Hele slim dat goed te bekijken want een xs4all klant is vooral een principiële klant die zich niet laat mailkorven.quote:bron: Bron Tweakers 10-jan19KPN gaat stoppen met de merken Telfort, Xs4all en Yes Telecom. Het bedrijf heeft gezegd dat het 'vol in wil zetten op het KPN-merk'. Voor de klanten van de merken gaat, naast het verdwijnen van de merknamen, niets veranderen.
De wijziging van de merken gaat in de loop van 2019 en 2020 van start, zegt KPN. Het telecombedrijf laat de diensten verdergaan onder zijn eigen merk en wil 'de sterke eigenschappen van de merken combineren'. Zo wil KPN de klantenservice van Xs4all en de aantrekkingskracht voor prijsbewuste consumenten van Telfort onderbrengen bij het KPN-merk.
Het verdwijnen van het merk Xs4all is opmerkelijk. Xs4all begon als eerste provider in 1993 en was afkomstig uit hackersorganisatie Hack-Tic. KPN nam de provider over in 1998. Het is onbekend of KPN nu ook de maatschappelijke posities van Xs4all gaat overnemen. De dochteronderneming nam onder meer publiekelijk standpunten in voor netneutraliteit en tegen aftappen door de overheid.
Telfort kwam bij KPN na een overname in 2005. Onder die naam heeft KPN jarenlang mobiele en vaste diensten aangeboden. Het is nog niet bekend wanneer de merknamen precies verdwijnen. KPN was niet onmiddellijk bereikbaar voor een toelichting. KPN blijft wel werken met dochtermerken, zoals Simyo, iBasis en Solcon.
Update 10 januari, 15:26: Een woordvoerder van KPN meldt aan Tweakers dat het nog niet zeker is wanneer de verandering zich gaat voltrekken en in welke fasen. Het telecombedrijf wil per merk 'precies kijken hoe zij het gaan aanpakken'.
Jammer dat de "marktwerking" de innovatie de nek zal omdraaien ten faveure van het alom geroemde business model.: hoe kan je maximaal geld peuren voor een kansloze onderneming. Dat er niets veranderd, is vooral dat xs4all klanten nu niet gaan opzeggen. Indertijd toen KPN het merk opkocht was "beloofd" dat xs4all zelfstandig zou blijven. Een belofte is dus weinig waard.quote:mailbericht xs4all: Het is u waarschijnlijk niet ontgaan dat er vandaag media-aandacht was rondom XS4ALL. KPN maakte vanochtend het voornemen bekend dat de dienstverlening van XS4ALL (en ook die van Telfort, Telfort Zakelijk en Yes Telecom) op termijn onder de vlag van het KPN-merk verdergaat.
We vinden het heel belangrijk om u te laten weten dat er niets voor u verandert. U kunt van ons de service blijven verwachten die u van ons gewend bent. Als er in de toekomst iets verandert, dan ontvangt u daarover natuurlijk persoonlijk bericht.
Uit alle reacties die we via allerlei kanalen hebben gekregen zien we dat vele klanten ons steun betuigen. Dat waarderen we enorm. Dank u wel.
Nu was X4SALL een zelfstandige dochter die nu wordt uitgehuwelijkt aan de stiefmoloch.quote:bron: xs4all
XS4ALL doet het stiekem best goed, vraag maar aan onze klanten. We zijn namelijk voor de 5e keer op rij verkozen tot meest aanbevolen alles-in-1-provider van Nederland. Dat blijkt uit analyse van Telecompaper, een onafhankelijke marktonderzoeker van telecommunicatie.
20 jaar geleden. En lange tijd is het ook zelfstandig gebleven. Ik juich dit niet toe, maar in de markt bestaat er niet zoiets als 'eeuwig'.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:46 schreef Vallon het volgende:
Indertijd toen KPN het merk opkocht was "beloofd" dat xs4all zelfstandig zou blijven. Een belofte is dus weinig waard.
Dat is de grote vraag. De klanten die puur kwalitatieve service verwachten en voor de rest weinig technische eisen stellen zullen naar KPN gaan, maar degenen die prat gaan op zaken als privacy, netneutraliteit en technische innovatie hebben nu een probleem. Er is geen volwaardig alternatief voor XS4ALL, maar zij zullen om principiële redenen niet naar KPN gaan.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:02 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
waarheen en in hoeverre hebben ze dat reeds al niet gedaan?
quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:09 schreef Morrigan het volgende:
Beetje suf, aangezien X4SALL wel een goede naam had.
Wat is er zo uniek /bijzonder aan xs4all?quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
XS4ALL klanten zijn erg principieel, dus zij zullen deels wegtrekken om maar niet bij KPN te willen horen. Maar eigenlijk is er geen goed alternatief voor XS4ALL.
De VOC (1602 - 1799) was redelijk eeuwigquote:Op donderdag 10 januari 2019 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
20 jaar geleden. En lange tijd is het ook zelfstandig gebleven. Ik juich dit niet toe, maar in de markt bestaat er niet zoiets als 'eeuwig'.
youphonequote:Op donderdag 10 januari 2019 20:34 schreef Postbus100 het volgende:
Is er nog een goedkope provider op het kpn-netwerk? Hollandse nieuwe? Belsimpel?
Hun ideologie voor een vrij en toegankelijk internet. Zij zullen op geen enkele manier beperkingen vanuit hogerhand accepteren, zoals het censureren van bepaalde sites of het blokkeren van bepaalde poorten. Ik ken KPN klanten die naar XS4ALL zijn gegaan omdat KPN VoIP-poorten blokkeerde zodat klanten niet naar een alternatieve (lees: goedkopere) VoIP-provider konden en daarom verplicht werden om de duurde KPN-variant af te nemen. In geval van XS4ALL ben je zo goed als gevrijwaard van commerciële nukken die jou in een bepaalde richting duwen. Dit kan evengoed een privacyvraagstuk zijn dat er gegevens van je verzameld worden voor commerciële doeleinden, etc. Als dit zaken zijn waar je niets om geeft dan zul je de meerwaarde van XS4ALL ook niet begrijpen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat is er zo uniek /bijzonder aan xs4all?
Telfort is technisch identiek aan KPN, met echt exact dezelfde Experiaboxen en tv-ontvangers. Waar jij het over hebt is nog een overblijfsel van Glashart, een compleet andere techniek. Toen had je zelfs tv via coax. Overigens vind ik de techniek van Glashart veel beter.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:47 schreef Infection het volgende:
Telfort zou dit jaar hun klanten gaan voorzien van nieuwe apparatuur (modem, router, tv-ontvanger, etc.) Ben benieuwd tot in hoeverre dat dan nog doorgaat. Dat zal dan wel KPN apparatuur gaan worden.
Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
Jammer van xs4all, toch een belangrijk stuk nederlandse internetcultuur wat nu geschiedenis wordt. Zeker jaren 90 was xs4all gewoon baas.
Precies mijn gedachte KPN moet zich terugtrekken uit de providermarkt en richten op het (fysieke) netwerkbeheer. Telfort voor de zuinige klant en XS4ALL voor de veeleisende klant.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:32 schreef Cattivo het volgende:
Laat dan de KPN naam vallen. Dat is een bagger merk.
Zal nooit op die manier gebeuren, er zit niet voor niets een 'Koninklijk' in.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:32 schreef Cattivo het volgende:
Laat dan de KPN naam vallen. Dat is een bagger merk.
Yep, was indertijd ook een absurd (twijfel)gevalletje... een anti-globalistisch bedrijf dat zichzelf verkocht aan het grootkapitaal. Van voor tot achter werd GEGARANDEERD dat xs4all autonoom zou zijn (blijven). Ik moet toegeven dat de eerst 5-8 jaar van KPN-heerschap, xs4all idd redelijk autonoom bleef om vanaf ca 2003, groter groeiend, meer en meer ingelijfd te worden als KPN divisie.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.
Het is niet het einde van de wereld want er zijn meerdere providers en nieuwe bedrijven die bloed ruiken en in het gat kunnen springen wat een merk als XS4ALL achterlaat. Het bedrijf heeft door z'n wat afwijkende visie altijd een beetje een jonge uitstraling gehad en nu er een gat is voor een dergelijk bedrijf zou ik het vreemd vinden als men binnen nu en een afzienlijke periode niet met een opvullend bedrijf in dat gat duikt. Hoeveel KPN te verliezen heeft weet ik niet, maar er valt wat te verliezen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, was indertijd ook een absurd (twijfel)gevalletje... een anti-globalistisch bedrijf dat zichzelf verkocht aan het grootkapitaal. Van voor tot achter werd GEGARANDEERD dat xs4all autonoom zou zijn (blijven). Ik moet toegeven dat de eerst 5-8 jaar van KPN-heerschap, xs4all idd redelijk autonoom bleef om vanaf ca 2003, groter groeiend, meer en meer ingelijfd te worden als KPN divisie.
KPN wilde xs4all heel erg graag hebben vanwege innovatie karakter en (destijds 1998) voor fiks bedrag van (nu peanuts) 55 miljoen euro, het winstgevende bedrijf overgenomen. De oprichters (mn Felipe Rodriquez+, Rop Gonggrijp, en in mindere mate Paul Jongsma & Cor Bosman) zijn daarbij uitgekocht. Ze hebben toen idd hun letterlijk hun propagerende ZIEL verkocht en geloofden dat het goed was.....
Gaandeweg werd XS4ALL qua/met KPN management gelijkgeschakeld om (imho) vanaf het IPTV moment, de individuele zeggenschap te gaan verliezen. Technisch is xs4all tot op heden grotendeels nog steeds zelfleidend.
Ook hier ben/word je als trouwe "consument" voor een goedlopende marketingtrein gespannen. Ondertussen zijn PR afdelingen nu alle zeilen aan het spinnen dat ze veel steun krijgen van hun (xs4all) gebruikers en dat het helegaar niets veranderd.....
Kortom, de wereld (is nog) verder veranderd en eigenzinnige zekerheden die er werkelijk waren worden nu net makkelijk benoemd als aan de kant gezet. What's new in onze verloederende NoLOGO samenleving.
Dat zou een hele mooie constructie zijn. Maar Telfort zou ik gewoon de nek omdraaien. Dat 4ALL gedeelte na XS verklaart waarom. Je kunt ook wel goedkoper zijn met een goed merk.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte KPN moet zich terugtrekken uit de providermarkt en richten op het (fysieke) netwerkbeheer. Telfort voor de zuinige klant en XS4ALL voor de veeleisende klant.
Het is ook gewoon een kwestie van wet- en regelgeving. We hebben een fijnmazig netwerk van telefoon en kabel dat met publiek geld is aangelegd. De overheid heeft de exploitatie daarvan uit handen gegeven aan monopolisten. Je kunt het ook zo regelen dat op die infrastructuur een diversiteit aan aanbieders kan onstaan en blijven.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
20 jaar geleden. En lange tijd is het ook zelfstandig gebleven. Ik juich dit niet toe, maar in de markt bestaat er niet zoiets als 'eeuwig'.
Inderdaad... heb daar altijd met veel plezier gezeten zonder al teveel problemen en als er wat was een prima helpdesk of oplossing voor handen. Tot dat achterlijke volk hier besloot dat we nog maar één aanbieder kregen (Kutcaiway) en we niets anders konden dan overstappen. (ja verhuizen ) En tot aan de dag van vandaag is dat volstrekt belachelijk, ouderwets en geldgraaierij.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
Jammer van xs4all, toch een belangrijk stuk nederlandse internetcultuur wat nu geschiedenis wordt. Zeker jaren 90 was xs4all gewoon baas.
Woon je op Rottumerplaat ofzo?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad... heb daar altijd met veel plezier gezeten zonder al teveel problemen en als er wat was een prima helpdesk of oplossing voor handen. Tot dat achterlijke volk hier besloot dat we nog maar één aanbieder kregen (Kutcaiway) en we niets anders konden dan overstappen. (ja verhuizen ) En tot aan de dag van vandaag is dat volstrekt belachelijk, ouderwets en geldgraaierij.
Erg jammer als de naam zou verdwijnen.
Je zou het bijna denkenquote:
Denk je dat je dan wel veel storingen hebt?quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zit bij xs4all en ik baal hier wel van. Heb nooit storing en hun standpunten over privacy steun ik. Ik vrees dat dat allemaal gaat verdwijnen als ze opgaan in de grote massa van KPN...
Wat dat waard is, de toekomst zal dat leren.quote:Voor de klanten van de merken gaat, naast het verdwijnen van de merknamen, niets veranderen.
Bizarquote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken
https://www.tubantia.nl/a(...)aar-caiway~a5b585a0/
Sindsdien is er nog geen reet veranderd en zijn er geen andere glas-aanbieders
Paar maanden terug XS4all benaderd en het enige wat ze konden is kabel aanbieden en je kon jezelf op een wachtlijst zetten dat als er genoeg wachtenden waren ze een soort van 'actie' zouden ondernemen. Maar dat lijkt me vaak niet haalbaar.
Ik ga die kutreclame van Telfort in ieder geval niet missen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zou een hele mooie constructie zijn. Maar Telfort zou ik gewoon de nek omdraaien. Dat 4ALL gedeelte na XS verklaart waarom. Je kunt ook wel goedkoper zijn met een goed merk.
Wanneer xs4all autonoom zou zijn (geweest), zou je al(lang)glas hebben gehad of op z'n minst voor hetzelfde geld een permanente 4G en als dat kan een 5G verbinding of desnoods via een VPN via het Ziggo netwerk. Helaas is xs4all v.w.b. landelijke infrastructuur, volledig afhankelijk - gemaakt - van de (voormalige staats)monopolisten.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:04 schreef Frutsel het volgende:.....
Paar maanden terug XS4all benaderd en het enige wat ze konden is kabel aanbieden en je kon jezelf op een wachtlijst zetten dat als er genoeg wachtenden waren ze een soort van 'actie' zouden ondernemen. Maar dat lijkt me vaak niet haalbaar.
Wel vermakelijk dat het de petitie kennelijk gaan om de naam.. stelletje simpelerds ...... ze begrijpen er kennelijk echt niets van.quote:bron: HCC 14jan19Petitie voor behoud XS4ALL gestart
Na het nieuws van vorige week dat KPN alleen nog het merk KPN in stand wil houden, is een petitie gestart om het merk XS4ALL te behouden.
De petitie is op het moment van schrijven al bijna 30.000 keer getekend. Initiatiefnemer is publiciste Kirsten Verdel.
Met de tekst "KPN is voornemens de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Dat is de kip met de gouden eieren slachten. XS4ALL is een sterk merk, dat jaar na jaar als beste wordt beoordeeld door de Consumentenbond. XS4ALL is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen. Teken daarom deze petitie", worden klanten, medewerkers en sympathisanten opgeroepen de petitie te tekenen.
Onder meer oud-politicus Boris van der Ham, schrijfster en columnist Karin Spaink, (internet)journalist Fransisco van Jole, ondernemer Danny Mekic en oud-directeur Doke Pelleboer ondertekenden de petitie de afgelopen dagen al.
Ik snap KPN niet. Ze vragen rustig 30% meer dan de concurrentie voor hetzelfde product en wat je er voor terugkrijgt is dat je misschien een dagje eerder weer internet hebt bij storingen waar de meeste mensen nooit last van hebben. Terwijl de Tele2's, T-mobiles en energieboeren over hetzelfde netwerk gaan.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit is echt zo'n beslissing vanuit de perceptie van KPN. Uiteraard is het goedkoper om 3 verschillende werkmaatschappijen met ieders eigen serviceafdelingen samen te voegen om zo goedkoper te werken, maar zowel Telfort als XS4ALL klanten zijn andere type klanten dan KPN. In geval van Telfort is de lage prijs belangrijk en mag de service wat minder zijn, dus die zullen wegtrekken als de prijs omhoog gaat. XS4ALL klanten zijn erg principieel, dus zij zullen deels wegtrekken om maar niet bij KPN te willen horen. Maar eigenlijk is er geen goed alternatief voor XS4ALL. Je kan hooguit naar een kleinere zakelijke provider gaan, maar de pioniersmentaliteit en idealisme vind je nergens terug. Doodzonde.
Het gaat KPN in elk geval een hoop klanten kosten.
De marketingjongens hoorden het pas een dag eerder dan de rest van Nederlandquote:Op woensdag 16 januari 2019 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag pas gisteren trouwens gewoon een reclame voor XS4all op tv.....
