abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:44:19 #251
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188722896
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 16:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.

We zijn nu een week verder en er is nog geen filmpje van het incident opgedoken, terwijl normaal altijd iedereen direct met zijn telefoon klaar staat.
Het is dan ook nog niet afgesloten.

Het is eerder zo dat omdat iedereen antwoorden wilde ze een voorlopig idee hebben neergelegd. En tot nu toe lijkt het hier en hier op.

Gedegen onderzoek kost nu eenmaal tijd en een groot deel ervan is heel erg saai (nou ja, media wise dan). Gaat om kleine details duidelijk krijgen en vaak veel van hetzelfde herhalen. Controle op controle, vanuit elke hoek naar hetzelfde kijken e.d..

Het echte leven is geen film, geen doorlopende actie. Er zijn meestal geen spannende twists, geen mind-blowing bewijzen die alles veranderen. Vaker dan wie dan ook wil komt de waarheid niet eens boven, of is de waarheid gewoonweg dikke pech, samenloop van verschillende, op zichzelf niet spannende, omstandigheden.

Voor elke stap die zorgvuldig genomen wordt geld slow and right beats fast and wrong.
Dat bijt met de 'behoefte' van omstanders om te weten wat er gebeurd is. Wij willen vandaag zekerheid, maar die zekerheid kan vandaag niet gegeven worden.

Dat snelle en veel zorgt voor veel fouten. Zorgt voor meer verwarring, minder duidelijkheid.
Laat de mensen wiens werk dit is hun werk doen. Geef ze de tijd ervoor. Begrijp dat zorgvuldigheid tijd kost en ze daar ruimte voor moeten hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188724144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 16:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is dan ook nog niet afgesloten.

Het is eerder zo dat omdat iedereen antwoorden wilde ze een voorlopig idee hebben neergelegd. En tot nu toe lijkt het hier en hier op.

Gedegen onderzoek kost nu eenmaal tijd en een groot deel ervan is heel erg saai (nou ja, media wise dan). Gaat om kleine details duidelijk krijgen en vaak veel van hetzelfde herhalen. Controle op controle, vanuit elke hoek naar hetzelfde kijken e.d..

Het echte leven is geen film, geen doorlopende actie. Er zijn meestal geen spannende twists, geen mind-blowing bewijzen die alles veranderen. Vaker dan wie dan ook wil komt de waarheid niet eens boven, of is de waarheid gewoonweg dikke pech, samenloop van verschillende, op zichzelf niet spannende, omstandigheden.

Voor elke stap die zorgvuldig genomen wordt geld slow and right beats fast and wrong.
Dat bijt met de 'behoefte' van omstanders om te weten wat er gebeurd is. Wij willen vandaag zekerheid, maar die zekerheid kan vandaag niet gegeven worden.

Dat snelle en veel zorgt voor veel fouten. Zorgt voor meer verwarring, minder duidelijkheid.
Laat de mensen wiens werk dit is hun werk doen. Geef ze de tijd ervoor. Begrijp dat zorgvuldigheid tijd kost en ze daar ruimte voor moeten hebben.
Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."

In werkelijkheid gaat het echter allemaal zo traag als dikke stront door een dunne trechter, omdat er gewoon niet hard wordt gewerkt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door mensen met een 32 uur baantje (max) en daar gaat zeker 60% tijd vanaf voor het invullen van rapporten, meewerken aan interne onderzoeken, afdelingsborrels, vergaderingen, en noem maar op.

Het gaat hier om een moordpartij (of doodslag of dood door schuld) op klaarlichte dag met vele getuigen, waaronder de politie zelf!

De gehele beoordeling en afhandeling van deze zaak had vorige week al afgerond kunnen zijn. Maar men gooit het op de lange baan, onder in de la en we zien wel. De zaak is beladen, want er zijn allochtonen bij betrokken, dus voor je het weet heb je weer een klacht over racisme aan je broek. De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:22:49 #253
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188724282
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
Mwah, het lijkt me voor de vader van Martin toch wat prettiger als hij de moordenaars van zijn zoon gestraft ziet worden.. En voor velen trouwens, doofpot geeft het signaal af dat iedereen maar vogelvrij is bij een groep onbekenden die van alles kunnen verklaren als het slachtoffer het niet meer kan navertellen.
pi_188725127
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 18:22 schreef Woelwater het volgende:

Mwah, het lijkt me voor de vader van Martin toch wat prettiger als hij de moordenaars van zijn zoon gestraft ziet worden..
In je eigen woorden: aannames. Misschien is de vader wel blij dat die viezerik dood is. En geen kinderlevens meer kan verwoesten. Zou ik wel zijn. En zou jij ook moeten zijn. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een andere agenda hebt...
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:30:01 #255
3542 Gia
User under construction
pi_188725327
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 13:26 schreef Ryan3 het volgende:

Eigenaardige is dat of niemand zag dat die man oiv / agv de uitgeoefende dwang / het geweld aan het creperen was of dat men het wel zag en dus niet daarnaar gehandeld heeft bijv. door na bewustzijnsverlies een reanimatie op te starten.
Stel je voor, je kunt niet ademen, omdat ze je borstkas ingedrukt houden met hun gewicht. En je kunt niet roepen: "ik krijg geen lucht!"
Dan is het enige wat je kan doen, proberen je te ontworstelen, wat die mannen weer zien als proberen weg te komen en hun greep verstevigen.

Wat moet die jongen een angstige doodsstrijd hebben geleverd.
pi_188725388
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."

In werkelijkheid gaat het echter allemaal zo traag als dikke stront door een dunne trechter, omdat er gewoon niet hard wordt gewerkt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door mensen met een 32 uur baantje (max) en daar gaat zeker 60% tijd vanaf voor het invullen van rapporten, meewerken aan interne onderzoeken, afdelingsborrels, vergaderingen, en noem maar op.

Het gaat hier om een moordpartij (of doodslag of dood door schuld) op klaarlichte dag met vele getuigen, waaronder de politie zelf!

De gehele beoordeling en afhandeling van deze zaak had vorige week al afgerond kunnen zijn. Maar men gooit het op de lange baan, onder in de la en we zien wel. De zaak is beladen, want er zijn allochtonen bij betrokken, dus voor je het weet heb je weer een klacht over racisme aan je broek. De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
Heb je een bron dat het om allochtonen zou gaan?
Het is wel opvallend dat er in deze zaak zelfs niet de initialen van de 5 verdachten in de media is verschenen, waar dat bij grote media-zaken wél gebeurd.

Artikeltje van Trouw ; Hoe Assen de kalmte bewaarde.. :')
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:52:32 #257
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188725619
Misschien enigszins off-topic maar wel interessant om even te lezen

https://www.trouw.nl/nieu(...)ing-krijgt~b8ada6ed/

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 31-08-2019 19:58:13 ]
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:12:18 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188725878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 19:52 schreef the-eye het volgende:
Misschien enigszins off-topic maar wel interessant om even te lezen

https://www.trouw.nl/nieu(...)ing-krijgt~b8ada6ed/
Ja, dat verhaal ken ik. In dit soort precaire zaken is de wil om een schuldige te hebben, van zowel de kant van de slachtoffers als de kant van politie/justitie, vaak bijzonder sterk. En dan wordt de zorgvuldigheid wel eens uit het oog verloren.
Het is dus maar goed dat politie en justitie de tijd nemen in deze zaak. De mogelijke dader van het zedendelict is dood, en de mogelijke daders van een levensdelict zijn volgens mij niet bepaald vluchtgevaarlijk. Kwaliteit boven snelheid dus maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:12:55 #259
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188725887
Vond dit ook wel apart van paar jaar terug:

https://www.assenstadarch(...)elo-en-peelo-bel-112
quote:
Man valt kinderen lastig in wijken Peelo en Pittelo
Gisteren kregen wij informatie dat een man in de wijken Peelo en Pittelo kinderen lastig zou vallen.
What the f* is kinderen lastig vallen :?
Valt tegen kinderen praten ook (al) onder lastig vallen?

Helemaal geen concrete dingen wat hij gedaan of geprobeerd zou hebben, maar wel politie die praatje met hem is gaan houden en hem in de gaten zou houden. Blijkbaar is het toen niet echt ernstig geweest anders hadden ze het niet bij enkel een praatje gehouden.
pi_188727811
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 20:12 schreef Woelwater het volgende:

What the f* is kinderen lastig vallen :?
Valt tegen kinderen praten ook (al) onder lastig vallen?
Nou, ik ken gelukkg geen viespeuken die zich zulke vragen überhaupt moeten stellen. Voor normale mannen is die grens overduidelijk.
pi_188727893
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 22:22 schreef gombro het volgende:

[..]

Nou, ik ken gelukkg geen viespeuken die zich zulke vragen überhaupt moeten stellen. Voor normale mannen is die grens overduidelijk.
Wat een onzin.
Ik ben vrouw en vind het een oprechte vraag.
Definitely not CIA
pi_188728119
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 22:27 schreef capricia het volgende:
Ik ben vrouw en vind het een oprechte vraag.
Het antwoord op die vraag was de hele wereldgeschiedenis lang duidelijk: blijf met je gore rotpoten van kinderen af. Moeilijk?
pi_188728209
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 22:39 schreef gombro het volgende:

[..]

Het antwoord op die vraag was de hele wereldgeschiedenis lang duidelijk. En nu opeens niet meer? Blijf met je poten van kinderen af. Moeilijk?
??
Ik help kinderen heel vaak. Want ik ben vaak in speeltuintjes. Met mijn eigen kind.
Mijn man ook.
En dus help ik andere kinderen.
Ik til ze bijv van toestellen af. Als ze aan het huilen zijn. Ik help hun papa of mama zoeken als ze die kwijt zijn.
Mijn man doet dat ook.

Is dat een probleem?

Zou jij geen pleister plakken? En het kind laten huilen?
Definitely not CIA
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:28:18 #264
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_188729021
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 19:52 schreef the-eye het volgende:
Misschien enigszins off-topic maar wel interessant om even te lezen

https://www.trouw.nl/nieu(...)ing-krijgt~b8ada6ed/
Interessant en ergens wel van toepassing. Het geeft maar weer eens aan dat in het kader van zedendelicten icm kinderen tunnelvisie snel op de loer ligt
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:37:26 #265
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188729152
Want aangesproken worden door een doofstom persoon zal voor een kind best wel eens als "lastig" ervaren kunnen zijn.
En dan komen ze thuis met een verhaal dat een "rare" man iets tegen ze heeft gezegd en ze er niets van begrepen.. Ouders gelijk helemaal in paniek natuurlijk..
Als er toen onzedelingen handelingen waren gepleegd of iets van dat, dan had dat er echt wel bij gestaan als "betast" of zo in plaats enkel "lastig gevallen"

Zocht net iets anders, kwam ik dit bericht tegen van vandaag:

Politie ziet vader 13-jarig meisje aan voor pedofiel
quote:
Volgens Coupland, die in het dagelijkse leven bodyguard is en zijn vrije tijd actief is als dj, is het al de tweede keer in een paar jaar tijd dat hij vals wordt beschuldigd van kindermisbruik en zelfs pedofilie.
Dus zelfs met je eigen kind ben je nog niet gevrijwaard van dat soort walgelijke beschuldigingen.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:58:27 #266
3542 Gia
User under construction
pi_188729397
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 23:37 schreef Woelwater het volgende:
Want aangesproken worden door een doofstom persoon zal voor een kind best wel eens als "lastig" ervaren kunnen zijn.

Hoe dan?
DoofSTOM, betekent dat hij niet kon horen en niet kon spreken.
Hij kan haar niet aangesproken hebben.
  zondag 1 september 2019 @ 00:06:32 #267
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188729535
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 23:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe dan?
DoofSTOM, betekent dat hij niet kon horen en niet kon spreken.
Hij kan haar niet aangesproken hebben.
Nou ja, alleen maar beter als hij dat niet geweest is. Maar het is nieuw voor me dat een doofstom persoon ook geen geluid kan maken.
quote:
Doofstom was een term voor mensen die doof zijn en daarnaast niet of slecht verstaanbaar kunnen spreken.
Het was trouwens nog even terugkomend op bericht #276
pi_188732652
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 00:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nou ja, alleen maar beter als hij dat niet geweest is. Maar het is nieuw voor me dat een doofstom persoon ook geen geluid kan maken.
[..]

Het was trouwens nog even terugkomend op bericht #276
Dat klopt ook weer niet. Een dove persoon kan wel geluiden maken, maar niet verstaanbaar praten.
Eigenlijk is ook een ouderwetse woord, vroeger werd doven ook als lager, dom, mentaal gestoorden aangezien. En doven waren in vorige eeuw ook al onderdrukt.

Maar goed. Deze discussie is al vele topics terug geweest.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 1 september 2019 @ 11:24:02 #269
3542 Gia
User under construction
pi_188733202
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 10:53 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat klopt ook weer niet. Een dove persoon kan wel geluiden maken, maar niet verstaanbaar praten.
Eigenlijk is ook een ouderwetse woord, vroeger werd doven ook als lager, dom, mentaal gestoorden aangezien. En doven waren in vorige eeuw ook al onderdrukt.

Maar goed. Deze discussie is al vele topics terug geweest.
Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.
pi_188733323
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.
Of je gebaart het.
"Je wijst met je wijsvinger naar persoon toe. Daarna wijst je naar kleren en pakt shirts even vast.
Doe alsof je kleren uittrekt.
Je moedig aan die persoon aan. "

Dat is ook weer de mogelijk vorm van communicatie om iemand zover te krijgen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188733410
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 22:42 schreef capricia het volgende:

Mijn man doet dat ook.

Is dat een probleem?

Zou jij geen pleister plakken? En het kind laten huilen?
Dat zijn dan helpende handen. Practiserende pedo's hebben gore rotpoten.
  zondag 1 september 2019 @ 16:55:01 #272
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188738779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."

In werkelijkheid gaat het echter allemaal zo traag als dikke stront door een dunne trechter, omdat er gewoon niet hard wordt gewerkt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door mensen met een 32 uur baantje (max) en daar gaat zeker 60% tijd vanaf voor het invullen van rapporten, meewerken aan interne onderzoeken, afdelingsborrels, vergaderingen, en noem maar op.

Het gaat hier om een moordpartij (of doodslag of dood door schuld) op klaarlichte dag met vele getuigen, waaronder de politie zelf!

De gehele beoordeling en afhandeling van deze zaak had vorige week al afgerond kunnen zijn. Maar men gooit het op de lange baan, onder in de la en we zien wel. De zaak is beladen, want er zijn allochtonen bij betrokken, dus voor je het weet heb je weer een klacht over racisme aan je broek. De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
Zucht.
Nee dus.

Wat jij wil is eigenlijk een soort van volksgericht.
Wil je werkelijke feiten dan zal dat tijd kosten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 1 september 2019 @ 16:57:30 #273
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188738818
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 22:42 schreef capricia het volgende:

[..]

??
Ik help kinderen heel vaak. Want ik ben vaak in speeltuintjes. Met mijn eigen kind.
Mijn man ook.
En dus help ik andere kinderen.
Ik til ze bijv van toestellen af. Als ze aan het huilen zijn. Ik help hun papa of mama zoeken als ze die kwijt zijn.
Mijn man doet dat ook.

Is dat een probleem?

Zou jij geen pleister plakken? En het kind laten huilen?
Op een enkele idioot hier en daar na is dat geen enkel probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 1 september 2019 @ 16:58:22 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188738828
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 19:11 schreef gombro het volgende:

In je eigen woorden: aannames. Misschien is de vader wel blij dat die viezerik dood is. En geen kinderlevens meer kan verwoesten. Zou ik wel zijn. En zou jij ook moeten zijn. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een andere agenda hebt...
De rest hier is er ondertussen wel van overtuigd dat jij een andere agenda hebt...
  zondag 1 september 2019 @ 17:04:48 #275
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188738955
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 23:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe dan?
DoofSTOM, betekent dat hij niet kon horen en niet kon spreken.
Hij kan haar niet aangesproken hebben.
Vaak leren doofstomme mensen wel een soort van te 'praten'. Onduidelijk, 'rare' klank. Het gaat niet soepeltjes iig.
Maar wel vaak een soort van vocalisatie met daarin begrijpbare dingen.

Doofstom is niet gelijk aan kan geen geluid maken en leren dat bepaalde geluiden om en nabij woorden maken.

Voor een kind idd vaak wat 'eng', want 'anders'. Maar het idee dat hij haar niet aangesproken kan hebben klopt niet.
Een uitgebreid gesprek zal niet aan de orde geweest zijn, maar vreemd klinkende woorden in combi met gebaren (inc aanraking) die wel duidelijk zijn is een prima mogelijkheid.

Doofstom betekend vooral niet achtelijk. Dat iemand niet kan communiceren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')