abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2019 @ 12:01:12 #126
429602 julius123
julius123
pi_187810530
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:20 schreef Knip het volgende:
De oplossing van het probleem is simpel. Blanke mannen moeten in Detroit zoveel mogelijk negerinnen bevruchting. De mulatten die daaruit voortkomen moeten ook weer door blanke mannen bevrucht worden. Met 4 generaties is het armoede probleem dus opgelost.
Ik vlieg direct naar afrika! Even de hele shit daar oplossen
pi_187810618
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 20:39 schreef Bart2002 het volgende:
Is gewoon genieten wat mij betreft dit soort topics.
Hier genot uit halen. Sneu leven heb je dan.
pi_187810704
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:10 schreef Jigzoz het volgende:
Bij racisme zie wel heel verschrikkelijk vaak dat niet het principe afgekeurd wordt, maar dat het vrijwel uitsluitend gaat om het al dan geen slachtoffer ervan zijn.
Deze volg ik even niet, zin om toe te lichten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_187810750
Enne ... Als je als festivalorganisatie lokale en wat minder kapitaalkrachtige bewoners naar je festival wilt krijgen, vind ik dat oprecht een heel mooi streven.

Maar ik zou toch graag denken dat er wel andere manieren mogelijk zijn om dat te bewerkstelligen, dan selecteren op huidskleur.
pi_187810797
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Marokkanen die klagen slachtoffer van racisme te zijn, maar zelf net zo racistisch zijn richting tatta's.
  maandag 8 juli 2019 @ 12:20:36 #131
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187810799
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:30 schreef Chia het volgende:
Is het niet gewoon een (te) verregaande publiciteitsstunt om een punt te maken en tegelijkertijd aandacht voor het festival? Dat in de praktijk iedereen een POC-ticket kan kopen en daarmee toegang kan krijgen tot het festival.

Zoals Bart al suggereerde
[..]

[..]

Hoe weet je zeker dat blanken geen POC-ticket kunnen bestellen? :? Juist dat kopen moet nog wel lukken. Of je vervolgens ook binnengelaten wordt is een tweede.
Ja je kan er wel van alles bij verzinnen natuurlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187810811
quote:
16s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja je kan er wel van alles bij verzinnen natuurlijk.
De vraag stellen hoe het dan in de praktijk werkt is dingen verzinnen? Oké.
  maandag 8 juli 2019 @ 12:22:44 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187810831
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Wat ze daar doen is een soort Kwakoe festival organiseren en de bewoners van de Bijlmer krijgen korting. Meer is het volgens mij niet.
De gekleurde bewoners van de Bijlmer....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 8 juli 2019 @ 12:23:05 #134
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187810837
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:21 schreef Chia het volgende:

[..]

De vraag stellen hoe het dan in de praktijk werkt is dingen verzinnen? Oké.
Over wat jij schreef stond niks in de OP dus ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187810882
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Wat er vrij vaak gebeurt is dat er uitgesproken wordt dat iemand tegen het verschijnsel is (in dit geval racisme), maar in praktijk gaat het dan ineens helemaal niet meer om het verschijnsel, maar om welke groep er het slachtoffer van is.

Mensen hogere toegangsprijzen laten betalen op basis van hun huidskleur is natuurlijk zuiver racistisch. Blijkbaar is dat pas een probleem als zwarten het slachtoffer zijn. Dan klopt de uitspraak 'ik ben tegen racisme' dus niet. Het is meer iets als 'ik ben tegen racisme jegens zwarten'.
pi_187810963
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.

Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
Dus je gaat er meteen vanuit dat negers arme sloebers zijn, lekker is dat :D

Maak dan desnoods een kaartje inkomen- of vermogensafhankelijk, dit is gewoon racisme (maar schijnbaar mag discriminatie gewoon, in de VS en Nederland, zolang je de "sterken" maar benadeeld).
pi_187811012
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Wat er vrij vaak gebeurt is dat er uitgesproken wordt dat iemand tegen het verschijnsel is (in dit geval racisme), maar in praktijk gaat het dan ineens helemaal niet meer om het verschijnsel, maar om welke groep er het slachtoffer van is.

Mensen hogere toegangsprijzen laten betalen op basis van hun huidskleur is natuurlijk zuiver racistisch. Blijkbaar is dat pas een probleem als zwarten het slachtoffer zijn. Dan klopt de uitspraak 'ik ben tegen racisme' dus niet. Het is meer iets als 'ik ben tegen racisme jegens zwarten'.
Ah, zo.

Er zit bij die organisatie een discrepantie tussen wat ze zeggen te willen bereiken (armere buurtgenoten lokken) en hun oplossing voor dat probleem (racisme jegens niet-POC).

Ik durf dan niet te stellen of ze hun doel gewoon verkeerd aanpakken, of dat daar dus dat selectieve racisme achter schuil gaat. Dat wat zij doen dus helemaal niet racistisch is in hun ogen, omdat racisme volgens hun alleen maar plaats kan vinden wanneer het tegen mensen met een donkere huidskleur is.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 08-07-2019 12:46:39 ]
pi_187811576
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:36 schreef probeer het volgende:
omdat racisme volgens hun alleen maar plaats kan vinden wanneer het tegen mensen met een donkere huidskleur is
Die definitie (of ongeveer deze) hoor je vaker, maar volgens mij klopt er niks van.
pi_187811728
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die definitie (of ongeveer deze) hoor je vaker, maar volgens mij klopt er niks van.
Helemaal mee eens. Belachelijk en ook nog eens heel tegenstrijdig dat het voorkomen van racisme afhankelijk van huidskleur zou zijn. Racistisch zijn in je definitie van racisme is wel een hele rare kronkel.
pi_187813104
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De grondwet is niet iets dat je als burger of organisatie kan overtreden.
:Y

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Dat is een beetje de trend in de VS, behalve de excessen van SJW's die helemaal van het padje af zijn lijkt er een breder fenomeen dat mensen de droom van MLK opgeven, erin berusten dat dat hem niet gaat worden. Het idee is dan dat racisme blijft, maar dat dat eerlijker verdeeld wordt over de rassen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187813364
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 00:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen worden uitsluitend op hun huidskleur beoordeeld en ingedeeld in groepen: wie een donkere huidskleur heeft, is per definitie overal slachtoffer van.
Dat hebben ze geleerd van de Democraten, als je zwart bent ben je slachtoffer en heb je de hulp van de Democraten nodig. Gelukkig zijn er steeds meer zwarte Amerikanen die het helemaal gehad hebben om als slachtoffer te worden neergezet en de Democraten de rug toekeren. Ze zijn ook een campagne gestart genaamd 'Blexit' voor de verkiezingen van volgend jaar om geen Democraten meer te stemmen. Die beweging groeit als kool;

pi_187814507
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:10 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Dat hebben ze geleerd van de Democraten, als je zwart bent ben je slachtoffer en heb je de hulp van de Democraten nodig. Gelukkig zijn er steeds meer zwarte Amerikanen die het helemaal gehad hebben om als slachtoffer te worden neergezet en de Democraten de rug toekeren. Ze zijn ook een campagne gestart genaamd 'Blexit' voor de verkiezingen van volgend jaar om geen Democraten meer te stemmen. Die beweging groeit als kool;

Hm. Eindelijk een concreet voorbeeld van een 'weg met ons'-mentaliteit.
pi_187816113
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:10 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Of ze bij de Republikeinen nu zo veel beter af zijn, waag ik te betwijfelen. Maar ik ben het zeker met je eens dat het afgelopen moet zijn met identity politics. De Democraten neigen er ook nu weer naar. Een beter recept om de verkiezingen in 2020 van Trump te verliezen is er niet.
pi_187816221
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:10 schreef Jigzoz het volgende:
Bij racisme zie wel heel verschrikkelijk vaak dat niet het principe afgekeurd wordt, maar dat het vrijwel uitsluitend gaat om het al dan geen slachtoffer ervan zijn.
Wel bij de les blijven: enkele jaren terug is racisme vrij expliciet geherdefinieerd als een verschijnsel dat enkel vanuit een vermeend privilege kan plaatsvinden, gelijktijdig maakten begrippen als "reverse racism/omgekeerd racisme" hun intrede in ook mainstream Nederlandse publicaties. (En werd er als op afspraak, simultaan oversgeschakeld van "blank" naar "wit".)

Niets van dit alles zou je nu nog mogen verrassen. Dit is in de beleving van een substantiele, zeer vocale, in de journalistiek sterk oververtegenwoordigde subset van de bevolking daadwerkelijk geen racisme.
pi_187816655
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wel bij de les blijven: enkele jaren terug is racisme vrij expliciet geherdefinieerd als een verschijnsel dat enkel vanuit een vermeend privilege kan plaatsvinden, gelijktijdig maakten begrippen als "reverse racism/omgekeerd racisme" hun intrede in ook mainstream Nederlandse publicaties. (En werd er als op afspraak, simultaan oversgeschakeld van "blank" naar "wit".)

Niets van dit alles zou je nu nog mogen verrassen. Dit is in de beleving van een substantiele, zeer vocale, in de journalistiek sterk oververtegenwoordigde subset van de bevolking daadwerkelijk geen racisme.
Ja, dat weet ik. Het verbaast me alleen dat we eerst massaal het 'ouderwetse' racisme extreem verwerpelijk vonden, maar dat die verwerpelijkheid nu staat of valt bij de huidskleur van het slachtoffer.
pi_187816771
Walgelijk. Laatst ook een artiest uit Canada die blanke mensen achterin liet zitten en donkere mensen voorin. Is allemaal normaal tegenwoordig. Racisme tegen blanken bestaat niet blijkbaar.
Land of the free. Home of the brave.
pi_187816839
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Het verbaast me alleen dat we eerst massaal het 'ouderwetse' racisme extreem verwerpelijk vonden, maar dat die verwerpelijkheid nu staat of valt bij de huidskleur van het slachtoffer.
Wanneer juist journalisten van wie je een kritische blik mag verwachten, zogenaamde luizen in de pels, alsook prominenten/duiders het niet slechts laten afweten maar zelf een leidende rol spelen in het verdraaien van begrippen en discussies ten dienste van hun eigen politieke/raciale idealen dan vraag ik me af wat voor verwachting jij in hemelsnaam had van de gemiddelde Nederlander, die zich met actualiteiten hoogstens bezig houdt zoals die hem door diezelfde journalisten/media persoonlijkheden aangeleverd worden.
  maandag 8 juli 2019 @ 18:46:46 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_187816885
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:39 schreef Scarface88 het volgende:
Walgelijk. Laatst ook een artiest uit Canada die blanke mensen achterin liet zitten en donkere mensen voorin. Is allemaal normaal tegenwoordig. Racisme tegen blanken bestaat niet blijkbaar.
Was dat Drake?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187816899
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wanneer juist journalisten van wie je een kritische blik mag verwachten, zogenaamde luizen in de pels, alsook prominenten/duiders het niet slechts laten afweten maar zelf een leidende rol spelen in het verdraaien van begrippen en discussies ten dienste van hun eigen politieke/raciale idealen
Hmja, dat is me dan weer veel te BNW'erig hoor.
quote:
dan vraag ik me af wat voor verwachting jij in hemelsnaam had van de gemiddelde Nederlander,
Klinkt meteen weer zo arrogant als ik 'vrij lage' zeg hč?
quote:
die zich met actualiteiten hoogstens bezig houdt zoals die hem door diezelfde journalisten/media persoonlijkheden aangeleverd worden.
Nieuws en actualiteiten volg je via de media. Lijkt me vrij onvermijdelijk.
pi_187816939
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja, dat is me dan weer veel te BNW'erig hoor.
De verandering van "blank" naar "wit" was openlijk politiek gemotiveerd. Wat is hier "BNW" aan? Tenzij je verwijst naar het boek in plaats van het subforum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')