quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:31 schreef Metalfrost het volgende:
Beste Zith,
Ik vind het dapper dat je in deze gestalte en openheid over jezelf durft te praten. En via deze weg om hulp vraagt. Ik heb enorm veel respect voor jou. De woorden 'sterkte met alles' schieten tekort aan wat jij meemaakt, desalniettemin wil ik ze je meegeven.
Wat ik je ook wil meegeven is een opzet in tekst wat je je kan nalaten, op het moment dat hij vragen begint te stellen over zijn oorsprong, gericht op een tienerleeftijd; (met aanwijzingen om de tekst verder te kunnen aanvullen)Wat lief en mooi..SPOILER: in een spoiler vanwege mogelijke emoties die de tekst met zich mee kan brengenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan niks bedenken over de verjaardagen.hopelijk kunnen ze hier wat mee..
Misschien heb jij ook een goed recept wat je aan je zoon kan meegeven? Of een lijstje met dingen die je ofwel super lekker, of juist super vies vindt? Lijkt me leuk voor hem later, als blijkt dat jullie deels dezelfde smaak hebben.quote:Ze wil zoveel mogelijk opschrijven, als nalatenschap voor haar kinderen. Bibian’s grootste angst is dat haar kinderen haar zullen vergeten. Daarom wil ze tastbare dingen voor hen achterlaten. Uiteenlopend van een oorbellenverzameling voor haar dochtertje tot een goed recept voor chocoladetaart. ’Ieder mens moet daar een goed recept voor hebben. Dat komt altijd van pas in het leven.’
De partner van mijn collega is onlangs plots overleden. Zij hebben een Gmail account geopend waar iedereen die dat wil anekdotes heen kan sturen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:35 schreef Postbus100 het volgende:
(of dat je verschillende vrienden om je heen vraagt een brief voor jouw zoon te schrijven waarin ze herinneringen met je ophalen. /uitleggen hoe jij voor hen bent/was?)
Filmen kan altijd. Je hebt dan de keuzevrijheid om wel of niet te kijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:25 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Nee, dat voegt niks toe. Dat heeft een van de broers van mijn moeder ook gedaan. Ik heb het nooit bekeken.
Ik vind dat erg creepy, zo'n hand. Het is geen echte hand. Bedenk ook dat het jochie pas 1 is, en zeer waarschijnlijk geen eigen herinneringen aan zijn vader zal hebben (de oudste herinneringen van meeste mensen gaan niet verder terug dan hun derde jaar). Zit je daar met een plastic hand van iemand die je alleen uit verhalen kent.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:26 schreef woxxel het volgende:
Zo,n handafdruk in 3d is ook mooi.dan kan je zn hand vasthouden en in gips laten gieten
Ik zag ook eens dat je een beeldje van je gezin kan laten printen met een 3d printer. Het kon vorjaar in madurodam. Maar er zijn vast andere plekken waar het kan.
Verder, sterkte en je gaat vast iets moois achterlaten voor je zoontje.
Neem een camera en geef die aan je vrouw, zodat jij op de film staat. Film af en toe zelf. Voor het voorlezen een statief gebruiken (je beweegt dan toch niet door de ruimte). Statieven zijn er ook voor smartphones, en denk eens aan een selfiestick.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:28 schreef Zith het volgende:
En heel mooi advies allemaal, ik ga filmen dat we een boekje lezen, dat we met z'n allen ontbijten en lachen, dat ik met hem speel, liedjes zingen enz.
Hoe zouden jullie dat filmen?
En of het format na zoveel jaar nog te gebruiken is (zie VHS)quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:22 schreef Rossdale het volgende:
Ik zou trouwens zorgen dat wat je ook maar digitaal maakt, je het op meerdere plaatsen opslaat. Usb stick, externe hdd, op een laptop, nas whatever.
Tegen de tijd dat je zoon echt oud genoeg is om alles van je te willen weten is er echt al een aantal jaar voorbij en je weet nooit wat er met apparatuur gebeurt...
Een afgietsel van Zith’s hand die het handje van zijn zoon vast heeft kan wel heel mooi zijn hoor.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 04:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind dat erg creepy, zo'n hand. Het is geen echte hand. Bedenk ook dat het jochie pas 1 is, en zeer waarschijnlijk geen eigen herinneringen aan zijn vader zal hebben (de oudste herinneringen van meeste mensen gaan niet verder terug dan hun derde jaar). Zit je daar met een plastic hand van iemand die je alleen uit verhalen kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |