abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 17:55:38 #1
236264 crew  capricia
pi_187488652
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 17:56:42 #2
236264 crew  capricia
pi_187488671
hendrikotten3 twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 16:35:11 Vereerd met mijn benoeming tot Voorzitter van de Commissie Financiën v.d. @EersteKamer Tijdens de vergadering vandaag besloot de commissie om Minister @WBHoekstra en Staatssecretaris @Menno_Snel nog vóór de zomer uit te nodigen om de belangrijkste kwesties met de EK te bespreken. https://t.co/B3gp5TcNIi reageer retweet
Gefeliciteerd Henk Otten!
Forum heeft een commissievoorzitter. ^O^
Definitely not CIA
pi_187490424
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:27 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Mensen maken in het dagelijkse leven altijd keuzes tussen opties met voor en nadelen.
Als de passage bijv. is dat de Oekraine binnen 10 jaar lid mag worden van de EU dan is het hoofdlijn die voor veel mensen niet acceptabel zal zijn omdat zij geen verder EU uitbreiding willen.
Mensen maken in het dagelijkse leven genuanceerde keuzes, waarbij ze niet gedwongen worden voor zwart of wit te kiezen, maar in plaats daarvan de juiste grijstint weten te vinden.
Die kans biedt een referendum ze niet, waardoor het per definitie niet geschikt is voor vragen die niet met een simpel "Ja, absoluut" of "Nee, in geen geval" zijn te beantwoorden.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:27 schreef sol1taire het volgende:

[..]
Het probleem wat jij en anderen blijkbaar zien is dat:
- de overheid niet in staat is de burger op een juiste manier van informatie te voorzien
- de burger te dom of niet voldoende geïnteresseerd is om zelf op zoek te gaan naar informatie.
Nu probeer je me weer jouw mening op te dringen, erg vermoeiend deze manier van "discussiëren".
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 juni 2019 @ 22:33:02 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_187493271
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:56 schreef capricia het volgende:
hendrikotten3 twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 16:35:11 Vereerd met mijn benoeming tot Voorzitter van de Commissie Financiën v.d. @:EersteKamer Tijdens de vergadering vandaag besloot de commissie om Minister @:WBHoekstra en Staatssecretaris @:Menno_Snel nog vóór de zomer uit te nodigen om de belangrijkste kwesties met de EK te bespreken. https://t.co/B3gp5TcNIi reageer retweet
Gefeliciteerd Henk Otten!
Forum heeft een commissievoorzitter. ^O^
de man die een greep in de kas deed en fraude pleegde? :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 22:48:18 #5
236264 crew  capricia
pi_187493680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de man die een greep in de kas deed en fraude pleegde? :D
De eerste kamer is wel vaker gespeend van wat ironische humor.
(Serieus) :D
Definitely not CIA
pi_187493719
@hendrikotten3... Die man is al 3x zijn wachtwoord vergeten zeker.
pi_187493740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mensen maken in het dagelijkse leven genuanceerde keuzes, waarbij ze niet gedwongen worden voor zwart of wit te kiezen, maar in plaats daarvan de juiste grijstint weten te vinden.
Die kans biedt een referendum ze niet, waardoor het per definitie niet geschikt is voor vragen die niet met een simpel "Ja, absoluut" of "Nee, in geen geval" zijn te beantwoorden.
[..]

Nu probeer je me weer jouw mening op te dringen, erg vermoeiend deze manier van "discussiëren".
Ik zit niet heel hoog in de boom waar ik werk, maar maak toch bijna iedere dag wel keuzes over dingen die wel of niet moeten gebeuren. Uiteraard zijn er nuances, maar het uiteindelijk besluit om bijv. een software pakket wel of niet te kopen is gewoon ja of nee.

Als de uitkomst van een referenda negatief is zal de politiek een beetje beter haar best moeten doen. Bijv. door onderzoek te doen naar het waarom van het nee. Zeg maar het werk waar ze voor aangesteld/gekozen zijn.
pi_187493810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:50 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik zit niet heel hoog in de boom waar ik werk, maar maak toch bijna iedere dag wel keuzes over dingen die wel of niet moeten gebeuren. Uiteraard zijn er nuances, maar het uiteindelijk besluit om bijv. een software pakket wel of niet te kopen is gewoon ja of nee.
Ik neem aan dat je een softwarepakket niet koopt omdat je zo nodig van je geld af moet, maar dat je behoefte hebt aan een bepaald pakket.
Dan is de relevante vraag dus niet: "Kopen we pakket X? Ja/Nee?", maar "Welk pakket kopen we?"
Want met een "Nee" op de eerste vraag ben je geen stap verder gekomen en zit je nog steeds met hetzelfde probleem
pi_187493837
Referenda is overigens meervoud, "een referenda" is dus net zo dom als "een auto's".
pi_187493864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een softwarepakket niet koopt omdat je zo nodig van je geld af moet, maar dat je behoefte hebt aan een bepaald pakket.
Dan is de relevante vraag dus niet: "Kopen we pakket X? Ja/Nee?", maar "Welk pakket kopen we?"
Want met een "Nee" op de eerste vraag ben je geen stap verder gekomen en zit je nog steeds met hetzelfde probleem
Als je het tweede deel van mijn reactie ook had gelezen had je jezelf deze post kunnen besparen.

Nog een keer dan maar:

Als de uitkomst van een referendum negatief is zal de politiek een beetje beter haar best moeten doen. Bijv. door onderzoek te doen naar het waarom van het nee. Zeg maar het werk waar ze voor aangesteld/gekozen zijn.
pi_187494007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:55 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Als je het tweede deel van mijn reactie ook had gelezen had je jezelf deze post kunnen besparen.

Nog een keer dan maar:

Als de uitkomst van een referendum negatief is zal de politiek een beetje beter haar best moeten doen. Bijv. door onderzoek te doen naar het waarom van het nee. Zeg maar het werk waar ze voor aangesteld/gekozen zijn.
Je wil toch zo nodig meebeslissen over dit soort zaken? Je voelt jezelf daar toch capabel genoeg voor? Waarom verschuil je je dan als een klein kind achter de politiek? Neem dan ook eens eindelijk een keer je eigen verantwoordelijkheid in plaats van je te verschuilen achter een ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 19-06-2019 09:57:50 ]
  woensdag 19 juni 2019 @ 14:32:14 #12
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187502361
Tweede Kamer: laat vrouwen die abortuskliniek bezoeken met rust

Het CDA sloot zich dinsdag aan bij VVD, D66, PvdA, GroenLinks, SP, Partij voor de Dieren en 50Plus, die vinden dat het kabinet beter moet zorgen voor vrije toegang tot abortusklinieken. Ook Forum voor Democratie deed mee. Die partij wil nog verder gaan dan het CDA, en denkt aan bijvoorbeeld een parkeerverbod voor demonstranten. Eerder had Thierry Baudet van Forum zich juist kritisch uitgelaten over abortus.

https://beta.trouw.nl/nie(...)n-met-rust~be730bb5/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187502750
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:55 schreef sol1taire het volgende:

[..]
Als de uitkomst van een referendum negatief is zal de politiek een beetje beter haar best moeten doen. Bijv. door onderzoek te doen naar het waarom van het nee. Zeg maar het werk waar ze voor aangesteld/gekozen zijn.
Trouwens: is dit niet wat ze met het referendum over Oekraïne en het referendum over de Wiv hebben gedaan? Er kwam een nee, ze hebben uitgezocht waardoor en op die punten is het aangepast. Vind jij ook niet dat Rutte dat dan goed heeft gedaan?
Volgens jou is dat wat nu is gebeurd dus de ideale uitvoering van het referendum?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:09:28 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187502970
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:32 schreef Gohf046 het volgende:
Tweede Kamer: laat vrouwen die abortuskliniek bezoeken met rust

Het CDA sloot zich dinsdag aan bij VVD, D66, PvdA, GroenLinks, SP, Partij voor de Dieren en 50Plus, die vinden dat het kabinet beter moet zorgen voor vrije toegang tot abortusklinieken. Ook Forum voor Democratie deed mee. Die partij wil nog verder gaan dan het CDA, en denkt aan bijvoorbeeld een parkeerverbod voor demonstranten. Eerder had Thierry Baudet van Forum zich juist kritisch uitgelaten over abortus.

https://beta.trouw.nl/nie(...)n-met-rust~be730bb5/
Jammer, daar ben ik het niet mee eens. Ook die activisten hebben het recht om hun mening te laten horen. Kwalijke zaak dat zoveel partijen zich scharen achter dit plan.
pi_187502995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jammer, daar ben ik het niet mee eens. Ook die activisten hebben het recht om hun mening te laten horen. Kwalijke zaak dat zoveel partijen zich scharen achter dit plan.
Maar mensen die paf roepen zijn levensgevaarlijk *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_187503005
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jammer, daar ben ik het niet mee eens. Ook die activisten hebben het recht om hun mening te laten horen. Kwalijke zaak dat zoveel partijen zich scharen achter dit plan.
Over iets waar ze geen fuck mee te maken hebben? Nee, dat hebben ze niet. Optyfen met dat volk.
pi_187503103
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Trouwens: is dit niet wat ze met het referendum over Oekraïne en het referendum over de Wiv hebben gedaan? Er kwam een nee, ze hebben uitgezocht waardoor en op die punten is het aangepast. Vind jij ook niet dat Rutte dat dan goed heeft gedaan?
Volgens jou is dat wat nu is gebeurd dus de ideale uitvoering van het referendum?
Een beetje, maar m.i. niet voldoende. Bijv. bij de WIV bleef het belangrijkste pijnpunt, het uitleveren van (ongefilterde) data over NL burgers aan het buitenland, overeind.
De regeringspartijen hadden overigens al van te voren laten weten niet veel te doen met de uitslag als deze negatief zou zijn.

Nee, ideaal is het niet ... maar dat is het zoals het nu gaat zeker ook niet. Denk bijv, aan het afschaffen van de dividendbelasting. Dat stond in geen enkel verkiezingsprogramma.

Zwitserland schijnt een redelijk goed werkend refendumsysteem te hebben. Misschien is dat wat.
Je kunt ook referenda doen met meerdere keuzemogelijkheden, zoiets als voor, tegen of wet aanpassen.
De politiek geeft altijd aan dat ze de kloof met de burger wil verkleinen. Een referendum is daar een mogelijk instrument voor.
Ik begrijp de angst/afkeer voor referenda dan ook totaal niet.
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:19:57 #18
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187503109
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jammer, daar ben ik het niet mee eens. Ook die activisten hebben het recht om hun mening te laten horen. Kwalijke zaak dat zoveel partijen zich scharen achter dit plan.
Natuurlijk hebben die dat recht, maar wat mij betreft niet rondom zo'n kliniek.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187503208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jammer, daar ben ik het niet mee eens. Ook die activisten hebben het recht om hun mening te laten horen. Kwalijke zaak dat zoveel partijen zich scharen achter dit plan.
Dat is toch niet aan de orde? Het gaat om het parkeerverbod omdat vrouwen die een abortuskliniek binnen willen gaan worden lastiggevallen door anti-abortusactivisten.
Vrouwen moeten gewoon vrij naar binnen kunnen gaan zonder dat ze worden gehinderd.
pi_187503264
Ik ben zeer tegen abortus, maar ik vind het ook terecht dat je niet voor die kliniek bij vrouwen die op dat moment vaak kwetsbaar zijn mag protesteren. Als je zo'n protest wil organiseren, richt die dan op de politiek en niet op de kwetsbare vrouwen. Zeker het uitdelen van die foetussen is zeer smakeloos.

Wat mij betreft had CU zich hier ook achter mogen scharen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Games woensdag 19 juni 2019 @ 16:45:35 #21
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_187504227
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:31 schreef Hanca het volgende:
Ik ben zeer tegen abortus, maar ik vind het ook terecht dat je niet voor die kliniek bij vrouwen die op dat moment vaak kwetsbaar zijn mag protesteren. Als je zo'n protest wil organiseren, richt die dan op de politiek en niet op de kwetsbare vrouwen. Zeker het uitdelen van die foetussen is zeer smakeloos.

Wat mij betreft had CU zich hier ook achter mogen scharen.
Serieuze vraag, die beperking voor abortus, leg je die alleen voor jezelf op of vind je dat geen enkele vrouw in Nederland de keuze zou moeten hebben?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_187504379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:45 schreef Puddington het volgende:

[..]

Serieuze vraag, die beperking voor abortus, leg je die alleen voor jezelf op of vind je dat geen enkele vrouw in Nederland de keuze zou moeten hebben?
In een ideale wereld zou niemand dat hebben, wat mij betreft (behalve bij levensgevaar voor de moeder, natuurlijk). Maar ik ga dat niet tegen de meerderheid in lopen afdwingen via protesten oid. Er is een meerderheid voor, de wet is er nou eenmaal en daar is weinig tegen te doen. Dus nu leg ik het alleen mezelf op.

Ik wil wel dat er aandacht voor blijft. Je ziet ook in diverse landen met zeer ruime abortuswetten, zoals Noorwegen, nu een praktisch Downloze samenleving, wat mij betreft een zeer onwenselijke ontwikkeling omdat mensen die hun kind met Down niet laten weghalen daar echt op worden aangekeken. Terwijl ouders met een kind met Down eigenlijk altijd enorm blij zijn met hun kind, er mist dus een stuk voorlichting en er is wat onterechte angst. Er moet wel aandacht blijven voor de alternatieven, maar als iemand het na goede overweging toch heeft besloten ga ik die persoon niet lastig vallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 19-06-2019 17:02:57 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187506886
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

In een ideale wereld zou niemand dat hebben, wat mij betreft (behalve bij levensgevaar voor de moeder, natuurlijk). Maar ik ga dat niet tegen de meerderheid in lopen afdwingen via protesten oid. Er is een meerderheid voor, de wet is er nou eenmaal en daar is weinig tegen te doen. Dus nu leg ik het alleen mezelf op.

Ik wil wel dat er aandacht voor blijft. Je ziet ook in diverse landen met zeer ruime abortuswetten, zoals Noorwegen, nu een praktisch Downloze samenleving, wat mij betreft een zeer onwenselijke ontwikkeling omdat mensen die hun kind met Down niet laten weghalen daar echt op worden aangekeken. Terwijl ouders met een kind met Down eigenlijk altijd enorm blij zijn met hun kind, er mist dus een stuk voorlichting en er is wat onterechte angst. Er moet wel aandacht blijven voor de alternatieven, maar als iemand het na goede overweging toch heeft besloten ga ik die persoon niet lastig vallen.
Maar zeg eens eerlijk: is dat voor jou de belangrijkste reden?
pi_187506947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar zeg eens eerlijk: is dat voor jou de belangrijkste reden?
Niet om tegen abortus te zijn, wel om nu voor zoveel mogelijk voorlichting te zijn. Ik wil nu niet zozeer mensen van abortus af houden, maar wel voorkomen dat abortus een soort standaard wordt bij afwijkingen waardoor mensen die geen abortus willen daar op worden aangekeken, omdat ze de samenleving opzadelen met een kind met afwijking. Dat is echt een risico, je ziet dat in Noorwegen ook al. En voorkomen dat er abortussen worden gedaan op een verkeerde verwachting, bijvoorbeeld het idee dat het leven met een kind met Down alleen maar heel zwaar is.

Dus ja, dat is nu, gegeven het bestaan van de abortuswet, mijn belangrijkste reden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:27:52 #25
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_187506992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:
Referenda is overigens meervoud, "een referenda" is dus net zo dom als "een auto's".
Of een politici. Zo kun je trouwens wel vaak gelijk zien wie zich pas AD PIM!!1!1!!11 voor politiek is gaan interesseren.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Redactie Games woensdag 19 juni 2019 @ 19:55:03 #26
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_187507574
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

In een ideale wereld zou niemand dat hebben, wat mij betreft (behalve bij levensgevaar voor de moeder, natuurlijk). Maar ik ga dat niet tegen de meerderheid in lopen afdwingen via protesten oid. Er is een meerderheid voor, de wet is er nou eenmaal en daar is weinig tegen te doen. Dus nu leg ik het alleen mezelf op.

Ik wil wel dat er aandacht voor blijft. Je ziet ook in diverse landen met zeer ruime abortuswetten, zoals Noorwegen, nu een praktisch Downloze samenleving, wat mij betreft een zeer onwenselijke ontwikkeling omdat mensen die hun kind met Down niet laten weghalen daar echt op worden aangekeken. Terwijl ouders met een kind met Down eigenlijk altijd enorm blij zijn met hun kind, er mist dus een stuk voorlichting en er is wat onterechte angst. Er moet wel aandacht blijven voor de alternatieven, maar als iemand het na goede overweging toch heeft besloten ga ik die persoon niet lastig vallen.
Ik sta zelf aan de andere kant van het spectrum, maar wel respect dat je vrouwen die wel een abortus willen je in hun waarde laat en daarvoor laat kiezen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_187507708
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

In een ideale wereld zou niemand dat hebben, wat mij betreft (behalve bij levensgevaar voor de moeder, natuurlijk). Maar ik ga dat niet tegen de meerderheid in lopen afdwingen via protesten oid. Er is een meerderheid voor, de wet is er nou eenmaal en daar is weinig tegen te doen. Dus nu leg ik het alleen mezelf op.
Wat is er precies 'zeer ruim' aan de Noorse abortuswetgeving?

quote:
Ik wil wel dat er aandacht voor blijft. Je ziet ook in diverse landen met zeer ruime abortuswetten, zoals Noorwegen, nu een praktisch Downloze samenleving, wat mij betreft een zeer onwenselijke ontwikkeling omdat mensen die hun kind met Down niet laten weghalen daar echt op worden aangekeken. Terwijl ouders met een kind met Down eigenlijk altijd enorm blij zijn met hun kind, er mist dus een stuk voorlichting en er is wat onterechte angst. Er moet wel aandacht blijven voor de alternatieven, maar als iemand het na goede overweging toch heeft besloten ga ik die persoon niet lastig vallen.
Ik denk dat ouders ongeacht alles altijd onvoorwaardelijk blij zijn met hun kind, of dat nou volledig gezond is of zware meervoudige handicaps heeft. Dat betekent echter niet dat hoe je het ook wendt of keert een kind met Down een stuk meer aandacht en ook financiële investering vraagt. Mijn oma had 8 kinderen waarvan de jongste Down had. Dat blijft gewoon zwaar want je krijgt een kind dat eigenlijk haar hele leven bijna niets zelfstandig kan. Met 8 kinderen heb je dan in ieder geval nog 7 broers en zussen die later nog de zorg kunnen dragen, maar als het je enige kind is, dan geef ik het je te doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet om tegen abortus te zijn, wel om nu voor zoveel mogelijk voorlichting te zijn. Ik wil nu niet zozeer mensen van abortus af houden, maar wel voorkomen dat abortus een soort standaard wordt bij afwijkingen waardoor mensen die geen abortus willen daar op worden aangekeken, omdat ze de samenleving opzadelen met een kind met afwijking. Dat is echt een risico, je ziet dat in Noorwegen ook al. En voorkomen dat er abortussen worden gedaan op een verkeerde verwachting, bijvoorbeeld het idee dat het leven met een kind met Down alleen maar heel zwaar is.

Dus ja, dat is nu, gegeven het bestaan van de abortuswet, mijn belangrijkste reden.
Ik vind de gevolgtrekking dat mensen worden aangekeken omdat ze een kind met Down houden nogal voorbarig. Waar blijkt dat uit?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:05:39 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187507835
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet om tegen abortus te zijn, wel om nu voor zoveel mogelijk voorlichting te zijn. Ik wil nu niet zozeer mensen van abortus af houden, maar wel voorkomen dat abortus een soort standaard wordt bij afwijkingen waardoor mensen die geen abortus willen daar op worden aangekeken, omdat ze de samenleving opzadelen met een kind met afwijking. Dat is echt een risico, je ziet dat in Noorwegen ook al. En voorkomen dat er abortussen worden gedaan op een verkeerde verwachting, bijvoorbeeld het idee dat het leven met een kind met Down alleen maar heel zwaar is.

Dus ja, dat is nu, gegeven het bestaan van de abortuswet, mijn belangrijkste reden.
Niet iedereen kan een kind met Down Syndroom betalen, zelfs niet in een enorm ruimhartige verzorgingsstaat als Noorwegen. Nou ja, je kunt hem het criminele pad op sturen, de gevangenissen zijn daar toch als een hotel met zwembad, hipster groentes en al.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187508337
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind de gevolgtrekking dat mensen worden aangekeken omdat ze een kind met Down houden nogal voorbarig. Waar blijkt dat uit?
Uit verhalen die ik heb gelezen over Noorwegen, hier is het gelukkig (nog) niet het geval.

Maar goed, dit is best offtopic en gaat niet over FvD, dus ik laat het hier maar bij zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187509770
Een stuk over FvD in Noord-Holland, echt gericht op samenwerken lijken ze daar niet:

https://tpo.nl/2019/06/18(...)lemaal-geen-invloed/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187511335
De N-VA gaat toch proberen samen te werken met FvD Europa:
quote:
Forum voor Democratie

Een laatste partij waar het mogelijks niet helemaal mee kan boteren, is het Nederlandse Forum voor Democratie. De partij van de flamboyante Thierry Baudet werd de eerder dit jaar de grote winnaar bij de provincieraadsverkiezingen in Nederland. Bij de Europese verkiezingen sleepte de eurokritische en rechts-populistische partij drie zetels in de wacht.

Baudet en de zijnen zijn veel eurokritischer dan de N-VA. Daarnaast kan Baudet ook botsen met N-VA-Europarlementslid en vrouwenactiviste Assita Kanko. Baudet liet zich namelijk al herhaaldelijk opmerken door vrouwonvriendelijke uitspraken. Zo was er onlangs nog opschudding over een essay waarin hij zich volgens andere Nederlandse politici een tegenstander toonde van abortus en vrouwenemancipatie.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)fractie-van-de-n-va/
pi_187511812
Gefeliciteerd, Derk-Jan Eppink
djeppink twitterde op woensdag 19-06-2019 om 16:47:51 Ben net gekozen tot vice-voorzitter van @ecrgroup nadat @fvdemocratie vorige week werd toegelaten. Mooi succes! @VoxEurop erbij; @de_NVA gebleven. De SGP bleef ook. Alleen @christenunie boos vertrokken. Zij riskeert nu 5 jaar woestenij als een fractieloze partij. reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 23:07:20 #33
236264 crew  capricia
pi_187512048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:54 schreef Oostwoud het volgende:
Gefeliciteerd, Derk-Jan Eppink
djeppink twitterde op woensdag 19-06-2019 om 16:47:51 Ben net gekozen tot vice-voorzitter van @:ecrgroup nadat @:fvdemocratie vorige week werd toegelaten. Mooi succes! @:VoxEurop erbij; @:de_NVA gebleven. De SGP bleef ook. Alleen @:christenunie boos vertrokken. Zij riskeert nu 5 jaar woestenij als een fractieloze partij. reageer retweet
Gefelciteerd! Als 1 van de 6 vice-voorzitters van de ECR.

Al vraag ik me wel af hoe je dit moet rijmen met het partijkartel.
Definitely not CIA
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:22:43 #34
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_187512358
De FvD heeft het over het volk, en wat het volk wil.
Ja het volk, maar op welk volk richt FvD zich eigenlijk. Nog veel meer dan de PVV dat doet, richt Baudet zich vooral op de rijkste Nederlanders. Die hebben niets op met de arbeiders.
Waar de PVV zich tenminste nog economisch gezien de arbeiders nog "gunstig" gezind lijkt... zie ik in FvD dit nauwelijks terug.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 23:22:54 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187512364
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Gefelciteerd! Als 1 van de 6 vice-voorzitters van de ECR.

Al vraag ik me wel af hoe je dit moet rijmen met het partijkartel.
Eppink is een posterchild voor wat de FvD "het partijkartel" noemt, zolang er een baantje uit te halen is voor Eppink waait hij mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187512695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:22 schreef Also-von-Oder het volgende:
De FvD heeft het over het volk, en wat het volk wil.
Ja het volk, maar op welk volk richt FvD zich eigenlijk. Nog veel meer dan de PVV dat doet, richt Baudet zich vooral op de rijkste Nederlanders. Die hebben niets op met de arbeiders.
Waar de PVV zich tenminste nog economisch gezien de arbeiders nog "gunstig" gezind lijkt... zie ik in FvD dit nauwelijks terug.
De PVV richt zich juist totaal niet op de rijkste Nederlanders. :')
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:51:10 #37
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_187512996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

De PVV richt zich juist totaal niet op de rijkste Nederlanders. :')
Qua slogans niet nee. Maar uit een onderzoek destijds (gebaseerd op het stemgedrag van de PVV bij elk wetsvoorstel... dus duidelijk na te gaan)... bleek dat de PVV telkens voor de bezuinigingen stemden op studenten... terwijl ze zich openlijk voor de studenten uitspraken.

En ja, er zijn wel meer partijen die van standpunt veranderen (als ze er iets beters voor in de plaats kunnen krijgen... ). Maar dat juist de PVV dit deed, waar ze andere partijen de maat namen dat het draaikonten zouden zijn... Ach veel mensen wilden het niet horen.
En veel van die mensen stemmen nu op FvD.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 23:52:50 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187513031
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

De PVV richt zich juist totaal niet op de rijkste Nederlanders. :')
Behalve als de PVV stemt in de 2e Kamer, natuurlijk, dan zijn het ineens gewoon VVD'ers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187513157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:51 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Qua slogans niet nee. Maar uit een onderzoek destijds (gebaseerd op het stemgedrag van de PVV bij elk wetsvoorstel... dus duidelijk na te gaan)... bleek dat de PVV telkens voor de bezuinigingen stemden op studenten... terwijl ze zich openlijk voor de studenten uitspraken.

En ja, er zijn wel meer partijen die van standpunt veranderen (als ze er iets beters voor in de plaats kunnen krijgen... ). Maar dat juist de PVV dit deed, waar ze andere partijen de maat namen dat het draaikonten zouden zijn... Ach veel mensen wilden het niet horen.
En veel van die mensen stemmen nu op FvD.
De PVV richt zich inderdaad niet op studenten. De PvdA blijkbaar ook niet.
pi_187513240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Behalve als de PVV stemt in de 2e Kamer, natuurlijk, dan zijn het ineens gewoon VVD'ers.
"65 = 65 en dat is een breekpunt!"
:')
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 00:05:52 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187513290
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"65 = 65 en dat is een breekpunt!"
:')
Duurde iets van 2 uur, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 20 juni 2019 @ 00:21:35 #42
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_187513485
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:58 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

De PVV richt zich inderdaad niet op studenten. De PvdA blijkbaar ook niet.
Maar ga je dan niet uiten alsof je het wel voor de studenten opneemt.
En ja, de PvdA... die hebben wel vaker rare bokkensprongen gemaakt. Altijd wel in de race om een kabinet te steunen in ruil voor bepaalde concessies. Maar vaak beseffen ze zich niet wat hun achterban eigenlijk wil.
Huppakee, een paar honderd migrantenkinderen krijgen een generaal pardon (wat ik doorgaans zelf ook toejuich) ... maar het is toch idioot dat de PvdA voor zo'n relatief kleine groep kiest, maar dan niets meer voor hun kiezers kan doen.

En ja, historisch gezien is de PvdA mijn partij. Met het hoofd naar links en soms ook naar rechts.
Ik ben de afgelopen jaren vaak vreemd gegaan qua stemgedrag. Maar mijn hart ligt nog steeds bij de PvdA... alleen weet ik niet altijd of het hart van de PvdA nog bij mij ligt.
pi_187513692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:21 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Maar ga je dan niet uiten alsof je het wel voor de studenten opneemt.
Dat doet de PVV normaal gesproken dan ook bijna nooit. Al zal ook die partij zich zo nu en dan vast opportunistisch gedragen, net als elke andere partij.

De PVV heeft vrij weinig met studenten.
quote:
En ja, de PvdA... die hebben wel vaker rare bokkensprongen gemaakt. Altijd wel in de race om een kabinet te steunen in ruil voor bepaalde concessies. Maar vaak beseffen ze zich niet wat hun achterban eigenlijk wil.
Huppakee, een paar honderd migrantenkinderen krijgen een generaal pardon (wat ik doorgaans zelf ook toejuich) ... maar het is toch idioot dat de PvdA voor zo'n relatief kleine groep kiest, maar dan niets meer voor hun kiezers kan doen.

En ja, historisch gezien is de PvdA mijn partij. Met het hoofd naar links en soms ook naar rechts.
Ik ben de afgelopen jaren vaak vreemd gegaan qua stemgedrag. Maar mijn hart ligt nog steeds bij de PvdA... alleen weet ik niet altijd of het hart van de PvdA nog bij mij ligt.
Dus de PvdA gedraagt zich soms ook opportunistisch. En stemt regelmatig voor maatregelen die negatief uitpakken voor studenten. Maar dat maakt de PvdA ook niet ineens een rechtse partij, toch?

Sowieso vind ik studenten nou niet echt symbool staan voor echte armoedzaaiers en dus eigenlijk een heel slecht voorbeeld in de huidige context. :)
  donderdag 20 juni 2019 @ 01:08:52 #44
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_187513996
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:36 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat doet de PVV normaal gesproken dan ook bijna nooit. Al zal ook die partij zich zo nu en dan vast opportunistisch gedragen, net als elke andere partij.

De PVV heeft vrij weinig met studenten.
[..]

Dus de PvdA gedraagt zich soms ook opportunistisch. En stemt regelmatig voor maatregelen die negatief uitpakken voor studenten. Maar dat maakt de PvdA ook niet ineens een rechtse partij, toch?

Sowieso vind ik studenten nou niet echt symbool staan voor echte armoedzaaiers en dus eigenlijk een heel slecht voorbeeld in de huidige context. :)
In elk geval ben ik niet opportunistisch. Ik ben niet blind voor het falen van "mijn partij" Niemand heeft mij tot deze ontboezeming gedwongen, behalve ikzelf.
En nee, de keuze van de PvdA maakt ze niet tot een rechtse partij. Vaak proberen ze nog ergens iets van de linker vleugel tevreden te stellen. Alleen kent de PvdA de vleugel amper meer. Misschien is de SP of GL hiermee al vandoor gegaan (en ja ook de PVV).

En vergis je niet in de studenten. Veel studenten komen niet van rijke ouders.
Ik zelf ook niet, maar mijn ouders waren gelukkig wel welvarend genoeg om mijn studie en onderkomen grotendeels te betalen. Ik mag niet klagen wat dat betreft.

Maar een plaats in een yuppen vereniging als Vindicat zat er waarschijnlijk niet in... niet dat ik daar lid van wilde worden... maar toch. Ik hou niet van mensen die zich boven anderen verheven voelen, of toch tenminste niet van nature.
Nee dat soort clubjes die zich boven iedereen verheven voelen omdat hun ouders erg rijk zijn... dat zijn kale kinderen clubjes. Newby studenten wiens ouders hun kinderen tot het bot hebben verwend en die hooghartig andere studenten denigreren... terwijl ze nog nooit hun eigen stropdas hebben leren strikken! :
pi_187514068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 01:08 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

In elk geval ben ik niet opportunistisch. Ik ben niet blind voor het falen van "mijn partij" Niemand heeft mij tot deze ontboezeming gedwongen, behalve ikzelf.
En nee, de keuze van de PvdA maakt ze niet tot een rechtse partij. Vaak proberen ze nog ergens iets van de linker vleugel tevreden te stellen. Alleen kent de PvdA de vleugel amper meer. Misschien is de SP of GL hiermee al vandoor gegaan (en ja ook de PVV).

En vergis je niet in de studenten. Veel studenten komen niet van rijke ouders.
Ik zelf ook niet, maar mijn ouders waren gelukkig wel welvarend genoeg om mijn studie en onderkomen grotendeels te betalen. Ik mag niet klagen wat dat betreft.

Maar een plaats in een yuppen vereniging als Vindicat zat er waarschijnlijk niet in... niet dat ik daar lid van wilde worden... maar toch. Ik hou niet van mensen die zich boven anderen verheven voelen, of toch tenminste niet van nature.
Nee dat soort clubjes die zich boven iedereen verheven voelen omdat hun ouders erg rijk zijn... dat zijn kale kinderen clubjes. Newby studenten wiens ouders hun kinderen tot het bot hebben verwend en die hooghartig andere studenten denigreren... terwijl ze nog nooit hun eigen stropdas hebben leren strikken! :
Klopt. Ik heb er ook weinig mee.

Anyway, de PVV richt zich vooral op ouderen met een matig tot slecht pensioen en op de "arbeidersklasse".
pi_187515128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:54 schreef Oostwoud het volgende:
Gefeliciteerd, Derk-Jan Eppink
djeppink twitterde op woensdag 19-06-2019 om 16:47:51 Ben net gekozen tot vice-voorzitter van @:ecrgroup nadat @:fvdemocratie vorige week werd toegelaten. Mooi succes! @:VoxEurop erbij; @:de_NVA gebleven. De SGP bleef ook. Alleen @:christenunie boos vertrokken. Zij riskeert nu 5 jaar woestenij als een fractieloze partij. reageer retweet
Dat van de SGP is wel interessant inderdaad. Zonder SGP kan de CU zich trouwens moeiteloos aansluiten bij de fractie waar het CDA in zit, daar lijkt vooral SGP geen zin in te hebben. Die opmerking over 5 jaar woestenij is dus onwaar, dat weet Eppink ook. Maar dat SGP blijft is nog helemaal niet zeker. Dat N-VA blijft trouwens ook niet, omdat die nog overal gesprekken voeren omdat die samenwerken met Vox niet zien zitten (Vox' belangrijkste punt is tegen afscheiding van Catalonië, N-VA steunt Puigdemont juist en is natuurlijk ook voor meer zelfstandigheid van Vlaanderen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187515191
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is er precies 'zeer ruim' aan de Noorse abortuswetgeving?
[..]

Ik denk dat ouders ongeacht alles altijd onvoorwaardelijk blij zijn met hun kind, of dat nou volledig gezond is of zware meervoudige handicaps heeft. Dat betekent echter niet dat hoe je het ook wendt of keert een kind met Down een stuk meer aandacht en ook financiële investering vraagt. Mijn oma had 8 kinderen waarvan de jongste Down had. Dat blijft gewoon zwaar want je krijgt een kind dat eigenlijk haar hele leven bijna niets zelfstandig kan. Met 8 kinderen heb je dan in ieder geval nog 7 broers en zussen die later nog de zorg kunnen dragen, maar als het je enige kind is, dan geef ik het je te doen.
[..]

Ik vind de gevolgtrekking dat mensen worden aangekeken omdat ze een kind met Down houden nogal voorbarig. Waar blijkt dat uit?
Je post zitten boordevol vooroordelen. Er zijn meer dan genoeg mensen met down die zelfstandig kunnen leven.

Bovendien: je weet van te voren dat de kans bestaat op het krijgen van een gehandicapt kind. Niemand dwingt je om seks te hebben, he. Iets met verantwoordelijkheid.
pi_187515247
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar mensen die paf roepen zijn levensgevaarlijk *O*
Shit ik dacht dat ik veel heb gelezen hier. Wat een achterlijke reactie @Samuel24
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 20 juni 2019 @ 08:52:28 #49
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_187515752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Shit ik dacht dat ik veel heb gelezen hier. Wat een achterlijke reactie @:Samuel24
Ja dus? Wat heb ik daar mee te maken verder?
Cringe. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_187515993
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat van de SGP is wel interessant inderdaad. Zonder SGP kan de CU zich trouwens moeiteloos aansluiten bij de fractie waar het CDA in zit, daar lijkt vooral SGP geen zin in te hebben. Die opmerking over 5 jaar woestenij is dus onwaar, dat weet Eppink ook. Maar dat SGP blijft is nog helemaal niet zeker. Dat N-VA blijft trouwens ook niet, omdat die nog overal gesprekken voeren omdat die samenwerken met Vox niet zien zitten (Vox' belangrijkste punt is tegen afscheiding van Catalonië, N-VA steunt Puigdemont juist en is natuurlijk ook voor meer zelfstandigheid van Vlaanderen).
Ik dacht dat de SGP, CU altijd zou volgen
CU gaat dan wel bij de christen democraten ?
  donderdag 20 juni 2019 @ 09:25:52 #51
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187516077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je post zitten boordevol vooroordelen. Er zijn meer dan genoeg mensen met down die zelfstandig kunnen leven.

Bovendien: je weet van te voren dat de kans bestaat op het krijgen van een gehandicapt kind. Niemand dwingt je om seks te hebben, he. Iets met verantwoordelijkheid.
Dus omdat het van te voor bekend is dat er een 0,00001% kans is dat je een kind met down krijgt, moet je dat maar gewoon accepteren en anders moet je maar geen seks hebben. Sorry voor mijn taalgebruik maar wat is dat voor een achterlijke bewering?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187516121
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:25 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus omdat het van te voor bekend is dat er een 0,00001% kans is dat je een kind met down krijgt, moet je dat maar gewoon accepteren en anders moet je maar geen seks hebben. Sorry voor mijn taalgebruik maar wat is dat voor een achterlijke bewering?
Verantwoordelijkheid = achterlijk?
  donderdag 20 juni 2019 @ 09:33:16 #53
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187516149
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar mensen die paf roepen zijn levensgevaarlijk *O*
Oproepen iemand dood te schieten is hetzelfde ballpark als proberen ongeboren leven te beschermen door mensen met woorden te overtuigen? :')

Kom op, dit slaat als een lul op een slagroomtaart.
pi_187516278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oproepen iemand dood te schieten is hetzelfde ballpark als proberen ongeboren leven te beschermen door mensen met woorden te overtuigen? :')

Kom op, dit slaat als een lul op een slagroomtaart.
Wie wil demonstreren tegen abortus doet dat maar lekker op het Malieveld of een andere centrale locatie. Niet bij een kliniek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187516299
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie wil demonstreren tegen abortus doet dat maar lekker op het Malieveld of een andere centrale locatie. Niet bij een kliniek.
Want de vrouwen zijn zo zwak vind ik dan weer een onzin argument.
Als het hun uitkomt zijn ze sterker dan de mannen
  donderdag 20 juni 2019 @ 09:49:19 #56
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187516332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid = achterlijk?
Moet je dan ook maar nooit in een auto stappen omdat er een 0,00001% kans is dat je een ongeluk veroorzaakt waarbij iemand komt te overlijden maar waar jij verder geen schuld aan hebt.

Of ben je dan ook verantwoordelijk? Had je maar niet in de auto moeten stappen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 09:50:28 #57
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187516350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:46 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Want de vrouwen zijn zo zwak vind ik dan weer een onzin argument.
Als het hun uitkomt zijn ze sterker dan de mannen
Die vrouwen zitten mogelijk in het moeilijkste moment van hun leven dan...(heeft niks te maken met hoe het uitkomt)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187516372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Die vrouwen zitten mogelijk in het moeilijkste moment van hun leven dan...(heeft niks te maken met hoe het uitkomt)
Later miischien wel.
Iedereen heeft het recht om te demonstreren.
De burgemeester van Eindhoven deed ook heel moeilijk met Pegida.
Het hof besloot dat ze gewoon mochten demonstreren en dat de burgemeester tegen de wet sprak.
pi_187516569
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:46 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Want de vrouwen zijn zo zwak vind ik dan weer een onzin argument.
Als het hun uitkomt zijn ze sterker dan de mannen
De vrouwen zijn niet zwak, maar zitten vaak in een enorm moeilijke fase met een zwaar emotionele beslissing. Dat is niet het moment om ze aan te spreken als prolifer. En zeker niet het moment om ze een plastic foetus in handen te duwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187516598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

De vrouwen zijn niet zwak, maar zitten vaak in een enorm moeilijke fase met een zwaar emotionele beslissing. Dat is niet het moment om ze aan te spreken als prolifer. En zeker niet het moment om ze een plastic foetus in handen te duwen.
Of ze hebben nooit een alternatief gezocht.
Abortus is gewoon moord
Een christen behoort daar verre van te houden
Te meer omdat God ook die foetus geschapen heeft
  donderdag 20 juni 2019 @ 10:10:30 #61
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187516620
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:08 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Of ze hebben nooit een alternatief gezocht.
Abortus is gewoon moord
Een christen behoort daar verre van te houden
Te meer omdat God ook die foetus geschapen heeft
Ja en als je geen kinderen kan krijgen is dat zeker de toorn van God :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187516632
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja en als je geen kinderen kan krijgen is dat zeker de toorn van God :')
God kan daar wel een bedoeling mee hebben ja.
Ieder mens dus ook christenen hebben gebreken en verdriet over dingen die voor hen waardevol zijn
pi_187516637
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:08 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Of ze hebben nooit een alternatief gezocht.
Abortus is gewoon moord
Een christen behoort daar verre van te houden
Te meer omdat God ook die foetus geschapen heeft
En daar kun je prima mee demonstreren op het malieveld. Ja, ik ben ook tegen abortus en hou me daar verre van. Stop wat mij betreft Pia Dijkstra zo'n foetus in de handen. Allemaal prima. Maar bij een abortuskliniek, dat is gewoon niet de juiste plek. En het moment dat zo'n vrouw die beslissing moet nemen, dat is niet het juiste moment om te protesteren. Wel om gewogen voorlichting te geven, maar dat hoort niet op straat, maar bijvoorbeeld bij die kliniek of de huisarts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juni 2019 @ 10:12:33 #64
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187516644
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

God kan daar wel een bedoeling mee hebben ja.
Ieder mens dus ook christenen hebben gebreken en verdriet over dingen die voor hen waardevol zijn
Maar als je ziek bent of je kinderen moet je ook niet naar de dokter gaan, want god heeft er een bedoeling mee.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187516660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

En daar kun je prima mee demonstreren op het malieveld. Ja, ik ben ook tegen abortus en hou me daar verre van. Stop wat mij betreft Pia Dijkstra zo'n foetus in de handen. Allemaal prima. Maar bij een abortuskliniek, dat is gewoon niet de juiste plek. En het moment dat zo'n vrouw die beslissing moet nemen, dat is niet het juiste moment om te protesteren. Wel om gewogen voorlichting te geven, maar dat hoort niet op straat, maar bijvoorbeeld bij die kliniek of de huisarts.
Bij die kliniek is het dus ook niet toegestaan ben ik bang.
pi_187516720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar als je ziek bent of je kinderen moet je ook niet naar de dokter gaan, want god heeft er een bedoeling mee.
Ik geloof dat God ook mensen de verstand gaf om medicijnen te maken
Een kind kan je niet maken, in die zin dat er zoveel factoren bij komt kijken. Sperma voldoende van kwaliteit, misschien werken de eierstokken niet goed etc. etc.
Daarnaast heeft God ook beschermingsmaatregelen gegeven om je bijv tegen onweer je te beschermen door de Israëlieten te gebieden/ op te roepen om een bliksemafleider te gebruiken, in die tijd waren de huizen niet voldoende geïsoleerd.
pi_187516721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:13 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Bij die kliniek is het dus ook niet toegestaan ben ik bang.
Dat lijkt nu zo te worden, tot nu toe stonden er regelmatig van die protestgroepen bij die klinieken.

Zoals ik geen anti-islam betoging voor een moskee wil of een aanti Joodse betoging voor een synagoge, zo wil ik ook geen prolife betoging voor een abortuskliniek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187516763
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat lijkt nu zo te worden, tot nu toe stonden er regelmatig van die protestgroepen bij die klinieken.

Zoals ik geen anti-islam betoging voor een moskee wil of een aanti Joodse betoging voor een synagoge, zo wil ik ook geen prolife betoging voor een abortuskliniek.
Het gaat ook dan mij meer om het geluid.
Beter idd om op een andere locatie te gaan staan
  donderdag 20 juni 2019 @ 10:20:38 #69
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187516768
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik geloof dat God ook mensen de verstand gaf om medicijnen te maken
Een kind kan je niet maken, in die zin dat er zoveel factoren bij komt kijken. Sperma voldoende van kwaliteit, misschien werken de eierstokken niet goed etc. etc.
Daarnaast heeft God ook beschermingsmaatregelen gegeven om je bijv tegen onweer je te beschermen door de Israëlieten te gebieden/ op te roepen om een bliksemafleider te gebruiken, in die tijd waren de huizen niet voldoende geïsoleerd.
Maar god heeft dan toch ook mensen het verstand gegeven om bijv. een NIPT test te laten doen wanneer ze zwanger zijn? Dan heeft god mensen toch ook het verstand gegeven om bijv. via IVF alsnog kinderen te krijgen mocht het op de reguliere manier niet lukken?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187516850
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:20 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar god heeft dan toch ook mensen het verstand gegeven om bijv. een NIPT test te laten doen wanneer ze zwanger zijn? Dan heeft god mensen toch ook het verstand gegeven om bijv. via IVF alsnog kinderen te krijgen mocht het op de reguliere manier niet lukken?
Wetenschap kan ook doorschieten natuurlijk.
Ik weet niet of bij dit het geval is wat je op noemde
Maar wat ik bedoel bij doorgeschoten wetenschap is namelijk dat men kinderen kan maken zoals mensen dat willen.
Mensen hoeven alleen maar hun voorkeur uit te spreken en 9 maanden later kunnen ze hun baby ophalen.
Vooral bedoelt voor een nichegroepje om lekker geld te verdienen maar een algemeen belang ... dat denk ik niet
pi_187516946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:20 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar god heeft dan toch ook mensen het verstand gegeven om bijv. een NIPT test te laten doen wanneer ze zwanger zijn? Dan heeft god mensen toch ook het verstand gegeven om bijv. via IVF alsnog kinderen te krijgen mocht het op de reguliere manier niet lukken?
Ik heb zelf mijn kinderen tijdens de zwangerschap laten testen op Down, omdat van mijn vrouw haar kant ieder gezin een kind met het syndroom van Down heeft. Niet om het kind weg te laten halen, maar om voorbereid te zijn en bijvoorbeeld voor de zekerheid in het ziekenhuis te bevallen (een Down heeft vaak een moeilijke start). Ja, dat kan gewoon.

Ook IVF wordt gewoon gedaan door christenen, al ligt dat soms wat moeilijk (maar dan doordat restembrio's worden weggegooid, niet omdat je niet alles mag doen om kinderen te krijgen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juni 2019 @ 10:33:22 #72
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187516990
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:24 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wetenschap kan ook doorschieten natuurlijk.
Ik weet niet of bij dit het geval is wat je op noemde
Maar wat ik bedoel bij doorgeschoten wetenschap is namelijk dat men kinderen kan maken zoals mensen dat willen.
Mensen hoeven alleen maar hun voorkeur uit te spreken en 9 maanden later kunnen ze hun baby ophalen.
Vooral bedoelt voor een nichegroepje om lekker geld te verdienen maar een algemeen belang ... dat denk ik niet
Nu ben ik in de war, bovenstaande zou toch niet mogelijk moeten zijn indien god de schepper is van een foetus?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187517039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nu ben ik in de war, bovenstaande zou toch niet mogelijk moeten zijn indien god de schepper is van een foetus?
Wetenschappers kunnen niet scheppen.
Sperma bijv kunnen ze niet maken.
Ik ben van mening dat God dat wel kan.
Wetenschappers hebben altijd iets nodig wat al gemaakt is
  donderdag 20 juni 2019 @ 10:36:39 #74
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187517043
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb zelf mijn kinderen tijdens de zwangerschap laten testen op Down, omdat van mijn vrouw haar kant ieder gezin een kind met het syndroom van Down heeft. Niet om het kind weg te laten halen, maar om voorbereid te zijn en bijvoorbeeld voor de zekerheid in het ziekenhuis te bevallen (een Down heeft vaak een moeilijke start). Ja, dat kan gewoon.

Ook IVF wordt gewoon gedaan door christenen, al ligt dat soms wat moeilijk (maar dan doordat restembrio's worden weggegooid, niet omdat je niet alles mag doen om kinderen te krijgen).
Restembrio's weggooien is als ik de redenatie door trek dan ook gewoon moord toch?
Is dat dan wel toegestaan of word je een oogje dicht geknepen?

Ik snap mensen die een NIPT test doen prima, en de keuze wat er daarna met de foetus gebeurd wanneer het een kindje met down blijkt te zien staat iedereen vrij in.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 20 juni 2019 @ 10:39:48 #75
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187517104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:36 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wetenschappers kunnen niet scheppen.
Sperma bijv kunnen ze niet maken.
Ik ben van mening dat God dat wel kan.
Wetenschappers hebben altijd iets nodig wat al gemaakt is
Maar dat is toch exact wat deze wetenschappers doen? Ze nemen een eicel uit de baarmoeder en een zaadcel van de man, vervolgens bevruchten die elkaar buiten welk lichaam dan ook alvorens ze worden terug geplaatst. Als dat geen scheppen van leven meer is weet ik het ook niet meer.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187517200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar dat is toch exact wat deze wetenschappers doen? Ze nemen een eicel uit de baarmoeder en een zaadcel van de man, vervolgens bevruchten die elkaar buiten welk lichaam dan ook alvorens ze worden terug geplaatst. Als dat geen scheppen van leven meer is weet ik het ook niet meer.
Wetenschappers kunnen het al zonder de eicel en zaadcel.
Ook stamcellen maken lukt
Maar ze hebben daarvan wel weefsel nodig
In ieder geval wel iets van de mens
zo hookes pookes pats nee dat lukt alleen heksen ;)
pi_187517277
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 10:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Restembrio's weggooien is als ik de redenatie door trek dan ook gewoon moord toch?
Is dat dan wel toegestaan of word je een oogje dicht geknepen?
Ik ben gelukkig niet voor die keus gesteld, dat zou ik een heel moeilijke vinden. Mijn vrouw heeft wel behandelingen gehad tegen PCOS om zwanger te kunnen worden.

Ik ken mensen die wel IVF hebben gedaan. Ook iemand die trouwens alle embrio's terug heeft laten plaatsen, dat is een optie (maar ook een moeilijke, je wil geen zevenling over het algemeen).

Zelf zou ik denk ik af zien van IVF en bijvoorbeeld een gastgezin starten of een kind adopteren (en dan een kind met afwijking, zodat je zeker niet een kind dat verkocht is krijgt), maar dat is een puur persoonlijke afweging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:01:57 #78
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187518025
Even wat anders. In Drenthe is het college(met daarin GroenLinks en PvdA) voornemens een regeling omtrent het subsidiëren van zonnepanelen op daken van particulieren af te schaffen. Want het geld is op en het rijk voorziet ook al in een dergelijke regeling. Dus gaat de enige regeling waar wel draagvlak voor is afgeschaft worden om het geld vervolgens uit te gaan geven aan een regeling waar veel minder tot geen draagvlak voor is onder de bevolking.

We krijgen dadelijk de paradoxale situatie dat GroenLinks een vergroenende regeling afschaft en het FvD daar tegen gaat stemmen, ik moest er wel ff om lachen :P

I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:04:18 #79
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187518054
Op zonnepanelen hoef je ook geen subsidie te verlenen. Die verdienen zich sowieso gemakkelijk binnen 10 jaar terug.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187518086
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:04 schreef Falco het volgende:
Op zonnepanelen hoef je ook geen subsidie te verlenen. Die verdienen zich sowieso gemakkelijk binnen 10 jaar terug.
Doe dan wel een starterssubsidie voor de aanschaf van de krengen
pi_187518111
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:04 schreef Falco het volgende:
Op zonnepanelen hoef je ook geen subsidie te verlenen. Die verdienen zich sowieso gemakkelijk binnen 10 jaar terug.
Inderdaad, ipv een subsidie zou een renteloze lening van 10 jaar beter zijn. Dan ben je het geld als gemeente niet kwijt, maar komt het terug.

Er worden nu wel leningen verstrekt door gemeentes voor zonnepanelen, maar daar zit nog zo'n 2% rente op en dat maakt terugverdienen toch een stuk moeilijker en dus niet interessant voor het arme deel van de bevolking.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:14:21 #82
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187518172
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:04 schreef Falco het volgende:
Op zonnepanelen hoef je ook geen subsidie te verlenen. Die verdienen zich sowieso gemakkelijk binnen 10 jaar terug.
Als ik me niet vergis gaat het dan ook niet om een subsidie maar een lening met een gunstig rente tarief.

Met de huidige salderingsregeling heb je ze binnen een jaar of 5-7 eruit, maar die loopt maar tot 2023. Wat ze erna gaan doen is nog ff afwachten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187518873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 09:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik dacht dat de SGP, CU altijd zou volgen
CU gaat dan wel bij de christen democraten ?
Ik zie dat het nu inderdaad toch zeker is dat CU en SGP niet samen verder gaan (vreemd, als je eerst samen 1 lijst vormt).

https://www.christenunie.(...)ee-Europese-fracties


CU heeft dus ook al onderdak in de fractie van de CDA en 50+ (en natuurlijk het CDU van Weber).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187518953
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zie dat het nu inderdaad toch zeker is dat CU en SGP niet samen verder gaan (vreemd, als je eerst samen 1 lijst vormt).

https://www.christenunie.(...)ee-Europese-fracties

CU heeft dus ook al onderdak in de fractie van de CDA en 50+ (en natuurlijk het CDU van Weber).
50PLUS ook bij de EVP ?
Die zijn toch heel kritisch ?
Wel mooi dat ze wat gevonden hebben.
pi_187518992
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

50PLUS ook bij de EVP ?
Die zijn toch heel kritisch ?
Wel mooi dat ze wat gevonden hebben.
Ja: https://www.50pluspartij.(...)p-europees-parlement
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187519010
quote:
Had verwacht dat ze bij de progressieve socialisten- S&D zouden gaan
Maar goed
  donderdag 20 juni 2019 @ 15:26:43 #87
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187520529
Chris Aalberts – In Overijssel had Forum voor Democratie prima in de coalitie gepast
De fractie slaat een constructieve toon aan en boekt gelijk succes met een wildtunnel

Het wordt Forum voor Democratie (FvD) soms verweten geen provinciaal programma te hebben, maar daar moet je in Overijssel niet mee aankomen. Fractievoorzitter Johan Almekinders mailt uw verslaggever een document van tien pagina’s met de titel ‘Speerpunten en accenten’. Het document noemt per kerntaak van de provincie wat FvD in Overijssel zou willen bereiken. Ook staan er drie speerpunten in waar FvD zich op zal gaan focussen. Het document is geheel in lijn met de provinciale standpunten die eerder op de FvD-website stonden: een toonbeeld van overzichtelijkheid en consistentie.

https://tpo.nl/2019/06/20(...)-de-coalitie-gepast/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 juni 2019 @ 17:04:21 #88
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_187521751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 15:26 schreef Gohf046 het volgende:
Chris Aalberts – In Overijssel had Forum voor Democratie prima in de coalitie gepast
De fractie slaat een constructieve toon aan en boekt gelijk succes met een wildtunnel

Het wordt Forum voor Democratie (FvD) soms verweten geen provinciaal programma te hebben, maar daar moet je in Overijssel niet mee aankomen. Fractievoorzitter Johan Almekinders mailt uw verslaggever een document van tien pagina’s met de titel ‘Speerpunten en accenten’. Het document noemt per kerntaak van de provincie wat FvD in Overijssel zou willen bereiken. Ook staan er drie speerpunten in waar FvD zich op zal gaan focussen. Het document is geheel in lijn met de provinciale standpunten die eerder op de FvD-website stonden: een toonbeeld van overzichtelijkheid en consistentie.

https://tpo.nl/2019/06/20(...)-de-coalitie-gepast/
zie alhier de lijn Otten. Zonder extreme uitspraken van Baudet had Forum hier dus prima in de coalitie kunnen komen. Maar zonder uithangbord Baudet was FvD nooit zo groot geworden......
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 20 juni 2019 @ 17:18:36 #89
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_187521956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 01:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb er ook weinig mee.

Anyway, de PVV richt zich vooral op ouderen met een matig tot slecht pensioen en op de "arbeidersklasse".
In elk geval richten ze zich op hun stemmen, inderdaad.
Maar laten we niet vergeten dat Wilders een VVD'er was, en net als o.a. Kamp en Rijpstra (in de jaren '90) de rechterflank van de VVD vormde.
pi_187522020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:18 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

In elk geval richten ze zich op hun stemmen, inderdaad.
Maar laten we niet vergeten dat Wilders een VVD'er was, en net als o.a. Kamp en Rijpstra (in de jaren '90) de rechterflank van de VVD vormde.
True. Er was ook een tijd dat Wilders nog geen kwaad in de islam zag. Maar van al die ideeën is hij dus al een tijdje af gestapt.
pi_187522133
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:23 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

True. Er was ook een tijd dat Wilders nog geen kwaad in de islam zag. Maar van al die ideeën is hij dus al een tijdje af gestapt.
Qua stemgedrag is hij economisch nog steeds rechts, hij stemt tegen zijn eigen uitspraken in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187522774
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 07:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je post zitten boordevol vooroordelen. Er zijn meer dan genoeg mensen met down die zelfstandig kunnen leven.
Nou dan kun je ze vast aanwijzen, niet waar?

quote:
Bovendien: je weet van te voren dat de kans bestaat op het krijgen van een gehandicapt kind. Niemand dwingt je om seks te hebben, he. Iets met verantwoordelijkheid.
Wat is dit nou weer voor zwakzinnig argument? Omdat je zwanger raakt heb je maar te accepteren dat je een kind krijgt, serieus?
Het hele idee van abortus is dat je een keuze hebt om een ongewenste zwangerschap af te breken. Seks heeft heel veel meer functie van voortplanting, ook al denken religieuze fundamentalisten misschien van niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187523070
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 18:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou dan kun je ze vast aanwijzen, niet waar?
[..]

Wat is dit nou weer voor zwakzinnig argument? Omdat je zwanger raakt heb je maar te accepteren dat je een kind krijgt, serieus?
Het hele idee van abortus is dat je een keuze hebt om een ongewenste zwangerschap af te breken. Seks heeft heel veel meer functie van voortplanting, ook al denken religieuze fundamentalisten misschien van niet.
Natuurlijk heeft seks veel meer functie dan voortplanting. Maar om dat te voorkomen dien je voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Geen hogere wiskunde, toch?
pi_187523685
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 18:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft seks veel meer functie dan voortplanting. Maar om dat te voorkomen dien je voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Geen hogere wiskunde, toch?
En die zijn zeker niet 100% betrouwbaar.
Maar ik mis je legio vooroordelen nog.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187523737
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

En die zijn zeker niet 100% betrouwbaar.
Maar ik mis je legio vooroordelen nog.
1: Nee, niet 100%. Dus als je daarvoor angstig bent, heb je de keuze om geen seks te hebben.

2: Mijn legio vooroordelen?
pi_187523780
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Nee, niet 100%. Dus als je daarvoor angstig bent, heb je de keuze om geen seks te hebben.
Of een abortus te laten plegen indien er iets mis gaat.

quote:
2: Mijn legio vooroordelen?
Nee, die legio vooroordelen waar je mij van betichtte.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187523794
Gelegenheidsethiek. Zou men principieel voor abortus zijn als een stomp in de maag het 'medicijn' zou zijn? Als we in de afwezigheid van anticonceptiemiddelen seks niet konden zien als pleziermomentje?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2019 19:02:37 ]
pi_187523924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zie alhier de lijn Otten. Zonder extreme uitspraken van Baudet had Forum hier dus prima in de coalitie kunnen komen. Maar zonder uithangbord Baudet was FvD nooit zo groot geworden......
Otten/FvD was nooit de kamer in gekomen zonder Baudet.
Bepaalde partijen grijpen vermeende extreme uitspraken van Baudet aan om te kunnen uitsluiten. Kan ook zijn dat ze de kat uit de boom willen kijken, wat op zich te billijken is.
Ook zonder uitspraken van Baudet had ik er niet veel van verwacht. In R'dam werd Leefbaar ook gewoon uitgesloten, dat is nou eenmaal hoe bepaalde partijen rollen.
Maar in de provincie wordt het beleid niet gemaakt, dus wat mij betreft hoeft zich niet aan te passen. Ik vind het prima dat de boel een beetje wakker geschud wordt zo nu en dan.
pi_187524000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:06 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Otten/FvD was nooit de kamer in gekomen zonder Baudet.
Bepaalde partijen grijpen vermeende extreme uitspraken van Baudet aan om te kunnen uitsluiten. Kan ook zijn dat ze de kat uit de boom willen kijken, wat op zich te billijken is.
Ook zonder uitspraken van Baudet had ik er niet veel van verwacht. In R'dam werd Leefbaar ook gewoon uitgesloten, dat is nou eenmaal hoe bepaalde partijen rollen.
Maar in de provincie wordt het beleid niet gemaakt, dus wat mij betreft hoeft zich niet aan te passen. Ik vind het prima dat de boel een beetje wakker geschud wordt zo nu en dan.
Dat partijen elkaar niet liggen is gebruikelijk. Hoe happig is de VVD of het CDA op regeren met de SP?
Verder heeft leefbaar gewoon in colleges gezeten hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187524111
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of een abortus te laten plegen indien er iets mis gaat.
[..]

Nee, die legio vooroordelen waar je mij van betichtte.
1: Ja, of dat. Maar ik vind abortus niet iets om lichtzinnig over te doen.

2: Dat iemand met down geen zelfstandig leven kan hebben, is een vooroordeel.
pi_187524142
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat partijen elkaar niet liggen is gebruikelijk. Hoe happig is de VVD of het CDA op regeren met de SP?
Verder heeft leefbaar gewoon in colleges gezeten hoor.
Leefbaar was de grootste partij in R'dam en werd per direct uitgesloten door de linkse partijen.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 19:19:17 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187524277
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:14 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Leefbaar was de grootste partij in R'dam en werd per direct uitgesloten door de linkse partijen.
D66 is links?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187524356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

D66 is links?
Zie jij het verschil nog tussen D66 en GL?
pi_187524380
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ja, of dat. Maar ik vind abortus niet iets om lichtzinnig over te doen.
Dat lichtzinnige wordt er voor het gemak altijd maar even bij verzonnen. Niemand heeft het over een lichtzinnige keuze.
Lees hier in bv NWS voor het gemak maar eens de klaagzangen over de lichtzinnigheid waarmee mensen kinderen krijgen. Een kind opvoeden is ook een hele verantwoordelijkheid. Mensen moeten daar weloverwogen aan beginnen en dat is dan ook juist waar men serieus over nadenkt bij een abortus.

quote:
2: Dat iemand met down geen zelfstandig leven kan hebben, is een vooroordeel.
Hoeveel mensen met Down ken jij die volledig zelfstandig leven, hun eigen financiën doen en ga zo maar door?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187524400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:14 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Leefbaar was de grootste partij in R'dam en werd per direct uitgesloten door de linkse partijen.
Ja, en? Zijn die verplicht om met leefbaar in zee te gaan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187524435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lichtzinnige wordt er voor het gemak altijd maar even bij verzonnen. Niemand heeft het over een lichtzinnige keuze.
Lees hier in bv NWS voor het gemak maar eens de klaagzangen over de lichtzinnigheid waarmee mensen kinderen krijgen. Een kind opvoeden is ook een hele verantwoordelijkheid. Mensen moeten daar weloverwogen aan beginnen en dat is dan ook juist waar men serieus over nadenkt bij een abortus.
[..]

Hoeveel mensen met Down ken jij die volledig zelfstandig leven, hun eigen financiën doen en ga zo maar door?
1: Je moet dat niet doen, voordat je met elkaar beslist seks te hebben?

Abortus als een vorm van anticonceptie, vind ik wel degelijk 'lichtzinnig'.

2: Ok. In alle eerlijkheid: weinig. Maar dat is bij 'normale' mensen net zo goed. Ik vind dat in elk geval geen reden om een leven te beëindigen. Eugenetica kennen we enkel van hele vervelende tijden.
  donderdag 20 juni 2019 @ 19:24:59 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187524439
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:14 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Leefbaar was de grootste partij in R'dam en werd per direct uitgesloten door de linkse partijen.
So? PvdA is zelfs ook wel eens de grootste geweest in de TK-verkiezingen en gepiepeld.

Of de SP (eveneens TK-verkiezingen) die een monsterzege had van 25 zetels en niet in de regering kwam.

Niks bijzonders. En het overkomt zeker noet alleen "rechtse partijen".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187524445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, en? Zijn die verplicht om met leefbaar in zee te gaan?
Nee. Het punt is dat partijen altijd wel een reden vinden om uit te sluiten. Dus mijn stelling is dat ook zonder de vermeende extreme uitspraken van Baudet de FvD in veel gevallen uitgesloten zijn voor deelname aan coalities in de provincie.
  donderdag 20 juni 2019 @ 19:25:53 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187524458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:21 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Zie jij het verschil nog tussen D66 en GL?
Ja.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187524463
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

So? PvdA is zelfs ook wel eens de grootste geweest in de TK-verkiezingen en gepiepeld.

Of de SP (eveneens TK-verkiezingen) die een monsterzege had van 25 zetels en niet in de regering kwam.

Niks bijzonders. En het overkomt zeker noet alleen "rechtse partijen".
Piepelen is wat anders dan compleet uitsluiten.
  donderdag 20 juni 2019 @ 19:27:15 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187524490
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:25 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Nee. Het punt is dat partijen altijd wel een reden vinden om uit te sluiten. Dus mijn stelling is dat ook zonder de vermeende extreme uitspraken van Baudet de FvD in veel gevallen uitgesloten zijn voor deelname aan coalities in de provincie.
En het overkomt partijen van flink links tot flink rechts. Dus niks om zielig over te doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187524635
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En het overkomt partijen van flink links tot flink rechts. Dus niks om zielig over te doen.
Zucht. Ik doe nergens zielig over.
Er werd in een eerdere post aangegeven dat door Baudets vermeende extreme uitspraken FvD geweerd werd uit coalities en ik gaf aan dat dit vermoedelijk toch wel gebeurd was en dus geen reden voor Baudet om zijn toon aan te passen.
pi_187524743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:26 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Piepelen is wat anders dan compleet uitsluiten.
In de praktijk boeit het niet echt. Ik bedoel de VVD en CDA zullen wellicht nooit heel hard zeggen dat ze de SP of GL uitsluiten, maar zeker landelijk is dat gewoon vrijwel ondenkbaar. Hoe vaak hebben die laatste twee partijen mogen meeregeren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187524969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Je moet dat niet doen, voordat je met elkaar beslist seks te hebben?

Abortus als een vorm van anticonceptie, vind ik wel degelijk 'lichtzinnig'.
Jij vindt hele vreemde zaken. Abortus kan geen anticonceptie zijn, want anticonceptie behelst het voorkomen van een zwangerschap en een vrouw die abortus pleegt is al zwanger. Wat je waarschijnlijk probeert te zeggen is dat abortus niet zou mogen in het geval van een ongewenste zwangerschap, maar goed dat is vooral een bekrompen mening waar ik niet zoveel mee kan.

quote:
2: Ok. In alle eerlijkheid: weinig. Maar dat is bij 'normale' mensen net zo goed. Ik vind dat in elk geval geen reden om een leven te beëindigen. Eugenetica kennen we enkel van hele vervelende tijden.
Over het hele concept van 'een leven beëindigen' kunnen we natuurlijk twisten omdat in mijn ogen een leven niet bij conceptie begint. Eugenetica is natuurlijk wat anders dan individuele ouders die een keuze maken of ze een kind met een bepaalde aandoening ter wereld denken te kunnen brengen en opvoeden. Als de overheid zou vereisen dat kinderen met het syndroom van Down standaard geaborteerd zouden moeten worden, dan spreek je wellicht over eugenetica, maar daar gaat het hier niet om. Je springt van de hak op de tak en haalt er lachwekkende hyperbolen bij, maar een erg samenhangend punt weet je niet te maken helaas.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187525151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij vindt hele vreemde zaken. Abortus kan geen anticonceptie zijn, want anticonceptie behelst het voorkomen van een zwangerschap en een vrouw die abortus pleegt is al zwanger. Wat je waarschijnlijk probeert te zeggen is dat abortus niet zou mogen in het geval van een ongewenste zwangerschap, maar goed dat is vooral een bekrompen mening waar ik niet zoveel mee kan.
[..]

Over het hele concept van 'een leven beëindigen' kunnen we natuurlijk twisten omdat in mijn ogen een leven niet bij conceptie begint. Eugenetica is natuurlijk wat anders dan individuele ouders die een keuze maken of ze een kind met een bepaalde aandoening ter wereld denken te kunnen brengen en opvoeden. Als de overheid zou vereisen dat kinderen met het syndroom van Down standaard geaborteerd zouden moeten worden, dan spreek je wellicht over eugenetica, maar daar gaat het hier niet om. Je springt van de hak op de tak en haalt er lachwekkende hyperbolen bij, maar een erg samenhangend punt weet je niet te maken helaas.
1: Dat is niet wat ik probeer te zeggen. Ik sta niet voor Alabama achtige situaties.

Het gaat mij meer om de mentaliteit. Dat sommige doen alsof abortus een soort verworvenheid is, waar we absoluut geen kritiek op mogen hebben. Jij vindt niet dat de discussie over 'wel of geen kinderen' moet gebeuren voordat je aan seks begint? om zo een eventuele abortus te voorkomen.

2: Er valt niets te vinden. Een foetus is leven en een leven beëindigen omdat het niet perfect genoeg is, is eugenetica.

Hoeveel ad hominems je er ook tegen aan wil gooien.
  donderdag 20 juni 2019 @ 19:57:55 #116
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187525445
Ik ben eigenlijk ook fel tegen abortus.

Enige probleem is dat als je abortus illegaal zou maken vrouwen toch wel een andere manier vinden om het kind te doden als ze het echt niet willen baren. Wat ik triest vind want je zou het kind ook kunnen afstaan ter adoptie.

Verder zijn er ook te veel mensen op de wereld dus grof gezegd zou je elke dood moeten aanmoedigen. Het is al lang tijd voor een wereldwijd quotum op het aantal kinderen dat geboren mag worden. Zoals China bijvoorbeeld heeft gedaan: 1 kind per gezin.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187525559
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben eigenlijk ook fel tegen abortus.

Enige probleem is dat als je abortus illegaal zou maken vrouwen toch wel een andere manier vinden om het kind te doden als ze het echt niet willen baren. Wat ik triest vind want je zou het kind ook kunnen afstaan ter adoptie.

Verder zijn er ook te veel mensen op de wereld dus grof gezegd zou je elke dood moeten aanmoedigen. Het is al lang tijd voor een wereldwijd quotum op het aantal kinderen dat geboren mag worden. Zoals China bijvoorbeeld heeft gedaan: 1 kind per gezin.
De wereldbevolking zit bijna op zijn top en zal niet veel meer groeien.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aan-krimpen-a3958022

https://www.trouw.nl/same(...)-de-feiten~a5139e66/

In 2100 verwachten ze net zo veel kinderen op de wereld als nu.


Waarschijnlijk gaan we nog naar 9 miljard, maar veel hoger niet. En dat kan de aarde best aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:04:35 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187525614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

De wereldbevolking zit bijna op zijn top en zal niet veel meer groeien.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aan-krimpen-a3958022

https://www.trouw.nl/same(...)-de-feiten~a5139e66/

In 2100 verwachten ze net zo veel kinderen op de wereld als nu.

Waarschijnlijk gaan we nog naar 9 miljard, maar veel hoger niet. En dat kan de aarde best aan.
Nee dat kan de aarde dus niet aan.
Wereldbevolking moet minimaal gehalveerd worden. En daar komt bij dat te veel mensen geen fuck om het milieu en resterende natuur geven, en ik zie dat in de toekomst niet veel verbeteren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 20:06:20 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187525651
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:21 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Zie jij het verschil nog tussen D66 en GL?
Ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187525708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee dat kan de aarde dus niet aan.
Wereldbevolking moet minimaal gehalveerd worden. En daar komt bij dat te veel mensen geen fuck om het milieu en resterende natuur geven, en ik zie dat in de toekomst niet veel verbeteren.
Als we slimmer gaan eten (dus niet 70% van de grond voor voedselproductie gebruiken voor veevoer) kan de wereld dat best aan. Zeker als we allemaal ook dingen als insecten, die zeer milieuvriendelijk kunnen worden gefokt, gaan eten.

We moeten gewoon stoppen met het massaal produceren van voedsel voor de veeindustrie. Dat is gewoon een domme manier van werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 20:08:48 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187525725
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben eigenlijk ook fel tegen abortus.

Enige probleem is dat als je abortus illegaal zou maken vrouwen toch wel een andere manier vinden om het kind te doden als ze het echt niet willen baren. Wat ik triest vind want je zou het kind ook kunnen afstaan ter adoptie.

Verder zijn er ook te veel mensen op de wereld dus grof gezegd zou je elke dood moeten aanmoedigen. Het is al lang tijd voor een wereldwijd quotum op het aantal kinderen dat geboren mag worden. Zoals China bijvoorbeeld heeft gedaan: 1 kind per gezin.
En China ondervind nu de gevolgen daarvan en hebben dat afgeschaft.

Waarom niet gewoon alle mannen steriliseren trouwens? Eerst evrn op je 18e wat sperma doneren en dan steriliseren, geen abortus meer nodig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:12:48 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187525830
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En China ondervind nu de gevolgen daarvan en hebben dat afgeschaft.

Waarom niet gewoon alle mannen steriliseren trouwens? Eerst evrn op je 18e wat sperma doneren en dan steriliseren, geen abortus meer nodig.
Zou ik ook goed vinden hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:06:59 #123
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187527119
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:25 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Nee. Het punt is dat partijen altijd wel een reden vinden om uit te sluiten. Dus mijn stelling is dat ook zonder de vermeende extreme uitspraken van Baudet de FvD in veel gevallen uitgesloten zijn voor deelname aan coalities in de provincie.
#Zielig ;( Je klinkt als een ongelooflijke calimero. Sneeuwvlok haast.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:12:28 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187528338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:25 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Nee. Het punt is dat partijen altijd wel een reden vinden om uit te sluiten. Dus mijn stelling is dat ook zonder de vermeende extreme uitspraken van Baudet de FvD in veel gevallen uitgesloten zijn voor deelname aan coalities in de provincie.
Maar ligt dat aan alle andere partijen of aan FvD?

Een van de pijlers van waar FvD op gebouwd is, is dat alle andere partijen corrupte partijkartelboeven zijn. Dan moet je daarna niet raar opkijken dat samenwerking lastig is
Laffe huichelaar
pi_187528538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar ligt dat aan alle andere partijen of aan FvD?

Een van de pijlers van waar FvD op gebouwd is, is dat alle andere partijen corrupte partijkartelboeven zijn. Dan moet je daarna niet raar opkijken dat samenwerking lastig is
Ik kijk er ook niet raar van op. Zoals ik al aangaf was het eindresultaat niet anders geweest als Baudet geen vermeende extreme uitspraken had gedaan.
M.i. zou het wel zo moeten zijn dat je een hele goede (inhoudelijke) reden hebt om niet samen te werken met een andere partij.
Het gebruiken van vermeende extreme uitspraken (in de context van een essay) vind ik persoonlijk meer getuige van partijpolitiek dan het dienen van de kiezer.
pi_187528606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:24 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik kijk er ook niet raar van op. Zoals ik al aangaf was het eindresultaat niet anders geweest als Baudet geen vermeende extreme uitspraken had gedaan.
Heb je een andere onderbouwing voor die bewering dan je dikke duim?
pi_187528651
En de extreme uitspraken waar CU over viel waren niet gedaan in een essay, dus waarom je daarover liegt is me een raadsel.
pi_187529021
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:
En de extreme uitspraken waar CU over viel waren niet gedaan in een essay, dus waarom je daarover liegt is me een raadsel.
Och ja, de Christen vielen over de retweet van een filmpje.
pi_187529057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar ligt dat aan alle andere partijen of aan FvD?

Een van de pijlers van waar FvD op gebouwd is, is dat alle andere partijen corrupte partijkartelboeven zijn. Dan moet je daarna niet raar opkijken dat samenwerking lastig is
Als "de rest" één pot nat is en jouw ideeën kennelijk diametraal tegenover die van de rest zijn, dan zijn het klaarblijkelijk kutideeën want ze kunnen slechts op 15-20% van de stemmen rekenen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187529063
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:53 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Och ja, de Christen vielen over de retweet van een filmpje.
Och ja, die onnozele Thierry Baudet hatte nicht gewusst wat voor verwijzingen dat filmpje bevatte.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 juni 2019 @ 23:08:41 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_187529214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:06 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Otten/FvD was nooit de kamer in gekomen zonder Baudet.
Bepaalde partijen grijpen vermeende extreme uitspraken van Baudet aan om te kunnen uitsluiten. Kan ook zijn dat ze de kat uit de boom willen kijken, wat op zich te billijken is.
Ook zonder uitspraken van Baudet had ik er niet veel van verwacht. In R'dam werd Leefbaar ook gewoon uitgesloten, dat is nou eenmaal hoe bepaalde partijen rollen.
Maar in de provincie wordt het beleid niet gemaakt, dus wat mij betreft hoeft zich niet aan te passen. Ik vind het prima dat de boel een beetje wakker geschud wordt zo nu en dan.
Leefbaar kwam meteen in het college na de eerste verkiezing destijds
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 21 juni 2019 @ 05:51:56 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187531207
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:24 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik kijk er ook niet raar van op. Zoals ik al aangaf was het eindresultaat niet anders geweest als Baudet geen vermeende extreme uitspraken had gedaan.
M.i. zou het wel zo moeten zijn dat je een hele goede (inhoudelijke) reden hebt om niet samen te werken met een andere partij.
Het gebruiken van vermeende extreme uitspraken (in de context van een essay) vind ik persoonlijk meer getuige van partijpolitiek dan het dienen van de kiezer.
In de context van een essay ben ik met je eens, maar dat is maar een klein deeltje natuurlijk.

Het grootste deel van de FvD-retoriek is gebaseerd op zich afzetten tegen alle andere partijen.Nou, da's dus gelukt
Laffe huichelaar
pi_187531305
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:53 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Och ja, de Christen vielen over de retweet van een filmpje.
En terecht, zeg ik als lid. Zolang Baudet zulke uitspraken of dingen doet is met FvD regeren geen optie.

In een provincie oid zou het misschien wel kunnen, als die fractie afstand neemt van de extreme uitspraken van Baudet. Uitspraken door een politiek leider zijn namelijk onderdeel van de inhoud van een partij. Je kunt het beleid dat FvD voor staat niet los zien van de uitspraken van Baudet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187531808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Leefbaar kwam meteen in het college na de eerste verkiezing destijds
Klopt. En ze hebben zich constructief getoond en verantwoordelijkheid genomen in R'dam. Dus bijzonder om zo'n partij, die ook nog de grootste werd, dan vooraf al uit te sluiten.
pi_187531894
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 06:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

En terecht, zeg ik als lid. Zolang Baudet zulke uitspraken of dingen doet is met FvD regeren geen optie.

In een provincie oid zou het misschien wel kunnen, als die fractie afstand neemt van de extreme uitspraken van Baudet. Uitspraken door een politiek leider zijn namelijk onderdeel van de inhoud van een partij. Je kunt het beleid dat FvD voor staat niet los zien van de uitspraken van Baudet.
Ik zie niet in waarom ze afstand zouden moeten nemen. Bovendien wordt in de provincie het beleid niet gemaakt, dus om echt wat te veranderen moet je in beide kamers goed vertegenwoordigd zijn.
Als daarvoor op een paar tere zieltjes getrapt moet worden dan zij het maar zo.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 08:59:17 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187531987
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:37 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Klopt. En ze hebben zich constructief getoond en verantwoordelijkheid genomen in R'dam. Dus bijzonder om zo'n partij, die ook nog de grootste werd, dan vooraf al uit te sluiten.
Mogelijk is dat dan op basis van hun uitspraken gedaan. Als je zaken roept die andere partijen onbespreekbaar vinden dan is er toch geen basis om samen te werken?
En dat lijkt het mij juist heel eerlijk en transparant om te zeggen tegen de kiezer dat je daar niet mee in zee gaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187532007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:46 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom ze afstand zouden moeten nemen. Bovendien wordt in de provincie het beleid niet gemaakt, dus om echt wat te veranderen moet je in beide kamers goed vertegenwoordigd zijn.
Als daarvoor op een paar tere zieltjes getrapt moet worden dan zij het maar zo.
Nee, jij vindt verwijzingen naar de tweede wereldoorlog door een politicus in ons land wel prima? Tja, dan sta je er anders in dan de grote meerderheid, ook dan een groot deel van de potentiële FvD stemmers. FvD zakt niet voor niets al weer in de peilingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187532264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, jij vindt verwijzingen naar de tweede wereldoorlog door een politicus in ons land wel prima? Tja, dan sta je er anders in dan de grote meerderheid, ook dan een groot deel van de potentiële FvD stemmers. FvD zakt niet voor niets al weer in de peilingen.
Opzeggen dat lidmaatschap dan maar?

https://www.christenunie.(...)933-(column-nd).html
pi_187532696
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:23 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Opzeggen dat lidmaatschap dan maar?

https://www.christenunie.(...)933-(column-nd).html
Als jij dat verschil niet ziet, dan ben je echt 100% blind.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 juni 2019 @ 11:04:37 #140
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187533526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, jij vindt verwijzingen naar de tweede wereldoorlog door een politicus in ons land wel prima?
Waarom de fuck niet? 1940 wordt er continu bijgesleept door politici, media en extreemlinks tuig op Twitter, met name om FVD te framen als een clubje bruinhemden. Maar als ene FVD'er over de oorlog begint slaan de fatsoensmeters op tilt.

Rules for thee but not for me.
pi_187533608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als jij dat verschil niet ziet, dan ben je echt 100% blind.
Een verwijzing is een verwijzing.
Gezien je eerdere uitspraak zie ik graag een kopie van de opzegbrief van je CU lidmaatschap.
pi_187533655
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Waarom de fuck niet? 1940 wordt er continu bijgesleept door politici, media en extreemlinks tuig op Twitter, met name om FVD te framen als een clubje bruinhemden. Maar als ene FVD'er over de oorlog begint slaan de fatsoensmeters op tilt.

Rules for thee but not for me.
Ik zal FvD ook nooit met bruinhemden, nazi's of fascisten aanspreken. Als je op had gelet had je gemerkt dat ik daar in deze serie ook steeds wat van gezegd heb.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187533668
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:09 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Een verwijzing is een verwijzing.
Gezien je eerdere uitspraak zie ik graag een kopie van de opzegbrief van je CU lidmaatschap.
Hou op met dat getroll, zo dom ben jij ook weer niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:21:05 #144
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187538155
Het is een beetje van beide. Houding en uitspraken van Baudet nodigen nou niet bepaald uit tot een vlotte samenwerking. Dus de schuld ligt voor een deel gewoon bij Baudet/FvD zelf.

Anderzijds vind ik ook dat sommige partijen zich wel erg snel en gemakkelijk er van af hebben gemaakt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:28:25 #145
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187538253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Waarom de fuck niet? 1940 wordt er continu bijgesleept door politici, media en extreemlinks tuig op Twitter, met name om FVD te framen als een clubje bruinhemden. Maar als ene FVD'er over de oorlog begint slaan de fatsoensmeters op tilt.

Rules for thee but not for me.
jtlevy twitterde op woensdag 19-06-2019 om 14:22:27 “You can’t make Hitler analogies until there are at least six million dead” say people who make Stalin analogies when the top marginal tax rate goes up by 3%. reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:18:55 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187538940
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:23 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Opzeggen dat lidmaatschap dan maar?

https://www.christenunie.(...)933-(column-nd).html
Dus als je schrijft over mensen die met vlaggen met hakenkruizen rondlopen ben jij degene die de schuld krijgt van over WO II beginnen :?
Laffe huichelaar
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:27:35 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187539073
Alleen in het hoofd van de meest bekrompen FvD'er is

quote:
Een eindeloze stroom tweets met de ergste verwensingen aan ‘kk joden’ en de veel geuite wens dat Hitler zijn werk had moeten afmaken. Hakenkruisen bij Gazademonstraties, een Turks café met een bordje ‘voor Joden verboden’ en opnieuw trotse jongens die met wapperende vlaggen door de straten lopen en ‘dood aan de Joden’ schreeuwen.
hetzelfde als verwijzen naar de tweede wereldoorlog a la 'ich habe is gewusst' en 'Hitler en vn Rompuy zijn het rijtje Europese leiders die Rusland willen binnenvallen'

Ironisch dat de verdediging van laatstgenoemde uitspraken komt van eenzelfde groep die bij elk fris briesje tegenwind DEMONISERING!!!! krijgt als het richting FvD is.
Laffe huichelaar
pi_187539182
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 10:36:39 #149
236264 crew  capricia
pi_187561335
FvD verliest aanhang aan VVD en PVV. En de PvdA blijft maar doorstijgen.
Definitely not CIA
pi_187561726
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 10:36 schreef capricia het volgende:
FvD verliest aanhang aan VVD en PVV. En de PvdA blijft maar doorstijgen.
[ afbeelding ]
De PvdA profiteert natuurlijk van het verlies van GL en D66. Ik denk dat men een beetje Klaver en Jette moe is. Het riedeltje is inmiddels wel uitgewerkt. Bovendien zullen veel stemmers die eerst overgelopen zijn naar DENK weer terugkeren naar het PvdA nest. En vergeet natuurlijk de SP niet. Marijnissen 2.0 bleek het toch niet te zijn.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 11:16:01 #151
236264 crew  capricia
pi_187561802
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

De PvdA profiteert natuurlijk van het verlies van GL en D66. Ik denk dat men een beetje Klaver en Jette moe is. Het riedeltje is inmiddels wel uitgewerkt. Bovendien zullen veel stemmers die eerst overgelopen zijn naar DENK weer terugkeren naar het PvdA nest. En vergeet natuurlijk de SP niet. Marijnissen 2.0 bleek het toch niet te zijn.
Ja. De flanken verliezen. De beweging is weer meer naar het midden.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 juni 2019 @ 11:21:10 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187561848
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 10:36 schreef capricia het volgende:
FvD verliest aanhang aan VVD en PVV. En de PvdA blijft maar doorstijgen.
[ afbeelding ]
Tuurlijk stijgt die graaierspartij weer :O

Maar goed, de volgende verkiezingen zijn nog heel ver weg. Kan alle kanten op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 23 juni 2019 @ 11:32:07 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187561943
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tuurlijk stijgt die graaierspartij weer :O

Maar goed, de volgende verkiezingen zijn nog heel ver weg. Kan alle kanten op.
Gelukkig gaat het nu de goede kant op
Laffe huichelaar
  zondag 23 juni 2019 @ 11:36:00 #154
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_187561984
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. De flanken verliezen. De beweging is weer meer naar het midden.
Rutte kan nog steeds niet blij zijn, want FvD en PVV staan nog steeds samen op 30 zetels in deze peiling. Werk aan de winkel dus in het zomerreces. ~O>
  zondag 23 juni 2019 @ 11:37:24 #155
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_187561997
FvD spint ook wel garen bij grote belangrijke debatten. Zoals o.a het klimaat debat en Marrakesh, dat was de kers op de taart voor FvD. Met het zomerreces is het rustig en dan loopt het wat minder. Staan er na het reces nog een paar flinke jongens op de agenda?
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_187562122
Ik ben er van overtuigd dat VVDers bij elke stijging in ongeloof denken; ''Wat een idioten!''.
  zondag 23 juni 2019 @ 13:36:00 #157
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187563432
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat VVDers bij elke stijging in ongeloof denken; ''Wat een idioten!''.
Met de FvD en PVV als hun B-merk inderdaad.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187564395
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat VVDers bij elke stijging in ongeloof denken; ''Wat een idioten!''.
Tja, veel mensen stemmen op de poppetjes. En ondanks de schandalen levert VVD met Rutte en Dijkhoff ook nog steeds de 2 meest capabele poppetjes van heel Den Haag. Die scoren gewoon erg goed.

En mensen zien ook gewoon dat ze er deze kabinetsperiode op vooruit gaan en schrijven dat (terecht) deels toe aan de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187564413
Modaalpaupers zonder ook maar een percentieltje ideologie.
  zondag 23 juni 2019 @ 16:24:15 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187565801
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, veel mensen stemmen op de poppetjes. En ondanks de schandalen levert VVD met Rutte en Dijkhoff ook nog steeds de 2 meest capabele poppetjes van heel Den Haag. Die scoren gewoon erg goed.

En mensen zien ook gewoon dat ze er deze kabinetsperiode op vooruit gaan en schrijven dat (terecht) deels toe aan de VVD.
Dijkhoff is helemaal niet bewezen capabel, die heeft gewoon een grote bek.
We have always been at war with Eastasia.
pi_187571183
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

En mensen zien ook gewoon dat ze er deze kabinetsperiode op vooruit gaan en schrijven dat (terecht) deels toe aan de VVD.
Welke mensen gaan erop vooruit dan?

Volgens mij zijn er ondertussen meer dan genoeg signalen geweest over dalende koopkracht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 23 juni 2019 @ 21:58:35 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_187571222
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

De PvdA profiteert natuurlijk van het verlies van GL en D66. Ik denk dat men een beetje Klaver en Jette moe is. Het riedeltje is inmiddels wel uitgewerkt. Bovendien zullen veel stemmers die eerst overgelopen zijn naar DENK weer terugkeren naar het PvdA nest. En vergeet natuurlijk de SP niet. Marijnissen 2.0 bleek het toch niet te zijn.
Denk staat op +1
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 23 juni 2019 @ 21:59:15 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187571241
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 16:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dijkhoff is helemaal niet bewezen capabel, die heeft gewoon een grote bek.
Die gast is nog een grotere populist dan Wilders.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187572291
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:56 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Welke mensen gaan erop vooruit dan?

Volgens mij zijn er ondertussen meer dan genoeg signalen geweest over dalende koopkracht.
Tja, ik zit in de positie dat ik elke maand bij moet houden wat er binnen komt en wat er uit gaat omdat ik anders het eind van de maand niet haal en ik kan zeggen dat ik er zeker 30 tot 40 euro per maand op vooruit ben gegaan sinds 1 januari. Zoveel hou ik gewoon meer over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 22:47:37 #165
236264 crew  capricia
pi_187572387
ChrisAalberts twitterde op zondag 23-06-2019 om 22:39:27 Interessant. De belangrijkste functie in de Eerste Kamer bij #FvD is gegaan naar... Henk Otten. Hij is voorzitter van de commissie financiën. Meerdere FvD'ers zijn bij andere commissies vice-voorzitter (o.a. Nanninga). https://t.co/sqQObKL1EM reageer retweet
Is dit niet wat mager voor de grootste partij?
Definitely not CIA
pi_187572507
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:47 schreef capricia het volgende:
ChrisAalberts twitterde op zondag 23-06-2019 om 22:39:27 Interessant. De belangrijkste functie in de Eerste Kamer bij #FvD is gegaan naar... Henk Otten. Hij is voorzitter van de commissie financiën. Meerdere FvD'ers zijn bij andere commissies vice-voorzitter (o.a. Nanninga). https://t.co/sqQObKL1EM reageer retweet
Is dit niet wat mager voor de grootste partij?
Waarom?

Vanuit FvD bekeken ideaal: Otten is weggepromoveerd tot ordehouder. De rest van de FvD-senatoren zal het woord kunnen voeren in de commissies.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 juni 2019 @ 22:53:30 #167
408813 crew  trein2000
pi_187572528
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:52 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarom?

Vanuit FvD bekeken ideaal: Otten is weggepromoveerd tot ordehouder. De rest van de FvD-senatoren zal het woord kunnen voeren in de commissies.
Is ie geen lid van een andere commissie?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 juni 2019 @ 22:54:46 #168
408813 crew  trein2000
pi_187572561
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_187572568
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is ie geen lid van een andere commissie?
Je mag gewoon gaan en staan waar je wil in de EK als senator, maar ze zullen hem verder ook niet veel te doen geven.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 23:00:06 #170
236264 crew  capricia
pi_187572707
Ach mss gaan ze nog wel voor het voorzitterschap van de EK.
quote:
Op dinsdag 2 juli 2019 kiest de Kamer uit haar midden de nieuwe Voorzitter. De kandidaten krijgen dan eerst ieder vijf minuten de tijd om hun kandidatuur mondeling toe te lichten. Vervolgens kunnen de Kamerleden hen vragen stellen. Aansluitend vindt de verkiezing plaats.
https://www.eerstekamer.n(...)stelt_profiel_nieuwe


Hier de profielschets:
https://www.eerstekamer.n(...)lschets_voorzitter_2
quote:
Kennis en vaardigheden
– geroutineerd en daadkrachtig voorzitter
– parlementaire ervaring
– ruime bestuurlijke ervaring in of buiten de Kamer
– kennis van het staatsrecht
– inzicht in de staatsrechtelijke verhoudingen en internationale
betrekkingen
– kennis van het Reglement van Orde en inzicht in de adequate
toepassing ervan in de praktijk
– het vermogen om in het belang van de Kamer boven de partijen te
staan
– waarborgt de goede omgang met, en heeft affiniteit met integriteits-
vraagstukken
– efficiënt leiding kunnen geven aan de werkzaamheden van het College
van Senioren met gevoel voor politieke verhoudingen
– efficiënt leiding kunnen geven aan de Huishoudelijke Commissie met
kennis van en inzicht in managementvraagstukken en met een open
oog voor de taken en van de ambtelijke organisatie van de Kamer
– uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
– goede spreekvaardigheid in moderne talen

Persoonlijke kwaliteiten
– samenbindend en gezaghebbend
– sociaal vaardig en communicatief sterk
– relativerend vermogen
– een representatief vertegenwoordiger van de Kamer zowel binnen als
buiten Nederland

Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 juni 2019 @ 23:02:21 #171
408813 crew  trein2000
pi_187572763
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je mag gewoon gaan en staan waar je wil in de EK als senator, maar ze zullen hem verder ook niet veel te doen geven.
quote:
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 juni 2019 @ 23:02:59 #172
408813 crew  trein2000
pi_187572784
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:00 schreef capricia het volgende:
Ach mss gaan ze nog wel voor het voorzitterschap van de EK.
[..]

https://www.eerstekamer.n(...)stelt_profiel_nieuwe

Hier de profielschets:
https://www.eerstekamer.n(...)lschets_voorzitter_2
[..]

Krijgen ze niet. Geen ervaren senatoren, wat een harde eis is. Zeker met de nieuwe griffier.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_187572864
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Otten zit in andere commissies ja, wat wil je zeggen?

Hij zal af en toe het woord mogen voeren op z'n specialisme: economie. Verder zal hij een wat gematigder geluid uiten over de EU. Je moet de invloed van senatoren niet overschatten. Historisch gezien stemt men vaak mee met de TK. Het is een beetje passen op de winkel, meer niet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 juni 2019 @ 23:07:07 #174
408813 crew  trein2000
pi_187572883
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:06 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Otten zit in andere commissies ja, wat wil je zeggen?

Hij zal af en toe het woord mogen voeren op z'n specialisme: economie. Verder zal hij een wat gematigder geluid uiten over de EU. Je moet de invloed van senatoren niet overschatten. Historisch gezien stemt men vaak mee met de TK. Het is een beetje passen op de winkel, meer niet.
Ja maar die historie is niet zo revelaar meer. De rol van de EK is aan het schuiven. Wordt steeds politieker.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 23:07:51 #175
236264 crew  capricia
pi_187572899
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:06 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Otten zit in andere commissies ja, wat wil je zeggen?

Hij zal af en toe het woord mogen voeren op z'n specialisme: economie. Verder zal hij een wat gematigder geluid uiten over de EU. Je moet de invloed van senatoren niet overschatten. Historisch gezien stemt men vaak mee met de TK. Het is een beetje passen op de winkel, meer niet.
Ze zitten allemaal in allerlei commissies. Minstens drie commissies als ik het zo zie.
Maar als grootste partij vind ik persoonlijk dat ze erg weinig voorzitterschappen binnen gesleept hebben. Alleen Otten dus.
Definitely not CIA
pi_187572921
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zitten allemaal in allerlei commissies. Minstens drie.
Maar als grootste partij vind ik persoonlijk dat ze erg weinig voorzitterschappen binnen gesleept hebben. Alleen Otten dus.
Het is feitelijk juist dat ze weinig voorzitters leveren. Wellicht was het de bedoeling? Ik weet niet of ze zich verder hebben aangemeld voor voorzitterschappen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 23:15:50 #177
236264 crew  capricia
pi_187573103
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:08 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is feitelijk juist dat ze weinig voorzitters leveren. Wellicht was het de bedoeling? Ik weet niet of ze zich verder hebben aangemeld voor voorzitterschappen.
Dat weet ik ook niet. Maar het was alom bekend dat ze in elk geval voor het voorzitterschap van de EK gingen. Dus ik denk dat ze het wel gewild hebben.

Al denk ik dat de ervaring (en dus de geschiktheid) ook gewoon bij de meesten van Forum ontbreekt.
Definitely not CIA
pi_187573287
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Al denk ik dat de ervaring (en dus de geschiktheid) ook gewoon bij de meesten van Forum ontbreekt.
Ja, dat denk ik ook.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187575237
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zitten allemaal in allerlei commissies. Minstens drie commissies als ik het zo zie.
Maar als grootste partij vind ik persoonlijk dat ze erg weinig voorzitterschappen binnen gesleept hebben. Alleen Otten dus.
Ik neem aan dat ze in elke commissie zitten. Of gaan ze net als in de Tweede Kamer de helft van de onderwerpen weer negeren (en dan nog staat Baudet in bijna elke commissie ingeschreven, voor als er eens een groot debat is)? Met 2 leden heb je daar nog een argument voor, met 12 leden is dat echt niet nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187575327
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik zit in de positie dat ik elke maand bij moet houden wat er binnen komt en wat er uit gaat omdat ik anders het eind van de maand niet haal en ik kan zeggen dat ik er zeker 30 tot 40 euro per maand op vooruit ben gegaan sinds 1 januari. Zoveel hou ik gewoon meer over.
Dan hoor ik en ongeveer iedereen die ik ken waarschijnlijk bij de andere helft van Nederland NWS / Economen: voorspelling koopkracht naar beneden bijstellen
  maandag 24 juni 2019 @ 08:21:10 #181
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_187575459
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:08 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is feitelijk juist dat ze weinig voorzitters leveren. Wellicht was het de bedoeling? Ik weet niet of ze zich verder hebben aangemeld voor voorzitterschappen.
Te laf om verantwoordelijkheid te dragen dus.
Blaf me vol
  Moderator maandag 24 juni 2019 @ 09:07:19 #182
236264 crew  capricia
pi_187575749
In Noord Holland lijkt Forum helemaal niets te willen, het interesseert ze gewoon niet.

https://tpo.nl/2019/06/18(...)lemaal-geen-invloed/

quote:
De Provinciale Staten van Noord-Holland debatteren maandagavond over het nieuwe coalitieakkoord dat onlangs werd gesloten tussen D66, GroenLinks, PvdA en VVD. De voorzitter van de vergadering somt de afwezigen op. FvD-fractievoorzitter Johan Dessing heeft zich afgemeld. Hij is niet de enige: ook het uit FvD gegooide Statenlid Robert Baljeu is er niet, net als twee Statenleden van andere partijen. Dan neemt Annabel Nanninga het woord. Ook de FvD-Statenleden Ralf Dekker en Ivo Mantel zijn er vandaag niet bij, meldt ze. Een reden noemt ze niet.

Er werden in maart in Noord-Holland negen FvD’ers gekozen, waarvan er inmiddels nog acht onder deze naam actief zijn. Van die acht zijn er vandaag vijf aanwezig. Nanninga zegt op Twitter dat een van de drie afwezigen een sterfgeval in de familie heeft. Daarnaast gaat het hier om een ingelaste vergadering, meldt ze. Dat klopt, maar dat geldt natuurlijk voor alle fracties en die zijn wel zo goed als compleet. Waarom de andere twee FvD’ers hier niet zijn blijft een raadsel. Vooral het contrast met de ChristenUnie valt op: Statenlid Michel Klein komt helemaal uit Parijs om zijn bijdrage te leveren.
quote:
De vergadering vervolgt met de benoeming van de Gedeputeerden en daarvoor moet schriftelijk worden gestemd. Al snel is er enige consternatie: er lijkt een stem te ontbreken. Er zijn toch 49 Statenleden aanwezig? Het is velen ontgaan dat FvD’er Gerard Kohler een kwartier eerder is vertrokken en dus niet heeft gestemd. Na de benoeming van de Gedeputeerden, een paar nieuwe Statenleden en twee duo-Statenleden is er een borrel. De vier FvD’ers die de hele vergadering hebben uitgezeten slaan die gelegenheid over. Zo wordt wederom een kans op samenwerking – en dus op toekomstige invloed – gemist.
Ik weet dat de provinciale staten vooral belangrijk waren voor Forum vanwege de Eerste Kamer. Maar dit moet toch heel teleurstellend zijn voor de Forum-stemmers?
Definitely not CIA
  maandag 24 juni 2019 @ 09:13:10 #183
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_187575802
Wat een kneuzenpartij zeg. In NH iig.
Blaf me vol
pi_187580802
Vandaag de eerste keer dat ik hoor dat Bisschop (SGP) mede namens het FvD spreekt (bij het debat over de kringlooplandbouw). Ik hoorde dat al wel eens bij coalitiepartijen en ook CU sprak wel eens namens SGP en PvdA namens GL, maar dit is voor mij een nieuwe combi. FvD lijkt steeds dichter tegen de SGP aan te schuren (en andersom ook).

Voorheen waren ze gewoon afwezig bij zo'n debat, nu geven ze de SGP dus de opdracht namens hen te spreken, dat is toch een verschil.

Eerder zagen we al dat FvD een zetel aan de SGP gaf in de eerste kamer. En ook uit de Zuid Hollandse coalitievorming komen verhalen over zeer innige samenwerking tussen de SGPers op de lijst CU/SGP en het FvD.

Hoe vinden FvD stemmers deze combi? Ik heb als CU lid altijd wat moeite met het enorm rechtse van de SGP, vooral op economisch gebied (en op immigratie, maar daar snap ik de FvD/SGP combi). Misschien is SGP economisch wel rechtser dan de VVD. Maar ik voel natuurlijk ook de christelijke band. Hoe zitten FvD stemmers hier in?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 24 juni 2019 @ 21:27:00 #185
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187587198
Ik ben daar absoluut geen voorstander van. Valt IMO niet echt te rijmen met het liberale karakter wat ze zichzelf aanmeten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 24 juni 2019 @ 21:58:27 #186
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_187587867
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:27 schreef Gohf046 het volgende:
Ik ben daar absoluut geen voorstander van. Valt IMO niet echt te rijmen met het liberale karakter wat ze zichzelf aanmeten.
Welk liberaal karakter dan? Heb je daar voorbeelden van?
Blaf me vol
  dinsdag 25 juni 2019 @ 10:35:45 #187
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187593588
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:58 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]

Welk liberaal karakter dan? Heb je daar voorbeelden van?
1. Voorstander van een kleinere overheid die zich minder bemoeit met haar burgers.
2. Vereenvoudigen belastingstelsel en bepaalde belastingen afschaffen.
3. Legaliseren softdrugs en eventueel ook een harddrug zoals XTC.
4. Minder regels en meer vrijheid voor ZZP'ers en MKB'ers.

Om maar wat voorbeelden te noemen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 10:41:23 #188
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187593662
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 08:21 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]

Te laf om verantwoordelijkheid te dragen dus.
Als ze overal voorzitter willen worden zijn ze arrogant, als ze zich niet naar voren dringen zijn ze laf. :') Altijd dat negatieve geouwehoer...
pi_187593743
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Als ze overal voorzitter willen worden zijn ze arrogant, als ze zich niet naar voren dringen zijn ze laf. :') Altijd dat negatieve geouwehoer...
Je moet de functie van commissievoorzitter ook niet te hoog aan slaan. Alleen de voorzitter van de buitenlandcommissie zou ik hoog aan slaan, omdat die vaak mee het buitenlandse bezoek verwelkomd. En dan vraag ik me nog af of die van de eerste kamer daar wel bij is.

Verder is het gewoon iemand die de tijd in de gaten houdt tijdens de vergadering. In de tweede kamer geven ze ook vaak het voorzitterschap even door aan een ander om zelf het woord te kunnen voeren bij commissievergaderingen. Hij of zij staat volledig gelijk aan de andere commissieleden en heeft volgens mij ook niet veel meer verantwoordelijkheden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 25 juni 2019 @ 14:11:49 #190
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187597157
Plannen van nieuwe college voor provincie Limburg: veel bomen en een referendum

Limburg krijgt er een miljoen bomen bij. Ook plaveit de nieuwe regeringsploeg in het Gouvernement het pad voor een correctief referendum, zodat inwoners bij ingrijpende besluiten die de hele provincie betreffen aan de ‘hand- of noodrem’ kunnen trekken.

Onder voorwaarden, zo is de uitslag pas geldig als de opkomst minimaal net zo groot is als bij de Statenverkiezingen.

CDA-voorman Ger Koopmans en zijn zes aankomende medegedeputeerden presenteerden maandagochtend in Maastricht hun programma voor de komende vier jaar. Ze omschrijven zichzelf als ‘een extraparlementair college’ dat al naar gelang het onderwerp ‘wisselende meerderheden’ in Provinciale Staten nastreeft. Een politiek experiment, een primeur voor Nederland, aldus Koopmans. Daarnaast is Limburg de eerste provincie waar Forum voor Democratie op het pluche plaatsneemt. Ook de PVV levert een gedeputeerde, de progressieve partijen in de Staten weigerden hun medewerking.

Goede balans

Het regeringsprogramma ‘Vernieuwend verbinden’ is geen dichtgetimmerd akkoord vol concrete afspraken, maar vooral een pakket van goede voornemens om Limburg welvarender, slimmer, socialer en gezonder te maken. Zo streeft het college naar 8000 leerwerkplaatsen extra voor jongeren en wil het dat ook de scholier en het MKB-bedrijf om de hoek van de kenniscampussen gaat profiteren. Welke kant het met de luchthaven opgaat, blijft afwachten. Het college zegt te zoeken naar een goede balans tussen economisch belang en milieuaspecten. Een kosten-batenanalyse moet helpen om een goede afweging te maken. Ook met betrekking tot de landbouw is de spagaat tussen economische en milieubelangen zichtbaar. Duurzaamheid moet in die sector met hoofdletters worden geschreven, maar inkrimping van de veestapel is geen doel op zich.

Ambities

De ambities op het gebied van de energietransitie lijken te worden bijgesteld. De invloed van Forum, de grote winnaar van de afgelopen Statenverkiezingen is merkbaar. Over windmolens, de afgelopen vier jaar een heikel politiek thema in Limburg, wordt bijvoorbeeld met geen woord gerept. Wel wordt het mijnwaterproject doorgezet. Afgelopen vrijdag liet de fractie van Forum in de Staten al met een tegenstem blijken dat ze daar grote vraagtekens bij heeft, met name wat betreft de betaalbaarheid. De extraparlementaire opzet biedt de partij ook de ruimte om daarin haar eigen koers te varen. ,,Wij zijn niet tegen de energietransitie op zich. Wel moet er draagvlak voor zijn en moet het behapbaar en betaalbaar zijn. Bij mijnwater leven er over dat laatste twijfels”, zegt Ruud Burlet, nu nog fractievoorzitter maar kandidaat-gedeputeerde voor Forum. Hij zegt tevreden te zijn over het akkoord.

Volgens toekomstig gedeputeerde Carla Brugman, die tot ontsteltenis van haar partij GroenLinks op persoonlijke titel toetreedt tot het college van GS, maakt de provincie geen pas op de plaats met het klimaatbeleid. ,,Zo willen we als enige provincie in Nederland bij bedrijfsvergunningen de voorwaarde opnemen dat er zonnepanelen op het dak moeten komen.” Zij benadrukt dat het er niet om gaat om grote woorden te gebruiken, maar om het stellen van reële doelen.

Medeformateur Ger Koopmans stelt met klem dat in dit akkoord ,,niets knetterrechts” te lezen is. ,,Het is een breed akkoord, met programmapunten die afkomstig zijn uit alle politieke geledingen.” Hij is benieuwd hoe het extraparlementaire experiment in de Limburgse Staten uitpakt. ,,Maar in wezen blijft de systematiek hetzelfde: GS stelt iets voor, PS beslist.”

Voor de komende vier jaar heeft de provincie 400 miljoen uitgetrokken voor nieuw beleid.


https://www.limburger.nl/(...)en-en-een-referendum
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 17:04:39 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187600220
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:27 schreef Gohf046 het volgende:
Ik ben daar absoluut geen voorstander van. Valt IMO niet echt te rijmen met het liberale karakter wat ze zichzelf aanmeten.
FvD is bij uitstek anti-liberaal, Baudet zal dat ook toegeven.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 17:13:21 #192
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187600346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 17:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

FvD is bij uitstek anti-liberaal, Baudet zal dat ook toegeven.
Zou je voorbeelden kunnen geven van standpunten van het FvD die anti-liberaal zijn? Want de voorbeelden die ik hierboven gaf zijn toch typische liberale voorbeelden of ben je het daar niet mee eens?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187600647
Ik ken alleen maar politiek duiders die FvD liberaal-conservatief noemen. Medeoprichter Otten is ook duidelijk een liberaal. Hiddema ook, trouwens. Baudet is gewoon zwalkend, de ene keer liberaal, de andere keer oerconservatief.

En FvD en Leefbaar Rotterdam presenteerden zich toen samen als "krachtvoer voor liberalen". https://nos.nl/artikel/21(...)-voor-liberalen.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 25 juni 2019 @ 17:43:17 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187600856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 17:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

FvD is bij uitstek anti-liberaal, Baudet zal dat ook toegeven.
Misschien maak ik de fout het FvD teveel te vereenzelvigen met Baudet. Laatstgenoemde ademt natuurlijk conservatisme, die was kind aan huis bij het conservatief cafe (opgericht door een SGP-er), al zijn politiek-filosofische inspiratiebronnen zijn conservatief (Toqueville, Hegel, Sprengler). De voorbeelden die jij gaf passen, met uitzondering van de decriminalisering van drugs, allemaal ook (en misschien wel beter) binnen de conservatieve opvatting (small government met name).

Waarschijnlijk herken je dat niet als zodanig omdat het conservatisme in Nederland politiek vooral werd afgevangen door de confessionelen van het CDA en haar voorlopers, die een beetje een eigen (iets linksere, neo-con achtige) draai aan het conservatisme hebben gegeven.

Wat versta jij onder liberaal? Vrijheid blijheid of klassiek liberalisme?
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 20:58:59 #195
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187604555
ashatenbroeke twitterde op dinsdag 25-06-2019 om 20:08:38 Een motie over pitspoezen in de Tweede Kamer. “Van mening dat alleen een enorme zeikerd of jaloerse social justice warrior een mooie vrouw als een probleem ziet.” FvD, VVD, Denk en PVV stemden voor. Wat een geestelijke armoede.(Via @HuubBellemakers) https://t.co/ZRtezzhowq reageer retweet




De onderdrukker en uitbuiting partijen laten zich weer kennen...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 25 juni 2019 @ 21:29:16 #196
236264 crew  capricia
pi_187605544
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
ashatenbroeke twitterde op dinsdag 25-06-2019 om 20:08:38 Een motie over pitspoezen in de Tweede Kamer. “Van mening dat alleen een enorme zeikerd of jaloerse social justice warrior een mooie vrouw als een probleem ziet.” FvD, VVD, Denk en PVV stemden voor. Wat een geestelijke armoede.(Via @:HuubBellemakers) https://t.co/ZRtezzhowq reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De onderdrukker en uitbuiting partijen laten zich weer kennen...
Ik las het ook.
Walgelijke motie.
Definitely not CIA
pi_187605805
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
ashatenbroeke twitterde op dinsdag 25-06-2019 om 20:08:38 Een motie over pitspoezen in de Tweede Kamer. “Van mening dat alleen een enorme zeikerd of jaloerse social justice warrior een mooie vrouw als een probleem ziet.” FvD, VVD, Denk en PVV stemden voor. Wat een geestelijke armoede.(Via @:HuubBellemakers) https://t.co/ZRtezzhowq reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De onderdrukker en uitbuiting partijen laten zich weer kennen...
Wat hebben die zetelaantallen ermee te maken? Hilarisch dat Denk voorstemt, blijkbaar zijn ze toch goed ingeburgerd :') Verder wat een non-issue. Sowieso is eigenlijk alles hieraan raar, als de FIA zo'n beslissing neemt waarom zou de Tweede Kamer zich daar dan mee bemoeien? Ik dacht dat rechtse partijen commerciele bedrijven juist ruimte willen geven om keuzes te maken in plaats van overheidshalve de keuzes te maken. Sowieso vind ik sportbeleid een rare keuze als je het alleen maar hebt over de aanwezigheid van pitspoezen ja ze zijn leuk om te zien maar dat heeft toch 0,0 met sport te maken. Daarbij die mening :') alsof er mensen zijn die mooie vrouwen als probleem zien. Echt zo'n typisch voorbeeld van kansloze framing, ik heb echt nog nooit iemand zo'n standpunt in zien nemen. Ik neem aan dat als er expres lelijke pitspoezen zouden komen om die mooie vrouwenhaters tevreden te stellen er nog steeds een motie van die gast zou komen.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 21:51:29 #198
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187606197
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 21:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat hebben die zetelaantallen ermee te maken?
Dat vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in die fracties.

quote:
Ik dacht dat rechtse partijen commerciele bedrijven juist ruimte willen geven om keuzes te maken in plaats van overheidshalve de keuzes te maken.
Dat is slechts een façade. Bij gelijkheid bevorderende uitkomsten, zoals een Soros of Google censuurbeleid, dan wil men ingrijpen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Klopkoek op 25-06-2019 22:00:19 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 26 juni 2019 @ 08:04:35 #199
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187611814
Die motie uberhaubt, volgens mij is het warme weer ze naar het hoofd gestegen :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187611846
Van Aalst wil gewoon een paar geile wijven zien, onderdeel van onze nationale traditie. Je bent toch geen jaloerse SJW?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_187612871
Neem aan dat deze partijen in het vervolg ook niet meer gaan zeiken als een universiteit van plan is vrouwen voorrang te geven bij het invullen van vacatures?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 26 juni 2019 @ 10:29:18 #202
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_187613284
Gek dat een partij die blijkbaar pleit voor minder overheid zich met het micromanagement van een commercieel sportevenement wil bezig houden.
Blaf me vol
  woensdag 26 juni 2019 @ 10:44:17 #203
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187613477
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
ashatenbroeke twitterde op dinsdag 25-06-2019 om 20:08:38 Een motie over pitspoezen in de Tweede Kamer. “Van mening dat alleen een enorme zeikerd of jaloerse social justice warrior een mooie vrouw als een probleem ziet.” FvD, VVD, Denk en PVV stemden voor. Wat een geestelijke armoede.(Via @:HuubBellemakers) https://t.co/ZRtezzhowq reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De onderdrukker en uitbuiting partijen laten zich weer kennen...
Ik heb echt geen enkel probleem met pitspoezen, maar de politiek die zich bemoeit met of die branche wel of geen pitspoezen heeft??? Dat vind ik echt not done.

Wat willen ze, verplicht vrouwen in sexy pakjes? Bij elke F1 wedstrijd moeten verplicht zoveel vrouwen van een bepaald uiterlijk met bepaalde kleding rondlopen? Hoe willen ze dit in regels gaan vatten?
Dat is best een beetje ziek te noemen zodra je dat in beleid wil vatten. Als regel wil stellen.

Dat is voor mij gelijk aan het verbieden vanuit politiek, dat mooie vrouwen in sexy pakjes niet mogen.
Politiek zou zich daar gewoonweg niet mee mogen bemoeien. Die moet zich bemoeien met wordt een werknemer volgens de regels normaal behandeld? En of dat nu die stratenmaker is of die pitspoes is niet hun zaak.

Regelgeving over branche specifieke zaken. Bescherming bv. Wat heeft die stratenmaker nodig om veilig zijn beroep uit te kunnen oefenen? Wat heeft die pitspoes nodig?
Moet de werkgever zonnebrandcreme vergoeden, make up vergoeden? Kniekappen vergoeden, schoenen met stalen neuzen vergoeden?

Dat is waar politiek over gaat. Die gaat niet over vul de ruimte tussen de grenzen. Maar gaat over die grenzen, tot waar en niet verder?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 26-06-2019 10:49:33 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187613496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:29 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Gek dat een partij die blijkbaar pleit voor minder overheid zich met het micromanagement van een commercieel sportevenement wil bezig houden.
Het is een motie van de PVV (niet van FvD dus). Daar kan je dan voor of tegen stemmen.
  woensdag 26 juni 2019 @ 10:51:10 #205
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_187613545
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:46 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Het is een motie van de PVV (niet van FvD dus). Daar kan je dan voor of tegen stemmen.
En in dit geval stemmen ze voor méér overheidsbemoeienis.
Blaf me vol
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juni 2019 @ 10:51:41 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187613550
Gaan we weer spijkers op laag water zoeken? *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187613569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:51 schreef Nattekat het volgende:
Gaan we weer spijkers op laag water zoeken? *O*
Je kan tegenwoordig ook al niet meer praten over een motie waar het FvD voor stemt?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_187613584
Ben wel benieuwd hoe de politiek denkt te gaan bepalen hoe een pitspoes er uit dient te zien. Dat gaat fantastische debatten opleveren
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juni 2019 @ 10:54:45 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187613586
quote:
5s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig ook al niet meer praten over een motie waar het FvD voor stemt?
Nee, we gaan spijkers op laag water zoeken om weer heerlijk te kunnen bashen *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187613595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, we gaan spijkers op laag water zoeken om weer heerlijk te kunnen bashen *O*
Welke spijkers worden nu gezocht dan, precies?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_187613601
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:51 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]

En in dit geval stemmen ze voor méér overheidsbemoeienis.
IK vind het ook een onzin motie. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je niet wil tegen stemmen.
De overheid zou zich niet met dit soort zaken bezig moeten houden, tenzij de vrijheid van vrouwen ingeperkt wordt door een deugorganisatie.
Onthouden van stemming was een betere optie geweest in mijn ogen. Maar dat kan denk ik niet?
  woensdag 26 juni 2019 @ 11:02:20 #212
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_187613660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, we gaan spijkers op laag water zoeken om weer heerlijk te kunnen bashen *O*
Ik zie eigenlijk alleen wat lacherige reacties, maar ja.
  woensdag 26 juni 2019 @ 11:03:22 #213
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187613671
Gaat het hier nu echt over die domme pitspoezen motie van de PVV? _O- De bodem is echt bereikt hoor, hahaha.
  woensdag 26 juni 2019 @ 11:43:44 #214
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187614165
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 11:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Gaat het hier nu echt over die domme pitspoezen motie van de PVV? _O- De bodem is echt bereikt hoor, hahaha.
Hoezo? Eindelijk kan het bewijs geleverd worden dat het FvD geen liberale partij is, anders hadden ze niet voor deze motie gestemd ~O> o|O
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187614226
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, we gaan spijkers op laag water zoeken om weer heerlijk te kunnen bashen *O*
Stemgedrag van een politieke partij bespreken in het topic van die politieke partij lijkt me juist helemaal prima.

Verder is het jouw interpretatie dat het bashen is, ik lees alleen kritische noten over dit standpunt van FvD.

Ben wel benieuwd ben jij persoonlijk voor of tegen overheidsbemoeienis mbt tot pitspoezen?
  woensdag 26 juni 2019 @ 12:24:09 #216
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187614810
Zelf ben ik van mening dat men lekker zelf moet kunnen beoalen wat ze wel of niet op hun evenementen doen.

Zo'n bedrijf heeft een bepaald imago in het hoofd en pitspoezen passen daar blijkbaar niet in. Daar mag je van vinden wat je wil, ook de politiek, maar ze moeten baas in eigen bedrijf blijven. Maar het is wel een onbeduidend kutmotietje dus of je je daar nou zo druk om moet maken...

Aan de andere kant legt het wel goed het populisme bloot van FvD. Wat domrechts vindt gaat voor de liberale principes
Laffe huichelaar
pi_187614823
quote:
5s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig ook al niet meer praten over een motie waar het FvD voor stemt?
Gelieve stoppen met het demoniseren van het FvD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187614844
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:24 schreef timmmmm het volgende:
Zelf ben ik van mening dat men lekker zelf moet kunnen beoalen wat ze wel of niet op hun evenementen doen.

Zo'n bedrijf heeft een bepaald imago in het hoofd en pitspoezen passen daar blijkbaar niet in. Daar mag je van vinden wat je wil, ook de politiek, maar ze moeten baas in eigen bedrijf blijven. Maar het is wel een onbeduidend kutmotietje dus of je je daar nou zo druk om moet maken...

Aan de andere kant legt het wel goed het populisme bloot van FvD. Wat domrechts vindt gaat voor de liberale principes
Bizar en treurig dat de VVD ook voor de motie stemde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 14:04:30 #219
236264 crew  capricia
pi_187616241
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bizar en treurig dat de VVD ook voor de motie stemde.
Juist de liberalen zouden dit geen taak van de politiek moeten vinden, idd.
Definitely not CIA
  woensdag 26 juni 2019 @ 14:07:10 #220
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187616277
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Juist de liberalen zouden dit geen taak van de politiek moeten vinden, idd.
Het liberale karakter van de VVD is altijd al betrekkelijk en rekbaar geweest. Conservatieve partij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 27 juni 2019 @ 20:27:55 #221
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187637193
tomjanmeeus twitterde op donderdag 27-06-2019 om 18:23:52 Voor wie dacht dat oud-PVV’ers nog steeds zo moeilijk werk vinden: ‘[De oud-PVV-gedeputeerde] ontving na afloop van zijn ambtstermijn voor 753.181 euro aan provinciale opdrachten.’ https://t.co/LAoiO8DNFp reageer retweet
De PVV hoort inmiddels ook bij het partijkartel? Lekker 8 ton bij elkaar graaien uit de provincie kas.

De connectie met de FvD is dat zij hier inmiddels in het bestuur zitten

[ Bericht 35% gewijzigd door capricia op 28-06-2019 00:32:00 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187641351
Als zelfrespecterende partij zou je bij voorbaat een motie met dit taalgebruik al moeten verwerpen vind ik. Wat een armoede.
pi_187643443
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
tomjanmeeus twitterde op donderdag 27-06-2019 om 18:23:52 Voor wie dacht dat oud-PVV’ers nog steeds zo moeilijk werk vinden: ‘[De oud-PVV-gedeputeerde] ontving na afloop van zijn ambtstermijn voor 753.181 euro aan provinciale opdrachten.’ https://t.co/LAoiO8DNFp reageer retweet
De PVV hoort inmiddels ook bij het partijkartel? Lekker 8 ton bij elkaar graaien uit de provincie kas.

De connectie met de FvD is dat zij hier inmiddels in het bestuur zitten

Er is geen connectie met FvD.
Jij bent een verspreider van nepnieuws.
pi_187655648
Thierry Baudet beweert bij Pauw dat een zonnepaneel pas na 120 jaar rendeert. Waar haalt hij deze leugens toch elke keer vandaan?
  vrijdag 28 juni 2019 @ 23:43:25 #225
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_187656324
Ik vind het treurig dat Baudet alleen maar blijft herhalen hoeveel het allemaal wel niet kost. Waarom komt hij dan niet met woorden, dat hij wel aan de volgende generatie wil denken maar dat het anders aangepakt moet worden.
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 00:43:16 #226
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187657231
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 23:14 schreef archito het volgende:
Thierry Baudet beweert bij Pauw dat een zonnepaneel pas na 120 jaar rendeert. Waar haalt hij deze leugens toch elke keer vandaan?
Wonderlijk inderdaad. Feitenvrij gezwam, de ander verwijten met pseudowetenschap te werken terwijl je zelf de algemene consensus over CO2 ontkent, en je gesprekspartner niet eens laten uitpraten. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187659864
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 23:14 schreef archito het volgende:
Thierry Baudet beweert bij Pauw dat een zonnepaneel pas na 120 jaar rendeert. Waar haalt hij deze leugens toch elke keer vandaan?
Dat is ooit, een jaar of 20 geleden, ergens een keer door de Britse overheid gesteld en dat blijft hij dan herhalen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_187660017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 23:14 schreef archito het volgende:
Thierry Baudet beweert bij Pauw dat een zonnepaneel pas na 120 jaar rendeert. Waar haalt hij deze leugens toch elke keer vandaan?
Zonnepanelen moeten ook gemaakt worden en daar is energie, water, etc. voor nodig. Bovendien worden bij de fabricage milieu belastende stoffen gebruikt.
En dan nog wat te doen met zonnepanelen na end of life.
Ik ben wel benieuwd hoe het plaatje eruit ziet als je verschillende energie bronnen naast elkaar legt.
pi_187660409
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:26 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Zonnepanelen moeten ook gemaakt worden en daar is energie, water, etc. voor nodig. Bovendien worden bij de fabricage milieu belastende stoffen gebruikt.
En dan nog wat te doen met zonnepanelen na end of life.
Ik ben wel benieuwd hoe het plaatje eruit ziet als je verschillende energie bronnen naast elkaar legt.
Dan moet je voor alle energie die opgewekt wordt met brandstof ook de winnings- en vervoerskosten mee rekenen. Een zonnepaneel moet 1 keer worden gemaakt en dan doet hij het jaren, bijvoorbeeld kolen moet je blijven winnen, elke dag weer. Het plaatje is dus dat hoe meer je mee rekent, hoe schoner een zonnepaneel is t.o.v. niet hernieuwbare energie. En een zonnepaneel is grotendeels recyclebaar, dus dat "end of life" valt mee.

En het terugverdienen heeft hier niks mee te maken: al die kosten die jij noemt zitten in de aanschafprijs en die verdien je in een jaar of 7 terug normaal gesproken als jij zonnepanelen koopt. Na die 7 jaar heb je dus winst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187660583
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan moet je voor alle energie die opgewekt wordt met brandstof ook de winnings- en vervoerskosten mee rekenen. Een zonnepaneel moet 1 keer worden gemaakt en dan doet hij het jaren, bijvoorbeeld kolen moet je blijven winnen, elke dag weer. Het plaatje is dus dat hoe meer je mee rekent, hoe schoner een zonnepaneel is t.o.v. niet hernieuwbare energie. En een zonnepaneel is grotendeels recyclebaar, dus dat "end of life" valt mee.

En het terugverdienen heeft hier niks mee te maken: al die kosten die jij noemt zitten in de aanschafprijs en die verdien je in een jaar of 7 terug normaal gesproken als jij zonnepanelen koopt. Na die 7 jaar heb je dus winst.
Het gaat dus niet om het persoonlijke rendement, maar het rendement t.o.v. andere energiebronnen. Dan wil ik nog wel eens zien hoe lang het duurt voordat je schoner bent t.o.v. bijv. gas.
Bovendien is het denk ik een utopie dat we met zonnepanelen e.d. in onze energiebehoefte kunnen voorzien, zeker als we straks allemaal een warmtepomp of iets dergelijks hebben.
Waar komt al die energie vandaan? Biomassa, gas, kolen ...?

Enige reële optie voor een beter milieu en CO2 reductie is m.i. consumptiegedrag aanpassen. Zolang dat niet gebeurt is het dweilen met de kraan open.
Nu is het verplaatsen van CO2 uitstoot e.d. naar andere landen en/of afkopen met klimaatstickers.
pi_187660760
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:23 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Het gaat dus niet om het persoonlijke rendement, maar het rendement t.o.v. andere energiebronnen. Dan wil ik nog wel eens zien hoe lang het duurt voordat je schoner bent t.o.v. bijv. gas.
Bovendien is het denk ik een utopie dat we met zonnepanelen e.d. in onze energiebehoefte kunnen voorzien, zeker als we straks allemaal een warmtepomp of iets dergelijks hebben.
Waar komt al die energie vandaan? Biomassa, gas, kolen ...?

Enige reële optie voor een beter milieu en CO2 reductie is m.i. consumptiegedrag aanpassen. Zolang dat niet gebeurt is het dweilen met de kraan open.
Nu is het verplaatsen van CO2 uitstoot e.d. naar andere landen en/of afkopen met klimaatstickers.
Volgens Wiebes is in 2030 70% van onze energie schoon, en dan met name uit wind en zon. Ik weet niet welk deel dan biomassa is, waar ik inderdaad ook niets in zie. Dat horen we komende week in het debat wel.

Ik denk dat een zonnepaneel al binnen een maand schoner is dan gas, trouwens. Zoveel kost het produceren van zonnepanelen ook weer niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187660907
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens Wiebes is in 2030 70% van onze energie schoon, en dan met name uit wind en zon. Ik weet niet welk deel dan biomassa is, waar ik inderdaad ook niets in zie. Dat horen we komende week in het debat wel.

Ik denk dat een zonnepaneel al binnen een maand schoner is dan gas, trouwens. Zoveel kost het produceren van zonnepanelen ook weer niet.
Je snapt hopelijk wel dat windmolens en zonnepanelen niet altijd energie leveren? Die 70% gaat nooit gehaald worden.

Dat laatste lijkt me complete onzin.
pi_187661016
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:53 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Je snapt hopelijk wel dat windmolens en zonnepanelen niet altijd energie leveren? Die 70% gaat nooit gehaald worden.

Dat laatste lijkt me complete onzin.
Die 70% komt van Wiebes, op het ministerie zijn ze niet achterlijk en dus hebben ze dat meegenomen. Ze rekenen gewoon met het rendement dat er bekend is..


En hoezo is dat laatste complete onzin? Hoeveel denk je dat een zonnepaneel maken kost? En dan met name aan niet recyclebaar spul, de zonnepaneel zelf is grotendeels recyclebaar en kun je dus redelijk oneindig blijven gebruiken. Aan niet hernieuwbaar is het vooral wat brandstof bij het proces van het maken en het vervoer, dat is niet zo veel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187661517
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:53 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Je snapt hopelijk wel dat windmolens en zonnepanelen niet altijd energie leveren? Die 70% gaat nooit gehaald worden.

Dat laatste lijkt me complete onzin.
Je zou bijvoorbeeld een overschot aan energie kunnen opslaan in waterstof voor momenten dat de zon niet schijnt. Zo zijn er vast tal van mogelijkheden en nog toekomstige ontwikkelingen die dat kunnen opvangen.
pi_187661539
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 00:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wonderlijk inderdaad. Feitenvrij gezwam, de ander verwijten met pseudowetenschap te werken terwijl je zelf de algemene consensus over CO2 ontkent, en je gesprekspartner niet eens laten uitpraten. _O-
Net zoals die 1000 miljard, ik vond het wel sterk dat Seegers hem er op wees dat hij kosten en investeringen niet op 1 hoop moet gooien. Olie moeten we nu ook kopen, dat zijn ook kosten. Zonnepanelen en windmolens leveren winst op.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 13:40:06 #236
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187662990
Ik ben oprecht benieuwd hoe we die 70% gaan halen. We komen nu net aan een paar procent. En dan tel ik bio massa niet mee aangezien dat en boekhoudkundige truc is waar verder weinig groen aan is.

En dat moet dan ook nog allemaal binnen 10 jaar. Ik wil het nog wel eens zien. Dat gaat je never nooit lukken met alleen wat zonnepanelen en windmolens.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 13:54:16 #237
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187663195
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:40 schreef Gohf046 het volgende:
Ik ben oprecht benieuwd hoe we die 70% gaan halen. We komen nu net aan een paar procent. En dan tel ik bio massa niet mee aangezien dat en boekhoudkundige truc is waar verder weinig groen aan is.

En dat moet dan ook nog allemaal binnen 10 jaar. Ik wil het nog wel eens zien. Dat gaat je never nooit lukken met alleen wat zonnepanelen en windmolens.
Stel dat per Nederlander gemiddeld 10.000 kWh elektriciteit gebruikt wordt (thuis, werk, openbare voorzieningen, vervoer etc., dus veel meer dan je eigen elektriciteitsrekening) Dan zijn er 40 zonnepanelen nodig om die jaarlijkse elektriciteitsbehoefte te voorzien. 1 hectare zonnevelden bestaat uit 3000 zonnepanelen. Dat betekent dat voor ruim 17 miljoen Nederlanders 250.000 hectare grond gebruikt moet worden om 100% duurzaam te zijn.

250.000 hectare is 2500 vierkante kilometer. Dat is 6 procent van het Nederlandse grondoppervlak (42.000 vierkante kilometer). Dit lijkt me wel wat te gortig en te veel inbreuk maken op Nederland.

Maar nu komt het: 1 windmolen op zee produceert evenveel energie als 10 hectare zonneveld. Laten we dan 3 procent van het Nederlandse grondoppervlak gebruiken voor zonnepark en de 'overige 3 procent' vervangen voor 12500 windmolens, waarvan de meeste op zee.

Zo moeten we er wel komen ergens rond 2050.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 29 juni 2019 @ 14:10:48 #238
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187663393
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Stel dat per Nederlander gemiddeld 10.000 kWh elektriciteit gebruikt wordt (thuis, werk, openbare voorzieningen, vervoer etc., dus veel meer dan je eigen elektriciteitsrekening) Dan zijn er 40 zonnepanelen nodig om die jaarlijkse elektriciteitsbehoefte te voorzien. 1 hectare zonnevelden bestaat uit 3000 zonnepanelen. Dat betekent dat voor ruim 17 miljoen Nederlanders 250.000 hectare grond gebruikt moet worden om 100% duurzaam te zijn.

250.000 hectare is 2500 vierkante kilometer. Dat is 6 procent van het Nederlandse grondoppervlak (42.000 vierkante kilometer). Dit lijkt me wel wat te gortig en te veel inbreuk maken op Nederland.

Maar nu komt het: 1 windmolen op zee produceert evenveel energie als 10 hectare zonneveld. Laten we dan 3 procent van het Nederlandse grondoppervlak gebruiken voor zonnepark en de 'overige 3 procent' vervangen voor 12500 windmolens, waarvan de meeste op zee.

Zo moeten we er wel komen ergens rond 2050.
Windmolens op zee is te goedkoop en daarmee bij voorbaat al minder intressant. Er moet natuurlijk wel lekker met belastingsgeld gesmeten worden he.

https://www.telegraaf.nl/(...)iljarden-opgestreken
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187664296
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 11:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die 70% komt van Wiebes, op het ministerie zijn ze niet achterlijk en dus hebben ze dat meegenomen. Ze rekenen gewoon met het rendement dat er bekend is..

En hoezo is dat laatste complete onzin? Hoeveel denk je dat een zonnepaneel maken kost? En dan met name aan niet recyclebaar spul, de zonnepaneel zelf is grotendeels recyclebaar en kun je dus redelijk oneindig blijven gebruiken. Aan niet hernieuwbaar is het vooral wat brandstof bij het proces van het maken en het vervoer, dat is niet zo veel.
Wiebes vind ik geent heel competent figuur. Over de rekensommetjes van ministeries hoeven we het al helemaal niet te hebben.

Dat laatste lijkt me onzin omdat gas een behoorlijk schone brandstof is en zowat iedereen daar de installatie al voor in huis heeft.
pi_187664351
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 11:48 schreef archito het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld een overschot aan energie kunnen opslaan in waterstof voor momenten dat de zon niet schijnt. Zo zijn er vast tal van mogelijkheden en nog toekomstige ontwikkelingen die dat kunnen opvangen.
Binnen tien jaar moet dat er allemaal zijn. En dan niet vergeten dat iedereen veel meer elektriciteit gaat verbruiken i.v.m. de warmtepomp e.d..
En dan ook nog al die tuinders en de industrie ... dat kan ons stroom infrastructuur helemaal niet aan.
pi_187664547
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 11:49 schreef archito het volgende:

[..]

Net zoals die 1000 miljard, ik vond het wel sterk dat Seegers hem er op wees dat hij kosten en investeringen niet op 1 hoop moet gooien. Olie moeten we nu ook kopen, dat zijn ook kosten. Zonnepanelen en windmolens leveren winst op.
Zegers kwam maar zuur over eigenlijk. Hij liet Baudet nauwelijks uitspreken. Dat het meer geld gaat kosten als wat de men nu zegt is voor mij vrij duidelijk.
Reken voor jezelf maar uit wat het kost om je huis CO2 neutraal te krijgen en reken je dan niet rijk met de voorgeschotelde energierekening want de overheid heeft nog steeds de belastingcenten nodig.
En hoe zit het met de die 4 miljard afrikanen? Waar gaan zij hun energie vandaan halen?
pi_187664571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:40 schreef Gohf046 het volgende:
Ik ben oprecht benieuwd hoe we die 70% gaan halen. We komen nu net aan een paar procent. En dan tel ik bio massa niet mee aangezien dat en boekhoudkundige truc is waar verder weinig groen aan is.

En dat moet dan ook nog allemaal binnen 10 jaar. Ik wil het nog wel eens zien. Dat gaat je never nooit lukken met alleen wat zonnepanelen en windmolens.
De enige manier is met boekhoudkundige truuks en dat doen we nu ook al. We produceren zelf nauwlijks groene energie. Certificatenhandel, dat is wat NL doet.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 15:28:02 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187664600
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:25 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Zegers kwam maar zuur over eigenlijk. Hij liet Baudet nauwelijks uitspreken. Dat het meer geld gaat kosten als wat de men nu zegt is voor mij vrij duidelijk.
Reken voor jezelf maar uit wat het kost om je huis CO2 neutraal te krijgen en reken je dan niet rijk met de voorgeschotelde energierekening want de overheid heeft nog steeds de belastingcenten nodig.
En hoe zit het met de die 4 miljard afrikanen? Waar gaan zij hun energie vandaan halen?
Welke 4 miljard Afrikanen? Zit je nu dingen te verzinnen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187664621
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:26 schreef sol1taire het volgende:

[..]

De enige manier is met boekhoudkundige truuks en dat doen we nu ook al. We produceren zelf nauwlijks groene energie. Certificatenhandel, dat is wat NL doet.
Op zich vind ik het prima dat we stroom zouden inkopen in Noorwegen van een waterkrachtcentrale. Maar dan moet er daar dus wel meer groene stroom worden geproduceerd en hier minder grijze. Dat is nu dus niet het geval en daar gaat het mis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187664699
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Welke 4 miljard Afrikanen? Zit je nu dingen te verzinnen?
Ja joh, die fokken zo hard dat ze binnen afzienbare tijd van 1,3 op 7 miljard zitten. En die komen allemaal hierheen. :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_187664790
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:25 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Zegers kwam maar zuur over eigenlijk. Hij liet Baudet nauwelijks uitspreken. Dat het meer geld gaat kosten als wat de men nu zegt is voor mij vrij duidelijk.
Reken voor jezelf maar uit wat het kost om je huis CO2 neutraal te krijgen en reken je dan niet rijk met de voorgeschotelde energierekening want de overheid heeft nog steeds de belastingcenten nodig.
Voor mijzelf: zoals het er nu uit ziet ga ik er met mijn energierekening zoals het er nu uit ziet al vrij snel op vooruit.

Maar veel belangrijker: Baudet kan en mag beweren dat het meer gaat kosten. Moet hij wel een normale berekening van een onafhankelijke instantie daar bij presenteren. Onderbuikgevoelens kun je niks mee in de politiek. Het kabinet en dus Segers ook hebben berekeningen. Daarbij je oren dicht stoppen en roepen "het kan niet", wat Baudet doet, is niet alleen slechte politiek, het doet me aan mijn zoontje van 4 denken. Verstandige mensen reageren niet zo.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187665063
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Welke 4 miljard Afrikanen? Zit je nu dingen te verzinnen?
Dat zijn cijfers van de VN, de Afrikaanse bevolking is binnen 30 jaar verdubbeld en wordt in 2100 geschat op 4,2 miljard.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-we-al-deze-monden
https://www.volkskrant.nl(...)oe-kan-dit~baea0e78/
pi_187665245
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Voor mijzelf: zoals het er nu uit ziet ga ik er met mijn energierekening zoals het er nu uit ziet al vrij snel op vooruit.

Maar veel belangrijker: Baudet kan en mag beweren dat het meer gaat kosten. Moet hij wel een normale berekening van een onafhankelijke instantie daar bij presenteren. Onderbuikgevoelens kun je niks mee in de politiek. Het kabinet en dus Segers ook hebben berekeningen. Daarbij je oren dicht stoppen en roepen "het kan niet", wat Baudet doet, is niet alleen slechte politiek, het doet me aan mijn zoontje van 4 denken. Verstandige mensen reageren niet zo.
Sorry hoor, maar wat jij doet is je kop in het zand steken.
Ik ben zo tussen de 20 en 30 duizend euro kwijt om m'n cv te vervangen voor een warmtepomp. Dan heb ik mogelijk een lagere energierekening, maar vergeet niet dat die nu al voornamelijk uit vastrecht en belastingen bestaat. De overheid heeft dat geld nodig en zal het dus op de een of andere manier alsnog bij de burger komen halen.
Dan moeten de bedrijven flink investeren. Ook die rekening komt via een omweg bij de consument terecht.
Hoe dan ook komen alle kosten bij de burger terecht. Wat Segers presenteerde was gewoon een grap. Dat heeft weinig met onderbuik te maken, dit is gewoon de realiteit.
Maar laat jij je vooral voorliegen door het kabinet. Wel een voordeel als je (goed)gelovig bent.
pi_187665278
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:47 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Dat zijn cijfers van de VN, de Afrikaanse bevolking is binnen 30 jaar verdubbeld en wordt in 2100 geschat op 4,2 miljard.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-we-al-deze-monden
https://www.volkskrant.nl(...)oe-kan-dit~baea0e78/
Laten we maar hopen dat er wat Afrikanen hier heen komen. Er komt hier een (enorme) bevolkingskrimp aan. Volgens de VN zijn er in 2020 net zo veel kinderen als nu.

https://www.trouw.nl/nieu(...)-de-feiten~b5139e66/

En dit artikel heeft het nog over 11 miljard, het nieuwste onderzoek (kan het even niet vinden) heeft het over 9 miljard mensen op de wereld in 2020. Lijkt me sterk dat daarvan 4 miljard Afrikaan zijn, maar zo wel dan moeten we hopen dat een deel hier wil komen om onze ouderen te verzorgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187665364
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:54 schreef sol1taire het volgende:

[..]


Ik ben zo tussen de 20 en 30 duizend euro kwijt om m'n cv te vervangen voor een warmtepomp.
Een warmtepomp kost zo'n 7.000 euro. Een hoop geld, maar geen 25.000. Waar al die onzin steeds vandaan komt vraag ik me af, want je kunt zelf in een winkel kijken waar je die dingen kunt bestellen.

Echt, dat gelieg over simpel na te kijken dingen van Baudet en zijn fans is echt verschrikkelijk. Straks gaan ze nog beweren dat de opbrengst van de zonnepanelen vandaag 0 is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187665411
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Laten we maar hopen dat er wat Afrikanen hier heen komen. Er komt hier een (enorme) bevolkingskrimp aan. Volgens de VN zijn er in 2020 net zo veel kinderen als nu.

https://www.trouw.nl/nieu(...)-de-feiten~b5139e66/

En dit artikel heeft het nog over 11 miljard, het nieuwste onderzoek (kan het even niet vinden) heeft het over 9 miljard mensen op de wereld in 2020. Lijkt me sterk dat daarvan 4 miljard Afrikaan zijn, maar zo wel dan moeten we hopen dat een deel hier wil komen om onze ouderen te verzorgen.
Er zijn zat Nederlanders die dat kunnen doen. Daarbij is vergrijzing een wereldwijd probleem.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_187665416
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een warmtepomp kost zo'n 7.000 euro. Een hoop geld, maar geen 25.000. Waar al die onzin steeds vandaan komt vraag ik me af, want je kunt zelf in een winkel kijken waar je die dingen kunt bestellen.
Allemachtig. Dat ding moet geinstalleerd worden. Ik heb vloerverwarming nodig en lage temperatuur radiotoren, extra isolatie etc. Een flink verbouwing als je weet waar je over praat.
Een vriend van mij is aannemer en die zegt ook gewoon dat huizen 30.000 duurder worden als er een warmtepomp in moet. Dan hebben we het over nieuwbouw.
pi_187665582
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:01 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Allemachtig. Dat ding moet geinstalleerd worden. Ik heb vloerverwarming nodig en lage temperatuur radiotoren, extra isolatie etc. Een flink verbouwing als je weet waar je over praat.
Een vriend van mij is aannemer en die zegt ook gewoon dat huizen 30.000 duurder worden als er een warmtepomp in moet. Dan hebben we het over nieuwbouw.
Verder zou ik maar afwachten, volgend jaar moet je gemeente bekend maken wat ze met jouw wijk van plan zijn, wie weet zijn er gewoon andere oplossingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 16:09:42 #254
236264 crew  capricia
pi_187665599
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Verder zou ik maar afwachten, volgend jaar moet je gemeente bekend maken wat ze met jouw wijk van plan zijn, wie weet zijn er gewoon andere oplossingen.
Precies.
Ik vind het tot nu toe allemaal heel erg meevallen. Maar goed, wij zitten al op het warmtenet, hebben nooit gas gehad.
Definitely not CIA
pi_187665642
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Laten we maar hopen dat er wat Afrikanen hier heen komen. Er komt hier een (enorme) bevolkingskrimp aan. Volgens de VN zijn er in 2020 net zo veel kinderen als nu.

https://www.trouw.nl/nieu(...)-de-feiten~b5139e66/

En dit artikel heeft het nog over 11 miljard, het nieuwste onderzoek (kan het even niet vinden) heeft het over 9 miljard mensen op de wereld in 2020. Lijkt me sterk dat daarvan 4 miljard Afrikaan zijn, maar zo wel dan moeten we hopen dat een deel hier wil komen om onze ouderen te verzorgen.
De afgelopen 70 jaar is de Afikaanse bevolking gestegen van 229 miljoen naar 1246 miljoen, een vrouw krijgt gemiddeld 5+ kinderen en in sommige landen meer dan 7 zoals in Nigeria, dat is ruim een vervijfvoudiging. De prognose van 4,2 miljard in 2100 lijkt me zeker niet onrealistisch in ieder geval.
pi_187665727
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:11 schreef Aquarii het volgende:

[..]

dat is ruim een vervijfvoudiging.
Die zin klopt natuurlijk niet, voor die 5 kinderen zijn 2 ouders nodig en dat is dus net iets meer dan den verdubbeling. En het aantal kinderen neemt al af sinds de afname van de kindersterfte. Waarschijnlijk gaat die afname hard doorzetten. Vroeger kregen ze 7 kinderen omdat er daarvan hooguit 2 dan volwassen werden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187665744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die zin klopt natuurlijk niet, voor die 5 kinderen zijn 2 ouders nodig en dat is dus net iets meer dan den verdubbeling. En het aantal kinderen neemt al af sinds de afname van de kindersterfte. Waarschijnlijk gaat die afname hard doorzetten. Vroeger kregen ze 7 kinderen omdat er daarvan hooguit 2 dan volwassen werden.
Van 229 miljoen naar 1246 miljoen is ruim een vervijfvoudiging.
pi_187665792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:15 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Van 229 miljoen naar 1246 miljoen is ruim een vervijfvoudiging.
Ah, sorry. Dan las ik dat verkeerd. Maar die groei komt deels doordat de kindersterfte dus is gestopt. En je ziet het al langzaam aanpassen aan dat feit, er komen steeds meer Afrikaanse gezinnen met gewoon 2 of 3 kinderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187665799
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:01 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Allemachtig. Dat ding moet geinstalleerd worden. Ik heb vloerverwarming nodig en lage temperatuur radiotoren, extra isolatie etc. Een flink verbouwing als je weet waar je over praat.
Een vriend van mij is aannemer en die zegt ook gewoon dat huizen 30.000 duurder worden als er een warmtepomp in moet. Dan hebben we het over nieuwbouw.
Nieuwe huizen worden geen 30.000 duurder van een warmtepomp. Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken waar die kosten in zouden zitten.
Als er vloerverwarming in zit werkt het zonder meer prima met een warmtepomp. Helemaal in een nieuwe woning waar dat perfect is in te integreren.

Ook in mijn woning uit 2003 was ik dat bedrag bij lange na niet kwijt.

Alleen m'n radiatoren heb ik laten vervangen door convectoren maar ook dat was niet perse nodig, het voordeel is alleen dat ik met een wat lagere aanvoer kan stoken en het rendement van de warmtepomp hoger is.

En ik wilde perse een split warmtepomp en de hele installatie in de garage, waardoor er gegraven moest worden, langere buizen aangelegd, etc. Maar ook dat is een persoonlijke wens, dat was niet nodig.
pi_187665877
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nieuwe huizen worden geen 30.000 duurder van een warmtepomp. Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken waar die kosten in zouden zitten.
Als er vloerverwarming in zit werkt het zonder meer. Helemaal in een nieuwe woning.

Ook in mijn woning uit 2003 was ik dat bedrag bij lange na niet kwijt.

Alleen m'n radiatoren heb ik laten vervangen door convectoren maar ook dat was niet perse nodig, het voordeel is alleen dat ik met een wat lagere aanvoer kan stoken en het rendement van de warmtepomp hoger is.

En ik wilde perse een split warmtepomp en de hele installatie in de garage, waardoor er gegraven moest worden, langere buizen aangelegd, etc. Maar ook dat is een persoonlijke wens, dat was niet nodig.
Tja, het is een aannemer die huizen bouwt. Wat weet hij er nou van?
Iedereen wil een split warmtepomp. Wat wou je anders?

Nu hebben we het nog niet eens over geluidsoverlast van de buitenunits in een gemiddelde woonwijk. Dat komt er ook nog bij.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 16:25:06 #261
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187665937
apjvalk twitterde op zaterdag 29-06-2019 om 14:58:30 Thierry Baudet in Gouda over het kolonialisme: 'Er wordt in negatieve termen over gesproken, maar het was een geweldig project dat we aangingen. We durfden te dromen, we zijn die droom kwijtgeraakt.' reageer retweet
Zijn ware aard.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187665961
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:22 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Tja, het is een aannemer die huizen bouwt. Wat weet hij er nou van?
Het is een lulverhaal. Je komt opgeteld gewoon niet op ¤30.000 aan aanpassingen / meerprijs tenzij je genaaid wordt.

quote:
Iedereen wil een split warmtepomp. Wat wou je anders?
Eh... monoblock? Er worden heel veel monoblock systemen geleverd bij nieuwbouw. Met split ben je flexibeler in plaatsing en de grootte van de boiler maar ook dan is de meerprijs een keer ¤2000 en dan houdt het ook wel op.

quote:
Nu hebben we het nog niet eens over geluidsoverlast van de buitenunits in een gemiddelde woonwijk. Dat komt er ook nog bij.
Dat is een andere discussie. Wel terecht maar staat los van de bedragen.
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 16:26:54 #263
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187665987
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:22 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Tja, het is een aannemer die huizen bouwt. Wat weet hij er nou van?
Iedereen wil een split warmtepomp. Wat wou je anders?

Nu hebben we het nog niet eens over geluidsoverlast van de buitenunits in een gemiddelde woonwijk. Dat komt er ook nog bij.
Nouja. Op heel veel plekken wil men werk gaan maken van warmtenetten. T is niet dat iedereen aan de warmtepomp moet. Bovendien is isoleren een verstandiger eerste stap en daar komen subisidies en leermogelijkheden voor.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187666073
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is een lulverhaal. Je komt opgeteld gewoon niet op ¤30.000 aan aanpassingen / meerprijs tenzij je genaaid wordt.
[..]

Eh... monoblock? Er worden heel veel monoblock systemen geleverd bij nieuwbouw. Met split ben je flexibeler in plaatsing en de grootte van de boiler maar ook dan is de meerprijs een keer ¤2000 en dan houdt het ook wel op.
[..]

Dat is een andere discussie. Wel terecht maar staat los van de bedragen.
Het is geen lulverhaal ... aannemers maken kosten en rekenen die dubbel en dwars door aan de koper. Het is niet alleen een warmtepomp, maar ook de vloerverwarmingen e.d..

Met een monoblock kan je niet je hele huis verwarmen, om over het esthetische aspect nog maar te zwijgen. Bovendien moet je dan ook nog iets verzinnen om warm water voor douchen e.d. te produceren.

Verder heeft ook nog niemand een antwoord op hoe het zit met de belastingen die onze overheid straks gaat mislopen als het allemaal doorgaat. Wie gaat dat betalen?
pi_187666190
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:26 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Nouja. Op heel veel plekken wil men werk gaan maken van warmtenetten. T is niet dat iedereen aan de warmtepomp moet. Bovendien is isoleren een verstandiger eerste stap en daar komen subisidies en leermogelijkheden voor.
Die subsidies en warmtenetten betalen wij ook allemaal.
Uiteraard is isoleren een goede stap en sowieso aan te raden. Maar ja, je moet van het gas af.
pi_187666204
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:30 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Het is geen lulverhaal ... aannemers maken kosten en rekenen die dubbel en dwars door aan de koper. Het is niet alleen een warmtepomp, maar ook de vloerverwarmingen e.d..
Vloerverwarming is niet duur. Zelfs achteraf infrezen was voor mijn woning maar ¤1800.
Bij een nieuwe woning kan je dat directe meestorten in de vloer, dus nog goedkoper.

Nogmaals, het is een lulverhaal.

quote:
Met een monoblock kan je niet je hele huis verwarmen, om over het esthetische aspect nog maar te zwijgen. Bovendien moet je dan ook nog iets verzinnen om warm water voor douchen e.d. te produceren.
Wat een bullshit... _O- Mono's zijn met exact dezelfde vermogens leverbaar, zoals bijvoorbeeld de: https://www.alklima.nl/pr(...)set-verwarmen/pc75v/

Je warm water voorraad is wel beperkt tot meestal 200 liter, dat is een keuze.
Wil je meer warm water dan ga je voor een split met een los boilervat.

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

quote:
Verder heeft ook nog niemand een antwoord op hoe het zit met de belastingen die onze overheid straks gaat mislopen als het allemaal doorgaat. Wie gaat dat betalen?
Nou?

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 29-06-2019 16:39:55 ]
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 16:34:59 #267
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187666215
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:33 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Die subsidies en warmtenetten betalen wij ook allemaal.
Uiteraard is isoleren een goede stap en sowieso aan te raden. Maar ja, je moet van het gas af.
Uiteindelijk betalen we alles zelf. Ook als je olie en gas blijft stoken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187666338
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nieuwe huizen worden geen 30.000 duurder van een warmtepomp. Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken waar die kosten in zouden zitten.
Als er vloerverwarming in zit werkt het zonder meer prima met een warmtepomp. Helemaal in een nieuwe woning waar dat perfect is in te integreren.

Ook in mijn woning uit 2003 was ik dat bedrag bij lange na niet kwijt.

Alleen m'n radiatoren heb ik laten vervangen door convectoren maar ook dat was niet perse nodig, het voordeel is alleen dat ik met een wat lagere aanvoer kan stoken en het rendement van de warmtepomp hoger is.

En ik wilde perse een split warmtepomp en de hele installatie in de garage, waardoor er gegraven moest worden, langere buizen aangelegd, etc. Maar ook dat is een persoonlijke wens, dat was niet nodig.
Lees dit topic nog eens door
WGR / Nieuwbouwhuis met gasaansluiting
pi_187666478
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:40 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lees dit topic nog eens door
WGR / Nieuwbouwhuis met gasaansluiting
Ja, en dan? Juni 2018... woningen met lopende vergunningen die ineens ook zonder gas en met warmtepomp opgeleverd konden worden en afzetters van bouwbedrijven die daar woekerprijzen voor vroegen.

Nogmaals: zo'n meerprijs is simpelweg niet te verantwoorden, helemaal niet bij een woning die je nu koopt.
pi_187666538
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vloerverwarming is niet duur. Zelfs achteraf infrezen was voor mijn woning maar ¤1800.
Bij een nieuwe woning kan je dat directe meestorten in de vloer, dus nog goedkoper.

Nogmaals, het is een lulverhaal.
[..]

Wat een bullshit... _O- Mono's zijn met exact dezelfde vermogens leverbaar.

Je warm water voorraad is wel beperkt tot meestal 200 liter, dat is een keuze.
Wil je meer warm water dan ga je voor een split met een los boilervat.

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
[..]

Nou?
Hier zat ik mis inderdaad, ik dacht dat je het over een alles in 1 unit had zoals een airco die je gebruikt om een ruimte te verwarmen/koelen.
Maar wat is dan je punt hiermee? Je hebt dan gewoon dezelfde kosten en benodigde aanpassingen.
pi_187666576
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:45 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hier zat ik mis inderdaad, ik dacht dat je het over een alles in 1 unit had zoals een airco die je gebruikt om een ruimte te verwarmen/koelen.
Maar wat is dan je punt hiermee? Je hebt dan gewoon dezelfde kosten en benodigde aanpassingen.
Wat zijn de "aanpassingen" en wat kosten die per aanpassing?

Want in een moderne woning kan zo'n warmtepomp praktisch zo aan het CV-circuit gehangen worden. Groep erbij in de meterkast en gaan.

Qua isolatie is het ook niet spannend, ik draai een warmtepomp zonder aanpassingen aan isolatie in een woning uit 2003... dat moet anno 2019 zeker lukken...
pi_187666595
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, en dan? Juni 2018... woningen met lopende vergunningen die ineens ook zonder gas en met warmtepomp opgeleverd konden worden en afzetters van bouwbedrijven die daar woekerprijzen voor vroegen.

Nogmaals: zo'n meerprijs is simpelweg niet te verantwoorden, helemaal niet bij een woning die je nu koopt.
Jouw prijzen zijn ook van 2018.....

Nog nooit een nieuwbouwwoning in een project gekocht waarschijnlijk ?
pi_187666620
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:48 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jouw prijzen zijn ook van 2018.....

Nog nooit een nieuwbouwwoning in een project gekocht waarschijnlijk ?
Je kan nu alleen nog nieuwe woningen kopen die opgeleverd worden zonder gas (indien vergunning na 1 juli 2018), dus wat is je punt eigenlijk?

Dat woningen duurder geworden zijn omdat de vraag fors is toegenomen is geen verrassing, die trend was al enige tijd gaande.

Maar nogmaals: hoe kom jij dan op een ¤30.000 voor een warmtepomp in een nieuwbouwwoning? Gouden leidingen?
pi_187666657
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan nu alleen nog nieuwe woningen kopen die opgeleverd worden zonder gas (indien vergunning na 1 juli 2018), dus wat is je punt eigenlijk?
Dat de meerprijs voor een dergelijke woning 30.000 euro is en dat je het te gemakkelijk afdoet als een lulverhaal.
pi_187666677
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:51 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Dat de meerprijs voor een dergelijke woning 30.000 euro is en dat je het temakkelijk afoet als een lulverhaal.
Wat is er anders aan de woning als er een warmtepomp in moet?
Wat kosten die aanpassingen per stuk?

Ik heb hier letterlijk een warmtepomp die aan m'n oude CV-circuit hangt, extra buizen getrokken naar de garage, een grote split unit, een los boilervat, een los buffervat en allemaal Jaga convectoren beneden en boven, een nieuwe meterkast en ik kom bij lange na niet aan die ¤30.000

Waarom zou een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning die toe kan met een veel lichtere 5kW warmtepomp (kan al op 1-fase) en standaard vloerverwarming, waar ook nog eens subsidie op zit ineens ¤30.000 moeten kosten?
pi_187666733
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat zijn de "aanpassingen" en wat kosten die per aanpassing?

Want in een moderne woning kan zo'n warmtepomp praktisch zo aan het CV-circuit gehangen worden. Groep erbij in de meterkast en gaan.

Qua isolatie is het ook niet spannend, ik draai een warmtepomp zonder aanpassingen aan isolatie in een woning uit 2003... dat moet anno 2019 zeker lukken...
Voor mijn huis extra isolatie, vloerverwarming (woonkamer/keuken en badkamer en lage temperatuurverwarmingen, extra groep en dan nog een plek zien te vinden. Afhankelijk daarvan nog flink wat leidingwerk en reparatie van plafonds e,d,.
Verder stookgedrag aanpassen, want de temp. laten afzakken naar 15 graden in de winter is dan geen optie meer.

Zoals gezegd laat ik de geluidsoverlast nog maar even buiten beschouwing en verwacht ik dat de energierekening voor mij niet lager wordt aangezien ik nu al een zeer lage rekening heb.
pi_187666780
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:54 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Voor mijn huis extra isolatie, vloerverwarming (woonkamer/keuken en badkamer en lage temperatuurverwarmingen, extra groep en dan nog een plek zien te vinden. Afhankelijk daarvan nog flink wat leidingwerk en reparatie van plafonds e,d,.
Verder stookgedrag aanpassen, want de temp. laten afzakken naar 15 graden in de winter is dan geen optie meer.

Tuurlijk, dat kan. Maar dat is dan geen nieuwbouwwoning.
En isoleren heeft ook dezelfde voordelen als je gas stookt: je gebruikt minder.

En inderdaad, doorgaans laat je een warmtepomp 24/7 doorpruttelen, dan is hij het meest efficiënt.

quote:
Zoals gezegd laat ik de geluidsoverlast nog maar even buiten beschouwing en verwacht ik dat de energierekening voor mij niet lager wordt aangezien ik nu al een zeer lage rekening heb.
Als je rekening nu laag is, dan is de isolatie zo slecht nog niet.
pi_187666818
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat is er anders aan de woning als er een warmtepomp in moet?
Wat kosten die aanpassingen per stuk?

Ik heb hier letterlijk een warmtepomp die aan m'n oude CV-circuit hangt, extra buizen getrokken naar de garage, een grote split unit, een los boilervat, een los buffervat en allemaal Jaga convectoren beneden en boven, een nieuwe meterkast en ik kom bij lange na niet aan die ¤30.000

Waarom zou een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning die toe kan met een veel lichtere 5kW warmtepomp (kan al op 1-fase) en standaard vloerverwarming, waar ook nog eens subsidie op zit ineens ¤30.000 moeten kosten?
Hou daar toch eens mee op, jouw situatie is totaal niet representatief voor de gemiddelde Nederlander.
En lees het desbetreffende topic nog eens door!
pi_187666876
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:57 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Hou daar toch eens mee op, jouw situatie is totaal niet representatief voor de gemiddelde Nederlander.
En lees het desbetreffende topic nog eens door!
Ik heb zelf 20x meegepost in dat topic, dat hoef ik niet nog een keer helemaal door te lezen.

Leg mij uit:

Als je nu een nieuwbouwwoning zou hebben die ontworpen is voor een CV-ketel en die vervang je door een warmtepomp, je legt een extra groep aan, de subsidie gaat er nog af, je legt vloerverwarming aan, waar zit dan die ¤30.000 in?
pi_187666927
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb zelf 20x meegepost in dat topic, dat hoef ik niet nog een keer helemaal door te lezen.

Leg mij uit:

Als je nu een nieuwbouwwoning zou hebben die ontworpen is voor een CV-ketel en die vervang je door een warmtepomp, je legt vloerverwarming aan, waar zit dan die ¤30.000 in?
Heb jij ooit een nieuwbouwwoning in een project gekocht ?
pi_187666942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat kan. Maar dat is dan geen nieuwbouwwoning.

Klopt, maar de kans is dan ook groot dat een nieuwbouwwoning uitgerust wordt met een water-water systeem en dat is aanzienlijk duurder. De reden hiervoor zal o.a. geluidsoverlast zijn.
Die 30.000 euro klopt wel.

quote:
En isoleren heeft ook dezelfde voordelen als je gas stookt: je gebruikt minder.

En inderdaad, doorgaans laat je een warmtepomp 24/7 doorpruttelen, dan is hij het meest efficiënt.
[..]

Als je rekening nu laag is, dan is de isolatie zo slecht nog niet.
Klopt, maar als ik met 50 graden ga stoken wordt het toch niet warm. Het lukt me nu net aan met 60 graden en dat alleen omdat ik maar tot 18 graden stook en het zelf niet erg vind om een uur te wachten tot de temp. van 15 naar 17 graden opgelopen is.
pi_187666943
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:01 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Heb jij ooit een nieuwbouwwoning in een project gekocht ?
Nogmaals: waar zit dat prijsverschil van ¤30.000 in?
Dat aannemers afzetters zijn weten we. Maar echt, waar zit dat prijsverschil in?
pi_187666969
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nogmaals: waar zit dat prijsverschil van ¤30.000 in?
Nogmaals, heb jij ooit een nieuwbouwwoning in een project gekocht?
pi_187666994
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:04 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Nogmaals, heb jij ooit een nieuwbouwwoning in een project gekocht?
Je kan het dus ook niet uitleggen en verschuilt je achter het zelfde lulverhaal als de aannemer "ja, we moeten zoveel aanpassen, duur duur".

Nogmaals: hoe maak je van een warmtepomp + vloerverwarming + groep aanpassing - subisdie die in totaal ¤10.000 kosten een bedrag van ¤30.000 ???
pi_187667057
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan het dus ook niet uitleggen en verschuilt je achter het zelfde lulverhaal als de aannemer "ja, we moeten zoveel aanpassen, duur duur".

Nogmaals: hoe maak je van een warmtepomp + vloerverwarming + groep aanpassing - subisdie die in totaal ¤10.000 kosten een bedrag van ¤30.000 ???
Tja, de aannemer bepaalt de prijs. Voor de meeste projecten is het voor jou 100 anderen.
Maar je hebt waarschijnlijk nog nooit een woning in een nieuwbouwproject gekocht.
pi_187667080
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:09 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, de aannemer bepaalt de prijs. Voor de meeste projecten is het voor jou 100 anderen.
Maar je hebt waarschijnlijk nog nooit een woning in een nieuwbouwproject gekocht.
Kijk, nu komt de aap uit de mouw: schaarste en weinig keuze.

Heeft niets te maken met wat de meerprijs van een warmtepomp is, terwijl die er anno 2019 toch sowieso al in komt aangezien je niet op het gas wordt aangesloten.

En dan nog 2 schaampaneeltjes op het dak en we voldoen weer aan de labels.
pi_187667188
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kijk, nu komt de aap uit de mouw: schaarste en weinig keuze.

Heeft niets te maken met wat de meerprijs van een warmtepomp is, terwijl die er anno 2019 toch sowieso al in komt aangezien je niet op het gas wordt aangesloten.

En dan nog 2 schaampaneeltjes op het dak en we voldoen weer aan de labels.
Wat dat betreft heeft de klimaatlobby goed zijn werk gedaan.
Er gaan weer een paar mensen hier schandalig rijk van worden.

En een hoop mensen worden nog verder de armoede in geduwd....
pi_187667258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:20 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft de klimaatlobby goed zijn werk gedaan.
Er gaan weer een paar mensen hier schandalig rijk van worden.

En een hoop mensen worden nog verder de armoede in geduwd....
Mede dank aan Groenlinks, SP en de PVDA.
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 17:38:56 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187667398
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:28 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Mede dank aan Groenlinks, SP en de PVDA.
Die geen van allen regeren en dit akkoord niet opgesteld hebben. Raar verhaal wel dat je oppositie partijen de schuld geeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187667422
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die geen van allen regeren en dit akkoord niet opgesteld hebben. Raar verhaal wel dat je oppositie partijen de schuld geeft.
Die straks allemaal voor dit beleid gaan stemmen.
En er staat "mede" , zeker van de socialisten had ik wat dat betreft een beter beleid verwacht.
pi_187667695
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nogmaals: waar zit dat prijsverschil van ¤30.000 in?
Dat aannemers afzetters zijn weten we. Maar echt, waar zit dat prijsverschil in?
Jij gaat uit van water-lucht systemen. In veel gevallen zal er voor water-water gekozen worden.
pi_187668626
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 18:02 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Jij gaat uit van water-lucht systemen. In veel gevallen zal er voor water-water gekozen worden.
In de praktijk minder vaak dan gedacht, het scheelt ook zo'n 8.000 tot 12.000 aan kosten die je eigenlijk niet terugverdient.

pi_187668645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:54 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Voor mijn huis extra isolatie, vloerverwarming (woonkamer/keuken en badkamer en lage temperatuurverwarmingen, extra groep en dan nog een plek zien te vinden. Afhankelijk daarvan nog flink wat leidingwerk en reparatie van plafonds e,d,.
Verder stookgedrag aanpassen, want de temp. laten afzakken naar 15 graden in de winter is dan geen optie meer.

Zoals gezegd laat ik de geluidsoverlast nog maar even buiten beschouwing en verwacht ik dat de energierekening voor mij niet lager wordt aangezien ik nu al een zeer lage rekening heb.
Als je, zoals de meeste bestaande woningen, over gaat op een warmtenet en zoals de meeste oudere woningen ook nog eens op een 70 graden net, dan heb je helemaal geen extra isolatie of andere verwarmingen nodig. Al kan het geen kwaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187668738
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:56 schreef capricia het volgende:
hendrikotten3 twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 16:35:11 Vereerd met mijn benoeming tot Voorzitter van de Commissie Financiën v.d. @:EersteKamer Tijdens de vergadering vandaag besloot de commissie om Minister @:WBHoekstra en Staatssecretaris @:Menno_Snel nog vóór de zomer uit te nodigen om de belangrijkste kwesties met de EK te bespreken. https://t.co/B3gp5TcNIi reageer retweet
Gefeliciteerd Henk Otten!
Forum heeft een commissievoorzitter. ^O^
_O- _O- _O-

En ik mijzelf afvragen waarom de VVD en FvD samen wouden werken. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2019 19:14:18 ]
  zaterdag 29 juni 2019 @ 19:48:20 #295
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187669369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:41 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Die straks allemaal voor dit beleid gaan stemmen.
En er staat "mede" , zeker van de socialisten had ik wat dat betreft een beter beleid verwacht.
Wat is dit nou voor dom gelul. Al zouden die linkse partijen tegen stemmen, dan nog is er voldoende steun vanuit de huidige coalitie. Tsjongejongejonge.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 29-06-2019 19:57:05 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187669459
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor dom gelul. Al zouden die linkse partijen tegen stemmen, dan nog zijn er voldoende steun vanuit de huidige coalitie. Tsjongejongejonge.
Voor die partijen gaan de huidige maatregelen nog niet ver genoeg, maar ze gaan waarschijnlijk wel ermee instemmen.
De coalitie heeft geen meerderheid in de Eerste Kamer.

Dit is POL, ik verwacht hier argumenten in plaats van gescheld.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 19:56:40 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187669498
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:54 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Voor die partijen gaan de huidige maatregelen nog niet ver genoeg, maar ze gaan waarschijnlijk wel ermee instemmen.
De coalitie heeft geen meerderheid in de Eerste Kamer.

Dit is POL, ik verwacht hier argumenten in plaats van gescheld.
Ik scheld niet. Ik kwalificeer gewoon de inhoud van posts.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187669502
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je, zoals de meeste bestaande woningen, over gaat op een warmtenet en zoals de meeste oudere woningen ook nog eens op een 70 graden net, dan heb je helemaal geen extra isolatie of andere verwarmingen nodig. Al kan het geen kwaad.
Dan betaal je je toch scheel, omdat de prijs van de energie is gekoppeld aan de gasprijs en je vastzit aan een monopolist.
pi_187669524
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik scheld niet. Ik kwalificeer gewoon de inhoud van posts.
Ik zal mij maar niet verlagen tot een dergelijk niveau, maar je posts zijn nu niet erg inhoudsvol mild gesproken.
pi_187669683
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:56 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Dan betaal je je toch scheel, omdat de prijs van de energie is gekoppeld aan de gasprijs en je vastzit aan een monopolist.
Tja, dat is de vraag. Die koppeling zal losgelaten worden, waarschijnlijk (als het land van het gas af is, is die koppeling onlogisch). Er zijn inderdaad een paar wijken in Nederland waar er over de prijs van de stadsverwarming of het warmtenet geklaagd wordt, maar de meeste wijken gaat het prima. Ik ken wel meer mensen met stadsverwarming een nooit gehoord dat die zich nu zo scheel betalen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187669802
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, dat is de vraag. Die koppeling zal losgelaten worden, waarschijnlijk (als het land van het gas af is, is die koppeling onlogisch). Er zijn inderdaad een paar wijken in Nederland waar er over de prijs van de stadsverwarming of het warmtenet geklaagd wordt, maar de meeste wijken gaat het prima. Ik ken wel meer mensen met stadsverwarming een nooit gehoord dat die zich nu zo scheel betalen.
Tja, jij bent nog goed van vertrouwen. Die koppelingen zijn er nog steeds en ik heb niet het vertrouwen dat het veel gunstiger gaat worden.

Ik ken ook mensen met stadsverwarming en met blokverwarming, die waren er nu zacht gezegd niet zo heel blij mee.
Ken ook mensen met blokverwarming die hun energienota zagen kelderen na het ophangen van een eigen cv ketel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')