Probleem met KPN is vooral dat zij geen moeite willen (en legitiem hoeven te) doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 18:41 schreef Tailless het volgende:
Dus ja zelfde draadje KPN kan hier nog steeds geen 200 leveren volgens de website
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Kheb er weinig fiducie in.... ik quote maar wat uit de inhoud. Ik hoor in de omgeving "van" niets van een gesprek. Ik vermoed zo maar dat het bij beleefdheidsmomentjes blijft, het bekende keep-them-quiet.quote:Op maandag 21 januari 2019 10:23 schreef Postbus100 het volgende:
Protest!
KPN in gesprek met XS4ALL-actievoerders na succesvolle petitie - https://nos.nl/l/2268358
Kern is, wat ik verneem, dat de groep sputterende "liefhebbers" niet als gevaar wordt gezien.quote:Dit weekend kreeg de groep het nieuws dat de KPN-top om tafel wil. Een datum is er nog niet, maar het gesprek moet binnenkort plaatsvinden.
...
Verdel hoopt dat XS4ALL zelfstandig zal blijven bestaan. Het bedrijf zou winstgevend zijn, en daarom is er volgens hen geen noodzaak voor het schrappen van de merknaam.
....
Vraag is of KPN hier gehoor aan geeft. Het bedrijf wil zich via een hoofdmerk profileren met zoveel mogelijk gebundelde telecomdiensten (tv, internet, vast en mobiel bellen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet (alleen) zorgen met een loepzuivere campagne, dat de kleine groep anderswetenden niet het grote nest infecteert met hun wat rare denkbeelden over privacy, ethiek en techniek.
De komende paar jaar migreer je als KPN, rustig het xs4all-portefolio en blokkeert simpelweg eventuele (zoals IoT of cloud) innovatie voor xs4all-adepten.
Toch mooi dat je dan straks ook als zuur vergeelde "xs4all" klant, gewoon in de modern groene KPN service-winkel mag shoppen...."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
De last mile en mogelijk centrale (denk aan adsl) is idd hetzelfde KPN draadje, de rest verloopt echt via eigen backbone aansluitingen en intern hebben ze hun eigen interne (netwerk) servers.quote:Op donderdag 24 januari 2019 15:36 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij hadden XS4all en KPN al het zelfde netwerk, ik ben destijds overgestap naar KPN omdat XS4all mij weinig meerwaarde aanbood voor die 30 euro meer.
Dat weet ik, maar dit gaat over wat jaartjes terug, en had te maken dat ik max 20 mbit ADSL kon krijgen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 17:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
De last mile en mogelijk centrale (denk aan adsl) is idd hetzelfde KPN draadje, de rest verloopt echt via eigen backbone aansluitingen en intern hebben ze hun eigen interne (netwerk) servers.
Dat xs4all 30 euro duurder is t.o.v. KPN is klinklare onzin, of je moet per jaar bedoelen.
De xs4all prijzen zijn ca ca 10% duurder. KPN rekent (glas) ¤41,50 en xs4all doet dan ¤44,-
Het grootste nadeel van KPN is dat je al heel en snel in die vermaledijde uitgemelkte aanbiedingen aanloopt.
Bij xs4all heb je voor ruim 65 euro een 500mbit abbo wat bij KPN ¤55 doet waarbij xs4all allerlei verdomd nuttige zaken bijlevert, zoals mobiele (simcard) uitwijk, 10GB webdav online, 125GB aan mail, Firewall etc.etc. en andere softe systeemgoederen die staan als een huis voor de ware techneut. Ik draai thuis mijn eigen voipserver-centrale wat bij KPN niet kan (cq. mag).
Sws komen dingen altijd uit de lengte of de breedte. De meest providers gaan pas goed verdienen bij double/triple/quadruple modellen die vaak niet worden uitgenut waarbij je dan snel over de ¤100/maan gaat.
Altijd komisch hoe perscommuniqués worden beleefd.....quote:Op vrijdag 25 januari 2019 17:36 schreef Aether het volgende:
KPN stelt in een verklaring juist dat er in de afgelopen week 'een goed gesprek' is geweest met het actiecomité. ....
Wel interessant dat XS4ALL-Internet als KPN bedrijf niet langer financieel de "maatschappelijke" doelstellingen van de xs4all-stichting, financieel ging/wilde steunen zoals neergelegd ten tijde van de overname. De KPN-baas vond dat de xs4all-hond, die hij betaald, niet doet wat hij die opdroeg.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 08:00 schreef ACT-F het volgende:
2.2.
In de overnameovereenkomst van 17 december 1998 (hierna: de overnameovereenkomst) staat, voor zover van belang, onder meer het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2018:4679
Ik ben benieuwd naar de volledige overnameovereenkomst. In deze zaak hebben ze gelijk gekregen dat de overeenkomst voor onbepaalde duur is.
quote:Morgen, op maandag 28 januari om 20:00 uur wordt de campagne ‘XS4ALL moet blijven’ officieel gelanceerd. Dit gebeurt in de vorm van een openbare bijeenkomst over de toekomst van XS4ALL in Waag (in Amsterdam). Hier spreken onder andere Michiel Buitelaar (voormalig directeur consumenten van KPN), Brenno de Winter (publicist en beveiligingsexpert), Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie), Sjoera Nas (oud-woordvoerder XS4ALL) en Marleen Stikker (directeur Waag). De zaal is uitverkocht, maar vanwege de overweldigende belangstelling wordt de bijeenkomst ook live gestreamd, tussen 20:00-22:00 uur. Vanaf maandag om 17:00 uur zal informatie hierover beschikbaar zijn op https://xs4allmoetblijven.nl.
https://xs4allmoetblijven(...)t-van-onze-campagne/
Poen, natuurlijk. Is altijd de reden.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.
Xs4all is ooit begonnen als protest tegen KPN zodat mensen lokaal konden inbellen, weet niet hoe oud je bent maar vroeger scheelde het enorm of je regionaal of interregionaal belde, overigens waren de meeste oprichters al weg toen ze overgenomen werden.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hebben hun ziel verkocht aan KPN, voorheen hun grootste vijand. Dat heb ik nooit begrepen.
Het bedrijf werd opgericht om internettoegang te bieden toen de KPN daar nog niet eens aan dacht.quote:Op maandag 28 januari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Xs4all is ooit begonnen als protest tegen KPN zodat mensen lokaal konden inbellen, weet niet hoe oud je bent maar vroeger scheelde het enorm of je regionaal of interregionaal belde, overigens waren de meeste oprichters al weg toen ze overgenomen werden.
1000 gulden per aansluiting kregen ze. Dat was niet verkeerd.quote:Op maandag 28 januari 2019 05:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Poen, natuurlijk. Is altijd de reden.
Net zoals de aard van xs4all in het teken staat van internetvrijheid waar KPN niet eens aan wil denken.quote:Op maandag 28 januari 2019 09:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het bedrijf werd opgericht om internettoegang te bieden toen de KPN daar nog niet eens aan dacht.
Er was niet zoiets als internettoegang, er was inbellen.quote:Op maandag 28 januari 2019 09:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het bedrijf werd opgericht om internettoegang te bieden toen de KPN daar nog niet eens aan dacht.
En waar denk je dat ik dan op inbelde met mijn modem? Hint: het was niet het nummer van de helpdesk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 04:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er was niet zoiets als internettoegang, er was inbellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |