abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:58:34 #101
482389 Vollenhoven
Linkse populist
pi_184720688
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

FF meekapen.... er is geen verschil in gebruik maar wel in (principiële) "vrijheid".

Het gaat om/voor voor welke redenen en beoogd doel je bij een bepaalde aanbieder moet of kan zitten.
Hierbij onderscheid maken tussen netwerk en voorziening(en) via -en in dat netwerk.

Ja het netwerk als doel is hetzelfde, voor een internetaansluiting als voor bellen, maakt het in de marge niets uit of bij A, B of C zit. Bij één of de ander is er, hooguit wat kunstmatig verschil in "kwaliteit".
De voorzieningen en beleid over het netwerk als voorziening, zijn echter wel anders.
Bij de één heb je een mooi spionnenkastje, de ander een prachtig bloemenvaasje en de derde een geweldig wijds uitzicht.
Het prijsverschil tussen "netwerk en services" is en wordt bewust vaag gehouden..... want wat kost nu het netwerk en wat de (gesponsorde) dienst ?.

Probleem het is dat de netwerkaanbieder in haar marktbeleid, tevens verplicht inkoppelt en daarmee bepaalt welk voorzieningenniveau de "consument" krijgt (opgelegd).
Ik denk dat veel mensen het raar zouden vinden dat bij stroom van Eneco, je geen TV kunt kijken en met stroom van Nuon wel. Dit is nu precies wat er gebeurd bij KPN en Ziggo aansluitingen, denk ook aan reclame die je "krijgt" bij zg. "gratis"-kanalen in het standaardpakket. Of (straks) KPN die je gaat bombarderen met doelgerichte Talpa-reclame omdat alles van je (netwerk) gedraging weten....

Jaren geleden, voerde xs4all al strijd dat netwerkaanbieders hun netwerk moeten openstellen voor onafhankelijke derden. Door de KPN "overname" destijds is dat "protest" geluid effectief verstomd.
Immers KPN heeft daar zelf "ook" geen belang bij en zal dat dus ook niet bij een "Ziggo" gaan afdwingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wettelijk kunnen aanbieders van diensten wel eisen dat ze worden toegelaten bron maar de kosten en het gedoe zijn veelal erg complex, dat het vaak niet zinnig is/wordt.
Ook omdat (concurrerende) netwerkaanbieders waarschijnlijk niet (heel hard) hun best zullen doen om die verplichte "concurrenten" (als verstorende aanbieders) van voldoende "kwaliteit" te voorzien.

Ik vermoed "zo maar" dat een nieuwe opstart van xs?all gaat pogen, de KPN's te dwingen dat overstappende "xs4all" klanten onverkort tegen "kostprijs" op de netwerken aangesloten blijven waarbij de services worden omgeleid naar een prachtig datacenter op wie weet de PrinsHendrikKade.... waar ontslagen "xs4all medewerkers" weer gezellig appeltaarten in ontvangst gaan nemen.

Probleem zal vooral zijn om het momentum te krijgen en te houden........ stel dat dit langer dan een jaar duurt zijn ze iedereen wel kwijt. KPN voert nu een weloverwogen diffusie-tactiek uit om dat afhaakproces te stimuleren.

Lees ook: factcheck persconferentie Ibarra 30jan19
Uiteindelijk hebben alle providers toch schijt aan de klant en hebben ze geen boodschap aan marktwerking.

Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 06:38:12 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184724748
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Welke extra's heb je het over? Een helpdesk die gewoon via een lokaal nummer bereikbaar is en waar je geholpen wordt ipv dat de eerste lijn een standaard script met je doorloopt? Dat soort extra's?
Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.
Dat als ze VoIP aanbieden je een VoIP telefoon krijgt.
Dat er ruimte is voor experiment (blog, wiki, video toen dat nog niet gangbaar was).
Maar ook dat er tijdens de Arabische lente vrije internettoegang wordt aangeboden waar de officiële kanalen zijn gecensureerd.
Dat er een debat over copyrights wordt georganiseerd.
  donderdag 31 januari 2019 @ 06:40:12 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184724771
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:58 schreef Vollenhoven het volgende:
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Dat komt omdat klanten doorgaans te dom zijn om te begrijpen wat het probleem is en de meesten weten ook niet wie ze zijn.
  donderdag 31 januari 2019 @ 06:45:41 #104
92989 ..-._---_-.-
alike minds think great
pi_184724810
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 06:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.
Dat als ze VoIP aanbieden je een VoIP telefoon krijgt.
Dat er ruimte is voor experiment (blog, wiki, video toen dat nog niet gangbaar was).
Maar ook dat er tijdens de Arabische lente vrije internettoegang wordt aangeboden waar de officiële kanalen zijn gecensureerd.
Dat er een debat over copyrights wordt georganiseerd.
Die server zal me een rotzorg wezen, maar de maatschappelijke betrokkenheid vind ik wel erg relevant. De positie die XS4All bijvoorbeeld inneemt in het debat over netneutraliteit zie ik KPN niet kunnen innemen.

XS4All is wat dat betreft wel een zeer onderscheidende partij met heel eigen waarden die verder gaan dan de belangen van de aandeelhouders.

Het is ook niet voor niets dat er tegen het verdwijnen van het merk XS4All veel weerstand is, maar dat je niemand hoort protesteren omdat Telfort dreigt te verdwijnen.
pi_185446597
Nieuwe provider van actiegroep Xs4all start binnen paar maanden

De actiegroep Xs4all Moet Blijven werkt aan een nieuwe provider met een nieuwe naam. Bij de nieuwe provider moeten de ideologische doelstellingen zoals die bij Xs4all waren, centraal staan. De groep verwacht binnen een paar maanden het eerste product te kunnen aanbieden.

https://tweakers.net/nieu(...)en-paar-maanden.html
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')