SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu wilde ik brieven schrijven naar hem voor elke verjaardag, dat ik van hem houd, dat hij lief moet zijn voor zijn moeder enz... Maar ik ben 1) een slechte schrijver, 2) bij de eerste woordjes begin ik al te janken, en 3) zo ziek dat ik niet veel energie over heb mocht ik de computer al halen.
Ik weet dat het valsspelen is maar ik wilde vragen of jullie misschien zouden willen helpen met het schrijven van de brieven... Dan kan ik ze nog een beetje aanpassen en personalizeren. Hij heet Pascal en is op 20 mei jarig. Ik heb een PhD in de economie, hou ontzettend van hem en mijn vrouw, heb 3 domme katten, ben 13 jaar samen met mijn vrouw, heb lieve opa's en omas, tantes en ooms.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen een voorzetje te geven...
EDIT: Ik ga video's maken
[ Bericht 1% gewijzigd door Zith op 15-03-2019 18:32:21 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Dit. Heel veel sterkte TSquote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:50 schreef CoolGuy het volgende:
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik wens jullie veel kracht toe, veel sterkte, en ik wens je een... Ja... Een 'fijne' reis naar boven.
Spreek uit je hart. Het hoeft niet mooi of perfect, maar spreek uit je hart. Jezus, ik ben er stil van.
Dit.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:50 schreef CoolGuy het volgende:
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik wens jullie veel kracht toe, veel sterkte, en ik wens je een... Ja... Een 'fijne' reis naar boven.
Spreek uit je hart. Het hoeft niet mooi of perfect, maar spreek uit je hart. Jezus, ik ben er stil van.
Dit dus, gatverdamme...quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:01 schreef MaGNeT het volgende:
Zith, ben hier wel even stil van. Ik zie je natuurlijk al een tijdje (ook als mod) voorbij komen in het crypto topic en wist wel één en ander maar niet dat het zo slecht ging...
Jullie allemaal sterkte voor de komende tijd...
Een video klinkt wel als een goed idee idd.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:50 schreef Rose_Red het volgende:
Ach Jezus wat erg.
Als je niet goed kunt schrijven kun je misschien korte filmpjes voor hem maken.
Mijn kind kijkt vaak naar de filmpjes die haar moeder maakte.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:10 schreef BoneThugss het volgende:
Inderdaad een prachtig kind! En die lach
Dit vind ik wel een hele goede.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:57 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme Zith..
Misschien wat filmpjes idd, wat miss_sly zegt.
Hoeven geen hele verhalen te zijn, maar misschien wat boekjes voorlezen? Inclusief gekke stemmen enzo als je dat kunt/doet? Als hij je mist kan je hem voor het slapengaan voorlezen....?
En godverdomme.
jazeker wel, vergeet niet dat je vrouw ook kan zorgen dat het af en toe op een andere/nieuwe stick kan worden gezet.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:22 schreef Zith het volgende:
Bedankt allemaal. Misschien is bewegend beeld met geluid wel fijner ja.
Is USB veilig om lang op te slaan?
Zolang het op meerdere plekken is opgeslagen, op zich wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:22 schreef Zith het volgende:
En stop er ook wat berichten voor haar tussen?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
jazeker wel, vergeet niet dat je vrouw ook kan zorgen dat het af en toe op een andere/nieuwe stick kan worden gezet.
Ik zou het op meerdere opslagmedia opslaan. Idd paar usb-sticks en eventueel cloud.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:22 schreef Zith het volgende:
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En stop er ook wat berichten voor haar tussen?
Iemand anders laten filmen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:28 schreef Zith het volgende:
En heel mooi advies allemaal, ik ga filmen dat we een boekje lezen, dat we met z'n allen ontbijten en lachen, dat ik met hem speel, liedjes zingen enz.
Hoe zouden jullie dat filmen?
quote:
Ik heb misschien een ideetje, TS... Ik snap het belang van brieven en dergelijke, maar ik vind het zo gek om dat vanuit jou te schrijven (wat oa murp dus wil gaan doen, wat op zich heel nobel is, hoor). Dat jij het vervolgens nog gaat personalizen om zo je kind een herinnering mee te geven. Jezusquote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:09 schreef murp het volgende:
Ik ga er vanavond wel even voor zitten. Ikzelf kan echt niet schrijven maar het is wel het minste wat ik voor je kan doen even een paar opzetjes proberen te maken.![]()
![]()
Wat heb jij een mooi kind zeg!
Gewoon huis tuin en kneuterig.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:28 schreef Zith het volgende:
En heel mooi advies allemaal, ik ga filmen dat we een boekje lezen, dat we met z'n allen ontbijten en lachen, dat ik met hem speel, liedjes zingen enz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Op zich wel, maar je kunt het (ook) op iets als Dropbox of OneDrive zetten, waar je uiteraard je vrouw toegang toe geeft (of zij maakt een account natuurlijk). Dan staat het ook online in de cloud, mocht zo'n USB-stickje om wat voor lullige reden dan ook ineens niet meer werken/weg zijn/verbranden/weetjijveel.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:22 schreef Zith het volgende:
Cloud is ook een goede. Als je hulp nodig hebt let me know.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:22 schreef Zith het volgende:
Heel veel sterkte toegewenst voor jou en je geliefdenquote:http://www.beforeyouleave.nl/
Uit de faq: Waarom is Before you leave ontwikkeld? >>
Om naasten van mensen die ongeneeslijk ziek zijn emotioneel te ondersteunen. Uit vele gesprekken met mensen in deze situatie blijkt dat als iemand in je omgeving ernstig ziek is, de zorg vooral gericht is op de patiënt en op fysiek zorgen. Veel naasten gaven juist ook aan dat ze zelf ook behoefte hadden aan emotionele hulp en juist aan gesprekken met de zieke. Daarnaast vertelden mensen die iemand waren verloren ons hoeveel waarde ze hechten aan herinneringen in beeld en tekst. Juist ook van de moeilijke periode. Die combinatie leidde tot deze app.
Waarom zou ik Before you leave willen gebruiken? >>
Met deze app kun je samen herinneringen maken en vastleggen, onafhankelijk van plaats en tijd. Je krijgt handvatten om (soms moeilijke) onderwerpen te bespreken. Onderwerpen waar je het met elkaar wel graag over wilt hebben. Maar waar je zelf misschien niet altijd op was gekomen. Of de juiste manier voor had gevonden. Zie het als een inspiratiebron of een stok achter de deur. Samen met andere familieleden en vrienden die dichtbij staan ben je hiermee emotioneel nog meer betrokken. Zelfs al ben je fysiek misschien niet altijd bij elkaar.
Misschien idd dat je verschillende videos maakt die hij dan per levensfase kan bekijken met allerlei adviezen 'je bent nu 12 je gaat naar de middelbare school je zal vast nerveus zijn' en dan weer iets op zn 18e etcquote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:42 schreef Moira. het volgende:
Ohja wel nog een idee!
Ook als videoboodschap ofzo, voor als hij in z'n tienerjaren komt. Samen met je moeder praten over jullie relatie/huwelijk. Wat jullie daarin hebben meegemaakt en hebben geleerd gaandeweg (voordat je 'de ware' vond). Liefdes-advies geven enzo.
Vaderlijk advies voor elke stap van z'n levenswegquote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Misschien idd dat je verschillende videos maakt die hij dan per levensfase kan bekijken met allerlei adviezen 'je bent nu 12 je gaat naar de middelbare school je zal vast nerveus zijn' en dan weer iets op zn 18e etc
Naast wat algemene fotos videos en herinneringen.
"je bent nu 16 en mag brommer rijden. Ik mocht al zuipen op die leeftijd, jij moet nog jaren wachten.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
Vaderlijk advies voor elke stap van z'n levensweg
In de tuin heb ik echter een biertje daar en daar begraven. Laat mama er niet achter komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
"je bent nu 16 en mag brommer rijden. Ik mocht al zuipen op die leeftijd, jij moet nog jaren wachten."
En ze wellicht eens gaan verhuizen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In de tuin heb ik echter een biertje daar en daar begraven. Laat mama er niet achter komen.
(Alhoewel die dan enorm ver over de datum is)
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In de tuin heb ik echter een biertje daar en daar begraven. Laat mama er niet achter komen.
Crystal meth blijft langer goedquote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je zou ook instructies voor een drugslab kunnen maken ja, maar ja.quote:
quote:Lief kind
Vandaag is het je 6e verjaardag! Gefeliciteerd!
Dit jaar ga je ook naar de basisschool, heeft mamma al een leuke school voor je uitgekozen?
En gaan al je vriendjes en vriendinnetjes ook mee naar je nieuwe school? Ik hoop het wel.
Ik hoop dat mamma echt een reuzetaart voor je heb gebakken of een hele mooie taart heeft gekocht.
Pappa mist je enorm en houdt nog steeds van jou en elk jaartje hou ik weer een beetje meer van jou!
Hallo Kind!
Vandaag ben je alweer 7 jaar geworden. Wat een leeftijd!
Ik wilde toch even met dit kleine berichtje laten weten dat ik je heel erg mis en heel veel van je hou.
