dan gaan we ineens het verontwaardigde burgermannetje spelen. Sneeuwvlok.
Hou nou eens op met het benoemen van de leeftijd en de aandoening van dat meisje. Ze heeft een volwassen mening over een volwassen probleem dus mag je haar ook zo benaderen. Het is irritant om niks te mogen zeggen over haar omdat ze zogenaamd zielig en kwetsbaar is.
pi_189157296
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso is het best bizar wie er nou eigenlijk 'tegen' haar is. Vrijwel alles en iedereen is het met haar eens. China, Rusland en zelfs de VS zijn ook druk bezig met projecten die met klimaatsverandering te maken hebben. Van het willen kopen van groenland voor toekomstige toegang naar grondstoffen tot het voorbereiden van scheepsroutes door het noordpool gebied, tot militaire opbouw en het plannen van deltawerken voor diverse Amerikaanse steden.
Dat is net het punt. De hele wereld is al hard bezig, waarom zou je je dan laten uitkafferen door een 16-jarig kind die nog een hoop moet leren.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:03:42 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Hou nou eens op met het benoemen van de leeftijd en de aandoening van dat meisje. Ze heeft een volwassen mening over een volwassen probleem dus mag je haar ook zo benaderen. Het is irritant om niks te mogen zeggen over haar omdat ze zogenaamd zielig en kwetsbaar is.
Hinderlijk hè? Dat je dat vieze kutkind eigenlijk voor rotte vis wilt uitschelden, maar dat je diep van binnen weet dat dat niet hoort.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157307
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alsof jij nog te redden bent.
Zolang ik me maar niet van Hamas-tactieken bedien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 12:04:26 ]
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:05:20 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157320
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:04 schreef LelijKnap het volgende:
Zolang ik me maar niet van Hamas-tactieken bedien.
Gut, droeg ze een bomgordel tijdens haar praatje?

Hysterisch wijf ben je ook.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157332
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hinderlijk hè? Dat je dat vieze kutwijf eigenlijk voor rotte vis wilt uitschelden, maar dat je diep van binnen weet dat dat niet hoort.
Niet mij woorden in de mond gaan leggen he. Ik vind haar hooguit irritant maar wel vermakelijk en wonderlijk
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:07:07 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189157348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:03 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Dat is net het punt. De hele wereld is al hard bezig, waarom zou je je dan laten uitkafferen door een 16-jarig kind die nog een hoop moet leren.
Zou ook niet hoeven als de VS bijvoorbeeld gewoon open was over het laten zien waar ze mee bezig zijn met betrekking tot voorbereidingen. Ipv daarvan verbied Trump worden als 'klimaatsverandering' uit officiele documenten. Beetje gek. Klinkt meer alsof hij gewoon zijn achterban wil pleasen aangezien hij als president prima weet dat het Amerikaanse leger bezig is met het voorbereiden van bijvoorbeeld een ijs vrije noordpool en een hogere zeespiegel.

Komt natuurlijk ook omdat veel mensen zulke investeringen zien als socialistische bullshit in de VS. Zelfs een spoorlijn aanleggen is al lastig, laat staan deltawerken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189157352
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gut, droeg ze een bomgordel tijdens haar praatje?

Hysterisch wijf ben je ook.
Ook zij zetten kinderen in als schilden om vervolgens met een verheven vinger naar de bombarderende vijand te wijzen; ''Kijk nou eens wat ze hebben gedaan!''.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 12:11:37 ]
pi_189157357
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Maar dan is er toch een herveling van welvaart? wat gaan al die maatregelen in NL wel niet kosten, iedereen van het gas af bijvoorbeeld. wie gaat dat betalen? de burger natuurlijk. Maar het filmpje ging mij meer om de cijfers, er wordt nog al selectief om gegaan met de statistieken.
Nou dat filmpje is een grote verdraaiing van Endenhofers woorden. Een leugen door zijn woorden uit context te halen waardoor hij een heel andere boodschap lijkt over te brengen dan hij daadwerkelijk deed. Er zijn genoeg bronnen waar zijn uitspraken wel in context worden behandeld. Waarom gebruik je die dan niet?
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:10:47 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157391
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:07 schreef LelijKnap het volgende:
Ook zij zetten kinderen in als schilden om vervolgens met een verheving vinger naar de bombarderende vijand te wijzen; ''Kijk nou eens wat ze hebben gedaan!''.
Er wordt hier niks gebombardeerd.
Er wordt hier gericht op een kind geschoten.
Daar mag je je best schuldig over voelen, heur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157404
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Het is wel heel toevallig dat zowel zij als Greta actrice is.
Bij mijn weten is Greta geen actrice. Haar vader is acteur. En als dat al je "bewijs" moet zijn dat alles geregisseerd is dan is het wel treurig hoor. Dat is geen bewijs.

quote:
... laat die kinderen gewoon kind zijn en laat een wetenschapper aan t woord over zulke complexe materie.
Ze kiest er zelf voor he. Haar ouders waren daar in eerste instantie ook niet zo blij mee. Ik heb vooralsnog geen enkele reden om aan die versie van het verhaal te twijfelen. Daarbij: de grootste innovaties en revoluties zijn in gang gezet door onconventionele geesten, door mensen die alles net wat anders doen dan anderen. Als iedereen alles altijd hetzelfde zou doen is het gedaan met de vooruitgang.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 12:12:46 ]
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:12:18 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189157410
Er zijn een hoop witte boosmensen in dit topic die zich aangesproken voelen :+
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189157435
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er wordt hier niks gebombardeerd.
Er wordt hier gericht op een kind geschoten.
Daar mag je je best schuldig over voelen, heur.
Lekker he, manipulatief door het leven gaan :')
pi_189157448
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er wordt hier niks gebombardeerd.
Er wordt hier gericht op een kind geschoten.
Daar mag je je best schuldig over voelen, heur.
Ze staat al dan niet stevig vastgegrepen pal voor de schijnheilige maakbaarheidsfantasten die rustig hun wapens legen op de burgerij.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:14:56 #101
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157449
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:14 schreef RamboDirk het volgende:
Lekker he, manipulatief door het leven gaan :')
Heb je je zaterdagkrantje al uit, ouwe witman?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:15:41 #102
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189157460
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso is het best bizar wie er nou eigenlijk 'tegen' haar is. Vrijwel alles en iedereen is het met haar eens. China, Rusland en zelfs de VS zijn ook druk bezig met projecten die met klimaatsverandering te maken hebben. Van het willen kopen van groenland voor toekomstige toegang naar grondstoffen tot het voorbereiden van scheepsroutes door het noordpool gebied, tot militaire opbouw en het plannen van deltawerken voor diverse Amerikaanse steden.

Zelfs het Witte Huis er mee bezig, Trump roept alleen naar zijn achterban dat het (deels) onzin is.
Nou wat staat kleine Greta dan te stampvoeten en te dreinen?
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:15:42 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157462
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:14 schreef LelijKnap het volgende:
Ze staat al dan niet stevig vastgegrepen pal voor de schijnheilige maakbaarheidsfantasten die rustig hun wapens legen op de burgerij.
Och jee.
Ten aanval dan maar!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157473
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Och jee.
Ten aanval dan maar!
Dat is nou precies wat jullie willen! Zodat je net als Hamas met het lijkje in de armen de wereld kunt tonen hoe slecht de anderen zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 12:16:54 ]
pi_189157484
Wat heeft wit hier in godsnaam mee te maken. Greta is toch ook wit..
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:17:05 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157488
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:16 schreef LelijKnap het volgende:
Dat is nou precies wat jullie willen!
“jullie”?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:17:42 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189157496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nou wat staat kleine Greta dan te stampvoeten?
Omdat ze vind dat er te weinig maatregelen genomen worden om het tegen te gaan.

De landen en projecten die ik noemde zijn allemaal om de gevolgen op te vangen, niet om de gevolgen te beperken. (want dat kan een groeiende economie schaden)

Daarom is het ook een beetje hypocriet he. Het Witte Huis zegt, bah allemaal onzin. Intussen is het leger (het grootste onderdeel van de overheid) druk bezig om plannen te maken voor een toekomst waarin er geen noordpool ijs meer is, bijvoorbeeld)

Amerika zou ook wat minder geld in defensie kunnen pompen en meer in maatregelen om het land groener te krijgen bijvoorbeeld. Maar aangezien het leger in de VS bijna heilig is, is dat natuurlijk een no no.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 28-09-2019 12:24:16 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189157502
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heb je je zaterdagkrantje al uit, ouwe witman?
Ja, flinterdun :)
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:18:21 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157504
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Greta is toch ook wit..
Enigszins rood aangelopen...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:18:38 #110
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189157507
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Och jee.
Ten aanval dan maar!
Oh Jesus :')
Ringo onze eigen FOK! radicaal
pi_189157511
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

“jullie”?
Jullie, die kinderen misbruiken voor het grotere goed.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:19:34 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189157523
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:18 schreef LelijKnap het volgende:
Jullie, die kinderen misbruiken voor het grotere goed.
Ach so.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189157603
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou dat filmpje is een grote verdraaiing van Endenhofers woorden. Een leugen door zijn woorden uit context te halen waardoor hij een heel andere boodschap lijkt over te brengen dan hij daadwerkelijk deed. Er zijn genoeg bronnen waar zijn uitspraken wel in context worden behandeld. Waarom gebruik je die dan niet?
Ben niet bekend met verdere interviews van Enderhof, zal er eens over lezen. Maar over die cijfers, je moet toch toegeven dat daar ongelooflijk mee gesjoemeld wordt?
pi_189157673
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 02:18 schreef gniffie het volgende:

Het een is een ideologie gebaseerd op xenofobie en het ander is het verspreiden van feiten en wetenschappelijk onderzoek. Totaal vergelijkbaar. Of komt Heidi met onderzoeken waaruit blijkt dat 'die zwarten' een lager IQ hebben om zo de westerse bevolking dommer te maken.
De feitelijke "we gaan allemaal dood!!!" boodschap van Thunberg is geen ideologie?

Ik zie haar iig geen wetenschap verkondigen.
pi_189157703
V. A. Shiva Ayyadurai legt even haarfijn uit hoe fout men zit qua het Klimaatakkoord van Parijs en waarom de onrust over klimaat een aangewakkerde onrust is vanuit zeer kapitalistische motieven. Het is een modegril, een nieuwe zwendel.


De groenen zijn weer eens de nuttige idioten.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189157727
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free

het blijkt allemaal niet zo erg als werd aangenomen. verrassend.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 12:36:19 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189157769
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free

het blijkt allemaal niet zo erg als werd aangenomen. verrassend.
Goh, dat roepen we al heel lang. Maar de klimaatgekkies willen het maar niet geloven :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189157770
ik vond dit net, ik weet niet f dit al gepost was, maar aangezien er gisteren nog beschuldigingen werden geuit dat ze effe heen en weer vliegt....
https://www.theguardian.c(...)r-un-climate-summits

quote:
Greta Thunberg is to sail across the Atlantic in a high-speed racing yacht next month to attend UN climate summits in the US and Chile as part of a sabbatical year the 16-year-old Swedish climate activist will spend in the US.
...
.. she said she did not yet know how she was going to get there. “It’s on the other side of the Atlantic Ocean,” she said. “And there are no trains going there. And since I don’t fly, because of the enormous climate impact of aviation, it’s going to be a challenge.”

Greta told the Associated Press before the announcement that she had not wanted to travel to the US by cruise ship because of their notoriously high emissions, while the Atlantic could be dangerous for sailing boats in August because of the high risk of hurricanes.

“Taking a boat to North America is basically impossible,” she said. “I have had countless people helping me, trying to contact different boats.”

After New York, where she will take part in several meetings and protests, Greta aims to travel by train and bus to the annual UN climate conference in Chile with stops in Canada, Mexico and other countries.

pi_189157777
en dit, als je het niet geloofd

https://www.theguardian.c(...)to-atlantic-crossing

quote:
She refused to travel by plane to the US because of the environmental impact of flying. Earlier in the year Thunberg undertook a tour of European countries by train.

While mainly powered by wind, the yacht draws its electricity for lighting and communication from solar panels and underwater turbines – aiming by these means for zero-carbon status. There are no bathroom facilities on board so the crew must make do with blue plastic buckets.

Herrmann said the journey would show how it was possible to cope without fossil fuels. He said: “This can be positive and exciting. Solidarity with Greta is not limited to eco-activists.”
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 12:37:24 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189157782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vond dit net, ik weet niet f dit al gepost was, maar aangezien er gisteren nog beschuldigingen werden geuit dat ze effe heen en weer vliegt....
https://www.theguardian.c(...)r-un-climate-summits
[..]

Ja, ze is heen en weer gegaan per zeilboot. Maar de crew van 3 is teruggevlogen en om de boot terug te zeilen komt er een nieuwe crew per vliegtuig :')

https://www.hln.be/wetens(...)en-en-weer~a97a1c7a/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189157783
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Goh, dat roepen we al heel lang. Maar de klimaatgekkies willen het maar niet geloven :')
Dat is wel vaker met religieuze types.
pi_189157806
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, ze is heen en weer gegaan per zeilboot. Maar de crew van 3 is teruggevlogen en om de boot terug te zeilen komt er een nieuwe crew per vliegtuig :')

https://www.hln.be/wetens(...)en-en-weer~a97a1c7a/
is ook een zeilboot van een rijke gast...

gaat er even om wat zij doet.
pi_189157808
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zijn die mensen er dan ? Nogmaals: zelfs Trumps eigen regering is het volledig met haar eens dat ze de wereld verkloot hebben. Dat zij nogal boos wordt dat ze vervolgens "en daar gaan we niks aan doen, fuck you jeugd van morgen" er aan toevoegen is mi volledig begrijpelijk.


Je moet echt (vrijwillig) stekeblind en doof zijn als je niet ziet dat dit duidelijk puberende kind, behept met nogal wat serieuze stoornissen, gebruikt wordt door mensen met een hele dikke dominante politieke agenda.

Het zo ,door de ouders en haar omstanders, op een voetstuk plaatsen en in de schijnwerpers zetten i.c.m. met wie zij mentaal en wat (puberende) leeftijd betreft is lijkt mij spelen met vuur en bijzonder twijfelachtig en zorgwekkend

Daarbij is de terechte boodschap tot inzicht en handelen wat betreft het milieu totaal niet nieuw.

Wat wel nieuw is dat er een nieuw ultiem low is geschapen waarbij een kind wordt geofferd vanwege volwassen idealen en agenda.

En dan ook nog kind , komend uit een gezin en generatie die in enorme welvaart leeft, is opgevoed dankzij en vooral met alles wat hun klimaatgodin Greta nu opeens zo verachtelijk vindt.

Een generatie die veelal met de eeuwige mobiel in de hand virtueel denkt en handelt en vooral heel erg veel met zichzelf bezig is i.p.v. de directe omgeving.

Bovenstaande foto toont die hypocrisie wat die genoemde aspecten volledig wat mij betreft.

Greta zou door haar ouders en omgeving moeten worden beschermd tegen zichzelf, zou net als elk puberend kind tegenspraak en kritiek moeten krijgen van haar ouders.

En zou zeker gezien haar mentale staat professionele begeleiding en hulp moeten krijgen, op z'n minst tot ze volwassen is.

Niet als klimaat modepop aan de wereld worden geschonken om mee te spelen tot de lol er vanaf is.
pi_189157843
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, ze is heen en weer gegaan per zeilboot. Maar de crew van 3 is teruggevlogen en om de boot terug te zeilen komt er een nieuwe crew per vliegtuig :')

https://www.hln.be/wetens(...)en-en-weer~a97a1c7a/
misschien kan ze volgende keer beter via Skype met de UN gaan praten.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 12:42:59 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189157850
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is ook een zeilboot van een rijke gast...

gaat er even om wat zij doet.
Daar gaat het ook om. Lekker klimaatneutraal om een crew terug te vliegen en een nieuwe in te vliegen. Als ze zelf was gevlogen zou het groener zijn dan wat ze nu heeft gedaan.

Dit is gewoon hypocriet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189157902
zoek de verschillen...




op 30 seconde severn suzuki 2019


Ze was gek hoor en ook niet gestoord ofzo.. ook zij was boos...dat zegt ze zelf ook op de video.
pi_189157905
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En dan ook nog kind , komend uit een gezin en generatie die in enorme welvaart leeft, is opgevoed dankzij en vooral met alles wat hun klimaatgodin Greta nu opeens zo verachtelijk vindt.

Een generatie die veelal met de eeuwige mobiel in de hand virtueel denkt en handelt en vooral heel erg veel met zichzelf bezig is i.p.v. de directe omgeving.

Bovenstaande foto toont die hypocrisie wat die genoemde aspecten volledig wat mij betreft.

Greta zou door haar ouders en omgeving moeten worden beschermd tegen zichzelf, zou net als elk puberend kind tegenspraak en kritiek moeten krijgen van haar ouders.

En zou zeker gezien haar mentale staat professionele begeleiding en hulp moeten krijgen, op z'n minst tot ze volwassen is.

wat een gezeur...
mooi toch, dat ze haar generatie ook gelijk bewust maakt.
en wat weet jij over wat voor hulp ze krijgt, als ze al psychische problemen heeft?
pi_189157909
Greta is een kindsoldaat van klimaatactivisten.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:48:50 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189157921
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:47 schreef DemonRage het volgende:
Greta is een kindsoldaat van klimaatactivisten.
Voel je je bedreigd nu?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189157934
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:47 schreef DemonRage het volgende:
Greta is een kindsoldaat van klimaatactivisten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:47 schreef FANN het volgende:
zoek de verschillen...




op 30 seconde severn suzuki 2019


Ze was gek hoor en ook niet gestoord ofzo.. ook zij was boos...dat zegt ze zelf ook op de video.
Neh.... die weet zelf goed wat ze doet......
pi_189157944
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Daar gaat het ook om. Lekker klimaatneutraal om een crew terug te vliegen en een nieuwe in te vliegen. Als ze zelf was gevlogen zou het groener zijn dan wat ze nu heeft gedaan.

Dit is gewoon hypocriet.
nou nee, want dan was ze helemaal niet gegaan, want ze vliegt kennelijk niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 12:53:32 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189157969
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou nee, want dan was ze helemaal niet gegaan, want ze vliegt kennelijk niet.
En ze heeft er geen problemen mee dat er 6man moet vliegen omdat zij zonodig met een bootje naar Amerika moet? Als zij zo tegen vliegen is ivm co2 uitstoot, dan had ze deze actie niet moeten uithalen. Dan had ze beter kunnen gaan skypen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189157982
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou nee, want dan was ze helemaal niet gegaan, want ze vliegt kennelijk niet.
Ze had ook moeten zwemmen!
pi_189157987
KUTKIND!
pi_189158086
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:53 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En ze heeft er geen problemen mee dat er 6man moet vliegen omdat zij zonodig met een bootje naar Amerika moet? Als zij zo tegen vliegen is ivm co2 uitstoot, dan had ze deze actie niet moeten uithalen. Dan had ze beter kunnen gaan skypen.
de boot heeft aangeboden haar een lift te geven, dat is alles.
pi_189158113
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zit ze nog in New York? Ik vind het geen domme vraag.
Boeit dat?
(Nee)
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 13:06:33 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189158135
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de boot heeft aangeboden haar een lift te geven, dat is alles.
Ja prima joh.

Ik hoop dat ze nachtmerries krijgt van de crew die heen en weer vliegt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189158699
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:06 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja prima joh.

Ik hoop dat ze nachtmerries krijgt van de crew die heen en weer vliegt.
ja hoor, want de hele wereld moet gelijk doen wat zij doet, anders gaan we lopen zeiken.

die crew of eigenaar zijn toch geen milieu activisten die zweren nooit te vliegen.. die dragen gewoon een steentje bij aan het mogelijk maken dat ze naar die top komt.
pi_189159187
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
En stel nu dat het inderdaad allemaal wel mee blijkt te vallen. Wat is er dan zo verschrikkelijk aan om plastic te verbieden, vliegen duurder en elektrisch te maken, minder vlees te eten en onze energie uit windmolens of zonnepanelen te halen?
Niks, alleen wel met een realistisch plan en tijdspad. Misschien komen we er over een paar jaar wel achter dat er betere oplossingen zijn dan het huidige paniekvoetbal.

Daarnaast is het nog maar de vraag wat het resultaat zal zijn aangezien veranderingen in het klimaat al voorkomen sinds het ontstaan van de aarde.

quote:
Wat ik me afvraag boze witte mannen: lezen jullie kinderen mee? Weten jullie dochters en zonen hoe jullie je uiten over een leeftijdgenote? Maken jullie hun uitgesproken klasgenoten ook uit voor lelijke trol of gestoorde gekkin? Noem je je eigen dochter ook hysterisch kutwijf? Wat geven jullie de nieuwe generatie precies mee, behalve een totaal verziekt wereldbeeld waarin deugen fout is en kinderen uitschelden prima? Na mij de zondvloed, is dat een betere boodschap om aan je kinderen mee te geven?
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-een-kind~af5ad5a5/

Ik ben het weer eens eens met Saskia.
Ik had het gelezen ja, is het de bedoeling dat ik als "witte, oudere, niet al te knappe man" nu boos moet gaan worden ofzo?

Daarnaast kende ik die hele Noort niet en ging haar rijtje columns een langs maar op het moment dat het over religie gaat moeten de kinderen er plotseling wel buiten gehouden worden:

quote:
Dat religieus/bijzonder onderwijs moet natuurlijk met een zo groot mogelijke vaart afgeschaft worden. Vrijheid van godsdienst is prima, maar laat kinderen daarbuiten. Kinderen moeten de kans krijgen zich zo vrij en gelijk mogelijk te ontwikkelen tot vrije volwassenen, om dan pas te kiezen voor welke kerk dan ook.
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2019 @ 14:27:22 #140
368283 ato
pi_189159372
Je kan zeggen en denken over haar wat je wilt, maar aandacht heeft zij :7
Life can be a bitch, so like it..
pi_189159487
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:18 schreef AchJa het volgende:

Daarnaast is het nog maar de vraag wat het resultaat zal zijn aangezien veranderingen in het klimaat al voorkomen sinds het ontstaan van de aarde.

dat blijf je maar horen... maar het is toch wel duidelijk dat deze voor het overgrote deel, als niet volledig, komt door wat wij doen.
vraag is meer, of we niet veel te laat zijn om ernstige problemen nog te voorkomen.
pi_189159613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:

dat blijf je maar horen... maar het is toch wel duidelijk dat deze voor het overgrote deel, als niet volledig, komt door wat wij doen.
Ook dat blijf ik maar horen, maar vertel even hoeveel procent is het aandeel van de mens daarin? Er is helemaal niemand die daar een antwoord op geeft, ja we hebben invloed, prima maar hoeveel invloed? En dan blijft het stil.

Laatst die paniekberichten ook weer over eoa gletsjer op de Mont Blanc... 800 Jaar geleden groeiden daar nog bomen...
pi_189159647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook dat blijf ik maar horen, maar vertel even hoeveel procent is het aandeel van de mens daarin?
goede vraag. dat is ook niet eens te meten.
  zaterdag 28 september 2019 @ 14:43:22 #144
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189159652
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free

het blijkt allemaal niet zo erg als werd aangenomen. verrassend.
Lol in dit artikel staat juist dat het nog steeds even slecht is als aangenomen (door de voortrekkersorganisatie IPCC)

Onzin omtrent het klimaat wordt zowel door klimaatontkenners als klimaatgekkies niet geaccepteerd
Laffe huichelaar
pi_189159733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Lol in dit artikel staat juist dat het nog steeds even slecht is als aangenomen (door de voortrekkersorganisatie IPCC)

Onzin omtrent het klimaat wordt zowel door klimaatontkenners als klimaatgekkies niet geaccepteerd
Belangenorganisatie IPCC is niet heel betrouwbaar. zij verspreiden die klimaatonzin, waar zij zelf weer geld aan verdienen.

  zaterdag 28 september 2019 @ 15:11:35 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189159988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is ook een zeilboot van een rijke gast...

gaat er even om wat zij doet.
Ja onnodig het milieu belasten door haar reis niet één maar zes vliegtickets te laten kosten :') maar als je maar heel hard tegen anderen roept dat ze aan het klimaat moeten denken schijnt dat allemaal geen probleem te zijn. Of je nu Al Gore, Jesse Klaver, Frans Timmermans, Ed Nijpels of Greta Thumberg heet
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:15:43 #147
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189160045
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat blijf je maar horen... maar het is toch wel duidelijk dat deze voor het overgrote deel, als niet volledig, komt door wat wij doen.
vraag is meer, of we niet veel te laat zijn om ernstige problemen nog te voorkomen.
Voordat de mens er was veranderde het klimaat dus nooit volgens jou 8)7
pi_189160139
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voordat de mens er was veranderde het klimaat dus nooit volgens jou 8)7
Niet op deze snelheid nee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189160166
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Niet op deze snelheid nee
bron?
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:26:50 #150
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189160209
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat een gezeur...
mooi toch, dat ze haar generatie ook gelijk bewust maakt.
en wat weet jij over wat voor hulp ze krijgt, als ze al psychische problemen heeft?
Het enige wat haar leeftijdgenootjes geleerd wordt is dat het niet gaat om zelf zuinig met grondstoffen en energie om te gaan maar om als jengelende puber de schuld aan anderen te geven.
pi_189160240
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Goh, dat roepen we al heel lang. Maar de klimaatgekkies willen het maar niet geloven :')
Ik vind het echt knap wat je op dit forum doet man. Steeds als ik iets van je lees, zonder ook maar iets van de materie of context te kennen, kan ik het er 'niet mee eens zijn' en weet ik meteen vrijwel zeker dat ik gelijk heb.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:30:00 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189160259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:
klimaatontkenners als klimaatgekkies
De ontkenners zijn de gekkies, laten we de feiten niet omdraaien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189160352
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

De ontkenners zijn de gekkies, laten we de feiten niet omdraaien.
De feiten worden vanuit beide hoeken constant verdraaid of verzwegen.
pi_189160360
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

bron?
Serieus?

Hier de verkorte versie omdat je onder een steen leeft

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-feiten~ace1349c/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:53:30 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189160607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Belangenorganisatie IPCC is niet heel betrouwbaar. zij verspreiden die klimaatonzin, waar zij zelf weer geld aan verdienen.

Goeden filmpjen mang!


The New American (TNA) is a far-right print magazine published twice a month by American Opinion Publishing Inc., a wholly owned subsidiary of the John Birch Society (JBS), a far-right organization.


De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun bevindingen uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.

Koekoek! :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_189160651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Serieus?

Hier de verkorte versie omdat je onder een steen leeft

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-feiten~ace1349c/
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Goeden filmpjen mang!


The New American (TNA) is a far-right print magazine published twice a month by American Opinion Publishing Inc., a wholly owned subsidiary of the John Birch Society (JBS), a far-right organization.


De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun onderzoeksresultaten uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.
Dat soort mensen wil het gewoon niet snappen.

En op een gegeven moment zullen we die mensen gewoon links moeten laten liggen, in plaats van continue te proberen ze te overtuigen. Zoals JanJaap dat ooit zo leuk zei, die mensen doen dan niet meer mee. Die zijn dan af.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189160653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook dat blijf ik maar horen, maar vertel even hoeveel procent is het aandeel van de mens daarin? Er is helemaal niemand die daar een antwoord op geeft, ja we hebben invloed, prima maar hoeveel invloed? En dan blijft het stil.

Laatst die paniekberichten ook weer over eoa gletsjer op de Mont Blanc... 800 Jaar geleden groeiden daar nog bomen...
maar dan pak je gewoon iets waarvan je weet dat er een (waarschijnlijke) marge inzit, en eist dat het een precies cijfer wordt. daar redeneer je niet mee weg, dat wij het veroorzaken, voor een groot deel, als het niet alles is. wat ik dus preices zo zei.

je kan niet uitsluiten dat er een natuurlijke factor inzit. maar dna nog, is de snelheid waarmee dit gaat, ongekend, nog nooit zo gevonden in welke verandering in het verleden.

plus, ontkenners komend an met leuke memes over hoe het 20 jaar geleden nog over een nieuwe ijstijd ging. dat moet je tcoh ook iets zeggen lijk me, dat dat dus geheel is omgekeerd. zomaar natuurlijk? lijkt me niet.
pi_189160664
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja onnodig het milieu belasten door haar reis niet één maar zes vliegtickets te laten kosten :') maar als je maar heel hard tegen anderen roept dat ze aan het klimaat moeten denken schijnt dat allemaal geen probleem te zijn. Of je nu Al Gore, Jesse Klaver, Frans Timmermans, Ed Nijpels of Greta Thumberg heet
nogmaals, ze kreeg de lift aangeboden, zodat zij niet hoeft te vliegen.
pi_189160671
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voordat de mens er was veranderde het klimaat dus nooit volgens jou 8)7
absoluut niet met deze snelheid. denk eens na. de CO2 uitstoot is ongekend.
pi_189160690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het enige wat haar leeftijdgenootjes geleerd wordt is dat het niet gaat om zelf zuinig met grondstoffen en energie om te gaan maar om als jengelende puber de schuld aan anderen te geven.
nou nee. dat ze het niet zomaar moeten laten gebeuren.
pi_189160994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Goeden filmpjen mang!


The New American (TNA) is a far-right print magazine published twice a month by American Opinion Publishing Inc., a wholly owned subsidiary of the John Birch Society (JBS), a far-right organization.


De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun bevindingen uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.

Koekoek! :')
andere filmpjes van deze man zijn in t duits dus beetje lastig he.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:26:02 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189161048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

andere filmpjes van deze man zijn in t duits dus beetje lastig he.
Het gaat om deze man:

quote:
Nils-Axel Mörner (born 1938) is the former head of the paleogeophysics and geodynamics department at Stockholm University. He retired in 2005.[1] He was president of the International Union for Quaternary Research (INQUA) Commission on Neotectonics (1981–1989).

In 1995, Mörner gave several courses in dowsing at Stockholm University in the summer program, and also outside of the university.[2] He claimed that dowsing could be used not only to find water, but also to discover Curry and Hartmann lines. When reported in the press, he received sharp criticism from the Swedish scientific community and the Swedish skepticism movement.[3] Mörner persisted[4] and the conflict escalated,[5] leading to a formal ban from the president of the university to teach dowsing, citing the Law on Higher Education, until he could present scientific evidence for dowsing. In the summer of 1996 Mörner held a symposium at the university where he presented what he considered to be supporting evidence for his teachings. A committee appointed by the university dismissed Mörner's claims in December 1996.[6] He was named "Confuser of the Year" for 1995 by Vetenskap och Folkbildning,[7] a Swedish organisation in support of the broadening the understanding of the scientific method. The renowned American skepticist James Randi offered him a reward of USD$971000 if Mörner could show that dowsing worked in a scientifically controlled experiment. Mörner later rejected the offer.[8] As late as 2002 Mörner reaffirmed his stance in a documentary on Swedish television.[9]
https://en.wikipedia.org/wiki/Nils-Axel_Mörner

Een soort wichelroedeloper die al langer van het padje is en al jaren niet serieus genomen wordt, niet alleen over klimaatwetenschap. Vandaar dat hij moet uitwijken naar zulke uithoeken van medialand.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:29:59 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161092
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

De ontkenners zijn de gekkies, laten we de feiten niet omdraaien.
In mijn ogen zijn het allebei gekkies, mensen die er dingen bij verzinnen en mensen die dingen weg verzinnen
Laffe huichelaar
pi_189161126
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:

maar dan pak je gewoon iets waarvan je weet dat er een (waarschijnlijke) marge inzit, en eist dat het een precies cijfer wordt. daar redeneer je niet mee weg, dat wij het veroorzaken, voor een groot deel, als het niet alles is. wat ik dus preices zo zei.

je kan niet uitsluiten dat er een natuurlijke factor inzit. maar dna nog, is de snelheid waarmee dit gaat, ongekend, nog nooit zo gevonden in welke verandering in het verleden.
Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...

Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...



quote:
plus, ontkenners komend an met leuke memes over hoe het 20 jaar geleden nog over een nieuwe ijstijd ging. dat moet je tcoh ook iets zeggen lijk me, dat dat dus geheel is omgekeerd. zomaar natuurlijk? lijkt me niet.
Dus toen had de wetenschap wel gelijk?
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:50:34 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161363
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:29 schreef timmmmm het volgende:
In mijn ogen zijn het allebei gekkies, mensen die er dingen bij verzinnen en mensen die dingen weg verzinnen
Welke dingen “verzin je erbij” wanneer je zegt dat
(1) sinds vorige eeuw de gemiddelde temperatuur op aarde uitzonderlijk hard aan het stijgen is,
(2) de industrialisering door de mens daaraan ten grondslag ligt en
(3) er allerlei (ongewenste) klimaateffecten optreden als gevolg van die temperatuursstijging,

daar zit toch geen abracadabra bij?
Er is genoeg wetenschappelijke consensus om klimaatverandering, inclusief menselijke oorzaak, als feit vast te stellen.

De waarheid ligt echt niet in het midden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:51:10 #166
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189161370
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

De ontkenners zijn de gekkies, laten we de feiten niet omdraaien.
De alarmisten die roepen dat we nog maar een x aantal maanden hebben voor klimaatverandering definitief onomkeerbaar is zijn ook hartstikke gek. Klimaatverandering is een lange-termijn probleem, de dijken zullen niet in 2025 al doorbreken.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:53:55 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161406
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welke dingen “verzin je erbij” wanneer je zegt dat
(1) sinds vorige eeuw de gemiddelde temperatuur op aarde uitzonderlijk hard aan het stijgen is,
(2) de industrialisering door de mens daaraan ten grondslag ligt en
(3) er allerlei (ongewenste) klimaateffecten optreden als gevolg van die temperatuursstijging,

daar zit toch geen abracadabra bij?
Er is genoeg wetenschappelijke consensus om klimaatverandering, inclusief menselijke oorzaak, als feit vast te stellen.

De waarheid ligt echt niet in het midden.
Heb je uberhaupt enig idee waar we het over hebben?

Over een rapport wat door de IPCC is weggegooid omdat er doemscrenario's met betrekking tot de zeetemperatuur in verzonnen zijn
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:54:52 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189161418
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...

Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...

[ afbeelding ]
[..]

Dus toen had de wetenschap wel gelijk?
De per capita CO2 uitstoot van China is nog niet eens de helft van die van de VS.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:01:33 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161528
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De alarmisten die roepen dat we nog maar een x aantal maanden hebben voor klimaatverandering definitief onomkeerbaar is zijn ook hartstikke gek. Klimaatverandering is een lange-termijn probleem, de dijken zullen niet in 2025 al doorbreken.
Het punt is dat het probleem zó groot en veelomvattend is, dat je de gevolgen amper kunt voorspellen.
Zeker is wel, dat het huidige economische systeem van groei en consumptie een aanjager is van alleen maar meer ellende, en dat we een herijking van het systeem nodig hebben om ons bestaansrecht als mens te garanderen.
Die urgentie kun je echt heel erg voelen, zou iedereem móeten voelen. Maar daarmee heb je de oplossing nog niet dichterbij gebracht. Dat kwade systeem is namelijk van ons allemaal, we dragen er allemaal aan bij en houden het in stand simpelweg door ons dagelijkse doen en leven. Afstand doen van het systeem betekent onherroepelijk een verlies: aan materieel bezit, verworven consumptierecht, hardnekkige maar geliefde gewoontes, ingesleten tradities, vanzelfsprekende normen en waarden. Dat doet pijn en op die pijn wordt nu met angst en woede geanticipeerd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:04:19 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161567
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:53 schreef timmmmm het volgende:
Heb je uberhaupt enig idee waar we het over hebben?

Over een rapport wat door de IPCC is weggegooid omdat er doemscrenario's met betrekking tot de zeetemperatuur in verzonnen zijn
Het artikel dat heel netjes (en al heel snel) door allerhande klimaatwetenschappers is weggezet als onnauwkeurig en onbetrouwbaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:08:01 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161621
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:
Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...
Lekker als een kwaaie calimero naar de grote buurman wijzen. Opdat je zelf ongestoord je goddeloze gang kunt blijven gaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189161665
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:08 schreef Ringo het volgende:

Lekker als een kwaaie calimero naar de grote buurman wijzen. Opdat je zelf ongestoord je goddeloze gang kunt blijven gaan.
Zoals ik al eerder zei zou enig realisme de "alarmisten" sieren. Wat denk je dat postzegel Nederland met het braafste jongetje van de klas gedrag plotseling een vermeende wereldwijde apocalyps gaat tegenhouden ofzo?

De politiek gebruikt het klimaat als een verdienmodel, niks meer niks minder.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:21:20 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161759
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:12 schreef AchJa het volgende:
De politiek gebruikt het klimaat als een verdienmodel, niks meer niks minder.
Ha natuurlijk, het is een complot.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:00 #176
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161769
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het artikel dat heel netjes (en al heel snel) door allerhande klimaatwetenschappers is weggezet als onnauwkeurig en onbetrouwbaar.
Exact. 'feiten' verzinnen lijkt me even gek als feiten ontkennen toch?
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:29 #177
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161775
Dus wellicht is het een goed idee even te lezen waar het over gaat voor je met schuim op de mond op me reageert
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:42:25 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:22 schreef timmmmm het volgende:
Exact. 'feiten' verzinnen lijkt me even gek als feiten ontkennen toch?
Jij bent ook zoʼn doortrapte leugenaar. Inzake dat geschrapte artikel: er zijn geen feiten “verzonnen”, er zijn op basis van verkeerde data verkeerde conclusies getrokken. Die fout is heel gauw ingezien en toen is het artikel, met de nodige excuses van betrokkenen, alsnog geschrapt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189162011
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ha natuurlijk, het is een complot.
Ringo het ene moment: VVDers zijn allemaal neoliberale graaiers!

Ringo het andere moment: Ze zien het als een verdienmodel? Ha, complotgekkie!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 17:48:21 ]
pi_189162019
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het punt is dat het probleem zó groot en veelomvattend is, dat je de gevolgen amper kunt voorspellen.
Zeker is wel, dat het huidige economische systeem van groei en consumptie een aanjager is van alleen maar meer ellende, en dat we een herijking van het systeem nodig hebben om ons bestaansrecht als mens te garanderen.

Die urgentie kun je echt heel erg voelen, zou iedereem móeten voelen. Maar daarmee heb je de oplossing nog niet dichterbij gebracht. Dat kwade systeem is namelijk van ons allemaal, we dragen er allemaal aan bij en houden het in stand simpelweg door ons dagelijkse doen en leven. Afstand doen van het systeem betekent onherroepelijk een verlies: aan materieel bezit, verworven consumptierecht, hardnekkige maar geliefde gewoontes, ingesleten tradities, vanzelfsprekende normen en waarden. Dat doet pijn en op die pijn wordt nu met angst en woede geanticipeerd.
Helemaal mee eens.
Het economische model dat welvaart en welzijn alleen in stand gehouden kan worden bij voortgaande groei is korte termijn denken. Blijkbaar vindt men het geen probleem om de mensheid over de plinten van de planeet heen te laten klotsen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:50:38 #182
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189162037
Straks mijn boodschappen even 20 kilometer verderop halen. Dat compenseert weer wat CO2 van zo'n klimaatgekkie die alles op de fiets doet :7
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:50:39 #183
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189162038
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Exact. 'feiten' verzinnen lijkt me even gek als feiten ontkennen toch?
:')

Er wordt door wetenschappers werk verricht op een niveau waar jij je nog geen voorstelling van kunt maken, daar kan zoals bij elk soort werk een fout mee worden gemaakt. Die vervolgens door vakgenoten snel en in alle openheid wordt gecorrigeerd. Dat is een kracht, geen zwakte, van de wetenschap.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 17:51:12 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189162046
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:50 schreef Woelwater het volgende:
Straks mijn boodschappen even 20 kilometer verderop halen. Dat compenseert weer wat CO2 van zo'n klimaatgekkie die alles op de fiets doet :7
_O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189162088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:48 schreef OllieA het volgende:

Helemaal mee eens.
Het economische model dat welvaart en welzijn alleen in stand gehouden kan worden bij voortgaande groei is korte termijn denken. Blijkbaar vindt men het geen probleem om de mensheid over de plinten van de planeet heen te laten klotsen.
Kortom, overbevolking.
pi_189162243
Neuh, de levensstijl van VVDers, D66ers en GLers is het probleem maar omdat ze te infantiel en zwak zijn om er iets aan te doen moet iedereen maar bloeden.
pi_189162309
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
Neuh, de levensstijl van VVDers, D66ers en GLers is het probleem maar omdat ze te infantiel en zwak zijn om er iets aan te doen moet iedereen maar bloeden.
Dus het is de schuld van een paar miljoen man?
pi_189162349
quote:
Bij dergelijke plaatsjes krijg ik toch wel kriebels. Het laat iets over CO2, China en een stijging in de loop der jaren zien. Een eenheid mist op de verticale as. Als leek zou je zeggen dat China heel veel uitstoot. Absoluut gezien zal dat wel kloppen ja.
Delen we dit getal door de bevolkingsdichtheid dat komt Amerika echter wel heel slecht uit de bus.
pi_189162381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van een paar miljoen man?
:O
pi_189162506
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:

Bij dergelijke plaatsjes krijg ik toch wel kriebels. Het laat iets over CO2, China en een stijging in de loop der jaren zien. Een eenheid mist op de verticale as. Als leek zou je zeggen dat China heel veel uitstoot. Absoluut gezien zal dat wel kloppen ja.
Delen we dit getal door de bevolkingsdichtheid dat komt Amerika echter wel heel slecht uit de bus.
Het netto resultaat telt. Al zouden we heel de VS uitroeien dan hebben we nog maar een procent of 20 gewonnen. Daarbij groeit China mog steeds en gaat meer uitstoten terwijl de westerse landen een dalende lijn laten zien.

En als je dan toch zo nodig wil gaan differentieren naar capita ga je het vwb Nederland ook maar per gemeente oid doen.
pi_189162517
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, overbevolking.
Ja, dat lijkt me wel het probleeem, de exponentiële groei van de wereldbevolking. Aangejaagd door economische modellen en religieuze motieven. Maar wat doe je eraan... Als we het alleen over Nederland hebben, dan krijgt De club van 10 miljoen al geen poot aan de grond. Politici zijn niet geïnteresseerd in langere termijn visies, want die trekken geen stemmen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189162689
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het netto resultaat telt. Al zouden we heel de VS uitroeien dan hebben we nog maar een procent of 20 gewonnen. Daarbij groeit China mog steeds en gaat meer uitstoten terwijl de westerse landen een dalende lijn laten zien.
Dat is onzin natuurlijk. Jouw stelling, als ik hem dus omdraai, is dus eigenlijk dat de uitstoot van China, met een drievoudige bevolking t.o.v. US net zoveel uit zou mogen stoten. Datzelfde kun je dan ook zeggen van Nederland. Wij hoeven ons als land dus helemaal nergens zorgen over te maken en gewoon lekker CO2 blijven uitstoten want zolang China zo veel uitstoot heeft het geen enkele zin. In de basis klopt dat natuurlijk ook wel maar China heeft 100x zoveel inwoners als Nederland.

Mijn hele punt was eigenlijk meer dat je de cijfers altijd wel kunt manipuleren zoals het voor jouw standpunt het beste uitkomt. Per hoofd stoot China gewoon minder uit dan Amerika. Heel wat anders dan dat grafiekje laat zien.
pi_189162743
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...

Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...

[ afbeelding ]
[..]

Dus toen had de wetenschap wel gelijk?
ja en dan was het iets met vulkanen, lijkt me. nu geen sprake van.
en ik hoef je toch niet de kaartjes te laten zien, met piekende CO2, sinds teh industriele revolutie, want die ken je vast wel. je moet toch wel erg stug zijn om dan te zeggen; oh maar hoe weet je dat de mens daar de grootste oorzaak van is..?

en als we nou allemaal doen, wat dacht je daarvan? plus, dat china iets moet, en de rest, is zo ongeveer waarom ze daar samenkomen. en dan doen ze dus meestal niks.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:23:09 #194
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189163124
Greta is trouwens niet erg origineel. Wel brutaler, agressiever en onbeschoft.

Komt natuurlijk omdat Zweedse jongetjes tegenwoordig worden opgevoed om lief en gedwee te zijn, en meisjes brutaal en agressief.

CalebJHull twitterde op donderdag 26-09-2019 om 16:01:35 I just dug up this clip from 1992...Severn Cullis-Suzuki's speech to the UN in 1992 on climate change sounds an awful lot like Greta Thunberg's in 2019.I cut the two together to show just how similar the language is: https://t.co/18ptTzX4M4 reageer retweet
pi_189163139
Ik las net een column van Saskia Noort over Greta. Zij heeft het ook al over 'boze witte mannen' Waar slaat dat in godsnaam op.. volgens mij zijn er ook genoeg witte mannen die Greta in het kontje kruipen. En kritiek op haar optreden is er net zo goed van vrouwen of andersgekleurden. Vreemd wijf die Saskia
pi_189163156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las net een column van Saskia Noort over Greta. Zij heeft het ook al over 'boze witte mannen' Waar slaat dat in godsnaam op.. volgens mij zijn er ook genoeg witte mannen die Greta in het kontje kruipen. En kritiek op haar optreden is er net zo goed van vrouwen of andersgekleurden. Vreemd wijf die Saskia
Saskia Noort is een dom loedervrouwtje die nergens over na kan denken en een markt heeft gezien in goedmensenpraat. Na haar de zondvloed.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189163158
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Greta is trouwens niet erg origineel. Wel brutaler, agressiever en onbeschoft.

Komt natuurlijk omdat Zweedse jongetjes tegenwoordig worden opgevoed om lief en gedwee te zijn, en meisjes brutaal en agressief.

CalebJHull twitterde op donderdag 26-09-2019 om 16:01:35 I just dug up this clip from 1992...Severn Cullis-Suzuki's speech to the UN in 1992 on climate change sounds an awful lot like Greta Thunberg's in 2019.I cut the two together to show just how similar the language is: https://t.co/18ptTzX4M4 reageer retweet
Die staat al een tijdje in de OP...
pi_189163191
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Saskia Noort is een dom loedervrouwtje die nergens over na kan denken en een markt heeft gezien in goedmensenpraat. Na haar de zondvloed.
Heeft zij niet iets gehad met Peter Rudolf de Vries? Zou me niet verbazen want zij is minstens even irritant.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:31:33 #199
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189163218
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Greta is trouwens niet erg origineel.
En?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_189163223
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heeft zij niet iets gehad met Peter Rudolf de Vries? Zou me niet verbazen want zij is minstens even irritant.
Nee, dat was die andere 'misdaadschrijfster', hoe heet die heks ook alweer. O ja, Susan Smit.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189163260
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, overbevolking.
Niet helemaal, op zich kan deze planeet met gemak 12 miljard mensen aan of meer.
Het probleem ligt in de overmatige productie van eindeloze nutteloze troep.

Loop eens een action in.. die meuk verkoopt voor 90% niet, dat weten we allemaal en het word allemaal weggegooid.
Al dat plastic alleen al.. en dat is dan 1 winkelketen, zo zijn er tientallen in Nederland van groot naar klein.. als het niet honderden zijn.

Dat eindeloze groei verwachten qua consumptie en economie, dat draait deze planeet de nek om.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:59:02 #202
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189163548
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...

Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...

[ afbeelding ]
[..]

Dus toen had de wetenschap wel gelijk?
Wat voor fake news sukkeltjes facebook groups lees je waar je dit soort onzin vandaan haalt?

Geloof je ook in 5G en platte aarde complotten?
pi_189163604
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is onzin natuurlijk. Jouw stelling, als ik hem dus omdraai, is dus eigenlijk dat de uitstoot van China, met een drievoudige bevolking t.o.v. US net zoveel uit zou mogen stoten. Datzelfde kun je dan ook zeggen van Nederland. Wij hoeven ons als land dus helemaal nergens zorgen over te maken en gewoon lekker CO2 blijven uitstoten want zolang China zo veel uitstoot heeft het geen enkele zin. In de basis klopt dat natuurlijk ook wel maar China heeft 100x zoveel inwoners als Nederland.

Mijn hele punt was eigenlijk meer dat je de cijfers altijd wel kunt manipuleren zoals het voor jouw standpunt het beste uitkomt. Per hoofd stoot China gewoon minder uit dan Amerika. Heel wat anders dan dat grafiekje laat zien.
Prima, als per capita dan toch zo belangrijk voor je is:




Maar ik geloof niet dat we ons echt druk maken om landen als Qatar, de VAE en Luxemburg toch?

Oh en hier de reductie, kijk China gaan:
pi_189163612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:59 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Wat voor fake news sukkeltjes facebook groups lees je waar je dit soort onzin vandaan haalt?

Geloof je ook in 5G en platte aarde complotten?
Verder kijken dan je neus lang is is jou vreemd?

Maar goed, ga maar weer gauw terug naar KLB. :W
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2019 @ 20:11:05 #205
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_189163751
quote:
How dare you!
You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.
And yet I’m one of the lucky ones. People are suffering.
People are dying.
Dat kind verdient een dwangbuis, met haar achterlijke geschreeuw.l

Wie denkt zij wel dat ze is?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:17:12 #206
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189163846
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:11 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat kind verdient een dwangbuis, met haar achterlijke geschreeuw.l

Wie denkt zij wel dat ze is?
Iemand die niet bang is om laffe demente babyboomers aan te wijzen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:22:41 #207
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189163934
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:11 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat kind verdient een dwangbuis, met haar achterlijke geschreeuw.l

Wie denkt zij wel dat ze is?
Inderdaad. Die belandt nog wel eens in de crisisopvang.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_189163967
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Prima, als per capita dan toch zo belangrijk voor je is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar ik geloof niet dat we ons echt druk maken om landen als Qatar, de VAE en Luxemburg toch?

Oh en hier de reductie, kijk China gaan:
[ afbeelding ]
Los van het feit dat er een verschil is tussen de relatieve uitstoot en de absolute uitstoot zijn de financiële belangen voorlopig nog veel te groot. Als China zijn CO2 uitstoot terug moet dringen betekend zijn de gevolgen voor de huidige welvaart niet te over zien.
Met het huidige politieke klimaat in de westerse wereld zal niemand daar zijn vingers aan branden.

In zekere zin heeft onze Greta wel een punt. Of ons klimaat zo hard achteruit holt als ons wordt voorgespiegeld daar twijfel ik echter sterk aan.
pi_189164077
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Niet helemaal, op zich kan deze planeet met gemak 12 miljard mensen aan of meer.
Hoe ga jij "met gemak" 12 miljard mensen (bijna 2 keer zoveel als nu) voeden als de boeren, akkers, weilanden nu al als 1 van de grote boosdoeners worden gezien vwb het klimaat?

quote:
Het probleem ligt in de overmatige productie van eindeloze nutteloze troep.
Loop eens een action in.. die meuk verkoopt voor 90% niet, dat weten we allemaal en het word allemaal weggegooid.
Al dat plastic alleen al.. en dat is dan 1 winkelketen, zo zijn er tientallen in Nederland van groot naar klein.. als het niet honderden zijn.

Dat eindeloze groei verwachten qua consumptie en economie, dat draait deze planeet de nek om.
Als het niet verkocht wordt gaat die keten vanzelf op de fles. En verder, iets nutteloze troep vinden is en persoonlijke mening he. Ik vind bv. een iPad een nutteloos iets.

[ Bericht 8% gewijzigd door AchJa op 28-09-2019 20:36:38 ]
pi_189164273
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:24 schreef Vliegbaard het volgende:

Los van het feit dat er een verschil is tussen de relatieve uitstoot en de absolute uitstoot zijn de financiële belangen voorlopig nog veel te groot. Als China zijn CO2 uitstoot terug moet dringen betekend zijn de gevolgen voor de huidige welvaart niet te over zien.
Met het huidige politieke klimaat in de westerse wereld zal niemand daar zijn vingers aan branden.
Dat snap ik maar moeten wij dan het braafste jongetje van de klas worden/ zijn? Zoals je in de overzichten kunt zien zal onze inspanning nog niet een tiende van een druppel op de gloeiende plaat zijn... Maar om dan te gaan wijzen naar de uitstoot per capita dat die toch wel hoger is dan de gemiddelde boer in China en dat we daarom honderden miljarden moeten gaan verbranden hier slaat natuurlijk nergens op.

quote:
In zekere zin heeft onze Greta wel een punt. Of ons klimaat zo hard achteruit holt als ons wordt voorgespiegeld daar twijfel ik echter sterk aan.
Dit dus.
pi_189164354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat snap ik maar moeten wij dan het braafste jongetje van de klas worden/ zijn? Zoals je in de overzichten kunt zien zal onze inspanning nog niet een tiende van een druppel op de gloeiende plaat zijn... Maar om dan te gaan wijzen naar de uitstoot per capita dat die toch wel hoger is dan de gemiddelde boer in China en dat we daarom honderden miljarden moeten gaan verbranden hier slaat natuurlijk nergens op.
[..]

Dit dus.
is dit soort denken niet precies waarom er niets gebeurt...
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:54:13 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189164423
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:50 schreef pokkerdepok het volgende:
is dit soort denken niet precies waarom er niets gebeurt...
Ja.
Lekker op je stinkende tweetakt blijven doortuffen want je rijke buurman heeft een dikke dieselende SUV en die maakt véél meer kilometers dan jij op je domme brommertje, dus waarom zou jij veranderen? Laat eerst de buurman zich maar eens van zʼn beste kant zien...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189164456
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:50 schreef pokkerdepok het volgende:
is dit soort denken niet precies waarom er niets gebeurt...
Nee, de economische belangen zijn simpelweg veel te groot zoals Vliegbaard terecht aanhaalt.
Los van de vraag hoe erg het nou feitelijk allemaal is.
pi_189164480
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:54 schreef Ringo het volgende:

Ja.
Lekker op je stinkende tweetakt blijven doortuffen want je rijke buurman heeft een dikke dieselende SUV en die maakt véél meer kilometers dan jij op je domme brommertje, dus waarom zou jij veranderen? Laat eerst de buurman zich maar eens van zʼn beste kant zien...
Jij hebt best wel een eenvoudig leven of niet?
pi_189164826
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:11 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat kind verdient een dwangbuis, met haar achterlijke geschreeuw.l

Wie denkt zij wel dat ze is?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:17 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Iemand die niet bang is om laffe demente babyboomers aan te wijzen.
(8>
pi_189164897
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, de economische belangen zijn simpelweg veel te groot zoals Vliegbaard terecht aanhaalt.
Los van de vraag hoe erg het nou feitelijk allemaal is.
een land als nederland zou zich volledig moeten storten op innovatie, en dan hebben we er alleen maar baat bij.
iets wat nu waarschijnlijk al voor een groot deel het geval is.
geef gewoon het goede voorbeeld, en leidt de hele bende naar iets beters.
pi_189165198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:16 schreef pokkerdepok het volgende:
een land als nederland zou zich volledig moeten storten op innovatie, en dan hebben we er alleen maar baat bij.
iets wat nu waarschijnlijk al voor een groot deel het geval is.
geef gewoon het goede voorbeeld, en leidt de hele bende naar iets beters.
Eens, maar dat is niet wat onze leiders voor ogen hebben en een goed voorbeeld doet zelden volgen. Je hebt bovendien met een geopolitieke realiteit te maken die de 'buurman'-vergelijking nogal wat geweld aan doet. China is de existentiële vijand en als zodanig concreter dan het klimaat dat is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 21:29:45 ]
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:25:38 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189165250
Ah een meisje dat zich druk maakt over klimaat

Meteen een demoniseringscampagne van alt right er tegenaan. Want meningen die niet in hun straatje passen moeten keihard de kop ingedrukt.
pi_189165295
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Eens, maar dat is niet wat onze leiders voor ogen hebben en een goed voorbeeld doet zelden volgen. Je hebt bovendien met een geopolitieke realiteit te maken die de 'buurman'-vergelijking nogal wat geweld aan doet. China is existentiële vijand en als zodanig concreter dan het klimaat dat is.
hoeft ook niet gezellig als clubje te gaan... als wij alles wat wij uitvinden aan hun verkopen, dan gebeurt het.
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:31:17 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189165391
Als Greta een propagandamiddel was geweest hadden ze wel een knappere meid uitgezocht
pi_189165440
Ik ben geen kind dat ik heb, maar als ik er één zou krijgen... wat niet eens meer kan....

Dan zou ik haar Greta noemen *; of Greta / Suzuki O+

ook mooi wel....
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Als Greta een propagandamiddel was geweest hadden ze wel een knappere meid uitgezocht


https://severncullissuzuki.com/
pi_189165444
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Als Greta een propagandamiddel was geweest hadden ze wel een knappere meid uitgezocht
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:40:23 #224
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189165631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:25 schreef Hexagon het volgende:
Ah een meisje dat zich druk maakt over klimaat

Meteen een demoniseringscampagne van alt right er tegenaan. Want meningen die niet in hun straatje passen moeten keihard de kop ingedrukt.
Als het slechts "een meisje dat zich druk maakt over klimaat" was geweest, had ze geen speech bij de VN gegeven. Hier zit een volledige invloedrijke organisatie achter, totaal georkestreerd/geregisseerd.

Wat noem jij een demoniseringscampagne? Ik zie hier en daar wel wat ordinaire opmerkingen over haar uiterlijk dan wel autisme, maar 'demonisering' ben ik nog niet echt tegengekomen. Wellicht gemist, dat kan.

Echter, de toon van die speech vond ik erg irritant. Vermanend en zelfs dreigend. Niks mis mee dat het 'red het klimaat'-geluid gehoord wordt, maar wees eerlijk: je hoort al bijna niets anders via alle staatsmedia.

De kritische geluiden t.o.v. de klimaatkwestie rekenen op meer weerstand.
pi_189165683
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:25 schreef Hexagon het volgende:
Ah een meisje dat zich druk maakt over klimaat

Meteen een demoniseringscampagne van alt right er tegenaan. Want meningen die niet in hun straatje passen moeten keihard de kop ingedrukt.
Je komt nog maar net binnenvallen zeker?
pi_189165739
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:27 schreef pokkerdepok het volgende:

hoeft ook niet gezellig als clubje te gaan... als wij alles wat wij uitvinden aan hun verkopen, dan gebeurt het.
Je kunt gokken op een nieuwe Cornelis Corneliszn maar die kans acht ik niet heel erg groot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:47:21 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189165798
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:40 schreef Repentless het volgende:

[..]

Als het slechts "een meisje dat zich druk maakt over klimaat" was geweest, had ze geen speech bij de VN gegeven. Hier zit een volledige invloedrijke organisatie achter, totaal georkestreerd/geregisseerd.

Wat noem jij een demoniseringscampagne? Ik zie hier en daar wel wat ordinaire opmerkingen over haar uiterlijk dan wel autisme, maar 'demonisering' ben ik nog niet echt tegengekomen. Wellicht gemist, dat kan.
Haar aanwrijven dat ze onderdeel is van een groot complot en dat ze geestelijk gestoord is en nog meer van die drek in dit topic.

Als het een complot was geweest hadden ze wel een lekker wijf als boegbeeld genomen.

quote:
Echter, de toon van die speech vond ik erg irritant. Vermanend en zelfs dreigend. Niks mis mee dat het 'red het klimaat'-geluid gehoord wordt, maar wees eerlijk: je hoort al bijna niets anders via alle staatsmedia.

De kritische geluiden t.o.v. de klimaatkwestie rekenen op meer weerstand.
Tja bij sommigen schijnt het kwartje toch echt niet te vallen dat de toekomst van het leefmilieu een belangrijk item is. Dus moet het blijkbaar wat irritanter duidelijk worden gemaakt.
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:47:48 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189165809
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je komt nog maar net binnenvallen zeker?
Ja had die Greta even gemist, was druk met andere dingen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:48:24 #229
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189165821
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Als Greta een propagandamiddel was geweest hadden ze wel een knappere meid uitgezocht
Natuurlijk niet. :') Door de combinatie van doorsnee/wellicht ietwat typisch uiterlijk en autisme/Asperger, ben je bij voorbaat de ultieme underdog mst gunfactor. Elke kritiek die je op de inhoud zou kunnen hebben, kan dan gezien worden als een gemene aanval op dat 'dappere meisje'.
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:55:10 #230
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_189165939
Blijft altijd grappig dat als men een andere mening heeft er dit soort cancel culture bagger voorbij komt.
pi_189166295
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je kunt gokken op een nieuwe Cornelis Corneliszn maar die kans acht ik niet heel erg groot.
ik dacht dat we een innovatie/techniek land waren..
pi_189166356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:48 schreef Repentless het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. :') Door de combinatie van doorsnee/wellicht ietwat typisch uiterlijk en autisme/Asperger, ben je bij voorbaat de ultieme underdog mst gunfactor. Elke kritiek die je op de inhoud zou kunnen hebben, kan dan gezien worden als een gemene aanval op dat 'dappere meisje'.
Precies. Minderjarig én Asperger. Dat zie je nu al. mensen met terechte en onderbouwde kritiek worden weggezet als boze witte man die een meisje van 16 aanvallen....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 28 september 2019 @ 22:23:06 #233
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189166481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

een land als nederland zou zich volledig moeten storten op innovatie, en dan hebben we er alleen maar baat bij.
iets wat nu waarschijnlijk al voor een groot deel het geval is.
geef gewoon het goede voorbeeld, en leidt de hele bende naar iets beters.
En wie gaat zich iets van dat goede voorbeeld aantrekken? Is het zo dat bij ontwikkelingshulp China ineens dacht "O... die landen geven gul laten wij ook maar snel miljarden naar Afrika sturen"? Nee hè dus laten we dat soort luchtfietserij maar achterwege laten
pi_189166545
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Als Greta een propagandamiddel was geweest hadden ze wel een knappere meid uitgezocht
greta niet knap vinden, how dare you
pi_189166606
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Duitse degelijkheid _O_
pi_189166842
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja.
Lekker op je stinkende tweetakt blijven doortuffen want je rijke buurman heeft een dikke dieselende SUV en die maakt véél meer kilometers dan jij op je domme brommertje, dus waarom zou jij veranderen? Laat eerst de buurman zich maar eens van zʼn beste kant zien...
Als ik me dik in de schulden moet steken voor nagenoeg niks nada impact, terwijl die dikke diesel blijft rijden dan pas ik.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 september 2019 @ 22:47:06 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189166907
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:48 schreef Repentless het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. :') Door de combinatie van doorsnee/wellicht ietwat typisch uiterlijk en autisme/Asperger, ben je bij voorbaat de ultieme underdog mst gunfactor. Elke kritiek die je op de inhoud zou kunnen hebben, kan dan gezien worden als een gemene aanval op dat 'dappere meisje'.
Het is vast allemaal een groot complot
pi_189166968
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is vast allemaal een groot complot
nee het is gewoon een doorsnee meisje wat toevallig een speech geeft bij de VN en bij Obama op visite gaat.
  zaterdag 28 september 2019 @ 22:56:14 #242
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189167094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is vast allemaal een groot complot
Het is geen complot, het is gewoon een marketingtrucje dat eenvoudig te herleiden is. Zodra het woord 'complot' wordt gebruikt, word je direct in het hoekje 'aluhoedje' gezet. Prima als je dat wilt doen hoor, be my guest.
pi_189167276
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O- _O- _O-
legendarisch.
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:12:07 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189167371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:40 schreef Repentless het volgende:
Als het slechts "een meisje dat zich druk maakt over klimaat" was geweest, had ze geen speech bij de VN gegeven. Hier zit een volledige invloedrijke organisatie achter, totaal georkestreerd/geregisseerd.
Ha, het volgende complotgekkie dient zich aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 23:18:14 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189167491
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O- _O- _O-
Wat een dom volk is t toch ook _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 23:19:13 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189167508
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ha, het volgende complotgekkie dient zich aan.
Klimaatgekkie gespot
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:21:04 #249
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189167545
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ha, het volgende complotgekkie dient zich aan.
Fijn hè, dat 'complotgekkie'-argument. Kun je gewoon iedere keer weer gebruiken, ook als simpelweg blijkt dat onder andere een organisatie als We don't have time achter de Thunberg-hype zit. Heb je toch een weerwoord. :')
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:22:51 #250
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189167581
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het?
De gek, het gekkie. Checks out.
pi_189167606
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

En wie gaat zich iets van dat goede voorbeeld aantrekken? Is het zo dat bij ontwikkelingshulp China ineens dacht "O... die landen geven gul laten wij ook maar snel miljarden naar Afrika sturen"? Nee hè dus laten we dat soort luchtfietserij maar achterwege laten
er lopen meer dnan een miljoen chinezen in afrika op het moment, die daar voor ongekende economische groei zorgen. lol.
pi_189167618
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

theworldindex twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 18:03:01 World's most innovative countries:(Bloomberg's Index, 2019) reageer retweet
15, niet gek. en net boven china. dat kan beter.
pi_189167684
en POW... :') zielige gasten.
pi_189167720
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:27 schreef pokkerdepok het volgende:
en POW... :') zielige gasten.
Haten op wijsgeer slijptol die alle gekkies voor gek zet :').

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 23:30:22 ]
pi_189167808
https://www.telegraaf.nl/(...)ocu-over-klimaathype

pas op met kritiek leveren op de klimaathype, je kan boze reacties verwachten.
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:34:50 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189167821
Dat de Greta-hype tenminste deels georchestreerd is, is nu wel duidelijk: https://www.news.com.au/f(...)8e8ff0dd4d93ec0b3560
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:39:30 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189167891
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ocu-over-klimaathype

pas op met kritiek leveren op de klimaathype, je kan boze reacties verwachten.
Thx voor posten. Interessant verhaal! Doet me denken aan wat dat Linkse meisje (naam kwijt, nu hoor je er niks meer van) allemaal te verduren kreeg toen ze een rechtse vriend kreeg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 23:40:33 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189167903
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Thx voor posten. Interessant verhaal! Doet me denken aan wat dat Linkse meisje (naam kwijt, nu hoor je er niks meer van) allemaal te verduren kreeg toen ze een rechtse vriend kreeg.
Anne Fleur
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 23:41:52 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189167916
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ocu-over-klimaathype

pas op met kritiek leveren op de klimaathype, je kan boze reacties verwachten.
Links is eng en gevaarlijk. Ze maken je kapot als je het niet met ze eens bent.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:48:04 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189167979
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Anne Fleur
Die ja!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:50:55 #262
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189168012
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

er lopen meer dnan een miljoen chinezen in afrika op het moment, die daar voor ongekende economische groei zorgen. lol.
Ja die roven nu de boel daar leeg grappenmaker :')
pi_189168018
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Thx voor posten. Interessant verhaal! Doet me denken aan wat dat Linkse meisje (naam kwijt, nu hoor je er niks meer van) allemaal te verduren kreeg toen ze een rechtse vriend kreeg.
https://www.paradogma-film.com/

ga de docu maar eens downloaden, lijkt me wel interessant.
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:57:53 #264
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189168098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ocu-over-klimaathype

pas op met kritiek leveren op de klimaathype, je kan boze reacties verwachten.
De hele film, die hem zo in moeilijkheden bracht, staat op youTube.
  zondag 29 september 2019 @ 00:08:11 #265
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189168226
quote:
Ik zie nergens anders enige bron hiervoor. Ik vat het op als verkleinwoord van de gek, dus onzijdig, maar misschien zie ik dat verkeerd.
  zondag 29 september 2019 @ 00:09:27 #266
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_189168239
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Thx voor posten. Interessant verhaal! Doet me denken aan wat dat Linkse meisje (naam kwijt, nu hoor je er niks meer van) allemaal te verduren kreeg toen ze een rechtse vriend kreeg.
Die is toen ook helemaal uitgekotst door die linkse kliek.
Is ook wel een interview met haar zelf over te vinden.
pi_189168313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

De hele film, die hem zo in moeilijkheden bracht, staat op youTube.
thnx
pi_189168362
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:41 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Links is eng en gevaarlijk. Ze maken je kapot als je het niet met ze eens bent.
(Extreem) links weet niet meer wat nazisme en fascisme inhoudt.

Ze denken dat idealisme heilig is, een soort van religieus gelijk. Idealisme kan dan nooit fascisme zijn. Toch?

Buzzer.. zzzzz... Wrong! Het huidige extreem linkse, POC, 'woke' en 'witte' gedachtegoed is puur fascisme en racisme.

Anders denkenden verketteren en uitsluiten (of erger, wat gelukkig nog niet/nauwelijks gebeurd) is fascisme.

Nadruk leggen op huidskleur is racisme.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 29 september 2019 @ 00:50:26 #269
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189168817
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 00:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

(Extreem) links weet niet meer wat nazisme en fascisme inhoudt.

Ze denken dat idealisme heilig is, een soort van religieus gelijk. Idealisme kan dan nooit fascisme zijn. Toch?

Buzzer.. zzzzz... Wrong! Het huidige extreem linkse, POC, 'woke' en 'witte' gedachtegoed is puur fascisme en racisme.

Anders denkenden verketteren en uitsluiten (of erger, wat gelukkig nog niet/nauwelijks gebeurd) is fascisme.

Nadruk leggen op huidskleur is racisme.
_O-
  zondag 29 september 2019 @ 08:04:34 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189170075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:21 schreef Repentless het volgende:

[..]

Fijn hè, dat 'complotgekkie'-argument. Kun je gewoon iedere keer weer gebruiken, ook als simpelweg blijkt dat onder andere een organisatie als We don't have time achter de Thunberg-hype zit. Heb je toch een weerwoord. :')
Tja kennelijk zie je klimaatbeleid als een soort enorm complot en is Greta daar een soort willoze slaaf in. Dat lijkt me allemaal wat onwaarschijnlijk
  zondag 29 september 2019 @ 08:07:45 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189170087
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:41 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Links is eng en gevaarlijk. Ze maken je kapot als je het niet met ze eens bent.
Neuh, gewoon normaal menselijk gedrag dat types die allerlei medemensonvriendelijke leugendiarree uitbraken niet meer hoeven te rekenen op een vriendelijke behandeling. What comes around goes around
  zondag 29 september 2019 @ 08:57:29 #272
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189170307
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja kennelijk zie je klimaatbeleid als een soort enorm complot en is Greta daar een soort willoze slaaf in. Dat lijkt me allemaal wat onwaarschijnlijk
Wat heeft de speech van Thunberg met beleid te maken? Waar lees je dat ik klimaatbeleid als een soort enorm complot zie?

Ik geef alleen aan dat er achter het verhaal van een meisje dat zogenaamd op eigen houtje in haar eentje is gaan 'staken', een lobby-organisatie zit. Dat is slechts een constatering.

Dan kun je wel weer het stokpaardje 'complot' erin gooien, waarmee elk kritisch geluid direct als debiel wordt afgeserveerd, maar dat heeft niet zoveel waarde.
pi_189170330
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 00:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

(Extreem) links weet niet meer wat nazisme en fascisme inhoudt.

Ze denken dat idealisme heilig is, een soort van religieus gelijk. Idealisme kan dan nooit fascisme zijn. Toch?

Buzzer.. zzzzz... Wrong! Het huidige extreem linkse, POC, 'woke' en 'witte' gedachtegoed is puur fascisme en racisme.

Anders denkenden verketteren en uitsluiten (of erger, wat gelukkig nog niet/nauwelijks gebeurd) is fascisme.

Nadruk leggen op huidskleur is racisme.
Het is tegelijk grappig en triest om te zien hoe rechts wanhopig probeert de aandacht af te leiden van hun gescheld op Gretas uiterlijk en handicap,hun oproepen tot verkrachting etc.
  zondag 29 september 2019 @ 09:02:56 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189170341
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:57 schreef Repentless het volgende:

[..]

Wat heeft de speech van Thunberg met beleid te maken? Waar lees je dat ik klimaatbeleid als een soort enorm complot zie?

Ik geef alleen aan dat er achter het verhaal van een meisje dat zogenaamd op eigen houtje in haar eentje is gaan 'staken', een lobby-organisatie zit. Dat is slechts een constatering.

Dan kun je wel weer het stokpaardje 'complot' erin gooien, waarmee elk kritisch geluid direct als debiel wordt afgeserveerd, maar dat heeft niet zoveel waarde.
Lobby voor wat? Voor klimaatbeleid?
  zondag 29 september 2019 @ 09:09:35 #275
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189170390
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lobby voor wat? Voor klimaatbeleid?
quote:
Het is de bedoeling om met WeDontHaveTime.org en #WeDontHaveTime een wereldwijd sociaal platform op te bouwen dat, via sociale input, een verregaande invloed moet krijgen op klimaatinvesteringen
Ik heb de organisatie al genoemd. Als je het opzoekt, weet je waar ik het over heb.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/We_Don't_Have_Time
pi_189170608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja bij sommigen schijnt het kwartje toch echt niet te vallen dat de toekomst van het leefmilieu een belangrijk item is. Dus moet het blijkbaar wat irritanter duidelijk worden gemaakt.
Hier beschrijf je een deel van de weerstand.
Dingen door de strot duwen.
pi_189170853
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het is tegelijk grappig en triest om te zien hoe rechts wanhopig probeert de aandacht af te leiden van hun gescheld op Gretas uiterlijk en handicap,hun oproepen tot verkrachting etc.
het is van voor tot achter lachwekkend. de persoon op allerlei manieren proberen af te branden en je hysterisch verzetten tegen het tegengaan van milieuvervuiling... hoe verzin je het.
pi_189170868
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 09:39 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Hier beschrijf je een deel van de weerstand.
Dingen door de strot duwen.
https://townhall.com/tips(...)bal-warming-n1779973

dit maakt een hoop duidelijk.
pi_189171173
Misschien dat Greta en haar schoolstakertjes dit even moeten lezen, dan kunnen ze daarna weer rustig gaan slapen.
quote:
Dear Children,
I’m sorry adults have frightened you about climate change and how it might affect your future. You might be less afraid if you knew some facts that adults intentionally do not explain to you. I’ll tell you here...……
https://www.scottadamssay(...)bout-climate-change/

Edit: Ook in het Nederlands te lezen:

https://www.sypwynia.nl/a(...)r-klimaatverandering

[ Bericht 9% gewijzigd door Montagui op 29-09-2019 10:44:58 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 29 september 2019 @ 11:00:16 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189171591
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:00 schreef pokkerdepok het volgende:

het is van voor tot achter lachwekkend. de persoon op allerlei manieren proberen af te branden en je hysterisch verzetten tegen het tegengaan van milieuvervuiling... hoe verzin je het.
Milieuvervuiling?
pi_189171599
quote:
Dat is moeilijk serieus te nemen :D
pi_189171624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, de economische belangen zijn simpelweg veel te groot zoals Vliegbaard terecht aanhaalt.
Los van de vraag hoe erg het nou feitelijk allemaal is.
De korte termijn liberale economische belangen. Als we naar China kijken in hoe korte termijn daar het grootste hoge snelheid spoornet ter wereld is aangelegd zien we dat er dus wel veel meer mogelijk is. Maar nee hier in Europa vinden we toch echt dat we geen accijnzen en btw op kerosine hoeven te zetten en zodoende met verkapte staatssubsidie de luchtvaart aan de gang blijven houden en de groei van hoge snelheids sporen dus achterstellen.

  zondag 29 september 2019 @ 11:22:37 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189171915
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:02 schreef Basp1 het volgende:

De korte termijn liberale economische belangen. Als we naar China kijken in hoe korte termijn daar het grootste hoge snelheid spoornet ter wereld is aangelegd zien we dat er dus wel veel meer mogelijk is.
Als je hier een dictatuur invoert is hier ook veel meer mogelijk...
pi_189172146
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 11:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Milieuvervuiling?
wat is je vraag?
pi_189172253
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De korte termijn liberale economische belangen. Als we naar China kijken in hoe korte termijn daar het grootste hoge snelheid spoornet ter wereld is aangelegd zien we dat er dus wel veel meer mogelijk is. Maar nee hier in Europa vinden we toch echt dat we geen accijnzen en btw op kerosine hoeven te zetten en zodoende met verkapte staatssubsidie de luchtvaart aan de gang blijven houden en de groei van hoge snelheids sporen dus achterstellen.

dat zou nou iets zijn waar we europa/EU daarwerkelijk goed voor zouden kunnen gebruiken, een echt goed hogesnelheids netwerk. nu loopt iedereen maar aan te klooien. bv, ga je van rotterdam naar parijs, moet de trein in belgie over gewoon spoor, want die hebben nog geen lijntje liggen...
  zondag 29 september 2019 @ 12:30:21 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189172845
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:31 schreef Montagui het volgende:
Misschien dat Greta en haar schoolstakertjes dit even moeten lezen, dan kunnen ze daarna weer rustig gaan slapen.
[..]

https://www.scottadamssay(...)bout-climate-change/

Edit: Ook in het Nederlands te lezen:

https://www.sypwynia.nl/a(...)r-klimaatverandering
Dit vond ik sterk: Grote mensen laten hun boodschap soms graag door kinderen overbrengen, want dan wordt het lastig voor hun tegenstander om kritiek te hebben zonder meteen voor onmens door te gaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189172856
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat een gezeur...
mooi toch, dat ze haar generatie ook gelijk bewust maakt.
en wat weet jij over wat voor hulp ze krijgt, als ze al psychische problemen heeft?
I.p.v. op de (gehele) inhoud in te gaan een andere mening dan de jouwe als gezeur wegzetten.

Probeer het nog eens.
pi_189172950
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit vond ik sterk: Grote mensen laten hun boodschap soms graag door kinderen overbrengen, want dan wordt het lastig voor hun tegenstander om kritiek te hebben zonder meteen voor onmens door te gaan.
Tsja. Als je een kind gaat aanvallen op haar uiterlijk en handicaps en stelt dat ze voor Epstein had moeten werken zien sommige mensen je idd als een onmens.

Als ze volwassen was geweest had dat die uitspraken echter niet beter gemaakt.
pi_189173023
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja. Als je een kind gaat aanvallen op haar uiterlijk en handicaps en stelt dat ze voor Epstein had moeten werken zien sommige mensen je idd als een onmens.

Als ze volwassen was geweest had dat die uitspraken echter niet beter gemaakt.
Het handig aanvallen van een (kwetsbaar) kind op haar bepaald soort uiterlijk en handicaps is net zo ranzig als een (kwetsbaar) kind met een bepaald soort uiterlijk en handicaps handig voor je volwassen agenda gebruiken.

Mijns inziens.
pi_189173108
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:41 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Het handig aanvallen van een (kwetsbaar) kind op haar bepaald soort uiterlijk en handicaps is net zo ranzig als een (kwetsbaar) kind met een bepaald soort uiterlijk en handicaps handig voor je volwassen agenda gebruiken.

Mijns inziens.
Hangt er van af. Als de mensen die haar "inzetten" dat doen omdat ze oprecht geloven dat haar generatie anders geen toekomst heeft zijn ze toch net iets nobeler dan de mensen die roepen dat ze een lelijke trol is die dringend verkracht moet worden omdat ze hun benzineslurper niet willen laten staan.

Iets.
pi_189173228
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hangt er van af. Als de mensen die haar "inzetten" dat doen omdat ze oprecht geloven dat haar generatie anders geen toekomst heeft zijn ze toch net iets nobeler dan de mensen die roepen dat ze een lelijke trol is die dringend verkracht moet worden omdat ze hun benzineslurper niet willen laten staan.

Iets.
Dat volwassen mensen haar persoonlijk gaan aanvallen is al te triest voor woorden. Degene die oproepen haar te verkrachten zouden allemaal een bekeuring moeten krijgen vanwege aanzetten tot geweld. Misschien dat een geslepen jurist ze nog wel voor vermeende pedofilie aan de schandpaal kan nagelen. :D
pi_189173315
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Neuh, gewoon normaal menselijk gedrag dat types die allerlei medemensonvriendelijke leugendiarree uitbraken niet meer hoeven te rekenen op een vriendelijke behandeling. What comes around goes around
Dit is toch lachwekkend en triest tegelijk. “Wij hebben gelijk, dit is de waarheid. Je hoeft het niet te geloven maar ga a.u.b. niet in discussie want dan zetten we jullie zo buitenspel door jullie een groep debielen te noemen.”

Het is niet zo dat de ideologie, want voorlopig kan ik het niet anders noemen, van de meerderheid automatisch de waarheid is.
pi_189173327
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat volwassen mensen haar persoonlijk gaan aanvallen is al te triest voor woorden. Degene die oproepen haar te verkrachten zouden allemaal een bekeuring moeten krijgen vanwege aanzetten tot geweld. Misschien dat een geslepen jurist ze nog wel voor vermeende pedofilie aan de schandpaal kan nagelen. :D
net als die mensen die haar voor hun karretje spannen, die zijn net zo erg.
pi_189173372
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 11:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je hier een dictatuur invoert is hier ook veel meer mogelijk...
Ik zit er niet op te wachten maar voor snelle veranderingen is een democratie een hele slechte bestuursvorm.
pi_189173493
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

net als die mensen die haar voor hun karretje spannen, die zijn net zo erg.
Nah, die zijn echt wel een paar ordes van grootte minder erg. Wel erg, maar lang niet zo erg.

Als ze echt bestaan natuurlijk en niet alleen maar een smoesje zijn om het niet over rechts wangedrag te hebben ;)
pi_189173832
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit vond ik sterk: Grote mensen laten hun boodschap soms graag door kinderen overbrengen, want dan wordt het lastig voor hun tegenstander om kritiek te hebben zonder meteen voor onmens door te gaan.
Dit is wat je nu wel ziet ja. Een kind met Asperger en ik weet niet wat nog meer, daar mag je niks over zeggen
  zondag 29 september 2019 @ 13:24:07 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189173960
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:36 schreef pokkerdepok het volgende:

wat is je vraag?
Het is een opmerking aangezien dit topic over het klimaat/ klimaatverandering gaat en niet over afgewerkte olie in de put laten lopen en je afval niet scheiden...
pi_189174108
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dit is wat je nu wel ziet ja. Een kind met Asperger en ik weet niet wat nog meer, daar mag je niks over zeggen
Je mag er vanalles over zeggen. Inhoudelijk, of het verantwoord is om een kind dit allemaal te laten doen etc.
Mensen *kiezen* er echter vooral voor om haar persoonlijk aan te aanvallen. En worden daar terecht op aangekeken.
  zondag 29 september 2019 @ 13:51:42 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')