abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184329009
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte _O- KPN moet zich terugtrekken uit de providermarkt en richten op het (fysieke) netwerkbeheer. Telfort voor de zuinige klant en XS4ALL voor de veeleisende klant.
Dat zou een hele mooie constructie zijn. Maar Telfort zou ik gewoon de nek omdraaien. Dat 4ALL gedeelte na XS verklaart waarom. Je kunt ook wel goedkoper zijn met een goed merk.
pi_184332675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

20 jaar geleden. En lange tijd is het ook zelfstandig gebleven. Ik juich dit niet toe, maar in de markt bestaat er niet zoiets als 'eeuwig'.
Het is ook gewoon een kwestie van wet- en regelgeving. We hebben een fijnmazig netwerk van telefoon en kabel dat met publiek geld is aangelegd. De overheid heeft de exploitatie daarvan uit handen gegeven aan monopolisten. Je kunt het ook zo regelen dat op die infrastructuur een diversiteit aan aanbieders kan onstaan en blijven.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 08:39:09 #28
8781 crew  Frutsel
pi_184332779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
Jammer van xs4all, toch een belangrijk stuk nederlandse internetcultuur wat nu geschiedenis wordt. Zeker jaren 90 was xs4all gewoon baas.
Inderdaad... heb daar altijd met veel plezier gezeten zonder al teveel problemen en als er wat was een prima helpdesk of oplossing voor handen. Tot dat achterlijke volk hier besloot dat we nog maar één aanbieder kregen (Kutcaiway) en we niets anders konden dan overstappen. (ja verhuizen :') ) En tot aan de dag van vandaag is dat volstrekt belachelijk, ouderwets en geldgraaierij.

Erg jammer als de naam zou verdwijnen.
pi_184332995
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inderdaad... heb daar altijd met veel plezier gezeten zonder al teveel problemen en als er wat was een prima helpdesk of oplossing voor handen. Tot dat achterlijke volk hier besloot dat we nog maar één aanbieder kregen (Kutcaiway) en we niets anders konden dan overstappen. (ja verhuizen :') ) En tot aan de dag van vandaag is dat volstrekt belachelijk, ouderwets en geldgraaierij.

Erg jammer als de naam zou verdwijnen.
Woon je op Rottumerplaat ofzo?
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 09:04:59 #30
8781 crew  Frutsel
pi_184333035
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Woon je op Rottumerplaat ofzo?
Je zou het bijna denken :P

https://www.tubantia.nl/a(...)aar-caiway~a5b585a0/

Sindsdien is er nog geen reet veranderd en zijn er geen andere glas-aanbieders :')

Paar maanden terug XS4all benaderd en het enige wat ze konden is kabel aanbieden en je kon jezelf op een wachtlijst zetten dat als er genoeg wachtenden waren ze een soort van 'actie' zouden ondernemen. Maar dat lijkt me vaak niet haalbaar.
pi_184333079
Vind dit oprecht jammer. KPN klanten service is echt minder dan xs4all.
pi_184333080
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zit bij xs4all en ik baal hier wel van. Heb nooit storing en hun standpunten over privacy steun ik. Ik vrees dat dat allemaal gaat verdwijnen als ze opgaan in de grote massa van KPN... :{
Denk je dat je dan wel veel storingen hebt?
Heb er zelf nooit last van. IPTV werkt prima, prima snelheden op glas. Geen klachten hoor.

Ben zelf jaren geleden klant geweest van XS4ALL en ja in de negentiger jaren waren ze pioniers. maar ik denk dat de reacties hier vooral op emotie zij gebaseerd. Het grote boze KPN. Ze leveren gewoon een prima product. Ja dat je geen fan van de experiabox bent kan ik nog wel begrijpen maar voor wie echt wil kan die echt wel buitenspel zetten.

Maar je moet je afvragen waarom je een eigen ipv4-subnet o.i.d nodig hebt op je consumentenverbinding. 99 procent van de gebruikers zal dat vermoedelijk niet eens gebruiken maar het is wel mooi om er over te klagen als er wat staat te veranderen nietwaar?

Bovendien, waarom al die boze reacties? in het artikel staat nota-bene;

quote:
Voor de klanten van de merken gaat, naast het verdwijnen van de merknamen, niets veranderen.
Wat dat waard is, de toekomst zal dat leren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gunner op 11-01-2019 09:25:37 ]
pi_184333301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Je zou het bijna denken :P

https://www.tubantia.nl/a(...)aar-caiway~a5b585a0/

Sindsdien is er nog geen reet veranderd en zijn er geen andere glas-aanbieders :')

Paar maanden terug XS4all benaderd en het enige wat ze konden is kabel aanbieden en je kon jezelf op een wachtlijst zetten dat als er genoeg wachtenden waren ze een soort van 'actie' zouden ondernemen. Maar dat lijkt me vaak niet haalbaar.
Bizar
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:41:16 #34
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_184334379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zou een hele mooie constructie zijn. Maar Telfort zou ik gewoon de nek omdraaien. Dat 4ALL gedeelte na XS verklaart waarom. Je kunt ook wel goedkoper zijn met een goed merk.
Ik ga die kutreclame van Telfort in ieder geval niet missen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:39:28 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184338891
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:04 schreef Frutsel het volgende:.....
Paar maanden terug XS4all benaderd en het enige wat ze konden is kabel aanbieden en je kon jezelf op een wachtlijst zetten dat als er genoeg wachtenden waren ze een soort van 'actie' zouden ondernemen. Maar dat lijkt me vaak niet haalbaar.
Wanneer xs4all autonoom zou zijn (geweest), zou je al(lang)glas hebben gehad of op z'n minst voor hetzelfde geld een permanente 4G en als dat kan een 5G verbinding of desnoods via een VPN via het Ziggo netwerk. Helaas is xs4all v.w.b. landelijke infrastructuur, volledig afhankelijk - gemaakt - van de (voormalige staats)monopolisten.

Ik noem dit ook omdat xs4all geen infrastructuur aanbieder is (of dat ooit kon zijn). XS4ALL is (cq was) vooral een technisch innoverend dienstenkader wat veelal voorbehouden is/was aan elitaire providers zelf.
Bij wie of waar kan je als "particulier", thuis ongelimiteerde eigen serverdiensten draaien en daarbij (zeker vroeger) prima geholpen worden, dat het je vrienden zijn (geworden) en rechtstreeks naar Cor of Alex kon doorprikken.

Voor veel mensen is die toegevoegde dienstenwaarde - buiten de prima betrouwbaarheid - irrelevant, die willen alleen ongestoord TV kijken en internetten, hebben nog nooit gehoord van VPN, routers laat staan nieuwsgroepen of het bevechten van (burgelijke) vrijheden.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  woensdag 16 januari 2019 @ 21:18:19 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184443561
Update...
quote:
bron: HCC 14jan19Petitie voor behoud XS4ALL gestart

Na het nieuws van vorige week dat KPN alleen nog het merk KPN in stand wil houden, is een petitie gestart om het merk XS4ALL te behouden.

De petitie is op het moment van schrijven al bijna 30.000 keer getekend. Initiatiefnemer is publiciste Kirsten Verdel.

Met de tekst "KPN is voornemens de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Dat is de kip met de gouden eieren slachten. XS4ALL is een sterk merk, dat jaar na jaar als beste wordt beoordeeld door de Consumentenbond. XS4ALL is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen. Teken daarom deze petitie", worden klanten, medewerkers en sympathisanten opgeroepen de petitie te tekenen.

Onder meer oud-politicus Boris van der Ham, schrijfster en columnist Karin Spaink, (internet)journalist Fransisco van Jole, ondernemer Danny Mekic en oud-directeur Doke Pelleboer ondertekenden de petitie de afgelopen dagen al.
Wel vermakelijk dat het de petitie kennelijk gaan om de naam.. stelletje simpelerds :') ...... ze begrijpen er |:( kennelijk echt niets van.

XS4ALL staat ook voor het kunnen kiezen van eigen apparatuurlijnen en andere technische voorzieningen, die desnoods met hulp van de helpdesk mogen worden gemodificereerd en dat zijn niet de producten waar KPN mee denkt te kunnen gaan afglanzen.
KPN heeft het liefst een full-closed enclosure waar zij totale zeggenschap over de consument hebben.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  woensdag 16 januari 2019 @ 21:47:35 #37
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_184444330
Ik zag pas gisteren trouwens gewoon een reclame voor XS4all op tv.....
Hyper-Intelligent Genetically Enriched Cyborg
pi_184444424
quote:
13s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit is echt zo'n beslissing vanuit de perceptie van KPN. Uiteraard is het goedkoper om 3 verschillende werkmaatschappijen met ieders eigen serviceafdelingen samen te voegen om zo goedkoper te werken, maar zowel Telfort als XS4ALL klanten zijn andere type klanten dan KPN. In geval van Telfort is de lage prijs belangrijk en mag de service wat minder zijn, dus die zullen wegtrekken als de prijs omhoog gaat. XS4ALL klanten zijn erg principieel, dus zij zullen deels wegtrekken om maar niet bij KPN te willen horen. Maar eigenlijk is er geen goed alternatief voor XS4ALL. Je kan hooguit naar een kleinere zakelijke provider gaan, maar de pioniersmentaliteit en idealisme vind je nergens terug. Doodzonde.

Het gaat KPN in elk geval een hoop klanten kosten.
Ik snap KPN niet. Ze vragen rustig 30% meer dan de concurrentie voor hetzelfde product en wat je er voor terugkrijgt is dat je misschien een dagje eerder weer internet hebt bij storingen waar de meeste mensen nooit last van hebben. Terwijl de Tele2's, T-mobiles en energieboeren over hetzelfde netwerk gaan.
pi_184444435
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag pas gisteren trouwens gewoon een reclame voor XS4all op tv.....
De marketingjongens hoorden het pas een dag eerder dan de rest van Nederland :')
pi_184444632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik ga die kutreclame van Telfort in ieder geval niet missen.
Wie had dat gedacht..
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:10:34 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184445820
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag pas gisteren trouwens gewoon een reclame voor XS4all op tv.....
Marketing les 2: verander niet de perceptie van de kijker, dat blijf nog wel even.

Kritiek ebt vanzelf weg wanneer je er geen aandacht aangeeft..... de reclame van [email protected] is sws matig (wij zijn de beste) en reeds ingericht als verkoopchannel (van KPN). De doelgroep is al een tijdje niet langer de onderscheidende (en veeleisende) technicus.

Ze zijn nu bezig met reorganiseren en over een jaar of wat, kan je dan de niets toevoegende productnaam schrappen.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:20:10 #42
150967 Papabear
Veni, bibi, vomi.
pi_184446048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:46 schreef Vallon het volgende:

Nu was X4SALL een zelfstandige dochter die nu wordt uitgehuwelijkt aan de stiefmoloch.
Bij XS4ALL had/heb je als techneut de nodige faciliteiten (kundige helpdesk, telnet/ssh, fiewall, eigen server, vast IP etc.etc. mooie flexrouter(s), mobiel internet, 10GB storage, 10 mailboxen met 10 aliassen etc.etc.) en de (ook zakelijke) xs4all hobbyist moet nu maar afwachten wat daar van over blijft.
Ze (xs4all) zijn relatief duur maar daar krijg je ook heel wat voor terug... hoewel het gezellige technische (inhoudelijke) contact in de loop van de jaren wel gestaag minder is geworden.

Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.
Je kunt je dus ook afvragen of je niet gewoon al die jaren veel teveel hebt betaald.

Ook KPN heeft gewoon een helpdesk, of al die andere internet-boeren die gewoon van datzelfde koperdraadje gebruik maken.

Ik heb mezelf al vele jaren verbaasd over die lui die zo'n hoge pet op hadden van XS4ALL. Ze waren immers gewoon klant van KPN.
pi_184446502
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hun ideologie voor een vrij en toegankelijk internet. Zij zullen op geen enkele manier beperkingen vanuit hogerhand accepteren, zoals het censureren van bepaalde sites of het blokkeren van bepaalde poorten. Ik ken KPN klanten die naar XS4ALL zijn gegaan omdat KPN VoIP-poorten blokkeerde zodat klanten niet naar een alternatieve (lees: goedkopere) VoIP-provider konden en daarom verplicht werden om de duurde KPN-variant af te nemen. In geval van XS4ALL ben je zo goed als gevrijwaard van commerciële nukken die jou in een bepaalde richting duwen. Dit kan evengoed een privacyvraagstuk zijn dat er gegevens van je verzameld worden voor commerciële doeleinden, etc. Als dit zaken zijn waar je niets om geeft dan zul je de meerwaarde van XS4ALL ook niet begrijpen.
Die vlieger gaat natuurlijk maar voor een bepaalde mate op, als het wettelijk geregeld is zoals een bewaarplicht, TPB blocken, IP nummers vrijgeven etc. dan zullen ze daar gewoon aan moeten voldoen.
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:57:23 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184446657
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:20 schreef Papabear het volgende:

[..]

Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.
Je kunt je dus ook afvragen of je niet gewoon al die jaren veel teveel hebt betaald.

Ook KPN heeft gewoon een helpdesk, of al die andere internet-boeren die gewoon van datzelfde koperdraadje gebruik maken.

Ik heb mezelf al vele jaren verbaasd over die lui die zo'n hoge pet op hadden van XS4ALL. Ze waren immers gewoon klant van KPN.

Daar heb analyserend gelijk in. Hierbij moet je ook weten dat er twee werkvelden zijn. Je hebt binnen xs4all de oude en nieuwe club, waarbij de laatste natuurlijk vooral het pleit heeft.
Xs4all nog steeds haar eigen (ontworpen) serverpark & voorzieningen, wat KPN ziet als moeilijke overhead & nu wil afkillen. De meest xs4all klanten betalen iets meer, voor het "wij" gevoel en de voorziening.

Bestaande klanten konden (tot die tijd), soms met wat doorduwen, nog steeds een technisch vaardig iemand van de oude "club" bereiken om wat zij wilden. Verhalen te over. Lees maar 's wat er voor een fles en appeltaart allemaal kon.
Ooit voor een ¤35/maandklant, bijna 6 uur aan één stuk een specifieke mailvoorziening werkend te krijgen of een andere keer, bijna 8 uur bezig geweest om een klant (@xs4all) van mij te ontdoen van een Joomla- webvirus. Serieus services die in dit prijsveld, elders compleet ondenkbaar zijn.
Werd xs4all hier armer van, juist niet omdat dit alleen gebeurd(d) wanneer jezelf "als klant" ook bijdroeg en het j eer te na was.

Dat kan en gaat nu nauwelijks meer. De nieuwe helpdesk is volledig omgescript, staat het er niet dan kan het niet en zal het ook niet. Stilletjes zijn en worden de isdn/inbelservers (met eigen IP) de nek omgedraaid etc.etc. Zelf had ik (nog) een paar directe mens/contactlijntjes die ondertussen zijn opgedoekt.

Bottom-line heb je gelijk, want wat heeft Tante Truus die KPN compleet wil zijn nu nog specifiek aan meer(waarde) betalen aan XS4ALL.... helemaal niets. Dat is geen natuurlijke ontwikkeling maar een bewust ingezet model.
KPN moet weer worden opgepoetst tot één merk dat alsdan kan worden vermarkertiert aan een buitenlandse aandeelhouder.

Lang verhaal waarbij ik goed weet dat dit "corperate" niet zal worden gekeerd.

Wel wordt nu in diverse clubjes gekeken of men in "de geest van" kan doorstarten in een nieuw op te richten bedrijf (zeg xs2all) met technische klanten als particulier die vooral technisch faciliterende behoeften hebben. Probleem is echter, het monopolie van de gekoppelde infrastructuur....... je hebt landelijk feitelijk alleen KPN en Ziggo die vervolgens hun netwerk alleen onbetaalbaar openstellen voor derden.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  donderdag 17 januari 2019 @ 00:04:56 #45
150967 Papabear
Veni, bibi, vomi.
pi_184446755
quote:
15s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daar heb analyserend gelijk in. Hierbij moet je ook weten dat er twee werkvelden zijn. Je hebt binnen xs4all de oude en nieuwe club, waarbij de laatste natuurlijk vooral het pleit heeft.
Xs4all nog steeds haar eigen (ontworpen) serverpark & voorzieningen, wat KPN ziet als moeilijke overhead & nu wil afkillen. De meest xs4all klanten betalen iets meer, voor het "wij" gevoel en de voorziening.

Bestaande klanten konden (tot die tijd), soms met wat doorduwen, nog steeds een technisch vaardig iemand van de oude "club" bereiken om wat zij wilden. Verhalen te over. Lees maar 's wat er voor een fles en appeltaart allemaal kon.
Ooit voor een ¤35/maandklant, bijna 6 uur aan één stuk een specifieke mailvoorziening werkend te krijgen of een andere keer, bijna 8 uur bezig geweest om een klant (@xs4all) van mij te ontdoen van een Joomla- webvirus. Serieus services die in dit prijsveld, elders compleet ondenkbaar zijn.
Werd xs4all hier armer van, juist niet omdat dit alleen gebeurd(d) wanneer jezelf "als klant" ook bijdroeg en het j eer te na was.

Dat kan en gaat nu nauwelijks meer. De nieuwe helpdesk is volledig omgescript, staat het er niet dan kan het niet en zal het ook niet. Stilletjes zijn en worden de isdn/inbelservers (met eigen IP) de nek omgedraaid etc.etc. Zelf had ik (nog) een paar directe mens/contactlijntjes die ondertussen zijn opgedoekt.

Bottom-line heb je gelijk, want wat heeft Tante Truus die KPN compleet wil zijn nu nog specifiek aan meer(waarde) betalen aan XS4ALL.... helemaal niets. Dat is geen natuurlijke ontwikkeling maar een bewust ingezet model.
KPN moet weer worden opgepoetst tot één merk dat alsdan kan worden vermarkertiert aan een buitenlandse aandeelhouder.

Lang verhaal waarbij ik goed weet dat dit "corperate" niet zal worden gekeerd.

Wel wordt nu in diverse clubjes gekeken of men in "de geest van" kan doorstarten in een nieuw op te richten bedrijf (zeg xs2all) met technische klanten als particulier die vooral technisch faciliterende behoeften hebben. Probleem is echter, het monopolie van de gekoppelde infrastructuur....... je hebt landelijk feitelijk alleen KPN en Ziggo die vervolgens hun netwerk alleen onbetaalbaar openstellen voor derden.
Ochja, ik ken de verhalen inderdaad. In de beginjaren was ik ook trouw lid van XS4ALL en je hoefde ze maar te bellen en het werd hoe dan ook altijd opgelost.
Maar dan heb ik het over minstens 15 jaar geleden.
Tegenwoordig is een dergelijke provider met alle technieken en vereenvoudigde installatiemethodes simpelweg niet meer nodig.
  donderdag 17 januari 2019 @ 00:10:24 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184446837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die vlieger gaat natuurlijk maar voor een bepaalde mate op, als het wettelijk geregeld is zoals een bewaarplicht, TPB blocken, IP nummers vrijgeven etc. dan zullen ze daar gewoon aan moeten voldoen.
Je kan natuurlijk ergens verplicht worden om aan meewerken of dat ongevraagd alvast vooruitlopend gaan faciliteren......

xs4all stelde zich in principe altijd op het punt, hoe onbevredigend dat ook soms is/was voor derden, dat zij NIETS te maken hebben met de inhoud van door hun gefaciliteerde (server)diensten.
Met een bevel van rechtswege, deed je je best maar om een "klant" rechterlijk te vervolgen; waarvoor je alle medewerking krijgt.

het wordt al snel een onhoudbare discussie over proivacy en wat de één de ander daarover "(on)gerechtvaardigd" wil opleggen.

Dat wij het nu zo normaal vinden dat je ongericht - zonder dat te weten - kan worden getapt, beloerd en achteraf wordt gecontroleerd op je communicatie en inhoud is vooral teleurstellend voor de private positie van het individu.
Daar kan je een mening over hebben wat niet wegneemt dat je vrijheid van o.a. expressie en wat iemand wil bewaren wordt ingeperkt.

Geen mens zal het tolereren dat thuis de wijkagent jouw fotoboek uit de kast kan pakken en die kan bekijken of kopiëren, waarom dan wel voor & met data. Mja, dat is een teneur die overal wordt afgedekt met voor onze veiligheid.....waarbij nofi maar weinigen beseffen wat de gevolgen zijn.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  donderdag 17 januari 2019 @ 00:23:02 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184447032
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2019 00:04 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ochja, ik ken de verhalen inderdaad. In de beginjaren was ik ook trouw lid van XS4ALL en je hoefde ze maar te bellen en het werd hoe dan ook altijd opgelost.
Maar dan heb ik het over minstens 15 jaar geleden.
Tegenwoordig is een dergelijke provider met alle technieken en vereenvoudigde installatiemethodes simpelweg niet meer nodig.
Je krijgt het ook niet meer en wat ze niet hebben, is gestandaardiseerd en veroorzaakt natuurlijk geen problemen die "kostbare" tijd kosten.
Het liefst heeft KPN, modems die zij (alleen) kunnen configureren.
Als XS4ALL plat ligt is dat 10:1 veroorzaakt door KPN-infra zelf.
Wat het interessante is dat mensen dit ingeperkte voorzieningenniveau NU normaal vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  donderdag 17 januari 2019 @ 00:35:14 #48
150967 Papabear
Veni, bibi, vomi.
pi_184447187
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zit bij xs4all en ik baal hier wel van. Heb nooit storing en hun standpunten over privacy steun ik. Ik vrees dat dat allemaal gaat verdwijnen als ze opgaan in de grote massa van KPN... :{
Ik zit al jarenlang bij een andere provider en heb ook nog nooit een storing van noemenswaardig belang meegemaakt. Al maken ze dan wel gebruik van het netwerk van KPN.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:35:30 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184456223
Update, Karin Spaink, een illustere voorvechster.... columniste @Parool.
quote:
Bron/snippets: KarinSpaink 16jan19 Witheet waren ze bij KPN.....
Dit hadden ze niet meer in de hand....
...
Toen kwam de leugen: XS4all was maar een merk, zei KPN........ ...toen kwam ook de miskenning. Zo’n provider wil je echt niet laten ‘samengaan’ met KPN, dat haar eigen internetarchief meteen om zeep hielp nadat Planet Internet opging in KPN.
...
Resteert het onfatsoen. De werknemers van XS4all hoorden afgelopen week voor het eerst van het plan, maar kregen geen tijdpad, cijfers, perspectief of concrete stappen te horen....

Nooit heeft iemand zoveel afbreuk aan dit ‘merk’ veroorzaakt als KPN nu deed. Zelfs als KPN tot inkeer komt, is het vertrouwen geschaad.
KPN houdt zich momenteel heel erg stil... een bekende tacktiek omdat het dan wel vanzelf weggaat.

Wellicht dat xs4all sympathisanten weer zelf de lijntjes gaan opgraven & omhacken om zo publiek die dat willen, te blijven voorvechten voor een "vrij" toegankelijk internet... hoe onwelvallig dat ook moge zijn voor monopolisten.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_184459150
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:20 schreef Papabear het volgende:

[..]

Feit is en blijft dat het gewoon altijd een internetboer van KPN was (en is), dus gewoon allemaal over datzelfde koperdraadje.
Je kunt je dus ook afvragen of je niet gewoon al die jaren veel teveel hebt betaald.

Ook KPN heeft gewoon een helpdesk, of al die andere internet-boeren die gewoon van datzelfde koperdraadje gebruik maken.

Ik heb mezelf al vele jaren verbaasd over die lui die zo'n hoge pet op hadden van XS4ALL. Ze waren immers gewoon klant van KPN.

huidig huis KPN gebeld kunnen max 30 mb regelen.
Xs4all we kunnen nu 80 leveren en bellen u als het meer is. Ik sloot meteen af & 1 maand later krijg ik een belletje dat omdat ik maar 80 kreeg en betaal voor 100 ik een maand 200 mag(want dat kon nu wel)

Dus ja zelfde draadje maar je krijgt wel meer
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')