En toch stemmen jongeren grotendeels VVD, CDA en D66. https://nos.nl/l/2223863quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:26 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Omdat de indoctrinatie echt van de laatste 20-30 jaar is. Er zijn enorm veel oude stemmers door de vergrijzing, dus het is vrij logisch. De aankomende jeugd is ontzettend links.
Lekker links van je, problemen mogen weer eens niet benoemd worden hoor.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:29 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Hoeveel leraren noemen Klaver een racist?
Dat is een mening, geen feit.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:30 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-wilders-heeft-meer
Nou met het volledig instemmen van het klimaatakkoord kan je geen van die partijen centrum of rechts noemen. Het is een behoorlijk links beleid.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef Puddington het volgende:
[..]
En toch stemmen jongeren grotendeels VVD, CDA en D66. https://nos.nl/l/2223863
Niet echt Linkse partijen. Hoe verklaar je die?
Door links gecreëerde onzin bedoel je. Ik zie het al aan je reactie, het is een gevoel, er zit verder geen denkwerk achter.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Lekker links van je, problemen mogen weer eens niet benoemd worden hoor.
Je liegt weer. Het klimaatakkoord is niet links.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:32 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nou met het volledig instemmen van het klimaatakkoord kan je geen van die partijen centrum of rechts noemen. Het is een behoorlijk links beleid.
Het zou discriminatie zijn op grond van politieke voorkeur. En dus strafbaar.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een mening, geen feit.
Ik zie nog steeds geen enkele onderbouwing voor de bewering dat ik geen meldpunt zou mogen inrichten voor FvD indoctrinatie.
LOL ik neem jou niet meer serieus.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je liegt weer. Het klimaatakkoord is niet links.
Zoals nu wordt gedaan met Linkse leraren?quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:34 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het zou discriminatie zijn op grond van politieke voorkeur. En dus strafbaar.
Ik ben geen expert in rechten, maar volgens mij valt het dan onder bestuursrecht. Omdat het een vereniging betreft, namelijk FvD. Jij valt onder het burgerstrafrecht.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:35 schreef Puddington het volgende:
[..]
Zoals nu wordt gedaan met Linkse leraren?
Je kan bijna het kwartje horen vallen. Bijna.
Discriminatiezaken vallen nog altijd onder de grondwet, waar zowel bestuurs als burgerrecht aam onderhevig is.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:37 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in rechten, maar volgens mij valt het dan onder bestuursrecht. Omdat het een vereniging betreft, namelijk FvD. Jij valt onder het burgerstrafrecht.
Ja maar worden wel behandeld volgens hun eigen rechten. Net zoals dat militair personeel andere wetten heeft en een "andere behandeling". Dit zou ook wel eens in de grondwet kunnen staan, nogmaals zo ingevoerd ben ik nietquote:Op vrijdag 5 april 2019 19:38 schreef Puddington het volgende:
[..]
Discriminatiezaken vallen nog altijd onder de grondwet, waar zowel bestuurs als burgerrecht aam onderhevig is.
Jij doelt op diplomatieke onschendbaarheid waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ja maar worden wel behandeld volgens hun eigen rechten. Net zoals dat militair personeel andere wetten heeft en een "andere behandeling". Dit zou ook wel eens in de grondwet kunnen staan, nogmaals zo ingevoerd ben ik nietMaar ik weet zeker dat politici extra bescherming genieten.
Diplomatieke onschendbaarheid is er maar 1, er zijn meer maatregelen die zijn bedoelt om politici vrijheid te geven. We hebben een rechtsjurist nodig.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij doelt op diplomatieke onschendbaarheid waarschijnlijk?
Maar nee, dat geldt niet voor alle politici, en nee, dat is geen vrijbrief om overal maar mee weg te komen.
Doordat het onderwijs, zeker waar men geld kan verdienen, helemaal niet meer links is.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef Puddington het volgende:
[..]
En toch stemmen jongeren grotendeels VVD, CDA en D66. https://nos.nl/l/2223863
Niet echt Linkse partijen. Hoe verklaar je die?
Dit dus. En dat maakt die FvD-hetze niets anders dan een heksenjacht.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Doordat het onderwijs, zeker waar men geld kan verdienen, helemaal niet meer links is.
Kinderen en jongeren worden echt niet alleen maar gevormd door het onderwijs. De hele maatschappij waarin ze opgroeien en hun ouders vormen hun jeugd, zelfbeeld en uitgangspunten natuurlijk evengoed.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Doordat het onderwijs, zeker waar men geld kan verdienen, helemaal niet meer links is.
Na de oorlog had men idealen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 21:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kinderen en jongeren worden echt niet alleen maar gevormd door het onderwijs. De hele maatschappij waarin ze opgroeien en hun ouders vormen hun jeugd, zelfbeeld en uitgangspunten natuurlijk evengoed.
Een verklaring waarom jongeren tegenwoordig steeds minder links zijn, in tegenstelling tot wat sommige FvD aanhangers dus beweren, is dat mensen al 30 jaar in een samenleving opgroeien waarin we steeds meer zijn geloven in de meritocratische gedachte, in individualisering en dat vooral iedereen zélf verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk.
Dat heeft ook zijn weerslag in hoe ouders hun kinderen opvoeden, met welke vanzelfsprekendheden kinderen opgroeien en hoe kinderen aankijken tegen mensen die minder goed meekomen in de samenleving.
Daarom hebben veel mensen - naar mijn mening - dat hele "neoliberale denken" geinternaliseerd, en staan ze er niet eens meer bij stil dat sommige uitgangspunten ook anders kunnen worden bekeken (en wellicht genuanceerder liggen).
Tot en met de jaren 70 lag er veel meer nadruk op sociologische aspecten en leek er veel meer inlevingsvermogen in elkaar, en daarmee de bereidheid om zelf een veer te laten ten bate van een ander.
Hoewel ik zelf de jaren 70 niet heb meegemaakt, maar wat ik ervan heb meegekregen althans.
Maar bovenstaande ontwikkeling weerlegt naar mijn mening het beeld dat de jongeren van tegenwoordig overwegend en overtuigd links zouden zijn.
Ik denk dat het geval "massa-immigratie" meer een kwestie van semantiek is. Persoonlijk vind ik dat je de immigrantenstromen van de afgelopen 50 jaar in hun totaliteit massaal kunt noemen. Cumulatief gaat het om miljoenen personen. Inmiddels vormen niet-westerse immigranten en hun directe nakomelingen als herkenbare culturele groepen een significant percentage van de bevolking van West-Europa, en de groei gaat de komende decennia doorzetten. In de recente geschiedenis van Europa is zoiets bij mijn weten niet eerder vertoond.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Het zijn namelijk allemaal voorbeelden van zaken waarin sommige mensen nu eenmaal geloven en andere niet. De bewijslast ligt altijd bij hen die er wél in geloven.
Goed punt. Vraag is dan: hebben we dan al een miljoen immigranten gehad? Volgens mij is het antwoord nee. Zeker niet als je het aantal remigranten er vanaf haalt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik denk dat het geval "massa-immigratie" meer een kwestie van semantiek is. Persoonlijk vind ik dat je de immigrantenstromen van de afgelopen 50 jaar in hun totaliteit massaal kunt noemen. Cumulatief gaat het om miljoenen personen. Inmiddels vormen niet-westerse immigranten en hun directe nakomelingen als herkenbare culturele groepen een significant percentage van de bevolking van West-Europa, en de groei gaat de komende decennia doorzetten. In de recente geschiedenis van Europa is zoiets bij mijn weten niet eerder vertoond.
Maar goed, een ander bekijkt immigratie misschien zuiver op jaarbasis en ziet er dan geen massaliteit in. Dat kan natuurlijk ook.
Ik doelde meer op West-Europa als geheel. Wat in Nederland precies de verhouding is tussen blijvers en remigreerders weet ik niet. In recente jaren heb je natuurlijk de grote asielinstroom gehad, maar het is onbekend welk percentage daarvan zich hier uiteindelijk permanent gaat vestigen. (De remigratie naar Syrië lijkt nog niet echt op gang te komen.)quote:Op vrijdag 5 april 2019 22:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Goed punt. Vraag is dan: hebben we dan al een miljoen immigranten gehad? Volgens mij is het antwoord nee. Zeker niet als je het aantal remigranten er vanaf haalt.
Nee, dat is het niet. En daarmee stel je dus dat het FvD strafbaar is, volgens jou.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:34 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het zou discriminatie zijn op grond van politieke voorkeur. En dus strafbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |