Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dat uitgerekend FvD-ers hier een inventarisatie goedkeuren om te bepalen welke docent goed of fout is, is toch ook wel van de zotte.
Erdogan heeft het onderwijssysteem ook zo op de schop gegooid. Alle potentiële Gülenisten geïnventariseerd en eruit gegooid. Als zij zo doorgaan zal het niveau van onderwijs in Turkije al snel afdalen tot het niveau van Egypte en andere landen in het Midden-Oosten. En nu gaan wij in Europa hetzelfde doen? Van Oost-Europa de boreale as af om overal het onderwijs aan te pakken zoals ze in Turkije doen?
Ik denk dat iedereen met een beetje IQ (dus juist academici), meldpunten en inventarisaties van individuele docenten en academici als systeem ondermijnend zien. Daarom zeggen ze dit nu. Niet omdat ze links, liberaal of conservatief zijn, maar om ons superieure onderwijssysteem te behouden.
Wil revolutionair conservatief of boreaal rechts (kies maar hoe je het noemen wil) de systematische linkse indoctrinatie stoppen moeten ze nu de straat op gaan. Niet anoniem, of een met een lullig profielfotootje achter een scherm per individu het 'systeem' aanpakken.
Het verschil is dat de FvD geen macht heeft. Dat zij nu al de politieke tegenstanders in het onderwijs aan beginnen te wijzen is enigszins zorgwekkend.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.
Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.
Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.
En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.
Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?quote:Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking met Erdogan. Het is een feit dat Erdogan tienduizenden docenten heeft ontslagen, zonder eerlijk proces voor jaren heeft vastgezet of erger. In zijn ogen waren deze docenten directe politieke tegenstanders.
Dat zijn allemaal zeer grote verschillen met het meldpunt van FvD. De enige overeenkomst is dat het om onderwijspersoneel gaat. Erdogan had trouwens ook geen problemen om soldaten, rechters, ondernemers en mensen uit zo'n beetje iedere andere beroepsgroep zonder proces in de bak te gooien.
Of zo'n meldpunt de ideale oplossing is betwijfel ik ook. Maar met het feit dat FvD zich verzet tegen, in hun ogen, linkse indoctrinatie in het onderwijs is op zich niets mis. Universiteiten en hoge scholen in het algemeen en middelbare scholen en basisscholen in het bijzonder zijn publieke instellingen. Als daar sprake is van een sterke linkse cultuur met linkse indoctrinatie dan is het logisch dat je daar iets aan wilt doen.
En Baudet is niet de eerste politicus die hier al tegen ageert. De politieke partijen die hier iets van zeggen zijn juist diegene die, nogmaals in hun ogen, stelselmatig gedemoniseerd worden door bepaalde onderwijsinstellingen.
Demonstreren zou een andere aanpak kunnen zijn, maar dat zou geen effect hebben. Dat zit eerder in de onderwijscultuur dan dat het past bij FvD. En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs. Dat maakt het nog niet goed, maar dat maakt een demonstratie wel bij voorbaat kansloos.
Ik wil helemaal niets. Het is de bedoeling van FvD om met dit meldpunt allereerst het probleem aan te kaarten. Vanuit het onderwijs wordt stelselmatig ontkent dat het zo links is en dat er sprake is van indoctrinatie.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:37 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Wat wil je dan met deze meldingen en de leraren/academici die links indoctrineren? Concreet? Of wil je alleen maar een probleem aankaarten zonder het aan te pakken?
Mij lijkt het handig om als studenten de straat op te gaan en om te pleitten voor een docent met een conservatievere achtergrond bij sociologie. Ga met je studievereniging een symposium organiseren en Cliteur uitnodigen en laten debatteren met de rest van de docenten. Je ongenoegen uitspreken dat een Cliteur niet welkom is om zijn mening te verkondigen op jouw universiteit.
Overal ter wereld gaan trouwens mensen de straat op. Zo begin je een revolutie, ook tegen vermeende linkse indoctrinatie.
En hij kreeg celstraf.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in een democratie hebben we ook het recht om geen zaken te willen doen met een man als Janmaat.
Janmaat kon zijn mening kwijt in het Parlement dus je lult uit je nek, er was alleen niemand bereid om met hem in dialoog te gaan, Vrijheid van meningsuitting betekent niet vrijheid van gevolgen of verplichting om er naar te luisteren.
Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.quote:
De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?quote:Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe je universitair docenten kunt laten zien dat ze bijdragen aan een monocultuur en dat dat onwenselijk is. Het meldpunt gaat zeker niet helpen, althans niet direct. Het leidt tot meer aandacht en wellicht tot meer stemmen en meer macht. Zelfs daarmee is nog niets gegarandeerd. Hoelang heeft het niet geduurd voor men in ging zien dat het cordon sanitaire tegen Janmaat schandalig was?
Mooie retorische foef is dat telkens weer, doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Dus als je celstraf of een boete krijgt, tja, dan zul je dat wel hebben verdiend.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat hij de wet overtrad. Wilders is ook veroordeeld. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van gevolgen.
Ach, kom, het gaat helemaal niet om feiten of om echte problemen hier. Dit is gewoon een poging tot intimidatie van extreem-rechts, niks nieuws onder de zon.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?
Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
Volkomen zinloos. Bij wie ga je het aankaarten en met wie? Je collega's zijn links, je baas is links, de decaan is links, enzovoort.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De discussie aangaan tijdens college misschien? En groupe het probleem aankaarten bij de decaan met meerdere handtekeningen (dat moet toch lukken als het echt structureel is). En mocht het genegeerd worden de media opzoeken. Zoiets?
Het via de politiek regelen lijkt me de allerlaatste optie die ik zou hanteren. Vandaar de vergelijking met Erdogan...
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En het is duidelijk dat heel veel mensen geen probleem hebben met demonisering van partijen als FvD in het onderwijs.
Zelfkritiek? Waar slaat dat op? Ik zie totaal geen reden daartoe.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mooie retorische foef is dat telkens weer, doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Dus als je celstraf of een boete krijgt, tja, dan zul je dat wel hebben verdiend.
Iets meer zelfkritiek graag.
Dat was wel duidelijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfkritiek? Waar slaat dat op? Ik zie totaal geen reden daartoe.
Natuurlijk is dat volkomen vanzelfsprekend. Vrijheid van meningsuiting eindigt gelukkig bij haatzaaien, oproepen tot geweld, rascisme, e.d.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
doen alsof het volkomen vanzelfsprekend is dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting.
Als het duidelijk was had ik niet gevraagd waar het op sloeg. Logisch nadenken, probeer het eens?quote:
Brrr enge linksen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volkomen zinloos. Bij wie ga je het aankaarten en met wie? Je collega's zijn links, je baas is links, de decaan is links, enzovoort.
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volkomen zinloos. Bij wie ga je het aankaarten en met wie? Je collega's zijn links, je baas is links, de decaan is links, enzovoort.
Nu ja, als er nu echt studenten met hun ziel rondlopen bij sociologie wil ik ze wel even helpen met allerlei logische stappen die men zou kunnen ondernemen in plaats van huilend bij Baudet aan te kloppen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, kom, het gaat helemaal niet om feiten of om echte problemen hier. Dit is gewoon een poging tot intimidatie van extreem-rechts, niks nieuws onder de zon.
Word in bepaalde landen ook door extreem-links gedaan, het is geen unieke tactiek van rechts.
Niet voor mij, niet voor Rob Wijnberg (mooi stuk trouwens).quote:Op donderdag 4 april 2019 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat volkomen vanzelfsprekend. Vrijheid van meningsuiting eindigt gelukkig bij haatzaaien, oproepen tot geweld, rascisme, e.d.
Helemaal mee eens.quote:En sowieso moet je bij jezelf na gaan of je jouw vrijheid wil gebruiken voor het beledigen van anderen. En het misschien wel onvrijer maken van die ander. Recht op vrijheid van meningsuiting betekent niet dat alles gezegd mag worden. En is zeker geen recht op beledigen.
Het is compleet irrelevant wat dhr Wijnberg daarvan vind. Er zijn wel meer wappies die zo denken, dat maakt het geen feit of wenselijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet voor mij, niet voor Rob Wijnberg (mooi stuk trouwens).
[..]
Helemaal mee eens.
Probeer het eerst eens, niet gelijk de handdoek in de ring gooien.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, nee. Mijn bezwaar tegen linkse mensen is niet dat zij of hun gedachtegoed eng zijn, maar dat er onderwerpen blijven waarover je moet zwijgen omdat je anders onherroepelijk wordt weggezet als een racist, fascist of nationalist. Niet zij zijn eng, ik ben eng (althans, zo is het beeld).quote:
Welke onderwerpen?quote:Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, nee. Mijn bezwaar tegen linkse mensen is niet dat zij of hun gedachtegoed eng zijn, maar dat er onderwerpen blijven waarover je moet zwijgen omdat je anders onherroepelijk wordt weggezet als een racist, fascist of nationalist. Niet zij zijn eng, ik ben eng (althans, zo is het beeld).
Ik heb daar ook uitzonderingen op meegemaakt, een historicus aan de UvA, een onderwijskundige aan de VU, een filosoof aan de Radboud Universiteit. Zulke mensen zitten er ook aan de universiteit, echte intellectuelen en vrijdenkers. Die vind je dan weer niet te midden van het klootjesvolk.
Maar is die 'censuurneiging' (zo noem ik maar altijd) onderhand niet deel van het gedachtegoedpakket?quote:Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, nee. Mijn bezwaar tegen linkse mensen is niet dat zij of hun gedachtegoed eng zijn, maar dat er onderwerpen blijven waarover je moet zwijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |