Ik vind het echt knap wat je op dit forum doet man. Steeds als ik iets van je lees, zonder ook maar iets van de materie of context te kennen, kan ik het er 'niet mee eens zijn' en weet ik meteen vrijwel zeker dat ik gelijk heb.quote:Op zaterdag 28 september 2019 12:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Goh, dat roepen we al heel lang. Maar de klimaatgekkies willen het maar niet geloven
De ontkenners zijn de gekkies, laten we de feiten niet omdraaien.quote:Op zaterdag 28 september 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:
klimaatontkenners als klimaatgekkies
De feiten worden vanuit beide hoeken constant verdraaid of verzwegen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
De ontkenners zijn de gekkies, laten we de feiten niet omdraaien.
Serieus?quote:
Goeden filmpjen mang!quote:Op zaterdag 28 september 2019 14:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Belangenorganisatie IPCC is niet heel betrouwbaar. zij verspreiden die klimaatonzin, waar zij zelf weer geld aan verdienen.
quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Serieus?
Hier de verkorte versie omdat je onder een steen leeft
https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-feiten~ace1349c/
Dat soort mensen wil het gewoon niet snappen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Goeden filmpjen mang!
The New American (TNA) is a far-right print magazine published twice a month by American Opinion Publishing Inc., a wholly owned subsidiary of the John Birch Society (JBS), a far-right organization.
De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun onderzoeksresultaten uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.
maar dan pak je gewoon iets waarvan je weet dat er een (waarschijnlijke) marge inzit, en eist dat het een precies cijfer wordt. daar redeneer je niet mee weg, dat wij het veroorzaken, voor een groot deel, als het niet alles is. wat ik dus preices zo zei.quote:Op zaterdag 28 september 2019 14:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook dat blijf ik maar horen, maar vertel even hoeveel procent is het aandeel van de mens daarin? Er is helemaal niemand die daar een antwoord op geeft, ja we hebben invloed, prima maar hoeveel invloed? En dan blijft het stil.
Laatst die paniekberichten ook weer over eoa gletsjer op de Mont Blanc... 800 Jaar geleden groeiden daar nog bomen...
nogmaals, ze kreeg de lift aangeboden, zodat zij niet hoeft te vliegen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja onnodig het milieu belasten door haar reis niet één maar zes vliegtickets te laten kostenmaar als je maar heel hard tegen anderen roept dat ze aan het klimaat moeten denken schijnt dat allemaal geen probleem te zijn. Of je nu Al Gore, Jesse Klaver, Frans Timmermans, Ed Nijpels of Greta Thumberg heet
absoluut niet met deze snelheid. denk eens na. de CO2 uitstoot is ongekend.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Voordat de mens er was veranderde het klimaat dus nooit volgens jou
nou nee. dat ze het niet zomaar moeten laten gebeuren.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het enige wat haar leeftijdgenootjes geleerd wordt is dat het niet gaat om zelf zuinig met grondstoffen en energie om te gaan maar om als jengelende puber de schuld aan anderen te geven.
andere filmpjes van deze man zijn in t duits dus beetje lastig he.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Goeden filmpjen mang!
The New American (TNA) is a far-right print magazine published twice a month by American Opinion Publishing Inc., a wholly owned subsidiary of the John Birch Society (JBS), a far-right organization.
De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun bevindingen uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.
Koekoek!![]()
Het gaat om deze man:quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
andere filmpjes van deze man zijn in t duits dus beetje lastig he.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nils-Axel_Mörnerquote:Nils-Axel Mörner (born 1938) is the former head of the paleogeophysics and geodynamics department at Stockholm University. He retired in 2005.[1] He was president of the International Union for Quaternary Research (INQUA) Commission on Neotectonics (1981–1989).
In 1995, Mörner gave several courses in dowsing at Stockholm University in the summer program, and also outside of the university.[2] He claimed that dowsing could be used not only to find water, but also to discover Curry and Hartmann lines. When reported in the press, he received sharp criticism from the Swedish scientific community and the Swedish skepticism movement.[3] Mörner persisted[4] and the conflict escalated,[5] leading to a formal ban from the president of the university to teach dowsing, citing the Law on Higher Education, until he could present scientific evidence for dowsing. In the summer of 1996 Mörner held a symposium at the university where he presented what he considered to be supporting evidence for his teachings. A committee appointed by the university dismissed Mörner's claims in December 1996.[6] He was named "Confuser of the Year" for 1995 by Vetenskap och Folkbildning,[7] a Swedish organisation in support of the broadening the understanding of the scientific method. The renowned American skepticist James Randi offered him a reward of USD$971000 if Mörner could show that dowsing worked in a scientifically controlled experiment. Mörner later rejected the offer.[8] As late as 2002 Mörner reaffirmed his stance in a documentary on Swedish television.[9]
In mijn ogen zijn het allebei gekkies, mensen die er dingen bij verzinnen en mensen die dingen weg verzinnenquote:Op zaterdag 28 september 2019 15:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:
maar dan pak je gewoon iets waarvan je weet dat er een (waarschijnlijke) marge inzit, en eist dat het een precies cijfer wordt. daar redeneer je niet mee weg, dat wij het veroorzaken, voor een groot deel, als het niet alles is. wat ik dus preices zo zei.
je kan niet uitsluiten dat er een natuurlijke factor inzit. maar dna nog, is de snelheid waarmee dit gaat, ongekend, nog nooit zo gevonden in welke verandering in het verleden.
Dus toen had de wetenschap wel gelijk?quote:plus, ontkenners komend an met leuke memes over hoe het 20 jaar geleden nog over een nieuwe ijstijd ging. dat moet je tcoh ook iets zeggen lijk me, dat dat dus geheel is omgekeerd. zomaar natuurlijk? lijkt me niet.
Welke dingen “verzin je erbij” wanneer je zegt datquote:Op zaterdag 28 september 2019 16:29 schreef timmmmm het volgende:
In mijn ogen zijn het allebei gekkies, mensen die er dingen bij verzinnen en mensen die dingen weg verzinnen
De alarmisten die roepen dat we nog maar een x aantal maanden hebben voor klimaatverandering definitief onomkeerbaar is zijn ook hartstikke gek. Klimaatverandering is een lange-termijn probleem, de dijken zullen niet in 2025 al doorbreken.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt enig idee waar we het over hebben?quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welke dingen “verzin je erbij” wanneer je zegt dat
(1) sinds vorige eeuw de gemiddelde temperatuur op aarde uitzonderlijk hard aan het stijgen is,
(2) de industrialisering door de mens daaraan ten grondslag ligt en
(3) er allerlei (ongewenste) klimaateffecten optreden als gevolg van die temperatuursstijging,
daar zit toch geen abracadabra bij?
Er is genoeg wetenschappelijke consensus om klimaatverandering, inclusief menselijke oorzaak, als feit vast te stellen.
De waarheid ligt echt niet in het midden.
De per capita CO2 uitstoot van China is nog niet eens de helft van die van de VS.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...
Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...
[ afbeelding ]
[..]
Dus toen had de wetenschap wel gelijk?
Dat is mij bekend. Maakt het wat uit voor het totaalresultaat? Nee.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:54 schreef -XOR- het volgende:
De per capita CO2 uitstoot van China is nog niet eens de helft van die van de VS.
Het punt is dat het probleem zķ groot en veelomvattend is, dat je de gevolgen amper kunt voorspellen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De alarmisten die roepen dat we nog maar een x aantal maanden hebben voor klimaatverandering definitief onomkeerbaar is zijn ook hartstikke gek. Klimaatverandering is een lange-termijn probleem, de dijken zullen niet in 2025 al doorbreken.
Het artikel dat heel netjes (en al heel snel) door allerhande klimaatwetenschappers is weggezet als onnauwkeurig en onbetrouwbaar.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:53 schreef timmmmm het volgende:
Heb je uberhaupt enig idee waar we het over hebben?
Over een rapport wat door de IPCC is weggegooid omdat er doemscrenario's met betrekking tot de zeetemperatuur in verzonnen zijn
Lekker als een kwaaie calimero naar de grote buurman wijzen. Opdat je zelf ongestoord je goddeloze gang kunt blijven gaan.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:
Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...
Wel bijzonder dat jij weet wat iedereen voelt en denkt...quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:01 schreef Ringo het volgende:
Dat doet pijn en op die pijn wordt nu met angst en woede geanticipeerd.
Zoals ik al eerder zei zou enig realisme de "alarmisten" sieren. Wat denk je dat postzegel Nederland met het braafste jongetje van de klas gedrag plotseling een vermeende wereldwijde apocalyps gaat tegenhouden ofzo?quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:08 schreef Ringo het volgende:
Lekker als een kwaaie calimero naar de grote buurman wijzen. Opdat je zelf ongestoord je goddeloze gang kunt blijven gaan.
Ha natuurlijk, het is een complot.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:12 schreef AchJa het volgende:
De politiek gebruikt het klimaat als een verdienmodel, niks meer niks minder.
Exact. 'feiten' verzinnen lijkt me even gek als feiten ontkennen toch?quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het artikel dat heel netjes (en al heel snel) door allerhande klimaatwetenschappers is weggezet als onnauwkeurig en onbetrouwbaar.
Jij bent ook zoʼn doortrapte leugenaar. Inzake dat geschrapte artikel: er zijn geen feiten “verzonnen”, er zijn op basis van verkeerde data verkeerde conclusies getrokken. Die fout is heel gauw ingezien en toen is het artikel, met de nodige excuses van betrokkenen, alsnog geschrapt.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:22 schreef timmmmm het volgende:
Exact. 'feiten' verzinnen lijkt me even gek als feiten ontkennen toch?
Ringo het ene moment: VVDers zijn allemaal neoliberale graaiers!quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ha natuurlijk, het is een complot.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het punt is dat het probleem zķ groot en veelomvattend is, dat je de gevolgen amper kunt voorspellen.
Zeker is wel, dat het huidige economische systeem van groei en consumptie een aanjager is van alleen maar meer ellende, en dat we een herijking van het systeem nodig hebben om ons bestaansrecht als mens te garanderen.
Die urgentie kun je echt heel erg voelen, zou iedereem mķeten voelen. Maar daarmee heb je de oplossing nog niet dichterbij gebracht. Dat kwade systeem is namelijk van ons allemaal, we dragen er allemaal aan bij en houden het in stand simpelweg door ons dagelijkse doen en leven. Afstand doen van het systeem betekent onherroepelijk een verlies: aan materieel bezit, verworven consumptierecht, hardnekkige maar geliefde gewoontes, ingesleten tradities, vanzelfsprekende normen en waarden. Dat doet pijn en op die pijn wordt nu met angst en woede geanticipeerd.
quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Exact. 'feiten' verzinnen lijkt me even gek als feiten ontkennen toch?
quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:50 schreef Woelwater het volgende:
Straks mijn boodschappen even 20 kilometer verderop halen. Dat compenseert weer wat CO2 van zo'n klimaatgekkie die alles op de fiets doet
Kortom, overbevolking.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:48 schreef OllieA het volgende:
Helemaal mee eens.
Het economische model dat welvaart en welzijn alleen in stand gehouden kan worden bij voortgaande groei is korte termijn denken. Blijkbaar vindt men het geen probleem om de mensheid over de plinten van de planeet heen te laten klotsen.
Dus het is de schuld van een paar miljoen man?quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
Neuh, de levensstijl van VVDers, D66ers en GLers is het probleem maar omdat ze te infantiel en zwak zijn om er iets aan te doen moet iedereen maar bloeden.
Bij dergelijke plaatsjes krijg ik toch wel kriebels. Het laat iets over CO2, China en een stijging in de loop der jaren zien. Een eenheid mist op de verticale as. Als leek zou je zeggen dat China heel veel uitstoot. Absoluut gezien zal dat wel kloppen ja.quote:
quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van een paar miljoen man?
Het netto resultaat telt. Al zouden we heel de VS uitroeien dan hebben we nog maar een procent of 20 gewonnen. Daarbij groeit China mog steeds en gaat meer uitstoten terwijl de westerse landen een dalende lijn laten zien.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Bij dergelijke plaatsjes krijg ik toch wel kriebels. Het laat iets over CO2, China en een stijging in de loop der jaren zien. Een eenheid mist op de verticale as. Als leek zou je zeggen dat China heel veel uitstoot. Absoluut gezien zal dat wel kloppen ja.
Delen we dit getal door de bevolkingsdichtheid dat komt Amerika echter wel heel slecht uit de bus.
Ja, dat lijkt me wel het probleeem, de exponentiële groei van de wereldbevolking. Aangejaagd door economische modellen en religieuze motieven. Maar wat doe je eraan... Als we het alleen over Nederland hebben, dan krijgt De club van 10 miljoen al geen poot aan de grond. Politici zijn niet geīnteresseerd in langere termijn visies, want die trekken geen stemmen.quote:
Dat is onzin natuurlijk. Jouw stelling, als ik hem dus omdraai, is dus eigenlijk dat de uitstoot van China, met een drievoudige bevolking t.o.v. US net zoveel uit zou mogen stoten. Datzelfde kun je dan ook zeggen van Nederland. Wij hoeven ons als land dus helemaal nergens zorgen over te maken en gewoon lekker CO2 blijven uitstoten want zolang China zo veel uitstoot heeft het geen enkele zin. In de basis klopt dat natuurlijk ook wel maar China heeft 100x zoveel inwoners als Nederland.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het netto resultaat telt. Al zouden we heel de VS uitroeien dan hebben we nog maar een procent of 20 gewonnen. Daarbij groeit China mog steeds en gaat meer uitstoten terwijl de westerse landen een dalende lijn laten zien.
ja en dan was het iets met vulkanen, lijkt me. nu geen sprake van.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...
[ afbeelding ]
[..]
Dus toen had de wetenschap wel gelijk?
twitter:CalebJHull twitterde op donderdag 26-09-2019 om 16:01:35I just dug up this clip from 1992...Severn Cullis-Suzuki's speech to the UN in 1992 on climate change sounds an awful lot like Greta Thunberg's in 2019.I cut the two together to show just how similar the language is: https://t.co/18ptTzX4M4 reageer retweet
Saskia Noort is een dom loedervrouwtje die nergens over na kan denken en een markt heeft gezien in goedmensenpraat. Na haar de zondvloed.quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las net een column van Saskia Noort over Greta. Zij heeft het ook al over 'boze witte mannen' Waar slaat dat in godsnaam op.. volgens mij zijn er ook genoeg witte mannen die Greta in het kontje kruipen. En kritiek op haar optreden is er net zo goed van vrouwen of andersgekleurden. Vreemd wijf die Saskia
Die staat al een tijdje in de OP...quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Greta is trouwens niet erg origineel. Wel brutaler, agressiever en onbeschoft.
Komt natuurlijk omdat Zweedse jongetjes tegenwoordig worden opgevoed om lief en gedwee te zijn, en meisjes brutaal en agressief.twitter:CalebJHull twitterde op donderdag 26-09-2019 om 16:01:35I just dug up this clip from 1992...Severn Cullis-Suzuki's speech to the UN in 1992 on climate change sounds an awful lot like Greta Thunberg's in 2019.I cut the two together to show just how similar the language is: https://t.co/18ptTzX4M4 reageer retweet
Heeft zij niet iets gehad met Peter Rudolf de Vries? Zou me niet verbazen want zij is minstens even irritant.quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:25 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Saskia Noort is een dom loedervrouwtje die nergens over na kan denken en een markt heeft gezien in goedmensenpraat. Na haar de zondvloed.
En?quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Greta is trouwens niet erg origineel.
Nee, dat was die andere 'misdaadschrijfster', hoe heet die heks ook alweer. O ja, Susan Smit.quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heeft zij niet iets gehad met Peter Rudolf de Vries? Zou me niet verbazen want zij is minstens even irritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |