Hele slim dat goed te bekijken want een xs4all klant is vooral een principiële klant die zich niet laat mailkorven.quote:bron: Bron Tweakers 10-jan19KPN gaat stoppen met de merken Telfort, Xs4all en Yes Telecom. Het bedrijf heeft gezegd dat het 'vol in wil zetten op het KPN-merk'. Voor de klanten van de merken gaat, naast het verdwijnen van de merknamen, niets veranderen.
De wijziging van de merken gaat in de loop van 2019 en 2020 van start, zegt KPN. Het telecombedrijf laat de diensten verdergaan onder zijn eigen merk en wil 'de sterke eigenschappen van de merken combineren'. Zo wil KPN de klantenservice van Xs4all en de aantrekkingskracht voor prijsbewuste consumenten van Telfort onderbrengen bij het KPN-merk.
Het verdwijnen van het merk Xs4all is opmerkelijk. Xs4all begon als eerste provider in 1993 en was afkomstig uit hackersorganisatie Hack-Tic. KPN nam de provider over in 1998. Het is onbekend of KPN nu ook de maatschappelijke posities van Xs4all gaat overnemen. De dochteronderneming nam onder meer publiekelijk standpunten in voor netneutraliteit en tegen aftappen door de overheid.
Telfort kwam bij KPN na een overname in 2005. Onder die naam heeft KPN jarenlang mobiele en vaste diensten aangeboden. Het is nog niet bekend wanneer de merknamen precies verdwijnen. KPN was niet onmiddellijk bereikbaar voor een toelichting. KPN blijft wel werken met dochtermerken, zoals Simyo, iBasis en Solcon.
Update 10 januari, 15:26: Een woordvoerder van KPN meldt aan Tweakers dat het nog niet zeker is wanneer de verandering zich gaat voltrekken en in welke fasen. Het telecombedrijf wil per merk 'precies kijken hoe zij het gaan aanpakken'.
Jammer dat de "marktwerking" de innovatie de nek zal omdraaien ten faveure van het alom geroemde business model.: hoe kan je maximaal geld peuren voor een kansloze onderneming. Dat er niets veranderd, is vooral dat xs4all klanten nu niet gaan opzeggen. Indertijd toen KPN het merk opkocht was "beloofd" dat xs4all zelfstandig zou blijven. Een belofte is dus weinig waard.quote:mailbericht xs4all: Het is u waarschijnlijk niet ontgaan dat er vandaag media-aandacht was rondom XS4ALL. KPN maakte vanochtend het voornemen bekend dat de dienstverlening van XS4ALL (en ook die van Telfort, Telfort Zakelijk en Yes Telecom) op termijn onder de vlag van het KPN-merk verdergaat.
We vinden het heel belangrijk om u te laten weten dat er niets voor u verandert. U kunt van ons de service blijven verwachten die u van ons gewend bent. Als er in de toekomst iets verandert, dan ontvangt u daarover natuurlijk persoonlijk bericht.
Uit alle reacties die we via allerlei kanalen hebben gekregen zien we dat vele klanten ons steun betuigen. Dat waarderen we enorm. Dank u wel.
Nu was X4SALL een zelfstandige dochter die nu wordt uitgehuwelijkt aan de stiefmoloch.quote:bron: xs4all
XS4ALL doet het stiekem best goed, vraag maar aan onze klanten. We zijn namelijk voor de 5e keer op rij verkozen tot meest aanbevolen alles-in-1-provider van Nederland. Dat blijkt uit analyse van Telecompaper, een onafhankelijke marktonderzoeker van telecommunicatie.
20 jaar geleden. En lange tijd is het ook zelfstandig gebleven. Ik juich dit niet toe, maar in de markt bestaat er niet zoiets als 'eeuwig'.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:46 schreef Vallon het volgende:
Indertijd toen KPN het merk opkocht was "beloofd" dat xs4all zelfstandig zou blijven. Een belofte is dus weinig waard.
Dat is de grote vraag. De klanten die puur kwalitatieve service verwachten en voor de rest weinig technische eisen stellen zullen naar KPN gaan, maar degenen die prat gaan op zaken als privacy, netneutraliteit en technische innovatie hebben nu een probleem. Er is geen volwaardig alternatief voor XS4ALL, maar zij zullen om principiële redenen niet naar KPN gaan.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:02 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
waarheen en in hoeverre hebben ze dat reeds al niet gedaan?
quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:09 schreef Morrigan het volgende:
Beetje suf, aangezien X4SALL wel een goede naam had.
Wat is er zo uniek /bijzonder aan xs4all?quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
XS4ALL klanten zijn erg principieel, dus zij zullen deels wegtrekken om maar niet bij KPN te willen horen. Maar eigenlijk is er geen goed alternatief voor XS4ALL.
De VOC (1602 - 1799) was redelijk eeuwigquote:Op donderdag 10 januari 2019 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
20 jaar geleden. En lange tijd is het ook zelfstandig gebleven. Ik juich dit niet toe, maar in de markt bestaat er niet zoiets als 'eeuwig'.
youphonequote:Op donderdag 10 januari 2019 20:34 schreef Postbus100 het volgende:
Is er nog een goedkope provider op het kpn-netwerk? Hollandse nieuwe? Belsimpel?
Hun ideologie voor een vrij en toegankelijk internet. Zij zullen op geen enkele manier beperkingen vanuit hogerhand accepteren, zoals het censureren van bepaalde sites of het blokkeren van bepaalde poorten. Ik ken KPN klanten die naar XS4ALL zijn gegaan omdat KPN VoIP-poorten blokkeerde zodat klanten niet naar een alternatieve (lees: goedkopere) VoIP-provider konden en daarom verplicht werden om de duurde KPN-variant af te nemen. In geval van XS4ALL ben je zo goed als gevrijwaard van commerciële nukken die jou in een bepaalde richting duwen. Dit kan evengoed een privacyvraagstuk zijn dat er gegevens van je verzameld worden voor commerciële doeleinden, etc. Als dit zaken zijn waar je niets om geeft dan zul je de meerwaarde van XS4ALL ook niet begrijpen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat is er zo uniek /bijzonder aan xs4all?
Telfort is technisch identiek aan KPN, met echt exact dezelfde Experiaboxen en tv-ontvangers. Waar jij het over hebt is nog een overblijfsel van Glashart, een compleet andere techniek. Toen had je zelfs tv via coax. Overigens vind ik de techniek van Glashart veel beter.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:47 schreef Infection het volgende:
Telfort zou dit jaar hun klanten gaan voorzien van nieuwe apparatuur (modem, router, tv-ontvanger, etc.) Ben benieuwd tot in hoeverre dat dan nog doorgaat. Dat zal dan wel KPN apparatuur gaan worden.
Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
Jammer van xs4all, toch een belangrijk stuk nederlandse internetcultuur wat nu geschiedenis wordt. Zeker jaren 90 was xs4all gewoon baas.
Precies mijn gedachte KPN moet zich terugtrekken uit de providermarkt en richten op het (fysieke) netwerkbeheer. Telfort voor de zuinige klant en XS4ALL voor de veeleisende klant.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:32 schreef Cattivo het volgende:
Laat dan de KPN naam vallen. Dat is een bagger merk.
Zal nooit op die manier gebeuren, er zit niet voor niets een 'Koninklijk' in.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:32 schreef Cattivo het volgende:
Laat dan de KPN naam vallen. Dat is een bagger merk.
Yep, was indertijd ook een absurd (twijfel)gevalletje... een anti-globalistisch bedrijf dat zichzelf verkocht aan het grootkapitaal. Van voor tot achter werd GEGARANDEERD dat xs4all autonoom zou zijn (blijven). Ik moet toegeven dat de eerst 5-8 jaar van KPN-heerschap, xs4all idd redelijk autonoom bleef om vanaf ca 2003, groter groeiend, meer en meer ingelijfd te worden als KPN divisie.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.
Het is niet het einde van de wereld want er zijn meerdere providers en nieuwe bedrijven die bloed ruiken en in het gat kunnen springen wat een merk als XS4ALL achterlaat. Het bedrijf heeft door z'n wat afwijkende visie altijd een beetje een jonge uitstraling gehad en nu er een gat is voor een dergelijk bedrijf zou ik het vreemd vinden als men binnen nu en een afzienlijke periode niet met een opvullend bedrijf in dat gat duikt. Hoeveel KPN te verliezen heeft weet ik niet, maar er valt wat te verliezen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, was indertijd ook een absurd (twijfel)gevalletje... een anti-globalistisch bedrijf dat zichzelf verkocht aan het grootkapitaal. Van voor tot achter werd GEGARANDEERD dat xs4all autonoom zou zijn (blijven). Ik moet toegeven dat de eerst 5-8 jaar van KPN-heerschap, xs4all idd redelijk autonoom bleef om vanaf ca 2003, groter groeiend, meer en meer ingelijfd te worden als KPN divisie.
KPN wilde xs4all heel erg graag hebben vanwege innovatie karakter en (destijds 1998) voor fiks bedrag van (nu peanuts) 55 miljoen euro, het winstgevende bedrijf overgenomen. De oprichters (mn Felipe Rodriquez+, Rop Gonggrijp, en in mindere mate Paul Jongsma & Cor Bosman) zijn daarbij uitgekocht. Ze hebben toen idd hun letterlijk hun propagerende ZIEL verkocht en geloofden dat het goed was.....
Gaandeweg werd XS4ALL qua/met KPN management gelijkgeschakeld om (imho) vanaf het IPTV moment, de individuele zeggenschap te gaan verliezen. Technisch is xs4all tot op heden grotendeels nog steeds zelfleidend.
Ook hier ben/word je als trouwe "consument" voor een goedlopende marketingtrein gespannen. Ondertussen zijn PR afdelingen nu alle zeilen aan het spinnen dat ze veel steun krijgen van hun (xs4all) gebruikers en dat het helegaar niets veranderd.....
Kortom, de wereld (is nog) verder veranderd en eigenzinnige zekerheden die er werkelijk waren worden nu net makkelijk benoemd als aan de kant gezet. What's new in onze verloederende NoLOGO samenleving.
Dat zou een hele mooie constructie zijn. Maar Telfort zou ik gewoon de nek omdraaien. Dat 4ALL gedeelte na XS verklaart waarom. Je kunt ook wel goedkoper zijn met een goed merk.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte KPN moet zich terugtrekken uit de providermarkt en richten op het (fysieke) netwerkbeheer. Telfort voor de zuinige klant en XS4ALL voor de veeleisende klant.
Het is ook gewoon een kwestie van wet- en regelgeving. We hebben een fijnmazig netwerk van telefoon en kabel dat met publiek geld is aangelegd. De overheid heeft de exploitatie daarvan uit handen gegeven aan monopolisten. Je kunt het ook zo regelen dat op die infrastructuur een diversiteit aan aanbieders kan onstaan en blijven.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
20 jaar geleden. En lange tijd is het ook zelfstandig gebleven. Ik juich dit niet toe, maar in de markt bestaat er niet zoiets als 'eeuwig'.
Inderdaad... heb daar altijd met veel plezier gezeten zonder al teveel problemen en als er wat was een prima helpdesk of oplossing voor handen. Tot dat achterlijke volk hier besloot dat we nog maar één aanbieder kregen (Kutcaiway) en we niets anders konden dan overstappen. (ja verhuizen ) En tot aan de dag van vandaag is dat volstrekt belachelijk, ouderwets en geldgraaierij.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
Jammer van xs4all, toch een belangrijk stuk nederlandse internetcultuur wat nu geschiedenis wordt. Zeker jaren 90 was xs4all gewoon baas.
Woon je op Rottumerplaat ofzo?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad... heb daar altijd met veel plezier gezeten zonder al teveel problemen en als er wat was een prima helpdesk of oplossing voor handen. Tot dat achterlijke volk hier besloot dat we nog maar één aanbieder kregen (Kutcaiway) en we niets anders konden dan overstappen. (ja verhuizen ) En tot aan de dag van vandaag is dat volstrekt belachelijk, ouderwets en geldgraaierij.
Erg jammer als de naam zou verdwijnen.
Je zou het bijna denkenquote:
Denk je dat je dan wel veel storingen hebt?quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zit bij xs4all en ik baal hier wel van. Heb nooit storing en hun standpunten over privacy steun ik. Ik vrees dat dat allemaal gaat verdwijnen als ze opgaan in de grote massa van KPN...
Wat dat waard is, de toekomst zal dat leren.quote:Voor de klanten van de merken gaat, naast het verdwijnen van de merknamen, niets veranderen.
Bizarquote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken
https://www.tubantia.nl/a(...)aar-caiway~a5b585a0/
Sindsdien is er nog geen reet veranderd en zijn er geen andere glas-aanbieders
Paar maanden terug XS4all benaderd en het enige wat ze konden is kabel aanbieden en je kon jezelf op een wachtlijst zetten dat als er genoeg wachtenden waren ze een soort van 'actie' zouden ondernemen. Maar dat lijkt me vaak niet haalbaar.
Ik ga die kutreclame van Telfort in ieder geval niet missen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zou een hele mooie constructie zijn. Maar Telfort zou ik gewoon de nek omdraaien. Dat 4ALL gedeelte na XS verklaart waarom. Je kunt ook wel goedkoper zijn met een goed merk.
Wanneer xs4all autonoom zou zijn (geweest), zou je al(lang)glas hebben gehad of op z'n minst voor hetzelfde geld een permanente 4G en als dat kan een 5G verbinding of desnoods via een VPN via het Ziggo netwerk. Helaas is xs4all v.w.b. landelijke infrastructuur, volledig afhankelijk - gemaakt - van de (voormalige staats)monopolisten.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:04 schreef Frutsel het volgende:.....
Paar maanden terug XS4all benaderd en het enige wat ze konden is kabel aanbieden en je kon jezelf op een wachtlijst zetten dat als er genoeg wachtenden waren ze een soort van 'actie' zouden ondernemen. Maar dat lijkt me vaak niet haalbaar.
Wel vermakelijk dat het de petitie kennelijk gaan om de naam.. stelletje simpelerds ...... ze begrijpen er kennelijk echt niets van.quote:bron: HCC 14jan19Petitie voor behoud XS4ALL gestart
Na het nieuws van vorige week dat KPN alleen nog het merk KPN in stand wil houden, is een petitie gestart om het merk XS4ALL te behouden.
De petitie is op het moment van schrijven al bijna 30.000 keer getekend. Initiatiefnemer is publiciste Kirsten Verdel.
Met de tekst "KPN is voornemens de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Dat is de kip met de gouden eieren slachten. XS4ALL is een sterk merk, dat jaar na jaar als beste wordt beoordeeld door de Consumentenbond. XS4ALL is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen. Teken daarom deze petitie", worden klanten, medewerkers en sympathisanten opgeroepen de petitie te tekenen.
Onder meer oud-politicus Boris van der Ham, schrijfster en columnist Karin Spaink, (internet)journalist Fransisco van Jole, ondernemer Danny Mekic en oud-directeur Doke Pelleboer ondertekenden de petitie de afgelopen dagen al.
Ik snap KPN niet. Ze vragen rustig 30% meer dan de concurrentie voor hetzelfde product en wat je er voor terugkrijgt is dat je misschien een dagje eerder weer internet hebt bij storingen waar de meeste mensen nooit last van hebben. Terwijl de Tele2's, T-mobiles en energieboeren over hetzelfde netwerk gaan.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit is echt zo'n beslissing vanuit de perceptie van KPN. Uiteraard is het goedkoper om 3 verschillende werkmaatschappijen met ieders eigen serviceafdelingen samen te voegen om zo goedkoper te werken, maar zowel Telfort als XS4ALL klanten zijn andere type klanten dan KPN. In geval van Telfort is de lage prijs belangrijk en mag de service wat minder zijn, dus die zullen wegtrekken als de prijs omhoog gaat. XS4ALL klanten zijn erg principieel, dus zij zullen deels wegtrekken om maar niet bij KPN te willen horen. Maar eigenlijk is er geen goed alternatief voor XS4ALL. Je kan hooguit naar een kleinere zakelijke provider gaan, maar de pioniersmentaliteit en idealisme vind je nergens terug. Doodzonde.
Het gaat KPN in elk geval een hoop klanten kosten.
De marketingjongens hoorden het pas een dag eerder dan de rest van Nederlandquote:Op woensdag 16 januari 2019 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag pas gisteren trouwens gewoon een reclame voor XS4all op tv.....
Wie had dat gedacht..quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik ga die kutreclame van Telfort in ieder geval niet missen.
Marketing les 2: verander niet de perceptie van de kijker, dat blijf nog wel even.quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag pas gisteren trouwens gewoon een reclame voor XS4all op tv.....
Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:46 schreef Vallon het volgende:
Nu was X4SALL een zelfstandige dochter die nu wordt uitgehuwelijkt aan de stiefmoloch.
Bij XS4ALL had/heb je als techneut de nodige faciliteiten (kundige helpdesk, telnet/ssh, fiewall, eigen server, vast IP etc.etc. mooie flexrouter(s), mobiel internet, 10GB storage, 10 mailboxen met 10 aliassen etc.etc.) en de (ook zakelijke) xs4all hobbyist moet nu maar afwachten wat daar van over blijft.
Ze (xs4all) zijn relatief duur maar daar krijg je ook heel wat voor terug... hoewel het gezellige technische (inhoudelijke) contact in de loop van de jaren wel gestaag minder is geworden.
Die vlieger gaat natuurlijk maar voor een bepaalde mate op, als het wettelijk geregeld is zoals een bewaarplicht, TPB blocken, IP nummers vrijgeven etc. dan zullen ze daar gewoon aan moeten voldoen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hun ideologie voor een vrij en toegankelijk internet. Zij zullen op geen enkele manier beperkingen vanuit hogerhand accepteren, zoals het censureren van bepaalde sites of het blokkeren van bepaalde poorten. Ik ken KPN klanten die naar XS4ALL zijn gegaan omdat KPN VoIP-poorten blokkeerde zodat klanten niet naar een alternatieve (lees: goedkopere) VoIP-provider konden en daarom verplicht werden om de duurde KPN-variant af te nemen. In geval van XS4ALL ben je zo goed als gevrijwaard van commerciële nukken die jou in een bepaalde richting duwen. Dit kan evengoed een privacyvraagstuk zijn dat er gegevens van je verzameld worden voor commerciële doeleinden, etc. Als dit zaken zijn waar je niets om geeft dan zul je de meerwaarde van XS4ALL ook niet begrijpen.
Daar heb analyserend gelijk in. Hierbij moet je ook weten dat er twee werkvelden zijn. Je hebt binnen xs4all de oude en nieuwe club, waarbij de laatste natuurlijk vooral het pleit heeft.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:20 schreef Papabear het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.
Je kunt je dus ook afvragen of je niet gewoon al die jaren veel teveel hebt betaald.
Ook KPN heeft gewoon een helpdesk, of al die andere internet-boeren die gewoon van datzelfde koperdraadje gebruik maken.
Ik heb mezelf al vele jaren verbaasd over die lui die zo'n hoge pet op hadden van XS4ALL. Ze waren immers gewoon klant van KPN.
Ochja, ik ken de verhalen inderdaad. In de beginjaren was ik ook trouw lid van XS4ALL en je hoefde ze maar te bellen en het werd hoe dan ook altijd opgelost.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar heb analyserend gelijk in. Hierbij moet je ook weten dat er twee werkvelden zijn. Je hebt binnen xs4all de oude en nieuwe club, waarbij de laatste natuurlijk vooral het pleit heeft.
Xs4all nog steeds haar eigen (ontworpen) serverpark & voorzieningen, wat KPN ziet als moeilijke overhead & nu wil afkillen. De meest xs4all klanten betalen iets meer, voor het "wij" gevoel en de voorziening.
Bestaande klanten konden (tot die tijd), soms met wat doorduwen, nog steeds een technisch vaardig iemand van de oude "club" bereiken om wat zij wilden. Verhalen te over. Lees maar 's wat er voor een fles en appeltaart allemaal kon.
Ooit voor een ¤35/maandklant, bijna 6 uur aan één stuk een specifieke mailvoorziening werkend te krijgen of een andere keer, bijna 8 uur bezig geweest om een klant (@xs4all) van mij te ontdoen van een Joomla- webvirus. Serieus services die in dit prijsveld, elders compleet ondenkbaar zijn.
Werd xs4all hier armer van, juist niet omdat dit alleen gebeurd(d) wanneer jezelf "als klant" ook bijdroeg en het j eer te na was.
Dat kan en gaat nu nauwelijks meer. De nieuwe helpdesk is volledig omgescript, staat het er niet dan kan het niet en zal het ook niet. Stilletjes zijn en worden de isdn/inbelservers (met eigen IP) de nek omgedraaid etc.etc. Zelf had ik (nog) een paar directe mens/contactlijntjes die ondertussen zijn opgedoekt.
Bottom-line heb je gelijk, want wat heeft Tante Truus die KPN compleet wil zijn nu nog specifiek aan meer(waarde) betalen aan XS4ALL.... helemaal niets. Dat is geen natuurlijke ontwikkeling maar een bewust ingezet model.
KPN moet weer worden opgepoetst tot één merk dat alsdan kan worden vermarkertiert aan een buitenlandse aandeelhouder.
Lang verhaal waarbij ik goed weet dat dit "corperate" niet zal worden gekeerd.
Wel wordt nu in diverse clubjes gekeken of men in "de geest van" kan doorstarten in een nieuw op te richten bedrijf (zeg xs2all) met technische klanten als particulier die vooral technisch faciliterende behoeften hebben. Probleem is echter, het monopolie van de gekoppelde infrastructuur....... je hebt landelijk feitelijk alleen KPN en Ziggo die vervolgens hun netwerk alleen onbetaalbaar openstellen voor derden.
Je kan natuurlijk ergens verplicht worden om aan meewerken of dat ongevraagd alvast vooruitlopend gaan faciliteren......quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die vlieger gaat natuurlijk maar voor een bepaalde mate op, als het wettelijk geregeld is zoals een bewaarplicht, TPB blocken, IP nummers vrijgeven etc. dan zullen ze daar gewoon aan moeten voldoen.
Je krijgt het ook niet meer en wat ze niet hebben, is gestandaardiseerd en veroorzaakt natuurlijk geen problemen die "kostbare" tijd kosten.quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:04 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ochja, ik ken de verhalen inderdaad. In de beginjaren was ik ook trouw lid van XS4ALL en je hoefde ze maar te bellen en het werd hoe dan ook altijd opgelost.
Maar dan heb ik het over minstens 15 jaar geleden.
Tegenwoordig is een dergelijke provider met alle technieken en vereenvoudigde installatiemethodes simpelweg niet meer nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik zit al jarenlang bij een andere provider en heb ook nog nooit een storing van noemenswaardig belang meegemaakt. Al maken ze dan wel gebruik van het netwerk van KPN.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zit bij xs4all en ik baal hier wel van. Heb nooit storing en hun standpunten over privacy steun ik. Ik vrees dat dat allemaal gaat verdwijnen als ze opgaan in de grote massa van KPN...
KPN houdt zich momenteel heel erg stil... een bekende tacktiek omdat het dan wel vanzelf weggaat.quote:Bron/snippets: KarinSpaink 16jan19 Witheet waren ze bij KPN.....
Dit hadden ze niet meer in de hand....
...
Toen kwam de leugen: XS4all was maar een merk, zei KPN........ ...toen kwam ook de miskenning. Zo’n provider wil je echt niet laten ‘samengaan’ met KPN, dat haar eigen internetarchief meteen om zeep hielp nadat Planet Internet opging in KPN.
...
Resteert het onfatsoen. De werknemers van XS4all hoorden afgelopen week voor het eerst van het plan, maar kregen geen tijdpad, cijfers, perspectief of concrete stappen te horen....
Nooit heeft iemand zoveel afbreuk aan dit ‘merk’ veroorzaakt als KPN nu deed. Zelfs als KPN tot inkeer komt, is het vertrouwen geschaad.
huidig huis KPN gebeld kunnen max 30 mb regelen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:20 schreef Papabear het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.
Je kunt je dus ook afvragen of je niet gewoon al die jaren veel teveel hebt betaald.
Ook KPN heeft gewoon een helpdesk, of al die andere internet-boeren die gewoon van datzelfde koperdraadje gebruik maken.
Ik heb mezelf al vele jaren verbaasd over die lui die zo'n hoge pet op hadden van XS4ALL. Ze waren immers gewoon klant van KPN.
Probleem met KPN is vooral dat zij geen moeite willen (en legitiem hoeven te) doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 18:41 schreef Tailless het volgende:
Dus ja zelfde draadje KPN kan hier nog steeds geen 200 leveren volgens de website
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Kheb er weinig fiducie in.... ik quote maar wat uit de inhoud. Ik hoor in de omgeving "van" niets van een gesprek. Ik vermoed zo maar dat het bij beleefdheidsmomentjes blijft, het bekende keep-them-quiet.quote:Op maandag 21 januari 2019 10:23 schreef Postbus100 het volgende:
Protest!
KPN in gesprek met XS4ALL-actievoerders na succesvolle petitie - https://nos.nl/l/2268358
Kern is, wat ik verneem, dat de groep sputterende "liefhebbers" niet als gevaar wordt gezien.quote:Dit weekend kreeg de groep het nieuws dat de KPN-top om tafel wil. Een datum is er nog niet, maar het gesprek moet binnenkort plaatsvinden.
...
Verdel hoopt dat XS4ALL zelfstandig zal blijven bestaan. Het bedrijf zou winstgevend zijn, en daarom is er volgens hen geen noodzaak voor het schrappen van de merknaam.
....
Vraag is of KPN hier gehoor aan geeft. Het bedrijf wil zich via een hoofdmerk profileren met zoveel mogelijk gebundelde telecomdiensten (tv, internet, vast en mobiel bellen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet (alleen) zorgen met een loepzuivere campagne, dat de kleine groep anderswetenden niet het grote nest infecteert met hun wat rare denkbeelden over privacy, ethiek en techniek.
De komende paar jaar migreer je als KPN, rustig het xs4all-portefolio en blokkeert simpelweg eventuele (zoals IoT of cloud) innovatie voor xs4all-adepten.
Toch mooi dat je dan straks ook als zuur vergeelde "xs4all" klant, gewoon in de modern groene KPN service-winkel mag shoppen...."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
De last mile en mogelijk centrale (denk aan adsl) is idd hetzelfde KPN draadje, de rest verloopt echt via eigen backbone aansluitingen en intern hebben ze hun eigen interne (netwerk) servers.quote:Op donderdag 24 januari 2019 15:36 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij hadden XS4all en KPN al het zelfde netwerk, ik ben destijds overgestap naar KPN omdat XS4all mij weinig meerwaarde aanbood voor die 30 euro meer.
Dat weet ik, maar dit gaat over wat jaartjes terug, en had te maken dat ik max 20 mbit ADSL kon krijgen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 17:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
De last mile en mogelijk centrale (denk aan adsl) is idd hetzelfde KPN draadje, de rest verloopt echt via eigen backbone aansluitingen en intern hebben ze hun eigen interne (netwerk) servers.
Dat xs4all 30 euro duurder is t.o.v. KPN is klinklare onzin, of je moet per jaar bedoelen.
De xs4all prijzen zijn ca ca 10% duurder. KPN rekent (glas) ¤41,50 en xs4all doet dan ¤44,-
Het grootste nadeel van KPN is dat je al heel en snel in die vermaledijde uitgemelkte aanbiedingen aanloopt.
Bij xs4all heb je voor ruim 65 euro een 500mbit abbo wat bij KPN ¤55 doet waarbij xs4all allerlei verdomd nuttige zaken bijlevert, zoals mobiele (simcard) uitwijk, 10GB webdav online, 125GB aan mail, Firewall etc.etc. en andere softe systeemgoederen die staan als een huis voor de ware techneut. Ik draai thuis mijn eigen voipserver-centrale wat bij KPN niet kan (cq. mag).
Sws komen dingen altijd uit de lengte of de breedte. De meest providers gaan pas goed verdienen bij double/triple/quadruple modellen die vaak niet worden uitgenut waarbij je dan snel over de ¤100/maan gaat.
Altijd komisch hoe perscommuniqués worden beleefd.....quote:Op vrijdag 25 januari 2019 17:36 schreef Aether het volgende:
KPN stelt in een verklaring juist dat er in de afgelopen week 'een goed gesprek' is geweest met het actiecomité. ....
Wel interessant dat XS4ALL-Internet als KPN bedrijf niet langer financieel de "maatschappelijke" doelstellingen van de xs4all-stichting, financieel ging/wilde steunen zoals neergelegd ten tijde van de overname. De KPN-baas vond dat de xs4all-hond, die hij betaald, niet doet wat hij die opdroeg.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 08:00 schreef ACT-F het volgende:
2.2.
In de overnameovereenkomst van 17 december 1998 (hierna: de overnameovereenkomst) staat, voor zover van belang, onder meer het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2018:4679
Ik ben benieuwd naar de volledige overnameovereenkomst. In deze zaak hebben ze gelijk gekregen dat de overeenkomst voor onbepaalde duur is.
quote:Morgen, op maandag 28 januari om 20:00 uur wordt de campagne ‘XS4ALL moet blijven’ officieel gelanceerd. Dit gebeurt in de vorm van een openbare bijeenkomst over de toekomst van XS4ALL in Waag (in Amsterdam). Hier spreken onder andere Michiel Buitelaar (voormalig directeur consumenten van KPN), Brenno de Winter (publicist en beveiligingsexpert), Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie), Sjoera Nas (oud-woordvoerder XS4ALL) en Marleen Stikker (directeur Waag). De zaal is uitverkocht, maar vanwege de overweldigende belangstelling wordt de bijeenkomst ook live gestreamd, tussen 20:00-22:00 uur. Vanaf maandag om 17:00 uur zal informatie hierover beschikbaar zijn op https://xs4allmoetblijven.nl.
https://xs4allmoetblijven(...)t-van-onze-campagne/
Poen, natuurlijk. Is altijd de reden.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.
Xs4all is ooit begonnen als protest tegen KPN zodat mensen lokaal konden inbellen, weet niet hoe oud je bent maar vroeger scheelde het enorm of je regionaal of interregionaal belde, overigens waren de meeste oprichters al weg toen ze overgenomen werden.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.
Het bedrijf werd opgericht om internettoegang te bieden toen de KPN daar nog niet eens aan dacht.quote:Op maandag 28 januari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Xs4all is ooit begonnen als protest tegen KPN zodat mensen lokaal konden inbellen, weet niet hoe oud je bent maar vroeger scheelde het enorm of je regionaal of interregionaal belde, overigens waren de meeste oprichters al weg toen ze overgenomen werden.
1000 gulden per aansluiting kregen ze. Dat was niet verkeerd.quote:Op maandag 28 januari 2019 05:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Poen, natuurlijk. Is altijd de reden.
Net zoals de aard van xs4all in het teken staat van internetvrijheid waar KPN niet eens aan wil denken.quote:Op maandag 28 januari 2019 09:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het bedrijf werd opgericht om internettoegang te bieden toen de KPN daar nog niet eens aan dacht.
Er was niet zoiets als internettoegang, er was inbellen.quote:Op maandag 28 januari 2019 09:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het bedrijf werd opgericht om internettoegang te bieden toen de KPN daar nog niet eens aan dacht.
En waar denk je dat ik dan op inbelde met mijn modem? Hint: het was niet het nummer van de helpdesk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 04:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er was niet zoiets als internettoegang, er was inbellen.
Geen idee, je opmerking raakt in ieder geval kant nog wal.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 05:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En waar denk je dat ik dan op inbelde met mijn modem? Hint: het was niet het nummer van de helpdesk.
Nee, jouw opmerkingen slaan nergens op.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 05:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, je opmerking raakt in ieder geval kant nog wal.
Als je het zo wilt omschrijven eens, maar vergeet trouwens niet dat het meeste "internet" in die tijd via BBS'en ging waar je dus direct inbelt en niet "Internet"quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, jouw opmerkingen slaan nergens op.
XS4all bood internettoegang. Om dat te krijgen moest je met een modem via het PTT telefoonnet inbellen op een internetserver van XS4all, als je mazzel had kon dat via een lokaal nummer.
KPN/PTT boodt het telefonienetwerk, maar geen internettoegang, want die hadden helemaal geen internetservers waar je op in kon bellen.
XS4all is dus helemaal niet opgericht als reactie op de KPN zoals je beweerde, hooguit als reactie op het feit dat KPN helemaal niks met internet deed (in tegenstelling tot hun Duitse collega's die met BTX al flinke stappen hadden gemaakt). De andere mogelijkheden van internettoegang waren beperkt maar KPN speelde ook daarbij geen enkele rol (behalve dan dat je dat telefoonkabeltje nodig had voor alle internetaanbieders).
Welnee, er was in Nederland nog geen ISP die internettoegang voor particulieren aanbood. Surfnet was er voor universiteiten en NLnet voor het bedrijfsleven. Daarom besloot hackersgroep Hack-Tic Netwerk om ISP voor iedereen te worden. In eerste instantie ook om zelf toegang te hebben en de kosten te kunnen delen. De rest is geschiedenis.quote:Op maandag 28 januari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Xs4all is ooit begonnen als protest tegen KPN zodat mensen lokaal konden inbellen, weet niet hoe oud je bent maar vroeger scheelde het enorm of je regionaal of interregionaal belde, overigens waren de meeste oprichters al weg toen ze overgenomen werden.
Dat is dus precies wat Hack-Tic Netwerk/XS4All wel deed: internettoegang bieden. XS4All was geen BBS.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je het zo wilt omschrijven eens, maar vergeet trouwens niet dat het meeste "internet" in die tijd via BBS'en ging waar je dus direct inbelt en niet "Internet"
Daar vergissen ze zich denk ik in. De meeste klanten willen internetoegang en een mailbox, soms een homepage. Die raken in de war als je het over shelltoegang of dedicated servers hebt en omdat ze het niet gebruiken willen ze er niet voor betalen en de hoog opgeleide helpdesk zullen ze niet bellen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 07:40 schreef Aether het volgende: "We willen de dienstverlening voor al onze klanten juist nog verder verbeteren door de goede eigenschappen van Xs4all voor een bredere groep klanten binnen KPN beschikbaar te maken."
Dan moeten ze KPN in XS4All laten opgaan en niet andersom.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 07:40 schreef Aether het volgende:
De provider zei bij de aankondiging dat het van plan is om de dienstverlening van Xs4All op te nemen in het KPN-merk. "We willen de dienstverlening voor al onze klanten juist nog verder verbeteren door de goede eigenschappen van Xs4all voor een bredere groep klanten binnen KPN beschikbaar te maken."
Dat snap ik ook wel, op een BBS belde je direct in, dat kon bij iedereen met een vaste lijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat Hack-Tic Netwerk/XS4All wel deed: internettoegang bieden. XS4All was geen BBS.
Onjuist. Het ging niet via of met, laat staan soort BBS. XS4ALL bood het publiek rechtstreeks toegang tot internet.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je het zo wilt omschrijven eens, maar vergeet trouwens niet dat het meeste "internet" in die tijd via BBS'en ging waar je dus direct inbelt en niet "Internet"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is historie, wier technische details allemaal niet veel uitmaakt.
XS4ALL was in die tijd vooral marktuitbreker op grond van "principes" die nog steeds van toepassing zijn: iedereen die dat wenst, vrijelijk toegang bieden tot Internet; ongeacht methode, doel, kleur, ras of afkomst etc.etc.etc.
Een principe, dat gaande de tijd; steeds meer wordt bedreigd en aangetast door opgelegde regelgeving die strijdig zijn met de voornoemde individuele vrijheidsprincipes."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dat is voor het gros van hun klanten overkill. Ze hebben het niet nodig en zullen er dus niet voor willen betalen. Denk aan die gast van de Telfort reclame.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nu ik er beter over nadenk denk ik dat het serieus een hele mooie zet zou zijn als KPN het nu aan zou durven alle (particuliere) intetnetactiviteiten in XS4All onder te brengen en de andere merken te schrappen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onjuist. Het ging niet via of met, laat staan soort BBS. XS4ALL bood het publiek rechtstreeks toegang tot internet.lieve schat, je hoeft mij niet uit te leggen hoe een bbs werkt hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is historie, wier technische details allemaal niet veel uitmaakt.
XS4ALL was in die tijd vooral marktuitbreker op grond van "principes" die nog steeds van toepassing zijn: iedereen die dat wenst, vrijelijk toegang bieden tot Internet; ongeacht methode, doel, kleur, ras of afkomst etc.etc.etc.
Een principe, dat gaande de tijd; steeds meer wordt bedreigd en aangetast door opgelegde regelgeving die strijdig zijn met de voornoemde individuele vrijheidsprincipes.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Waarom, waarom maak je het weer persoonlijk..... slecht voor de discussie en nihil qua toevoegende waarde. Jammer.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
lieve schat, je hoeft mij niet uit te leggen hoe een bbs werkt hoor.
Het was niet persoonlijk, alleen klopt je quote niet:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom, waarom maak je het weer persoonlijk..... slecht voor de discussie en nihil qua toevoegende waarde. Jammer.
Bij XS4All kun je ook eenvoudige diensten afnemen. Complexiteit is geen kernwaarde vam XS4All. Integendeel: dingen niet ingewikkelder maken dan ze zijn, daar zijn ze bij XS4All heel goed in, in tegenstelling tot veel van hun collega's.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is voor het gros van hun klanten overkill. Ze hebben het niet nodig en zullen er dus niet voor willen betalen. Denk aan die gast van de Telfort reclame.
Als jij een fiets wilt gebruiken om boodschappen te doen ga je niet betalen voor een bestelbus met alle opties, ook niet als die fiets erin past.
Wel grappig dat KPN de haalbaarheidskaart trekt... "quote:Op dinsdag 29 januari 2019 07:40 schreef Aether het volgende:
Actiegroep Xs4All is in gesprek met grote providers voor oprichting alternatief
https://tweakers.net/nieu(...)ing-alternatief.html
...knip
Opnieuw de introverte houding van een monopolist...... net als in 1993 .. het negeren van revolutionaire ontwikkelingen. KPN snapt het werkelijk niet. Het doel van xs4all is niet 10.000, 50.000 of 5 miljoen klanten..... maar iedereen die dat wil voor een kostdekkende prijs, een vrij toegankelijk internet te bieden met wat daar bij zit.quote:Bron: parool 28jan19
"Zo makkelijk is het niet," waarschuwt voormalig KPN-consumententopman Michiel Buitelaar. "Ik geloof wel degelijk dat mensen menen dat ze opstappen. Maar ik zou er niet op rekenen dat je op dag een 50.000 klanten hebt, misschien en fractie. Overstappen is zo makkelijk nog niet.""
Rare man (de colombiaanse KPN-baas: Maximo Ibarra) met zijn marketing gedreven verklevingsgedachten..... met simpele IT-faciliteiten, Lock-In, besparen en omdat KPN klanten al 20 jaar gewend zijn hun gegevens bij KPN in bewaring te geven zijn ze vast ook bereid dat die data wordt gebruikt voor doelgerichte Talpa-TV-reclame.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:42 schreef Aether het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-verkleven-a2882564
Ja, kan, maar dan betaal je de hoofdprijs. XS4all is niet goedkoop maar al die extra's zijn hun geld waard. Mits je daarvan gebruik maakt of het wilt steunen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bij XS4All kun je ook eenvoudige diensten afnemen. Complexiteit is geen kernwaarde vam XS4All. Integendeel: dingen niet ingewikkelder maken dan ze zijn, daar zijn ze bij XS4All heel goed in, in tegenstelling tot veel van hun collega's.
Overstappen is best lastig. Technisch valt het reuze mee, maar als je je XS4all mailadres overal moet aanpassen waar je dat de afgelopen 20 jaar hebt ingevuld wordt je niet vrolijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel grappig dat KPN de haalbaarheidskaart trekt... "
[..]
Opnieuw de introverte houding van een monopolist...... net als in 1993 .. het negeren van revolutionaire ontwikkelingen. KPN snapt het werkelijk niet. Het doel van xs4all is niet 10.000, 50.000 of 5 miljoen klanten..... maar iedereen die dat wil voor een kostdekkende prijs, een vrij toegankelijk internet te bieden met wat daar bij zit.
Wat nu beste KPN..... wanneer "jouw klanten", zichzelf bevrijende leden kunnen worden van een niet op winst beoogde stichting die doet wat moet, laat werken wat kan voor een appeltaart en een ei......
Kan mij de verhalen nog wel herinneren dat TelecomLijntjes werden "gekaapt" omdat KPN zelf weigerde om xs4all van voldoende telefoonlijnen te voorzien.
Net als toen zijn er genoeg bevlogen mensen die graag pionieren om zo hun wild(st)e ideeën te verwezenlijken, dat de eindgebruikers daar dan flink voordeel aan hebben, is feitelijk dan een meegenomen bijzaak. Ik hoor al interessante geluiden, hoe het anders kan....
Het mooie van Internet is dat niemand daar de macht over heeft, wat ook geldt voor KPN. Wanneer je als klantstrategie, "overstappen is moeilijk" hanteert kan dat wel's een heel flinke misrekening gaan zijn.......
Welke extra's heb je het over? Een helpdesk die gewoon via een lokaal nummer bereikbaar is en waar je geholpen wordt ipv dat de eerste lijn een standaard script met je doorloopt? Dat soort extra's?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, kan, maar dan betaal je de hoofdprijs. XS4all is niet goedkoop maar al die extra's zijn hun geld waard. Mits je daarvan gebruik maakt of het wilt steunen.
Als je alleen maar op internet wilt en een mailbox kun je beter een andere provider kiezen.
Klopt, het wordt een soort van getrapt migratieplannetje.... zoals met een nieuw telefoonnummerquote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Overstappen is best lastig. Technisch valt het reuze mee, maar als je je XS4all mailadres overal moet aanpassen waar je dat de afgelopen 20 jaar hebt ingevuld wordt je niet vrolijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Je hebt alleen KPN en ZiggoVodafone tegenwoordig daarnaast wat is het verschil in aanbieders? Is allemaal hetzelfde internet toch.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit is echt zo'n beslissing vanuit de perceptie van KPN. Uiteraard is het goedkoper om 3 verschillende werkmaatschappijen met ieders eigen serviceafdelingen samen te voegen om zo goedkoper te werken, maar zowel Telfort als XS4ALL klanten zijn andere type klanten dan KPN. In geval van Telfort is de lage prijs belangrijk en mag de service wat minder zijn, dus die zullen wegtrekken als de prijs omhoog gaat. XS4ALL klanten zijn erg principieel, dus zij zullen deels wegtrekken om maar niet bij KPN te willen horen. Maar eigenlijk is er geen goed alternatief voor XS4ALL. Je kan hooguit naar een kleinere zakelijke provider gaan, maar de pioniersmentaliteit en idealisme vind je nergens terug. Doodzonde.
Het gaat KPN in elk geval een hoop klanten kosten.
FF meekapen.... er is geen verschil in gebruik maar wel in (principiële) "vrijheid".quote:Op woensdag 30 januari 2019 00:00 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Je hebt alleen KPN en ZiggoVodafone tegenwoordig daarnaast wat is het verschil in aanbieders? Is allemaal hetzelfde internet toch.
Als ik een telefoonabbo wil is er weinig tot geen verschil bij KPN, ZiggoVodafone en T-Mobile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wettelijk kunnen aanbieders van diensten wel eisen dat ze worden toegelaten bron maar de kosten en het gedoe zijn veelal erg complex, dat het vaak niet zinnig is/wordt.
Ook omdat (concurrerende) netwerkaanbieders waarschijnlijk niet (heel hard) hun best zullen doen om die verplichte "concurrenten" (als verstorende aanbieders) van voldoende "kwaliteit" te voorzien.
Ik vermoed "zo maar" dat een nieuwe opstart van xs?all gaat pogen, de KPN's te dwingen dat overstappende "xs4all" klanten onverkort tegen "kostprijs" op de netwerken aangesloten blijven waarbij de services worden omgeleid naar een prachtig datacenter op wie weet de PrinsHendrikKade.... waar ontslagen "xs4all medewerkers" weer gezellig appeltaarten in ontvangst gaan nemen.
Probleem zal vooral zijn om het momentum te krijgen en te houden........ stel dat dit langer dan een jaar duurt zijn ze iedereen wel kwijt. KPN voert nu een weloverwogen diffusie-tactiek uit om dat afhaakproces te stimuleren.
Lees ook: factcheck persconferentie Ibarra 30jan19
[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 30-01-2019 16:10:19 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
FF meekapen.... er is geen verschil in gebruik maar wel in (principiële) "vrijheid".
Het gaat om/voor voor welke redenen en beoogd doel je bij een bepaalde aanbieder moet of kan zitten.
Hierbij onderscheid maken tussen netwerk en voorziening(en) via -en in dat netwerk.
Ja het netwerk als doel is hetzelfde, voor een internetaansluiting als voor bellen, maakt het in de marge niets uit of bij A, B of C zit. Bij één of de ander is er, hooguit wat kunstmatig verschil in "kwaliteit".
De voorzieningen en beleid over het netwerk als voorziening, zijn echter wel anders.
Bij de één heb je een mooi spionnenkastje, de ander een prachtig bloemenvaasje en de derde een geweldig wijds uitzicht.
Het prijsverschil tussen "netwerk en services" is en wordt bewust vaag gehouden..... want wat kost nu het netwerk en wat de (gesponsorde) dienst ?.
Probleem het is dat de netwerkaanbieder in haar marktbeleid, tevens verplicht inkoppelt en daarmee bepaalt welk voorzieningenniveau de "consument" krijgt (opgelegd).
Ik denk dat veel mensen het raar zouden vinden dat bij stroom van Eneco, je geen TV kunt kijken en met stroom van Nuon wel. Dit is nu precies wat er gebeurd bij KPN en Ziggo aansluitingen, denk ook aan reclame die je "krijgt" bij zg. "gratis"-kanalen in het standaardpakket. Of (straks) KPN die je gaat bombarderen met doelgerichte Talpa-reclame omdat alles van je (netwerk) gedraging weten....
Jaren geleden, voerde xs4all al strijd dat netwerkaanbieders hun netwerk moeten openstellen voor onafhankelijke derden. Door de KPN "overname" destijds is dat "protest" geluid effectief verstomd.
Immers KPN heeft daar zelf "ook" geen belang bij en zal dat dus ook niet bij een "Ziggo" gaan afdwingen.Uiteindelijk hebben alle providers toch schijt aan de klant en hebben ze geen boodschap aan marktwerking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wettelijk kunnen aanbieders van diensten wel eisen dat ze worden toegelaten bron maar de kosten en het gedoe zijn veelal erg complex, dat het vaak niet zinnig is/wordt.
Ook omdat (concurrerende) netwerkaanbieders waarschijnlijk niet (heel hard) hun best zullen doen om die verplichte "concurrenten" (als verstorende aanbieders) van voldoende "kwaliteit" te voorzien.
Ik vermoed "zo maar" dat een nieuwe opstart van xs?all gaat pogen, de KPN's te dwingen dat overstappende "xs4all" klanten onverkort tegen "kostprijs" op de netwerken aangesloten blijven waarbij de services worden omgeleid naar een prachtig datacenter op wie weet de PrinsHendrikKade.... waar ontslagen "xs4all medewerkers" weer gezellig appeltaarten in ontvangst gaan nemen.
Probleem zal vooral zijn om het momentum te krijgen en te houden........ stel dat dit langer dan een jaar duurt zijn ze iedereen wel kwijt. KPN voert nu een weloverwogen diffusie-tactiek uit om dat afhaakproces te stimuleren.
Lees ook: factcheck persconferentie Ibarra 30jan19
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welke extra's heb je het over? Een helpdesk die gewoon via een lokaal nummer bereikbaar is en waar je geholpen wordt ipv dat de eerste lijn een standaard script met je doorloopt? Dat soort extra's?
Dat komt omdat klanten doorgaans te dom zijn om te begrijpen wat het probleem is en de meesten weten ook niet wie ze zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:58 schreef Vollenhoven het volgende:
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Die server zal me een rotzorg wezen, maar de maatschappelijke betrokkenheid vind ik wel erg relevant. De positie die XS4All bijvoorbeeld inneemt in het debat over netneutraliteit zie ik KPN niet kunnen innemen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 06:38 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.
Dat als ze VoIP aanbieden je een VoIP telefoon krijgt.
Dat er ruimte is voor experiment (blog, wiki, video toen dat nog niet gangbaar was).
Maar ook dat er tijdens de Arabische lente vrije internettoegang wordt aangeboden waar de officiële kanalen zijn gecensureerd.
Dat er een debat over copyrights wordt georganiseerd.
Idd tijden veranderen. Internet is internet. Als het maar stabiel is. Het is maar een naam.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Dood aan Xs4all. Prominent doen doe je maar met je auto, niet je internet.
Ook dat stabiele gedeelte is een grote grap. De hele goedkope abonnementjes worden nog wel eens van een eigen kastje richting je modem verzonden, maar alle snelle abonnementen komen gewoon van dezelfde KPN centrale.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:41 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Idd tijden veranderen. Internet is internet. Als het maar stabiel is. Het is maar een naam.
Tja deze volgende stap is dus (best wel voortvarend en goed getimed) aangebroken, medewerkers zullen al of niet gedwongen worden om over/mee te gaan naar KPN. Daarmee wordt dan de OR feitelijk uitgeschakeld en ik denk dat veel (nieuwere) medewerkers, eieren voor hun geld zullen (moeten) kiezen. Het zijn geen tijden meer (hoewel ik dat wel hoop) van ooit waarbij gedreven mensen voor een appeltaart, het bestel aanvochten.quote:Bron AD dd. 06jun19
KPN maakte vandaag bekend dat per 1 augustus de XS4All-afdelingen Commercie, Techniek & Operatie, Klantcontact en HR samengaan met die van KPN. ,,Dit bevordert een succesvolle samenwerking en synergie”, schrijft KPN in een verklaring. Eind volgend jaar moet de integratie compleet zijn. Vandaag is de officiële adviesaanvraag voor de integratie bij de Ondernemingsraad van XS4All ingediend.
Kortom het marionetten management is alvast (zoals je mag verwachten van zedige meeëters) door de knieën. Het blijft surreëel dat een grensverleggend bedrijf met diepgewortelde ethiek in opdracht van een stel aandeelhouders kan worden opgedeeld.quote:Net ontvangen: dd 06jun2019
Beste XS4ALL-klant,
Voorstel voor de toekomst van XS4ALL ingediend
Misschien heeft u het al vernomen in de media. Het management van XS4ALL heeft vandaag een adviesaanvraag ingediend bij onze Ondernemingsraad. Eerder dit jaar werd al bekendgemaakt dat KPN de verschillende merken wil samenvoegen tot één geheel. Onder de vlag van het bestaande KPN-merk. Het management van XS4ALL heeft de conclusie getrokken dat XS4ALL op laten gaan in KPN de beste optie is voor klanten en medewerkers.
Onze dienstverlening gaat gewoon door
De Ondernemingsraad kijkt de komende tijd naar de voorgestelde plannen en zal hierover advies geven. Ondertussen gaat onze dienstverlening door. Gewoon op de manier die u van ons gewend bent.
Zoals altijd brengen we u persoonlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn, ook op het gebied van producten en diensten. Kijk voor meer informatie op xs4all.nl/blog.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Algemeen Directeur
XS4ALL Internet bv
Van het Nederlands zal vast niets meer komen..... en nu maar hopen, dat een volgende CEO; de status en ontzetting van xs4all wat beter inziet.quote:Bron: NOS_25jun19
De Colombiaans-Italiaanse topman van KPN, Maximo Ibarra, stopt eind september als bestuursvoorzitter. Hij stapt op vanwege dringende familiezaken. KPN benadrukt dat zijn vertrek niets te maken heeft met de grote storing van gisteren, waardoor onder meer noodnummer 112 onbereikbaar was.
Het telecombedrijf zegt verrast te zijn door het besluit van Ibarra. Hij was pas sinds vorig jaar bestuursvoorzitter en werkte in totaal twee jaar bij KPN. Ibarra zegt het jammer te vinden dat hij zijn taken moet neerleggen.
Hij wordt topman van de Italiaanse tak van het Britse mediabedrijf Sky. Vanochtend meldde de Italiaanse krant La Repubblica dat al en Sky bevestigt dat nu. Ibarra wordt al langer in verband gebracht met het Britse bedrijf en hij begint op 1 oktober.
De Italiaan volgde begin 2018 Eelco Blok op, die zeven jaar de hoogste baas was bij KPN. De keuze was opmerkelijk. Het bedrijf profileerde zich steeds meer als een Nederlands telecombedrijf, maar zocht voor de hoogste functies toch iemand van buiten de landsgrenzen.
President-commissaris Duco Sickinghe benoemde Ibarra en zegt daar geen spijt van te hebben. "Integendeel, we zijn heel blij met Maximo. Hij heeft een hele nieuwe strategie voor het bedrijf uitgetekend. En hij heeft op belangrijke punten nieuwe mensen kunnen interesseren voor KPN. En mensen die al lang voor KPN werken nieuwe impulsen kunnen geven voor de toekomst."
Begin dit jaar gaf Ibarra zijn eerste tv-interview in zijn functie. Hij zei KPN een "supermerk" te vinden en noemde het zijn belangrijkste taak om het bedrijf succesvol te maken. "Mijn doel is om de jarenlange daling van de omzet te stoppen", zei de topman in het Engels. "Mijn persoonlijke doel is om het volgende interview in het Nederlands te geven."
Van een volgend interview komt het waarschijnlijk niet. Het bedrijf moet nu op zoek naar een nieuwe topman. In de raad van bestuur van KPN zitten verder Jan Kees de Jager en Joost Farwerck. De president-commissaris van het bedrijf sluit niet uit dat er weer iemand uit het buitenland wordt benoemd. "We gaan op zoek naar de beste persoon, man of vrouw. Dat is het belangrijkste", aldus Duco Sickinghe.
XS4ALL
Onder leiding van Ibarra zijn er plannen gemaakt om de merken Telfort en XS4ALL te schrappen. Die gaan verder onder het merk KPN. Momenteel overlegt het bedrijf met de ondernemingsraden over het voorstel.
Volgens president-commissaris Duco Sickinghe betekent het vertrek van Ibarra niet dat de koers van KPN gaat veranderen. "Goede mensen die naar dezelfde feiten kijken, vinden ook heel vaak hetzelfde. Daar vertrouwen we op. De koers binnen KPN wordt bepaald door een breed team van mensen."
Cashcow en iets van kip met gouden eieren...... een beetje zoals Russia/China..... dat mensen buiten Moskou/HongKong en geen idee hebben hoe men knokt voor hun (kies)rechten.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:18 schreef RedFever007 het volgende:
Wat ik wel erg storend vind is dat xs4all nog steeds reclame maakt ....
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:18 schreef Vallon het volgende:
een beetje zoals Russia/China..... dat mensen buiten Moskou/HongKong en geen idee hebben hoe men knokt voor hun (kies)rechten.
Die protocollen zijn er omdat de meeste gebruikers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en mensen die beginnen met: ''ik zit in de ict'' bijzonder vaak niet eens hun internet kabeltje hebben aangesloten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:58 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben alle providers toch schijt aan de klant en hebben ze geen boodschap aan marktwerking.
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Dat heet een netwerkkabel en schrijf je aan elkaar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die protocollen zijn er omdat de meeste gebruikers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en mensen die beginnen met: ''ik zit in de ict'' bijzonder vaak niet eens hun internet kabeltje hebben aangesloten.
Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi postsquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 22:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat heet een netwerkkabel en schrijf je aan elkaar.
Ook dat is geen internetkabel. Je bedoelt daarmee waarschijnlijk de DSL-kabel. Voor het geval dat je het niet wist: internet is een afkorting van internationaal netwerk. Zodra je over een internetkabel hebt dan spreek je dus over een internationale netwerkkabel. Dat kan best kloppen als je een grensoverschrijdende woning hebt, maar doorgaans liggen dergelijke kabels tussen landen of onder de zeebodem.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi posts
Het is/wordt dus een ruzie tussen verstand en beleid.quote:Bron diverse, hier dan maar die van NOS
"De ondernemingsraad van XS4ALL heeft het plan van KPN de afgelopen maanden laten doorrekenen en komt tot de conclusie dat de voordelen die KPN heeft becijferd niet kloppen. "Er zijn zeer ernstige gebreken gevonden", zegt Daan Willems van de ondernemingsraad. "We wisten al dat het plan slecht is voor klanten en voor medewerkers, maar nu blijkt het ook slecht voor KPN. Er is een reële kans dat het plan financieel gezien negatief voor ze uitpakt."
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:24 schreef Aether het volgende:
Ook cijfers lijken voor behoud XS4ALL te pleiten, maakt dat voor KPN nog uit?
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-kpn-nog-uit.html
De strijd om het voortbestaan van internetprovider XS4ALL is er een tussen emotie en cijfers. KPN wil dat de dochteronderneming verdwijnt en baseert zich daarbij op eigen onderzoek. De ondernemingsraad (OR) van XS4ALL liet vandaag weten dat de voordelen die het moederbedrijf heeft becijferd niet kloppen. De vraag is nu of KPN zich hier iets van aantrekt.
Zag al een charmeoffensief bij bushaltes in de vorm van "onze KPN" reclame.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Yup, een beetje of dat BMW de merknaam Mini (of zo je wilt Rolls Royce) opheft.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het KPN bedrijf is vooral geschikt om - en dat kunnen ze echt prima - een basisinfrastructuur te beheren. Je moet dan niet op een stoel van niche partners en (grote) doelgroepen willen gaan zitten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
dat is dus maar de vraag: grotenkans dat je je modem moet inleveren, je een beroerde klantenservice krijgt en in kwaliteit achteruit gaatquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:31 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben al ruim 15 jaar bij XS4all en ben nog altijd tevreden, heb wel begrepen dat aan de voorkant voor mij als klant niet veel zal veranderen. Zelfs mijn huidige e mail adres en modem behoudt ik, dus ik maak mij eigenlijk niet zorgen. Waarschijnlijk zal ik alleen de facturen via KPN krijgen en niet van XS4all.
alles voor de aandeelhouders die alleen aan korte termijn denken doenquote:Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing.
De laatste zinsneden maakt alles duidelijk qua corperate KPN intenties. Downplayen.quote:Het management van XS4ALL houdt vast aan haar besluit
...
Op dit moment blijft voor u alles hetzelfde.
...
Veel klanten noemen zich fan en er volgde veel ophef en emotie.
...
Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.quote:Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing.
Dat zijn consumenten die hun hand er niet voor omdraaien om elk jaar de goedkoopste aanbieder te kiezen. Service en extra's maakt geen donder uit, als het maar goedkoop is.quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
de enige zinnige reden is kostenbesparing, maar dat kan niet zonder op de service te bezuinigen (ja gekwalificeerd en kundig personeel valt daar ook onder)quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
U kent KPN niet, ik wel; KPN is prima in beheer, doorgifte en aansluiten maar meer moeten zij niet willen doen. Daar hebben zij ook geen visie in of voor.quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
Not sure if trolling.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Compleet mee eens. KPN als geheel is eigenlijk al te klein om goed te kunnen functioneren én winstgevend te zijn, laat staan als al die submerken nog in stand gehouden worden.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een gedoe om een providertje als xs4all
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Wees er blij mee. Wordt er niets minder van.
En dan zeuren om service en privacy
Ook op Fok! Frontpage.quote:KPN nam XS4ALL, de oudste internetprovider van Nederland, in 1998 over. Het moederbedrijf beloofde daarbij het zelfstandige karakter van de provider intact te laten. Toch besloot het begin dit jaar alsnog om het merk op te heffen.
Sindsdien zijn de twee partijen met elkaar in een strijd verwikkeld. Volgens Daan Willems, voorzitter van de ondernemingsraad van XS4ALL, verschillen de twee bedrijven inherent van karakter. XS4ALL komt volgens hem op voor privacy en internetvrijheid, waardes die zouden botsen met KPN.
Kritiek OR
De OR van de onderneming verwijt het moederbedrijf dat het samenvoegingsplan slecht is onderbouwd, en niet strookt met de afspraken die eerder zijn gemaakt over de onafhankelijkheid van XS4ALL binnen het moederbedrijf.
Willems: "ook het feit dat er een mogelijke verkoop had kunnen plaatsvinden waar wij niet van op de hoogte gesteld waren, maakt niet dat ons vertrouwen gegroeid is. Dan blijft er nog maar een mogelijkheid over: een onafhankelijk orgaan de zaak laten toetsen."
De rechter moet zich nu buigen over de vraag of de plannen van KPN om het merk op te heffen en de provider op te laten gaan in het moederbedrijf kunnen doorgaan of niet. Afgelopen vrijdag heeft de OR een verzoekschrift ingediend bij de Ondernemingskamer in Amsterdam.
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:12 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.
Precies dit ookquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 31-10-2019 15:22:45 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:20 schreef Jantje2k het volgende:
Ik betwijfel of het iets gaat worden. Uiteindelijk vinden mensen het toch eng om over te stappen. Verder is de internetmarkt overvol, waardoor je wel een groot verschil moet maken, om klanten te trekken buiten de kring van de nerds, die echt bepaalde technische functies willen hebben.
Verder kunnen bestaande emailadressen dan niet meer gebruikt worden, terwijl veel mensen het adres van hun provider gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze minder snel willen overstappen.
Bovendien betwijfel ik of het nieuwe actiecomité geweldige support kan gaan geven, én ook kan leidinggeven aan een bedrijf. Ik betwijfel of het uiteindelijk goed gaat lopen.
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.quote:Op vrijdag 1 november 2019 00:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.
Vooruitgang wordt altijd gedaan door mensen en organisaties die verder willen blijven kijken dan wat er voorgeschoteld wordt. Hoe (in)stabiel een organisatie verloopt is altijd afwachten, wat minstens ook geldt voor zwalkende multinationals.
Het nieuwe xs4all zal primair niet gericht zijn op ome Jan of Tante Truus zijn die alleen triple-play wil hebben. Die groep is prima gebaat bij whatever in een dozijn en kunnen daar volstaan met een simpele geflowcharte helpdesk. Wanneer het dan niet in het commerciële boek staat, kan het niet en wordt het door een totale reset - doesnietlief - opgelost".
Verder gaat het (mij) niet om verschil te maken maar het "verschil" te kunnen blijven gebruiken. En ja dat is voor gebruikers die zelf zo min mogelijk betuttelt willen worden, zelf wel uitmaken wat ze waarmee doen en onverhoopt door een echte deskundige uit de prut wordt gehaald.
Feitelijk zoals indertijd hoe xs4all ontstond en qua uitgangspunten zoveel mogelijk vasthield aan technische vrijheden met oog voor gebruiksprivacy.
Behoud van emailadressen kan een issue zijn, hoewel veel mensen vaak los van de connectie, een eigen (virtueel) (web)domein hebben zodat ze niet meer in die "lock-in" val komen van een provider.
Zelf zat ik daar ook heel even mee in maar door "KPN" flink wakker geschud, heb ik dat ondertussen ingekaderd. Mogelijk dat ergens in de toekomst, providers "gedwongen" te stoppen met die stille "koppelverkoop" en dat gebruikers hun voorzieningen - desnoods als gerouteerde forward zoals bij banken - minimaal een jaar kunnen laten meeverhuizen.
Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.quote:Op vrijdag 1 november 2019 07:27 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.
Als je wel altijd van buitenaf moet benaderen kun je ook nog voor reverse DNS kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.
Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?
Geen idee of de cijfers kloppen. Ik gok zo dat er zeker 50.000 abonnees bij xs4al "techneuten" zijn, ca 10.000 bedrijven en nog's 200.000 die actief de "principes" ondersteunen.
Daarnaast nog een zooi lieve mensen die weinig uitmaakt en het - juist ook omdat KPN er achter staat - het (TV/Bellen/mailen/surfen) wel best vinden.
Geen kattepis derhalve en wanneer zelfs maar 20-30% overstapt - juist die groep die bewust wat meer willen betalen vanwege de all-in services - wordt het ook commercieel een flinke aderlating voor het noodlijdende KPN die het vooral klein zal zal willen schetsen.
Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.
Het blijft een oliedomme zet om een zeer winstgevende en zelfstandig opererende dochter, de binnendeur te wijzen. Dit, omdat e.o.a. beleidsmaker vindt dat die hoe dan ook zijn gelijk wil halen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Vallon op 01-11-2019 16:28:09 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.
Ik heb mijn zwemel verhaal maar in de spoiler gezet waar xs4all naast ethiek of Technisch juist ook voor iemand in de IT zeer nutbaar is.Goed verhaal hoor, en ik wens XS4ALL alle goeds toe, echter is internet voor mij iets wat het gewoon moet doen, en als het het doet, dan ga ik er niet naar om kijken. Ik ben daarom bang, dat heel veel klanten gewoon naar KPN over gaan, omdat overstappen eng is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.
Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?
Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.
Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg hoor, maar ik moet het nog zien.
Dat hoop ik ook. Nogmaals voor gewoon "het moet het doen" kan je overal terecht en heeft ook KPN geen toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:16 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Goed verhaal hoor, en ik wens XS4ALL alle goeds toe, echter is internet voor mij iets wat het gewoon moet doen, en als het het doet, dan ga ik er niet naar om kijken. Ik ben daarom bang, dat heel veel klanten gewoon naar KPN over gaan, omdat overstappen eng is.
Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg hoor, maar ik moet het nog zien.
Yep.... natuurlijk ook gelijk geïnvesteerd want het is de manier om te tonen dat het niet gaat om een logo van een moloch maar om eigenzinnigheid van gekende zelfstandigheid. Last but zeker not least, is het mijn eer te na om er weer bij te zijn.quote:Op maandag 4 november 2019 20:46 schreef ACT-F het volgende:
De crowdfundingactie van Freedom Internet loopt goed
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb
En dan weten dat het geld alleen maar nodig is om de gele kerstboom op te tuigen, de internet infrazaken zelf worden los van de crowdfund; al door partijen geregeld en toegezegd.quote:Formele nieuws update: nu.nl :
De nieuwe internetaanbieder die in de plaats van XS4ALL moet komen, heeft met crowdfunding binnen een dag al het doel van 1,25 miljoen euro bereikt. De initiatiefnemers willen een nieuwe aanbieder met dezelfde waarden starten. De teller stond dinsdag rond 13.00 uur al op 1.354.399 euro.
Jezus wat triestquote:Op dinsdag 5 november 2019 14:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan weten dat het geld alleen maar nodig is om de gele kerstboom op te tuigen, de internet infrazaken zelf worden los van de crowdfund; al door partijen geregeld en toegezegd.
Aan tante Truus en ome Jan wordt natuurlijk ook gedacht: het nieuwe xs4all, gaat ook gewoon telefonie en tv aanbieden.
Update 06nov11 12u00: N(o)u de stand in twee dagen staat op ruim 2 miljoen euro, ingelegd door ruim 2500 early adopters die willen blijven (gaan, ook voor een goed rendement met wat risico) en dat in amper 2 dagen tijd. Kortom een vliegende start en dan is het grote publiek nog niet eens aangesproken.
Wat geweldig dit, en nog snappen die figuren bij KPN niet hoe dom het is om een sterk merk als XS4ALL in de kliko te gooien.quote:Op vrijdag 8 november 2019 00:57 schreef Vallon het volgende:
Update, het plan is/was behaald.Het minimum was ¤1,25M en max ¤2.5Miljoen. Omstreeks 20u00 op 08nov2019, stond er ¤2,5M op de rekening, ingebracht door ruim 3100 investeerders..
En dat in dus net iets meer als 3 dagen funden. Dit gaat zo voorlopig wel goed komen. Nou de volgende fase...
Komende maandag 11-11 om 11:11:11 wordt ook leuk, dan gaat de founding site open... welk dat is wordt nog bekend gemaakt. Voor ¤50 wordt je founding lid wat in mindering wordt gebracht van/op je toekomstig abbo. Ik ga benieuwd zijn of KPN nog iets van zich laat horen.
Die Tim snapt er iig weinig van. Die haalt wat dingetjes door elkaar. de nieuwe provider wil zich helemaal niet afzetten maar gewoon doorgaan met wat er nu in de vorm van een zelfstandig xs4all moet blijven.quote:Bron: T09nov19
Amsterdam - Nederland krijgt in januari een nieuwe internetprovider. Maandag start een onderneming als alternatief voor het KPN-merk XS4all, dat het moederbedrijf gaat opdoeken. Marktvorsers zijn kritisch over de kansen van de nieuweling, die zich afzet tegen KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo.
....
Wie blijft ervoor betalen als je elders goedkoop zoveel gemak geboden krijgt bij de grote aanbieders als KPN of VodafoneZiggo. ...
...
Wij zijn helemaal niet geïnteresseerd in de maximale winst”, reageert Kirsten Verdel, initiatiefnemer van het nieuwe bedrijf en alternatief voor XS4all, dat nu 240.000 abonnees telt. Het haalde deze week ¤2,5 miljoen kapitaal op via crowdfunding.
....
„Er is straks maar één lachende derde”, concludeert Tim Poulus van Telecompaper daarentegen. „KPN Wholesale. Want bij KPN moet het nieuwe bedrijf zijn nieuwe netwerk afnemen.”
90% van al het fiber verloopt via KPN, tenminste dat was een jaar of 4 terug.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:59 schreef StephanL het volgende:
Als ze ook via glasvezel internet aanbieden, wil ik wel overstappen
Lees dat ze ook via glasvezel gaan aanbieden
Ja weet ik. Tv pakketten gaan veel via KPN. Heb nu T-mobile en die heeft een eigen netwerk, en bied TV via hun eigen netwerk aan begreep ik van de week.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
90% van al het fiber verloopt via KPN, tenminste dat was een jaar of 4 terug.
Waar kon/kan je wel je mail forwarden als je daar geen abbo meer hebt ?quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:01 schreef raptorix het volgende:
Overigens flikte Xs4all destijds ook een gemeen trucje, als je overstapte kon je je mail niet laten forwarden, enige optie was om er een inbel abbo a 15 euro per maand bij te houden zodat je nog over je mail kon beschikken.
Je zult aan die kant nog veel meer concurrentie zien. Netneutraliteit is al weg en bedrijven als T-Mobile en Tele2 lieten/laten al verkeer via hun eigen netwerk in het buitenland lopen om kosten te besparen én er nog wat aan te verdienen bij de ontvangende partij. Ook Ziggo is met soortgelijke praktijken bezig.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:55 schreef Vallon het volgende:
Dit alles is natuurlijk niet van belang voor mensen die alleen triple play willen doen en geen boodschap hebben aan zeg pingtijden of data/services. Die triple-groep zal vanzelf afzakken in de prijsvechtersmarkt van een strijdend KPN of Ziggo waar xs4all zich niet mee bemoeit.
quote:De actiegroep XS4ALL Moet Blijven heeft maandag een nieuwe internetprovider gepresenteerd: Freedom Internet. De provider wil zich op het gebied van privacy, veiligheid en kwaliteit onderscheiden van de bestaande concurrentie.
Freedom Internet wil vanaf het eerste kwartaal van 2020 internet, televisie en telefonie aanbieden. De internetverbindingen zullen via ADSL en glasvezel aangeboden worden.
De nieuwe internetprovider is ontstaan uit onvrede over het besluit van KPN om de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Volgens de actiegroep heeft XS4ALL onder meer een geschiedenis van maatschappelijke betrokkenheid die meerwaarde biedt boven wat KPN en andere providers doen.
XS4ALL heeft zich in het verleden hard gemaakt voor bepaalde maatschappelijke standpunten. Zo bemoeide de provider zich vrijwillig met een conflict tussen Stichting BREIN en Ziggo toen eerstgenoemde via de rechter wilde afdwingen dat de provider de torrentsite The Pirate Bay ontoegankelijk zou moeten maken.
https://www.nu.nl/tech/60(...)reedom-internet.html
Er waren in die periode voldoende providers waar zelfs je pop account gewoon bleef werken, mijn moeder heeft geloof ik al 20 jaar een zonnet mail adres (via gmail gesynced).quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar kon/kan je wel je mail forwarden als je daar geen abbo meer hebt ?
Laat staan dat je bij een ander een goedkoop pack-abbo kon houden zodat je toch alle xs4all diensten kon blijven gebruiken inclusief shellserver, inbellen, ftp, wenspace etc.etc..
Ik heb jarenlang tot mijn grote tevredenheid (pack) gehad, ook omdat ander providers inclusief KPN geen toegevoegde diensten wilden/hadden. Zodra xs4all voor mij op glas bereikbaar werd, ben ik weer teruggestapt.
Benieuwd of ze ook iets als XS4ALL KEY gaan opzetten (of overnemen).quote:Op maandag 11 november 2019 15:52 schreef Vallon het volgende:
freedom.nl is nu van start.
Op het oog vooralsnog voorlopig een simpele email-provider met mogelijkheid van registratie tot een eigen domein (inclusief). Het aantal mail-aliassen op je hoofdaccount is onbeperkt met wel een kleine restrictie dat daar altijd je gekozen accountnaam in zit verwerkt.
Zelf had/heb ik dat liever niet. zodat ik naar wens mailblok-adressen kan aanmaken en die naamtechnisch "anonimiseren" voor dummy accounts. Dit laatste kan je trouwens prima (en beter) regelen op het eigen domein.
Probleem met al die lokale "kluis"dingetjes wat ik weer heb dat je je je daarmee qua diensten (vendor-lockin) verbindt met de leverancier.quote:Op maandag 11 november 2019 15:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Benieuwd of ze ook iets als XS4ALL KEY gaan opzetten (of overnemen).
Het voordeel van een Lastpass of Bitwarden vind ik dat het (ook) is geïntegreerd met een browser en dat je op alle apparaten een up-to-date lijst van wachtwoorden hebt.quote:Op maandag 11 november 2019 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem met al die lokale "kluis"dingetjes wat ik weer heb dat je je je daarmee qua diensten (vendor-lockin) verbindt met de leverancier.
Ik heb zelf allerlei dingen al gehad en keer op keer stopt/stokt er dan ergens iets mee. Beheer van privacy-zaken en die geïntegreerd te houden, geeft toch wat meer complicaties dan je zo zou vermoeden.
Ik gebruik nu simpel in eigen beheer "keypass" (opensource software) en bewaar het (encrypted) wachtwoordbestand op de eigen webserver die ik regelmatig waar nodig met rsync synchroniseer met doelapparaten naar gelang ik het nodig heb.
quote:Ondernemingskamer veegt argumenten Xs4all in geschil met KPN van tafel
De Ondernemingskamer in Amsterdam heeft de eisen van de ondernemingsraad van Xs4all in het geschil met KPN afgewezen. De Ondernemingskamer ziet geen redenen om aan een juist beleid en een juiste gang van zaken te twijfelen.
https://tweakers.net/nieu(...)t-kpn-van-tafel.html
1gbit met data limiet?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanaf 50 euro voor 1Gbit, maar wat kan je extra krijgen als je meer betaalt? Extra ruimte voor je webmail ofzo?
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:23 schreef mschol het volgende:
1gbit met data limiet?
en bij 100+ euro een echte 1gbit/1gbit lijn?
tweak is echter maar in een handje vol steden te krijgen...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.
Ik wil wel een abo nemen en iets meer betalen (tov Tweak.nl) als donatie voor het goede doel.
Denk dat 50 euro wel een goede prijs is.
Dat is sindskort; ze laten het verkeer via Duitsland lopen dat inderdaad voor de snelheid waardeloos is.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:20 schreef mschol het volgende:
tmobile met weliswaar een goedkoop abo (30 Alles in 1 voor eerste jaar,daarna 50), het blijkt bij meerdere mensen duurkoop te zijn (traag op piekmomenten, hoge latency; dat soort ongein)
Wacht ff hoor, freedom maakt gebruik van KPN infra, en xs4all blijft.quote:Op maandag 6 april 2020 20:18 schreef Aether het volgende:
Freedom Internet begint ondanks uitstel met aansluiten eerste 128 klanten
Freedom Internet gaat toch de eerste 128 klanten aansluiten. Eind maart besloot de nieuwe provider de aanvraag van internetverbindingen uit te stellen vanwege de coronacrisis. De eerste aansluitingen zijn bedoeld voor leden met technische kennis.
https://tweakers.net/nieu(...)ste-128-klanten.html
Het is lang(er) duidelijk dat KPN niet in de hosting (meer) wil zitten en dat opzettelijk aan andere partijen laat zodat zij (KPN e.a. soorgelijke aanfluiters) daarin vrij wordt gelaten die connectie markt voor zichzelf kunnen aanhouden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:10 schreef Aether het volgende:
KPN stopt hostingdiensten XS4ALL per 1 oktober
KPN stopt per 1 oktober met de hostingdiensten van zijn merknaam XS4ALL. De provider meldt klanten dat ze voor die tijd hun domeinnaamreservering, webhosting of e-mail op eigen domeinnaam bij een andere partij moeten onderbrengen.
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.quote:Op maandag 20 december 2021 16:15 schreef nietzman het volgende:
Tja leuk dus voor m'n merkloyaliteit mag ik meer blijven betalen en minder krijgen over hetzelfde KPN netwerk. (50 Mbit vs 1Gbit)
Op een gegeven moment ben ook ik gekke Henkie niet meer natuurlijk. Tijd om over te stappen.
Xs4all heeft de fritzbox gratis (bij KPN 7,50 p/m extra) en nog wat extra opties zoals eigen domein enz. Maar voor de gemiddelde consument is KPN zeker gunstiger.quote:Op maandag 20 december 2021 17:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.
Als ik bij xs4all 500mbit kies (wat blijkbaar het maximum is en ik kan geen 1 Gbit kiezen) dan zit ik op 71,50 pm versus 57,50 bij kpn op 1Gbit. Wat zie ik over het hoofd?
Oke. Dus de klacht qua kosten lijkt dan niet helemaal terecht.quote:Op maandag 20 december 2021 17:50 schreef DX11 het volgende:
[..]
Xs4all heeft de fritzbox gratis (bij KPN 7,50 p/m extra) en nog wat extra opties zoals eigen domein enz. Maar voor de gemiddelde consument is KPN zeker gunstiger.
Je kan overigens tegenwoordig bij elke provider een eigen modem aanschaffen en instellen, dat is wettelijk geregeld sinds een jaar of 2. Zie bijvoorbeeld kpn.com/eigenmodemquote:Op maandag 20 december 2021 17:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
Oke. Dus de klacht qua kosten lijkt dan niet helemaal terecht.
Ik vind de opties die je zelf kan instellen in je abo over openstaande poorten en malware scanning verder prima. Eigenlijk heb ik niet zo heel veel aan de fritzbox om eerlijk te zijn. Ik heb daar achter mijn eigen apparatuur hangen voor L3 switching. Daar had ik net zo goed ook een echte router kunnen plaatsen. Dus ik vind het ook niet erg om meer te betalen ofzo.
Allemaal jammer. Technisch is in de vergroening van xs4all inmiddels van alles al weggemigreerd.quote:Op maandag 20 december 2021 15:33 schreef Aether het volgende:
KPN stopt per 24 december met merknaam XS4ALL voor nieuwe klanten
https://tweakers.net/nieu(...)-nieuwe-klanten.html
Volgens mij zie je niets over het hoofd. xs4all bied niet dezelfde snelheden. Ik betaal nu 71,50 bij xs4all voor 50 Mbit. Bij het moederbedrijf, inmiddels gewoon een ander vinkje in het CRM systeem heb ik 1 Gbit voor onder de 60¤.quote:Op maandag 20 december 2021 17:49 schreef snabbi het volgende:
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.
Als ik bij xs4all 500mbit kies (wat blijkbaar het maximum is en ik kan geen 1 Gbit kiezen) dan zit ik op 71,50 pm versus 57,50 bij kpn op 1Gbit. Wat zie ik over het hoofd?
Geen verstand van ict al zit ik al jaren iedere dag achter het internet, maar is dat niet meestal hoe bedrijven en technologie zich ontwikkelen? Of ze worden zelf die multinationals.quote:Op maandag 20 december 2021 19:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Allemaal jammer. Technisch is in de vergroening van xs4all inmiddels van alles al weggemigreerd.
Jarenlang supporter geweest maar ondertussen overgesprongen naar een andere vrijheidsgedachte.
Einde van een tijdperk die begon met voor consumenten Internet aanbieden om vervolgens te worden opgegeten door de multinationals die dat (toen) niet wilden.
Gebeurd idd vaker dat een idealistisch/principieel geënt bedrijf dan uitgroeit naar iets dat ze in beginsel niet voor ogen hadden. Wat bv hier lullig is dat KPN wel makkelijk de xs4all principes om zeep hielp maar de gouden naam die stond voor de principes, puur om redenen van "image" (en klantbehoud), wilde behouden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:25 schreef Horzula het volgende:
[..]
Geen verstand van ict al zit ik al jaren iedere dag achter het internet, maar is dat niet meestal hoe bedrijven en technologie zich ontwikkelen? Of ze worden zelf die multinationals.
Is dat ook wat met youtube gebeurd is?quote:Op dinsdag 21 december 2021 17:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gebeurd idd vaker dat een idealistisch/principieel geënt bedrijf dan uitgroeit naar iets dat ze in beginsel niet voor ogen hadden. Wat bv hier lullig is dat KPN wel makkelijk de xs4all principes om zeep hielp maar de gouden naam die stond voor de principes, puur om redenen van "image" (en klantbehoud), wilde behouden.
Reden om (voortaan) goed op te letten of -en hoe je als gebruiker heel makkelijk kunt wegstappen als iets (ethisch) aan/van een leverancier echt niet zint/bevalt.
Dat YT is, denk ik, meer een ander proces van een ontstane "hobby-dienst" die haar eigen markt creëert en dan ook vanwege verkregen marktaandeel dan onontkoombaar wordt overgenomen door een partij die dat als aanvulling ziet op het eigen portfolio.quote:Op dinsdag 21 december 2021 17:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
Is dat ook wat met youtube gebeurd is?
Eigen ervaring. De gemiddelde XS4ALL is anti-KPN en stapt massaal over naar Freedom internet. Het maakt ze geen bal uit wat het kost, want de principes prevaleren boven het geld. Toegegeven, het is een nichemarkt, maar substantieel dat het bestaansrecht heeft.quote:Op maandag 20 december 2021 18:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik las dat XS4ALL klanten principiëler zijn, waaruit zou je dat op kunnen maken?
quote:Beste XS4ALL-klant,
XS4ALL blijft XS4ALL
XS4ALL blijft voor u als klant gewoon XS4ALL. Al gaat onze dienstverlening straks via de techniek van KPN. Dat is nodig om te zorgen dat u in de toekomst de kwaliteit houdt die u van ons gewend bent.
Kwaliteit en service blijven onveranderd
Onze Klantenservice en Technische Helpdesk blijven bereikbaar onder hetzelfde nummer, met dezelfde mensen én uit naam van XS4ALL. U houdt gewoon uw FRITZ!Box-modem, de bekende tv-ontvanger en XS4ALL-emailadressen.
Begin volgend jaar starten we
We vinden het belangrijk dat u zo min mogelijk merkt van deze technische verandering. Daarom testen we alles uitgebreid. We zetten uw abonnement pas over als de kwaliteit is zoals u van ons mag verwachten. Zodra we er helemaal klaar voor zijn, laten we u dat een maand van tevoren weten.
Vragen mag altijd
Op xs4all.nl/xs4all-en-kpn leest u meer. Heeft u toch vragen? Bel dan met onze Klantenservice via telefoonnummer 020 398 76 66. Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 08.00 en 20.00 uur, op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |