Er bestaat zoiets als de letter van de wet en de geest van de wet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
opgelicht? Aangevallen? Verkracht? Ja. Volgens de letter van de wet. Oh dan maakt het niet uit.
Wat is dat voor een argument man"volgens de letter van de wet".
Binnen specifieke beroepsgroepen is racisme geoorloofd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De rol van artiesten niet begrijpen
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Binnen specifieke beroepsgroepen is racisme geoorloofd.
Is dat een D66 standpunt?
Waarom klaag jij SJW haar niet gewoon aan? Dan zie we vanzelf hoe onze wet hierover oordeelt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dit.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:07 schreef Jip141 het volgende:
Wat belachelijk.
Zal wel bedoeld zijn om te shockeren, maar totaal de verkeerde aanpak.
Hij zegt net dat iedereen racistische handelingen mag verrichten zijn als ze het maar kunst noemenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Parks en King doen een dubbele draai omdat ze in een zin met een terrorist genoemd worden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 00:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het ook. Een keuze.
Dit ligt er alleen zo bovenop dat mandela en parks samen met king zich dood zouden schamen.
Dit is niet waarvoor zij stonden. Dst was gelijkheid. Dit is pure apartheid en rassenscheiding.
Morgan Freeman zei het nog zo mooi...
Aangezien je zelf de link met Rosa Parks legt....quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hè bah wat grossiert deze dame in haar schaamteloze racisme. Hopelijk gaat er actie ondernomen worden tegen dit soort praktijken. De Paradiso zou haar optreden moeten annuleren.
Het zal mij aan mijn kont jeuken. Ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting en expressie. Maar dan wel voor iedereen. Ik vind het selectieve standpunt van een zelfverklaard D66 politicus in dat kader wel interessant.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom klaag jij SJW haar niet gewoon aan? Dan zie we vanzelf hoe onze wet hierover oordeelt.
want segregatie op huidskleur is volgens de geest van de wet gewoon primaquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als de letter van de wet en de geest van de wet.
Die is er ook voor iedereen. Ik heb Kuifje in Afrika ook gewoon in de kast staan. Geen SJW die daar wat tegen doet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:01 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Het zal mij aan mijn kont jeuken. Ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting en expressie. Maar dan wel voor iedereen. Ik vind het selectieve standpunt van een zelfverklaard D66 politicus in dat kader wel interessant.
Ik heb uberhaupt nooit eerder een politicus zich openlijk hard zien maken voor racisme.
Sterk hoor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die is er ook voor iedereen. Ik heb Kuifje in Afrika ook gewoon in de kast staan. Geen SJW die daar wat tegen doet.
Dit vals gekrijs vergelijken met Bjork.quote:
Manmanman wat een vergelijking....quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die is er ook voor iedereen. Ik heb Kuifje in Afrika ook gewoon in de kast staan. Geen SJW die daar wat tegen doet.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Dom mens zegt domme dingen.
Next.
Sommige mensen vinden dat ze als minderheidsgroep een bepaald recht hebben op vergelding omdat ze van mening zijn dat 'je als witte/man/hetero/enz. niet kan weten hoe het voelt om gediscrimineerd te worden'.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 00:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het ook. Een keuze.
Dit ligt er alleen zo bovenop dat mandela en parks samen met king zich dood zouden schamen.
Dit is niet waarvoor zij stonden. Dst was gelijkheid. Dit is pure apartheid en rassenscheiding.
Artikel 1 is dan ook bedoeld voor de relatie tussen overheid en belastingslaaf, niet artiest/groenteboer/stratenmaker en klant.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dus artiesten mogen wel openlijk discrimineren. En hoe zit het met politici? Dokters? Bakkers? Gaat het alleen om mensen die een dienst leveren vanuit overheidswege, of de private sector? Geldt het alleen voor mensen in de entertainmentindustrie?
Zodra je begint te roepen dat Artikel 1 alleen hoeft te gelden voor groep A en niet voor groep B, raakt het einde zoek.
Nah, als je mensen weigert/schoffeert op basis van hun huidskleur, bij een optreden, in je winkel enzovoort kun je gewoon veroordeeld worden voor racisme.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Artikel 1 is dan ook bedoeld voor de relatie tussen overheid en belastingslaaf, niet artiest/groenteboer/stratenmaker en klant.
Ze hebben artikel 1 zo genoemd, omdat er nog meer artikelen volgen na artikel 1.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:58 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nah, als je mensen weigert/schoffeert op basis van hun huidskleur, bij een optreden, in je winkel enzovoort kun je gewoon veroordeeld worden voor racisme.
Of dat nu in artikel 1 of artikel 5223 staat, maakt geen verschil.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hebben artikel 1 zo genoemd, omdat er nog meer artikelen volgen na artikel 1.
Wel als in 5223 andere voorwaarden staan. Ben er niet heel erg in thuis, maar ik meen dat zo'n discriminatie aanklacht vaak bestaat uit een combinatie van artikelen die al dan niet door jurisprudentie wat ruimer zijn gemaakt dan je zou denken. Het is niet zo dat je bij de politie kan komen met zie je nou wel in art. 1 van de grondwet staat duidelijk dat ik slachtoffer ben!!quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Of dat nu in artikel 1 of artikel 5223 staat, maakt geen verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |