abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184720688
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

FF meekapen.... er is geen verschil in gebruik maar wel in (principiële) "vrijheid".

Het gaat om/voor voor welke redenen en beoogd doel je bij een bepaalde aanbieder moet of kan zitten.
Hierbij onderscheid maken tussen netwerk en voorziening(en) via -en in dat netwerk.

Ja het netwerk als doel is hetzelfde, voor een internetaansluiting als voor bellen, maakt het in de marge niets uit of bij A, B of C zit. Bij één of de ander is er, hooguit wat kunstmatig verschil in "kwaliteit".
De voorzieningen en beleid over het netwerk als voorziening, zijn echter wel anders.
Bij de één heb je een mooi spionnenkastje, de ander een prachtig bloemenvaasje en de derde een geweldig wijds uitzicht.
Het prijsverschil tussen "netwerk en services" is en wordt bewust vaag gehouden..... want wat kost nu het netwerk en wat de (gesponsorde) dienst ?.

Probleem het is dat de netwerkaanbieder in haar marktbeleid, tevens verplicht inkoppelt en daarmee bepaalt welk voorzieningenniveau de "consument" krijgt (opgelegd).
Ik denk dat veel mensen het raar zouden vinden dat bij stroom van Eneco, je geen TV kunt kijken en met stroom van Nuon wel. Dit is nu precies wat er gebeurd bij KPN en Ziggo aansluitingen, denk ook aan reclame die je "krijgt" bij zg. "gratis"-kanalen in het standaardpakket. Of (straks) KPN die je gaat bombarderen met doelgerichte Talpa-reclame omdat alles van je (netwerk) gedraging weten....

Jaren geleden, voerde xs4all al strijd dat netwerkaanbieders hun netwerk moeten openstellen voor onafhankelijke derden. Door de KPN "overname" destijds is dat "protest" geluid effectief verstomd.
Immers KPN heeft daar zelf "ook" geen belang bij en zal dat dus ook niet bij een "Ziggo" gaan afdwingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wettelijk kunnen aanbieders van diensten wel eisen dat ze worden toegelaten bron maar de kosten en het gedoe zijn veelal erg complex, dat het vaak niet zinnig is/wordt.
Ook omdat (concurrerende) netwerkaanbieders waarschijnlijk niet (heel hard) hun best zullen doen om die verplichte "concurrenten" (als verstorende aanbieders) van voldoende "kwaliteit" te voorzien.

Ik vermoed "zo maar" dat een nieuwe opstart van xs?all gaat pogen, de KPN's te dwingen dat overstappende "xs4all" klanten onverkort tegen "kostprijs" op de netwerken aangesloten blijven waarbij de services worden omgeleid naar een prachtig datacenter op wie weet de PrinsHendrikKade.... waar ontslagen "xs4all medewerkers" weer gezellig appeltaarten in ontvangst gaan nemen.

Probleem zal vooral zijn om het momentum te krijgen en te houden........ stel dat dit langer dan een jaar duurt zijn ze iedereen wel kwijt. KPN voert nu een weloverwogen diffusie-tactiek uit om dat afhaakproces te stimuleren.

Lees ook: factcheck persconferentie Ibarra 30jan19
Uiteindelijk hebben alle providers toch schijt aan de klant en hebben ze geen boodschap aan marktwerking.

Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 06:38:12 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184724748
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Welke extra's heb je het over? Een helpdesk die gewoon via een lokaal nummer bereikbaar is en waar je geholpen wordt ipv dat de eerste lijn een standaard script met je doorloopt? Dat soort extra's?
Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.
Dat als ze VoIP aanbieden je een VoIP telefoon krijgt.
Dat er ruimte is voor experiment (blog, wiki, video toen dat nog niet gangbaar was).
Maar ook dat er tijdens de Arabische lente vrije internettoegang wordt aangeboden waar de officiële kanalen zijn gecensureerd.
Dat er een debat over copyrights wordt georganiseerd.
  donderdag 31 januari 2019 @ 06:40:12 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184724771
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:58 schreef Vollenhoven het volgende:
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Dat komt omdat klanten doorgaans te dom zijn om te begrijpen wat het probleem is en de meesten weten ook niet wie ze zijn.
pi_184724810
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 06:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.
Dat als ze VoIP aanbieden je een VoIP telefoon krijgt.
Dat er ruimte is voor experiment (blog, wiki, video toen dat nog niet gangbaar was).
Maar ook dat er tijdens de Arabische lente vrije internettoegang wordt aangeboden waar de officiële kanalen zijn gecensureerd.
Dat er een debat over copyrights wordt georganiseerd.
Die server zal me een rotzorg wezen, maar de maatschappelijke betrokkenheid vind ik wel erg relevant. De positie die XS4All bijvoorbeeld inneemt in het debat over netneutraliteit zie ik KPN niet kunnen innemen.

XS4All is wat dat betreft wel een zeer onderscheidende partij met heel eigen waarden die verder gaan dan de belangen van de aandeelhouders.

Het is ook niet voor niets dat er tegen het verdwijnen van het merk XS4All veel weerstand is, maar dat je niemand hoort protesteren omdat Telfort dreigt te verdwijnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 06:50:14 ]
pi_185446597
Nieuwe provider van actiegroep Xs4all start binnen paar maanden

De actiegroep Xs4all Moet Blijven werkt aan een nieuwe provider met een nieuwe naam. Bij de nieuwe provider moeten de ideologische doelstellingen zoals die bij Xs4all waren, centraal staan. De groep verwacht binnen een paar maanden het eerste product te kunnen aanbieden.

https://tweakers.net/nieu(...)en-paar-maanden.html
pi_186135413
KPN kijkt toch naar alternatieven voor stoppen met Xs4all
KPN belooft toch naar alternatieven te kijken voor het stoppen met Xs4all. Het bedrijf doet dit nadat de ondernemingsraad van de dochterprovider naar de rechter stapte uit ontevredenheid. De ondernemingsraad en KPN kijken samen naar alternatieven.

Volgens de ondernemingsraad van Xs4all had KPN om advies moeten vragen voordat het besluit om de dochterprovider op te heffen genomen werd. Omdat het moederbedrijf ook na het besluit weigerde de raad om advies te vragen, stapte die medio februari naar de rechter. KPN beloofde daarna toch te kijken naar alternatieven voor het stoppen met Xs4all en de ondernemingsraad trok vervolgens de rechtszaak in. Dat blijkt uit correspondentie tussen de OR en medewerkers van Xs4all, die het AD heeft ingezien.

Wat de alternatieven zijn, is nog niet bekend. De ondernemingsraad en een door KPN ingestelde projectgroep gaan samen de toekomstscenario's voor Xs4all verkennen. Volgens de correspondentie zal daarbij oog zijn voor 'de belangen van zowel het KPN-concern als de Xs4all-dochter'. Daarbij wordt naar alternatieven gekeken 'in de breedste zin van het woord'.
pi_187290427
registreer om deze reclame te verbergen
KPN legt voornemen om te stoppen met Xs4All voor aan ondernemingsraad
KPN wil toch stoppen met de merknaam Xs4All. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die de provider aan de XS4ALL-ondernemingsraad heeft voorgelegd. KPN wil onder andere de klantenservice en de technische afdeling integreren. De OR van Xs4All moet daar nog wel mee akkoord gaan.

In de adviesaanvraag staat dat KPN voor 'een volledige integratie van Xs4All in KPN' wil gaan. KPN kondigde in januari aan dat submerken van het bedrijf zoals Xs4All en Telfort onder 'de merknaam van KPN werden ondergebracht.' De provider heeft nooit expliciet in het openbaar gezegd dat Xs4All zal ophouden te bestaan, maar inmiddels is wel steeds duidelijker wat de plannen van het bedrijf zijn. In de adviesaanvraag staat dat medewerkers op korte termijn naar KPN moeten gaan. Dat gebeurt voor 'het overgrote merendeel van de medewerkers.' Ook wordt de OR van Xs4All opgeheven, schrijft de OR in een persbericht.
pi_187290500
Dood aan Xs4all. Prominent doen doe je maar met je auto, niet je internet.
pi_187290588
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Dood aan Xs4all. Prominent doen doe je maar met je auto, niet je internet.
Idd tijden veranderen. Internet is internet. Als het maar stabiel is. Het is maar een naam.
pi_187290694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 16:41 schreef magikmichael het volgende:

[..]

Idd tijden veranderen. Internet is internet. Als het maar stabiel is. Het is maar een naam.
Ook dat stabiele gedeelte is een grote grap. De hele goedkope abonnementjes worden nog wel eens van een eigen kastje richting je modem verzonden, maar alle snelle abonnementen komen gewoon van dezelfde KPN centrale.
  donderdag 6 juni 2019 @ 17:46:48 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187291415
quote:
Bron AD dd. 06jun19
KPN maakte vandaag bekend dat per 1 augustus de XS4All-afdelingen Commercie, Techniek & Operatie, Klantcontact en HR samengaan met die van KPN. ,,Dit bevordert een succesvolle samenwerking en synergie”, schrijft KPN in een verklaring. Eind volgend jaar moet de integratie compleet zijn. Vandaag is de officiële adviesaanvraag voor de integratie bij de Ondernemingsraad van XS4All ingediend.
Tja deze volgende stap is dus (best wel voortvarend en goed getimed) aangebroken, medewerkers zullen al of niet gedwongen worden om over/mee te gaan naar KPN. Daarmee wordt dan de OR feitelijk uitgeschakeld en ik denk dat veel (nieuwere) medewerkers, eieren voor hun geld zullen (moeten) kiezen. Het zijn geen tijden meer (hoewel ik dat wel hoop) van ooit waarbij gedreven mensen voor een appeltaart, het bestel aanvochten.

Heb al meermalen gezien waarbij medewerkers een voor het oog "ongewijzigd" KPN aanbod krijgen met als voorwaarde dat zij zelf hun zelf gebouwde huis moeten afbreken en migreren. Zijn die medewerkers er niet welwillend, dan wordt er wel een blik uit India opengetrokken of gaan een paar detacheringsbureaus het komende jaar goed geld verdienen. De migratiekosten (20-40 miljoen), zijn vast al(lang) ingecalculeerd en wordt later met het uitkleden eenvoudig weer terugverdiend met de gouden eieren kip (Voip/IPtv/streaming).

Wat los van mensen overblijft, is een zooi techniek dat in (ik schat 3-9 maanden) prima kan worden overgezet naar de voor de hand zijnde KPN infra/structuren. Daarna kan je met weinig risico al het "rare" nietpassende spul afbreken, de paar honderdduizend klanten in een experia-box naaien en voor het oog van de camera je spijt betuigen dat het zo heeft moeten gaan.

Vooruitgang is niet het individuele belang innoveren maar de massa consolideren met slimme praat dat ondanks principiële wijzigingen, er voor de "klant" in het gebruik niets zal veranderen.
Ik voorzie zelfs tijdelijke kortingen, "verborgen" extraatjes zodat men over een jaar of twee alleen nog op wayback iets zal kunnen teruglezen over het grensverleggende xs4all.

Het actiecomité (xs4alll moet blijven) is bezig met plan B maar het zal geen sinecure zijn om in deze tijden een volwaardig (betaalbaar) alternatief uit de grond te stampen. Voorlopig nog maar even geduld betrachten, of en welk Plan B er zal gaan zijn.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  vrijdag 7 juni 2019 @ 00:05:12 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187300096
quote:
Net ontvangen: dd 06jun2019

Beste XS4ALL-klant,
Voorstel voor de toekomst van XS4ALL ingediend

Misschien heeft u het al vernomen in de media. Het management van XS4ALL heeft vandaag een adviesaanvraag ingediend bij onze Ondernemingsraad. Eerder dit jaar werd al bekendgemaakt dat KPN de verschillende merken wil samenvoegen tot één geheel. Onder de vlag van het bestaande KPN-merk. Het management van XS4ALL heeft de conclusie getrokken dat XS4ALL op laten gaan in KPN de beste optie is voor klanten en medewerkers.
Onze dienstverlening gaat gewoon door
De Ondernemingsraad kijkt de komende tijd naar de voorgestelde plannen en zal hierover advies geven. Ondertussen gaat onze dienstverlening door. Gewoon op de manier die u van ons gewend bent.

Zoals altijd brengen we u persoonlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn, ook op het gebied van producten en diensten. Kijk voor meer informatie op xs4all.nl/blog.
Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Algemeen Directeur
XS4ALL Internet bv
Kortom het marionetten management is alvast (zoals je mag verwachten van zedige meeëters) door de knieën. Het blijft surreëel dat een grensverleggend bedrijf met diepgewortelde ethiek in opdracht van een stel aandeelhouders kan worden opgedeeld.

Wel raar dat het management hierbij tegelijkertijd aangeeft dus niet achter hun medewerkers te zullen gaan staan. Dat dit het beste is voor klanten, is al helemaal niet onderzocht noch meegewogen.
Mja. zoals je kunt vaststellen zijn er geen mogelijkheden voor klanten om druk uit te oefenen. Natuurlijk kun je je abbo opzeggen... waarmee je jezelf alleen maar afsluit en overgeeft aan de andere graaier begiftigd met dezelfde psychopathie.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  dinsdag 25 juni 2019 @ 22:01:28 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187606431
Ibarra stapt op vanwege familie-redenen en gaat verder twerken bij Sky.

quote:
Bron: NOS_25jun19
De Colombiaans-Italiaanse topman van KPN, Maximo Ibarra, stopt eind september als bestuursvoorzitter. Hij stapt op vanwege dringende familiezaken. KPN benadrukt dat zijn vertrek niets te maken heeft met de grote storing van gisteren, waardoor onder meer noodnummer 112 onbereikbaar was.

Het telecombedrijf zegt verrast te zijn door het besluit van Ibarra. Hij was pas sinds vorig jaar bestuursvoorzitter en werkte in totaal twee jaar bij KPN. Ibarra zegt het jammer te vinden dat hij zijn taken moet neerleggen.

Hij wordt topman van de Italiaanse tak van het Britse mediabedrijf Sky. Vanochtend meldde de Italiaanse krant La Repubblica dat al en Sky bevestigt dat nu. Ibarra wordt al langer in verband gebracht met het Britse bedrijf en hij begint op 1 oktober.

De Italiaan volgde begin 2018 Eelco Blok op, die zeven jaar de hoogste baas was bij KPN. De keuze was opmerkelijk. Het bedrijf profileerde zich steeds meer als een Nederlands telecombedrijf, maar zocht voor de hoogste functies toch iemand van buiten de landsgrenzen.

President-commissaris Duco Sickinghe benoemde Ibarra en zegt daar geen spijt van te hebben. "Integendeel, we zijn heel blij met Maximo. Hij heeft een hele nieuwe strategie voor het bedrijf uitgetekend. En hij heeft op belangrijke punten nieuwe mensen kunnen interesseren voor KPN. En mensen die al lang voor KPN werken nieuwe impulsen kunnen geven voor de toekomst."

Begin dit jaar gaf Ibarra zijn eerste tv-interview in zijn functie. Hij zei KPN een "supermerk" te vinden en noemde het zijn belangrijkste taak om het bedrijf succesvol te maken. "Mijn doel is om de jarenlange daling van de omzet te stoppen", zei de topman in het Engels. "Mijn persoonlijke doel is om het volgende interview in het Nederlands te geven."

Van een volgend interview komt het waarschijnlijk niet. Het bedrijf moet nu op zoek naar een nieuwe topman. In de raad van bestuur van KPN zitten verder Jan Kees de Jager en Joost Farwerck. De president-commissaris van het bedrijf sluit niet uit dat er weer iemand uit het buitenland wordt benoemd. "We gaan op zoek naar de beste persoon, man of vrouw. Dat is het belangrijkste", aldus Duco Sickinghe.
XS4ALL

Onder leiding van Ibarra zijn er plannen gemaakt om de merken Telfort en XS4ALL te schrappen. Die gaan verder onder het merk KPN. Momenteel overlegt het bedrijf met de ondernemingsraden over het voorstel.

Volgens president-commissaris Duco Sickinghe betekent het vertrek van Ibarra niet dat de koers van KPN gaat veranderen. "Goede mensen die naar dezelfde feiten kijken, vinden ook heel vaak hetzelfde. Daar vertrouwen we op. De koers binnen KPN wordt bepaald door een breed team van mensen."
Van het Nederlands zal vast niets meer komen..... en nu maar hopen, dat een volgende CEO; de status en ontzetting van xs4all wat beter inziet.

Wat is er mooier "xs4all, an innovative KPN brand". De aandeelhouders zullen er niet wakker van liggen, een unit die een extreme gunfactor heeft, loyale klanten, goed winst draait, z'n eigen (ook technische) broek ophoudt en niet vies is om misstanden aan te duiden.

Vereiste is dan wel dat je als KPN je niet moet bemoeien waarmee die boys&girls hun en onze wereld willen veranderen. Maak xs4all een operationele functionerende (denk)tank, schieten ze raak; heb je dat toch maar mooi vrijgelaten. Gaat het ergens mis, schop je ze ferm onder hun kont en deel je een standje uit. iedereen blij.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_188238607
Ondernemingsraad Xs4All dreigt KPN voor rechter te slepen wegens wanbeleid
https://tweakers.net/nieu(...)egens-wanbeleid.html

De Ondernemingsraad van XS4All dreigt KPN voor de rechter te slepen als de provider 'geen maatregelen neemt om het voortbestaan van het bedrijf te garanderen.' De OR verwijt KPN 'wanbeleid en waardevernietiging.'
pi_188239066
Wat ik wel erg storend vind is dat xs4all nog steeds reclame maakt .... :{
[url=https://www.youtube.com/watch?v=Mv85wtAQsjg" target="_blank" rel="nofollow"]BradgeTV Tribute Video [/url]
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:18:02 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188256284
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:18 schreef RedFever007 het volgende:
Wat ik wel erg storend vind is dat xs4all nog steeds reclame maakt .... :{
Cashcow en iets van kip met gouden eieren...... een beetje zoals Russia/China..... dat mensen buiten Moskou/HongKong en geen idee hebben hoe men knokt voor hun (kies)rechten.

De meerderheid houdt zich sws niet mee bezig met redenen die wil gewoon (alleen) kant*klaar triple play (Internet/TV/Voip) voor een pricipiloze prijs en mogelijkheden.

Sws wel opvallend, wat ik mij ook kon bedenken, dat dus het vertrek van de topman naar Italië niet leidt tot enige herbezinning. Wel goed dat medewerkers nu de rechtbank opz zoeken om hun werk veilig te stellen...
Of dat tot iets zinnigs zal leiden voor consumenten... betwijfel ik. KPN geeft, zoals ze vaker doen/deden, gewoon wat "vurige" beloften, verdeeld het natte brandhout en laten de mensen opbranden in de organisatie.

Het "bxs4us" team - dat alternatief wil gaan bieden - kan nog zeker niet opgegeven worden.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_188256482
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:18 schreef Vallon het volgende:
een beetje zoals Russia/China..... dat mensen buiten Moskou/HongKong en geen idee hebben hoe men knokt voor hun (kies)rechten.

_O-
pi_188256707
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:58 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben alle providers toch schijt aan de klant en hebben ze geen boodschap aan marktwerking.

Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Die protocollen zijn er omdat de meeste gebruikers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en mensen die beginnen met: ''ik zit in de ict'' bijzonder vaak niet eens hun internet kabeltje hebben aangesloten.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:55:26 #119
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188259314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die protocollen zijn er omdat de meeste gebruikers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en mensen die beginnen met: ''ik zit in de ict'' bijzonder vaak niet eens hun internet kabeltje hebben aangesloten.
Dat heet een netwerkkabel en schrijf je aan elkaar.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_188259481
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 22:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat heet een netwerkkabel en schrijf je aan elkaar.
Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi posts ^O^
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:24:30 #121
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188259764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi posts ^O^
Ook dat is geen internetkabel. Je bedoelt daarmee waarschijnlijk de DSL-kabel. Voor het geval dat je het niet wist: internet is een afkorting van internationaal netwerk. Zodra je over een internetkabel hebt dan spreek je dus over een internationale netwerkkabel. Dat kan best kloppen als je een grensoverschrijdende woning hebt, maar doorgaans liggen dergelijke kabels tussen landen of onder de zeebodem.

En als ik echt koppig wil doen en meneer 'ik zit in de ict' geeft aan dat die geen internet heeft, dan is het antwoord dat niemand internet heeft. Je bent hooguit onderdeel van het internet en waarschijnlijk bedoel je dat je toegang tot het internet niet werkt. En het ergste zijn nog de mensen die zeggen dat hun Wi-Fi het niet doet: "Ja, het mobieltje geeft aan dat die verbonden is, maar toch doet die het niet". Nou, dan doet je Wi-Fi het prima hoor, maar zul je het probleem toch echt in de toegang tot het internet moeten zoeken. Doeg! :+

Details, details.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_188259910
Ben al ruim 15 jaar bij XS4all en ben nog altijd tevreden, heb wel begrepen dat aan de voorkant voor mij als klant niet veel zal veranderen. Zelfs mijn huidige e mail adres en modem behoudt ik, dus ik maak mij eigenlijk niet zorgen. Waarschijnlijk zal ik alleen de facturen via KPN krijgen en niet van XS4all.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_188771339
Ook cijfers lijken voor behoud XS4ALL te pleiten, maakt dat voor KPN nog uit?
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-kpn-nog-uit.html

De strijd om het voortbestaan van internetprovider XS4ALL is er een tussen emotie en cijfers. KPN wil dat de dochteronderneming verdwijnt en baseert zich daarbij op eigen onderzoek. De ondernemingsraad (OR) van XS4ALL liet vandaag weten dat de voordelen die het moederbedrijf heeft becijferd niet kloppen. De vraag is nu of KPN zich hier iets van aantrekt.
  dinsdag 3 september 2019 @ 16:20:49 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188772370
quote:
Bron diverse, hier dan maar die van NOS
"De ondernemingsraad van XS4ALL heeft het plan van KPN de afgelopen maanden laten doorrekenen en komt tot de conclusie dat de voordelen die KPN heeft becijferd niet kloppen. "Er zijn zeer ernstige gebreken gevonden", zegt Daan Willems van de ondernemingsraad. "We wisten al dat het plan slecht is voor klanten en voor medewerkers, maar nu blijkt het ook slecht voor KPN. Er is een reële kans dat het plan financieel gezien negatief voor ze uitpakt."
Het is/wordt dus een ruzie tussen verstand en beleid.

De actiegroep "xs4all moet blijven" ^O^ blijft paraat om indien nodig met een eigen volwaardig alternatief te komen indien KPN de plannen doorzet om xs4all te desintegreren:
"... als KPN ondanks alles en ondanks eventuele rechtszaken de voorgenomen opheffing tóch wil doorzetten, dat wij dan nog steeds met een alternatief komen, lees: een nieuwe provider. Daar werken we al maanden heel serieus aan. Die bal gaat rollen op het moment dat KPN eventueel toch de stekker uit XS4ALL trekt.... "
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  woensdag 4 september 2019 @ 12:33:34 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188784503
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:24 schreef Aether het volgende:
Ook cijfers lijken voor behoud XS4ALL te pleiten, maakt dat voor KPN nog uit?
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-kpn-nog-uit.html

De strijd om het voortbestaan van internetprovider XS4ALL is er een tussen emotie en cijfers. KPN wil dat de dochteronderneming verdwijnt en baseert zich daarbij op eigen onderzoek. De ondernemingsraad (OR) van XS4ALL liet vandaag weten dat de voordelen die het moederbedrijf heeft becijferd niet kloppen. De vraag is nu of KPN zich hier iets van aantrekt.
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188784877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Zag al een charmeoffensief bij bushaltes in de vorm van "onze KPN" reclame.
Krijg meer het idee dat degene die het in gang heeft gezet al lang en breed (terug) in Italië is.
  woensdag 4 september 2019 @ 14:22:38 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188785972
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Yup, een beetje of dat BMW de merknaam Mini (of zo je wilt Rolls Royce) opheft.
//--//

Het verschil van KPN met BMW is dat KPN hooguit de kwaliteit heeft van Audi (een te dure Volkswagen). KPN is sws al lang niet meer het innoverende telecombedrijf dat (ooit wel) dingen zelf ontwikkelt. Het KPN bedrijf is vooral een doorstootorganisatie geworden die bestaande techniek diensten ten winst van aandeelhouders probeert te vermarkten. Een beetje "vaag" fuseren en wegsplitsen van producten, zonder dat je werkelijk voedingswaarde en smaak toevoegt.

Ik kan 1,2,3 niet bedenken wat KPN nu zo bijzonder maakt voor een consument.
Ik geef toe dat de KPN basisinfrastructuur relatief - gezien volume irt oubolligheid - betrouwbaar is wat ook komt omdat zij niet werkelijk (kunnen of durven te) vernieuwen.
KPN moet zich meer gedragen als een soort "daTaenNet" voor dus data-transport en zich niet bemoeien met hoe het door wie voor wat gebruikt wordt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het KPN bedrijf is vooral geschikt om - en dat kunnen ze echt prima - een basisinfrastructuur te beheren. Je moet dan niet op een stoel van niche partners en (grote) doelgroepen willen gaan zitten.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_188988512
Actiecomité vraagt nieuwe KPN-ceo om Xs4all te redden
Het actiecomité Xs4all Moet Blijven heeft de nieuwe ceo van KPN, Dominique Leroy, gevraagd Xs4all te redden. Het comité wil in gesprek gaan met Leroy 'om de kansen en mogelijkheden te bespreken'.

https://tweakers.net/nieu(...)s4all-te-redden.html
pi_189019050
KPN gaat door met opheffen Xs4all ondanks negatief advies ondernemingsraad
KPN zet het opheffen van provider Xs4all door en gaat daarmee in tegen het negatieve advies van de ondernemingsraad. De OR heeft een maand de tijd om te beslissen of het in beroep gaat tegen het besluit.


De directie van Xs4all heeft donderdag tegenover de ondernemingsraad bevestigd dat het plan om de provider op te heffen en te integreren in KPN doorgaat. In een verklaring schrijft KPN dat het van plan is om klanten vanaf de tweede helft van volgend jaar over te zetten, als KPN een 'op zijn minst vergelijkbare of betere dienstverlening' kan bieden.

Eind augustus bracht de ondernemingsraad van Xs4all een negatief advies uit. Omdat de directie daar nu van afwijkt moet er verplicht een maand gewacht worden met de uitvoering van het besluit, meldt de OR in een persbericht. In die tijd kan de OR beslissen of het in beroep gaat. Het is nog niet bekend of dat gaat gebeuren, woordvoerder Daan Willems zegt dat er op dit moment niets wordt uitgesloten.

Volgens het zestig pagina's tellende advies van de OR is er een reële mogelijkheid dat de integratie van Xs4all in KPN negatief zal uitvallen voor het bedrijf. Ook stelt de OR dat KPN de belofte dat er voor huidige klanten van Xs4all niets zal veranderen niet kan waarmaken. Vanuit klanten en medewerkers is er al sinds de aankondiging van het voornemen om Xs4all op te heffen kritiek op de beslissing.
pi_189019382
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing. :')
pi_189019776
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:31 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben al ruim 15 jaar bij XS4all en ben nog altijd tevreden, heb wel begrepen dat aan de voorkant voor mij als klant niet veel zal veranderen. Zelfs mijn huidige e mail adres en modem behoudt ik, dus ik maak mij eigenlijk niet zorgen. Waarschijnlijk zal ik alleen de facturen via KPN krijgen en niet van XS4all.
dat is dus maar de vraag: grotenkans dat je je modem moet inleveren, je een beroerde klantenservice krijgt en in kwaliteit achteruit gaat
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing. :')
alles voor de aandeelhouders die alleen aan korte termijn denken doen
  donderdag 19 september 2019 @ 15:24:12 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189022436
Vervolgens krijg je een briefje van de directeur:
quote:
Het management van XS4ALL houdt vast aan haar besluit
...
Op dit moment blijft voor u alles hetzelfde.
...
Veel klanten noemen zich fan en er volgde veel ophef en emotie.
...
Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.
De laatste zinsneden maakt alles duidelijk qua corperate KPN intenties. Downplayen.

De enige garantie die je krijgt is dat je hetzelfde modem houdt :') wanneer je dat wilt. Met geen woord of letter hoe zij xs4all eigen technische innovaties in de toekomst als service gaat invullen. En dan weten dat zij - KPN - zo het hanteerbare gebruik en technische verantwoording snaaks bij de leverancier gaan leggen.

Steeds - bewust - niet willen begrijpen dat xs4all meer staat en is dan een facilitaire internet provider waar je ook TV kunt kijken, bellen en mee kan internetten.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_189025026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing. :')
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.

(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 19 september 2019 @ 18:21:41 #134
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189025120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
Dat zijn consumenten die hun hand er niet voor omdraaien om elk jaar de goedkoopste aanbieder te kiezen. Service en extra's maakt geen donder uit, als het maar goedkoop is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189025181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.

(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
de enige zinnige reden is kostenbesparing, maar dat kan niet zonder op de service te bezuinigen (ja gekwalificeerd en kundig personeel valt daar ook onder)
  donderdag 19 september 2019 @ 18:34:27 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189025354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.

(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
U kent KPN niet, ik wel; KPN is prima in beheer, doorgifte en aansluiten maar meer moeten zij niet willen doen. Daar hebben zij ook geen visie in of voor.
Maakte KPN maar duidelijk wat zij willen als meerwaarde voor de "eigenwijze" consument of is dat vooral de aandeelhouder bevredigen?

Betere service is dat betere TV zenders ? Of is dat betere techniek, grenzen willen verleggen en technische faciliteiten beschikbaar maken met zekerheid dat die niet zo maar te grabbel wordt gegooid door onwetenden aan graaiende pottekijkers ?

Nee het is niet slechts zomaar een principe kwestie. Het is of dat je Xiaomi vergelijkt met Apple voor bellen of Mercedes vergelijkt met Ford voor vervoer. Mensen die zonder inbreng de dienst willen gebruiken met wat wordt voorgeschoteld, zijn prima af bij KPN. Vooral heel graag wegblijven bij een xs4all.

Omgekeerd kan je ook de vraag stellen wat is KPN nu feitelijk, wat stelt het zelf voor buiten een merk ? Wat is buiten haar geld en vertoonde macht, haar meerwaarde ?
Wat onderscheid KPN dan in kwaliteit of visie van XS4ALL of mijn part Ziggo ?
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_189130063
Wat een gedoe om een providertje als xs4all :')
Met die flutstandpunten van een stel hippies.

Wees er blij mee. Wordt er niets minder van.
En dan zeuren om service en privacy :') :')
pi_189130080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Not sure if trolling.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:44:18 #140
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_189130114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een gedoe om een providertje als xs4all :')
Met die flutstandpunten van een stel hippies.

Wees er blij mee. Wordt er niets minder van.
En dan zeuren om service en privacy :') :')
Compleet mee eens. KPN als geheel is eigenlijk al te klein om goed te kunnen functioneren én winstgevend te zijn, laat staan als al die submerken nog in stand gehouden worden.

Laat al die geitenwollensokken het lekker bekijken met hun actiecomité en eigen provider. Veel succes hè :')
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:09:48 #141
65846 Bocaj
Too much love will kill you.
pi_189550449
XS4ALL sleept moederbedrijf KPN voor de rechter

https://nos.nl/artikel/23(...)voor-de-rechter.html
quote:
KPN nam XS4ALL, de oudste internetprovider van Nederland, in 1998 over. Het moederbedrijf beloofde daarbij het zelfstandige karakter van de provider intact te laten. Toch besloot het begin dit jaar alsnog om het merk op te heffen.

Sindsdien zijn de twee partijen met elkaar in een strijd verwikkeld. Volgens Daan Willems, voorzitter van de ondernemingsraad van XS4ALL, verschillen de twee bedrijven inherent van karakter. XS4ALL komt volgens hem op voor privacy en internetvrijheid, waardes die zouden botsen met KPN.

Kritiek OR
De OR van de onderneming verwijt het moederbedrijf dat het samenvoegingsplan slecht is onderbouwd, en niet strookt met de afspraken die eerder zijn gemaakt over de onafhankelijkheid van XS4ALL binnen het moederbedrijf.

Willems: "ook het feit dat er een mogelijke verkoop had kunnen plaatsvinden waar wij niet van op de hoogte gesteld waren, maakt niet dat ons vertrouwen gegroeid is. Dan blijft er nog maar een mogelijkheid over: een onafhankelijk orgaan de zaak laten toetsen."

De rechter moet zich nu buigen over de vraag of de plannen van KPN om het merk op te heffen en de provider op te laten gaan in het moederbedrijf kunnen doorgaan of niet. Afgelopen vrijdag heeft de OR een verzoekschrift ingediend bij de Ondernemingskamer in Amsterdam.
Ook op Fok! Frontpage.

OR XS4ALL gaat naar rechter
Too much love will kill you. If you can't make up your mind. Torn between the lover.
And the love you leave behind. You're headed for disaster. 'Cause you never read the signs.
Too much love will kill you - every time.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:28:27 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189552817
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:12:49 #143
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_189569996
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.
With love :*
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:35:38 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189570493
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:12 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:43:27 #145
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_189570618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.
Precies dit ook :D
With love :*
  donderdag 31 oktober 2019 @ 15:17:05 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189715336
Het alternatief voor xs4all gaat Dinsdag 05nov19 starten met een (relatief) laagdrempelige crowdfundactie.
Men begint bij de nieuwsbriefleden, een weekje later wordt de naam onthuld en staat verder open voor andere geïnteresseerden. De bekende mix/combinatie van "lening" en/of "founding" member.
In het beste geval :7 is er eeuwige roem door mee te doen aan de basis van een nieuwe "geweldenaar" en "pak" je 3% mee. In het :@ slechtste geval deed je mee, ben je deels/je geld kwijt en heb later nog steeds een goed verhaal over vergane illusies.

Het vertrouwen omtrent het voortbestaan xs4all, in de huidige of mogelijk zelfstandige vorm, is minimaal. Ook overleg met de aangestelde "directeur" blijkt niet constructief. Mocht xs4all toch ongewijzigd voort blijven bestaan, dan wordt de (crowdfund)actie met aftrek van eventuele kosten teruggedraaid.

Bron: xs4all moet blijven dd. 31okt19

Bezien moet worden of -en in hoeverre dit ook door anderen wordt opgepakt. Ansich lijkt mij de benodigde voorinvestering van een paar miljoen, OK veel "geld", niet heel moeilijk te halen. Een paar duizend mensen die een (paar) duizend inleggen of voor ¤50 startlid worden. Geld levert toch geen ruk aan rente op, dan maar wat investeren in iets dat als nagel aan een kist wat meer kan gaan betekenen dan "geld".

Doet mij denken aan de illustere B-) startdagen van xs4all zelf.... met bijeengegraaide modems en "gekaapte" telefoonlijnen, strijdend voor een vrij eigenzinnig en zelfstandig "internet" voor iedereen die dat wil(de).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 31-10-2019 15:22:45 ]
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_189716054
Ik betwijfel of het iets gaat worden. Uiteindelijk vinden mensen het toch eng om over te stappen. Verder is de internetmarkt overvol, waardoor je wel een groot verschil moet maken, om klanten te trekken buiten de kring van de nerds, die echt bepaalde technische functies willen hebben.

Verder kunnen bestaande emailadressen dan niet meer gebruikt worden, terwijl veel mensen het adres van hun provider gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze minder snel willen overstappen.

Bovendien betwijfel ik of het nieuwe actiecomité geweldige support kan gaan geven, én ook kan leidinggeven aan een bedrijf. Ik betwijfel of het uiteindelijk goed gaat lopen.
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:34:21 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189723541
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:20 schreef Jantje2k het volgende:
Ik betwijfel of het iets gaat worden. Uiteindelijk vinden mensen het toch eng om over te stappen. Verder is de internetmarkt overvol, waardoor je wel een groot verschil moet maken, om klanten te trekken buiten de kring van de nerds, die echt bepaalde technische functies willen hebben.

Verder kunnen bestaande emailadressen dan niet meer gebruikt worden, terwijl veel mensen het adres van hun provider gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze minder snel willen overstappen.

Bovendien betwijfel ik of het nieuwe actiecomité geweldige support kan gaan geven, én ook kan leidinggeven aan een bedrijf. Ik betwijfel of het uiteindelijk goed gaat lopen.
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.
Vooruitgang wordt altijd gedaan door mensen en organisaties die verder willen blijven kijken dan wat er voorgeschoteld wordt. Hoe (in)stabiel een organisatie verloopt is altijd afwachten, wat minstens ook geldt voor zwalkende multinationals.

Het nieuwe xs4all zal primair niet gericht zijn op ome Jan of Tante Truus zijn die alleen triple-play wil hebben. Die groep is prima gebaat bij whatever in een dozijn en kunnen daar volstaan met een simpele geflowcharte helpdesk. Wanneer het dan niet in het commerciële boek staat, kan het niet en wordt het door een totale reset - doesnietlief - opgelost".

Verder gaat het (mij) niet om verschil te maken maar het "verschil" te kunnen blijven gebruiken. En ja dat is voor gebruikers die zelf zo min mogelijk betuttelt willen worden, zelf wel uitmaken wat ze waarmee doen en onverhoopt door een echte deskundige uit de prut wordt gehaald.
Feitelijk zoals indertijd hoe xs4all ontstond en qua uitgangspunten zoveel mogelijk vasthield aan technische vrijheden met oog voor gebruiksprivacy.

Behoud van emailadressen kan een issue zijn, hoewel veel mensen vaak los van de connectie, een eigen (virtueel) (web)domein hebben zodat ze niet meer in die "lock-in" val komen van een provider.
Zelf zat ik daar ook heel even mee in maar door "KPN" flink wakker geschud, heb ik dat ondertussen ingekaderd. Mogelijk dat ergens in de toekomst, providers "gedwongen" te stoppen met die stille "koppelverkoop" en dat gebruikers hun voorzieningen - desnoods als gerouteerde forward zoals bij banken - minimaal een jaar kunnen laten meeverhuizen.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_189724759
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wellicht, misschien als het weer anders wordt.
Vooruitgang wordt altijd gedaan door mensen en organisaties die verder willen blijven kijken dan wat er voorgeschoteld wordt. Hoe (in)stabiel een organisatie verloopt is altijd afwachten, wat minstens ook geldt voor zwalkende multinationals.

Het nieuwe xs4all zal primair niet gericht zijn op ome Jan of Tante Truus zijn die alleen triple-play wil hebben. Die groep is prima gebaat bij whatever in een dozijn en kunnen daar volstaan met een simpele geflowcharte helpdesk. Wanneer het dan niet in het commerciële boek staat, kan het niet en wordt het door een totale reset - doesnietlief - opgelost".

Verder gaat het (mij) niet om verschil te maken maar het "verschil" te kunnen blijven gebruiken. En ja dat is voor gebruikers die zelf zo min mogelijk betuttelt willen worden, zelf wel uitmaken wat ze waarmee doen en onverhoopt door een echte deskundige uit de prut wordt gehaald.
Feitelijk zoals indertijd hoe xs4all ontstond en qua uitgangspunten zoveel mogelijk vasthield aan technische vrijheden met oog voor gebruiksprivacy.

Behoud van emailadressen kan een issue zijn, hoewel veel mensen vaak los van de connectie, een eigen (virtueel) (web)domein hebben zodat ze niet meer in die "lock-in" val komen van een provider.
Zelf zat ik daar ook heel even mee in maar door "KPN" flink wakker geschud, heb ik dat ondertussen ingekaderd. Mogelijk dat ergens in de toekomst, providers "gedwongen" te stoppen met die stille "koppelverkoop" en dat gebruikers hun voorzieningen - desnoods als gerouteerde forward zoals bij banken - minimaal een jaar kunnen laten meeverhuizen.
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.
Als je wel altijd van buitenaf moet benaderen kun je ook nog voor reverse DNS kijken.
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:11:39 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189731156
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:27 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.
Als je wel altijd van buitenaf moet benaderen kun je ook nog voor reverse DNS kijken.
Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.

Ik heb mijn zwemel verhaal maar in de spoiler gezet waar xs4all naast ethiek of Technisch juist ook voor iemand in de IT zeer nutbaar is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.

Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?

Geen idee of de cijfers kloppen. Ik gok zo dat er zeker 50.000 abonnees bij xs4al "techneuten" zijn, ca 10.000 bedrijven en nog's 200.000 die actief de "principes" ondersteunen.
Daarnaast nog een zooi lieve mensen die weinig uitmaakt en het - juist ook omdat KPN er achter staat - het (TV/Bellen/mailen/surfen) wel best vinden.

Geen kattepis derhalve en wanneer zelfs maar 20-30% overstapt - juist die groep die bewust wat meer willen betalen vanwege de all-in services - wordt het ook commercieel een flinke aderlating voor het noodlijdende KPN die het vooral klein zal zal willen schetsen.

Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.

Het blijft een oliedomme zet om een zeer winstgevende en zelfstandig opererende dochter, de binnendeur te wijzen. Dit, omdat e.o.a. beleidsmaker vindt dat die hoe dan ook zijn gelijk wil halen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vallon op 01-11-2019 16:28:09 ]
Hegel: "De waarheid is subjectief"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')