Ook dat is geen internetkabel. Je bedoelt daarmee waarschijnlijk de DSL-kabel. Voor het geval dat je het niet wist: internet is een afkorting van internationaal netwerk. Zodra je over een internetkabel hebt dan spreek je dus over een internationale netwerkkabel. Dat kan best kloppen als je een grensoverschrijdende woning hebt, maar doorgaans liggen dergelijke kabels tussen landen of onder de zeebodem.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi posts
Het is/wordt dus een ruzie tussen verstand en beleid.quote:Bron diverse, hier dan maar die van NOS
"De ondernemingsraad van XS4ALL heeft het plan van KPN de afgelopen maanden laten doorrekenen en komt tot de conclusie dat de voordelen die KPN heeft becijferd niet kloppen. "Er zijn zeer ernstige gebreken gevonden", zegt Daan Willems van de ondernemingsraad. "We wisten al dat het plan slecht is voor klanten en voor medewerkers, maar nu blijkt het ook slecht voor KPN. Er is een reële kans dat het plan financieel gezien negatief voor ze uitpakt."
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:24 schreef Aether het volgende:
Ook cijfers lijken voor behoud XS4ALL te pleiten, maakt dat voor KPN nog uit?
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-kpn-nog-uit.html
De strijd om het voortbestaan van internetprovider XS4ALL is er een tussen emotie en cijfers. KPN wil dat de dochteronderneming verdwijnt en baseert zich daarbij op eigen onderzoek. De ondernemingsraad (OR) van XS4ALL liet vandaag weten dat de voordelen die het moederbedrijf heeft becijferd niet kloppen. De vraag is nu of KPN zich hier iets van aantrekt.
Zag al een charmeoffensief bij bushaltes in de vorm van "onze KPN" reclame.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Yup, een beetje of dat BMW de merknaam Mini (of zo je wilt Rolls Royce) opheft.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het KPN bedrijf is vooral geschikt om - en dat kunnen ze echt prima - een basisinfrastructuur te beheren. Je moet dan niet op een stoel van niche partners en (grote) doelgroepen willen gaan zitten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
dat is dus maar de vraag: grotenkans dat je je modem moet inleveren, je een beroerde klantenservice krijgt en in kwaliteit achteruit gaatquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:31 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben al ruim 15 jaar bij XS4all en ben nog altijd tevreden, heb wel begrepen dat aan de voorkant voor mij als klant niet veel zal veranderen. Zelfs mijn huidige e mail adres en modem behoudt ik, dus ik maak mij eigenlijk niet zorgen. Waarschijnlijk zal ik alleen de facturen via KPN krijgen en niet van XS4all.
alles voor de aandeelhouders die alleen aan korte termijn denken doenquote:Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing.
De laatste zinsneden maakt alles duidelijk qua corperate KPN intenties. Downplayen.quote:Het management van XS4ALL houdt vast aan haar besluit
...
Op dit moment blijft voor u alles hetzelfde.
...
Veel klanten noemen zich fan en er volgde veel ophef en emotie.
...
Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.quote:Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing.
Dat zijn consumenten die hun hand er niet voor omdraaien om elk jaar de goedkoopste aanbieder te kiezen. Service en extra's maakt geen donder uit, als het maar goedkoop is.quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
de enige zinnige reden is kostenbesparing, maar dat kan niet zonder op de service te bezuinigen (ja gekwalificeerd en kundig personeel valt daar ook onder)quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
U kent KPN niet, ik wel; KPN is prima in beheer, doorgifte en aansluiten maar meer moeten zij niet willen doen. Daar hebben zij ook geen visie in of voor.quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
Not sure if trolling.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Compleet mee eens. KPN als geheel is eigenlijk al te klein om goed te kunnen functioneren én winstgevend te zijn, laat staan als al die submerken nog in stand gehouden worden.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een gedoe om een providertje als xs4all
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Wees er blij mee. Wordt er niets minder van.
En dan zeuren om service en privacy
Ook op Fok! Frontpage.quote:KPN nam XS4ALL, de oudste internetprovider van Nederland, in 1998 over. Het moederbedrijf beloofde daarbij het zelfstandige karakter van de provider intact te laten. Toch besloot het begin dit jaar alsnog om het merk op te heffen.
Sindsdien zijn de twee partijen met elkaar in een strijd verwikkeld. Volgens Daan Willems, voorzitter van de ondernemingsraad van XS4ALL, verschillen de twee bedrijven inherent van karakter. XS4ALL komt volgens hem op voor privacy en internetvrijheid, waardes die zouden botsen met KPN.
Kritiek OR
De OR van de onderneming verwijt het moederbedrijf dat het samenvoegingsplan slecht is onderbouwd, en niet strookt met de afspraken die eerder zijn gemaakt over de onafhankelijkheid van XS4ALL binnen het moederbedrijf.
Willems: "ook het feit dat er een mogelijke verkoop had kunnen plaatsvinden waar wij niet van op de hoogte gesteld waren, maakt niet dat ons vertrouwen gegroeid is. Dan blijft er nog maar een mogelijkheid over: een onafhankelijk orgaan de zaak laten toetsen."
De rechter moet zich nu buigen over de vraag of de plannen van KPN om het merk op te heffen en de provider op te laten gaan in het moederbedrijf kunnen doorgaan of niet. Afgelopen vrijdag heeft de OR een verzoekschrift ingediend bij de Ondernemingskamer in Amsterdam.
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:12 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.
Precies dit ookquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 31-10-2019 15:22:45 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:20 schreef Jantje2k het volgende:
Ik betwijfel of het iets gaat worden. Uiteindelijk vinden mensen het toch eng om over te stappen. Verder is de internetmarkt overvol, waardoor je wel een groot verschil moet maken, om klanten te trekken buiten de kring van de nerds, die echt bepaalde technische functies willen hebben.
Verder kunnen bestaande emailadressen dan niet meer gebruikt worden, terwijl veel mensen het adres van hun provider gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze minder snel willen overstappen.
Bovendien betwijfel ik of het nieuwe actiecomité geweldige support kan gaan geven, én ook kan leidinggeven aan een bedrijf. Ik betwijfel of het uiteindelijk goed gaat lopen.
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.quote:Op vrijdag 1 november 2019 00:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.
Vooruitgang wordt altijd gedaan door mensen en organisaties die verder willen blijven kijken dan wat er voorgeschoteld wordt. Hoe (in)stabiel een organisatie verloopt is altijd afwachten, wat minstens ook geldt voor zwalkende multinationals.
Het nieuwe xs4all zal primair niet gericht zijn op ome Jan of Tante Truus zijn die alleen triple-play wil hebben. Die groep is prima gebaat bij whatever in een dozijn en kunnen daar volstaan met een simpele geflowcharte helpdesk. Wanneer het dan niet in het commerciële boek staat, kan het niet en wordt het door een totale reset - doesnietlief - opgelost".
Verder gaat het (mij) niet om verschil te maken maar het "verschil" te kunnen blijven gebruiken. En ja dat is voor gebruikers die zelf zo min mogelijk betuttelt willen worden, zelf wel uitmaken wat ze waarmee doen en onverhoopt door een echte deskundige uit de prut wordt gehaald.
Feitelijk zoals indertijd hoe xs4all ontstond en qua uitgangspunten zoveel mogelijk vasthield aan technische vrijheden met oog voor gebruiksprivacy.
Behoud van emailadressen kan een issue zijn, hoewel veel mensen vaak los van de connectie, een eigen (virtueel) (web)domein hebben zodat ze niet meer in die "lock-in" val komen van een provider.
Zelf zat ik daar ook heel even mee in maar door "KPN" flink wakker geschud, heb ik dat ondertussen ingekaderd. Mogelijk dat ergens in de toekomst, providers "gedwongen" te stoppen met die stille "koppelverkoop" en dat gebruikers hun voorzieningen - desnoods als gerouteerde forward zoals bij banken - minimaal een jaar kunnen laten meeverhuizen.
Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.quote:Op vrijdag 1 november 2019 07:27 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.
Als je wel altijd van buitenaf moet benaderen kun je ook nog voor reverse DNS kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.
Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?
Geen idee of de cijfers kloppen. Ik gok zo dat er zeker 50.000 abonnees bij xs4al "techneuten" zijn, ca 10.000 bedrijven en nog's 200.000 die actief de "principes" ondersteunen.
Daarnaast nog een zooi lieve mensen die weinig uitmaakt en het - juist ook omdat KPN er achter staat - het (TV/Bellen/mailen/surfen) wel best vinden.
Geen kattepis derhalve en wanneer zelfs maar 20-30% overstapt - juist die groep die bewust wat meer willen betalen vanwege de all-in services - wordt het ook commercieel een flinke aderlating voor het noodlijdende KPN die het vooral klein zal zal willen schetsen.
Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.
Het blijft een oliedomme zet om een zeer winstgevende en zelfstandig opererende dochter, de binnendeur te wijzen. Dit, omdat e.o.a. beleidsmaker vindt dat die hoe dan ook zijn gelijk wil halen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Vallon op 01-11-2019 16:28:09 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |