abonnementen ibood.com bol.com
  donderdag 5 december 2019 @ 09:38:14 #201
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_190278436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 20:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Niet. Maar ook niet dat alles op basis van tomaat is, daar reageerde ik op.

Durmeda zei het ookal zie ik net.
Durmada*
AZ
ALKMAAR
pi_190278450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:38 schreef Durmada het volgende:

[..]

Durmada*
Sorry :@ :*
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
pi_190339740
Vanavond een recensie van een wat minder gangbaar kant-en-klaarproduct. Het bestond voornamelijk uit vlees. Hieronder een foto van wat ervan is overgebleven nadat ik er klaar mee was. Wie kan raden welk beest het betreft?

jQ8joP0.png
We can’t all, and some of us don’t. That’s all there is to it.
  PR en moderator maandag 9 december 2019 @ 09:52:53 #204
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190339762
Eend?
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_190339785
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Eend?
Fout :6
  PR en moderator maandag 9 december 2019 @ 09:57:39 #206
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190339796
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:56 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Fout :6
;(

Konijn?
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_190339847
Ik dacht eerst half haantje maar denk dat het zomaar konijn zou kunnen zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_190339871
Het is inderdaad een konijn >:)
pi_190361787
Zoals beloofd!

Ik liep dus zondagavond in mijn AH XL'letje en ik had mijn zinnen gezet op de AH Excellent hertenpie. Helaas hadden ze die niet in het assortiment bij deze winkel :( Dus liep ik besluiteloos langs de schappen, toen mijn arendsoog op dit pakket viel:

1gvJpoa.png

Konijn in 't zuur van meesterslager (?) Jack Keulen! Uit de inmiddels bekende productlijn 'Streeckgenoten'. Zelf heb ik wisselende ervaringen met deze producten, vaak zijn ze best lekker (doch niet spectaculair) maar soms vallen ze erg tegen (de Streeckgenoten corned beef vond ik echt niet lekker).

Afijn, konijn heb ik al vaker op, met kerst met name, maar nooit 'in het zuur'. Dat is misschien een Limburgs dingetje, hier in het westen kennen we (althans ik) dat niet.

PdsdCqB.png

De instructies zijn eenvoudig: opwarmen in een pannetje. Dus dat doen we dan maar.

Geserveerd met wat friet en koolsla. Ik heb expres mijn grootste bord gebruikt, maar toch: het past allemaal maar net!

pYEJHJR.png

Bij de eerste hap dacht ik meteen: babi pangang! Nee, niet vanwege het vlees, maar vanwege de saus! Het smaakt naar mijn idee echt naar zo'n zoeture saus van de Chinees. Lekker, maar in combinatie met konijn? Toch een raar idee voor deze westerling.

Niettemin, ik heb Broer Konijn met plezier verorberd; hij was heerlijk mals, ook de kleine venijnige botjes waar knijnen om gekend zijn, vielen er als het ware zo tussenuit, op het bord.

Kortom, een voor mij nieuwe en niet onplezierige smaaksensatie, die ik beoordeel met een 7,5.

Helaas wel te duur. Er staat weliswaar '1,000 KG' op het pak, maar daarvan is bijna de helft saus (ja, ik heb het gewogen). Tel daarbij het gewicht aan botten op en je hebt misschien 400 gram vlees over. En dat voor ruim een tiener...
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 13:30:38 #210
303802 crew  nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190361825
Jack Keulen is een baas. Zijn BBQ worsten zijn ook episch.

En de prijs valt mee, kun je het zelf niet voor maken. Is inderdaad een typisch Limburgs dingetje. Stoofvlees is hier ook zuurvlees.
And so is the past
pi_190366163
Konijnenvlees met 1 ster..
Worden konijnen gefokt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor hun vlees?
pi_190366295
Is dat buiten de vriezer 3 maand houdbaar?
pi_190368314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:56 schreef Nielojram75 het volgende:
Konijnenvlees met 1 ster..
Worden konijnen gefokt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor hun vlees?
Ja, het zijn geen wilde konijnen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:03 schreef Remco het volgende:
Is dat buiten de vriezer 3 maand houdbaar?
Jep!
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:28:00 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190369336
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:50 schreef Sicstus het volgende:
Vanavond een recensie van een wat minder gangbaar kant-en-klaarproduct. Het bestond voornamelijk uit vlees. Hieronder een foto van wat ervan is overgebleven nadat ik er klaar mee was. Wie kan raden welk beest het betreft?

[ afbeelding ]
Het is al gezegd/geraden, maar het is m.i. duidelijk konijn door bepaalde botjes op je bord. Ik ken die botjes alleen van konijn. Ik bedoel de wigvormige botjes (schouderblad).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190369569
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is al gezegd/geraden, maar het is m.i. duidelijk konijn door bepaalde botjes op je bord. Ik ken die botjes alleen van konijn. Ik bedoel de wigvormige botjes (schouderblad).
Wijsneusje :D
pi_190369577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:36 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Wijsneusje :D :*
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:52:27 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190370018
:@
Heb het later zelfs nog even nagevraagd
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190370027
Op verzoek van Whiskers ;) :
De lange haak aan het schouderblad (of nouja, aan de richel in het midden ervan, de spina scapulae) verraadt dat het om een konijn gaat.
Was ooit een manier om te kunnen zien of soldaten katten of konijn op het menu hadden staan.
pi_190370661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:52 schreef Candaasje het volgende:
Op verzoek van Whiskers ;) :
De lange haak aan het schouderblad (of nouja, aan de richel in het midden ervan, de spina scapulae) verraadt dat het om een konijn gaat.
Was ooit een manier om te kunnen zien of soldaten katten of konijn op het menu hadden staan.
Leuk weetje!

@Sicstus; voor 400 gram konijn en dat nog kant en klaar vind ik t echt niet duur!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_190371029
Het is niet duur. Maar het is natuurlijk wel de prijs die door de konijnen betaald wordt.
(Zie het nieuws. AR heeft in 9 bedrijven in Nederland gefilmd, een jaar lang. Ook als je niet tegen vlees eten bent, is de commerciėle konijnenindustrie wel echt een industrie vol enorme, doffe ellende en verschrikkelijk en veel leed.)
pi_190375875
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Het is niet duur. Maar het is natuurlijk wel de prijs die door de konijnen betaald wordt.
(Zie het nieuws. AR heeft in 9 bedrijven in Nederland gefilmd, een jaar lang. Ook als je niet tegen vlees eten bent, is de commerciėle konijnenindustrie wel echt een industrie vol enorme, doffe ellende en verschrikkelijk en veel leed.)
;( Dat was dan mijn laatste konijntje!
pi_190493891
In de aanloop naar de kerst hebben alle supermarkten weer speciale producten waarvan je zou willen dat ze die het hele jaar hadden. Zo struinde ik vanochtend door de Appie en daar viel mijn ook op het volgende product https://www.ah.nl/producten/product/wi379549/ah-hertenpie
Een hertenpie, een op Britse leest gestoelde hartige taart gevuld met hertenvlees. Omdat een mens toch moet lunchen heb ik het maar meegenomen. Die 2,89 is natuurlijk geen geld.
Thuisgekomen de oven aangeslingerd en de pie voor de voorgeschreven 18 minuten opgewarmd
eqZRR9i.jpg
Uit de oven en op het bord ziet hij er appetijtelijk uit, goeie kleur en bladerdeeg ziet er goed knapperig uit
nhwa2oP.jpg
Dan het mes erin, ook de binnenkant stelt niet teleur, goed gevuld met een mengeling van groenten en vlees en zelfs een rozijntje her en der. Dat doet het altijd goed voor een mooi zoetje in een herfstig gerecht.
wMJXoRL.jpg
Dan de lakmoesproef, de smaak... En die klopt! Kruidig en warm, ik proef kaneel, peper, nootmuskaat en het zoetje van de rozijnen. Goede verhouding tussen vlees en groenten. Het vlees is wel heel fijn, soort hertengehakt of hertenseperatorvlees, op zich is dat niet erg, de pie is te klein voor hele brokken hert. Het bladerdeeg is knapperig aan de bovenkant en lekker stevig aan de onderkant en goed smeuig. Iedere hap is vol van smaak en warm, precies wat je op een herfstdag wil hebben.
fvtshX2.jpg

En toen was hij op:
BpcrDxL.jpg
De Pie is vullend maar duidelijk formaat lunchgerecht. Zeker te groot als voorgerecht maar als hoofdgerecht 's avonds zou ik er toch nog wat groenten en een ovenaardappeltje ofzo bij serveren.

Conclusie, prima pie voor een uitstekende prijs. Dit moeten ze het hele jaar hebben. Nou ja misschien niet in de zomer, het is wel een herfstig/winters gerecht.
Whiskyplankje
pi_190495022
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:00 schreef Karstman het volgende:
In de aanloop naar de kerst hebben alle supermarkten weer speciale producten waarvan je zou willen dat ze die het hele jaar hadden. Zo struinde ik vanochtend door de Appie en daar viel mijn ook op het volgende product https://www.ah.nl/producten/product/wi379549/ah-hertenpie
Een hertenpie, een op Britse leest gestoelde hartige taart gevuld met hertenvlees. Omdat een mens toch moet lunchen heb ik het maar meegenomen. Die 2,89 is natuurlijk geen geld.
Thuisgekomen de oven aangeslingerd en de pie voor de voorgeschreven 18 minuten opgewarmd
[ afbeelding ]
Uit de oven en op het bord ziet hij er appetijtelijk uit, goeie kleur en bladerdeeg ziet er goed knapperig uit
[ afbeelding ]
Dan het mes erin, ook de binnenkant stelt niet teleur, goed gevuld met een mengeling van groenten en vlees en zelfs een rozijntje her en der. Dat doet het altijd goed voor een mooi zoetje in een herfstig gerecht.
[ afbeelding ]
Dan de lakmoesproef, de smaak... En die klopt! Kruidig en warm, ik proef kaneel, peper, nootmuskaat en het zoetje van de rozijnen. Goede verhouding tussen vlees en groenten. Het vlees is wel heel fijn, soort hertengehakt of hertenseperatorvlees, op zich is dat niet erg, de pie is te klein voor hele brokken hert. Het bladerdeeg is knapperig aan de bovenkant en lekker stevig aan de onderkant en goed smeuig. Iedere hap is vol van smaak en warm, precies wat je op een herfstdag wil hebben.
[ afbeelding ]

En toen was hij op:
[ afbeelding ]
De Pie is vullend maar duidelijk formaat lunchgerecht. Zeker te groot als voorgerecht maar als hoofdgerecht 's avonds zou ik er toch nog wat groenten en een ovenaardappeltje ofzo bij serveren.

Conclusie, prima pie voor een uitstekende prijs. Dit moeten ze het hele jaar hebben. Nou ja misschien niet in de zomer, het is wel een herfstig/winters gerecht.
Een schitterende recensie _O_ ^O^
Bij mijn Albert Heijntje (XL nota bene!) hebben ze hem nog steeds niet :(
pi_190495076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:07 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Een schitterende recensie _O_ ^O^
Bij mijn Albert Heijntje (XL nota bene!) hebben ze hem nog steeds niet :(
Dit is een kleintje zelfs, zag hem nu ook voor het eerst. Heb vrijdag in de XL niet gezien maar ook niet naar gezocht. Zag hem nu toevallig in een schap met andere kerstige dingen en kaasjes.
Whiskyplankje
pi_191019385
Is dit topic overleden? ;(
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')