Verdedigd door mensen die zich progressief en liberaal noemen.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:03 schreef Bot13 het volgende:
Lol. Dus als er een rijke Detroitenaar is die toevallig een donkere huidskleur heeft krijgt 'ie ook korting omdat 'ie een Person Of Color is.
Dat dit soort overduidelijk racisme ook nog verdedigd wordt door sommige mensen in dit topic. Doodeng. Dit is het ware moderne racisme.
"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen gezellig zich een dagje zonder POC kunnen vermaken"quote:Op zondag 7 juli 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Wat ze daar doen is een soort Kwakoe festival organiseren en de bewoners van de Bijlmer krijgen korting. Meer is het volgens mij niet.
Even aangepast.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Wat ze daar doen is een soort Kwakoe festival organiseren en de DONKERE bewoners van de Bijlmer krijgen korting. Meer is het volgens mij niet.
Nee, dat is niet hetzelfde. Je moet eens lezen waarom ze dat zo doen. Het is een korting voor de arme doelgroep. Die ze misschien ook best op postcode hadden kunnen doen. Maar ze willen duidelijk een controversieel statement maken. En dat kan ik altijd wel waarderen, een beetje dwarsigheid.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen gezellig zich een dagje zonder POC kunnen vermaken"
Ook prima?
De intentie rechtvaardigd rassenbeleidquote:Op zondag 7 juli 2019 19:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Je moet eens lezen waarom ze dat zo doen. Het is een korting voor de arme doelgroep. Die ze misschien ook best op postcode hadden kunnen doen. Maar ze willen duidelijk een controversieel statement maken. En dat kan ik altijd wel waarderen, een beetje dwarsigheid.
Tsja. Ik vind die 180 graden omdraaiing niet logisch en ook niet terecht. Zij zijn altijd in de geschiedenis de onderliggende partij geweest. En dat is nog steeds zo. Zeker in Detroit.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De intentie rechtvaardigd rassenbeleid.
"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen een dagje niet bestolen, aangerand en/of verkracht worden.''
Minder kans op diefstal en aanranding lijkt me een prima motivatie.
Ach, ik kan tenminste een full price kaartje betalenquote:Op zondag 7 juli 2019 19:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En het hele Fok! publiek en alle Telegraaf-lezers over de zeik. Dat is een verdienste.
Misschien moeten ze daar eens iets aan doen ipv wachten tot een ander het doet, just sayin.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind die 180 graden omdraaiing niet logisch en ook niet terecht. Zij zijn altijd in de geschiedenis de onderliggende partij geweest. En dat is nog steeds zo. Zeker in Detroit.
Zwembaden waar Marokkanen wat meer moeten betalen. Kunnen we de beveiliging mooi van bekostigen.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De intentie rechtvaardigd rassenbeleid.
"Dit festival is expres extra duur gemaakt zodat rijke blanke mensen een dagje niet bestolen, aangerand en/of verkracht worden.''
Minder kans op diefstal en aanranding lijkt me een prima motivatie. Een redenatie waarmee de women only festivals in het leven geroepen werden.
Er zijn in de VS heel wat meer blanken die minder kapitaalkrachtig zijn dan dan zwarten, maar die moeten dus maar gewoon het dubbele betalen? Beetje een vreemd signaal geven ze hier mee af.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.
Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
Het hek is van de dam zodra je het principeel toestaat. Mensen zullen naar gelang het eigen inzicht bepalen in welke gevallen rassenonderscheid gerechtvaardigheid is. Daarbij moet je ook maar vertrouwen hebben in de oprechtheid achter de intentie. Het kan net zo goed een zwarte racist zijn die een hekel heeft aan blanken, aziaten en arabieren.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind die 180 graden omdraaiing niet logisch en ook niet terecht. Zij zijn altijd in de geschiedenis de onderliggende partij geweest. En dat is nog steeds zo. Zeker in Detroit.
Wat een bizar domme logica hahah.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.
Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
"ik kan het niet meer winnen op argumenten dus noem ik de tegenpartij maar iets negatiefs, en dan heb ik gewonnen"quote:Op zondag 7 juli 2019 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
Jullie maken er een principiële, loodzware zaak van. Terwijl het gewoon een ludiek ietwat provocerend standpunt is. Muis Mug en Olifant. Als door een adder gebeten. Dat is niet goed en zeker niet gezond.
Iets wat jij begrijpt was de insteek.quote:
Het is geen wedstrijd. Tenminste niet voor mij. Ik ventileerde enkel dat ik het een sympathiek uitgangspunt vond. Dat mag gelukkig nog net tegenwoordig. Maar dus liever niet hier en zeker niet in de Telegraaf.quote:
Als het onderwerp iemand interesseert dan ga je je daarin verdiepen Zo werkt dat soms. Zonder mijzelf een expert te noemen weet ik er best veel van.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vind het grappig dat @:Bart2002 doet alsof hij een expert is op het gebied van demografie en geschiedenis van Detroit.
Hoe is het dan de schuld van racisme dat de auto industrie vertrokken is? Hoe is het de schuld van racisme dat de staalindustrie weg is? Hoe is het de schuld van racisme dat de stad leeg is gelopen?quote:Op zondag 7 juli 2019 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als het onderwerp iemand interesseert dan ga je je daarin verdiepen Zo werkt dat soms. Zonder mijzelf een expert te noemen weet ik er best veel van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |