Kom je nu meequote:Op donderdag 11 juli 2019 14:20 schreef Ole het volgende:
Die aardappeltjes had je nog even een paar minuten in de magnetron kunnen doen.
quote:
Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maak je ook een verslagje hier?quote:Op zondag 14 juli 2019 21:11 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ga deze eens proberen, te koop bij de AH
Oke bij deze.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maak je ook een verslagje hier?
Tnxquote:Op maandag 15 juli 2019 22:23 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Oke bij deze.
Ik ben student en eet dit soort maaltijden tijdens het studeren op de uni dus niet thuis. Heb dit gegeten met wat sneetjes Zaanse volkoren. Vind het prima te eten. Ik had trouwens eerder ook zo'n kant-en-klare bratwurst bij de Lidl gekocht, dat was van een tijdelijke actie. Verschil is dat het bij de Lidl uit de diepvries is. Er zat een stukje kerriepoeder bij en een vorkje. Tot daar de verschillen met die van de Lidl. Vind die van Dreistern beter te eten dan die van de Lidl. Die van de Lidl was gemaakt van matige rookworst. Maar van Dreistern is een prima worst. Curry was prima gekruid, ietwat waterig, mag wat dikker. Het is niet de lekkerste curryworst ooit, maar verder gewoon prima te eten en niks mis mee.
Oja, de beter geassorteerde AH heeft het ook in de varianten Schaslick en Runder Kebab. Die ga ik ook een proberen.
Bazenvoer waar iedereen wel een mening over heeft. Ik heb het al jaren niet meer gegeten, maar kan me van vroeger nog wel herinneren dat het helemaal zo slecht nog niet isquote:
Iedere dinsdag, donderdag en zondag. Goed te eten hoor. Wel met joppiesaus.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:35 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Bazenvoer waar iedereen wel een mening over heeft. Ik heb het al jaren niet meer gegeten, maar kan me van vroeger nog wel herinneren dat het helemaal zo slecht nog niet is
3 x per week lijkt me dan wel wat veel. Joppiesaus ken ik alleen van naam, dus daar heb ik helaas (nog) geen mening over. Maar als het jou goed smaakt is het sowieso prima tochquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:22 schreef borbit het volgende:
[..]
Iedere dinsdag, donderdag en zondag. Goed te eten hoor. Wel met joppiesaus.
3 keer per week lijkt veel. Maar je kan afwisselen tussen nasi en bami. Dus het is niet veel. En ik eet het meestal met saus of jam.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:24 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
3 x per week lijkt me dan wel wat veel. Joppiesaus ken ik alleen van naam, dus daar heb ik helaas (nog) geen mening over. Maar als het jou goed smaakt is het sowieso prima toch
Gebakken eitje erbij, iets van saté en kroepoek lijkt me ook wel lekkerquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:26 schreef borbit het volgende:
[..]
3 keer per week lijkt veel. Maar je kan afwisselen tussen nasi en bami. Dus het is niet veel. En ik eet het meestal met saus of jam.
Zou wel lekker zijn. Misschien op zondag eitje erbij. Doordeweeks is dat een beetje overdreven. Zeker omdat ik het met saus en/of jam eet.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:29 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Gebakken eitje erbij, iets van saté en kroepoek lijkt me ook wel lekker
Kan ik me iets bij voorstellen, maar schijn bedriegt in deze.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:53 schreef Hallojo het volgende:
Ik vind het er niet bijzonder lekker uitzien.
quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:02 schreef GGMM het volgende:
Sicstus post weer.
Mijn week kan niet meer stuk.
quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht nog aan TS toen ik die burgers in de folder zag staan.
quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:49 schreef Sicstus het volgende:
Ongelooflijk dat de Lidl erin geslaagd is dit probleem, wat de wereld al decennialang teistert, op te lossen.
Misschien maar eens een keertje proberen danquote:Op maandag 19 augustus 2019 11:23 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellen, maar schijn bedriegt in deze.
quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic is ook bij de onvolprezen reeks geplaatst: Topicreeks: Sicstus' kant en klaar recensies
Zo'n broodje is inderdaad super (ik heb ze in Portugal ook wel eens op in een goed burgerrestaurant), maar het idee alleen al dat je zo'n slap hamburgertje met kaas en saus en een broodje tegelijkertijd in de magnetron opwarmt… Maar dat kan ook aan mij liggen. :-)quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:19 schreef realAIVD het volgende:
Ik vind het er geweldig uitzien (tenminste, het kind in mij vindt dat ...)
En laten we eerlijk zijn: het is misschien niet héél erg veel moeite om zelf een hamburger te maken,
maar dat is wel meer dan twee minuten extra werk, én een hoop extra vaat!![]()
(Daarnaast zie ik zo'n zwart broodje wel zitten, haha)
Waar kan ik de petitie tekenen om ook een Lidl in de buurt te krijgen?
Ik heb gelukkig net gegeten.....dit forum geeft me veel te veel trek!!!quote:Op maandag 19 augustus 2019 20:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo'n broodje is inderdaad super (ik heb ze in Portugal ook wel eens op in een goed burgerrestaurant), maar het idee alleen al dat je zo'n slap hamburgertje met kaas en saus en een broodje tegelijkertijd in de magnetron opwarmt... Maar dat kan ook aan mij liggen. :-)
Trouwens, voor zo'n zelfgemaakte hamburger kun je prima in 1 pan werken! Eerst je hamburgertjes bakken en je uienringen kunnen daar prima bij. Nadien kun je je eitje in een paar minuten in hetzelfde pannetje bakken.
Ik ook, maar ik kan altijd wel eten. Ben nu alweer aan het nadenken wat ik morgenmiddag als lunch ga eten…quote:Op maandag 19 augustus 2019 20:28 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig net gegeten.....dit forum geeft me veel te veel trek!!!![]()
![]()
Ja, plannen wat ik ga eten is ook één van mijn favoriete bezighedenquote:Op maandag 19 augustus 2019 20:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik kan altijd wel eten. Ben nu alweer aan het nadenken wat ik morgenmiddag als lunch ga eten…
Maar........ehm........Sictus wil nu graag weten wat je morgen gaat eten!!quote:Op maandag 19 augustus 2019 20:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ben er al wel uit voor mijn avondeten morgenavond.
En nu ga ik stoppen met Sicstus' topic te vervuilen. :-)
Ik heb laatst de sashlick gegeten. Niet verkeerd eigenlijk. De verhouding saus-vlees had wel iets meer in balans mogen zijn.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:11 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ga deze eens proberen, te koop bij de AH
Had laatst ook die kebab geprobeerd ook wel lekker qua smaak alleen vlees had weinig structuur. Had je de currywurst al geprobeerd?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 16:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb laatst de sashlick gegeten. Niet verkeerd eigenlijk. De verhouding saus-vlees had wel iets meer in balans mogen zijn.
Ja suffie, daar moet je het natuurlijk niet mee vergelijkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 17:32 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vond het drie keer niks.
Een bruine vijver waarin stukjes drijven.
Maar ja, ik ben wel echte uit Duitsland gewend.
Veels te duur! Bij de toko veel lekkerder uit de koeling ipv een blikje van de jumbo. Koeling is 1,49 voor een 150g en 2,79 voor 500 gram en echt stukken lekkerder.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:33 schreef Sicstus het volgende:
Even een korte, ik zag in het onderste schap bij mijn Jumbootje het volgende product:
[ afbeelding ]
Kimchi! Ik weet dat het een geliefd item is in de Koreaanse keuken, dat foodgekkies er allerlei gezondheidsbevorderende eigenschappen aan toeschrijven, maar zelf maar 1 keer gegeten, Jaren geleden in een omelet bij een half-Koreaans vriendinnetje.
[ afbeelding ]
Ziet er niet gek uit. Kool met rode peper, dus.
[ afbeelding ]
Oef! Dat is heet! En best knapperig. Niet gek, maar mij te spicy. Ik heb de inhoud van het blikje wel opgegeten, maar wel met hulp van een halve liter melk.
Kortom, als je van heet eten houdt, en van gefermenteerde kool, dan zit je goed met dit blikjeOf het echt lijkt op 'authentieke' kimchi, dat zou ik niet weten.
Wel duur, 2,69 voor een blikje van 160 gram.
Thnx voor de tip! Ik weet dat er bij de toko hele lekkere en authentieke spullen te krijgen zijn, maar ik durf daar eigenlijk nooit goed naar binnenquote:Op zondag 1 september 2019 00:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Veels te duur! Bij de toko veel lekkerder uit de koeling ipv een blikje van de jumbo. Koeling is 1,49 voor een 150g en 2,79 voor 500 gram en echt stukken lekkerder.
Mits je wel van pittig houdt ja.
Zou het toch eens doen! Uit mijn ervaring blijkt dat de mensen daar niet bijten 😝quote:Op zondag 1 september 2019 08:06 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Thnx voor de tip! Ik weet dat er bij de toko hele lekkere en authentieke spullen te krijgen zijn, maar ik durf daar eigenlijk nooit goed naar binnen
Er is ook altijd een medewerker die goed NL's kan spreken en je kan helpen. Maar de kimchi is van merk bibigo en is niet te missen in de koeling.quote:Op zondag 1 september 2019 08:06 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Thnx voor de tip! Ik weet dat er bij de toko hele lekkere en authentieke spullen te krijgen zijn, maar ik durf daar eigenlijk nooit goed naar binnen
quote:Op zondag 1 september 2019 08:12 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Zou het toch eens doen! Uit mijn ervaring blijkt dat de mensen daar niet bijten 😝
quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Matige ervaring![]()
Ik zag van de week nog prefab knakworst-zuurkoolburgers bij Lidl en dacht aan je.
Ik denk het wel. Ik heb niet erg op het thema gelet eigenlijk. Ik zag ze dinsdag liggen in elk geval.quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:11 schreef Sicstus het volgende:
[..]![]()
Horen die bij de Alpenfest-week?
Held!quote:Op maandag 23 september 2019 12:23 schreef Sicstus het volgende:
Erg he...en ik doe het allemaal voor jullie, zodat jullie die troep niet kopen!
quote:Op maandag 23 september 2019 12:23 schreef Sicstus het volgende:
quote:Op maandag 23 september 2019 12:23 schreef Sicstus het volgende:
Heel fijn dit ja!quote:Op maandag 23 september 2019 12:23 schreef Sicstus het volgende:
Ik zie op de site van de Appie dat zij die van Grand Italia verkopen, ook 400 gram. Maar die kost wel ¤ 1,35, dat lijkt het me niet waardquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 18:53 schreef Sicstus het volgende:
De Dirk is trouwens de enige supermarkt (bij mijn weten) die ravioli in 400gr blikken verkoopt. Andere supermarkten hebben alleen blikken van 800 gram. Dan moet je het dus met zijn 2-en eten, of 2x ravioli eten binnen vier dagen want na opening is de boel maximaal nog 3 dagen houdbaar. Beide opties zijn niet erg aantrekkelijk...
Godver. Dan had ik mooi kunnen vergelijkenquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:16 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Ik zie op de site van de Appie dat zij die van Grand Italia verkopen, ook 400 gram. Maar die kost wel ¤ 1,35, dat lijkt het me niet waard
quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:31 schreef HeatWave het volgende:
Dude, je "naait" jezelf door het (alleen*) hier te doen, maak een Youtube-kanaal en binnenlopen!
* uiteraard wil ik niet dat je dan hier weggaat.
Ik maak geen grapje, Good Mythical Morning doet niet anders, check ze maar eensquote:
Ik zou dat niet kunnen hoor. Ik ben niet zo camerageniek en niet zo'n vlotte praterquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 21:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik maak geen grapje, Good Mythical Morning doet niet anders, check ze maar eens.
Camerageniek hoeft niet, zie Food Wishes op Youtube. Beetje kunnen praten is wel handig.quote:Op zondag 6 oktober 2019 14:11 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik zou dat niet kunnen hoor. Ik ben niet zo camerageniek en niet zo'n vlotte prater
Thnxquote:Op zondag 6 oktober 2019 17:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Bedankt voor de k&k-reviews, Sicstus! Ik lees jouw stukjes altijd met veel plezier.
Ik heb er ook over gedacht om zoiets te doen. Maar wat mij hindert is dat ik op die manier uit de anonimiteit ga. En dat is erg moeilijk, gaan mensen mij herkennen.quote:Op zondag 6 oktober 2019 14:11 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik zou dat niet kunnen hoor. Ik ben niet zo camerageniek en niet zo'n vlotte prater
Je betaald bij de Febo inderdaad voor een frikandel/speciaaltje/whatever al 2 euro inderdaadquote:Op donderdag 10 oktober 2019 08:26 schreef Karstman het volgende:
Bij de Febo is het al heel lang geen 2 euro meer. De enkele Grillburger is al 2,20 en de rest duurder.
Die 20 cent extra is het meer dan waard.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 08:26 schreef Karstman het volgende:
Bij de Febo is het al heel lang geen 2 euro meer. De enkele Grillburger is al 2,20 en de rest duurder.
Bij de FEBO is inderdaad alles vers bereid!quote:Op woensdag 9 oktober 2019 21:03 schreef Nine. het volgende:
Voor 2 euro heb je bij de FEBO een verse burger die veel lekkerder is dan deze pre-fab meuk.
Als je bij de FEBO een burger aan de counter bestelt wordt ie gewoon vers voor je neus bereid.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:11 schreef Nielojram75 het volgende:
Bij de FEBO is inderdaad alles vers bereid!
Een kennis van me is vrachtwagen chauffeur voor FEBO, alle frituursnacks zijn dagvers, ook geen diepvries, was ook niet leuk toen een rek met kroketten omvielquote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:19 schreef Nine. het volgende:
[..]
Als je bij de FEBO een burger aan de counter bestelt wordt ie gewoon vers voor je neus bereid.
En zelfs het spul dat in de automatiek ligt is verser dan die kant en klaar zooi van Lidl.
quote:Op woensdag 9 oktober 2019 20:14 schreef Sigaartje het volgende:
@:Sicstus
Ik was laat thuis na een lange treinreis.
Ik heb deze geprobeerd:
[ afbeelding ]
Alleen zat er bij mij een volledig doosje omheen. Het is een wat luxere hamburger waar alles al op en aan zit. In de plastic verpakking 90 seconden in de magnetron. Even schrikken want na 20 seconden ploft er een gaatje in de verpakking.
Plus:
Hij is heerlijk, hij is lekker groot en de bbq saus is pittig. Voor weinig geld een heerlijke hap.
Min:
Zelf wat may bij doen, de augurkjes zijn wat slap en er zit geen goede gebruiksaanwijzing bij.
Bij Lidl, prijs 2 euro.
Ik heb nog een cheeseburger liggen van hetzelfde type.
Deze die Sigaartje heeft geprobeerd? Of die vorige series? Die niet in een doosje zaten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:32 schreef Granqvist het volgende:
Ik vond die burger van de Lidl echt heel vies. Dan nog liever de burgers van Rustlers. Geweldig katervoer
Die burger die Sigaartje heeft geprobeerd.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 07:28 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Deze die Sigaartje heeft geprobeerd? Of die vorige series? Die niet in een doosje zaten?
Dan kan je nog beter de cheeseburger van McDonalds nemen á 1,50 per stuk. Die ziet er toch een stuk beter uit....quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:36 schreef Sicstus het volgende:
Al met al is het niet vies. Als het broodje beter was geweest dan was ik zeker op een 7 uitgekomen, maar nu blijft deze 'Classic burger' steken op een 6.
NB: de Lidl heeft kennelijk een prijsverhoging doorgevoerd; in plaats van 1,99 betaalde ik maar liefst 2,19.
zoals jij het leest klopt het ook gewoon beterquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:45 schreef vosss het volgende:
Ik lees altijd "Sicstus blikvoer en andere kankerzooi" als ik de TT lees en denk dan iedere keer nou nou nou, maar dan lees ik nog eens en dan zie ik dat er k&k zooi staat.
Dit is me al een keer of 4 gebeurd als dit topic weer eens in de AT list staat
Dat is misschien ook wel waarquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
zoals jij het leest klopt het ook gewoon beter
Dat zijn dus de Lidl hamburgers die ik destijds had gegeten. Ik vond ze niet echt slecht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:36 schreef Sicstus het volgende:
Tja, met zo'n nieuwe verpakking, en zulke wisselende berichten, moet ik deze burgers natuurlijk wel zelf proberen. Ook al had ik gezworen er niet meer in te trappen. Maar ik doe het voor jullie, zodat jullie je geld en je smaakpapillen er niet aan hoeven wagen!
Ik ga deze ochtend voor de Classic burger:
[ afbeelding ]
Na 80 seconden in het magnetronnetje openen we vol verwachting het doosje:
[ afbeelding ]
Het eerst dat opvalt: er ligt een cirkelvormig kartonnetje op het broodje. Ik gok dat dit een hulpmiddel is om het broodje minder zompig te laten worden in de helse microgolven. En inderdaad, de onderzijde van het kartonnetje is bekleed met een soort thermische coating of zo:
[ afbeelding ]
Ik gok dat er aan de onderzijde van de burger ook zo'n kartonnetje zit, en dat blijkt inderdaad het geval.
Tijd om sectie te plegen op de burger!
[ afbeelding ]
Allereerst treffen we een gesmolten plak kaas aan (volgens de verpakking zouden het zelfs twee plakken moeten zijn, als we het plaatje lezen). Dit is op zich verbazend, want de andere variant die Lidl verkoopt (naast de door Sigaartje geteste Barbecueburger) is de 'Cheeseburger'. Nu er op deze Classic-burger ook een dikke plak kaas ligt vraag ik me af wat het verschil is tussen deze burger en de Cheeseburger-variant![]()
Enfin, naast de kaas treffen we een mosterdsaus-achtige brij aan met ingebouwde uiensnippers. In tegenstelling tot eerdere (smerige) ervaringen met de mosterdsauzen op deze burgers is het in dit geval goed te doen: niet overweldigend zurig of zoetig, maar gewoon standard mosterdsaussmaak.
[ afbeelding ]
Tenslotte treffen we onder de plak vlees de ketchup aan. Hier is men minder scheutig mee geweest dan met kaas en de mosterd.
[ afbeelding ]
Tenslotte het vlees. Dit had van mij wat bruiner gemogen. Nu is het een egale, grijze plak en dat is toch minder appetijtelijk. Men had er bij het Lidl'tje zeker niet op gerekend dat er zonderlingen bestaan die hun magnetronbroodjes ontleden.
Al met al ziet het er niet heel geweldig uit, maar ook niet superslecht. En alles komt natuurlijk aan op de smaaktest. En die valt niet tegen. Het vlees is goed te vergelijken met wat je op de kleine standaardhamburger van de Mac krijgt, alleen misschien iets dikker. Het is stevig, het smaakt naar vlees, misschien iets aan de droge kant.
De innovatie van de kartonnetjes die (presumably) het brood minder zompig zouden moeten houden komt minder goed uit de verf. De bovenste helft gaat nog wel, maar de onderste helft van het broodje is ongeveer net zo als wat we gewend zijn. Het broodje is bovendien te groot in verhouding met het vlees, daar houd ik niet van.
Al met al is het niet vies. Als het broodje beter was geweest dan was ik zeker op een 7 uitgekomen, maar nu blijft deze 'Classic burger' steken op een 6.
NB: de Lidl heeft kennelijk een prijsverhoging doorgevoerd; in plaats van 1,99 betaalde ik maar liefst 2,19.
Ah ik ben dus niet de enige.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:45 schreef vosss het volgende:
Ik lees altijd "Sicstus blikvoer en andere kankerzooi" als ik de TT lees en denk dan iedere keer nou nou nou, maar dan lees ik nog eens en dan zie ik dat er k&k zooi staat.
Zoiets heet een gepocheerd ei.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 12:06 schreef Sigaartje het volgende:
Ik eet zoiets alleen als ik gewoon niet meer kan. Dan plof ik neer na een lange treinreis.
Ik heb trouwens wel weer een gigantische voorraad nasi en bami gekookt en in bakken in de vriezer opgeborgen.
Als je de energie hebt om bij het opwarmen nog een eitje te maken a la de chinees, dan is dat totaal niet moeilijk heb ik ontdekt.
Je neemt een klein pannetje, je gooit er wat water in en je kookt het en tikt er een paar eitjes in het kokend water met een heelblijvend dooier. met een spatel de boel bijeenhouden en voila.
Snap niet dat ze er zo moeilijk over doen. (wel verse eieren gebruiken)
Nu krijgen we weer een zeurverhaal dat Sigaartje dat niet kan weten want hij is een oude man en heeft van huis uit niks geleerd dus moet alles zelf uitvogelen.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:35 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nu krijgen we weer een zeurverhaal dat Sigaartje dat niet kan weten want hij is een oude man en heeft van huis uit niks geleerd dus moet alles zelf uitvogelen.
Die 2e is een gefrituurd ei waarschijnlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:33 schreef Nine. het volgende:
Ik vind die eitjes van de Chinees altijd maar ranzig.
Ze zien er ook niet gepocheerd uit, althans niet op de traditionele manier.
[ afbeelding ]
Toast met gepocheerd ei, spinazie en ansjovis van Gordon Ramsay.
[ afbeelding ]
Bami met ei van de Chinees.
Je bent me voor.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:35 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nu krijgen we weer een zeurverhaal dat Sigaartje dat niet kan weten want hij is een oude man en heeft van huis uit niks geleerd dus moet alles zelf uitvogelen.
Dat is het pubersubforum.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:50 schreef Nine. het volgende:
[..]
Er is zelfs een kompleet subforum voor de oudjes: 40+ - the Reboot!
Kost dat?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:56 schreef Sicstus het volgende:
Het is herfst bij de Lidl! En daarom hebben ze weer een mooie 'Delicieux'-lijn aan premiumproducten, waarvan we deze avond iets nieuws proberen: een pie!
Voor de anglofoben onder ons: https://en.wikipedia.org/wiki/Pie
Het Lidltje biedt ons deze herfst twee varianten: de zuurkool-spek pie en de hertenragout pie. Mijn keuze is gevallen op:
[ afbeelding ]
Ik ben fan van spek en van zuurkool, dus eigenlijk had ik geen keuzeZo ziet hij eruit als we hem uit de verpakking hebben gehaald:
[ afbeelding ]
Het bladerdeeg is al bruin, dus ik neem aan dat hij al 'voorgebakken' is, en de 18 minuten op 180 graden die wij hem volgens de verpakking moeten verwarmen alleen maar is om hem, inderdaad, te verwarmen. Niet om hem te bakken ofzo.
[ afbeelding ]
En inderdaad, na 18 minuten ziet hij er nog precies hetzelfde uit. Alleen is hij nu flink warm en het ruikt lekker!
[ afbeelding ]
De korst is knapperig, en de binnenkant ziet eruit als een quiche; zuurkool, room, ei, en spek. Kortom: heerlijk! Alles is goed gaar en prima op smaak. Als je weleens een supermarktquiche uit het koelvak hebt gegeten en het lekker vond, zul je deze pie ook kunnen waarderen. De enige verschillen zijn: een iets knapperigere korst en de smaak: voor zover ik weet heeft geen enkele supermarkt een zuurkoolquiche in het assortiment.
Prima product, ik denk dat ik hem nog wel eens zal kopen deze herfst, en ik ga sowieso de hertenvariant proberen! Enige tegenvaller (hoewel ik het wel verwachtte): dit kleine (250 gram) zuurkooltaartje is goed voor maar liefst 645 kcal! Dat is toch wel erg veel.
Eindoordeel: 8/10
Vult die pie een beetje als een hele maaltijd?quote:
Ja ik vind die quiche pie best wel vullend, ondanks dat ie maar 250 gr isquote:Op maandag 28 oktober 2019 16:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Vult die pie een beetje als een hele maaltijd?
Dan ga ik 'm ook maar eens proberen. Ziet er lekker uitquote:Op maandag 28 oktober 2019 16:23 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ja ik vind die quiche pie best wel vullend, ondanks dat ie maar 250 gr is
Jep zeker als je er een salade naast neemt. Is ook lekker ernaast.quote:Op maandag 28 oktober 2019 16:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Vult die pie een beetje als een hele maaltijd?
Heb jij die andere ook geprobeerd? Of alleen de zuurkool-spek?quote:Op maandag 28 oktober 2019 20:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jep zeker als je er een salade naast neemt. Is ook lekker ernaast.
Beide niet maar wel andere soorten van een ander merk. Denk zelfde fabrikant gewoon. Had met stoofvlees en een soort kip.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 10:22 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Heb jij die andere ook geprobeerd? Of alleen de zuurkool-spek?
Oh die van de Jumbo?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Beide niet maar wel andere soorten van een ander merk. Denk zelfde fabrikant gewoon. Had met stoofvlees en een soort kip.
voelt gek aan als je er in knijpt ...quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:27 schreef sjampoeh het volgende:
Iemand die dit wil testen ? #dtv
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de supermarkt.
Ik heb de erwtensoepvariant een keer gehad. Wat ik me kan herinneren is dat ik hem best prima vond, minder zout (sommigen zouden zeggen: wat flauwer) dan Unox. Maar toch iets aan de dunne kant; ze zeggen dat je je lepel rechtop zou moeten kunnen zetten in een echt goeie erwtensoep, maar dat lukte me volgens mij niet bij deze soep.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:27 schreef sjampoeh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel heel vaak het woord darm voor het feit dat die soep gewoon in plastic zit.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:27 schreef sjampoeh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat lijkt me van The Pie Factory dan. Die hebben varianten met stoofvlees, kip masala en pulled pork voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Beide niet maar wel andere soorten van een ander merk. Denk zelfde fabrikant gewoon. Had met stoofvlees en een soort kip.
ok thnxquote:Op donderdag 31 oktober 2019 05:51 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik heb de erwtensoepvariant een keer gehad. Wat ik me kan herinneren is dat ik hem best prima vond, minder zout (sommigen zouden zeggen: wat flauwer) dan Unox. Maar toch iets aan de dunne kant; ze zeggen dat je je lepel rechtop zou moeten kunnen zetten in een echt goeie erwtensoep, maar dat lukte me volgens mij niet bij deze soep.
Volgens mij zijn er 2 varianten. van de slager in darm en plastic bij de bijv. de jumboquote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wel heel vaak het woord darm voor het feit dat die soep gewoon in plastic zit.
Zie het bij de Appie vaak liggen, ben er wel door geïntrigeerd.
Jep!quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:26 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat lijkt me van The Pie Factory dan. Die hebben varianten met stoofvlees, kip masala en pulled pork voor zover ik weet.
Die ga ik een keer proberen. Bedankt voor de recensie.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:56 schreef Sicstus het volgende:
Het is herfst bij de Lidl! En daarom hebben ze weer een mooie 'Delicieux'-lijn aan premiumproducten, waarvan we deze avond iets nieuws proberen: een pie!
Waar komt dat vandaan?quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:52 schreef Sicstus het volgende:
Vanavond ga ik deze proberen!
[ afbeelding ]
Ben benieuwd...
Dit product komt tot ons via de AldiGoden!quote:
Ben benieuwd, ziet er wel lekker uit opzich.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:57 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dit product komt tot ons via de AldiGoden!
De toevoeging -gerecht voorspelt niet veel goeds.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:52 schreef Sicstus het volgende:
Vanavond ga ik deze proberen!
[ afbeelding ]
Ben benieuwd...
Zegt niks, zal wel gewoon letterlijk vertaald zijn uit het Duits.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:58 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
De toevoeging -gerecht voorspelt niet veel goeds.
Nou nou, ouwe brombeerquote:Op zaterdag 2 november 2019 08:58 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
De toevoeging -gerecht voorspelt niet veel goeds.
Net wakkerquote:
Elke keer opnieuw, mooi topic maar die TTquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:45 schreef vosss het volgende:
Vanmiddag naar de Lidl geweest en ze hadden nu twee andere varianten: Boeuf bourguignon en hazenpeper. Beide gekocht. Hopelijk is het wat.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:56 schreef Sicstus het volgende:
Voor de anglofoben onder ons: https://en.wikipedia.org/wiki/Pie
Het Lidltje biedt ons deze herfst twee varianten: de zuurkool-spek pie en de hertenragout pie.
Dankjewel!quote:Op donderdag 7 november 2019 22:59 schreef praadje het volgende:
Wat een leuk topic. Hopelijk gaan anderen ook hun reviews plaatsen als Sictus dat goed vindt. Ik lees het graag al eet ik zelden kant en klaar.
Ben benieuwdquote:Op donderdag 7 november 2019 21:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vanmiddag naar de Lidl geweest en ze hadden nu twee andere varianten: Boeuf bourguignon en hazenpeper. Beide gekocht. Hopelijk is het wat.
Ik had de witlof, is ook aan te raden!!quote:Op maandag 11 november 2019 10:35 schreef Sicstus het volgende:
Afgelopen week waren de Hollandse maaltijden in de aanbieding bij het Albert Heijntje. Twee voor de prijs van 1! Dat kon ik niet laten liggen!
Mijn keuze viel op de spruitjesstamppot met braadworst en de hutspot met hachee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er heel behoorlijk uit. Vooral de hutspot ruikt goed na verhitting (6 minuutjes op 750 wattjes)
Op een bord is stamppot en hutspot natuurlijk altijd een lust voor het oog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk die heerlijke sappige braadworst toch eens! En die grote brokken hachee! En die rijke kleurenpracht van de groentes en aardappelen! En de zijdezachte, wellustig glinsterende jus...
Enfin, proeven dan maar! Allereerst de spruitjes. Sodeju, dat is bepaald geen babyvoer; er zitten zelfs nog hele spruiten in. En al zijn die niet echt ongaar, ze mogen wel een piets gaarder.
De spruitjessmaak mag overigens ook wel iets nadrukkelijker aanwezig, het is ietwat vlak en een beetje zoetig. Nu weet ik dat er hele volksstammen zijn die spruitjes niet zo zien zitten, en dat daarom de spruitjes in de afgelopen 30 jaar wat zoetiger zijn gekweekt, maar het hoeft nu ook weer niet door te schieten. Eet dan geen spruitjes.
De braadworst is prima! Lekker sappig en niet te zout. Toch jammer van de vlakke smaak van de spruitjes.
Dan de hutspot. Grote, malse stukken hacheevlees, een heerlijke mix van wortel, aardappel en wat uien; lekker! Alhoewel ook dit gerecht iets te zoet is naar mijn smaak, maar een lik mosterd lost dat wel op. Dit gerecht onthoud ik voor de volgende keer!
Eindoordeel: spuitjesstamppot 6,5; hutspot 7,5.
Statistieken:
Spruitjes Hutspot
kcal 535 425
groente 160gr 190gr
zout 3.6gr 4gr
suikers 5gr 18gr
vet 28gr 13gr
eiwitten 23gr 18gr
prijs 3.49 3.69
Thnxquote:Op maandag 11 november 2019 20:10 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik had de witlof, is ook aan te raden!!
Goed, naar aanleiding van jouw review van de zuurkoolpie van de Lidl ben ik dus ook naar de Lidl geweest voor een Delicieux Pie. De zuurkool-variant hadden ze niet, maar wel twee anderen: Hazenpeper en Boeuf Bourguignon. Zoals gezegd heb ik beiden gekocht en gisteravond heb ik de eerste gegeten:quote:
Heldquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Goed, naar aanleiding van jouw review van de zuurkoolpie van de Lidl ben ik dus ook naar de Lidl geweest voor een Delicieux Pie. De zuurkool-variant hadden ze niet, maar wel twee anderen: Hazenpeper en Boeuf Bourguignon. Zoals gezegd heb ik beiden gekocht en gisteravond heb ik de eerste gegeten:
[ afbeelding ]
Voor de goede kijker: Je hebt gelijk. Daar zit een leeg plastic zakje in. Dat komt omdat de pie al in de oven stond. In tegenstelling tot de voorschriften heb ik de oven wel op 190 graden gezet en na 18 minuten staat een warme pie op mijn bord. De buitenkant oogt goed, de geur is in orde en de onderkant, hoewel wat vettig, voelt verder droog aan. Geen soggy bottom is een plus. De buitenkant is knapperig. Mooi. Dan de binnenkant:
[ afbeelding ]
Beetje een grijze massa en in de verste verte niet de kleurrijke vulling zoals die op de verpakking te zien is. De eerste hap van de 250 gram valt op zich goed. Een beetje aan de zoute kant (4 gram in de hele pie, geen idee of dat veel is) en er komt ook iets zoets (9 gram suikers) doorheen, maar geen uitgesproken haassmaak. Vind ik persoonlijk wel jammer, al zal dit voor het grotere publiek wellicht prettiger zijn.
Al met al best ok om op deze wijze 652 kcal te verorberen op een dag dat de kant en klaar oplossing de enige oplossing is.
Gisteravond bleek ik ook opeens alleen te eten, dus gelijk maar de tweede klaargemaakt. Boeuf Bourguignon, ook van Delicieux:quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:12 schreef Sicstus het volgende:
Held![]()
Jammer dat er niet echt een wildsmaak aan zit, dus.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Goed, naar aanleiding van jouw review van de zuurkoolpie van de Lidl ben ik dus ook naar de Lidl geweest voor een Delicieux Pie. De zuurkool-variant hadden ze niet, maar wel twee anderen: Hazenpeper en Boeuf Bourguignon. Zoals gezegd heb ik beiden gekocht en gisteravond heb ik de eerste gegeten:
[ afbeelding ]
Al met al best ok om op deze wijze 652 kcal te verorberen op een dag dat de kant en klaar oplossing de enige oplossing is.
quote:Op vrijdag 15 november 2019 16:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gisteravond bleek ik ook opeens alleen te eten, dus gelijk maar de tweede klaargemaakt. Boeuf Bourguignon, ook van Delicieux:
[ afbeelding ]
Wederom heb ik de voorschriften genegeerd en ditmaal zelfs 20 minuten op 190 graden Celsius in de oven gezet. Als hij eenmaal klaar is, komt de kwaliteit van de buitenkant overeen met de hazenpeper-pie; ruim voldoende dus. De binnenkant is wel wat kleurrijker:
Smaak is wederom ok, al zou ik een volgende keer toch eerder voor de hazenpeper-variant gaan.
Jij ook niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:33 schreef Nine. het volgende:
Het ziet er idd niet erg smakelijk uit allemaal.
Doe jezelf niet tekort, met wat Fava beans and a nice Chianti ben je best te pruimen hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:41 schreef Nine. het volgende:
[..]
Buiten dat jij niet eens weet hoe ik eruit zie ben ik ook niet eetbaar.
Volgens mij ben je abuis met Flappie.quote:Op dinsdag 26 november 2019 13:48 schreef Karstman het volgende:
Doe jezelf niet tekort, met wat Fava beans and a nice Chianti ben je best te pruimen hoor.
Dat is ie niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 13:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Doe jezelf niet tekort, met wat Fava beans and a nice Chianti ben je best te pruimen hoor.
Dat stoort me ook aan Italiaanse gerechten. Overal zit pasta bij, ik hou niet van pasta.quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:45 schreef Sigaartje het volgende:
Dat stoort me ook aan Italiaanse gerechten. Overal zit tomaat in, ik hou niet van tomaat.
Niet in pizza.quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat stoort me ook aan Italiaanse gerechten. Overal zit pasta bij, ik hou niet van pasta.
Sinds wanneer bestaat de Italiaanse keuken alleen maar uit pasta?quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Dat stoort me ook aan Italiaanse gerechten. Overal zit pasta bij, ik hou niet van pasta.
Hij bestaat toch ook niet alleen maar uit tomaat?quote:Op woensdag 4 december 2019 13:02 schreef Nine. het volgende:
[..]
Sinds wanneer bestaat de Italiaanse keuken alleen maar uit pasta?
Tomaat zit lang niet overal in. Daarbij is tomaat hartstikke gezond.quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:45 schreef Sigaartje het volgende:
Dat stoort me ook aan Italiaanse gerechten. Overal zit tomaat in, ik hou niet van tomaat.
Klopt, was nog bezig met mijn reactie aan Sigaartje. Zie boven.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:04 schreef Durmada het volgende:
Hij bestaat toch ook niet alleen maar uit tomaat?
Ik zal de laatste zijn die je tegen zal spreken. Natuurlijk weet ik dat.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Tomaat zit lang niet overal in. Daarbij is tomaat hartstikke gezond.
1: Gezond hart en vaatstelsel
Regelmatig tomaat eten draagt bij aan een gezond hart en vaatstelsel. Tomaten zijn namelijk rijk aan kalium; een mineraal dat een bloeddrukverlagende werking heeft. Dit is een belangrijk mineraal als je bloeddruk verhoogd is, omdat een hoge bloeddruk een grote risicofactor is voor diverse hart- en vaatziektes.
Daarnaast bevatten tomaten ook nog eens verschillende antioxidanten (waaronder chlorogeenzuur) waarvan gedacht wordt dat ze een bloeddrukverlagende werking hebben bij patiënten met een hoge bloeddruk.
2: Rijk aan antioxidanten
Tomaten hebben hun mooie rode kleur te danken aan de grote hoeveelheid lycopeen die ze bevatten. Dit is een kleurstof die tegelijkertijd ook een zeer waardevolle antioxidant is. Over het algemeen geldt: hoe roder de tomaat, hoe meer lycopeen erin zit.
Lycopeen kan onder andere helpen bij:
Het beschermen van je lichaam tegen oxidatieve stress
Het verlagen van je LDL-cholesterol (het type cholesterol dat de kans op hart- en vaatziektes verhoogt)
Het beschermen van je huid tegen zonnebrand
Het bestrijden van verschillende schimmelinfecties
Het gezond houden van je ogen
Het sterk houden van je botten
Goed om te weten: als je tomaten combineert met een kleine hoeveelheid gezond vet, zoals olijfolie of avocado, neemt je lichaam de lycopeen beter op.
3: Bron van bètacaroteen
Tomaten bevatten een goede hoeveelheid bètacaroteen. Bètacaroteen wordt ook wel provitamine A genoemd, omdat het in je lichaam wordt omgezet naar vitamine A. Ook deze stof is zowel een kleurstof als een antioxidant.
Bètacaroteen helpt onder andere bij:
Het bestrijden van vrije radicalen
Het gezond houden van je longen
Het vertragen van cognitieve achteruitgang
Het verkleinen van het risico op hart- en vaatziektes
Ook de opname van bètacaroteen verbetert als je het combineert met een kleine hoeveelheid vet.
4: Sterk immuunsysteem
Tomaten zijn een goede bron van vitamine C. Deze vitamine draagt bij aan een goed functionerend immuunsysteem. Een sterk immuunsysteem is belangrijk om je lichaam te beschermen tegen allerlei virussen, bacteriën, schimmels en parasieten. Daarnaast helpt het ook bij het opruimen van afvalstoffen in je lichaam.
Verder draagt vitamine C bij aan een gezonde huid, de opname van plantaardig ijzer en het sterk houden van je botten en tanden.
5: Een gezonde stoelgang
Het eten van tomaten kan je helpen om je stoelgang gezond te houden en obstipatie te voorkomen. Dit komt doordat tomaten veel vocht en vezels bevatten. De combinatie van deze twee zorgt ervoor dat je ontlasting meer volume krijgt en soepel blijft.
https://www.dokterdokter.(...)jf-redenen/item29644
Geen uien en knoflook? Dan kun je de meeste recepten net zo goed de deur uitdoen. Dan hebben ze hier mooi pech. Enige waar ik rekening mee hou is de hoeveelheid pepers. Niet iedereen kan overweg met scherpte. Dat vind ik wat anders dan essentiële basis ingrediënten weglaten.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:23 schreef Sigaartje het volgende:
Ik zal de laatste zijn die je tegen zal spreken. Natuurlijk weet ik dat.
Zelf ben ik een groot liefhebber van knoflook, ui en pepers. Die zijn ook zeer gezond. Maar ik krijg regelmatig eters en die willen geen ui, geen knoflook en geen scherpte in hun bord.
Ok, no problem.
Dat is goed, maar geef ons tijd om lekker te lullen met elkaarquote:Op woensdag 4 december 2019 18:32 schreef Muck het volgende:
Zullen we het weer over de kant en klaar experimenten van Sicstus hebben?
Dat heb ik nou met kaas. Gesmolten kaas.quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat!quote:Op woensdag 4 december 2019 18:41 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat is goed, maar geef ons tijd om lekker te lullen met elkaar
Moet je vegan pizza bestellen. Tegenwoordig op veel plekken te koop toch?quote:Op woensdag 4 december 2019 18:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met kaas. Gesmolten kaas.
En laat dat nou net standaard op elke pizza zitten
Die heb je nog makkelijker. Weet ff niet hoe het heet iglo combino ofzoiets. Is een stuk witwis met een laagje spinazie eroverheen en dat samen in een krokant jasje.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:29 schreef Molo het volgende:
Perfecte kant en klaarvoer: spinazie a la crème en vissticks
Viscuisine?quote:Op woensdag 4 december 2019 20:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Die heb je nog makkelijker. Weet ff niet hoe het heet iglo combino ofzoiets. Is een stuk witwis met een laagje spinazie eroverheen en dat samen in een krokant jasje.
Dat is echt geniaal
Niet. Maar ook niet dat alles op basis van tomaat is, daar reageerde ik op.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:02 schreef Nine. het volgende:
[..]
Sinds wanneer bestaat de Italiaanse keuken alleen maar uit pasta?
Ja, en daar had ik ook al op gereageerd.quote:Op woensdag 4 december 2019 20:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Niet. Maar ook niet dat alles op basis van tomaat is, daar reageerde ik op.
Durmeda zei het ookal zie ik net.
Las pas later terug. Had ff snel over die lappen text gescrolled.quote:Op woensdag 4 december 2019 20:56 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ja, en daar had ik ook al op gereageerd.
Beetje mosterd na de maaltijd dit.
Ooooh, ik zie deze post nu pas..... jeugdsentiment!quote:Op maandag 25 november 2019 20:51 schreef Sicstus het volgende:
Ik voelde me vandaag niet helemaal senang, dus ik wou een een vlug avondmaal. Bovendien had ik nog twee mini Turkse afbakbroodjes liggen die voor de 30e op moesten. Dus dacht ik aan hamburgertjes!
Nu wil het geval dat ik nog nooit de kant-en-klare Unox hamburgertjes geprobeerd heb, terwijl ik al sinds mijn jeugd geintrigeerd ben door dit product. Kortom, 1+1 = 2 en ik kocht een pakje Unox hamburgers.
[ afbeelding ]
Mijn gedachte was: een Turks broodje afbakken in de oven, dan de hamburgertjes een minuutje ofzo in de magnetron, en klaar is Sicstus.
Maar ik had me niet goed ingelezen: tot mijn afschuw staat er op de verpakking helemaal niet dat het een kant en klaar product is dat je zo kunt eten, of in de magnetron kunt opwarmen; de enige bereidingsinstructie is: bakken in de koekenpan!
Een grove misrekening dus. Moest er toch een pan aan te pas komen. Anyway, zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
Dat valt nog niet mee. Ik had altijd gedacht dat ze er min of meer uit zouden zien als die droge hamburgpatties van de Mac, maar deze lijken meer op platgeslagen frikandellen.
Enfin, ik voel me nog steeds niet zo goed dus ik heb geen fut meer om deze recensie af te maken: wordt morgen vervolgd!
Durmada*quote:Op woensdag 4 december 2019 20:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Niet. Maar ook niet dat alles op basis van tomaat is, daar reageerde ik op.
Durmeda zei het ookal zie ik net.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. voor hun vlees?
quote:Op dinsdag 10 december 2019 18:56 schreef Nielojram75 het volgende:
Konijnenvlees met 1 ster..
Worden konijnen gefoktJa, het zijn geen wilde konijnen natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. voor hun vlees?Jep!quote:Op dinsdag 10 december 2019 19:03 schreef Remco het volgende:
Is dat buiten de vriezer 3 maand houdbaar?Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
Het is al gezegd/geraden, maar het is m.i. duidelijk konijn door bepaalde botjes op je bord. Ik ken die botjes alleen van konijn. Ik bedoel de wigvormige botjes (schouderblad).quote:Op maandag 9 december 2019 09:50 schreef Sicstus het volgende:
Vanavond een recensie van een wat minder gangbaar kant-en-klaarproduct. Het bestond voornamelijk uit vlees. Hieronder een foto van wat ervan is overgebleven nadat ik er klaar mee was. Wie kan raden welk beest het betreft?
[ afbeelding ]
Wijsneusjequote:Op dinsdag 10 december 2019 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is al gezegd/geraden, maar het is m.i. duidelijk konijn door bepaalde botjes op je bord. Ik ken die botjes alleen van konijn. Ik bedoel de wigvormige botjes (schouderblad).
Leuk weetje!quote:Op dinsdag 10 december 2019 21:52 schreef Candaasje het volgende:
Op verzoek van Whiskers:
De lange haak aan het schouderblad (of nouja, aan de richel in het midden ervan, de spina scapulae) verraadt dat het om een konijn gaat.
Was ooit een manier om te kunnen zien of soldaten katten of konijn op het menu hadden staan.
quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Het is niet duur. Maar het is natuurlijk wel de prijs die door de konijnen betaald wordt.
(Zie het nieuws. AR heeft in 9 bedrijven in Nederland gefilmd, een jaar lang. Ook als je niet tegen vlees eten bent, is de commerciële konijnenindustrie wel echt een industrie vol enorme, doffe ellende en verschrikkelijk en veel leed.)
Een schitterende recensiequote:Op dinsdag 17 december 2019 13:00 schreef Karstman het volgende:
In de aanloop naar de kerst hebben alle supermarkten weer speciale producten waarvan je zou willen dat ze die het hele jaar hadden. Zo struinde ik vanochtend door de Appie en daar viel mijn ook op het volgende product https://www.ah.nl/producten/product/wi379549/ah-hertenpie
Een hertenpie, een op Britse leest gestoelde hartige taart gevuld met hertenvlees. Omdat een mens toch moet lunchen heb ik het maar meegenomen. Die 2,89 is natuurlijk geen geld.
Thuisgekomen de oven aangeslingerd en de pie voor de voorgeschreven 18 minuten opgewarmd
[ afbeelding ]
Uit de oven en op het bord ziet hij er appetijtelijk uit, goeie kleur en bladerdeeg ziet er goed knapperig uit
[ afbeelding ]
Dan het mes erin, ook de binnenkant stelt niet teleur, goed gevuld met een mengeling van groenten en vlees en zelfs een rozijntje her en der. Dat doet het altijd goed voor een mooi zoetje in een herfstig gerecht.
[ afbeelding ]
Dan de lakmoesproef, de smaak... En die klopt! Kruidig en warm, ik proef kaneel, peper, nootmuskaat en het zoetje van de rozijnen. Goede verhouding tussen vlees en groenten. Het vlees is wel heel fijn, soort hertengehakt of hertenseperatorvlees, op zich is dat niet erg, de pie is te klein voor hele brokken hert. Het bladerdeeg is knapperig aan de bovenkant en lekker stevig aan de onderkant en goed smeuig. Iedere hap is vol van smaak en warm, precies wat je op een herfstdag wil hebben.
[ afbeelding ]
En toen was hij op:
[ afbeelding ]
De Pie is vullend maar duidelijk formaat lunchgerecht. Zeker te groot als voorgerecht maar als hoofdgerecht 's avonds zou ik er toch nog wat groenten en een ovenaardappeltje ofzo bij serveren.
Conclusie, prima pie voor een uitstekende prijs. Dit moeten ze het hele jaar hebben. Nou ja misschien niet in de zomer, het is wel een herfstig/winters gerecht.
Dit is een kleintje zelfs, zag hem nu ook voor het eerst. Heb vrijdag in de XL niet gezien maar ook niet naar gezocht. Zag hem nu toevallig in een schap met andere kerstige dingen en kaasjes.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:07 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Een schitterende recensie![]()
![]()
Bij mijn Albert Heijntje (XL nota bene!) hebben ze hem nog steeds niet
Nee hoor, alleen slapendquote:
quote:Op dinsdag 14 januari 2020 06:29 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen slapendMaar voor deze week staan er maar liefst 2 nieuwe recensies op het programma!
Deze week is al bijna al een week geleden hequote:Op dinsdag 14 januari 2020 06:29 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen slapendMaar voor deze week staan er maar liefst 2 nieuwe recensies op het programma!
Een kant en klaar nieuw toetsenbord hoeft ook niet veel te kosten.quote:Op maandag 20 januari 2020 07:28 schreef Sicstus het volgende:
OVerigen ligen e batterien van mijntoetsenbor opsterven, shet typen van deze recensie was en lijedsenweg
Nooit slecht om tomaten te eten maar je moet er best veel van eten om aan die lycopeen voordelen te komen.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Tomaat zit lang niet overal in. Daarbij is tomaat hartstikke gezond.
1: Gezond hart en vaatstelsel
Regelmatig tomaat eten draagt bij aan een gezond hart en vaatstelsel. Tomaten zijn namelijk rijk aan kalium; een mineraal dat een bloeddrukverlagende werking heeft. Dit is een belangrijk mineraal als je bloeddruk verhoogd is, omdat een hoge bloeddruk een grote risicofactor is voor diverse hart- en vaatziektes.
Daarnaast bevatten tomaten ook nog eens verschillende antioxidanten (waaronder chlorogeenzuur) waarvan gedacht wordt dat ze een bloeddrukverlagende werking hebben bij patiënten met een hoge bloeddruk.
2: Rijk aan antioxidanten
Tomaten hebben hun mooie rode kleur te danken aan de grote hoeveelheid lycopeen die ze bevatten. Dit is een kleurstof die tegelijkertijd ook een zeer waardevolle antioxidant is. Over het algemeen geldt: hoe roder de tomaat, hoe meer lycopeen erin zit.
Lycopeen kan onder andere helpen bij:
Het beschermen van je lichaam tegen oxidatieve stress
Het verlagen van je LDL-cholesterol (het type cholesterol dat de kans op hart- en vaatziektes verhoogt)
Het beschermen van je huid tegen zonnebrand
Het bestrijden van verschillende schimmelinfecties
Het gezond houden van je ogen
Het sterk houden van je botten
Goed om te weten: als je tomaten combineert met een kleine hoeveelheid gezond vet, zoals olijfolie of avocado, neemt je lichaam de lycopeen beter op.
3: Bron van bètacaroteen
Tomaten bevatten een goede hoeveelheid bètacaroteen. Bètacaroteen wordt ook wel provitamine A genoemd, omdat het in je lichaam wordt omgezet naar vitamine A. Ook deze stof is zowel een kleurstof als een antioxidant.
Bètacaroteen helpt onder andere bij:
Het bestrijden van vrije radicalen
Het gezond houden van je longen
Het vertragen van cognitieve achteruitgang
Het verkleinen van het risico op hart- en vaatziektes
Ook de opname van bètacaroteen verbetert als je het combineert met een kleine hoeveelheid vet.
4: Sterk immuunsysteem
Tomaten zijn een goede bron van vitamine C. Deze vitamine draagt bij aan een goed functionerend immuunsysteem. Een sterk immuunsysteem is belangrijk om je lichaam te beschermen tegen allerlei virussen, bacteriën, schimmels en parasieten. Daarnaast helpt het ook bij het opruimen van afvalstoffen in je lichaam.
Verder draagt vitamine C bij aan een gezonde huid, de opname van plantaardig ijzer en het sterk houden van je botten en tanden.
5: Een gezonde stoelgang
Het eten van tomaten kan je helpen om je stoelgang gezond te houden en obstipatie te voorkomen. Dit komt doordat tomaten veel vocht en vezels bevatten. De combinatie van deze twee zorgt ervoor dat je ontlasting meer volume krijgt en soepel blijft.
https://www.dokterdokter.(...)jf-redenen/item29644
Dat haal je wel als je een blikje tomatenpuree per dag eet.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:53 schreef vipergts het volgende:
Nooit slecht om tomaten te eten maar je moet er best veel van eten om aan die lycopeen voordelen te komen.
Nee zelfs dan niet ik heb ooit tomaten verpakt die extra veel van dat spul hadden en daar moest je kilo's per dag van eten voordat die claim ook maar zin had. Ook een blikje tomaten puree per dag eten heeft geen nut omdat de lycopeen voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ik heb wat mensen aan de deur gehad die tomaten kwamen halen omdat ze hadden gegoogeld dat het tegwn kanker beschermt. Dat is met al die gezondheidsclaims je kunt beter gevarieerd en gezond eten dan je op dit soort dingen te richten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Dat haal je wel als je een blikje tomatenpuree per dag eet.
Omdat jij toevallig wat tomaatjes hebt verpakt weet jij het beter dan wetenschappelijk onderzoek?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:22 schreef vipergts het volgende:
Nee zelfs dan niet ik heb ooit tomaten verpakt die extra veel van dat spul hadden en daar moest je kilo's per dag van eten voordat die claim ook maar zin had. Ook een blikje tomaten puree per dag eten heeft geen nut omdat de lycopeen voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ik heb wat mensen aan de deur gehad die tomaten kwamen halen omdat ze hadden gegoogeld dat het tegwn kanker beschermt. Dat is met al die gezondheidsclaims je kunt beter gevarieerd en gezond eten dan je op dit soort dingen te richten.
Neemt niet weg dat het veruit de lekkerste tomaat van Nederland is.
Wat is de lekkerste tomaat van Nederland?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:22 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee zelfs dan niet ik heb ooit tomaten verpakt die extra veel van dat spul hadden en daar moest je kilo's per dag van eten voordat die claim ook maar zin had. Ook een blikje tomaten puree per dag eten heeft geen nut omdat de lycopeen voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ik heb wat mensen aan de deur gehad die tomaten kwamen halen omdat ze hadden gegoogeld dat het tegwn kanker beschermt. Dat is met al die gezondheidsclaims je kunt beter gevarieerd en gezond eten dan je op dit soort dingen te richten.
Neemt niet weg dat het veruit de lekkerste tomaat van Nederland is.
En en en?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Heb er straks ook weer eentje voor dit topic
Kan het vergelijken met een ander merk omdat ik die ookal een paar keer gegeten had.
Ben benieuwd naar het verschil.
Eerder had ik deze:
[ afbeelding ]
Nu van een ander merk. Maak vnv wel een nieuwe post met de details en foto.
Vanavond had ik deze:quote:
quote:Op maandag 24 februari 2020 23:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vanavond had ik deze:
[ afbeelding ]
¤2,89 voor 550gr.
Had het in de bonus gekocht. Was nu maar ¤1,45 per zak.
Het was netals die van Bonduelle een dikke prima.
Van Bonduelle had ik trouwens van Scoupy voor ¤1 de zak.
Ik kook er wat rijst bij en voor mij is het een prima maaltje.
Verder zal ik het nooit kopen als het niet zo erg in de aanbieding is. De zak van HAKis 550 gram en daar eet ik dus 3x van.
Heb zelf in de regel altijd linzen en bonen in huis en alle kruiden/specerijen ook. Als je dan gaat uitrekenen dan ben je nog veel goedkoper uit en ook met ietwat meer groenten.
Speciaal voor @:Lucky_Strike mijn weegschaal van de LidlRijst had ik ookal voor morgen gekookt.
[ afbeelding ]
Ben verder dus een kleine eter. Dit was voor mij meer dan voldoende
[ afbeelding ]
Net als van bonduelle is het dus gewoon prima gekruid.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Voor jou hartstikke goedkoop dus. ¤ 1,45 voor een zak waar je 3x mee doet
Mij lijkt het een beetje smaakloos. Of is de saus smaakvol genoeg?
Ik heb Bonduelle ook nooit gehad. Dacht eigenlijk dat HAK hiermee was begonnen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Net als van bonduelle is het dus gewoon prima gekruid.
Had weleens de dahl gehad van volgens mij Conimex en dat rook best ook oké maar was totaal smakeloos
Dit ruikt als een dikke prima en smaakt ook echt zo
En voor mij inderdaad een koopje als het zo in de aanbieding is. Zo’n zak is normaal voor 2-3 personen en dat klopt ook wel ja.
Goed bezig! Sterkte met de verzorging van je moeder.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:46 schreef Sicstus het volgende:
Voor mijn fans die zich afvragen waar mijn recensies blijven: mijn moeder heeft begin februari een nieuwe schouder gekregen en ik logeer sindsdien bij haar om te mantelzorgen! Dus even geen mogelijkheden om blikvoer en andere zooi te maken
Maar zij hoeft die blikken toch niet open te draaien met die schouder? Dat kan je toch wel zelf?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:46 schreef Sicstus het volgende:
Voor mijn fans die zich afvragen waar mijn recensies blijven: mijn moeder heeft begin februari een nieuwe schouder gekregen en ik logeer sindsdien bij haar om te mantelzorgen! Dus even geen mogelijkheden om blikvoer en andere zooi te maken
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar zij hoeft die blikken toch niet open te draaien met die schouder? Dat kan je toch wel zelf?
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar zij hoeft die blikken toch niet open te draaien met die schouder? Dat kan je toch wel zelf?
Wel eens gehaald dit. Ik vond er niks aan. Echt een miskoop. Een blik bruinebonensoep is een stuk lekkerder.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Voor jou hartstikke goedkoop dus. ¤ 1,45 voor een zak waar je 3x mee doet
Mij lijkt het een beetje smaakloos. Of is de saus smaakvol genoeg?
Werkt ook uitstekend met wat sla en tomaat in een wrap.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:32 schreef Sicstus het volgende:
Vandaag valt de keuze op een klassiek Tex-Mex gerecht:
[ afbeelding ]
Chili con carne! Deze is volgens mij afkomstig van de Lidl, tijdens 1 van de buitenlandse weken. Maar ik weet het niet meer zeker.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:22 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Werkt ook uitstekend met wat sla en tomaat in een wrap.
Die hoef je dan ook niet op te eten.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:39 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het blik er niet zo lekker uitzien.
Alleen jammer dat de inhoud van dat blik niets met Chili Con Carne te maken heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:32 schreef Sicstus het volgende:
Quarantine! Bij uitstek de gelegenheid voor blikvoer om te shinen! Vandaar dat jullie Sicstus ook zo min mogelijk naar buiten gaat en dat is dus een perfecte gelegenheid om zijn voorraad blikvoer eens te gaan aanspreken.
Vandaag valt de keuze op een klassiek Tex-Mex gerecht:
Hey! Thnx! Ja met m'n moeder gaat het beter, ze kan weer min of meer voor zichzelf zorgen. Ze heeft alleen wel nog steeds pijn aan haar schouder, waarschijnlijk aan een ontsteking. Maar door dat coronavirus is haar afspraak met de arts afgezegd, ze heeft blijkbaar geen recht meer op zorg.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Yinny het volgende:
Joepie! Sicstus is terug!
Hoe gaat het nu met je moeder?
Doe niet zo flauw man. Je ging ff over een grens. Post is weg. Geen note, geen ban. Niks aan de hand verder hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Hey! Thnx! Ja met m'n moeder gaat het beter, ze kan weer min of meer voor zichzelf zorgen. Ze heeft alleen wel nog steeds pijn aan haar schouder, waarschijnlijk aan een ontsteking. Maar door dat coronavirus is haar afspraak met de arts afgezegd, ze heeft blijkbaar geen recht meer op zorg.
Anyway, ik zie dat de moderators posts van mij aan het verwijderen zijn, dus ik hou ermee op. Dit topic mag dichtBedankt voor alle belangstelling in dit deel en het vorige deel!
Die is niet van hem natuurlijkquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:59 schreef Nine. het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de inhoud van dat blik niets met Chili Con Carne te maken heeft.
[ afbeelding ]
Als je echte Chili wil eten, probeer dan dit recept van wijlen @:MaximusTG eens uit.
Als je niet tegen reacties/commentaar kan moet je überhaupt niet op een openbaar forum (willen) posten.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:36 schreef Sicstus het volgende:
Anyway, ik zie dat de moderators posts van mij aan het verwijderen zijn, dus ik hou ermee op. Dit topic mag dichtBedankt voor alle belangstelling in dit deel en het vorige deel!
Op FOK! en Tweakers staat dit bekend als de chili van Maximus. Vandaar.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die is niet van hem natuurlijk
Het kaartje met dat recept heb ik 25 a 30 jaar geleden van mijn moeder gekregen. En ik vermoed dat het kaartje uit de jaren '70 stamt.
Een recept als dit en deze ingrediënten in de jaren 70??quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is niet van hem natuurlijk
Het kaartje met dat recept heb ik 25 a 30 jaar geleden van mijn moeder gekregen. En ik vermoed dat het kaartje uit de jaren '70 stamt.
Jaquote:Op donderdag 26 maart 2020 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Een recept als dit en deze ingrediënten in de jaren 70??
Tortillachips, verse koriander en avocado waren toen al verkrijgbaar in Nederland?quote:
Geen idee wat er allemaal na mij is verwijderd, maar doe niet zo melodramatisch joh. Je lijkt Sigaartje wel of nog erger Iwaniusquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ahhhh jij had al gereageerdquote:Op donderdag 26 maart 2020 21:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Tortillachips, verse koriander en avocado waren toen al verkrijgbaar in Nederland?
Dat dus.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:17 schreef Nine. het volgende:
Als je niet tegen reacties/commentaar kan moet je überhaupt niet op een openbaar forum (willen) posten.
25 a 30 jaar geleden was het niet echt de jaren 70.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:44 schreef Molo het volgende:
Een recept als dit en deze ingrediënten in de jaren 70??
zat even te goodlen wanneer de eerste avocado's hier werden geimporteerd, kon niet echt iets vinden maar van de wiki wel een leuk feitje, wist dit helemaal nietquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:04 schreef golfer het volgende:
[..]
25 a 30 jaar geleden was het niet echt de jaren 70.
En dit getoonde recept stamt zeker niet uit die tijd. Dat is inderdaad jaren 90.
quote:Avocadomoes werd op de Antillen gemengd met alcohol tot een geel drankje. Door zeevaarders werd dit meegebracht naar Nederland, maar door gebrek aan avocado's ging men het drankje hier maken met eieren omdat die dezelfde kleur hadden als avocado's. Zo is in Nederland de likeur met de naam advocaat ontstaan.
Niet weten waar het recept vandaan komt maar wel claimen dat het ‘echte’ chili isquote:Op donderdag 26 maart 2020 21:19 schreef Nine. het volgende:
[..]
Op FOK! en Tweakers staat dit bekend als de chili van Maximus. Vandaar.
Plaatje met dat recept doet me ook denken aan die soepkommen waar het recept met zulke plaatjes opstond. Pannen en borden had je er volgens mij ook van.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:04 schreef golfer het volgende:
[..]
25 a 30 jaar geleden was het niet echt de jaren 70.
En dit getoonde recept stamt zeker niet uit die tijd. Dat is inderdaad jaren 90.
Ik zei alleen dat het op FOK! en op Tweakers bekend is onder die naam.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:08 schreef Prego het volgende:
Niet weten waar het recept vandaan komt maar wel claimen dat het ‘echte’ chili is![]()
Meh dat is echt zonde, want dit topic volgt menig FOK!er met veel belangstelling.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Hey! Thnx! Ja met m'n moeder gaat het beter, ze kan weer min of meer voor zichzelf zorgen. Ze heeft alleen wel nog steeds pijn aan haar schouder, waarschijnlijk aan een ontsteking. Maar door dat coronavirus is haar afspraak met de arts afgezegd, ze heeft blijkbaar geen recht meer op zorg.
Ja, helaas heeft het virus nogal de aandacht, maar hopelijk kan ze wel snel terecht voor goede zorgquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |