abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:24:30 #121
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188259764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi posts ^O^
Ook dat is geen internetkabel. Je bedoelt daarmee waarschijnlijk de DSL-kabel. Voor het geval dat je het niet wist: internet is een afkorting van internationaal netwerk. Zodra je over een internetkabel hebt dan spreek je dus over een internationale netwerkkabel. Dat kan best kloppen als je een grensoverschrijdende woning hebt, maar doorgaans liggen dergelijke kabels tussen landen of onder de zeebodem.

En als ik echt koppig wil doen en meneer 'ik zit in de ict' geeft aan dat die geen internet heeft, dan is het antwoord dat niemand internet heeft. Je bent hooguit onderdeel van het internet en waarschijnlijk bedoel je dat je toegang tot het internet niet werkt. En het ergste zijn nog de mensen die zeggen dat hun Wi-Fi het niet doet: "Ja, het mobieltje geeft aan dat die verbonden is, maar toch doet die het niet". Nou, dan doet je Wi-Fi het prima hoor, maar zul je het probleem toch echt in de toegang tot het internet moeten zoeken. Doeg! :+

Details, details.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_188259910
Ben al ruim 15 jaar bij XS4all en ben nog altijd tevreden, heb wel begrepen dat aan de voorkant voor mij als klant niet veel zal veranderen. Zelfs mijn huidige e mail adres en modem behoudt ik, dus ik maak mij eigenlijk niet zorgen. Waarschijnlijk zal ik alleen de facturen via KPN krijgen en niet van XS4all.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_188771339
Ook cijfers lijken voor behoud XS4ALL te pleiten, maakt dat voor KPN nog uit?
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-kpn-nog-uit.html

De strijd om het voortbestaan van internetprovider XS4ALL is er een tussen emotie en cijfers. KPN wil dat de dochteronderneming verdwijnt en baseert zich daarbij op eigen onderzoek. De ondernemingsraad (OR) van XS4ALL liet vandaag weten dat de voordelen die het moederbedrijf heeft becijferd niet kloppen. De vraag is nu of KPN zich hier iets van aantrekt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 3 september 2019 @ 16:20:49 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188772370
quote:
Bron diverse, hier dan maar die van NOS
"De ondernemingsraad van XS4ALL heeft het plan van KPN de afgelopen maanden laten doorrekenen en komt tot de conclusie dat de voordelen die KPN heeft becijferd niet kloppen. "Er zijn zeer ernstige gebreken gevonden", zegt Daan Willems van de ondernemingsraad. "We wisten al dat het plan slecht is voor klanten en voor medewerkers, maar nu blijkt het ook slecht voor KPN. Er is een reële kans dat het plan financieel gezien negatief voor ze uitpakt."
Het is/wordt dus een ruzie tussen verstand en beleid.

De actiegroep "xs4all moet blijven" ^O^ blijft paraat om indien nodig met een eigen volwaardig alternatief te komen indien KPN de plannen doorzet om xs4all te desintegreren:
"... als KPN ondanks alles en ondanks eventuele rechtszaken de voorgenomen opheffing tóch wil doorzetten, dat wij dan nog steeds met een alternatief komen, lees: een nieuwe provider. Daar werken we al maanden heel serieus aan. Die bal gaat rollen op het moment dat KPN eventueel toch de stekker uit XS4ALL trekt.... "
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 september 2019 @ 12:33:34 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188784503
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:24 schreef Aether het volgende:
Ook cijfers lijken voor behoud XS4ALL te pleiten, maakt dat voor KPN nog uit?
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-kpn-nog-uit.html

De strijd om het voortbestaan van internetprovider XS4ALL is er een tussen emotie en cijfers. KPN wil dat de dochteronderneming verdwijnt en baseert zich daarbij op eigen onderzoek. De ondernemingsraad (OR) van XS4ALL liet vandaag weten dat de voordelen die het moederbedrijf heeft becijferd niet kloppen. De vraag is nu of KPN zich hier iets van aantrekt.
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188784877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Zag al een charmeoffensief bij bushaltes in de vorm van "onze KPN" reclame.
Krijg meer het idee dat degene die het in gang heeft gezet al lang en breed (terug) in Italië is.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 4 september 2019 @ 14:22:38 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188785972
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Yup, een beetje of dat BMW de merknaam Mini (of zo je wilt Rolls Royce) opheft.
//--//

Het verschil van KPN met BMW is dat KPN hooguit de kwaliteit heeft van Audi (een te dure Volkswagen). KPN is sws al lang niet meer het innoverende telecombedrijf dat (ooit wel) dingen zelf ontwikkelt. Het KPN bedrijf is vooral een doorstootorganisatie geworden die bestaande techniek diensten ten winst van aandeelhouders probeert te vermarkten. Een beetje "vaag" fuseren en wegsplitsen van producten, zonder dat je werkelijk voedingswaarde en smaak toevoegt.

Ik kan 1,2,3 niet bedenken wat KPN nu zo bijzonder maakt voor een consument.
Ik geef toe dat de KPN basisinfrastructuur relatief - gezien volume irt oubolligheid - betrouwbaar is wat ook komt omdat zij niet werkelijk (kunnen of durven te) vernieuwen.
KPN moet zich meer gedragen als een soort "daTaenNet" voor dus data-transport en zich niet bemoeien met hoe het door wie voor wat gebruikt wordt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het KPN bedrijf is vooral geschikt om - en dat kunnen ze echt prima - een basisinfrastructuur te beheren. Je moet dan niet op een stoel van niche partners en (grote) doelgroepen willen gaan zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188988512
Actiecomité vraagt nieuwe KPN-ceo om Xs4all te redden
Het actiecomité Xs4all Moet Blijven heeft de nieuwe ceo van KPN, Dominique Leroy, gevraagd Xs4all te redden. Het comité wil in gesprek gaan met Leroy 'om de kansen en mogelijkheden te bespreken'.

https://tweakers.net/nieu(...)s4all-te-redden.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189019050
KPN gaat door met opheffen Xs4all ondanks negatief advies ondernemingsraad
KPN zet het opheffen van provider Xs4all door en gaat daarmee in tegen het negatieve advies van de ondernemingsraad. De OR heeft een maand de tijd om te beslissen of het in beroep gaat tegen het besluit.


De directie van Xs4all heeft donderdag tegenover de ondernemingsraad bevestigd dat het plan om de provider op te heffen en te integreren in KPN doorgaat. In een verklaring schrijft KPN dat het van plan is om klanten vanaf de tweede helft van volgend jaar over te zetten, als KPN een 'op zijn minst vergelijkbare of betere dienstverlening' kan bieden.

Eind augustus bracht de ondernemingsraad van Xs4all een negatief advies uit. Omdat de directie daar nu van afwijkt moet er verplicht een maand gewacht worden met de uitvoering van het besluit, meldt de OR in een persbericht. In die tijd kan de OR beslissen of het in beroep gaat. Het is nog niet bekend of dat gaat gebeuren, woordvoerder Daan Willems zegt dat er op dit moment niets wordt uitgesloten.

Volgens het zestig pagina's tellende advies van de OR is er een reële mogelijkheid dat de integratie van Xs4all in KPN negatief zal uitvallen voor het bedrijf. Ook stelt de OR dat KPN de belofte dat er voor huidige klanten van Xs4all niets zal veranderen niet kan waarmaken. Vanuit klanten en medewerkers is er al sinds de aankondiging van het voornemen om Xs4all op te heffen kritiek op de beslissing.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189019382
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_189019776
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:31 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben al ruim 15 jaar bij XS4all en ben nog altijd tevreden, heb wel begrepen dat aan de voorkant voor mij als klant niet veel zal veranderen. Zelfs mijn huidige e mail adres en modem behoudt ik, dus ik maak mij eigenlijk niet zorgen. Waarschijnlijk zal ik alleen de facturen via KPN krijgen en niet van XS4all.
dat is dus maar de vraag: grotenkans dat je je modem moet inleveren, je een beroerde klantenservice krijgt en in kwaliteit achteruit gaat
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing. :')
alles voor de aandeelhouders die alleen aan korte termijn denken doen
  donderdag 19 september 2019 @ 15:24:12 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189022436
Vervolgens krijg je een briefje van de directeur:
quote:
Het management van XS4ALL houdt vast aan haar besluit
...
Op dit moment blijft voor u alles hetzelfde.
...
Veel klanten noemen zich fan en er volgde veel ophef en emotie.
...
Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.
De laatste zinsneden maakt alles duidelijk qua corperate KPN intenties. Downplayen.

De enige garantie die je krijgt is dat je hetzelfde modem houdt :') wanneer je dat wilt. Met geen woord of letter hoe zij xs4all eigen technische innovaties in de toekomst als service gaat invullen. En dan weten dat zij - KPN - zo het hanteerbare gebruik en technische verantwoording snaaks bij de leverancier gaan leggen.

Steeds - bewust - niet willen begrijpen dat xs4all meer staat en is dan een facilitaire internet provider waar je ook TV kunt kijken, bellen en mee kan internetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189025026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing. :')
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.

(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 19 september 2019 @ 18:21:41 #134
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189025120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
Dat zijn consumenten die hun hand er niet voor omdraaien om elk jaar de goedkoopste aanbieder te kiezen. Service en extra's maakt geen donder uit, als het maar goedkoop is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189025181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.

(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
de enige zinnige reden is kostenbesparing, maar dat kan niet zonder op de service te bezuinigen (ja gekwalificeerd en kundig personeel valt daar ook onder)
  donderdag 19 september 2019 @ 18:34:27 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189025354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.

(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
U kent KPN niet, ik wel; KPN is prima in beheer, doorgifte en aansluiten maar meer moeten zij niet willen doen. Daar hebben zij ook geen visie in of voor.
Maakte KPN maar duidelijk wat zij willen als meerwaarde voor de "eigenwijze" consument of is dat vooral de aandeelhouder bevredigen?

Betere service is dat betere TV zenders ? Of is dat betere techniek, grenzen willen verleggen en technische faciliteiten beschikbaar maken met zekerheid dat die niet zo maar te grabbel wordt gegooid door onwetenden aan graaiende pottekijkers ?

Nee het is niet slechts zomaar een principe kwestie. Het is of dat je Xiaomi vergelijkt met Apple voor bellen of Mercedes vergelijkt met Ford voor vervoer. Mensen die zonder inbreng de dienst willen gebruiken met wat wordt voorgeschoteld, zijn prima af bij KPN. Vooral heel graag wegblijven bij een xs4all.

Omgekeerd kan je ook de vraag stellen wat is KPN nu feitelijk, wat stelt het zelf voor buiten een merk ? Wat is buiten haar geld en vertoonde macht, haar meerwaarde ?
Wat onderscheid KPN dan in kwaliteit of visie van XS4ALL of mijn part Ziggo ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189129301
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189130063
Wat een gedoe om een providertje als xs4all :')
Met die flutstandpunten van een stel hippies.

Wees er blij mee. Wordt er niets minder van.
En dan zeuren om service en privacy :') :')
pi_189130080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Not sure if trolling.
pi_189130114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een gedoe om een providertje als xs4all :')
Met die flutstandpunten van een stel hippies.

Wees er blij mee. Wordt er niets minder van.
En dan zeuren om service en privacy :') :')
Compleet mee eens. KPN als geheel is eigenlijk al te klein om goed te kunnen functioneren én winstgevend te zijn, laat staan als al die submerken nog in stand gehouden worden.

Laat al die geitenwollensokken het lekker bekijken met hun actiecomité en eigen provider. Veel succes hè :')
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:09:48 #141
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_189550449
XS4ALL sleept moederbedrijf KPN voor de rechter

https://nos.nl/artikel/23(...)voor-de-rechter.html
quote:
KPN nam XS4ALL, de oudste internetprovider van Nederland, in 1998 over. Het moederbedrijf beloofde daarbij het zelfstandige karakter van de provider intact te laten. Toch besloot het begin dit jaar alsnog om het merk op te heffen.

Sindsdien zijn de twee partijen met elkaar in een strijd verwikkeld. Volgens Daan Willems, voorzitter van de ondernemingsraad van XS4ALL, verschillen de twee bedrijven inherent van karakter. XS4ALL komt volgens hem op voor privacy en internetvrijheid, waardes die zouden botsen met KPN.

Kritiek OR
De OR van de onderneming verwijt het moederbedrijf dat het samenvoegingsplan slecht is onderbouwd, en niet strookt met de afspraken die eerder zijn gemaakt over de onafhankelijkheid van XS4ALL binnen het moederbedrijf.

Willems: "ook het feit dat er een mogelijke verkoop had kunnen plaatsvinden waar wij niet van op de hoogte gesteld waren, maakt niet dat ons vertrouwen gegroeid is. Dan blijft er nog maar een mogelijkheid over: een onafhankelijk orgaan de zaak laten toetsen."

De rechter moet zich nu buigen over de vraag of de plannen van KPN om het merk op te heffen en de provider op te laten gaan in het moederbedrijf kunnen doorgaan of niet. Afgelopen vrijdag heeft de OR een verzoekschrift ingediend bij de Ondernemingskamer in Amsterdam.
Ook op Fok! Frontpage.

OR XS4ALL gaat naar rechter
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:28:27 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189552817
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:12:49 #143
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_189569996
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.
With love :*
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:35:38 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189570493
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:12 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:43:27 #145
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_189570618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.
Precies dit ook :D
With love :*
  donderdag 31 oktober 2019 @ 15:17:05 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189715336
Het alternatief voor xs4all gaat Dinsdag 05nov19 starten met een (relatief) laagdrempelige crowdfundactie.
Men begint bij de nieuwsbriefleden, een weekje later wordt de naam onthuld en staat verder open voor andere geïnteresseerden. De bekende mix/combinatie van "lening" en/of "founding" member.
In het beste geval :7 is er eeuwige roem door mee te doen aan de basis van een nieuwe "geweldenaar" en "pak" je 3% mee. In het :@ slechtste geval deed je mee, ben je deels/je geld kwijt en heb later nog steeds een goed verhaal over vergane illusies.

Het vertrouwen omtrent het voortbestaan xs4all, in de huidige of mogelijk zelfstandige vorm, is minimaal. Ook overleg met de aangestelde "directeur" blijkt niet constructief. Mocht xs4all toch ongewijzigd voort blijven bestaan, dan wordt de (crowdfund)actie met aftrek van eventuele kosten teruggedraaid.

Bron: xs4all moet blijven dd. 31okt19

Bezien moet worden of -en in hoeverre dit ook door anderen wordt opgepakt. Ansich lijkt mij de benodigde voorinvestering van een paar miljoen, OK veel "geld", niet heel moeilijk te halen. Een paar duizend mensen die een (paar) duizend inleggen of voor ¤50 startlid worden. Geld levert toch geen ruk aan rente op, dan maar wat investeren in iets dat als nagel aan een kist wat meer kan gaan betekenen dan "geld".

Doet mij denken aan de illustere B-) startdagen van xs4all zelf.... met bijeengegraaide modems en "gekaapte" telefoonlijnen, strijdend voor een vrij eigenzinnig en zelfstandig "internet" voor iedereen die dat wil(de).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 31-10-2019 15:22:45 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189716054
Ik betwijfel of het iets gaat worden. Uiteindelijk vinden mensen het toch eng om over te stappen. Verder is de internetmarkt overvol, waardoor je wel een groot verschil moet maken, om klanten te trekken buiten de kring van de nerds, die echt bepaalde technische functies willen hebben.

Verder kunnen bestaande emailadressen dan niet meer gebruikt worden, terwijl veel mensen het adres van hun provider gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze minder snel willen overstappen.

Bovendien betwijfel ik of het nieuwe actiecomité geweldige support kan gaan geven, én ook kan leidinggeven aan een bedrijf. Ik betwijfel of het uiteindelijk goed gaat lopen.
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:34:21 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189723541
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:20 schreef Jantje2k het volgende:
Ik betwijfel of het iets gaat worden. Uiteindelijk vinden mensen het toch eng om over te stappen. Verder is de internetmarkt overvol, waardoor je wel een groot verschil moet maken, om klanten te trekken buiten de kring van de nerds, die echt bepaalde technische functies willen hebben.

Verder kunnen bestaande emailadressen dan niet meer gebruikt worden, terwijl veel mensen het adres van hun provider gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze minder snel willen overstappen.

Bovendien betwijfel ik of het nieuwe actiecomité geweldige support kan gaan geven, én ook kan leidinggeven aan een bedrijf. Ik betwijfel of het uiteindelijk goed gaat lopen.
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.
Vooruitgang wordt altijd gedaan door mensen en organisaties die verder willen blijven kijken dan wat er voorgeschoteld wordt. Hoe (in)stabiel een organisatie verloopt is altijd afwachten, wat minstens ook geldt voor zwalkende multinationals.

Het nieuwe xs4all zal primair niet gericht zijn op ome Jan of Tante Truus zijn die alleen triple-play wil hebben. Die groep is prima gebaat bij whatever in een dozijn en kunnen daar volstaan met een simpele geflowcharte helpdesk. Wanneer het dan niet in het commerciële boek staat, kan het niet en wordt het door een totale reset - doesnietlief - opgelost".

Verder gaat het (mij) niet om verschil te maken maar het "verschil" te kunnen blijven gebruiken. En ja dat is voor gebruikers die zelf zo min mogelijk betuttelt willen worden, zelf wel uitmaken wat ze waarmee doen en onverhoopt door een echte deskundige uit de prut wordt gehaald.
Feitelijk zoals indertijd hoe xs4all ontstond en qua uitgangspunten zoveel mogelijk vasthield aan technische vrijheden met oog voor gebruiksprivacy.

Behoud van emailadressen kan een issue zijn, hoewel veel mensen vaak los van de connectie, een eigen (virtueel) (web)domein hebben zodat ze niet meer in die "lock-in" val komen van een provider.
Zelf zat ik daar ook heel even mee in maar door "KPN" flink wakker geschud, heb ik dat ondertussen ingekaderd. Mogelijk dat ergens in de toekomst, providers "gedwongen" te stoppen met die stille "koppelverkoop" en dat gebruikers hun voorzieningen - desnoods als gerouteerde forward zoals bij banken - minimaal een jaar kunnen laten meeverhuizen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189724759
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wellicht, misschien als het weer anders wordt.
Vooruitgang wordt altijd gedaan door mensen en organisaties die verder willen blijven kijken dan wat er voorgeschoteld wordt. Hoe (in)stabiel een organisatie verloopt is altijd afwachten, wat minstens ook geldt voor zwalkende multinationals.

Het nieuwe xs4all zal primair niet gericht zijn op ome Jan of Tante Truus zijn die alleen triple-play wil hebben. Die groep is prima gebaat bij whatever in een dozijn en kunnen daar volstaan met een simpele geflowcharte helpdesk. Wanneer het dan niet in het commerciële boek staat, kan het niet en wordt het door een totale reset - doesnietlief - opgelost".

Verder gaat het (mij) niet om verschil te maken maar het "verschil" te kunnen blijven gebruiken. En ja dat is voor gebruikers die zelf zo min mogelijk betuttelt willen worden, zelf wel uitmaken wat ze waarmee doen en onverhoopt door een echte deskundige uit de prut wordt gehaald.
Feitelijk zoals indertijd hoe xs4all ontstond en qua uitgangspunten zoveel mogelijk vasthield aan technische vrijheden met oog voor gebruiksprivacy.

Behoud van emailadressen kan een issue zijn, hoewel veel mensen vaak los van de connectie, een eigen (virtueel) (web)domein hebben zodat ze niet meer in die "lock-in" val komen van een provider.
Zelf zat ik daar ook heel even mee in maar door "KPN" flink wakker geschud, heb ik dat ondertussen ingekaderd. Mogelijk dat ergens in de toekomst, providers "gedwongen" te stoppen met die stille "koppelverkoop" en dat gebruikers hun voorzieningen - desnoods als gerouteerde forward zoals bij banken - minimaal een jaar kunnen laten meeverhuizen.
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.
Als je wel altijd van buitenaf moet benaderen kun je ook nog voor reverse DNS kijken.
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:11:39 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189731156
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:27 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.
Als je wel altijd van buitenaf moet benaderen kun je ook nog voor reverse DNS kijken.
Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.

Ik heb mijn zwemel verhaal maar in de spoiler gezet waar xs4all naast ethiek of Technisch juist ook voor iemand in de IT zeer nutbaar is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.

Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?

Geen idee of de cijfers kloppen. Ik gok zo dat er zeker 50.000 abonnees bij xs4al "techneuten" zijn, ca 10.000 bedrijven en nog's 200.000 die actief de "principes" ondersteunen.
Daarnaast nog een zooi lieve mensen die weinig uitmaakt en het - juist ook omdat KPN er achter staat - het (TV/Bellen/mailen/surfen) wel best vinden.

Geen kattepis derhalve en wanneer zelfs maar 20-30% overstapt - juist die groep die bewust wat meer willen betalen vanwege de all-in services - wordt het ook commercieel een flinke aderlating voor het noodlijdende KPN die het vooral klein zal zal willen schetsen.

Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.

Het blijft een oliedomme zet om een zeer winstgevende en zelfstandig opererende dochter, de binnendeur te wijzen. Dit, omdat e.o.a. beleidsmaker vindt dat die hoe dan ook zijn gelijk wil halen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vallon op 01-11-2019 16:28:09 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')