abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187862197
Deel 2 is geopend!

We beginnen met een korte. Een oerhollands streekgerecht, helaas bijna vergeten. Tot nu dan, want onze goede vrienden van de firma Lidl hebben deze topper aan de vergetelheid ontrukt en voor de vriendelijke prijs van 2,49 in de schappen gelegd. Overigens betaalde ik slechts 1,74, want 30% korting :P

Dit hebben ze ervan gemaakt:



De instructies zijn eenvoudig: prik wat gaatjes in het folie en zet hem voor een bepaalde tijd in de het magnetronnetje op een zeker wattage. Ik ben vergeten hoeveel, en ik ben op mijn werk dus ik heb de verpakking niet bij de hand.

Zo ziet het eruit zonder de wikkel:



Dat mag er zijn zeg! Ongekend dat het Lidltje dit kan leveren voor slechts 2,49 ekkermannen.

Overigens, voor wie onbekend is met dit hoogtepunt uit de rijke Hollandsche culinaire traditie, er is een wikipedia-artikel over. Het artikel is tamelijk beknopt, dus ik zal het hier in zijn geheel weergeven:

'Vijfschaft is een oud-Utrechts gerecht. Het werd bij voorkeur gegeten als het boerenwerk tijdens een vorstperiode stil lag. Zoals de naam al aangeeft, bestaat vijfschaft oorspronkelijk uit vijf ingrediënten: wortel, aardappels, uien, bruine bonen en appels. Met ietwat bouillon en spek wordt het gerecht afgemaakt en geserveerd met boerenworst.'

Het resultaat van onze kookwerkzaamheden liegt er niet om:



Wie goed kijkt ziet dat we daadwerkelijk alle vijf traditionele ingredienten hebben, aangevuld met een sappige worst. En nu proeven!

De worst valt niet tegen. Hij is sappig, hartig, en hij knakt een beetje, zoals een hemaworst. Lekker. De bonen, uien en appel zijn oke, maar niet bijzonder. Volgens de traditionele bereidingswijze wordt een en ander op smaak gebracht met bouillon, maar dat zullen ze bij Lidl wel niet gedaan hebben. Ondanks de uien en appel toch ietwat flauw.

En dan de aardappels. Hoewel ze er prima uitzien, zijn ze NIET GAAR :( Heel boos kan ik er niet om worden, want in mijn worsteling met de overtollige kilootjes moet ik toch al minderen met de koolhydraatjes, maar het hoort natuurlijk niet. Heel jammer.

Eindoordeel: 5. Aardig, maar niet spectaculair. En ongare aardappels zijn natuurlijk een doodzonde.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO donderdag 11 juli 2019 @ 14:20:52 #2
22592 crew  Ole
pi_187863603
Die aardappeltjes had je nog even een paar minuten in de magnetron kunnen doen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_187863676
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:20 schreef Ole het volgende:
Die aardappeltjes had je nog even een paar minuten in de magnetron kunnen doen.
Kom je nu mee :(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO donderdag 11 juli 2019 @ 14:29:31 #4
22592 crew  Ole
pi_187863747
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:25 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Kom je nu mee :(
:@
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 11 juli 2019 @ 14:30:50 #5
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_187863776
pi_187864099
quote:
Hulde!

En hoe was het???
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zondag 14 juli 2019 @ 21:11:05 #7
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_187925365
Ik ga deze eens proberen, te koop bij de AH

Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_187926143
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:11 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ga deze eens proberen, te koop bij de AH

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maak je ook een verslagje hier?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187943503
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maak je ook een verslagje hier?
Oke bij deze.

Ik ben student en eet dit soort maaltijden tijdens het studeren op de uni dus niet thuis. Heb dit gegeten met wat sneetjes Zaanse volkoren. Vind het prima te eten. Ik had trouwens eerder ook zo'n kant-en-klare bratwurst bij de Lidl gekocht, dat was van een tijdelijke actie. Verschil is dat het bij de Lidl uit de diepvries is. Er zat een stukje kerriepoeder bij en een vorkje. Tot daar de verschillen met die van de Lidl. Vind die van Dreistern beter te eten dan die van de Lidl. Die van de Lidl was gemaakt van matige rookworst. Maar van Dreistern is een prima worst. Curry was prima gekruid, ietwat waterig, mag wat dikker. Het is niet de lekkerste curryworst ooit, maar verder gewoon prima te eten en niks mis mee.

Oja, de beter geassorteerde AH heeft het ook in de varianten Schaslick en Runder Kebab. Die ga ik ook een proberen.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_187943864
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:23 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Oke bij deze.

Ik ben student en eet dit soort maaltijden tijdens het studeren op de uni dus niet thuis. Heb dit gegeten met wat sneetjes Zaanse volkoren. Vind het prima te eten. Ik had trouwens eerder ook zo'n kant-en-klare bratwurst bij de Lidl gekocht, dat was van een tijdelijke actie. Verschil is dat het bij de Lidl uit de diepvries is. Er zat een stukje kerriepoeder bij en een vorkje. Tot daar de verschillen met die van de Lidl. Vind die van Dreistern beter te eten dan die van de Lidl. Die van de Lidl was gemaakt van matige rookworst. Maar van Dreistern is een prima worst. Curry was prima gekruid, ietwat waterig, mag wat dikker. Het is niet de lekkerste curryworst ooit, maar verder gewoon prima te eten en niks mis mee.

Oja, de beter geassorteerde AH heeft het ook in de varianten Schaslick en Runder Kebab. Die ga ik ook een proberen.
Tnx ^O^

Zal ‘m ook eens halen als ik bij de XL ben.
Sashlick sla ik over, maak ik vaak zelf met lekker veel vetspek ertussen :9

Dit zijn echt van die fijne snacks voor in het weekend als je “slechte” trek hebt :D
Heb meestal ook van die bakjes Mora pittige kipsate in de vriezer liggen en bapao’s :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:35:46 #11
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_187974525
quote:
Bazenvoer waar iedereen wel een mening over heeft. Ik heb het al jaren niet meer gegeten, maar kan me van vroeger nog wel herinneren dat het helemaal zo slecht nog niet is :)
I hope I didn't brain my damage
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:22:30 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_187975536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:35 schreef DrainBamage het volgende:

[..]

Bazenvoer waar iedereen wel een mening over heeft. Ik heb het al jaren niet meer gegeten, maar kan me van vroeger nog wel herinneren dat het helemaal zo slecht nog niet is :)
Iedere dinsdag, donderdag en zondag. Goed te eten hoor. Wel met joppiesaus.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:24:50 #13
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_187975606
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:22 schreef borbit het volgende:

[..]

Iedere dinsdag, donderdag en zondag. Goed te eten hoor. Wel met joppiesaus.
3 x per week lijkt me dan wel wat veel. Joppiesaus ken ik alleen van naam, dus daar heb ik helaas (nog) geen mening over. Maar als het jou goed smaakt is het sowieso prima toch :D
I hope I didn't brain my damage
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:26:46 #14
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_187975674
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:24 schreef DrainBamage het volgende:

[..]

3 x per week lijkt me dan wel wat veel. Joppiesaus ken ik alleen van naam, dus daar heb ik helaas (nog) geen mening over. Maar als het jou goed smaakt is het sowieso prima toch :D
3 keer per week lijkt veel. Maar je kan afwisselen tussen nasi en bami. Dus het is niet veel. En ik eet het meestal met saus of jam.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:29:28 #15
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_187975769
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:26 schreef borbit het volgende:

[..]

3 keer per week lijkt veel. Maar je kan afwisselen tussen nasi en bami. Dus het is niet veel. En ik eet het meestal met saus of jam.
Gebakken eitje erbij, iets van saté en kroepoek lijkt me ook wel lekker :9
I hope I didn't brain my damage
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:35:05 #16
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_187975955
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:29 schreef DrainBamage het volgende:

[..]

Gebakken eitje erbij, iets van saté en kroepoek lijkt me ook wel lekker :9
Zou wel lekker zijn. Misschien op zondag eitje erbij. Doordeweeks is dat een beetje overdreven. Zeker omdat ik het met saus en/of jam eet.
pi_188517614
Bij de onvolprezen Lidl hebben ze tegenwoordig een serie producten onder de naam 'Street Food', waaronder drie bijzondere burgers voor in de magnetron. Wat maakt ze bijzonder? Welnu, ze zijn gekleurd! Er is een rode burger, een zwarte en een gele. Niet geheel toevallig wellicht dat dit de kleuren van de Duitse vlag zijn!

Ik heb de rode en de zwarte burger geprobeerd. Een foto-impressie, eerst de rode burger:







En de zwarte:







De allegrootste verrassing is toch wel het broodje. Nee, niet de kleur, want dat wisten we al toen we de verpakking zagen. Waar het om gaat is dat de broodjes na opwarming in de magnetron NIET ZOMPIG EN SLAP worden!
Het grote euvel met vrijwel alle magnetronburgers, van Rustlers tot eigen merk, is dat de broodjes eruit komen als natte vaatdoekjes of sponsjes. Maar bij deze burgers blijven de broodjes goed!
Ongelooflijk dat de Lidl erin geslaagd is dit probleem, wat de wereld al decennialang teistert, op te lossen.

En dan de smaken, die zijn lekker. Zoals je op de foto kunt zien is de inhoud van de rode burger vrij mager; het vlees is duidelijk kleiner dan het broodje en ook vrij dun. Maar met de smaak is niets mis: vlees, bacon, en ui, in een prettig sausje, en ik geloof ook watgesmolten kaas ofzo.

Bij de zwarte burger ligt de nadruk meer op het vlees en de kaas, en dit hapt heerlijk weg.

Kortom, zo lang ze dit hebben bij de Lidl kun je Rustlers en andere troep rustig links laten liggen, want dit is veel beter!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188517647
Ik vind het er niet bijzonder lekker uitzien.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Forum Admin maandag 19 augustus 2019 @ 11:02:23 #19
35723 crew  GGMM
pi_188517747
Sicstus post weer.

Mijn week kan niet meer stuk.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_188517971
Ik dacht nog aan TS toen ik die burgers in de folder zag staan.
Spoilers!
pi_188518023
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:53 schreef Hallojo het volgende:
Ik vind het er niet bijzonder lekker uitzien.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar schijn bedriegt in deze.

quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:02 schreef GGMM het volgende:
Sicstus post weer.

Mijn week kan niet meer stuk.
:D ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht nog aan TS toen ik die burgers in de folder zag staan.
_O_
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188518033
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:49 schreef Sicstus het volgende:
Ongelooflijk dat de Lidl erin geslaagd is dit probleem, wat de wereld al decennialang teistert, op te lossen.
_O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188518035
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:23 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Kan ik me iets bij voorstellen, maar schijn bedriegt in deze.

Misschien maar eens een keertje proberen dan ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_188518040
Dit topic is ook bij de onvolprezen reeks geplaatst: Topicreeks: Sicstus' kant en klaar recensies
Spoilers!
pi_188518143
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic is ook bij de onvolprezen reeks geplaatst: Topicreeks: Sicstus' kant en klaar recensies
:*
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188521823
Ik vind het er niet echt lekker uitzien. :') Sowieso, hamburgers met broodje en al in de magnetron opwarmen. Kun je niet beter in 6 minuten tijd zelf van die Unox-hamburgers en uienringen in de koekenpan bakken, ondertussen ook nog een gebakken eitje maken en de hamburgerbroodjes even toasten in de oven? Dan heb je een hele prima hamburger voor bijna hetzelfde geld en misschien 2 minuten meer werk.
pi_188522752
Ik vind het er geweldig uitzien (tenminste, het kind in mij vindt dat ... :P )

En laten we eerlijk zijn: het is misschien niet héél erg veel moeite om zelf een hamburger te maken,
maar dat is wel meer dan twee minuten extra werk, én een hoop extra vaat! ;)
(Daarnaast zie ik zo'n zwart broodje wel zitten, haha)

Waar kan ik de petitie tekenen om ook een Lidl in de buurt te krijgen?
pi_188525888
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:19 schreef realAIVD het volgende:
Ik vind het er geweldig uitzien (tenminste, het kind in mij vindt dat ... :P )

En laten we eerlijk zijn: het is misschien niet héél erg veel moeite om zelf een hamburger te maken,
maar dat is wel meer dan twee minuten extra werk, én een hoop extra vaat! ;)
(Daarnaast zie ik zo'n zwart broodje wel zitten, haha)

Waar kan ik de petitie tekenen om ook een Lidl in de buurt te krijgen?
Zo'n broodje is inderdaad super (ik heb ze in Portugal ook wel eens op in een goed burgerrestaurant), maar het idee alleen al dat je zo'n slap hamburgertje met kaas en saus en een broodje tegelijkertijd in de magnetron opwarmt… Maar dat kan ook aan mij liggen. :-)
Trouwens, voor zo'n zelfgemaakte hamburger kun je prima in 1 pan werken! Eerst je hamburgertjes bakken en je uienringen kunnen daar prima bij. Nadien kun je je eitje in een paar minuten in hetzelfde pannetje bakken.

Krijg er nu ook wel weer trek van. :9
pi_188525918
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo'n broodje is inderdaad super (ik heb ze in Portugal ook wel eens op in een goed burgerrestaurant), maar het idee alleen al dat je zo'n slap hamburgertje met kaas en saus en een broodje tegelijkertijd in de magnetron opwarmt... Maar dat kan ook aan mij liggen. :-)
Trouwens, voor zo'n zelfgemaakte hamburger kun je prima in 1 pan werken! Eerst je hamburgertjes bakken en je uienringen kunnen daar prima bij. Nadien kun je je eitje in een paar minuten in hetzelfde pannetje bakken.
Ik heb gelukkig net gegeten.....dit forum geeft me veel te veel trek!!! :P :P :P
pi_188525963
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:28 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig net gegeten.....dit forum geeft me veel te veel trek!!! :P :P :P
Ik ook, maar ik kan altijd wel eten. Ben nu alweer aan het nadenken wat ik morgenmiddag als lunch ga eten… :')
pi_188526048
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik kan altijd wel eten. Ben nu alweer aan het nadenken wat ik morgenmiddag als lunch ga eten… :')
Ja, plannen wat ik ga eten is ook één van mijn favoriete bezigheden ;)
Zo veel opties, zo weinig tijd!! :D
pi_188526106
Ik ben er al wel uit voor mijn avondeten morgenavond. :D
En nu ga ik stoppen met Sicstus' topic te vervuilen. :-)
pi_188526158
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ben er al wel uit voor mijn avondeten morgenavond. :D
En nu ga ik stoppen met Sicstus' topic te vervuilen. :-)
Maar........ehm........Sictus wil nu graag weten wat je morgen gaat eten!! ;)
pi_188598491
Na positief verrast te zijn door de zwarte en rode burger wilde ik ook nog even de gele burger proberen en recenseren voor mijn fans. Helaas waren alle 'Street Food' burgers al uitverkocht! En het blijkt dus een weekspecial geweest te zijn, geen vast assortiment. Er waren nog wel wat andere, blijkbaar minder populaire Street Food items te krijgen, maar de burgers vielen dus bij meer mensen in de smaak :9

Anyway, nu is het Griekse week, en tot mijn verrassing hebben ze nu ook weer themaburgers! Zouden ze even goed zijn als de Street Food burgers? Ze zitten in dezelfde soort verpakking, ze hebben hetzelfde gewicht, alles wijst er dus op dat dit van dezelfde genieen afkomstig is!



Overigens zijn er dit keer twee varianten; deze 'Gyros-creme' en eentje met tzatziki. Ik koos voor deze omdat ik trek had in iets echt hartigs en dacht dat deze in dat opzicht wat pittiger zou zijn dat de tzatziki-variant.

Overigens is de verpakking anders dan op de foto's op de Lidl-website, wat ook al gold voor de Street Food burgers. Slordig.



Na korte tijd in onze vriend het magnetronnetje ziet het er zo uit. Best aantrekkelijk broodje, haast 'ambachtelijk'.



Als we hem openmaken zien we dat het er eigenlijk eender uitziet als de Street Food burgers; een beetje een rommeltje, relatief veel uien en saus, vleesschijf die iets kleiner is dan de doorsnede van het broodje zelf. Maar bij het openmaken schrikken we toch wel; dit broodje voelt ZOMPIG aan! Neeeeee…! OK, misschien niet zo slap als bij huismerkmagnetronburgers, of die diepvriesdingen van Mora, maar zo lekker stevig als de gekleurde broodjes van de vorige serie zijn deze absoluut niet! Wat een teleurstelling.



Toch maar even netjes presenteren en proeven. En jezus, wat valt dat tegen. Als je door het sponzige broodje heen bent, vult een muffe, zurige brij de mond. Wat een klap in je smoel. Vlees, kaas, uien, als deze componenten al een eigen smaak hebben valt deze compleet in het niet vergeleken met de saus. Het lijkt wel bedorven piccalilli ofzo.

Nee, dit krijg ik mijn strot niet in en ik moet ruim de helft wegflikkeren. En eten weggooien, dat is iets uitzonderlijks voor je boy Sicstus.

Dit broodje krijgt van mij een 1. Een enorme stap terug voor Lidl. De andere variant ga ik ook absoluut niet proberen. Bah!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188651896
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:11 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ga deze eens proberen, te koop bij de AH

Ik heb laatst de sashlick gegeten. Niet verkeerd eigenlijk. De verhouding saus-vlees had wel iets meer in balans mogen zijn.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188653518
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik heb laatst de sashlick gegeten. Niet verkeerd eigenlijk. De verhouding saus-vlees had wel iets meer in balans mogen zijn.
Had laatst ook die kebab geprobeerd ook wel lekker qua smaak alleen vlees had weinig structuur. Had je de currywurst al geprobeerd?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_188653587
Ik vond het drie keer niks.
Een bruine vijver waarin stukjes drijven.
Maar ja, ik ben wel echte uit Duitsland gewend.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188653692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 17:32 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vond het drie keer niks.
Een bruine vijver waarin stukjes drijven.
Maar ja, ik ben wel echte uit Duitsland gewend.
Ja suffie, daar moet je het natuurlijk niet mee vergelijken ;)

Het was gewoon een fijne snack toen ik ‘s avonds trek had.

@hemarookworst die haal ik volgende keer. De kebab hadden ze volgens mij niet.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188725357
Even een korte, ik zag in het onderste schap bij mijn Jumbootje het volgende product:



Kimchi! Ik weet dat het een geliefd item is in de Koreaanse keuken, dat foodgekkies er allerlei gezondheidsbevorderende eigenschappen aan toeschrijven, maar zelf maar 1 keer gegeten, Jaren geleden in een omelet bij een half-Koreaans vriendinnetje.



Ziet er niet gek uit. Kool met rode peper, dus.



Oef! Dat is heet! En best knapperig. Niet gek, maar mij te spicy. Ik heb de inhoud van het blikje wel opgegeten, maar wel met hulp van een halve liter melk.

Kortom, als je van heet eten houdt, en van gefermenteerde kool, dan zit je goed met dit blikje ;) Of het echt lijkt op 'authentieke' kimchi, dat zou ik niet weten.

Wel duur, 2,69 voor een blikje van 160 gram.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188729447
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 19:33 schreef Sicstus het volgende:
Even een korte, ik zag in het onderste schap bij mijn Jumbootje het volgende product:

[ afbeelding ]

Kimchi! Ik weet dat het een geliefd item is in de Koreaanse keuken, dat foodgekkies er allerlei gezondheidsbevorderende eigenschappen aan toeschrijven, maar zelf maar 1 keer gegeten, Jaren geleden in een omelet bij een half-Koreaans vriendinnetje.

[ afbeelding ]

Ziet er niet gek uit. Kool met rode peper, dus.

[ afbeelding ]

Oef! Dat is heet! En best knapperig. Niet gek, maar mij te spicy. Ik heb de inhoud van het blikje wel opgegeten, maar wel met hulp van een halve liter melk.

Kortom, als je van heet eten houdt, en van gefermenteerde kool, dan zit je goed met dit blikje ;) Of het echt lijkt op 'authentieke' kimchi, dat zou ik niet weten.

Wel duur, 2,69 voor een blikje van 160 gram.
Veels te duur! Bij de toko veel lekkerder uit de koeling ipv een blikje van de jumbo. Koeling is 1,49 voor een 150g en 2,79 voor 500 gram en echt stukken lekkerder.

Mits je wel van pittig houdt ja.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_188730910
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 00:01 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Veels te duur! Bij de toko veel lekkerder uit de koeling ipv een blikje van de jumbo. Koeling is 1,49 voor een 150g en 2,79 voor 500 gram en echt stukken lekkerder.

Mits je wel van pittig houdt ja.
Thnx voor de tip! Ik weet dat er bij de toko hele lekkere en authentieke spullen te krijgen zijn, maar ik durf daar eigenlijk nooit goed naar binnen :@
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188730929
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:06 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Thnx voor de tip! Ik weet dat er bij de toko hele lekkere en authentieke spullen te krijgen zijn, maar ik durf daar eigenlijk nooit goed naar binnen :@
Zou het toch eens doen! Uit mijn ervaring blijkt dat de mensen daar niet bijten 😝
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_188731600
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:06 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Thnx voor de tip! Ik weet dat er bij de toko hele lekkere en authentieke spullen te krijgen zijn, maar ik durf daar eigenlijk nooit goed naar binnen :@
Er is ook altijd een medewerker die goed NL's kan spreken en je kan helpen. Maar de kimchi is van merk bibigo en is niet te missen in de koeling.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_188732260
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:12 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Zou het toch eens doen! Uit mijn ervaring blijkt dat de mensen daar niet bijten 😝
:D
pi_188945313
Weekend...tijd voor blikvoer!

Vandaag is de keuze gevallen op een maaltijdsoep uit de Russische keuken, 'Soljanka'. Weliswaar hergestellt in Duitsland, maar dat kan geen verbazing wekken; het blik komt immers bij de Aldi vandaan.



Het is duidelijk dat het hier een soep betreft met veel vlees, daar zijn ze in Rusland (en Duitsland) niet kinderachtig mee.



In het pannetje ziet de soep er best aangenaam uit, qua kleur, en vulling, en de piepkleine glimmende vetbubbeltjes die bij een goede soep horen.



Terwijl de soep opwarmt kunnen we de voedingswaarden en de ingredienten doornemen. En dat is best schrikken! 1 portie van 400 gram, slechts een half blik, bevat maar liefst 5,5 gram zout, wat bijna de maximum aanbevolen hoeveelheid is voor een hele dag! Daarnaast ook nog de helft van wat aan verzadigde vetten mag hebben. En 16 gram suikers!



Al met al toch 'slechts' 25% vlees, maar het lijkt meer. En groenten zijn een ondergeschoven kindje.





De smaak valt tegen. Zoet-zurig, zoals tomatensoep in het algemeen en Chinese tomatensoep in het bijzonder, maar het zoetige heft hier wel erg de overhand (geen wonder, de ingredientenlijst vermeldt glucosestroop, dextrose EN suiker).
Het geheel is ook wat waterig, en het vlees heft weinig smaak en bite. Verder is er weinig te beleven. Nee, dit ga ik niet opeten. Ik gok dat ik zo'n 200 a 250 ml naar binnen heb gewerkt voor ik ermee kap. Niet dat bijzonder vies is, maar ik krijg mijn calorieen, zout en vet liever op een aangenamere manier binnen.

De prijs van dit blik kan ik me niet meer herinneren, maar ik zou het lekker in het schap laten staan. Oordeel: 4/10
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188945380
Matige ervaring :{

Ik zag van de week nog prefab knakworst-zuurkoolburgers bij Lidl en dacht aan je.
Spoilers!
pi_188945604
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Matige ervaring :{

Ik zag van de week nog prefab knakworst-zuurkoolburgers bij Lidl en dacht aan je.
:D
Horen die bij de Alpenfest-week?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188945621
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:11 schreef Sicstus het volgende:

[..]

:D
Horen die bij de Alpenfest-week?
Ik denk het wel. Ik heb niet erg op het thema gelet eigenlijk. Ik zag ze dinsdag liggen in elk geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 14-09-2019 19:29:12 ]
Spoilers!
pi_189082513
Nou, prefab knakworst-zuurkoolburgers, dat moet ik proberen! Dus na deze tip toog Sicstus naar zijn buurtLidltje, op zoek naar deze Teutoonse specialiteiten. En inderdaad, ze hebben knakworstburgers of, zoals het in het Duits zo welluidend klinkt, Würstel-Burger!
Ook nog 1 andere variant, gelijk maar even meegepikt, ik ben er nu toch.





Die andere heet dus de Fleischkäse Burger, in ons eigen poldermoerasmoffendialect: leverkaasburger. Dat belooft wat. Zouden ze beter zijn dan de walgelijke Griekse gyrosburger van afgelopen keer?

Nee dus. Zo zien ze eruit na drie minuutjes in het magnetronnetje:





Dezelfde slappe, zompige broodjes als bij de Griekse burger. Waar zijn nou toch die lekkere stevige broodjes gebleven uit de StreetFood-week? Dit is echt hopeloos, mensen van de Lidl.

Zou de smaak het goedmaken? Hoe zien ze er eigenlijk uit onder de motorkap? Even kijken.





Het worstenbroodje bevat vier kleine, wat bleke knakworstjes. Nouja 'knak'...ze zijn een beetje slap. Zoals de goedkope worstjes in de supermarkt. Verder twee dikke plakke smeltkaas, een veel te grote hoeveelheid mosterd, en daartussen valt inderdaad wat zuurkool waar te nemen. Erg knap ziet het er niet uit. De mosterdsmaak is overweldigend.

Het leverkaasbroodje is al niet veel beter. Een plak smakeloze leverkaas, wederom twee plakken smeltkaas, en hier geen 'normale' mosterd maar een zoete mosterd(saus), die best lekker had kunnen zijn, ware het niet dat er weer veel te veel op zit. Dit is gewoon niet lekker. Ik moet er zeker 70% vanafschrapen om nog enkele happen door mijn keel te krijgen.

Nee, weer een misser van de Lidl. Niet zo walgelijk als de Griekse burger, maar toch een dikke onvoldoende: 3/10.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_189082711
O, bah, wat ziet dit er jakkes uit. :{
Is dat zo?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')