abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189160240
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Goh, dat roepen we al heel lang. Maar de klimaatgekkies willen het maar niet geloven :')
Ik vind het echt knap wat je op dit forum doet man. Steeds als ik iets van je lees, zonder ook maar iets van de materie of context te kennen, kan ik het er 'niet mee eens zijn' en weet ik meteen vrijwel zeker dat ik gelijk heb.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:30:00 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189160259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:
klimaatontkenners als klimaatgekkies
De ontkenners zijn de gekkies, laten we de feiten niet omdraaien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189160352
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

De feiten worden vanuit beide hoeken constant verdraaid of verzwegen.
pi_189160360
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

bron?
Serieus?

Hier de verkorte versie omdat je onder een steen leeft

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-feiten~ace1349c/
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:53:30 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189160607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Belangenorganisatie IPCC is niet heel betrouwbaar. zij verspreiden die klimaatonzin, waar zij zelf weer geld aan verdienen.

Goeden filmpjen mang!

The New American (TNA) is a far-right print magazine published twice a month by American Opinion Publishing Inc., a wholly owned subsidiary of the John Birch Society (JBS), a far-right organization.

De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun bevindingen uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.

Koekoek! :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_189160651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Serieus?

Hier de verkorte versie omdat je onder een steen leeft

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-feiten~ace1349c/
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Goeden filmpjen mang!

The New American (TNA) is a far-right print magazine published twice a month by American Opinion Publishing Inc., a wholly owned subsidiary of the John Birch Society (JBS), a far-right organization.

De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun onderzoeksresultaten uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.
Dat soort mensen wil het gewoon niet snappen.

En op een gegeven moment zullen we die mensen gewoon links moeten laten liggen, in plaats van continue te proberen ze te overtuigen. Zoals JanJaap dat ooit zo leuk zei, die mensen doen dan niet meer mee. Die zijn dan af.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189160653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook dat blijf ik maar horen, maar vertel even hoeveel procent is het aandeel van de mens daarin? Er is helemaal niemand die daar een antwoord op geeft, ja we hebben invloed, prima maar hoeveel invloed? En dan blijft het stil.

Laatst die paniekberichten ook weer over eoa gletsjer op de Mont Blanc... 800 Jaar geleden groeiden daar nog bomen...
maar dan pak je gewoon iets waarvan je weet dat er een (waarschijnlijke) marge inzit, en eist dat het een precies cijfer wordt. daar redeneer je niet mee weg, dat wij het veroorzaken, voor een groot deel, als het niet alles is. wat ik dus preices zo zei.

je kan niet uitsluiten dat er een natuurlijke factor inzit. maar dna nog, is de snelheid waarmee dit gaat, ongekend, nog nooit zo gevonden in welke verandering in het verleden.

plus, ontkenners komend an met leuke memes over hoe het 20 jaar geleden nog over een nieuwe ijstijd ging. dat moet je tcoh ook iets zeggen lijk me, dat dat dus geheel is omgekeerd. zomaar natuurlijk? lijkt me niet.
pi_189160664
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja onnodig het milieu belasten door haar reis niet één maar zes vliegtickets te laten kosten :') maar als je maar heel hard tegen anderen roept dat ze aan het klimaat moeten denken schijnt dat allemaal geen probleem te zijn. Of je nu Al Gore, Jesse Klaver, Frans Timmermans, Ed Nijpels of Greta Thumberg heet
nogmaals, ze kreeg de lift aangeboden, zodat zij niet hoeft te vliegen.
pi_189160671
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voordat de mens er was veranderde het klimaat dus nooit volgens jou 8)7
absoluut niet met deze snelheid. denk eens na. de CO2 uitstoot is ongekend.
pi_189160690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het enige wat haar leeftijdgenootjes geleerd wordt is dat het niet gaat om zelf zuinig met grondstoffen en energie om te gaan maar om als jengelende puber de schuld aan anderen te geven.
nou nee. dat ze het niet zomaar moeten laten gebeuren.
pi_189160994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Goeden filmpjen mang!

De belangrijkste wetenschappers publiceren niet Nature of Science! Nee joh, die doen hun bevindingen uit de doeken in interviews met obscure extreem-rechtse blaadjes.

Koekoek! :')
andere filmpjes van deze man zijn in t duits dus beetje lastig he.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:26:02 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189161048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

andere filmpjes van deze man zijn in t duits dus beetje lastig he.
Het gaat om deze man:

quote:
Nils-Axel Mörner (born 1938) is the former head of the paleogeophysics and geodynamics department at Stockholm University. He retired in 2005.[1] He was president of the International Union for Quaternary Research (INQUA) Commission on Neotectonics (1981–1989).

In 1995, Mörner gave several courses in dowsing at Stockholm University in the summer program, and also outside of the university.[2] He claimed that dowsing could be used not only to find water, but also to discover Curry and Hartmann lines. When reported in the press, he received sharp criticism from the Swedish scientific community and the Swedish skepticism movement.[3] Mörner persisted[4] and the conflict escalated,[5] leading to a formal ban from the president of the university to teach dowsing, citing the Law on Higher Education, until he could present scientific evidence for dowsing. In the summer of 1996 Mörner held a symposium at the university where he presented what he considered to be supporting evidence for his teachings. A committee appointed by the university dismissed Mörner's claims in December 1996.[6] He was named "Confuser of the Year" for 1995 by Vetenskap och Folkbildning,[7] a Swedish organisation in support of the broadening the understanding of the scientific method. The renowned American skepticist James Randi offered him a reward of USD$971000 if Mörner could show that dowsing worked in a scientifically controlled experiment. Mörner later rejected the offer.[8] As late as 2002 Mörner reaffirmed his stance in a documentary on Swedish television.[9]
https://en.wikipedia.org/wiki/Nils-Axel_Mörner

Een soort wichelroedeloper die al langer van het padje is en al jaren niet serieus genomen wordt, niet alleen over klimaatwetenschap. Vandaar dat hij moet uitwijken naar zulke uithoeken van medialand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:29:59 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161092
quote:

[..]

In mijn ogen zijn het allebei gekkies, mensen die er dingen bij verzinnen en mensen die dingen weg verzinnen
Laffe huichelaar
pi_189161126
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:

maar dan pak je gewoon iets waarvan je weet dat er een (waarschijnlijke) marge inzit, en eist dat het een precies cijfer wordt. daar redeneer je niet mee weg, dat wij het veroorzaken, voor een groot deel, als het niet alles is. wat ik dus preices zo zei.

je kan niet uitsluiten dat er een natuurlijke factor inzit. maar dna nog, is de snelheid waarmee dit gaat, ongekend, nog nooit zo gevonden in welke verandering in het verleden.
Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...

Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...

quote:
plus, ontkenners komend an met leuke memes over hoe het 20 jaar geleden nog over een nieuwe ijstijd ging. dat moet je tcoh ook iets zeggen lijk me, dat dat dus geheel is omgekeerd. zomaar natuurlijk? lijkt me niet.
Dus toen had de wetenschap wel gelijk?
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:50:34 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161363
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:29 schreef timmmmm het volgende:
In mijn ogen zijn het allebei gekkies, mensen die er dingen bij verzinnen en mensen die dingen weg verzinnen
Welke dingen “verzin je erbij” wanneer je zegt dat
(1) sinds vorige eeuw de gemiddelde temperatuur op aarde uitzonderlijk hard aan het stijgen is,
(2) de industrialisering door de mens daaraan ten grondslag ligt en
(3) er allerlei (ongewenste) klimaateffecten optreden als gevolg van die temperatuursstijging,

daar zit toch geen abracadabra bij?
Er is genoeg wetenschappelijke consensus om klimaatverandering, inclusief menselijke oorzaak, als feit vast te stellen.

De waarheid ligt echt niet in het midden.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:51:10 #166
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189161370
quote:

[..]

De alarmisten die roepen dat we nog maar een x aantal maanden hebben voor klimaatverandering definitief onomkeerbaar is zijn ook hartstikke gek. Klimaatverandering is een lange-termijn probleem, de dijken zullen niet in 2025 al doorbreken.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:53:55 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161406
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welke dingen “verzin je erbij” wanneer je zegt dat
(1) sinds vorige eeuw de gemiddelde temperatuur op aarde uitzonderlijk hard aan het stijgen is,
(2) de industrialisering door de mens daaraan ten grondslag ligt en
(3) er allerlei (ongewenste) klimaateffecten optreden als gevolg van die temperatuursstijging,

daar zit toch geen abracadabra bij?
Er is genoeg wetenschappelijke consensus om klimaatverandering, inclusief menselijke oorzaak, als feit vast te stellen.

De waarheid ligt echt niet in het midden.
Heb je uberhaupt enig idee waar we het over hebben?

Over een rapport wat door de IPCC is weggegooid omdat er doemscrenario's met betrekking tot de zeetemperatuur in verzonnen zijn
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:54:52 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189161418
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn periodes op aarde geweest dat er 20 keer zoveel Co2 in de atmosfeer zat dan nu... Maar goed, dat staat nog steeds los van de vraag hoeveel invloed de mens uiteindelijk op de temperatuur heeft aangezien de zon ook nog een duit in het zakje doet...

Daarbij, als je naar dit soort grafieken kijkt lijkt me het slimmer dat Thunberg eerst China even aandoet en we hier even een pas op de plaats maken met al die zonnepanelen, windmolens en elektrisch koken op onze postzegel...

[ afbeelding ]
[..]

De per capita CO2 uitstoot van China is nog niet eens de helft van die van de VS.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:01:33 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161528
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De alarmisten die roepen dat we nog maar een x aantal maanden hebben voor klimaatverandering definitief onomkeerbaar is zijn ook hartstikke gek. Klimaatverandering is een lange-termijn probleem, de dijken zullen niet in 2025 al doorbreken.
Het punt is dat het probleem zķ groot en veelomvattend is, dat je de gevolgen amper kunt voorspellen.
Zeker is wel, dat het huidige economische systeem van groei en consumptie een aanjager is van alleen maar meer ellende, en dat we een herijking van het systeem nodig hebben om ons bestaansrecht als mens te garanderen.
Die urgentie kun je echt heel erg voelen, zou iedereem mķeten voelen. Maar daarmee heb je de oplossing nog niet dichterbij gebracht. Dat kwade systeem is namelijk van ons allemaal, we dragen er allemaal aan bij en houden het in stand simpelweg door ons dagelijkse doen en leven. Afstand doen van het systeem betekent onherroepelijk een verlies: aan materieel bezit, verworven consumptierecht, hardnekkige maar geliefde gewoontes, ingesleten tradities, vanzelfsprekende normen en waarden. Dat doet pijn en op die pijn wordt nu met angst en woede geanticipeerd.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:04:19 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161567
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:53 schreef timmmmm het volgende:
Heb je uberhaupt enig idee waar we het over hebben?

Over een rapport wat door de IPCC is weggegooid omdat er doemscrenario's met betrekking tot de zeetemperatuur in verzonnen zijn
Het artikel dat heel netjes (en al heel snel) door allerhande klimaatwetenschappers is weggezet als onnauwkeurig en onbetrouwbaar.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:08:01 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161621
quote:
Lekker als een kwaaie calimero naar de grote buurman wijzen. Opdat je zelf ongestoord je goddeloze gang kunt blijven gaan.
pi_189161665
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:08 schreef Ringo het volgende:

Lekker als een kwaaie calimero naar de grote buurman wijzen. Opdat je zelf ongestoord je goddeloze gang kunt blijven gaan.
Zoals ik al eerder zei zou enig realisme de "alarmisten" sieren. Wat denk je dat postzegel Nederland met het braafste jongetje van de klas gedrag plotseling een vermeende wereldwijde apocalyps gaat tegenhouden ofzo?

De politiek gebruikt het klimaat als een verdienmodel, niks meer niks minder.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:21:20 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161759
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:12 schreef AchJa het volgende:
De politiek gebruikt het klimaat als een verdienmodel, niks meer niks minder.
Ha natuurlijk, het is een complot.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:00 #176
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161769
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het artikel dat heel netjes (en al heel snel) door allerhande klimaatwetenschappers is weggezet als onnauwkeurig en onbetrouwbaar.
Exact. 'feiten' verzinnen lijkt me even gek als feiten ontkennen toch?
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:29 #177
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189161775
Dus wellicht is het een goed idee even te lezen waar het over gaat voor je met schuim op de mond op me reageert
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:42:25 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189161962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:22 schreef timmmmm het volgende:
Jij bent ook zoʼn doortrapte leugenaar. Inzake dat geschrapte artikel: er zijn geen feiten “verzonnen”, er zijn op basis van verkeerde data verkeerde conclusies getrokken. Die fout is heel gauw ingezien en toen is het artikel, met de nodige excuses van betrokkenen, alsnog geschrapt.
pi_189162011
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ha natuurlijk, het is een complot.
Ringo het ene moment: VVDers zijn allemaal neoliberale graaiers!

Ringo het andere moment: Ze zien het als een verdienmodel? Ha, complotgekkie!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 17:48:21 ]
pi_189162019
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het punt is dat het probleem zķ groot en veelomvattend is, dat je de gevolgen amper kunt voorspellen.
Zeker is wel, dat het huidige economische systeem van groei en consumptie een aanjager is van alleen maar meer ellende, en dat we een herijking van het systeem nodig hebben om ons bestaansrecht als mens te garanderen.

Die urgentie kun je echt heel erg voelen, zou iedereem mķeten voelen. Maar daarmee heb je de oplossing nog niet dichterbij gebracht. Dat kwade systeem is namelijk van ons allemaal, we dragen er allemaal aan bij en houden het in stand simpelweg door ons dagelijkse doen en leven. Afstand doen van het systeem betekent onherroepelijk een verlies: aan materieel bezit, verworven consumptierecht, hardnekkige maar geliefde gewoontes, ingesleten tradities, vanzelfsprekende normen en waarden. Dat doet pijn en op die pijn wordt nu met angst en woede geanticipeerd.
Helemaal mee eens.
Het economische model dat welvaart en welzijn alleen in stand gehouden kan worden bij voortgaande groei is korte termijn denken. Blijkbaar vindt men het geen probleem om de mensheid over de plinten van de planeet heen te laten klotsen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:50:38 #182
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189162037
Straks mijn boodschappen even 20 kilometer verderop halen. Dat compenseert weer wat CO2 van zo'n klimaatgekkie die alles op de fiets doet :7
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:50:39 #183
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189162038
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

:')

Er wordt door wetenschappers werk verricht op een niveau waar jij je nog geen voorstelling van kunt maken, daar kan zoals bij elk soort werk een fout mee worden gemaakt. Die vervolgens door vakgenoten snel en in alle openheid wordt gecorrigeerd. Dat is een kracht, geen zwakte, van de wetenschap.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:51:12 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189162046
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:50 schreef Woelwater het volgende:
Straks mijn boodschappen even 20 kilometer verderop halen. Dat compenseert weer wat CO2 van zo'n klimaatgekkie die alles op de fiets doet :7
_O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189162088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:48 schreef OllieA het volgende:

Helemaal mee eens.
Het economische model dat welvaart en welzijn alleen in stand gehouden kan worden bij voortgaande groei is korte termijn denken. Blijkbaar vindt men het geen probleem om de mensheid over de plinten van de planeet heen te laten klotsen.
Kortom, overbevolking.
pi_189162243
Neuh, de levensstijl van VVDers, D66ers en GLers is het probleem maar omdat ze te infantiel en zwak zijn om er iets aan te doen moet iedereen maar bloeden.
pi_189162309
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
Neuh, de levensstijl van VVDers, D66ers en GLers is het probleem maar omdat ze te infantiel en zwak zijn om er iets aan te doen moet iedereen maar bloeden.
Dus het is de schuld van een paar miljoen man?
pi_189162349
quote:
Bij dergelijke plaatsjes krijg ik toch wel kriebels. Het laat iets over CO2, China en een stijging in de loop der jaren zien. Een eenheid mist op de verticale as. Als leek zou je zeggen dat China heel veel uitstoot. Absoluut gezien zal dat wel kloppen ja.
Delen we dit getal door de bevolkingsdichtheid dat komt Amerika echter wel heel slecht uit de bus.
pi_189162381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van een paar miljoen man?
:O
pi_189162506
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:

Bij dergelijke plaatsjes krijg ik toch wel kriebels. Het laat iets over CO2, China en een stijging in de loop der jaren zien. Een eenheid mist op de verticale as. Als leek zou je zeggen dat China heel veel uitstoot. Absoluut gezien zal dat wel kloppen ja.
Delen we dit getal door de bevolkingsdichtheid dat komt Amerika echter wel heel slecht uit de bus.
Het netto resultaat telt. Al zouden we heel de VS uitroeien dan hebben we nog maar een procent of 20 gewonnen. Daarbij groeit China mog steeds en gaat meer uitstoten terwijl de westerse landen een dalende lijn laten zien.

En als je dan toch zo nodig wil gaan differentieren naar capita ga je het vwb Nederland ook maar per gemeente oid doen.
pi_189162517
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, overbevolking.
Ja, dat lijkt me wel het probleeem, de exponentiële groei van de wereldbevolking. Aangejaagd door economische modellen en religieuze motieven. Maar wat doe je eraan... Als we het alleen over Nederland hebben, dan krijgt De club van 10 miljoen al geen poot aan de grond. Politici zijn niet geīnteresseerd in langere termijn visies, want die trekken geen stemmen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189162689
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het netto resultaat telt. Al zouden we heel de VS uitroeien dan hebben we nog maar een procent of 20 gewonnen. Daarbij groeit China mog steeds en gaat meer uitstoten terwijl de westerse landen een dalende lijn laten zien.
Dat is onzin natuurlijk. Jouw stelling, als ik hem dus omdraai, is dus eigenlijk dat de uitstoot van China, met een drievoudige bevolking t.o.v. US net zoveel uit zou mogen stoten. Datzelfde kun je dan ook zeggen van Nederland. Wij hoeven ons als land dus helemaal nergens zorgen over te maken en gewoon lekker CO2 blijven uitstoten want zolang China zo veel uitstoot heeft het geen enkele zin. In de basis klopt dat natuurlijk ook wel maar China heeft 100x zoveel inwoners als Nederland.

Mijn hele punt was eigenlijk meer dat je de cijfers altijd wel kunt manipuleren zoals het voor jouw standpunt het beste uitkomt. Per hoofd stoot China gewoon minder uit dan Amerika. Heel wat anders dan dat grafiekje laat zien.
pi_189162743
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

ja en dan was het iets met vulkanen, lijkt me. nu geen sprake van.
en ik hoef je toch niet de kaartjes te laten zien, met piekende CO2, sinds teh industriele revolutie, want die ken je vast wel. je moet toch wel erg stug zijn om dan te zeggen; oh maar hoe weet je dat de mens daar de grootste oorzaak van is..?

en als we nou allemaal doen, wat dacht je daarvan? plus, dat china iets moet, en de rest, is zo ongeveer waarom ze daar samenkomen. en dan doen ze dus meestal niks.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:23:09 #194
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189163124
Greta is trouwens niet erg origineel. Wel brutaler, agressiever en onbeschoft.

Komt natuurlijk omdat Zweedse jongetjes tegenwoordig worden opgevoed om lief en gedwee te zijn, en meisjes brutaal en agressief.

CalebJHull twitterde op donderdag 26-09-2019 om 16:01:35 I just dug up this clip from 1992...Severn Cullis-Suzuki's speech to the UN in 1992 on climate change sounds an awful lot like Greta Thunberg's in 2019.I cut the two together to show just how similar the language is: https://t.co/18ptTzX4M4 reageer retweet
pi_189163139
Ik las net een column van Saskia Noort over Greta. Zij heeft het ook al over 'boze witte mannen' Waar slaat dat in godsnaam op.. volgens mij zijn er ook genoeg witte mannen die Greta in het kontje kruipen. En kritiek op haar optreden is er net zo goed van vrouwen of andersgekleurden. Vreemd wijf die Saskia
pi_189163156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las net een column van Saskia Noort over Greta. Zij heeft het ook al over 'boze witte mannen' Waar slaat dat in godsnaam op.. volgens mij zijn er ook genoeg witte mannen die Greta in het kontje kruipen. En kritiek op haar optreden is er net zo goed van vrouwen of andersgekleurden. Vreemd wijf die Saskia
Saskia Noort is een dom loedervrouwtje die nergens over na kan denken en een markt heeft gezien in goedmensenpraat. Na haar de zondvloed.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189163158
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Greta is trouwens niet erg origineel. Wel brutaler, agressiever en onbeschoft.

Komt natuurlijk omdat Zweedse jongetjes tegenwoordig worden opgevoed om lief en gedwee te zijn, en meisjes brutaal en agressief.

CalebJHull twitterde op donderdag 26-09-2019 om 16:01:35 I just dug up this clip from 1992...Severn Cullis-Suzuki's speech to the UN in 1992 on climate change sounds an awful lot like Greta Thunberg's in 2019.I cut the two together to show just how similar the language is: https://t.co/18ptTzX4M4 reageer retweet
Die staat al een tijdje in de OP...
pi_189163191
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Saskia Noort is een dom loedervrouwtje die nergens over na kan denken en een markt heeft gezien in goedmensenpraat. Na haar de zondvloed.
Heeft zij niet iets gehad met Peter Rudolf de Vries? Zou me niet verbazen want zij is minstens even irritant.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:31:33 #199
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189163218
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Greta is trouwens niet erg origineel.
En?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_189163223
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heeft zij niet iets gehad met Peter Rudolf de Vries? Zou me niet verbazen want zij is minstens even irritant.
Nee, dat was die andere 'misdaadschrijfster', hoe heet die heks ook alweer. O ja, Susan Smit.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')