abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2019 @ 14:48:27 #1
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186010092
Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.

tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00 Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinken

Hier weer verder, en niet mijn OP

[ Bericht 59% gewijzigd door Gehenna op 03-04-2019 15:33:42 ]
Robert Moog died for our synths
pi_186010228
Beetje matige OP wel Gehenna.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_186010230
Ik doe melding van een indoctrinerende leraar

Hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap.

Hij strooit al jaren in de leslokalen met zijn rechtse praatjes.
Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf rechtse jongeren verder indoctrineert in de rechtse leer en de jihad tegen migranten. links, cultuurmarxisten, gematigd rechts aanvoert.
  woensdag 3 april 2019 @ 14:55:00 #4
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186010256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet provoceert graag. Vooral als andere hem vertellen dat ie dat woord vooral niet mag gebruiken.
Als hij met dergelijk taalgebruik je in de hoek van extreem rechts en fascisten wordt gedrukt, en je gaat er meer door met als enige reden 'lekker een beetje pesten', dan is dat wel erg kinderachtig, bedenkelijk en - voor z'n aanhang die dat blijkbaar niet erg vindt allemaal - ook bijzonder contra-productief.
pi_186010261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]

Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf met zijn rechtse jongeren indoctrineert.
Ach, gewoon een man die veel weet over filosofie.... Vraag me af of hij weleens nadenkt over meer praktische zaken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 3 april 2019 @ 14:56:04 #6
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186010282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef ludovico het volgende:
Beetje matige OP wel Gehenna.
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:48 schreef Gehenna het volgende:
niet mijn OP
pi_186010293
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:56 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[..]

Wel jouw OP, staat toch jouw UI naast jonge! :(
  woensdag 3 april 2019 @ 15:00:45 #8
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186010430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]

Hij is zelfs in staat geweest een student zo te indoctrineren dat deze nu zelf rechtse jongeren verder indoctrineert in de rechtse leer en de jihad tegen migranten. links, cultuurmarxisten, gematigd rechts aanvoert.
Kan me herinneren dat er jaren geleden iemand was die hele epistels schreef over Cliteur en de Leidse Rechtenfaculteit, kan alleen niet meer op de naam komen.

Het was een vrouw dacht ik, iemand die weet wie ik bedoel toevallig?
  woensdag 3 april 2019 @ 15:35:33 #9
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186011229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wel jouw OP, staat toch jouw UI naast jonge! :(
Vorige topic werd er behoorlijk in geknipt zag ik net. Dus heb nu de originele OP er weer in gezet. Die ook niet van mij was :P
  woensdag 3 april 2019 @ 15:53:45 #10
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186011628
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat er jaren geleden iemand was die hele epistels schreef over Cliteur en de Leidse Rechtenfaculteit, kan alleen niet meer op de naam komen.

Het was een vrouw dacht ik, iemand die weet wie ik bedoel toevallig?
Laat maar, ik heb het al. Maria Trepp heet ze.

Voor wie het interesseert, hier is het allemaal begonnen. http://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm
  woensdag 3 april 2019 @ 19:52:29 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186017216
Ben ik nou dom of bevestigt dit nou juist wat Thierry zegt?

https://www.rd.nl/al-1000(...)gen-baudet-1.1558679
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 3 april 2019 @ 19:59:13 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186017415
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:52 schreef Nikonlover het volgende:
Ben ik nou dom
Ja.
quote:
of bevestigt dit nou juist wat Thierry zegt?

https://www.rd.nl/al-1000(...)gen-baudet-1.1558679
Nee.

Ik zie dit op geen enkele manier als een bevestiging van iets dat Baudet gezegd heeft. Op welke dingen die hij gezegd zou hebben doel je nu, en waarom zou de grote steun onder academici voor deze open brief die dingen bevestigen?
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:01:30 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186017474
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Nee.

Ik zie dit op geen enkele manier als een bevestiging van iets dat Baudet gezegd heeft. Op welke dingen die hij gezegd zou hebben doel je nu, en waarom zou de grote steun onder academici voor deze open brief die dingen bevestigen?
Dat ze allemaal links zijn
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 3 april 2019 @ 20:09:42 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186017652
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ah, duidelijk.

Dan blijft het antwoord: nee. Immers, ongeacht je persoonlijke voorkeur voor partijen in een bepaalde plek van het politieke spectrum zou je je afkeur moeten uitspreken over zo'n onzalig plan waarmee je een sfeer van samenzweringen en complotten creëert en docenten en wetenschap(pers) diskwalificeert.
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:17:49 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186017849
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah, duidelijk.

Dan blijft het antwoord: nee. Immers, ongeacht je persoonlijke voorkeur voor partijen in een bepaalde plek van het politieke spectrum zou je je afkeur moeten uitspreken over zo'n onzalig plan waarmee je een sfeer van samenzweringen en complotten creëert en docenten en wetenschap(pers) diskwalificeert.
Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren. Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:30:41 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186018180
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren.
Hoe dat zo?
quote:
Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
Leuk, (niet concrete maar suggestieve) anekdotische bewijsvoering *O* . Vertel, wat heb je meegemaakt? En (hoe) houdt dat verband met dat diskwalificeren?
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:34:30 #17
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186018266
De voornamelijke reden dat docenten wel eens uithalen richting de FvD of PVV is - mijn inziens - dat die beide partijen nogal eens wetenschap ontkennende standpunten en stellingen hebben.

Daarmee zijn die leraren niet ineens (extreem) links, of rechts of wat dan ook. Ze verdedigden het fundament van het onderwijs, namelijk: wetenschap. Geheel terecht ook, als je onzin uitkraamt moet je niet de Calimero uithangen als mensen je daarop wijzen, of je niet serieus nemen.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:36:30 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186018315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:34 schreef Gehenna het volgende:
De voornamelijke reden dat docenten wel eens uithalen richting de FvD of PVV is - mijn inziens - dat die beide partijen nogal eens wetenschap ontkennende standpunten en stellingen hebben.

Daarmee zijn die leraren niet ineens (extreem) links, of rechts of wat dan ook. Ze verdedigden het fundament van het onderwijs, namelijk: wetenschap. Geheel terecht ook, als je onzin uitkraamt moet je niet de Calimero uithangen als mensen je daarop wijzen, of je niet serieus nemen.
Dat valt reuze mee. Wat klimaat betreft zijn er genoeg wetenschappers die Thierry's verhaal ondersteunen.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:55:48 #19
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186018803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:53 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Laat maar, ik heb het al. Maria Trepp heet ze.

Voor wie het interesseert, hier is het allemaal begonnen. http://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm
Goed verhaal
The view from nowhere.
  woensdag 3 april 2019 @ 20:56:16 #20
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186018816
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee. Wat klimaat betreft zijn er genoeg wetenschappers die Thierry's verhaal ondersteunen.
nee :')

Er is een handjevol die zo denken, en de meeste ervan zijn niet eens wetenschapper in die sector, of überhaupt wetenschapper, zie: https://en.wikipedia.org/(...)us_on_global_warming

Van de duizenden en duizenden onderzoeken sinds 1990, is 97,2% (!) van de wetenschapper op dit gebied het er mee eens dat klimaatopwarming bestaat en door de mens wordt veroorzaakt. bron

Daarnaast is ook weer zo typisch dat zelfs een daadwerkelijke meteoroloog als Gerrit Hiemstra ontslagen moet worden volgens Baudet, omdat die tegen z'n onzintweets in ging. :') (andere meningen moesten toch juist gehoord worden, of alleen als ze in Baudet's straatje passen)
  woensdag 3 april 2019 @ 20:59:47 #21
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186019063
Wat wil het FvD eigenlijk veranderen aan de linkse achtergrond van het onderwijzend personeel.
Er zijn wel meer opvallende meerderheden van bepaalde groepen in bepaalde beroepen.
Veel mode-ontwerpers zijn homo. Veel biologen zijn baarddragers. Ik denk dat het percentage FvD-stemmers onder autoverkopers hoger ligt dan het landelijk gemiddelde.
In de zorg werken meer vrouwen dan mannen. Onder fiscalisten weer meer mannen.

Etc, etc. De vraag is of je er een probleem van moet maken....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 3 april 2019 @ 21:20:35 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186019493
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Je reinste onzin.

Dat er af en toe een wetenschapper is die buiten z'n vakgebied treedt en iets geks roept over het klimaat dat loodrecht staat op de consensus die heerst onder de wetenschappers die zich er daadwerkelijk mee bezighouden betekent niet dat Baudet met z'n praatjes ineens de visie van een aanzienlijk deel van de (klimaat)wetenschappelijke gemeenschap verwoordt.
Huilen dan.
  woensdag 3 april 2019 @ 21:28:47 #24
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186019708
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je reinste onzin.

Dat er af en toe een wetenschapper is die buiten z'n vakgebied treedt en iets geks roept over het klimaat dat loodrecht staat op de consensus die heerst onder de wetenschappers die zich er daadwerkelijk mee bezighouden betekent niet dat Baudet met z'n praatjes ineens de visie van een aanzienlijk deel van de (klimaat)wetenschappelijke gemeenschap verwoordt.
precies, zie ook: Nee, Thierry Baudet heeft geen gelijk over het klimaat
pi_186021061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wil het FvD eigenlijk veranderen aan de linkse achtergrond van het onderwijzend personeel.

Ze willlen links afschaffen .
En rechtse indoctrinatie moet heersend zijn in het onderwijs
  woensdag 3 april 2019 @ 22:29:32 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186021142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:34 schreef Gehenna het volgende:
Deels. Wat me ook een vrij belangrijke factor lijkt, is dat het onderwijs toch erg gericht is op 'samen doen'. Dergelijke collectiviteit en focus op gelijke kansen vind je eerder aan de linkerkant dan bij de partijen die hun brood verdienen met het benadrukken van tegenstellingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186021163
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik vind dat ze zichzelf diskwalificeren. Ik heb genoeg meegemaakt op de middelbare school.
-nee. Niet op de persoon-

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze willlen links afschaffen .
En rechtse indoctrinatie moet heersend zijn in het onderwijs
En kinderen moeten voor de les eerst het volkslied zingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 03-04-2019 22:37:55 ]
  donderdag 4 april 2019 @ 00:07:28 #28
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186022829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Deels. Wat me ook een vrij belangrijke factor lijkt, is dat het onderwijs toch erg gericht is op 'samen doen'. Dergelijke collectiviteit en focus op gelijke kansen vind je eerder aan de linkerkant dan bij de partijen die hun brood verdienen met het benadrukken van tegenstellingen.
Klopt hoor. Maar dat zou verklaren waarom docenten vaker 'links' georiënteerd zouden zijn, niet direct waarom zo tegen het geluid van FvD en PVV zouden ingaan (als dat al überhaupt gebeurt). En volgens mij gaat 't 'm daar meer om bij dit meldpunt, dat ze zichzelf meer als slachtoffer neer kunnen zetten.
pi_186025752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:56 schreef Gehenna het volgende:

Van de duizenden en duizenden onderzoeken sinds 1990, is 97,2% (!) van de wetenschapper op dit gebied het er mee eens dat klimaatopwarming bestaat en door de mens wordt veroorzaakt. bron
Ik ga niet de wetenschappelijke consensus ontkennen, maar dat is niet wat er staat.

quote:
We find that 66.4% of abstracts expressed no position on AGW, 32.6% endorsed
AGW, 0.7% rejected AGW and 0.3% were uncertain about the cause of global warming. Among abstracts expressing a position on AGW, 97.1% endorsed the consensus position that humans are causing global warming.
Slechts 1/3e heeft daadwerkelijk een uitspraak gedaan, waarvan 97,1% dus een menselijke oorzaak erkent. Opvallend hierbij is ook nog dat er over 16% van de abstract onenigheid was over de kwalificatie:
quote:
Following this, 11% of category ratings and 16% of endorsement ratings disagreed; these were then resolved by a third party.
Vervolgens hebben ze de auteurs gevraagd om hun eigen papers te beoordelen, waarna nog steeds 35,5% geen positie inneemt aangaande de menselijke oorzaak. Vervolgens is weer 97,2% van de mensen die wél een uitspraak gedaan hebben, van mening dat er een menselijke oorzaak is.

Kortom: in het eerste geval (abstractanalyse) gaat het om ~30% die de klimaatopwarming een menselijke oorzaak toekennen. In het tweede geval gaat het om ~65%.

Als we als wetenschap FvD gaan betichten van selectief shoppen in de cijfers moeten we zelf ook eerlijk zijn met de cijfers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186025835
Ik zou het sterker vinden om te zeggen: er zijn bijna 50 keer (~46,6) meer wetenschappers die expliciet een menselijke oorzaak erkennen dan wetenschappers die dat expliciet niet doen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 4 april 2019 @ 10:30:29 #32
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186025894
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Als we als wetenschap FvD gaan betichten van selectief shoppen in de cijfers moeten we zelf ook eerlijk zijn met de cijfers.
Onbedoeld is dit wel een typisch staaltje FvD-wetenschap wat je hier uithaalt, namelijk cherrypicking. Het onderzoek dat je citeert is van Cook et al uit 2013, en dat wordt door alle sceptische blogs uitgelicht om te laten zien dat de consensus geen consensus is, want zie, 66% geeft geeneens een mening dus is het gelul.

Wat die blogs altijd achterwege laten zijn onderzoeken van Oreskes (2004), Doran, Anderegg, Verheggen, Stenhouse en Carlton (de laatste in 2015) die precies hetzelfde hebben onderzocht, en ook rond dat getal zaten.

Er is dus echt wel degelijk een consensus onder klimaatwetenschappers, en die is wel degelijk rond de 97%.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 4 april 2019 @ 10:31:44 #34
179075 hugecooll
pi_186025917
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:31 schreef hugecooll het volgende:
Trouw mag btw niet
Wat mag trouw niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186025920
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Onbedoeld is dit wel een typisch staaltje FvD-wetenschap wat je hier uithaalt, namelijk cherrypicking. Het onderzoek dat je citeert is van Cook et al uit 2013, en dat wordt door alle sceptische blogs uitgelicht om te laten zien dat de consensus geen consensus is, want zie, 66% geeft geeneens een mening dus is het gelul.
Ik heb het artikel niet uitgelicht; dat was iemand anders.
pi_186025952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb het artikel niet uitgelicht; dat was iemand anders.
Oh ja, ik zie het. Excuus.

Dat gezegd hebbende, er is dus veel meer onderzoek over, en die consensus bestaat wel degelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 4 april 2019 @ 10:38:07 #38
179075 hugecooll
pi_186026024
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat mag trouw niet?
Trouw mag niet (volledig) worden geciteerd
pi_186026031
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie het. Excuus.

Dat gezegd hebbende, er is dus veel meer onderzoek over, en die consensus bestaat wel degelijk.
Deze meta-analyse is wel interessant: https://iopscience.iop.or(...)326/11/4/048001/meta
pi_186026103
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ok, stel: ze zijn allemaal links. Wat nu? Ontslaan? De meest linkse, pro-Europese universiteiten sluiten, net als onze grote vriend Orban in Hongarije?

Dat uitgerekend FvD-ers hier een inventarisatie goedkeuren om te bepalen welke docent goed of fout is, is toch ook wel van de zotte.

Erdogan heeft het onderwijssysteem ook zo op de schop gegooid. Alle potentiële Gülenisten geïnventariseerd en eruit gegooid. Als zij zo doorgaan zal het niveau van onderwijs in Turkije al snel afdalen tot het niveau van Egypte en andere landen in het Midden-Oosten. En nu gaan wij in Europa hetzelfde doen? Van Oost-Europa de boreale as af om overal het onderwijs aan te pakken zoals ze in Turkije doen?

Ik denk dat iedereen met een beetje IQ (dus juist academici), meldpunten en inventarisaties van individuele docenten en academici als systeem ondermijnend zien. Daarom zeggen ze dit nu. Niet omdat ze links, liberaal of conservatief zijn, maar om ons superieure onderwijssysteem te behouden.

Wil revolutionair conservatief of boreaal rechts (kies maar hoe je het noemen wil) de systematische linkse indoctrinatie stoppen moeten ze nu de straat op gaan. Niet anoniem, of een met een lullig profielfotootje achter een scherm per individu het 'systeem' aanpakken.
pi_186026712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Ok, stel: ze zijn allemaal links. Wat nu? Ontslaan? De meest linkse, pro-Europese universiteiten sluiten, net als onze grote vriend Orban in Hongarije?
De kern van de kritiek heeft betrekking op indoctrinatie. Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: academische vrijheid. In theorie dan. In de praktijk willen de meeste mensen vrijheid voor zichzelf en niet voor de ander.

Ik zou het geweldig vinden als er aan universiteiten meer ruimte is voor onwelgevallige meningen. Die ruimte is er nauwelijks en dat is iets van alle tijden. Bedenk maar dat de wetenschappelijke consensus ooit luidde dat homoseksualiteit een mentaal defect was. De consensus is verschoven doordat er dissidenten waren die zich daartegen uitspraken. Dissidenten kunnen ook idioten zijn die nooit gelijk krijgen, maar dat weet je pas later en dus vormt het bieden van ruimte aan dissidenten altijd een risico.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186026845
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De kern van de kritiek heeft betrekking op indoctrinatie. Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: academische vrijheid. In theorie dan. In de praktijk willen de meeste mensen vrijheid voor zichzelf en niet voor de ander.

Ik zou het geweldig vinden als er aan universiteiten meer ruimte is voor onwelgevallige meningen. Die ruimte is er nauwelijks en dat is iets van alle tijden. Bedenk maar dat de wetenschappelijke consensus ooit luidde dat homoseksualiteit een mentaal defect was. De consensus is verschoven doordat er dissidenten waren die zich daartegen uitspraken. Dissidenten kunnen ook idioten zijn die nooit gelijk krijgen, maar dat weet je pas later en dus vormt het bieden van ruimte aan dissidenten altijd een risico.
Dus volgens jouw is het systeem verrot?

Dan moet je het systeem toch in zijn geheel aanpakken en protesteren dat je meer rechtse docenten wilt bij sociologie. Ga de straat op. En ga niet een database maken om per individu aan te kaarten hoe 'slecht' hij is met zijn indoctrinatie.

Als er nu een database komt om te melden hoeveel studenten Cliteur 'indoctrineert' voor ze advocaat of rechter worden zou ik dat even kwalijk vinden.
pi_186026870
Mag ik even vragen in hoeverre dit mag in het kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens? Volgens mij heeft geen van deze leraren toestemming gegeven voor het delen van hun persoonlijke data met de FvD.

Dit deel van de wet lijkt mij namelijk problematisch:

quote:
Organisaties die persoonsgegevens verwerken hebben bepaalde plichten. Zo mogen persoonsgegevens, kort gezegd, verzameld en verder verwerkt worden, mits daarvoor welbepaalde en uitdrukkelijk omschreven doelen zijn en deze doelen gerechtvaardigd zijn door bijvoorbeeld toestemming van de betrokken burger. Ook moeten zij - uitzonderingsgevallen daargelaten - de burger laten weten wat zij met zijn gegevens (gaan) doen.

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 11:42:22 ]
pi_186026978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Dus volgens jouw is het systeem verrot?
Integendeel. Ik denk eerder dat het een kenmerk van systemen is. Een systeem kan pas een systeem vormen als er sprake is van een min of meer coherent geheel. Bij gebrek aan coherentie en consistentie valt een systeem uit elkaar - en ontstaat er een nieuw systeem. Daarom zal ruimte voor dissidente meningen in elk systeem worden ingeperkt, of dat nu een links of een rechts systeem is.

Dat maakt me dus sceptisch ten aanzien van de mogelijkheid van zelfkritiek in welk systeem dan ook. Maar toch: van wetenschappers mag je verwachten dat ze aan zelfkritiek doen, open debatten aangaan en eigen stellingnames nooit tot feit maken. Bij wetenschap hoort onzekerheid.

quote:
Dan moet je het systeem toch in zijn geheel aanpakken en protesteren dat je meer rechtse docenten wilt bij sociologie. Ga de straat op. En ga niet een database maken om per individu aan te kaarten hoe 'slecht' hij is met zijn indoctrinatie.
Je hebt in zoverre gelijk dat het niet zal helpen om de ondertekenaars van de brief zelfkritischer te maken.
pi_186027103
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je hebt in zoverre gelijk dat het niet zal helpen om de ondertekenaars van de brief zelfkritischer te maken.
Als dit nu al je conclusie ben je het toch met me eens dat men toch de straat op zal moeten om de decaan te overtuigen en kan men het meldpunt links laten liggen?
pi_186027185
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Als dit nu al je conclusie ben je het met me eens dat men toch de straat op zal moeten om de decaan te overtuigen en kan men het meldpunt links laten liggen?
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?
pi_186027286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?
Janmaat, de man die scholieren indoctrineerde en haat verspreidde in het klaslokaal? Sorensen een zelfde laken, die trok van leer tegen de islam in zijn klas en viel een moslim meisje aan waarna hij snel zichzelf "overspannen" meldde.

Je verhaal is nogal een bijzonder bijziend verhaal.
  donderdag 4 april 2019 @ 12:06:47 #48
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186027377
Rechtse leugenaars die complete wetenschap verafschuwen en dan huilie huilie doen op academici :')_!!!!!!!
pi_186027395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Janmaat, de man die scholieren indoctrineerde en haat verspreidde in het klaslokaal? Sorensen een zelfde laken, die trok van leer tegen de islam in zijn klas en viel een moslim meisje aan waarna hij snel zichzelf "overspannen" meldde.

Je verhaal is nogal een bijzonder bijziend verhaal.
Het gaat er niet om of Janmaat gelijk had of een fatsoenlijke man was. Hij was een dissident, maar wel een democratisch verkozen dissident. En hij werd genegeerd. Dat is nu juist het probleem waar ik steeds op wijs: vanuit het veronderstelde eigen gelijk weigeren een open debat aan te gaan.

Zoals Rob Wijnberg het ooit zo mooi zei (in andere bewoordingen): de vrijheid van meningsuiting hebben we juist voor de ons onwelgevallige meningen. Dat wat acceptabel wordt gevonden krijgt toch wel de ruimte.
pi_186027512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of Janmaat gelijk had of een fatsoenlijke man was. Hij was een dissident, maar wel een democratisch verkozen dissident. En hij werd genegeerd. Dat is nu juist het probleem waar ik steeds op wijs: vanuit het veronderstelde eigen gelijk weigeren een open debat aan te gaan.

Zoals Rob Wijnberg het ooit zo mooi zei (in andere bewoordingen): de vrijheid van meningsuiting hebben we juist voor de ons onwelgevallige meningen. Dat wat acceptabel wordt gevonden krijgt toch wel de ruimte.
En in een democratie hebben we ook het recht om geen zaken te willen doen met een man als Janmaat.

Janmaat kon zijn mening kwijt in het Parlement dus je lult uit je nek, er was alleen niemand bereid om met hem in dialoog te gaan, Vrijheid van meningsuitting betekent niet vrijheid van gevolgen of verplichting om er naar te luisteren.
pi_186027610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Dat uitgerekend FvD-ers hier een inventarisatie goedkeuren om te bepalen welke docent goed of fout is, is toch ook wel van de zotte.

Erdogan heeft het onderwijssysteem ook zo op de schop gegooid. Alle potentiële Gülenisten geïnventariseerd en eruit gegooid. Als zij zo doorgaan zal het niveau van onderwijs in Turkije al snel afdalen tot het niveau van Egypte en andere landen in het Midden-Oosten. En nu gaan wij in Europa hetzelfde doen? Van Oost-Europa de boreale as af om overal het onderwijs aan te pakken zoals ze in Turkije doen?

Ik denk dat iedereen met een beetje IQ (dus juist academici), meldpunten en inventarisaties van individuele docenten en academici als systeem ondermijnend zien. Daarom zeggen ze dit nu. Niet omdat ze links, liberaal of conservatief zijn, maar om ons superieure onderwijssysteem te behouden.

Wil revolutionair conservatief of boreaal rechts (kies maar hoe je het noemen wil) de systematische linkse indoctrinatie stoppen moeten ze nu de straat op gaan. Niet anoniem, of een met een lullig profielfotootje achter een scherm per individu het 'systeem' aanpakken.
Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.

Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.

Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.

En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.

Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 april 2019 @ 12:25:59 #52
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186027758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.

Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.

Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.

En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.

Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Het verschil is dat de FvD geen macht heeft. Dat zij nu al de politieke tegenstanders in het onderwijs aan beginnen te wijzen is enigszins zorgwekkend.
pi_186027952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?

Mij lijkt het handig om als studenten de straat op te gaan en om te pleitten voor een docent met een conservatievere achtergrond bij sociologie. Ga met je studievereniging een symposium organiseren en Cliteur uitnodigen en laten debatteren met de rest van de docenten. Je ongenoegen uitspreken dat een Cliteur niet welkom is om zijn mening te verkondigen op jouw universiteit.

Overal ter wereld gaan trouwens mensen de straat op. Zo begin je een revolutie, ook tegen vermeende linkse indoctrinatie.
pi_186028088
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:37 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?

Mij lijkt het handig om als studenten de straat op te gaan en om te pleitten voor een docent met een conservatievere achtergrond bij sociologie. Ga met je studievereniging een symposium organiseren en Cliteur uitnodigen en laten debatteren met de rest van de docenten. Je ongenoegen uitspreken dat een Cliteur niet welkom is om zijn mening te verkondigen op jouw universiteit.

Overal ter wereld gaan trouwens mensen de straat op. Zo begin je een revolutie, ook tegen vermeende linkse indoctrinatie.
Ik wil helemaal niets. Het is de bedoeling van FvD om met dit meldpunt allereerst het probleem aan te kaarten. Vanuit het onderwijs wordt stelselmatig ontkent dat het zo links is en dat er sprake is van indoctrinatie.

Wat het FvD in elk geval niet van plan is is alles wat Erdogan wel heeft gedaan.

Ook mij lijkt het een prima oplossing als studenten actie ondernemen tegen veel te linkse docenten. Maar daarmee los je nog niets op wat betreft linkse indoctrinatie (ook lesmateriaal bv ipv alleen leraren) in het basisonderwijs en het middelbare onderwijs.

En tevens zullen op vele Universiteiten en Hoge Scholen die klagende studenten in de minderheid zijn en/of niet openlijk het lef hebben om tegen zijn docenten in te gaan.
Dat een meerderheid van een klas/onderwijsinstelling geen problemen heeft met linkse indoctrinatie maakt dat nog niet oke.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186028096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En in een democratie hebben we ook het recht om geen zaken te willen doen met een man als Janmaat.

Janmaat kon zijn mening kwijt in het Parlement dus je lult uit je nek, er was alleen niemand bereid om met hem in dialoog te gaan, Vrijheid van meningsuitting betekent niet vrijheid van gevolgen of verplichting om er naar te luisteren.
En hij kreeg celstraf.
pi_186028118
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hij kreeg celstraf.
Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.
pi_186028134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?

Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
pi_186028150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.
Mooie retorische foef is dat telkens weer, doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Dus als je celstraf of een boete krijgt, tja, dan zul je dat wel hebben verdiend.

Iets meer zelfkritiek graag.
pi_186028157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?

Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
Ach, kom, het gaat helemaal niet om feiten of om echte problemen hier. Dit is gewoon een poging tot intimidatie van extreem-rechts, niks nieuws onder de zon.
Word in bepaalde landen ook door extreem-links gedaan, het is geen unieke tactiek van rechts.
pi_186028188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Volkomen zinloos. Bij wie ga je het aankaarten en met wie? Je collega's zijn links, je baas is links, de decaan is links, enzovoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')