abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188668482

Man overleden na mishandeling in speeltuin

ASSEN - Een man is zaterdagmiddag in Assen om het leven gekomen nadat hij was mishandeld. Dat gebeurde in een speeltuin aan de Iemstukken, een straat in een woonwijk.

De politie heeft vijf verdachten aangehouden. De politie doet onderzoek naar de mishandeling en is opzoek naar getuigen.Verdere details over wat er is gebeurd, ontbreken.

Later meer.
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeling-in-speeltuin
quote:
Overledene is 32-jarige man uit Assen

De man die zaterdag om het leven kwam is een 32-jarige man uit Assen. De vijf mannen die wegens het incident zijn aangehouden, zitten nog altijd vast. Het gaat om mannen van 27, 36, 38, 46 en 54, allen ook afkomstig uit de Drentse hoofdstad.

De man werd zaterdag in een speeltuin aan de Iemstukken door de vijf mannen aangevallen. Hij overleed ter plekke. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict.

De politie kreeg tegen 13.00 uur een melding over een man op het veldje die onzedelijke handelingen zou uitvoeren met een vierjarig meisje.
https://www.nu.nl/binnenl(...)an-in-speeltuin.html

poldrenthe twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 13:55:53 Aan de Iemstukke heeft zojuist een ernstige mishandeling plaatsgevonden. Daarbij is een man overleden en zijn vijf verdachten aangehouden. De politie is bezig met onderzoek. Updates volgen op dit account. reageer retweet
Niet mijn OP.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:25:48 #2
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188668534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:11 schreef Woelwater het volgende: [..] Dat mensen alles met argusogen bekijken en van het slechtste uitgaan.. Zo kan ik ook in een speeltuin afgesproken hebben met de moeder van mijn kind om haar daar op te pikken voor het weekend.. En dan zou ik volgens het oordeel van een ander daar niets te zoeken hebben omdat een man alleen in een speeltuin weleens een pedo zou kunnen zijn :r
Mensen van het slechtste uitgaan?
Je beeldt jezelf serieus dingen in.
Een stukje alertheid bij moeders is wat anders dan de stempel PEDO! levensgroot op je voorhoofd.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen waarvoor je zorg draagt.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:28:02 #3
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:07 schreef Cryptocoryne het volgende: [..] Tja niet onnodig contact met kinderen die je niet kent maken.
Wat afschuwelijk! Ik gun elke man hetzelfde als wat ik als vrouw heb. Gewoon normaal contact met kinderen hebben. Keertje kijken, vriendelijk, afkeurend, wat dan ook. Zonder gelijk dat 'wat mot je' ertussen. Aai over de bol, overeind zetten, grapje, maakt niet uit. Het zou net zo normaal moeten zijn voor mannen als voor vrouwen. Kinderen lopen nu eenmaal rond, zijn er in veelvoud. Het moet ontzettend vervelend zijn zo op je tellen te moeten passen terwijl je niets verkeerds doet, niet eens denkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188668578
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:25 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mensen van het slechtste uitgaan?
Een stukje alertheid bij moeders is wat anders dan de stempel PEDO! levensgroot op je voorhoofd.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen waarvoor je zorg draagt.
Niet vergeten dat dit al een tijdje rond ging in de buurtwhatsapp. Dat kan wel eens de druppel zijn geweest..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188668594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
Zodra jij aan kinderen gaat zitten op een ongepaste manier kun je waarschijnlijk wel een boze vader of moeder verwachten.
Er zit een wereld van verschil tussen op een bankje gaan zitten en op een ongepaste manier aan kinderen zitten.

Bij een speeltuin staan vaak bankjes. En als er in de buurt geen andere bankjes zijn, dan is het logisch dat op die bankjes bij speeltuinen mensen gaan zitten die geen kinderen hebben. Even uitrusten, even op de telefoon bezig, even iets drinken of eten, even niks. Niks mis mee.
En zelfs als er wel andere bankjes in de buurt zijn, kunnen (en mogen!) mensen daar gewoon gaan zitten. Kijken naar spelende kinderen hoef niet direct te betekenen dat je ze op wil sluiten in je kelder en ze als seksslaven wilt misbruiken. Sterker nog, er is een kleine minderheid die dat laatste wil.

Dat het onverstandig zou zijn om als man zonder kinderen naar spelende kinderen te kijken, heeft niet zozeer te maken met die man, maar met de gedachten van andere volwassenen die alle kanten op gaan. Oplettendheid bij volwassenen is prima; aannames en beschuldigingen verre van.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:29:07 #6
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668597
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:25 schreef tja77 het volgende:
De blik waarmee iemand je aankijkt zegt ook wat natuurlijk.. Het was in ieder geval geen vriendelijk lachje.. Tuurlijk zal ze me niet gelijk bestempeld hebben als pedo maar zag er toch behoorlijk argwanend uit.
pi_188668623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat afschuwelijk! Ik gun elke man hetzelfde als wat ik als vrouw heb. Gewoon normaal contact met kinderen hebben. Keertje kijken, vriendelijk, afkeurend, wat dan ook. Zonder gelijk dat 'wat mot je' ertussen. Aai over de bol, overeind zetten, grapje, maakt niet uit. Het zou net zo normaal moeten zijn voor mannen als voor vrouwen. Kinderen lopen nu eenmaal rond, zijn er in veelvoud. Het moet ontzettend vervelend zijn zo op je tellen te moeten passen terwijl je niets verkeerds doet, niet eens denkt.
Ik vind het niet zo'n probleem. Ik wil ook niet dat mensen dat bij mijn kinderen doen. Waarom zou ik dat dan wel doen bij vreemde kinderen?
pi_188668635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het zou net zo normaal moeten zijn ja, mee eens. Maar helaas is het dat niet. Of niet meer.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_188668648
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo'n probleem. Ik wil ook niet dat mensen dat bij mijn kinderen doen. Waarom zou ik dat dan wel doen bij vreemde kinderen?
Een grapje maken tegen je kinderen mag niet? Serieus? Dan heb ik te doen met je kinderen. Serieus.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188668663
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er zit een wereld van verschil tussen op een bankje gaan zitten en op een ongepaste manier aan kinderen zitten.

Bij een speeltuin staan vaak bankjes. En als er in de buurt geen andere bankjes zijn, dan is het logisch dat op die bankjes bij speeltuinen mensen gaan zitten die geen kinderen hebben. Even uitrusten, even op de telefoon bezig, even iets drinken of eten, even niks. Niks mis mee.
En zelfs als er wel andere bankjes in de buurt zijn, kunnen (en mogen!) mensen daar gewoon gaan zitten. Kijken naar spelende kinderen hoef niet direct te betekenen dat je ze op wil sluiten in je kelder en ze als seksslaven wilt misbruiken. Sterker nog, er is een kleine minderheid die dat laatste wil.

Dat het onverstandig zou zijn om als man zonder kinderen naar spelende kinderen te kijken, heeft niet zozeer te maken met die man, maar met de gedachten van andere volwassenen die alle kanten op gaan. Oplettendheid bij volwassenen is prima; aannames en beschuldigingen verre van.
Dat zeg ik toch? Ga gerust zitten maar niet vreemd opkijken als mensen daar hun eigen gedachten bij hebben.
pi_188668680
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:33 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Ga gerust zitten maar niet vreemd opkijken als mensen daar hun eigen gedachten bij hebben.
Nou, volgens mij zit je dan al niet meer 'gerust'.
.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:34:01 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Het zou net zo normaal moeten zijn ja, mee eens. Maar helaas is het dat niet. Of niet meer.
Overbezorgdheid is a bitch, maar blijkbaar zie je dat niet meer als je zelf kinderen hebt.
pi_188668712
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:33 schreef Cryptocoryne het volgende:
Iedereen mag denken wat ze willen. Maar dan in de buurtapp "let op die man, zal wel een pedo zijn" zetten gaat me veel te ver.
pi_188668713
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:34 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Overbezorgdheid is a bitch, maar blijkbaar zie je dat niet meer als je zelf kinderen hebt.
Dat komt ook omdat er niet alleen meer aandacht is voor seksueel misbruik, maar vooral ook voor het proces van 'groomen'. En dát slaat door.
.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:37:23 #15
342627 tja77
pi_188668747
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De blik waarmee iemand je aankijkt zegt ook wat natuurlijk.. Het was in ieder geval geen vriendelijk lachje.. Tuurlijk zal ze me niet gelijk bestempeld hebben als pedo maar zag er toch behoorlijk argwanend uit.
Aannames....
pi_188668764
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Aannames....
Nonverbale communicatie ....
.
pi_188668787
Inderdaad, aannames zijn dodelijk dus die moet je altijd even checken, ik zou gewoon gewoon even netjes aan die mevrouw vragen of ze denkt dat je een pedoseksueel bent omdat je naar haar kind keek.
Springfield's looking pretty dusty today
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:40:19 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668794
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat er niet alleen meer aandacht is voor seksueel misbruik, maar vooral ook voor het proces van 'groomen'. En dát slaat door.
Vorig jaar in de super een vreemd kind nog een ijsje gegeven, omdat hij zo leuk spontaan naast me kwam zitten kletsen ;( Had zomaar verkeerd af kunnen lopen dus,
pi_188668824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:40 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Vorig jaar in de super een vreemd kind nog een ijsje gegeven, omdat hij zo leuk spontaan naast me kwam zitten kletsen ;( Had zomaar verkeerd af kunnen lopen dus,
Is dat kind nu voor het leven getekend en getraumatiseerd?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:42:18 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Of ze dacht dat je veroordeling was over het gedrag van haar en/of kind.
Hoeft geen reet met die gast is een enge pedo te maken hebben gehad.

Misschien zat ze zelf wel met zaken die niets met jou te maken hadden, waardoor ze moeilijker keek.
Als ze al echt moeilijk keek, dat is immers jouw invulling.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:42:56 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Is dat kind nu voor het leven getekend en getraumatiseerd?
_O-

Denk niet dat een ijsje geven valt onder onzedelijk gedrag.
pi_188668848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Iedereen mag denken wat ze willen. Maar dan in de buurtapp "let op die man, zal wel een pedo zijn" zetten gaat me veel te ver.
Als je in de buurtapp zet let op er is een vreemde man bij de speeltuin denken mensen daar nu eenmaal vanalles bij.
Zelfde als je in de buurtapp een bericht krijgt dat er een paar buitenlands uitziende mannen in de brandgang zijn gezien denkt ook iedereen dat die op dievenpad zijn.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:43:30 #23
342627 tja77
pi_188668854
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Nonverbale communicatie ....
Aan de hand van een blik denken wat er in de ander zijn of haar hoofd omgaat...
Als iemand stront-chagrijnig is, zou diegene zomaar kunnen denken dat je een kwaadwillend persoon bent.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:43:57 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat ze gewoon op een bankje zitten in de buurt van spelende kinderen????
Er zijn 1001 redenen daarvoor naast enge pedo.

Je zou daar maar de hele tijd bij stil moeten staan zeg. Best een kutleven.
Ik heb er werkelijk nog nooit bij stil gestaan.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:48:14 #25
3542 Gia
User under construction
pi_188668926
Vroeger was sociale controle heel normaal. Wildvreemde mensen tilden een kind op dat gevallen was, wreven over de pijnlijke knie, gaven een snoepje als troost. Heel normaal.
Sterker nog, oudjes zaten in speeltuintjes lekker in het zonnetje naar kinderen te kijken, waardoor er een soort van toezicht was. Nu wordt zo'n bejaarde, zeker van het mannelijke geslacht, meteen voor pedo versleten.

Gaat nog zover komen dat je niet meer op een bankje bij een speeltuintje mag gaan zitten, als er geen kind of kleinkind van jou aan het spelen is. Dat je gevraagd wordt: "welke is jou (klein)kind?"
Geen, dan wegwezen!
pi_188668936
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:43 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Als je in de buurtapp zet let op er is een vreemde man bij de speeltuin denken mensen daar nu eenmaal vanalles bij.
Zelfde als je in de buurtapp een bericht krijgt dat er een paar buitenlands uitziende mannen in de brandgang zijn gezien denkt ook iedereen dat die op dievenpad zijn.
En daarom vind ik dat soort buurtapps ook pure aids. Er wordt altijd van het ergste uitgegaan, terwijl de eerste melding al totaal fout kan zijn door een verkeerde observatie van de melder.
pi_188668959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:48 schreef Gia het volgende:
Vroeger was sociale controle heel normaal. Wildvreemde mensen tilden een kind op dat gevallen was, wreven over de pijnlijke knie, gaven een snoepje als troost. Heel normaal.
Sterker nog, oudjes zaten in speeltuintjes lekker in het zonnetje naar kinderen te kijken, waardoor er een soort van toezicht was. Nu wordt zo'n bejaarde, zeker van het mannelijke geslacht, meteen voor pedo versleten.

Gaat nog zover komen dat je niet meer op een bankje bij een speeltuintje mag gaan zitten, als er geen kind of kleinkind van jou aan het spelen is. Dat je gevraagd wordt: "welke is jou (klein)kind?"
Geen, dan wegwezen!
En het overgrote deel van de gevallen van kindermisbruik wordt gepleegd door bekenden van het kind. Tja.
pi_188668965
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat ze gewoon op een bankje zitten in de buurt van spelende kinderen????
Er zijn 1001 redenen daarvoor naast enge pedo.

Je zou daar maar de hele tijd bij stil moeten staan zeg. Best een kutleven.
Ik heb er werkelijk nog nooit bij stil gestaan.
Als ik er gewoon bij ben is er geen probleem, maar als mijn kind daar alleen speelt vind ik het inderdaad niet zo'n prettig idee.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:51:15 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668973
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Of wordt er teveel waarde gehecht aan wat brullers op het internet?

Voor zover mijn ervaring strekt (beperkt ik weet het) wordt er een stuk minder over anderen gedacht dan soms aangenomen wordt.

Ik heb als moeder nooit op 'high alert' rondgelopen omdat er ergens een man was zonder eigen kinderen of vrouwelijke begeleiding.
En ik ken persoonlijk ook geen mensen die dat wel doen. Iig niet zonder gedrag dat opvalt als 'anders'.

Gewone oplettendheid wel. Dat is een automatisme. 'Anders' trekt de aandacht.
Maar gewoon op een bankje zitten, je eigen ding doen en een beetje algemeen rondkijken? Geen reden tot paniek.
Kind komt in de buurt, gewoon normaal contact (het is doodnormaal mensen in je omgeving even te erkennen). Geen probleem.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:01:16 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188669159
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:48 schreef Gia het volgende:

Geen, dan wegwezen!
Is dit echt zo, of denken mensen dit meer?
pi_188669166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Of wordt er teveel waarde gehecht aan wat brullers op het internet?

Voor zover mijn ervaring strekt (beperkt ik weet het) wordt er een stuk minder over anderen gedacht dan soms aangenomen wordt.

Ik heb als moeder nooit op 'high alert' rondgelopen omdat er ergens een man was zonder eigen kinderen of vrouwelijke begeleiding.
En ik ken persoonlijk ook geen mensen die dat wel doen. Iig niet zonder gedrag dat opvalt als 'anders'.

Maar gewoon op een bankje zitten, je eigen ding doen en een beetje algemeen rondkijken? Geen reden tot paniek.
Kind komt in de buurt, gewoon normaal contact (het is doodnormaal mensen in je omgeving even te erkennen). Geen probleem.
Ook als je er niet bij bent en je kind alleen in de speeltuin is?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:02:16 #32
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188669177
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Als ik er gewoon bij ben is er geen probleem, maar als mijn kind daar alleen speelt vind ik het inderdaad niet zo'n prettig idee.
Je vindt het geen prettig idee dat er ook andere mensen op de wereld zijn?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:07:54 #33
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188669278
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je kan je vast niet voorstellen hoeveel kinderen hier op straat alleen lopen te spelen :o zonder directe toezicht.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:08:21 #34
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_188669287
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:53 schreef gombro het volgende:

[..]

Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten? Kan er een zedenmisdrijf zonder slachtoffer plaatsvinden? (ja, daar verzinnen de gelijkhebberds hiero wel weer wat op natuurlijk....)
Je vergeet dat in ons rechtsstelsel politie en OM niet boven de partijen staan, maar zelf partij zijn. Ik ga in principe uit van goede trouw, maar dan nog zijn verkeerde beoordelingen verre van uitgesloten.
Je vergeet ook dat zaken met een etnisch of religieus aspect (dé obsessie van onze tijd) soms tot vreemde beslissingen leiden. Zo werd een automobilist die ergens reed waar helemaal geen auto’s mogen komen, en die daar zeven mensen verwondde, van wie enkelen ernstig, niet strafrechtelijk vervolgd. Mensen met een slechte inborst, zoals ik, ontkwamen niet aan de indruk dat angst voor een zekere ideologie hierbij een rol heeft gespeeld.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_188669309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:07 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je kan je vast niet voorstellen hoeveel kinderen hier op straat alleen lopen te spelen :o zonder directe toezicht.
Ja, en wat hebben die van hun ouders geleerd?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:10:44 #36
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188669325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:09 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja, en wat hebben die van hun ouders geleerd?
In ieder geval niet dat ze niet naar buiten mogen zonder dat papa er bij is.. Een beetje pedo zou hier dagelijks kinderen weg kunnen halen.. En nog nooit gebeurd..
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:12:36 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188669358
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Mijn kind was oud genoeg om te weten niet zomaar te geloven dat andere mensen altijd ok zouden zijn toen ik hem alleen buiten liet (buiten mijn invloed).

Het grootste gevaar voor de ontwikkeling van een kind komt echt nogsteeds van binnen. Het monster dat ligt te wachten in de bosjes is gelukkig vrij zeldzaam.
Ik weet dat het niet aardig is van me. Maar zou jij niet eens kijken naar jouw invloed op je dochter ipv die gewone man in de speeltuin als gevaar duiden?

Voor mezelf geld dat ik het doodnormaal vind dat mensen sociale plekken opzoeken, zelfs als ze met hun eigen ding bezig zijn.
Is er wel iets meer nodig dan gewoon op een bankje zitten om iemand verdacht te maken.
Heb ik mijn zoon al heel vroeg geleerd nooit met iemand mee te gaan. Dat isolatie gevaarlijk is.

Maar goed, ik ben dan ook huismoeder geweest toen mijn zoon klein was en heb dat begeleid. Heb hem altijd in het oog gehouden toen him nog klein was.
Maar heb nooit gelijk gedacht dat iemand kwaadwillend was enkel en alleen omdat hij er was.
pi_188669363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vindt het geen prettig idee dat er ook andere mensen op de wereld zijn?
Waarom zou ik dat een onprettig idee vinden? Ben ik de enige die zijn kind heeft geleerd om niet met vreemden te praten? Of zeggen jullie hier allemaal tegen je kinderen dat je gerust met vreemden kunt praten als je vader of moeder er niet bij is? En dat alle mensen lief zijn en er echt niks ernstigs kan gebeuren?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:13:40 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188669376
quote:

[..]

Is toch ook gewoon normaal?

Sterker nog, in deze tijd klagen we steen en been dat kinderen amper nog buiten spelen.
pi_188669393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:12 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat een onprettig idee vinden? Ben ik de enige die zijn kind heeft geleerd om niet met vreemden te praten? Of zeggen jullie hier allemaal tegen je kinderen dat je gerust met vreemden kunt praten als je vader of moeder er niet bij is? En dat alle mensen lief zijn en er echt niks ernstigs kan gebeuren?
Dat je een kind leert niet met vreemden mee te gaan, logisch. Maar uberhaupt niet met vreemden praten, wtf. Vind je dat niet een beetje ver gaan?
pi_188669457
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat je een kind leert niet met vreemden mee te gaan, logisch. Maar uberhaupt niet met vreemden praten, wtf. Vind je dat niet een beetje ver gaan?
Sterker nog, vreemden mogen niet eens grapjes maken tegen zijn kind. Hoe die dat moeten weten, is mij een raadsel, maar goed.
pi_188669476
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat een kwaadwillende eerst een gesprek aan probeert te knopen.
pi_188669491
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:18 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Kwaadwillenden kunnen een gesprek aanknopen, maar niet iedereen die een gesprek aanknoopt is een kwaadwillende.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:20:15 #44
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188669492
quote:

[..]

Eerder andersom vermoed ik.. Iedereen die een gesprek probeert aan te knopen met je kind is kwaadwillend.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:22:08 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188669521
quote:

[..]

Is toch ook gewoon normaal?

Sterker nog, in deze tijd klagen we steen en been dat kinderen amper nog buiten spelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

In ieder geval niet dat ze niet naar buiten mogen zonder dat papa er bij is.. Een beetje pedo zou hier dagelijks kinderen weg kunnen halen.. En nog nooit gebeurd..
Nog 1 keer.

Het monster dat in de bosjes ligt te wachten is een zeldzaamheid.
Het idee dat je je kind niet alleen buiten kan laten spelen omdat er achter elk bosje een monster klaar ligt is onwaar.
Zeker niet met een beetje opvoeding, je niet laten isoleren door een onbekende.

Het grootste gevaar ligt binnen in de eigen kring. De vader, de broer, de neef,de huisvriend. Ook de tante, of die andere vrouw (sorry dat de statestieken uitwijzen dat het leeuwendeel aan daders mannen zijn).
Het grootste gevaar ligt bij mensen die het kind kent, die de ouders kennen en waar er een zeker vertrouwen is waar misbruik van gemaakt wordt.

Of her over kinder misbruik hebben of zeden delicten bij volwassenen. Dat is het overgrote deel. Dat waar vertrouw een vreemde niet geld.
pi_188669551
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:08 schreef Gorraay het volgende:

Je vergeet ook dat zaken met een etnisch of religieus aspect soms tot vreemde beslissingen leiden.
Weet jij iets wat wij niet weten? Dat er een ethnisch of religieus aspect aan deze zaak zit?
pi_188669616
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja, het is echt zo. En dan heb ik het niet over die 8 moeders (zoals jij) die absoluut goede gedachten erbij hebben maar juist over die 2 argwanende typetjes die dat niet hebben. Die 2 kunnen meer, véél meer schade aanrichten dan die andere 8 ooit kunnen ontzenuwen.

Een stigma van pedo raak je bijna niet meer kwijt; vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
.
pi_188669630
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:35 schreef r_one het volgende:

[..]

QED
.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:34:22 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188669667
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, het is echt zo. En dan heb ik het niet over die 8 moeders (zoals jij) die absoluut goede gedachten erbij hebben maar juist over die 2 argwanende typetjes die dat niet hebben. Die 2 kunnen meer, véél meer schade aanrichten dan die andere 8 ooit kunnen ontzenuwen.

Een stigma van pedo raak je bijna niet meer kwijt; vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Hoeveel mensen zijn al on terecht als pedo bestempelt en hebben daar narigheid aan over gehouden?

Ik kan je zo vertellen dat dat een grotere minderheid is als Boris Boef in de struikjes....
pi_188669738
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn al on terecht als pedo bestempelt en hebben daar narigheid aan over gehouden?
Teveel. Ik ken ze.
quote:
Ik kan je zo vertellen dat dat een grotere minderheid is als Boris Boef in de struikjes....
Dan kon je je nog wel eens verbazen. De insinuaties, achter iemands rug om, zijn behoorlijk talrijk. En áls er dan ergens stront aan de knikker is .... dan is 1 + 1 = 2

De keren dat er daadwerkelijk een Boris Boef in de struiken op de loer ligt, komen daar niet eens bij in de buurt.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')