Doe je mamma ook nog even een kus geven?
Hallo Lieve Zoon.
8 jaar hee, jeetjemina. wat ben je toch alweer een grote knul geworden. Hoe gaat het op school? Volgens mij krijg je al huiswerk of niet soms?
En heb je al een vriendinnetje? Is ze een beetje lief? Ik hoop net zo lief als mamma voor pappa is geweest. Dan komt alles weer goed
Hé Kanjer
9 jaar! Gefeliciteerd!
Ik hoop dat je vandaag een heel groot kado krijgt! Mamma kennende zal het wel iets zijn wat je heeeeeeeeeel graag wilt hebben. Ga je vandaag
nog iets leuks doen? Toen ik 9 jaar was kreeg ik van opa en oma een hele mooie "ding"
10 Jaar geleden is het dat we elkaar voor het laatst zagen. Ik was ziek en mijn zieke lichaam kon niet meer goed werken. Ik was 10 jaar geleden ook actief op een forum ( vraag mamma maar wat dat was ) en ik had hulp nodig om iets liefs te verzinnen voor als ik er niet meer ben. Je kan samen met mamma even kijken op internet naar: OUD / Brieven aan mijn zoon die opgroeit zonder vader. Pappa was daar ook een tijd moderator. Dat is een soort politieagent op een stukje website.
Lieverd, ik hou van je.
11 Jaar.
Gefeliciteerd!
En hoe gaat het met jou nu? Hoe is het op school? Hoe is op je sport en hoe is het met je vriendinnetje? Ik wil alles weten![]()
Komt dit niet uit een film of iets? Het komt me zo bekend voor, leuk idee in elk geval.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:55 schreef Already_in_use het volgende:
Er schiet mij ook iets te binnen.
Misschien voor elk jaar (of een x aantal jaar) dat jullie zoontje jarig is een handgeschreven verjaardagskaart die je vrouw elk jaar aan je zoontje geeft als hij jarig is.
Ik zeg ook maar iets.
quote:
Damn ninja cutting onionsquote:
PS I love you inderdaadquote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Komt dit niet uit een film of iets? Het komt me zo bekend voor, leuk idee in elk geval.
Dit vind ik ook een goeiequote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:55 schreef Already_in_use het volgende:
Er schiet mij ook iets te binnen.
Misschien voor elk jaar (of een x aantal jaar) dat jullie zoontje jarig is een handgeschreven verjaardagskaart die je vrouw elk jaar aan je zoontje geeft als hij jarig is.
Ik zeg ook maar iets.
Dat sowieso! Net als die leuke foto die in de OP staat.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Misschien ook een video van met de kleine samen maken, zou mij ook leuk lijken.
Voor een kind kan het belangrijk zijn om de overleden ouder in beweging te zien, stem horen enzovoort. En belangrijke items bewaren voor later. Zoals een kledingstuk oid.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:02 schreef EggsTC het volgende:
Filmpjes zou ik ook proberen, tenzij je in een te beroerde staat bent om die te maken aangezien je ook al zegt dat je weinig energie hebt voor schrijven. Dan kun je t beter schrijven, je wil hem geen verslagen vader laten zien lijkt me. Tja het is lastig. Ik zou schrijven ook handgeschreven doen, wat voor handschrift je ook hebt, het maakt het persoonlijker.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:11 schreef Zith het volgende:
Ik ga ook een paar foto's van mijn leven als ansicht kaart gebruiken (klein textje achterop) en ga het filmen terwijl ik het erop schrijf waarom die foto belangrijk is. Die foto kan hij dan later vasthouden en zien dat ik dat ook heb gedaan.
Wat een ontroerend mooie gift geef je jouw kind met dit alles. Ik ken je niet en weet geen woorden dus dit :quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:11 schreef Zith het volgende:
Ik ga ook een paar foto's van mijn leven als ansicht kaart gebruiken (klein textje achterop) en ga het filmen terwijl ik het erop schrijf waarom die foto belangrijk is. Die foto kan hij dan later vasthouden en zien dat ik dat ook heb gedaan.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:12 schreef liesje1979 het volgende:
Heel veel sterkte voor jou en je naasten. Verder heb ik weinig toe te voegen, Het enige wat ik nog kan bedenken dat het misschien aardig is als je iemand van FOK! die je vertrouwt je adresgegevens geeft. Zodat wij je (prachtige) zoon op zijn verjaardagen kunnen bombarderen met felicitatiekaarten ofzo. Natuurlijk is dat niet zo bijzonder verder, maar kaartjes krijgen is altijd leuk voor kinderen ook al is het van onbekenden en het idee dat zijn vader dat dan voor hem geregeld heeft.
Nogmaals veel sterkte.
En dit wil ik nog even tegen spreken: je laat je zoon juist NIET in de steek. Je doet er alles aan om te zorgen dat hij een fijne jeugd krijgt waarin zijn vader een belangrijke rol blijft spelen ... daar kan ik alleen maar respect voor hebben.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:45 schreef Zith het volgende:
Ook heb ik een prachtig zoontje die de 20ste 1 jaar wordt die ik in de steek ga laten mij niet zal herrinneren,
FOK! is niet altijd negatief gelukkigquote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:52 schreef Poes. het volgende:
Wat vreselijk Zith.. maar wat een prachtig topic is dit. Zoveel mooie ideeën
Gewoon, zoals het moment is; in bed in jullie pyjama .... of op de bank in je joggingbroek .... of whatever ..... net uit bad in je badjas?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:28 schreef Zith het volgende:
Ik weet nog goed dat tijdens de begrafenis van mijn vader zijn vrienden een speech hielden tijdens de dienst. Dat vond ik zo bijzonder, om te horen hoe zijn vrienden over hem dachtenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 22:33 schreef Moonah het volgende:
En ik las dat iemand de suggestie had om aan vrienden te vragen over jou te schrijven. Wellicht ook een idee om hen te vragen later 'beschikbaar' te zijn als jullie zoon de behoefte mocht voelen om met hen over jou te praten. Ik heb me echt rot gezocht op internet om met mensen in contact te komen.
Ja, heb je meteen beelden van wie er allemaal waren .....quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:18 schreef Rose_Red het volgende:
Van de uitvaart kun je ook een film laten maken, dan kan je zoon het later terug kijken als hij wat groter is.
Nee, dat voegt niks toe. Dat heeft een van de broers van mijn moeder ook gedaan. Ik heb het nooit bekeken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:18 schreef Rose_Red het volgende:
Van de uitvaart kun je ook een film laten maken, dan kan je zoon het later terug kijken als hij wat groter is.
Voor jou misschien niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:25 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Nee, dat voegt niks toe. Dat heeft een van de broers van mijn moeder ook gedaan. Ik heb het nooit bekeken.
SPOILER: in een spoiler vanwege mogelijke emoties die de tekst met zich mee kan brengenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan niks bedenken over de verjaardagen.Google is your friend, abuse your friends
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:31 schreef Metalfrost het volgende:
Beste Zith,
Ik vind het dapper dat je in deze gestalte en openheid over jezelf durft te praten. En via deze weg om hulp vraagt. Ik heb enorm veel respect voor jou. De woorden 'sterkte met alles' schieten tekort aan wat jij meemaakt, desalniettemin wil ik ze je meegeven.
Wat ik je ook wil meegeven is een opzet in tekst wat je je kan nalaten, op het moment dat hij vragen begint te stellen over zijn oorsprong, gericht op een tienerleeftijd; (met aanwijzingen om de tekst verder te kunnen aanvullen)Wat lief en mooi..SPOILER: in een spoiler vanwege mogelijke emoties die de tekst met zich mee kan brengenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan niks bedenken over de verjaardagen.hopelijk kunnen ze hier wat mee..
Misschien heb jij ook een goed recept wat je aan je zoon kan meegeven? Of een lijstje met dingen die je ofwel super lekker, of juist super vies vindt? Lijkt me leuk voor hem later, als blijkt dat jullie deels dezelfde smaak hebben.quote:Ze wil zoveel mogelijk opschrijven, als nalatenschap voor haar kinderen. Bibian’s grootste angst is dat haar kinderen haar zullen vergeten. Daarom wil ze tastbare dingen voor hen achterlaten. Uiteenlopend van een oorbellenverzameling voor haar dochtertje tot een goed recept voor chocoladetaart. ’Ieder mens moet daar een goed recept voor hebben. Dat komt altijd van pas in het leven.’
De partner van mijn collega is onlangs plots overleden. Zij hebben een Gmail account geopend waar iedereen die dat wil anekdotes heen kan sturen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:35 schreef Postbus100 het volgende:
(of dat je verschillende vrienden om je heen vraagt een brief voor jouw zoon te schrijven waarin ze herinneringen met je ophalen. /uitleggen hoe jij voor hen bent/was?)
Filmen kan altijd. Je hebt dan de keuzevrijheid om wel of niet te kijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:25 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Nee, dat voegt niks toe. Dat heeft een van de broers van mijn moeder ook gedaan. Ik heb het nooit bekeken.