Wie had dat gedacht..quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik ga die kutreclame van Telfort in ieder geval niet missen.
Marketing les 2: verander niet de perceptie van de kijker, dat blijf nog wel even.quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag pas gisteren trouwens gewoon een reclame voor XS4all op tv.....
Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:46 schreef Vallon het volgende:
Nu was X4SALL een zelfstandige dochter die nu wordt uitgehuwelijkt aan de stiefmoloch.
Bij XS4ALL had/heb je als techneut de nodige faciliteiten (kundige helpdesk, telnet/ssh, fiewall, eigen server, vast IP etc.etc. mooie flexrouter(s), mobiel internet, 10GB storage, 10 mailboxen met 10 aliassen etc.etc.) en de (ook zakelijke) xs4all hobbyist moet nu maar afwachten wat daar van over blijft.
Ze (xs4all) zijn relatief duur maar daar krijg je ook heel wat voor terug... hoewel het gezellige technische (inhoudelijke) contact in de loop van de jaren wel gestaag minder is geworden.
Die vlieger gaat natuurlijk maar voor een bepaalde mate op, als het wettelijk geregeld is zoals een bewaarplicht, TPB blocken, IP nummers vrijgeven etc. dan zullen ze daar gewoon aan moeten voldoen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hun ideologie voor een vrij en toegankelijk internet. Zij zullen op geen enkele manier beperkingen vanuit hogerhand accepteren, zoals het censureren van bepaalde sites of het blokkeren van bepaalde poorten. Ik ken KPN klanten die naar XS4ALL zijn gegaan omdat KPN VoIP-poorten blokkeerde zodat klanten niet naar een alternatieve (lees: goedkopere) VoIP-provider konden en daarom verplicht werden om de duurde KPN-variant af te nemen. In geval van XS4ALL ben je zo goed als gevrijwaard van commerciële nukken die jou in een bepaalde richting duwen. Dit kan evengoed een privacyvraagstuk zijn dat er gegevens van je verzameld worden voor commerciële doeleinden, etc. Als dit zaken zijn waar je niets om geeft dan zul je de meerwaarde van XS4ALL ook niet begrijpen.
Daar heb analyserend gelijk in. Hierbij moet je ook weten dat er twee werkvelden zijn. Je hebt binnen xs4all de oude en nieuwe club, waarbij de laatste natuurlijk vooral het pleit heeft.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:20 schreef Papabear het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.
Je kunt je dus ook afvragen of je niet gewoon al die jaren veel teveel hebt betaald.
Ook KPN heeft gewoon een helpdesk, of al die andere internet-boeren die gewoon van datzelfde koperdraadje gebruik maken.
Ik heb mezelf al vele jaren verbaasd over die lui die zo'n hoge pet op hadden van XS4ALL. Ze waren immers gewoon klant van KPN.
Ochja, ik ken de verhalen inderdaad. In de beginjaren was ik ook trouw lid van XS4ALL en je hoefde ze maar te bellen en het werd hoe dan ook altijd opgelost.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar heb analyserend gelijk in. Hierbij moet je ook weten dat er twee werkvelden zijn. Je hebt binnen xs4all de oude en nieuwe club, waarbij de laatste natuurlijk vooral het pleit heeft.
Xs4all nog steeds haar eigen (ontworpen) serverpark & voorzieningen, wat KPN ziet als moeilijke overhead & nu wil afkillen. De meest xs4all klanten betalen iets meer, voor het "wij" gevoel en de voorziening.
Bestaande klanten konden (tot die tijd), soms met wat doorduwen, nog steeds een technisch vaardig iemand van de oude "club" bereiken om wat zij wilden. Verhalen te over. Lees maar 's wat er voor een fles en appeltaart allemaal kon.
Ooit voor een ¤35/maandklant, bijna 6 uur aan één stuk een specifieke mailvoorziening werkend te krijgen of een andere keer, bijna 8 uur bezig geweest om een klant (@xs4all) van mij te ontdoen van een Joomla- webvirus. Serieus services die in dit prijsveld, elders compleet ondenkbaar zijn.
Werd xs4all hier armer van, juist niet omdat dit alleen gebeurd(d) wanneer jezelf "als klant" ook bijdroeg en het j eer te na was.
Dat kan en gaat nu nauwelijks meer. De nieuwe helpdesk is volledig omgescript, staat het er niet dan kan het niet en zal het ook niet. Stilletjes zijn en worden de isdn/inbelservers (met eigen IP) de nek omgedraaid etc.etc. Zelf had ik (nog) een paar directe mens/contactlijntjes die ondertussen zijn opgedoekt.
Bottom-line heb je gelijk, want wat heeft Tante Truus die KPN compleet wil zijn nu nog specifiek aan meer(waarde) betalen aan XS4ALL.... helemaal niets. Dat is geen natuurlijke ontwikkeling maar een bewust ingezet model.
KPN moet weer worden opgepoetst tot één merk dat alsdan kan worden vermarkertiert aan een buitenlandse aandeelhouder.
Lang verhaal waarbij ik goed weet dat dit "corperate" niet zal worden gekeerd.
Wel wordt nu in diverse clubjes gekeken of men in "de geest van" kan doorstarten in een nieuw op te richten bedrijf (zeg xs2all) met technische klanten als particulier die vooral technisch faciliterende behoeften hebben. Probleem is echter, het monopolie van de gekoppelde infrastructuur....... je hebt landelijk feitelijk alleen KPN en Ziggo die vervolgens hun netwerk alleen onbetaalbaar openstellen voor derden.
Je kan natuurlijk ergens verplicht worden om aan meewerken of dat ongevraagd alvast vooruitlopend gaan faciliteren......quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die vlieger gaat natuurlijk maar voor een bepaalde mate op, als het wettelijk geregeld is zoals een bewaarplicht, TPB blocken, IP nummers vrijgeven etc. dan zullen ze daar gewoon aan moeten voldoen.
Je krijgt het ook niet meer en wat ze niet hebben, is gestandaardiseerd en veroorzaakt natuurlijk geen problemen die "kostbare" tijd kosten.quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:04 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ochja, ik ken de verhalen inderdaad. In de beginjaren was ik ook trouw lid van XS4ALL en je hoefde ze maar te bellen en het werd hoe dan ook altijd opgelost.
Maar dan heb ik het over minstens 15 jaar geleden.
Tegenwoordig is een dergelijke provider met alle technieken en vereenvoudigde installatiemethodes simpelweg niet meer nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik zit al jarenlang bij een andere provider en heb ook nog nooit een storing van noemenswaardig belang meegemaakt. Al maken ze dan wel gebruik van het netwerk van KPN.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zit bij xs4all en ik baal hier wel van. Heb nooit storing en hun standpunten over privacy steun ik. Ik vrees dat dat allemaal gaat verdwijnen als ze opgaan in de grote massa van KPN...
KPN houdt zich momenteel heel erg stil... een bekende tacktiek omdat het dan wel vanzelf weggaat.quote:Bron/snippets: KarinSpaink 16jan19 Witheet waren ze bij KPN.....
Dit hadden ze niet meer in de hand....
...
Toen kwam de leugen: XS4all was maar een merk, zei KPN........ ...toen kwam ook de miskenning. Zo’n provider wil je echt niet laten ‘samengaan’ met KPN, dat haar eigen internetarchief meteen om zeep hielp nadat Planet Internet opging in KPN.
...
Resteert het onfatsoen. De werknemers van XS4all hoorden afgelopen week voor het eerst van het plan, maar kregen geen tijdpad, cijfers, perspectief of concrete stappen te horen....
Nooit heeft iemand zoveel afbreuk aan dit ‘merk’ veroorzaakt als KPN nu deed. Zelfs als KPN tot inkeer komt, is het vertrouwen geschaad.
huidig huis KPN gebeld kunnen max 30 mb regelen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:20 schreef Papabear het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.
Je kunt je dus ook afvragen of je niet gewoon al die jaren veel teveel hebt betaald.
Ook KPN heeft gewoon een helpdesk, of al die andere internet-boeren die gewoon van datzelfde koperdraadje gebruik maken.
Ik heb mezelf al vele jaren verbaasd over die lui die zo'n hoge pet op hadden van XS4ALL. Ze waren immers gewoon klant van KPN.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |