Dat is nogal duidelijk, dat wordt gedaan door fundamentalisten. Maar dat weet jij ook wel, dus waarom stel je die retorische vraag?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
1. Dezelfde ideologie
2. Verschillen binnen die ideologie.
Onder welke van de 2 valt volgens jou aanslagen plegen?
Jij zegt dat de verschillen binnen de ideologie niet zoveel uitmaken (post #243). In dat geval zou het antwoord 1 zijn. Maar nu kies je toch voor antwoord 2.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nogal duidelijk, dat wordt gedaan door fundamentalisten. Maar dat weet jij ook wel, dus waarom stel je die retorische vraag?
Het is een religie, geen ideologie.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hangen per definitie dezelfde ideologie aan. Daarom heten ze moslims.
Dat er binnen die ideologie dan weer verschillen zijn maakt niet zoveel uit.
Dat zeg ik wederom niet. Waarom blijf je dit doen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jij zegt dat de verschillen binnen de ideologie niet zoveel uitmaken.
Een religie is gewoon een bepaalde soort ideologie.quote:
Dat doe ik dan ook niet. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Denk je echt dat ik mijn Turkse buurman op welke manier dan ook verantwoordelijk houd voor aanslagen?quote:Daarom slaat het ook nergens op om mensen op daden van andere moslims af te rekenen.
Hier staat het:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg ik wederom niet. Waarom blijf je dit doen?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hangen per definitie dezelfde ideologie aan. Daarom heten ze moslims.
Dat er binnen die ideologie dan weer verschillen zijn maakt niet zoveel uit.
Het maakt niet genoeg uit om te spreken van een totaal andere ideologie. Je vergeet nu gewoon moedwillig de context.quote:
Wat is dan een totaal andere ideologie in deze context? Is dat een ideologie die het plegen van terroristische aanslagen geen goed idee vindt? Ben je in dat geval een nep-moslim?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het maakt niet genoeg uit om te spreken van een totaal andere ideologie. Je vergeet nu gewoon moedwillig de context.
Nee, nep-moslims bestaan niet*. Tenzij jij wilt gaan bepalen wie moslims zijn en wie niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat is dan een totaal andere ideologie in deze context. Is dat een ideologie die het plegen van terroristische aanslagen geen goed idee vindt? Ben je in dat geval een nep-moslim?
Dat doe jij toch al, door in te vullen wat moslims denken. Moslims zelf hebben daar geen vast omlijnde definitie voor, die alle moslims erkennen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:53 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, nep-moslims bestaan niet*. Tenzij jij wilt gaan bepalen wie moslims zijn en wie niet?
Nee, dat vul ik juist niet in. Van iemand die zich oprecht moslim noemt kan ik niet zeggen dat dat niet zo is. Maar dat is nu precies wel wat jij probeert te doen, door te proberen die scheiding te maken op ideologisch niveau.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat doe jij toch al, door in te vullen wat moslims denken.
Dan is de tweet van Lucassen toch niet zo vreemd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat vul ik juist niet in. Van iemand die zich oprecht moslim noemt kan ik niet zeggen dat dat niet zo is. Maar dat is nu precies wel wat jij probeert te doen, door te proberen die scheiding te maken op ideologisch niveau.
Maar dat is nergens voor nodig, want ik geef willekeurige moslims niet de schuld van aanslagen, net als het feit dat willekeurige blanke mensen niet verantwoordelijk zijn voor deze aanslag. Dat lees je steeds niet, dat is je probleem.
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
twitter:Leolucassen twitterde op maandag 18-03-2019 om 07:58:22We zouden het idioot vinden als alle ‘blanken’ zich moeten verantwoorden voor een extreem-rechtse aanslag. En terecht. Maar bij een islamistische extremist vinden we het heel normaal van moslims te eisen dat ze zich distantiëren. Zullen we daar eens mee ophouden? reageer retweet
Dan terug naar mijn originele post maar weer:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan is de tweet van Lucassen toch niet zo vreemd.
[..]
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat de vergelijking simpelweg niet op gaat. Moslims zijn aanhangers van een ideologie, blanken niet per se. Moslims kunnen ook blank zijn.
Overigens is het roepen dat moslims afstand moeten nemen na aanslagen eigenlijk ook voornamelijk alleen in de hoek te vinden waar die rechts-extremisten zich toch al bevinden. Het ligt sowieso genuanceerder dan dat, want het zijn just vaak moslimorganisaties die het hardste roepen dat aanslagen niets met de islam te maken hebben en dat is natuurlijk kolder. De kritiek is daar voornamelijk op gericht.
Ik hoop dat de AIVD ook meeleest.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop dat mensen de heerlijke hypocrisie hiervan inzien en mee lachen.
Die is wel vreemd. Religie is namelijk geen huidskleur. Niemand zal namelijk zwarten vragen zich te distantieren van Boko Haram of de ideologie van een of andere bloeddorstige Afrikaanse warlord. Het is niet zo dat blanken in wezen allemaal de blanke superioriteitsleer aanhangen en een paar van hen gewelddadig zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan is de tweet van Lucassen toch niet zo vreemd.
[..]
EYYY RUSTIG MATTIES IK BEN MAROKKAAN NIE OP MY SCHIETEN HEquote:De man of mannen die in Utrecht vanmorgen begon(nen) te schieten in de tram vlakbij het Utrechtse 24 Oktoberplein riep(en) volgens meerdere getuigen ‘Allahoe Akbar’.
Een passagier die riep een Marokkaan te zijn, zou vervolgens ongemoeid zijn gelaten. Dat is volgens ingewijden een belangrijke reden waarom de politie al snel uitging van een terroristisch motief.
Ze gaan zich niet laten overtuigen want 1) ze willen het niet zien, of 2) ze zijn het er stiekem mee eens maar durven nog niet voor dat racisme uit te komen. Want o wee als ze er op aangesproken worden en ze het woord racist naar hun hoofd krijgen. Dan voelen ze zich het slachtoffer.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
Mocht er nog enige twijfel zijn:
https://decorrespondent.n(...)n/398438854-5fb989ee
https://twitter.com/thierrybaudet/status/877452003458338817
https://twitter.com/thierrybaudet/status/1061682936506834944
https://jalta.nl/politiek(...)kingscomplottheorie/
https://jalta.nl/politiek/hoe-fout-is-het-forum-voor-democratie/
Het zou in dit geval hetzelfde zijn als je christenen aan gaat spreken op de Nashville-verklaring. Niet alleen gereformeerden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Of een gereformeerde naar de Nashville verklaring, er zijn ook talloze gereformeerden die aangeven 'dit is niet wat ik geloof', ondanks dat de Nashville verklaring niet eens oproept tot het afmaken van homo's.
Alsof het hele immigratie-gedoe alleen maar gaat over het binnenhalen van mensen die de islam aanhangen. Nee, die mensen worden net zo goed verketterd om hun afkomst. Baudet rept over cultuur, Wilders noemt specifiek een nationaliteit (Marokkanen), en op FoK! hier is de Syrische tandarts een running-gag. Doen alsof het alleen maar over het wel/niet toelaten van moslims gaat is echt wegkijken van de realiteit.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die is wel vreemd. Religie is namelijk geen huidskleur. Niemand zal namelijk zwarten vragen zich te distantieren van Boko Haram of de ideologie van een of andere bloeddorstige Afrikaanse warlord. Het is niet zo dat blanken in wezen allemaal de blanke superioriteitsleer aanhangen en een paar van hen gewelddadig zijn.
Aangesproken? Zeker. Op één hoop gegooid worden door de acties van een stel andere moslims die er voor kozen om naar de wapens te grijpen? Nah.quote:Als je ervoor kiest om deel uit te maken van een ideologie/religie dan mag je daar op aangesproken worden. Mensen aanspreken op hun huidskleur doen we al een tijdje niet meer. Op zich vind ik dat je een zelfverklaard katholiek best mag vragen naar een encycliek of zo, waar sta jij in deze? Of een gereformeerde naar de Nashville verklaring, er zijn ook talloze gereformeerden die aangeven 'dit is niet wat ik geloof', ondanks dat de Nashville verklaring niet eens oproept tot het afmaken van homo's.
De nieuwe definitie van racisme richt zich dan ook niet zozeer meer op de inmiddels compleet achterhaalde rassenleer uit de 19e eeuw, maar wordt voornamelijk uitgelegd als discriminatie op basis van etniciteit.quote:We moeten gewoon eens ophouden met de islam zich helpen te verschuilen tegen kritiek achter het anti-racisme. Dat is gewoon vals. Je ziet het ook in Nieuw-Zeeland, ik las gisteren nog een ouder stuk over het toenemend racisme in NZ dat zich richtte op de islam daar. Dat kan op zich, racisme kan zich verschuilen onder anti-islam ideeen. Maar dan wordt als bewijs van dat racisme aangehaald dat vooral de blanke bekeerlingen tot de islam worden verketterd. Dat slaat natuurlijk nergens op, dat duidt er juist op dat racisme niet het motief is.
Over gelijk krijgen gesproken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als ik de risico's zou mogen inschatten, denk ik dat de kans in Nederland groter is op een verwarde moslim-lone-wolfe die een aanslag pleegt, dan op een verwarde rechts-extremist of links-extremist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |