abonnement Unibet Coolblue
pi_189731220
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.

Ik heb mijn zwemel verhaal maar in de spoiler gezet waar xs4all naast ethiek of Technisch juist ook voor iemand in de IT zeer nutbaar is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.

Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?

Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.
Goed verhaal hoor, en ik wens XS4ALL alle goeds toe, echter is internet voor mij iets wat het gewoon moet doen, en als het het doet, dan ga ik er niet naar om kijken. Ik ben daarom bang, dat heel veel klanten gewoon naar KPN over gaan, omdat overstappen eng is.
Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg hoor, maar ik moet het nog zien. :P
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:40:45 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189731451
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:16 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Goed verhaal hoor, en ik wens XS4ALL alle goeds toe, echter is internet voor mij iets wat het gewoon moet doen, en als het het doet, dan ga ik er niet naar om kijken. Ik ben daarom bang, dat heel veel klanten gewoon naar KPN over gaan, omdat overstappen eng is.
Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg hoor, maar ik moet het nog zien. :P
Dat hoop ik ook. Nogmaals voor gewoon "het moet het doen" kan je overal terecht en heeft ook KPN geen toegevoegde waarde.

Jouw reactie roept mij wel een andere "principële" reden waarom een "bedrijf" zoals xs4all er juist moet zijn.

Je kunt je afvragen waarom grote providers dat aura van overstappen "eng" willen houden en vooral (proactief) onmogelijk maken. Je "beste" klanten zijn zij die niet weg (willen) kunnen.
Best raar, dat men ergens men blijft omdat men niet (makkelijk) weg "kan" of gehecht is aan een uiterlijk nummertje. Dit heet inkoppelverkoop en is sws verwerpelijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 4 november 2019 @ 20:46:02 #153
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189786887
De crowdfundingactie van Freedom Internet loopt goed :Y)

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 4 november 2019 @ 21:02:46 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189787219
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 20:46 schreef ACT-F het volgende:
De crowdfundingactie van Freedom Internet loopt goed :Y)

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb
Yep.... natuurlijk ook gelijk geïnvesteerd want het is de manier om te tonen dat het niet gaat om een logo van een moloch maar om eigenzinnigheid van gekende zelfstandigheid. Last but zeker not least, is het mijn eer te na om er weer bij te zijn.

BTW: Bezopen goed gewoon.... in dit tempo is het deze week of ms morgen al klaar.
Komende maandag natuurlijk gelijk "founding" member worden... 's kijken of de website de toeloop aan kan.

Update: 05nov19 14u00... *O* gaat veel sneller dan gedacht bron... al ¤1,4M gecrowdfund... in nog geen 24 uur.
Dan bedenken dat dit alleen al is door mobilisatie van de innercrowd, dwz na mailen van nieuwsbrievers. Maandag gaat de crowdfund hek open voor de rest van de vrije internetters (maar je kunt ook ongevraagd, eerder binnenglippen was je er maar mooi bij vanaf het eerste moment).

KPN :W : here it comes >:O ... Yellow B-) is coming your Greenway.

PS. Ik voorzie straks al wat kansloze rechtszaken om de unieke uitstraling van xs4all ter marketing, te bewaren; dat KPN deze "freedom" (die zij zelf niet willen) verbiedt. Zoals met geel te adverteren of dat KPN de uniciteit van diensten, techniek en procedures als handelsmerk in de rechtszaal willen behouden. Ondertussen lekker blijven door adverteren en w/ doen of er niets aan het handje is. Als je geschoren wordt, moet je stil zitten.

Maar goed, KPN heeft één heel belangrijke troef, zij kunnen de hele transitie om xs4all op te heffen, simpel afstoppen. Gewoon waarborgen dat xs4all behouden blijft; waarna de crowdfunders met eventueel aftrek van wat kosten, hun geld terugkrijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vallon op 05-11-2019 14:27:00 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 november 2019 @ 14:37:04 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189796312
quote:
Formele nieuws update: nu.nl :
De nieuwe internetaanbieder die in de plaats van XS4ALL moet komen, heeft met crowdfunding binnen een dag al het doel van 1,25 miljoen euro bereikt. De initiatiefnemers willen een nieuwe aanbieder met dezelfde waarden starten. De teller stond dinsdag rond 13.00 uur al op 1.354.399 euro.
En dan weten dat het geld alleen maar nodig is om de gele kerstboom op te tuigen, de internet infrazaken zelf worden los van de crowdfund; al door partijen geregeld en toegezegd.
Aan tante Truus en ome Jan wordt natuurlijk ook gedacht: het nieuwe xs4all, gaat ook gewoon telefonie en tv aanbieden.

Update 06nov11 12u00: *O* N(o)u de stand in twee dagen staat op ruim 2 miljoen euro, ingelegd door ruim 2500 early adopters die willen blijven (gaan, ook voor een goed rendement met wat risico) en dat in amper 2 dagen tijd. Kortom een vliegende start en dan is het grote publiek nog niet eens aangesproken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vallon op 06-11-2019 12:19:21 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 8 november 2019 @ 00:57:46 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189844667
*O* Update, het plan is/was behaald.Het minimum was ¤1,25M en max ¤2.5Miljoen. Omstreeks 20u00 op 08nov2019, stond er ¤2,5M op de rekening, ingebracht door ruim 3100 investeerders..
En dat in dus net iets meer als 3 dagen funden. Dit gaat zo voorlopig wel goed komen. Nou de volgende fase...

Komende maandag 11-11 om 11:11:11 wordt ook leuk, dan gaat de founding site open... welk dat is wordt nog bekend gemaakt. Voor ¤50 wordt je founding lid wat in mindering wordt gebracht van/op je toekomstig abbo. Ik ga benieuwd zijn of KPN nog iets van zich laat horen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189844713
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dan weten dat het geld alleen maar nodig is om de gele kerstboom op te tuigen, de internet infrazaken zelf worden los van de crowdfund; al door partijen geregeld en toegezegd.
Aan tante Truus en ome Jan wordt natuurlijk ook gedacht: het nieuwe xs4all, gaat ook gewoon telefonie en tv aanbieden.

Update 06nov11 12u00: *O* N(o)u de stand in twee dagen staat op ruim 2 miljoen euro, ingelegd door ruim 2500 early adopters die willen blijven (gaan, ook voor een goed rendement met wat risico) en dat in amper 2 dagen tijd. Kortom een vliegende start en dan is het grote publiek nog niet eens aangesproken.
Jezus wat triest :')
  vrijdag 8 november 2019 @ 07:18:30 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189845569
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 november 2019 00:57 schreef Vallon het volgende:
*O* Update, het plan is/was behaald.Het minimum was ¤1,25M en max ¤2.5Miljoen. Omstreeks 20u00 op 08nov2019, stond er ¤2,5M op de rekening, ingebracht door ruim 3100 investeerders..
En dat in dus net iets meer als 3 dagen funden. Dit gaat zo voorlopig wel goed komen. Nou de volgende fase...

Komende maandag 11-11 om 11:11:11 wordt ook leuk, dan gaat de founding site open... welk dat is wordt nog bekend gemaakt. Voor ¤50 wordt je founding lid wat in mindering wordt gebracht van/op je toekomstig abbo. Ik ga benieuwd zijn of KPN nog iets van zich laat horen.
Wat geweldig dit, en nog snappen die figuren bij KPN niet hoe dom het is om een sterk merk als XS4ALL in de kliko te gooien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:55:57 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189863400
Ik denk dat die figuren bij KPN al voorgesorteerd hebben dat zij geen speciale doelgroepen willen of dat voor ogen hebben. Gezichtsverlies door inzicht is ook iets dat een 3-jarig roterende manager zich niet kan veroorloven bij een verwaand bedrijf.

Begrijpelijk ook hoe een strategie tot stand komt. Aan simpele triple-players ben je als bedrijf nauwelijks geld (= techniek) kwijt , daar verdien je aan de voorkant (connectie) - en achterkant (content/doorgifte). Hebben die simpele klanten problemen, is het een koude reset of anders een nieuw installatiepakket waarmee je alleen kunt tripleren.

Waar het KPN wat pijn gaat doen is aan de bedrijvenkant die xs4all immers OOK behapt. Bedrijven die veelal specifieke no-bullshit maatwerk willen hebben en gebruiken. Het zal afwachten worden of die ondernemers - veelal principieel zittend bij xs4all - gaan meestappen.

Grootste uitdaging hier voor het nieuwe "freedom" zal dan gaan zijn dat ze voldoende technospace gaan hebben in de vorm van IP-addressen/blokken. De rest, server/opslagshit is niet zo heel moeilijk. Daarnaast kan het interessant worden wanneer in 2020 de kabel/glasvezelnetten eindelijk open moeten/gaan voor derde partijen. Kan zo maar zijn dat je straks op/via jet kabel van Ziggo je eigen vrije internetaansluiting hebt.

In de Televaag een oppervlakkig diepte artikel, die ook hier weer de fout maakt dat xs4all er één van 13 in een providerdoos is.
quote:
Bron: T09nov19
Amsterdam - Nederland krijgt in januari een nieuwe internetprovider. Maandag start een onderneming als alternatief voor het KPN-merk XS4all, dat het moederbedrijf gaat opdoeken. Marktvorsers zijn kritisch over de kansen van de nieuweling, die zich afzet tegen KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo.
....
Wie blijft ervoor betalen als je elders goedkoop zoveel gemak geboden krijgt bij de grote aanbieders als KPN of VodafoneZiggo. ...
...
Wij zijn helemaal niet geïnteresseerd in de maximale winst”, reageert Kirsten Verdel, initiatiefnemer van het nieuwe bedrijf en alternatief voor XS4all, dat nu 240.000 abonnees telt. Het haalde deze week ¤2,5 miljoen kapitaal op via crowdfunding.
....
„Er is straks maar één lachende derde”, concludeert Tim Poulus van Telecompaper daarentegen. „KPN Wholesale. Want bij KPN moet het nieuwe bedrijf zijn nieuwe netwerk afnemen.”
Die Tim snapt er iig weinig van. Die haalt wat dingetjes door elkaar. de nieuwe provider wil zich helemaal niet afzetten maar gewoon doorgaan met wat er nu in de vorm van een zelfstandig xs4all moet blijven.

De nieuwe provider zal ongetwijfeld haar eigen netwerk op de backbone gaan hebben, dat de huisaansluiting binnenkomt via KPN of Ziggo; is totaal niet interessant.
Het sterke van "xs4all" is juist dat zij haar eigen netwerk/servers/beheer heeft waardoor het beter kan inspelen op situaties. Zoals acties die er toe doen.... hetzij technisch danwel maatschappelijk.

Dit alles is natuurlijk niet van belang voor mensen die alleen triple play willen doen en geen boodschap hebben aan zeg pingtijden of data/services. Die triple-groep zal vanzelf afzakken in de prijsvechtersmarkt van een strijdend KPN of Ziggo waar xs4all zich niet mee bemoeit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189863426
Ik had altijd wel sympatie voor Xs4all, maar toen ze al tijdje waren overgenomen waren door KNP was het prijsverschil dermate groot voor een zelfde verbinding dat ik overgestapt ben, overigens ben ik zeer tevreden bij Ziggo, alleen beetje jammer dat ze hun nieuwe modems niet sneller pushen, heb er zelf wel snel 1 kunnen bemachtigen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189863429
Als ze ook via glasvezel internet aanbieden, wil ik wel overstappen ^O^

Lees dat ze ook via glasvezel gaan aanbieden _O_
pi_189863452
Overigens flikte Xs4all destijds ook een gemeen trucje, als je overstapte kon je je mail niet laten forwarden, enige optie was om er een inbel abbo a 15 euro per maand bij te houden zodat je nog over je mail kon beschikken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189863455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:59 schreef StephanL het volgende:
Als ze ook via glasvezel internet aanbieden, wil ik wel overstappen ^O^

Lees dat ze ook via glasvezel gaan aanbieden _O_
90% van al het fiber verloopt via KPN, tenminste dat was een jaar of 4 terug.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189863534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

90% van al het fiber verloopt via KPN, tenminste dat was een jaar of 4 terug.
Ja weet ik. Tv pakketten gaan veel via KPN. Heb nu T-mobile en die heeft een eigen netwerk, en bied TV via hun eigen netwerk aan begreep ik van de week.

Ben er niet helemaal in thuis, omdat ik geen tijd heb om alles te onderzoeken. Kennis is het probleem niet.
Je hebt natuurlijk de provider en KPN. KPN zorgt voor de oplevering, maar je neemt diensten af natuurlijk van de provider die je ook betaalt. Als deze nieuwe provider zorgt voor een beetje concurrentie gerichte prijzen, zit ik te denken aan Internet only te nemen en dan tv, via een losse abonnement via derden.

Wat altijd sterk was bij XS4ALL was het feit dat je een eigen modem kon installeren op ADSL.Goede privacy, gratis antivirus en nog meer dingen wat ze beter maakte dan de rest. Prijzen waren daar ook naar, nooit te klagen gehad over XS4ALL
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:20:30 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189863623
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:01 schreef raptorix het volgende:
Overigens flikte Xs4all destijds ook een gemeen trucje, als je overstapte kon je je mail niet laten forwarden, enige optie was om er een inbel abbo a 15 euro per maand bij te houden zodat je nog over je mail kon beschikken.
Waar kon/kan je wel je mail forwarden als je daar geen abbo meer hebt ?
Laat staan dat je bij een ander een goedkoop pack-abbo kon houden zodat je toch alle xs4all diensten kon blijven gebruiken inclusief shellserver, inbellen, ftp, wenspace etc.etc..

Ik heb jarenlang tot mijn grote tevredenheid (pack) gehad, ook omdat ander providers inclusief KPN geen toegevoegde diensten wilden/hadden. Zodra xs4all voor mij op glas bereikbaar werd, ben ik weer teruggestapt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189863680
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:55 schreef Vallon het volgende:
Dit alles is natuurlijk niet van belang voor mensen die alleen triple play willen doen en geen boodschap hebben aan zeg pingtijden of data/services. Die triple-groep zal vanzelf afzakken in de prijsvechtersmarkt van een strijdend KPN of Ziggo waar xs4all zich niet mee bemoeit.
Je zult aan die kant nog veel meer concurrentie zien. Netneutraliteit is al weg en bedrijven als T-Mobile en Tele2 lieten/laten al verkeer via hun eigen netwerk in het buitenland lopen om kosten te besparen én er nog wat aan te verdienen bij de ontvangende partij. Ook Ziggo is met soortgelijke praktijken bezig.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189892374
quote:
De actiegroep XS4ALL Moet Blijven heeft maandag een nieuwe internetprovider gepresenteerd: Freedom Internet. De provider wil zich op het gebied van privacy, veiligheid en kwaliteit onderscheiden van de bestaande concurrentie.

Freedom Internet wil vanaf het eerste kwartaal van 2020 internet, televisie en telefonie aanbieden. De internetverbindingen zullen via ADSL en glasvezel aangeboden worden.

De nieuwe internetprovider is ontstaan uit onvrede over het besluit van KPN om de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Volgens de actiegroep heeft XS4ALL onder meer een geschiedenis van maatschappelijke betrokkenheid die meerwaarde biedt boven wat KPN en andere providers doen.

XS4ALL heeft zich in het verleden hard gemaakt voor bepaalde maatschappelijke standpunten. Zo bemoeide de provider zich vrijwillig met een conflict tussen Stichting BREIN en Ziggo toen eerstgenoemde via de rechter wilde afdwingen dat de provider de torrentsite The Pirate Bay ontoegankelijk zou moeten maken.

https://www.nu.nl/tech/60(...)reedom-internet.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189892418
quote:
18s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waar kon/kan je wel je mail forwarden als je daar geen abbo meer hebt ?
Laat staan dat je bij een ander een goedkoop pack-abbo kon houden zodat je toch alle xs4all diensten kon blijven gebruiken inclusief shellserver, inbellen, ftp, wenspace etc.etc..

Ik heb jarenlang tot mijn grote tevredenheid (pack) gehad, ook omdat ander providers inclusief KPN geen toegevoegde diensten wilden/hadden. Zodra xs4all voor mij op glas bereikbaar werd, ben ik weer teruggestapt.
Er waren in die periode voldoende providers waar zelfs je pop account gewoon bleef werken, mijn moeder heeft geloof ik al 20 jaar een zonnet mail adres (via gmail gesynced).
Ik had in die tijd met name Xs4all gekozn omdat deze een redelijke upload stream had en ik het leuk vond om zelf games te hosten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189893386
Hoe je een nieuwe provider start
Het begin van Xs4all-variant Freedom Internet

https://tweakers.net/revi(...)reedom-internet.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 11 november 2019 @ 15:52:17 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189895131
*O* freedom.nl is nu van start.

Op het oog vooralsnog voorlopig een simpele email-provider met mogelijkheid van registratie tot een eigen domein (inclusief). Het aantal mail-aliassen op je hoofdaccount is onbeperkt met wel een kleine restrictie dat daar altijd je gekozen accountnaam in zit verwerkt.
Zelf had/heb ik dat liever niet. zodat ik naar wens mailblok-adressen kan aanmaken en die naamtechnisch "anonimiseren" voor dummy accounts. Dit laatste kan je trouwens prima (en beter) regelen op het eigen domein.

Voor de rest een goed initiatief met duidelijke principiële voorwaarden die gestoeld zijn op internetvrijheden die zich richten op de gebruiker. Waar ik ook hier blij mee ben is dat de Bits Of Freedom aspecten, ook qua voorwaarden die bij xs4all wat uit beeld raakten, hier duidelijk weer keihard gelieerd zijn (de domein naam is beschikbaar gesteld door BoF). Ook de systematiek toepassen die lijkt overgenomen van Soverin, spreekt mij aan omdat hiermee nog eens extra onderstreept wordt dat jouw mailadres ook echt jouw mailadres is.
Dit wordt natuurlijk ook mogelijk omdat je impliciet je eigen domeinnaam zult kiezen.

Technisch 8-) : Voorlopig alleen mail en (gratis één) domein registratie. Mailboxsize (25GB+2x25GB=75GB) komt niet echt in de buurt van xs4all (125GB) en verder nog niets te zien van allerlei andere specifieke en typische xs4all faciliteiten. Naast je hoofdaccount heb je op je eigen domein dus nog twee andere Giga-mailboxen. Mail import om je mailarchief van elders hier (en export) in te slikken, lijkt ook prima geregeld.

Begrijpelijk ook in deze fase, met de gedachte hoe snel dit allemaal uit de grond moet/is gestampt.
Registratie verloopt verder heel volwassen en zonder een centje pijn. Je hebt wel een 06 nodig ter verificatie van je identiteit. Veder moet je een uurtje geduld voor je eigen domeinregistratie omdat "verificatie" bij root-servers nu extreem druk is.

Kortom een heel mooi begin en ik ga benieuwd zijn of en hoeveel mensen zich zo ook ter steun zullen gaan aanmelden als founder/member.

Het mooie begin kan trouwens doelmatig snel afgelopen zijn wanneer KPN alsnog simpel beslist om het huidige xs4all onveranderd haar eigen weg te laten verkiezen. Dit zal, denk ik dan, gaan afhangen van de betoonde animo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 11-11-2019 17:32:20 (geen 3x25-75GB maar samen 25GB) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189895172
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 15:52 schreef Vallon het volgende:
*O* freedom.nl is nu van start.

Op het oog vooralsnog voorlopig een simpele email-provider met mogelijkheid van registratie tot een eigen domein (inclusief). Het aantal mail-aliassen op je hoofdaccount is onbeperkt met wel een kleine restrictie dat daar altijd je gekozen accountnaam in zit verwerkt.
Zelf had/heb ik dat liever niet. zodat ik naar wens mailblok-adressen kan aanmaken en die naamtechnisch "anonimiseren" voor dummy accounts. Dit laatste kan je trouwens prima (en beter) regelen op het eigen domein.
Benieuwd of ze ook iets als XS4ALL KEY gaan opzetten (of overnemen).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 11 november 2019 @ 16:39:23 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189895705
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 15:55 schreef Aether het volgende:

[..]

Benieuwd of ze ook iets als XS4ALL KEY gaan opzetten (of overnemen).
Probleem met al die lokale "kluis"dingetjes wat ik weer heb dat je je je daarmee qua diensten (vendor-lockin) verbindt met de leverancier.
Ik heb zelf allerlei dingen al gehad en keer op keer stopt/stokt er dan ergens iets mee. Beheer van privacy-zaken en die geïntegreerd te houden, geeft toch wat meer complicaties dan je zo zou vermoeden.

Ik gebruik nu simpel in eigen beheer "keypass" (opensource software) en bewaar het (encrypted) wachtwoordbestand op de eigen webserver die ik regelmatig waar nodig met rsync synchroniseer met doelapparaten naar gelang ik het nodig heb.

Ook niet heel moeilijk om een product te kopen, je kleur er op te spuiten en het als hosanna mee te gaan leveren. Het heeft alleen weinig, net als antiviruszooi, te maken met de internetvoorziening.
Maar goed, kan mij voorstellen dat een provider dit soort diensten "bijlevert"als gemak voor minder technisch bedeelden of mensen die het niet zelf willen regelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189908860
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 16:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Probleem met al die lokale "kluis"dingetjes wat ik weer heb dat je je je daarmee qua diensten (vendor-lockin) verbindt met de leverancier.
Ik heb zelf allerlei dingen al gehad en keer op keer stopt/stokt er dan ergens iets mee. Beheer van privacy-zaken en die geïntegreerd te houden, geeft toch wat meer complicaties dan je zo zou vermoeden.

Ik gebruik nu simpel in eigen beheer "keypass" (opensource software) en bewaar het (encrypted) wachtwoordbestand op de eigen webserver die ik regelmatig waar nodig met rsync synchroniseer met doelapparaten naar gelang ik het nodig heb.
Het voordeel van een Lastpass of Bitwarden vind ik dat het (ook) is geïntegreerd met een browser en dat je op alle apparaten een up-to-date lijst van wachtwoorden hebt.

Bitwarden is gratis bijvoorbeeld of 10 euro per jaar met wat extra's, maar je kunt het ook op een eigen server draaien (open source) i.c.m. alle plugins en apps die beschikbaar zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_190611916
quote:
Ondernemingskamer veegt argumenten Xs4all in geschil met KPN van tafel
De Ondernemingskamer in Amsterdam heeft de eisen van de ondernemingsraad van Xs4all in het geschil met KPN afgewezen. De Ondernemingskamer ziet geen redenen om aan een juist beleid en een juiste gang van zaken te twijfelen.

https://tweakers.net/nieu(...)t-kpn-van-tafel.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_190615043
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2019 14:09 schreef Aether het volgende:

[..]

zijn vast omgekocht :')
pi_191453537
Freedom Internet gaat 'vanaf' 50 euro per maand rekenen voor 1Gbit/s-glasvezel
Freedom Internet gaat 1Gbit/s-glasvezelverbindingen aanbieden voor een vanafbedrag van vijftig euro per maand. Op 30 maart start de nieuwe Nederlandse provider met zijn aanbod van dsl- en glasvezelabonnementen.

https://tweakers.net/nieu(...)bit-s-glasvezel.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:14:11 #177
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191455333
Vanaf 50 euro voor 1Gbit, maar wat kan je extra krijgen als je meer betaalt? Extra ruimte voor je webmail ofzo?
pi_191455430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanaf 50 euro voor 1Gbit, maar wat kan je extra krijgen als je meer betaalt? Extra ruimte voor je webmail ofzo?
1gbit met data limiet?

en bij 100+ euro een echte 1gbit/1gbit lijn?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:38:41 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191455597
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:23 schreef mschol het volgende:

1gbit met data limiet?

en bij 100+ euro een echte 1gbit/1gbit lijn?
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.

Ik wil wel een abo nemen en iets meer betalen (tov Tweak.nl) als donatie voor het goede doel.
Denk dat 50 euro wel een goede prijs is.
pi_191456072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.

Ik wil wel een abo nemen en iets meer betalen (tov Tweak.nl) als donatie voor het goede doel.
Denk dat 50 euro wel een goede prijs is.
tweak is echter maar in een handje vol steden te krijgen...

ik heb hier in de randstad sinds eind vorig jaar de optie om op glas over te stappen... tmobile met weliswaar een goedkoop abo (30 Alles in 1 voor eerste jaar,daarna 50), het blijkt bij meerdere mensen duurkoop te zijn (traag op piekmomenten, hoge latency; dat soort ongein)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')