abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187798786
Kritiek op festival om ’huidskleur-tickets’

Er is veel kritiek op de organisatie van een festival in het Amerikaanse Detroit, omdat die tickets verkoopt met prijzen die afhankelijk zijn van iemands huidskleur. Dat meldt Sky News. Een artiest, rapper Tiny Jag, heeft het AfroFuture Fest geboycot. Ze is woedend op de organisatie en eist dat haar naam uit al het promotiemateriaal wordt gehaald. Het muziek- en kunstfestival is op 3 en 4 augustus.

Mensen met een gekleurde huid kunnen voor het festival kiezen uit een POC-ticket, wat staat voor ’People of Color’. Dat kost 20 dollar. Blanke festivalgangers kunnen een Non-POC kaart bestellen en die is twee keer zo duur. De organisatie wil er met het ticketbeleid voor zorgen dat mensen met een donkere huid, van wie er veel in Detroit wonen, makkelijker naar een evenement kunnen dat past bij hun eigen gemeenschap.

Mensen met een gekleurde huid kunnen voor het festival kiezen uit een POC-ticket, wat staat voor ’People of Color’. Dat kost 20 dollar. Blanke festivalgangers kunnen een Non-POC kaart bestellen en die is twee keer zo duur. De organisatie wil er met het ticketbeleid voor zorgen dat mensen met een donkere huid, van wie er veel in Detroit wonen, makkelijker naar een evenement kunnen dat past bij hun eigen gemeenschap.

„Het is niet progressief en niet oplossingsgericht”, zegt Tiny Jag. Ze vindt dat de verschillende tickets „positieve veranderingen” in de weg staat.
https://www.telegraaf.nl/(...)m-huidskleur-tickets
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187799309
Rassenkapitalisme _O_
  Forum Admin zondag 7 juli 2019 @ 18:23:57 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187799356
Hou het netjes dames en heren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 7 juli 2019 @ 18:27:28 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187799470
Serieus: gaat dit niet tegen de grondwet in?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187799522
Dit is Tiny Jag trouwens die niet met dit festival geassocieerd wil worden:

Forum Admin zondag 7 juli 2019 @ 18:28:48 #6
pi_187799548
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:27 schreef SeLang het volgende:
Dat lijkt mij ook, maar zelfs als dat niet zo zo zijn (wat ik me echt niet kan voorstellen)is dit een ontiegelijk dom en polariserend idee :')

Zoals met wel meer dingen slaan ze weer eens helemaal door in de VS
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  PR/Manusje van alles zondag 7 juli 2019 @ 18:29:04 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187799564
quote:
Ja maar zwart.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187799617
quote:
Dat dacht ik ook bij het weigeren van alle mannelijke sollicitanten, maar ook dat was juridisch in orde blijkbaar.
pi_187799701
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.

Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:33:34 #10
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_187799771
Er worden ook wel eens kaarten gegeven aan minima, bijvoorbeeld via de gemeente. Lijkt me beter dan automatisch iedereen met een tintje in de categorie 'kan geen kaartje kopen' plaatsen. :P
pi_187799772
Zouden ze meer moeten doen, maar ook de andere kant op. Kleurlingen meer laten betalen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:35:22 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187799838
Volgens mij gaat het niet om kleur maar om inkomen. Goed bedoeld, maar beetje domme en stigmatiserende uitwerking.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:35:30 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187799842
Prachtig dat men hier weer puur ouderwets racisme aan het goedpraten is.
Wat is de wereld toch veranderd de laatste 25 jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187799843
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.
Het zou dan eerlijker zijn om korting te regelen voor alle armen die dit willen zien. Dus ook voor de minder fortuinlijke blanke en latino.
  Forum Admin zondag 7 juli 2019 @ 18:35:34 #15
pi_187799847
quote:

Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
De grondwet kun je niet negeren. Daarnaast sluit je op deze manier andere bevolkingsgroepen die wellicht net zo arm zijn uit. Dat er problematiek is met afro amerikanen armoede, zeker in detroit ontkent niemand maar dit soort rare fratsen helpen echt niet mee om dat te verhelpen. Integendeel.

Maak er dan people of low income van.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:35:44 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187799852
quote:
Dat is wat mij betreft een prima idee, maar dan moet je er geen huidskleur bij halen. Maar dan zou je dus ook arme blanken een goedkopere kaart moeten verkopen. En wat doe je dan met een rijke neger? Zou toch niet de bedoeling moeten zijn dat een arme blanke de volle mep moet betalen en de rijke neger een goedkopere kaart?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 juli 2019 @ 18:36:26 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187799881
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens mij gaat het niet om kleur maar om inkomen. Goed bedoeld, maar beetje domme en stigmatiserende uitwerking.
Goedbedoeld maar fout uitgevoerd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187799896
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft een prima idee, maar dan moet je er geen huidskleur bij halen. Maar dan zou je dus ook arme blanken een goedkopere kaart moeten verkopen. En wat doe je dan met een rijke neger? Zou toch niet de bedoeling moeten zijn dat een arme blanke de volle mep moet betalen en de rijke neger een goedkopere kaart?
Ja, dat vind ik ook wel. De bedoeling is wel goed maar de uitwerking iets minder.
pi_187799929
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:36 schreef Bart2002 het volgende:

iets minder.
Je bent erg voorzichtig in je woorden.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:37:45 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187799931
Wat een racisme weer in dit topic. Er automatisch vanuit gaan dat iemand met een donkere huidskleur een pauper is die geen kaartje kan betalen.

De USA heeft zelfs een zwarte president gehad maar het racisme zit kennelijk diep geworteld.
Mijn reisverslagen
  zondag 7 juli 2019 @ 18:38:09 #21
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_187799949
quote:

En hoe zit het dan met arme blanken? En rijke zwarten? Of bestaan die niet, in jouw belevingswereldje?
  Forum Admin zondag 7 juli 2019 @ 18:38:32 #22
pi_187799967
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:37 schreef SeLang het volgende:
Wat een racisme weer in dit topic. Er automatisch vanuit gaan dat iemand met een donkere huidskleur een automatisch een pauper is die geen kaartje kan betalen.
Sorry? In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen die het ontzettend slecht hebben. Dat is geen racisme (al komt het wel voort uit oa racisme) maar de bittere realiteit. Punt is dat dat niet alleen voor afro amerikanen geldt, maar demografie says otherwise. Hell, de hele insteek van deze actie is erop gebaseerd alleen gooien ze het nu op huidskleur.

Het enige racistische hier is de een meer laten betalen dan de ander vanwege zijn of haar huidskleur.
pi_187799972
quote:

Kunnen ze dan niet beter korting geven met de Detroit pas ofzo?
pi_187800008
En de cirkel is rond, whats next?
pi_187800010
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Kunnen ze dan niet beter korting geven met de Detroit pas ofzo?
Ja zeker. Maar het zou ook kunnen dat ze een controversieel statement willen maken.
pi_187800031
Ja laten we terug gaan naar de segregatie.

En wat als je transracial bent?
pi_187800046
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:38 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met arme blanken? En rijke zwarten? Of bestaan die niet, in jouw belevingswereldje?
Ja, dat bestaat allemaal. Maar in Detroit zijn de kaarten wel geschud hoor.
pi_187800080
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Sorry? In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen die het ontzettend slecht hebben.
In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen. Punt.
slechts 14% van Detroit is "blank". Het is bullshit om te zeggen dat die blanken per definitie rijker zijn dan de andere 86% in de stad.
pi_187800088
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja zeker. Maar het zou ook kunnen dat ze een controversieel statement willen maken.
Dan lijkt het me goed dat deze organisatie conventioneel door een rechter op de grondwet gewezen wordt en overeenkomstig hun straf ontvangt.
  Forum Admin zondag 7 juli 2019 @ 18:42:54 #30
pi_187800102
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, dat bestaat allemaal. Maar in Detroit zijn de kaarten wel geschud hoor.
Dat bedoel ik. Die stad is compleet de vernieling ingeholpen door slecht beleid en het instorten van de autoindustrie aldaar.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:42 schreef Lola69 het volgende:

[..]

In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen. Punt.
slechts 14% van Detroit is "blank". Het is bullshit om te zeggen dat die blanken per definitie rijker zijn dan de andere 86% in de stad.
Dat zeg ik dan ook niet, he. ;) is ook meteen een goede reden waarom deze actie kansloos is. Er leven daar net zo goed blanke armoedzaaiers. Ik denk dat driekwart van Detroit ondertussen een armoedzaaier is.
pi_187800151
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dan lijkt het me goed dat deze organisatie conventioneel door een rechter op de grondwet gewezen wordt en overeenkomstig hun straf ontvangt.
Nou, daar lijkt me de overtreding dan niet zwaar genoeg voor.
pi_187800164
quote:

Maar andersom mag niet hè.
pi_187800245
Ach. Het is de Telegraaf. Vergeet dat niet. En misschien kan een blanke ook gewoon een POC-ticket bestellen en de kapitaalkrachtige zwarte een Non_POC-ticket. Indien gewenst. Ik vind het persoonlijk een komkommertijd bericht.
pi_187800272
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:40 schreef Sapstengel het volgende:
En wat als je transracial bent?
Dan kan je goed muziek maken en misbruik je graag kinderen?
pi_187800368
quote:
99s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:45 schreef boskameel het volgende:

[..]

Maar andersom mag niet hè.
Degenen die voor een "POC" kaartje in aanmerking komen zijn traditioneel de onderliggende groep historisch gezien. Zeker in Detroit (soort spookstad met getto's waar de POC doelgroep woont). Andersom mag ook niet maar is niet helemaal hetzelfde.
pi_187800471
Dit is wat ze er zelf van zeggen:

quote:
WHY DO WE HAVE POC(PEOPLE OF COLOR) AND NONPOC(WHITE PEOPLE) TICKETS? I'M GLAD YOU ASKED!

EQUALITY MEANS TREATING EVERYONE THE SAME

EQUITY IS INSURING EVERYONE HAS WHAT THEY NEED TO BE SUCCESSFUL

OUR TICKET STRUCTURE WAS BUILT TO INSURE THAT THE MOST MARGINALIZED COMMUNITIES (PEOPLE OF COLOR) ARE PROVIDED WITH AN EQUITABLE CHANCE AT ENJOYING EVENTS IN THEIR OWN COMMUNITY (BLACK DETROIT).

AFFORDING JOY AND PLEASURE IS UNFORTUNATELY STILL A PRIVILEGE IN OUR SOCIETY FOR POC AND WE BELIEVE EVERYONE SHOULD HAVE ACCESS TO RECEIVING SUCH.

WE'VE SEEN TOO MANY TIMES ORGASMIC EVENTS HAPPENING IN DETROIT AND OTHER POC POPULATED CITIES AND WHAT CONSISTENTLY HAPPENS IS PEOPLE OUTSIDE OF THE COMMUNITY BENEFITING MOST FROM AFFORDABLE TICKET PRICES BECAUSE OF THEIR PROXIMITY TO WEALTH.

THIS CYCLE DISPROPORTIONATELY DISPLACES BLACK AND BROWN PEOPLE FROM ENJOYING ENTERTAINMENT IN THEIR OWN COMMUNITIES.

AS AN AFROFUTURIST YOUTH LEAD INITIATIVE THE VOICES OF OUR YOUTH INFORM OUR RESISTANCE.

HERE'S WHAT THEY HAVE TO SAY

" IF YOU DON'T SEE MY BLACKNESS, YOU DON'T SEE ME. PERIODT!"
Waarom dat allemaal in hoofdletters moet... maar de boodschap is duidelijk. Het is duidelijk een statement waar ik het mee eens ben.

quote:
AND WHAT CONSISTENTLY HAPPENS IS PEOPLE OUTSIDE OF THE COMMUNITY BENEFITING MOST FROM AFFORDABLE TICKET PRICES BECAUSE OF THEIR PROXIMITY TO WEALTH.
Een uitstekende reden m.i.
  Forum Admin zondag 7 juli 2019 @ 18:57:07 #37
pi_187800556
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]

Waarom dat allemaal in hoofdletters moet... maar de boodschap is duidelijk. Het is duidelijk een statement waar ik het mee eens ben.
Wat ze zich niet beseffen is dat ze hiermee dus ''people of colour'' (wat blijkbaar alleen blacks en browns zijn) wegzetten als armoedzaaiers. Bijzonder..

Ik denk dat er weinig mensen zijn die zullen ontkennen dat er institutioneel racisme bestaat in de VS. Ik denk ook dat er weinig mensen zijn die zullen ontkennen dat daar wat mee moet gebeuren, maar dit is niet de manier. Verre van.
pi_187800594
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:47 schreef Bart2002 het volgende:
Ach. Het is de Telegraaf. Vergeet dat niet. En misschien kan een blanke ook gewoon een POC-ticket bestellen en de kapitaalkrachtige zwarte een Non_POC-ticket. Indien gewenst. Ik vind het persoonlijk een komkommertijd bericht.
Je zit gewoon fout. Als het om inkomen gaat moeten ze daarop selecteren. Nu is het op hudskleur. Als dat geen racisme is dan kunnen we de definitie wel wegstrepen.

Blijkbaar werkt het volgens jou allemaal een kant op. Treurig.
Whatever...
pi_187800618
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ze zich niet beseffen is dat ze hiermee dus ''people of colour'' (wat blijkbaar alleen blacks en browns zijn) wegzetten als armoedzaaiers. Bijzonder..
Ik denk dat ze dat doen omdat het zo is. Wij kunnen er ons weinig bij voorstellen denk ik hoe het in Detroit is.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:59:14 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_187800637
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat doen omdat het zo is. Wij kunnen er ons weinig bij voorstellen denk ik hoe het in Detroit is.
Kijk even een seizoen Hardcore Pawn en je weet genoeg :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_187800638
quote:
[..]

[..]

Ze kunnen ook op postcode selecteren.

Doen ze ook al niet.
Whatever...
pi_187800645
Dus je kan het ook andersom doen? Een feest maken waar Non poc voor 5 euro binnen mogen, en Poc 1.000.000.000 Dollar?
Apartheid 2.0.
pi_187800647
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je zit gewoon fout. Als het om inkomen gaat moeten ze daarop selecteren. Nu is het op hudskleur. Als dat geen racisme is dan kunnen we de definitie wel wegstrepen.

Blijkbaar werkt het volgens jou allemaal een kant op. Treurig.
Nou nou. Ik mag toch ook gewoon een mening? :)
  Forum Admin zondag 7 juli 2019 @ 18:59:42 #44
pi_187800654
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. De VS is voor veel mensen een cultuurshock wanneer ze er aankomen, waar dan ook. Schijnt men nog wel eens te vergeten ;)

Detroit is wel echt een etterende puist. Enorme verpaupering..
pi_187800686
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou nou. Ik mag toch ook gewoon een mening? :)
Je mag een mening. Ik mag hem ontzettend racistisch en dom vinden en dat laten weten.

Waarvan akte.
Whatever...
pi_187800721
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. De VS is voor veel mensen een cultuurshock wanneer ze er aankomen, waar dan ook. Schijnt men nog wel eens te vergeten ;)

Schijnt inmiddels alweer een stuk beter te gaan. Maar zoals elke grote stad in de usa zijn de verschillen enorm.
Whatever...
pi_187800731
Wat ze daar doen is een soort Kwakoe festival organiseren en de bewoners van de Bijlmer krijgen korting. Meer is het volgens mij niet.
pi_187800775
Lol. Dus als er een rijke Detroitenaar is die toevallig een donkere huidskleur heeft krijgt 'ie ook korting omdat 'ie een Person Of Color is.

Dat dit soort overduidelijk racisme ook nog verdedigd wordt door sommige mensen in dit topic. Doodeng. Dit is het ware moderne racisme.
pi_187800776
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het was het hart van de Amerikaanse auto-industrie en een van de belangrijkste Amerikaanse industrie-steden.
Allemaal vergane glorie.
pi_187800778
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Wat ze daar doen is een soort Kwakoe festival organiseren en de bewoners van de Bijlmer krijgen korting. Meer is het volgens mij niet.
Prima, laat ze dan op postcode korting geven.

Selecteren op huidskleur is racistisch. Ik dacht dat we dat niet wilden. Maar blijkbaar mag racisme maar een kant op niet. Dat is hypocriet en idioot.
Whatever...
pi_187800798
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:03 schreef Bot13 het volgende:
Lol. Dus als er een rijke Detroitenaar is die toevallig een donkere huidskleur heeft krijgt 'ie ook korting omdat 'ie een Person Of Color is.

Dat dit soort overduidelijk racisme ook nog verdedigd wordt door sommige mensen in dit topic. Doodeng. Dit is het ware moderne racisme.
Verdedigd door mensen die zich progressief en liberaal noemen.

Doodeng.
Whatever...
  zondag 7 juli 2019 @ 19:04:16 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_187800806
quote:
"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen gezellig zich een dagje zonder POC kunnen vermaken"

Ook prima?
Get woke, go broke!
pi_187800821
quote:
Wat ze daar doen is een soort Kwakoe festival organiseren en de DONKERE bewoners van de Bijlmer krijgen korting. Meer is het volgens mij niet.
Even aangepast.
pi_187800897
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen gezellig zich een dagje zonder POC kunnen vermaken"

Ook prima?
Nee, dat is niet hetzelfde. Je moet eens lezen waarom ze dat zo doen. Het is een korting voor de arme doelgroep. Die ze misschien ook best op postcode hadden kunnen doen. Maar ze willen duidelijk een controversieel statement maken. En dat kan ik altijd wel waarderen, een beetje dwarsigheid. :) Ik vind dat soort dingen prachtig. En het hele Fok! publiek en alle Telegraaf-lezers over de zeik. Dat is een verdienste.
pi_187801045
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Je moet eens lezen waarom ze dat zo doen. Het is een korting voor de arme doelgroep. Die ze misschien ook best op postcode hadden kunnen doen. Maar ze willen duidelijk een controversieel statement maken. En dat kan ik altijd wel waarderen, een beetje dwarsigheid. :)
De intentie rechtvaardigd rassenbeleid _O_.

"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen een dagje niet bestolen, aangerand en/of verkracht worden.''

Minder kans op diefstal en aanranding lijkt me een prima motivatie. Een redenatie waarmee de women only festivals in het leven geroepen werden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2019 19:13:09 ]
pi_187801108
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen een dagje niet bestolen, aangerand en/of verkracht worden.''

Minder kans op diefstal en aanranding lijkt me een prima motivatie.
Tsja. Ik vind die 180 graden omdraaiing niet logisch en ook niet terecht. Zij zijn altijd in de geschiedenis de onderliggende partij geweest. En dat is nog steeds zo. Zeker in Detroit.
  zondag 7 juli 2019 @ 19:14:41 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_187801113
quote:

[..]

En het hele Fok! publiek en alle Telegraaf-lezers over de zeik. Dat is een verdienste.
Ach, ik kan tenminste een full price kaartje betalen B-).
Get woke, go broke!
  zondag 7 juli 2019 @ 19:15:15 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_187801128
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tsja. Ik vind die 180 graden omdraaiing niet logisch en ook niet terecht. Zij zijn altijd in de geschiedenis de onderliggende partij geweest. En dat is nog steeds zo. Zeker in Detroit.
Misschien moeten ze daar eens iets aan doen ipv wachten tot een ander het doet, just sayin.
Get woke, go broke!
pi_187801339
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Minder kans op diefstal en aanranding lijkt me een prima motivatie. Een redenatie waarmee de women only festivals in het leven geroepen werden.
Zwembaden waar Marokkanen wat meer moeten betalen. Kunnen we de beveiliging mooi van bekostigen.

Volgens Bart, moet zoiets gewoon kunnen.
Whatever...
  zondag 7 juli 2019 @ 19:25:21 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187801362
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:22 schreef LelijKnap het volgende:
Rassenkapitalisme _O_
  zondag 7 juli 2019 @ 19:27:30 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187801404
Dit blijft één van de leukste filmpjes die het latente racisme van "deugmensen" (zoals ook een aantal weer in dit topic) blootlegt:

Mijn reisverslagen
  zondag 7 juli 2019 @ 19:31:29 #62
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187801458
Korting op vertoon van twee zwarte labia. Empowerment of the gladiolen.
  zondag 7 juli 2019 @ 19:35:38 #63
117098 Hathor
Effe niet
pi_187801517
quote:

Er zijn in de VS heel wat meer blanken die minder kapitaalkrachtig zijn dan dan zwarten, maar die moeten dus maar gewoon het dubbele betalen? Beetje een vreemd signaal geven ze hier mee af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 7 juli 2019 @ 19:38:17 #64
117098 Hathor
Effe niet
pi_187801563
Ach..het is Detroit ook maar, die stad is decennia geleden al gestorven.
pi_187801580
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het hek is van de dam zodra je het principeel toestaat. Mensen zullen naar gelang het eigen inzicht bepalen in welke gevallen rassenonderscheid gerechtvaardigheid is. Daarbij moet je ook maar vertrouwen hebben in de oprechtheid achter de intentie. Het kan net zo goed een zwarte racist zijn die een hekel heeft aan blanken, aziaten en arabieren.

Jouw 'maar verleden... zielig'-redenatie torent niet uit boven de talloze morele overwegingen en weer andere geschiedkundige inzichten. Het beschermen van vrouwen kan ik net zo verdedigen door te mijmeren over hoe ze historisch gezien altijd de onderliggende partij (no pun) zijn geweest.

Het individu als uitgangspunt was een goude regel in het westen. Alleen zo konden leden van de onderdrukte groep boven de afkomst uitstijgen. Nu is dat niet zozeer gelukt met het gros van de Afro-Amerikanen, maar daar liggen naast de lage verwachtingen die jij hier wederom bevestigd ook een een aantal typische subcultuur-oorzaken aan ten grondslag. Oorzaken die je niet wegneemt door het onderscheid dieper in de sociale structuren te graveren d.m.v. POC-kortingen.

Is het trouwens een 'POC-korting' of 'blankenbelasting'? Een groot nuanceverschil.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2019 19:53:09 ]
pi_187801702
Mensen die "blank" worden genoemd, of tegenwoordig modieus "wit", zijn in werkelijkheid niet blank en ook niet wit.

Er zit veel variëteit in de huidskleur van "blanke" mensen. Dat kan zijn lichtbruin, beige, roodbruin, enzovoort. En dit zijn ook kleuren, net zo goed als mensen die bijvoorbeeld een donkerbruine huidskleur hebben.

De term "People of Color" of "Mensen van kleur" is volledig misplaatst. Alle mensen hebben immers een bepaalde kleur.

Het is dan ook totale onzin en ook praktisch onmogelijk om het bovenstaande beleid uit te voeren, nog los van het feit dat het moreel verwerpelijk is.
pi_187801786
Jullie maken er een principiële, loodzware zaak van. Terwijl het gewoon een ludiek ietwat provocerend standpunt is. Muis Mug en Olifant. Als door een adder gebeten. Dat is niet goed en zeker niet gezond. :)
pi_187801815
quote:

Wat een bizar domme logica hahah.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 7 juli 2019 @ 19:53:06 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_187801824
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
Jullie maken er een principiële, loodzware zaak van. Terwijl het gewoon een ludiek ietwat provocerend standpunt is. Muis Mug en Olifant. Als door een adder gebeten. Dat is niet goed en zeker niet gezond. :)
"ik kan het niet meer winnen op argumenten dus noem ik de tegenpartij maar iets negatiefs, en dan heb ik gewonnen"

Zo werkt dat niet in de echte wereld.
Get woke, go broke!
pi_187801828
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:52 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat een bizar domme logica hahah.
Iets wat jij begrijpt was de insteek. :)
pi_187801847
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:53 schreef HeatWave het volgende:
ik kan het niet meer winnen
Het is geen wedstrijd. Tenminste niet voor mij. Ik ventileerde enkel dat ik het een sympathiek uitgangspunt vond. Dat mag gelukkig nog net tegenwoordig. Maar dus liever niet hier en zeker niet in de Telegraaf. :)
  zondag 7 juli 2019 @ 19:55:48 #72
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187801885
Vind het grappig dat @Bart2002 doet alsof hij een expert is op het gebied van demografie en geschiedenis van Detroit.
pi_187801918
Terecht.

Zouden ze hier ook moeten doen. Boreaale festivals. :)
Groot fan van User Wotte
pi_187801929
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vind het grappig dat @:Bart2002 doet alsof hij een expert is op het gebied van demografie en geschiedenis van Detroit.
Als het onderwerp iemand interesseert dan ga je je daarin verdiepen Zo werkt dat soms. Zonder mijzelf een expert te noemen weet ik er best veel van.
  zondag 7 juli 2019 @ 20:00:22 #75
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187801960
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als het onderwerp iemand interesseert dan ga je je daarin verdiepen Zo werkt dat soms. Zonder mijzelf een expert te noemen weet ik er best veel van.
Hoe is het dan de schuld van racisme dat de auto industrie vertrokken is? Hoe is het de schuld van racisme dat de staalindustrie weg is? Hoe is het de schuld van racisme dat de stad leeg is gelopen?
pi_187802340
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:27 schreef SeLang het volgende:
Dit blijft één van de leukste filmpjes die het latente racisme van "deugmensen" (zoals ook een aantal weer in dit topic) blootlegt:

:D
  zondag 7 juli 2019 @ 20:24:28 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 7 juli 2019 @ 20:27:20 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187802431
quote:

Maar ze willen duidelijk een controversieel statement maken. En dat kan ik altijd wel waarderen, een beetje dwarsigheid. :) Ik vind dat soort dingen prachtig.
Controversieel noemt ie het... :') _O-

quote:
En het hele Fok! publiek en alle Telegraaf-lezers over de zeik. Dat is een verdienste.
Dat valt allemaal wel een beetje mee.
pi_187802469
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:27 schreef SeLang het volgende:

Goed dat je dit deelt. Al wist iedereen die heeft opgelet dit al. In eigen land ook: het zal de GL, D66, PvdA-stemmers een rotzorg wezen wat er met die vlotmigranten gebeurt. Ze willen vooral het idee hebben dat iemand (niet zijzelf natuurlijk, nee, anderen) die hulpeloze mensen 'helpt'. Vervelende Marokkanen en Turken die in de verkeerde lijstjes bovenaan staan? Zolang zij er maar geen last van hebben, kunnen ze lekker opscheppen tegen hun kosmopolitische vrinden hoe tolerant, multicultureel en divers Nederland wel niet is.

Dat er mensen zijn die het minder getroffen hebben die de keerzijden van de tolerante, multiculturele, diverse samenleving op moeten vangen? Ach.. dat zijn maar schooiers, deplorables, xenofoben, boze blanke mannen en al die andere modetermen die verzonnen zijn om zulke mensen weg te zetten.

Het is zelfbevlekking van de deugers, van het morele soort. Een enkeltje naar de hemel willen scoren.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 7 juli 2019 @ 20:31:20 #80
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187802487
quote:
Mja dat dacht ik met dat sollicitatiebeleid van de TU/e ook maar blijkbaar is dat afhankelijk van wie je discrimineert.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187802606
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Controversieel noemt ie het... :') _O-
Dat is het ook als je hun pamflet leest. Het zijn niet de slimsten duidelijk. Maar ik ben een groot liefhebber van zulke dwarsigheid. Het wordt m.i. teveel opgeblazen hier en in de Telegraaf. De hele geschiedenis en zijn Moeder worden erbij betrokken. Ook dat vind ik leuk. :) Is gewoon genieten wat mij betreft dit soort topics. Daar doe je het voor, voor al die als door een adder gebeten verontwaardiging die heel veel valsheid en onoprechtheid in zich heeft. Zie daar ook b.v. #80 voor. :)

quote:
Het is zelfbevlekking van de deugers, van het morele soort. Een enkeltje naar de hemel willen scoren.
Prachtig. :) Al dat valse sentiment.... Of is het oprechte boosheid? Dat is niet best dan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 07-07-2019 20:45:52 ]
  zondag 7 juli 2019 @ 20:43:10 #82
459912 FlippingCoin
pi_187802657
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 20:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het ook als je hun pamflet leest. Het zijn niet de slimsten duidelijk. Maar ik ben een groot liefhebber van zulke dwarsigheid. Het wordt m.i. teveel opgeblazen hier en in de Telegraaf. De hele geschiedenis en zijn Moeder worden erbij betrokken. Ook dat vind ik leuk. :) Is gewoon genieten wat mij betreft dit soort topics. Daar doe je het voor, voor al die als door een adder gebeten verontwaardiging die heel veel valsheid en onoprechtheid in zich heeft.
Jij zit je te verkneukelen bij andermans ophef maar anderen hebben valsheid en oprechtheid in zich? Koop eens een spiegel best vrind. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 7 juli 2019 @ 20:49:00 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187802761
Grappig dat negers wanneer zij in de minderheid zijn een voorkeursbehandeling moeten krijgen, maar wanneer ze in de meerderheid zijn eveneens!
Je zou in Nederland eens de kaartjes voor blanken goedkoper moeten maken omdat blanken nu eenmaal in de meerdrheid zijn eb we dat willen afspiegelen!

Enfin, ik vind dat ieder festival zelf moet weten aan wie ze haar kaartjes verkoopt.
The End Times are wild
  zondag 7 juli 2019 @ 20:52:13 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_187802811
Dat wordt vast en zeker een knalfuif jongens!
pi_187802833
Een beetje onhandig dit met de kleur van je huid. Maar eigenlijk doet Nederland en Europa dit al jaren. Toeristen tarief, Toeristen belasting, Rekening rijden in Duitsland, waar Duitsers via de belasting geld terug krijgen.
  zondag 7 juli 2019 @ 21:07:01 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187803106
quote:

Dat is het ook als je hun pamflet leest. Het zijn niet de slimsten duidelijk. Maar ik ben een groot liefhebber van zulke dwarsigheid. Het wordt m.i. teveel opgeblazen hier en in de Telegraaf.
Ik vind het vooral erg hypocriet die "dwarsigheid"...

quote:
De hele geschiedenis en zijn Moeder worden erbij betrokken. Ook dat vind ik leuk. :) Is gewoon genieten wat mij betreft dit soort topics
Daar doe je het voor, voor al die als door een adder gebeten verontwaardiging die heel veel valsheid en onoprechtheid in zich heeft. Zie daar ook b.v. #80 voor.
#80 Gaat dus helemaal niet over dit topic maar is een reactie op het geposte filmpje.
  zondag 7 juli 2019 @ 21:24:06 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187803446
Nee hier valt niets voor te zeggen. Hopelijk zet er een rechter een streep door
  zondag 7 juli 2019 @ 21:51:29 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187803917
quote:
De grondwet is niet iets dat je als burger of organisatie kan overtreden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187804470
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Iets wat jij begrijpt was de insteek. :)
Tuurlijk jongen, val nu maar mijn intelligentie aan om je eigen rare uitspraken te verbloemen.

Wat een onzin.
Als je rekening wilt houden met iemands inkomen verkoop je kaartjes ok basis van... Iemands inkomen? Niet op 't aantal pigmentjes. Dit is gewoon een hele domme aandachtsroep. Alsof blanke mensen alle kaartjes voor zo'n festival zouden opkopen :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 7 juli 2019 @ 22:36:20 #90
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187804882
Joh wat een gezeik.. dan ga je toch als zwarte piet... zullen we eens zien wie hier de neger is..in Detroit.. Rock city..! 8}

Of was het nou Mo(tor)town?

pi_187805179
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 22:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, val nu maar mijn intelligentie aan om je eigen rare uitspraken te verbloemen.

Wat een onzin.
Als je rekening wilt houden met iemands inkomen verkoop je kaartjes ok basis van... Iemands inkomen? Niet op 't aantal pigmentjes. Dit is gewoon een hele domme aandachtsroep. Alsof blanke mensen alle kaartjes voor zo'n festival zouden opkopen :')
Sterker: dit zal een averechts effect hebben. Van alle blanke bezoekers die vorig jaar kwamen zal nu nog een klein groepje overblijven die bereid is om 2x zoveel te betalen als de andere bezoekers omdat hun huidskleur de verkeerde kleur heeft.

Als de organisatie volgend jaar wel een sluitende begroting wil, dan zullen ze ook de prijzen voor zwarten flink moeten verhogen....hoger dan de prijs die ze zouden heffen zonder deze rare constructie.

Ik denk dat dit plannetje een eenmalig iets is. Eenmalig vanwege noodzaak, niet vanwege wenselijkheid.
pi_187805185
Een goed idee, op één punt na natuurlijk. Waarom betrek je hier huidskleur bij? Mensen met staatssteun (of, tot een bepaald inkomen, of, geef het weg via de gemeente) krijgen 50% korting. Klaar.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2019 22:51:57 ]
pi_187805694
quote:

Geef dan gewoon korting op basis van postcode.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 8 juli 2019 @ 00:19:44 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187806689
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
Eh nee, dit is geen actie die je op wat voor manier dan ook ludiek te noemen is.

Dit bijvoorbeeld was wel een actie waarbij een discriminerende maatregel een onderdeel was van een activistische boodschap.
NWS / Witte mensen moeten achterin de zaal van donker zingvrouwtje

Maar een festivalorganisatie is geen artiest. En daarbij worden hier mensen echt benadeeld
pi_187806779
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Prachtig dat men hier weer puur ouderwets racisme aan het goedpraten is.
Wat is de wereld toch veranderd de laatste 25 jaar.
Opvallend inderdaad. Een jaar of 20 geleden was dit echt ondenkbaar. Tegenwoordig is het kennelijk de normaalste zaak van de wereld.

De bochten waarin mensen zich wringen om dit pure racisme goed te praten, zijn ook wel bijzonder. Mensen worden uitsluitend op hun huidskleur beoordeeld en ingedeeld in groepen: wie een donkere huidskleur heeft, is per definitie overal slachtoffer van.

En het ergste is nog wel dat dit soort bizarre initiatieven raciale spanningen niet wegneemt, maar juist uitvergroot en versterkt. Dommer kan niet.
pi_187806786
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 00:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh nee, dit is geen actie die je op wat voor manier dan ook ludiek te noemen is.

Dit bijvoorbeeld was wel een actie waarbij een discriminerende maatregel een onderdeel was van een activistische boodschap.
NWS / Witte mensen moeten achterin de zaal van donker zingvrouwtje

Maar een festivalorganisatie is geen artiest. En daarbij worden hier mensen echt benadeeld
Dat geval was net zo krankzinnig. Je wilt dat toch niet gaan zitten goedpraten, of wel?
  maandag 8 juli 2019 @ 00:40:17 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187806836
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 00:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat geval was net zo krankzinnig. Je wilt dat toch niet gaan zitten goedpraten, of wel?
Lees mijn comments daar maar. Ik vond dat nog niet zo'n probleem omdat een artiest nou eenmaal een bepaalde artistieke vrijheid heeft en daarmee grenzen kan opzoeken. Ook als dat smakeloos is.

Dit is echter gewoon een festivalorganisatie en geen artiest. Dus dan is het zeker niet de bedoeling om voorkeursbehandelingen op basis van ras te gaan doen. Zeker niet omdat je ze ook financieel gaat benadelen.
  maandag 8 juli 2019 @ 00:48:08 #98
486245 Jemam
Jemoeder
pi_187806887
quote:
[..]

[..]

Of. Gewoon ALLE tickets zijn 20 dollar.

Opgelost.
Enjevader
pi_187806905
"The Afro-future is female."
Dat is al zó progressief en deugend dat ze zich heel wat kunnen veroorloven voor men zou mogen durven te klagen.
  maandag 8 juli 2019 @ 01:25:53 #100
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187807013
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Maar een festivalorganisatie is geen artiest.
Oh..?

pi_187807051
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is Tiny Jag trouwens die niet met dit festival geassocieerd wil worden:

[ afbeelding ]
Dappere opstelling van deze dame. Zeker in het huidige extreme sociale discours in Amerika. Bewonderenswaardig en consequent. Discriminatie is NIET een exclusief blank dingetje.
pi_187807731
quote:

In nl hebben steden meedoen regelingen waarbij mensen met een uitkering hiervoor in aanmerking komen. In detroit de donkere multimiljonair wel en blanke pauper niet. Dat is nogal een verschil.
pi_187807807
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is geen wedstrijd. Tenminste niet voor mij. Ik ventileerde enkel dat ik het een sympathiek uitgangspunt vond. Dat mag gelukkig nog net tegenwoordig. Maar dus liever niet hier en zeker niet in de Telegraaf. :)
Dat mag prima. Alleen moet ie niet klagen dat mensen commentaar geven op het ventileren daarvan.

Er is niemand die jou vervolgt om je steun aan racistische uitspraken in dit topic.
Whatever...
  maandag 8 juli 2019 @ 07:56:50 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_187807916
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:37 schreef SeLang het volgende:
Wat een racisme weer in dit topic. Er automatisch vanuit gaan dat iemand met een donkere huidskleur een pauper is die geen kaartje kan betalen.

De USA heeft zelfs een zwarte president gehad maar het racisme zit kennelijk diep geworteld.
Iedere manier hoe je het uitlegt, is het discriminatie van de blanke naar de zwarte?

Als de poc meer had moetem betalen waren de policorjankballen niet aan te slepen..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_187807968
Wat racistisch :')

Dus blanke mensen betalen meer dan donkere mensen, fijn dat er zo'n jongedame meteen aan de bel trekt i.t.t. die Sylvana typetjes die het landschap beginnen te domineren en dit gerechtigheid vinden tegenover de gehate blanke man.
pi_187808003
quote:
En als iemand heel arm is en toevallig ook blank?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_187808051
quote:

Behalve dat je dus niet selecteert op inkomen, maar op ras.
  maandag 8 juli 2019 @ 08:20:28 #108
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_187808060
De oplossing van het probleem is simpel. Blanke mannen moeten in Detroit zoveel mogelijk negerinnen bevruchting. De mulatten die daaruit voortkomen moeten ook weer door blanke mannen bevrucht worden. Met 4 generaties is het armoede probleem dus opgelost.
Non possumus non loqui
pi_187808102
Is het niet gewoon een (te) verregaande publiciteitsstunt om een punt te maken en tegelijkertijd aandacht voor het festival? Dat in de praktijk iedereen een POC-ticket kan kopen en daarmee toegang kan krijgen tot het festival.

Zoals Bart al suggereerde
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:47 schreef Bart2002 het volgende:
En misschien kan een blanke ook gewoon een POC-ticket bestellen
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:58 schreef Spanky78 het volgende:
Je zit gewoon fout.
Hoe weet je zeker dat blanken geen POC-ticket kunnen bestellen? :? Juist dat kopen moet nog wel lukken. Of je vervolgens ook binnengelaten wordt is een tweede.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2019 08:30:38 ]
pi_187808147
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:30 schreef Chia het volgende:
Is het niet gewoon een (te) verregaande publiciteitsstunt om een punt te maken en tegelijkertijd aandacht voor het festival? Dat in de praktijk iedereen een POC-ticket kan kopen en daarmee toegang kan krijgen tot het festival.

[..]

[..]

Hoe weet je zeker dat blanken geen POC-ticket kunnen bestellen? :? Juist dat kopen moet nog wel lukken. Of je vervolgens ook binnengelaten wordt is een tweede.
Heel logisch ja.
Whatever...
pi_187808159
quote:
Misschien als Danspiet...

pi_187808191
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heel logisch ja.
Want deze actie is verder wel volkomen logisch en doordacht inderdaad.
pi_187808224
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Onderschat de logica van een SJW'er niet
pi_187808325
quote:

Ten eerste is wat jij zegt onwaar. Detroit wemelt van de arme mensen, blank, zwart, asian, enz.

Jij vindt het normaal dat de zwarte miljonair minder betaalt dan de blanke sloeber.

Daarnaast is de redegeving ook dat ze vooral zwarte mensen naar dit festival willen lokken. Bizar.

Korting geven aan mensen die van de bijstand rond moeten komen, ok. Maar dan gewoon ongeacht afkomst.
pi_187808349
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:45 schreef Chia het volgende:

[..]

En daarom moeten we het er maar mee eens zijn?
Whatever...
pi_187808388
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 07:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat mag prima. Alleen moet ie niet klagen dat mensen commentaar geven op het ventileren daarvan.

Er is niemand die jou vervolgt om je steun aan racistische uitspraken in dit topic.
Dat ligt voor Geert wel even anders.....
pi_187808393
Bij racisme zie wel heel verschrikkelijk vaak dat niet het principe afgekeurd wordt, maar dat het vrijwel uitsluitend gaat om het al dan geen slachtoffer ervan zijn.
  maandag 8 juli 2019 @ 09:21:38 #118
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187808500
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ten eerste is wat jij zegt onwaar. Detroit wemelt van de arme mensen, blank, zwart, asian, enz.

Jij vindt het normaal dat de zwarte miljonair minder betaalt dan de blanke sloeber.

Daarnaast is de redegeving ook dat ze vooral zwarte mensen naar dit festival willen lokken. Bizar.

Korting geven aan mensen die van de bijstand rond moeten komen, ok. Maar dan gewoon ongeacht afkomst.
Volgens Bart is 80% van de bevolking van Detroit arm, en de 10% die blank is, niet.
pi_187808601
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:10 schreef Jigzoz het volgende:
Bij racisme zie wel heel verschrikkelijk vaak dat niet het principe afgekeurd wordt, maar dat het vrijwel uitsluitend gaat om het al dan geen slachtoffer ervan zijn.
Ok, dan ga ik een festival organiseren waar blanke mensen 10 euro entree betalen, oost europeanen 15 euro, overig 20 euro en mensen uit het midden oosten en afrika 30.

Ik weet zeker dat er rellen ontstaan als ik dat zou doen, terwijl dit festival precies hetzelfde doet. Het is niets meer dan racisme, gecombineerd met racistische apartheid.

Jarenlang is er gestreden tegen dit soort zaken, waar zwarte mensen achterin de bus moesten zitten, andere kraantjes voor drinkwater moesten gebruiken en niet naar sommige evenementen en zelfs scholen mochten gaan. Dan gaan ze dat nu even omdraaien en weer opnieuw invoeren.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187808620
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:31 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ok, dan ga ik een festival organiseren waar blanke mensen 10 euro entree betalen, oost europeanen 15 euro, overig 20 euro en mensen uit het midden oosten en afrika 30.

Ik weet zeker dat er rellen ontstaan als ik dat zou doen, terwijl dit festival precies hetzelfde doet. Het is niets meer dan racisme, gecombineerd met racistische apartheid.

Jarenlang is er gestreden tegen dit soort zaken, waar zwarte mensen achterin de bus moesten zitten, andere kraantjes voor drinkwater moesten gebruiken en niet naar sommige evenementen en zelfs scholen mochten gaan. Dan gaan ze dat nu even omdraaien en weer opnieuw invoeren.
Je bedoelt dat je niet begrijpt wat ik schreef?
pi_187808627
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Volgens Bart is 80% van de bevolking van Detroit arm, en de 10% die blank is, niet.
Je moet volgens mij wel een steekje los hebben als je in Detroit blijft wonen als je geld hebt, dus arm zijn is in Detroit de norm.

Wat dat betreft is het echt een rampgebied. Nog steeds.

Het zou bedrijven als Amazon, Apple, enz. sieren als ze daar werkgelegenheid naartoe gingen brengen. Maar goed, gaat niet gebeuren.
pi_187810294
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2019 00:52 schreef ToT het volgende:
"The Afro-future is female."
Dat is al zó progressief en deugend dat ze zich heel wat kunnen veroorloven voor men zou mogen durven te klagen.
Valt nog mee dat ze niet ook een hogere prijs vragen aan alle mannen. Misschien een idee voor volgend jaar.
pi_187810368
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je niet begrijpt wat ik schreef?
Juist wel, daarom schrijf ik het
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187810372
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:45 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Juist wel, daarom schrijf ik het
Hm. Merkwaardig.
pi_187810487
Goed bezig weer.
  maandag 8 juli 2019 @ 12:01:12 #126
429602 julius123
julius123
pi_187810530
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:20 schreef Knip het volgende:
De oplossing van het probleem is simpel. Blanke mannen moeten in Detroit zoveel mogelijk negerinnen bevruchting. De mulatten die daaruit voortkomen moeten ook weer door blanke mannen bevrucht worden. Met 4 generaties is het armoede probleem dus opgelost.
Ik vlieg direct naar afrika! Even de hele shit daar oplossen
pi_187810618
quote:
Is gewoon genieten wat mij betreft dit soort topics.
Hier genot uit halen. Sneu leven heb je dan.
pi_187810704
quote:
Deze volg ik even niet, zin om toe te lichten?
pi_187810750
Enne ... Als je als festivalorganisatie lokale en wat minder kapitaalkrachtige bewoners naar je festival wilt krijgen, vind ik dat oprecht een heel mooi streven.

Maar ik zou toch graag denken dat er wel andere manieren mogelijk zijn om dat te bewerkstelligen, dan selecteren op huidskleur.
pi_187810797
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Marokkanen die klagen slachtoffer van racisme te zijn, maar zelf net zo racistisch zijn richting tatta's.
  maandag 8 juli 2019 @ 12:20:36 #131
459912 FlippingCoin
pi_187810799
quote:

[..]

[..]

Ja je kan er wel van alles bij verzinnen natuurlijk.
pi_187810811
quote:
16s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja je kan er wel van alles bij verzinnen natuurlijk.
De vraag stellen hoe het dan in de praktijk werkt is dingen verzinnen? Oké.
  maandag 8 juli 2019 @ 12:22:44 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187810831
quote:
De gekleurde bewoners van de Bijlmer....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 8 juli 2019 @ 12:23:05 #134
459912 FlippingCoin
pi_187810837
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:21 schreef Chia het volgende:

[..]

De vraag stellen hoe het dan in de praktijk werkt is dingen verzinnen? Oké.
Over wat jij schreef stond niks in de OP dus ja.
pi_187810882
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Wat er vrij vaak gebeurt is dat er uitgesproken wordt dat iemand tegen het verschijnsel is (in dit geval racisme), maar in praktijk gaat het dan ineens helemaal niet meer om het verschijnsel, maar om welke groep er het slachtoffer van is.

Mensen hogere toegangsprijzen laten betalen op basis van hun huidskleur is natuurlijk zuiver racistisch. Blijkbaar is dat pas een probleem als zwarten het slachtoffer zijn. Dan klopt de uitspraak 'ik ben tegen racisme' dus niet. Het is meer iets als 'ik ben tegen racisme jegens zwarten'.
pi_187810963
quote:

Dus je gaat er meteen vanuit dat negers arme sloebers zijn, lekker is dat :D

Maak dan desnoods een kaartje inkomen- of vermogensafhankelijk, dit is gewoon racisme (maar schijnbaar mag discriminatie gewoon, in de VS en Nederland, zolang je de "sterken" maar benadeeld).
pi_187811012
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Wat er vrij vaak gebeurt is dat er uitgesproken wordt dat iemand tegen het verschijnsel is (in dit geval racisme), maar in praktijk gaat het dan ineens helemaal niet meer om het verschijnsel, maar om welke groep er het slachtoffer van is.

Mensen hogere toegangsprijzen laten betalen op basis van hun huidskleur is natuurlijk zuiver racistisch. Blijkbaar is dat pas een probleem als zwarten het slachtoffer zijn. Dan klopt de uitspraak 'ik ben tegen racisme' dus niet. Het is meer iets als 'ik ben tegen racisme jegens zwarten'.
Ah, zo.

Er zit bij die organisatie een discrepantie tussen wat ze zeggen te willen bereiken (armere buurtgenoten lokken) en hun oplossing voor dat probleem (racisme jegens niet-POC).

Ik durf dan niet te stellen of ze hun doel gewoon verkeerd aanpakken, of dat daar dus dat selectieve racisme achter schuil gaat. Dat wat zij doen dus helemaal niet racistisch is in hun ogen, omdat racisme volgens hun alleen maar plaats kan vinden wanneer het tegen mensen met een donkere huidskleur is.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 08-07-2019 12:46:39 ]
pi_187811576
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:36 schreef probeer het volgende:
omdat racisme volgens hun alleen maar plaats kan vinden wanneer het tegen mensen met een donkere huidskleur is
Die definitie (of ongeveer deze) hoor je vaker, maar volgens mij klopt er niks van.
pi_187811728
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die definitie (of ongeveer deze) hoor je vaker, maar volgens mij klopt er niks van.
Helemaal mee eens. Belachelijk en ook nog eens heel tegenstrijdig dat het voorkomen van racisme afhankelijk van huidskleur zou zijn. Racistisch zijn in je definitie van racisme is wel een hele rare kronkel.
pi_187813104
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De grondwet is niet iets dat je als burger of organisatie kan overtreden.
:Y

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Dat is een beetje de trend in de VS, behalve de excessen van SJW's die helemaal van het padje af zijn lijkt er een breder fenomeen dat mensen de droom van MLK opgeven, erin berusten dat dat hem niet gaat worden. Het idee is dan dat racisme blijft, maar dat dat eerlijker verdeeld wordt over de rassen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187813364
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 00:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen worden uitsluitend op hun huidskleur beoordeeld en ingedeeld in groepen: wie een donkere huidskleur heeft, is per definitie overal slachtoffer van.
Dat hebben ze geleerd van de Democraten, als je zwart bent ben je slachtoffer en heb je de hulp van de Democraten nodig. Gelukkig zijn er steeds meer zwarte Amerikanen die het helemaal gehad hebben om als slachtoffer te worden neergezet en de Democraten de rug toekeren. Ze zijn ook een campagne gestart genaamd 'Blexit' voor de verkiezingen van volgend jaar om geen Democraten meer te stemmen. Die beweging groeit als kool;

pi_187814507
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:10 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Dat hebben ze geleerd van de Democraten, als je zwart bent ben je slachtoffer en heb je de hulp van de Democraten nodig. Gelukkig zijn er steeds meer zwarte Amerikanen die het helemaal gehad hebben om als slachtoffer te worden neergezet en de Democraten de rug toekeren. Ze zijn ook een campagne gestart genaamd 'Blexit' voor de verkiezingen van volgend jaar om geen Democraten meer te stemmen. Die beweging groeit als kool;

Hm. Eindelijk een concreet voorbeeld van een 'weg met ons'-mentaliteit.
pi_187816113
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:10 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Of ze bij de Republikeinen nu zo veel beter af zijn, waag ik te betwijfelen. Maar ik ben het zeker met je eens dat het afgelopen moet zijn met identity politics. De Democraten neigen er ook nu weer naar. Een beter recept om de verkiezingen in 2020 van Trump te verliezen is er niet.
pi_187816221
quote:
Wel bij de les blijven: enkele jaren terug is racisme vrij expliciet geherdefinieerd als een verschijnsel dat enkel vanuit een vermeend privilege kan plaatsvinden, gelijktijdig maakten begrippen als "reverse racism/omgekeerd racisme" hun intrede in ook mainstream Nederlandse publicaties. (En werd er als op afspraak, simultaan oversgeschakeld van "blank" naar "wit".)

Niets van dit alles zou je nu nog mogen verrassen. Dit is in de beleving van een substantiele, zeer vocale, in de journalistiek sterk oververtegenwoordigde subset van de bevolking daadwerkelijk geen racisme.
pi_187816655
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wel bij de les blijven: enkele jaren terug is racisme vrij expliciet geherdefinieerd als een verschijnsel dat enkel vanuit een vermeend privilege kan plaatsvinden, gelijktijdig maakten begrippen als "reverse racism/omgekeerd racisme" hun intrede in ook mainstream Nederlandse publicaties. (En werd er als op afspraak, simultaan oversgeschakeld van "blank" naar "wit".)

Niets van dit alles zou je nu nog mogen verrassen. Dit is in de beleving van een substantiele, zeer vocale, in de journalistiek sterk oververtegenwoordigde subset van de bevolking daadwerkelijk geen racisme.
Ja, dat weet ik. Het verbaast me alleen dat we eerst massaal het 'ouderwetse' racisme extreem verwerpelijk vonden, maar dat die verwerpelijkheid nu staat of valt bij de huidskleur van het slachtoffer.
pi_187816771
Walgelijk. Laatst ook een artiest uit Canada die blanke mensen achterin liet zitten en donkere mensen voorin. Is allemaal normaal tegenwoordig. Racisme tegen blanken bestaat niet blijkbaar.
Land of the free. Home of the brave.
pi_187816839
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Het verbaast me alleen dat we eerst massaal het 'ouderwetse' racisme extreem verwerpelijk vonden, maar dat die verwerpelijkheid nu staat of valt bij de huidskleur van het slachtoffer.
Wanneer juist journalisten van wie je een kritische blik mag verwachten, zogenaamde luizen in de pels, alsook prominenten/duiders het niet slechts laten afweten maar zelf een leidende rol spelen in het verdraaien van begrippen en discussies ten dienste van hun eigen politieke/raciale idealen dan vraag ik me af wat voor verwachting jij in hemelsnaam had van de gemiddelde Nederlander, die zich met actualiteiten hoogstens bezig houdt zoals die hem door diezelfde journalisten/media persoonlijkheden aangeleverd worden.
  maandag 8 juli 2019 @ 18:46:46 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_187816885
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:39 schreef Scarface88 het volgende:
Walgelijk. Laatst ook een artiest uit Canada die blanke mensen achterin liet zitten en donkere mensen voorin. Is allemaal normaal tegenwoordig. Racisme tegen blanken bestaat niet blijkbaar.
Was dat Drake?
pi_187816899
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wanneer juist journalisten van wie je een kritische blik mag verwachten, zogenaamde luizen in de pels, alsook prominenten/duiders het niet slechts laten afweten maar zelf een leidende rol spelen in het verdraaien van begrippen en discussies ten dienste van hun eigen politieke/raciale idealen
Hmja, dat is me dan weer veel te BNW'erig hoor.
quote:
dan vraag ik me af wat voor verwachting jij in hemelsnaam had van de gemiddelde Nederlander,
Klinkt meteen weer zo arrogant als ik 'vrij lage' zeg hè?
quote:
die zich met actualiteiten hoogstens bezig houdt zoals die hem door diezelfde journalisten/media persoonlijkheden aangeleverd worden.
Nieuws en actualiteiten volg je via de media. Lijkt me vrij onvermijdelijk.
pi_187816939
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja, dat is me dan weer veel te BNW'erig hoor.
De verandering van "blank" naar "wit" was openlijk politiek gemotiveerd. Wat is hier "BNW" aan? Tenzij je verwijst naar het boek in plaats van het subforum.
pi_187816945
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Was dat Drake?
Nee. Een Canadese vrouw. Had er nog nooit van gehoord verder.
Land of the free. Home of the brave.
pi_187816976
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De verandering van "blank" naar "wit" was openlijk politiek gemotiveerd. Wat is hier "BNW" aan? Tenzij je verwijst naar het boek in plaats van het subforum.
In bepaalde situaties vind ik 'wit' ook passender dan 'blank'. Als je dat al politiek gemotiveerd noemt...
pi_187816996
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In bepaalde situaties vind ik 'wit' ook passender dan 'blank'. Als je dat al politiek gemotiveerd noemt...
Nou zoek vooral eens de redenering erachter op en de herkomst daarvan.
pi_187817018
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou zoek vooral eens de redenering erachter op en de herkomst daarvan.
Die ken ik.
pi_187817063
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die ken ik.
Hoe is dat niet puur politiek dan? Als media zich spontaan naar gezocht ideologisch geblaat uit extreem-rechtse hoek zouden schikken en jargon uit die kringen zouden adopteren dan zouden de rapen gaar zijn. Terecht.

Ik vind het zelf vrij teleurstellend dat het de andere kant op niet exact zo werkt.
pi_187817097
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe is dat niet puur politiek dan? Als media zich spontaan naar gezocht ideologisch geblaat uit extreem-rechtse hoek zouden schikken en jargon uit die kringen zouden adopteren dan zouden de rapen gaar zijn.

Ik vind het zelf vrij teleurstellend dat het de andere kant op niet exact zo werkt.
Omdat racismebestrijding en rechtsextremisme natuurlijk geen gelijkwaardige kampen zijn. Tegen racisme zijn is de norm. Dat is het midden.
pi_187817175
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat racismebestrijding en rechtsextremisme natuurlijk geen gelijkwaardige kampen zijn. Tegen racisme zijn is de norm. Dat is het midden.
Je geheugen lijkt niet helemaal mee te werken, waar hadden we het net nou over?

quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Natuurlijk dient racisme zoals wij dat in zouden vullen bestreden te worden, maar de "racismebestrijding" die plaatsvindt en in een eerder stadium al het toekennen van "privilege" puur op grond van ras, is nou net een vorm van dát racisme!
pi_187817237
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Je geheugen lijkt niet helemaal mee te werken
Oké.
pi_187817352
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké.
Beetje jammer dat je ervoor kiest de inhoud te negeren. Vind ook niet dat ik daarmee iets te veel zei gezien het letterlijke uur dat nog net niet verstreken was sinds die post waarmee je, might I remind you, gewoon instemde.
pi_187817389
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Beetje jammer dat je ervoor kiest de inhoud te negeren.
Ja, als een post al begint met een opmerking uit de categorie 'jij bent dom', dan haak ik doorgaans af.
pi_187817420
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, als een post al begint met een opmerking uit de categorie 'jij bent dom', dan haak ik doorgaans af.
Behalve dan dat je er alsnog op reageert, slechts niet inhoudelijk. Denk eerder dat de werkelijkheid met je idealen conflicteert. Jammer joh.
pi_187817439
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Behalve dan dat je er alsnog op reageert, slechts niet inhoudelijk.
Alleen op wat ik gelezen heb. Anders zou het raar zijn.
pi_187817796
Als je met de boot naar Terschelling gaat, zijn er twee soorten veerdiensten, de veerdienst voor toeristen 60 euro, de snelle veerdienst voor bewoners 10 euro ( ID kaart tonen ). Dit gebeurt al jaren en daar doet men niks aan.
pi_187817851
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:30 schreef MakkieR het volgende:
Als je met de boot naar Terschelling gaat, zijn er twee soorten veerdiensten, de veerdienst voor toeristen 60 euro, de snelle veerdienst voor bewoners 10 euro ( ID kaart tonen ). Dit gebeurt al jaren en daar doet men niks aan.
Iedereen kan verhuizen naar Terschelling. Ik kan niet spontaan mijn huidskleur veranderen.
pi_187818965
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:30 schreef MakkieR het volgende:
Zodra negers achterin de veerpont moeten of hun kaartje 2x zo duur is praten we verder. Tot die tijd is het geen goede vergelijking.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 23:07:56 #166
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188014211
quote:
Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen.
Ah, dus alle zwarten in Detroit zijn armoedzaaiers en alle witten barsten er van het geld.

Duidelijk.
pi_188014626
Ze hebben hun racistische keutel inmiddels ingetrokken, trouwens. Uiteraard niet zonder eerst in de slachtofferrol te kruipen. Er is nu één prijs, met een "suggested donation" voor zogeheten "nonPOC", de niet-"mensen van kleur"....

Je kunt er trouwens op wachten dat clubjes als BIJ1 en New Urban Collective ook in Amsterdam dit soort racisme gaan toepassen. Ze nemen immers alles uit de VS over, dus ongetwijfeld dit ook.
pi_188015848
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 23:26 schreef Elfletterig het volgende:
Ze hebben hun racistische keutel inmiddels ingetrokken, trouwens. Uiteraard niet zonder eerst in de slachtofferrol te kruipen. Er is nu één prijs, met een "suggested donation" voor zogeheten "nonPOC", de niet-"mensen van kleur"....

Je kunt er trouwens op wachten dat clubjes als BIJ1 en New Urban Collective ook in Amsterdam dit soort racisme gaan toepassen. Ze nemen immers alles uit de VS over, dus ongetwijfeld dit ook.
Volgend jaar, als het slavernijmuseum in Amsterdam eindelijk open kan en de gemeente namens alle Amsterdammers officieel hun excuses voor hun slavernijverleden aan gaat bieden, zal wel een goed moment zijn daarvoor.

De duurdere entreeprijzen voor witten zijn daarmee gelijk een mooie aanzet tot herstelbetalingen.
pi_188016438
Alle Non-POC kaarten opkopen en als zwarte piet gaan, of telt dat niet?
pi_188023807
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 00:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgend jaar, als het slavernijmuseum in Amsterdam eindelijk open kan en de gemeente namens alle Amsterdammers officieel hun excuses voor hun slavernijverleden aan gaat bieden, zal wel een goed moment zijn daarvoor.

De duurdere entreeprijzen voor witten zijn daarmee gelijk een mooie aanzet tot herstelbetalingen.
Je zult zien dat de overheid vroeg of laat zwicht en overgaat tot betalingen aan achter-, achter-, achterkleinkinderen van mensen die destijds leden onder de slavernij. En dat geld wordt dan door heel Nederland opgehoest, terwijl het voornamelijk Amsterdam was dat er profijt van had. In grote delen van Nederland leefden mensen in grote armoede, moesten ze immens hard werken om een bestaan te hebben. De omstandigheden waarin mijn voorouders leefden waren niet of nauwelijks beter dan die van de slaven in de overzeese gebieden. Ook zij werden handig uitgebuit door rijke landheren en anderen met macht.

Maar uiteraard is alleen het leed van de "POC" noemenswaardig en herstelbetalingen waard.
pi_188028772
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 23:07 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ah, dus alle zwarten in Detroit zijn armoedzaaiers en alle witten barsten er van het geld.

Duidelijk.
Dat klopt wat die stad betreft inderdaad. Het is een shithole. Is ook een topic over in POL.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 21:08:21 #172
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188029628
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 20:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klopt wat die stad betreft inderdaad. Het is een shithole. Is ook een topic over in POL.
:)
pi_188029846
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ben het eens met de motivatie, iets minder met hoe het verkocht wordt en waar de discussie over is. Als je armere mensen ongeacht de kleur een schappelijkere prijs geeft dan zal iedereen zich daar in kunnen vinden.
pi_188034263
quote:
De Amerikaanse grondwet is alleen van toepassing op de overheid, en door de overheid betaalde/gesponsorde organisaties.

De grondwet is niet van toepassing op private ondernemingen en individuele personen die niet voor de overheid werken.

Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat private bedrijven werknemers kunnen ontslaan voor het maken van domme opmerkingen op social media, of waarom winkels een 'no firearms allowed' bordje kunnen ophangen. De grondwet (1st en 2nd Amendment in deze voorbeelden) is niet van toepassing op hen.

De staat (Michigan in dit geval) kan wel wetten hebben die dit soort praktijken verbieden, maar dat staat helemaal los van de federale grondwet.
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 18:27:18 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_206557944
quote:

Ik vind het eerder neerbuigend en ook beledigend. Alsof je wanneer je zwart bent ineens minder te besteden hebt dan een witte.
pi_206558074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik vind het eerder neerbuigend en ook beledigend. Alsof je wanneer je zwart bent ineens minder te besteden hebt dan een witte.
Goeden kick.. :)
Ik sta er ook nu nog achter. Wat dat laatste betreft: in Detroit is dat werkelijk zo. Lees je maar eens in of ga op studiereis daarheen. Je komt echt in een totaal andere wereld dan je gewend bent.

Zie ook #171 mocht je nog twijfelen.
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 18:47:14 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_206558100
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Goeden kick.. :)
Ik sta er ook nu nog achter. Wat dat laatste betreft: in Detroit is dat werkelijk zo. Lees je maar eens in of ga op studiereis daarheen. Je komt echt in een totaal andere wereld dan je gewend bent.

Zie ook #171 mocht je nog twijfelen.
Ja sorry voor de kick, maar het onderwerp sprak me zo aan ;)
Ga zeker alles nog lezen, thanks:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')