Geen idee, je opmerking raakt in ieder geval kant nog wal.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 05:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En waar denk je dat ik dan op inbelde met mijn modem? Hint: het was niet het nummer van de helpdesk.
Nee, jouw opmerkingen slaan nergens op.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 05:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, je opmerking raakt in ieder geval kant nog wal.
Als je het zo wilt omschrijven eens, maar vergeet trouwens niet dat het meeste "internet" in die tijd via BBS'en ging waar je dus direct inbelt en niet "Internet"quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, jouw opmerkingen slaan nergens op.
XS4all bood internettoegang. Om dat te krijgen moest je met een modem via het PTT telefoonnet inbellen op een internetserver van XS4all, als je mazzel had kon dat via een lokaal nummer.
KPN/PTT boodt het telefonienetwerk, maar geen internettoegang, want die hadden helemaal geen internetservers waar je op in kon bellen.
XS4all is dus helemaal niet opgericht als reactie op de KPN zoals je beweerde, hooguit als reactie op het feit dat KPN helemaal niks met internet deed (in tegenstelling tot hun Duitse collega's die met BTX al flinke stappen hadden gemaakt). De andere mogelijkheden van internettoegang waren beperkt maar KPN speelde ook daarbij geen enkele rol (behalve dan dat je dat telefoonkabeltje nodig had voor alle internetaanbieders).
Welnee, er was in Nederland nog geen ISP die internettoegang voor particulieren aanbood. Surfnet was er voor universiteiten en NLnet voor het bedrijfsleven. Daarom besloot hackersgroep Hack-Tic Netwerk om ISP voor iedereen te worden. In eerste instantie ook om zelf toegang te hebben en de kosten te kunnen delen. De rest is geschiedenis.quote:Op maandag 28 januari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Xs4all is ooit begonnen als protest tegen KPN zodat mensen lokaal konden inbellen, weet niet hoe oud je bent maar vroeger scheelde het enorm of je regionaal of interregionaal belde, overigens waren de meeste oprichters al weg toen ze overgenomen werden.
Dat is dus precies wat Hack-Tic Netwerk/XS4All wel deed: internettoegang bieden. XS4All was geen BBS.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je het zo wilt omschrijven eens, maar vergeet trouwens niet dat het meeste "internet" in die tijd via BBS'en ging waar je dus direct inbelt en niet "Internet"
Daar vergissen ze zich denk ik in. De meeste klanten willen internetoegang en een mailbox, soms een homepage. Die raken in de war als je het over shelltoegang of dedicated servers hebt en omdat ze het niet gebruiken willen ze er niet voor betalen en de hoog opgeleide helpdesk zullen ze niet bellen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 07:40 schreef Aether het volgende: "We willen de dienstverlening voor al onze klanten juist nog verder verbeteren door de goede eigenschappen van Xs4all voor een bredere groep klanten binnen KPN beschikbaar te maken."
Dan moeten ze KPN in XS4All laten opgaan en niet andersom.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 07:40 schreef Aether het volgende:
De provider zei bij de aankondiging dat het van plan is om de dienstverlening van Xs4All op te nemen in het KPN-merk. "We willen de dienstverlening voor al onze klanten juist nog verder verbeteren door de goede eigenschappen van Xs4all voor een bredere groep klanten binnen KPN beschikbaar te maken."
Dat snap ik ook wel, op een BBS belde je direct in, dat kon bij iedereen met een vaste lijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat Hack-Tic Netwerk/XS4All wel deed: internettoegang bieden. XS4All was geen BBS.
Onjuist. Het ging niet via of met, laat staan soort BBS. XS4ALL bood het publiek rechtstreeks toegang tot internet.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 06:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je het zo wilt omschrijven eens, maar vergeet trouwens niet dat het meeste "internet" in die tijd via BBS'en ging waar je dus direct inbelt en niet "Internet"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is historie, wier technische details allemaal niet veel uitmaakt.
XS4ALL was in die tijd vooral marktuitbreker op grond van "principes" die nog steeds van toepassing zijn: iedereen die dat wenst, vrijelijk toegang bieden tot Internet; ongeacht methode, doel, kleur, ras of afkomst etc.etc.etc.
Een principe, dat gaande de tijd; steeds meer wordt bedreigd en aangetast door opgelegde regelgeving die strijdig zijn met de voornoemde individuele vrijheidsprincipes.Hegel: "De waarheid is subjectief"
Dat is voor het gros van hun klanten overkill. Ze hebben het niet nodig en zullen er dus niet voor willen betalen. Denk aan die gast van de Telfort reclame.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nu ik er beter over nadenk denk ik dat het serieus een hele mooie zet zou zijn als KPN het nu aan zou durven alle (particuliere) intetnetactiviteiten in XS4All onder te brengen en de andere merken te schrappen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onjuist. Het ging niet via of met, laat staan soort BBS. XS4ALL bood het publiek rechtstreeks toegang tot internet.lieve schat, je hoeft mij niet uit te leggen hoe een bbs werkt hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is historie, wier technische details allemaal niet veel uitmaakt.
XS4ALL was in die tijd vooral marktuitbreker op grond van "principes" die nog steeds van toepassing zijn: iedereen die dat wenst, vrijelijk toegang bieden tot Internet; ongeacht methode, doel, kleur, ras of afkomst etc.etc.etc.
Een principe, dat gaande de tijd; steeds meer wordt bedreigd en aangetast door opgelegde regelgeving die strijdig zijn met de voornoemde individuele vrijheidsprincipes.
Waarom, waarom maak je het weer persoonlijk..... slecht voor de discussie en nihil qua toevoegende waarde. Jammer.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
lieve schat, je hoeft mij niet uit te leggen hoe een bbs werkt hoor.
Het was niet persoonlijk, alleen klopt je quote niet:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom, waarom maak je het weer persoonlijk..... slecht voor de discussie en nihil qua toevoegende waarde. Jammer.
Bij XS4All kun je ook eenvoudige diensten afnemen. Complexiteit is geen kernwaarde vam XS4All. Integendeel: dingen niet ingewikkelder maken dan ze zijn, daar zijn ze bij XS4All heel goed in, in tegenstelling tot veel van hun collega's.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is voor het gros van hun klanten overkill. Ze hebben het niet nodig en zullen er dus niet voor willen betalen. Denk aan die gast van de Telfort reclame.
Als jij een fiets wilt gebruiken om boodschappen te doen ga je niet betalen voor een bestelbus met alle opties, ook niet als die fiets erin past.
Wel grappig dat KPN de haalbaarheidskaart trekt... "quote:Op dinsdag 29 januari 2019 07:40 schreef Aether het volgende:
Actiegroep Xs4All is in gesprek met grote providers voor oprichting alternatief
https://tweakers.net/nieu(...)ing-alternatief.html
...knip
Opnieuw de introverte houding van een monopolist...... net als in 1993 .. het negeren van revolutionaire ontwikkelingen. KPN snapt het werkelijk niet. Het doel van xs4all is niet 10.000, 50.000 of 5 miljoen klanten..... maar iedereen die dat wil voor een kostdekkende prijs, een vrij toegankelijk internet te bieden met wat daar bij zit.quote:Bron: parool 28jan19
"Zo makkelijk is het niet," waarschuwt voormalig KPN-consumententopman Michiel Buitelaar. "Ik geloof wel degelijk dat mensen menen dat ze opstappen. Maar ik zou er niet op rekenen dat je op dag een 50.000 klanten hebt, misschien en fractie. Overstappen is zo makkelijk nog niet.""
Rare man (de colombiaanse KPN-baas: Maximo Ibarra) met zijn marketing gedreven verklevingsgedachten..... met simpele IT-faciliteiten, Lock-In, besparen en omdat KPN klanten al 20 jaar gewend zijn hun gegevens bij KPN in bewaring te geven zijn ze vast ook bereid dat die data wordt gebruikt voor doelgerichte Talpa-TV-reclame.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:42 schreef Aether het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-verkleven-a2882564
Ja, kan, maar dan betaal je de hoofdprijs. XS4all is niet goedkoop maar al die extra's zijn hun geld waard. Mits je daarvan gebruik maakt of het wilt steunen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bij XS4All kun je ook eenvoudige diensten afnemen. Complexiteit is geen kernwaarde vam XS4All. Integendeel: dingen niet ingewikkelder maken dan ze zijn, daar zijn ze bij XS4All heel goed in, in tegenstelling tot veel van hun collega's.
Overstappen is best lastig. Technisch valt het reuze mee, maar als je je XS4all mailadres overal moet aanpassen waar je dat de afgelopen 20 jaar hebt ingevuld wordt je niet vrolijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel grappig dat KPN de haalbaarheidskaart trekt... "
[..]
Opnieuw de introverte houding van een monopolist...... net als in 1993 .. het negeren van revolutionaire ontwikkelingen. KPN snapt het werkelijk niet. Het doel van xs4all is niet 10.000, 50.000 of 5 miljoen klanten..... maar iedereen die dat wil voor een kostdekkende prijs, een vrij toegankelijk internet te bieden met wat daar bij zit.
Wat nu beste KPN..... wanneer "jouw klanten", zichzelf bevrijende leden kunnen worden van een niet op winst beoogde stichting die doet wat moet, laat werken wat kan voor een appeltaart en een ei......
Kan mij de verhalen nog wel herinneren dat TelecomLijntjes werden "gekaapt" omdat KPN zelf weigerde om xs4all van voldoende telefoonlijnen te voorzien.
Net als toen zijn er genoeg bevlogen mensen die graag pionieren om zo hun wild(st)e ideeën te verwezenlijken, dat de eindgebruikers daar dan flink voordeel aan hebben, is feitelijk dan een meegenomen bijzaak. Ik hoor al interessante geluiden, hoe het anders kan....
Het mooie van Internet is dat niemand daar de macht over heeft, wat ook geldt voor KPN. Wanneer je als klantstrategie, "overstappen is moeilijk" hanteert kan dat wel's een heel flinkemisrekening gaan zijn.......
Welke extra's heb je het over? Een helpdesk die gewoon via een lokaal nummer bereikbaar is en waar je geholpen wordt ipv dat de eerste lijn een standaard script met je doorloopt? Dat soort extra's?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, kan, maar dan betaal je de hoofdprijs. XS4all is niet goedkoop maar al die extra's zijn hun geld waard. Mits je daarvan gebruik maakt of het wilt steunen.
Als je alleen maar op internet wilt en een mailbox kun je beter een andere provider kiezen.
Klopt, het wordt een soort van getrapt migratieplannetje.... zoals met een nieuw telefoonnummerquote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Overstappen is best lastig. Technisch valt het reuze mee, maar als je je XS4all mailadres overal moet aanpassen waar je dat de afgelopen 20 jaar hebt ingevuld wordt je niet vrolijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hegel: "De waarheid is subjectief"
Je hebt alleen KPN en ZiggoVodafone tegenwoordig daarnaast wat is het verschil in aanbieders? Is allemaal hetzelfde internet toch.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit is echt zo'n beslissing vanuit de perceptie van KPN. Uiteraard is het goedkoper om 3 verschillende werkmaatschappijen met ieders eigen serviceafdelingen samen te voegen om zo goedkoper te werken, maar zowel Telfort als XS4ALL klanten zijn andere type klanten dan KPN. In geval van Telfort is de lage prijs belangrijk en mag de service wat minder zijn, dus die zullen wegtrekken als de prijs omhoog gaat. XS4ALL klanten zijn erg principieel, dus zij zullen deels wegtrekken om maar niet bij KPN te willen horen. Maar eigenlijk is er geen goed alternatief voor XS4ALL. Je kan hooguit naar een kleinere zakelijke provider gaan, maar de pioniersmentaliteit en idealisme vind je nergens terug. Doodzonde.
Het gaat KPN in elk geval een hoop klanten kosten.
FF meekapen.... er is geen verschil in gebruik maar wel in (principiële) "vrijheid".quote:Op woensdag 30 januari 2019 00:00 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Je hebt alleen KPN en ZiggoVodafone tegenwoordig daarnaast wat is het verschil in aanbieders? Is allemaal hetzelfde internet toch.
Als ik een telefoonabbo wil is er weinig tot geen verschil bij KPN, ZiggoVodafone en T-Mobile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wettelijk kunnen aanbieders van diensten wel eisen dat ze worden toegelaten bron maar de kosten en het gedoe zijn veelal erg complex, dat het vaak niet zinnig is/wordt.
Ook omdat (concurrerende) netwerkaanbieders waarschijnlijk niet (heel hard) hun best zullen doen om die verplichte "concurrenten" (als verstorende aanbieders) van voldoende "kwaliteit" te voorzien.
Ik vermoed "zo maar" dat een nieuwe opstart van xs?all gaat pogen, de KPN's te dwingen dat overstappende "xs4all" klanten onverkort tegen "kostprijs" op de netwerken aangesloten blijven waarbij de services worden omgeleid naar een prachtig datacenter op wie weet de PrinsHendrikKade.... waar ontslagen "xs4all medewerkers" weer gezellig appeltaarten in ontvangst gaan nemen.
Probleem zal vooral zijn om het momentum te krijgen en te houden........ stel dat dit langer dan een jaar duurt zijn ze iedereen wel kwijt. KPN voert nu een weloverwogen diffusie-tactiek uit om dat afhaakproces te stimuleren.
Lees ook: factcheck persconferentie Ibarra 30jan19
[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 30-01-2019 16:10:19 ]Hegel: "De waarheid is subjectief"
quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
FF meekapen.... er is geen verschil in gebruik maar wel in (principiële) "vrijheid".
Het gaat om/voor voor welke redenen en beoogd doel je bij een bepaalde aanbieder moet of kan zitten.
Hierbij onderscheid maken tussen netwerk en voorziening(en) via -en in dat netwerk.
Ja het netwerk als doel is hetzelfde, voor een internetaansluiting als voor bellen, maakt het in de marge niets uit of bij A, B of C zit. Bij één of de ander is er, hooguit wat kunstmatig verschil in "kwaliteit".
De voorzieningen en beleid over het netwerk als voorziening, zijn echter wel anders.
Bij de één heb je een mooi spionnenkastje, de ander een prachtig bloemenvaasje en de derde een geweldig wijds uitzicht.
Het prijsverschil tussen "netwerk en services" is en wordt bewust vaag gehouden..... want wat kost nu het netwerk en wat de (gesponsorde) dienst ?.
Probleem het is dat de netwerkaanbieder in haar marktbeleid, tevens verplicht inkoppelt en daarmee bepaalt welk voorzieningenniveau de "consument" krijgt (opgelegd).
Ik denk dat veel mensen het raar zouden vinden dat bij stroom van Eneco, je geen TV kunt kijken en met stroom van Nuon wel. Dit is nu precies wat er gebeurd bij KPN en Ziggo aansluitingen, denk ook aan reclame die je "krijgt" bij zg. "gratis"-kanalen in het standaardpakket. Of (straks) KPN die je gaat bombarderen met doelgerichte Talpa-reclame omdat alles van je (netwerk) gedraging weten....
Jaren geleden, voerde xs4all al strijd dat netwerkaanbieders hun netwerk moeten openstellen voor onafhankelijke derden. Door de KPN "overname" destijds is dat "protest" geluid effectief verstomd.
Immers KPN heeft daar zelf "ook" geen belang bij en zal dat dus ook niet bij een "Ziggo" gaan afdwingen.Uiteindelijk hebben alle providers toch schijt aan de klant en hebben ze geen boodschap aan marktwerking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wettelijk kunnen aanbieders van diensten wel eisen dat ze worden toegelaten bron maar de kosten en het gedoe zijn veelal erg complex, dat het vaak niet zinnig is/wordt.
Ook omdat (concurrerende) netwerkaanbieders waarschijnlijk niet (heel hard) hun best zullen doen om die verplichte "concurrenten" (als verstorende aanbieders) van voldoende "kwaliteit" te voorzien.
Ik vermoed "zo maar" dat een nieuwe opstart van xs?all gaat pogen, de KPN's te dwingen dat overstappende "xs4all" klanten onverkort tegen "kostprijs" op de netwerken aangesloten blijven waarbij de services worden omgeleid naar een prachtig datacenter op wie weet de PrinsHendrikKade.... waar ontslagen "xs4all medewerkers" weer gezellig appeltaarten in ontvangst gaan nemen.
Probleem zal vooral zijn om het momentum te krijgen en te houden........ stel dat dit langer dan een jaar duurt zijn ze iedereen wel kwijt. KPN voert nu een weloverwogen diffusie-tactiek uit om dat afhaakproces te stimuleren.
Lees ook: factcheck persconferentie Ibarra 30jan19
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welke extra's heb je het over? Een helpdesk die gewoon via een lokaal nummer bereikbaar is en waar je geholpen wordt ipv dat de eerste lijn een standaard script met je doorloopt? Dat soort extra's?
Dat komt omdat klanten doorgaans te dom zijn om te begrijpen wat het probleem is en de meesten weten ook niet wie ze zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:58 schreef Vollenhoven het volgende:
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Die server zal me een rotzorg wezen, maar de maatschappelijke betrokkenheid vind ik wel erg relevant. De positie die XS4All bijvoorbeeld inneemt in het debat over netneutraliteit zie ik KPN niet kunnen innemen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 06:38 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, meer technisch. Dat je een server huurt en er alles op kunt doen wat je wilt en het nog ondersteund wordt door de helpdesk ook.
Dat als ze VoIP aanbieden je een VoIP telefoon krijgt.
Dat er ruimte is voor experiment (blog, wiki, video toen dat nog niet gangbaar was).
Maar ook dat er tijdens de Arabische lente vrije internettoegang wordt aangeboden waar de officiële kanalen zijn gecensureerd.
Dat er een debat over copyrights wordt georganiseerd.
Idd tijden veranderen. Internet is internet. Als het maar stabiel is. Het is maar een naam.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Dood aan Xs4all. Prominent doen doe je maar met je auto, niet je internet.
Ook dat stabiele gedeelte is een grote grap. De hele goedkope abonnementjes worden nog wel eens van een eigen kastje richting je modem verzonden, maar alle snelle abonnementen komen gewoon van dezelfde KPN centrale.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:41 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Idd tijden veranderen. Internet is internet. Als het maar stabiel is. Het is maar een naam.
Tja deze volgende stap is dus (best wel voortvarend en goed getimed) aangebroken, medewerkers zullen al of niet gedwongen worden om over/mee te gaan naar KPN. Daarmee wordt dan de OR feitelijk uitgeschakeld en ik denk dat veel (nieuwere) medewerkers, eieren voor hun geld zullen (moeten) kiezen. Het zijn geen tijden meer (hoewel ik dat wel hoop) van ooit waarbij gedreven mensen voor een appeltaart, het bestel aanvochten.quote:Bron AD dd. 06jun19
KPN maakte vandaag bekend dat per 1 augustus de XS4All-afdelingen Commercie, Techniek & Operatie, Klantcontact en HR samengaan met die van KPN. ,,Dit bevordert een succesvolle samenwerking en synergie”, schrijft KPN in een verklaring. Eind volgend jaar moet de integratie compleet zijn. Vandaag is de officiële adviesaanvraag voor de integratie bij de Ondernemingsraad van XS4All ingediend.
Kortom het marionetten management is alvast (zoals je mag verwachten van zedige meeëters) door de knieën. Het blijft surreëel dat een grensverleggend bedrijf met diepgewortelde ethiek in opdracht van een stel aandeelhouders kan worden opgedeeld.quote:Net ontvangen: dd 06jun2019
Beste XS4ALL-klant,
Voorstel voor de toekomst van XS4ALL ingediend
Misschien heeft u het al vernomen in de media. Het management van XS4ALL heeft vandaag een adviesaanvraag ingediend bij onze Ondernemingsraad. Eerder dit jaar werd al bekendgemaakt dat KPN de verschillende merken wil samenvoegen tot één geheel. Onder de vlag van het bestaande KPN-merk. Het management van XS4ALL heeft de conclusie getrokken dat XS4ALL op laten gaan in KPN de beste optie is voor klanten en medewerkers.
Onze dienstverlening gaat gewoon door
De Ondernemingsraad kijkt de komende tijd naar de voorgestelde plannen en zal hierover advies geven. Ondertussen gaat onze dienstverlening door. Gewoon op de manier die u van ons gewend bent.
Zoals altijd brengen we u persoonlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn, ook op het gebied van producten en diensten. Kijk voor meer informatie op xs4all.nl/blog.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Algemeen Directeur
XS4ALL Internet bv
Van het Nederlands zal vast niets meer komen..... en nu maar hopen, dat een volgende CEO; de status en ontzetting van xs4all wat beter inziet.quote:Bron: NOS_25jun19
De Colombiaans-Italiaanse topman van KPN, Maximo Ibarra, stopt eind september als bestuursvoorzitter. Hij stapt op vanwege dringende familiezaken. KPN benadrukt dat zijn vertrek niets te maken heeft met de grote storing van gisteren, waardoor onder meer noodnummer 112 onbereikbaar was.
Het telecombedrijf zegt verrast te zijn door het besluit van Ibarra. Hij was pas sinds vorig jaar bestuursvoorzitter en werkte in totaal twee jaar bij KPN. Ibarra zegt het jammer te vinden dat hij zijn taken moet neerleggen.
Hij wordt topman van de Italiaanse tak van het Britse mediabedrijf Sky. Vanochtend meldde de Italiaanse krant La Repubblica dat al en Sky bevestigt dat nu. Ibarra wordt al langer in verband gebracht met het Britse bedrijf en hij begint op 1 oktober.
De Italiaan volgde begin 2018 Eelco Blok op, die zeven jaar de hoogste baas was bij KPN. De keuze was opmerkelijk. Het bedrijf profileerde zich steeds meer als een Nederlands telecombedrijf, maar zocht voor de hoogste functies toch iemand van buiten de landsgrenzen.
President-commissaris Duco Sickinghe benoemde Ibarra en zegt daar geen spijt van te hebben. "Integendeel, we zijn heel blij met Maximo. Hij heeft een hele nieuwe strategie voor het bedrijf uitgetekend. En hij heeft op belangrijke punten nieuwe mensen kunnen interesseren voor KPN. En mensen die al lang voor KPN werken nieuwe impulsen kunnen geven voor de toekomst."
Begin dit jaar gaf Ibarra zijn eerste tv-interview in zijn functie. Hij zei KPN een "supermerk" te vinden en noemde het zijn belangrijkste taak om het bedrijf succesvol te maken. "Mijn doel is om de jarenlange daling van de omzet te stoppen", zei de topman in het Engels. "Mijn persoonlijke doel is om het volgende interview in het Nederlands te geven."
Van een volgend interview komt het waarschijnlijk niet. Het bedrijf moet nu op zoek naar een nieuwe topman. In de raad van bestuur van KPN zitten verder Jan Kees de Jager en Joost Farwerck. De president-commissaris van het bedrijf sluit niet uit dat er weer iemand uit het buitenland wordt benoemd. "We gaan op zoek naar de beste persoon, man of vrouw. Dat is het belangrijkste", aldus Duco Sickinghe.
XS4ALL
Onder leiding van Ibarra zijn er plannen gemaakt om de merken Telfort en XS4ALL te schrappen. Die gaan verder onder het merk KPN. Momenteel overlegt het bedrijf met de ondernemingsraden over het voorstel.
Volgens president-commissaris Duco Sickinghe betekent het vertrek van Ibarra niet dat de koers van KPN gaat veranderen. "Goede mensen die naar dezelfde feiten kijken, vinden ook heel vaak hetzelfde. Daar vertrouwen we op. De koers binnen KPN wordt bepaald door een breed team van mensen."
Cashcow en iets van kip met gouden eieren...... een beetje zoals Russia/China..... dat mensen buiten Moskou/HongKong en geen idee hebben hoe men knokt voor hun (kies)rechten.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:18 schreef RedFever007 het volgende:
Wat ik wel erg storend vind is dat xs4all nog steeds reclame maakt ....
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:18 schreef Vallon het volgende:
een beetje zoals Russia/China..... dat mensen buiten Moskou/HongKong en geen idee hebben hoe men knokt voor hun (kies)rechten.
Die protocollen zijn er omdat de meeste gebruikers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en mensen die beginnen met: ''ik zit in de ict'' bijzonder vaak niet eens hun internet kabeltje hebben aangesloten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:58 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben alle providers toch schijt aan de klant en hebben ze geen boodschap aan marktwerking.
Naar mijn idee wordt je als klant behandeld als nummertje en als je een probleem hebt moet je door meerdere lijnen/protocollen heen voordat je wordt geholpen.
Dat heet een netwerkkabel en schrijf je aan elkaar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die protocollen zijn er omdat de meeste gebruikers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en mensen die beginnen met: ''ik zit in de ict'' bijzonder vaak niet eens hun internet kabeltje hebben aangesloten.
Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi postsquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 22:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat heet een netwerkkabel en schrijf je aan elkaar.
Ook dat is geen internetkabel. Je bedoelt daarmee waarschijnlijk de DSL-kabel. Voor het geval dat je het niet wist: internet is een afkorting van internationaal netwerk. Zodra je over een internetkabel hebt dan spreek je dus over een internationale netwerkkabel. Dat kan best kloppen als je een grensoverschrijdende woning hebt, maar doorgaans liggen dergelijke kabels tussen landen of onder de zeebodem.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik had het over de RJ-11 kabel, maar laat gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden in verbeteringen. RJ-11 had ik niet gebruikt want dat maakt het niet leesbaarder erop voor de meeste medemensen. Grammatica fouten in spelnazi posts
Het is/wordt dus een ruzie tussen verstand en beleid.quote:Bron diverse, hier dan maar die van NOS
"De ondernemingsraad van XS4ALL heeft het plan van KPN de afgelopen maanden laten doorrekenen en komt tot de conclusie dat de voordelen die KPN heeft becijferd niet kloppen. "Er zijn zeer ernstige gebreken gevonden", zegt Daan Willems van de ondernemingsraad. "We wisten al dat het plan slecht is voor klanten en voor medewerkers, maar nu blijkt het ook slecht voor KPN. Er is een reële kans dat het plan financieel gezien negatief voor ze uitpakt."
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:24 schreef Aether het volgende:
Ook cijfers lijken voor behoud XS4ALL te pleiten, maakt dat voor KPN nog uit?
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-kpn-nog-uit.html
De strijd om het voortbestaan van internetprovider XS4ALL is er een tussen emotie en cijfers. KPN wil dat de dochteronderneming verdwijnt en baseert zich daarbij op eigen onderzoek. De ondernemingsraad (OR) van XS4ALL liet vandaag weten dat de voordelen die het moederbedrijf heeft becijferd niet kloppen. De vraag is nu of KPN zich hier iets van aantrekt.
Zag al een charmeoffensief bij bushaltes in de vorm van "onze KPN" reclame.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Yup, een beetje of dat BMW de merknaam Mini (of zo je wilt Rolls Royce) opheft.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het KPN bedrijf is vooral geschikt om - en dat kunnen ze echt prima - een basisinfrastructuur te beheren. Je moet dan niet op een stoel van niche partners en (grote) doelgroepen willen gaan zitten.Hegel: "De waarheid is subjectief"
dat is dus maar de vraag: grotenkans dat je je modem moet inleveren, je een beroerde klantenservice krijgt en in kwaliteit achteruit gaatquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:31 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben al ruim 15 jaar bij XS4all en ben nog altijd tevreden, heb wel begrepen dat aan de voorkant voor mij als klant niet veel zal veranderen. Zelfs mijn huidige e mail adres en modem behoudt ik, dus ik maak mij eigenlijk niet zorgen. Waarschijnlijk zal ik alleen de facturen via KPN krijgen en niet van XS4all.
alles voor de aandeelhouders die alleen aan korte termijn denken doenquote:Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing.
De laatste zinsneden maakt alles duidelijk qua corperate KPN intenties. Downplayen.quote:Het management van XS4ALL houdt vast aan haar besluit
...
Op dit moment blijft voor u alles hetzelfde.
...
Veel klanten noemen zich fan en er volgde veel ophef en emotie.
...
Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.quote:Op donderdag 19 september 2019 11:23 schreef nostra het volgende:
Wat blijft dit toch een ongekend domme beslissing.
Dat zijn consumenten die hun hand er niet voor omdraaien om elk jaar de goedkoopste aanbieder te kiezen. Service en extra's maakt geen donder uit, als het maar goedkoop is.quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
de enige zinnige reden is kostenbesparing, maar dat kan niet zonder op de service te bezuinigen (ja gekwalificeerd en kundig personeel valt daar ook onder)quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
U kent KPN niet, ik wel; KPN is prima in beheer, doorgifte en aansluiten maar meer moeten zij niet willen doen. Daar hebben zij ook geen visie in of voor.quote:Op donderdag 19 september 2019 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Stel nou dat ze xs4all gaan integreren inclusief alles wat het nu is, dus inc fritzbox en betere service. En ze noemen dat KPN+ oid. Wat is er dan mis mee? Volgens mij is het voor veel mensen een principekwestie geworden, terwijl we nog 0,0 weten over wat KPN van plan is.
(Immers Telfort wordt ook KPN inc betere service, en daar klaagt uiteraard niemand over.)
Not sure if trolling.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Compleet mee eens. KPN als geheel is eigenlijk al te klein om goed te kunnen functioneren én winstgevend te zijn, laat staan als al die submerken nog in stand gehouden worden.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een gedoe om een providertje als xs4all
Met die flutstandpunten van een stel hippies.
Wees er blij mee. Wordt er niets minder van.
En dan zeuren om service en privacy![]()
Ook op Fok! Frontpage.quote:KPN nam XS4ALL, de oudste internetprovider van Nederland, in 1998 over. Het moederbedrijf beloofde daarbij het zelfstandige karakter van de provider intact te laten. Toch besloot het begin dit jaar alsnog om het merk op te heffen.
Sindsdien zijn de twee partijen met elkaar in een strijd verwikkeld. Volgens Daan Willems, voorzitter van de ondernemingsraad van XS4ALL, verschillen de twee bedrijven inherent van karakter. XS4ALL komt volgens hem op voor privacy en internetvrijheid, waardes die zouden botsen met KPN.
Kritiek OR
De OR van de onderneming verwijt het moederbedrijf dat het samenvoegingsplan slecht is onderbouwd, en niet strookt met de afspraken die eerder zijn gemaakt over de onafhankelijkheid van XS4ALL binnen het moederbedrijf.
Willems: "ook het feit dat er een mogelijke verkoop had kunnen plaatsvinden waar wij niet van op de hoogte gesteld waren, maakt niet dat ons vertrouwen gegroeid is. Dan blijft er nog maar een mogelijkheid over: een onafhankelijk orgaan de zaak laten toetsen."
De rechter moet zich nu buigen over de vraag of de plannen van KPN om het merk op te heffen en de provider op te laten gaan in het moederbedrijf kunnen doorgaan of niet. Afgelopen vrijdag heeft de OR een verzoekschrift ingediend bij de Ondernemingskamer in Amsterdam.
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg dom, alsof Coca Cola voortaan onder de naam Fanta verkocht zal worden.
Geen hond die denkt dat dat een goed idee is, maar de haantjes bij KPN denken echt dat ze de kracht van XS4ALL erbij krijgen als ze het KPN gaan noemen.
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Managers krijgen een bonus als een plan succesvol word ingevoerd. Dan hoeft het plan zelf niet succesvol te zijn. En anders lullen ze er wel een mooi verhaal onheen.
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:12 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Geloof me: er lopen heel wat incompetente managers rond daar, die geen idéé hebben van wat ze überhaupt aan het doen zijn daar. Het enige wat ze wel doen is wat interessante management termen eri gooien.
Precies dit ookquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat doe jij? KPI's sprokkelen. Maar bij wat voor bedrijf? Geen idee eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 31-10-2019 15:22:45 ]Hegel: "De waarheid is subjectief"
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:20 schreef Jantje2k het volgende:
Ik betwijfel of het iets gaat worden. Uiteindelijk vinden mensen het toch eng om over te stappen. Verder is de internetmarkt overvol, waardoor je wel een groot verschil moet maken, om klanten te trekken buiten de kring van de nerds, die echt bepaalde technische functies willen hebben.
Verder kunnen bestaande emailadressen dan niet meer gebruikt worden, terwijl veel mensen het adres van hun provider gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze minder snel willen overstappen.
Bovendien betwijfel ik of het nieuwe actiecomité geweldige support kan gaan geven, én ook kan leidinggeven aan een bedrijf. Ik betwijfel of het uiteindelijk goed gaat lopen.
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.quote:Op vrijdag 1 november 2019 00:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wellicht, misschien als het weer anders wordt.
Vooruitgang wordt altijd gedaan door mensen en organisaties die verder willen blijven kijken dan wat er voorgeschoteld wordt. Hoe (in)stabiel een organisatie verloopt is altijd afwachten, wat minstens ook geldt voor zwalkende multinationals.
Het nieuwe xs4all zal primair niet gericht zijn op ome Jan of Tante Truus zijn die alleen triple-play wil hebben. Die groep is prima gebaat bij whatever in een dozijn en kunnen daar volstaan met een simpele geflowcharte helpdesk. Wanneer het dan niet in het commerciële boek staat, kan het niet en wordt het door een totale reset - doesnietlief - opgelost".
Verder gaat het (mij) niet om verschil te maken maar het "verschil" te kunnen blijven gebruiken. En ja dat is voor gebruikers die zelf zo min mogelijk betuttelt willen worden, zelf wel uitmaken wat ze waarmee doen en onverhoopt door een echte deskundige uit de prut wordt gehaald.
Feitelijk zoals indertijd hoe xs4all ontstond en qua uitgangspunten zoveel mogelijk vasthield aan technische vrijheden met oog voor gebruiksprivacy.
Behoud van emailadressen kan een issue zijn, hoewel veel mensen vaak los van de connectie, een eigen (virtueel) (web)domein hebben zodat ze niet meer in die "lock-in" val komen van een provider.
Zelf zat ik daar ook heel even mee in maar door "KPN" flink wakker geschud, heb ik dat ondertussen ingekaderd. Mogelijk dat ergens in de toekomst, providers "gedwongen" te stoppen met die stille "koppelverkoop" en dat gebruikers hun voorzieningen - desnoods als gerouteerde forward zoals bij banken - minimaal een jaar kunnen laten meeverhuizen.
Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.quote:Op vrijdag 1 november 2019 07:27 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Tja, mijn punt is een beetje: zijn er genoeg van die nerds die alle voordelen van de nieuwe XS4ALL nodig hebben? Ik zelf zit in de IT, maar heb eigenlijk nooit de helpdesk van de provider nodig. Een static ip adres heb ik eigenlijk ook niet nodig, want als ik iets wil hosten pak ik wel een VPS. Bovendien is ons IP adres al tijden niet gewijzigd, waardoor het static niet nodig is.
Als je wel altijd van buitenaf moet benaderen kun je ook nog voor reverse DNS kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.
Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?
Geen idee of de cijfers kloppen. Ik gok zo dat er zeker 50.000 abonnees bij xs4al "techneuten" zijn, ca 10.000 bedrijven en nog's 200.000 die actief de "principes" ondersteunen.
Daarnaast nog een zooi lieve mensen die weinig uitmaakt en het - juist ook omdat KPN er achter staat - het (TV/Bellen/mailen/surfen) wel best vinden.
Geen kattepis derhalve en wanneer zelfs maar 20-30% overstapt - juist die groep die bewust wat meer willen betalen vanwege de all-in services - wordt het ook commercieel een flinke aderlating voor het noodlijdende KPN die het vooral klein zal zal willen schetsen.
Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.
Het blijft een oliedomme zet om een zeer winstgevende en zelfstandig opererende dochter, de binnendeur te wijzen. Dit, omdat e.o.a. beleidsmaker vindt dat die hoe dan ook zijn gelijk wil halen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Vallon op 01-11-2019 16:28:09 ]Hegel: "De waarheid is subjectief"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |