https://www.ad.nl/dossier(...)eem-rechts~a474f61e/quote:Aanslag Nieuw-Zeeland past in beeld van groeiende dreiging vanuit extreem-rechts
De gruwelijke aanslagen op twee moskeeën in Nieuw-Zeeland passen in het beeld dat de Nederlandse Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) al enige tijd schetst. De ernst en omvang van geweld door kleine extreemrechtse groepen of individuen in Westerse landen neemt toe, ook in Europa
Kleinschalige professionele cellen en eenlingen oefenen steeds vaker ernstig geweld uit in verschillende Europese landen”, zo schreef de NCTV eind vorige maand in haar dreigingsbeeld Terrorisme. ,,Doelwitten zijn moslims, linkse tegenstanders en politici.” Bij de aanslag in Nieuw-Zeeland liep de dader naar twee moskeeën en maakte daarbij meer dan 40 dodelijke slachtoffer
https://www.rd.nl/vandaag(...)beschermen-1.1553706quote:Van Buuren: „Terrorismedeskundigen noemen dit wederzijdse radicalisering. Daar waarschuwen ze overheden ook voor. De aanslagen uit jihadistische kring de afgelopen jaren in Europa hebben niet alleen directe slachtoffers geëist. Die terreur zorgde ook voor polarisatie. Daardoor groeit rechts-extremisme in Europa. Rechts-extremisten zijn uit op wraak jegens moslims en redeneren: „Nu is het onze tijd, we nemen revanche.” Dat alles kan zomaar leiden tot een spiraal van geweld.”
Ik merk ook weinig van daadwerkelijk geweld. Veel grote bekken op twitter, maar in het echt rennen ze weg zodra je tegen ze in gaat.quote:,,De opleving van rechts-extremisme in Nederland uit zich vooralsnog niet in het plegen van geweld, maar in een steeds agressiever en opruiender internetdiscours”, schreef de NCTV. Maar de dienst waarschuwt wel voor ‘de impact van het gepolariseerde maatschappelijke debat op ‘lone actors’.’
Inderdaad, volgens mij is extreem-rechts hier vooral een groep internethelden.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:33 schreef trein2000 het volgende:
Quote uit dezelfde bron[..]
Ik merk ook weinig van daadwerkelijk geweld. Veel grote bekken op twitter, maar in het echt rennen ze weg zodra je tegen ze in gaat.
Extreemrechts in Nederland zijn altijd lieverdjes geweest in vergelijking met hun wapenbroeders in andere landen .quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:33 schreef trein2000 het volgende:
Ik merk ook weinig van daadwerkelijk geweld. Veel grote bekken op twitter, maar in het echt rennen ze weg zodra je tegen ze in gaat.
Zie het als het trekken aan een elastiek totdat het knapt dus geweld uitbreekt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:33 schreef trein2000 het volgende:
Waar blijkt dat uit?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:37 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ziet het als het trekken aan een elastiek totdat het knapt dus geweld uitbreekt.
https://www.at5.nl/artike(...)te-lang-onderbelichtquote:
Tja ik lees het. Ik onderken onmiddellijk dst er gestoorde gekken tussenlopen. Aan alle kanten, maar ook zeker ter rechterzijde. Echter, tegen lone Wolfs kun je heel weinig doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)te-lang-onderbelicht
Als je nog meer bronnen wil geef een gil.
Het is ook een feit dat Nederlanders het percentage moslims in het land grof overschatten, en ook krijgt moslimgeweld 400% meer aandacht dan de rest terwijl het maar 15% van het geheel vormt.
quote uit de gegeven linkquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is ook een feit dat Nederlanders het percentage moslims in het land grof overschatten, en ook krijgt moslimgeweld 400% meer aandacht dan de rest terwijl het maar 15% van het geheel vormt.
quote:Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam blijkt dat meer dan tweederde van de Nederlandse moskeeën hiermee is geconfronteerd. Jaarlijks zijn er 20 tot 25 incidenten, vooral in de vorm van dreigbrieven, brandstichting en afgehakte varkenskoppen die voor de deur worden gelegd.
Structureel probleem
Maar volgens UvA-onderzoeker Ineke van der Valk, die de incidenten in kaart bracht, worden dit soort boodschappen niet altijd serieus genoeg genomen. 'Het is een structureel probleem geworden, dat niet altijd de aandacht heeft gekregen die het verdient', zegt ze.
Minimaal tweederde van de Nederlandse moskeeën heeft met xenofobischer geweld te maken, volgens peer reviewed UvA onderzoek. Dat is vrij systematisch.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja ik lees het. Ik onderken onmiddellijk dst er gestoorde gekken tussenlopen. Aan alle kanten, maar ook zeker ter rechterzijde. Echter, tegen lone Wolfs kun je heel weinig doen.
En grote georganiseerde geweldsincidenten zie ik nog niet direct gebeuren in Nederland.
Neemt niet weg dat dit probleem weldegelijk meer aandacht verdient.
Ik kom ze in het echt ook wel tegen. Van die PVV'ers die atoombommen op het complete Midden-Oosten, behalve Israel, willen gooien.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:14 schreef xpompompomx het volgende:
Ook hier op Fok was er laatst iemand die geweld zag als de enige oplossing voor het "moslimprobleem".
Ook lees ik dat van beide kanten de oorzaak schuilt in de toenemende polarisatie, en dat klinkt mij wel als logisch in de oren; derhalve weet ik dus ook niet of het handig is om een deel van het geweld of dreiging te vatten, deze in een hokje te stoppen het zo rechts dan wel links makende, en hierover te spreken handig is. Misschien kan je beter kijken naar politiek gemotiveerd geweld als een, om dit tezamen aan te pakken; in plaats van rechts dat links geweld hekelt en vice versa.quote:Links bediende zich al
veel langer van geweld tegen rechts en
zocht de confrontatie met rechts ook
bewust op. Door toegenomen
zelfvertrouwen bij extreemrechts gaan
die ook de confrontatie meer aan. Toch
lijken links-extremisten nog niet een
heldere strategie te hebben om de
nieuwe verschijningsvormen van het
rechts-extremisme van repliek te
dienen. Het is voorstelbaar dat links-
extremisten de komende tijd vaker van
zich zullen laten horen tegen het nieuwe
elan van rechts-extremisten.
Je leest hier sowieso dat extremistische onzin genormaliseerd wordt. Eenzelfde groepje posters die constant het hele omvolking onzin herhalen zodat het salonfahig wordt. Immigranten/moslims beschouwen als ongedierte, ras/IQ-discussies, klimaatontkenners, kolonialismegoedpraters enz. Ik beschouw mezelf als vrij rechts maar in dat soort dingen kan ik mij totaal niet vinden en ik merk een steeds groter wordende afkeur daartegen bij mezelf. Dan is het lastig om niet mee te gaan in die polarisatie en om te slaan naar een ander uiterste.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:14 schreef xpompompomx het volgende:
Ook hier op Fok was er laatst iemand die geweld zag als de enige oplossing voor het "moslimprobleem".
Alle comments onder het verhaal bij die jongen in Urk die in zijn eigen huis, met familie en al, in elkaar is geslagen. Hij zou een meisje hebben lastig gevallen tot met hetzelf hebben uitgelokt. Het deed me meer denken aan wat die blanke Zuiderlingen riepen nadat ze in de 'Deep South' weer eens iemand hadden gelyncht.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je leest hier sowieso dat extremistische onzin genormaliseerd wordt. Eenzelfde groepje posters die constant het hele omvolking onzin herhalen zodat het salonfahig wordt. Immigranten/moslims beschouwen als ongedierte, ras/IQ-discussies, klimaatontkenners, kolonialismegoedpraters enz. Ik beschouw mezelf als vrij rechts maar in dat soort dingen kan ik mij totaal niet vinden en ik merk een steeds groter wordende afkeur daartegen bij mezelf. Dan is het lastig om niet mee te gaan in die polarisatie en om te slaan naar een ander uiterste.
Ik denk dat politici de polarisatie ook juist als vehikel gebruiken meer zetels te winnen daarmee zelf deze polarisatie weer voedende.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:01 schreef DeParo het volgende:
Het laat toch wel zien hoe in het Westen de migratie- en integratiepolitiek volledig verkeerd is aangepakt. Grote groepen mensen binnengelaten onder het mom van die passen zichzelf wel aan. Dat bleek toch een stuk lastiger zijn dan gedacht. Nu zie je polarisatie aan beide kanten. Je kan zeggen wat je wilt maar met de grote groep migranten die is gekomen met de Syrische vluchtelingenstromen (en niet alleen Syriers) maak ik me zorgen dat er aan beide kanten nog veel meer radicalisatie gaat plaatsvinden. Dit is niet de schuld van de mens die een beter leven wilt opbouwen in een veilig land of simpweg geweld ontvlucht. Noch is het de schuld van de mens die zonder duidelijke politieke representatie en verklaring een woonomgeving zeer plotseling radicaal veranderd ziet worden en er sociaal-economisch niet of nauwelijks op vooruit gaat. Ik zie wel een falende overheid die niet met de hedendaagse problemen om kan gaan maar wel pretendeert de situatie onder controle te hebben. Als dit zo doorgaat krijg je uiteindelijk een enorme geweldsescalatie, als die niet er al langzaam is, en steeds meer rechtse regeringen die ook geen belang hebben het migratie- of integratiebeleid te verbeteren en steeds meer repressieve maatregelen gaan nemen. Het lot van een falende overheid.
Onwerkelijk topic. Hetzelfde zie je nu met die aanslagen. De mentale gymnastiek om zoiets toch niet te hoeven afkeuren is olympisch goud waardig.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Alle comments onder het verhaal bij die jongen in Urk die in zijn eigen huis, met familie en al, in elkaar is geslagen. Hij zou een meisje hebben lastig gevallen tot met hetzelf hebben uitgelokt. Het deed me meer denken aan wat die blanke Zuiderlingen riepen nadat ze in de 'Deep South' weer eens iemand hadden gelyncht.
Behalve dan dat het politiek midden compleet geëlimineerd wordt. Dus ik geloof niet dat 'politici' als uniforme groep dat zo willen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk dat politici de polarisatie ook juist als vehikel gebruiken meer zetels te winnen daarmee zelf deze polarisatie weer voedende.
En daarom krijg je ook steeds meer rechtse regeringen op specifiek dat gebied, vergelijk het met 20-30 jaar geleden, en de opmars van rechts (qua migratie) is onmiskenbaar en een vrijwel continue groei. Ik zie dat niet zo snel stoppen of tegen gegaan worden en de maatregelen zullen ook steeds strenger worden.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk dat politici de polarisatie ook juist als vehikel gebruiken meer zetels te winnen daarmee zelf deze polarisatie weer voedende.
Klopt. En je kan ook geen middenweg meer vinden bij andere discussies. Thema's waar je best nog een middenweg kan vinden worden compleet leeggevreten door of je bent helemaal voor of je bent helemaal tegen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Onwerkelijk topic. Hetzelfde zie je nu met die aanslagen. De mentale gymnastiek om zoiets toch niet te hoeven afkeuren is olympisch goud waardig.
Dat zie je overigens steeds vaker aan beide zijden. Hoe sneller het over 'de andere kant' gaat, hoe minder je het hoeft te hebben over debieltjes die iets doen wat niet door de beugel kan maar hetzelfde gedachtegoed delen.
Nee ik stel ook niet alle politici, al betrap ik er wel steeds meer op eigenlijk...quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Behalve dan dat het politiek midden compleet geëlimineerd wordt. Dus ik geloof niet dat 'politici' als uniforme groep dat zo willen.
Ik ben van mening dat dit vooral aan de rechterzijde wordt gebruikt. In Oostenrijk, FN in Frankrijk, in Griekenland, in Italië, in Hongarije, in Polen, in Amerika. Hoe meer onvrede je kan kweken hoe meer iedereen omslaat naar een extreme kant. Links hoor ik eigenlijk niet eens. Wat vindt de PvdA überhaupt van dingen? Ik zie alleen artikelen in het nieuws over FvD en VVD eigenlijk. Die domineren het complete nieuws. Hetzelfde zag je met Trump. Ging het over Hillary, dan ging het over Hillary die iets van Trump vond.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee ik stel ook niet alle politici, al betrap ik er wel steeds meer op eigenlijk...
Wat we ook zien is dat door 'de media' stelselmatig een allergie tegen links is gekweekt terwijl veel mensen (net als in de VS) er gewoon linkse standpunten op na houden. Maar ze herkennen het gewoon niet (meer) als zodanig.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Behalve dan dat het politiek midden compleet geëlimineerd wordt. Dus ik geloof niet dat 'politici' als uniforme groep dat zo willen.
Anticiperen ensoquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Inderdaad ja, hebben de 40 doden en wij echt wat aan.
Ja dat laatste zie je hier ook vooral. Ben je niet tegen immigratie, dan moet je wel immigranten in eigen huis nemen. Ben je voor klimaat, dan moet je wel een windmolen in je eigen tuin hebben. Wil je minder subsidies, dan mag je zelf ook geen enkel potje van de overheid meer aanboren.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
En daarom krijg je ook steeds meer rechtse regeringen op specifiek dat gebied, vergelijk het met 20-30 jaar geleden, en de opmars van rechts (qua migratie) is onmiskenbaar en een vrijwel continue groei. Ik zie dat niet zo snel stoppen of tegen gegaan worden en de maatregelen zullen ook steeds strenger worden.[..]
Klopt. En je kan ook geen middenweg meer vinden bij andere discussies. Thema's waar je best nog een middenweg kan vinden worden compleet leeggevreten door of je bent helemaal voor of je bent helemaal tegen.
Ach beter op FOK! dat ze eerlijk zijn dan op zieke plaatsen als 4Chan /b & /pol en 8Chanquote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:14 schreef xpompompomx het volgende:
Allergie voor links, of erectie voor sensatie die komt uit onhaalbare plannen van opkomende populistische partijen?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat we ook zien is dat door 'de media' stelselmatig een allergie tegen links is gekweekt terwijl veel mensen (net als in de VS) er gewoon linkse standpunten op na houden. Maar ze herkennen het gewoon niet (meer) als zodanig.
Neem de hele klimaatdiscussie. Mensen kijken raar op van dat een centrum-rechts kabinet bepaalde groepen ontziet (de industrie, grootverdieners - krijgen zelfs geld toe) en anderen kaal plukt. Ook dat wordt dan weer getrokken naar 'linkse drammers hebben het gedaan'.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Allergie voor links, of erectie voor sensatie die komt uit onhaalbare plannen van opkomende populistische partijen?
Doet de media dat of doen de mensen die reageren op die berichten dat? Want volgens mij is het vooral het 2e?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Neem de hele klimaatdiscussie. Mensen kijken raar op van dat een centrum-rechts kabinet bepaalde groepen ontziet (de industrie, grootverdieners - krijgen zelfs geld toe) en anderen kaal plukt. Ook dat wordt dan weer getrokken naar 'linkse drammers hebben het gedaan'.
Je hebt hier lieden rondlopen die bij hoog en bij laag beweren dat nu dan toch echt de bruinhemdenmars ingezet gaat worden en anders over een jaar. Dat alle informatie erop wijst dat toegewijd extreem-rechts in Nederland uit enkele honderden lieden bestaat, dat minder geweldsbereid is dan extreem-links en moslims, lijkt maar niet te willen landen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk ietwat overdreven om iets ergs dat 20.000 km verderop is gebeurd door een verwarde man direct te misbruiken om te beweren dat ook nu in Europa het geweldsrisico tegen moslims ineens ENORM is toegenomen.
Als ik de risico's zou mogen inschatten, denk ik dat de kans in Nederland groter is op een verwarde moslim-lone-wolfe die een aanslag pleegt, dan op een verwarde rechts-extremist of links-extremist.
Ha!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk ietwat overdreven om iets ergs dat 20.000 km verderop is gebeurd door een verwarde man direct te misbruiken om te beweren dat ook nu in Europa het geweldsrisico tegen moslims ineens ENORM is toegenomen.
Als ik de risico's zou mogen inschatten, denk ik dat de kans in Nederland groter is op een verwarde moslim-lone-wolfe die een aanslag pleegt, dan op een verwarde rechts-extremist of links-extremist.
Als wetenschapper en democraat voelt het vies om te zeggen, maar deplatformen is eigenlijk het enige dat werkt. Zelfs als je kritiek uit of er grapjes over maakt geef je het legitimiteit. We zagen het bij creationisme, bij anti vaxxers, bij populistisch rechts. Als slimme mensen het aandacht geven creëert het een beeld van twee kampen met legitieme argumenten, en niet gewoon een kamp en schertsfiguren. En de schertsfiguren zijn toch altijd interessanter, waardoor we langzamerhand steeds meer die kant opschuiven. De media heeft een rol te spelen hier.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dit vooral aan de rechterzijde wordt gebruikt. In Oostenrijk, FN in Frankrijk, in Griekenland, in Italië, in Hongarije, in Polen, in Amerika. Hoe meer onvrede je kan kweken hoe meer iedereen omslaat naar een extreme kant. Links hoor ik eigenlijk niet eens. Wat vindt de PvdA überhaupt van dingen? Ik zie alleen artikelen in het nieuws over FvD en VVD eigenlijk. Die domineren het complete nieuws. Hetzelfde zag je met Trump. Ging het over Hillary, dan ging het over Hillary die iets van Trump vond.
Hier zie het hetzelfde. Gaat het over klimaat, dan gaat het over de FvD die iets vindt over klimaat waar de rest zich niet in kan vinden. Gaat het over energie, dan gaat het over FvD plannen die compleet onhaalbaar zijn, enz.
Het lijkt me zeer overdreven. Niet ietwat . Maar wie overdrijft dan ?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik ga een stap verder...integratie bestaat niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:01 schreef DeParo het volgende:
Het laat toch wel zien hoe in het Westen de migratie- en integratiepolitiek volledig verkeerd is aangepakt. Grote groepen mensen binnengelaten onder het mom van die passen zichzelf wel aan. Dat bleek toch een stuk lastiger zijn dan gedacht. Nu zie je polarisatie aan beide kanten. Je kan zeggen wat je wilt maar met de grote groep migranten die is gekomen met de Syrische vluchtelingenstromen (en niet alleen Syriers) maak ik me zorgen dat er aan beide kanten nog veel meer radicalisatie gaat plaatsvinden. Dit is niet de schuld van de mens die een beter leven wilt opbouwen in een veilig land of simpweg geweld ontvlucht. Noch is het de schuld van de mens die zonder duidelijke politieke representatie en verklaring een woonomgeving zeer plotseling radicaal veranderd ziet worden en er sociaal-economisch niet of nauwelijks op vooruit gaat. Ik zie wel een falende overheid die niet met de hedendaagse problemen om kan gaan maar wel pretendeert de situatie onder controle te hebben. Als dit zo doorgaat krijg je uiteindelijk een enorme geweldsescalatie, als die niet er al langzaam is, en steeds meer rechtse regeringen die ook geen belang hebben het migratie- of integratiebeleid te verbeteren en steeds meer repressieve maatregelen gaan nemen. Het lot van een falende overheid.
Deplatformen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Als wetenschapper en democraat voelt het vies om te zeggen, maar deplatformen is eigenlijk het enige dat werkt. Zelfs als je kritiek uit of er grapjes over maakt geef je het legitimiteit. We zagen het bij creationisme, bij anti vaxxers, bij populistisch rechts. Als slimme mensen het aandacht geven creëert het een beeld van twee kampen met legitieme argumenten, en niet gewoon een kamp en schertsfiguren. En de schertsfiguren zijn toch altijd interessanter, waardoor we langzamerhand steeds meer die kant opschuiven. De media heeft een rol te spelen hier.
Misschien kunnen we bijvoorbeeld nog een keer Milo Yiannopoulos om zijn mening vragen.
http://twitter.com/nero
Jij vindt nazis niet verkeerd dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Deplatformen.Je bedoelt daarmee verkeerde meningen van het verkeerde soort mensen op internet verwijderen? En jij bepaalt dan natuurlijk welke mening verkeerd is en welke mensen verkeerd zijn.
BTW: Milo is een homo, een jood en een allochtoon.
Valt me een beetje tegen van je dat je zo iemand monddood wil maken.
Dat zeg ik niet. Dit topic gaat over extreem-rechts. Dat is nogal een breed begrip tegenwoordig.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:53 schreef Puddington het volgende:
[..]
Jij vindt nazis niet verkeerd dan?
Die worden toch al dagelijks genoeg gehoord.... vandaar dit soort moordpartijenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Dit topic gaat over extreem-rechts. Dat is nogal een breed begrip tegenwoordig.
Ik stem op het extreemrechtse PVV, lees het extreem-rechtse Geenstijl en Powned, heb sympathie voor de extreem-rechtse Farage, Trump en Le Pen. Tja, dan schiet ik in de verdediging. De mening van die mensen en hun aanhangers mag ook gehoord worden vind ik.
Dit soort moordpartijen? Welk soort? 99,9999% van de aanslagen op moskeeën in de wereld worden door moslims zelf gepleegd. In 99,999% van de gevallen waar er sprake is van geweld in moskeeën in Nederland is de dader een moslim.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die worden toch al dagelijks genoeg gehoord.... vandaar dit soort moordpartijen
Het risico op een dergelijke idioot is er altijd, maar wat wil je daar tegen doen dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Extreemrechts in Nederland zijn altijd lieverdjes geweest in vergelijking met hun wapenbroeders in andere landen .
Maar dat dacht men ook in Noorwegen ... en toen was er ineens Anders Brevik.
Ook in Nederland kan er zo'n 'lone wolf' opduiken die mensen gaat neerknallen of gebouwen in brandsteekt, laat exploderen.
Kleine kans idd... maar het kan wel.
https://www.at5.nl/artike(...)te-lang-onderbelichtquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Afgezakt??quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Minimaal tweederde van de Nederlandse moskeeën heeft met xenofobischer geweld te maken, volgens peer reviewed UvA onderzoek. Dat is vrij systematisch.
Ironisch genoeg is het joop.nl dat het downplayed naar 40%
https://joop.bnnvara.nl/n(...)et-geweldsincidenten
Zie verder:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)moskeeen-dan-gedacht
https://joop.bnnvara.nl/n(...)eeen-in-pvv-gebieden
Het komt dus substantieel vaker voor in conservatieven PVV gebieden. Dat zijn geen lone wolves.
Verder moet men altijd waken voor false equivalence. De meest vredelievende landen zijn westerse 'linkse' landen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Global_Peace_Index
Kijk eens hoe ver afgezakt Nederland daar is!
Geweld kan verwonding of schade bij mensen, dieren, of voorwerpen veroorzaken of bedoeld zijn om die te veroorzaken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
"Toch is het niet de eerste keer dat moskeeën te maken krijgen met xenofobe incidenten. Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam blijkt dat meer dan tweederde van de Nederlandse moskeeën hiermee is geconfronteerd. Jaarlijks zijn er 20 tot 25 incidenten, vooral in de vorm van dreigbrieven, brandstichting en afgehakte varkenskoppen die voor de deur worden gelegd."
Hoe moet dit gelezen worden?
Heeft 2/3 v/d Nederlandse moskeeën het afgelopen jaar met een incident te maken gehad?
Of hebben we het over: 2/3 v/d Nederlandse moskeeën heeft ooit met een dergelijk incident te maken gehad?
Van al die zaken vind ik overigens alleen brandstichting daadwerkelijk onder geweld vallen.
De andere acties zijn smakeloos en verwerpelijk, daar niet van, maar die vallen voor mij niet onder geweld.
Dat klopt absoluut, maar de andere kant reageert ook vaak nogal doorgeslagen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je leest hier sowieso dat extremistische onzin genormaliseerd wordt. Eenzelfde groepje posters die constant het hele omvolking onzin herhalen zodat het salonfahig wordt. Immigranten/moslims beschouwen als ongedierte, ras/IQ-discussies, klimaatontkenners, kolonialismegoedpraters enz. Ik beschouw mezelf als vrij rechts maar in dat soort dingen kan ik mij totaal niet vinden en ik merk een steeds groter wordende afkeur daartegen bij mezelf. Dan is het lastig om niet mee te gaan in die polarisatie en om te slaan naar een ander uiterste.
Dit topic gaat over extreemrechts, zoals je al schreef en ik noemde moordpartijen vanuit extreemrechtse etnische haat. En die haat wordt gevoed door die partijen die je noemt en horen we en lezen we dagelijks. Veel te veel dusquote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dit soort moordpartijen? Welk soort? 99,9999% van de aanslagen op moskeeën in de wereld worden door moslims zelf gepleegd. In 99,999% van de gevallen waar er sprake is van geweld in moskeeën in Nederland is de dader een moslim.
In Europa staat Nederland 16e en in 2018 zijn we afgezakt naar 23equote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:03 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Afgezakt??
Rank Nederland:
2016 21
2015 20
2014 20
2013 22
2012 28
2011 25
2010 27
2009 29
2008 28
https://nl.wikipedia.org/wiki/Global_Peace_Index
Ineke van der Valk wil graag haar boek verkopen.
Ik kan dat niet los zien van de PVDA die volop in de neoliberale ellende is meegegaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat we ook zien is dat door 'de media' stelselmatig een allergie tegen links is gekweekt terwijl veel mensen (net als in de VS) er gewoon linkse standpunten op na houden. Maar ze herkennen het gewoon niet (meer) als zodanig.
Wat bedoel je met deplatformen?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Als wetenschapper en democraat voelt het vies om te zeggen, maar deplatformen is eigenlijk het enige dat werkt. Zelfs als je kritiek uit of er grapjes over maakt geef je het legitimiteit. We zagen het bij creationisme, bij anti vaxxers, bij populistisch rechts. Als slimme mensen het aandacht geven creëert het een beeld van twee kampen met legitieme argumenten, en niet gewoon een kamp en schertsfiguren. En de schertsfiguren zijn toch altijd interessanter, waardoor we langzamerhand steeds meer die kant opschuiven. De media heeft een rol te spelen hier.
Misschien kunnen we bijvoorbeeld nog een keer Milo Yiannopoulos om zijn mening vragen.
http://twitter.com/nero
In 2008 stond Nederland 28e.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:06 schreef _--_ het volgende:
[..]
In Europa staat Nederland 16e en in 2018 zijn we afgezakt naar 23e
We zijn hier gelukkig nog niet zover dat moskeeën beveiligt moeten worden door zwaarbewapende agenten zoals dat wel het geval is bij alle joodse instellingen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
"Toch is het niet de eerste keer dat moskeeën te maken krijgen met xenofobe incidenten. Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam blijkt dat meer dan tweederde van de Nederlandse moskeeën hiermee is geconfronteerd. Jaarlijks zijn er 20 tot 25 incidenten, vooral in de vorm van dreigbrieven, brandstichting en afgehakte varkenskoppen die voor de deur worden gelegd."
Hoe moet dit gelezen worden?
Heeft 2/3 v/d Nederlandse moskeeën het afgelopen jaar met een incident te maken gehad?
Of hebben we het over: 2/3 v/d Nederlandse moskeeën heeft ooit met een dergelijk incident te maken gehad?
Van al die zaken vind ik overigens alleen brandstichting daadwerkelijk onder geweld vallen.
De andere acties zijn smakeloos en verwerpelijk, daar niet van, maar die vallen voor mij niet onder geweld.
In Nederland zijn het toch echt in 100% van de gevallen moslims die binnen een moskee de boel kort en klein slaan en mensen molesteren.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit topic gaat over extreemrechts, zoals je al schreef en ik noemde moordpartijen vanuit extreemrechtse etnische haat. En die haat wordt gevoed door die partijen die je noemt en horen we en lezen we dagelijks. Veel te veel dus
Beveiligd tegen de moslims inderdaad.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
We zijn hier gelukkig nog niet zover dat moskeeën beveiligt moeten worden door zwaarbewapende agenten zoals dat wel het geval is bij alle joodse instellingen.
Ik gebruik het onderzoek als bron (pdf)quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:15 schreef Tanatos het volgende:
[..]
In 2008 stond Nederland 28e.
Ik zie Europa er niet extra bij staan in die bron.
(Ik reageer op de bron die een ander aandraagt.)
Dan heb ik geen zin om met de tabel te gaan klooien om de positie van Nederland binnen Europa in de andere kolommen te gaan vergelijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:38 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ik gebruik het onderzoek als bron (pdf)
Vergeleken met 2013 zijn we gezakt. En 6 jaren zijn lang.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dan heb ik geen zin om met de tabel te gaan klooien om de positie van Nederland binnen Europa in de andere kolommen te gaan vergelijken.
Feit is dat we in eerdere jaren eerder lager dan hoger stonden in die lijst.
Ergo we zijn gestegen en niet gezakt.
2016 21quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:44 schreef _--_ het volgende:
[..]
Vergeleken met 2013 zijn we gezakt. En 6 jaren zijn lang.
Zoals ik zei stonden we in 2018 op plaats 23.quote:
Rellen binnen de moskeeën in Nederland zijn er niet veel en er komen weinig niet-moslims daar.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Nederland zijn het toch echt in 100% van de gevallen moslims die binnen een moskee de boel kort en klein slaan en mensen molesteren.
Oh wacht ik had de Nederlandse versie erbij gepakt, die wijkt af qua jaren.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:47 schreef _--_ het volgende:
[..]
Zoals ik zei stonden we in 2018 op plaats 23.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In de pubieke opinie is er een sterke neiging dit te vergeten of anderzijds te verbergen...
Welke rol?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:33 schreef speknek het volgende:
[..]
De media heeft een rol te spelen hier.
Geef eens een opsomming van al die aanslagen tegen moskeeën in Nederland dan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rellen binnen de moskeeën in Nederland zijn er niet veel en er komen weinig niet-moslims daar.
Maar aanslagen, beledigngen, provocerende en bedreigende activiteiten van buitenaf naar de moskeeën toe in Nederland zijn meestal gedaan door moslimhaters .
In de pubieke opinie is er een sterke neiging dit te vergeten of anderzijds te verbergen... wat jij laat zien met deze opmerking.
Dat nu overal in het land de politie verscherpt moskeeën gaat bewaken komt niet zomaar ineens.
Men weet dat dit soort gekloot al jaren aan de gang is
https://www.nporadio1.nl/(...)-extreemrechtse-foraquote:Dader Christchurch was goed ingevoerd in extreemrechtse fora”
Brenton Tarrant, hoofdverdachte van de bloedige aanslag in Nieuw Zeeland, liet zich inspireren door extreem-rechtse activisten en denkers. Dat bleek uit een manifest van tientallen pagina's dat hij achterliet op internet. Bij een aanslag op twee moskeeën werden zeker 49 mensen gedood. Is Tarrant een zogenaamde lone wolf? Of maakt hij onderdeel uit van een internationale beweging? We praten erover met Ico Maly, docent Digitale Media en politiek aan de Universiteit Tilburg en auteur van het boek Nieuw Rechts.
Ja klopt. Het politieke midden is redelijk aan het verdwijnen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:05 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt absoluut, maar de andere kant reageert ook vaak nogal doorgeslagen.
Ah ja, het is allemaal niet zo erg wat er in Nieuw Zeeland is gebeurt. Toch?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Nederland zijn het toch echt in 100% van de gevallen moslims die binnen een moskee de boel kort en klein slaan en mensen molesteren.
Dat is eigenlijk het grootste gevaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja klopt. Het politieke midden is redelijk aan het verdwijnen.
Zeker. Nuance is voor mijn gevoel aan het verdwijnen. Beide kanten van het spectrum willen heel graag beledigd, achtergesteld, niet gehoord enz. zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:02 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het grootste gevaar.
Welke reacties van moslims in NL op moslimhaat vind je problematisch?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:03 schreef Tanatos het volgende:
Dat moslimhaat toeneemt, is absoluut waar en problematisch.
Hoe moslims daar dan weer op reageren vind ik ook vaak problematisch.
Een smakeloze actie als het neerzetten van een pop en een spandoek een aanslag noemen is volstrekte onzin en zet de toon voor teveel mensen.
Dat is het precies, het is geen aanslag, het komt er in de verste verte niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:09 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Welke reacties van moslims in NL op moslimhaat vind je problematisch?
De actie van met name die pop komt nogal intimiderend over. Zeker als je je kind naar Koranlessen of iets anders brengt en langs zo een (slechte vormgegeven) pop loopt.
Een aanslag is het niet maar wel intimiderend, en in een breder kader van moslimhaat roept dat angst op ja.
Wat mij betreft hadden de mensen van de as-Soennah moskee die pop en dat spandoek gewoon moeten oppakken en in de kliko moeten mikken, dat was veel verstandiger geweest dan de zielige provocateurs van Pegida hun zin te geven.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:42 schreef Aloulu het volgende:
Neonazi’s is inderdaad heel ver gezocht. Feitelijk onjuist ook. En die Van Doorn is een mongooltje ja. Niettemin is zo een (oerlelijke en daarom nog engere) pop wel intimiderend. Zeker voor kinderen die daar voorbij liepen en echt flink geschrokken waren. Ik zou dat niet zo snel willen downplayen, maar een aanslag is het natuurlijk ook niet.
En ik zou mijn kind nooit een les aan die moskee laten volgen. Maar dat staat er even los van.
Dat hoeven moslims dan ook niet, zolang ze het niet goed gaan lopen praten is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Las deze op Twitter vandaag
"Je hoort altijd dat moslims zich moeten distantiëren of zelfs verontschuldigen bij aanslagen uit naam van de Islam. Wie moet zich dan vandaag distantiëren of verontschuldigen? Of zou men nu de absurditeit van die weerkerende vraag inzien?"
In 2016 is in Nederland een aanslag op een moskee geweest met een molotov cocktail terwijl er mensen binnen aan het werk waren.quote:
Dat niet willen weten van systematische moslimhaat , het vergeten en bagatelliseren, noemt Nikki Sterkenburg: een blinde vlek.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In 2016 is in Nederland een aanslag op een moskee geweest met een molotov cocktail terwijl er mensen binnen aan het werk waren.
Zoals gezegd hier, door nota bene een voormalig Elsevier journalist
https://twitter.com/DeNieuweMaanNTR/status/1106599138257362944
Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat niet willen weten van systematische moslimhaat , het vergeten en bagatelliseren, noemt Nikki Sterkenburg: een blinde vlek.
Die blinde vlek zie in dit soort topics toch ook? Twitter, fb, fora, weblogs
Heb je het over die molotovcocktail?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.
Dus niets van wat je zegt klopt, je wilt gewoon alleen even slachtoffertje spelen. Vrij walgelijke tactiek.
En dat kun je onderbouwen hoe? Slachtoffertje spelen doe ik niet aan dus dat kun je achterwege laten.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je het over die molotovcocktail?
Jij bewijst mijn gelijk... door niet te willen weten dat veel mensen het snel willen vergeten.
'extreem-rechts' zoals hij het omschrijft is een stroming of ideologie en de actie een natuurlijke reactie op de perceptie van een vijandige overname.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:44 schreef EipNiC het volgende:
'extreem-rechts' zoals jij het omschrijft is geen stroming of ideologie maar een natuurlijke reactie op een vijandige overname.
Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:34 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik ga een stap verder...integratie bestaat niet.
Jaarlijks emigreren er 150.000 Nederlanders definitief uit Nederland. Eén van de redenen is, de voornaamste, dat het land onleefbaar is geworden.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dan heb ik geen zin om met de tabel te gaan klooien om de positie van Nederland binnen Europa in de andere kolommen te gaan vergelijken.
Feit is dat we in eerdere jaren eerder lager dan hoger stonden in die lijst.
Ergo we zijn gestegen en niet gezakt.
Ik reageerde op Klopkoek die dit als bron poste met de opmerking:
Kijk eens hoe ver afgezakt Nederland daar is!
Dat is dus gewoon onzin.
Bestudeer de werken van socioloog en psycholoog Maslow eens, met name zijn pyramide uiteenzetting.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 03:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.
In de wijk Kanaleneiland Utrecht wonen nauwelijks nog Nederlanders. Door de jaren heen zijn deze weggepest, om ruimte te kunnen maken voor de familie van niet Nederlanders (of hoe je dan ook zo'n groep moet omschrijven), en zal er geen enkele Nederlander zich nog willen vestigen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 03:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.
Weggepest ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 06:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
In de wijk Kanaleneiland Utrecht wonen nauwelijks nog Nederlanders. Door de jaren heen zijn deze weggepest, om ruimte te kunnen maken voor de familie van niet Nederlanders
Geven die gelukszoekers dat op als reden ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 05:58 schreef cempexo het volgende:
Jaarlijks emigreren er 150.000 Nederlanders definitief uit Nederland. Eén van de redenen is, de voornaamste, dat het land onleefbaar is geworden.
Wat zit je toch met dat "slachtoffertje spelen " in je hoofd? Denk je mijn persoon zo te verklaren?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat kun je onderbouwen hoe? Slachtoffertje spelen doe ik niet aan dus dat kun je achterwege laten.
Over welke omschrijving van wie heb je het ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:44 schreef EipNiC het volgende:
'extreem-rechts' zoals jij het omschrijft is geen stroming of ideologie maar een natuurlijke reactie op een vijandige overname.
Ach ja, gewoon de definitie van extreem rechts uitbreiden en links weee blij. Net zoals met die onzin onderzoeken uit de VS die stellen dat extreem rechts het gevaarlijkste is. Mensen die ook maar enige capaciteit tot logisch nadenken hebben, prikken daar zo doorheen. De anderen voor wie slachtofferschap, of het aanwijzen van slachtofferschap bij anderen, een levensstijl is, die zijn verblind door hun haat en dogma's.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:30 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je hebt hier lieden rondlopen die bij hoog en bij laag beweren dat nu dan toch echt de bruinhemdenmars ingezet gaat worden en anders over een jaar. Dat alle informatie erop wijst dat toegewijd extreem-rechts in Nederland uit enkele honderden lieden bestaat, dat minder geweldsbereid is dan extreem-links en moslims, lijkt maar niet te willen landen.
Die aanslagen zijn er al geweest, dus daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is jammer dat er snel zo’n loopgraventactiek wordt gehanteerd door extremen aan beide zijden. Polarisatie is real helaas.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.
Dus niets van wat je zegt klopt, je wilt gewoon alleen even slachtoffertje spelen. Vrij walgelijke tactiek.
Opgave emigratiebeurs 2019:quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weggepest ?
Lijkt me een leugentje van jou...Met dit soort haat-retoriek als basis ontstaan extreme incidenten...
Ooit gehoord van Christchurch in Nieuw-Zeeland ?
[..]
Geven die gelukszoekers dat op als reden ?
Of is dat iemands wishfulthinking ?
De afstand is niet heel relevant wat mij betreft. Nieuw Zeeland is een westers land en daarmee vergelijkbaar met een West-Europees land.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het centrum en gematigd links hebben zichzelf buiten spel gezet door er niet serieus mee om te gaan. De zachte heelmeesters van links hebben de wonden lekker laten rotten en etteren, wachten op sepsis.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dit vooral aan de rechterzijde wordt gebruikt. In Oostenrijk, FN in Frankrijk, in Griekenland, in Italië, in Hongarije, in Polen, in Amerika. Hoe meer onvrede je kan kweken hoe meer iedereen omslaat naar een extreme kant. Links hoor ik eigenlijk niet eens. Wat vindt de PvdA überhaupt van dingen? Ik zie alleen artikelen in het nieuws over FvD en VVD eigenlijk. Die domineren het complete nieuws. Hetzelfde zag je met Trump. Ging het over Hillary, dan ging het over Hillary die iets van Trump vond.
Hier zie het hetzelfde. Gaat het over klimaat, dan gaat het over de FvD die iets vindt over klimaat waar de rest zich niet in kan vinden. Gaat het over energie, dan gaat het over FvD plannen die compleet onhaalbaar zijn, enz.
fair enough; perceptie. Maar het is geen stroming of ideologie; het is behalve de afkeer die geduid wordt geen spraken van overeenkomstigheid. Zie de dader van gisteren, van alles en niets; groen/milieu-activistisch, socialistisch, nationalistisch, racistisch, anti-kapitalistisch, etc.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 01:26 schreef deelnemer het volgende:
'extreem-rechts' zoals hij het omschrijft is een stroming of ideologie en de actie een natuurlijke reactie op de perceptie van een vijandige overname.
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het centrum en gematigd links hebben zichzelf buiten spel gezet door er niet serieus mee om te gaan. De zachte heelmeesters van links hebben de wonden lekker laten rotten en etteren, wachten op sepsis.
Als we nu de wet gewoon weer zouden handhaven zonder aanzien des persoons. Dan is al dat gezeik aan beide kanten snel voorbij.
Ontken je nu dat Brenton Tarrant extreemrechts denkt en handelt vanuit een typische extreemrechtse haatideologie?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:11 schreef EipNiC het volgende:
[..]
fair enough; perceptie. Maar het is geen stroming of ideologie; het is behalve de afkeer die geduid wordt geen spraken van overeenkomstigheid. Zie de dader van gisteren, van alles en niets; groen/milieu-activistisch, socialistisch, nationalistisch, racistisch, anti-kapitalistisch, etc.
Ik zou zijn eigen omschrijving niet willen typeren als extreem-rechts.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
Ontken je nu dat Brenton Tarrant extreemrechts denkt en handelt vanuit een typische extreemrechtse haatideologie?
Je ontkent dus dat hij een typische extreemrechtse terrorist is.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:22 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik zou zijn eigen omschrijving niet willen typeren als extreem-rechts.
Ik ben niet extreem-VVD dus ik heb daar geen belang bij.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ontkent dus dat hij een typische extreemrechtse terrorist is.
Doofpotneiging van je: .... extreemrechts is lief.... en Tarrant is niet lief... dus niet extreemrechts
ook bij VVD-stemmers zie je extreemrechtse sympathietjes. Meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik ben niet extreem-VVD dus ik heb daar geen belang bij.
Doe eens wat aan die spatieknop en beantwoordt de vraag. Op domme persoonlijke aanvallen ga ik sowieso niet in.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zit je toch met dat "slachtoffertje spelen " in je hoofd? Denk je mijn persoon zo te verklaren?
Wil je zo woekerende islamietenhaat verbergen ?
Naja die vijandigheid 'naar bepaalde niet-autochtone bevolkingsgroepen' richt zich doorgaans op het vijandige karakter van de radicale islam en de groeiende invloed daarvan op de westerse samenleving. Wat er dus in principe op neerkomt dat hun vijandigheid zich richt op niet-inheemse mensen die zich hier hebben gevestigd en aanhangers zijn van een ideologie die inherent vijandig is richting hen en/of de nazaten van die niet-inheemse mensen en in invloed toeneemtquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
Vijandigheid naar bepaalade niet-autochtone bevolkingsgroepen is een fundament van extreemrechts.
Hoe extremer druk men doet over islamieten hoe meer men generaliseert en mensen valselijk gaat beschuldigen... tot aan diepduistere motieven toeschrijven, dehumaniseren, tot vijand verklaren en dat geweld nodig is in "deze oorlog"quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja die vijandigheid 'naar bepaalde niet-autochtone bevolkingsgroepen' richt zich doorgaans op het vijandige karakter van de radicale islam en de groeiende invloed daarvan op de westerse samenleving.
Ja maar hallo. Jij doet precies dit over 'extreemrechts'. Je post een artikel waarin wordt verklaard dat de groei van dit, voornamelijk niet-fysiek agressieve, rechtsextremisme een reactie is op de fysiek agressieve acties van aanhangers van de radicale islam.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe extremer druk men doet over islamieten hoe meer men generaliseert en mensen valselijk gaat beschuldigen... tot aan diepduistere motieven toeschrijven, dehumaniseren, tot vijand verklaren en dat geweld nodig is in "deze oorlog"
Zoals deze terrorist deed... Het maakte hem niks uit of zijn slachtoffers politiek radicaal waren.
De PVV is ook extreemrechts. Zij willen evenzo alle islamieten het bestaansrecht in dit land ontkennen.. Wel of niet politiek radicaal of extreem
twitter:nausicaamarbe twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 09:55:26Afgrijselijk nieuws. Massaslachting gemotiveerd door de omvolkinshysterie die we helaas goed kennen uit de eigen politieke arena en die welig tiert in Europa. Het gif verspreidt zich snel en ver. https://t.co/f8vQleuRmP reageer retweet
Een quote en linkje geven naar een tekst is wat anders dan ermee eens zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja maar hallo. Jij doet precies dit over 'extreemrechts'. Je post een artikel waarin wordt verklaard dat de groei van dit, voornamelijk niet-fysiek agressieve, rechtsextremisme een reactie is op de fysiek agressieve acties van aanhangers van de radicale islam.
Niet fysiek de haat uiten, wel verbaal kan voor sommigen een tussenstap naar geweld zijn Daar gaat het om met Brenton Tarrant . Die zo'n schoft is geworden oa door veel op haatsites te lezen.quote:Vervolgens praat je een boel over het gevaar van deze reactie.
Wie is er hier "geslagen" ? Brenton Tarrant ? Wanneer dan ?quote:Dat is alsof je iemand die net in elkaar geslagen is en zijn belager in het gezicht wil slaan bijpraat over de mogelijke gevaren van iemand in zijn gezicht slaan.
Klopt .... de niet extreme burgers met hun aversie tegen bepaalde bevolkingsgroepen zijn het belangrijkstquote:Je kan rechtsextremisme niet 'wegnemen' door je (enkel) te richten op extreemrechts.
Daarmee doelde ik op de mensen die als gevolg van de acties van de radicale islam nu extreemrechts zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:21 schreef Bluesdude het volgende:
Wie is er hier "geslagen" ? Brenton Tarrant ? Wanneer dan ?
Ik snap je niet goed, denk ik.
Bedoel je de Europese slachtoffers van moslimterrorisme ?
twitter:IngrahamAngle twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 05:30:11“120 Christians Slaughtered By Muslim Herders In Nigeria - MEDIA SILENT” https://t.co/qGpBUq6NXl reageer retweet
WaPoquote:As the gunman accused of killing 49 people in attacks on two New Zealand mosques put his murderous plan into action, he had an audience. Using what appeared to be a helmet camera, the gunman live-streamed his attack, speaking to users on the hate-laden site 8chan, whom he alerted moments earlier to what was about to happen.
The live stream served as entertainment for one of the most twisted parts of the Internet. It was also part of an online trap for everyone else, one full of in-jokes that would delight the audience on 8chan and confuse the unsuspecting people who found the live stream as it ricocheted across the Internet after the shooting. There was also a manifesto, posted to Twitter, Facebook and 8chan, a 74-page document that combines white-supremacist and Islamophobic thoughts with several references to memes.
The manifesto is a result of a life lived in the worst parts of the Internet, where the most vile thoughts can be expressed through, and alongside, moronic inside jokes. But experts have warned that this juxtaposition is not one of the harmful and the harmless. Extremist beliefs and edgy meme culture work together online to reach larger audiences. The manifesto isn’t a valuable look inside the mind of a mass murderer, and the memes he referenced are not a separate curiosity. Instead, the gunman created a press release for racism.
Although the scope of the New Zealand massacre feels as though it’s taking us into a new world of “extremely online” murderers, the patterns here are ones we’ve seen before. A man accused of killing 10 people in a van attack in Toronto last year had posted meme-laden in-jokes before the attack that were meant for the insular, misogynist incel community. In 2015, the gunman who killed WDBJ TV reporter Alison Parker and cameraman Adam Ward in Roanoke filmed the shooting, posted it to Facebook and advertised it on social media accounts. By 2019, we know that mass murderers want to go viral and that social media is making it easier for that to happen.
The New Zealand gunman advertised his massacre on social media, laced his manifesto with jokes that would be recognized by specific segments of online culture, and ensured that the first things the rest of the world would see and hear about the shooting were exactly the things he wanted them to know. It would be hours before the platforms that helped spread his message did something to stop it.
This manifesto is the work of someone who understands the Internet and how to metaphorically weaponize it. He understood that he had two audiences: the anonymous racists on 8chan who would celebrate their inclusion in a horrific mass murder, and the media, which would lead the rest of the world’s search for meaning.
Juxtaposed with overtly racist screeds in his manifesto are references to Candace Owens, Spyro the Dragon and Fortnite that are almost certainly meant as inside jokes to the racist online fringe, ones that, if the racists are very lucky, will be misinterpreted by journalists as they comb the manifesto for answers. In a Q&A portion of the document, an answer to one question is almost entirely a “copypasta,” or copy-and-paste, meme about an aggressive Navy SEAL, one that we’re not going to reprint here and that wouldn’t make sense to most people anyway. In the same video where the gunman shows himself mercilessly killing scores of worshipers, he tells viewers to “Subscribe to PewDiePie,” a massive YouTube star who is not connected to the shooting but whose online presence has become an exhausting, never-ending meme about ironic and genuine Nazis online. Even the songs the gunman played in the live stream are references.
“The attackers made those references so that journalists would scramble to make sense of them, and that would drive more people into red pilling rabbit holes,” Whitney Phillips, an assistant professor in Syracuse University’s department of communication and rhetorical studies, said in an email. “Redpilling” is a term used mostly by people on the Internet’s far right to describe radicalization toward their worldview, and it encompasses a lot more than simply circulating racist beliefs.
As more and more events of mass violence have links to extreme online culture, experts who spend time in these spaces have attempted to preempt the cycle of amplification from happening again. Phillips, along with Joan Donovan, director of the Technology and Social Change Research Project at Harvard’s Shorenstein Center, published a Twitter thread in the wake of the New Zealand shooting urging journalists not to spend their time on explaining the manifesto’s many meme references — but instead “on what Islamophobia means and does to people around the world, & how it spreads across social media without any meaningful checks from social media platforms.”
Rebecca Lewis, a research affiliate for Data and Society, has documented how the boundaries between mainstream culture and extremist content are permeable on YouTube. Racism finds an audience online just as any aspiring influencer would: by getting more mainstream personalities with bigger audiences to reference them in their content. These connections are aided by algorithms that recommend to users content they might like to see. In the case of YouTube, that’s created rabbit holes that place curious viewers just a click or two away from extreme viewpoints — a phenomenon that platforms are just now struggling to untangle and stop.
The New Zealand gunman created a message about himself that was designed to exploit these systems, to go viral before his claims could be examined and contextualized. Even the act of attempting to parse what is “genuine” and what is “just trolling” in his comments helps to spread something false: that within the context of an extreme online space there are parts that are dangerous and parts that are not.
Robert Evans, a writer who has examined how online culture and radicalization intersect, touched on this in his examination of how the manifesto was constructed. Underneath the edgy meme references is the underlying truth that entertainment and indoctrination are not mutually exclusive. “The shooter seems to have achieved his goal,” Evans wrote, “of providing the anons of 8chan with lulz, and with inspiration.”
Altijd maar dat wijzen. Wat is het nut hiervan?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:IngrahamAngle twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 05:30:11“120 Christians Slaughtered By Muslim Herders In Nigeria - MEDIA SILENT” https://t.co/qGpBUq6NXl reageer retweet
"aardig commentaar" inderdaadquote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:11 schreef nostra het volgende:
Aardig commentaar van Aby Ohlheiser:
[..]
Juxtaposed with overtly racist screeds in his manifesto are references to Candace Owens, Spyro the Dragon and Fortnite that are almost certainly meant as inside jokes to the racist online fringe, ones that, if the racists are very lucky, will be misinterpreted by journalists as they comb the manifesto for answers
Waarom denk je zelf dat dat is?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:14 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Altijd maar dat wijzen. Wat is het nut hiervan?
Geen idee, maar ik vind het nogal irritant. Er zijn net 50? mensen omgekomen en dan een beetje gaan lopen mekkeren dat een andere aanslag niet in het nieuws komt en daarbij ook nog insinueren dat dat komt omdat het christenen betreft.quote:
Ik denk dat hij (of degene die dat tweette) insinueerde dat dat kwam omdat het moslims betreftquote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:24 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vind het nogal irritant. Er zijn net 50? Mensen omgekomen en dan een beetje gaan lopen mekkeren dat en andere aanslag niet in het nieuws komt en daarbij ook nog insinueren dat dat komt omdat het christenen betreft.
Heeft in dit geval meer te maken met westers land vs niet-westers land.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik denk dat hij (of degene die dat tweette) insinueerde dat dat kwam omdat het moslims betreft
Zucht... je doet alweer alsof de PvdA al 40 jaar de premier levert. Van de grote partijen hebben ze zelfs het minst vaak in het kabinet gezeten. De afgelopen 42 jaar slechts 18 jaar bij elkaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het centrum en gematigd links hebben zichzelf buiten spel gezet door er niet serieus mee om te gaan. De zachte heelmeesters van links hebben de wonden lekker laten rotten en etteren, wachten op sepsis.
Ik lig er niet wakker van. Jij wel?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ah ja, het is allemaal niet zo erg wat er in Nieuw Zeeland is gebeurt. Toch?
Wat wil je zeggen?quote:
Ik neem ook de volgende bron mee, die over Shami Witness en Angus gaat, tenzij het dezelfde personen zijn: https://www.elsevierweekb(...)rs-breivik-1676440W/quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:16 schreef Smegma. het volgende:
Mods, ik heb een vraag.
Ik wil de boodschap van de volgende twee artikelen naar voren brengen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-uitlokken-a3953427
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-omvolking-a3953486
Is een eigen topic verstandig, of ter sprake brengen in het bestaande Christchurch-topic over de aanslag?
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:36 schreef Smegma. het volgende:
Trump denkt er ook het zijne van:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.dc37bd19fadc
Moest lachen om de spiegelquote:When asked at the White House whether white nationalists were a growing threat around the world, Trump replied: “I don’t really. I think it’s a small group of people that have very, very serious problems. It’s certainly a terrible thing.”
Vent, niemand neemt je gebrabbel serieus.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ook bij VVD-stemmers zie je extreemrechtse sympathietjes. Meer dan genoeg.
Ik schreef niet dat jij extreemrechts ben.. Ik merkte op dat jij de neiging heb de extreemrechtsheid van Tarrant te verhullen.
Vraaag: Maar als de man zichzelf een eco-fascist noem en geïnspireerd is door de fascisten Breivik en Oswald Mosley.... kun je dan stellen dat hij een voorstander is van een fascistische landsbestuur. Niks democratie, of alleen kiesrecht voor uitverkorenen ( blank? Europese voorouders hebbend? ) ... dus een racistische of monoculturele dictatuur ???
Is dat zo ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:49 schreef BoneThugss het volgende:
Linksen zijn meer geneigd tot geweld dan rechtsen.
Je overschat de VS. Het is eerder te hopen dat de VS het voorbeeld van de EU niet kopieert op het gebied van rechtextremisme. Van de westerse wereld is de EU hofleverancier van extreemrechtse serie/massamoordenaars. Hoeveel rechts-extremistische Amerikanen zijn nou naar Syrie en Irak afgereisd om te moorden, verkrachten, martelen en zich op te blazen? Dat stelt toch niks voor vergeleken met de EU?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:36 schreef Smegma. het volgende:
Ik stelde deze vraag in NWS, maar ontdekte dit topic.
[..]
Ik neem ook de volgende bron mee, die over Shami Witness en Angus gaat, tenzij het dezelfde personen zijn: https://www.elsevierweekb(...)rs-breivik-1676440W/
Het lijkt mij duidelijk dat extreem-rechts wereldwijd aan het groeien is. In VS was er de nieuwe alt-rightopleving, is Nederland het Europese bruggehoofd?
Trump denkt er ook het zijne van:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.dc37bd19fadc
Het is niet alleen Twitter. Het is ook bon ton in media als De Telegraaf, Elsevier en zelfs RTL.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:33 schreef trein2000 het volgende:
Quote uit dezelfde bron
[..]
Als 20 jaar nieuws doorgraaf, zie ik toch vooral islamitische terreur. Je citeert toch niet dat "rapport" van een extreem links clubje dat nagenoeg alles extreem rechts noemt om de moslims te ontzien?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo ?
Terreur uit extreemrechtse hoek de laatste 20 jaar overtreft veelvoudig die vanuit extreemlinkse hoek in de westerse landen.
sws hele brigades lui die betaald krijgen hier, discussies voeren met 6 sockpuppet accounts tegelijk, idiots.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 21:47 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Zouden zomaar een paar lui kunnen zijn die hier hebben gepost
Zeg je nou dat er fokusers zijn die betaald worden om bepaalde postingen te doen, en nog wel met 6 accounts tegelijk ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
sws hele brigades lui die betaald krijgen hier, discussies voeren met 6 sockpuppet accounts tegelijk, idiots.
ik zit hier sinds 2002. Heb tering veel 9/11 topics gezien, echt wel georganiseerde pogingen van dubbele agenda trolls die de algemene lamestream-media consensus proberen te handhaven. Futiele pogingen, natuurlijk. Het internet wint altijd.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg je nou dat er fokusers zijn die betaald worden om bepaalde postingen te doen, en nog wel met 6 accounts tegelijk ?
Dit lijkt me een complottheorie. In elk geval zouden de fok-admins dit nooit toelaten .
Nogal flauw om dat als BNW af te doenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is niet alleen Twitter. Het is ook bon ton in media als De Telegraaf, Elsevier en zelfs RTL.
https://www.rtlz.nl/opini(...)-nieuw-antisemitisme
https://twitter.com/NadiaBouras/status/1106917753724784641
[modbreak] BNW kan in BNW [/modbreak]
https://www.volkskrant.nl(...)htse-woord~b2e97a74/quote:Het manifest lijkt misschien een incoherente samenzweringstheorie van een extremistische eenling, maar online zijn dit soort denkbeelden onder een groeiende groep westerlingen inmiddels gemeengoed onder de noemer alt-right. Het fundament van de alt-right beweging, die sinds 2016 in de westerse wereld in opmars is, bestaat uit biologisch racisme, ‘witte genocide’ en de in hun ogen onvermijdelijke burgeroorlog tussen het witte ras en niet-witte rassen (en hun witte, progressieve handlangers).
Het is een apocalyptisch discours waar nationale en internationale inlichtingendiensten al minstens een klein jaar voor waarschuwen. De alt-right, met zijn retoriek over een ‘rassenoorlog’, zou het gewelddadig extreem-rechts nieuw leven hebben ingeblazen. De aanslag in Christchurch past daarom in het actuele dreigingsbeeld over extreem-rechts, stelde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTV) Pieter-Jaap Aalbersberg vrijdag op Twitter
Aalbersberg ziet als oorzaak het gepolariseerd maatschappelijk debattwitter:PJAalbersberg twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:30:00Verschrikkelijke aanslagen #christchurch passen in beeld laatste #DTN; het gepolariseerde maatschappelijke debat kan impact hebben op snel radicaliserende groepjes of eenlingen. Dreigingsbeeld NL blijft 4 uit vijf. Lokale autoriteiten zijn en blijven alert rondom moskeeën in NL. reageer retweet
Dat is een beetje te makkelijk. Alsof extreemrechts de hoeder is van de westerse wereld en ze 'ons' waarschuwen voor het opkomende gevaar. Het zijn vooral zieke figuren die zichzelf een complex en probleem aan praten zonder dat ze worden gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:54 schreef hugecooll het volgende:
Anyway, @:Gohf046
In de media wordt extreemrechts vaak gebracht als een soort op zichzelf staand monster van waaruit zonder enige aanleiding een gigantische dreiging uitgaat, waarbij boze woorden al gauw worden gezien als daden. Momenteel is extreemrechts vooral op internet en in woorden reactief. In de enkele gevallen dat het zich fysiek uit, krijgt dat vaak bijzonder veel media-aandacht. Ook daden met een niet per se extreemrechts karakter krijgen al snel de stempel extreemrechts. En extreemrechts is slecht want nazi's waren extreemrechts en slecht.
In werkelijkheid is (dit) extreemrechts een rechtstreekse reactie op de groeiende invloed van een ideologie die inherent vijandig is richting hen. Het gevaar van die ideologie wordt vaak onderbelicht en mensen die vanuit die ideologie verschrikkelijke misdaden plegen 'misinterpreteren de woorden'. Althans, wanneer dat in het Westen gebeurt. Als het daarbuiten gebeurt, hoor je er vaak weinig tot niets over.
Mensen die zich in extreemrechtse kringen begeven, lezen of horen daar vaak wel over omdat dat dus een onderwerp is waarin zij zich interesseren. Zij zijn zich bewuster van de risico's van wat zoal kan gebeuren met mensen die er een andere mening op na houden en zien graag dat hen niet overkomt. Als 'daar' steeds meer naar 'hier' komt, wordt ook het risico groter dat die mogelijke gevolgen van het niet aanhangen van die ideologie naar hier komen. Momenteel zie je dat bijvoorbeeld al in het klein bij (o.a.) Marokkaanse jongeren die westerse ongelovigen als sociaal geaccepteerd doelwit zien.
Het 'wijzen' zou je dus kunnen zien als het aankaarten van de veronderstelde noodzaak van extreemrechts, aangezien dat dus een reactie is.
Iemand het artikel gelezen? Vind dat namelijk wel een interessante stelling.twitter:Terphuis twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 17:43:02Amerikaanse denker Francis Fukuyama in de Volkskrant: "De rechtse variant van identiteitspolitiek zie ik als de grootste bedreiging van de democratie, omdat die aanspraak maakt op een nationale identiteit die zou wortelen in etniciteit." reageer retweet
Ik heb liever dat je jouw mening geeft want Maslow kan zich hier niet verdedigen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 05:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
Bestudeer de werken van socioloog en psycholoog Maslow eens, met name zijn pyramide uiteenzetting.
Kortom een falende overheid maar dat betekent niet dat integratie onmogelijk is kijkend naar bijvoorbeeld zwarte Nederlanders of met een Indonesische achtergrond.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 06:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
In de wijk Kanaleneiland Utrecht wonen nauwelijks nog Nederlanders. Door de jaren heen zijn deze weggepest, om ruimte te kunnen maken voor de familie van niet Nederlanders (of hoe je dan ook zo'n groep moet omschrijven), en zal er geen enkele Nederlander zich nog willen vestigen.
Jaren geleden besloot de gemeente Utrecht om in die wijk een rechtbank te vestigen. Dat moest een afschrikwekkend beeld oproepen, maar was ook praktisch gelet op de vele lopende zaken. Dat zoiets niet werkt schrijf ik toe aan de naïviteit van de betreffende ambtenaren.
2012:
Criminaliteit in Leidsche Rijn neemt snel toe
De criminaliteit in de Utrechtse stadsuitbreiding Leidsche Rijn neemt snel toe. In de eerste 8 maanden van dit jaar is de misdaad in dit nieuwe stadsdeel in totaal met 12 procent gestegen.
https://www.ad.nl/utrecht(...)t-snel-toe~ab16ff55/
Nogmaals verwijs ik je naar Maslow en zijn uiteenzetting over groepsgedrag.
Ik heb driemaal op macro niveau en driemaal met een andere insteek en met ondersteuning en inzichten van de werken van Maslow een -academische- uiteenzetting gegeven.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je jouw mening geeft want Maslow kan zich hier niet verdedigen.
Ik denk dat een korte samenvatting vast weinig problemen oplevert alhoewel ik niet precies weet wat die Maslow zegt of waarom je het met hem eens bent.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:39 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb driemaal op macro niveau en driemaal met een andere insteek en met ondersteuning en inzichten van de werken van Maslow een -academische- uiteenzetting gegeven.
Maar deze drie plaatsingen in een tijdsbestek van 1 maand oid zijn door de moderatoren van Fok.nl verwijderd.
Logisch maar ik doe het niet meer.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat een korte samenvatting vast weinig problemen oplevert alhoewel ik niet precies weet wat die Maslow zegt of waarom je het met hem eens bent.
Jouw perverse interpretatie van zijn ideeën heeft weinig met Maslow te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 05:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
Bestudeer de werken van socioloog en psycholoog Maslow eens, met name zijn pyramide uiteenzetting.
Zowel jij als Klopkoek scharen veel teveel mensen onterecht onder extreemrechts.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik schreef niet dat jij extreemrechts ben.. Ik merkte op dat jij de neiging heb de extreemrechtsheid van Tarrant te verhullen.
Vraaag: Maar als de man zichzelf een eco-fascist noem en geïnspireerd is door de fascisten Breivik en Oswald Mosley.... kun je dan stellen dat hij een voorstander is van een fascistische landsbestuur. Niks democratie, of alleen kiesrecht voor uitverkorenen ( blank? Europese voorouders hebbend? ) ... dus een racistische of monoculturele dictatuur ???
Obsessie ? Dat is jouw overdrevenheidquote:Op zondag 17 maart 2019 13:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Zowel jij als Klopkoek scharen veel teveel mensen onterecht onder extreemrechts.
Waar jullie obsessie met extreemrechts vandaan komt is me onduidelijk.
Moslimfundamentalisme heeft zeker veel overeenkomsten met europees extreemrechts.quote:Grappig overigens dat jullie moslimfundamentalisten dan juist weer bijna nooit onder extreemrechts scharen.(Of er in ieder geval grotendeels over zwijgen.)
Weet je dat zeker,,,, volgens mij doe ik denken met mijn hoofd.quote:Jullie denken duidelijk grotendeels vanuit je onderbuik.
Je kunt geen quotes van mij vinden waar ik iemands onderbuik noemt.quote:Iets wat jullie, ironisch genoeg, dan vaak anderen juist graag verwijten.
Splinter balk oog.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Obsessie ? Dat is jouw overdrevenheid
[..]
Moslimfundamentalisme heeft zeker veel overeenkomsten met europees extreemrechts.
Maar de indeling links-rechts is een westers concept. Moslimfundamentalisme kun je daar niet inproppen.
[..]
Weet je dat zeker,,,, volgens mij doe ik denken met mijn hoofd.
Is die "waarneming" dan vanuit jouw onderbuik ?
[..]
Je kunt geen quotes van mij vinden waar ik iemands onderbuik noemt.
Dus niet zo bevooroordeeld zijn .
het is beter voor het zinnige ontopicdebat als je inhoudelijk reageert op een quote uit dit topic. En niet losgezongen van dit topic verwijten op de persoon lanceertquote:
Onzin. Ik heb vaak genoeg gezegd dat moslimfundamentalisten het spiegelbeeld zijn van de neocons. In bijna alle opzichten.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Zowel jij als Klopkoek scharen veel teveel mensen onterecht onder extreemrechts.
Waar jullie obsessie met extreemrechts vandaan komt is me onduidelijk.
Grappig overigens dat jullie moslimfundamentalisten dan juist weer bijna nooit onder extreemrechts scharen.(Of er in ieder geval grotendeels over zwijgen.)
Jullie denken duidelijk grotendeels vanuit je onderbuik.
Iets wat jullie, ironisch genoeg, dan vaak anderen juist graag verwijten.
Het komt in je retoriek en je eindeloze linkdumps amper terug.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb vaak genoeg gezegd dat moslimfundamentalisten het spiegelbeeld zijn van de neocons. In bijna alle opzichten.
Dit is ook het argument dat 'the power of nightmares' maakt.
Nope, figuren zoals jij en Kleuter Aardbei zijn het probleem. Niet ik. Ik stem niet op geweld verheerlijkende partijen, jullie soort wel.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het komt in je retoriek en je eindeloze linkdumps amper terug.
Je bent een onderdeel van het probleem, bepaald niet de oplossing.
Jouw retoriek polariseert.
Ah, ik heb zogenaamd dezelfde mening als VaderAardbei maar jij generaliseert en polariseert niet.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nope, figuren zoals jij en Kleuter Aardbei zijn het probleem. Niet ik. Ik stem niet op geweld verheerlijkende partijen, jullie soort wel.
POL / Post hier je politieke kompasquote:Op donderdag 14 maart 2019 23:25 schreef Tanatos het volgende:
dd vrijdag 5 januari 2018 21:52
POL / Politieke kompas
[ afbeelding ]
http://politiscales.la-co(...)=69&s1=5&t1=60&t0=17
Justice • Humanity • Socialism
Zo bij elkaar klinkt dat nogal raar...
----
(Deze is van vandaag.)
[ afbeelding ]
Zoals de Engelsen zeggen' "You're so far with your head up your own arse you can't see what's going on". Ik weet niet of je een troll bent, of dat ik medelijden met je moet hebben.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nope, figuren zoals jij en Kleuter Aardbei zijn het probleem. Niet ik. Ik stem niet op geweld verheerlijkende partijen, jullie soort wel.
Ja en grappig hoe jij denkt dat ik salafisten als linkse vrienden zie terwijl ik 100 keer heb gezegd dat ze spiegelbeelden zijn van de SGP, Baudet cs.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:08 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ah, ik heb zogenaamd dezelfde mening als VaderAardbei maar jij generaliseert en polariseert niet.
Splinter balk oog.
Grappig hoe je denkt mijn stemverleden te kennen.
quote:Op zondag 17 maart 2019 14:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja en grappig hoe jij denkt dat ik salafisten als linkse vrienden zie terwijl ik 100 keer heb gezegd dat ze spiegelbeelden zijn van de SGP, Baudet cs.
Dank.
Salafisten spiegelbeeld van Baudet? Verklaar je nader.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ja en grappig hoe jij denkt dat ik salafisten als linkse vrienden zie terwijl ik 100 keer heb gezegd dat ze spiegelbeelden zijn van de SGP, Baudet cs.
Dank.
Als je gewoon op mijn nickname zoekt en dan 'power of the nightmares' zul je zien dat ik dit meerdere keren heb verteld.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:20 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik ben wel weer klaar met je bevooroordeelde, polariserende onzin zonder enige zelfkritiek.
Het beïnvloedt elkaar denk ik. Die polarisatie is er in de samenleving al lang. Dat werd op een gegeven moment verwoord in de kamer, waar in termen van zetels steeds meer bijval voor kwam (CP, LPF, PVV, DENK), waardoor ook de maatschappelijke acceptatie weer toeneemt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De terreurcoordinator schrijft:Aalbersberg ziet als oorzaak het gepolariseerd maatschappelijk debattwitter:PJAalbersberg twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:30:00Verschrikkelijke aanslagen #christchurch passen in beeld laatste #DTN; het gepolariseerde maatschappelijke debat kan impact hebben op snel radicaliserende groepjes of eenlingen. Dreigingsbeeld NL blijft 4 uit vijf. Lokale autoriteiten zijn en blijven alert rondom moskeeën in NL. reageer retweet
Zie hier een treffend voorbeeld voor wat al langer feitelijk bekend is: moslimgeweld krijgt 400% meer aandacht dan al het andere geweld bij elkaartwitter:JeroenHouben twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 21:28:07Zomaar vier @telegraaf voorpagina’s van dagen na een terroristische aanslag. https://t.co/90yrk3EvK4 reageer retweet
Misschien zijn moslims 400% irritanter dan andere geweldsplegers? Of valt er 400% meer over te schrijven. Er is immers zo veel moslimgeweld dat met elkaar in verband kan worden gebracht.quote:Op zondag 17 maart 2019 17:57 schreef Klopkoek het volgende:
Zie hier een treffend voorbeeld voor wat al langer feitelijk bekend is: moslimgeweld krijgt 400% meer aandacht dan al het andere geweld bij elkaartwitter:JeroenHouben twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 21:28:07Zomaar vier @:telegraaf voorpagina’s van dagen na een terroristische aanslag. https://t.co/90yrk3EvK4 reageer retweet
Gek hequote:Op zondag 17 maart 2019 17:57 schreef Klopkoek het volgende:
Zie hier een treffend voorbeeld voor wat al langer feitelijk bekend is: moslimgeweld krijgt 400% meer aandacht dan al het andere geweld bij elkaartwitter:JeroenHouben twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 21:28:07Zomaar vier @:telegraaf voorpagina’s van dagen na een terroristische aanslag. https://t.co/90yrk3EvK4 reageer retweet
Wat is zo raar aan die plaatjes dan?quote:Op zondag 17 maart 2019 17:57 schreef Klopkoek het volgende:
Wat walgelijke slachtoffertje spelen, je zou er misselijk van wordenquote:Op zondag 17 maart 2019 18:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat is zo raar aan die plaatjes dan?
Zoals een pop bij een moskee?quote:Op zondag 17 maart 2019 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat walgelijke slachtoffertje spelen, je zou er misselijk van worden.
Dat moslim aanslagen de hele voorpagina bezetten en aanslagen door 'de rest' niet.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat is zo raar aan die plaatjes dan?
Naja die laatste aanslag was midden in de nacht. Ik weet uit m'n hoofd niet wanneer die andere aanslagen waren, maar ik kan me voorstellen dat het nieuws van die aanslag en het drukken van die krant langs elkaar heen zijn gegaan. Lijkt me sterk dat een krant het niet nieuwswaardig vondquote:Op zondag 17 maart 2019 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat moslim aanslagen de hele voorpagina bezetten en aanslagen door 'de rest' niet.
Geen wonder dat Nederlanders het aantal moslims in hun land enorm overschatten:
https://www.ipsos.com/sit(...)-perception-2016.pdf
Als je iedereen en zijn moeder uitmaakt voor extreemrechts dan polariseer je.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als je gewoon op mijn nickname zoekt en dan 'power of the nightmares' zul je zien dat ik dit meerdere keren heb verteld.
Verder polariseer ik niet. Ik bestrijd alleen de false equivalence. Dat moet je niet met elkaar verwarren.
Dat het politieke midden in Nederland fors naar rechts is getrokken, en dat sommigen dat niet willen zien, is niet mijn probleem.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:23 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als je iedereen en zijn moeder uitmaakt voor extreemrechts dan polariseer je.
Je lijkt, oh ironie, qua intellectueel narcisme behoorlijk op Baudet.
Kap eens met dat walgelijke slachtoffertje spelen over de rug van echte slachtoffers.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat moslim aanslagen de hele voorpagina bezetten en aanslagen door 'de rest' niet.
Dat lees je verkeerd. Ik signaleer slechts de enorme selectiviteit.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kap eens met dat walgelijke slachtoffertje spelen over de rug van echte slachtoffers.
Die niet bestaat.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat lees je verkeerd. Ik signaleer slechts de enorme selectiviteit.
Jawel, en dat zegt zelfs deze Elsevier journalist, met uitlegquote:
'journalist'quote:Op zondag 17 maart 2019 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jawel, en dat zegt zelfs deze Elsevier journalist, met uitleg
https://twitter.com/rzuaslan/status/1107063665499488262
Het inlegvelletje vervangt de polder politiek als nieuw politiek ideaal!quote:Op zondag 17 maart 2019 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat het politieke midden in Nederland fors naar rechts is getrokken, en dat sommigen dat niet willen zien, is niet mijn probleem.
Niet zo vreemd aangezien we hier in West-Europa de afgelopen jaren voornamelijk met moslimterreur te maken hebben:quote:Op zondag 17 maart 2019 17:57 schreef Klopkoek het volgende:
Ho ho, met feiten komen is oneerlijk, want dat voedt de onderbuik!quote:Op zondag 17 maart 2019 23:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niet zo vreemd aangezien we hier in West-Europa de afgelopen jaren voornamelijk met moslimterreur te maken hebben:
[ afbeelding ]
Omdat er een verschil is tussen 'terreur' en 'geweld'. Dat instituut classificeert niet alles als terreur (en is een vrij rechts instituut bovendien).quote:Op maandag 18 maart 2019 10:34 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ho ho, met feiten komen is oneerlijk, want dat voedt de onderbuik!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)reem-rechts-a3953541quote:Hebben geheime diensten de rechts-extremistische dreiging veronachtzaamd?
Het was een van de prangende vragen die de Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern de afgelopen dagen kreeg over de terroristische aanval op twee moskeeën in Christchurch. De 28-jarige schutter had eerder afbeeldingen van wapens en rechts-extremistische emblemen op Twitter verspreid, maar stond niet op de radar van de diensten.
De vraag over de juiste weging van dreiging uit extreem-rechtse hoek, is ook voor Nederland relevant. Dit vanwege de grote aandacht de laatste jaren voor de jihadistische dreiging in binnen- en buitenland.
Terreurdeskundige Bart Schuurman van de Leidse universiteit twitterde vrijdag: „De vreselijke aanslagen in Nieuw-Zeeland onderstrepen nógmaals dat politiek, contraterrorisme-beleidsmakers, media én onderzoekers veel meer en veel serieuzer aandacht moeten besteden aan rechts-extremisme.”
(...)
Berrie Hanselman, net afgezwaaid na bijna veertig jaar trouwe dienst bij het volgen van extreem-links en extreem-rechts, vertelde vorig jaar in Dagblad van het Noorden hoe begin 2016 zijn team ‘extremisme’ vrijwel werd opgeheven: van de twintig analisten bleef alleen hijzelf over. „Maar gelukkig was het de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof die als een van de eerste zei: ‘Dit kan niet, want je moet links- en rechts-extremisme in de gaten blijven houden.’ Hij had er last van, want hij kreeg geen input meer vanuit de AIVD.”
Hanselman, die desgevraagd zijn woorden niet wil toelichten, zei verder dat bij de eerste pogingen tot schadeherstel links-extremisme prioriteit kreeg. „Na een half jaar was links weer als eerste vol op de agenda”, aldus de oud-analist
Het is vooral makkelijker het maar af te schuiven op de islam als geheel. Of op rechts in deze. Het is zoeken naar rede waar er eigenlijk enkel waanzin is. Daarom wordt er gewezen naar degene die nog wel rede hebben, wat altijd 'de ander' is, want dat is makkelijker dan inzien dat elke mening, elke redenatie, elk wereldbeeld tot extremisme kan vervallen, ook die van jou en mij.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:21 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Misschien zijn moslims 400% irritanter dan andere geweldsplegers? Of valt er 400% meer over te schrijven. Er is immers zo veel moslimgeweld dat met elkaar in verband kan worden gebracht.
Ja dag. We weten allemaal hoe overheidsinstellingen met cijfers en definities goochelen. Zijn we al vergeten hoe ze in Duitsland de gebeurtenissen rond oud en nieuw hebben aangepakt? Ga er maar vanuit dat die dingen het topje van de ijsberg zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen 'terreur' en 'geweld'. Dat instituut classificeert niet alles als terreur (en is een vrij rechts instituut bovendien).
Als je naar geweldsincidenten kijkt dan is het plaatje omgekeerd
[ afbeelding ]
Dat klinkt logisch. Extremisme is volcens mij altijd reactionair, en ool overcompensatie om de balans of oude status quo te herstellen. Je ziet het met de verheerlijking van het socialisme/communisme, maar ook met de afkeer tegen de islam. De huidige situatie met het neo-liberalisme en de gefaalde integratie van moslims, zijn grote maatschappelijke problemen die niet worden aangepakt, terwijl de gemiddelde Nederlander al 20 jaar ziet dat het niet werkt. En die frustratie wordt alleen maar groter, en kan men ook niet anders dan naar het extreme schuiven. Van de politiek hoef je niks te verwachten. Die hebben laten zien er niet voor de burger te zitten. Of het onwil of onkunde is weet ik niet (moet toch wel onwil zijn, toch niet iedereen kan daar toch zo achterlijk zijn?), maar mensen willen dat er iets aan hun reële angsten wordt gedaan. En als keer op keer blijkt dat de tegenpartij de hand boven het hoofd wordt gehouden... Tja. Uiteindelijk leidt het tot een burgeroorlog of revolutie.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is vooral makkelijker het maar af te schuiven op de islam als geheel. Of op rechts in deze. Het is zoeken naar rede waar er eigenlijk enkel waanzin is. Daarom wordt er gewezen naar degene die nog wel rede hebben, wat altijd 'de ander' is, want dat is makkelijker dan inzien dat elke mening, elke redenatie, elk wereldbeeld tot extremisme kan vervallen, ook die van jou en mij.
Maar extremisme is nu eenmaal altijd een slag apart. In welke vorm dan ook neemt het een 'normaal' iets en maakt dat tot iets extreems. Dat is zo bij moslimgeweld en is ook zo bij deze dader.
Het is een menselijk iets om te zoeken naar patronen, naar herkenning. We willen het kunnen plaatsen.
Maar het is ook menselijk om buiten die kaders te kunnen treden en patronen te kunnen verleggen.
En als we kijken naar wat extremisten van verschillende oorsprongen bind dan zie je daar veel rakere overeenkomsten dan wanneer je de 'normale' versie van de toegepaste ideologie/mening/wereldbeeld bekijkt.
Men kan wel degelijk anders dan naar het extremisme schuiven. Begin eens met stoppen herkenning te zoeken in dat extremisme. Dat is er namelijk amper.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:12 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ja dag. We weten allemaal hoe overheidsinstellingen met cijfers en definities goochelen. Zijn we al vergeten hoe ze in Duitsland de gebeurtenissen rond oud en nieuw hebben aangepakt? Ga er maar vanuit dat die dingen het topje van de ijsberg zijn.
[..]
Dat klinkt logisch. Extremisme is volcens mij altijd reactionair, en ool overcompensatie om de balans of oude status quo te herstellen. Je ziet het met de verheerlijking van het socialisme/communisme, maar ook met de afkeer tegen de islam. De huidige situatie met het neo-liberalisme en de gefaalde integratie van moslims, zijn grote maatschappelijke problemen die niet worden aangepakt, terwijl de gemiddelde Nederlander al 20 jaar ziet dat het niet werkt. En die frustratie wordt alleen maar groter, en kan men ook niet anders dan naar het extreme schuiven. Van de politiek hoef je niks te verwachten. Die hebben laten zien er niet voor de burger te zitten. Of het onwil of onkunde is weet ik niet (moet toch wel onwil zijn, toch niet iedereen kan daar toch zo achterlijk zijn?), maar mensen willen dat er iets aan hun reële angsten wordt gedaan. En als keer op keer blijkt dat de tegenpartij de hand boven het hoofd wordt gehouden... Tja. Uiteindelijk leidt het tot een burgeroorlog of revolutie.
Hoop niet dat ik hier al gelijk heb gekregen:quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In eerste instantie wordt ook naar toenadering gezocht. Maar dit zijn problemen waar beide partijen toenadering moeten zoeken. Als een partij alleen maar neemt en niets geeft, wat dan? Als het goedschiks niet kan, dan maar kwaadschiks. Waar heeft de tolerantie naar intolerantie toe geleid? Wat moet je dan? Als een probleem groot genoeg wordt, groeit de roep naar oplossingen en raakt het geduld op. En hoe ondankbaarder/onwelwillender de tegenpartij lijkt, hoe minder je om zijn welzijn gast geven als het ten koste van je eigen gaat.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Men kan wel degelijk anders dan naar het extremisme schuiven. Begin eens met stoppen herkenning te zoeken in dat extremisme. Dat is er namelijk amper.
Het is geen 'logisch' gevolg, het is een slag apart. Deze dader lijkt veel meer op isis idioten dan op jou en mij. En andersom.
Dat is zo bij jouw redenering, dat is zo bij de 'de islam', dat is zo bij milieu zaken belangrijk vinden en ga zo maar door en door en door.
Willen dat er wat aan reeele angsten wordt gedaan en extremisme zijn niet hetzelfde. Zou jij een willekeurige moslim geweld aan willen doen? Nee toch?
Dat je de ellende wil stoppen, radicalen en in het verlengde daarvan extremisme wil stoppen betekend niet dat je Fatima die je altijd zo vriendelijk helpt bij de kassa kwaad wil doen.
Ook jij ziet best het verschil, alleen zoekt je brein naar patronen, naar kadering.
Je kan het best, in deze kan je ook een verschil maken tussen rechts en deze dader. Pas dat ook eens toe op de 'ander'.
Je hebt het vermogen patronen te verleggen, maak daar gebruik van.
En hier hebben we de gedachtegang van een radicaal. Wat de opmars naar extremisme is.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:40 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
In eerste instantie wordt ook naar toenadering gezocht. Maar dit zijn problemen waar beide partijen toenadering moeten zoeken. Als een partij alleen maar neemt en niets geeft, wat dan? Als het goedschiks niet kan, dan maar kwaadschiks. Waar heeft de tolerantie naar intolerantie toe geleid? Wat moet je dan? Als een probleem groot genoeg wordt, groeit de roep naar oplossingen en raakt het geduld op. En hoe ondankbaarder/onwelwillender de tegenpartij lijkt, hoe minder je om zijn welzijn gast geven als het ten koste van je eigen gaat.
Zou ik een willekeurige moslim geweld aandoen? Nee. Maar ik zou er ook geen traan om laten als de islam uit Nederland verdwijnt, om welke reden dan ook. Ik zie die ideologie als louter destructief en regressief, en hoort niet in een moderne beschaving.
Verlicht ons eens, wat is jouw weg naar een oplossing met een partij die niet meewerkt? Wanneer is voor jou de maat vol en wat doe je dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 13:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En hier hebben we de gedachtegang van een radicaal. Wat de opmars naar extremisme is.
Welke partij werkt niet mee?quote:Op maandag 18 maart 2019 13:58 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Verlicht ons eens, wat is jouw weg naar een oplossing met een partij die niet meewerkt? Wanneer is voor jou de maat vol en wat doe je dan?
Tot nu toe schrijf je veel maar zeg je weinig.
Helaas wel dus.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Hoop niet dat ik hier al gelijk heb gekregen:
NWS / Meerdere Gewonden na Schietpartij Utrecht #2 Opschalen
Eerst het motief maar even afwachten.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Helaas wel dus.
https://www.telegraaf.nl/(...)naar-gokman-tanis-37
Een Erdojugend adept.
twitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:48:46Na Christchurch is het onmogelijk geen vragen te stellen aan mensen als Baudet en Wilders https://t.co/QjCYd4GJOS via @trouw reageer retweet
twitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 09:29:25Goede vraag: ‘Hoelang blijven we omvolkingsideeën nog onder de vrijheid van meningsuiting scharen?’ https://t.co/9nbaHwgIpa via @nrc reageer retweet
twitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 07:58:22We zouden het idioot vinden als alle ‘blanken’ zich moeten verantwoorden voor een extreem-rechtse aanslag. En terecht. Maar bij een islamistische extremist vinden we het heel normaal van moslims te eisen dat ze zich distantiëren. Zullen we daar eens mee ophouden? reageer retweet
Een held in andere mensen als zondebok aanwijzen - totaal ongerelateerde politici die zich letterlijk aan de andere kant van de wereld bevinden.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
Leo Lucassen is best wel een heldtwitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:48:46Na Christchurch is het onmogelijk geen vragen te stellen aan mensen als Baudet en Wilders https://t.co/QjCYd4GJOS via @:trouw reageer retweet
twitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 09:29:25Goede vraag: ‘Hoelang blijven we omvolkingsideeën nog onder de vrijheid van meningsuiting scharen?’ https://t.co/9nbaHwgIpa via @:nrc reageer retweet
twitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 07:58:22We zouden het idioot vinden als alle ‘blanken’ zich moeten verantwoorden voor een extreem-rechtse aanslag. En terecht. Maar bij een islamistische extremist vinden we het heel normaal van moslims te eisen dat ze zich distantiëren. Zullen we daar eens mee ophouden? reageer retweet
Lucassen is net zo'n droeftoeter als Joshua Livestro, als je hun tijdlijn bekijkt op Twitter krijg je een goed beeld hoe obsessief ze dag in dag uit bezig zijn met rechts, en Baudet in het bijzonder. Het verbaast me dan ook totaal niet dat Lucassen een opiniestuk van het Baudet hatende Godwin-kanon Stevo Akkerman retweet.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Een held in andere mensen als zondebok aanwijzen - totaal ongerelateerde politici die zich letterlijk aan de andere kant van de wereld bevinden.
Weer leugens verspreiden over de term omvolking, terwijl hij donders goed weet dat het gaat over cultuur en niet over ras of kleurtje.
En tenslotte nog even doen alsof blank uit een kut kruipen (aangeboren eigenschap die verder weinig zegt over jou als persoon) en de gewelddadige, radicale Islam aanhangen (100% vrije keuze die absoluut iets zegt over wat voor type mens je bent) absoluut hetzelfde is en dat beide je om dezelfde reden van enige verantwoordelijkheid ontslaat.
Ja, Leo Lucassen is werkelijk een held. Voor radicale idioten met een verwrongen wereldbeeld. Leo is een hijgerige demagoog die altijd als eerste klaar staat om de schuldige aan te wijzen, zolang het maar een blank, Westers persoon is.
Deze verwarring, mocht die er al zijn, is niet zo vreemd gezien teksten als dat Europa "dominant blank moet blijven" en dat de schrijver van deze hele omvolkingstheorie (de heer Winkelman) direct ook het Kallergi plan erbij haalde. Het Kallergi plan is een onverholen racistische theorie en heeft niets met cultuur te maken.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Een held in andere mensen als zondebok aanwijzen - totaal ongerelateerde politici die zich letterlijk aan de andere kant van de wereld bevinden.
Weer leugens verspreiden over de term omvolking, terwijl hij donders goed weet dat het gaat over cultuur en niet over ras of kleurtje.
Ja, in beide gevallen is het absurd om dan maar te eisen dat ze zich distantieren van wat een individu doet. In het andere topic per slot van rekening associeer je jezelf met het individu als leidraad. Wat blijkt, individualisme is niets meer dan een schaamlap voor egoisme en onderdrukking.quote:En tenslotte nog even doen alsof blank uit een kut kruipen (aangeboren eigenschap die verder weinig zegt over jou als persoon) en de gewelddadige, radicale Islam aanhangen (100% vrije keuze die absoluut iets zegt over wat voor type mens je bent) absoluut hetzelfde is en dat beide je om dezelfde reden van enige verantwoordelijkheid ontslaat.
Dan lees je hem niet goed, en deze conclusie zegt meer over jouw gecamoufleerde racisme dan over held Lucassen. Dat hij en de bekeerde Livestro bepaalde lieden doet schuimbekken maakt hem sowieso al een held!quote:Ja, Leo Lucassen is werkelijk een held. Voor radicale idioten met een verwrongen wereldbeeld. Leo is een hijgerige demagoog die altijd als eerste klaar staat om de schuldige aan te wijzen, zolang het maar een blank, Westers persoon is.
Over de rug van de slachtoffers in Christchurch bepaalde politici aan de schandpaal nagelen.. dan ben je geen held maar een totaal idioot die rijp is voor opname.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En tenslotte nog even doen alsof blank uit een kut kruipen (aangeboren eigenschap die verder weinig zegt over jou als persoon) en de gewelddadige, radicale Islam aanhangen (100% vrije keuze die absoluut iets zegt over wat voor type mens je bent) absoluut hetzelfde is en dat beide je om dezelfde reden van enige verantwoordelijkheid ontslaat.
Ja, Leo Lucassen is werkelijk een held. Voor radicale idioten met een verwrongen wereldbeeld. Leo is een hijgerige demagoog die altijd als eerste klaar staat om de schuldige aan te wijzen, zolang het maar een blank, Westers persoon is.
Ik kijk net naar DWDD waar terreurdeskundige de Graaf dit oppert als mogelijkheid.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:06 schreef MakkieR het volgende:
Geen idee of dit al ter sprake kwam, maar de aanslag vandaag in Utrecht door een islam extremist, zou dat ook niet een reactie kunnen zijn van wat er is gebeurd in Nieuw Zeeland door een Rechtse extremist die de islam aanviel. Een soort wraakactie?
Mafkezen zijn het allemaal...geweld is nooit de oplossing.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik kijk net naar DWDD waar terreurdeskundige de Graaf dit oppert als mogelijkheid.
Maar laten we op meer informatie wachten de komende week.
Baudet doet niet veel anders:quote:Op maandag 18 maart 2019 16:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Één van de meest gevaarlijke opmerkingen die men kan maken. De horseshoe-theorie weer in vol effect.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
Leo Lucassen is best wel een held[/tweet]twitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 09:29:25Goede vraag: ‘Hoelang blijven we omvolkingsideeën nog onder de vrijheid van meningsuiting scharen?’ https://t.co/9nbaHwgIpa via @:nrc reageer retweet
Wat een ontzettend debiele tweetquote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
Leo Lucassen is best wel een heldtwitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 07:58:22We zouden het idioot vinden als alle ‘blanken’ zich moeten verantwoorden voor een extreem-rechtse aanslag. En terecht. Maar bij een islamistische extremist vinden we het heel normaal van moslims te eisen dat ze zich distantiëren. Zullen we daar eens mee ophouden? reageer retweet
Wat is er debiel aan? Dat gelijk wordt geeist dat moslims collectief afstand moeten nemen, dát is pas debiel.quote:
De vergelijking is bijzonder scheefquote:Op maandag 18 maart 2019 23:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is er debiel aan? Dat gelijk wordt geeist dat moslims collectief afstand moeten nemen, dát is pas debiel.
Omdat de vergelijking simpelweg niet op gaat. Moslims zijn aanhangers van een ideologie, blanken niet per se. Moslims kunnen ook blank zijn.quote:
Men zegt ook niet dat Breivik wat met het christendom van doen heeft ondanks dat het in zijn geschriften staat. Of de graaioorlogen door Bush cs.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat de vergelijking simpelweg niet op gaat. Moslims zijn aanhangers van een ideologie, blanken niet per se. Moslims kunnen ook blank zijn.
Overigens is het roepen dat moslims afstand moeten nemen na aanslagen eigenlijk ook voornamelijk alleen in de hoek te vinden waar die rechts-extremisten zich toch al bevinden. Het ligt sowieso genuanceerder dan dat, want het zijn just vaak moslimorganisaties die het hardste roepen dat aanslagen niets met de islam te maken hebben en dat is natuurlijk kolder. De kritiek is daar voornamelijk op gericht.
Wie zijn 'men'? Breivik zei zo veel in zijn zogenaamde manifesto.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Men zegt ook niet dat Breivik wat met het christendom van doen heeft ondanks dat het in zijn geschriften staat.
Net zoals dat zogenaamde moslim terroristen maar wat raaskallen.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie zijn 'men'? Breivik zei zo veel in zijn zogenaamde manifesto.
Dit klinkt gewoon als de zoveelste stropop.
Daar komt meestal weinig zinnigs uit, maar dat komt voornamelijk omdat hun religie zo onzinnig is. Net als Breivik's vage ideologie.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Net zoals dat zogenaamde moslim terroristen maar wat raaskallen.
Zucht.... Hopeloos dit...quote:Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar komt meestal weinig zinnigs uit, maar dat komt voornamelijk omdat hun religie zo onzinnig is. Net als Breivik's vage ideologie.
Je weet je standpunten in ieder geval goed te onderbouwen... heb je nog wat tweets verder?quote:
Omdat in beide gevallen extreem gegeneraliseerd wordt.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De vergelijking is bijzonder scheef
Maar als je vindt van niet, dan mag je uitleggen waarom dat een goede vergelijking is
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Omdat in beide gevallen extreem gegeneraliseerd wordt.
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat de vergelijking simpelweg niet op gaat. Moslims zijn aanhangers van een ideologie, blanken niet per se. Moslims kunnen ook blank zijn.
Overigens is het roepen dat moslims afstand moeten nemen na aanslagen eigenlijk ook voornamelijk alleen in de hoek te vinden waar die rechts-extremisten zich toch al bevinden. Het ligt sowieso genuanceerder dan dat, want het zijn just vaak moslimorganisaties die het hardste roepen dat aanslagen niets met de islam te maken hebben en dat is natuurlijk kolder. De kritiek is daar voornamelijk op gericht.
1) dader + niet-dader = zelfde ideologiequote:Op maandag 18 maart 2019 23:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Omdat in beide gevallen extreem gegeneraliseerd wordt.
Maar niet allemaal van dezelfde ideologie.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:49 schreef Fir3fly het volgende:
Net zoals jij roept dat de aanslagen van Brevik en deze laatste in Nieuw Zeeland niets te maken hebben met wit-zijn. Volgens de aanslagplegers zelf is dat wel het geval. Niets is te weinig.quote:Overigens is het roepen dat moslims afstand moeten nemen na aanslagen eigenlijk ook voornamelijk alleen in de hoek te vinden waar die rechts-extremisten zich toch al bevinden. Het ligt sowieso genuanceerder dan dat, want het zijn just vaak moslimorganisaties die het hardste roepen dat aanslagen niets met de islam te maken hebben en dat is natuurlijk kolder. De kritiek is daar voornamelijk op gericht.
Dat is extremistisch links dan he. Moslims ten alle tijde ontzien.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:53 schreef hugecooll het volgende:
Wel gewoon serieus raar dat dit als gelijkwaardig wordt gezien.
Moslims zijn niet moslim omdat ze terroristische aanslagen goedkeuren. Je hoeft daarom niet iedere moslim te checken of ze hetzelfde zijn als de moslim die een aanslag heeft gepleegd, net zomin als je iedere witte man hoe te checken of hij ook een aanslag gaat plegen. Je kunt wel zeggen dat witte mannen er in heel veel soorten rondlopen, maar moslims allemaal hetzelfde denken.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
1) dader + niet-dader = zelfde ideologie
2) dader + niet-dader = zelfde huidskleur
1 en 2 kun je alleen vergelijken als zelfde ideologie en zelfde huidskleur soort van gelijkwaardig zijn he. Als Wilders rare shit roept en van jou is bekend dat je PVV stemt, dan is het niet zo vreemd als aan jou wordt gevraagd of jij die mening deelt. Zelfde geldt voor DENK etc etc. Als van jou bekend is dat jij GroenLinks stemt en Wilders roept iets geks, dan is het niet logisch als van jou, op basis van je huidskleur, wordt aangenomen dat jij die mening deelt
Dat zal, er zijn inderdaad nogal wat meningsverschillen. En die worden regelmatig met geweld 'opgelost'. Vraag maar aan de mensen in Irak en Syrië.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:00 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Maar niet allemaal van dezelfde ideologie.
Ten eerste is het blank. Daarnaast, de aanslagpleger en Breivik maken (onder andere) het blank-zijn onderdeel van hun identiteit en ideologie. Het blank-zijn zelf heeft intrinsiek geen waarde.quote:Net zoals jij roept dat de aanslagen van Brevik en deze laatste in Nieuw Zeeland niets te maken hebben met wit-zijn. Volgens de aanslagplegers zelf is dat wel het geval. Niets is te weinig.
Dat eerste is natuurlijk een prachtig voorbeeld van het soort deflectie waar we het over hebben, het is grappig dat je je hypocrisie zo uitgebreid etaleert. Het tweede is simpelweg een stropop.quote:Dat link tussen da aanslagen van Al Qaida en IS hangen samen met de oorlogen in het Midden-Oosten. De plegers van aanslagen worden daartoe aangezet vanuit deze bewegingen.Dat jij dat toeschrijft aan alle moslims, omdat ze de naam moslim delen, is kortzichtig.
bruhquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Moslims zijn niet moslim omdat ze terroristische aanslagen goedkeuren.
Niet om extreem links te verdedigen, maar dit geschetste beeld klopt denk ik niet zo of is op zijn minst ongenuanceerd...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is extremistisch links dan he. Moslims ten alle tijde ontzien.
Het is ook niet zo heel zinnig om te doen alsof moslims een homogene groep zijn en dezelfde ideologie aan hangen. Dat is bij politieke partijen wel in veel sterkere mate het geval.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
bruh
valt toch niet mee te praten zo
Met extremistisch links bedoel in niet per se communistisch.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niet om extreem links te verdedigen, maar dit geschetste beeld klopt denk ik niet zo of is op zijn minst ongenuanceerd...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Islam_in_the_Soviet_Union#Stalin's_rule
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Islam_in_China_(1911–present)
Ze hangen per definitie dezelfde ideologie aan. Daarom heten ze moslims.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is ook niet zo heel zinnig om te doen alsof moslims een homogene groep zijn en dezelfde ideologie aan hangen.
Hier suggereer je dat geweld en moslim zijn intrinsiek verbonden zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal, er zijn inderdaad nogal wat meningsverschillen. En die worden regelmatig met geweld 'opgelost'. Vraag maar aan de mensen in Irak en Syrië.
De aanslagplegers maken moslim zijn ook onderdeel van hun identiteit en ideologie. Dat moslim zijn een culturele grond heeft een wit zijn niet, betekent niet dat de culturele vorm daarom wel misbruikt mag worden voor allerlei generalisaties.quote:[..]
Ten eerste is het blank. Daarnaast, de aanslagpleger en Breivik maken (onder andere) het blank-zijn onderdeel van hun identiteit en ideologie. Het blank-zijn zelf heeft intrinsiek geen waarde.
In oorlogen is er veel geweld. Dat geweld onverkort koppelen aan het geloof is niet zo logisch.quote:Dat eerste is natuurlijk een prachtig voorbeeld van het soort deflectie waar we het over hebben, het is grappig dat je je hypocrisie zo uitgebreid etaleert.
Toch doe jij dat. Je doet alsof een moslim, die een aanslag pleegt en daar zijn geloof aan koppelt, daarmee van iedere moslim een verdachte maakt.quote:Het tweede is simpelweg een stropop.
Dat doe ik niet. Niet zo generaliseren.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hier suggereer je dat geweld en moslim zijn intrinsiek verbonden zijn.
Ik generaliseer dan ook niet. Dat doet die Lucassen in zijn tweet.quote:De aanslagplegers maken moslim zijn ook onderdeel van hun identiteit en ideologie. Dat moslim zijn een culturele grond heeft een wit zijn niet, betekent niet dat de culturele vorm daarom wel misbruikt mag worden voor allerlei generalisatie.
En nog weer twee stropoppen. De bingokaart van drogredenen raakt snel vol zo.quote:In oorlogen is er veel geweld. Dat geweld onverkort koppelen aan het geloof is niet zo logisch.
Toch doe jij dat. Je doet alsof een moslim, die een aanslag pleegt en daar zijn geloof aan koppelt, daarmee van iedere moslim een verdachte maakt.
Dit is onzin.... je generaliseert een hoeveelheid van stromingen en miljoenen individuele denkwijzes tot één eenduidige ideologie.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hangen per definitie dezelfde ideologie aan. Daarom heten ze moslims.
Dat er binnen die ideologie dan weer verschillen zijn maakt niet zoveel uit.
Dat doe ik niet. Je moet even wat beter lezen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is onzin.... je generaliseert een hoeveelheid van stromingen en miljoenen individuele denkwijzes tot één eenduidige ideologie.
1. Dezelfde ideologiequote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deze quote lijkt me hier wel toepasselijk:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Niet zo generaliseren.
[..]
Ik generaliseer dan ook niet. Dat doet die Lucassen in zijn tweet.
[..]
En nog weer twee stropoppen. De bingokaart van drogredenen raakt snel vol zo.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
bruh
valt toch niet mee te praten zo
Reageer dan eens op wat ik zeg in plaats van op wat ik niet zeg.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Deze quote lijkt me wel toepasselijk:
[..]
Dat is nogal duidelijk, dat wordt gedaan door fundamentalisten. Maar dat weet jij ook wel, dus waarom stel je die retorische vraag?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
1. Dezelfde ideologie
2. Verschillen binnen die ideologie.
Onder welke van de 2 valt volgens jou aanslagen plegen?
Jij zegt dat de verschillen binnen de ideologie niet zoveel uitmaken (post #243). In dat geval zou het antwoord 1 zijn. Maar nu kies je toch voor antwoord 2.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nogal duidelijk, dat wordt gedaan door fundamentalisten. Maar dat weet jij ook wel, dus waarom stel je die retorische vraag?
Het is een religie, geen ideologie.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg ik wederom niet. Waarom blijf je dit doen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jij zegt dat de verschillen binnen de ideologie niet zoveel uitmaken.
Een religie is gewoon een bepaalde soort ideologie.quote:
Dat doe ik dan ook niet. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Denk je echt dat ik mijn Turkse buurman op welke manier dan ook verantwoordelijk houd voor aanslagen?quote:Daarom slaat het ook nergens op om mensen op daden van andere moslims af te rekenen.
Hier staat het:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg ik wederom niet. Waarom blijf je dit doen?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het maakt niet genoeg uit om te spreken van een totaal andere ideologie. Je vergeet nu gewoon moedwillig de context.quote:
Wat is dan een totaal andere ideologie in deze context? Is dat een ideologie die het plegen van terroristische aanslagen geen goed idee vindt? Ben je in dat geval een nep-moslim?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het maakt niet genoeg uit om te spreken van een totaal andere ideologie. Je vergeet nu gewoon moedwillig de context.
Nee, nep-moslims bestaan niet*. Tenzij jij wilt gaan bepalen wie moslims zijn en wie niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat is dan een totaal andere ideologie in deze context. Is dat een ideologie die het plegen van terroristische aanslagen geen goed idee vindt? Ben je in dat geval een nep-moslim?
Dat doe jij toch al, door in te vullen wat moslims denken. Moslims zelf hebben daar geen vast omlijnde definitie voor, die alle moslims erkennen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:53 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, nep-moslims bestaan niet*. Tenzij jij wilt gaan bepalen wie moslims zijn en wie niet?
Nee, dat vul ik juist niet in. Van iemand die zich oprecht moslim noemt kan ik niet zeggen dat dat niet zo is. Maar dat is nu precies wel wat jij probeert te doen, door te proberen die scheiding te maken op ideologisch niveau.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat doe jij toch al, door in te vullen wat moslims denken.
Dan is de tweet van Lucassen toch niet zo vreemd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat vul ik juist niet in. Van iemand die zich oprecht moslim noemt kan ik niet zeggen dat dat niet zo is. Maar dat is nu precies wel wat jij probeert te doen, door te proberen die scheiding te maken op ideologisch niveau.
Maar dat is nergens voor nodig, want ik geef willekeurige moslims niet de schuld van aanslagen, net als het feit dat willekeurige blanke mensen niet verantwoordelijk zijn voor deze aanslag. Dat lees je steeds niet, dat is je probleem.
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
Dan terug naar mijn originele post maar weer:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan is de tweet van Lucassen toch niet zo vreemd.
[..]
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoop dat de AIVD ook meeleest.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop dat mensen de heerlijke hypocrisie hiervan inzien en mee lachen.
Die is wel vreemd. Religie is namelijk geen huidskleur. Niemand zal namelijk zwarten vragen zich te distantieren van Boko Haram of de ideologie van een of andere bloeddorstige Afrikaanse warlord. Het is niet zo dat blanken in wezen allemaal de blanke superioriteitsleer aanhangen en een paar van hen gewelddadig zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan is de tweet van Lucassen toch niet zo vreemd.
[..]
EYYY RUSTIG MATTIES IK BEN MAROKKAAN NIE OP MY SCHIETEN HEquote:De man of mannen die in Utrecht vanmorgen begon(nen) te schieten in de tram vlakbij het Utrechtse 24 Oktoberplein riep(en) volgens meerdere getuigen ‘Allahoe Akbar’.
Een passagier die riep een Marokkaan te zijn, zou vervolgens ongemoeid zijn gelaten. Dat is volgens ingewijden een belangrijke reden waarom de politie al snel uitging van een terroristisch motief.
Ze gaan zich niet laten overtuigen want 1) ze willen het niet zien, of 2) ze zijn het er stiekem mee eens maar durven nog niet voor dat racisme uit te komen. Want o wee als ze er op aangesproken worden en ze het woord racist naar hun hoofd krijgen. Dan voelen ze zich het slachtoffer.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
Mocht er nog enige twijfel zijn:
https://decorrespondent.n(...)n/398438854-5fb989ee
https://twitter.com/thierrybaudet/status/877452003458338817
https://twitter.com/thierrybaudet/status/1061682936506834944
https://jalta.nl/politiek(...)kingscomplottheorie/
https://jalta.nl/politiek/hoe-fout-is-het-forum-voor-democratie/
Het zou in dit geval hetzelfde zijn als je christenen aan gaat spreken op de Nashville-verklaring. Niet alleen gereformeerden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Of een gereformeerde naar de Nashville verklaring, er zijn ook talloze gereformeerden die aangeven 'dit is niet wat ik geloof', ondanks dat de Nashville verklaring niet eens oproept tot het afmaken van homo's.
Alsof het hele immigratie-gedoe alleen maar gaat over het binnenhalen van mensen die de islam aanhangen. Nee, die mensen worden net zo goed verketterd om hun afkomst. Baudet rept over cultuur, Wilders noemt specifiek een nationaliteit (Marokkanen), en op FoK! hier is de Syrische tandarts een running-gag. Doen alsof het alleen maar over het wel/niet toelaten van moslims gaat is echt wegkijken van de realiteit.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die is wel vreemd. Religie is namelijk geen huidskleur. Niemand zal namelijk zwarten vragen zich te distantieren van Boko Haram of de ideologie van een of andere bloeddorstige Afrikaanse warlord. Het is niet zo dat blanken in wezen allemaal de blanke superioriteitsleer aanhangen en een paar van hen gewelddadig zijn.
Aangesproken? Zeker. Op één hoop gegooid worden door de acties van een stel andere moslims die er voor kozen om naar de wapens te grijpen? Nah.quote:Als je ervoor kiest om deel uit te maken van een ideologie/religie dan mag je daar op aangesproken worden. Mensen aanspreken op hun huidskleur doen we al een tijdje niet meer. Op zich vind ik dat je een zelfverklaard katholiek best mag vragen naar een encycliek of zo, waar sta jij in deze? Of een gereformeerde naar de Nashville verklaring, er zijn ook talloze gereformeerden die aangeven 'dit is niet wat ik geloof', ondanks dat de Nashville verklaring niet eens oproept tot het afmaken van homo's.
De nieuwe definitie van racisme richt zich dan ook niet zozeer meer op de inmiddels compleet achterhaalde rassenleer uit de 19e eeuw, maar wordt voornamelijk uitgelegd als discriminatie op basis van etniciteit.quote:We moeten gewoon eens ophouden met de islam zich helpen te verschuilen tegen kritiek achter het anti-racisme. Dat is gewoon vals. Je ziet het ook in Nieuw-Zeeland, ik las gisteren nog een ouder stuk over het toenemend racisme in NZ dat zich richtte op de islam daar. Dat kan op zich, racisme kan zich verschuilen onder anti-islam ideeen. Maar dan wordt als bewijs van dat racisme aangehaald dat vooral de blanke bekeerlingen tot de islam worden verketterd. Dat slaat natuurlijk nergens op, dat duidt er juist op dat racisme niet het motief is.
Over gelijk krijgen gesproken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Goed verhaal man.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:40 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Over gelijk krijgen gesproken.
Als rechts hier als gevaarlijk wordt beschouwd, hoe erg moeten zij dan wel niet tegen links aankijken? Immers, links heeft hier al voor (politieke) moorden gezorgd, rechts niet. Links laat geen demonstratie doorgang vinden, rechts wel.
Omdat ze het niet gemunt hebben op witte mannen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die is wel vreemd. Religie is namelijk geen huidskleur. Niemand zal namelijk zwarten vragen zich te distantieren van Boko Haram of de ideologie van een of andere bloeddorstige Afrikaanse warlord. Het is niet zo dat blanken in wezen allemaal de blanke superioriteitsleer aanhangen en een paar van hen gewelddadig zijn.
Er zijn ook vele moslims die expliciet afstand nemen van de moslimextremisten. Maar hoe vaak ze dat ook doen, het wordt blijkbaar niet opgemerkt.quote:Als je ervoor kiest om deel uit te maken van een ideologie/religie dan mag je daar op aangesproken worden. Mensen aanspreken op hun huidskleur doen we al een tijdje niet meer. Op zich vind ik dat je een zelfverklaard katholiek best mag vragen naar een encycliek of zo, waar sta jij in deze? Of een gereformeerde naar de Nashville verklaring, er zijn ook talloze gereformeerden die aangeven 'dit is niet wat ik geloof', ondanks dat de Nashville verklaring niet eens oproept tot het afmaken van homo's.
Deze bekeerlingen worden blijkbaar gezien als afvalligen (blank en moslim kan blijkbaar niet samengaan, zoals dat wel kan bij andere religies).quote:We moeten gewoon eens ophouden met de islam zich helpen te verschuilen tegen kritiek achter het anti-racisme. Dat is gewoon vals. Je ziet het ook in Nieuw-Zeeland, ik las gisteren nog een ouder stuk over het toenemend racisme in NZ dat zich richtte op de islam daar. Dat kan op zich, racisme kan zich verschuilen onder anti-islam ideeen. Maar dan wordt als bewijs van dat racisme aangehaald dat vooral de blanke bekeerlingen tot de islam worden verketterd. Dat slaat natuurlijk nergens op, dat duidt er juist op dat racisme niet het motief is.
Hij trekt die vergelijking tussen een aangeboren kenmerk en een eigen keuze, dat zijn twee totaal verschillende dingen. Reppen over cultuur is wat anders dan verketteren, en een nationaliteit is wat anders dan afkomst. Nou weet ik wel dat het begrip Marokkaan zoals door Wilders toen gebruikt niet strikt om de nationaliteit ging, maar het probleem is nou juist dat het niet alleen om afkomst kan gaan, want die gaat samen met heden en toekomst. Ging het alleen maar over Marokkaanse, Turkse, Syrische of Afrikaanse afkomst, dan ging het nergens meer over want dat maakt nauwelijks iemand wat uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Alsof het hele immigratie-gedoe alleen maar gaat over het binnenhalen van mensen die de islam aanhangen. Nee, die mensen worden net zo goed verketterd om hun afkomst. Baudet rept over cultuur, Wilders noemt specifiek een nationaliteit (Marokkanen), en op FoK! hier is de Syrische tandarts een running-gag. Doen alsof het alleen maar over het wel/niet toelaten van moslims gaat is echt wegkijken van de realiteit.
Zoals ik al eerder aangaf en volgens mij was je het daar mee eens mag je je best verantwoordelijk voelen voor een groter geheel waar je deel van uitmaakt dan strikt je eigen individuele verantwoordelijkheid voor je strikt individuele daden en keuzes. Je kunt je best schamen voor iets waar je alleen maar deel van uitmaakt, en je dan bijvoorbeeld daarvan distantieren.quote:Aangesproken? Zeker. Op één hoop gegooid worden door de acties van een stel andere moslims die er voor kozen om naar de wapens te grijpen? Nah.
Een nieuwe definitie? We hebben al een nieuwe definitie van populisme, een nieuwe definitie van Europa, een nieuwe definitie van vluchteling, een nieuwe definitie van economie, een nieuwe definitie van kapitalisme, een nieuwe definitie van partijdemocratie, een nieuwe definitie van rechtsstaat, een nieuwe definitie van wit, een nieuwe definitie van blank, een nieuwe definitie van neger, een nieuwe definitie van gelijkheid, een nieuwe definitie van belediging, een nieuwe definitie van groei, een nieuwe definitie van spoedig mogelijk, een nieuwe definitie van antisemitisme, een nieuwe definitie van werkloosheid en een nieuwe definitie van vrijhandel.quote:De nieuwe definitie van racisme richt zich dan ook niet zozeer meer op de inmiddels compleet achterhaalde rassenleer uit de 19e eeuw, maar wordt voornamelijk uitgelegd als discriminatie op basis van etniciteit.
Schei toch uit. Er zijn met ISIS en Hebdo talloze demonstraties geweest. Voor de mensen die moslims wantrouwen is het echter nooit genoeg, want "ze waren er niet allemaal", of "maar op Twitter heb ik iemand gezien die...", of "ja, maar het is de islam", of "nou ik zag maar weinig hoofddoekjes hoor (alsof je godverdomme aan iedere moslim ziet dat het een moslim is), et cetera. Natuurlijk zul je nooit alle moslims op de been zien. Mensen laten zich sowieso maar verdomd weinig zien tenzij ze daadwerkelijk worden bedreigd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem met gevraagd worden zich te distantieren is dat ze zich niet helemaal willen distantieren. Ik denk dat veel moslims er qua loyaliteit toch een beetje tussenin zitten, ja ze horen wel bij de vrije wereld, maar je geloofsgenoten die in naam van dat geloof handelen is toch ook weer moeilijk.
De moslims staan in de wereld en als minderheidsgroep in Het Westen onder druk. Dat maakt het moeilijker om je te distantieren. Net zoals zwarte vrouwen in de VS moeite hadden met de roep van witte feministen om voor vrouwenrechten op te komen, omdat er tevens behoefte was om solidair te zijn met de zwarte bevolking. Daarin speelt het slavernij verleden een rol. En zo spelen de oorlogen in het midden-oosten ook een rol. Wij maken ons veel drukker over de aanslagen hier, dan over de oorlogen daar. Moslims hebben er waarschijnlijk een andere kijk op.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem met gevraagd worden zich te distantieren is dat ze zich niet helemaal willen distantieren. Ik denk dat veel moslims er qua loyaliteit toch een beetje tussenin zitten, ja ze horen wel bij de vrije wereld, maar je geloofsgenoten die in naam van dat geloof handelen is toch ook weer moeilijk. Het gaat er niet om dat ze het steunen, maar ze keuren het wel op een andere manier af. Dat ligt natuurlijk wat gevoelig, we doen allemaal liever alsof je extremisten hebt en brave burgers zoals wij allemaal die toevallig moslim zijn, maar het ligt wat gecompliceerder. Die boodschap komt niet iedereen even goed uit, en daarom moet er een taboe komen op het verzoek om je te distantieren, wat in wezen niet meer dan een vraag is naar waar je nou eigenlijk staat.
Is dat zo ?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:58 schreef BoneThugss het volgende:
Als ik morgen op de Dam roep dat Allah een pedo was, word ik op mijn bek getimmerd en bedreigd.
Zolang veel extreemrechtse figuren white nationalists males zijn, is extreemrechts gekoppeld aan gender en aan ras.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Extreem rechts. Is dat nog aan ras gekoppeld dan? Ik zie een radicale moslim in mijn ogen ook als behoorlijk extreem rechts. Daar is in mijn ogen weinig links-progressief aan.
Dus je maakt onderscheid op ras en uiterlijk? Dan ben je dus een racist.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zolang veel extreemrechtse figuren white nationalists males zijn, is extreemrechts gekoppeld aan gender en aan ras.
Opgefokte radicale moslims en opgefokte white nationalists hebben veel gemeenschappelijk.
Christchurch en misschien Utrecht 18 mrt laten dat zien.
Ik heb het idee dat men bij analyses van bepaalde moslimterroristen het etnische aspect weglaat.
De analyses gaan uit van religieus-politieke motieven, maar soms te weinig van etnische haat.
En daar zit de gemeenschappelijkheid met extreemrechtse terroristen.
Gut...... je denkt een slim argument te hebben gevonden .quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dus je maakt onderscheid op ras en uiterlijk? Dan ben je dus een racist.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo ?
Heb je het al gedaan ?
En ... ?
Eerder een constatering. Eentje die je niet kan weerleggen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 20:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gut...... je denkt een slim argument te hebben gevonden .
Denk nog eens na...
Als je je ergens mee affilieert dan kun je vragen krijgen waarmee precies en in welke mate. Als jij zegt dat je van de islam bent dan verklaar je daarmee dat je bij dezelfde club hoort als al die andere islamieten. Gezien het feit dat de meerderheid daarvan homo's, afvalligen en tekenaars van de profeet dood wil hebben roep je de vraag op of je dat ook vindt. Als ik gewoon rondloop met de huidskleur waarmee ik geboren ben dan affilieer ik mij nergens mee.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Omdat ze het niet gemunt hebben op witte mannen.
Lucassen gebruikt het begrip 'blank' (inclusief aanhalingstekens). Dat is niet simpelweg een huidskleur, niet volgens de aanslagplegers. Die hebben daar een ideologie bij, en schrijven daar hele manifesten over. Dat men niet meer spreekt over ras, maar over cultuur, is voor deze club een alternatieve manier om dezelfde toer op te gaan. Je bent, volgens de ideologie van alt-right, nu als witte man ook verdacht gemaakt (want hoe denk jij daarover), net zoals iedere moslim verdacht gemaakt is door de moslimfundamentalisten.
Ik wil best onderscheid maken tussen Soennieten en Shi'ieten wanneer dat relevant is, en ook katholieken en protestanten op een hoop gooien waar het om gedeelde christelijke waarden gaat.quote:Er zijn ook vele moslims die expliciet afstand nemen van de moslimextremisten. Maar hoe vaak ze dat ook doen, het wordt blijkbaar niet opgemerkt.
Het feit dat jij christenen opsplitst in denominaties is al veelzeggend. Waarom niet van een protestant eisen dat hij afstand neemt van wat de paus heeft gezegd? Dan gooi je tenminste consequent ook alle christenen op 1 hoop. Of waarom niet iedere aanhanger van een religie verantwoordelijk stellen voor alle vormen van religieus fundamentalisme. Of ieder lid van een politieke partij verantwoordelijk stellen voor alle vormen van politiek fundamentalisme.
Als jij de islam als gevaar beschouwd dan ben je natuurlijk niet blij met groei door bekeerlingen maar kun je nog steeds gewoon tolerant en begripvol zijn tegenover mensen die dat vanuit hun familie en cultuur hebben meegekregen. Met racisme heeft het in ieder geval niks te maken.quote:Deze bekeerlingen worden blijkbaar gezien als afvalligen (blank en moslim kan blijkbaar niet samengaan, zoals dat wel kan bij andere religies).
Omdat je liever de ernst van de situatie niet onder ogen ziet om optimistisch te kunnen blijven.quote:Ik help de islam niet om zich te verschuilen tegen kritiek. Waarom zou ik?
Ik ben geen moslim, uberhaupt niet religieus, ik ben wit, en zover als ik terug kan gaan, woonde mijn voorouders in Zuid-Holland.
Maar bij de achterlijksten onder de achterlijksten en meest gewelddagen is het islam, islam en nog eens islam wat de klok slaat.quote:Dat machtsbeluste gedram bestaat in alle landen, en hun ideologie kan allerlei vormen aannemen. Hindoefundamentalisme, islamfundamentalisme, boeddhistisch fundamentalisme. Is het niet vreemd dat juist de top van ieder land neigt naar een vorm van fundamentalisme? Gaat dat wel over religie, of is het een elite ideologie? Religies veranderen altijd radicaal van gedaante als ze eenmaal staatsgodsdienst zijn geworden. Maar nationalisme kan ook, of marktfundamentalisme, of cultuurfundamentalisme. Islamfundamentalisme is ook van dat soort, en al even dwaas en destructief.
Alleen is over de islam het grote probleem.quote:Er is dus geen sprake van een verdediging van islamfundamentalisme, of van de islam i.h.a. Er is alleen de vrees dat fundamentalisten van allerlei soort de samenleving weer eens naar de kloten gaan helpen, door elkaar op te hitsen en te lijf te gaan. Of iedereen even partij wil kiezen, want we zijn weer genoodzaakt het kwaad uit te roeien, waarbij iedere fundamentalist wijst naar de fundamentalisten in het andere kamp. Je moet wel, zeggen ze dan, want de groep bestaat bij het uitleven van wij-zij tegenstellingen, en het verheerlijken van jezelf. Ja, die islamfundamentalisten zijn net zo gek.
Gingen er ook niet moslims naar IS dan? Laten we nou niet doen alsof er geen specifiek islam probleem is.quote:En dan de oorlogen, daar leuteren we gemakshalve maar over heen. Als je mensen wilt overtuigen, dat de strijd aangaan van levensbehoud is, dan is een oorlog beginnen of opstoken de manier om dat te doen. Syriëgangers gingen niet naar Syrië omdat ze moslim waren, want dan is het logischer dat je op bedevaart naar Mekka gaat.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik hoor namelijk niet bij de witte mensen laat staan blanke mensen. Ik ben het maar ik heb mij nooit bij de groep gevoegd, ik erken het ook niet als groep.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De moslims staan in de wereld en als minderheidsgroep in Het Westen onder druk. Dat maakt het moeilijker om je te distantieren. Net zoals zwarte vrouwen in de VS moeite hadden met de roep van witte feministen om voor vrouwenrechten op te komen, omdat er tevens behoefte was om solidair te zijn met de zwarte bevolking. Daarin speelt het slavernij verleden een rol. En zo spelen de oorlogen in het midden-oosten ook een rol. Wij maken ons veel drukker over de aanslagen hier, dan over de oorlogen daar. Moslims hebben er waarschijnlijk een andere kijk op.
Neem dit topic. Het gaat over een aanslag op onschuldige mensen, gepleegd door een witte man met het idee dat we in oorlog zijn. Dus gaat het in dit topic vooral over moslims, die afstand moeten nemen van aanslagen. Wat? Je bedoelt toch dat wij, witte mensen, afstand zouden moeten nemen van deze aanslag.
Helemaal niets. Maar als hij moslim bent heb je wel met de islam te maken, want dat is je keuze. Als ik Feyenoordsupporter wordt dan is dat wel een keuze, en als ik dan bij de fanatieke aanhang ga behoren dan is de vraag of ik rondom de harde kern zit en of ik mij wel voldoende distantieer van de hooligans ook een terechte. Daar zie je ook vergelijkbare processen, dat hooliganisme kan bestaan omdat ze geen paria's worden, niet door iedereen met de nek aangekeken worden. Er is een bepaalde mate van acceptatie, begrip zelfs, de neiging om ze een beetje te verdedigen en dat is een basis waarop het extremisme steunt.quote:Maar nee, daar is geen sprake van. Als het onze beurt is, dan blijkt dat wij niets gemeen hebben met de aanslagpleger, want het enige verband is huidskleur en dat is iets totaal anders. De aanslagpleger heeft de aanslag dan wel gepleegd om jou te redden van de oprukkende islam. Hij heeft dan wel een heel manuscript geschreven waarin hij zijn (vermeende) medestanders prijst, en jou oproept je daarbij aan te sluiten. Maar wat heb jij daarmee te maken?
Ojee, we moeten geen lastige vragen stellen anders blazen ze zich op in een menigte of beginnen ze met messen om zich heen te hakken?quote:Een aantal mensen staan hier zo eenzijdig in, dat een moslim wel gek moet zijn om hun waan ideeen te bevestigen. Want voor een moslim is het niet voldoende om afstand te nemen van een aanslag. Hij moet op staande voet atheist worden. Zolang hij dat niet doet, bestaat de mogelijk dat hij op een dag zijn eigen religie echt begrijpt, en hop, daar is weer een aanslag (volgens de een of andere poster hier op FOK!). Je kunt ook teveel willen, en dan krijg je niet de geruststelling die je zoekt, maar dan bevestigd eerder alles en iedereen dat je gelijk hebt (ze zien het gevaar niet).
De islam produceert niets dan autoritaire regimes, is het niet om een giftige theocratie te stichten die oliegeld laat pompen in de radicalisering van de Europese moslims, dan is het er wel eentje die zonder dictatuur de islam niet in de hand kan houden.quote:Autoritaire regimes zijn wereldwijd wel een probleem. Morgen mag je gaan stemmen, en dan is het verstandig de andere kant op te sturen, een kleine stap in de goede richting.
Dit topic gaat over:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Neem dit topic. Het gaat over een aanslag op onschuldige mensen, gepleegd door een witte man met het idee dat we in oorlog zijn. Dus gaat het in dit topic vooral over moslims, die afstand moeten nemen van aanslagen. Wat? Je bedoelt toch dat wij, witte mensen, afstand zouden moeten nemen van deze aanslag.
Met deze zgn grap/leugen probeer je een serieus standpunt in te brengen ?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dit topic gaat over:
Aanslag Nieuw-Zeeland past in beeld groeiende dreiging extreemrechts?
Waarna in dit topic een aantal mensen iedereen en zijn moeder uitmaakt voor extreemrechts.
Het is geen grap en het is geen leugen, die loopgravenpolitiek is misselijkmakend.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met deze zgn grap/leugen probeer je een serieus standpunt in te brengen ?
Ik zie geen mensen in dit topic die zijn moeder extreemrechts noemt of "iedereen" zo indeelt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:54 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het is geen grap en het is geen leugen, die loopgravenpolitiek is misselijkmakend.
Het is ook de enige reden dat dit topic bestaat.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:54 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het is geen grap en het is geen leugen, die loopgravenpolitiek is misselijkmakend.
https://www.hln.be/regio/(...)onderschat~a26c3fe2/quote:De sp.a’er wijst erop dat er sinds de aanslag veel haatberichten en oproepen tot geweld verschijnen op de sociale media. Ook daartegen moet volgens hem worden opgetreden door de parketten. “Dat doen wij ook lokaal maar de haatberichten die verschijnen worden algemeen veel te weinig opgevolgd. Zo zie je nu zelfs boodschappen verschijnen op sociale media om moskeeën in brand te steken. Dan vraag je je af wat er nog nodig is om extra toezicht te houden. Ik vraag ook dat er wordt opgetreden tegen die oproepen op sociale media. De nieuwe terrorismewetgeving biedt daar mogelijkheden toe.”
Je moffelt daarmee het motief van de aanslagpleger weg. In dat motief is er wel sprake van een link, en die wordt cultureel geduid. Het gaat daarin niet over je gedeelde huidskleur, maar over je gedeelde culturele identiteit. Dat is blijkbaar genoeg voor een aanslag, en leuteren over 'het is geen racisme (huidskleur niet relevant), en als je denkt van wel, dan ben jezelf een racist (huidskleur wel relevant)' is een stropop.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je je ergens mee affilieert dan kun je vragen krijgen waarmee precies en in welke mate. Als jij zegt dat je van de islam bent dan verklaar je daarmee dat je bij dezelfde club hoort als al die andere islamieten. Gezien het feit dat de meerderheid daarvan homo's, afvalligen en tekenaars van de profeet dood wil hebben roep je de vraag op of je dat ook vindt. Als ik gewoon rondloop met de huidskleur waarmee ik geboren ben dan affilieer ik mij nergens mee.
Sinds ik begrepen heb, dat er helemaal geen mensen bestaan met blauw bloed, zeggen die kleur aanduidingen mij niet meer zoveel.quote:Die huidskleur is overigens blank. Niet wit, dank je.
Dat probleem is niet specifiek voor de islam. Alle religies en overtuigingen hebben die neiging. Wie wil nu een leraar hebben, die aan je kinderen gaat uitleggen, dat jouw geloof onzin is? Stel je woont in Nazi Duitsland. Op school worden je eigen kinderen Nazi overtuigingen onderwezen. Het kan dan wel openbaar onderwijs zijn, maar daar ben je niet blij mee. Als het gaat om geloofsovertuigingen, moet je elkaar niet onnodig willen dwingen. Mensen moeten er zelf tot andere gedachte komen, en jennen zonder argument is de botte bijl.quote:[..]
Ik wil best onderscheid maken tussen Soennieten en Shi'ieten wanneer dat relevant is, en ook katholieken en protestanten op een hoop gooien waar het om gedeelde christelijke waarden gaat.
Maar ik heb de afgelopen geen moslim gehoord dat we hier vrijheid van godsdienst hebben en er dus een pop van Mohadmmed op straat mag staan, dat er tegen moskeeen gedemonstreerd mag worden en dat moslimleerlingen op een openbare school niet de leraar te vertellen hebben wat die over die profeet mag zeggen. Want dát extremisme wordt breed gedragen door moslims.
Cultuurfundamentalisme is net zoiets als rascisme. Oh, die anderen zijn zo anders dan wij, het lijkt wel een heel andere soort ras cultuur. Pffff. Het zou niet moeten gaan over racisme of cultuur, maar over bestuursvormen. Want verschillen daarover kunnen frontaal botsen. Die zijn wel historisch verbonden met de cultuur, maar dat is niet de reden waarom we ze wenselijk vinden of niet.quote:[..]
Als jij de islam als gevaar beschouwd dan ben je natuurlijk niet blij met groei door bekeerlingen maar kun je nog steeds gewoon tolerant en begripvol zijn tegenover mensen die dat vanuit hun familie en cultuur hebben meegekregen. Met racisme heeft het in ieder geval niks te maken.
De oorlogen kun je niet buiten beschouwing laten. Je kunt wel overal waar oorlog zou moeten staan islam schrijven. En als je dat doet, dan ligt dat geloof ten grondslag aan al het geweld.quote:[..]
Omdat je liever de ernst van de situatie niet onder ogen ziet om optimistisch te kunnen blijven.
[..]
Maar bij de achterlijksten onder de achterlijksten en meest gewelddagen is het islam, islam en nog eens islam wat de klok slaat.
[..]
Alleen is over de islam het grote probleem.
[..]
Gingen er ook niet moslims naar IS dan? Laten we nou niet doen alsof er geen specifiek islam probleem is.
Dit is absolute keuzevrijheid geleuter. Hoeveel mensen kozen voor WOII ervoor om het christendom te verlaten. Heel weinig. Als je dat zomaar van anderen verwacht, dan ga je ze dwingen.quote:Natuurlijk is niet elke moslim extremist, maar het is onzin om te doen alsof de meerderheid van de moslims qua extremisme vergelijkbaar is me de meerderheid van wat voor grote religie of ideologische stroming dan ook. Dat is gewoon gelul, dan heb je in Nederland relatief veel niet zo serieuze moslims en gematigde moslims, maar die gematigde moslims zijn ook weer gematigd in islamtische zin, maar in vergelijking met andere gelovigen flink ongematigd.
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik hoor namelijk niet bij de witte mensen laat staan blanke mensen. Ik ben het maar ik heb mij nooit bij de groep gevoegd, ik erken het ook niet als groep.
[..]
Helemaal niets. Maar als hij moslim bent heb je wel met de islam te maken, want dat is je keuze. Als ik Feyenoordsupporter wordt dan is dat wel een keuze, en als ik dan bij de fanatieke aanhang ga behoren dan is de vraag of ik rondom de harde kern zit en of ik mij wel voldoende distantieer van de hooligans ook een terechte. Daar zie je ook vergelijkbare processen, dat hooliganisme kan bestaan omdat ze geen paria's worden, niet door iedereen met de nek aangekeken worden. Er is een bepaalde mate van acceptatie, begrip zelfs, de neiging om ze een beetje te verdedigen en dat is een basis waarop het extremisme steunt.
Dus je ziet wel een weg, en je bent het zelfs met mij eens. Het zijn de autoritaire regimes die de dogmatische wettische hardvochtige islam in stand houden. Wie steunen deze regimes?quote:[..]
Ojee, we moeten geen lastige vragen stellen anders blazen ze zich op in een menigte of beginnen ze met messen om zich heen te hakken?
Ik geloof daar niet in, ik geloof wel dat er een Nederlandse islam kan komen die wel voorbij de middeleeuwen is en die de vrijheid van godsdienst die het zelf geniet ook respecteert, ipv hem te misbruiken voor zijn heerszucht. Maar dan zal de instroom van de middeleeuwse islam, zowel in personen als in geld, wel moeten stoppen. Dan nog zal het meerdere decennia kosten op de Nederlandse islam te verheffen tot 17e eeuws Nederlands niveau, dat zou al heel wat zijn.
[..]
De islam produceert niets dan autoritaire regimes, is het niet om een giftige theocratie te stichten die oliegeld laat pompen in de radicalisering van de Europese moslims, dan is het er wel eentje die zonder dictatuur de islam niet in de hand kan houden.
Ik word al jarenlang doodmoe van die loopgravenpolitiek.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
Jij zit echt te diep in een linkse filterbubbel.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 23:38 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/TomWGvdMeer/status/1108134738630508547
Tot zover de zogenaamd linkse media. Maken extreem rechts bewust groot. Dit is absoluut niet per ongeluk, ze weten dit al veel langer.
Maffiamaatje Jinek met haar "150k is een middeninkomen" voorop.
Mee eens...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 23:11 schreef Tanatos het volgende:
Kortom doen alsof we onder groot gevaar van extreemrechts leven is paniekvoetbal en zal eerder averechts werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |