FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinkentwitter:tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
Als hij met dergelijk taalgebruik je in de hoek van extreem rechts en fascisten wordt gedrukt, en je gaat er meer door met als enige reden 'lekker een beetje pesten', dan is dat wel erg kinderachtig, bedenkelijk en - voor z'n aanhang die dat blijkbaar niet erg vindt allemaal - ook bijzonder contra-productief.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:12 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Baudet provoceert graag. Vooral als andere hem vertellen dat ie dat woord vooral niet mag gebruiken.
Ach, gewoon een man die veel weet over filosofie.... Vraag me af of hij weleens nadenkt over meer praktische zaken.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef Bluesdude het volgende:
Ik doe melding van een indoctrinerende leraar
[ afbeelding ]
Hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap.
Hij strooit al jaren in de leslokalen met zijn rechtse praatjes.
Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf met zijn rechtse jongeren indoctrineert.
Wel jouw OP, staat toch jouw UI naast jonge!quote:
Kan me herinneren dat er jaren geleden iemand was die hele epistels schreef over Cliteur en de Leidse Rechtenfaculteit, kan alleen niet meer op de naam komen.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef Bluesdude het volgende:
Ik doe melding van een indoctrinerende leraar
[ afbeelding ]
Hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap.
Hij strooit al jaren in de leslokalen met zijn rechtse praatjes.
Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf rechtse jongeren verder indoctrineert in de rechtse leer en de jihad tegen migranten. links, cultuurmarxisten, gematigd rechts aanvoert.
Vorige topic werd er behoorlijk in geknipt zag ik net. Dus heb nu de originele OP er weer in gezet. Die ook niet van mij wasquote:Op woensdag 3 april 2019 14:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel jouw OP, staat toch jouw UI naast jonge!
Laat maar, ik heb het al. Maria Trepp heet ze.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat er jaren geleden iemand was die hele epistels schreef over Cliteur en de Leidse Rechtenfaculteit, kan alleen niet meer op de naam komen.
Het was een vrouw dacht ik, iemand die weet wie ik bedoel toevallig?
Ja.quote:
Nee.quote:
Dat ze allemaal links zijnquote:Op woensdag 3 april 2019 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee.
Ik zie dit op geen enkele manier als een bevestiging van iets dat Baudet gezegd heeft. Op welke dingen die hij gezegd zou hebben doel je nu, en waarom zou de grote steun onder academici voor deze open brief die dingen bevestigen?
Ah, duidelijk.quote:
Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren. Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, duidelijk.
Dan blijft het antwoord: nee. Immers, ongeacht je persoonlijke voorkeur voor partijen in een bepaalde plek van het politieke spectrum zou je je afkeur moeten uitspreken over zo'n onzalig plan waarmee je een sfeer van samenzweringen en complotten creëert en docenten en wetenschap(pers) diskwalificeert.
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 3 april 2019 20:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren.
Leuk, (niet concrete maar suggestieve) anekdotische bewijsvoeringquote:Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
Dat valt reuze mee. Wat klimaat betreft zijn er genoeg wetenschappers die Thierry's verhaal ondersteunen.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:34 schreef Gehenna het volgende:
De voornamelijke reden dat docenten wel eens uithalen richting de FvD of PVV is - mijn inziens - dat die beide partijen nogal eens wetenschap ontkennende standpunten en stellingen hebben.
Daarmee zijn die leraren niet ineens (extreem) links, of rechts of wat dan ook. Ze verdedigden het fundament van het onderwijs, namelijk: wetenschap. Geheel terecht ook, als je onzin uitkraamt moet je niet de Calimero uithangen als mensen je daarop wijzen, of je niet serieus nemen.
Goed verhaalquote:Op woensdag 3 april 2019 15:53 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Laat maar, ik heb het al. Maria Trepp heet ze.
Voor wie het interesseert, hier is het allemaal begonnen. http://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm
neequote:Op woensdag 3 april 2019 20:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Wat klimaat betreft zijn er genoeg wetenschappers die Thierry's verhaal ondersteunen.
Je reinste onzin.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Wat klimaat betreft zijn er genoeg wetenschappers die Thierry's verhaal ondersteunen.
precies, zie ook: Nee, Thierry Baudet heeft geen gelijk over het klimaatquote:Op woensdag 3 april 2019 21:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je reinste onzin.
Dat er af en toe een wetenschapper is die buiten z'n vakgebied treedt en iets geks roept over het klimaat dat loodrecht staat op de consensus die heerst onder de wetenschappers die zich er daadwerkelijk mee bezighouden betekent niet dat Baudet met z'n praatjes ineens de visie van een aanzienlijk deel van de (klimaat)wetenschappelijke gemeenschap verwoordt.
Ze willlen links afschaffen .quote:Op woensdag 3 april 2019 21:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wil het FvD eigenlijk veranderen aan de linkse achtergrond van het onderwijzend personeel.
Deels. Wat me ook een vrij belangrijke factor lijkt, is dat het onderwijs toch erg gericht is op 'samen doen'. Dergelijke collectiviteit en focus op gelijke kansen vind je eerder aan de linkerkant dan bij de partijen die hun brood verdienen met het benadrukken van tegenstellingen.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:34 schreef Gehenna het volgende:
De voornamelijke reden dat docenten wel eens uithalen richting de FvD of PVV is - mijn inziens - dat die beide partijen nogal eens wetenschap ontkennende standpunten en stellingen hebben.
-nee. Niet op de persoon-quote:Op woensdag 3 april 2019 20:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren. Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
En kinderen moeten voor de les eerst het volkslied zingen.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze willlen links afschaffen .
En rechtse indoctrinatie moet heersend zijn in het onderwijs
Klopt hoor. Maar dat zou verklaren waarom docenten vaker 'links' georiënteerd zouden zijn, niet direct waarom zo tegen het geluid van FvD en PVV zouden ingaan (als dat al überhaupt gebeurt). En volgens mij gaat 't 'm daar meer om bij dit meldpunt, dat ze zichzelf meer als slachtoffer neer kunnen zetten.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deels. Wat me ook een vrij belangrijke factor lijkt, is dat het onderwijs toch erg gericht is op 'samen doen'. Dergelijke collectiviteit en focus op gelijke kansen vind je eerder aan de linkerkant dan bij de partijen die hun brood verdienen met het benadrukken van tegenstellingen.
Ik ga niet de wetenschappelijke consensus ontkennen, maar dat is niet wat er staat.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:56 schreef Gehenna het volgende:
Van de duizenden en duizenden onderzoeken sinds 1990, is 97,2% (!) van de wetenschapper op dit gebied het er mee eens dat klimaatopwarming bestaat en door de mens wordt veroorzaakt. bron
Slechts 1/3e heeft daadwerkelijk een uitspraak gedaan, waarvan 97,1% dus een menselijke oorzaak erkent. Opvallend hierbij is ook nog dat er over 16% van de abstract onenigheid was over de kwalificatie:quote:We find that 66.4% of abstracts expressed no position on AGW, 32.6% endorsed
AGW, 0.7% rejected AGW and 0.3% were uncertain about the cause of global warming. Among abstracts expressing a position on AGW, 97.1% endorsed the consensus position that humans are causing global warming.
Vervolgens hebben ze de auteurs gevraagd om hun eigen papers te beoordelen, waarna nog steeds 35,5% geen positie inneemt aangaande de menselijke oorzaak. Vervolgens is weer 97,2% van de mensen die wél een uitspraak gedaan hebben, van mening dat er een menselijke oorzaak is.quote:Following this, 11% of category ratings and 16% of endorsement ratings disagreed; these were then resolved by a third party.
Onbedoeld is dit wel een typisch staaltje FvD-wetenschap wat je hier uithaalt, namelijk cherrypicking. Het onderzoek dat je citeert is van Cook et al uit 2013, en dat wordt door alle sceptische blogs uitgelicht om te laten zien dat de consensus geen consensus is, want zie, 66% geeft geeneens een mening dus is het gelul.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Als we als wetenschap FvD gaan betichten van selectief shoppen in de cijfers moeten we zelf ook eerlijk zijn met de cijfers.
Ik heb het artikel niet uitgelicht; dat was iemand anders.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Onbedoeld is dit wel een typisch staaltje FvD-wetenschap wat je hier uithaalt, namelijk cherrypicking. Het onderzoek dat je citeert is van Cook et al uit 2013, en dat wordt door alle sceptische blogs uitgelicht om te laten zien dat de consensus geen consensus is, want zie, 66% geeft geeneens een mening dus is het gelul.
Oh ja, ik zie het. Excuus.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het artikel niet uitgelicht; dat was iemand anders.
Deze meta-analyse is wel interessant: https://iopscience.iop.or(...)326/11/4/048001/metaquote:Op donderdag 4 april 2019 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh ja, ik zie het. Excuus.
Dat gezegd hebbende, er is dus veel meer onderzoek over, en die consensus bestaat wel degelijk.
Ok, stel: ze zijn allemaal links. Wat nu? Ontslaan? De meest linkse, pro-Europese universiteiten sluiten, net als onze grote vriend Orban in Hongarije?quote:
De kern van de kritiek heeft betrekking op indoctrinatie. Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: academische vrijheid. In theorie dan. In de praktijk willen de meeste mensen vrijheid voor zichzelf en niet voor de ander.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ok, stel: ze zijn allemaal links. Wat nu? Ontslaan? De meest linkse, pro-Europese universiteiten sluiten, net als onze grote vriend Orban in Hongarije?
Dus volgens jouw is het systeem verrot?quote:Op donderdag 4 april 2019 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De kern van de kritiek heeft betrekking op indoctrinatie. Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: academische vrijheid. In theorie dan. In de praktijk willen de meeste mensen vrijheid voor zichzelf en niet voor de ander.
Ik zou het geweldig vinden als er aan universiteiten meer ruimte is voor onwelgevallige meningen. Die ruimte is er nauwelijks en dat is iets van alle tijden. Bedenk maar dat de wetenschappelijke consensus ooit luidde dat homoseksualiteit een mentaal defect was. De consensus is verschoven doordat er dissidenten waren die zich daartegen uitspraken. Dissidenten kunnen ook idioten zijn die nooit gelijk krijgen, maar dat weet je pas later en dus vormt het bieden van ruimte aan dissidenten altijd een risico.
quote:Organisaties die persoonsgegevens verwerken hebben bepaalde plichten. Zo mogen persoonsgegevens, kort gezegd, verzameld en verder verwerkt worden, mits daarvoor welbepaalde en uitdrukkelijk omschreven doelen zijn en deze doelen gerechtvaardigd zijn door bijvoorbeeld toestemming van de betrokken burger. Ook moeten zij - uitzonderingsgevallen daargelaten - de burger laten weten wat zij met zijn gegevens (gaan) doen.
Integendeel. Ik denk eerder dat het een kenmerk van systemen is. Een systeem kan pas een systeem vormen als er sprake is van een min of meer coherent geheel. Bij gebrek aan coherentie en consistentie valt een systeem uit elkaar - en ontstaat er een nieuw systeem. Daarom zal ruimte voor dissidente meningen in elk systeem worden ingeperkt, of dat nu een links of een rechts systeem is.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dus volgens jouw is het systeem verrot?
Je hebt in zoverre gelijk dat het niet zal helpen om de ondertekenaars van de brief zelfkritischer te maken.quote:Dan moet je het systeem toch in zijn geheel aanpakken en protesteren dat je meer rechtse docenten wilt bij sociologie. Ga de straat op. En ga niet een database maken om per individu aan te kaarten hoe 'slecht' hij is met zijn indoctrinatie.
Als dit nu al je conclusie ben je het toch met me eens dat men toch de straat op zal moeten om de decaan te overtuigen en kan men het meldpunt links laten liggen?quote:Op donderdag 4 april 2019 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt in zoverre gelijk dat het niet zal helpen om de ondertekenaars van de brief zelfkritischer te maken.
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?quote:Op donderdag 4 april 2019 11:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Als dit nu al je conclusie ben je het met me eens dat men toch de straat op zal moeten om de decaan te overtuigen en kan men het meldpunt links laten liggen?
Janmaat, de man die scholieren indoctrineerde en haat verspreidde in het klaslokaal? Sorensen een zelfde laken, die trok van leer tegen de islam in zijn klas en viel een moslim meisje aan waarna hij snel zichzelf "overspannen" meldde.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?
Het gaat er niet om of Janmaat gelijk had of een fatsoenlijke man was. Hij was een dissident, maar wel een democratisch verkozen dissident. En hij werd genegeerd. Dat is nu juist het probleem waar ik steeds op wijs: vanuit het veronderstelde eigen gelijk weigeren een open debat aan te gaan.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Janmaat, de man die scholieren indoctrineerde en haat verspreidde in het klaslokaal? Sorensen een zelfde laken, die trok van leer tegen de islam in zijn klas en viel een moslim meisje aan waarna hij snel zichzelf "overspannen" meldde.
Je verhaal is nogal een bijzonder bijziend verhaal.
En in een democratie hebben we ook het recht om geen zaken te willen doen met een man als Janmaat.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of Janmaat gelijk had of een fatsoenlijke man was. Hij was een dissident, maar wel een democratisch verkozen dissident. En hij werd genegeerd. Dat is nu juist het probleem waar ik steeds op wijs: vanuit het veronderstelde eigen gelijk weigeren een open debat aan te gaan.
Zoals Rob Wijnberg het ooit zo mooi zei (in andere bewoordingen): de vrijheid van meningsuiting hebben we juist voor de ons onwelgevallige meningen. Dat wat acceptabel wordt gevonden krijgt toch wel de ruimte.
Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dat uitgerekend FvD-ers hier een inventarisatie goedkeuren om te bepalen welke docent goed of fout is, is toch ook wel van de zotte.
Erdogan heeft het onderwijssysteem ook zo op de schop gegooid. Alle potentiële Gülenisten geïnventariseerd en eruit gegooid. Als zij zo doorgaan zal het niveau van onderwijs in Turkije al snel afdalen tot het niveau van Egypte en andere landen in het Midden-Oosten. En nu gaan wij in Europa hetzelfde doen? Van Oost-Europa de boreale as af om overal het onderwijs aan te pakken zoals ze in Turkije doen?
Ik denk dat iedereen met een beetje IQ (dus juist academici), meldpunten en inventarisaties van individuele docenten en academici als systeem ondermijnend zien. Daarom zeggen ze dit nu. Niet omdat ze links, liberaal of conservatief zijn, maar om ons superieure onderwijssysteem te behouden.
Wil revolutionair conservatief of boreaal rechts (kies maar hoe je het noemen wil) de systematische linkse indoctrinatie stoppen moeten ze nu de straat op gaan. Niet anoniem, of een met een lullig profielfotootje achter een scherm per individu het 'systeem' aanpakken.
Het verschil is dat de FvD geen macht heeft. Dat zij nu al de politieke tegenstanders in het onderwijs aan beginnen te wijzen is enigszins zorgwekkend.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.
Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.
Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.
En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.
Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?quote:Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.
Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.
Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.
En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.
Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Ik wil helemaal niets. Het is de bedoeling van FvD om met dit meldpunt allereerst het probleem aan te kaarten. Vanuit het onderwijs wordt stelselmatig ontkent dat het zo links is en dat er sprake is van indoctrinatie.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:37 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?
Mij lijkt het handig om als studenten de straat op te gaan en om te pleitten voor een docent met een conservatievere achtergrond bij sociologie. Ga met je studievereniging een symposium organiseren en Cliteur uitnodigen en laten debatteren met de rest van de docenten. Je ongenoegen uitspreken dat een Cliteur niet welkom is om zijn mening te verkondigen op jouw universiteit.
Overal ter wereld gaan trouwens mensen de straat op. Zo begin je een revolutie, ook tegen vermeende linkse indoctrinatie.
En hij kreeg celstraf.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in een democratie hebben we ook het recht om geen zaken te willen doen met een man als Janmaat.
Janmaat kon zijn mening kwijt in het Parlement dus je lult uit je nek, er was alleen niemand bereid om met hem in dialoog te gaan, Vrijheid van meningsuitting betekent niet vrijheid van gevolgen of verplichting om er naar te luisteren.
Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.quote:
De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?quote:Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?
Mooie retorische foef is dat telkens weer, doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Dus als je celstraf of een boete krijgt, tja, dan zul je dat wel hebben verdiend.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.
Ach, kom, het gaat helemaal niet om feiten of om echte problemen hier. Dit is gewoon een poging tot intimidatie van extreem-rechts, niks nieuws onder de zon.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?
Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
Volkomen zinloos. Bij wie ga je het aankaarten en met wie? Je collega's zijn links, je baas is links, de decaan is links, enzovoort.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?
Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |