abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185640005
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:31 schreef Metalfrost het volgende:
Beste Zith,

Ik vind het dapper dat je in deze gestalte en openheid over jezelf durft te praten. En via deze weg om hulp vraagt. Ik heb enorm veel respect voor jou. De woorden 'sterkte met alles' schieten tekort aan wat jij meemaakt, desalniettemin wil ik ze je meegeven.

Wat ik je ook wil meegeven is een opzet in tekst wat je je kan nalaten, op het moment dat hij vragen begint te stellen over zijn oorsprong, gericht op een tienerleeftijd; (met aanwijzingen om de tekst verder te kunnen aanvullen)
SPOILER: in een spoiler vanwege mogelijke emoties die de tekst met zich mee kan brengen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niks bedenken over de verjaardagen.
Wat lief en mooi.. :'( hopelijk kunnen ze hier wat mee..
pi_185640059
Veel sterkte
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 15 maart 2019 @ 23:39:51 #153
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_185640063
Jezus, ik word hier even stil van. Ik ken je verder niet maar je username zie ik vaak verschijnen, :{.

Wat ontzettend heftig. Ik denk dat het idee van video(s) wel heel mooi is. Zo kan je zoontje toch nog een beetje leren kennen, ;( O+.

Heel erg veel sterkte gewenst en probeer de laatste tijd nog te genieten van je gezin, familie en vrienden, :*.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_185640535
Sterkte, en tranen.. Wat een mooie ideeën! O+ :'(
pi_185641343
Zo,n handafdruk in 3d is ook mooi.dan kan je zn hand vasthouden en in gips laten gieten

Ik zag ook eens dat je een beeldje van je gezin kan laten printen met een 3d printer. Het kon vorjaar in madurodam. Maar er zijn vast andere plekken waar het kan.

Verder, sterkte en je gaat vast iets moois achterlaten voor je zoontje.
pi_185641729
Jeetje :'(

Het enige wat ik kan schrijven is veel sterkte aan jou en je naasten O+

Ik heb zelf jonge kinderen en pffff,wat is dit kut voor jullie zeg.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 maart 2019 @ 01:01:26 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185642121
Verdomme Zith :( Moest echt even slikken.

Hele mooie ideeën hier. Helaas ben ik echt kansloos met schrijven ook, dus kan ik je niet helpen.

Ik wens je veel sterkte. Geniet van je kind en vrouw. Print dit topic ook uit als je kan/wil.

... echt tranen in mijn ogen man.....

Het ga je goed.
  roze zaterdag 16 maart 2019 @ 01:15:47 #158
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_185642328
Damn zeg... Wat vreselijk dit. Ik kan je verder niet helpen maar ik wens je wel heel veel sterkte toe voor de komende tijd. ;( O+
Your beauty never ever scared me.
  Manager PR/Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 02:02:55 #159
269689 crew  Viv
pi_185642823
Wat enorm heftig en verdrietig voor jou en je dierbaren. :'(

Je verhaal deed me denken aan dat van Bibian Harmsen, een inmiddels aan kanker overleden moeder. Zij schreef een blog dat gebundeld werd in een boek, er is ook een documentaire over haar gemaakt.
quote:
Ze wil zoveel mogelijk opschrijven, als nalatenschap voor haar kinderen. Bibian’s grootste angst is dat haar kinderen haar zullen vergeten. Daarom wil ze tastbare dingen voor hen achterlaten. Uiteenlopend van een oorbellenverzameling voor haar dochtertje tot een goed recept voor chocoladetaart. ’Ieder mens moet daar een goed recept voor hebben. Dat komt altijd van pas in het leven.’
Misschien heb jij ook een goed recept wat je aan je zoon kan meegeven? Of een lijstje met dingen die je ofwel super lekker, of juist super vies vindt? Lijkt me leuk voor hem later, als blijkt dat jullie deels dezelfde smaak hebben. c_/

Ik hoop dat het lukt om een mooie verzameling video's en boodschappen achter te laten voor je zoon. En dat jullie laatste dagen/weken samen fijn zijn. Sterkte! :*
  PR en moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 02:35:21 #160
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185643022
Inderdaad eigenschappen en voorkeuren en smaken en opvattingen enzo :Y
Dingen die hem gaandeweg in het leven herkenbaar zullen voorkomen in zichzelf en dan weet dat het van zijn papa komt en daarin nooit alleen is O+
Fuck the EBU.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 02:41:36 #161
2651 svann
night-hawk
pi_185643056
Die suggestie van kleine filmpjes van gewone dagelijkse dingen lijkt me een goed idee.
Vooral ook samen met je zoontje, dan ziet hij later de liefde die daaruit spreekt.
Het hoeven geen hoogdravende verhalen te zijn.

Heel veel sterkte, ook voor je vrouw. :*
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_185643065
Heel veel sterkte ;(
  zaterdag 16 maart 2019 @ 02:50:26 #163
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_185643094
Hee Zith!
Ik weet niet wie ik sterkte moet wensen, jij bent er misschien wel klaar voor om te gaan. Je kleine jochie heeft het misschien allemaal niet door. Je vrouw weet wat er komen gaat, maar dat maakt het niet minder moeilijk. Het enige dat jij kan doen is een mooie herinnering achterlaten.

Ik denk dat een mooie herinnering niet per se is dat jij zegt dat je van je zoon houdt. Als hij ouder en nieuwsgieriger wordt, wil hij weten wie jij was. Wat jij 't liefst doet in je vrije tijd, welke sport je kijkt op tv, wat je lievelingseten is. Misschien kun je een lijstje van zulke vragen nog beantwoorden. Dat hij een beetje houvast heeft aan z'n pa.

Verder zou ik sowieso dit topic uitprinten, en als je een filmpje maakt, dat samen met je vrouw en zoontje op beeld.

O+
pi_185643111
Wat heftig! Ontzettend veel kracht en liefde toegewenst.

Naast wat al geopperd is en ik door de bergen uien heen gelezen heb... : Er zijn van die pakketten te bestellen om een hand/voet van gips thuis te maken. Je kunt ook handen vasthouden met bijvoorbeeld je vrouw en/of kindje.

Karakteromschrijving, grapjes die je graag uithaalt , kindertijd verhalen, ontmoeting met je vrouw, mooiste klunsactie, of je nu al overeenkomsten hebt, hoe je ontdekte dat pascal in aantocht was, hoe je het ervaar de om vader te worden, wat je lievelings en gruwel eten en drinken is, wat is je lievelingsmuziek, wat lees je graag, wat vond je op school het allerleukste, wat zijn je hobbies, hield je van een bepaalde sport toen je jong was en doe je dat nog, wie zijn je beste vrienden, hoe weet je wat goede vrienden zijn, hoe voelde het om verliefd te worden, benoem een wijze les die je hebt geleerd en graag wil delen ..

Misschien zit er wat tussen voor je videoberichten :*
Schudden voor gebruik
  zaterdag 16 maart 2019 @ 02:56:57 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185643124
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:35 schreef Postbus100 het volgende:
(of dat je verschillende vrienden om je heen vraagt een brief voor jouw zoon te schrijven waarin ze herinneringen met je ophalen. /uitleggen hoe jij voor hen bent/was?)
De partner van mijn collega is onlangs plots overleden. Zij hebben een Gmail account geopend waar iedereen die dat wil anekdotes heen kan sturen.

Hij had ook jonge kinderen.

TS heel veel moeie momenten toegewenst met je gezin.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 03:05:39 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185643162
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:25 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]

Nee, dat voegt niks toe. Dat heeft een van de broers van mijn moeder ook gedaan. Ik heb het nooit bekeken.
Filmen kan altijd. Je hebt dan de keuzevrijheid om wel of niet te kijken.
Als je het niet filmt heb je die keuze niet meer.
pi_185643499
Als je ook geschreven tekst wil, kun je misschien vragen of vrienden en familie een korte anekdote of memoire meenemen naar je begrafenis en dat daar in een mooie doos doen voor je zoontje. Vraag ze om te vertellen hoe je als vader was, als zoon, als vriend, als buurman, hoe zij jou als vader zagen...
Dat lijkt me voor je vrouw ook fijn om te hebben.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 04:31:15 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185643556
Een suggestie voor als je echt wilt schrijven:

Je wilt voor elke verjaardag iets. Schrijf iets over je herinneren aan toen je zelf zo oud was. Ook als dat stoute dingen zijn. Natuurlijk herinner jij je jouw vroegste jeugd niet, maar je zoon kan zelf lezen als hij je eerste herinnering zou moeten ontvangen.

Vertel iets over je ouders, grootouders, je vrienden. Hoe het vroeger was, wie jij was, wat je dromen waren.
Laat je familie helpen door er foto's bij te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 16-03-2019 04:39:56 ]
  zaterdag 16 maart 2019 @ 04:36:55 #169
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185643583
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:26 schreef woxxel het volgende:
Zo,n handafdruk in 3d is ook mooi.dan kan je zn hand vasthouden en in gips laten gieten

Ik zag ook eens dat je een beeldje van je gezin kan laten printen met een 3d printer. Het kon vorjaar in madurodam. Maar er zijn vast andere plekken waar het kan.

Verder, sterkte en je gaat vast iets moois achterlaten voor je zoontje.
Ik vind dat erg creepy, zo'n hand. Het is geen echte hand. Bedenk ook dat het jochie pas 1 is, en zeer waarschijnlijk geen eigen herinneringen aan zijn vader zal hebben (de oudste herinneringen van meeste mensen gaan niet verder terug dan hun derde jaar). Zit je daar met een plastic hand van iemand die je alleen uit verhalen kent.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 04:48:38 #170
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185643630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:28 schreef Zith het volgende:
En heel mooi advies allemaal, ik ga filmen dat we een boekje lezen, dat we met z'n allen ontbijten en lachen, dat ik met hem speel, liedjes zingen enz.

Hoe zouden jullie dat filmen?
Neem een camera en geef die aan je vrouw, zodat jij op de film staat. Film af en toe zelf. Voor het voorlezen een statief gebruiken (je beweegt dan toch niet door de ruimte). Statieven zijn er ook voor smartphones, en denk eens aan een selfiestick.
Als er visite is, druk die dan de camera in handen, zodat jullie ook met zijn drieën tegelijk op de film staan.
Kwaliteit maakt niet uit. Het gaat erom dat je een bewegende herinnering hebt, met geluid.
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 07:19:28 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185644355
Heel veel sterkte! Voor jou en je familie en vrienden.

En veel succes met het maken van de filmpjes. Vertel daar bijvoorbeeld ook in wat je favoriete muziek of films zijn, maar hou het ook luchtig. Je zoon moet het ook leuk vinden om ze te bekijken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185644398
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:22 schreef Rossdale het volgende:
Ik zou trouwens zorgen dat wat je ook maar digitaal maakt, je het op meerdere plaatsen opslaat. Usb stick, externe hdd, op een laptop, nas whatever.

Tegen de tijd dat je zoon echt oud genoeg is om alles van je te willen weten is er echt al een aantal jaar voorbij en je weet nooit wat er met apparatuur gebeurt...
En of het format na zoveel jaar nog te gebruiken is (zie VHS)
Brieven blijven leesbaar, ik zou toch ook iets op papier zetten eigenlijk
  zaterdag 16 maart 2019 @ 08:25:53 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185645349
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 04:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]

Ik vind dat erg creepy, zo'n hand. Het is geen echte hand. Bedenk ook dat het jochie pas 1 is, en zeer waarschijnlijk geen eigen herinneringen aan zijn vader zal hebben (de oudste herinneringen van meeste mensen gaan niet verder terug dan hun derde jaar). Zit je daar met een plastic hand van iemand die je alleen uit verhalen kent.
Een afgietsel van Zith’s hand die het handje van zijn zoon vast heeft kan wel heel mooi zijn hoor.
Of van hun drieeën.

En of het creepy is kan niemand iets over zeggen behalve zijn zoontje zelf. Zorgen dat dingen er zijn, dan kan hij later zelf zien wat hij er mee doet.

Ik kan me best voorstellen dat de vraag of papa grote handen had ooit komt, hoeveel kinderen meten niet regelmatig hun hand tegen die van een van hun ouders om te zien hoe groot hij al is? O+
  zaterdag 16 maart 2019 @ 08:48:31 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_185645494
Het leven is soms zo oneerlijk

Sterkte Zith
pi_185646173
Pfoe, wat heftig en verdrietig Zith. En wat prachtig dat je dit voor je zoon wil regelen O+

Er zijn al heel veel goede ideeën en tips gegeven, en zeker die van de video's maken is natuurlijk een heel mooie. Ik heb daar niet heel veel meer op aan te vullen, behalve dan dat het misschien een idee is om een videograaf in te huren. (Worden tegenwoordig veel bij bruiloften gevraagd, er zijn ook wel wat fotografen die dit doen of met zo'n videograaf samenwerken.)

Natuurlijk kunnen jullie zelf ook al veel opnemen, doe dat zeker :Y . Maar het 'Editten' erna is ook altijd een monsterklus. (Dat zal dan anders voor je vrouw haar rekening komen. Misschien vindt ze het wel fijn hoor, maar het is imho wel een vak apart en je ziet wel het verschil tussen iemand die ervaring heeft met editting, en wie het af en toe als huis-tuin-en-keukenhobby er bij doet. Nog los van het gezeik met software en het opslaan in bestandsformaten die over 15 jaar nog afspeelbaar zijn.)

En wil je ook een paar echt 'cinematografisch' mooie opnamen (en dat kunnen ook gewoon heel 'rauwe' beelden zijn, dus zoals je inderdaad in pyama zit te ontbijten, dat hoeft niet gestyleerd te worden natuurlijk ) dan heeft zo'n videograaf doorgaans wel kijk op mooie camerahoeken, lichtinval en vast en zeker ook zelf nog wel originele ideeën.

Het kan je veel zorgen (en energie) uit handen nemen. Enig nadeel is dat je dan wel misschien heel persoonlijke zaken met een 3e moet delen. En het zal natuurlijk ook wel iets kosten.
Maar misschien is het een idee.

Heel veel sterkte :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')