Ik vind dat erg creepy, zo'n hand. Het is geen echte hand. Bedenk ook dat het jochie pas 1 is, en zeer waarschijnlijk geen eigen herinneringen aan zijn vader zal hebben (de oudste herinneringen van meeste mensen gaan niet verder terug dan hun derde jaar). Zit je daar met een plastic hand van iemand die je alleen uit verhalen kent.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:26 schreef woxxel het volgende:
Zo,n handafdruk in 3d is ook mooi.dan kan je zn hand vasthouden en in gips laten gieten
Ik zag ook eens dat je een beeldje van je gezin kan laten printen met een 3d printer. Het kon vorjaar in madurodam. Maar er zijn vast andere plekken waar het kan.
Verder, sterkte en je gaat vast iets moois achterlaten voor je zoontje.
Neem een camera en geef die aan je vrouw, zodat jij op de film staat. Film af en toe zelf. Voor het voorlezen een statief gebruiken (je beweegt dan toch niet door de ruimte). Statieven zijn er ook voor smartphones, en denk eens aan een selfiestick.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:28 schreef Zith het volgende:
En of het format na zoveel jaar nog te gebruiken is (zie VHS)quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:22 schreef Rossdale het volgende:
Ik zou trouwens zorgen dat wat je ook maar digitaal maakt, je het op meerdere plaatsen opslaat. Usb stick, externe hdd, op een laptop, nas whatever.
Tegen de tijd dat je zoon echt oud genoeg is om alles van je te willen weten is er echt al een aantal jaar voorbij en je weet nooit wat er met apparatuur gebeurt...
Een afgietsel van Zith’s hand die het handje van zijn zoon vast heeft kan wel heel mooi zijn hoor.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 04:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind dat erg creepy, zo'n hand. Het is geen echte hand. Bedenk ook dat het jochie pas 1 is, en zeer waarschijnlijk geen eigen herinneringen aan zijn vader zal hebben (de oudste herinneringen van meeste mensen gaan niet verder terug dan hun derde jaar). Zit je daar met een plastic hand van iemand die je alleen uit verhalen kent.
Wat een goed idee, ik doe mee.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:23 schreef tombolafan het volgende:
Kunnen we niet een crowdfunding starten voor een hele goede camera of een videograaf?
Misschien een oproepje in FOT (als de TS het daar mee eens is).quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:23 schreef tombolafan het volgende:
Kunnen we niet een crowdfunding starten voor een hele goede camera of een videograaf?
Wilde net hetzelfde typen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:30 schreef maily het volgende:
[..]
Misschien een oproepje in FOT (als de TS het daar mee eens is).
Kan, maar zoals Brighteyes hiervoor ook al ergens zegt: je kunt het beter wel hebben en nooit bekijken, dan niet hebben en het heel graag willen zien. Dat is niet meer terug te draaien.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:25 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Dit is een hele goede ja. En misschien dingen van je die persoonlijk zijn laten geven op verjaardagen met een kleine boodschap?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:50 schreef Rose_Red het volgende:
Ach Jezus wat erg.
Als je niet goed kunt schrijven kun je misschien korte filmpjes voor hem maken.
Mijn kind kijkt vaak naar de filmpjes die haar moeder maakte.
Leuk, ja!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:45 schreef Brybry het volgende:
Er zijn al heel veel mooie ideeën genoemd, wellicht dat je nog iets hebt aan mijn toevoeging;
Maak opnamen/herinneringen van de kleine dingen zoals ; Welk merk pindakaas eet je normaal gesproken? Wat doe je normaal gesproken als je opstaat , welke tv programma's kijk je graag.. Die kleine details maken een mens en zo heeft je zoon later een goed beeld van papa
Prachtige woorden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:51 schreef speknek het volgende:
Lieve Zith,
Bedankt dat je in ons leven bent geweest. Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek wanneer ik zeg dat de wereld een stukje mooier en vriendelijker is geworden doordat we je hebben leren kennen.
Het is superoneerlijk dat je het niet bewust gaat ervaren, maar je leeft door in je kind. In je vrouw. En een beetje in iedereen van ons.
Ik vind de gereserveerdheid en de manier waarop je ook op het laatst vooral met je geliefden bezig bent bijna bovenmenselijk knap. Blijf alsjeblieft wel strijdvaardig. Je vrouw en kind redden zich echt wel.
Voor de videobeelden en schrijfsels hoef je niet bang te zijn dat het niet hoogdravend genoeg is. Het belangrijkste is dat het echt is. Er zit kracht in herhaling. Niet dat je ineens een catchphrase of signature move moet bedenken, maar wees niet bang dingen die je belangrijk vindt te herhalen.
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:51 schreef speknek het volgende:
Lieve Zith,
Bedankt dat je in ons leven bent geweest. Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek wanneer ik zeg dat de wereld een stukje mooier en vriendelijker is geworden doordat we je hebben leren kennen.
Het is superoneerlijk dat je het niet bewust gaat ervaren, maar je leeft door in je kind. In je vrouw. En een beetje in iedereen van ons.
Ik vind de gereserveerdheid en de manier waarop je ook op het laatst vooral met je geliefden bezig bent bijna bovenmenselijk knap. Blijf alsjeblieft wel strijdvaardig. Je vrouw en kind redden zich echt wel.
Voor de videobeelden en schrijfsels hoef je niet bang te zijn dat het niet hoogdravend genoeg is. Het belangrijkste is dat het echt is. Er zit kracht in herhaling. Niet dat je ineens een catchphrase of signature move moet bedenken, maar wees niet bang dingen die je belangrijk vindt te herhalen.
Ik weet het niet... ik heb mijn beide ouders nog. Een van mijn grootouders heb ik nauwelijks gekend, wel een hoop beeldmateriaal maar geen idee wat voor man dat was, hoe hij sprak of dacht, wat hij van dingen vond. Dan had ik liever een paar foto's minder gehad.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:39 schreef ToT het volgende:
Zorg in ieder geval wel dat je genoeg beeldmateriaal hebt van jullie drietjes samen!
Liever dan wat?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik weet het niet... ik heb mijn beide ouders nog. Een van mijn grootouders heb ik nauwelijks gekend, wel een hoop beeldmateriaal maar geen idee wat voor man dat was, hoe hij sprak of dacht, wat hij van dingen vond. Dan had ik liever een paar foto's minder gehad.
Ik vind het eigenlijk wel een mooie boodschap a la wees lief voor de stad en voor elkaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
Niet kloten bedoeld maar hou het achterwege dat hij lief moet zijn voor z'n moeder. Het kind gaat daardoor zorgen op zich nemen die het niet ken dragen. Pedagogisch niet correct, zeker niet in dit geval.
Verder, sterkte met alles man.
Gewoon vanuit een standpunt dat het zichtbaar en verstaanbaar is, het hoeft niet duur voor een oscar toch. Voyeuristisch om het "gewone" leven samen te laten zien, maar misschien ook iets dichterbij als je je tot de camera wil richten. Desnoods met een bord voor je neus, alsof je samen aan de eettafel zit.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:28 schreef Zith het volgende:
Mooiquote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:11 schreef Zith het volgende:
Ook mooiquote:Op zaterdag 16 maart 2019 04:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Als je ook geschreven tekst wil, kun je misschien vragen of vrienden en familie een korte anekdote of memoire meenemen naar je begrafenis en dat daar in een mooie doos doen voor je zoontje. Vraag ze om te vertellen hoe je als vader was, als zoon, als vriend, als buurman, hoe zij jou als vader zagen...
Dat lijkt me voor je vrouw ook fijn om te hebben.
Mooi getypt manquote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:51 schreef speknek het volgende:
Lieve Zith,
Dit.. en wat een mooi schattig jongetje.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:42 schreef YuckFou het volgende:
Ik schiet vol, sorry, veel hulp kan ik je niet bieden, maar wat vreselijk voor jou, je vrouw en je zoontje...ik wens je alle kracht geluk en tijd van de wereld en hoop dat de momenten die jullie nog samen hebben doorspekt zijn van liefde, sterkte Zith, heel veel sterkte en succes!
Mooi .....quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:49 schreef Spanky78 het volgende:
Je verhaal greep me aan en ik heb er vanmiddag over zitten denken. Ook wat ik zou doen in deze situatie (wat voor mij nu natuurlijk lekker makkelijk is. Wat een mogelijkheid is, is om op data die voor jou belangrijk zijn een voorwerp te geven met daarbij het verhaal, wat dat voorwerp voor jou betekent.
Uiteraard iets voor als je zoon wat ouder is. Bijvoorbeeld je geeft hem jouw eerste zakmes zodra hij 10 wordt en vertelt daar jouw verhaal bij, wat het voor jou betekende om zoiets te krijgen, waar het zakmes allemaal is geweest etc.
Maar misschien is het allemaal ook wel veel te veel als ik zo lees dat je bijna te ziek bent om dit allemaal te doen.
Sterkte de komende tijd, ik wens je veel kracht toe en ik hoop dat je kunt genieten van elk moment dat je met vrouw en kind hebt.
Zeker!quote:
Dat is in mei en aan het verhaal te lezen dus sowieso niet heel realistischquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef vosss het volgende:
1ste verjaardag van je zoon nog mee mogen maken gisteren Zith?
In de op staat de 20ste. De op is van 15 maart.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is in mei en aan het verhaal te lezen dus sowieso niet heel realistisch
Ja, maar verderop in de OP staat:quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:34 schreef vosss het volgende:
In de op staat de 20ste. De op is van 15 maart.
quote:Hij heet Pascal en is op 20 mei jarig.
Vandaag gevierd,gister te ziekquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef vosss het volgende:
1ste verjaardag van je zoon nog mee mogen maken gisteren Zith?
Heel mooi dat je dat in ieder geval nog hebt kunnen vieren.quote:
Ik ben zo blij om deze post van je te mogen lezen. Elke keer als ik dit topic omhoog zie komen krijg ik een brok in mijn keel. Ik heb zoveel respect en bewondering voor jequote:
Hopelijk hebben jullie er alledrie van kunnen genieten.quote:
Fijn dat dat bestaat. Ik weet niet zo goed wat te zeggen en of je het überhaupt nog wel gaat lezen.quote:
Ik hoop het ookquote:Op donderdag 21 maart 2019 21:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hopelijk hebben jullie er alledrie van kunnen genieten.
Kak man zo heftig, ik heb vaak best een grote waffel op FOK! maar van dit soort topics wordt ik echt een weekdier, nogmaals alle liefde en sterkte en kracht Zith, zo lang je het red, geniet van je vrouw en je zoontje, ik wens je zooooooveel liefde toe, echt, ik zit hier (serieus) met een brok in mn keel en vochtige ogen en hoop dat je je laatste tijd hier volop van je familie kan genieten, sterkte man!quote:
Wat mooi dat je daar nog bij mocht zijn. Ik hoop dat er ook nog wat gefilmd is hier en daar maar zo niet, dan is dat ook verder niet zo erg he? Je leeft straks gewoon voort in alle mensen die van je houden. En al die mensen kunnen je zoon over je vertellen. Er zullen talloze verhalen zijn. Het is allemaal ok, het is vreselijk kut maar het komt wel goed met ze. Ze zullen je vreselijk missen. Maar ze komen er vast wel. Je vrouw zal de herinneringen koesteren, je zoon zal je kennen door de verhalen van anderen en doordat hij jou in zichzelf voelt. Een deel van wie jij bent zal doorgaan in hem. Ik kan je niets anders dan nog veel sterkte wensen met de laatste loodjes, ik hoop dat je er nog van kan genieten. En ja, het leven is oneerlijk.quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat mooi dat je daar nog bij mocht zijn. Ik hoop dat er ook nog wat gefilmd is hier en daar maar zo niet, dan is dat ook verder niet zo erg he? Je leeft straks gewoon voort in alle mensen die van je houden. En al die mensen kunnen je zoon over je vertellen. Er zullen talloze verhalen zijn. Het is allemaal ok, het is vreselijk kut maar het komt wel goed met ze. Ze zullen je vreselijk missen. Maar ze komen er vast wel. Je vrouw zal de herinneringen koesteren, je zoon zal je kennen door de verhalen van anderen en doordat hij jou in zichzelf voelt. Een deel van wie jij bent zal doorgaan in hem. Ik kan je niets anders dan nog veel sterkte wensen met de laatste loodjes, ik hoop dat je er nog van kan genieten. En ja, het leven is oneerlijk.
Ik hoop dat het werkt en je wat extra tijd geeft om te kunnen doen wat je nog (o.a. voor je zoon) wil doenquote:
Lieve tekstquote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat mooi dat je daar nog bij mocht zijn. Ik hoop dat er ook nog wat gefilmd is hier en daar maar zo niet, dan is dat ook verder niet zo erg he? Je leeft straks gewoon voort in alle mensen die van je houden. En al die mensen kunnen je zoon over je vertellen. Er zullen talloze verhalen zijn. Het is allemaal ok, het is vreselijk kut maar het komt wel goed met ze. Ze zullen je vreselijk missen. Maar ze komen er vast wel. Je vrouw zal de herinneringen koesteren, je zoon zal je kennen door de verhalen van anderen en doordat hij jou in zichzelf voelt. Een deel van wie jij bent zal doorgaan in hem. Ik kan je niets anders dan nog veel sterkte wensen met de laatste loodjes, ik hoop dat je er nog van kan genieten. En ja, het leven is oneerlijk.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:12 schreef _Arual_ het volgende:
Misschien kun je briefjes schrijven per gebeurtenis i.p.v. per verjaardag? De ene 11-jarige is bijvoorbeeld de andere niet, dan blijft het zo abstract en lastig om daarvoor te schrijven. Je zou dan op de envelop kunnen zetten wanneer deze geopend mag worden. ‘Open deze als je voor het eerst een spreekbeurt hebt’, ‘Open deze op de eerste dag in de brugklas’, ik noem maar wat. Maar ook luchtige dingen: ‘Open deze als je op zoek bent naar het beste recept voor xxx’ of ‘voor het lijstje met de 5 mooiste films ooit.’
Lijstjes zijn misschien sowieso een fijne manier van schrijven. Je favoriete liedjes, je mooiste vakanties, beste herinneringen, slechte/goede eigenschappen ... Kun je natuurlijk ook allemaal als video verpakken!
Hetzelfde, ik ben trouwens ook heel benieuwd welke ideeën hij gaat uitvoeren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zith, ik vroeg me af hoe het met je gaat.
Klote, man.. Ik hoop echt op een zo goed mogelijk verloop voor jequote:Op woensdag 27 maart 2019 15:37 schreef Zith het volgende:
Slecht, vandaag gesprek gehad over of ik een hospice wil of niet (denk het wel).
quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:37 schreef Zith het volgende:
Slecht, vandaag gesprek gehad over of ik een hospice wil of niet (denk het wel).
Geen makkelijke keuze........heel veel sterkte toegewenst!quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:37 schreef Zith het volgende:
Pfoe, sterktequote:Op woensdag 27 maart 2019 15:37 schreef Zith het volgende:
Jeetje wat klote!!quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:37 schreef Zith het volgende:
Ik weet werkelijk niet wat te zeggen... ik kan je hooguit veel sterkte wensen.quote:
quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:25 schreef Zwansen het volgende:
Sterkte...
Geen idee of je er iets aan hebt, maar volgens mij leven veel mensen hier met je mee en gunnen je ze een vredige, rustige en liefdevolle laatste periode.![]()
![]()
Dit, vooral. Het is vast allemaal goed bedoeld, maar laten we vooral niet met zijn allen blijven vragen of alle voornemens nog gelukt zijn. Dat kan heel veel druk geven.quote:Op woensdag 27 maart 2019 22:56 schreef svann het volgende:
Sterkte, Zith.![]()
Geef jezelf geen opdrachten meer.
Dit..quote:Op woensdag 27 maart 2019 22:56 schreef svann het volgende:
Sterkte, Zith.![]()
Geef jezelf geen opdrachten meer.
Bedankt dat je je in ons midden hebt willen voortbewegen. Hier, op FOK! .quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:37 schreef Zith het volgende:
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:23 schreef matigeuser het volgende:
Als ik de meeste topics lees dan komt de reactie vrijwel direct in me op. Maar nu weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik ben maar gewoon gaan typen. Ik ben sprakeloos. We zijn waarschijnlijk van ongeveer dezelfde leeftijd en ik heb een dochtertje van 14 maanden. Ik probeer me voor te stellen hoe het voor jou moet voelen maar dit lukt me niet. Wel word ik er emotioneel van.
Alles wat je nalaat is goed en het is zeker een idee om wat voor te bereiden, maar het is niet noodzakelijk. Je vrouw is er ook nog. En wellicht ook nog opa's en oma's?
Die zullen jouw eigenschappen echt wel regelmatig naar voren laten komen. Je zoon zal je missen, maar zal niet vaderloos zijn.
Succes man. Sterkte en ik leef met jou en je familie mee.
Dit absoluut.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:01 schreef Jojoortje het volgende:
Dit topic laat mij niet los. Veel liefde en rust gewenst en een goede reis naar... een plek zonder pijn, zonder ziek lichaam al wakend over je geliefden.
quote:Op zondag 31 maart 2019 22:51 schreef Zith het volgende:
Bedankt allemaal, Zith is vandaag om 18.45 overleden.... Mijn lieve man en de liefste vader van ons zoontje verliet ons vreedzaam.
Bedankt dat je dat nog komt melden. Gecondoleerd.quote:Op zondag 31 maart 2019 22:51 schreef Zith het volgende:
Bedankt allemaal, Zith is vandaag om 18.45 overleden.... Mijn lieve man en de liefste vader van ons zoontje verliet ons vreedzaam.
Gecondoleerd, ik heb geen woorden hiervoor. Dat hij de rust mag vinden zonder pijn. Sterkte aankomende tijd.quote:Op zondag 31 maart 2019 22:51 schreef Zith het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |