https://www.nu.nl/binnenl(...)an-in-speeltuin.htmlquote:Overledene is 32-jarige man uit Assen
De man die zaterdag om het leven kwam is een 32-jarige man uit Assen. De vijf mannen die wegens het incident zijn aangehouden, zitten nog altijd vast. Het gaat om mannen van 27, 36, 38, 46 en 54, allen ook afkomstig uit de Drentse hoofdstad.
De man werd zaterdag in een speeltuin aan de Iemstukken door de vijf mannen aangevallen. Hij overleed ter plekke. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict.
De politie kreeg tegen 13.00 uur een melding over een man op het veldje die onzedelijke handelingen zou uitvoeren met een vierjarig meisje.
Niet mijn OP.twitter:poldrenthe twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 13:55:53Aan de Iemstukke heeft zojuist een ernstige mishandeling plaatsgevonden. Daarbij is een man overleden en zijn vijf verdachten aangehouden. De politie is bezig met onderzoek. Updates volgen op dit account. reageer retweet
Mensen van het slechtste uitgaan?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:11 schreef Woelwater het volgende: [..] Dat mensen alles met argusogen bekijken en van het slechtste uitgaan.. Zo kan ik ook in een speeltuin afgesproken hebben met de moeder van mijn kind om haar daar op te pikken voor het weekend.. En dan zou ik volgens het oordeel van een ander daar niets te zoeken hebben omdat een man alleen in een speeltuin weleens een pedo zou kunnen zijn
![]()
Wat afschuwelijk! Ik gun elke man hetzelfde als wat ik als vrouw heb. Gewoon normaal contact met kinderen hebben. Keertje kijken, vriendelijk, afkeurend, wat dan ook. Zonder gelijk dat 'wat mot je' ertussen. Aai over de bol, overeind zetten, grapje, maakt niet uit. Het zou net zo normaal moeten zijn voor mannen als voor vrouwen. Kinderen lopen nu eenmaal rond, zijn er in veelvoud. Het moet ontzettend vervelend zijn zo op je tellen te moeten passen terwijl je niets verkeerds doet, niet eens denkt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:07 schreef Cryptocoryne het volgende: [..] Tja niet onnodig contact met kinderen die je niet kent maken.
Niet vergeten dat dit al een tijdje rond ging in de buurtwhatsapp. Dat kan wel eens de druppel zijn geweest..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen van het slechtste uitgaan?
Je beeldt jezelf serieus dingen in.
Een stukje alertheid bij moeders is wat anders dan de stempel PEDO! levensgroot op je voorhoofd.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen waarvoor je zorg draagt.
Er zit een wereld van verschil tussen op een bankje gaan zitten en op een ongepaste manier aan kinderen zitten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
Zodra jij aan kinderen gaat zitten op een ongepaste manier kun je waarschijnlijk wel een boze vader of moeder verwachten.
De blik waarmee iemand je aankijkt zegt ook wat natuurlijk.. Het was in ieder geval geen vriendelijk lachje.. Tuurlijk zal ze me niet gelijk bestempeld hebben als pedo maar zag er toch behoorlijk argwanend uit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:25 schreef tja77 het volgende:
Een stukje alertheid bij moeders is wat anders dan de stempel PEDO! levensgroot op je voorhoofd.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen waarvoor je zorg draagt.
Ik vind het niet zo'n probleem. Ik wil ook niet dat mensen dat bij mijn kinderen doen. Waarom zou ik dat dan wel doen bij vreemde kinderen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk! Ik gun elke man hetzelfde als wat ik als vrouw heb. Gewoon normaal contact met kinderen hebben. Keertje kijken, vriendelijk, afkeurend, wat dan ook. Zonder gelijk dat 'wat mot je' ertussen. Aai over de bol, overeind zetten, grapje, maakt niet uit. Het zou net zo normaal moeten zijn voor mannen als voor vrouwen. Kinderen lopen nu eenmaal rond, zijn er in veelvoud. Het moet ontzettend vervelend zijn zo op je tellen te moeten passen terwijl je niets verkeerds doet, niet eens denkt.
Het zou net zo normaal moeten zijn ja, mee eens. Maar helaas is het dat niet. Of niet meer.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk! Ik gun elke man hetzelfde als wat ik als vrouw heb. Gewoon normaal contact met kinderen hebben. Keertje kijken, vriendelijk, afkeurend, wat dan ook. Zonder gelijk dat 'wat mot je' ertussen. Aai over de bol, overeind zetten, grapje, maakt niet uit. Het zou net zo normaal moeten zijn voor mannen als voor vrouwen. Kinderen lopen nu eenmaal rond, zijn er in veelvoud. Het moet ontzettend vervelend zijn zo op je tellen te moeten passen terwijl je niets verkeerds doet, niet eens denkt.
Een grapje maken tegen je kinderen mag niet? Serieus? Dan heb ik te doen met je kinderen. Serieus.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n probleem. Ik wil ook niet dat mensen dat bij mijn kinderen doen. Waarom zou ik dat dan wel doen bij vreemde kinderen?
Dat zeg ik toch? Ga gerust zitten maar niet vreemd opkijken als mensen daar hun eigen gedachten bij hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zit een wereld van verschil tussen op een bankje gaan zitten en op een ongepaste manier aan kinderen zitten.
Bij een speeltuin staan vaak bankjes. En als er in de buurt geen andere bankjes zijn, dan is het logisch dat op die bankjes bij speeltuinen mensen gaan zitten die geen kinderen hebben. Even uitrusten, even op de telefoon bezig, even iets drinken of eten, even niks. Niks mis mee.
En zelfs als er wel andere bankjes in de buurt zijn, kunnen (en mogen!) mensen daar gewoon gaan zitten. Kijken naar spelende kinderen hoef niet direct te betekenen dat je ze op wil sluiten in je kelder en ze als seksslaven wilt misbruiken. Sterker nog, er is een kleine minderheid die dat laatste wil.
Dat het onverstandig zou zijn om als man zonder kinderen naar spelende kinderen te kijken, heeft niet zozeer te maken met die man, maar met de gedachten van andere volwassenen die alle kanten op gaan. Oplettendheid bij volwassenen is prima; aannames en beschuldigingen verre van.
Nou, volgens mij zit je dan al niet meer 'gerust'.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:33 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Ga gerust zitten maar niet vreemd opkijken als mensen daar hun eigen gedachten bij hebben.
Overbezorgdheid is a bitch, maar blijkbaar zie je dat niet meer als je zelf kinderen hebt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Het zou net zo normaal moeten zijn ja, mee eens. Maar helaas is het dat niet. Of niet meer.
Iedereen mag denken wat ze willen. Maar dan in de buurtapp "let op die man, zal wel een pedo zijn" zetten gaat me veel te ver.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:33 schreef Cryptocoryne het volgende:
Dat zeg ik toch? Ga gerust zitten maar niet vreemd opkijken als mensen daar hun eigen gedachten bij hebben.
Dat komt ook omdat er niet alleen meer aandacht is voor seksueel misbruik, maar vooral ook voor het proces van 'groomen'. En dát slaat door.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Overbezorgdheid is a bitch, maar blijkbaar zie je dat niet meer als je zelf kinderen hebt.
Aannames....quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De blik waarmee iemand je aankijkt zegt ook wat natuurlijk.. Het was in ieder geval geen vriendelijk lachje.. Tuurlijk zal ze me niet gelijk bestempeld hebben als pedo maar zag er toch behoorlijk argwanend uit.
Nonverbale communicatie ....quote:
Vorig jaar in de super een vreemd kind nog een ijsje gegeven, omdat hij zo leuk spontaan naast me kwam zitten kletsenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat er niet alleen meer aandacht is voor seksueel misbruik, maar vooral ook voor het proces van 'groomen'. En dát slaat door.
Is dat kind nu voor het leven getekend en getraumatiseerd?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:40 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Vorig jaar in de super een vreemd kind nog een ijsje gegeven, omdat hij zo leuk spontaan naast me kwam zitten kletsenHad zomaar verkeerd af kunnen lopen dus,
Of ze dacht dat je veroordeling was over het gedrag van haar en/of kind.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De blik waarmee iemand je aankijkt zegt ook wat natuurlijk.. Het was in ieder geval geen vriendelijk lachje.. Tuurlijk zal ze me niet gelijk bestempeld hebben als pedo maar zag er toch behoorlijk argwanend uit.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is dat kind nu voor het leven getekend en getraumatiseerd?
Als je in de buurtapp zet let op er is een vreemde man bij de speeltuin denken mensen daar nu eenmaal vanalles bij.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Iedereen mag denken wat ze willen. Maar dan in de buurtapp "let op die man, zal wel een pedo zijn" zetten gaat me veel te ver.
Aan de hand van een blik denken wat er in de ander zijn of haar hoofd omgaat...quote:
Dat ze gewoon op een bankje zitten in de buurt van spelende kinderen????quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n probleem. Ik wil ook niet dat mensen dat bij mijn kinderen doen. Waarom zou ik dat dan wel doen bij vreemde kinderen?
En daarom vind ik dat soort buurtapps ook pure aids. Er wordt altijd van het ergste uitgegaan, terwijl de eerste melding al totaal fout kan zijn door een verkeerde observatie van de melder.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:43 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als je in de buurtapp zet let op er is een vreemde man bij de speeltuin denken mensen daar nu eenmaal vanalles bij.
Zelfde als je in de buurtapp een bericht krijgt dat er een paar buitenlands uitziende mannen in de brandgang zijn gezien denkt ook iedereen dat die op dievenpad zijn.
En het overgrote deel van de gevallen van kindermisbruik wordt gepleegd door bekenden van het kind. Tja.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:48 schreef Gia het volgende:
Vroeger was sociale controle heel normaal. Wildvreemde mensen tilden een kind op dat gevallen was, wreven over de pijnlijke knie, gaven een snoepje als troost. Heel normaal.
Sterker nog, oudjes zaten in speeltuintjes lekker in het zonnetje naar kinderen te kijken, waardoor er een soort van toezicht was. Nu wordt zo'n bejaarde, zeker van het mannelijke geslacht, meteen voor pedo versleten.
Gaat nog zover komen dat je niet meer op een bankje bij een speeltuintje mag gaan zitten, als er geen kind of kleinkind van jou aan het spelen is. Dat je gevraagd wordt: "welke is jou (klein)kind?"
Geen, dan wegwezen!
Als ik er gewoon bij ben is er geen probleem, maar als mijn kind daar alleen speelt vind ik het inderdaad niet zo'n prettig idee.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat ze gewoon op een bankje zitten in de buurt van spelende kinderen????
Er zijn 1001 redenen daarvoor naast enge pedo.
Je zou daar maar de hele tijd bij stil moeten staan zeg. Best een kutleven.
Ik heb er werkelijk nog nooit bij stil gestaan.
Is dat echt zo? Of wordt er teveel waarde gehecht aan wat brullers op het internet?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Het zou net zo normaal moeten zijn ja, mee eens. Maar helaas is het dat niet. Of niet meer.
Is dit echt zo, of denken mensen dit meer?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:48 schreef Gia het volgende:
Vroeger was sociale controle heel normaal. Wildvreemde mensen tilden een kind op dat gevallen was, wreven over de pijnlijke knie, gaven een snoepje als troost. Heel normaal.
Sterker nog, oudjes zaten in speeltuintjes lekker in het zonnetje naar kinderen te kijken, waardoor er een soort van toezicht was. Nu wordt zo'n bejaarde, zeker van het mannelijke geslacht, meteen voor pedo versleten.
Gaat nog zover komen dat je niet meer op een bankje bij een speeltuintje mag gaan zitten, als er geen kind of kleinkind van jou aan het spelen is. Dat je gevraagd wordt: "welke is jou (klein)kind?"
Geen, dan wegwezen!
Ook als je er niet bij bent en je kind alleen in de speeltuin is?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Of wordt er teveel waarde gehecht aan wat brullers op het internet?
Voor zover mijn ervaring strekt (beperkt ik weet het) wordt er een stuk minder over anderen gedacht dan soms aangenomen wordt.
Ik heb als moeder nooit op 'high alert' rondgelopen omdat er ergens een man was zonder eigen kinderen of vrouwelijke begeleiding.
En ik ken persoonlijk ook geen mensen die dat wel doen. Iig niet zonder gedrag dat opvalt als 'anders'.
Gewone oplettendheid wel. Dat is een automatisme. 'Anders' trekt de aandacht.
Maar gewoon op een bankje zitten, je eigen ding doen en een beetje algemeen rondkijken? Geen reden tot paniek.
Kind komt in de buurt, gewoon normaal contact (het is doodnormaal mensen in je omgeving even te erkennen). Geen probleem.
Je vindt het geen prettig idee dat er ook andere mensen op de wereld zijn?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:50 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als ik er gewoon bij ben is er geen probleem, maar als mijn kind daar alleen speelt vind ik het inderdaad niet zo'n prettig idee.
Je kan je vast niet voorstellen hoeveel kinderen hier op straat alleen lopen te spelenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ook als je er niet bij bent en je kind alleen in de speeltuin is?
Je vergeet dat in ons rechtsstelsel politie en OM niet boven de partijen staan, maar zelf partij zijn. Ik ga in principe uit van goede trouw, maar dan nog zijn verkeerde beoordelingen verre van uitgesloten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:53 schreef gombro het volgende:
[..]
Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten? Kan er een zedenmisdrijf zonder slachtoffer plaatsvinden? (ja, daar verzinnen de gelijkhebberds hiero wel weer wat op natuurlijk....)
Ja, en wat hebben die van hun ouders geleerd?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je kan je vast niet voorstellen hoeveel kinderen hier op straat alleen lopen te spelenzonder directe toezicht.
In ieder geval niet dat ze niet naar buiten mogen zonder dat papa er bij is.. Een beetje pedo zou hier dagelijks kinderen weg kunnen halen.. En nog nooit gebeurd..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja, en wat hebben die van hun ouders geleerd?
Mijn kind was oud genoeg om te weten niet zomaar te geloven dat andere mensen altijd ok zouden zijn toen ik hem alleen buiten liet (buiten mijn invloed).quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ook als je er niet bij bent en je kind alleen in de speeltuin is?
Waarom zou ik dat een onprettig idee vinden? Ben ik de enige die zijn kind heeft geleerd om niet met vreemden te praten? Of zeggen jullie hier allemaal tegen je kinderen dat je gerust met vreemden kunt praten als je vader of moeder er niet bij is? En dat alle mensen lief zijn en er echt niks ernstigs kan gebeuren?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je vindt het geen prettig idee dat er ook andere mensen op de wereld zijn?
Is toch ook gewoon normaal?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je kan je vast niet voorstellen hoeveel kinderen hier op straat alleen lopen te spelenzonder directe toezicht.
Dat je een kind leert niet met vreemden mee te gaan, logisch. Maar uberhaupt niet met vreemden praten, wtf. Vind je dat niet een beetje ver gaan?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:12 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat een onprettig idee vinden? Ben ik de enige die zijn kind heeft geleerd om niet met vreemden te praten? Of zeggen jullie hier allemaal tegen je kinderen dat je gerust met vreemden kunt praten als je vader of moeder er niet bij is? En dat alle mensen lief zijn en er echt niks ernstigs kan gebeuren?
Sterker nog, vreemden mogen niet eens grapjes maken tegen zijn kind. Hoe die dat moeten weten, is mij een raadsel, maar goed.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat je een kind leert niet met vreemden mee te gaan, logisch. Maar uberhaupt niet met vreemden praten, wtf. Vind je dat niet een beetje ver gaan?
Ik ga ervan uit dat een kwaadwillende eerst een gesprek aan probeert te knopen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat je een kind leert niet met vreemden mee te gaan, logisch. Maar uberhaupt niet met vreemden praten, wtf. Vind je dat niet een beetje ver gaan?
Kwaadwillenden kunnen een gesprek aanknopen, maar niet iedereen die een gesprek aanknoopt is een kwaadwillende.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:18 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een kwaadwillende eerst een gesprek aan probeert te knopen.
Eerder andersom vermoed ik.. Iedereen die een gesprek probeert aan te knopen met je kind is kwaadwillend.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:18 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Is toch ook gewoon normaal?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nog 1 keer.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
In ieder geval niet dat ze niet naar buiten mogen zonder dat papa er bij is.. Een beetje pedo zou hier dagelijks kinderen weg kunnen halen.. En nog nooit gebeurd..
Weet jij iets wat wij niet weten? Dat er een ethnisch of religieus aspect aan deze zaak zit?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:08 schreef Gorraay het volgende:
Je vergeet ook dat zaken met een etnisch of religieus aspect soms tot vreemde beslissingen leiden.
Ja, het is echt zo. En dan heb ik het niet over die 8 moeders (zoals jij) die absoluut goede gedachten erbij hebben maar juist over die 2 argwanende typetjes die dat niet hebben. Die 2 kunnen meer, véél meer schade aanrichten dan die andere 8 ooit kunnen ontzenuwen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Of wordt er teveel waarde gehecht aan wat brullers op het internet?
Voor zover mijn ervaring strekt (beperkt ik weet het) wordt er een stuk minder over anderen gedacht dan soms aangenomen wordt.
Ik heb als moeder nooit op 'high alert' rondgelopen omdat er ergens een man was zonder eigen kinderen of vrouwelijke begeleiding.
En ik ken persoonlijk ook geen mensen die dat wel doen. Iig niet zonder gedrag dat opvalt als 'anders'.
Gewone oplettendheid wel. Dat is een automatisme. 'Anders' trekt de aandacht.
Maar gewoon op een bankje zitten, je eigen ding doen en een beetje algemeen rondkijken? Geen reden tot paniek.
Kind komt in de buurt, gewoon normaal contact (het is doodnormaal mensen in je omgeving even te erkennen). Geen probleem.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:18 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
QEDquote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat er niet alleen meer aandacht is voor seksueel misbruik, maar vooral ook voor het proces van 'groomen'. En dát slaat door.
Hoeveel mensen zijn al on terecht als pedo bestempelt en hebben daar narigheid aan over gehouden?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, het is echt zo. En dan heb ik het niet over die 8 moeders (zoals jij) die absoluut goede gedachten erbij hebben maar juist over die 2 argwanende typetjes die dat niet hebben. Die 2 kunnen meer, véél meer schade aanrichten dan die andere 8 ooit kunnen ontzenuwen.
Een stigma van pedo raak je bijna niet meer kwijt; vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Teveel. Ik ken ze.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn al on terecht als pedo bestempelt en hebben daar narigheid aan over gehouden?
Dan kon je je nog wel eens verbazen. De insinuaties, achter iemands rug om, zijn behoorlijk talrijk. En áls er dan ergens stront aan de knikker is .... dan is 1 + 1 = 2quote:Ik kan je zo vertellen dat dat een grotere minderheid is als Boris Boef in de struikjes....
Ik ga ervan uit dat iedereen die bij mij wil inbreken eerst langs mijn huis loopt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:18 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Oh...quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Teveel. Ik ken ze.
[..]
Dan kon je je nog wel eens verbazen. De insinuaties, achter iemands rug om, zijn behoorlijk talrijk. En áls er dan ergens stront aan de knikker is .... dan is 1 + 1 = 2
De keren dat er daadwerkelijk een Boris Boef in de struiken op de loer ligt, komen daar niet eens bij in de buurt.
Google eens keer naar hoe je kind weerbaar te maken tegen eventueel kwaadwillenden. Dan kom je waarschijnlijk wel tot de ontdekking dat ik niet de enige ben die zijn kind zegt om niet met vreemden te praten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:44 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat iedereen die bij mij wil inbreken eerst langs mijn huis loopt.
Daarom is iedereen die langs mijn huis loopt verdacht.
Iedereen die een bom tot ontploffing wil laten brengen in een station loopt het station in met een tas.
Iedereen die een station in loopt met een tas vind ik daarom in principe verdacht.
Mensen zijn al niet heel erg goed in risico's inschatten, ik denk dat het daarom effectiever is als je je kind leert hoe te handelen in contact met vreemden dan iedereen verdachtmaken die tegen je kind praat. Sowieso zal je er niet zijn/haar hele leven bij kunnen zijn dus hoe vroeger je hiermee begint, hoe beter lijkt me.
Dan is verdachtmaken helemaal niet nodig, want je maakt in het slechtste geval ook nog eens je gezin panisch met dit soort denkbeelden.
Het lullige is, zoiets sluimert doorgaans in het roddelcircuit, niet meteen zichtbaar aan de oppervlakte, en zal dan ook lang niet op iedereen overkomen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Oh...
Verbazend. Want ook al leeft dit onderwerp aardig ben ik amper actieve voorbeelden tegen gekomen.
Ik ken ze werkelijk, directer dan me lief is. Maar het lijkt me niet iets voor een openbaar forum om hierover verder uit te weiden, tot in detail.quote:Ken je ze werkelijk of is het van horen zeggen? De maat van een vriend van de neef van iemand ofzo?
Echt serieus, hoeveel mensen ken je direct die last hebben gehad van een onterechte beschuldiging?
Ook dit kan net zo goed twee kanten opwerken. Het feit dat je ingrijpt bij sterke vermoedens dat je kind iets ergs is aangedaan, waarbij de vermeende dader helaas komt te overlijden (zonder dat is vastgesteld dat dat door jouw toedoen komt of er verdere feiten bekend zijn), maakt je voor sommigen direct een bloeddorstige tokkie en moordenaar die een onschuldig, zielig persoon moedwillig heeft omgebracht.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:11 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat mensen alles met argusogen bekijken en van het slechtste uitgaan..
Zo kan ik ook in een speeltuin afgesproken hebben met de moeder van mijn kind om haar daar op te pikken voor het weekend..
En dan zou ik volgens het oordeel van een ander daar niets te zoeken hebben omdat een man alleen in een speeltuin weleens een pedo zou kunnen zijn
Gezocht op "kind niet praten met vreemden", dit was serieus de eerste hitquote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Google eens keer naar hoe je kind weerbaar te maken tegen eventueel kwaadwillenden. Dan kom je waarschijnlijk wel tot de ontdekking dat ik niet de enige ben die zijn kind zegt om niet met vreemden te praten.
En toen ik zocht op jouw termen kwam dit eruit https://www.ouders.nl/art(...)-tegen-kinderlokkersquote:Onze dochter is extreem verlegen en praat niet tegen vreemden. Wat kunnen we daaraan doen? (4 jr)
https://www.ouders.nl/vra(...)en-praat-niet-tegen-
https://www.jmouders.nl/w(...)e&utm_medium=organicquote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Google eens keer naar hoe je kind weerbaar te maken tegen eventueel kwaadwillenden. Dan kom je waarschijnlijk wel tot de ontdekking dat ik niet de enige ben die zijn kind zegt om niet met vreemden te praten.
Zou ook wat zijn als ze verdwaald is en de weg niet eens mag vragen aan iemand. Of jullie verliezen elkaar uit het oog in een pretpark of op het strand en ze mag tegen niemand zeggen dat ze papa kwijt is.quote:Probeer verder je eigen angsten niet te veel te projecteren op je kind en je kind er niet mee te overladen. Dat kan ze angstig maken.
Veel ouders vertalen die tips naar niet met vreemden praten. Zeker als ze nog klein zijn. Naarmate ze groter worden kunnen ze zelf beter inschatten wie een echte creep is.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:00 schreef -marz- het volgende:
[..]
Gezocht op "kind niet praten met vreemden", dit was serieus de eerste hit
[..]
En toen ik zocht op jouw termen kwam dit eruit https://www.ouders.nl/art(...)-tegen-kinderlokkers
Maar er staat dus niet in dat je je kind niet met vreemden moet laten praten.
Dat zou ook raar zijn, want je kind is een lid van de maatschappij, weliswaar jong en onder jouw toezicht.
Een kind afleren om met vreemden te praten lijkt me persoonlijk onwenselijk omdat je daarmee juist je kind verward, teruggetrokken en angstig zou maken ipv weerbaar.
Als je gebukt gaat onder dit soort angsten kan je misschien beter helemaal niet aan kinderen beginnen. Ik denk ook dat ik geen oog meer dicht zou doen als ik een kind zou hebben in deze wereld.
Veel ouders? Serieus?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Veel ouders vertalen die tips naar niet met vreemden praten
Ow? Vanaf welke leeftijd denk je dan dat ze een 'echte creep' kunnen herkennen? Ik durf te verwedden dat de meeste volwassenen niet eens daartoe in staat zijn.quote:Naarmate ze groter worden kunnen ze zelf beter inschatten wie een echte creep is.
De meeste in mijn omgeving.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Veel ouders? Serieus?
[..]
Ow? Vanaf welke leeftijd denk je dan dat ze een 'echte creep' kunnen herkennen? Ik durf te verwedden dat de meeste volwassenen niet eens daartoe in staat zijn.
En mogen ze vanaf die leeftijd opeens wel met vreemden praten?
Nee, best veel eik.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn al on terecht als pedo bestempelt en hebben daar narigheid aan over gehouden?
Ik kan je zo vertellen dat dat een grotere minderheid is als Boris Boef in de struikjes....
Dat weet mijn nichtje van 6 ook wel, dat ze vreemden niet zomaar moet vertrouwen. Maar om haar nou een symbolische pleister op d'r mond te plakken ....quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:20 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
De meeste in mijn omgeving.
En ja, m'n oudste van 15 weet dat ze vreemden niet zomaar moet vertrouwen.
Schiermonnikoog klopt wel .... René Lanceequote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, best veel eik.
Politiebaas op Schiermonnikoog die door z'n dochter valselijk beschuldigd werd bv.
Of een ander eiland, kan ook
Veel leerkrachten.
Echt waar? Zeker nog nooit tegen iemand aangezwommen in een zwembad. De meeste vrouwen reageren alsof daar iets achter zit. In werkelijkheid heb ik zo weinig met vrouwen dat ik ze om te feliciteren een handdruk met gestrekte arm geef. Dan is het wat onwezenlijk om verdacht te worden van ongewenst betasten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen van het slechtste uitgaan?
Ligt er ook een beetje aan met welk deel van het lichaam je er tegenaan zwemt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Echt waar? Zeker nog nooit tegen iemand aangezwommen in een zwembad. De meeste vrouwen reageren alsof daar iets achter zit.
Dat laatste is ook weer wat overdreven. Je voelt zelf vaak toch wel aan of iemand drie zoenen wil geven of een hand? Ik doe het ook niet automatisch bij een vrouw (ook niet altijd behoefte aan), maar je voelt zelf aan of iemand er open voor staat.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Echt waar? Zeker nog nooit tegen iemand aangezwommen in een zwembad. De meeste vrouwen reageren alsof daar iets achter zit. In werkelijkheid heb ik zo weinig met vrouwen dat ik ze om te feliciteren een handdruk met gestrekte arm geef. Dan is het wat onwezenlijk om verdacht te worden van ongewenst betasten.
En doet je kind dat ook niet ik heb bij pedofielen altijd het idee dat het een soort don Juan met kinderen is en dan kun je nog zo vertellen dat ze niet met vreemden mogen praten maar dat doen ze toch wel omdat ze het gevaar niet zien.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Cijfers kunnen kloppen, dat weet ik niet. Maar als het kan voorkomen dat een kind in handen valt van die door jou veronderstelde 10%, dan heeft het alsnog voldoende zin wat mij betreft.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:31 schreef BlackNero het volgende:
Is het niet zo dat kindermisbruikers vaak mensen zijn die je kent(90 procent dacht ik)? Dan kun je je kind nog wel leren om niet tegen vreemden te praten, maar dat heeft weinig zin als de misbruiker een oom of een jeugdtrainer is. Mensen als Dutroux zijn eerder uitzondering dan regel.
Zeker. Als je niet wil dat je kind misbruikt wordt (duh) kan je hem/haar beter niet naar een sportclub brengen of te logeren bij je eigen vader en moeder.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:31 schreef BlackNero het volgende:
Is het niet zo dat kindermisbruikers vaak mensen zijn die je kent(90 procent dacht ik)? Dan kun je je kind nog wel leren om niet tegen vreemden te praten, maar dat heeft weinig zin als de misbruiker een oom of een jeugdtrainer is. Mensen als Dutroux zijn eerder uitzondering dan regel.
Volgens mij is het dan effectiever om je kind te leren bepaalde signalen op te vangen en die methode op iedereen toe te passen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Cijfers kunnen kloppen, dat weet ik niet. Maar als het kan voorkomen dat een kind in handen valt van die door jou veronderstelde 10%, dan heeft het alsnog voldoende zin wat mij betreft.
Ja dat is ook geen leven he en als je pech hebt word je mishandelt door je vader of moeder.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef -marz- het volgende:
[..]
Zeker. Als je niet wil dat je kind misbruikt wordt (duh) kan je hem/haar beter niet naar een sportclub brengen of te logeren bij je eigen vader en moeder.
Dat is een ongemakkelijke waarheid die we liever buiten ons gezichtsveld houden.
Natuurlijk, maar dat is al een vrij complexe gedachtengang voor een kind van 3 of 4 jaar. In die leeftijdscategorie is "niet met vreemden praten als papa en mama er niet bij zijn of zeggen dat het mag" een duidelijke boodschap.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:43 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Volgens mij is het dan effectiever om je kind te leren bepaalde signalen op te vangen en die methode op iedereen toe te passen.
Vaak zat wezen zwemmen en ook tegen mensen aangebotst (ja ook tegen borsten en billen van vrouwen). Niks aan de hand, gewoon netjes je verontschuldigingen aanbieden. Heb werkelijk waar nooit een valse blik gekregen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Echt waar? Zeker nog nooit tegen iemand aangezwommen in een zwembad. De meeste vrouwen reageren alsof daar iets achter zit. In werkelijkheid heb ik zo weinig met vrouwen dat ik ze om te feliciteren een handdruk met gestrekte arm geef. Dan is het wat onwezenlijk om verdacht te worden van ongewenst betasten.
De politie en de gerechtelijke afhandeling werken als een enorme vertrager. Uit oogpunt van zorgvuldigheid, wordt alles op de lange baan geschoven. Vaak op een té lange baan, vind ik. Ze zijn nu bijvoorbeeld ook al weer ruim een jaar bezig met Jos B, de vermoedelijke moordenaar van dat kind.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat me wel vaker opvalt aan topics in nieuws: wat valt er een paar dagen na een voorval nog over een gebeurtenis te zeggen? Op een gegeven moment wordt het herkauwen van wat allang een keer besproken is en dan verlies je toch je interesse? Maar goed, ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Acht het waarschijnlijker dat er foto's van het kind met de broek naar beneden zijn gevonden op de telefoon/camera van de dode.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal dom gissen.
Beetje slecht, maar wat ik denk dat er gebeurd is, is dat de (verstandelijk gehandicapte) man wel minstens zijn leuter uit de broek had hangen.
In ons dorp was er vroeger ook een die over stond te masturberen.
Dat wist iedereen, is nooit doodgeslagen.
Ja het was allemaal niet zo erg, daarom reageerde iedereen misschien wat overdreven. Mensen hebben jaren later nog last van iets wat anderen als dat valt nog wel mee bestempelen. Alle kinderen liegen of hebben het verkeerd begrepen volgens users in dit topic.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:22 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Acht het waarschijnlijker dat er foto's van het kind met de broek naar beneden zijn gevonden op de telefoon/camera van de dode.
Het is allemaal speculaas.
Laten we hopen dat het voor het kind zelf allemaal meeviel.
Zou je ook zo reageren als het je eigen zoon was die beschuldigd werd van zoiets? Nog geen bewijs gezien, maar hij moet het wel gedaan hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja het was allemaal niet zo erg, daarom reageerde iedereen misschien wat overdreven. Mensen hebben jaren later nog last van iets wat anderen als dat valt nog wel mee bestempelen. Alle kinderen liegen of hebben het verkeerd begrepen volgens users in dit topic.
Ja. Als mijn eigen zoon beschuldigd wordt zal ik die beschuldiging serieus nemen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:40 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zou je ook zo reageren als het je eigen zoon was die beschuldigd werd van zoiets? Nog geen bewijs gezien, maar hij moet het wel gedaan hebben.
Je kan beter te zorgvuldig zijn dan snel conclusie mee bereiken en afsluiten. Zo voorkomt je ook dat politie een tunnelvisie krijgt. Er zijn al aantal mensen die voor niks jaren in gevang gezeten en of zo vrijgesproken. Alleen omdat politie niet met zorg en goede waterdicht bewijs heeft.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De politie en de gerechtelijke afhandeling werken als een enorme vertrager. Uit oogpunt van zorgvuldigheid, wordt alles op de lange baan geschoven. Vaak op een té lange baan, vind ik. Ze zijn nu bijvoorbeeld ook al weer ruim een jaar bezig met Jos B, de vermoedelijke moordenaar van dat kind.
Ook in deze zaak zullen er weer maanden voorbij gaan voordat er iets nieuws te melden valt.
Je zag dit bijvoorbeeld ook bij de vermissing van Anja Schaap, een paar maanden geleden. Nadat het stoffelijk overschot was ontdekt, volgde er geen verklaring van de politie, maar wel uitstel. "We zijn de zaak nog volop aan het onderzoeken", werd er toen gemeld.
Maar ik heb de indruk dat er geen reet onderzocht wordt en dat het dossier gewoon ergens in een la ligt. Volgend jaar gaan ze die la, wat tegenwoordig wel een computerbestand zal zijn, weer eens een keer opruimen. En dan volgt er misschien nog een standaardbericht. "Het onderzoeken naar het overlijden is vastgelopen. Uit het onderzoek zijn geen nieuwe aanknopingspunten naar voren gekomen".
Ik doelde meer op de aard van het zedendelict. Een eenvoudige foto kan ook een delict zijn. Maar het kan ook vele malen ranziger.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja het was allemaal niet zo erg, daarom reageerde iedereen misschien wat overdreven. Mensen hebben jaren later nog last van iets wat anderen als dat valt nog wel mee bestempelen. Alle kinderen liegen of hebben het verkeerd begrepen volgens users in dit topic.
Dat is ook zo'n beetje wat ik de hele tijd al probeer te betogenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:08 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de aard van het zedendelict. Een eenvoudige foto kan ook een delict zijn. Maar het kan ook vele malen ranziger.
En de basis van het bewijs dat er een zedendelict is gepleegd is bestaat ongetwijfeld uit meer dan alleen maar de verklaring van het kind in kwestie.
Oja zeker, dat beaam ik volmondig. Daarom bevreemdt het mij ook dat de politie al zo snel een bepaalde richting op insinueert, daarmee is de tunnelvisie al gaan wortelen m.i.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Je kan beter te zorgvuldig zijn dan snel conclusie mee bereiken en afsluiten. Zo voorkomt je ook dat politie een tunnelvisie krijgt. Er zijn al aantal mensen die voor niks jaren in gevang gezeten en of zo vrijgesproken. Alleen omdat politie niet met zorg en goede waterdicht bewijs heeft.
Dat moet je ook goed gaan afwegen.
Allereerst : een kind van 4 liegt niet. Daar is t domweg te jong voor.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Interessant, heb je wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat liegen pas op latere leeftijd ontstaat bij mensen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Allereerst : een kind van 4 liegt niet. Daar is t domweg te jong voor.
Ehh als je doofstom bent hoef je niet verstandelijk gehandicapt te zijn hoorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal dom gissen.
Beetje slecht, maar wat ik denk dat er gebeurd is, is dat de (verstandelijk gehandicapte) man wel minstens zijn leuter uit de broek had hangen.
In ons dorp was er vroeger ook een die over stond te masturberen.
Dat wist iedereen, is nooit doodgeslagen.
Ik heb wel neefje en nichtje. Toen zij 4 a 5 was, kon ze al liegen. Maar je ziet overduidelijk wanneer zij aan liegen of niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Allereerst : een kind van 4 liegt niet. Daar is t domweg te jong voor.
Ik vrees echter dat alles wat er volgde na de reactie van haar vader, haar veel meer kwaad dan goed zal doen. Man dood, geschreeuw,politie enz.
Kinderen zijn geneigd zich schuldig te voelen ook als ze dat absoluut niet zijn.
Haar vader heeft t ongetwijfeld goed bedoelt maar het is heel slecht uitgepakt voor t kleine meisje. Als het mijn kind was dan zou ik overwegen om te verhuizen.
En deze nog even:quote:Fantasie en werkelijkheid
Jonge kinderen kunnen eigenlijk nog geen onderscheid maken tussen fantasie en werkelijkheid. Er zit geen duidelijke grens tussen en ze fantasie en werkelijkheid loopt dus door elkaar. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk in de ogen van een jong kind. Als jij een gevaarlijk dier nadoet, dan kan je kind dus plotseling bang worden omdat hij opeens denkt dat je echt een gevaarlijk dier bent.
quote:Veel kinderen liegen weleens. Voor jonge kinderen is dat zelfs heel normaal. Maar hoe zit het dan als je kind al wat ouder is en liegt? Hoe kun je je kind leren om eerlijk te zijn? Hier lees je waar liegen vandaan komt, wat normaal is op verschillende leeftijden en hoe je ermee kunt omgaan.
Bewust liegen is van een heel andere orde; daar zijn peuters/kleuters ronduit slecht in. Dat ze fantasie en werkelijkheid in die levensfase moeilijk kunnen scheiden, heeft niks met (bewust) liegen te maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:13 schreef Woelwater het volgende:
Hier, een en al liegen en fantaseren op die leeftijd:
https://buskruitmet.nl/ki(...)e&utm_medium=organic
https://www.opvoedadvies.nl/denkbeeldig.htm
https://www.famme.nl/denkbeeldige-vriendjes-vloek-of-zegen/
https://www.oudersvannu.nl/peuter/ontwikkeling/fantasievriendje/
En dan zitten ze hier gewoon ijskoud te beweren dat kinderen van die leeftijd niet liegen/dus altijd de waarheid spreken
https://wowopvoedcoaching(...)ie-en-werkelijkheid/
[..]
En deze nog even:
https://psychogoed.nl/waa(...)-6-tips-over-liegen/
[..]
Hoedanook.. Gelukkig wordt dat kind onderzocht door een onafhankelijk specialist (als er al een onderzoek plaats vind) en niet door een paranoide ouder die sturende vragen stelt waarop dat kind bevestigend antwoord omdat ze denkt dat dat eenmaal het beste is..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Bewust liegen is van een heel andere orde; daar zijn peuters/kleuters ronduit slecht in. Dat ze fantasie en werkelijkheid in die levensfase moeilijk kunnen scheiden, heeft niks met (bewust) liegen te maken.
Ik weet niet meer precies waar maar meen ergens gelezen te hebben dat ze is opgevangen (en ondervraagd?) in een kindvriendelijke omgeving. Het is te hopen dat de (speciaal opgeleide) rechercheurs 'in the heat of the moment' geen sturende vragen hebben gesteld, daar wil het nog wel eens mis gaan bij kinderverhoren. Dat is echter NOOIT het kind aan te rekenen!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hoedanook.. Gelukkig wordt dat kind onderzocht door een onafhankelijk specialist (als er al een onderzoek plaats vind) en niet door een paranoide ouder die sturende vragen stelt waarop dat kind bevestigend antwoord omdat ze denkt dat dat eenmaal het beste is..
Dat is dan ook wel laatse wat ik wilde suggererenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:38 schreef r_one het volgende:
Dat is echter NOOIT het kind aan te rekenen!
Mooi. Daar was ik even bang voor, gezien je uitgebreide opsomming + commentaar in post #94.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel laatse wat ik wilde suggereren
Dat soort gesprekken wordt altijd opgenomen (zowel video als audio), zodat te allen tijde teruggekeken kan worden naar wat er gezegd en gedaan is. En die opnames kunnen door rechters beoordeeld worden, mochten er twijfels zijn over de gesprekken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:38 schreef r_one het volgende:
Ik weet niet meer precies waar maar meen ergens gelezen te hebben dat ze is opgevangen (en ondervraagd?) in een kindvriendelijke omgeving. Het is te hopen dat de (speciaal opgeleide) rechercheurs 'in the heat of the moment' geen sturende vragen hebben gesteld, daar wil het nog wel eens mis gaan bij kinderverhoren. Dat is echter NOOIT het kind aan te rekenen!
Slechts om aan te geven dat je als ouder niet zomaar alles 100% klakkeloos kan geloven van je kind, niet om het kind als schuldige aan te wijzen maar als response op dat een kind van 4 niet zou liegen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Mooi. Daar was ik even bang voor, gezien je uitgebreide opsomming + commentaar in post #94.
Klopt. En tóch wil het dan nog wel eens verschrikkelijk misgaan. Peter van Koppen (rechtspsycholoog en goeroe op het gebied van verhoortechnieken) heeft zich over menig forensisch verhoor ronduit vernietigend uitgelaten. En die man weetquote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat soort gesprekken wordt altijd opgenomen (zowel video als audio), zodat te allen tijde teruggekeken kan worden naar wat er gezegd en gedaan is. En die opnames kunnen door rechters beoordeeld worden, mochten er twijfels zijn over de gesprekken.
Sturende vragen zullen, mede daarom, al zeer terughoudend gebruikt worden.
Wat het meisje tegen de vader heeft verteld, is eigenlijk helemaal niet van belang. Politie en OM kunnen daar geen enkele conclusie aan verbinden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:01 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Slechts om aan te geven dat je als ouder niet zomaar alles 100% klakkeloos kan geloven van je kind, niet om het kind als schuldige aan te wijzen maar als response op dat een kind van 4 niet zou liegen.
En over die sturende vraag, wij weten ook niet hoe die tokkie vader in Assen heeft vastgesteld wat er met dat kind gebeurd zou zijn, kan evengoed zijn dat dat kind enkel heeft verteld wat die vader wilde horen.. Maar misschien ook niet..
Oh absoluut. Er is geen 100% zekerheid bij dat soort gesprekken dat het allemaal goed verloopt. En daarom wordt het allemaal opgenomen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt. En tóch wil het dan nog wel eens verschrikkelijk misgaan. Peter van Koppen (rechtspsycholoog en goeroe op het gebied van verhoortechnieken) heeft zich over menig forensisch verhoor ronduit vernietigend uitgelaten. En die man weet![]()
Hoe zou het trouwens zijn als badmeester tegenwoordigquote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik was vandaag dus op het zwembad en daar was ik het eerste uur als man alleen, ik moest even aan dit topic denken. Ik zag mezelf al bijna gelyncht worden omdat ik toevallig richting wat zwemmende en spelende kinderen keek.
Zelfde heb ik met kinderen die naar me hond gaanquote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik was vandaag dus op het zwembad en daar was ik het eerste uur als man alleen, ik moest even aan dit topic denken. Ik zag mezelf al bijna gelyncht worden omdat ik toevallig richting wat zwemmende en spelende kinderen keek.
Ik zag een vrouwelijke badmeester dus vandaag een meisje uit het water dragen. Een paar jongens hadden met modder staan gooien en dat arme ding had het in haar ogen gekregen en stond alles bij elkaar te brullen. Badmeesteres erop af dus en draagt dat kind het water uit, troost haar en brengt haar naar haar handdoek.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hoe zou het trouwens zijn als badmeester tegenwoordigDan haal je zo'n half verzopen kind boven water en moet je mond-op-mondbeademing geven. Dan voel je je toch ook een beetje in een twilight zone. Enerzijds ben je een leven aan het redden, maar er kunnen ook zomaar een stel tokkies bovenop je springen die denken dat je een kind onzedelijk aan het betasten bent.
Nee hoor. Een badmeester heeft kenmerkende kleding aan. Degenen die zich desondanks toch zorgen maken, zouden zich ook zorgen moeten moeten maken als een vrouw datzelfde deed, en zouden zich ernstig moeten schamen voor hun wantrouwen in de mensheid.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zag een vrouwelijke badmeester dus vandaag een meisje uit het water dragen. Een paar jongens hadden met modder staan gooien en dat arme ding had het in haar ogen gekregen en stond alles bij elkaar te brullen. Badmeesteres erop af dus en draagt dat kind het water uit, troost haar en brengt haar naar haar handdoek.
Had haar mannelijke collega dat gedaan dan had dat op zijn minst voor een boel opgetrokken wenkbrauwen gezorgd.
Eh, de rechtszaak zal gaan over de dood van die man, niet over de misbruikzaak. Er zal nooit meer een misbruikzaak komen zelfs. Wat is is gebeurd tussen die Martin en dat meisje kan op zijn hoogst nog belang hebben voor de vraag of de vijf verdachten wel een aanleiding hadden om die Martin vast te houden.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat soort gesprekken wordt altijd opgenomen (zowel video als audio), zodat te allen tijde teruggekeken kan worden naar wat er gezegd en gedaan is. En die opnames kunnen door rechters beoordeeld worden, mochten er twijfels zijn over de gesprekken.
Sturende vragen zullen, mede daarom, al zeer terughoudend gebruikt worden.
Nou, dat uit het water dragen was sec nergens voor nodig. Maar de badmeesteres deed dat wel. Doe je dat als vent dan denk ik toch dat er heel wat commentaar op zou komen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee hoor. Een badmeester heeft kenmerkende kleding aan. Degenen die zich desondanks toch zorgen maken, zouden zich ook zorgen moeten moeten maken als een vrouw datzelfde deed, en zouden zich ernstig moeten schamen voor hun wantrouwen in de mensheid.
Plus; Statistisch zijn het meestal juist familieleden/1e kringcontacten die kinderen misbruikenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:48 schreef Gia het volgende:
Geen, dan wegwezen!
Ik denk dat dat laatste nog wel meevalt en dat er meer wenkbrauwen zouden worden opgetrokken als hij met de handen in de zakken bleef toekijken. Hij heeft daar een duidelijke functie en handelt uit oogpunt van professionaliteit; daar zal niemand aanstoot aan nemen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zag een vrouwelijke badmeester dus vandaag een meisje uit het water dragen. Een paar jongens hadden met modder staan gooien en dat arme ding had het in haar ogen gekregen en stond alles bij elkaar te brullen. Badmeesteres erop af dus en draagt dat kind het water uit, troost haar en brengt haar naar haar handdoek.
Had haar mannelijke collega dat gedaan dan had dat op zijn minst voor een boel opgetrokken wenkbrauwen gezorgd.
Vroeger vond ik kinderen leuk omdat ze zo puur, onbevooroordeeld en eerlijk waren, leuk om een praatje mee te maken. (zie bijvoorbeeld dat programma praatjesmakers wat juist daarop gericht is).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wij woonden vroeger thuis tegenover een basisschool en keken recht op het schoolplein. Ik vond het altijd wel leuk om die jong te zien spelen en voetballen en ruzie om niks te maken. Maar ik had ook altijd in mijn achterhoofd zitten:"Je kan niet voor het raam gaan staan om uitgebreid die kinderen te bestuderen, daar gaan mensen dingen van denken.". Ik sprak dat ooit uit tegen mijn vader en die zei ook:"Klopt, dat kan tegenwoordig niet meer. Mannen die naar kinderen kijken zijn bijna per definitie verdacht. Ik doe het ook niet meer."
Ook zonder dat er een rechtszaak over zal komen (de 'verdachte' is immers niet meer onder ons), is onderzoek naar de aanleiding idd noodzakelijk. Het zou mij hoogstelijk verbazen als het bericht kwam dat ze het onderzoek naar het zedenmisdrijf staken omdat "het toch niet meer tot een rechtszaak komt tegen Martin".quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, de rechtszaak zal gaan over de dood van die man, niet over de misbruikzaak. Er zal nooit meer een misbruikzaak komen zelfs. Wat is is gebeurd tussen die Martin en dat meisje kan op zijn hoogst nog belang hebben voor de vraag of de vijf verdachten wel een aanleiding hadden om die Martin vast te houden.
Zoals ik al zei: het dragen van het kind was nergens voor nodig. Dat deed de vrouwelijke badmeester gewoon uit zorgzaamheid. Doe je dat als vent dan is de tendens toch al snel om te denken:"Waarom neem je haar in je armen? Ben je een viespeuk of zo?".quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste nog wel meevalt en dat er meer wenkbrauwen zouden worden opgetrokken als hij met de handen in de zakken bleef toekijken. Hij heeft daar een duidelijke functie en handelt uit oogpunt van professionaliteit; daar zal niemand aanstoot aan nemen.
Dan is de professionaliteit ineens niet meer voldoende? Apart, juist bij medische zorg zou ik denken dat het geslacht van de hulpverlener niet ter zaken doet en en dat je gewoon doet wat nodig is.quote:Het zou anders worden als het meisje b.v. ontkleed moet worden om medische zorg te verlenen (blessure achter de badkleding); dan is het gepaster om een vrouwelijke collega het te laten overnemen. Of de ouders zelf natuurlijk.
Nou, dat zou knap zijn, op youtube filmpjes ter waarschuwing hoe makkelijk een kind (wat is verboden met vreemden te praten laat staan meegaan) van jonge leeftijd zomaar met een vreemde meeloopt als er over bijv puppies wordt verteld, en of ze de puppy verderop in de auto willen zien. Verbazingwekkend om te zien dat dat dus werkte op die 'goed opgevoede kleuters' (van vrijwillig meewerkende oudersvoor de filmpjes)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Naarmate ze groter worden kunnen ze zelf beter inschatten wie een echte creep is.
Het is natuurlijk ook een beetje hoe spastisch of normaal je jezelf een houding aanmeet richting kinderen. Als een kind zelf initiatief neemt en een praatje aanknoopt, kun je er op 2 manieren op reageren: ksssst, ik ben geen pedo of gewoon normaal blijven doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Vroeger vond ik kinderen leuk omdat ze zo puur, onbevooroordeeld en eerlijk waren, leuk om een praatje mee te maken. (zie bijvoorbeeld dat programma praatjesmakers wat juist daarop gericht is).
Tegenwoordig hoef je daar ook al niet meer aan te beginnen zonder het gevoel te hebben "verdacht" over te komen. In het ergste geval tref je zelfs zo'n apathisch jong wat niet eens met je mág praten![]()
Vandaar dat ik het vorig jaar zo leuk vond dat er eentje zelf naast me kwam zitten en hele verhalen begon te vertellen over zijn Lego Ninjago verzameling en ander speelgoed.
Vond wel dat hij een ijsje verdiend had voor zijn spontaan zijn, goed gedrag mag tenslotte beloond worden. Gelukkig een normale moeder erbij die het wel kon waarderen, of er in ieder geval niet raar over deed..
Dat deel stond een post later en had ik toen nog niet gelezen. Niks mis mee om het kind aan de hand mee te nemen, als dragen niet noodzakelijk is (ik dacht dat het kind modder in de ogen had dus vond dragen eigenlijk wel logisch).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het dragen van het kind was nergens voor nodig. Dat deed de vrouwelijke badmeester gewoon uit zorgzaamheid. Doe je dat als vent dan is de tendens toch al snel om te denken:"Waarom neem je haar in je armen? Ben je een viespeuk of zo?".
[..]
Als de nood aan de man komt en er zou acuut medisch gehandeld moeten worden, dan is dat een vrijbrief om ook als manspersoon dat te doen wat noodzakelijk is. Of als er geen badjuffrouw is die het kan overnemen. Maar juist bij ontkleden probeer je, als het even kan, gepaste maatregelen te nemen.quote:Dan is de professionaliteit ineens niet meer voldoende? Apart, juist bij medische zorg zou ik denken dat het geslacht van de hulpverlener niet ter zaken doet en en dat je gewoon doet wat nodig is.
Het was dus niet noodzakelijk, ik vond het wel een heel lieve actie van haar. Maar mijn punt is dus dat je daar als man meteen verdacht mee zou zijn, dan zien mensen ineens geen zorgzame badmeester meer maar een viezerik.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat deel stond een post later en had ik toen nog niet gelezen. Niks mis mee om het kind aan de hand mee te nemen, als dragen niet noodzakelijk is (ik dacht dat het kind modder in de ogen had dus vond dragen eigenlijk wel logisch).
Kijk, en juist dit soort gedachtegang voedt die hele "mannen en kinderen don't mix en alles is verdacht"-vibe.quote:Als de nood aan de man komt en er zou acuut medisch gehandeld moeten worden, dan is dat een vrijbrief om ook als manspersoon dat te doen wat noodzakelijk is. Of als er geen badjuffrouw is die het kan overnemen. Maar juist bij ontkleden probeer je, als het even kan, gepaste maatregelen te nemen.
Staat me nog bij van vroeger op verjaardagen, "paardje rijden" op de knie van een volwassene. Wild op en neer hobbelen en van links naar rechts zwaaien alsof het kind aan het rodeo'en wasquote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
M'n fucking neefje! Het eerste kind van m'n zus! En die zou ik dan niet liefdevol op schoot mogen hebben zonder verdacht te zijn? Serieus
Ik vind het ook van de badjuffrouw een overdreven actie, dat jij het 'lief' vond, is jouw perceptie. Er zullen genoeg badjuffrouwen zijn die ook het kind gewoon aan de hand meevoeren. Waarom zou je als badmeester niet gewoon dát als referentiekader nemen? Omdat je vindt dat een lieve badjuffrouw het wel 'mag' en jij ook 'lief' wilt overkomen en het daarom dus ook maar "moet mogen"?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het was dus niet noodzakelijk, ik vond het wel een heel lieve actie van haar. Maar mijn punt is dus dat je daar als man meteen verdacht mee zou zijn, dan zien mensen ineens geen zorgzame badmeester meer maar een viezerik.
Vind je niet dat je nu nogal schromelijk overdrijft? We hebben het niet over een willekeurige man maar iemand die handelt vanuit zijn professie. Maar ook binnen beroepsgroepen waar met kinderen wordt gewerkt, gelden gedrags- en omgangsregels.quote:[..]
Kijk, en juist dit soort gedachtegang voedt die hele "mannen en kinderen don't mix en alles is verdacht"-vibe.
Dat zou theoretisch kunnen mogelijk maken dat toen het kind naar mama rende(toen papa de man greep) en het uit de hand liep, het kind (wat niks was overkomen) van de volwassenen 'heeft begrepen dat hij aan haar zat' en dat dus ook heeft verklaard ..... het is maar de zoveelste theoriequote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Bewust liegen is van een heel andere orde; daar zijn peuters/kleuters ronduit slecht in. Dat ze fantasie en werkelijkheid in die levensfase moeilijk kunnen scheiden, heeft niks met (bewust) liegen te maken.
Ik denk dat je het iig zeker geen 'paardje rijden' meer mag noemen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:01 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Staat me nog bij van vroeger op verjaardagen, "paardje rijden" op de knie van een volwassene. Wild op en neer hobbelen en van links naar rechts zwaaien alsof het kind aan het rodeo'en wasWeet niet of dat tegenwoordig nog verantwoord is om te doen.
Daar prikt een kinderrechercheur wel doorheen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:05 schreef bemmis het volgende:
[..]
Dat zou theoretisch kunnen mogelijk maken dat toen het kind naar mama rende(toen papa de man greep) en het uit de hand liep, het kind (wat niks was overkomen) van de volwassenen 'heeft begrepen dat hij aan haar zat' en dat dus ook heeft verklaard ..... het is maar de zoveelste theorie
En daar gaan we weer. De badjuffert ontfermt zich over een kind wat overstuur is en draagt haar het water uit en we hebben het al weer over wat wel en niet magquote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind het ook van de badjuffrouw een overdreven actie, dat jij het 'lief' vond, is jouw perceptie. Er zullen genoeg badjuffrouwen zijn die ook het kind gewoon aan de hand meevoeren. Waarom zou je als badmeester niet gewoon dát als referentiekader nemen? Omdat je vindt dat een lieve badjuffrouw het wel 'mag' en jij ook 'lief' wilt overkomen en het daarom dus ook maar "moet mogen"?
[..]
We hadden het over medische hulp, dan ga je toch niet liggen miepen over dat een badmeester de hulpverlening over moet dragen aan een vrouwelijke collega? Of zeuren over als er ontkleed moet worden? Dat dóé je dan toch gewoon?!? Echt, dat je er überhaupt nog over nadenkt of dat wel "correct" is bevestigt dus precies mijn punt over hoe paranoïde de samenleving is op "pedo's".quote:Vind je niet dat je nu nogal schromelijk overdrijft? We hebben het niet over een willekeurige man maar iemand die handelt vanuit zijn professie. Maar ook binnen beroepsgroepen waar met kinderen wordt gewerkt, gelden gedrags- en omgangsregels.
bijna onvoorstelbaar inderdaad. Maar als ik Cosby in dit stukje bezig zie kan ik niet ontkennen dat ik daar ook wel een ietwat onbehagelijk gevoel bij krijg.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat je het iig zeker geen 'paardje rijden' meer mag noemen.![]()
Maar ik kan me nog goed herinneren dat ik als kind idd op de schoten van ooms en opa's zat en dat er paardje werd gereden en wat niet al. En dat vond ik fantastisch. En geen één van allen hebben ze me ooit onzedelijk betast. Het is bijna niet te geloven toch?
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat je het iig zeker geen 'paardje rijden' meer mag noemen.![]()
Maar ik kan me nog goed herinneren dat ik als kind idd op de schoten van ooms en opa's zat en dat er paardje werd gereden en wat niet al. En dat vond ik fantastisch. En geen één van allen hebben ze me ooit onzedelijk betast. Het is bijna niet te geloven toch?
Dit bedoel je?quote:Zo gaat het damespaard, het damespaard, het damespaard
Zo gaat het damespaard, het damespaard…
Zo gaat het herenpaard, het herenpaard, het herenpaard
Zo gaat het herenpaard, het herenpaard…
Zo gaat de boerenknol, de boerenknol, de boerenknol
Zo gaat de boerenknol, de boerenknol
Oeps… gat in de weg
Ik heb het over beroeps- en gedragregels, die gelden zonder aanziens des persoons of geslacht. Dus óók voor vrouwelijke collega's. Het onderscheid tussen man en vrouw maak jij nu, niet ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En daar gaan we weer. De badjuffert ontfermt zich over een kind wat overstuur is en draagt haar het water uit en we hebben het al weer over wat wel en niet mag.
[..]
We hadden het over medische hulp, dan ga je toch niet liggen miepen over dat een badmeester de hulpverlening over moet dragen aan een vrouwelijke collega? Of zeuren over als er ontkleed moet worden? Dat dóé je dan toch gewoon?!? Echt, dat je er überhaupt nog over nadenkt of dat wel "correct" is bevestigt dus precies mijn punt over hoe paranoïde de samenleving is op "pedo's".
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toen ik 20 jaar geleden met de eerste baby van mijn zus op schoot zat met mijn armen knuffelend om het schattige jong heen geslagen zag onze buurvrouw dat (onze buurvrouw zag altijd alles omdat ze onbeschaamd naar binnen keek bij iedereen). Daar maakte ze dus later een opmerking over tegen mijn moeder. Het was iets in de trant van:"Doet jullie Grrrrrrrr dat zomaar? Vinden jullie dat goed?".
Mijn moeder had in eerste instantie niet door waar de buuv op doelde maar besefte later dus dat de buuv doelde op vermeend kindermisbruik.
M'n fucking neefje! Het eerste kind van m'n zus!En die zou ik dan niet liefdevol op schoot mogen hebben zonder verdacht te zijn? Serieus
Een Limburgse/Duitse variant erop.quote:
Mijn oma kneep altijd in mijn billen als we op bezoek kwamen. Dan kwamen we binnen, zoende we elkaar allemaal (BAH FUCKING PEDO"S KINDEREN ZOENENquote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
bijna onvoorstelbaar inderdaad. Maar als ik Cosby in dit stukje bezig zie kan ik niet ontkennen dat ik daar ook wel een ietwat onbehagelijk gevoel bij krijg.
Vooral met dat steeds op de billen tikken![]()
En dat vind ik dus debiel, dat je het meteen over regeltjes en procedures gaat hebben. De juffert handelde gewoon uit zorgzaamheid (ze was overigens een partij pissig op die jongensquote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb het over beroeps- en gedragregels, die gelden zonder aanziens des persoons of geslacht. Dus óók voor vrouwelijke collega's. Het onderscheid tussen man en vrouw maak jij nu, niet ik.
En ..... newsflash .... ook ten aanzien van het bieden van medische hulp gelden er bepaalde (vaak geschreven!) regels. Of je het nou leuk vindt of niet. Je kunt natuurlijk wel alles willen projecteren op een pedo-hetze maar dan sla je m.i. behoorlijk door in je kruistocht.
Voor de goede orde: een jongetje wordt, bij voorkeur, door een mannelijke collega behandeld en zal indien mogelijk ook door een badjuffrouw worden 'overgedragen', het werkt dus twee kanten op.
Maar nogmaals, als het erop aankomt: nood breekt wet!
Dat dacht ik ook toen ik het hoorde jaquote:
Prima. Dat mag jij vinden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat vind ik dus debiel, dat je het meteen over regeltjes en procedures gaat hebben. De juffert handelde gewoon uit zorgzaamheid (ze was overigens een partij pissig op die jongens) en zorgde prima voor dat meisje.
Je schijnt niet echt te lezen wat ik schrijf he. Ik ga niet in herhaling vallen dus als dat voor jou je wereldbeeld "alleen maar" bevestigt, so be it.quote:Wat medische zorg betreft: als daar echt regels over zijn welk geslacht de voorkeur verdient als behandelaar bevestigt dat alleen maar de seksueel misbruik paranoia.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
en dan meteen daarna probeerde ze je dus te knijpen, om te kijken of je wel een goed vet schaap was.
Oma kneep ook altijd best flink dus je deed ook echt je best om het te ontwijken, was altijd wel hilarisch, ze deed het bij alle kleinkinderen totdat ze te groot en sterk werdenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]![]()
Oom van me beet vaak in mijn neus, en dat deed nog fucking zeer ook![]()
Of een buurman die graag mijn gezicht schuurde met zijn stoppelbaard.
Snap bij nader inzien eigenlijk niet hoe we daar overheen zijn gekomen zonder professionele hulp.
De meeste van die regels zijn niet bedoeld om kindermisbruik te voorkomen, maar om te voorkomen dat mensen die veel met kinderen werken (valselijk) worden beschuldigd van misbruik. Vooral de oudere jeugd kan manipulatief zijn en valse beschuldigingen uiten, bijvoorbeeld omdat avances ("verliefd op de leraar") afgewezen worden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat medische zorg betreft: als daar echt regels over zijn welk geslacht de voorkeur verdient als behandelaar bevestigt dat alleen maar de seksueel misbruik paranoia.
Misschien omdat je buurman en je oom niet met hun hand in jouw onderbroek zaten terwijl ze dat deden?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]![]()
Oom van me beet vaak in mijn neus, en dat deed nog fucking zeer ook![]()
Of een buurman die graag mijn gezicht schuurde met zijn stoppelbaard.
Snap bij nader inzien eigenlijk niet hoe we daar overheen zijn gekomen zonder professionele hulp.
Dat is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Onderschat het belang voor het werken met jonge kinderen ook niet; de valse beschuldiging zal dan niet van het kind zelf komen (uitzonderingen daargelaten) maar -en dan zijn we weer terug bij af- van de ouder of verzorger, niet zelden uit rancune. Of als "noodrem".quote:Op donderdag 29 augustus 2019 06:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De meeste van die regels zijn niet bedoeld om kindermisbruik te voorkomen, maar om te voorkomen dat mensen die veel met kinderen werken (valselijk) worden beschuldigd van misbruik. Vooral de oudere jeugd kan manipulatief zijn en valse beschuldigingen uiten, bijvoorbeeld omdat avances ("verliefd op de leraar") afgewezen worden.
Geen aneurysma, geen inwendige verwonding door "de val van zijn fiets" en ook geen hartaanval. (of zou dat allemaal nog kunnen blijken uit het toxicologisch onderzoek?)quote:Hoe Martin om het leven is gekomen, is nog steeds onduidelijk. Op de plaats delict werd het lichaam onderzocht door een schouwarts. Die keek naar uiterlijke verwondingen en de positie van het lichaam. Vervolgens is er door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) sectie uitgevoerd. Op basis van beide onderzoeken kon geen concrete doodsoorzaak worden vastgesteld. Volgens het OM is het wachten nu op de uitkomsten van het zogeheten toxicologisch onderzoek. Daarin worden zaken als bloed en urine onderzocht. Of het lichaam van Martin reeds is vrijgegeven voor de nabestaanden, is niet bekend.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ossierkast~a55e7600/quote:Met andere woorden: het handelen van Martin kan van invloed zijn geweest op de reactie van de vijf mannen. Maar wat is de waarde van een onderzoek, waarin slechts één helft van het verhaal wordt belicht? In theorie kunnen de vijf mannen met hun verklaringen zelf invulling geven aan de gebeurtenissen. De hoofdrolspeler is er niet meer om het tegen te spreken.
Door zijn eigen dochter.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, best veel eik.
Politiebaas op Schiermonnikoog die door z'n dochter valselijk beschuldigd werd bv.
Of een ander eiland, kan ook
Veel leerkrachten.
Mijn grootvader.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:34 schreef bemmis het volgende:
[..]
Plus; Statistisch zijn het meestal juist familieleden/1e kringcontacten die kinderen misbruiken
Inderdaad, echt ook moeite doen om het kontje te raken. Viespeuk.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:14 schreef Woelwater het volgende:
De vrouw van een van mijn beste vrienden heeft ook haar vader van incest beschuldigd. Bleek later ook niet waar te zijn en een gevolg te zijn van psychische problematiek van haarzelf. Heeft verder nooit de pers gehaald (wel rechtszaak geweest).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Door zijn eigen dochter.
Dat is van een heel andere orde dan omdat man in de omgeving van kinderen.
En zelfs als je de zaken meneemt waarbij een dochter een uitgebreidde valse beschuldiging neerlegt bij haar vader is het nog op 1 hand te tellen bij wijze van spreken.
Ik zeg niet dat het nooit gebeurd, wel dat het geen schering en inslag is.
Niet in die mate dat een man alleen overal en nergens scheve blikken krijgt van ouders. Dat het 'pedo alarm' afgaat en je maar zo ineens de lul kan zijn als je normaal doet.
Ook zeg ik niet dat niemand een te gevoelig 'pedo alarm' heeft. Het komt wel degelijk voor.
En ik vind het erg jammer dat normale mannen (het overgrote deel van de mannen) zich daardoor beperkt voelen.
Er mag wat mij betreft echt wel wat gedaan worden om die angst weg te nemen.
Dat onbehagelijke gevoel zal meer komen vanuit de kennis van nu (hoewel er geen enkele aanwijzing is dat hij ook aan kinderen heeft gezeten trouwens).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 02:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
bijna onvoorstelbaar inderdaad. Maar als ik Cosby in dit stukje bezig zie kan ik niet ontkennen dat ik daar ook wel een ietwat onbehagelijk gevoel bij krijg.
Ik dacht dat je er een van 7 en een peuter had. Doe je dat ook nog als ze 16 zijn?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat onbehagelijke gevoel zal meer komen vanuit de kennis van nu (hoewel er geen enkele aanwijzing is dat hij ook aan kinderen heeft gezeten trouwens).
Zo heel bijzonder vind ik het niet. Ik geef mijn dochters ook wel eens een tik tegen de billen en dat deed ik met voetbal ook bij medespelers na het vieren van een doelpunt oid. Zie er zelf dus werkelijk niets seksueels in.
Dat (en dat).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat onbehagelijke gevoel zal meer komen vanuit de kennis van nu (hoewel er geen enkele aanwijzing is dat hij ook aan kinderen heeft gezeten trouwens).
Wat een vraagquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:57 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik dacht dat je er een van 7 en een peuter had. Doe je dat ook nog als ze 16 zijn?
Oh, sorry, was grappig bedoeld. Ik ben juist van het niet zo krampachtige, ondanks dat ik zelf misbruikt ben door mijn grootvader.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat (en dat).
Ik kan me werkelijk geen enkel onbehaaglijk gevoel herinneren toen het destijds op TV was; integendeel (en die kinderen maken nou ook niet een bepaald traumatische indruk op mij). Nu echter wordt het als 'not done' gezien (en dat bepaalt toch mede je beeld nu). Maar of je dát Cosby aan kunt rekenen en hem dáárom 'viespeuk' toe mag werpen?
Geen idee.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:57 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik dacht dat je er een van 7 en een peuter had. Doe je dat ook nog als ze 16 zijn?
Het sowieso alleen nog maar om een redelijk vermoeden. Dat is al genoeg om in het voordeel van de verdachten te werken.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook zonder dat er een rechtszaak over zal komen (de 'verdachte' is immers niet meer onder ons), is onderzoek naar de aanleiding idd noodzakelijk. Het zou mij hoogstelijk verbazen als het bericht kwam dat ze het onderzoek naar het zedenmisdrijf staken omdat "het toch niet meer tot een rechtszaak komt tegen Martin".
Of het nou een redelijk vermoeden is, of hij heeft echt wat gedaan, het pleit die mannen niet vrij van dood door schuld, als vast komt te staan dat hij als gevolg van dat optreden overleden is.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:39 schreef HiZ het volgende:
Het sowieso alleen nog maar om een redelijk vermoeden. Dat is al genoeg om in het voordeel van de verdachten te werken.
Nee, dat is me even iets te makkelijk. Vermoedens kunnen evengoed ongegrond zijn en moeten daarom uitgezocht worden, willen ze ontlastend werken.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het sowieso alleen nog maar om een redelijk vermoeden. Dat is al genoeg om in het voordeel van de verdachten te werken.
Verstikking laat ook sporen achter, dit kunnen ze makkelijk zien.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Geen aneurysma, geen inwendige verwonding door "de val van zijn fiets" en ook geen hartaanval. (of zou dat allemaal nog kunnen blijken uit het toxicologisch onderzoek?)
Dan gaat mijn gedachte toch richting omgekomen door verstikking nadat het lucht uit zijn longen is geperst door de 300 kilo die bovenop hem heeft gelegen.
Toch fijn dat ze dit ook nog even belichten in het artikel:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ossierkast~a55e7600/
Ok thx, het zou dus alsnog uit het toxicologisch onderzoek kunnen blijken zodat ze het met grotere zekerheid naar buiten kunnen brengen, als verstkking de oorzaak is.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Verstikking laat ook sporen achter, dit kunnen ze makkelijk zien.
http://actioma.eu/2014/04/bewijs-en-verdediging-moordzakenquote:Vaak treden bij wurging of verstikking stipvormige kleine bloedinkjes op in met name de ogen, hersenen of maag en darmen. Lange tijd zijn deze bloedinkjes als klassieke verschijnselen van verwurging, verstikking en/of smoren aangemerkt. Pathologen zijn echter tegenwoordig terughoudender in het beoordelen daarvan. Meestal spreken zij erover in termen dat deze verschijnselen kunnen passen bij, maar niet bewijzend zijn voor de doodsoorzaak van wurging. Een relatief nieuw bewijs voor het vaststellen van wurging als doodsoorzaak is het aantreffen van thyreoglobuline in het bloed of urine van het slachtoffer. Thyreoglobuline is een hormoon dat door de schildklier wordt afgescheiden. De normale waarde bij een gemiddelde mens bedraagt ± 55 microgram. Maar uit medisch-wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat bij doden, die manueel gewurgd zijn, thyreoglobuline-concentraties van ± 250 tot 850 microgram gemeten zijn. Vanaf 2009 is deze toxicologische bewijsvoering door diverse rechterlijke colleges aanvaard.
Maar dit ging over bang zijn als je buiten normaal doet tegen een kind. Dat ouders dan met argusogen kijken of erger.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vrouw van een van mijn beste vrienden heeft ook haar vader van incest beschuldigd. Bleek later ook niet waar te zijn en een gevolg te zijn van psychische problematiek van haarzelf. Heeft verder nooit de pers gehaald (wel rechtszaak geweest).
Ik denk dus dat het toch vaker voorkomt dan je zou denken.
Om als man je daardoor beperkt te voelen is vers twee natuurlijk.
Oh ja joh? Dus iemand kan zo voor mij bang worden dat hij sterft en dan heb ik een moord gepleegd? Ik mag wel uitkijken. Of lukt dat alleen bij angsthazen die net een pedofiel zedenmisdrijf hebben gepleegd? En weten dat ze wellicht het verdere leven van een kind verwoest hebben....quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zou me niet verbazen als blijkt dat Martin letterlijk van angst is gestorven.
Maar zijn moordenaars zijn vrij en worden als helden vereerd.
Als je nu nog steeds over 'moordenaars' spreekt, ben je echt niet serieus te nemen. Je diskwalificeert jezelf volkomen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zou me niet verbazen als blijkt dat Martin letterlijk van angst is gestorven.
Maar zijn moordenaars zijn vrij en worden als helden vereerd.
Makkelijk.. Verdedig niemand maar het staat nog steeds niet vast dat het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.. Dat ze vijf man op een lijk hebben aangetroffen daarentegen. . .quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:36 schreef gombro het volgende:
Verdedigers van smeerlappen zijn voor mij smeerlappen. Fijna avond verder!
Dat eerste moet ik je gelijk in geven, dat staat inderdaad nog niet vast.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:40 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Makkelijk.. Verdedig niemand maar het staat nog steeds niet vast dat het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.. Dat ze vijf man op een lijk hebben aangetroffen daarentegen. . .
Dat het er vijf waren klopt inderdaad niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat eerste moet ik je gelijk in geven, dat staat inderdaad nog niet vast.
Voor zover ik had gelezen was de man bij aankomst van de politie nog niet overleden... maar dat kan inmiddels gewijzigd zijn. Als hij nog niet was overleden, hebben ze ook geen "vijf man op een lijk" aangetroffen.
https://nos.nl/artikel/22(...)enheid-bij-dood.htmlquote:Vier omstanders hielden de man vervolgens vast in afwachting van de komst van de politie. Bij aankomst bleek dat hij was overleden en werden de vier aangehouden. De vader van het meisje meldde zich vervolgens zelf bij de politie.
Pedofilie en kindermisbruik moet bestreden worden. Maar om te spreken over "verwoest" terwijl nog helemaal niet bekend is van welk zedenmisdrijf de dove man verdacht wordt? Hoe ernstig kán dit trouwens zijn in een openbare speeltuin onder toezicht van ouders.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 20:14 schreef gombro het volgende:
[..]
Oh ja joh? Dus iemand kan zo voor mij bang worden dat hij sterft en dan heb ik een moord gepleegd? Ik mag wel uitkijken. Of lukt dat alleen bij angsthazen die net een pedofiel zedenmisdrijf hebben gepleegd? En weten dat ze wellicht het verdere leven van een kind verwoest hebben....
Als iemand al is overleden, word je niet meer gereanimeerd lijkt me... Niet dat je er dan goed aan toe bent, maar iemand die is doodverklaard bij aankomst beginnen ze toch niet meer aan?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat het er vijf waren klopt inderdaad niet.
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)enheid-bij-dood.html
Ze hebben nog wel geprobeerd hem te reanimeren dacht ik.
Doodverklaren kan alleen worden gedaan door een bevoegd arts (of in het leger wanneer hoofd een romp minimaal 1 meter van elkaar zijn gescheiden).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als iemand al is overleden, word je niet meer gereanimeerd lijkt me... Niet dat je er dan goed aan toe bent, maar iemand die is doodverklaard bij aankomst beginnen ze toch niet meer aan?
Maar goed, ze hebben prins Friso toen ook meer dan een uur gereanimeerd, terwijl dat normaal maximaal 20 minuten is. Wellicht was die in andere omstandigheden ook als reeds overleden beschouwd.
Dank voor de info. Maar dan wordt dus pas achteraf door een bevoegd arts bepaald dat de persoon al was overleden op het tijdstip van arriveren van de politie?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Doodverklaren kan alleen worden gedaan door een bevoegd arts (of in het leger wanneer hoofd een romp minimaal 1 meter van elkaar zijn gescheiden).
Dus bij een ogenschijnlijk levenloos lichaam wordt in principe altijd gereanimeerd. Ook, of juist, als het hart niet meer klopt, kun je soms iemand nog reanimeren door hartmassage en mond-op-mondbeademing.
Dat je er ook nog serieus op ingaatquote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Pedofilie en kindermisbruik moet bestreden worden. Maar om te spreken over "verwoest" terwijl nog helemaal niet bekend is van welk zedenmisdrijf de dove man verdacht wordt? Hoe ernstig kán dit trouwens zijn in een openbare speeltuin onder toezicht van ouders.
Het is waarschijnlijker dat dit kind de rest van zijn leven moet doorbrengen in de wetenschap dat er ooit een dove man is vermoord omdat het op dat moment in een speeltuintje aanwezig was.
Het hysterische gedrag van ouders leidt veelal tot meer schade dan het zedenmisdrijf zelf, dat is vrij algemeen bekend.
Je vergeet een opmerkelijk stukje:quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:20 schreef IriYe het volgende:
“Volgens sommige omwonenden was het meisje al naakt. Toen de vader van het meisje verhaal kwam halen ontstond een worsteling met Martin, die amper kon praten. Daarop schoten vier mannen te hulp die in een tuin aan het speelveldje zaten. Alle vijf mannen (van 36, 38, 46 en 54 jaar uit Assen en een 27-jarige uit Kampen) werkten de grote Martin tegen de grond en hielden hem in bedwang. In de hoek van het speeltuintje lag Martin ruim twintig minuten lang te worstelen om aan zijn ‘burgerarrest’ te ontkomen. (…) De een hield zijn benen vast, de ander zijn armen, een derde zijn lichaam. Martin probeerde zich de hele t ijd te ontworstelen. Totdat hij niet meer bewoog.”
https://www.misdaadjourna(...)isje-4-was-al-naakt/
Ook de twee reacties onder het bericht zetten hem niet meteen op de brandstapel.quote:Dat is nogal wat. Lijkt me nogal relevant: of het klopt dat het meisje daar bloot rondliep. Ook gezien de rest van de actie vraag je je toch af wat voor volk dat is, die verdachten (want dat zijn het nog wel). En vooral wat er precies is gebeurd. Uit wat je er tot nu toe van kunt opmaken krijg je bepaald niet het idee dat ‘de verdachten’ het achterste van hun tong hebben laten zien.
Maar het politiebericht wel. Zedenmisdrijf. Basta. Deal with it.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:28 schreef Woelwater het volgende:
Ook de twee reacties onder het bericht zetten hem niet meteen op de brandstapel.
Ook niet.. Aanname, zo ingewikkeld is dat niet.. Als tien man beweren dat ze jou betrapt hebben met een kind zou jij ook opeens pedo zijn volgens je eigen kortzichtige denkwijze, of het nou waar is of niet..quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:46 schreef gombro het volgende:
[..]
Maar het politiebericht wel. Zedenmisdrijf. Basta. Deal with it.
quote:Over pedofilie
Een pedofiel is een volwassene met een seksuele aantrekking tot kinderen en dit wordt gezien als een geaardheid. Een pedofiel handelt niet naar zijn gevoelens. Iemand die dit wel doet, is een pedoseksueel en maakt zich schuldig aan kindermisbruik. Veel plegers van kindermisbruik hebben geen pedofiele gevoelens. Vaak is er sprake van een depressie of alcoholverslaving of dergelijke waardoor zij over de schreef gaan. Uit het rapport van de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen blijkt dat slechts 20 procent van de veroordeelde kindermisbruikers pedofiel is. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat veel kindermisbruik plaatsvindt binnen het gezin.
Niet relevant. Het politiebericht zegt dat Martin haar verkracht heeft en het kind daardoor getraumatiseerd is. Pedo dus. Burn him! Basta!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:07 schreef deedeetee het volgende:
https://www.libelle.nl/mensen/interviews-2/elises-zoon-pedofiel/
[..]
Jij spoort niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet relevant. Het politiebericht zegt dat Martin haar verkracht heeft en het kind daardoor getraumatiseerd is. Pedo dus. Burn him! Basta!
Weer zo’n smeerlap minder, prima![]()
Wat wilt dat zeggen? Dat de uitvaart plaats kan vinden? Ze zeggen erbij dat het onderzoek nog loopt?quote:
Dat de familie afscheid van hem kan nemen en een uitvaart kan regelen iddquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:22 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat wilt dat zeggen? Dat de uitvaart plaats kan vinden? Ze zeggen erbij dat het onderzoek nog loopt?
Nog raar want hoe wil je een begraven of gecremeerd lichaam onderzoeken? Maar wellicht is het lichamelijke onderzoek klaar..quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat de familie afscheid van hem kan nemen en een uitvaart kan regelen idd
Werd?quote:Ondanks dat de man is overleden, wordt het gemelde zedendelict waarvan hij verdacht werd onderzocht.
Zie mijn edit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:24 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nog raar want hoe wil je een begraven of gecremeerd lichaam onderzoeken? Maar wellicht is het lichamelijke onderzoek klaar..
Och taalfouten in nieuws artikelen xD Ik lees er al standaard overheen, maar als je er op gaat letten dan is het bizar.quote:
Ja, werd. Strafvervolging stopt bij overlijden, dus na je dood ben je per definitie geen verdachte meer.quote:
Nee klopt, IK spoor nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Jij spoort niet.
Wat je doet is strafbaar, is dat doorgedrongen in je zaagselkop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Het onderzoek was vanaf het begin al ondeugdelijk omdat de andere kant van het verhaal niet meer verteld kan worden. Iedereen in die buurt heeft kinderen, en die reageren zoals hier : "dood aan alle pedo's". Het is het OM, die 5 mannen en de rest van NL tegen die dode man die zichzelf niet meer kan verdedigen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:27 schreef ondeugend het volgende:
Samen met de bevindingen kan het onderzoek nog steeds plaatsvinden natuurlijk. Naast getuigenverslagen leggen etc.
Iig hebben ze het lichaam niet meer nodig of kunnen ze er niks meer mee
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee klopt, IK spoor niet
Gast ik kan aangifte doen van je teksten. Dan ga je wel erg ver denk je niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wet heeft schijt aan sarcasme. En ik ook, ik ben gewoon slecht in het herkennen ervan. Maar dan nog is dit geen goede sarcasme."magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
Zijn kant van het verhaal valt niet meer te horen idd. Maar daarom hoef je het niet meer niet te onderzoeken. De vijf worden ook nog steeds verdacht van betrokkenheid bij zijn doodquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:29 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het onderzoek was vanaf het begin al ondeugdelijk omdat de andere kant van het verhaal niet meer verteld kan worden. Iedereen in die buurt heeft kinderen, en die reageren zoals hier : "dood aan alle pedo's". Het is het OM, die 5 mannen en de rest van NL tegen die dode man die zichzelf niet meer kan verdedigen.
Eens, al vind ik het vreemd dat er geen tekenen van geweld zijn. Ook als hij nog leefde zouden er tekenen van zijn aanhouding geweest zijn. Iedereen die 5 volwassen mannen bovenop zich krijgt, krijgt schade. Of het moet dusdanig proportioneel geweest zijn. Ik vraag het me af. Veel kindereigenaren zijn zeer fel tegen pedo's (of mensen die ze verdenken pedo zijnde) en dan is blijkbaar alles geoorloofd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zijn kant van het verhaal valt niet meer te horen idd. Maar daarom hoef je het niet meer niet te onderzoeken
Hey 't is goed met je. Anders lees je even ALLE posts hier, wellicht 'herken' je dan e.e.a.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:30 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Gast ik kan aangifte doen van je teksten. Dan ga je wel erg ver denk je niet?
De wet heeft schijt aan sarcasme. En ik ook, ik ben gewoon slecht in het herkennen ervan. Maar dan nog is dit geen goede sarcasme.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee klopt, IK spoor niet
Of jouw sarcasmeorgaan is stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Oproepen tot het doden van mensen zie ik hier zelden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Hey 't is goed met je. Anders lees je even ALLE posts hier, wellicht 'herken' je dan e.e.a.
Nee hoor, niks mis mee. Als je de parodie niet herkent, zeg dan niksquote:
Een ander woord voor ouder. Dat had jij er ook wel uitgehaald dacht ik.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:35 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Oproepen tot het doden van mensen doden zie ik hier zelden.
Toch raar dat ze het hier nog wel hadden over "wordt verdacht van.." terwijl hij toen al net zo dood was.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, werd. Strafvervolging stopt bij overlijden, dus na je dood ben je per definitie geen verdachte meer.
Inderdaad, zeer discutabel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Toch raar dat ze het hier nog wel hadden over "wordt verdacht van.." terwijl hij toen al net zo dood was.
https://www.dvhn.nl/drent(...)erkast-24772130.html
Ik snap best wat je bedoelt, maar het woord bestaat niet en dat heeft natuurlijk een reden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:36 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Een ander woord voor ouder. Dat had jij er ook wel uitgehaald dacht ik.
Vertel het eens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik snap best wat je bedoelt, maar het woord bestaat niet en dat heeft natuurlijk een reden.
quote:
Zo zien ouders dat niet. Het is HUN kind. Mensen die dat betwijfelen zullen het bezuren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent eigenaar van een auto, een huis, een blik tomatensoep of een ding naar keuze. Niet van een kind.
Eh. Ik ben dus ouder en ik vind mijn kinderen inderdaad MIJN kinderen, net zoals ik MIJN ouders m’n ouders vind, maar niet zoals ik mijn auto mijn auto vind. Je kind is iets heel anders dan je “eigendom”.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Zo zien ouders dat niet. Het is HUN kind. Mensen die dat betwijfelen zullen het bezuren.
Ze behandelen hun kind natuurlijk niet als een product.
Het is dus wel je eigendom, maar je behandelt je kind niet als een artikel. Precies zoals ik dus al zei.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh. Ik ben dus ouder en ik vind mijn kinderen inderdaad MIJN kinderen, net zoals ik MIJN ouders m’n ouders vind, maar niet zoals ik mijn auto mijn auto vindt. Je kind is iets heel anders dan je “eigendom”.
Eh. Nee. Je kind is niet je eigendom. Het is je vlees en bloed en je verantwoordelijkheid, maar niet je bezit. Zodra je kind dat kan gaat het eigen beslissingen maken en zijn of haar eigen weg. Je kan dan niet “beslissen” over (of voor) je kind zoals je over je eigendom wel kan doen. Ik vind het echt iets heel anders.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:03 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is dus wel je eigendom, maar je behandelt je kind niet als een artikel. Precies zoals ik dus al zei.
Er is niets mis met die gedachte hoor, het is gewoon een constatering.
Klopt. Dit verhaal riekt van alle kanten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:10 schreef UitStraling het volgende:
De feiten, naakt kind in een speeltuin samen met gehandicapte man, vijf volwassen mannen die wat bier hadden gedronken en de gehandicapte man vervolgens hebben laten stikken.
Waren die mannen ook niet van Molukse afkomst las ik ergens?
Een soort eigendomsgevoel heeft een ouder wel. Loslaten is bijvoorbeeld bijzonder zwaar rond de autonome pubertijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh. Nee. Je kind is niet je eigendom. Het is je vlees en bloed en je verantwoordelijkheid, maar niet je bezit. Zodra je kind dat kan gaat het eigen beslissingen maken en zijn of haar eigen weg. Je kan dan niet “beslissen” over (of voor) je kind zoals je over je eigendom wel kan doen. Ik vind het echt iets heel anders.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is just a duck.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Klopt. Dit verhaal riekt van alle kanten.
Inderdaad. De kans is wel heel klein dat het gebeurt is zoals het gepresenteerd wordt. Moet wel bizar toeval zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is just a duck.
Inderdaad. Als dat tenminste hier het geval was. Dan kan de patholoog het tijdstip van overlijden proberen zo goed mogelijk in te schatten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dank voor de info. Maar dan wordt dus pas achteraf door een bevoegd arts bepaald dat de persoon al was overleden op het tijdstip van arriveren van de politie?
Hoe betrouwbaar is dat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad. Als dat tenminste hier het geval was. Dan kan de patholoog het tijdstip van overlijden proberen zo goed mogelijk in te schatten.
Verandert dat de zaak?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:10 schreef UitStraling het volgende:
Waren die mannen ook niet van Molukse afkomst las ik ergens?
Geen idee. Ik denk dat verklaringen van omstanders en politie betrouwbaarder informatie opleveren dan een lijkschouwing achteraf.quote:
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.quote:
Misschien ook wel niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.
Nee, misschien niet. Maar feit blijft dat de dove man is overleden en dat de politie deze vijf "helden" aantroffen op het lijk van de overleden man. Of, als hij op dat moment nog niet dood was, op het stervende lichaam van het slachtoffer.quote:
Er stonden twee man te vliegeren met Molukse vechtvliegers, weet niet of je er dan zomaar vanuit kan gaan dat die personen twee Molukkers waren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.
Alhoewel.. Als ik hier zoek naar Assen bij fighters staan er wel twee (hoogstwaarschijnlijk) Molukkers bij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ha! Die aggressiviteit kwam dus niet uit de lucht vallen.
Ja, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 19:18 schreef DoubleUU het volgende:
Als je iemand vanuit je burgerlijke stand staande houd, dan ben je ook verantwoordelijk voor diens gezondheid dunkt me zo. Iemand laten sterven zonder hulp te verlenen is ook strafbaar.
Nee hoor, die situatie is fundamenteel compleet anders. Dat je onder water na enkele minuten vanzelfsprekend verdrinkt, weet iedereen. Dat je in vuur vanzelfsprekend verbrandt ook. Je bent dus in gebreke als je dat laat gebeuren. Hier was het helemaal niet vanzelfsprekend dat de tuinman zou sterven door hem stevig vast te houden. Onzin dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Een extreem voorbeeld: stel dat je iemand betrapt op een mogelijk zedenmisdrijf midden in een zwembad. En je houdt de verdachte in het water vast tot de politie komt. Als die arriveert, dan blijkt de man per ongeluk verdronken.
In dit geval zullen meer mensen waarschijnlijk zeggen: ja, waarom heb je die man laten verdrinken? Dat is niet goed.
De situatie in de speeltuin is exact hetzelfde, maar dan zonder water. De verdachte is dood.
Niemand sterft door stevig vasthouden. Onzin dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:47 schreef gombro het volgende:
[..]
Nee hoor, die situatie is fundamenteel compleet anders. Dat je onder water na enkele minuten vanzelfsprekend verdrinkt, weet iedereen. Dat je in vuur vanzelfsprekend verbrandt ook. Je bent dus in gebreke als je dat laat gebeuren. Hier was het helemaal niet vanzelfsprekend dat de tuinman zou sterven door hem stevig vast te houden. Onzin dus.
Nee precies. En waar hij wel aan is overleden weet voorlopig dus alleen God. En jij natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Niemand sterft door stevig vasthouden. Onzin dus.
Nee, ik weet ook niet waaraan hij is overleden. Maar ik weet wel dat die vijf man iets te maken hebben met dat overlijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:49 schreef gombro het volgende:
[..]
Nee precies. En waar hij wel aan is overleden weet voorlopig dus alleen God. En jij natuurlijk.
Pas maar op met wat je zegt; straks heb ook jij een aangifte aan je broek wegens smaadquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:28 schreef deedeetee het volgende:
De tuinman is overleden aan pedofieliteit.
google kent t woord ook nog en ik dacht nog wel t juist uitgevonden te hebben
Kan ik die mensen niet eens kwalijk nemenquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 00:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Pas maar op met wat je zegt; straks heb ook jij een aangifte aan je broek wegens smaad
Precies dit.. Die vader roept iets waargenomen te hebben en de vier die erop af zijn gestormd zijn nemen dat aan als zijnde absoluut gebeurd. Het is wel heel heel vreemd dat er na zo'n lange tijd nog steeds geen eenduidig verhaal naar buiten is gekomen wát er dan gebeurd zou zijn..quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:09 schreef deedeetee het volgende:
Getuigen verklaringen in dergelijke dramatische omstandigheden zijn niet veel waard. De een roept iets en dan hebben 3 anderen dat - in hun herinnering - daadwerkelijk gezien....
Misschien hebben die programmamakers meer consideratie met het belang van een klein getraumatiseerd meisje dan jij....quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:04 schreef Woelwater het volgende:
normaal zijn programma's als Hart van Nederland er als de kippen bij om omstanders of buurtgenoten te interviewen maar in dit geval is het doodse stilte gebleven vanuit Assen.
Klopt, frappant is wel, en daar zijn wel mensen die daar, terecht m.i., verandering in willen brengen juridisch gezien, eigenaar van een huisdier bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent eigenaar van een auto, een huis, een blik tomatensoep of een ding naar keuze. Niet van een kind.
Nou, ik denk dat je de programmamakers echt teveel credits geeft.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:02 schreef gombro het volgende:
[..]
Misschien hebben die programmamakers meer consideratie met het belang van een klein getraumatiseerd meisje dan jij....
Eigenaardige is dat of niemand zag dat die man oiv / agv de uitgeoefende dwang / het geweld aan het creperen was of dat men het wel zag en dus niet daarnaar gehandeld heeft bijv. door na bewustzijnsverlies een reanimatie op te starten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:49 schreef DoubleUU het volgende:
Mensen begrijpen blijkbaar niet dat een aangerand meisje nog kan leven. Een moordenaar van een meisje van dezelfde leeftijd krijgt toch ook geen doodstraf? Die krijgt hooguit 10 jaar.
Deze 5 gasten hebben gezien dat hij stikte ofzo, en die hebben het laten gaan, onder het motto van : weer een pedo minder. Ik zet er 500 euro op.
En kans is groot dat de diagnose trauma helemaal niet gesteld is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je de programmamakers echt teveel credits geeft.
Kans is groter dat niemand met ze wilde praten.
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:10 schreef MadameMossel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)familie-overgedragen
De vrienden hebben nog steeds hun twijfels.
Precies. Het is pure, trol-achtige, speculatie. Zolang we niet weten wat het veronderstelde zedendelict precies inhoudt, valt er geen zinnig woord over te zeggen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:27 schreef r_one het volgende:
[..]
En kans is groot dat de diagnose trauma helemaal niet gesteld is.
Helemaal mee eens, ik vind het nog steeds een vaag verhaal. Ik denk dat ze hopen dat het dood bloed.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.
We zijn nu een week verder en er is nog geen filmpje van het incident opgedoken, terwijl normaal altijd iedereen direct met zijn telefoon klaar staat.
Het is dan ook nog niet afgesloten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.
We zijn nu een week verder en er is nog geen filmpje van het incident opgedoken, terwijl normaal altijd iedereen direct met zijn telefoon klaar staat.
Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is dan ook nog niet afgesloten.
Het is eerder zo dat omdat iedereen antwoorden wilde ze een voorlopig idee hebben neergelegd. En tot nu toe lijkt het hier en hier op.
Gedegen onderzoek kost nu eenmaal tijd en een groot deel ervan is heel erg saai (nou ja, media wise dan). Gaat om kleine details duidelijk krijgen en vaak veel van hetzelfde herhalen. Controle op controle, vanuit elke hoek naar hetzelfde kijken e.d..
Het echte leven is geen film, geen doorlopende actie. Er zijn meestal geen spannende twists, geen mind-blowing bewijzen die alles veranderen. Vaker dan wie dan ook wil komt de waarheid niet eens boven, of is de waarheid gewoonweg dikke pech, samenloop van verschillende, op zichzelf niet spannende, omstandigheden.
Voor elke stap die zorgvuldig genomen wordt geld slow and right beats fast and wrong.
Dat bijt met de 'behoefte' van omstanders om te weten wat er gebeurd is. Wij willen vandaag zekerheid, maar die zekerheid kan vandaag niet gegeven worden.
Dat snelle en veel zorgt voor veel fouten. Zorgt voor meer verwarring, minder duidelijkheid.
Laat de mensen wiens werk dit is hun werk doen. Geef ze de tijd ervoor. Begrijp dat zorgvuldigheid tijd kost en ze daar ruimte voor moeten hebben.
Mwah, het lijkt me voor de vader van Martin toch wat prettiger als hij de moordenaars van zijn zoon gestraft ziet worden.. En voor velen trouwens, doofpot geeft het signaal af dat iedereen maar vogelvrij is bij een groep onbekenden die van alles kunnen verklaren als het slachtoffer het niet meer kan navertellen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
In je eigen woorden: aannames. Misschien is de vader wel blij dat die viezerik dood is. En geen kinderlevens meer kan verwoesten. Zou ik wel zijn. En zou jij ook moeten zijn. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een andere agenda hebt...quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:22 schreef Woelwater het volgende:
Mwah, het lijkt me voor de vader van Martin toch wat prettiger als hij de moordenaars van zijn zoon gestraft ziet worden..
Stel je voor, je kunt niet ademen, omdat ze je borstkas ingedrukt houden met hun gewicht. En je kunt niet roepen: "ik krijg geen lucht!"quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
Eigenaardige is dat of niemand zag dat die man oiv / agv de uitgeoefende dwang / het geweld aan het creperen was of dat men het wel zag en dus niet daarnaar gehandeld heeft bijv. door na bewustzijnsverlies een reanimatie op te starten.
Heb je een bron dat het om allochtonen zou gaan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."
In werkelijkheid gaat het echter allemaal zo traag als dikke stront door een dunne trechter, omdat er gewoon niet hard wordt gewerkt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door mensen met een 32 uur baantje (max) en daar gaat zeker 60% tijd vanaf voor het invullen van rapporten, meewerken aan interne onderzoeken, afdelingsborrels, vergaderingen, en noem maar op.
Het gaat hier om een moordpartij (of doodslag of dood door schuld) op klaarlichte dag met vele getuigen, waaronder de politie zelf!
De gehele beoordeling en afhandeling van deze zaak had vorige week al afgerond kunnen zijn. Maar men gooit het op de lange baan, onder in de la en we zien wel. De zaak is beladen, want er zijn allochtonen bij betrokken, dus voor je het weet heb je weer een klacht over racisme aan je broek. De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
Ja, dat verhaal ken ik. In dit soort precaire zaken is de wil om een schuldige te hebben, van zowel de kant van de slachtoffers als de kant van politie/justitie, vaak bijzonder sterk. En dan wordt de zorgvuldigheid wel eens uit het oog verloren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:52 schreef the-eye het volgende:
Misschien enigszins off-topic maar wel interessant om even te lezen
https://www.trouw.nl/nieu(...)ing-krijgt~b8ada6ed/
What the f* is kinderen lastig vallenquote:Man valt kinderen lastig in wijken Peelo en Pittelo
Gisteren kregen wij informatie dat een man in de wijken Peelo en Pittelo kinderen lastig zou vallen.
Nou, ik ken gelukkg geen viespeuken die zich zulke vragen überhaupt moeten stellen. Voor normale mannen is die grens overduidelijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 20:12 schreef Woelwater het volgende:
What the f* is kinderen lastig vallen![]()
Valt tegen kinderen praten ook (al) onder lastig vallen?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:22 schreef gombro het volgende:
[..]
Nou, ik ken gelukkg geen viespeuken die zich zulke vragen überhaupt moeten stellen. Voor normale mannen is die grens overduidelijk.
Het antwoord op die vraag was de hele wereldgeschiedenis lang duidelijk: blijf met je gore rotpoten van kinderen af. Moeilijk?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:27 schreef capricia het volgende:
Ik ben vrouw en vind het een oprechte vraag.
??quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:39 schreef gombro het volgende:
[..]
Het antwoord op die vraag was de hele wereldgeschiedenis lang duidelijk. En nu opeens niet meer? Blijf met je poten van kinderen af. Moeilijk?
Interessant en ergens wel van toepassing. Het geeft maar weer eens aan dat in het kader van zedendelicten icm kinderen tunnelvisie snel op de loer ligtquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:52 schreef the-eye het volgende:
Misschien enigszins off-topic maar wel interessant om even te lezen
https://www.trouw.nl/nieu(...)ing-krijgt~b8ada6ed/
Dus zelfs met je eigen kind ben je nog niet gevrijwaard van dat soort walgelijke beschuldigingen.quote:Volgens Coupland, die in het dagelijkse leven bodyguard is en zijn vrije tijd actief is als dj, is het al de tweede keer in een paar jaar tijd dat hij vals wordt beschuldigd van kindermisbruik en zelfs pedofilie.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:37 schreef Woelwater het volgende:
Want aangesproken worden door een doofstom persoon zal voor een kind best wel eens als "lastig" ervaren kunnen zijn.
Nou ja, alleen maar beter als hij dat niet geweest is. Maar het is nieuw voor me dat een doofstom persoon ook geen geluid kan maken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe dan?
DoofSTOM, betekent dat hij niet kon horen en niet kon spreken.
Hij kan haar niet aangesproken hebben.
Het was trouwens nog even terugkomend op bericht #276quote:Doofstom was een term voor mensen die doof zijn en daarnaast niet of slecht verstaanbaar kunnen spreken.
Dat klopt ook weer niet. Een dove persoon kan wel geluiden maken, maar niet verstaanbaar praten.quote:Op zondag 1 september 2019 00:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, alleen maar beter als hij dat niet geweest is. Maar het is nieuw voor me dat een doofstom persoon ook geen geluid kan maken.
[..]
Het was trouwens nog even terugkomend op bericht #276
Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.quote:Op zondag 1 september 2019 10:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat klopt ook weer niet. Een dove persoon kan wel geluiden maken, maar niet verstaanbaar praten.
Eigenlijk is ook een ouderwetse woord, vroeger werd doven ook als lager, dom, mentaal gestoorden aangezien. En doven waren in vorige eeuw ook al onderdrukt.
Maar goed. Deze discussie is al vele topics terug geweest.
Of je gebaart het.quote:Op zondag 1 september 2019 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.
Dat zijn dan helpende handen. Practiserende pedo's hebben gore rotpoten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:42 schreef capricia het volgende:
Mijn man doet dat ook.
Is dat een probleem?
Zou jij geen pleister plakken? En het kind laten huilen?
Zucht.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."
In werkelijkheid gaat het echter allemaal zo traag als dikke stront door een dunne trechter, omdat er gewoon niet hard wordt gewerkt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door mensen met een 32 uur baantje (max) en daar gaat zeker 60% tijd vanaf voor het invullen van rapporten, meewerken aan interne onderzoeken, afdelingsborrels, vergaderingen, en noem maar op.
Het gaat hier om een moordpartij (of doodslag of dood door schuld) op klaarlichte dag met vele getuigen, waaronder de politie zelf!
De gehele beoordeling en afhandeling van deze zaak had vorige week al afgerond kunnen zijn. Maar men gooit het op de lange baan, onder in de la en we zien wel. De zaak is beladen, want er zijn allochtonen bij betrokken, dus voor je het weet heb je weer een klacht over racisme aan je broek. De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
Op een enkele idioot hier en daar na is dat geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
??
Ik help kinderen heel vaak. Want ik ben vaak in speeltuintjes. Met mijn eigen kind.
Mijn man ook.
En dus help ik andere kinderen.
Ik til ze bijv van toestellen af. Als ze aan het huilen zijn. Ik help hun papa of mama zoeken als ze die kwijt zijn.
Mijn man doet dat ook.
Is dat een probleem?
Zou jij geen pleister plakken? En het kind laten huilen?
De rest hier is er ondertussen wel van overtuigd dat jij een andere agenda hebt...quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:11 schreef gombro het volgende:
In je eigen woorden: aannames. Misschien is de vader wel blij dat die viezerik dood is. En geen kinderlevens meer kan verwoesten. Zou ik wel zijn. En zou jij ook moeten zijn. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een andere agenda hebt...
Vaak leren doofstomme mensen wel een soort van te 'praten'. Onduidelijk, 'rare' klank. Het gaat niet soepeltjes iig.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe dan?
DoofSTOM, betekent dat hij niet kon horen en niet kon spreken.
Hij kan haar niet aangesproken hebben.
Ja, dat kun je blijven herhalen, maar het is gewoon bullshit.quote:Op zondag 1 september 2019 16:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zucht.
Nee dus.
Wat jij wil is eigenlijk een soort van volksgericht.
Wil je werkelijke feiten dan zal dat tijd kosten.
In dit geval was toch al duidelijk dat hij alleen maar zeehond klanken kon voortbrengen?quote:Op zondag 1 september 2019 17:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vaak leren doofstomme mensen wel een soort van te 'praten'. Onduidelijk, 'rare' klank. Het gaat niet soepeltjes iig.
Maar wel vaak een soort van vocalisatie met daarin begrijpbare dingen.
Doofstom is niet gelijk aan kan geen geluid maken en leren dat bepaalde geluiden om en nabij woorden maken.
Voor een kind idd vaak wat 'eng', want 'anders'. Maar het idee dat hij haar niet aangesproken kan hebben klopt niet.
Een uitgebreid gesprek zal niet aan de orde geweest zijn, maar vreemd klinkende woorden in combi met gebaren (inc aanraking) die wel duidelijk zijn is een prima mogelijkheid.
Doofstom betekend vooral niet achtelijk. Dat iemand niet kan communiceren.
Maar hij kan dat wel duidelijk hebben gemaakt. Geluiden, gebaren, aanraking.quote:Op zondag 1 september 2019 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.
Misschien moet je solliciteren op een functie bij de brandweer in Amsterdam, jij lijkt me de uitgelezen persoon om de boel daar ff naar rechts te richten aangezien je het nogal goed weet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ja, ga ik doen.quote:Op zondag 1 september 2019 17:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je solliciteren op een functie bij de brandweer in Amsterdam, jij lijkt me de uitgelezen persoon om de boel daar ff naar rechts te richten aangezien je het nogal goed weet.
Nope, dat is het echt niet.quote:Op zondag 1 september 2019 17:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, dat kun je blijven herhalen, maar het is gewoon bullshit.
Dat hij klonk als een zeehond is wat anders dan hier en daar een raar klinkend woord lukte wel.quote:Op zondag 1 september 2019 17:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
In dit geval was toch al duidelijk dat hij alleen maar zeehond klanken kon voortbrengen?
Ja, ja, herhaal het maar nóg een keer.quote:Op zondag 1 september 2019 17:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nope, dat is het echt niet.
Werkelijke waarheidsvinding en haast gaan niet samen. Herhaling, van vele kanten hetzelfde bekijken, dat hoort erbij. Het kost tijd.
Dingen uitzoeken kost tijd.
De vraag is wat wil je? Verwacht je werkelijk dat je elke stap in de media kan volgen? Ik kan je zo beloven dat je steen en been zou klagen als dat zo was.
Binnen een week of super gefrustreerd was of je interesse verloor omdat 'langdradig'.
Je hebt werkelijk geen idee. Leeft in een 'fantasie' wereld van continue geprikkeld worden. De werkelijkheid werkt anders.
Inc soms is er gewoon niet echt duidelijkheid. Waarbij vermeende dader is dood een nogal vertragende factor is. Een problematische factor is die de kans dat waarheid nooit meer echt boven tafel gaat komen. Het blijft hangen bij een grote waarschijnlijkheid.
Precies. Fuck de onschuldpresumptie.quote:Op zondag 1 september 2019 17:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
maar daar is ook een eenvoudige oplossing voor: alle vijf zwaar straffen.
Ik baseer me op de uitleg die eerder in de media is verschenen:quote:Op zondag 1 september 2019 17:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat hij klonk als een zeehond is wat anders dan hier en daar een raar klinkend woord lukte wel.
Daarnaast, nogmaals, zijn er meer manieren dan vocaliseren.
Zonder te willen zeggen dat dat hier gebeurd is (dat weet ik niet, onschuldige/schuldig is voor mij 50/50, ik heb werkelijk geen idee), stel je voor dat dat iemand wat klanken maakt, aan kleding rukt, wijst en doet.
Dat is echt wel duidelijk, kleed je uit.
Men gaat er nu al vanuit dat het kind zichzelf uitgekleed heeft (terwijl niet eens zeker is dat er kledingstukken uitgedaan waren). Misschien is dat niet zo, heeft de vermeende dader dat gedaan. Misschien heeft de vermeende dader dat anders afgedwongen/gestimuleerd.
Misschien heeft de vermeende dader juist wel gebaard niet te ontkleden en werd dat verkeerd opgevat.
Het kan echt alle kanten op, schuldig, onschuldig, helemaal niemand hier kan er wat zinnigs over zeggen.
We hebben behalve een berg suggestie enkel summiere info van justitie. Die veeeeel meer weet dan wij.
Voor dit moment ga ik daar vooral op af en hoop dat ze zaken duidelijker kunnen krijgen. Heb geduld daarin (wat makkelijk is voor mij, is ben niet direct betrokken).
quote:ASSEN - Familie van de zaterdag onder verdachte omstandigheden in een Assens speeltuintje overleden Martin (32) zegt dat hij al sinds z’n vijfde gepest werd met zijn totale doofheid en verbale onkunde. „ Hij klonk als een zeehond. Dan zeg ik het natuurlijk heel cru, maar het was wel echt zo”, vertelt een neef in de deuropening. „Ik beheers gebarentaal en heb altijd gewerkt met doven.”
Totale onzin. Mensen zoals ik komen nooit in de buurt van mensen zoals Holleeder.quote:Op zondag 1 september 2019 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Fuck de onschuldpresumptie.
Ze pakken jou en Willem Holleeder op op verdenking van criminele afrekeningen. Jij en Willem ontkennen allebei, en wijzen naar elkaar. Eenvoudige oplossing: gewoon allebei 30 jaar cel. Goede oplossing toch? De dader zit dan zeker vast.
Dan ga je het lichaam onderzoeken en de doods oorzaak uitzoeken.quote:Op zondag 1 september 2019 17:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, ja, herhaal het maar nóg een keer.
Een dove man komt in een speeltuintje, waar hij (al dan niet terecht) wordt beschuldigd van onzedelijk gedrag. Vijf mannen springen er opaf, werken hem naar de grond. Als de gewaarschuwde politie arriveert, blijkt de man te zijn overleden, of althans niet meer tot leven te wekken.
Hoe ingewikkeld kan dit zijn? Ja, als de vijf elkaar blijven indekken, dan zal het misschien lastig worden precies die kerel eruit te pikken die het meest verantwoordelijk is voor zijn dood. Dat is het enige probleem, maar daar is ook een eenvoudige oplossing voor: alle vijf zwaar straffen.
Daar staat heel precies niets over slecht verstaanbare woorden hier en daar en/of andere manieren om dingen duidelijk te maken.quote:Op zondag 1 september 2019 17:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik baseer me op de uitleg die eerder in de media is verschenen:
[..]
Waar, Staat, Dat, Dan, voor de zoveelste keer. En nu niet aankomen met dat initiele bericht dat er aanwijzingen zijn etc.quote:Op zondag 1 september 2019 19:07 schreef gombro het volgende:
Grappig hoe eloquent de progressieve kameraden hiero de nadruk op de doofstomheid van die lieve en zielige tuinman proberen te leggen. Het accent ligt op PEDOFIEL ZEDENMISDRIJF, stelletje politiserende huichelaars! Kan jullie niks schelen wat er met dat meisje gebeurd is he? Ja, politiek maakt je hart immuun voor kinderleed ...
Heb je een bewijs dat 32 jarige dove man een zedenmisdrijf heeft gepleegd?quote:Op zondag 1 september 2019 19:07 schreef gombro het volgende:
Grappig hoe eloquent de progressieve kameraden hiero de nadruk op de doofstomheid van die lieve en zielige tuinman proberen te leggen. Het accent ligt op PEDOFIEL ZEDENMISDRIJF, stelletje politiserende huichelaars! Kan jullie niks schelen wat er met dat meisje gebeurd is he? Ja, politiek maakt je hart immuun voor kinderleed ...
Dan was de kwestie allang opgelost. Dus waarom zijn politie hiermee nog steeds bezig?quote:Op zondag 1 september 2019 19:17 schreef gombro het volgende:
[..]
De politie heeft een bewijs. Flink wat geloofwaardiger dan alle linkse griezels hier.
Waarom zijn politie hiermee nog bezig? Nou Achmed of Humphrey, politie zijn nog bezig omdat politie graag wil goed werk leveren.quote:Op zondag 1 september 2019 19:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dus waarom zijn politie hiermee nog steeds bezig?
Zolang het nog niet bewezen is hij integendeel onschuldig. Dus het is aan de politie om een bewijzen te verzamelen en aan rechter te overtuigen.quote:Op zondag 1 september 2019 19:27 schreef gombro het volgende:
[..]
Waarom zijn politie hiermee nog bezig? Nou Achmed of Humphrey, poltie zijn nog bezig omdat politie graag wil goed werk leveren.
Zwaar geweld is ook niet nodig. Als je iemands halsslagader vier minuutjes rustig indrukt, is hij er ook geweest.quote:Op zondag 1 september 2019 18:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan ga je het lichaam onderzoeken en de doods oorzaak uitzoeken.
Dat de uitkomst daarvan jou niet bevalt maakt helemaal niets uit als we het over zorgvuldigheid hebben.
Er zijn geen tekenen van (zwaar) geweld. Dat wil jij niet aannemen, maar jij hebt geen autopsie gedaan.
Heb je wel door dat jij die onderzoeker(s!!!!!) beschuldigd van een ernstig misdrijf???? Door te zeggen dat wat onderzocht is niet waar is?
Zwaar overdreven. Het meisje is de hele kwestie vermoedelijk al lang vergeten. Zo teer is een kinderbrein niet, hoor. Laten we, bijvoorbeeld, veronderstellen dat die man zijn blote piemel heeft laten zien. Dan weet een vierjarige meisje dat een week later echt niet meer. Behalve als de ouders er een halszaak van maken.quote:Op zondag 1 september 2019 19:07 schreef gombro het volgende:
Zelden zo'n expliciet geponeerde stompzinnige tokkie-uitspraak op Fok gelezen... En dat zegt wat!quote:Op zondag 1 september 2019 20:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Laten we, bijvoorbeeld, veronderstellen dat die man zijn blote piemel heeft laten zien. Dan weet een vierjarige meisje dat een week later echt niet meer.
Je leest je eigen posts niet terug?quote:Op zondag 1 september 2019 20:05 schreef gombro het volgende:
[..]
Zelden zo'n expliciet geponeerde stupiditeit op Fok gelezen... En dat zegt wat!
Het is wel opvallend dat je de zin erná weglaat. Terwijl dat nu juist de crux is van mijn opmerking.quote:Op zondag 1 september 2019 20:05 schreef gombro het volgende:
[..]
Zelden zo'n expliciet geponeerde stompzinnige tokkie-uitspraak op Fok gelezen... En dat zegt wat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |