Smacked_Actor | woensdag 4 september 2019 @ 08:58 |
LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden. Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het Zandvoortse circuit, bevestigt de actie van de Formule 1-top: „Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.” Het Circuit van Zandvoort is goed uit alle onderzoeken gekomen die door de betrokken partijen zijn gedaan. De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat. Naast Zandvoort was ook het TT Circuit in Assen in de race om de Formule 1 naar Nederland te halen. Ook deze accommodatie kwam goed uit de rapportages, maar uiteindelijk zat het verschil in de historische waarde https://www.dutchgp.com | |
sasquatsch | vrijdag 6 september 2019 @ 18:52 |
De werkzaamheden aan het circuit beginnen deze maand. https://www.ad.nl/formule(...)deze-maand~ab629cdc/ | |
Fer | woensdag 11 september 2019 @ 13:54 |
Daar heb je ze al. De liefhebbers van Duinpadden en hagedissen komen uit hun holen. https://www.parool.nl/ned(...)t-begonnen~b05ef20f/ | |
Dven | woensdag 11 september 2019 @ 14:28 |
| |
RedFever007 | woensdag 11 september 2019 @ 17:06 |
geweldig dit! | |
Houtenbeen | woensdag 11 september 2019 @ 17:57 |
Uw leest het hier voor het eerst. Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Assen. | |
pvdplanet | woensdag 11 september 2019 @ 18:04 |
DTM, Masters, Racedagen Nooit een probleem en nu opeens Assen moet ook aangepast worden | |
Nieuwschierig | woensdag 11 september 2019 @ 18:04 |
Als @Nattekat dit leest springt hij uit zijn vel van nijd. | |
Nattekat | woensdag 11 september 2019 @ 18:23 |
??? | |
Red_85 | woensdag 11 september 2019 @ 22:02 |
Vieze gore milieusalafisten zijn het. Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten. Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter. | |
sasquatsch | woensdag 11 september 2019 @ 22:35 |
Het probleem is dan ook niet de F1 an sich, maar alles wat er voor gedaan moet worden om de F1 te kunnen houden | |
opgebaarde | woensdag 11 september 2019 @ 22:43 |
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd? Of moeten die teringlijers sowieso ten aller tijden hun smoel houden? | |
spectrumanalyser | woensdag 11 september 2019 @ 23:12 |
De milieumafia had wel protest ingediend tegen de helikoptervluchten tijdens de Jumbo Racedagen. Dit hebben ze verloren. Met name omdat niet kon worden aangetoond dat de helikopters tot (onevenredige) overlast zouden zijn. | |
ChevyCaprice | woensdag 11 september 2019 @ 23:37 |
Vanaf nu weer ontopic graag. | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 01:13 |
Bij de milieusalafisten gaat het nooit om het behoud zelf, maar om de exposure. Ten aller tijden idd | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 01:15 |
Dit dus. Op ieder moertje en schroefje gaan ze straks traineren en irriteren. Net zo lang tot dat de F1 gewoon weer weg is. En 300.000 man van een leuk weekend is bestolen. En een miljoen fans thuis. Staan we er weer goed op als land . | |
golfer | donderdag 12 september 2019 @ 01:38 |
Dat dus. Dus hebben ze gelijk dat ze het aankaarten. | |
Dven | donderdag 12 september 2019 @ 05:15 |
Je blijft een eng kereltje dat er maar weinig van snapt he? | |
LorneMalvo | donderdag 12 september 2019 @ 08:14 |
Ziedend. | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 08:58 |
Kom eens met een argument dan? | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 08:58 |
Exact. | |
Dven | donderdag 12 september 2019 @ 09:02 |
Lees anders gewoon je eigen post even na. Wanneer je zulk taalgebruik normaal vindt dan past daar enkel het etiket van een eng kereltje op. En het allerergste is dat je motivatie tot dit soort wanstaltig taalgebruik gebaseerd is op een vergelijk tussen appels en peren | |
potjecreme | donderdag 12 september 2019 @ 09:14 |
We hebben Assen nog. | |
Basp1 | donderdag 12 september 2019 @ 10:57 |
Salafisten omdat men de wetgeving gebruikt zoals het kan? Ben jij dan een staatsgevaarlijke terrorist omdat je gewoon buiten alle regels maar wat wilt doen? Moeten we jou ergens aangeven vanwege deze potentiële dreiging. | |
Basp1 | donderdag 12 september 2019 @ 12:35 |
Welke inhoud het ongefundeerde onderbuikgevoel van jou om mensen die binnen de wet opereren voor salafisten uit te maken. | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 12:35 |
Gebruiken doen ze alleen zodra het ze uitkomt en ze de exposure kunnen gebruiken. | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 12:36 |
Omdat millieugekkies net zo gek zijn als normale salafisten. Niet mee een conversatie te kunnen voeren zonder onredelijke haat. En van mij part krijgen ze die terug. | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 12:40 |
Zij stellen voor om een rechtszaak te starten voor een vierkante km leefgebied van de vierkantspimpelkorenwolf. Lekker die ergens anders compenseren en dat circuit wat er al jaren ligt en weer gebruikt gaat worden waarvoor het bedoeld is, dat laten gebruiken. Aantal jaren geleden voor de verbouwing, hadden ze ook hun kans. Niet gepakt. Nu lekker mondje dicht. [ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 12-09-2019 12:47:37 ] | |
Dven | donderdag 12 september 2019 @ 12:43 |
Dat is toch waar dat allemaal voor dient, dat er uiteindelijk zoveel mogelijk gecompenseerd gaat worden in plaats van helemaal niets. [ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 12-09-2019 12:45:25 ] | |
Nattekat | donderdag 12 september 2019 @ 12:49 |
Ik weet niet wat jullie elders op FOK! allemaal uitvechten en hoe dit gebeurt, maar ik ben niet zo'n fan van op de man reageren, doe dat dus maar niet. | |
Dven | donderdag 12 september 2019 @ 12:51 |
Zorg dan maar dat bepaalde lieden zich gedragen in plaats van ander volk de dood in te wensen en voor alles en nog wat uit te maken, enkel omdat de hobbies niet overeenkomen. | |
Basp1 | donderdag 12 september 2019 @ 12:53 |
Vind jij het normaal dat mensen die wettelijke mogelijkheden bewandelen hier als milliuegekkies en salafisten worden neergezet? En dan mijn vergelijking die precies de vinger dan op de gevoelige plek neerlegt wegeditten. | |
RealistAtheist | donderdag 12 september 2019 @ 13:04 |
De enige reden dat het in Zandvoort gehouden wordt is door de lobby van huisjesmelker Bernhard Jr. en die lacht nu weer in z'n vuistje dat zijn circuit met miljoenen aan publiek geld beter bereikbaar wordt gemaakt. Terwijl in Assen, behoudens een minieme aanpassing van de baan alles al klaar ligt. | |
spectrumanalyser | donderdag 12 september 2019 @ 13:31 |
Ook in Assen leeft de duinhagedis. In Assen zou de uitstoot van stikstof, co2, darmgas, methaan als een levensbedreiging probleem worden gepresenteerd, net als Zandvoort. Positief is dat het evenement gegarandeerd doorgaat. het zijn slechts aanpassingen ten behoeve van crowd control die af zullen vallen. de rest is allemaal tijdelijk. Kan de discussie niet beter terug gaan naar de doorverkoop van kaartjes met winst. de woekerprijzen. hopelijk zijn daar wel nog ontwikkelingen. | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 13:37 |
Circuit zit ook binnen de wet en regelgeving. Die milieugekkies willen gewoon niet dat er een bepaalde activiteit gehouden gaat worden. Nu ze de kans hebben om ook lekker reclame te maken, komen ze uit hun holen. | |
Red_85 | donderdag 12 september 2019 @ 13:40 |
Als er in Assen niets leeft, laat milieudefensie wel een korenwolf los ofso.. Alles voor hun ideaal. | |
golfer | donderdag 12 september 2019 @ 13:45 |
Zoals Jan Lammers ook al zei: de milieugroepen staan volkomen in hun recht om het aan te vechten bij de rechter. Dat heeft niks met gekkies of salafisten te maken. | |
jpjedi | vrijdag 13 september 2019 @ 10:39 |
Wijze taal, we leven in een democratie van raceliefhebbers en natuurliefhebbers. Natuur is wellicht een meer lange termijn zaak tbv van leefbaarheid in vergelijking tot ons kortstondig vermaak. Dwz dat je er naar kunt kijken als kort dus geen hinder of natuur is belangrijker want leefbaarheid. Compromis is wss het meest fair en max haalbare. | |
FYazz | zaterdag 14 september 2019 @ 05:56 |
Het is helaas al maanden niets anders op Fok!. En wees eerlijk, als in een F1 topic reacties blijven staan met teksten als "vieze gore milieusalafisten", dan waarborgt FOK! ook niet echt dat discussie normaal en fatsoenlijk gevoerd moet worden. | |
LorneMalvo | zaterdag 14 september 2019 @ 08:28 |
Bovendien zal Zandvoort een doodsaaie baan zijn voor een F1 gp. Coureurs noemen het qua spanning en actie een tweede Monaco. Hoe zit dat in Assen? | |
Tinos85 | zaterdag 14 september 2019 @ 08:33 |
Volgens mij was het juist Zandvoort dat de meesten een mooi en uitdagend circuit noemden. Dat ze alleen niet wisten hoe het inhalen zou gaan. Assen daarentegen werd door sommige coureurs juist een parkeerplaats genoemd. | |
LorneMalvo | zaterdag 14 september 2019 @ 10:12 |
Ja, klopt. Voor de coureurs uitdagend. Voor de toeschouwer een optocht. Net als Monaco dus, wordt ook door hen in dat rijtje gezet. Zie bv https://nl.motorsport.com(...)eem-inhalen/4393720/ https://nl.motorsport.com(...)ort-inhalen/4495667/ Parkeerplaats, wat moet ik me daarbij voorstellen? Veel te veel ruimte? Wel inhaalmogelijkheden dus? | |
daNpy | zaterdag 14 september 2019 @ 10:23 |
Meer dat Assen vrij vlak is en erg veilig (veel asfalt en uitloopstroken). Wel een leuke baan om te rijden an sich maar voor de toeschouwers niet spectulair gok ik. Hooguit een inhaalactie op de drs als je het mij vraagt. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 14 september 2019 @ 10:28 |
De Champ Car race op Assen was slaapverwekkend dus dat zou weinig goeds beloven voor een F1 race. Tevens ligt er overal buiten de baan asfalt dus fouten worden niet afgestraft. Het is een soort Paul Ricard. Ik denk dat Zandvoort vergelijkbaar zal zijn met de Hungaroring. Niet veel inhaalacties maar wel races die boeien op een of andere manier. | |
Fer | zaterdag 14 september 2019 @ 10:31 |
Een rondje Zandvoort is 75 seconden volle concentratie en ieder foutje zal een safetycar opleveren. Belooft een gekke race. | |
Meike26 | zaterdag 14 september 2019 @ 12:33 |
Klopt, die voorspelling heb ik ook | |
Nattekat | zaterdag 14 september 2019 @ 12:53 |
Hoe is Assen überhaupt weer ter discussie gekomen? Donder toch op | |
nogeenoudebekende | zaterdag 14 september 2019 @ 12:54 |
Sore losers. | |
Nieuwschierig | zaterdag 14 september 2019 @ 22:27 |
De DTM is Assen was een groot succes. Het circuit werd alom geprezen door de coureurs. Ramshoek werd de beste snelle bocht uit de hele serie genoemd | |
LorneMalvo | zaterdag 14 september 2019 @ 23:25 |
Coureurs vergelijken Zandvoort zelf met saaiere races helaas. | |
LorneMalvo | zaterdag 14 september 2019 @ 23:26 |
Misschien kunnen we beter een nieuw circuit bouwen voor de dutch gp | |
Nattekat | zaterdag 14 september 2019 @ 23:27 |
En dat had niks te maken met die gigantische bak water? Of laten we dat voor het gemak maar weg? Kap nou eens met janken. Assen is een kutbaan, even kut bereikbaar en tevens niet gastheer van de GP van Nederland. Klaar. | |
heywoodu | zaterdag 14 september 2019 @ 23:29 |
Dat maakte het niet bijzonder leuk ofzo, nee. | |
LorneMalvo | zaterdag 14 september 2019 @ 23:34 |
Vanwaar deze haat jegens assen? De bereikbaarheid is daar feitelijk heel wat beter. Minder spectaculair kan de baan niet zijn | |
Nattekat | zaterdag 14 september 2019 @ 23:39 |
Ik haat Assen niet, prachtige motorsport baan. Ik haat alle fanboys en het bestuur van die baan. | |
LorneMalvo | zaterdag 14 september 2019 @ 23:40 |
why? | |
Wertha | zondag 15 september 2019 @ 11:58 |
De wanhopige pogingen om de F1 alsnog richting Assen te praten zijn lachwekkend. Er gaat gewoon op Zandvoort geracet worden, and that's it. Grow up. Deal with it. | |
nogeenoudebekende | zondag 15 september 2019 @ 12:12 |
Mensen die denken dat het feestje van een Oranje tegen te houden. . | |
ChevyCaprice | zondag 15 september 2019 @ 12:23 |
Twee posts ervoor noemde je het nog een kutbaan. (lol) | |
sp3c | zondag 15 september 2019 @ 12:23 |
dat gemier over oranje is minstens zo alstie het niet voor elkaar krojgt gaat het gewoon niet door, oranje of niet | |
Nattekat | zondag 15 september 2019 @ 15:46 |
Prachtige motorsportbaan Kutbaan voor autosport | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 15 september 2019 @ 17:51 |
Waarom hebben ze het nog steeds over Assen? De F1 GP wordt op Zandvoort gehouden. Punt. | |
#ANONIEM | zondag 15 september 2019 @ 18:36 |
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat Assen in 2020 als alternatief gebruikt kan worden mocht Zandvoort het niet redden. Als ze het circuit van Zandvoort niet op tijd klaar krijgen, dan is er gewoon geen Dutch GP. | |
#ANONIEM | zondag 15 september 2019 @ 18:53 |
Is al die heisa het nou allemaal waard voor een kut race op een kut circuit? Kun je het beter ergens anders op de wereld houden waar ze de zaakjes wel op orde hebben. En heeft Jantje Lammers de kaartjes met woekerprijzen al aangepakt? Hij had toch een geheim van de smid? Begint allemaal een beetje lachwekkend te worden, als het dat al niet was. | |
rubbereend | zondag 15 september 2019 @ 21:42 |
het fijne aan Zandvoort is dat het nog echt grondbakken heeft, als je een foutje maakt kom je niet op veilige enorme plakken asfalt terecht | |
Mansjester | zondag 15 september 2019 @ 22:53 |
Jammer is vooral dat er in Zandvoort een grote kans is op een enorme zaadrace (los van dat het mij niet boeit dat er een race in Nederland is) | |
SiGNe | zondag 15 september 2019 @ 22:54 |
Jammer dat er een hoop zeikers zijn die er alleen maar negetieve zaken over kunnen bedenken. | |
Nattekat | maandag 16 september 2019 @ 11:24 |
Je hebt mensen die: - helemaal niks met de F1 hebben maar toch even hun plasje moeten doen over die afschuwelijke Oranjes - helemaal niks hebben met de F1 en maar wat graag zeiken over van alles en nog wat - Die wel wat met F1 hebben, maar met een Assen plaat voor hun kop lopen en iedere kans aangrijpen om dat nog even goed duidelijk te maken - Die wel wat met F1 hebben, het ook leuk vinden, maar bij gebrek aan nieuws wijselijk stil zijn | |
hoatzin | maandag 16 september 2019 @ 11:43 |
Volgens mij heb je nog veel meer mensen... | |
Dven | maandag 16 september 2019 @ 11:44 |
Vroeg in het jaar, normaliter verreweg de koudste race op de gehele kalender waar wind en regen van grote invloed kunnen zijn en waar ieder foutje keihard afgestraft gaat worden. Ik verwacht een topshow. | |
Basp1 | maandag 16 september 2019 @ 12:34 |
En mocht het droog zijn gewoon sproeiers installeren. | |
Dven | maandag 16 september 2019 @ 12:35 |
De recente historie heeft in ieder geval een 1/2 score voor wat betreft natte dagen | |
Nieuwschierig | maandag 16 september 2019 @ 12:57 |
Als de bochtencombinatie voor het rechte eind langzaam genoeg is zou dat er voor kunnen zorgen dat gespoilerde lucht weinig invloed heeft op de wegligging van de 2e auto waardoor hij zo kort achter de eerste zit dat hij met DRS er voorbij komt. Al blijft de Tarzan te rond voor uitrem-acties ala de Redbull-ring | |
Sinister-D- | maandag 16 september 2019 @ 13:12 |
Je hebt er ook die wel wat met F1 hebben, maar die Zandvoort niets vinden toevoegen aan de kalender. | |
Nattekat | maandag 16 september 2019 @ 13:25 |
Kan ook. | |
SiGNe | maandag 16 september 2019 @ 13:25 |
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is. Je weet niet wat de veranderingen van de baan doet bijvoorbeeld. Een inhaalfestijn zal het waarschijnlijk niet worden maar wie weet kunnen er tactisch wel erg leuke spelletjes worden gespeeld. En je weet niet of het weer nog van invloed zal zijn. | |
nils7 | maandag 16 september 2019 @ 13:29 |
Ach hoeveel inhaal punten hebben andere banen ook maar 2 of 3 echte inhaal stukken. | |
daNpy | maandag 16 september 2019 @ 13:34 |
Alleen maar op de DRS, dat kun je nauwelijks inhalen noemen. Liever een mooie Max Verstappen actie buitenom, dát is pas inhalen | |
LorneMalvo | maandag 16 september 2019 @ 13:46 |
Ja het zou kunnen dat het obv tactieken en natuurlijk de regen en hopelijk de nostalgie het toch nog iets wil worden. Het gaat hoogstwaarschijnlijk ook die kans krijgen. En hopelijk worden we positief verrast. Op de kennis vooraf gaat Zandvoort als baan echter niet alleen weinig toevoegen maar is er ook een groot risico dat het ronduit saai is. En dan denk ik: al die kosten en moeite voor zo'n kleine kans op toegevoegde waarde en een grote kans op juist een afwaardering van de sport. Is dat logisch? Zelf vind ik van niet. En of Assen dan wel of niet logischer is weet ik niet. Stratencircuit door Rotterdam naar voorbeeld van Baku mag van mij ook. Of ze gaan vliegveld lelystad gebruiken, who cares. | |
Lokale_Notabele | maandag 16 september 2019 @ 14:18 |
Als evenement zal Zandvoort een doorslaand succes worden. Ze hadden wel een miljoen tickets kunnen verkopen. De hype is enorm. Over de race valt nog geen zinnig woord te zeggen. F1 haters zullen het sowieso niks vinden. Wat is eigenlijk een "goede race"? In Shanghai wordt er iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen op de back straight maar of dat nou zo interessant is? Terwijl een circuit als de Hungaroring "waar je niet in kunt halen" ons vele memorabele races opgeleverd heeft. Het is gewoon afwachten. | |
Smacked_Actor | maandag 16 september 2019 @ 15:30 |
Een spektakel wordt het zeker, in positieve of negatieve zin valt nog te bezien. Azijnzeikers hou je altijd. | |
Smacked_Actor | maandag 16 september 2019 @ 15:33 |
Maw gewoon alle races op banen 'waar je niet that guy kan passen', DRS compleet vrijgeven en dan wordt het weer wat. Misschien ook nog met Max z'n eerste WK titel. | |
Nieuwschierig | maandag 16 september 2019 @ 17:12 |
Dat gebeurt alleen als het regent waardoor hij een andere lijn kan kiezen óf gewoon op puur vermogen om een Williams o.i.d. heen. Een Mercedes of Ferrari of een andere RBR buitenom inhalen is verder onmogelijk. Zeker als aan de buitenkant de grindbak dreigt. | |
Sinister-D- | maandag 16 september 2019 @ 17:45 |
eerder in de zin van dat ik Zandvoort nooit gemist heb op de kalender. Voor veel mensen is Francorchamps of Duitsland al zeer goed bereikbaar en zijn dat voldoende leuke races. Qua lay-out is het niet meer dan bv. Hungaroring, wat ook kort en bochtig is. Zandvoort biedt imo niets extra's behalve de patriottische sfeer die er straks gaat zijn. Maar dat is een persoonlijke mening, en niet omdat ik wil azijnzeiken dat ik NL of Zandvoort zijn eigen GP niet gun of wil dat Assen de kans zou moeten krijgen. | |
Nattekat | maandag 16 september 2019 @ 18:27 |
Ik vind het wel mooi dat er een Europese race in de plaats van Duitsland gekomen is en dan ook op een historische baan. Ik moet helemaal niks hebben van die vuilnis in Vietnam bijvoorbeeld. | |
Dven | maandag 16 september 2019 @ 18:39 |
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Schijnt een superbaan te worden. Zandvoort is gewoon leuk natuurlijk. Mooi en historisch baantje waar denk ik meer gaat gebeuren dan de meeste mensen hier door voorkomen. Oranje zee aan de tuinen. Topbeelden worden dat. | |
heywoodu | maandag 16 september 2019 @ 18:47 |
Mooi man, die zee aan de tuinen. Overigens ben ik sowieso benieuwd naar Vietnam. Ik ben benieuwd naar elke nieuwe baan (of terugkerende baan) | |
daNpy | maandag 16 september 2019 @ 19:45 |
Duitsland is niet Europees? Had m.i. ook nog op de Nürburgring gekund, dat is er wat beter op voorbereid imo. | |
SiGNe | maandag 16 september 2019 @ 21:42 |
Maar wat er niet is kan je ook niet missen... Spa en DLD zijn prima races inderdad maar daar hoor je weer van dat de infrastructuuer er kut is en de races in Duitsland worden dusdanig slecht bezocht dat het de vraag is hoe lang ze nog mee doen, ze maken verlies ook. En hungaroring is ook ween leuk circuit om te zien. Tel daar de Hollandse sfeer bij op en je gaat je volgens mij m=rpima vermaken, of je nu thuis kijkt of op het circuit zit. Nederlanders weten wel hoe je een feestje moet geven | |
sasquatsch | maandag 16 september 2019 @ 22:30 |
De infrastructuur in Zandvoort is nog veel slechter en de race in Duitsland is al van de kalender. | |
#ANONIEM | maandag 16 september 2019 @ 22:32 |
Dat ''sfeertje'' is voor velen juist een reden om het niet te doen, zwaar gemaakt nepsfeertje is het. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2019 22:33:55 ] | |
Nattekat | maandag 16 september 2019 @ 22:33 |
Iedere F1 liefhebber ziet al meteen één heel lang probleem die deze baan om zeep helpt. | |
SiGNe | maandag 16 september 2019 @ 23:18 |
Maar de infrastructuur van Zandvoort gaan ze nu dus aan werken, volgende week gaan ze geloof ik beginnen. Er kunnen straks in principe 12 treinen per uur rijden, dat is meer dan op het traject Utrecht-Amsterdam. De wegen worden ook aangepast, gaat volgens mij wel goed komen. En DLD is er al af ja.. dan is NLD een mooi alternatief. | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2019 @ 00:16 |
Sasquatsch is nooit op Spa geweest? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 september 2019 @ 05:53 |
En als je dat niet ziet, ben je geen echte liefhebber? | |
aesop | dinsdag 17 september 2019 @ 08:09 |
Je vergeet ook even de regelementswijzigingen in 2021. Volgend jaar zal de race misschien een optocht zijn, hoewel ik niet zo somber ben, maar de kaarten worden daarna opnieuw geschud. | |
nils7 | dinsdag 17 september 2019 @ 08:09 |
Kimi werd niet voor niets op z'n gezicht getikt door zo'n "sfeer Nederlander" Klinkt stom maar voor Max was het wel gezellig op de tribune. Ja er wordt gedanst op de tribunes nu maar als je Max lijflied niet mee kan bleren dan krijg je al bozen blikken als je met een Charles vlaggetje zit wordt je denk ik ook, net als Kimi, op je gezichtje getikt. Althans zo'n sfeer hangt er wel. En dat was voorheen beter. Voordeel is wel om gewoon 200 euro meer af te tikken en tussen de F1-fans te zitten ipv de Max fans en dan heb je die "normale/oude" sfeer. Maar hoe dat op Zandvoort is...? | |
Dven | dinsdag 17 september 2019 @ 08:59 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 17 september 2019 @ 09:02 |
Iedereen met een oranje RBR petje MOET wel een Nederlander zijn. | |
nils7 | dinsdag 17 september 2019 @ 09:03 |
Ja het is eigenlijk te maf voor woorden, dat klopt. Als ik WTF1 of Trollmula1 bekijk zijn er buiten NL niet superveel Max fans die daadwerkelijk de moeite te nemen af te reizen naar Spa op een Max tribune plaats te nemen met een RB petje en een oranje shirt. | |
Dven | dinsdag 17 september 2019 @ 09:04 |
ok | |
Sinister-D- | dinsdag 17 september 2019 @ 09:05 |
waar heb je het over? Hier heb ik daadwerkelijk niets van gemerkt. | |
Frozen-assassin | dinsdag 17 september 2019 @ 09:10 |
Denk ik.. Dat zegt alles over je post. Ik krijg hiermee niet het idee dat je zelf erheen bent gegaan derhalve vind ik het lastig om je post serieus te nemen | |
nils7 | dinsdag 17 september 2019 @ 09:12 |
Max tribune '17 Oostenrijk. Meerendeel is gewoon prima volk maar het trekt een klein gedeelte qua gepeupel aan die Vettel een kutduitser vinden. En ook die taal gebruiken, die boe gaan roepen als Lewis wint enzo. Als je per ongeluk iemands biertje omstoot (omdat die 'm zelf in de looppad zet van de tirbune) je een douw van die persoon krijgt (het is geen kroeg). Mensen die van die rookkanonnen afsteken zodat je de eerste 10 minuten van race oranje ziet in plaats van de start etc. En ja die je echt vreemd aan kijken dat je het lijflied van Max niet mee kan bleren (lees eigenlijk dat 1 of andere Limburgse F-artiest (ABC artiesten) een moment-of-fame wilde pakken met een liedje). Klinkt geinig en het geeft wel wat sfeer maar wel met een negatief/aggressief/hooligan-achtig randje er aan. Dat was vroeger niet (alhoewel Schumi fans er ook wat van konden) en gelukkig op de normale tribune (a 400 euro voor een kaartje) een stuk minder is. Maar de sfeer niet minder is. Ben benieuwd hoe dit op Zandvoort gaat worden als alles 1 grote Max tribune is. | |
TagForce | dinsdag 17 september 2019 @ 09:33 |
Dat is echt niet alleen bij Max, hoor. Dat is bij de MotoGP voor Rossi hetzelfde (maar dan met knalgeel ipv oranje). Tot op het punt dat het voor de race omgeroepen wordt om dat toch vooral niet te doen in verband met slecht zicht voor de coureurs en het daarbij komende gevaar. Niet dat ik naar Zandvoort ga. Ik kijk het eerste jaar wel even aan, en als die uberhaupt doorgaat wil ik het 2e jaar wel proberen. Mja, we gaan het wellicht meemaken. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 17 september 2019 @ 09:37 |
Ja en als de tifosi een fakkel aansteken, iedereen het zicht ontnemen met een spandoek of juichen bij een foutje van HAM is dat passie voor de sport hebben. . | |
TagForce | dinsdag 17 september 2019 @ 09:42 |
Maar maar, Italianen hebben gewoon veel passie, en Nederlanders zijn tokkies... Ik moet Italianen niet zo. Niet voor niets dat de letterlijke vertaling van "tifosi" tyfuslijers is. | |
sasquatsch | dinsdag 17 september 2019 @ 09:59 |
Jawel, al is het weer even geleden. | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2019 @ 10:00 |
Dan moet je toch ook bekend zijn met de oh zo prachtige wegen daar, en hoe ze er uit zien voor en na de race. | |
sasquatsch | dinsdag 17 september 2019 @ 10:07 |
Ik heb er nog nooit zo lang vast gestaan als op de terugweg van Zandvoort. | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2019 @ 10:10 |
Mijn eerste jaar (2014) ben ik pas tussen 19 en 20 Nederland binnengereden. We gingen direct na de race (15:30) weg. Onder normale omstandigheden is dat een uur rijden, toen dus 4 uur. | |
KaheemSaid | dinsdag 17 september 2019 @ 10:22 |
Voel jij je ook vaak heel zielig? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 september 2019 @ 10:28 |
Je stelt je aan | |
sasquatsch | dinsdag 17 september 2019 @ 11:28 |
Niet erger dan de bijna vier uur die ik deed over het stuk van Zandvoort naar de snelweg bij Haarlem na afloop van de A1GP | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2019 @ 11:29 |
Ik zat al thuis aan het avondeten 4 uur na de race toen | |
Smacked_Actor | dinsdag 17 september 2019 @ 14:20 |
Bosuit en die daarvoor krijgt 15° tot 17° banking! https://www.auto-motor-un(...)andvoort-steilkurve/ | |
daNpy | dinsdag 17 september 2019 @ 14:38 |
Interessant. | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2019 @ 15:21 |
Ja ook dat ja.. men is de nieuwe auto zo aan het ontwerpen dat er minder turbulentie aan de achterkant van de wagen is en er dus makkelijker ingehaald kan worden. Maar goed, dat zei men bij het huidige ontwerp ook en dat viel behoorlijk tegen. In Formule E rijden ze wel een flink stuk dichter op elkaar, dat is af en toe net karten wat dat betreft.. hoop contact ook. En zelfs als de spoilers afbreken gaan ze nog steeds net zo snel, die wagens hebben een stuk minder downforce nodig. Dus het kan in elk geval wel. | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2019 @ 15:23 |
Dat is best vet eigenlijk. Dat is meer dan Indy. | |
golfer | dinsdag 17 september 2019 @ 15:23 |
Bron: NOS Naast de Formule 1 doen ook de opleidingsklassen Formule 2 en 3 in het eerste weekeinde van mei volgend jaar het circuit van Zandvoort aan. De kalender van beide raceklassen is dinsdag bekendgemaakt. De Grand Prix van Nederland in de Formule 1 staat voor het weekeinde van 1-3 mei op het programma. De internationale autosportfederatie FIA moet die kalender officieel nog goedkeuren. Dat gebeurt begin oktober. Zandvoort is voor de Formule 2 en 3 de tweede race van het seizoen. De openingsrace is voor beide klassen in het weekeinde van 20-22 maart in Bahrein. In de Formule 2 rijdt momenteel Nyck de Vries. De Nederlander voert het kampioenschap aan, maar vertrekt volgend jaar naar de Formule E. In de Formule 3 rijden dit seizoen Richard Verschoor en Bent Viscaal. | |
sasquatsch | dinsdag 17 september 2019 @ 15:45 |
Omdat ze een stuk minder hard (bijna de helft) gaan dan Formule 1 wagens. Dan heb je veel minder downforce nodig | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2019 @ 15:50 |
Ik wist niet dat het verschil zó groot was.. Ik kijk ook maar weinig/geen FE, echt spannend ziet het er ook vaak niet uit op die industrie-terrein baantjes. Sowieso ook weinig echt lange stukken gezien tijdens de races die ik wel gezien heb overigens dus misschien dat het daarom niet zo opvalt dat ze een stuk minder snel gaan. | |
TagForce | dinsdag 17 september 2019 @ 17:08 |
Belangrijker misschien nog... Er komt dus een muur direct tegen de baan aan. Bocht 14 en 15 worden 1 lange 180+ graden bocht met 15 tot 17 graden banking en een betonnen (SAFER) muur er naast... Ofwel, het wordt gewoon een bocht zoals op een oval. | |
Nieuwschierig | dinsdag 17 september 2019 @ 17:46 |
Het zal wel oplopend tot 17% (= ongeveer 30 graden) zijn. Je moet toch eerst flink wat snelheid opbouwen voor je aan de steile wand begint. | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 18:22 |
Wat had je anders verwacht bij een kombocht van 18 graden? Geen muur? Als ze dan uit de bocht vliegen eindigen ze op het strand! | |
Fer | dinsdag 17 september 2019 @ 18:48 |
Is toch relax dan? | |
Fer | dinsdag 17 september 2019 @ 18:50 |
F2 wordt een derby op Zandvoort, zeker als die lompe boeren van Prema ook gaan meedoen volgend jaar. | |
jpjedi | dinsdag 17 september 2019 @ 18:59 |
😂😂😂🙈🙈 | |
TagForce | dinsdag 17 september 2019 @ 19:11 |
Dikke grindbak met een nog grotere helling? | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 19:25 |
Zwaartekracht? | |
Tinos85 | dinsdag 17 september 2019 @ 19:26 |
Ik las 3,5 meter verschil qua hoogte tussen de binnenkant en buitenkant van de bocht Wel mooi dat Circuit Zandvoort in de media verneemt dat de F2 en F3 er ook komen | |
heywoodu | dinsdag 17 september 2019 @ 19:28 |
Waar zie je dat? | |
Tinos85 | dinsdag 17 september 2019 @ 19:29 |
https://www.gpblog.com/nl(...)f3-ook-krijgen-.html | |
heywoodu | dinsdag 17 september 2019 @ 19:30 |
Lijkt me dat je daar toch gewoon standaard vanuit mag gaan, zeker bij een Europese race | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 19:42 |
Nee hoor, Frankrijk heeft nl. volgend jaar geen F2 en F3. | |
TagForce | dinsdag 17 september 2019 @ 19:46 |
Mja. Maar asfalt had wel gekunt nog. Als ik zo even google dan kom ik uit op de bochten van Michigan. Dat is best fors. Pirelli maakt zich al zorgen. | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 19:50 |
Met een kombocht van 18 graden een asfalt uitloopstrook? Überhaupt is er op Zandvoort geen plek voor en lijkt me ook niet de veilige optie. Dan Wheldon is op de Las Vegas Motor Speedway omgekomen in de INDYCAR. Daar zijn de kombochten 20 graden en dat is voor de INDYCAR te gek. Ik ben benieuwd of de FIA de plannen voor een kombocht van 18 graden gaat goedkeuren | |
Nieuwschierig | dinsdag 17 september 2019 @ 20:12 |
17% is bijna 30 graden | |
Dven | dinsdag 17 september 2019 @ 20:27 |
Wel leuk dat Mclaren_Fan blijft volharden | |
Tinos85 | dinsdag 17 september 2019 @ 20:28 |
Er wordt toch gesproken over 18 graden? | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 20:29 |
Het is 18 graden max. 30 graden gaat sowieso niet gebeuren. | |
Dven | dinsdag 17 september 2019 @ 20:30 |
Gemiddeld genomen is de temperatuur op die dag eerder 15 graden. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 17 september 2019 @ 20:31 |
Zal wel iets hopeloos misgaan tussen metrische en imperiale getallen. | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 20:31 |
En 18 graden zal de kombocht worden, grappenmaker. Indien deze er komt..... | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 20:32 |
Zijn metrische en imperiale graden anders? (Sarcastisch bedoeld) | |
TagForce | dinsdag 17 september 2019 @ 20:34 |
Het verschil is natuurlijk wel dat ze op LVMS met een Indycar 400 km/h rijden. Op Zandvoort gaan ze op dat punt 270 bij het insturen, maximaal. FIA heeft de wijzigingen al goedgekeurd voor zover ik kon vinden. Plannen zijn al sinds juni bekend bij de FIA, en zijn in de tussentijd op aangeven van de FIA bijgewerkt. Het wordt 18 graden, niet %.. Waar haal je % vandaan? | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 17 september 2019 @ 20:35 |
IndyCar rijdt nog steeds op de Texas Motorspeedway daar hebben bocht 3 en 4 een banking van 25 graden. Dat ze niet meer in Las Vegas rijden komt door het ongeluk dat daar plaats vond. De baan stond voor 2012 nog op de kalender. Maar door het ongeluk hebben ze deze race geschrapt. | |
McLaren_Fan | dinsdag 17 september 2019 @ 20:36 |
Plannen en tekeningen zijn nog niet goedgekeurd door de FIA | |
Nattekat | dinsdag 17 september 2019 @ 21:06 |
Een miljoenenorganisatie gaat zonder goed overleg lukraak dingen doorvoeren, tuurlijk. | |
Nieuwschierig | dinsdag 17 september 2019 @ 21:42 |
Sorry, verkeerd gelezen | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2019 @ 23:39 |
De voorstellen wel, daarom is er inmiddels ook al gezegd dat er 3 mei een GP in Zandvoort komt. De vorostellen zijn ook doorgesproken met de FIA en aan de hand daarvan is men op deze plannen gekomen. Komende week gaan ze beginnen met de verbouwing en als het klaar is zal de FIA vast de boel nog wel willen inspecteren voor ze het goedkeuren. | |
Dven | woensdag 18 september 2019 @ 06:32 |
Pijnlijk he, dat het meer en meer waarheid lijkt te worden | |
Lionheaad | maandag 23 september 2019 @ 08:47 |
Bruins: 'Formule 1 moet niet dupe worden van stikstofbesluit'
| |
Coelho | maandag 23 september 2019 @ 10:18 |
Buiten de hele discussie of de verplaatsing van de discussie opwarming en CO2 uitstoot naar stikstof een relevante is, lijkt het me duidelijk dat het tegenhouden van F1 vanwege stikstof niets meer is dan symboolpolitiek. Net alsof die paar racewagens een significante bijdrage doen aan het probleem. | |
Earl_J_Hickey | maandag 23 september 2019 @ 14:46 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nodig-voor-formule-1 Het wordt dus toch allemaal duurder dan de eerder genoemde 4 miljoen. Het zal wel afgetikt worden door iemand, maar toch. | |
golfer | maandag 23 september 2019 @ 15:01 |
https://speld.nl/2019/09/(...)-van-100-km-per-uur/ | |
DKUp | maandag 23 september 2019 @ 15:22 |
De huisjesmelker prins | |
Red_85 | maandag 23 september 2019 @ 15:57 |
Dat station wat verbouwd moet worden is niet alleen voor de F1. Dat had jaren terug al moeten gebeuren voor het strandvolk. Nu de F1 komt, hebben ze nog een reden, maar wordt het ook gezien als 'zie je wel bhoeoehooe janken'. Zie het meer als iets positiefs. Als een legacy die het achter laat. | |
golfer | maandag 23 september 2019 @ 16:12 |
Nog een tegenvallertje voor Zandvoort: https://www.rtlz.nl/algem(...)tegenvaller-erfpacht
| |
golfer | maandag 23 september 2019 @ 16:13 |
Thijs Zonneveld is ook niet helemaal voorstander:
| |
#ANONIEM | maandag 23 september 2019 @ 16:31 |
Wat Thijs Zonneveld er van vindt lijkt me niet helemaal relevant. Dat is toch die gast die beloftes verbreekt en ineens alle geheimen gesprekken in de pers gooit? | |
Basp1 | maandag 23 september 2019 @ 16:41 |
met de rechtse kabinetten die alles willen terugverdienen is het heel logisch dat dit een nooit renderende investering zou zijn voor die 3 weekenden per jaar dat het eens vol is in de trein tussen zandvoort en haarlem. | |
Themeparktommy | maandag 23 september 2019 @ 16:41 |
Wat is dat toch ineens met die stikstof? | |
Basp1 | maandag 23 september 2019 @ 16:47 |
Struisvogel gedrag van regeringen geweest, afspraken gemaakt niet nagekomen rechtelijke uitspraak, regering moet toch aan hun eigen afspraken voldoen. | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 17:17 |
Begroting niet rond, vergunningen nog niet aangevraagd, bouwplannen nog niet goedgekeurd (door de FIA), een vervallen circuit met verouderde faciliteiten en een hele krappe deadline voor verbouwingen. Gaat helemaal goed komen met de Dutch GP! | |
golfer | maandag 23 september 2019 @ 17:18 |
| |
DKUp | maandag 23 september 2019 @ 17:19 |
Wel een echte no nonsens journalist. | |
#ANONIEM | maandag 23 september 2019 @ 17:23 |
Krijg net een mail dat de mensen die er naast hebben gekregen as maandag weer een kans krijgen. Alleen vrij, zat of weekend. Geen zondag of passe-partouts. Week er na algemen verkoop. | |
golfer | maandag 23 september 2019 @ 17:24 |
| |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 18:06 |
Ben benieuwd of er nog veel kaarten verkocht gaan worden met de huidige ontwikkelingen. Sowieso oplichting om met de huidige onzekerheden nog kaarten aan te bieden | |
Mansjester | maandag 23 september 2019 @ 18:10 |
Op de één of andere manier zie je dit allemaal van mijlenver aankomen | |
Nieuwschierig | maandag 23 september 2019 @ 18:11 |
Als het alsnog naar Assen gaat dan zullen de verkochte kaarten daar toch wel geldig zijn? Want dan hoeft Zandvoort die 20 miljoen niet aan de FIA te betalen | |
Nattekat | maandag 23 september 2019 @ 18:11 |
Ik denk maar gewoon aan 'wie het laatst lacht...' en negeer deze acts. | |
Nattekat | maandag 23 september 2019 @ 18:12 |
Het gaat niet naar Assen, nooit. Vergeet het maar en kap met die plaats in dit topic noemen. | |
Viv | maandag 23 september 2019 @ 18:21 |
Als het allemaal doorgaat (waar ik gewoon van uitga) is een parlementaire enquête inderdaad op zijn plaats. Daar kunnen andere publieke/private projecten heel veel van leren, hoe je in korte tijd zoiets groots kan optuigen in plaats van tijd en geld verspillen aan een eindeloze stroom vergaderingen en consultants. Ben je jaren en miljarden verder en nog geen schep in de grond. | |
#ANONIEM | maandag 23 september 2019 @ 18:22 |
Nooit weet je niet, maar in elk geval niet voor 2023. | |
Tinos85 | maandag 23 september 2019 @ 18:23 |
Het is Zandvoort, of niks. | |
Nattekat | maandag 23 september 2019 @ 18:25 |
Nooit | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 18:36 |
Het lachen vergaat de burgers van Zandvoort nu al. De verbouwingen aan het circuit vallen ook hoger uit dan begroot (was al in de eerste weken na de aankondiging van de GP al bekend ). Nee die troep in Zandvoort krijgen ze nooit op tijd omgebouwd tot een een F1 waardig circuit | |
jpjedi | maandag 23 september 2019 @ 18:37 |
😂🙈 | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 18:40 |
https://www.volkskrant.nl(...)l-gevallen~bc062bc3/ | |
#ANONIEM | maandag 23 september 2019 @ 18:48 |
Als je dat leest, kan je je eigenlijk niet anders voorstellen dat het niet door gaat. In Assen had het vrijwel zonder aanpassingen kunnen plaats vinden. Wow... Epic fail. | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 18:49 |
Ook Assen is geen goede locatie voor de F1. Circuit is daarvoor ook niet geschikt (ook niet na de voorgestelde aanpassingen). Nederland heeft geen geschikt circuit voor de F1. | |
Mansjester | maandag 23 september 2019 @ 18:57 |
Doe niet zo autoritair joh. Als wij een vergelijking willen maken met Assen dan kan dat. | |
Red_85 | maandag 23 september 2019 @ 18:58 |
Maar laroesje is natuurlijk uit op zo veel mogelijk sensatie om deze 'rechtse hobby' weer kwijt te kunnen. Vies mannetje. | |
Kapitein_Schavuit | maandag 23 september 2019 @ 18:59 |
Woow wie ben jij om te bepalen of het woord Assen niet mag worden genoemd? Mod of niet. | |
Nattekat | maandag 23 september 2019 @ 19:02 |
Al overwogen dat ik ook gewoon persoonlijk schoon genoeg kan hebben van al die kansloze slechte verliezers die de waarheid niet onder ogen durven te komen? | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 19:04 |
Wanneer ga jij de waarheid onder ogen komen. Zandvoort gaat een enorme clusterfuck worden! | |
Kapitein_Schavuit | maandag 23 september 2019 @ 19:04 |
De waarheid is dat het een puinzooi is in Zandvoort en er nog geen enkele garantie is dat het door kan gaan zoals gepresenteerd. | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 19:05 |
👍🏻 | |
Red_85 | maandag 23 september 2019 @ 19:05 |
Gek dat die linkse gekkies nooit voor een maraton staan te procederen. Daar rijden talloze motoren van de organisatie en moeten ook tribunes en faciliteiten gebouwd worden die er anders niet zijn. Of bij wielerrondes die ook door natuurgebied trekken. Maar tegen de F1 gaan we procederen.... Hypocriet. | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 19:09 |
Ik ben een groot autosportliefhebber en ben absoluut geen boomknuffelaar, maar feit is dat Zandvoort naast een Natura 2000 gebied ligt en je (in Nederland) rekening moet houden met de vergunningen. Vooraf kon iedereen bedenken wat de knelpunten zouden zijn. De organisatie en/of directie van circuit lijkt deze erg gemakkelijk over het hoofd te zien | |
Nattekat | maandag 23 september 2019 @ 19:11 |
De eerste schop is nog niet eens de grond in gegaan en jij weet al dat het een kansloze onderneming is. Tot nu toe lopen ze nog gewoon op schema. | |
Kapitein_Schavuit | maandag 23 september 2019 @ 19:12 |
Waar zeg ik dat ik het een kansloze onderneming vind? Ik zeg alleen dat het nu een puinzooi is met vergunningen, nog niet goedgekeurde plannen en eventuele procedures. | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 19:16 |
Besef jij wel wat er allemaal moet gebeuren? Het is niet enkel een strookje asfalt en een kombocht. Pitsgebouw moet aangepast en uitgebreid worden, tunnels moeten worden aangelegd, pitstrook aangepast, tribunes gebouwd (inclusief afgraven en vlak maken van duinen) en nog een weg er naar toe. De FOM zal niet akkoord gaan met een oplevering eind april, dus eind maart moet alles aangepast en gebouwd zijn. Erg strak schema, aangezien er (bijna) niets is gedaan! [ Bericht 0% gewijzigd door McLaren_Fan op 23-09-2019 19:45:05 ] | |
Sinister-D- | maandag 23 september 2019 @ 20:02 |
De Koreaanse GP in 2010 werd ook pas 2 weken van te voren goedgekeurd en bevestigd plaats te vinden. En alles omringend was evengoed nog een grote modderige puinzooi. Dus als ze willen kan het wel.... | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 20:08 |
Lichtelijk overdreven Enkel de finale inspectie was bijzonder laat. Van Wiki (Engels): On 2 October 2006 it was confirmed that the event would take place in 2010, and would be hosted by the Korea International Circuit, in Yeongam. It was also revealed that the race would be promoted by a public-private company. The deal was for seven years with a five-year option that would allow the race to be held until 2021.[2] Despite this confirmation, the Korean Grand Prix was not included on any of the provisional 2010 calendars released by Formula One Management. Following approval of funding for the event,[3] Korea was given the date of 17 October on the 2010 calendar published by the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) on 21 September 2009.[4] On 10 December 2009, the organisers of the event announced that they were on schedule, with a plan to finish the circuit on 5 July 2010, though they admitted that their largest problem lay in finding accommodation for all Formula One staff and spectators.[5] The organisers also ruled out the possibility of staging the race at night until they have more knowledge of and experience in running a Grand Prix. Despite all the confirmation there was still a risk that the circuit might not be on time,[6] however this was denied by the race promoter who said that the circuit was ahead of schedule.[7] After several postponements, the FIA scheduled a final inspection of the circuit on 11 October 2010, 13 days before the Korean Grand Prix was scheduled to begin.[8] After the FIA inspection, Race Director Charlie Whiting declared that the race would go ahead.[9] | |
Sinister-D- | maandag 23 september 2019 @ 20:16 |
Niets overdreven, er staat letterlijk in je wiki copy/pasta wat ik zeg. | |
#ANONIEM | maandag 23 september 2019 @ 20:18 |
Krijg ik een mailtje of ik nog kaartjes wil kopen. Nou nee, dat hoeft van mij niet meer. Bovendien is de kans groter dat het niet doorgaat dan wel. | |
Zorro | maandag 23 september 2019 @ 20:30 |
Natuurlijk gaat het door. Anders lijdt Spongbob Squarebril gezichtsverlies en dat kan natuurlijk niet Maar het slaat nergens op. | |
Alexxxxx | maandag 23 september 2019 @ 21:33 |
Hoeveel assen zitten er eigenlijk op een formule 1 wagen? 😎 | |
jpjedi | maandag 23 september 2019 @ 21:40 |
:’) Je gaat bijna hopen dat het niet doorgaat. | |
RamboDirk | maandag 23 september 2019 @ 21:49 |
De bedreigde Duinkrekel gaat nog wel roet in het eten gooien. | |
jpjedi | maandag 23 september 2019 @ 22:09 |
| |
Mansjester | maandag 23 september 2019 @ 22:32 |
| |
Nattekat | maandag 23 september 2019 @ 22:55 |
Wat een stel azijnzeikers zitten hier zeg, mijn god | |
Nattekat | maandag 23 september 2019 @ 22:56 |
Ban | |
McLaren_Fan | maandag 23 september 2019 @ 23:32 |
https://www.trouw.nl/binn(...)-te-leggen~b04b1030/
| |
McLaren_Fan | dinsdag 24 september 2019 @ 07:17 |
https://www.destentor.nl/(...)in-het-nauw~a986ecbd | |
DorothyGale | dinsdag 24 september 2019 @ 07:38 |
Is het wel eens eerder gebeurd dat een circuit niet op tijd klaar/afgekeurd was? En wat is dan in dit geval plan B voor de organisatie? | |
jpjedi | dinsdag 24 september 2019 @ 07:50 |
Als je ziet hoe deze club de volledige bouwsector heeft stil gelegd dan acht ik dit als zeer bedreigend voor Zandvoort. 1000’en bouwprojecten liggen stil met veel grotere belangen dan sport en vermaak. | |
LorneMalvo | dinsdag 24 september 2019 @ 08:15 |
Dit zijn een paar stevige tegenvallers. Waarbij ik persoonlijk nog het meest onder de indruk ben van de miljoenen die de gemeente er tegenaan wil/moet smijten (8 mio). Voor 3 dagen racen. Voor 2 jaar, daarna geen garanties. Maar wel tekorten op jeugdzorg? | |
sasquatsch | dinsdag 24 september 2019 @ 08:25 |
Jeugdzorg levert geen geld op, de Grand Prix wel. De lokale economie en de overheid verdienen er meer aan dan wat de gemeente bijpast. Althans dat is in Spa het geval. https://nl.motorsport.com(...)1-zandvoort/4537756/ | |
franklop | dinsdag 24 september 2019 @ 08:30 |
Het stikstofbesluit zal wel het grootste probleem zijn of het überhaupt allemaal door kan gaan. Kabinet kan wel zeggen dat de F1 er niet onder mag lijden, maar denk dat veel mensen liever hebben dat hun huis op tijd klaar is, dan dat er geracet kan worden in Zandvoort. | |
LorneMalvo | dinsdag 24 september 2019 @ 08:35 |
Dit is lulkoek voor de bühne. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 24 september 2019 @ 08:38 |
Ja of gewoon beide? Waarom moeten we altijd 'een kant' kiezen? Gewoon dat stikstofakkoord ergens stoppen waar de zon niet schijnt. | |
franklop | dinsdag 24 september 2019 @ 08:41 |
Gezien alle ontwikkelingen denk ik dat het negeren ervan al een gepasseerd station is | |
Nattekat | dinsdag 24 september 2019 @ 08:41 |
Want het past niet in je straatje? | |
LorneMalvo | dinsdag 24 september 2019 @ 08:47 |
Ik heb hier geen straatje in. Dus tot zover dat. Alleen het promotie argument kan ik goed volgen. Zandvoort zal iig 2 jaar meer bekendheid krijgen. | |
sasquatsch | dinsdag 24 september 2019 @ 08:49 |
Met het één los je ook het ander op. | |
jpjedi | dinsdag 24 september 2019 @ 09:04 |
Dat zijn van die berekeningen waar iedereen naar eigen voordeel rekent om het verhaal maar kloppend te maken. Je hebt geen idee wat ze berekenen, hoe ze cijfers bepaald hebben en over welke periode. Daarbij zijn het Walen dus in hoeverre er uberhaupt serieus gerekend is kun je je ook afvragen. | |
HPoi | dinsdag 24 september 2019 @ 09:57 |
Gelukkig kan je je makkelijk ingraven in Zandvoort, dus laat die klimaathippies maar komen! | |
HPoi | dinsdag 24 september 2019 @ 09:58 |
Joh, 10 tallen! | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 september 2019 @ 10:30 |
geen letter over al die liefhebbers die nu al uitkijken naar een leuk evenement op 3 mei. Daar is geen aandacht voor. Er worden niet-bedreigde diersoorten genoemd, die verder niet in de media op beeld willen verschijnen. Maandag een nieuwe poging om legitiem kaarten te bestellen. Ik ben bereid om een zandhagedis en rugstreeppad te adopteren. Op 3 mei gaan er 20 auto's een optocht rijden op Zandvoort en daar ben ik graag bij. laten we kappen met de negatieve energie hier | |
Nielsch | dinsdag 24 september 2019 @ 10:55 |
Maar als het dat weekend in Amsterdam Beach niet door kan gaan, zullen ze dat circus toch moeten verkAssen. Is er een officieel reservecircuit aangewezen? | |
ESF1Gamer | dinsdag 24 september 2019 @ 10:59 |
Dan wordt GP niet verreden Maar het is 7 a 8 maanden voordat het begin mei is. Dus er kan heel wat gebeuren in die tijd om de HP door te laten gaan. | |
Smacked_Actor | dinsdag 24 september 2019 @ 11:21 |
Dan laten we ons verrAssen. | |
TAV74 | dinsdag 24 september 2019 @ 11:22 |
Als het er eenmaal echt aankomt gaat de enorme hype die gaat ontstaan je ook snel de strot uithangen, dat die kant gaan we ook krijgen . Nu zitten we in de fase dat iedereen die ergens aandacht voor wil even gebruik aan het maken is van de kans. | |
OscarMopperkont | dinsdag 24 september 2019 @ 11:32 |
Kappen met die onzin.... | |
Nattekat | dinsdag 24 september 2019 @ 11:58 |
Dan gaat het feest niet door. Assen zal nooit de F1 hosten, die hele discussie is compleet nutteloos. | |
sasquatsch | dinsdag 24 september 2019 @ 12:08 |
Assen krijgt dan dezelfde problemen als Zandvoort, aangezien het circuit ook aangepast moet worden. | |
Basp1 | dinsdag 24 september 2019 @ 12:09 |
Laat je toch eens verassen door Assen. | |
McLaren_Fan | dinsdag 24 september 2019 @ 12:11 |
Ach, zeg nooit nooit. Als Zandvoort het in 2020 niet rond krijgt (wat zéér waarschijnlijk is) en de organisatoren willen toch een Nederlandse GP, dan maakt Assen voor 2021 en verder wellicht een kans. Toen Donington Park de GP “gegund” werd en deze niet door kon gaan is er een nieuwe deal met Silverstone gemaakt. Maar ook Assen zal geen leuke races opleveren... Nederland heeft geen geschikt circuit voor de F1. | |
McLaren_Fan | dinsdag 24 september 2019 @ 12:13 |
Heeft Nattekat aandelen in Circuitpark Zandvoort? Of is het gewoon kinderlijke naïviteit dat hij zo zeker is van zijn zaak dat de Dutch GP op Zandvoort doorgaat? | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 24 september 2019 @ 12:15 |
Assen was toch een verboden woord in dit topic? | |
LorneMalvo | dinsdag 24 september 2019 @ 12:48 |
Ach, we kunnen ons Storen aan de gekkigheid rond Zandvoort. Serieus kunnen we het niet nemen. Eerlijk gezegd vind ik het verspilling Neemt niet weg dat een dutchgp goud is. | |
LorneMalvo | dinsdag 24 september 2019 @ 13:05 |
Een aantal mensen denkt schijnbaar dat je allemaal speciale belastingen mag gaan innen als je een evenement organiseert. De enigen die netto gaan verdienen zijn de FIA en haar netwerkpartijen. Zandvoort krijgt wat geld voor de vergunning, waarschijnlijk. Geen 8 miljoen gok ik zo. De rest is bierviltjes economie. Bijvoorbeeld dat er veel meer mensen op zandvoort af gaan komen en ze gaan consumeren. Aangezien alleen parkeergeld en toeristenbelasting naar de gemeente gaat snijden ze zich met een betere treinverbinding in de vingers en zullen ze tientallen jaren lang extra toeristen moeten laten overnachten in Zandvoort om iets terug te zien via toeristenbelasting om deze miljoenen goed te maken. Alle andere belastingen zijn indirect en vaak voor andere partijen. Zoals het rijk, omliggende gemeeenten (Haarlem, A'dam) en Schiphol / vliegmaatschappijen (voor zover al het logistiek niet is afgekocht door de FIA). Of het moet zijn dat ik iets enorms over het hoofd zie, dan heb ik graag het tegendeel bewezen. [ Bericht 0% gewijzigd door LorneMalvo op 24-09-2019 13:19:08 ] | |
Sinister-D- | dinsdag 24 september 2019 @ 13:23 |
Poging tot haiku? | |
Sinister-D- | dinsdag 24 september 2019 @ 13:29 |
Dat had er destijds ook al alle schijn van dat die deal meer gebruikt werd als pressie middel tov Silverstone dan een echte reële optie. | |
McLaren_Fan | dinsdag 24 september 2019 @ 13:36 |
Op Donington dachten ze daar anders over. Circuit is failliet gegaan aan de verbouwingen en de fees die ze aan de FOM verschuldigd waren. | |
rubbereend | dinsdag 24 september 2019 @ 17:28 |
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ze eerst bedacht hebben dat ze de GP gingen binnen halen en daarna pas dingen zijn gaan regelen op veel gebieden. Als ik zo'n GP zou binnenhalen zou ik al een heel draaiboek voor alles willen hebben. Op deze manier voeden ze alleen maar de negatieve stroming terwijl het enthousiasme verstomt. | |
DKUp | dinsdag 24 september 2019 @ 17:30 |
Ze hadden beter kunnen zorgen dat het in ieder geval goed geregeld zou kunnen worden een jaar later. Zal wel lukken in 2020, maar met een hoop gezeur en halve uitgewerkte plannen. | |
rubbereend | dinsdag 24 september 2019 @ 17:32 |
ze hadden beter van te voren dingen kunnen regelen. Dit je al vrij snel moet terug komen op je vervoersplan wil zeggen dat je je er totaal op verkeken hebt en nauwelijks over is nagedacht. En dat valt me van ze tegen want er zitten best een aantal slimme mensen bij elkaar in de organisatie | |
Sinister-D- | dinsdag 24 september 2019 @ 17:37 |
I know. Vandaar ook dat ik zeg dat het alle schijn ervan had. Vond het destijds al vreemd dat Silverstone al direct paraat stond én direct een contract kreeg van 20(?) jaar. Het leek erop dat Ecclestone er alles aan deed om Donington ten gronde te richten en op Silverstone meer druk te zetten, er leek destijds veel achter de schermen aan de hand te zijn iig. Specifiek weet ik het ook niet meer, is alweer een tijdje terug. | |
McLaren_Fan | dinsdag 24 september 2019 @ 18:12 |
https://www.nu.nl/binnenl(...)-prix-zandvoort.html Gaat er iemand nog voor de nieuwe kaarten die beschikbaar zijn gekomen? _ O- | |
Smacked_Actor | dinsdag 24 september 2019 @ 18:15 |
Pak uw tAssen, we gaan naar | |
DKUp | dinsdag 24 september 2019 @ 18:17 |
Ja | |
sp3c | dinsdag 24 september 2019 @ 18:19 |
begint wel heel wazig te worden zo ik zit te wachten op een bericht in de trent van 'die of die is er met het geld vandoor' | |
jpjedi | dinsdag 24 september 2019 @ 18:19 |
Wordt een me een epic klucht van heb ik jou daar. En zie straks je geld maar eens terug te krijgen. Verbaas me dat dit zover heeft kunnen komen, zijn er dan geen tussentijdse mijlpalen vanuit overheid of FOM? | |
DKUp | dinsdag 24 september 2019 @ 18:20 |
Jezus Christus | |
jpjedi | dinsdag 24 september 2019 @ 18:20 |
Zelfs daar zou ik niet meer van opkijken inderdaad. | |
McLaren_Fan | dinsdag 24 september 2019 @ 18:23 |
Als Jantje Lammers ineens weer met Racing For Holland gaat rijden, weten we waar de gelden van de ticketverkoop gebleven zijn! | |
Mansjester | dinsdag 24 september 2019 @ 18:51 |
Net ik Vertrek dit, waar ze ook altijd beginnen zonder vergunning | |
bianconeri | dinsdag 24 september 2019 @ 19:08 |
Zandvoort, al voor het ooit zou komen of beginnen gedoemd om te mislukken. Waardeloze locatie. Waardeloos circuit. Waardeloze financien. Waardeloze infrastructuur. Is er iets niet waardeloos? Goed de historie, enige wat ze hebben. | |
sasquatsch | dinsdag 24 september 2019 @ 19:31 |
Het grootste probleem is de stikstofwetgeving (PAS) die door de Raad van State is teruggedraaid. Dat was pas nadat Zandvoort de Grand Prix toegewezen kreeg. Zelfs het wielrennen moet er aan geloven, want ook de start van de Vuelta in Utrecht volgend jaar staat hierdoor op losse schroeven. https://www.ad.nl/binnenl(...)uitspraak~a4b90eeb6/ En dat probleem zou Assen ook hebben als zij de Grand Prix toegewezen hadden gekregen. | |
McLaren_Fan | dinsdag 24 september 2019 @ 20:30 |
De problematiek mbt stikstof zou idd ook Assen (kunnen) treffen. Ben ook geen advocaat van de duivel die de GP naar Assen wil. Zeker niet! Maar de problemen met natuurgebied, vergunningen, stikstof, financiën (zowel gemeentelijk als de organisatie), de krappe deadline, de reeds aanwezige (vervallen) faciliteiten en de beperkte ruimte zag (hopelijk) iedereen van tevoren al aankomen! Je moet wel heel naïef zijn als je de (mooie) woorden van Jan Lammers en de rest van de organisatie gelooft. Ben ook benieuwd of Jan Lammers zelf gelooft in de plannen. Hij gooit zijn reputatie wel aardig te grabbel! | |
LorneMalvo | dinsdag 24 september 2019 @ 21:56 |
Lees de hoofdletters | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 24 september 2019 @ 21:57 |
| |
Pino112 | dinsdag 24 september 2019 @ 21:59 |
ASZSEN? | |
Wertha | dinsdag 24 september 2019 @ 22:00 |
Reken maar dat de topambtenaren broeden op een spoedwet waarmee e.e.a. tijdelijk rechtgetrokken gaat worden. | |
LorneMalvo | dinsdag 24 september 2019 @ 22:05 |
| |
shiz | dinsdag 24 september 2019 @ 22:16 |
lol, 't wordt langzaam aan wel een beetje een dubieuze money pit om nu nog geld in te gaan mikken (wat bretreft die tickets). 'k Ga wel lekker naar een of andere public viewing en dan wel eens trackside wanneer er al een keer een moderne F1 race is verreden en de 'first!!1!'-hype een beetje over is. | |
rubbereend | dinsdag 24 september 2019 @ 22:43 |
dat is gewoon een heel brede lijst waarvan voor veel geldt het of het nog maar de vraag is of het geraakt wordt. Rond de verbouwingen van Zandvoort is dat veel waarschijnlijker het noodverband wat er jaren voor gezorgd heeft dat er gewoon doorgegaan kon worden is juist verboden. Er zal echt wat gedaan moeten worden. | |
PzKpfw | dinsdag 24 september 2019 @ 22:56 |
Dit gaat sowieso helemaal fout dus. Alle vergunningen nog niet eens aangevraagd... laat staan dat de schop al in de grond staat. | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2019 @ 06:48 |
Wat een fiasco dit. Hier wil je toch geen onderdeel van uit maken. | |
VacaLoca | woensdag 25 september 2019 @ 07:26 |
Knap bouwproject wat in 7 maanden klaar is als de vergunningen nog aangevraagd moeten worden. | |
nils7 | woensdag 25 september 2019 @ 08:08 |
Assen hoeft wel minder te verbouwen eigenlijk dan Zandvoort. | |
Sinister-D- | woensdag 25 september 2019 @ 08:52 |
Ik voel een nieuw Tv-format ontstaan.. | |
jpjedi | woensdag 25 september 2019 @ 12:17 |
https://www.nu.nl/binnenl(...)bleem-vertraagd.html | |
Red_85 | woensdag 25 september 2019 @ 12:40 |
Het nieuwe asfalt wat ze willen hebben liggen is binnen een week geregeld. Nieuwe pitsingang ook. Tribunes kunnen portable. Staat binnen een week als het moet Alleen de banking van Bosuit en de verplaatsing van de bochten duurt wat langer. Voor de rest ligt het er eigenlijk al. Technisch gezien kan je er over 2 weken al een GP houden als het moet. | |
Nattekat | woensdag 25 september 2019 @ 12:49 |
Had Silverstone niet ooit een week van tevoren al het asfalt opnieuw aangelegd? En praktisch elke tribune op Spa dit jaar was tijdelijk. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 13:08 |
De pits moeten ook aangepast worden, of moeten al de teams en de FIA hun materieel kwijt in de huidige 18 (hele krappe) garages? | |
Red_85 | woensdag 25 september 2019 @ 13:10 |
Schijnbaar is die groot genoeg met grotere interne afmetingen dan die van Monaco. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 13:14 |
Hahahaha Nee hoor, sowieso moeten ze 8 meter dieper gemaakt worden. Is al heel vroeg bekend gemaakt. Daarnaast moeten er garages bijkomen, omdat er op Zandvoort maar 18 zijn en dat is niet genoeg voor 20 F1 auto’s en de FIA heeft voor de technische keuring en de auto’s (safety car en medical car) ook garageboxen nodig | |
Basp1 | woensdag 25 september 2019 @ 13:14 |
Monaco heeft een status aparte qau heel veel regels die de FIA stelt. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 13:15 |
Tijdelijke tribunes gaan het inderdaad worden, maar daarvoor moeten duinen afgegraven en verplaatst worden. Is niet zo maar gedaan | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 13:17 |
Half juni was ben begonnen met het vervangen van het asfalt en de GP half juli 😉 | |
RedFever007 | woensdag 25 september 2019 @ 13:55 |
Help mijn man (lees: Jan Lammers) is klusser | |
sp3c | woensdag 25 september 2019 @ 13:55 |
Help mijn Jan is klusser? | |
sp3c | woensdag 25 september 2019 @ 13:58 |
klinkt allemaal niet vreselijk lastig trouwens maar dan moet je wel een keer kunnen beginnen waarom die vergunningsaanvragen niet direct de deur uit gegaan zijn toen de geruchtenmolen begon te draaien is mij echt een raadsel hoor ... | |
Wombcat | woensdag 25 september 2019 @ 14:23 |
Verzachtende omstandigheid is wel dat in de uitspraak over de PAS (stikstof) van de Raad van State in mei de rekenmodule ook is afgeschoten. Daarnaast was de consequentie van de uitspraak dat de provincies geen nieuwe vergunning op basis van de Wnb meer konden verlenen. De rekenmodule is veranderd en sinds deze week weer beschikbaar. Dus pas nu kunnen ze weer iets. | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2019 @ 15:13 |
Die milieuorganisaties gaan het echt verpesten. Ik ben zelf ook actief als organisator in de autosport (rally) Maar hier is het ook al bijna niet meer te doen, en ik vermoed dat dat met een aantal jaren ook gewoon niet meer kan in Nederland. Dan zit er hier weer een vogeltje te broeden, dan staat er daar weer een plantje die beschermt is. Mensen vergeten alleen dat juist uit de autosport een hele hoop innovaties komen, zoals het hele hybride rijden, zuiniger rijden, en ook elektrisch. Reken er maar op dat als het in 2020 niet door gaat, het nooit meer gaat gebeuren in dit land. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2019 15:15:07 ] | |
golfer | woensdag 25 september 2019 @ 15:35 |
Lijkt mij een prima plan. | |
Dven | woensdag 25 september 2019 @ 16:00 |
Ja meid, we weten het nu wel | |
Viv | woensdag 25 september 2019 @ 16:09 |
Ik verdenk die bezwaarclubjes er zelfs van dat ze die zeer zeldzame paarsgestreepte duinschildpad (of zo) eerst zelf droppen in zo'n gebied om 'm daarna aan te kunnen wijzen als argument tegen de werkzaamheden en/of race. Tegen de tijd dat Greenpeace zich vastketent aan de hekken van het circuit vind ik het een ander verhaal, maar al die andere clubjes zijn toch meer van het niveau "not in my back yard" en "bezwaar maken omdat het kán". | |
golfer | woensdag 25 september 2019 @ 16:20 |
Mobilisation for the Environment is een grote club die al een aantal rechtzaken heeft gewonnen. http://mobilisation.nl/nl/ | |
Red_85 | woensdag 25 september 2019 @ 16:28 |
Dit. Alles om er voor te zorgen. Vuile spelletjes en irritant dram gedrag inclusief. | |
Red_85 | woensdag 25 september 2019 @ 16:29 |
De General admission is gewoon op het terrein van het circuit nu. De overige tribunes zitten in al afgegraven gebied of komen in het infield. Nou... | |
Red_85 | woensdag 25 september 2019 @ 16:30 |
En? Portable pits in nette portacabins. Zo geregeld. Jij maakt je echt druk om vanalles. | |
LorneMalvo | woensdag 25 september 2019 @ 16:30 |
Persoonlijk ben ik tegen het muggenziften en mierenneuken. Die gp mag er komen van mij. Maar proberen de autosport als iets quasi milieuvriendelijks neer te zetten gaat me dan ook wat ver. Dat is het namelijk pertinent niet. | |
LorneMalvo | woensdag 25 september 2019 @ 16:33 |
Kunnen ze dan niet ergens anders staan, waar geen duinen weg hoeven. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 16:33 |
Voor afgraven van duinen zijn helaas geen vergunningen en kost nog wel tijd 😉 Overigens vergeet je voor het gemak dat het circuit ook verbreed moet worden. Betekend verplaatsen van muren en/of hekken. | |
Red_85 | woensdag 25 september 2019 @ 16:33 |
Allemaal op het eigen terrein van het circuit. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 16:33 |
Niet als je nog enigszins zicht wil hebben op de baan. Zeker als je goed geld hebt betaald voor kaarten wil je we zicht hebben. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 16:34 |
Maar geen vergunning voor! En eigen terrein? Op gepacht terrein! | |
daNpy | woensdag 25 september 2019 @ 16:35 |
8 meter dieper? Waar zijn ze zo diep dan? Wij racen niet vaak op Zandvoort maar de pitboxen zijn niet 8 meter korter als op Spa of andere circuits. En voor het aantal boxen; ze houden de race ervoor een extra kwalificatie race. Puntentelling 20 tot 1. Team met de minste punten moet hun eigen tent meenemen | |
LorneMalvo | woensdag 25 september 2019 @ 16:36 |
Kaartjes zijn toch al verkocht. Dat hoeft het voor dit jaar niet tegen te houden lijkt mij. Pitstraat is ook zo aangepast, zoals Red ook al aangeeft. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 16:36 |
Portable pits? We hebben het hier over F1. Die FOM gaat niet akkoord met een paar aan elkaar geschakelde portacabins! | |
Red_85 | woensdag 25 september 2019 @ 16:36 |
De aanpassingen van het circuit, de verbreding op het rechte stuk, nieuwe laag asfalt, de bochten en weet ik veel wat, liggen binnen de huidige vergunning. Ook al vervangen ze een schroef, jij maakt je er druk om. Je bent net als die michaelmoore in het nws deel, een karikatuur van jezelf aan het worden. | |
LorneMalvo | woensdag 25 september 2019 @ 16:37 |
Je kan het ook meteen aan Williams meegeven | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 16:37 |
Ze moeten dieper, omdat ze zo krap zijn. Heeft slammers reeds bekend gemaakt toen de GP net was aangekondigd. |