abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2019 @ 14:48:27 #1
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186010092
Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.

tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00 Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinken

Hier weer verder, en niet mijn OP

[ Bericht 59% gewijzigd door Gehenna op 03-04-2019 15:33:42 ]
Robert Moog died for our synths
pi_186010228
Beetje matige OP wel Gehenna.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_186010230
Ik doe melding van een indoctrinerende leraar

Hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap.

Hij strooit al jaren in de leslokalen met zijn rechtse praatjes.
Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf rechtse jongeren verder indoctrineert in de rechtse leer en de jihad tegen migranten. links, cultuurmarxisten, gematigd rechts aanvoert.
  woensdag 3 april 2019 @ 14:55:00 #4
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186010256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet provoceert graag. Vooral als andere hem vertellen dat ie dat woord vooral niet mag gebruiken.
Als hij met dergelijk taalgebruik je in de hoek van extreem rechts en fascisten wordt gedrukt, en je gaat er meer door met als enige reden 'lekker een beetje pesten', dan is dat wel erg kinderachtig, bedenkelijk en - voor z'n aanhang die dat blijkbaar niet erg vindt allemaal - ook bijzonder contra-productief.
pi_186010261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]

Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf met zijn rechtse jongeren indoctrineert.
Ach, gewoon een man die veel weet over filosofie.... Vraag me af of hij weleens nadenkt over meer praktische zaken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 3 april 2019 @ 14:56:04 #6
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186010282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef ludovico het volgende:
Beetje matige OP wel Gehenna.
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:48 schreef Gehenna het volgende:
niet mijn OP
pi_186010293
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:56 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[..]

Wel jouw OP, staat toch jouw UI naast jonge! :(
  woensdag 3 april 2019 @ 15:00:45 #8
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186010430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]

Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf rechtse jongeren verder indoctrineert in de rechtse leer en de jihad tegen migranten. links, cultuurmarxisten, gematigd rechts aanvoert.
Kan me herinneren dat er jaren geleden iemand was die hele epistels schreef over Cliteur en de Leidse Rechtenfaculteit, kan alleen niet meer op de naam komen.

Het was een vrouw dacht ik, iemand die weet wie ik bedoel toevallig?
  woensdag 3 april 2019 @ 15:35:33 #9
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186011229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wel jouw OP, staat toch jouw UI naast jonge! :(
Vorige topic werd er behoorlijk in geknipt zag ik net. Dus heb nu de originele OP er weer in gezet. Die ook niet van mij was :P
  woensdag 3 april 2019 @ 15:53:45 #10
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186011628
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat er jaren geleden iemand was die hele epistels schreef over Cliteur en de Leidse Rechtenfaculteit, kan alleen niet meer op de naam komen.

Het was een vrouw dacht ik, iemand die weet wie ik bedoel toevallig?
Laat maar, ik heb het al. Maria Trepp heet ze.

Voor wie het interesseert, hier is het allemaal begonnen. http://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm
  woensdag 3 april 2019 @ 19:52:29 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186017216
Ben ik nou dom of bevestigt dit nou juist wat Thierry zegt?

https://www.rd.nl/al-1000(...)gen-baudet-1.1558679
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 3 april 2019 @ 19:59:13 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186017415
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:52 schreef Nikonlover het volgende:
Ben ik nou dom
Ja.
quote:
of bevestigt dit nou juist wat Thierry zegt?

https://www.rd.nl/al-1000(...)gen-baudet-1.1558679
Nee.

Ik zie dit op geen enkele manier als een bevestiging van iets dat Baudet gezegd heeft. Op welke dingen die hij gezegd zou hebben doel je nu, en waarom zou de grote steun onder academici voor deze open brief die dingen bevestigen?
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:01:30 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186017474
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Nee.

Ik zie dit op geen enkele manier als een bevestiging van iets dat Baudet gezegd heeft. Op welke dingen die hij gezegd zou hebben doel je nu, en waarom zou de grote steun onder academici voor deze open brief die dingen bevestigen?
Dat ze allemaal links zijn
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 3 april 2019 @ 20:09:42 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186017652
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ah, duidelijk.

Dan blijft het antwoord: nee. Immers, ongeacht je persoonlijke voorkeur voor partijen in een bepaalde plek van het politieke spectrum zou je je afkeur moeten uitspreken over zo'n onzalig plan waarmee je een sfeer van samenzweringen en complotten creëert en docenten en wetenschap(pers) diskwalificeert.
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:17:49 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186017849
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah, duidelijk.

Dan blijft het antwoord: nee. Immers, ongeacht je persoonlijke voorkeur voor partijen in een bepaalde plek van het politieke spectrum zou je je afkeur moeten uitspreken over zo'n onzalig plan waarmee je een sfeer van samenzweringen en complotten creëert en docenten en wetenschap(pers) diskwalificeert.
Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren. Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:30:41 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186018180
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren.
Hoe dat zo?
quote:
Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
Leuk, (niet concrete maar suggestieve) anekdotische bewijsvoering *O* . Vertel, wat heb je meegemaakt? En (hoe) houdt dat verband met dat diskwalificeren?
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:34:30 #17
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186018266
De voornamelijke reden dat docenten wel eens uithalen richting de FvD of PVV is - mijn inziens - dat die beide partijen nogal eens wetenschap ontkennende standpunten en stellingen hebben.

Daarmee zijn die leraren niet ineens (extreem) links, of rechts of wat dan ook. Ze verdedigden het fundament van het onderwijs, namelijk: wetenschap. Geheel terecht ook, als je onzin uitkraamt moet je niet de Calimero uithangen als mensen je daarop wijzen, of je niet serieus nemen.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:36:30 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186018315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:34 schreef Gehenna het volgende:
De voornamelijke reden dat docenten wel eens uithalen richting de FvD of PVV is - mijn inziens - dat die beide partijen nogal eens wetenschap ontkennende standpunten en stellingen hebben.

Daarmee zijn die leraren niet ineens (extreem) links, of rechts of wat dan ook. Ze verdedigden het fundament van het onderwijs, namelijk: wetenschap. Geheel terecht ook, als je onzin uitkraamt moet je niet de Calimero uithangen als mensen je daarop wijzen, of je niet serieus nemen.
Dat valt reuze mee. Wat klimaat betreft zijn er genoeg wetenschappers die Thierry's verhaal ondersteunen.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:55:48 #19
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186018803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:53 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Laat maar, ik heb het al. Maria Trepp heet ze.

Voor wie het interesseert, hier is het allemaal begonnen. http://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm
Goed verhaal
The view from nowhere.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:56:16 #20
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186018816
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee. Wat klimaat betreft zijn er genoeg wetenschappers die Thierry's verhaal ondersteunen.
nee :')

Er is een handjevol die zo denken, en de meeste ervan zijn niet eens wetenschapper in die sector, of überhaupt wetenschapper, zie: https://en.wikipedia.org/(...)us_on_global_warming

Van de duizenden en duizenden onderzoeken sinds 1990, is 97,2% (!) van de wetenschapper op dit gebied het er mee eens dat klimaatopwarming bestaat en door de mens wordt veroorzaakt. bron

Daarnaast is ook weer zo typisch dat zelfs een daadwerkelijke meteoroloog als Gerrit Hiemstra ontslagen moet worden volgens Baudet, omdat die tegen z'n onzintweets in ging. :') (andere meningen moesten toch juist gehoord worden, of alleen als ze in Baudet's straatje passen)
  woensdag 3 april 2019 @ 20:59:47 #21
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186019063
Wat wil het FvD eigenlijk veranderen aan de linkse achtergrond van het onderwijzend personeel.
Er zijn wel meer opvallende meerderheden van bepaalde groepen in bepaalde beroepen.
Veel mode-ontwerpers zijn homo. Veel biologen zijn baarddragers. Ik denk dat het percentage FvD-stemmers onder autoverkopers hoger ligt dan het landelijk gemiddelde.
In de zorg werken meer vrouwen dan mannen. Onder fiscalisten weer meer mannen.

Etc, etc. De vraag is of je er een probleem van moet maken....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 3 april 2019 @ 21:20:35 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186019493
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Je reinste onzin.

Dat er af en toe een wetenschapper is die buiten z'n vakgebied treedt en iets geks roept over het klimaat dat loodrecht staat op de consensus die heerst onder de wetenschappers die zich er daadwerkelijk mee bezighouden betekent niet dat Baudet met z'n praatjes ineens de visie van een aanzienlijk deel van de (klimaat)wetenschappelijke gemeenschap verwoordt.
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 21:28:47 #24
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186019708
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je reinste onzin.

Dat er af en toe een wetenschapper is die buiten z'n vakgebied treedt en iets geks roept over het klimaat dat loodrecht staat op de consensus die heerst onder de wetenschappers die zich er daadwerkelijk mee bezighouden betekent niet dat Baudet met z'n praatjes ineens de visie van een aanzienlijk deel van de (klimaat)wetenschappelijke gemeenschap verwoordt.
precies, zie ook: Nee, Thierry Baudet heeft geen gelijk over het klimaat
pi_186021061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wil het FvD eigenlijk veranderen aan de linkse achtergrond van het onderwijzend personeel.

Ze willlen links afschaffen .
En rechtse indoctrinatie moet heersend zijn in het onderwijs
  woensdag 3 april 2019 @ 22:29:32 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186021142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:34 schreef Gehenna het volgende:
Deels. Wat me ook een vrij belangrijke factor lijkt, is dat het onderwijs toch erg gericht is op 'samen doen'. Dergelijke collectiviteit en focus op gelijke kansen vind je eerder aan de linkerkant dan bij de partijen die hun brood verdienen met het benadrukken van tegenstellingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186021163
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren. Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
-nee. Niet op de persoon-

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En kinderen moeten voor de les eerst het volkslied zingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 03-04-2019 22:37:55 ]
  donderdag 4 april 2019 @ 00:07:28 #28
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186022829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Deels. Wat me ook een vrij belangrijke factor lijkt, is dat het onderwijs toch erg gericht is op 'samen doen'. Dergelijke collectiviteit en focus op gelijke kansen vind je eerder aan de linkerkant dan bij de partijen die hun brood verdienen met het benadrukken van tegenstellingen.
Klopt hoor. Maar dat zou verklaren waarom docenten vaker 'links' georiënteerd zouden zijn, niet direct waarom zo tegen het geluid van FvD en PVV zouden ingaan (als dat al überhaupt gebeurt). En volgens mij gaat 't 'm daar meer om bij dit meldpunt, dat ze zichzelf meer als slachtoffer neer kunnen zetten.
pi_186025752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:56 schreef Gehenna het volgende:

Van de duizenden en duizenden onderzoeken sinds 1990, is 97,2% (!) van de wetenschapper op dit gebied het er mee eens dat klimaatopwarming bestaat en door de mens wordt veroorzaakt. bron
Ik ga niet de wetenschappelijke consensus ontkennen, maar dat is niet wat er staat.

quote:
We find that 66.4% of abstracts expressed no position on AGW, 32.6% endorsed
AGW, 0.7% rejected AGW and 0.3% were uncertain about the cause of global warming. Among abstracts expressing a position on AGW, 97.1% endorsed the consensus position that humans are causing global warming.
Slechts 1/3e heeft daadwerkelijk een uitspraak gedaan, waarvan 97,1% dus een menselijke oorzaak erkent. Opvallend hierbij is ook nog dat er over 16% van de abstract onenigheid was over de kwalificatie:
quote:
Following this, 11% of category ratings and 16% of endorsement ratings disagreed; these were then resolved by a third party.
Vervolgens hebben ze de auteurs gevraagd om hun eigen papers te beoordelen, waarna nog steeds 35,5% geen positie inneemt aangaande de menselijke oorzaak. Vervolgens is weer 97,2% van de mensen die wél een uitspraak gedaan hebben, van mening dat er een menselijke oorzaak is.

Kortom: in het eerste geval (abstractanalyse) gaat het om ~30% die de klimaatopwarming een menselijke oorzaak toekennen. In het tweede geval gaat het om ~65%.

Als we als wetenschap FvD gaan betichten van selectief shoppen in de cijfers moeten we zelf ook eerlijk zijn met de cijfers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186025835
Ik zou het sterker vinden om te zeggen: er zijn bijna 50 keer (~46,6) meer wetenschappers die expliciet een menselijke oorzaak erkennen dan wetenschappers die dat expliciet niet doen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 4 april 2019 @ 10:30:29 #32
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186025894
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Als we als wetenschap FvD gaan betichten van selectief shoppen in de cijfers moeten we zelf ook eerlijk zijn met de cijfers.
Onbedoeld is dit wel een typisch staaltje FvD-wetenschap wat je hier uithaalt, namelijk cherrypicking. Het onderzoek dat je citeert is van Cook et al uit 2013, en dat wordt door alle sceptische blogs uitgelicht om te laten zien dat de consensus geen consensus is, want zie, 66% geeft geeneens een mening dus is het gelul.

Wat die blogs altijd achterwege laten zijn onderzoeken van Oreskes (2004), Doran, Anderegg, Verheggen, Stenhouse en Carlton (de laatste in 2015) die precies hetzelfde hebben onderzocht, en ook rond dat getal zaten.

Er is dus echt wel degelijk een consensus onder klimaatwetenschappers, en die is wel degelijk rond de 97%.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 4 april 2019 @ 10:31:44 #34
179075 hugecooll
pi_186025917
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:31 schreef hugecooll het volgende:
Trouw mag btw niet
Wat mag trouw niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186025920
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Onbedoeld is dit wel een typisch staaltje FvD-wetenschap wat je hier uithaalt, namelijk cherrypicking. Het onderzoek dat je citeert is van Cook et al uit 2013, en dat wordt door alle sceptische blogs uitgelicht om te laten zien dat de consensus geen consensus is, want zie, 66% geeft geeneens een mening dus is het gelul.
Ik heb het artikel niet uitgelicht; dat was iemand anders.
pi_186025952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb het artikel niet uitgelicht; dat was iemand anders.
Oh ja, ik zie het. Excuus.

Dat gezegd hebbende, er is dus veel meer onderzoek over, en die consensus bestaat wel degelijk.
  donderdag 4 april 2019 @ 10:38:07 #38
179075 hugecooll
pi_186026024
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat mag trouw niet?
Trouw mag niet (volledig) worden geciteerd
pi_186026031
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie het. Excuus.

Dat gezegd hebbende, er is dus veel meer onderzoek over, en die consensus bestaat wel degelijk.
Deze meta-analyse is wel interessant: https://iopscience.iop.or(...)326/11/4/048001/meta
pi_186026103
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ok, stel: ze zijn allemaal links. Wat nu? Ontslaan? De meest linkse, pro-Europese universiteiten sluiten, net als onze grote vriend Orban in Hongarije?

Dat uitgerekend FvD-ers hier een inventarisatie goedkeuren om te bepalen welke docent goed of fout is, is toch ook wel van de zotte.

Erdogan heeft het onderwijssysteem ook zo op de schop gegooid. Alle potentiële Gülenisten geïnventariseerd en eruit gegooid. Als zij zo doorgaan zal het niveau van onderwijs in Turkije al snel afdalen tot het niveau van Egypte en andere landen in het Midden-Oosten. En nu gaan wij in Europa hetzelfde doen? Van Oost-Europa de boreale as af om overal het onderwijs aan te pakken zoals ze in Turkije doen?

Ik denk dat iedereen met een beetje IQ (dus juist academici), meldpunten en inventarisaties van individuele docenten en academici als systeem ondermijnend zien. Daarom zeggen ze dit nu. Niet omdat ze links, liberaal of conservatief zijn, maar om ons superieure onderwijssysteem te behouden.

Wil revolutionair conservatief of boreaal rechts (kies maar hoe je het noemen wil) de systematische linkse indoctrinatie stoppen moeten ze nu de straat op gaan. Niet anoniem, of een met een lullig profielfotootje achter een scherm per individu het 'systeem' aanpakken.
pi_186026712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Ok, stel: ze zijn allemaal links. Wat nu? Ontslaan? De meest linkse, pro-Europese universiteiten sluiten, net als onze grote vriend Orban in Hongarije?
De kern van de kritiek heeft betrekking op indoctrinatie. Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: academische vrijheid. In theorie dan. In de praktijk willen de meeste mensen vrijheid voor zichzelf en niet voor de ander.

Ik zou het geweldig vinden als er aan universiteiten meer ruimte is voor onwelgevallige meningen. Die ruimte is er nauwelijks en dat is iets van alle tijden. Bedenk maar dat de wetenschappelijke consensus ooit luidde dat homoseksualiteit een mentaal defect was. De consensus is verschoven doordat er dissidenten waren die zich daartegen uitspraken. Dissidenten kunnen ook idioten zijn die nooit gelijk krijgen, maar dat weet je pas later en dus vormt het bieden van ruimte aan dissidenten altijd een risico.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186026845
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De kern van de kritiek heeft betrekking op indoctrinatie. Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: academische vrijheid. In theorie dan. In de praktijk willen de meeste mensen vrijheid voor zichzelf en niet voor de ander.

Ik zou het geweldig vinden als er aan universiteiten meer ruimte is voor onwelgevallige meningen. Die ruimte is er nauwelijks en dat is iets van alle tijden. Bedenk maar dat de wetenschappelijke consensus ooit luidde dat homoseksualiteit een mentaal defect was. De consensus is verschoven doordat er dissidenten waren die zich daartegen uitspraken. Dissidenten kunnen ook idioten zijn die nooit gelijk krijgen, maar dat weet je pas later en dus vormt het bieden van ruimte aan dissidenten altijd een risico.
Dus volgens jouw is het systeem verrot?

Dan moet je het systeem toch in zijn geheel aanpakken en protesteren dat je meer rechtse docenten wilt bij sociologie. Ga de straat op. En ga niet een database maken om per individu aan te kaarten hoe 'slecht' hij is met zijn indoctrinatie.

Als er nu een database komt om te melden hoeveel studenten Cliteur 'indoctrineert' voor ze advocaat of rechter worden zou ik dat even kwalijk vinden.
pi_186026870
Mag ik even vragen in hoeverre dit mag in het kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens? Volgens mij heeft geen van deze leraren toestemming gegeven voor het delen van hun persoonlijke data met de FvD.

Dit deel van de wet lijkt mij namelijk problematisch:

quote:
Organisaties die persoonsgegevens verwerken hebben bepaalde plichten. Zo mogen persoonsgegevens, kort gezegd, verzameld en verder verwerkt worden, mits daarvoor welbepaalde en uitdrukkelijk omschreven doelen zijn en deze doelen gerechtvaardigd zijn door bijvoorbeeld toestemming van de betrokken burger. Ook moeten zij - uitzonderingsgevallen daargelaten - de burger laten weten wat zij met zijn gegevens (gaan) doen.

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 11:42:22 ]
pi_186026978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Dus volgens jouw is het systeem verrot?
Integendeel. Ik denk eerder dat het een kenmerk van systemen is. Een systeem kan pas een systeem vormen als er sprake is van een min of meer coherent geheel. Bij gebrek aan coherentie en consistentie valt een systeem uit elkaar - en ontstaat er een nieuw systeem. Daarom zal ruimte voor dissidente meningen in elk systeem worden ingeperkt, of dat nu een links of een rechts systeem is.

Dat maakt me dus sceptisch ten aanzien van de mogelijkheid van zelfkritiek in welk systeem dan ook. Maar toch: van wetenschappers mag je verwachten dat ze aan zelfkritiek doen, open debatten aangaan en eigen stellingnames nooit tot feit maken. Bij wetenschap hoort onzekerheid.

quote:
Dan moet je het systeem toch in zijn geheel aanpakken en protesteren dat je meer rechtse docenten wilt bij sociologie. Ga de straat op. En ga niet een database maken om per individu aan te kaarten hoe 'slecht' hij is met zijn indoctrinatie.
Je hebt in zoverre gelijk dat het niet zal helpen om de ondertekenaars van de brief zelfkritischer te maken.
pi_186027103
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je hebt in zoverre gelijk dat het niet zal helpen om de ondertekenaars van de brief zelfkritischer te maken.
Als dit nu al je conclusie ben je het toch met me eens dat men toch de straat op zal moeten om de decaan te overtuigen en kan men het meldpunt links laten liggen?
pi_186027185
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Als dit nu al je conclusie ben je het met me eens dat men toch de straat op zal moeten om de decaan te overtuigen en kan men het meldpunt links laten liggen?
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?
pi_186027286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?
Janmaat, de man die scholieren indoctrineerde en haat verspreidde in het klaslokaal? Sorensen een zelfde laken, die trok van leer tegen de islam in zijn klas en viel een moslim meisje aan waarna hij snel zichzelf "overspannen" meldde.

Je verhaal is nogal een bijzonder bijziend verhaal.
  donderdag 4 april 2019 @ 12:06:47 #48
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186027377
Rechtse leugenaars die complete wetenschap verafschuwen en dan huilie huilie doen op academici :')_!!!!!!!
pi_186027395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Janmaat, de man die scholieren indoctrineerde en haat verspreidde in het klaslokaal? Sorensen een zelfde laken, die trok van leer tegen de islam in zijn klas en viel een moslim meisje aan waarna hij snel zichzelf "overspannen" meldde.

Je verhaal is nogal een bijzonder bijziend verhaal.
Het gaat er niet om of Janmaat gelijk had of een fatsoenlijke man was. Hij was een dissident, maar wel een democratisch verkozen dissident. En hij werd genegeerd. Dat is nu juist het probleem waar ik steeds op wijs: vanuit het veronderstelde eigen gelijk weigeren een open debat aan te gaan.

Zoals Rob Wijnberg het ooit zo mooi zei (in andere bewoordingen): de vrijheid van meningsuiting hebben we juist voor de ons onwelgevallige meningen. Dat wat acceptabel wordt gevonden krijgt toch wel de ruimte.
pi_186027512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of Janmaat gelijk had of een fatsoenlijke man was. Hij was een dissident, maar wel een democratisch verkozen dissident. En hij werd genegeerd. Dat is nu juist het probleem waar ik steeds op wijs: vanuit het veronderstelde eigen gelijk weigeren een open debat aan te gaan.

Zoals Rob Wijnberg het ooit zo mooi zei (in andere bewoordingen): de vrijheid van meningsuiting hebben we juist voor de ons onwelgevallige meningen. Dat wat acceptabel wordt gevonden krijgt toch wel de ruimte.
En in een democratie hebben we ook het recht om geen zaken te willen doen met een man als Janmaat.

Janmaat kon zijn mening kwijt in het Parlement dus je lult uit je nek, er was alleen niemand bereid om met hem in dialoog te gaan, Vrijheid van meningsuitting betekent niet vrijheid van gevolgen of verplichting om er naar te luisteren.
pi_186027610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Dat uitgerekend FvD-ers hier een inventarisatie goedkeuren om te bepalen welke docent goed of fout is, is toch ook wel van de zotte.

Erdogan heeft het onderwijssysteem ook zo op de schop gegooid. Alle potentiële Gülenisten geïnventariseerd en eruit gegooid. Als zij zo doorgaan zal het niveau van onderwijs in Turkije al snel afdalen tot het niveau van Egypte en andere landen in het Midden-Oosten. En nu gaan wij in Europa hetzelfde doen? Van Oost-Europa de boreale as af om overal het onderwijs aan te pakken zoals ze in Turkije doen?

Ik denk dat iedereen met een beetje IQ (dus juist academici), meldpunten en inventarisaties van individuele docenten en academici als systeem ondermijnend zien. Daarom zeggen ze dit nu. Niet omdat ze links, liberaal of conservatief zijn, maar om ons superieure onderwijssysteem te behouden.

Wil revolutionair conservatief of boreaal rechts (kies maar hoe je het noemen wil) de systematische linkse indoctrinatie stoppen moeten ze nu de straat op gaan. Niet anoniem, of een met een lullig profielfotootje achter een scherm per individu het 'systeem' aanpakken.
Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.

Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.

Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.

En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.

Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 april 2019 @ 12:25:59 #52
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186027758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.

Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.

Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.

En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.

Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Het verschil is dat de FvD geen macht heeft. Dat zij nu al de politieke tegenstanders in het onderwijs aan beginnen te wijzen is enigszins zorgwekkend.
pi_186027952
quote:

[..]

Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?

Mij lijkt het handig om als studenten de straat op te gaan en om te pleitten voor een docent met een conservatievere achtergrond bij sociologie. Ga met je studievereniging een symposium organiseren en Cliteur uitnodigen en laten debatteren met de rest van de docenten. Je ongenoegen uitspreken dat een Cliteur niet welkom is om zijn mening te verkondigen op jouw universiteit.

Overal ter wereld gaan trouwens mensen de straat op. Zo begin je een revolutie, ook tegen vermeende linkse indoctrinatie.
pi_186028088
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:37 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?

Mij lijkt het handig om als studenten de straat op te gaan en om te pleitten voor een docent met een conservatievere achtergrond bij sociologie. Ga met je studievereniging een symposium organiseren en Cliteur uitnodigen en laten debatteren met de rest van de docenten. Je ongenoegen uitspreken dat een Cliteur niet welkom is om zijn mening te verkondigen op jouw universiteit.

Overal ter wereld gaan trouwens mensen de straat op. Zo begin je een revolutie, ook tegen vermeende linkse indoctrinatie.
Ik wil helemaal niets. Het is de bedoeling van FvD om met dit meldpunt allereerst het probleem aan te kaarten. Vanuit het onderwijs wordt stelselmatig ontkent dat het zo links is en dat er sprake is van indoctrinatie.

Wat het FvD in elk geval niet van plan is is alles wat Erdogan wel heeft gedaan.

Ook mij lijkt het een prima oplossing als studenten actie ondernemen tegen veel te linkse docenten. Maar daarmee los je nog niets op wat betreft linkse indoctrinatie (ook lesmateriaal bv ipv alleen leraren) in het basisonderwijs en het middelbare onderwijs.

En tevens zullen op vele Universiteiten en Hoge Scholen die klagende studenten in de minderheid zijn en/of niet openlijk het lef hebben om tegen zijn docenten in te gaan.
Dat een meerderheid van een klas/onderwijsinstelling geen problemen heeft met linkse indoctrinatie maakt dat nog niet oke.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186028096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En in een democratie hebben we ook het recht om geen zaken te willen doen met een man als Janmaat.

Janmaat kon zijn mening kwijt in het Parlement dus je lult uit je nek, er was alleen niemand bereid om met hem in dialoog te gaan, Vrijheid van meningsuitting betekent niet vrijheid van gevolgen of verplichting om er naar te luisteren.
En hij kreeg celstraf.
pi_186028118
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hij kreeg celstraf.
Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.
pi_186028134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?

Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
pi_186028150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.
Mooie retorische foef is dat telkens weer, doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Dus als je celstraf of een boete krijgt, tja, dan zul je dat wel hebben verdiend.

Iets meer zelfkritiek graag.
pi_186028157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?

Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
Ach, kom, het gaat helemaal niet om feiten of om echte problemen hier. Dit is gewoon een poging tot intimidatie van extreem-rechts, niks nieuws onder de zon.
Word in bepaalde landen ook door extreem-links gedaan, het is geen unieke tactiek van rechts.
pi_186028188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Volkomen zinloos. Bij wie ga je het aankaarten en met wie? Je collega's zijn links, je baas is links, de decaan is links, enzovoort.
pi_186028193
quote:
En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs.
:')

Het FvD neemt een nogal vijandige houding in richting o.a. het onderwijs en als daar dan kritiek op komt zijn ze 'aan het demoniseren'. :')

:') :') :') :')_!
pi_186028204
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooie retorische foef is dat telkens weer, doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Dus als je celstraf of een boete krijgt, tja, dan zul je dat wel hebben verdiend.

Iets meer zelfkritiek graag.
Zelfkritiek? Waar slaat dat op? Ik zie totaal geen reden daartoe.
pi_186028210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zelfkritiek? Waar slaat dat op? Ik zie totaal geen reden daartoe.
Dat was wel duidelijk.
pi_186028226
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting.
Natuurlijk is dat volkomen vanzelfsprekend. Vrijheid van meningsuiting eindigt gelukkig bij haatzaaien, oproepen tot geweld, rascisme, e.d.

En sowieso moet je bij jezelf na gaan of je jouw vrijheid wil gebruiken voor het beledigen van anderen. En het misschien wel onvrijer maken van die ander. Recht op vrijheid van meningsuiting betekent niet dat alles gezegd mag worden. En is zeker geen recht op beledigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186028229
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was wel duidelijk.
Als het duidelijk was had ik niet gevraagd waar het op sloeg. Logisch nadenken, probeer het eens?
  donderdag 4 april 2019 @ 12:54:54 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_186028244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volkomen zinloos. Bij wie ga je het aankaarten en met wie? Je collega's zijn links, je baas is links, de decaan is links, enzovoort.
Brrr enge linksen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 4 april 2019 @ 12:57:35 #67
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186028300
quote:

[..]

Onopgeleide figuren die nooit een universiteit van binnen gezien hebben zouden niet mee mogen praten in deze discussie.
pi_186028331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, kom, het gaat helemaal niet om feiten of om echte problemen hier. Dit is gewoon een poging tot intimidatie van extreem-rechts, niks nieuws onder de zon.
Word in bepaalde landen ook door extreem-links gedaan, het is geen unieke tactiek van rechts.
Nu ja, als er nu echt studenten met hun ziel rondlopen bij sociologie wil ik ze wel even helpen met allerlei logische stappen die men zou kunnen ondernemen in plaats van huilend bij Baudet aan te kloppen.
pi_186028384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat volkomen vanzelfsprekend. Vrijheid van meningsuiting eindigt gelukkig bij haatzaaien, oproepen tot geweld, rascisme, e.d.
Niet voor mij, niet voor Rob Wijnberg (mooi stuk trouwens).

quote:
En sowieso moet je bij jezelf na gaan of je jouw vrijheid wil gebruiken voor het beledigen van anderen. En het misschien wel onvrijer maken van die ander. Recht op vrijheid van meningsuiting betekent niet dat alles gezegd mag worden. En is zeker geen recht op beledigen.
Helemaal mee eens.
pi_186028415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet voor mij, niet voor Rob Wijnberg (mooi stuk trouwens).
[..]

Helemaal mee eens.
Het is compleet irrelevant wat dhr Wijnberg daarvan vind. Er zijn wel meer wappies die zo denken, dat maakt het geen feit of wenselijk.
pi_186028475
quote:

[..]

Probeer het eerst eens, niet gelijk de handdoek in de ring gooien.
Als je met een stapel handtekeningen en meldingen aankomt bij de decaan en er wordt niks gedaan, dan kun je daarmee mooi naar de krant. Pakt de politiek het ook wel op hoor.

En als jij echt de enige bent met nul omstanders in jouw omgeving, dan moet je je misschien even achter de oren krabben of je in je eentje dat meldpunt van Baudet moet vol spammen. Want de nieuwe Einstein van sociologie wordt je niet met dergelijke geniale ingevingen.
pi_186028520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Brrr enge linksen.
Nou, nee. Mijn bezwaar tegen linkse mensen is niet dat zij of hun gedachtegoed eng zijn, maar dat er onderwerpen blijven waarover je moet zwijgen omdat je anders onherroepelijk wordt weggezet als een racist, fascist of nationalist. Niet zij zijn eng, ik ben eng (althans, zo is het beeld).

Ik heb daar ook uitzonderingen op meegemaakt, een historicus aan de UvA, een onderwijskundige aan de VU, een filosoof aan de Radboud Universiteit. Zulke mensen zitten er ook aan de universiteit, echte intellectuelen en vrijdenkers. Die vind je dan weer niet te midden van het klootjesvolk.
  donderdag 4 april 2019 @ 13:14:37 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186028599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, nee. Mijn bezwaar tegen linkse mensen is niet dat zij of hun gedachtegoed eng zijn, maar dat er onderwerpen blijven waarover je moet zwijgen omdat je anders onherroepelijk wordt weggezet als een racist, fascist of nationalist. Niet zij zijn eng, ik ben eng (althans, zo is het beeld).

Ik heb daar ook uitzonderingen op meegemaakt, een historicus aan de UvA, een onderwijskundige aan de VU, een filosoof aan de Radboud Universiteit. Zulke mensen zitten er ook aan de universiteit, echte intellectuelen en vrijdenkers. Die vind je dan weer niet te midden van het klootjesvolk.
Welke onderwerpen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186028685
quote:
Nou, nee. Mijn bezwaar tegen linkse mensen is niet dat zij of hun gedachtegoed eng zijn, maar dat er onderwerpen blijven waarover je moet zwijgen
Maar is die 'censuurneiging' (zo noem ik maar altijd) onderhand niet deel van het gedachtegoedpakket?
pi_186028692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welke onderwerpen?
Islamkritiek, kritiek op de klimaatwet, zeggen dat je op FvD of Pim Fortuyn hebt gestemd, afschaffen van kunstsubsidies, zwarte piet. Moet ik nog even doorgaan?
  donderdag 4 april 2019 @ 13:22:57 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186028720
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Islamkritiek, kritiek op de klimaatwet, zeggen dat je op FvD of Pim Fortuyn hebt gestemd, afschaffen van kunstsubsidies, zwarte piet. Moet ik nog even doorgaan?
Vreemd, ik deel sommige van die standpunten, heb dat ook nooit onder stoelen of banken geschoven, en ben nooit, al helemaal niet op de universiteit, in een 'bepaalde hoek' geduwd.

Misschien ligt het aan de wijze van onderbouwing.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 4 april 2019 @ 13:25:10 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186028747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:20 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar is die 'censuurneiging' (zo noem ik maar altijd) onderhand niet deel van het gedachtegoedpakket?
Nee, waar eerder een aversie tegen is, vooral aan universiteiten, is slechte onderbouwingen en een beroep op pseudo-wetenschap. Daarom doen bepaalde 'onderwerpen' het ook niet zo goed in het academisch discours. Niet omdat er censuur zou zijn, maar omdat de wetenschappelijke methodologie niet deugt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 4 april 2019 @ 13:27:47 #79
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186028797
quote:

[..]

Is het misschien niet zo dat sommige (vooral rechtse) mensen heel dramatisch reageren op enige tegenspraak en daaruit concluderen dat ze dingen niet mogen zeggen? Neem nou Zwarte Piet. Het merendeel van Nederland is voor het behoud ervan en daar zitten heel veel linkse mensen tussen. Maar toch heb jij het gevoel dat je dat niet mag zeggen? De feiten stroken niet met die ervaring.
  donderdag 4 april 2019 @ 13:27:56 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186028800
Goed luistervoer:

http://stukroodvlees.nl/a(...)-merijn-oudenampsen/

Gaat ook over 'de jaren 90'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186028817
quote:

[..]

Mijn bezwaar tegen sommige rechtse mensen is dat ze overdrijven dat "men" of ' links' hen onherroepelijk wegzetten als racist,fascist of nationalist.
Die overdrijving ligt in omschrijvingen als 'onherroepelijk' "snel "altijd" etc... en de overdrijving is ook de generalisatie naar "linkse mensen' in het algemeen.
Ik, als linksdenkend mens, doet deze stigmatiseringen niet. De meeste linkse mensen doen dit niet. Het is irritant dit verwijt keer op keer op Fok te lezen. Het is ook zelf een stigmatiserende poging.
Die sommige rechtse mensen moeten eens die slachtofferrol loslaten en redelijker gaan argumenteren

Ontopic: dat stigmatiseren, overdrijven, slachtofferisme zie je nu terug in het fvd-meldpunt
en nog veel meer in die bewuste speech van Baudet
pi_186028837
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een onderbouwing bestaat doorgaans uit een analyse van bronmateriaal en eigen onderzoek die je geschreven dan wel gesproken brengt; lichamelijke bewegingen hebben daar weinig mee van doen.
Punt dat ik maak is dat het nogal aanmatigend is om bij iemand die in bovenstaande 'gespecialiseerd' is (meer dan jij wrs) het bij zichzelf te laten zoeken. Dus ja, dat bespot ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 13:30:30 ]
  donderdag 4 april 2019 @ 13:30:36 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186028846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:30 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Punt dat ik maak is dat het nogal aanmatigend is om bij iemand die in bovenstaande 'gespecialiseerd' is (meer dan jij wrs) het bij zichzelf te laten zoeken.
Hoe weet jij dat zo zeker?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186028921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, waar eerder een aversie tegen is, vooral aan universiteiten, is slechte onderbouwingen en een beroep op pseudo-wetenschap.
Wat een onzin, daar zijn ze op de universiteit juist met toennemende mate enorme voorstanders van.
  donderdag 4 april 2019 @ 13:36:22 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186028928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:35 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wat een onzin, daar zijn ze op de universiteit juist met toennemende mate enorme voorstanders van.
Welke universiteiten? Kom eens met namen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186028948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:26 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, Claudia groet haar collega's wrs elke ochtend met een gestrekte arm.
:D!

Ik heb het altijd goed kunnen vinden met mijn collega's en wil ze niet afvallen. Individueel zijn het prima mensen met goede bedoelingen die oprecht het beste voorhebben met hun studenten.

Als docent aan een universiteit was het voor mij makkelijker dan als student. Dat heeft er misschien mee te maken dat ik als student heel naïef was. Ik ging van het platteland naar de UvA en was totaal niet voorbereid op het beklemmende Amsterdamse intellectuele klimaat. Ik dacht dat ik de vrijheid tegemoet trad.

Wat er ook mee te maken heeft, is dat een student of leerling in een positie van afhankelijkheid verkeert. Docenten oefenen, ook als zij zich daar niet bewust van zijn, een zekere macht uit. Daarom is het denk ik voor docenten, links of rechts, van groot belang om zelfkritisch te zijn en blijven. Elke docent heeft nu eenmaal eigen standpunten en die mogen er ook zijn, maar daar staat een grote verantwoordelijkheid tegenover om een veilig klassenklimaat te creëren waarin andersdenkenden ook de ruimte ervaren om uitdrukking te geven aan hun standpunten.
pi_186029005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welke universiteiten? Kom eens met namen.
Ja, leuk weer die 'Ik doe alsof ik de data niet ken'-strategie. Je kent de talloze voorbeelden of je kent ze niet; ik ben je sloofje niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 13:41:33 ]
  donderdag 4 april 2019 @ 13:41:47 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186029016
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:40 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, leuk weer die 'Ik doe alsof ik de data niet ken'-strategie.
'De data'...

Koud kunstje toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186029111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'De data'...

Koud kunstje toch?
Wat is er mis met 'de data'?

't Is absoluut een koud kunstje, voor iemand die het wil weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 13:46:40 ]
pi_186029138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:29 schreef Bluesdude het volgende:

Ontopic: dat stigmatiseren, overdrijven, slachtofferisme zie je nu terug in het fvd-meldpunt
en nog veel meer in die bewuste speech van Baudet
Kijk, ik kan nu een heel verhaal gaan houden over hoe ik het ervaar en dat ik meen dat vele anderen met mij dezelfde ervaringen hebben. En dan ga jij met allerlei argumenten komen waarom onze ervaringen niet deugen, niet representatief zijn, et cetera. We schieten er zo verdomd weinig mee op.

Er was eens een linkse, Amerikaanse socioloog die in gesprek ging met Trumpstemmers en zelfs sympathie voor hen kreeg (bron). Op zoiets hoop ik.
pi_186029228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
Elke docent heeft nu eenmaal eigen standpunten en die mogen er ook zijn, maar daar staat een grote verantwoordelijkheid tegenover om een veilig klassenklimaat te creëren waarin andersdenkenden ook de ruimte ervaren om uitdrukking te geven aan hun standpunten.
Het mooie is dat je in zo een klimaat (als je proeft dat de studenten het zo ervaren) als docent ook weer wat openlijker/vrijer kan zijn met je gedachten. (Dit werkt natuurlijk beter in werkgroepen dan in grote collegezalen).
In een verstikkende klascultuur is het nóg belangrijker dat je je woorden weegt, maar juist in een klas (faculteit miss) met zo een cultuur, zal je eerder met docenten te maken hebben die dat niet willen/kunnen en een harde *ideologische* lijn volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 13:58:57 ]
  donderdag 4 april 2019 @ 13:59:43 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186029356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kijk, ik kan nu een heel verhaal gaan houden over hoe ik het ervaar en dat ik meen dat vele anderen met mij dezelfde ervaringen hebben. En dan ga jij met allerlei argumenten komen waarom onze ervaringen niet deugen, niet representatief zijn, et cetera. We schieten er zo verdomd weinig mee op.

Er was eens een linkse, Amerikaanse socioloog die in gesprek ging met Trumpstemmers en zelfs sympathie voor hen kreeg (bron). Op zoiets hoop ik.
Ofwel, jij gaat er al vanuit dat een linkse socioloog per definitie niet in staat is neutraal te denken.

We schieten er inderdaad niets mee op, want die vooroordelen werken dus beide kanten op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186029367
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het mooie is dat je in zo een klimaat (als je proeft dat de studenten het zo ervaren) als docent ook weer wat openlijker/vrijer kan zijn met je gedachten. In een verstikkende klascultuur is het nóg belangrijker dat je je woorden weegt, maar juist in een klas (faculteit miss) met zo een cultuur, zal je vaker met docenten te maken hebben die dat niet willen/kunnen.
Niet geheel toevallig ben ik betrokken geweest bij trainingen voor docenten die hierop zijn gericht. Aan de ene kant heb je er heel eenvoudige foefjes voor. Dat kan zitten in het stellen van open vragen zoals 'Kun je daar meer over vertellen?' en 'Kun jij reageren op hetgeen X zei?'. En nog belangrijker: studenten vragen naar elkaar te luisteren.

Aan de andere kant is het lastig omdat je het als docent niet van de ene op de andere dag kunt veranderen. Het kan bijvoorbeeld helpen om videobeelden van jezelf terug te zien waardoor je met meer afstand kunt kijken naar wat je zegt en doet. En er is tijd voor nodig, zowel om je eigen gedrag te veranderen als om een bepaald groepsklimaat te cultiveren.

Maar het is zeker mogelijk.
pi_186029379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ofwel, jij gaat er al vanuit dat een linkse socioloog per definitie niet in staat is neutraal te denken.
Sterker nog, ik denk dat niemand in staat is neutraal te denken. Ik zou het zelfs onwenselijk vinden.
  donderdag 4 april 2019 @ 14:00:47 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186029382
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het mooie is dat je in zo een klimaat (als je proeft dat de studenten het zo ervaren) als docent ook weer wat openlijker/vrijer kan zijn met je gedachten. (Dit werkt natuurlijk beter in werkgroepen dan in grote collegezalen).
In een verstikkende klascultuur is het nóg belangrijker dat je je woorden weegt, maar juist in een klas (faculteit miss) met zo een cultuur, zal je eerder met docenten te maken hebben die dat niet willen/kunnen en een harde *ideologische* lijn volgen.
Jazeker, EIPIC. Noord-Koreaanse taferelen op onze universiteiten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 4 april 2019 @ 14:01:54 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_186029409
quote:

[..]

En waren dit dingen waar je vond dat je erover moest klagen bij de decaan, maar het niet kon doen omdat je vermoedde dat hij/zij links was?

Ik snap het probleem niet zo. Ja hoogopgeleiden zullen je eerder wit supremacistisch vinden als je vindt dat een negerkarikatuur moet kunnen. Hoe is dit belangrijk voor je functioneren als wetenschapper. Is het een discussie die niet gevoerd mag worden, of vind je het beklemmend omdat niemand het met je eens gaat zijn?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 4 april 2019 @ 14:01:59 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186029411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat niemand in staat is neutraal te denken. Ik zou het zelfs onwenselijk vinden.
Mij gaat het erom dat het je kennelijk nogal verrast dat een 'linkse socioloog' sympathie kan krijgen met Trump-stemmers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186029432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook niet geheel toevallig heb ik Koreaanse studenten in mijn collegezalen gehad en die vonden de openheid in onze colleges een openbaring.
  donderdag 4 april 2019 @ 14:03:21 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186029440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook niet geheel toevallig heb ik Koreaanse studenten in mijn collegezalen gehad en die vonden de openheid in onze colleges een openbaring.
Dat verbaast me niets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 14:06:45 #100
5428 crew  miss_sly
pi_186029487
quote:

[..]

Ik denk dat er zowel in de US mbt Trump-stemmers als ion Nederland mbt FvD stemmers zeker wel begrip en sympathie is. Ik denk alleen dat veel mensen die er niet op gestemd hebben van mening zijn dat het niet de juiste manier is om de problemen die die mensen zien en ervaren op te lossen.

Dat hoeft niet eens per se links te zijn.

Ik vind het altijd erg irritant dat mensen die wel links zijn weggezet worden als geitenwollensokken, mensen die niet nadenken, mensen die niet naar de gevolgen denken, SJW, etc. Een grote groep FvD stemmers doet dat telkens weer. Er zijn ook veel linkse stemmers die een heel riedeltje over deze mensen hebben. Het is geen van allen helpend en wat mij betreft zet zo iemand zichzelf buiten spel voor een normale discussie of gesprek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186029547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
Niet geheel toevallig ben ik betrokken geweest bij trainingen voor docenten die hierop zijn gericht. Aan de ene kant heb je er heel eenvoudige foefjes voor. Dat kan zitten in het stellen van open vragen zoals 'Kun je daar meer over vertellen?' en 'Kun jij reageren op hetgeen X zei?'. En nog belangrijker: studenten vragen naar elkaar te luisteren.

Aan de andere kant is het lastig omdat je het als docent niet van de ene op de andere dag kunt veranderen. Het kan bijvoorbeeld helpen om videobeelden van jezelf terug te zien waardoor je met meer afstand kunt kijken naar wat je zegt en doet. En er is tijd voor nodig, zowel om je eigen gedrag te veranderen als om een bepaald groepsklimaat te cultiveren.

Maar het is zeker mogelijk.
In principe ben je dus gewoon vakmatig bezig met het bestrijden van de linkse indoctrinatie? _O_
pi_186029566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
'een' (de eigen, al dan niet overgenomen) en niet 'de' lijn. Dat is het verschil in vrijheid samengevat.
pi_186029671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

In principe ben je dus gewoon vakmatig bezig met het bestrijden van de linkse indoctrinatie? _O_
Met indoctrinatie, zou ik zeggen. En ik ben er ruim een jaar geleden mee gestopt, zij het om een andere vorm van indoctrinatie (namelijk de wijze waarop wetenschappers elkaar gek maken met h-indexen en dergelijke fratsen). Daar heb ik overigens ooit nog een brief aan onze rector aan gewijd, want activistisch ben ik wel (in het diepst van mijn gedachten). En dat was volstrekt zinloos natuurlijk; het vraagt een lange adem om als individu een systeem te bevechten.
pi_186029690
quote:

[..]

Ik heb niks gezegd dat jouw ervaring niet deugt.
Ik schreef vanuit mijn eigen ervaringen over het dramatiseren en generaliseren van sommige rechtse mensen.
Jammer dat je dit niet oppikt . Het zal je wel helpen het een en ander te relativeren
pi_186029711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Ik heb het altijd goed kunnen vinden met mijn collega's en wil ze niet afvallen. Individueel zijn het prima mensen met goede bedoelingen die oprecht het beste voorhebben met hun studenten.

Als docent aan een universiteit was het voor mij makkelijker dan als student. Dat heeft er misschien mee te maken dat ik als student heel naïef was. Ik ging van het platteland naar de UvA en was totaal niet voorbereid op het beklemmende Amsterdamse intellectuele klimaat. Ik dacht dat ik de vrijheid tegemoet trad.

Wat er ook mee te maken heeft, is dat een student of leerling in een positie van afhankelijkheid verkeert. Docenten oefenen, ook als zij zich daar niet bewust van zijn, een zekere macht uit. Daarom is het denk ik voor docenten, links of rechts, van groot belang om zelfkritisch te zijn en blijven. Elke docent heeft nu eenmaal eigen standpunten en die mogen er ook zijn, maar daar staat een grote verantwoordelijkheid tegenover om een veilig klassenklimaat te creëren waarin andersdenkenden ook de ruimte ervaren om uitdrukking te geven aan hun standpunten.
Maar welke opvattingen of denkbeelden kon je zoal niet bespreken op een universiteit? Als je beweert dat negers een inferieur ras zijn wordt er waarschijnlijk smalend om gelachen, ja. Vind je dat heel onwenselijk? Wat staat dat in de weg?
pi_186033904

En wat te denken van deze linkse indoctrinatie in de Donald Duck.
pi_186033974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:08 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
En wat te denken van deze linkse indoctrinatie in de Donald Duck.
Donald Duck is gezwicht voor het cultuurmarxisme en ondermijnt nu Het Ware Volk en zijn boreale cultuur. Een oikofobe oprisping vanuit het extreemlinkse mediakartel. En iets met joden, Soros of zo.
pi_186034705
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan ligt de bal dus bij de rechtse krachten van het FvD.
Ga allemaal het onderwijs in! Maar ja, dan moeten de lonen van het onderwijzend personeel omhoog, anders geven die FvD-gasten hun baantje als tweede-hands-autoverkoper niet op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_186034801
pi_186035386
quote:
Dramland Nederland bereikt nieuw indoctrinatiedieptepunt: lesbisch stel in Donald Duck
https://tpo.nl/2019/04/04(...)stel-in-donald-duck/
Donald Duck laat met dit plaatje een realiteit zien. Mag dat niet ?
Aan het wegkijken, Bas ? Of doe je mee met het FvD-offensief in de jihad tegen links .
pi_186035538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Aan het wegkijken, Bas ? Of doe je mee met het FvD-offensief in de jihad tegen links .
Dat hele TPO is toch ook wel echt een karikatuur van zichzelf zeg. Wat een bitterzuur, zwakzinnig gezanik.
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 19:40:24 #112
5428 crew  miss_sly
pi_186035669
quote:

[..]

Wat een walgelijk stukje.
Dat het van de schrijver niet zo nodig hoeft, inclusiviteit, is één ding, maar dat op een normale manier op schrift zetten is kennelijk nogal moeilijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186036739
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat het van de schrijver niet zo nodig hoeft, inclusiviteit, is één ding, maar dat op een normale manier op schrift zetten is kennelijk nogal moeilijk.
Mee eens.
Deze SGP'er zal ook bezwaren hebben, maar ik verwacht van hem dit op een normale manier te zeggen en te schrijven.
https://www.sgp.nl/contact/tweedekamer/kees-van-der-staaij/4

Kijk..... dit zijn nou nette heren:
  donderdag 4 april 2019 @ 20:40:04 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186037136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En het vervelende is weer, als je commentaar hebt op de toon van zo'n stuk. Dat men direct weer de slachtofferrol schiet. Zo vermoeiend :{
pi_186038158
quote:

[..]

Sterker nog: het was op aanvraag van een klein meisje in de brievenrubriek van Donald Duck... veel onschuldiger ga je het niet krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 april 2019 @ 23:17:55 #116
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186040862
quote:
Propaganda. Ze draaien zaken zo om, dat zogezegd de beschuldiger zichzelf schuldig maakt, aan wat hij de ander verwijt.

Voorbeeld:
De sociologie is in de ban van religieus aandoende dogma's, en sociologen lijken op een soort stam, de stam die denkt dat migratie niet zo erg is.
The view from nowhere.
  donderdag 4 april 2019 @ 23:20:27 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186040932
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 april 2019 @ 23:39:11 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_186041369
quote:
Oooh shit

Die moet in elk topic.
pi_186041774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:17 schreef deelnemer het volgende:
Propaganda. Ze draaien zaken zo om, dat zogezegd de beschuldiger zichzelf schuldig maakt, aan wat hij de ander verwijt.

Voorbeeld:
De sociologie is in de ban van religieus aandoende dogma's, en sociologen lijken op een soort stam, de stam die denkt dat migratie niet zo erg is.
Waarom is een juiste analyse propaganda en waarom zou iets omgedraaid zijn? Je insinueert dat het ene er eerst/de norm was, terwijl, zoals hij zelf ook al duidelijk maakt, de houding van de 'linkse sociologen' t.a.v. migratie bijvoorbeeld een enorme ommezwaai heeft meegemaakt. De huidige sociologen zouden het met de nieuwe flink aan de stok krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 00:05:44 ]
pi_186041949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met indoctrinatie, zou ik zeggen. En ik ben er ruim een jaar geleden mee gestopt, zij het om een andere vorm van indoctrinatie (namelijk de wijze waarop wetenschappers elkaar gek maken met h-indexen en dergelijke fratsen). Daar heb ik overigens ooit nog een brief aan onze rector aan gewijd, want activistisch ben ik wel (in het diepst van mijn gedachten). En dat was volstrekt zinloos natuurlijk; het vraagt een lange adem om als individu een systeem te bevechten.
H-index, de wet van kwantiteit. Hoe 'ze' daarmee de dogma's hebben weten te versterken is met wat leuke experimentjes goed duidelijk geworden.

Inderdaad vechten tegen de bierkaai. Dezelfde maar al te menselijke mechanismes kom je overal tegen. In het bedrijfsleven zijn het dan weer de managers die je treft op de frontlinie. De tegendraadse persoonlijkheidstypes maken altijd maar een miniscuul deel uit van een samenstelling, ik had alleen de hoop, en vroeger oprecht het idee, dat de universiteit juist een flink aantal van dat soort mensen zou tellen.
  vrijdag 5 april 2019 @ 00:26:56 #121
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186041992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:05 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waarom is een juiste analyse propaganda en waarom zou iets omgedraaid zijn? Je insinueert dat het ene er eerst/de norm was, terwijl, zoals hij zelf ook al duidelijk maakt, de houding van de 'linkse sociologen' t.a.v. migratie bijvoorbeeld een enorme ommezwaai heeft meegemaakt. De huidige sociologen zouden het met de nieuwe flink aan de stok krijgen.
Vragen naar de juiste mate van migratie is geen wetenschappelijk vraag. Sociologie is een vak waarin mensen algemeen iets over de samenleving proberen te zeggen, maar samenlevingen zijn zelf niet waarde vrij. De socioloog kan, vanuit zijn vak, proberen daarin volstrekte neutraliteit te betrachten, maar wij streven niet naar een neutrale samenleving, maar een goede. Daarom zijn er ook scholen, net als in de economie. Als je daar naief in bent, dan zul je geschokt kunnen ontdekken, dat sociologen de waarheid over het goede niet kennen. Hoe moet dat dan?

Er is wel een verschil tussen een serieus gesprek en propaganda. Dit is echt te glad.
The view from nowhere.
  vrijdag 5 april 2019 @ 00:32:46 #122
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186042070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:22 schreef EipNiC het volgende:

[..]

H-index, de wet van kwantiteit. Hoe 'ze' daarmee de dogma's hebben weten te versterken is met wat leuke experimentjes goed duidelijk geworden.

Inderdaad vechten tegen de bierkaai. Dezelfde maar al te menselijke mechanismes kom je overal tegen. In het bedrijfsleven zijn het dan weer de managers die je treft op de frontlinie. De tegendraadse persoonlijkheidstypes maken altijd maar een miniscuul deel uit van een samenstelling, ik had alleen de hoop, en vroeger oprecht het idee, dat de universiteit juist een flink aantal van dat soort mensen zou tellen.
Beide komen uit dezelfde koker. Het overtrokken kwantitatieve meten van resultaten op de universiteiten is een neoliberale trend.

Jammer is alleen dat jullie alles links noemen.
The view from nowhere.
pi_186042087
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:26 schreef deelnemer het volgende:
Vragen naar de juiste mate van migratie is geen wetenschappelijk vraag. Sociologie is een vak waarin mensen algemeen iets over de samenleving proberen te zeggen, maar samenlevingen zijn zelf niet waarde vrij. De socioloog kan, vanuit zijn vak, proberen daarin volstrekte neutraliteit te betrachten, maar wij streven niet naar een neutrale samenleving, maar een goede. Daarom zijn er ook scholen, net als in de economie. Als je daar naief in bent, dan zul je geschokt kunnen ontdekken, dat sociologen de waarheid over het goede niet kennen. Hoe moet dat dan?

Er is wel een verschil tussen een serieus gesprek en propaganda. Dit is echt te glad.
Het idee achter de sociologie is voor de juistheid van de analyse helemaal niet interessant, want het gaat hier om veranderend gedrag van sociologen (en docenten/profs aan soortegelijke 'humanities faculties') ongeacht of dankzij het idee, de intentie, het goede of slechte; en dat is simpelweg aantoon/wijsbaar.
pi_186042155
Geeft aan hoe achterlijk de racisten en xenofoben zijn, Links heeft gewoon gezegd "Als we mensen hierheen halen moeten ze we normaal behandelen". Dat is al. Rechts haalt ze gewoon en bij voorkeur analfabeten en geeft dan links de schuld als het misloopt.

Wat voor een achterlijke sukkel trapt daar nu eigenlijk in om links de schuld daarvan te geven? Dat moet je toch wel ontstellend dom zijn, of niet?

[ Bericht 42% gewijzigd door trein2000 op 05-04-2019 12:13:54 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 00:41:27 #125
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186042159
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:33 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het idee achter de sociologie is voor de juistheid van de analyse helemaal niet interessant, want het gaat hier om veranderend gedrag van sociologen (en docenten/profs aan soortegelijke 'humanities faculties') ongeacht of dankzij het idee, de intentie, het goede of slechte; en dat is simpelweg aantoon/wijsbaar.
Veranderend gedrag van sociologen? Dat is alleen een raadsel, als zij altijd de waarheid spraken, omdat alleen de waarheid eeuwig is. Maar wetenschappers spreken de waarheid niet, dat is een andere tak van sport.
The view from nowhere.
pi_186042164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:32 schreef deelnemer het volgende:
Beide komen uit dezelfde koker. Het overtrokken kwantitatieve meten van resultaten op de universiteiten is een neoliberale trend.

Jammer is alleen dat jullie alles links noemen.
Het is ontsproten uit 't neoliberale systeem (volgens jou), maar is op de universiteiten, of in elk geval op de humanaties faculteiten (daar hebben we het immers over), een gretig gebruikte manier om elkaar in de conformistische wurggreep te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 01:00:18 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 00:46:12 #127
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186042200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:41 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het is ontsproten uit neoliberaal systeem (volgens jou), maar is wordt op de universiteiten, of in elk geval op de humanaties faculteiten (daar hebben we het immers over), een gretig gebruikte manier om elkaar in de conformistische wurggreep te houden.
Nee, het is een neoliberale poging om de universiteiten te veranderen in productiemachine van innovatie voor het bedrijfsleven, of tenminste dezelfde management stijl door te voeren tbv efficientieverbetering (hoewel onderzoek geen standaard productiewerk is). Ideologisch aangedreven, vanuit het bedrijfsleven, via de politiek. Nu wil FvD daar weer een andere ideologische draai aan geven. Dat is niet goed voor de universiteiten.
The view from nowhere.
pi_186042247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:41 schreef deelnemer het volgende:
Veranderend gedrag van sociologen? Dat is alleen een raadsel, als zij altijd de waarheid spraken, omdat alleen de waarheid eeuwig is. Maar wetenschappers spreken de waarheid niet, dat is een andere tak van sport.
Hij signaleert dat ze niet alleen in theorie (relevant voor 'Waarheid') maar vooral in emotie (gedrag) een nieuwe mate van stelligheid en dogmatisme ten toon spreiden. Dat is de crux: voorheen begrepen ze hun eigen positie; ''we zoeken -oneindig- naar ..., de waarheid'' - en nu denken ze deze te prediken. De interne onzekerheid die bij het maken van irrationele stellingen (vermeende absolute waarheden) past, ligt ten grondslag aan het religieuze gedrag. Dat is waarom een docent wijsbegeerte (ethiek nota bene) met een fietsslot een Trump-supporter stond te bewerken. Tot het diepst in zijn wezen onzeker over wat hij voor waar houdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 00:59:11 ]
pi_186042257
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is al.
Als je dit denkt, dan ben je pas echt achterlijk, om het op jouw niveau te duiden.
pi_186042290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:46 schreef deelnemer het volgende:
Nee, het is een neoliberale poging om de universiteiten te veranderen in productiemachine van innovatie voor het bedrijfsleven, of tenminste dezelfde management stijl door te voeren tbv efficientieverbetering (hoewel onderzoek geen standaard productiewerk is). Ideologisch aangedreven, vanuit het bedrijfsleven, via de politiek. Nu wil FvD daar weer een andere ideologische draai aan geven. Dat is niet goed voor de universiteiten.
Dat zal vast, maar 'links' kan haar handen er niet van af trekken zolang ze er graag gebruikt van maakt. Een (naar eigen zeggen) linkse wetenschapper (die ergens op deze pagina nog iets geschreven heeft ;) ) zag ik kortgeleden nog Cliteur ondermijnen door over zijn lage aantal citaties te prediken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:05 schreef deelnemer het volgende:
Ja, daar wordt het propaganda. Vat jij dat verhaaltje dan zomaar op als waar. Als je zo gemakkelijk iets aanneemt ....
Morgen weer verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 01:14:40 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 01:05:22 #131
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186042386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:50 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hij signaleert dat ze niet alleen in theorie (relevant voor 'Waarheid') maar vooral in emotie (gedrag) een nieuwe mate van stelligheid en dogmatisme ten toon spreiden. Dat is de crux: voorheen begrepen ze hun eigen positie; ''we zoeken -oneindig- naar de waarheid'' - en nu denken ze deze te prediken. De interne onzekerheid die bij het maken van irrationele stellingen (vermeende absolute waarheden) past, ligt ten grondslag aan het religieuze gedrag.
Ja, daar wordt het propaganda. Vat jij dat verhaaltje dan zomaar op als waar. Als je zo gemakkelijk iets aanneemt ....

Dat geldt namelijk ook voor jou, hier op FOK!. Stelselmatige belangstelling voor extreem rechtse retoriek, hun standaard props. Wijst op indoctrinatie.

En dat doet extreem of radicaal rechts voortdurend. Zij komen met allerlei zwaar ideologische stellingen, die niet of nauwelijks bewijsbaar zijn. Bij weerwoord vinden ze dat juist de sociologen ideologisch vooringenomen zijn. Zo wordt het dan omgedraaid: zij zijn ideologisch gek, en wij niet.

Met deze tactiek kun je een uitstekend functionerende faculteit op knieeen krijgen, als je publiek meegaat in je claims en vooroordelen. Want sociologie voldoet niet aan de eis 'meten is weten' tav de vragen waarop men antwoorden wil. Het is voor mij wel duidelijk, dat wat FvD beweert vooral hun eigen politieke vooringenomenheid bewijst.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 05-04-2019 01:18:09 ]
The view from nowhere.
pi_186042393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat zal vast, maar 'links' kan zijn handen er niet van af trekken zolang ze er graag gebruikt van maakt. Een (naar eigen zeggen) linkse wetenschapper (die ergens op deze pagina nog iets geschreven heeft ;) ) zag ik kortgeleden nog Cliteur ondermijnen door over zijn lage aantal citaties te prediken.
Oh ja, feiten hebben een linkse invalshoek. Voor fascisten iig
pi_186042592
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:05 schreef deelnemer het volgende:
Hoe kom je bij 'zomaar' en 'zo gemakkelijk aanneemt'? Het is een belediging maar er schuilt ook een verborgen waarheidsclaim in, namelijk dat het vrijwel zeker onwaar is: ''je moet het wel maar gewoon aangenomen hebben, want als je de waarheid kent, dan zou je...'. Maar waarop is het gebaseerd?

quote:
Dat geldt namelijk ook voor jou, hier op FOK!. Stelselmatige belangstelling voor extreem rechtse retoriek, hun standaard props. Wijst op indoctrinatie
Nee, het wijst juist op het ontsnapt zijn aan indoctrinatie. De overlap tussen mijn idealen en die van extreem-rechts zit 'm in peilers die onterecht aan extreem-rechts toegeschreven worden: soevereiniteit (onafhankelijkheid), democratie, (romantische) wij-identiteit, (daaruitvolgende) cohesie en veiligheid. Langere tijd is een samenhang daarvan de norm geweest -en is dat in het gros van niet-westerse landen nog steeds. De wereld is niet extreem-rechts, er is hoogstens een verschil in de mate van erkenning van het biologische (de strijd, de wil). Een element aan ons bestaan dat steeds vaker niet erkent wordt door de linkerzijde. Deze afwijzing van het empirische (en historische) past bij het religieuze karakter: jouw waarheid is extreem-slecht is wat ze zeggen, wanneer het verwoord wordt als extreem-rechts. Dat is hoe het pareren van realiteitszin met een moreel dogma er uit ziet.

quote:
En dat doet extreem of radicaal rechts voortdurend. Zij komen met allerlei zwaar ideologische stellingen, die niet of nauwelijks bewijsbaar zijn. Bij weerwoord vinden ze dat juist de sociologen ideologisch vooringenomen zijn. Zo wordt het dan omgedraaid: zij zijn ideologisch gek, en wij niet.
Haidt zijn boek staat vol met 'aanwijzingen' en data. Net als mijn geheugen tal van incidenten weet op te halen. Weet je eigenlijk wel waar Haidt zijn ideologische thuisbasis ligt? Ontkennen dat hij extreem-rechts is geeft de schijn dat het überhaupt een optie is, dat hij dat is. Het is een retorisch valletje waar ik niet meer in trap.

Op zijn slechtst is het geen propaganda maar advertentiemisleiding met een kapitalistische insteek; boekverkoop. Hij komt immers af van een business school.

quote:
Met deze tactiek kun je een uitstekend functionerende faculteit op knieeen krijgen, als je publiek meegaat in je claims en vooroordelen. Want sociologie voldoet niet aan de eis 'meten is weten' tav de vragen waarop men antwoorden wil. Het is voor mij wel duidelijk, dat wat FvD beweert vooral hun eigen politieke vooringenomenheid bewijst.
De wijze waarop de sociologie tot conclusies komt is niet waar hij over valt. Hij is zelf nota bene zelf 'sociaal psycholoog' en gaat met de kritiek op zijn collega's nota bene op dezelfde wijze tewerk zoals zijn collega's anders wel, maar op bepaalde 'gevoelige' onderwerpen dus niet meer doen.

Ik denk dat je zijn positie en intentie zou kunnen herwaarderen als je iets over zijn vorige boek zou lezen: The Righteous Mind: Why Good People Are Divided by Politics and Religion.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 01:56:59 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:18:32 #134
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186042746
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 'zomaar' en 'zo gemakkelijk aanneemt'? Het is een belediging maar er schuilt ook een verborgen waarheidsclaim in, namelijk dat het vrijwel zeker onwaar is: ''je moet het wel maar gewoon aangenomen hebben, want als je de waarheid kent, dan zou je...'. Maar waarop is het gebaseerd?
Het was een vraag. Deze video lijkt mij niet voldoende. Als het wel zo was, dan was sociologie simpel. Dat is niet zo.

quote:
[..]

Nee, het wijst juist op het ontsnapt zijn aan indoctrinatie. De overlap tussen mijn idealen en die van extreem-rechts zit 'm in peilers die onterecht aan extreem-rechts toegeschreven worden: soevereiniteit (onafhankelijkheid), democratie, (romantische) wij-identiteit, (daaruitvolgende) cohesie en veiligheid. Langere tijd is een samenhang daarvan de norm geweest -en is dat in het gros van niet-westerse landen nog steeds. De wereld is niet extreem-rechts, er is hoogstens een verschil in de mate van erkenning van het biologische (de strijd, de wil). Een element aan ons bestaan dat steeds vaker niet erkent wordt door de linkerzijde. Deze afwijzing van het empirische (en historische) past bij het religieuze karakter: jouw waarheid is extreem-slecht is wat ze zeggen, wanneer het verwoord wordt als extreem-rechts. Dat is hoe het pareren van realiteitszin met een moreel dogma er uit ziet.
soevereiniteit: Hangt ervan af hoe radicaal je dat wilt.

democratie: referenda zijn geen substituut voor een goed publiek debat. Het is heel moeilijk een democratie te laten werken, en nooit zal iedereen erover tevreden zijn. Rechts vertrouw ik daarin niet, omdat ze zo graag alles opleggen.

(romantische) wij-identiteit: Het romantische beeld veronderstelt een cohesie die er niet is. Onder rechts is de samenleving alleen vredig als de ondergeschikten zich schikken naar de leidende elite. Het sociale is niet zo hiërarchisch als rechts wil.

erkenning van het biologische (de strijd, de wil): Dat is slechts een deel van de natuur, maar rechts ziet vooral dit deel. Het leidt gemakkelijk tot strijd / oorlogen. Dit is het punt waar ik zelf rechts het meest gestoord vind.

Dat is hoe het pareren van realiteitszin met een moreel dogma er uit ziet.: Nee, dat is een specifieke interpretatie eenzijdig uitroepen tot waarheid. Zo simpel is de wereld niet.

quote:
[..]

Haidt zijn boek staat vol met 'aanwijzingen' en data. Net als mijn geheugen tal van incidenten weet op te halen. Weet je eigenlijk wel waar Haidt zijn ideologische thuisbasis ligt? Ontkennen dat hij extreem-rechts is geeft de schijn dat het überhaupt een optie is, dat hij dat is. Het is een retorisch valletje waar ik niet meer in trap.

Op zijn slechtst is het geen propaganda maar advertentiemisleiding met een kapitalistische insteek; boekverkoop. Hij komt immers af van een business school.

[..]

De wijze waarop de sociologie tot conclusies komt is niet waar hij over valt. Hij is zelf nota bene zelf 'sociaal psycholoog' en gaat met de kritiek op zijn collega's nota bene op dezelfde wijze tewerk zoals zijn collega's anders wel, maar op bepaalde 'gevoelige' onderwerpen dus niet meer doen.

Ik denk dat je zijn positie en intentie zou kunnen herwaarderen als je iets over zijn vorige boek zou lezen: The Righteous Mind: Why Good People Are Divided by Politics and Religion.
Hij komt uit de rechts conservatieve hoek. Zijn klacht betreft de laatste 5 jaar. De laatste 5 jaar was de VS als samenleving ver verwijderd van links. Dat de universiteiten daar links bij afsteken, lijkt mij een goed teken. De grote universiteiten zijn in de VS ook minder religieus dan de samenleving breed. De laatste twee jaar is rechts ineens tot de conclusie gekomen dat het goed mis zit op de uni's. Daarvoor was iedereen trots op het leger. Tegenwoordig heeft men kritiek op het leger. Daaraan zie je, volgens Haidt, hoe links de uni's ineens zijn. Ik vind het leger onverkort als geweldig omarmen kortzichtig. De VS is gepolariseerd, maar rechts is daar ook zeer rechts. En deze video is zeer eenzijdig.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 05-04-2019 02:56:42 ]
The view from nowhere.
  vrijdag 5 april 2019 @ 07:31:48 #135
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186043737
quote:
Blijkbaar zijn er ook linkse complottheorieën over elites. Ik denk eerder dat de huidige ontwikkelingen worden beheerst door krachten die zich voor een groot deel aan bewuste menselijke sturing onttrekken.
pi_186044655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat je beeld nogal gekleurd is door je ervaringen in A'dam. Ik heb in Leiden gestudeerd en was daar omringd door rechtse corpsballen en daarnaast ook behoorlijk veel conservatief denkende medestudenten. Ook de hoogleraren van wie ik les kreeg waren soms uitgesproken conservatief, denk aan Wesseling, Fasseur. Daartussen zaten dan ook weer wat progressievere docenten, een aardige mix. Mijn stiefzoon heeft de afgelopen jaren in Leiden rechten gestudeerd en kwam tijdens etentjes bij ons met ideeën die hij had opgedaan bij de colleges van Cliteur en Kinneging. Daar waar Baudet ook is gepromoveerd. Zoals jij het nu schetst, dat je als rechtse denker een uitzonderingspositie hebt te midden van allemaal linkse academici, zo heb ik het nooit ervaren en zo is het in een stad als Leiden dus ook niet, zeker niet bij rechten. Op de school waar ik les geef, heb ik regelmatig leerlingen met aardig wat libertarische ideeën in de klas. Die daar ook gewoon voor uitkomen, juist wat meer uitgesproken daar over zijn dan de gemiddelde leerling.

Daarnaast woon je in A'dam en uit jouw posts maak ik op dat je het daar ook ervaart als beklemmend monocultuurtje. Ik woon al 20 jaar in Den Haag en daar is het echt wat anders. De wijk waar ik nu woon en de wijken om mij heen zijn allemaal wijken waar VVD of FvD de grootste partij is geworden bij de afgelopen verkiezingen en daarvoor was dat VVD of PVV. Er zijn een paar wijken in DH waar linkse partijen de meeste aanhang hebben, maar die zijn ver in de minderheid.

Het Westland waar ik ben opgegroeid en waar mijn familie woont, heeft 24% FvD stemmers en de rest stemt daar VVD of CDA.
Ik heb dus een omgekeerde ervaring dan jij: ik stem al vanaf mijn achttiende GL. Mijn omgeving heeft zich daar meestal verbaasd of afkeurend over uitgesproken. Hoe kun je zo links stemmen? Mensen vonden het wereldvreemd, geitenwollensokkerig etc etc.

Dat GL nu zo groot is en het veel normaler is geworden om op die partij te stemmen, is voor mij echt nieuw en ook iets waar ik aan moet wennen. Maar dat hele idee, dat links de norm zou zijn, heb ik echt nooit gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Franny_G op 05-04-2019 09:30:38 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186046218
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:21 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik denk dat je beeld nogal gekleurd is door je ervaringen in A'dam. Ik heb in Leiden gestudeerd en was daar omringd door rechtse corpsballen en daarnaast ook behoorlijk veel conservatief denkende medestudenten. Ook de hoogleraren van wie ik les kreeg waren soms uitgesproken conservatief, denk aan Wesseling, Fasseur. Daartussen zaten dan ook weer wat progressievere docenten, een aardige mix. Mijn stiefzoon heeft de afgelopen jaren in Leiden rechten gestudeerd en kwam tijdens etentjes bij ons met ideeën die hij had opgedaan bij de colleges van Cliteur en Kinneging. Daar waar Baudet ook is gepromoveerd. Zoals jij het nu schetst, dat je als rechtse denker een uitzonderingspositie hebt te midden van allemaal linkse academici, zo heb ik het nooit ervaren en zo is het in een stad als Leiden dus ook niet, zeker niet bij rechten. Op de school waar ik les geef, heb ik regelmatig leerlingen met aardig wat libertarische ideeën in de klas. Die daar ook gewoon voor uitkomen, juist wat meer uitgesproken daar over zijn dan de gemiddelde leerling.

Daarnaast woon je in A'dam en uit jouw posts maak ik op dat je het daar ook ervaart als beklemmend monocultuurtje. Ik woon al 20 jaar in Den Haag en daar is het echt wat anders. De wijk waar ik nu woon en de wijken om mij heen zijn allemaal wijken waar VVD of FvD de grootste partij is geworden bij de afgelopen verkiezingen en daarvoor was dat VVD of PVV. Er zijn een paar wijken in DH waar linkse partijen de meeste aanhang hebben, maar die zijn ver in de minderheid.

Het Westland waar ik ben opgegroeid en waar mijn familie woont, heeft 24% FvD stemmers en de rest stemt daar VVD of CDA.
Ik heb dus een omgekeerde ervaring dan jij: ik stem al vanaf mijn achttiende GL. Mijn omgeving heeft zich daar meestal verbaasd of afkeurend over uitgesproken. Hoe kun je zo links stemmen? Mensen vonden het wereldvreemd, geitenwollensokkerig etc etc.

Dat GL nu zo groot is en het veel normaler is geworden om op die partij te stemmen, is voor mij echt nieuw en ook iets waar ik aan moet wennen. Maar dat hele idee, dat links de norm zou zijn, heb ik echt nooit gehad.
Dat klopt allemaal: Amsterdam is een erg linkse gemeente en de UvA is een erg linkse universiteit. Maar over het algemeen is het wel zo dat universitaire medewerkers overwegend links stemmen. Er zijn niet echt cijfers over omdat de kwestie gevoelig ligt, maar:

- We weten dat dat in het buitenland zo is.
- We weten van verkiezingsuitslagen dat linkse partijen in studentensteden groot zijn (al neemt Rotterdam een bijzondere positie in).
- Er zijn cijfers die in die richting wijzen, zoals deze van de uitstekende blog Stukroodvlees.

De conservatieve vlek in Leiden is eerder uitzondering dan regel, al blijkt uit dat het artikel van Stukroodvlees dat er verschillen tussen studierichtingen zijn. Ik kom oorspronkelijk uit de Geesteswetenschappen en die zijn weer een stuk linkser dan andere faculteiten.
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:56:03 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186046403
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal: Amsterdam is een erg linkse gemeente en de UvA is een erg linkse universiteit. Maar over het algemeen is het wel zo dat universitaire medewerkers overwegend links stemmen. Er zijn niet echt cijfers over omdat de kwestie gevoelig ligt, maar:

- We weten dat dat in het buitenland zo is.
- We weten van verkiezingsuitslagen dat linkse partijen in studentensteden groot zijn (al neemt Rotterdam een bijzondere positie in).
- Er zijn cijfers die in die richting wijzen, zoals deze van de uitstekende blog Stukroodvlees.

[ afbeelding ]

De conservatieve vlek in Leiden is eerder uitzondering dan regel, al blijkt uit dat het artikel van Stukroodvlees dat er verschillen tussen studierichtingen zijn. Ik kom oorspronkelijk uit de Geesteswetenschappen en die zijn weer een stuk linkser dan andere faculteiten.
Die staafgrafiekjes die je laat zien vertekenen nogal omdat de y-as niet bij 0 begint. Daardoor lijkt het verschil in eerste instantie wellicht gigantisch (vooral bij de rechts-links zelfplaatsing), maar in werkelijkheid is het 6.1 t.o.v. 6.8, een verschil van zo'n 10%.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 05-04-2019 11:15:58 ]
Huilen dan.
pi_186046431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal: Amsterdam is een erg linkse gemeente en de UvA is een erg linkse universiteit. Maar over het algemeen is het wel zo dat universitaire medewerkers overwegend links stemmen.

https://www.aob.nl/nieuws/populariteit-d66-keldert-bij-aob-leden/

AOB heeft een peiling gedaan naar het stemgedrag van docenten, de eerste rechtse partij staat op de 6e plaats.
pi_186046950
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die staafgrafiekjes die je laat zien vertekenen nogal omdat de y-as niet bij 0 begint. Daardoor lijkt het verschil in eerste instantie wellicht gigantisch (vooral bij de rechts-links zelfplaatsing), maar in werkelijkheid is het 6.1 t.o.v. 6.8, een verschil van zo'n 10%.
Er wordt in het stuk ook niet over bijvoorbeeld effectgroottes gesproken. En op de cijfers zelf is ook nog wel wat kritiek te leveren: het gaat om een paar zeer grove indicatoren waarbij geen ruimte is voor nuance en het middenveld wegvalt. Want niet-links is niet hetzelfde als rechts. (Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet als rechts.)
pi_186046990
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:58 schreef Aquarii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
https://www.aob.nl/nieuws/populariteit-d66-keldert-bij-aob-leden/

AOB heeft een peiling gedaan naar het stemgedrag van docenten, de eerste rechtse partij staat op de 6e plaats.
Op zich interessant, maar het gaat wel om een peiling onder AOB-leden.
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:00:53 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186049001
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er wordt in het stuk ook niet over bijvoorbeeld effectgroottes gesproken. En op de cijfers zelf is ook nog wel wat kritiek te leveren: het gaat om een paar zeer grove indicatoren waarbij geen ruimte is voor nuance en het middenveld wegvalt. Want niet-links is niet hetzelfde als rechts. (Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet als rechts.)
Ik heb nog steeds geen voorbeelden gezien van rechtse feiten die op de universiteit niet gezegd mogen worden.

The truth has a well known liberal bias.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_186049187
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:18 schreef deelnemer het volgende:
De laatste twee jaar is rechts ineens tot de conclusie gekomen dat het goed mis zit op de uni's. Daarvoor was iedereen trots op het leger. Tegenwoordig heeft men kritiek op het leger. Daaraan zie je, volgens Haidt, hoe links de uni's ineens zijn.
Even geen tijd voor de rest maar dit wil ik z.s.m rechtzetten: hij legt een hypothese voor die duidelijk moet maken dat iets wat waardering van beide groepen ontvangt (zoals het leger bijvoorbeeld) een van die groepen kan verliezen wanneer dat iets (het leger, legertop bv) plots anti-retoriek gaat bezigen tegen een van die groepen. Deze hypothese gebruikte hij om te verklaren waarom (rechtse) steun voor universiteiten de afgelopen jaren sterk gedaald is, waar die voorheen gelijkmatig verdeeld was.

Hoe jij tot jouw interpretatie bent gekomen is wonderbaarlijk.... we zullen het maar op het tijdsstip gooien? :P

quote:
De laatste 5 jaar was de VS als samenleving ver verwijderd van links. Dat de universiteiten daar links bij afsteken, lijkt mij een goed teken.
Maar niet het juiste links, dat leek me toch wel duidelijk...de sociologen waarover hij rept zijn bezig met de nep/cultuur-oorlog, niet met het neoliberale complot eromheen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 14:19:01 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:24:12 #144
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186049285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb nog steeds geen voorbeelden gezien van rechtse feiten die op de universiteit niet gezegd mogen worden.

The truth has a well known liberal bias.
Doen alsof je neus bloed. :')
pi_186049385
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:18 schreef deelnemer het volgende:
soevereiniteit: Hangt ervan af hoe radicaal je dat wilt.
Volledige controle over de grenzen, wet- en regelgeving én de staatskas. Is dat extreem-rechts?

quote:
democratie: referenda zijn geen substituut voor een goed publiek debat. Het is heel moeilijk een democratie te laten werken, en nooit zal iedereen erover tevreden zijn. Rechts vertrouw ik daarin niet, omdat ze zo graag alles opleggen.
Hoe kleiner de bevolking, hoe groter de democratie. Hoe minimaler de diversiteit, hoe groter het individu. Het tegenovergestelde wordt nagejaagd, dus ik ben extreem-rechts?

quote:
(romantische) wij-identiteit: Het romantische beeld veronderstelt een cohesie die er niet is. Onder rechts is de samenleving alleen vredig als de ondergeschikten zich schikken naar de leidende elite. Het sociale is niet zo hiërarchisch als rechts wil.
Die is ('was' wordt met de dag toepasselijker) er wel - en ik zie die onderbroken worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 14:34:37 ]
pi_186049458
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

[..]

[..]
Worden die (al dan niet onterecht) aan extreem-rechts toegeschreven ja? Door wie? Waar?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 05-04-2019 14:43:33 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:48:25 #147
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186049581
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat we allemaal wel weten dat er rechtse feiten zijn die te erg zijn om geuit te worden. Ik zou graag de vraag bij jou leggen: Zijn er linkse opvattingen en feiten die verboden en gecensureerd worden?
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:53:57 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186049659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:48 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik denk dat we allemaal wel weten dat er rechtse feiten zijn die te erg zijn om geuit te worden. Ik zou graag de vraag bij jou leggen: Zijn er linkse opvattingen en feiten die verboden en gecensureerd worden?
Hoe kan een feit nou links of rechts zijn?
Huilen dan.
pi_186049688
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:48 schreef borealist het volgende:

[..]

Het is wel verrassend hoeveel Nederlanders niet weten dat de Soviet Unie meer gedaan heeft voor de bevrijding van Nederland dan de VS. In de jaren vijftig was dat het gevolg van doelbewuste censuur (zie ook het Hannie Schaft incident) - maar hoe dat gebrek aan kennis nu nog voortleeft is mij niet helemaal duidelijk.

En natuurlijk het linkse idee dat moslims ongewenst zijn. Dat werd keihard weggecensureerd toen de SP het decennia geleden opperde :P
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:58:30 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186049720
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb het artikel niet gelezen (tijd) en ik heb ook geen idee waar de cijfers vandaan komen, maar het grafiekje viel me gewoon op. Het is heel makkelijk om op deze manier een vertekend beeld te schetsen.

Verder denk ik dat de aanmerkingen die je zelf al noemt valide zijn.
Huilen dan.
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:59:03 #151
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186049726
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:53 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe kan een feit nou links of rechts zijn?
Omdat politieke partijen graag de illusie wekken dat hun ideologie door feiten wordt gestaafd. Zodoende zien we de politisering van de waarheid.
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:00:50 #152
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186049756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Kassamiep het volgende:
Het is wel verrassend hoeveel Nederlanders niet weten dat de Soviet Unie meer gedaan heeft voor de bevrijding van Nederland dan de VS. In de jaren vijftig was dat het gevolg van doelbewuste censuur (zie ook het Hannie Schaft incident) - maar hoe dat gebrek aan kennis nu nog voortleeft is mij niet helemaal duidelijk.

En natuurlijk het linkse idee dat moslims ongewenst zijn. Dat werd keihard weggecensureerd toen de SP het decennia geleden opperde :P
Ik heb het over vandaag de dag. Tot nu toe zie ik geen feit waar ik het ongemakkelijk van krijg. Ook is het meestal rechts welke voorstander is van de vrije meningsuiting, wat voor zich spreekt.
pi_186049829
quote:
Nee, het is niet gek dat het Nederlandse onderwijs zo links is
https://decorrespondent.n(...)s/517080124-dffe692f

5 april 2017
Leestijd 3 minuten
Ik had mijn abbo de eerste maand na oprichting beëindigd dus als iemand anders even om de paywall heen kan...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 15:05:56 ]
  Eindredactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 15:06:53 #154
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_186049861
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:59 schreef borealist het volgende:

[..]

Omdat politieke partijen graag de illusie wekken dat hun ideologie door feiten wordt gestaafd. Zodoende zien we de politisering van de waarheid.
Maar jij schermt nu zelf met die termen, dus je lijkt die gedachtegang te onderschrijven. Heb je al voorbeelden van "rechtste feiten" die niet genoemd mogen worden op universiteiten?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:07:20 #155
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186049872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik heb het over vandaag de dag. Tot nu toe zie ik geen feit waar ik het ongemakkelijk van krijg. Ook is het meestal rechts welke voorstander is van de vrije meningsuiting, wat voor zich spreekt.
Nou ja, dat hangt ook wel een beetje van de mening af. Genoeg rechts georiënteerden die gaan dreigen als mensen roepen dat Zwarte Piet weg moet of die vinden dat de koran verboden moeten worden.
pi_186050093
Kan er niet een rechtse school komen?

Al die geloof gekkies mogen ook hun eigen school oprichten..
pi_186050284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Bevrijding? Zonder de VS was Rusland tot aan Nederland doorgegaan. Enige reden dat de VS meedeed was dat ze ook een stuk van de taart wilden. Enige die ons heeft proberen te bevrijden van het communisme waren de Duitsers.
pi_186050647
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:43 schreef Moustachio het volgende:
Enige die ons heeft proberen te bevrijden van het communisme waren de Duitsers.
Denk je. Die nazi- duitsers probeerden Nederland een wreed regime op te leggen....waaronder meer dan 100.000 Nederlanders vermoorden, het doel was zowat 160.000 mensen te doden.
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:17:18 #159
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186050742
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:07 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou ja, dat hangt ook wel een beetje van de mening af. Genoeg rechts georiënteerden die gaan dreigen als mensen roepen dat Zwarte Piet weg moet of die vinden dat de koran verboden moeten worden.
Denk niet dat iemand op fok ooit een post verwijdert heeft gehad omdat hij tegen zwarte piet was. Ik denk dat het toch een minderheid van rechts is die daadwerkelijk vind dat de Koran verboden moet worden, Wilders is oftewel goed maf, of hij houdt links een spiegel voor.
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:21:01 #160
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186050801
quote:
Bevrijding? Zonder de VS was Rusland tot aan Nederland doorgegaan. Enige reden dat de VS meedeed was dat ze ook een stuk van de taart wilden. Enige die ons heeft proberen te bevrijden van het communisme waren de Duitsers.
Zonder hulp van de VS had Duitsland van Rusland gewonnen. De VS gaf Engeland en Rusland gigantisch veel steun.

https://www.rbth.com/defe(...)-darkest-hour_575559
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:26:36 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186050898
Een topic waar trollen trollen trollen
Heerlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:35:07 #162
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186051022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:31 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Volledige controle over de grenzen, wet- en regelgeving én de staatskas. Is dat extreem-rechts?
[..]
Ja, want aan de andere kant van de grens wonen ook mensen, daarmee gooi je het op een akkoord, en zo verliezen beide volledige soevereiniteit.

quote:
Hoe kleiner de bevolking, hoe groter de democratie. Hoe minimaler de diversiteit, hoe groter het individu. Het tegenovergestelde wordt nagejaagd, dus ik ben extreem-rechts?
[..]
Hoe beter je elkaar kent, hoe meer ruimte er is om jezelf te zijn (individualiteit). Als niemand je kent, dan pas gaan mensen zich strikt aan codes (op de vlakte) houden, om geen rare indruk te maken. Het individualisme maakt van mensen vreemden. De propaganda verstoort de normale communicatie.

Dat neoliberale marktdenken, libertarisch in zijn meest extreme vorm, is ook deel van de heerlijke blijde boodschap van nieuw rechts. Het lijkt erop, dat ze onder een nieuwe ideologische vlag een doorstart maken.

quote:
Die is ('was' wordt met de dag toepasselijker) er wel - en ik zie die onderbroken worden.
Het individualisme van de neoliberalen hebben het wij-gevoel afgebroken.
The view from nowhere.
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:38:47 #163
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186051079
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:06 schreef 2dope het volgende:

[..]

Maar jij schermt nu zelf met die termen, dus je lijkt die gedachtegang te onderschrijven. Heb je al voorbeelden van "rechtste feiten" die niet genoemd mogen worden op universiteiten?
Ja, maar ze mogen niet genoemd worden op fok, dat heb ik in de praktijk ondervonden. Een forum is zo links als de meeste linkse moderator. :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:43:21 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186051147
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:38 schreef borealist het volgende:

[..]

Ja, maar ze mogen niet genoemd worden op fok, dat heb ik in de praktijk ondervonden. Een forum is zo links als de meeste linkse moderator. :')
Wat een onzin. Het is niet je mening of je 'feiten', maar de manier waarop je het brengt die ervoor zorgt dat men regelmatig bijdragen van jou verwijdert.
Huilen dan.
pi_186051217
'Ik heb wel feiten, maar die mag ik niet zeggen, maar ze zijn er heus wel!!'

_O_ . Foutloos.
pi_186051243
'Geef dan die feiten, waarvan ik weet dat je ze niet mag delen! Ha, zie, ze bestaan niet!'
  Eindredactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 16:49:46 #167
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_186051256
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:38 schreef borealist het volgende:

[..]

Doel je nu op die opruiende homohaat die hier een paar uur geleden nog stond? Was dat een "rechts feit"? Want als ik me niet vergis ontbrak daar de nodige wetenschappelijke onderbouwing, wat weer te denken geeft in hoeverre je van een feitelijk statement kunt spreken. Daarbij denk ik dat een heleboel rechtse mensen behoorlijk walgen van dat soort praatjes, dus misschien moet je een beetje terughoudender zijn in je zelfverklaarde representatie van het 'rechtse geluid'.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_186051329
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:47 schreef Ludachrist het volgende:
'Ik heb wel feiten, maar die mag ik niet zeggen, maar ze zijn er heus wel!!'

_O_ . Foutloos.
Opruiende homohaat, kennelijk.
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:00:48 #169
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186051419
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:49 schreef 2dope het volgende:
Doel je nu op die opruiende homohaat die hier een paar uur geleden nog stond?
Het was gewoon een wetenschappelijke discussie met bronnen en argumenten over de oorzaak van homofilie. Een discussie met feiten die duidelijk niet genoemd mogen worden in Nederland.

En links maar beweren dat ze geen dictatuur nastreven. :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:01:48 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186051429
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Niet ontoevallig een demografie waar Baudet graag in verkeerd:
http://ikje.blogspot.com/(...)n-neofascist-20.html
(zoek op 'homo' - typerend trouwens dat hij dit ook gebruikt bij de Ijzerwake als stok om moslims mee te slaan)

Hier nog één van zijn vriendjes:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hans-Hermann_Hoppe
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:04:18 #171
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186051467
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
Als het klinkklare onzin was had het mogen blijven staan. Als het haat was was ik gelijk gebanned.

Maar dingen benoemen die niet benoemd mogen worden is een moeilijkere kwestie.

De mensheid heeft een geschiedenis wat betreft het censureren en kruisigen van een ieder die de waarheid spreekt, omdat veel mensen de leugen koesteren boven de waarheid, en het kwade boven het goede.
pi_186051873
Homohaat en misogynie. De bodem is weer bereikt.

Op zich goed nieuws natuurlijk, want dan kan het niveau alleen maar hoger worden.
pi_186051911
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:27 schreef Speciale het volgende:
Kan er niet een rechtse school komen?

Al die geloof gekkies mogen ook hun eigen school oprichten..
Ik denk het wel ja. Wel binnen de grenzen van de wet natuurlijk, dus de gewenste antihomo- en antivrouwenpropaganda gaat geen deel uitmaken van het onderwijsprogramma, net als het klassieke racisme natuurlijk, maar veel van die complottheorieën kun je onder de noemer 'levensbeschouwelijke overtuiging' waarschijnlijk wel kwijt.
pi_186052021
Wat is het verschil tussen geloofsgekkies en linkse mensen? Ze geloven allebei in een emotioneel, idealistisch beeld wat nooit waarheid zal worden..En ze zijn beiden bereid om te moorden voor hun doelen. En niet te vergeten...het massaal demoniseren van (politieke) tegenstanders.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:55:41 #175
346939 Janneke141
pi_186052071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:52 schreef DoubleUU het volgende:
Wat is het verschil tussen geloofsgekkies en linkse mensen? Ze geloven allebei in een emotioneel, idealistisch beeld wat nooit waarheid zal worden..En ze zijn beiden bereid om te moorden voor hun doelen.
Het is algemeen bekend dat GroenLinksers bewapend door de stad fietsen om VVD-ers af te knallen.
pi_186052081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat GroenLinksers bewapend door de stad fietsen om VVD-ers af te knallen.
Het zal me niets verbazen.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:57:07 #177
346939 Janneke141
pi_186052088
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:56 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het zal me niets verbazen.
Nee, dat dacht ik al.
pi_186052096
quote:
het massaal demoniseren van (politieke) tegenstanders.
Dat is in normalemensentaal zoiets als kritiek hebben op radicaal rechts.
pi_186052105
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat dacht ik al.
Denken mag niet van GroenLinks he, dat doet Obama Klaver wel voor je.
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:59:31 #180
346939 Janneke141
pi_186052127
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:58 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Denken mag niet van GroenLinks he, dat doet Obama Klaver wel voor je.
Klopt, ik zit net de door de Jessias gemailde lesprogramma's voor volgende week door te nemen.
pi_186052134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is in normalemensentaal zoiets als kritiek hebben op radicaal rechts.
Ja typisch links, downplayen als de moeder. Zo zijn IS strijders ineens prima terug in de maatschappij te duwen als je GL moet geloven. Pappen en nathouden, en vooral niet nadenken is het credo van GL.
pi_186052157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt, ik zit net de door de Jessias gemailde lesprogramma's voor volgende week door te nemen.
Leuk joh :) Heb je nog meer van die fantastische grappen?
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:02:12 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186052173
quote:
Wat is het verschil tussen geloofsgekkies en linkse mensen? Ze geloven allebei in een emotioneel, idealistisch beeld wat nooit waarheid zal worden..En ze zijn beiden bereid om te moorden voor hun doelen.
Eerst dit zeggen.
quote:
En niet te vergeten...het massaal demoniseren van (politieke) tegenstanders.
En vervolgens dit.

_O-

De ironie. Ik hoop echt dat je een troll bent, maar ik vrees 't ergste.
Huilen dan.
pi_186052184
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ja typisch links, downplayen als de moeder.
Ik noem dat zelf meestal 'gewoon niet zo janken'. Maar voor mensen die uiterst kleinzerig zijn ligt dat waarschijnlijk anders.
quote:
Zo zijn IS strijders ineens prima terug in de maatschappij te duwen als je GL moet geloven. Pappen en nathouden, en vooral niet nadenken is het credo van GL.
Dat moet je aan GroenLinks vragen, maar ik denk dat hun antwoord iets zal zijn als 'nee sukkel, natuurlijk niet, hoe kom je aan die onzin?'
pi_186052186
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Eerst dit zeggen.
[..]

En vervolgens dit.

_O-

Ik doe aan massaal demoniseren in mijn eentje? Leg dat eens uit.
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:05:30 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186052236
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:03 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik doe aan massaal demoniseren in mijn eentje? Leg dat eens uit.
Zucht. Je verwijt anderen te demoniseren, en wat doe je zelf?
Huilen dan.
pi_186052241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik noem dat zelf meestal 'gewoon niet zo janken'. Maar voor mensen die uiterst kleinzerig zijn ligt dat waarschijnlijk anders.
[..]

Dat moet je aan GroenLinks vragen, maar ik denk dat hun antwoord iets zal zijn als 'nee sukkel, natuurlijk niet, hoe kom je aan die onzin?'
Kleinzerige linkse mensen lopen liever in optochten met pedo's en ander (links) tuig, op te roepen tot moord op politieke tegenstanders. Over jankerds gesproken.
pi_186052246
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zucht. Je verwijt anderen te demoniseren, en wat doe je zelf?
Jij leest niet goed.
pi_186052264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:05 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Kleinzerige linkse mensen lopen liever in optochten met pedo's en ander (links) tuig, op te roepen tot moord op politieke tegenstanders. Over jankerds gesproken.
Nee, dat gebeurt niet.

En al zou het gebeuren, dan is het nog steeds geen janken, maar oproepen tot geweld.
pi_186052268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met op bakfietsen gemonteerde machine geweren. De GL-tegenhanger van de pickups waar ze in Afrika mee rondcrossen.
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:07:25 #191
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186052271
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Eerst dit zeggen.
[..]

En vervolgens dit.

_O-

Je bent me net voor met dit _O-
pi_186052296
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Met op bakfietsen gemonteerde machine geweren. De GL-tegenhanger van de pickups waar ze in Afrika mee rondcrossen.
VVDers doen dat wel slimmer - die huren gewoon een Joegoslaaf.
pi_186052297
Toch gek dat er vrijwel geen enkele partij ooit samen wil werken met radicaal rechts. Het zijn tenslotte van die aardige, redelijke mensen die weten waar ze over praten en die waarde hechten aan feiten en nuance. Zie hierboven.
pi_186052305
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt niet.

En al zou het gebeuren, dan is het nog steeds geen janken, maar oproepen tot geweld.
Dat gebeurt wel. Tja, links kan moeilijk zijn handjes thuishouden en hun grote muil dicht als ze janken. Zelden zulke slechte verliezers gezien.
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:10:04 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186052322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:06 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Jij leest niet goed.
Ik lees niet goed dat jij stelt dat 'linkse mensen' bereid zijn te moorden voor hun doelen?

Want dat heb je nergens gezegd?
Huilen dan.
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:10:37 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186052335
quote:

[..]

Het communisme was van generlei waarde in Nederland in 1940; het was vervolgens Duitsland dat eerst Nederland aanviel (en de SOEVEREINITEIT van ons land verkrachtte) en daarna in al diens wijsheid besloot de USSR binnen te vallen. De USSR was geenszins in staat geweest naar het Westen op te rukken in 1940 (de hele legertop was door Stalin uitgemoord). Dat de Russen zich steeds verder naar het Westen begaven is nogal logisch als men weet dat zij door een agressor uit dat Westen in een oorlog gesleept werden.

Pretenderen dat 'de Duitsers ons van het communisme gered hebben' is niet alleen historisch gezien discutabel, het is ook nog eens een nauwelijks verholen uiting van bewondering voor een natie die:

- Onze landsgrenzen niet respecteerde;
- Onze vaderlanders in het leger doodschoot;
- Onze steden in puin bombardeerde;
- Onze soevereiniteit te niet deed;
- Onze burgers een bezetting oplegde;
- Onze joodse burgers deporteerde en vermoordde;
- Ons land leeg roofde;
- Een politiek systeem wilde opleggen niet passend bij de Nederlandse aard;
- In het algemeen dood en verderf heeft gezaaid in ons land en onder onze burgers.

Iedere Nederlander - laat staan de vlagwapperende rechtsmensch met zijn gelul over soevereiniteit, volkseenheid, en nationale identiteit - die ook maar een greintje waardering durft uit te spreken voor Nazi-Duitsland, is een enorme hypocriet en de werkelijke 'verrader'.

De Duitsers hebben ons van niets gered; ze hebben ons willen vernietigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:11:30 #197
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186052349
Nou tot zover dit topic dus jongens :') Wat een droeftoeters ineens..

Is dit een alt/extreem-rechtse manier van discussie/kritiek te dwarsbomen of wat? :?
pi_186052351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel. Tja, links kan moeilijk zijn handjes thuishouden en hun grote muil dicht als ze janken. Zelden zulke slechte verliezers gezien.
Knullie toch. Slecht geslapen, lang niet geneukt? Koffie op? In de file gestaan?
pi_186052353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:08 schreef Jigzoz het volgende:
Toch gek dat er vrijwel geen enkele partij ooit samen wil werken met radicaal rechts. Het zijn tenslotte van die aardige, redelijke mensen die weten waar ze over praten en die waarde hechten aan feiten en nuance. Zie hierboven.
De indoctrinatie is blijkbaar erg geslaagd :) Bovendien helpt een schreeuwer als Wilders ook niet echt. Mensen met nuance komen met een omweg op hetzelfde punt als mensen zonder nuance. Het duurt alleen een stuk langer. Sarcasme is jouw wapen?
pi_186052362
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt niet. Er was er één (!) gevonden, van de Antifa nota bene, en daar werd dat van gedacht, maar dat bleek dus niet het geval.

Dan kun je vol zelfmedelijden over de grond gaan rollen en krijsen over al die enge mensen die tegen je zijn, maar er gaat geen gevaar uit van de mensen met weerwoord. Echt niet.

Maar goed, als je per se wil geloven dat je in groot gevaar bent en dat er een paar miljoen moordzuchtige mensen achter je aan zitten omdat je een rechtsradicale overtuiging hebt, dan vind ik dat verder wel prima.
pi_186052394
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik lees niet goed dat jij stelt dat 'linkse mensen' bereid zijn te moorden voor hun doelen?

Want dat heb je nergens gezegd?
Ik had het over het massaal demoniseren, en jij maakt het persoonlijk? Jaja.. Het ding met MASSAAL is, is dat mensen het dan massaal doen. Met andere woorden, grote groepen mensen.
Moet ik het nog verder voorkauwen of kan je nu weer op eigen kracht?
pi_186052422
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Knullie toch. Slecht geslapen, lang niet geneukt? Koffie op? In de file gestaan?
Last van linkse dromers. Heb je een oplossing?
pi_186052458
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:15 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Emigreren naar Denemarken schijnt te helpen, las ik hier ooit eens ergens. Een keer of duizend.
pi_186052460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:15 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Meldpuntje oprichten ^O^
pi_186052462
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Emigreren naar Denemarken schijnt te helpen, las ik hier ooit eens ergens. Een keer of duizend.
_O-
pi_186052464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt niet. Er was er één (!) gevonden, van de Antifa nota bene, en daar werd dat van gedacht, maar dat bleek dus niet het geval.

Dan kun je vol zelfmedelijden over de grond gaan rollen en krijsen over al die enge mensen die tegen je zijn, maar er gaat geen gevaar uit van de mensen met weerwoord. Echt niet.

Maar goed, als je per se wil geloven dat je in groot gevaar bent en dat er een paar miljoen moordzuchtige mensen achter je aan zitten omdat je een rechtsradicale overtuiging hebt, dan vind ik dat verder wel prima.
De PVDA, SP, GL en ik vergeet er wss nog een paar, liepen net zo hard mee te roepen. De jongens die dit in beeld gebracht hebben (geen NOS natuurlijk, want links) werden ook nog aangevallen door het linkse tuig, en deze jongens hebben de leuzen meerdere keren gehoord in die groepen. Maargoed als jij in linkse dromen wilt geloven, be my guest.

Oh ik vergat de pedofielen;)
pi_186052478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nah we zijn net bezig om NL te verlossen van het linkse tuig. Zou jammer zijn om nu te stoppen.
pi_186052485
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Meldpuntje oprichten ^O^
Dat niemand daar eerder op gekomen is..
pi_186052559
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:17 schreef DoubleUU het volgende:

Oh ik vergat de pedofielen;)
O ja, de pedofielen. Die waren er ook bij?
pi_186052582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja, de pedofielen. Die waren er ook bij?
https://www.dagelijksesta(...)egen-thierry-baudet/

Blijkbaar.
pi_186052615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nah we zijn net bezig om NL te verlossen van het linkse tuig. Zou jammer zijn om nu te stoppen.
Ah, dus toch een heksenjacht.

Moet ik me als 'links tuig' zorgen maken?

Want als ik het goed begrijp gaan jullie Nederland zuiveren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_186052620
quote:
Vreemd. Niks van gehoord en veel verder dan 'heb ik op tv gezien' komt DDS ook niet.

Maar oké, er is blijkbaar ook een pedofiel tegen racisme.
pi_186052654
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ah, dus toch een heksenjacht.

Moet ik me als 'links tuig' zorgen maken?

Want als ik het goed begrijp gaan jullie Nederland zuiveren.
Zoals jij excellent laat zien als links tuig, begrijp je niets goed en vul je maar wat in voor jezelf. Schreeuw je ook tegen de caissière als ze geen bedrag noemt: " DUS IK MOET DUIZEND EURO BETALEN?!
Als je het goed begrijpt dan begrijp je dat rechts dingen democratisch wil regelen, in tegenstelling tot links die alles met een pistool schijnt te kunnen regelen.
pi_186052676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Zoals jij excellent laat zien als links tuig, begrijp je niets goed en vul je maar wat in voor jezelf. Schreeuw je ook tegen de caissière als ze geen bedrag noemt: " DUS IK MOET DUIZEND EURO BETALEN?!
Als je het goed begrijpt dan begrijp je dat rechts dingen democratisch wil regelen, in tegenstelling tot links die alles met een pistool schijnt te kunnen regelen.
Nederland op een democratische manier van 'links tuig ontdoen'? Wat betekent dat concreet?
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:30:55 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186052723
Dit topic is echt goede reclame voor FvD...

Goeiedag zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186052774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit topic is echt goede reclame voor FvD...

Goeiedag zeg.
Boreale topshow.

pi_186052823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Zoals Jigzoz al aangeeft, hoe zou je dan op een democratische wijze 'Nederland verlossen van het linkse tuig'?

Ik neem aan dat de linksmens niet uit zichzelf weggaat en zich niet weg laat pesten?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_186052837
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nederland op een democratische manier van 'links tuig ontdoen'? Wat betekent dat concreet?
Nog steeds verwacht je een soort razzia ofzo. Wat is dat toch met linkse mensen dat de enige connotatie die ze hebben met rechts is Hitler en zijn entourage? Wat dacht je van subtiel rechts indoctrineren totdat men neutraal is? Dat is namelijk wat rechts wil, rechts wilt helemaal geen volledig rechts gedachtegoed in NL.

Bijvoorbeeld scholen wijzen op hun plicht neutraal les te geven, wat gewoon in de wet staat. En daar sancties op zetten als het veelvuldig niet gebeurt.

Of de NPO. Same story.
pi_186052896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:37 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nog steeds verwacht je een soort razzia ofzo. Wat is dat toch met linkse mensen dat de enige connotatie die ze hebben met rechts is Hitler en zijn entourage? Wat dacht je van subtiel rechts indoctrineren totdat men neutraal is? Dat is namelijk wat rechts wil, rechts wilt helemaal geen volledig rechts gedachtegoed in NL.
Op democratische wijze subtiel indoctrineren. Wat betekent dat concreet? Gewoon even een voorbeeld.

ah, een edit. Ik ook maar dan.

quote:
Bijvoorbeeld scholen wijzen op hun plicht neutraal les te geven, wat gewoon in de wet staat. En daar sancties op zetten als het veelvuldig niet gebeurt.
Neutraal lesgeven is rechtse indoctrinatie? HOE?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 18:41:51 ]
pi_186052934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op democratische wijze subtiel indoctrineren. Wat betekent dat concreet? Gewoon even een voorbeeld.
Het hoeft niet met indoctrineren, ik vind dat persoonlijk al vrij ver gaan. Maar het kan wel, door bijvoorbeeld het rechtse gedachtengoed meer op de scholen te doen doorkomen, wat nu uitsluitend aan links uitbesteed is. Het is maar een voorbeeld.
pi_186052946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

ah, een edit. Ik ook maar dan.
[..]

Neutraal lesgeven is rechtse indoctrinatie? HOE?
Neutraal lesgeven was een andere optie om de linkse indoctrinatie te stoppen.
pi_186052955
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het hoeft niet met indoctrineren, ik vind dat persoonlijk al vrij ver gaan. Maar het kan wel, door bijvoorbeeld het rechtse gedachtengoed meer op de scholen te doen doorkomen, wat nu uitsluitend aan links uitbesteed is. Het is maar een voorbeeld.
Ja, is goed hoor. Maar welk rechts gedachtegoed zou ik dan in de klas moeten gaan verkondigen? Wat moet ik dan bijvoorbeeld ter sprake gaan brengen?
pi_186052997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, is goed hoor. Maar welk rechts gedachtegoed zou ik dan in de klas moeten gaan verkondigen? Wat moet ik dan bijvoorbeeld ter sprake gaan brengen?
Dat het klimaatakkoord weinig kans van slagen heeft, en dat er bizar veel haken en ogen aan zitten. Als een leraar dat zegt is hij de dag erna waarschijnlijk ontslagen, zo links is het.
Of de effecten van massa-immigratie bespreken..Je weet zelf ook wel dondersgoed wat je dan kan bespreken.
pi_186053039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:47 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat het klimaatakkoord weinig kans van slagen heeft, en dat er bizar veel haken en ogen aan zitten. Als een leraar dat zegt is hij de dag erna waarschijnlijk ontslagen, zo links is het.
Of de effecten van massa-immigratie bespreken..Je weet zelf ook wel dondersgoed wat je dan kan bespreken.
Nee, ik heb serieus geen idee hoe ik dat zou moeten doen als ik tegelijkertijd feitelijk wil blijven. Ik wil best zeggen dat het klimaatakkoord in praktijk enorm lastig wordt. Waarschijnlijk geen weldenkend mens binnen de school te vinden die dat ontkent. Echt rechts lijkt die constatering me trouwens allerminst.

En ik geloof niet in massa-immigratie, dus dat ga ik niet doen.
pi_186053048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:47 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Maar dat is pure politiek bedrijven.

Over het algemeen wordt er vrij weinig politiek bedreven maar wordt er gewoon onderwezen.

Probleem is dat veel rechtsmensen 'neutrale' feiten als linkse indoctrinatie wegzetten. Best kans dat veel rechtsmensjes überhaupt het onderwijzen over klimaatopwarming al als linkse indoctrinatie weg zouden zetten bijvoorbeeld.
pi_186053071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Probleem is dat veel rechtsmensen 'neutrale' feiten als linkse indoctrinatie wegzetten. Best kans dat veel rechtsmensjes überhaupt het onderwijzen over klimaatopwarming al als linkse indoctrinatie weg zouden zetten bijvoorbeeld.
En exact dát lijkt me de kern van de zaak.
pi_186053095
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, ik heb serieus geen idee hoe ik dat zou moeten doen als ik tegelijkertijd feitelijk wil blijven. Ik wil best zeggen dat het klimaatakkoord in praktijk enorm lastig wordt. Waarschijnlijk geen weldenkend mens binnen de school te vinden die dat ontkent. Echt rechts lijkt die constatering me trouwens allerminst.

En ik geloof niet in massa-immigratie, dus dat ga ik niet doen.
Lol ja maar de wereld draait niet om jou. Als je over dit soort zaken uitspraken doet, dan heb je de verantwoordelijkheid om aan het grote plaatje te denken, en niet ikke ikke ikke. Wat jij gelooft is irrelevant. Je zei zelf dat je feitelijk wilt blijven. We worden overspoeld met nieuws artikelen over vechtpartijen, steekpartijen etc. etc. in AZC's, maar die mensen mogen blijkbaar sterven, want jij gelooft er niet in. De kinderen die ze alleen thuislaten bestaan ook niet. Lees jezelf eens..
pi_186053112
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar dat is pure politiek bedrijven.

Over het algemeen wordt er vrij weinig politiek bedreven maar wordt er gewoon onderwezen.

Was dat maar zo. Zelfs een Aardrijkskunde-leraar weet Baudet nog in zijn verhaal te verweven.
pi_186053144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:53 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Lol ja maar de wereld draait niet om jou. Als je over dit soort zaken uitspraken doet, dan heb je de verantwoordelijkheid om aan het grote plaatje te hangen, en niet ikke ikke ikke. Wat jij gelooft is irrelevant. Je zei zelf dat je feitelijk wilt blijven. We worden overspoeld met nieuws artikelen over vechtpartijen, steekpartijen etc. etc. in AZC's, maar die mensen mogen blijkbaar sterven, want jij gelooft er niet in. De kinderen die ze alleen thuislaten bestaan ook niet. Lees jezelf eens..
Ja, ho. In mijn les draait het dus wel om mij. Of beter: om wat ik zeg. En ik ga geen onzin verkondigen, dus massa-immigratie valt af. De onzin waarmee je het omkleedt, laat ik maar even voor wat het is.

Maar ik wil maandag best even zeggen dat het klimaatakkoord nog een hele opgave wordt hoor.
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:55:50 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_186053149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:53 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Was dat maar zo. Zelfs een Aardrijkskunde-leraar weet Baudet nog in zijn verhaal te verweven.
Logisch, global warming heeft geopolitieke ramificaties.
pi_186053163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ho. In mijn les draait het dus wel om mij. Of beter: om wat ik zeg. En ik ga geen onzin verkondigen, dus massa-immigratie valt af. De onzin waarmee je het omkleedt, laat ik maar even voor wat het is.

Maar ik wil maandag best even zeggen dat het klimaatakkoord nog een hele opgave wordt hoor.
Reageer eens op het verhaal. Hoe bizar je vorige reactie was. Met je ik geloof niet in massa-immigratie.
pi_186053175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:56 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Reageer eens op het verhaal. Hoe bizar je vorige reactie was. Met je ik geloof niet in massa-immigratie.
Ik moet nu gaan zeggen dat mijn vorige reactie bizar was?
pi_186053202
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Logisch, global warming heeft geopolitieke ramificaties.
Zo kan je alles wel downplayen. Als een leraar zegt dat de massa's asielzoekers het welvaartsniveau van Nederland bedreigen, dan wordt hij gewoon ontslagen.
Ook staat het linkse gedachtegoed ook gewoon in de tekstboeken. Dus ook al is een leraar neutraal, dan wordt het hem alsnog erg moeilijk gemaakt.

https://www.instagram.com/linkseindoctrinatienl/?hl=nl
pi_186053212
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik moet nu gaan zeggen dat mijn vorige reactie bizar was?
Nee leg eens uit waarom jij niet "gelooft" in massa-immigratie?
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:02:49 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_186053243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:59 schreef DoubleUU het volgende:

Zo kan je alles wel downplayen. Als een leraar zegt dat de massa's asielzoekers het welvaartsniveau van Nederland bedreigen, dan wordt hij gewoon ontslagen.
Dat zal wel meevallen.
pi_186053249
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen.
Kijk eens op die instagram-pagina.
pi_186053256
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:00 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee leg eens uit waarom jij niet "gelooft" in massa-immigratie?
Zo werkt dat niet hè. Het gaat erom waarom je er wél in zou geloven.
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:04:25 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186053275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ook staat het linkse gedachtegoed ook gewoon in de tekstboeken. Dus ook al is een leraar neutraal, dan wordt het hem alsnog erg moeilijk gemaakt.

https://www.instagram.com/linkseindoctrinatienl/?hl=nl
Ik heb zowel kritiek op islam als immigratie. En al jaren. En die kritiek heb ik ook nooit verzwegen. En toch ben ik werkelijk waar nog nooit in het hoekje 'extreem-rechts' en 'nazi' gezet...

... Zou dat misschien komen omdat in mijn argumentatie er geen sprake is van Ras en IQ geneuzel, 'volkseenheid', 'raszuiverheid' en andere achterlijke nazistische meuk die we zelfs in dit topic weer gretig van stal gehaald zien worden?

Als je geen nazi genoemd wil worden, moet je misschien ook geen dingen roepen die perfect bij het nazisme passen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186053281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet hè. Het gaat erom waarom je er wél in zou geloven.
Nee het gaat erom dat jij zei letterlijk: Ik geloof niet in massa-immigratie.
pi_186053295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:04 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat klopt. En ik wil dat maandag ook wel even in de klassen zeggen hoor. Kijken of ik ook in het gevaarlijkemensenregister van FvD kom.
pi_186053307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:04 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Massa-immigratie is sowieso een dom buzzwoordje.
pi_186053336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb zowel kritiek op islam als immigratie. En al jaren. En die kritiek heb ik ook nooit verzwegen. En toch ben ik werkelijk waar nog nooit in het hoekje 'extreem-rechts' en 'nazi' gezet...

... Zou dat misschien komen omdat in mijn argumentatie er geen sprake is van Ras en IQ geneuzel, 'volkseenheid', 'raszuiverheid' en andere achterlijke nazistische meuk die we zelfs in dit topic weer gretig van stal gehaald zien worden?

Als je geen nazi genoemd wil worden, moet je misschien ook geen dingen roepen die perfect bij het nazisme passen...
Zoals je weet is de persoon die dat zei over IQ uit de partij gezet. Het benoemen van ras is soms wel nodig, dat is ook geen racisme. Iedereen is VOLGENS DE WET gelijk. Het zegt dus niet dat iedereen gelijk is. Dat is pas zo als je voor de rechter staat. Immers, je baas heeft veel meer macht dan dat jij hebt. Volkseenheid en raszuiverheid heb ik werkelijk nog nooit gehoord van FvD, waarschijnlijk haal je dit uit een soort van guilty-by-association constructie?
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:09:03 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186053349
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:13 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik had het over het massaal demoniseren, en jij maakt het persoonlijk? Jaja.. Het ding met MASSAAL is, is dat mensen het dan massaal doen. Met andere woorden, grote groepen mensen.
Moet ik het nog verder voorkauwen of kan je nu weer op eigen kracht?
Impliceer je nu dat 'linkse mensen' als groep demoniseren, maar de individuen waaruit de groep bestaat niet?

Want anders snap ik echt niet op welke manier je mijn poging om jouw hypocrisie aan te tonen probeert onderuit te halen.
Huilen dan.
pi_186053364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat klopt. En ik wil dat maandag ook wel even in de klassen zeggen hoor. Kijken of ik ook in het gevaarlijkemensenregister van FvD kom.
Ik wil dat je het aan mij uitlegt. Je laat wel goed zien hoe links te werk gaat. Ik kan dit topic vaker aanhalen voor mijn argumenten, daarvoor dank.
pi_186053370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Massa-immigratie is sowieso een dom buzzwoordje.
Het gaat niet om het woord.
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:10:24 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_186053373
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:03 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Kijk eens op die instagram-pagina.
Wat zou ik daar moeten zien? Behalve gejammer van snowflakes.
pi_186053398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik wil dat je het aan mij uitlegt. Je laat wel goed zien hoe links te werk gaat. Ik kan dit topic vaker aanhalen voor mijn argumenten, daarvoor dank.
Graag gedaan.

Ik geloof er niet in omdat het niet bestaat.
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:12:12 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186053413
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:08 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Zoals je weet is de persoon die dat zei over IQ uit de partij gezet. Het benoemen van ras is soms wel nodig, dat is ook geen racisme. Iedereen is VOLGENS DE WET gelijk. Het zegt dus niet dat iedereen gelijk is. Dat is pas zo als je voor de rechter staat. Immers, je baas heeft veel meer macht dan dat jij hebt. Volkseenheid en raszuiverheid heb ik werkelijk nog nooit gehoord van FvD, waarschijnlijk haal je dit uit een soort van guilty-by-association constructie?
Waarom is benoemen van ras nodig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186053425
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Impliceer je nu dat 'linkse mensen' als groep demoniseren, maar de individuen waaruit de groep bestaat niet?

Want anders snap ik echt niet op welke manier je mijn poging om jouw hypocrisie aan te tonen probeert onderuit te halen.
Individuen met hetzelfde gedachtegoed, namelijk het linkse. En dan massaal. snap je ? En dan stel jij dat ik in mijn eentje demoniseer XD snap je de discrepantie?
pi_186053430
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'Nou, bij bankiersfraude bijvoorbeeld, want we weten natuurlijk allemaal dat dat typisch..."
pi_186053436
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat zou ik daar moeten zien? Behalve gejammer van snowflakes.
Allerlei praktijkvoorbeelden van linkse indoctrinatie.
pi_186053456
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Graag gedaan.

Ik geloof er niet in omdat het niet bestaat.
En waarom bestaat het niet? Ik moet het wel echt uit je trekken he. Zo zie je maar weer, links is niet geïnteresseerd in het nastreven van de waarheid.
pi_186053476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wegens opsporingsmogelijkheden bijvoorbeeld.
pi_186053492
Ik geloof dat er onderaan de streep niks verandert door dat FvD-meldpunt. Als ik van het weekend tijd en zin heb, zet ik wel even een meldpunt op waar mensen FvD-sympathisanten aan kunnen geven.
pi_186053507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:13 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Weinig overtuigende voorbeelden tot nu toe....

Een overzichtje waarbij bijvoorbeeld klimaatopwarming en vegetarische suggesties in de aula (waarschijnlijk?) worden weggezet als 'linkse indoctrinatie'... :')
pi_186053525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:15 schreef Jigzoz het volgende:
Ik geloof dat er onderaan de streep niks verandert door dat FvD-meldpunt. Als ik van het weekend tijd en zin heb, zet ik wel even een meldpunt op waar mensen FvD-sympathisanten aan kunnen geven.
Dan ben je strafbaar waarschijnlijk. Je bent geen politieke partij. Overigens ben ik het met je eens dat het meer een symbool-actie is en goed voor het archief.
pi_186053529
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:14 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

En waarom bestaat het niet? Ik moet het wel echt uit je trekken he. Zo zie je maar weer, links is niet geïnteresseerd in het nastreven van de waarheid.
Ja, kom op. Waarom bestaat god niet, waarom bestaat bigfoot niet, waarom bestaat het monster van Loch Ness niet en ga zo maar door. Nogmaals: zo werkt dat niet. Dat is gewoon logica les 1.
pi_186053537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Weinig overtuigende voorbeelden tot nu toe....

Een overzichtje waarbij bijvoorbeeld klimaatopwarming en vegetarische suggesties in de aula (waarschijnlijk?) worden weggezet als 'linkse indoctrinatie'... :')
Waarin op een screen staat dat baudet nazi gedachtengoed heeft.. en nog wel meer.
pi_186053566
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, kom op. Waarom bestaat god niet, waarom bestaat bigfoot niet, waarom bestaat het monster van Loch Ness niet en ga zo maar door. Nogmaals: zo werkt dat niet. Dat is gewoon logica les 1.
Vergelijk je nu massa-immigratie met Bigfoot en God? Je antwoorden worden steeds mooier:D
Oh en Loch Ness monster:P
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:19:51 #260
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186053579
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:12 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Individuen met hetzelfde gedachtegoed, namelijk het linkse. En dan massaal. snap je ? En dan stel jij dat ik in mijn eentje demoniseer XD snap je de discrepantie?
Nee, dat snap ik niet. Waarom kan je niet demoniseren als individu?
Huilen dan.
pi_186053594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Vergelijk je nu massa-immigratie met Bigfoot en God? Je antwoorden worden steeds mooier:D
Oh en Loch Ness monster:P
Ja. Het zijn namelijk allemaal voorbeelden van zaken waarin sommige mensen nu eenmaal geloven en andere niet. De bewijslast ligt altijd bij hen die er wél in geloven.
pi_186053606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:17 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Waarin op een screen staat dat baudet nazi gedachtengoed heeft.. en nog wel meer.
Ja, als een stelling in een les maatschappijleer, waarover gediscussieerd moet worden.

Het wordt dus niet als feit gebracht. Bovendien moeten stellingen prikkelend zijn en een reactie uitlokken.

Een stelling "De SP is gevaarlijk communistisch" had ook gemogen, of "met Groenlinks wordt het leven onbetaalbaar" bijvoorbeeld.
pi_186053609
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik niet. Waarom kan je niet demoniseren als individu?
Dat kan wel, maar daar ging het niet over. En dat dacht jij wel. En daar zei ik wat over. En etc.
pi_186053625
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Het zijn namelijk allemaal voorbeelden van zaken waarin sommige mensen nu eenmaal geloven en andere niet. De bewijslast ligt altijd bij hen die er wél in geloven.
Jij maakt van een feitelijke discussie een soort religie wat niet aantoonbaar zou zijn. Dit gaat echt ver ouwe.
Sta jij voor de klas?
pi_186053661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:21 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Jij maakt van een feitelijke discussie een soort religie wat niet aantoonbaar zou zijn. Dit gaat echt ver ouwe.
Ik denk niet dat je erg veel van bovenstaande begrepen hebt.
quote:
Sta jij voor de klas?
Ja. Al 20 jaar.
pi_186053675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je erg veel van bovenstaande begrepen hebt.
[..]

Ja. Al 20 jaar.
Haha nou i rest my case. Ongelofelijk. Het tekort aan leraren moet wel echt schrijnend zijn.

Dit geeft mij eens te meer aan dat de strijd tegen links nog lang niet klaar is.
pi_186053690
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:23 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Haha nou i rest my case. Ongelofelijk. Het tekort aan leraren moet wel echt schrijnend zijn.
Maar nog lang niet zo groot als het tekort aan FOK!'ers.
  Redactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 19:25:24 #268
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186053711
Ik snap niet waarom als er zo'n linkse indoctrinatie is op scholen je dat niet in het stemgedrag terug ziet. Het doel van indoctrinatie lijkt me toch dat je de mening van een ander naar de jouwe zet, maar toch stemt Nederland grotendeels VVD. Hoe valt dat met elkaar te rijmen?

In before extreemrechtse lulletjes die zeggen dat de VVD links is.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_186053737
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:25 schreef Puddington het volgende:
Ik snap niet waarom als er zo'n linkse indoctrinatie is op scholen je dat niet in het stemgedrag terug ziet. Het doel van indoctrinatie lijkt me toch dat je de mening van een ander naar de jouwe zet, maar toch stemt Nederland grotendeels VVD. Hoe valt dat met elkaar te rijmen?
Omdat de indoctrinatie echt van de laatste 20-30 jaar is. Er zijn enorm veel oude stemmers door de vergrijzing, dus het is vrij logisch. De aankomende jeugd is ontzettend links.
pi_186053740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:17 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dan ben je strafbaar waarschijnlijk. Je bent geen politieke partij. Overigens ben ik het met je eens dat het meer een symbool-actie is en goed voor het archief.
Je lult uit je nek, de FvD heeft geen enkel wettelijk recht wat ik niet heb als persoon. Als de FvD een meldpunt mag inrichten voor leraren dan mag ik dat ook.
pi_186053741
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:25 schreef Puddington het volgende:
Dat heb ik ook al een aantal malen in de diverse topics hierover gevraagd.

Het standaard lulverhaal is dan altijd dat die indoctrinatie weliswaar bestaat maar dat ze er niet succesvol in zijn.
pi_186053758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je lult uit je nek, de FvD heeft geen enkel wettelijk recht wat ik niet heb als persoon. Als de FvD een meldpunt mag inrichten voor leraren dan mag ik dat ook.
Een politiek figuur mag aanzienlijk meer dan een normale burger. Dat is gewoon een feit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-wilders-heeft-meer
pi_186053767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Een politiek figuur mag aanzienlijk meer dan een normale burger. Dat is gewoon een feit.
Je liegt.
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:28:07 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_186053771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:13 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nou nee. Veel gezochte dingen en gejank over losse grapjes of discussieonderwerpen die de sneeuwvlokjes niet zint. Je zal wel niet mogen praten over of Baudet een racist is. Je mag ook echt niks zeggen van die rechtse censuurhuilies. Met hun Instagram over (nauwelijks) microaggressies en gehuil om een safe space.
pi_186053809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou nee. Veel gezochte dingen en gejank over losse grapjes of discussieonderwerpen die de sneeuwvlokjes niet zint. Je zal wel niet mogen praten over of Baudet een racist is. Je mag ook echt niks zeggen van die rechtse censuurhuilies. Met hun Instagram over (nauwelijks) microaggressies en gehuil om een safe space.
Hoeveel leraren noemen Klaver een racist?
pi_186053821
  Redactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 19:31:05 #277
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186053834
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:26 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Omdat de indoctrinatie echt van de laatste 20-30 jaar is. Er zijn enorm veel oude stemmers door de vergrijzing, dus het is vrij logisch. De aankomende jeugd is ontzettend links.
En toch stemmen jongeren grotendeels VVD, CDA en D66. https://nos.nl/l/2223863

Niet echt Linkse partijen. Hoe verklaar je die?
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:31:42 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_186053849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Hoeveel leraren noemen Klaver een racist?
Lekker links van je, problemen mogen weer eens niet benoemd worden hoor.
pi_186053856
quote:
Dat is een mening, geen feit.

Ik zie nog steeds geen enkele onderbouwing voor de bewering dat ik geen meldpunt zou mogen inrichten voor FvD indoctrinatie.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 19:32:58 ]
pi_186053863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nou met het volledig instemmen van het klimaatakkoord kan je geen van die partijen centrum of rechts noemen. Het is een behoorlijk links beleid.
pi_186053890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Lekker links van je, problemen mogen weer eens niet benoemd worden hoor.
Door links gecreëerde onzin bedoel je. Ik zie het al aan je reactie, het is een gevoel, er zit verder geen denkwerk achter.
pi_186053893
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:32 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nou met het volledig instemmen van het klimaatakkoord kan je geen van die partijen centrum of rechts noemen. Het is een behoorlijk links beleid.
Je liegt weer. Het klimaatakkoord is niet links.
pi_186053905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een mening, geen feit.

Ik zie nog steeds geen enkele onderbouwing voor de bewering dat ik geen meldpunt zou mogen inrichten voor FvD indoctrinatie.
Het zou discriminatie zijn op grond van politieke voorkeur. En dus strafbaar.
pi_186053919
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je liegt weer. Het klimaatakkoord is niet links.
LOL ik neem jou niet meer serieus.
  Redactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 19:35:24 #285
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186053934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Zoals nu wordt gedaan met Linkse leraren?

Je kan bijna het kwartje horen vallen. Bijna.
pi_186053965
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:35 schreef Puddington het volgende:

[..]

Zoals nu wordt gedaan met Linkse leraren?

Je kan bijna het kwartje horen vallen. Bijna.
Ik ben geen expert in rechten, maar volgens mij valt het dan onder bestuursrecht. Omdat het een vereniging betreft, namelijk FvD. Jij valt onder het burgerstrafrecht.
  Redactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 19:38:43 #287
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186054000
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:37 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik ben geen expert in rechten, maar volgens mij valt het dan onder bestuursrecht. Omdat het een vereniging betreft, namelijk FvD. Jij valt onder het burgerstrafrecht.
Discriminatiezaken vallen nog altijd onder de grondwet, waar zowel bestuurs als burgerrecht aam onderhevig is.
pi_186054069
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:38 schreef Puddington het volgende:

[..]

Discriminatiezaken vallen nog altijd onder de grondwet, waar zowel bestuurs als burgerrecht aam onderhevig is.
Ja maar worden wel behandeld volgens hun eigen rechten. Net zoals dat militair personeel andere wetten heeft en een "andere behandeling". Dit zou ook wel eens in de grondwet kunnen staan, nogmaals zo ingevoerd ben ik niet :P Maar ik weet zeker dat politici extra bescherming genieten.
pi_186054141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:41 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ja maar worden wel behandeld volgens hun eigen rechten. Net zoals dat militair personeel andere wetten heeft en een "andere behandeling". Dit zou ook wel eens in de grondwet kunnen staan, nogmaals zo ingevoerd ben ik niet :P Maar ik weet zeker dat politici extra bescherming genieten.
Jij doelt op diplomatieke onschendbaarheid waarschijnlijk?

Maar nee, dat geldt niet voor alle politici, en nee, dat is geen vrijbrief om overal maar mee weg te komen.

Gevalletje klok en de klepel. :P
pi_186054184
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij doelt op diplomatieke onschendbaarheid waarschijnlijk?

Maar nee, dat geldt niet voor alle politici, en nee, dat is geen vrijbrief om overal maar mee weg te komen.
Diplomatieke onschendbaarheid is er maar 1, er zijn meer maatregelen die zijn bedoelt om politici vrijheid te geven. We hebben een rechtsjurist nodig.

Neemt niet weg dat politici wel strafbaar kunnen zijn.
Onschendbaarheid is leuk, maar als men je naar The Hague brengt om voor de oorlogsmisdaden-tribunaal te komen, dan ben je toch echt de lul. Tenzij je net daarvoor nog ff gif inslikt.
pi_186055289
Binnen de Kamer kunnen politici bij mijn weten vrijwel alles zeggen; daarbuiten zijn ze net als ieder ander gebonden aan de kaders van de wet. Vandaar dat Wilders wél vervolgd kan worden vanwege dat 'minder, minder' (buiten de Kamer geuit), maar niet vanwege wat hij binnen de Kamer zoal stelt.

Een meldpunt voor 'linkse leraren' is dus niet meer of minder strafbaar dan een meldpunt voor FvD'ers. Beide vinden buiten de Kamer plaats en zijn georganiseerd door particulieren.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:49:00 #292
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186055467
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef Puddington het volgende:

[..]

Doordat het onderwijs, zeker waar men geld kan verdienen, helemaal niet meer links is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_186055531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Doordat het onderwijs, zeker waar men geld kan verdienen, helemaal niet meer links is.
Dit dus. En dat maakt die FvD-hetze niets anders dan een heksenjacht.
pi_186055789
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kinderen en jongeren worden echt niet alleen maar gevormd door het onderwijs. De hele maatschappij waarin ze opgroeien en hun ouders vormen hun jeugd, zelfbeeld en uitgangspunten natuurlijk evengoed.

Een verklaring waarom jongeren tegenwoordig steeds minder links zijn, in tegenstelling tot wat sommige FvD aanhangers dus beweren, is dat mensen al 30 jaar in een samenleving opgroeien waarin we steeds meer zijn geloven in de meritocratische gedachte, in individualisering en dat vooral iedereen zélf verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk.

Dat heeft ook zijn weerslag in hoe ouders hun kinderen opvoeden, met welke vanzelfsprekendheden kinderen opgroeien en hoe kinderen aankijken tegen mensen die minder goed meekomen in de samenleving.

Daarom hebben veel mensen - naar mijn mening - dat hele "neoliberale denken" geinternaliseerd, en staan ze er niet eens meer bij stil dat sommige uitgangspunten ook anders kunnen worden bekeken (en wellicht genuanceerder liggen).

Tot en met de jaren 70 lag er veel meer nadruk op sociologische aspecten en leek er veel meer inlevingsvermogen in elkaar, en daarmee de bereidheid om zelf een veer te laten ten bate van een ander.

Hoewel ik zelf de jaren 70 niet heb meegemaakt, maar wat ik ervan heb meegekregen althans.

Maar bovenstaande ontwikkeling weerlegt naar mijn mening het beeld dat de jongeren van tegenwoordig overwegend en overtuigd links zouden zijn.
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:08:03 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186055927
Klopt

https://news.umich.edu/em(...)uch-as-they-used-to/

https://www.scientificamerican.com/article/what-me-care/

Sommigen geven ook Social media en 'de technologie' een deel van de schuld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_186057739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kinderen en jongeren worden echt niet alleen maar gevormd door het onderwijs. De hele maatschappij waarin ze opgroeien en hun ouders vormen hun jeugd, zelfbeeld en uitgangspunten natuurlijk evengoed.

Een verklaring waarom jongeren tegenwoordig steeds minder links zijn, in tegenstelling tot wat sommige FvD aanhangers dus beweren, is dat mensen al 30 jaar in een samenleving opgroeien waarin we steeds meer zijn geloven in de meritocratische gedachte, in individualisering en dat vooral iedereen zélf verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk.

Dat heeft ook zijn weerslag in hoe ouders hun kinderen opvoeden, met welke vanzelfsprekendheden kinderen opgroeien en hoe kinderen aankijken tegen mensen die minder goed meekomen in de samenleving.

Daarom hebben veel mensen - naar mijn mening - dat hele "neoliberale denken" geinternaliseerd, en staan ze er niet eens meer bij stil dat sommige uitgangspunten ook anders kunnen worden bekeken (en wellicht genuanceerder liggen).

Tot en met de jaren 70 lag er veel meer nadruk op sociologische aspecten en leek er veel meer inlevingsvermogen in elkaar, en daarmee de bereidheid om zelf een veer te laten ten bate van een ander.

Hoewel ik zelf de jaren 70 niet heb meegemaakt, maar wat ik ervan heb meegekregen althans.

Maar bovenstaande ontwikkeling weerlegt naar mijn mening het beeld dat de jongeren van tegenwoordig overwegend en overtuigd links zouden zijn.
Na de oorlog had men idealen.
Een klein deel heeft dat nog maar het gros niet.
  vrijdag 5 april 2019 @ 22:50:13 #297
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186058597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat het geval "massa-immigratie" meer een kwestie van semantiek is. Persoonlijk vind ik dat je de immigrantenstromen van de afgelopen 50 jaar in hun totaliteit massaal kunt noemen. Cumulatief gaat het om miljoenen personen. Inmiddels vormen niet-westerse immigranten en hun directe nakomelingen als herkenbare culturele groepen een significant percentage van de bevolking van West-Europa, en de groei gaat de komende decennia doorzetten. In de recente geschiedenis van Europa is zoiets bij mijn weten niet eerder vertoond.

Maar goed, een ander bekijkt immigratie misschien zuiver op jaarbasis en ziet er dan geen massaliteit in. Dat kan natuurlijk ook.
pi_186058675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik denk dat het geval "massa-immigratie" meer een kwestie van semantiek is. Persoonlijk vind ik dat je de immigrantenstromen van de afgelopen 50 jaar in hun totaliteit massaal kunt noemen. Cumulatief gaat het om miljoenen personen. Inmiddels vormen niet-westerse immigranten en hun directe nakomelingen als herkenbare culturele groepen een significant percentage van de bevolking van West-Europa, en de groei gaat de komende decennia doorzetten. In de recente geschiedenis van Europa is zoiets bij mijn weten niet eerder vertoond.

Maar goed, een ander bekijkt immigratie misschien zuiver op jaarbasis en ziet er dan geen massaliteit in. Dat kan natuurlijk ook.
Goed punt. Vraag is dan: hebben we dan al een miljoen immigranten gehad? Volgens mij is het antwoord nee. Zeker niet als je het aantal remigranten er vanaf haalt.
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:31:32 #299
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186059454
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed punt. Vraag is dan: hebben we dan al een miljoen immigranten gehad? Volgens mij is het antwoord nee. Zeker niet als je het aantal remigranten er vanaf haalt.
Ik doelde meer op West-Europa als geheel. Wat in Nederland precies de verhouding is tussen blijvers en remigreerders weet ik niet. In recente jaren heb je natuurlijk de grote asielinstroom gehad, maar het is onbekend welk percentage daarvan zich hier uiteindelijk permanent gaat vestigen. (De remigratie naar Syrië lijkt nog niet echt op gang te komen.)

Om naar het langetermijnresultaat te kijken: in 2018 had 23% van de Nederlandse bevolking een migratieachtergrond (dat wil zeggen, is zelf een migrant of is een directe nakomeling van een migrant), dus een kleine 4 miljoen mensen, waarvan ongeveer de helft niet-westers. Het aantal moslims ligt op ongeveer een miljoen. Trouwpartners schijnen nog vaak uit het land van herkomst te worden gehaald. De trends van de afgelopen decennia zullen zich daarmee nog wel een tijd voortzetten.
pi_186059774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. En daarmee stel je dus dat het FvD strafbaar is, volgens jou.
pi_186059840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Na de oorlog had men idealen.
Een klein deel heeft dat nog maar het gros niet.
Reactie idealen zijn meestal geen realistische idealen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')