abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183778494
Ik woon al 4 jaar in een etagewoning. Sinds ik hier ben ingetrokken, heb ik regelmatig conflict met de bovenbuur. Het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik ben een zanger in de jazz en latin genre. Muziek en zingen zijn mijn passies, en hierdoor ben ik bewust parttime gaan werken, en geen carrieretijger geworden. Zo heb ik meer tijd over om mij hierin te ontwikkelen en ervaring op te doen.

Ik heb in een studentenflat gewoond, met 8 kamergenoten. Daar oefende ik ook, en heb nooit klachten gehad over mijn instrument en manier van leven. Hoe ziet mijn routine ongeveer eruit?

Normaalgesproken doe ik eerst een uurje toonladders in mijn kamer, deur dicht. Daarna is het gewoon tussendoor liedjes oefenen en recreatief zingen, tijdens het koken bijvoorbeeld. Of bij een inspiratie, of wanneer ik zin heb, of een repertoire moet oefenen. Uiteraard zonder microfoon, en tussen 15:00 en 21:30. Naast het zingen, is het zo goed als stil; ik ben vrijgezel en heb geen kinderen. Ik zal toegeven dat ik een grote stem heb en geen zachte stem, maar oké.

Voordat ik officieël in deze woning ben ingetrokken, ben ik even langsgeweest bij de directe buren, om hun te informeren over mijn oefenroutine en of ze dat tussen bepaalde tijden goed zouden vinden. Ik kreeg positieve reacties.. totdat ik bij de bovenbuur aanklopte. Aan de reactie was duidelijk te zien, dat deze niet echt blij was met het feit dat er een zanger kwam wonen.

De volgende dag vond ik een stuk papier op mijn deur geplakt, met de volgende welkomstboodschap, in hoofdletters geschreven: "GEEN MUZIEKOVERLAST, NOOIT".
Om het verhaal kort te maken, heb ik de afgelopen 4 jaar meerdere keren conflict gehad met deze bovenbuur. Een keer heb ik aangebeld om te praten, maar ik kreeg het volgende meegenomen: "Rot toch op man", en dan de deur dichtgegooid. Eerlijk gezegd, had ik hem bijna een klap gegeven, maar dan ben ik 'verkeerd bezig' dus ik liet het daarbij. Sindsdien doe ik mijn ding gewoon, maar eerlijk gezegd blijf ik toch bewust van het feit dat een bovenbuur zich telkens met mij bezighoudt, zonder te weten wat voor monster hij 4 jaar lang aan het creëren is. Soms denk ik eraan om over te gaan tot een heftige confrontatie.

Om maar een voorbeeld te noemen: Het is 16:00 en ik ben aan het koken, muziekje aan op mijn telefoon en begin te zingen. Binnen 2 minuten word er van boven ''h0m0" gescholden en geschreeuwd. Ook begint deze bovenbuur binnen de kortste keer met een of andere object op de vloer(dus mijn plafond) te kloppen, alsof dat ervoor zal zorgen dat ik daarmee stop?

Buurtbemiddeling kon niks betekenen, woningcorporatie kan ook niks doen, en ook de wijkagent kan niks doen. De woningcorporatie heeft aangegeven dat ik sowieso het recht heb om geluid te maken tot 22:00, maar tegen de handelingen van de bovenbuur kunnen ze niks doen. Ik heb ooit oordopjes voor deze bovenbuur aangeschaft, maar deze kreeg ik teruggestuurd, want volgens hem, "heeft het geen nut". Ik heb de andere directe buren gevraagd of zij last ervaren, en dit was niet zo. Een van hen heeft zelfs verteld: "Heel soms hoor ik jou wel, wanneer ik buiten sta, maar het klinkt goed hoor!". Compleet andere manier van reageren dus.

Ik ben niet geweldadig, en best wel geduldig, maar het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik heb dus besloten, om te verhuizen, desnoods naar een andere regio, wanneer mijn financiële toestand iets verbetert.

Wat is mijn vraag eigenlijk? Het zal toch wel mogelijk zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30 vrijuit en voluit mag zingen, zonder dat ik mij hoef in te houden? Een vrijstaand huis kopen is geen optie. Dus voor mij blijft het bij huren. Een beter geïsoleerde, minder gehorige huurwoning, waarschijnlijk een hoekwoning? Geen tussenwoning, dat weet ik zeker.

Sinds kort denk ik eraan om woningruil te proberen, en bij de beschrijving van de gewenste woning, aan te geven dat ik een goed geïsoleerde woning zoek, aangezien ik een paar uur per dag zal zingen? Wellicht heb ik dan geluk?

Al moet ik naar een andere regio hiervoor verhuizen, als ik maar m'n ding rustig kan doen, binnen sociale tijden.
pi_183778506
Heb je overwogen om een kamer zo geluidsdicht mogelijk te maken? Bij de kampeerwinkel een zooitje schuimmatrassen kopen en die met dubbelzijdig tape tegen alle muren plakken? Dat is ws goedkoper dan verhuizen.
Jesus saves but death prevails.
pi_183778518
Dus je veroorzaakt 6.5 uur per dag, 7 dagen in de week voor de bovenbuurman in kwestie behoorlijke geluidsoverlast? En dat al 4 jaar lang? En hij hoort het ook echt want anders zou hij niet binnen 2 minuten reageren :X Ik hoop dat je iets meer rekening houdt met je nieuwe buren ^O^
pi_183778544
Na jouw boek te hebben uitgelezen kan ik maar een ding concluderen: je buurman heeft gelijk.

Ga toch krassen man met je zing routine. Ga ergens een studio huren waar je je passie kan beoefenen.
  maandag 17 december 2018 @ 04:43:36 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183778546
Gedraag je professioneel en huur een muziek-oefenruimte en ga niet thuis zoveel zingen.
pi_183778547
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 04:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dus je veroorzaakt 6.5 uur per dag, 7 dagen in de week voor de bovenbuurman in kwestie behoorlijke geluidsoverlast? En dat al 4 jaar lang? En hij hoort het ook echt want anders zou hij niet binnen 2 minuten reageren :X Ik hoop dat je iets meer rekening houdt met je nieuwe buren ^O^
Zelfs een kanarie zingt niet zoveel. Compleet gestoord deze gast
pi_183778567
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 04:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
Nee, max 3 uur per dag verspreid, tussen 15:00 en 21:30, gemiddeld 5 dagen in de week.

Volgens mij heb ik wel enigzins geprobeerd rekening te houden, maar zijn agressieve houding is vanaf dag 1 begonnen. Maar goed, thanks voor de input :)
pi_183778569
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 04:43 schreef Lunatiek het volgende:
Gedraag je professioneel en huur een muziek-oefenruimte en ga niet thuis zoveel zingen.
Oké ik mag thuis niet zingen. Maar een familie, met o.a. 3 luidruchtige kinderen is wel prima?
  maandag 17 december 2018 @ 05:17:32 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183778576
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:06 schreef campesino het volgende:

[..]

Oké ik mag thuis niet zingen. Maar een familie, met o.a. 3 luidruchtige kinderen is wel prima?
Dat is een ander soort geluid. 7 uur per dag naar jazzgejengel moeten luisteren of wachten tot het weer begint is een marteling, zeker als je weet dat het elke dag tot laat in de avond doorgaat.
  maandag 17 december 2018 @ 05:18:29 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778577
Kijk TS daar hebben ze iets op gevonden:

Een drumcabine..

Kun je zo hard in drummen.. versterkt gitaar spelen.. etc.. als je wilt..
Niemand die het hoort als ie ernaast staat..
Je kan hem in de tuin of in huis kwijt.. lekker handig..

Je kan ook naar een repetitieruimte gaan maar dat is niet echt een optie als je even spontaan wilt zingen..

Je kan wel blijven verhuizen, op een dag komt er weer iemand wonen waar je een probleem mee krijgt..
Dit ding kost je 1 keer verhuiskosten..
pi_183778579
Dus jij verpest het leven en woongenot van een medehuurder met je wannabe zangerhobby.

Jij spoort niet.
Groet van een medemuzikant
pi_183778610
En je bent of totaal onnozel of buitengewoon arrogant.

Met je oordopjes voor je buurman.
Heb jij enig idee hoe ziekmakend de geluidsoverlast is die jij willens en wetens veroorzaakt voor je egotrip ?

En je wist voor dat je daar introk dat die bovenbuur het niet zou trekken.
Jij bent een ongelovelijke zak met je geluidsoverlast.
pi_183778627
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:19 schreef ppi het volgende:
Dus jij verpest het leven en woongenot van een medehuurder met je wannabe zangerhobby.

Jij spoort niet.
Groet van een medemuzikant
Mijn woongenot is vrijheid om maximaal 3 uur per dag verspreid te zingen in de namiddag/avond. Is zijn woongenot belangrijker? Als het echt zo erg is, kan hij ook misschien een 'noise cancelling' koptelefoon halen?

Of wellicht heeft de buurman helemaal gelijk, en hoeft hij niks te doen. Want hij bepaalt wat wel en niet mag.
  maandag 17 december 2018 @ 05:31:22 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778630
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:30 schreef campesino het volgende:

[..]

Mijn woongenot is vrijheid om maximaal 3 uur per dag verspreid te zingen in de namiddag/avond. Is zijn woongenot belangrijker? Als het echt zo erg is, kan hij ook misschien een 'noise cancelling' koptelefoon halen?

Of wellicht heeft de buurman helemaal gelijk, en hoeft hij niks te doen. Want hij bepaalt wat wel en niet mag.
Drie uur per dag, holy shit _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183778647
quote:

[..]

HET IS NIET NORMAAL WAT JIJ DOET !!!!!!
Absoluut niet en het sneue is dat je meent dat je ook nog in je recht staat.

Huur een oefenruimte, koop een geluidsdichte box.
Maar ga niet uren per dag staan bleren in je huis wat daar niet voor bedoeld is.
  maandag 17 december 2018 @ 05:37:28 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778653
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Drie uur per dag, holy shit _O-
En vals jonge.. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183778657
Ik heb ook zo'n bovenbuurman gehad. Hij is toen in elkaar geslagen door zijn bovenbuurman en sindsdien is die overlast gestopt. Pure marteling.

En een uur toonladders? I smell bullshit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183778663
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:28 schreef ppi het volgende:

Heb jij enig idee hoe ziekmakend de geluidsoverlast is die jij willens en wetens veroorzaakt voor je egotrip ?

Arrogant omdat ik oordopjes voor de buurman heb gekocht :) , meen je dat?
  maandag 17 december 2018 @ 05:41:18 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778677
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:37 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb ook zo'n bovenbuurman gehad. Hij is toen in elkaar geslagen door zijn bovenbuurman en sindsdien is die overlast gestopt. Pure marteling.

In elkaar geslapen ook echt :D
Maar snap het ergens bij zoveel overlast wel, tergend
  maandag 17 december 2018 @ 05:41:45 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778678
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:39 schreef campesino het volgende:

[..]

Ja behoorlijk... Je kan ook een pier in de zee opzoeken ipv anderen dingen op gaan dringen..
  maandag 17 december 2018 @ 05:42:00 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778680
quote:

[..]

Ben je autistisch of gewoon om andere redenen de realiteit kwijt? Jóuw gedrag is het afwijkende gekke gedrag hier ja
  maandag 17 december 2018 @ 05:42:31 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778681
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik slaap ook altijd in elkaar.. :Y
pi_183778683
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:37 schreef bijdehand het volgende:

Hoe bedoel je bullshit?
pi_183778687
quote:

[..]

Mijn woongenot is vrijheid om maximaal 3 uur per dag verspreid te zingen in de namiddag/avond.
Gelul..
quote:
Als het echt zo erg is, kan hij ook misschien een 'noise cancelling' koptelefoon halen?
Echt - gast wtf.
EN DAN MOET HIJ DUS UREN EN UREN LANG DOOR ZIJN HUIS LOPEN MET DAT DING OP.
OF OORDOPPEN IN.
quote:
Ja je buurman heef helemaal gelijk.
Ik had een drumstel aangeschaft als ik hem was.
  maandag 17 december 2018 @ 05:44:07 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778689
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 05:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik slaap ook altijd in elkaar.. :Y
Het is nog geen 6 uur, ik zou nog wel willen slapen eigenlijk :'(
pi_183778692
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is vroeg :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183778695
quote:

[..]

Jazeker, ben je autist of zo dat het je totaal ontbreekt aan inlevingsvermogen.

Had je verwacht dat hij je op zijn blote knietjes had bedankt voor deze ronduit geniale oplossing ?
  maandag 17 december 2018 @ 05:45:35 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778697
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is nog geen 6 uur, ik zou nog wel willen slapen eigenlijk :'(
Ik ga nu slapen... :@ O-)
pi_183778701
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:42 schreef campesino het volgende:

[..]

Hoe bedoel je bullshit?
Leuk verzonnen OP. :) Vooral die introductie die totaal niet relevant is voor die vraag.
  maandag 17 december 2018 @ 05:46:45 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778704
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 05:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik ga nu slapen... :@ O-)
Mag hopen dat je vrij bent vandaag _O-
pi_183778706
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:46 schreef Molo het volgende:

[..]

En niet boven TS woont!
pi_183778708
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Ben je autistisch of gewoon om andere redenen de realiteit kwijt? Jóuw gedrag is het afwijkende gekke gedrag hier ja
Dus volgens jou is het compleet onacceptabel dat ik spontaan ga zingen in mijn huis, binnen redelijke uren.

Ga je niks zeggen over de agressiviteit van de buurman, terwijl ik geprobeerd heb om rustig afspraken te maken? Maar goed tough-guy, whatever you say.
pi_183778710
Drie uur per dag :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 17 december 2018 @ 05:48:16 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778711
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee maar de rest is ook van deze tijden dus vroeg beginnen heeft geen nut.. :P
  maandag 17 december 2018 @ 05:49:23 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778718
quote:
99s.gif Op maandag 17 december 2018 05:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En niet boven TS woont!
Idd!
  maandag 17 december 2018 @ 05:50:26 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778722
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:47 schreef campesino het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het compleet onacceptabel dat ik spontaan ga zingen in mijn huis, binnen redelijke uren.

Ga je niks zeggen over de agressiviteit van de buurman, terwijl ik geprobeerd heb om rustig afspraken te maken? Maar goed tough-guy, whatever you say.
Afspraken? Je bedoeld dat je hem jou ideeen wou komen opdringen..

Afspraken maak je samen.. dat wil ie niet.. dus heb je je daar maar bij neer te leggen..
  maandag 17 december 2018 @ 05:50:52 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778724
quote:

[..]

Drie uur per dag, élke dag!

Welke afspraken? Jij verandert of verbetert niets en hij moet maar alles pikken en zijn oren dicht doen, desnoods met kleredopjes in. Koekwaus
pi_183778727
Afspraken :') Ik doe wat ik wil wanneer ik wil en als ik daarmee iemands woongenot verpest dan kan diegene doodvallen want ik mag doen wat ik wil want ik heb toch ook recht om drie uur lang met mijn harde stem door dit flatje te brullen :'(
pi_183778735
Hehehehe, back-fire topic. Maar whoa, ben zo blij dat ik niet boven, naast of onder TS woon. Wat een verschrikking met zijn harde stem. En 3 uur per dag...man...ga ergens in een weiland wonen ofzo.
pi_183778989
Ze gaven je wel verkeerde informatie.

Geluid maken en geluid wat overlast veroorzaakt zijn twee verschillende dingen.
Ook het verhaal van voor 22:00 mag je geluid maken.. zolang dat niet tot overlast leid ja.

However, dat geldt ook voor je buurman.
Bonken en schreeuwen valt niet onder normaal geluid.

Zingen 3 uur per dag ook niet trouwens in mijn mening, zeker niet in een appartement achtige omgeving waar het sowieso gehoriger is.
pi_183779068
Drie uur per dag zingen in een etagewoning en dan klagen dat de buurman tegen jou klaagt? Ga naar een normale woning verhuizen en ga in de schuur zingen of zo.

Teeeeeeerriiinnnnggggg
pi_183779074
Je legt de oplossing wel heel erg buiten jezelf
  maandag 17 december 2018 @ 07:38:18 #43
476281 Butjekef
Put met keren
pi_183779212
quote:
De woningcorporatie heeft aangegeven dat ik sowieso het recht heb om geluid te maken tot 22:00
Je hebt nooit het recht om geluidsoverlast te veroorzaken. Ongeacht het tijdstip.
pi_183779289
quote:

[..]

Ja

maar goed. ik ga er van uit dat dit een troll is
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 17 december 2018 @ 07:53:05 #45
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_183779300
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 07:38 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Je hebt nooit het recht om geluidsoverlast te veroorzaken. Ongeacht het tijdstip.
Dat.
Wat een ongeloofelijke arrogantie.
Koop zo’n cabine en oefen daar in. Dan kun je wonen waar je wil.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 17 december 2018 @ 07:54:56 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183779305
quote:
Ja kan iemand toch niet opdringen om in zijn eigen huis met oordoppen in te lopen? :')

Mbt het issue verder: Je mag geluid maken, dat klopt, maar steevast 3 uur per dag is echt wel veel als je buren dit altijd kunnen horen.
De ene stoort zich eraan, de ander noemt het achtergrondmuziek. Hoe dan ook is het geluidsoverlast als dit zo ervaren wordt door de buurman. Evt een woningcorperatie kan kijken of de buurman overdrijft of niet en dit zal dan op decibels gaan.

Als ik jou was, zou ik kijken of je evt je huis beter kan isoleren, evt spul tegen het plafond en alles plakken.

Het is namelijk jouw probleem dat je wilt zingen en dus moet jij er een oplossing voor verzinnen.
  maandag 17 december 2018 @ 08:07:11 #47
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_183779355
Ik denk dat je in alle redelijkheid niet kan verwachten dat iemand een uur of drie per dag naar hard gezang wil luisteren, misschien heb je ook wel een hele irritante stem. Denk je zelf dat je kan zingen maar is het rete vals! In ieder geval als je gaat verhuizen en je gaat weer 3 uur 5 dagen per week "oefenen" kan je wachten op de volgende burenruzie... Ik zou het ook niet trekken hoor en ben echt niet moeilijk, ik zou je na een week je gezang te moeten aanhoren een microfoon anaal laten verwerken. Wel een die ik zelf had gekocht hoor dat dan weer wel...
pi_183779459
Je zal zo’n figuur maar onder je hebben wonen
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 08:46:39 #49
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183779577
Drie uur per dag gezang is inderdaad een beetje te veel van het goede.
Vergeet niet dat je er op een gegeven moment ook naar gaat horen, omdat je weet dát het gaat komen, maar je weet niet wanneer.

Zo kan je gezang horen als er helemaal geen gezang is. Vergelijk het met een piep in je oren.
  maandag 17 december 2018 @ 08:51:21 #50
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183779617
quote:
Dat is gewoon heel ongebruikelijk, dat besef je toch wel?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 17 december 2018 @ 08:53:59 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183779633
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 08:51 schreef Hallmark het volgende:

Dat is gewoon heel ongebruikelijk, dat besef je toch wel?
Spontaan zingen is opzich niet ongebruikelijk. Iedereen zingt wel eens met een liedje mee.

Groot verschil tussen sporadisch en spontaan of gewoon steevast drie uur door de dag heen :X
pi_183779638
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van. :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_183779646
quote:
3s.gif Op maandag 17 december 2018 08:46 schreef Armani XL het volgende:
Drie uur per dag gezang is inderdaad een beetje te veel van het goede.
Vergeet niet dat je er op een gegeven moment ook naar gaat horen, omdat je weet dát het gaat komen, maar je weet niet wanneer.

Zo kan je gezang horen als er helemaal geen gezang is. Vergelijk het met een piep in je oren.
Juist; bovenstaande, dat is pas het ergste. Er is nog geen overlast, maar je weet dondersgoed dát het er gaat komen. Je stelt je er zelf ook zo op in. Je kan zelf niet tot rust komen, omdat je weet dat het binnen 1 minuut weer 'luidruchtig' kan zijn.

Het erge is vaak ook dat het geluid op zich nog niet eens zo erg hoeft te zijn; een niet al te harde toon is dan net zo erg omdat het er continue is.

Vergelijk het met de chinese druppelmarteling: een druppeltje op zichzelf is helemaal niet zo erg. De hele tijd zo'n druppel ontvangen op dezelfde plek is pure marteling....
pi_183779678
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 08:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Spontaan zingen is opzich niet ongebruikelijk. Iedereen zingt wel eens met een liedje mee.

Groot verschil tussen sporadisch en spontaan of gewoon steevast drie uur door de dag heen :X
En dan is er nog een verschil met meezingen, waarbij je waarschijnlijk een kamer verderop nog wat hoort maar de buren zeker niets van mee krijgen, of met luide stem mee zingen waarbij de buurman gegarandeerd bepaalde noten mee krijgt en er van 'dat mooie gezang' niets meer over blijft.

TS is een lapzwans die niet door heeft dat zijn buurman gewoon hinder ondervind van zijn gezang, als je echt zo professioneel wil zijn TS huur dan een zang studio of ga ergens oefenen waar niemand er last van heeft. Doe dit niet in je gehorige flatje.
  maandag 17 december 2018 @ 09:07:25 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183779717
En blijkbaar, als de bovenbuurman beetje hard 'homo' schreeuwt, hoort TS het ook. Dus het is wel echt gehorig daar.
pi_183779731
Ik zou als ik TS was dan ook een briefje plakken op de deur van buurman met een welgemeende excuses er op.

Misschien met iets erbij als na overleg eens met dat het overlast veroorzaakte, dus sorry.. groetjes h0m0.
pi_183779764
Het is natuurlijk geen probleem als je eens een keertje uit volle borst een liedje zingt. Maar drie uur per dag zingen valt wel degelijk onder overlast veroorzaken. Mensen hebben hebben recht op woongenot en dat betekent ook ongehinderd zijn door aanhoudende luide burengeluiden

Natuurlijk 'mag' je tot een bepaald tijdstip geluid maken. Maar dat betekent niet dat het normaal is om dat dan drie uur per dag op vol volume te doen en dat jarenlang.

Ik vind het dus niet normaal dat je dit in een etagewoning doet zonder extra isolatie. Het is prima dat je van zingen houdt maar imo zou je ofwel geluidsisolatie moeten aanbrengen zodat je buren er geen last van hebben, ofwel op een locatie moeten zingen waar anderen er geen last van ondervinden.

Of je nu wel of geen goede zanger bent, daar minder voor bent gaan werken en extra veel moet oefenen maakt daar niet bij uit. Je hoort geen aanhoudende overlast te veroorzaken voor je buren.
  maandag 17 december 2018 @ 09:36:56 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183779967
Dus die vent heeft nooit eens een dagje rust in de tent, kan helemaal begrijpen dat hij er gek van wordt.
  maandag 17 december 2018 @ 09:38:20 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183779984
Nouja, hij zegt 5x per week, dus de weekenden rust?
Al lijkt me dat ook stug dat TS dan echt helemaal niet zingt op een dag.
pi_183780014
3uur per dag, 5 dagen per week. OMG... Dat lijkt me echt onleefbaar voor je bovenbuurman.
Ik heb een afspraak met mijn buren - 3 kwartier per dag op een min of meer vaste tijdstip. Dan weten zij wanneer ik mijn instrument eruithaal en kunnen ze even iets anders gaan doen. Als ik 3 uur per dag ging spelen dan zou ik een kamer geluidsdicht maken en gewoon daar gaan repeteren. Dan heeft niemand meer last van mij en kan ik doen wat ik wil.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_183780051
Ik hoop dat het een trol is, anders ben je wel een eersteklas egoïst. Je kunt niet elke dag overlast veroorzaken. Koop een geluidsdichte cabine oid.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 17 december 2018 @ 09:54:02 #62
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183780148
En dan jezelf de geduldige partij noemen omdat het nog niet op fysiek geweld is uitgelopen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door hugecooll op 17-12-2018 10:17:47 ]
pi_183780229
Ik vond dat van die geluidscabine nog wel een goede tip ^O^
Somebody that I used to know
pi_183780251
  maandag 17 december 2018 @ 10:09:09 #65
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183780264
quote:

Juist!
  maandag 17 december 2018 @ 10:09:55 #66
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183780270
quote:
Is zijn woongenot belangrijker?
Nee.
Maar dat van jou evenmin.
pi_183780274
Wel zeikerds zeg die bovenburen.. 21 uur per dag is het gewoon stil.
pi_183780303
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 09:07 schreef Cue_ het volgende:
En blijkbaar, als de bovenbuurman beetje hard 'homo' schreeuwt, hoort TS het ook. Dus het is wel echt gehorig daar.
Maar TS kan onmogelijk 'homo' gehoord hebben, hooguit 'ha nul em nul' 8-)
pi_183780304
Buurman met oordoppen afschepen is inderdaad niet een handige zet.

Je zou eens kunnen meten hoeveel je produceert en wat daarvan bij buurman binnen komt. Geluidsisolatie zal zonder meer helpen maar de buurman is al kwaad dus dan is het veel lastiger om nog tot een oplossing te komen.

Verder denk ik dat je een vorm van bemiddeling moet zoeken en dan de buurman laten aangeven wanneer het wel kan. Net als jij moet hij ook snappen dat er meer mensen in die flat wonen.
pi_183780305
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 04:42 schreef Werkperd het volgende:
Na jouw boek te hebben uitgelezen kan ik maar een ding concluderen: je buurman heeft gelijk.

Ga toch krassen man met je zing routine. Ga ergens een studio huren waar je je passie kan beoefenen.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
pi_183780328
Je bovenbuurman is misschien niet erg netjes, maar heeft wel gelijk. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om oordopjes te kopen voor de overlast die JIJ veroorzaakt. Dan spoor je echt niet. Wat jij zou moeten doen is je huis zo goed mogelijk isoleren zodat je buurman geen last er van heeft.

Wie gaat er nou in zijn eigen huis met oordopjes op zitten vanwege de uit de hand gelopen hobby van de buurman?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 17 december 2018 @ 10:18:05 #72
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_183780367
Ik zing ook wel eens mee met de radio of zo, maar dat is hooguit een paar woorden of een paar zinnen. 7 dagen per week, 3 uur per dag is gewoon echt veel te veel en zou ik ook niet accepteren.

Als je echt professioneel wilt zijn, huur je inderdaad een studio of ergens een ruimte waar je niemand lastig valt met je herrie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_183780434
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:18 schreef karr-1 het volgende:
Ik zing ook wel eens mee met de radio of zo, maar dat is hooguit een paar woorden of een paar zinnen. 7 dagen per week, 3 uur per dag is gewoon echt veel te veel en zou ik ook niet accepteren.

Als je echt professioneel wilt zijn, huur je inderdaad een studio of ergens een ruimte waar je niemand lastig valt met je herrie.
Niet overdrijven, het zijn maar 5 dagen per week
  maandag 17 december 2018 @ 10:25:10 #74
152789 karr-1
pi_183780452
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:24 schreef HPLC het volgende:

[..]

Niet overdrijven, het zijn maar 5 dagen per week
Dan nog is het gewoon overlast, niets meer of minder
pi_183780777
Dit is nou een perfect case voor meester Frank Visser!

Hij kan gratis bemiddelen. Meld je a.u.b. aan, kan niet wachten op deze aflevering :D

https://www.sbs6.nl/progr(...)sser-doet-uitspraak/

Je hoeft eigenlijk alleen maar je OP te copy-pasten op die aanmeldpagina
Alpha kenny one
  maandag 17 december 2018 @ 10:48:06 #76
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_183780801
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 04:42 schreef Werkperd het volgende:

Dit. Zou er knettergek van worden.
pi_183780821
quote:

[..]

Precies.
pi_183780849
Hoi daarom prefereen ik ook thuisproduceren boven het podium werk, omdat je dan nietgelijk verplicht bent een heel euvre in te studeren, maar ook gewoon een liedje een keer kan schrijven en zingen en dan door kan gaan naar iets anders, heb wel soort van prof muziek cariere maar besteed aan maken en oefenen van muziek meestal maar uurtje of hooguit 2 per dag en dan ga ik lekker iets anders doen,,
pi_183780883
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 03:47 schreef campesino het volgende:
Wat is mijn vraag eigenlijk? Het zal toch wel mogelijk zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30 vrijuit en voluit mag zingen
*gekken huis, daar maken mensen vaak herrie
*boven omaatjes enzo gaan wonen, die zijn vaak doof
*vrijstaand gaan wonen
*op caravan op camping gaan zitten dat zijn vaak tokkies en die klagen minder want die weten niet beter
  Redactie Frontpage maandag 17 december 2018 @ 10:57:39 #80
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183780939
TS is de weg een beetje kwijt. Zelf overlast veroorzaken, maar zijn bovenbuurman is de boosdoener :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183780950
TS is een aso.
pi_183780954
quote:

Dit.

Leuk dat je wilt zingen. moet je vooral doen. Maar je moet niet verwachten dat als jij gaat zingen en dat kennelijk op een dermate hoog volume doet dat je buren dat maar moeten accepteren.

Richt een kamertje ervoor in en breng geluidwerende isolatie aan. Of minder drastisch. En wees blij dat jouw buurman niet klaagt bij de verhuurder om jou eruit te laten zetten.

Als jij zoveel wilt zingen, en op een dermate hoog volume, moet je gewoon een plek regelen waar je dat ongestoord kunt doen en neit je buren daarmee lastigvallen.
  maandag 17 december 2018 @ 11:26:14 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183781390
Denk niet dat we TS nog eens terug gaan zien :+
pi_183781667
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 11:26 schreef Cue_ het volgende:
Denk niet dat we TS nog eens terug gaan zien :+
Zo te zien is het een nachtmens. Die ligt nu te slapen
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 11:45:36 #85
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_183781724
TS onderschat enorm hoe gehorig flatwoningen kunnen zijn, en ook hoe ver hard stemgeluid kan reiken.

Hier een paar deuren verder (gewone woningen overigens) woont ook iemand die én saxofoon speelt én zingt en dat hoor je enorm goed ondanks dat dit geen flatwoningen zijn.

Overigens oefenen ze daar van zowel de sax als het zingen elk maar 1 uurtje in de week, de rest elders.
En ondanks dat ze daar thuis maar kort oefenen, hebben ze een geluidsdichte/geluidsarme kamer ingericht om zo het geluid buitenshuis enorm te beperken.

Zo kan het dus ook....
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183781750
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 04:43 schreef Lunatiek het volgende:
Dit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 december 2018 @ 11:49:57 #88
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183781798
Bij mij zitten een trompetter, een drummer en een violist in de straat. Gelukkig geen directe buren. En soms ook ergens een operazanger.
Hoor ze gelukkig zelden en alleen als ik door de straat loop soms.

Wat ik dan niet snap, is dat ze dan de ramen niet gewoon dicht doen.
pi_183781934
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 11:49 schreef Cue_ het volgende:
Bij mij zitten een trompetter, een drummer en een violist in de straat. Gelukkig geen directe buren. En soms ook ergens een operazanger.
Hoor ze gelukkig zelden en alleen als ik door de straat loop soms.

Wat ik dan niet snap, is dat ze dan de ramen niet gewoon dicht doen.
Beetje jammer dat die trompetter geen fluitist en en dat die violist maar in zijn eentje is O-)
A murky, forgotten land.
pi_183782356
quote:

[..]

Daar zou menig buur ook hoorndol van worden in een gehorige woning.

Je vraagt nogal wat verdraagzaamheid van je buren. En je hebt de pech dat je bovenbuurman niet zo verdraagzaam is. Slechte combo. Met die man ging je er hoe dan ook nooit uitkomen. Nu al helemaal niet meer.

Als je mijn onderbuurman was zou ik er ook niet blij mee zijn. Al zou ik best als goede buur met je af willen spreken dat je op vaste tijden een uurtje oefent. Méér zou ik echt vervelend gaan vinden. Maar dan weet ik iig wanneer ik het kan verwachten en wanneer het weer afgelopen is. Van 3 tot half tien steeds weer mezelf af moeten vragen wanneer je weer begint en wanneer je het éíndelijk eens genoeg vindt voor de dag zou ik echt ontzettend ergerlijk vinden.

Als een beetje goede buur in een appartement probeer ik zelf altijd zo te leven dat mijn buren me niet onnodig horen. Dus muziek niet hard, loop thuis op sokken of slippers, stofzuigen, wasmachine niet laten draaien laat op de avond etc etc. En dat verwacht ik ook van mijn buren min of meer.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_183783124
quote:

[..]

Wat een mentaliteit. Een directe gevaar voor de samenleving...

Sinds wanneer is het maken van kinderen een hobby??
pi_183783198
Maak zelf ook muziek, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dagelijks uren muziek te maken, en als ik dat wél een keer wil doen? Koptelefoon.

Als je zo nodig wil zingen ga dan nog even een keer naar die buurman toe en spreek af dat je tussen 2 en 3 een uur zang oefent, want volgens mij gaat het hem er niet om dát je zingt, maar dat je 3 uur op een dag lalalalalaaaaaaaaaaaaaa bibibibibii mimimimimii mumumumumum BRRRRRRRRRRRRRRRRRR staat te doen :')
pi_183783239
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2018 12:48 schreef MisterLastName het volgende:
Maak zelf ook muziek, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dagelijks uren muziek te maken, en als ik dat wél een keer wil doen? Koptelefoon.

Als je zo nodig wil zingen ga dan nog even een keer naar die buurman toe en spreek af dat je tussen 2 en 3 een uur zang oefent, want volgens mij gaat het hem er niet om dát je zingt, maar dat je 3 uur op een dag lalalalalaaaaaaaaaaaaaa bibibibibii mimimimimii mumumumumum BRRRRRRRRRRRRRRRRRR staat te doen :')
Dat zijn alleen de stemoefeningen, dan moet het echte zingen nog beginnen.

Ik ben opgegroeid met muzikale ouders die zongen, blokfluit speelden en mijn moeder deed er nog piano bij. Als die buiten hun vaste oefenuurtje ineens nog iets extra's gingen doen dacht ik ook nogal eens "Goffer... is het nog niet mooi geweest met dat irritante gejank en gepiep? }:| "
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_183783307
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 12:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid met muzikale ouders die zongen, blokfluit speelden en mijn moeder deed er nog piano bij. Als die buiten hun vaste oefenuurtje ineens nog iets extra's gingen doen dacht ik ook nogal eens "Goffer... is het nog niet mooi geweest met dat irritante gejank en gepiep? }:| "
Dat bedoel ik, gaat echt wel wat verder dan ff een half uurtje zingen per dag bij het koken of zo :')
Let er altijd wel op. Toen ik nog in een studio woonde zong ik nooit, heb 1,5 jaar amper 1 noot gezongen, nu woon ik in een benedenwoning en hier durf ik het wel aan om overdag wat op te nemen, maar hou áltijd rekening met buren. Mocht ik wat op willen nemen is dat nooit voor 12 uur in de middag en nooit na 6 uur in de avond.

Blokfluit kan trouwens wel echt een doordringend k*t instrument zijn :')
pi_183783364
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 12:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mensen die zingen of een instrument spelen denken ook altijd dat het gewoon prachtig is om te horen terwijl het voor de rest gewoon tergend is.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Redactie Frontpage maandag 17 december 2018 @ 13:04:02 #96
38148 crew  Innisdemon
pi_183783518
Is er al iemand die denkt dat dit een uitgebreide troll is? :?

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 12:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]

moah, het máken................ :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_183783621
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:04 schreef Innisdemon het volgende:
Is er al iemand die denkt dat dit een uitgebreide troll is? :?

[..]

Ja ik neig daar wel toe, hoop het ook een beetje voor TS.
Het was nog vroeg toen ik vanochtend te goeder trouw mijn mening ventileerde.
Later keek ik even bij TS zijn profiel en posthistorie en toen begon de twijfel toe te slaan..
pi_183783653
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 12:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mensen die zingen of een instrument spelen denken ook altijd dat het gewoon prachtig is om te horen terwijl het voor de rest gewoon tergend is.
Al is het prachtig, daar blijft weinig meer van over als het eerst door een paar muren heen moet, dan is het gewoon geluidsoverlast. Kan best met mate en als je geen zeikburen hebt maar TS doet het niet met mate én heeft een bovenbuurman die niks kan hebben en een beetje contactgestoord is. Onoplosbare situatie :P
pi_183783704
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 12:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat een mentaliteit. Een directe gevaar voor de samenleving...

Als je met drie luidruchtige kinderen in een gehorig flatje zit ben je ook niet bepaald een sieraad voor de samenleving natuurlijk :')

Geluidsoverlast door kinderen is nog steeds geluidsoverlast en nee, daar krijg je ook geen ontheffing voor, al denken heel veel mensen met kinderen van wel :')
pi_183783731
TS is druk bezig de vraag ergens anders neer te plempen, ergens waar hij hoopt op steun. :')

Zou me niets verbazen in ieder geval.
pi_183784387
Klinkt als een gebrek aan geschikte oefenruimte.

TS, kan je platenmaatschappij je hier niet in tegemoet komen?

Een supertalent levert hen goud geld op, dus ik neem aan dat zij graag bereid zijn te investeren in jouw ontwikkeling.

Aangezien de omgeving geacht wordt rekening te houden met het oefenschema van TS, ga ik er maar van uit dat het hier om een erkend, aanstormend talent gaat. En dat we het niet hebben over een zelf-overschattende hobbyist.

Anders zou het helemaal :') zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brandaris01 op 17-12-2018 13:45:32 ]
pi_183784534
Popcorntopic dit hoor, voor WGR doen.

Ik zou overigens knap beledigd zijn als ik urenlang per dag gezang aan moest horen en diegene stuurt mij dan oordopjes toe om de zaak daarmee af te doen.
pi_183784568
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2018 12:48 schreef MisterLastName het volgende:

Ben jij braddie! :D
pi_183784755
Even om een "tegengeluid" te laten horen:

Als je een professionele muzikant bent of een opleiding aan het conservatorium doet dan is 3 uur oefenen per dag echt bijna het minimum. Er zijn genoeg muzikanten/zangers die twee keer zoveel of nog langer per dag moeten oefenen. Ook zijn er genoeg muzikanten die docent zijn en thuis lesgeven. Dan heb je dus ook nog leerlingen die meezingen/spelen en die slechter zijn om aan te horen. Wat ik maar wil zeggen: het is helemaal niet zo abnormaal om zo vaak muziek te maken. En op sommige plekken (ook in etagewoningen) kan het blijkbaar gewoon, als je goede afspraken maakt (en goede buren hebt).

Aan de andere kant hoef je dat oefenen natuurlijk niet thuis te doen. Zelf ben ik ook muzikant en soms speel ik ook meerdere uren per dag. Maar dan gaat het om een acoustische gitaar, of een digitale piano met koptelefoon-aansluiting. Ik heb vroeger trompet gespeeld en dat is een heel ander verhaal. Ik ging daarvoor naar een oefenruimte waar ik lekker kon toeteren. Echter is dat wel vervelend als je elke keer als je wil spelen het huis uit moet, en die ruimte was ook niet altijd beschikbaar. Maar dat staat in geen verhouding tot de overlast die je veroorzaakt met thuis toeteren.

Met zingen vind ik het wel een twijfelgeval. Het voelt enerzijds wel als een beknotting van je vrijheid als je thuis, in je eigen huis, niet eens een liedje mag zingen omdat de bovenbuurman een overgevoelig sneeuwvlokje is die meteen gaat bonken en met "homo" begint te schelden. Ik zou daar zelf slecht tegen kunnen. Maar misschien zijn de muren/vloeren wel erg dun, en is je stem wel heel hard, dus misschien heeft ie juist wel een goed punt.

Je post dit in WGR dus je wil vast weten wat je rechten zijn. Je rechten houden op waar de rechten van een ander beginnen. Dus je zal er of samen, in overleg uit moeten komen, of je zal zelf het probleem op moeten lossen door een kamer te isoleren of een oefenruimte te regelen. Of je flikkert de bovenbuurman van het balkon af maar dat zou ik niet aanraden.

Als ik jou was zou ik in het klusforum een topic openen over geluidsisolatie.
  maandag 17 december 2018 @ 13:58:42 #105
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183784861
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:53 schreef Farenji het volgende:
Als je een professionele muzikant bent of een opleiding aan het conservatorium
In het eerste geval zorg je dan voor een repetitiehok.. en in het tweede geval heeft het conservatorium die..

Dus zo heel moeilijk is het verder niet..
pi_183784986
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 13:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In het eerste geval zorg je dan voor een repetitiehok.. en in het tweede geval heeft het conservatorium die..

Dus zo heel moeilijk is het verder niet..
Zo simpel ligt het natuurlijk ook niet helemaal, maar goed ik weet dat ik met jou niet zo'n discussie aan moet gaan.
pi_183785268
quote:

Als je een professionele muzikant bent of een opleiding aan het conservatorium doet dan is 3 uur oefenen per dag echt bijna het minimum. Er zijn genoeg muzikanten/zangers die twee keer zoveel of nog langer per dag moeten oefenen. Ook zijn er genoeg muzikanten die docent zijn en thuis lesgeven. Dan heb je dus ook nog leerlingen die meezingen/spelen en die slechter zijn om aan te horen. Wat ik maar wil zeggen: het is helemaal niet zo abnormaal om zo vaak muziek te maken. En op sommige plekken (ook in etagewoningen) kan het blijkbaar gewoon, als je goede afspraken maakt (en goede buren hebt).

Aan de andere kant hoef je dat oefenen natuurlijk niet thuis te doen. Zelf ben ik ook muzikant en soms speel ik ook meerdere uren per dag. Maar dan gaat het om een acoustische gitaar, of een digitale piano met koptelefoon-aansluiting. Ik heb vroeger trompet gespeeld en dat is een heel ander verhaal. Ik ging daarvoor naar een oefenruimte waar ik lekker kon toeteren. Echter is dat wel vervelend als je elke keer als je wil spelen het huis uit moet, en die ruimte was ook niet altijd beschikbaar. Maar dat staat in geen verhouding tot de overlast die je veroorzaakt met thuis toeteren.

Met zingen vind ik het wel een twijfelgeval. Het voelt enerzijds wel als een beknotting van je vrijheid als je thuis, in je eigen huis, niet eens een liedje mag zingen omdat de bovenbuurman een overgevoelig sneeuwvlokje is die meteen gaat bonken en met "homo" begint te schelden. Ik zou daar zelf slecht tegen kunnen. Maar misschien zijn de muren/vloeren wel erg dun, en is je stem wel heel hard, dus misschien heeft ie juist wel een goed punt.

Je post dit in WGR dus je wil vast weten wat je rechten zijn. Je rechten houden op waar de rechten van een ander beginnen. Dus je zal er of samen, in overleg uit moeten komen, of je zal zelf het probleem op moeten lossen door een kamer te isoleren of een oefenruimte te regelen. Of je flikkert de bovenbuurman van het balkon af maar dat zou ik niet aanraden.

Als je semi-pro bezig bent, dan kun je ook je repeteren semi-pro aanpakken. Dan isoleer je een kamer en doe je het daar. Als mijn onderbuur muziekles zou geven in zijn woning, zonder gepaste isolatie zou ik ook woedend zijn. Dat zijn immers geen woongeluiden meer.

Ik denk dat een van de "problemen" is dat TS zingt. Ik geloof dat ie dat doet wanneer hij daar zin in krijgt. Bezig met koken? Toonladdertje. Afwas? Stemoefening. Wc-bezoek? Johnny Cash. Bij een instrument ben je altijd even bezig met opstellen (of je bent al in een bepaalde ruimte opgesteld) waardoor je veel makkelijker een onderscheid kunt maken tussen repeteren en wat anders doen. In zo'n geval zou het voor TS ook voor de hand liggen dat ie zijn repeteertijd door kan brengen in een geisoleerd kotje. Maar zolang als hij een liedje zingt tijdens het koken is die onderscheid er niet zo.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_183785281
...quote ipv edit
pi_183785498
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:20 schreef miro86 het volgende:

[..]

Als je semi-pro bezig bent, dan kun je ook je repeteren semi-pro aanpakken. Dan isoleer je een kamer en doe je het daar. Als mijn onderbuur muziekles zou geven in zijn woning, zonder gepaste isolatie zou ik ook woedend zijn. Dat zijn immers geen woongeluiden meer.

Ik denk dat een van de "problemen" is dat TS zingt. Ik geloof dat ie dat doet wanneer hij daar zin in krijgt. Bezig met koken? Toonladdertje. Afwas? Stemoefening. Wc-bezoek? Johnny Cash. Bij een instrument ben je altijd even bezig met opstellen (of je bent al in een bepaalde ruimte opgesteld) waardoor je veel makkelijker een onderscheid kunt maken tussen repeteren en wat anders doen. In zo'n geval zou het voor TS ook voor de hand liggen dat ie zijn repeteertijd door kan brengen in een geisoleerd kotje. Maar zolang als hij een liedje zingt tijdens het koken is die onderscheid er niet zo.
Ik heb mijn gitaar altijd binnen handbereik staan en de momenten dat ik wil spelen komen de hele dag door, in principe. Met zingen heb je altijd je instrument bij je, en zingen (sowieso muziekmaken) *is* gewoon leuk, dus ik kan me goed voorstellen dat je vaak zingt, en dat het lastig is om dat te concentreren in een vast tijdschema. We hebben het niet over een gat boren of een spijker in de muur slaan ofzo he, dat is iets wat je veel beter kan plannen.
pi_183785565
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
TS is druk bezig de vraag ergens anders neer te plempen, ergens waar hij hoopt op steun. :')

Zou me niets verbazen in ieder geval.
TS is rond 14.30u nog online geweest zag ik.
A murky, forgotten land.
pi_183785714
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb mijn gitaar altijd binnen handbereik staan en de momenten dat ik wil spelen komen de hele dag door, in principe. Met zingen heb je altijd je instrument bij je, en zingen (sowieso muziekmaken) *is* gewoon leuk, dus ik kan me goed voorstellen dat je vaak zingt, en dat het lastig is om dat te concentreren in een vast tijdschema. We hebben het niet over een gat boren of een spijker in de muur slaan ofzo he, dat is iets wat je veel beter kan plannen.
En je kunt net zo goed tussendoor even achter je piano gaan zitten en een liedje spelen. Maar je doet het niet terwijl je andere dingen doen en je moet je instrument erbij pakken (ik ga ervanuit dat je niet in elke kamer een gitaar hebt liggen, bijvoorbeeld). Het is puur pianospelen of gitaarspelen of...
pi_183785792
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS is rond 14.30u nog online geweest zag ik.
:')

Typisch FOK!
  maandag 17 december 2018 @ 14:50:45 #113
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183785914
quote:

Jij bent net zo de weg kwijt als TS. De bovenbuurman een sneeuwvlokje noemen die nergens tegen kan, dan snap je echt niet wat geluidsoverlast met een mens kan doen. TS zegt hier 3 uur per dag maar iets zegt mij dat minimaal is. Ik ben zelf ook muzikant en dj maar muziek altijd met een hoofdtelefoon op en djen op hard volume alleen als de buren naar hun werk zijn. Verder hebben alle buren mijn 06 voor het geval er overlast is. Veel mensen vergeten dat zij zelf de overlastgevende zijn.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_183786032
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 05:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Kijk TS daar hebben ze iets op gevonden:

[ afbeelding ]

Een drumcabine..

Kun je zo hard in drummen.. versterkt gitaar spelen.. etc.. als je wilt..
Niemand die het hoort als ie ernaast staat..
Je kan hem in de tuin of in huis kwijt.. lekker handig..

Je kan ook naar een repetitieruimte gaan maar dat is niet echt een optie als je even spontaan wilt zingen..

Je kan wel blijven verhuizen, op een dag komt er weer iemand wonen waar je een probleem mee krijgt..
Dit ding kost je 1 keer verhuiskosten..
Ik vraag me af wat de akoestiek is in zo'n hok, klinkt dat niet alsof je in een douche staat? Ik zie alleen iets absorberends op het plafond zitten, ik denk dat je dan beter in een echte studio kan gaan zitten.
pi_183786048
quote:
We hebben het niet over een gat boren of een spijker in de muur slaan ofzo he, dat is iets wat je veel beter kan plannen.
Volgens mij kun je wanneer je je scheur open trekt veel beter plannen dan wanneer je noodgedwongen een reparatie uit moet voeren. fijn dat je het leuk vind om te zingen of muziek te maken maar als je bovenbuurman 3 uur per dag aan het oefenen is waarvan een uur toonladders is de lol er erg snel af.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 17 december 2018 @ 15:02:08 #116
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183786093
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 14:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het natuurlijk ook niet helemaal, maar goed ik weet dat ik met jou niet zo'n discussie aan moet gaan.
Zo simpel ligt het wel.. Als je niet zelf een ruimte hebt waar je je ding kan doen, dan moet je het anders oplossen..

Als professioneel muzikant heb je dat dus voor elkaar.. en op het conservatorium is het ook goed geregeld.. Daar kun je zo lang blijven als je wilt.. je kan er nog net niet slapen..
  maandag 17 december 2018 @ 15:05:04 #117
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183786139
quote:

[..]

Als je gebruik wilt maken van die momenten, dan zorg je dat de mogelijkheid daarvoor is.. Of dat nou een hutje op de hei of een drumcabine is..

Je gaat ook geen auto op straat restaureren..
  maandag 17 december 2018 @ 15:06:41 #118
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183786178
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:57 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de akoestiek is in zo'n hok, klinkt dat niet alsof je in een douche staat? Ik zie alleen iets absorberends op het plafond zitten, ik denk dat je dan beter in een echte studio kan gaan zitten.
Maakt geen verschil.. een echte studio is ook droog qua klank.. (dat is juist de bedoeling)
Je kan naar believen gordijnen of panelen aanbrengen natuurlijk.. (maar voor de foto van zo'n ding niet echt handig.. )
pi_183786483
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:50 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Jij bent net zo de weg kwijt als TS. De bovenbuurman een sneeuwvlokje noemen die nergens tegen kan, dan snap je echt niet wat geluidsoverlast met een mens kan doen. TS zegt hier 3 uur per dag maar iets zegt mij dat minimaal is. Ik ben zelf ook muzikant en dj maar muziek altijd met een hoofdtelefoon op en djen op hard volume alleen als de buren naar hun werk zijn. Verder hebben alle buren mijn 06 voor het geval er overlast is. Veel mensen vergeten dat zij zelf de overlastgevende zijn.
Tuurlijk, je kan natuurlijk dat ene woordje eruitpikken, en alle nuances eromheen negeren, dat is jouw keuze, maar dan ga ik verder ook niet op je reactie in.
  maandag 17 december 2018 @ 15:28:50 #120
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183786626
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Tuurlijk, je kan natuurlijk dat ene woordje eruitpikken, en alle nuances eromheen negeren, dat is jouw keuze, maar dan ga ik verder ook niet op je reactie in.
Mij best, je hele post leest toch als een indekverhaaltje. :7
pi_183786673
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.

Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.

Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.

Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?

In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.

Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
pi_183786711
quote:
Zoals al eerder gezegd: een liedje zingen in huis is wel even wat anders dan dagelijks drie uur repeteren, waaronder toonladders :X
  maandag 17 december 2018 @ 15:33:32 #123
152789 karr-1
pi_183786718
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
Dat heeft echt helemaal niemand gezegd, we zeggen alleen dat je je zal moeten aanpassen aan de normale regels. Drie uur per dag voluit zingen is echt niet normaal, voor niemand niet.
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 15:33:35 #124
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 17 december 2018 @ 15:35:56 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183786765
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 03:47 schreef campesino het volgende:
Ik woon al 4 jaar in een etagewoning. Sinds ik hier ben ingetrokken, heb ik regelmatig conflict met de bovenbuur. Het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik ben een zanger in de jazz en latin genre. Muziek en zingen zijn mijn passies, en hierdoor ben ik bewust parttime gaan werken, en geen carrieretijger geworden. Zo heb ik meer tijd over om mij hierin te ontwikkelen en ervaring op te doen.

Ik heb in een studentenflat gewoond, met 8 kamergenoten. Daar oefende ik ook, en heb nooit klachten gehad over mijn instrument en manier van leven. Hoe ziet mijn routine ongeveer eruit?

Normaalgesproken doe ik eerst een uurje toonladders in mijn kamer, deur dicht. Daarna is het gewoon tussendoor liedjes oefenen en recreatief zingen, tijdens het koken bijvoorbeeld. Of bij een inspiratie, of wanneer ik zin heb, of een repertoire moet oefenen. Uiteraard zonder microfoon, en tussen 15:00 en 21:30. Naast het zingen, is het zo goed als stil; ik ben vrijgezel en heb geen kinderen. Ik zal toegeven dat ik een grote stem heb en geen zachte stem, maar oké.

Voordat ik officieël in deze woning ben ingetrokken, ben ik even langsgeweest bij de directe buren, om hun te informeren over mijn oefenroutine en of ze dat tussen bepaalde tijden goed zouden vinden. Ik kreeg positieve reacties.. totdat ik bij de bovenbuur aanklopte. Aan de reactie was duidelijk te zien, dat deze niet echt blij was met het feit dat er een zanger kwam wonen.

De volgende dag vond ik een stuk papier op mijn deur geplakt, met de volgende welkomstboodschap, in hoofdletters geschreven: "GEEN MUZIEKOVERLAST, NOOIT".
Om het verhaal kort te maken, heb ik de afgelopen 4 jaar meerdere keren conflict gehad met deze bovenbuur. Een keer heb ik aangebeld om te praten, maar ik kreeg het volgende meegenomen: "Rot toch op man", en dan de deur dichtgegooid. Eerlijk gezegd, had ik hem bijna een klap gegeven, maar dan ben ik 'verkeerd bezig' dus ik liet het daarbij. Sindsdien doe ik mijn ding gewoon, maar eerlijk gezegd blijf ik toch bewust van het feit dat een bovenbuur zich telkens met mij bezighoudt, zonder te weten wat voor monster hij 4 jaar lang aan het creëren is. Soms denk ik eraan om over te gaan tot een heftige confrontatie.

Om maar een voorbeeld te noemen: Het is 16:00 en ik ben aan het koken, muziekje aan op mijn telefoon en begin te zingen. Binnen 2 minuten word er van boven ''h0m0" gescholden en geschreeuwd. Ook begint deze bovenbuur binnen de kortste keer met een of andere object op de vloer(dus mijn plafond) te kloppen, alsof dat ervoor zal zorgen dat ik daarmee stop?

Buurtbemiddeling kon niks betekenen, woningcorporatie kan ook niks doen, en ook de wijkagent kan niks doen. De woningcorporatie heeft aangegeven dat ik sowieso het recht heb om geluid te maken tot 22:00, maar tegen de handelingen van de bovenbuur kunnen ze niks doen. Ik heb ooit oordopjes voor deze bovenbuur aangeschaft, maar deze kreeg ik teruggestuurd, want volgens hem, "heeft het geen nut". Ik heb de andere directe buren gevraagd of zij last ervaren, en dit was niet zo. Een van hen heeft zelfs verteld: "Heel soms hoor ik jou wel, wanneer ik buiten sta, maar het klinkt goed hoor!". Compleet andere manier van reageren dus.

Ik ben niet geweldadig, en best wel geduldig, maar het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik heb dus besloten, om te verhuizen, desnoods naar een andere regio, wanneer mijn financiële toestand iets verbetert.

Wat is mijn vraag eigenlijk? Het zal toch wel mogelijk zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30 vrijuit en voluit mag zingen, zonder dat ik mij hoef in te houden? Een vrijstaand huis kopen is geen optie. Dus voor mij blijft het bij huren. Een beter geïsoleerde, minder gehorige huurwoning, waarschijnlijk een hoekwoning? Geen tussenwoning, dat weet ik zeker.

Sinds kort denk ik eraan om woningruil te proberen, en bij de beschrijving van de gewenste woning, aan te geven dat ik een goed geïsoleerde woning zoek, aangezien ik een paar uur per dag zal zingen? Wellicht heb ik dan geluk?

Al moet ik naar een andere regio hiervoor verhuizen, als ik maar m'n ding rustig kan doen, binnen sociale tijden.
Je buurman heeft gelijk, ophouden met dat gegalm

als je mijn buur homo was dan had ik je door de brievenbus getrokken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_183786787
quote:
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.

Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.

Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.

Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?

In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.

Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.
pi_183786790
quote:

Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.
Maar goed, muzikanten zijn vaak gestoord, en lang niet altijd prettig.
pi_183786808
quote:

Dat van die tokkies is een verhaal apart he, dat staat los van de geluidsoverlast die jij zelf veroorzaakt.
Anders word het een hullie doen 't dus ik ook verhaal.

Kindergeluiden valt over het algemeen onder leef geluiden, maar ook daar zal vast een norm voor bestaan.
pi_183786812
quote:
Oja, dat wou ik ook nog zeggen. Die buurman heeft het zelf ook niet heel fijn aangepakt door al bij voorbaat zo zijn hakken in het zand te zetten. Klinkt als een man met psychische issues of een tokkie die niets of niemand duldt.

Neemt niet weg dat 3 uur nog steeds behoorlijk veel is, aardige buurman of niet.

(ter vergelijking: ik had een buurman die af en toe hele middagen klassieke muziek op had staan die ik redelijk goed kon horen. Ik kan klassieke muziek wel waarderen, maar ik had het echt niet elke dag gewild, hoor. Ik bepaal liever zelf of ik rust of geen rust heb.)
  maandag 17 december 2018 @ 15:39:15 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183786820
quote:
Nee, dan meld je dat mooi bij de woningbouw en die gaan dan bemiddelen.
Ook zij hebben (ondanks kinderen) er rekening mee te houden.

Net als jij.

Enige wat je weet, en dus zelf ergens dient te accepteren, is dat je in een gehorige flat woont, dus af en toe geluidsoverlast hebt. Let op: Af en toe, en niet 3 uur per dag standaard altijd.
pi_183786821
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:33 schreef jitzzzze het volgende:
Maar nu even serieus, één van je kamers isoleren of zo'n geluidsdichte doos kopen is geen optie?
Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.
pi_183786822
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kindergeluiden valt over het algemeen onder leef geluiden, maar ook daar zal vast een norm voor bestaan.
De Buddenbrucks :X
pi_183786928
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:39 schreef campesino het volgende:

[..]

Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.
Factuurtje gewoon bij je buurman in de bus dumpen joh
pi_183787046
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef ppi het volgende:

Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.

Dit kwam ook in mij op toen ik dit las.

Er is nogal een verschil tussen af en toe in je huis even zingen en 3 uur per dag met volle zangstem oefenen. Ik zou helemaal gek worden :X Die bovenbuurman reageert wat tokkie-agressief, maar op zich maakt het niet uit, want ook als hij redelijk was geweest dan had TS hem niet begrepen en oordopjes toegestopt of geadviseerd een knaldure noise cancelling koptelefoon aan te schaffen voor in zijn eigen huis :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183787076
Ik denk dat -wanneer je die wens hebt- beter een andere woonruimte kunt zoeken waarbij je anderen niet tot last bent. Of je huidige zo aanpassen (zijn genoeg goede suggesties gegeven in dit topic) zodat je geen overlast (meer) veroorzaakt.

Als je overal buren hebt zul je altijd wel wat horen van elkaar. Dat is opzich niet erg zolang het binnen een acceptabel niveau blijft. Als ik hier lees over jouw oefenrituelen dan ben ik heel blij dat ik niet jouw buurman ben. En snap ik jouw buurman zeker. Het is echt extra storend als je continue hetzelfde oefent, zoals je zelf aanhaalt (zelf helaas bij iemand gewoond die ook nogal es wat oefende).

Ik ben zelf vrijstaand gaan wonen omdat wij een hond hebben. Moet er niet aan denken dat wanneer hij blaft elke x de buren aan de deur zouden staan. De kans op geluidsoverlast in een rijtjeswoning of flat is enorm. Ik had geen hond genomen in zo'n scenario. Zeker niet als je dat soort activiteiten in zo'n ruimte hebt. Of dat nu een enthousiaste hond of jazz zanger is...tja.

Of koop singstar en een bak bier en nodig hem uit om mee te komen zingen.
  maandag 17 december 2018 @ 15:58:26 #136
451005 Grems
Clown World
pi_183787165
quote:

Geen behoefte hebben aan willekeurig voorkomende geluidsoverlast van een brullende onderbuurman 3 uur per dag, 5 dagen in de week maakt iemand geen hoogsensitieve, krankzinnige bovenbuur.
pi_183787214
quote:

Hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur :D :') _O- :')
pi_183787256
Tjesus, wat ben ik blij dat je buurman niet ben.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183787261
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:04 schreef Sigaartje het volgende:
Tjesus, wat ben ik blij dat je buurman niet ben.
Ik geloof dat we daar met z'n allen wel uit zijn _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183787386
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 13:46 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ben jij braddie! :D
Komt er ook 1 achter.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183787430
quote:
Het punt missen, het is een talent op zich.

Als je bij mij met oordoppen aan de deur komt vanwege je eigen overlast druk ik die doppen zo ver in je reet dat ze uit je neus komen.
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 16:17:25 #142
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183787459
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.
Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.

Mijn buren horen het, dat weet ik, maar omdat ik het dus beperk tot een uurtje en zéker niet vaker dan een a twee keer hooguit in de week (soms sla ik ook gewoon een hele week over) is het goed te tolereren voor mijn buren.

Haast elke dag drie uur lang bléren in je huis is gewoon zeer asociaal. Ga naar een fucking oefenruimte inderdaad. OF bouw zo'n geluidsdichte cabine. Je woning is geen muziekstudio, droeftoeter dat je bent :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dick_laurent op 17-12-2018 16:23:18 ]
pi_183787533
Gewoon in de Mac Donalds doen
pi_183787614
Ooit eens een keer meegemaakt dat iemand zat te fluiten op het werk. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik spontaan uitriep: Hou je bek eens een keer man.

Het gekke was dat hij daar niets van begreep.
Maar dat klinkt toch hartstikke mooi??
Zei hij zelfs.

Dan moet je gaan uitleggen dat je het vreselijk vindt.

Ik begrijp het missen van inlevingsvermogen van die mensen niet. Ga in je graf liggen fluiten denk ik dan, met je rotbek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sigaartje op 17-12-2018 16:31:31 ]
pi_183788188
quote:
:')
pi_183788451
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.

Mijn buren horen het, dat weet ik, maar omdat ik het dus beperk tot een uurtje en zéker niet vaker dan een a twee keer hooguit in de week (soms sla ik ook gewoon een hele week over) is het goed te tolereren voor mijn buren.

Haast elke dag drie uur lang bléren in je huis is gewoon zeer asociaal. Ga naar een fucking oefenruimte inderdaad. OF bouw zo'n geluidsdichte cabine. Je woning is geen muziekstudio, droeftoeter dat je bent :')
Dit inderdaad. Tuurlijk is het allemaal niet prettig, maar als het maar een (half) uurtje per dag is, is het te verdragen. Wij hadden vroeger hier in de buurt ook : drie trompetten, een viool, dwarsfluit, drumtoestel, piano, trombone en dan vergeet ik vast nog wat. Gelukkig wel goed geïsoleerde huizen, maar ik werd soms al gek van mijn broers die twee van de drie trompetters waren :X
pi_183788452
quote:
Het geeft wel aardig aan hoe erg TS buiten de werkelijkheid leeft :Y
pi_183788540
quote:
Op maandag 17 december 2018 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
TS onderschat enorm hoe gehorig flatwoningen kunnen zijn, en ook hoe ver hard stemgeluid kan reiken.

Hier een paar deuren verder (gewone woningen overigens) woont ook iemand die én saxofoon speelt én zingt en dat hoor je enorm goed ondanks dat dit geen flatwoningen zijn.

Overigens oefenen ze daar van zowel de sax als het zingen elk maar 1 uurtje in de week, de rest elders.
En ondanks dat ze daar thuis maar kort oefenen, hebben ze een geluidsdichte/geluidsarme kamer ingericht om zo het geluid buitenshuis enorm te beperken.

Zo kan het dus ook....

Tegelijk ? 11.gif
pi_183788840
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 16:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het punt missen, het is een talent op zich.

Als je bij mij met oordoppen aan de deur komt vanwege je eigen overlast druk ik die doppen zo ver in je reet dat ze uit je neus komen.
Wat een agressie :) . Wel jammer dat we niet naast elkaar wonen, want dat zou ik wel willen zien, internet-thug. Maargoed, bedankt voor je input in deze topic.
pi_183788907
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:34 schreef campesino het volgende:

[..]

Wat een agressie :) . Wel jammer dat we niet naast elkaar wonen, want dat zou ik wel willen zien, internet-thug. Maargoed, bedankt voor je input in deze topic.
Agressie?

Het hele concept 'buren' is mij niet bekend. Maar als jij drie uur per dag loopt te 'zingen' en je gaat ermee door nadat ik heb aangegeven dat het mij stoort. Dan heb je een hele slechte aan mij.
pi_183788989
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:34 schreef campesino het volgende:

[..]

Leer eens rekening te houden met een ander.
pi_183789061
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Leer eens rekening te houden met een ander.
Dat is TS vreemd. Die gaat liever naar de buren om ze oordoppen aan te bieden vanwege zijn eigen overlast.

Echt, ik stop ze in je reet als je zo bij mij voor de deur staat.
pi_183789231
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is TS vreemd. Die gaat liever naar de buren om ze oordoppen aan te bieden vanwege zijn eigen overlast.

Ts heeft hier wel gelijk. Grote kans dat dit een hele kerel is online, maar offline niet zo veel noten op zijn zang heeft :+
pi_183789265
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:56 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ts heeft hier wel gelijk. Grote kans dat dit een hele kerel is online, maar offline niet zo veel noten op zijn zang heeft :+
Whut?
pi_183789267
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je mijn buur homo was dan had ik je door de brievenbus getrokken
Geil, zo'n glory-brievenbus.
  maandag 17 december 2018 @ 18:01:33 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183789344
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_ _O_
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_183789453
Waarschijnlijk zouden de meeste posters hier in paniek raken, zelfs met 1,5 uur per dag zingen. "Terroriseren", zouden jullie het noemen.

Misschien lukt het om een goed geïsoleerde woning te vinden, dat hoop ik. Het is ook niet fijn dat ik op m'n tenen lopen voor de buurman, o jee, ik mag niet zingen. Wat overlast is voor jou, is wellicht geen overlast voor een ander. Het is en blijft dus een moeilijke discussie.

In ieder geval ben ik bereid om ergens anders te gaan wonen. Dankje wel voor de tips.
pi_183789488
quote:
Op maandag 17 december 2018 18:08 schreef campesino het volgende:
Waarschijnlijk zouden de meeste posters hier in paniek raken, zelfs met 1,5 uur per dag zingen. "Terroriseren", zouden jullie het noemen.

Misschien lukt het om een goed geïsoleerde woning te vinden, dat hoop ik. Het is ook niet fijn dat ik op m'n tenen lopen voor de buurman, o jee, ik mag niet zingen. Wat overlast is voor jou, is wellicht geen overlast voor een ander. Het is en blijft dus een moeilijke discussie.

In ieder geval ben ik bereid om ergens anders te gaan wonen. Dankje wel voor de tips.
Nee hoor, de consensus is hier toch wel dat jij een aso bent. :) ;) :)
  maandag 17 december 2018 @ 18:10:48 #159
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_183789489
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:08 schreef campesino het volgende:

Het feit dat het voor sommige mensen overlast is, zou op zich genoeg informatie voor je moeten zijn. Ik zou ook gek worden van iemand die een uur lang toonladders doet. En oordopjes of zelfs een koptelefoon? Misschien wil hij wel TV kijken en dat kan daarmee natuurlijk niet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_183789585
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Het feit dat het voor sommige mensen overlast is, zou op zich genoeg informatie voor je moeten zijn. Ik zou ook gek worden van iemand die een uur lang toonladders doet. En oordopjes of zelfs een koptelefoon? Misschien wil hij wel TV kijken en dat kan daarmee natuurlijk niet.
Gek worden van 1 uur toonladders? Misschien hou je je dan teveel bezig met wat een ander doet in zijn woning? Serieus, helemaal gek worden van 1 uur, kom op zeg.
  maandag 17 december 2018 @ 18:19:06 #161
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_183789623
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:17 schreef campesino het volgende:

[..]

Gek worden van 1 uur toonladders? Misschien hou je je dan teveel bezig met wat een ander doet in zijn woning? Serieus, helemaal gek worden van 1 uur, kom op zeg.
Vijf dagen per week ja. Als het 1 keer 1 uur is natuurlijk niet.

Als nou zo veel mensen aangeven dat ze denken dat je bovenbuurman misschien wel een punt heeft, is er dan geen enkel klein deeltje van jou dat denkt dat je misschien zelf de afwijkende mening hebt?
  maandag 17 december 2018 @ 18:19:37 #162
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183789633
quote:

[..]

1uur per dag? Ja!

Jij wordt al gek als de buurman 1x homo schreeuwt en op z'n vloer stampt.
Moet jegaan als hij dat elke dag een 3uur zou doen.
pi_183789636
quote:

[..]

Wat loop je nou stom te lullen dan.

1 uur vs 3 uur. En je bent helaas een mislukte 'muzikant' waar nooit iets van terecht gaat komen. Geen reden om andere mensen lastig te vallen.
pi_183789705
quote:

[..]

Ja, dat is irritant. Steeds hetzelfde riedeltje, elke dag opnieuw. Ik vond ze al irritant als de pianostemmer ze een half uur lang deed op de piano. En ik vond ze ook irritant als ik ze zelf moest spelen, laat staan wanneer een ander ze speelt.

Dat je je daar niet op kunt inleven, dat begrijp ik dan weer niet.
pi_183789915
Muziek maken in een flat, rijtjeswoning, tweekapper, etc kan sowieso niet. Leuk als je een vrij staande woning hebt met genoeg afstand tot de eerste buren, maar anders ga je gewoon lekker naar een muziekschool of huur je een studio.
pi_183789942
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je met drie luidruchtige kinderen in een gehorig flatje zit ben je ook niet bepaald een sieraad voor de samenleving natuurlijk :')

Geluidsoverlast door kinderen is nog steeds geluidsoverlast en nee, daar krijg je ook geen ontheffing voor, al denken heel veel mensen met kinderen van wel :')
Slechte vergelijking. Aan ene kant heb je een volwassen persoon waarvan je vermoedt dat die een gezond verstand heeft en aan andere kant heb je kinderen die..tjah..kinderen zijn.
  maandag 17 december 2018 @ 18:44:03 #167
152789 karr-1
pi_183790020
quote:

[..]

1 uur per dag, 5 dagen lang, elke week weer. Ik zou er absoluut gek van worden.

Mijn ouders hadden vroeger buren waarvan zij pianoles aan huis gaf. Je wilt niet weten hoe snel je moe wordt van talloos herhaalde toonladders. Of snap je nu gewoon echt niet dat je overlast veroorzaakt?
pi_183790024
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Aan ene kant heb je een volwassen persoon waarvan je vermoedt dat die een gezond verstand heeft en aan andere kant heb je kinderen die..tjah..kinderen zijn.
Overlast is overlast. En je hoort niet met 3 kinderen in een gehorig flatje te wonen. Dan doe je iets fout.
pi_183790214
Hiernaast woont ook een dame die dacht te kunnen zingen.

En om eerlijk te zijn was het niet eens het geluid wat mateloos vervelend was, maar steeds weer hetzelfde deuntje / stukje. Daar werd je wel lijp van kan ik je zeggen.

Dat was gelukkig na 1 keer waarschuwen afgelopen.

Nu wensen wij elkaar geen gelukkig nieuwjaar meer, maar fuck it :)
  maandag 17 december 2018 @ 19:19:33 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_183790684
quote:

[..]

Zingen kan wel heel erg irritant zijn hoor, ik hou er zelf helemaal niet van ook de radio zet ik op een andere zender als er echt een ‘’zing’’ nummer op komt.

Maar ergens snap ik jou ook wel hoor en 3 uur overdag zou misschien nog wel moeten kunnen. Alleen in een appartement misschien weer niet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_183790783
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Overlast is overlast. En je hoort niet met 3 kinderen in een gehorig flatje te wonen. Dan doe je iets fout.
Inderdaad, het wordt tijd om armoede eens te gaan beboeten!
pi_183790840
ik geloof dat je niet helemaal lekker bent topicstarter ... je veroorzaakt wel degelijk overlast met je gebler. Je gaat niet iedere dag uren lopen zingen, dag in dag uit , op een bepaald volume. Dan spoor je niet als je niet snapt dat mensen hier last van hebben. En nee.. ook mensen met jonge rennende kinderen horen niet thuis in een flat.. maar dat ligt wel wat genuanceerder ..
pi_183791036
quote:

Ik heb een tijdje naast een conservatoriumstudente gewoond en die begreep gelukkig wel wat urenlange toonladders en andere oefeningen doen niet heel sociaal is naar je buren toe. Die had her en der plekken in de stad om te oefenen (vooral op het conservatorium zelf). De keren dat ze thuis oefende was vaak voorafgaand aan een voorstelling, dat was dus én slechts af en toe én het klonk nog eens goed ook dus geen klagen.

Muziekles geven in een slecht geisoleerd appartement vind ik ook vrij aso. Niet ieder beroep is geschikt om aan huis te beoefenen.
pi_183791050
quote:
4s.gif Op maandag 17 december 2018 18:55 schreef fotostarter het volgende:

En om eerlijk te zijn was het niet eens het geluid wat mateloos vervelend was, maar steeds weer hetzelfde deuntje / stukje. Daar werd je wel lijp van kan ik je zeggen.
Dit inderdaad. Ook last van (gehad) met mijn overbuurvrouw, al kwam het bij haar met name door alcohol en (het breken met) mannen. Why tell me why was haar favoriet. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_183791101
quote:
4s.gif Op maandag 17 december 2018 18:55 schreef fotostarter het volgende:
Het punt is natuurlijk wel dat als je het al kan, je ook niet meer hoeft te oefenen.
pi_183791166
quote:

Zoals ik al zei: je bovenbuurman is ook een hork van jewelste. Ik denk oprecht niet dat je er ooit met die man uitgekomen zou zijn. Vooral die brief en dat 'homo!' roepen :') .

quote:
Nee, dat is ook gewoon verschrikkelijk en zit geen buur op te wachten.
quote:

Muisstil hoeft niemand te leven. Maar je beseft blijkbaar nog steeds niet goed dat je nogal wat tolerantie verwacht van je buren. Als je gehorig woont is het gewoon wel zo sociaal om je in te spannen om weinig geluid te maken. En uit volle borst zingen met een harde stem is dat niet.

Als je mijn onderbuurman was zou ik best met je in gesprek gaan en als jij dan op een vaste tijd oefent een uurtje per dag komen we er wel uit. Dat ik uren lang het aan moet horen en het met tussenpozen gaat, tja, daar zou ik gewoon echt niet blij van worden. Dan gaan we geen vrienden worden en zou ik ook heel wat minder rekening gaan houden met jou als onderbuurman wat geluid betreft.

Kan je je er überhaupt iets bij voorstellen dat mensen er last van hebben als ze je zo lang horen? Hoe zou je het zelf vinden als één van je buren dagelijks een uurtje of 3 goed hard muziek draait waar jij een teringhekel aan hebt, en dan ook eventjes afzetten en dan jij maar afwachten of dit het was voor vandaag of dat je dadelijk nog meer krijgt? Zit je toch ook niet op te wachten lijkt me.
pi_183791288
quote:

[..]

Jouw 'woongenot' geeft hem overlast.

quote:

[..]

Arrogant omdat je blijkbaar denkt dat hij aanpassingen moet maken om geen last meer van jou te hebben. Terwijl jij gewoon degene bent die er voor moet zorgen dat je hobby geen overlast veroorzaakt.

quote:

[..]

Wanneer je dat af en toe eens doet is dat prima acceptabel. Niet wanneer het dag in dag uit, 3 uur per dag gebeurt.

quote:
Is verkeerd en bovendien zeer onhandig van hem, maar dat kunnen we hem hier niet echt vertellen.

Ik kan jou wel vertellen dat ik ook mijn bedenkingen heb bij:

quote:
Eerlijk gezegd, had ik hem bijna een klap gegeven, maar dan ben ik 'verkeerd bezig' dus ik liet het daarbij. Sindsdien doe ik mijn ding gewoon, maar eerlijk gezegd blijf ik toch bewust van het feit dat een bovenbuur zich telkens met mij bezighoudt, zonder te weten wat voor monster hij 4 jaar lang aan het creëren is. Soms denk ik eraan om over te gaan tot een heftige confrontatie.

[ Bericht 32% gewijzigd door probeer op 17-12-2018 19:51:49 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183791330
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Tuurlijk is het allemaal niet prettig, maar als het maar een (half) uurtje per dag is, is het te verdragen. Wij hadden vroeger hier in de buurt ook : drie trompetten, een viool, dwarsfluit, drumtoestel, piano, trombone en dan vergeet ik vast nog wat. Gelukkig wel goed geïsoleerde huizen, maar ik werd soms al gek van mijn broers die twee van de drie trompetters waren :X
Wij hadden vroeger in de buurt ook een gitarist, die ging in de zomer lekker met de ramen open op zolder zitten oefenen. Draagt het geluid lekker zo ver mogelijk door de buurt :') .

Dan denk ik ook: ben je niet helemaal goed bij je appeltje?
pi_183791397
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:31 schreef Farenji het volgende:Met zingen heb je altijd je instrument bij je, en zingen (sowieso muziekmaken) *is* gewoon leuk, dus ik kan me goed voorstellen dat je vaak zingt
Kijk, en hier verkondig jij jouw mening als een feit :{w

JIJ vindt dat leuk, maar daar denken de meesten echt anders over als het geluid eenmaal door een muur heen is, en het geen muziek maar herrie geworden is.
pi_183791481
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kijk, en hier verkondig jij jouw mening als een feit :{w

JIJ vindt dat leuk, maar daar denken de meesten echt anders over als het geluid eenmaal door een muur heen is, en het geen muziek maar herrie geworden is.
En al stond er geen muur tussen en was het allemaal heel prachtig en mooi en ook nog eens mijn favoriete muziek. Dan hoef ik dat nog geen 3 uur per dag, 5 keer in de week te horen. Wat TS vraagt is gewoon teveel, punt.
  maandag 17 december 2018 @ 19:54:26 #181
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183791483
quote:

JIJ wil het gewoon niet begrijpen, JIJ hebt totaal geen inlevingsvermogen. Echt dude, haal die plaat voor je kop weg. Niemand maar dan ook niemand zit te wachten op 3 uur stemoefeningen vijf (5!) keer in de week. Weet je wie daar op zit te wachten? De lokale oefenruimte.

Kan je je het nou echt niet voorstellen dat het voor je bovenbuurman een hel is? 2 a 3 uur per dag stemoefingen en gezang op het hoogst van je kunnen? Wil het er echt niet in dat JIJ iemand zijn levensvreugde en rust belemmerd?
pi_183791540
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2018 15:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oja, dat wou ik ook nog zeggen. Die buurman heeft het zelf ook niet heel fijn aangepakt door al bij voorbaat zo zijn hakken in het zand te zetten. Klinkt als een man met psychische issues of een tokkie die niets of niemand duldt.

Neemt niet weg dat 3 uur nog steeds behoorlijk veel is, aardige buurman of niet.

(ter vergelijking: ik had een buurman die af en toe hele middagen klassieke muziek op had staan die ik redelijk goed kon horen. Ik kan klassieke muziek wel waarderen, maar ik had het echt niet elke dag gewild, hoor. Ik bepaal liever zelf of ik rust of geen rust heb.)
Absoluut hartstikke onfatsoenlijk en uiteindelijk voor hemzelf ook erg onhandig van die man.

quote:
Maar dan lees ik dit, en dan denk ik ook van .. 'ja wat nou vragen of ze het goed zouden vinden? TS doet het toch gewoon.'

Waardoor zijn beleefde praatje met de buren ook nogal vervalt tot niet veel meer dan een mededeling dat hij overlast gaat geven. Al had die buur daar inderdaad veel beter op kunnen reageren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183792235
quote:

Je bagatelliseert je eigen rol in de situatie en overdrijft de reacties op jou hier behoorlijk vind ik. Er is echt een heel groot verschil tussen af en toe een liedje zingen, en drie uur per dag vijf dagen in de week zingen en oefenen.

Ik woon zelf in een flatje uit de jaren zestig, ofwel je hoort best wat leefgeluiden van elkaar. En voor mij zou een uur per dag aan lawaaioverlast al niet acceptabel zijn. Dat geldt niet alleen voor zingen, ook de tv op stand bejaardenhuis, een steeds blaffende hond, of harde muziek geven overlast. Natuurlijk kan dat af en toe wel, maar je kan niet je buren er elke dag urenlang mee opzadelen. Dat is echt heel asociaal.

Was je mijn onderbuurman geweest dan had ik veel in het werk gesteld om te zorgen dat je ofwel begrijpt dat je geen overlast mag veroorzaken, en als je graag wil zingen je dat op een plek moet doen waar anderen er geen last van hebben. Maar als dat je dan niet duidelijk wordt dan zou ik zeker moeite doen om op een andere manier ervoor te zorgen dat je het uit je hoofd laat ermee door te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 17-12-2018 20:25:28 ]
pi_183792543
quote:

Ook in een andere woning zorgt langdurig hard zingen voor overlast. Je onderschat enorm hoe ver hard stemgeluid kan reiken.

En eens een keertje zal niemand over vallen, maar (vrijwel) dagelijks uren per dag wel.
Maar dat schijnt niet tot je door te dringen.

Een ruimte goed isoleren met van dat speciale schuim, of nog beter, zo'n inbouw geluidscabine aanschaffen zou al voldoende zijn.
Jíj kan naar hartelust zingen, en je medebewoners hebben geen last meer van je.
Win-win situatie.
A murky, forgotten land.
pi_183792825
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Jouw 'woongenot' geeft hem overlast.

[..]

Arrogant omdat je blijkbaar denkt dat hij aanpassingen moet maken om geen last meer van jou te hebben. Terwijl jij gewoon degene bent die er voor moet zorgen dat je hobby geen overlast veroorzaakt.

[..]

Wanneer je dat af en toe eens doet is dat prima acceptabel. Niet wanneer het dag in dag uit, 3 uur per dag gebeurt.

[..]

Is verkeerd en bovendien zeer onhandig van hem, maar dat kunnen we hem hier niet echt vertellen.

Ik kan jou wel vertellen dat ik ook mijn bedenkingen heb bij:

[..]

Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn, mijn fiets een lekke band veroorzaken(geen bewijs hiervan, maar hoogstwaarschijnlijk, en heel toevallig aangezien het een paar keer achter elkaar is gebeurd). Dit zijn een aantal voorbeelden. Welke bedenkingen heb je dan? Hij heeft zelf geen enkele maatregel ondernomen om minder last te hebben, aangezien mijn zang zo erg en storend is. Alleen maar pesterijen en zich met mij bezighouden, alsof dat ervoor zorgt dat ik ineens helemaal ermee stop.

Koop ik oordopjes, dan ben ik aso en arrogant. Als ik vraag wanneer hij meestal niet thuis is, krijg ik te horen "Ik ga jou natuurlijk mijn rooster niet geven". Nee, ik moet maar oprotten en ergens anders gaan zingen. Prima, dan ga ik maar mijn gang binnen sociale tijden.

En trouwens, het gebeurt niet persé elke dag 3 uur, maar ik probeer minstens een uur te zingen, anders ga ik achteruit.

Dus ik ga gericht op zoek naar een 'musician friendly' woning of woonruimte. Die zullen wel bestaan hoop ik.
pi_183792962
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:

[..]

Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn, mijn fiets een lekke band veroorzaken(geen bewijs hiervan, maar hoogstwaarschijnlijk, en heel toevallig aangezien het een paar keer achter elkaar is gebeurd). Dit zijn een aantal voorbeelden. Welke bedenkingen heb je dan? Hij heeft zelf geen enkele maatregel ondernomen om minder last te hebben, aangezien mijn zang zo erg en storend is. Alleen maar pesterijen en zich met mij bezighouden, alsof dat ervoor zorgt dat ik ineens helemaal ermee stop.

Koop ik oordopjes, dan ben ik aso en arrogant. Als ik vraag wanneer hij meestal niet thuis is, krijg ik te horen "Ik ga jou natuurlijk mijn rooster niet geven". Nee, ik moet maar oprotten en ergens anders gaan zingen. Prima, dan ga ik maar mijn gang binnen sociale tijden.

En trouwens, het gebeurt niet persé elke dag 3 uur, maar ik probeer minstens een uur te zingen, anders ga ik achteruit.

Dus ik ga gericht op zoek naar een 'musician friendly' woning of woonruimte. Die zullen wel bestaan hoop ik.
:') Ik zou maar gewoon weer fulltime gaan werken en sparen voor een vrijstaand huis of het huren van een studio. Denk je nou echt dat er speciale woningen worden weggegeven aan sneeuwvlokjes als jij?
know'm sayin?
word? word.
pi_183792975
quote:

[..]

Je valt die man al 4 jaar lang 15 uur (minstens!) per week lastig. Ik vind dat hij zich buitengewoon beheerst gedraagt _O- :W
pi_183792979
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 20:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ook in een andere woning zorgt langdurig hard zingen voor overlast. Je onderschat enorm hoe ver hard stemgeluid kan reiken.

En eens een keertje zal niemand over vallen, maar (vrijwel) dagelijks uren per dag wel.
Maar dat schijnt niet tot je door te dringen.

Een ruimte goed isoleren met van dat speciale schuim, of nog beter, zo'n inbouw geluidscabine aanschaffen zou al voldoende zijn.
Jíj kan naar hartelust zingen, en je medebewoners hebben geen last meer van je.
Win-win situatie.
Ja zoals ik al zei, lijkt zo'n geluidscabine wel mooi inderdaad. En als het ook nog mobiel is, een blessing.
pi_183793047
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2018 20:46 schreef alors het volgende:

[..]

:') Ik zou maar gewoon weer fulltime gaan werken en sparen voor een vrijstaand huis of het huren van een studio. Denk je nou echt dat er speciale woningen worden weggegeven aan sneeuwvlokjes als jij?
Is een vrijstaand huis echt een oplossing?
pi_183793279
quote:
de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is,
Pas als hij dat meer dan 3 uur per dag doet en meer dan 5 dagen per week heb je recht om daarover te klagen. Wat hij in zijn eigen huis doet en met welk volume moet hij zelf weten.

Aldus je eigen logica.

Hoe zou jij reageren als je bovenbuurman kasten zou timmeren als hobbie? Iedere dag van 18:00 tot 21:00, 4 jaar lang 5 dagen per week?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2018 20:58:01 ]
pi_183793389
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 16:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Komt er ook 1 achter.
Echt he :')
pi_183793467
quote:

[..]

Kinderen zijn nodig, een koekenbakker die de hele dag door blèrt niet.
pi_183793486
quote:

[..]

Gaaaaaaaaaaaast :')
Als je ECHT een uur lang alleen maar Mimimimimimimimi, lalalalalalala, brbrbrbrbrbr doremifasolatido en weet ik veel wat allemaal aan't doen bent, sirenes, kopstem, borststem, hoog, laag, dan is dat fucking vervelend. Trouwens een UUR? Als je dat 15 minuten doet is je stem ook gewoon al opgewarmd, je doet godverdomme net alsof je pavarotti himself bent :')
  † In Memoriam † maandag 17 december 2018 @ 21:04:11 #194
43556 miss_dynastie
pi_183793554
quote:

[..]
Of op zoek naar ‘woning dove buren’
pi_183793621
quote:

[..]

Gast, als jij dopjes voor hem koopt ben je aso en arrogant ja, als je dat niet begrijpt wens ik je succes met verder komen in je leven als muzikant want dat zit er dan niet in.
Overigens is echt 1 uur per dag zingen belachelijk, en dan is het waarschijnlijk niet eens dat je een liedje in zingt of dat je met de radio mee zingt, maar vooral stemoefeningen? Echt een fucking uur per dag ?! :') Doe je dat een kwartiertje is dat echt al meer dan prima
Then again, je hebt geen flauw benul schijnbaar van wat sociaal acceptabel is, dus dit is net als praten tegen een zangcabine.
pi_183793673
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 21:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Woning voor dove mensen inderdaad :')
Een "Musicians friendly woning" bestaat zeker wel, maar dan zit je vrijstaand.
Of je moet een rijtjeshuis hebben met een schuur die je ombouwt tot studio met dempend materiaal dat je daar niemand mee tot last bent, maar dat zal wel te min zijn of niet? :')
pi_183793732
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 20:49 schreef campesino het volgende:

[..]

Is een vrijstaand huis echt een oplossing?
Zolang je niet met het raam open gaat zingen en het een beetje geïsoleerd is wel. Maar een kennis van me woonde een hele tijd in een klein rijtjeshuis dat wel nieuwbouw was, van 10 jaar terug, die had een grote ringbaan voor zijn huis liggen. Was zo goed geïsoleerd dat je er letterlijk niks van hoorde. Je zag ze voorbij rijden maar je hoorde echt níks. Hij zij ook dat hij de stereo gewoon echt behoorlijk hard kon zetten en dat de buren dan nog steeds niks hoorden. Er is dus best wel woonruimte beschikbaar waar jij je hobby uit zou kunnen oefenen zonder dat iemand daar noemenswaardig last van heeft.

En dat is natuurlijk de ideale situatie. Hier gaat het 'm niet worden tenzij jij zo'n cabine aanschaft. Moet je ook maar in je huis hebben staan. Nu is het alleen je bovenbuurman maar wie weet wat je in de toekomst nog aan buren krijgt die er niet blij mee zijn.
pi_183793776
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 21:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Eigenlijk wel een brilliant idee.
pi_183795114
TS kan beter anti-kraak gaan wonen bij z'n lotgenoten
pi_183795153
quote:
de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn
Op zich wel een idee om met hem af te spreken dat je gaat oefenen zodra hij de deur uit is (zal toch neem ik aan ook wel eens een paar uur weg gaan :D ) en ophoudt als hij thuis komt 8-) Je kan afspreken dat hij 3x aanbelt oid als hij de trap af gaat en weer als hij de trap op komt :+

Al is het hier waarschijnlijk al te laat voor.
pi_183795663
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op zich wel een idee om met hem af te spreken dat je gaat oefenen zodra hij de deur uit is (zal toch neem ik aan ook wel eens een paar uur weg gaan :D ) en ophoudt als hij thuis komt 8-) Je kan afspreken dat hij 3x aanbelt oid als hij de trap af gaat en weer als hij de trap op komt :+

Al is het hier waarschijnlijk al te laat voor.
Die buurman is gek als hij daarmee akkoord gaat.
  maandag 17 december 2018 @ 22:16:56 #202
451005 Grems
Clown World
pi_183795924
quote:

[..]

Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is
Zolang hij het blijkbaar beperkt tot maximaal 3 uur verspreid over de dag, 5 dagen in de week zou het geen probleem moeten zijn als hij met een trilplaat door zijn woning loopt, toch?
pi_183795972
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
TS kan beter anti-kraak gaan wonen bij z'n lotgenoten
Heb ik ook aan gedacht. Maar kreeg de indruk dat het veelal gebrekkige woonruimtes zijn, bijvoorbeeld zonder een goedwerkende cv, ect? En dat je op korte termijn eruit kan worden geflikkerd. Niet echt comfortabel.

Maar ik kom er wel uit. Thanks voor het meedenken.
pi_183796062
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 22:18 schreef campesino het volgende:

[..]

Heb ik ook aan gedacht. Maar kreeg de indruk dat het veelal gebrekkige woonruimtes zijn, bijvoorbeeld zonder een goedwerkende cv, ect? En dat je op korte termijn eruit kan worden geflikkerd. Niet echt comfortabel.

Maar ik kom er wel uit. Thanks voor het meedenken.
Dat wel, maar geen gezeik en veel ruimte (en vaak gelijkgestemde personen). Maar ik vind een flat nu echt het type woning bij uitstek dat zich NIET leent voor dergelijke hobbies. Je hebt ongeveer 4 buren waar je rekening mee moet houden, dus de kans is groot dat daar iemand tussen zit die zich daaraan ergert, aangezien 3u repeteren per dag niet echt binnen de 'gewone leefgeluiden' valt.
pi_183796511
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:16 schreef Grems het volgende:

[..]

Zolang hij het blijkbaar beperkt tot maximaal 3 uur verspreid over de dag, 5 dagen in de week zou het geen probleem moeten zijn als hij met een trilplaat door zijn woning loopt, toch?
Heb je mijn punt wel begrepen? Het gaat om de manier van communiceren. Dat hij zijn energie op zo'n negatieve manier verspilt, zit mij niet dwars.

In principe maakt het niet uit wat hij doet, als het maar binnen sociale uren gebeurt. Maar tsja, ik ben geen moeilijke buurman, en verder zit ik niet de hele dag thuis om notities te maken van andermans leven.

Trouwens ben ik ervan bewust dat dit geen ideale woonsituatie is voor mijn geval, aangezien ik het zingen iets serieuzer neem. Maar dat in de ogen van sommigen, zelfs een uur per dag van de 24, teveel is, hmm, daar kan ik me niet in vinden helaas.

Maar geen probleem, daarom ga ik ook weg.
  maandag 17 december 2018 @ 22:34:03 #206
152789 karr-1
pi_183796577
Een uur per dag is niet het probleem, het probleem is 3 uur per dag, achter elkaar, 5 dagen lang en dat elke week opnieuw. Dat zijn 15 uur per week non stop herrie aan je hoofd. Iedereen zou gek worden.
  maandag 17 december 2018 @ 22:36:20 #207
451005 Grems
Clown World
pi_183796653
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 22:32 schreef campesino het volgende:

[..]

Heb je mijn punt wel begrepen? Het gaat om de manier van communiceren. Dat hij zijn energie op zo'n negatieve manier verspilt, zit mij niet dwars.

In principe maakt het niet uit wat hij doet, als het maar binnen sociale uren gebeurt. Maar tsja, ik ben geen moeilijke buurman, en verder zit ik niet de hele dag thuis om notities te maken van andermans leven.

Trouwens ben ik ervan bewust dat dit geen ideale woonsituatie is voor mijn geval, aangezien ik het zingen iets serieuzer neem. Maar dat in de ogen van sommigen, zelfs een uur per dag van de 24, teveel is, hmm, daar kan ik me niet in vinden helaas.

Maar geen probleem, daarom ga ik ook weg.
Een uur is voor de meeste mensen geen onoverkomelijk probleem. Het probleem is het feit dat het +-3 uur per dag is en op onvoorspelbare momenten.

Als mensen weten dat je ma-vr tussen 18:00-19:00 een uurtje bezig bent met je hobby kunnen ze daar over het algemeen wel mee leven.
  † In Memoriam † maandag 17 december 2018 @ 22:37:07 #208
43556 miss_dynastie
pi_183796686
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:34 schreef karr-1 het volgende:
Een uur per dag is niet het probleem, het probleem is 3 uur per dag, achter elkaar, 5 dagen lang en dat elke week opnieuw. Dat zijn 15 uur per week non stop herrie aan je hoofd. Iedereen zou gek worden.
Het probleem is denk ik ook nog de pauzes. Denk je dat ‘ie klaar is, begint ‘ie wéér...
pi_183796901
Goh ts als je zoveel oefent ben ik wel benieuwd naar je zangkunsten, kun je eens een YouTube linkje droppen ofzo. Wellicht van de dingen die je dan oefent? Ben wel benieuwd namelijk
pi_183797400
quote:

[..]

Zingen heeft geen prioriteit. Als je dat vindt dan tief je op naar buiten en ga je in een container je zanglessen beoefenen.
pi_183797773
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:42 schreef tetsuo-shima het volgende:
Goh ts als je zoveel oefent ben ik wel benieuwd naar je zangkunsten, kun je eens een YouTube linkje droppen ofzo. Wellicht van de dingen die je dan oefent? Ben wel benieuwd namelijk
Ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_183797819
Maar hoe hard zou je moeten zingen? Ik bedoel, het is toch geen geschreeuw ofzo? Als je een beetje hard aan het praten bent met meerdere mensen in een kamer dan produceer je toch al snel evenveel db als iemand die zingt? De enige keren dat ik zing is als de muziek hard staat, dan hoor ik mezelf niet :D maar als ik mezelf al niet kan horen door de muziek, dan zouden de buren dus mijn muziek al horen?

Zou inderdaad gaan zoeken naar een goed geïsoleerde woning. Nieuwe appartement zijn vaak vrij goed geïsoleerd. Ik kan me niet voorstellen dat buren mij zouden horen als ik ging zingen. Ik kon de bovenburen alleen een heel klein beetje horen als ik in bed lag en zij waren echt aan het schreeuwen in de kamer boven me.
Facts don't care about your feelings
pi_183797928
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zingen heeft geen prioriteit. Als je dat vindt dan tief je op naar buiten en ga je in een container je zanglessen beoefenen.
In het geval van 'storende kinderen', ben je dan vrijgesproken dus?
pi_183797984
Hoor mijn bovenburen ook nooit, alleen als hun hond blaft of als hun kind krijst, dus van mij zullen ze als ik zo nu en dan een liedje in zing (wat letterlijk 1x per week 2 minuten is, rest van de instrumenten met koptelefoon) echt geen last hebben
pi_183798005
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 23:19 schreef campesino het volgende:

[..]

Nee, dat hangt er van af hoeveel geluid cq. overlast die kinderen veroorzaken.
  maandag 17 december 2018 @ 23:25:20 #216
451005 Grems
Clown World
pi_183798116
quote:

[..]

Dat hangt af van het soort geluid, de duur en de ernst.

Mensen kunnen over het algemeen wat meer hebben van spelende kinderen dan van een buurman die te pas en te onpas loopt te brullen.
  maandag 17 december 2018 @ 23:26:02 #217
194233 Friday12
Originele kloon
pi_183798142
quote:

[..]

Kinderen zijn kinderen.. Jij stoort mensen en je bent volwassen.. nou ja dat denk je :')

En met kinderen bedoel ik die misdragen zich altijd wel hier en daar maar bij overlast ook gewoon klagen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Friday12 op 17-12-2018 23:31:03 ]
pi_183798237
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:25 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat hangt af van het soort geluid, de duur en de ernst.

Mensen kunnen over het algemeen wat meer hebben van spelende kinderen dan van een buurman die te pas en te onpas loopt te brullen.
Kinderen die elke dag drie uur nonstop krijsen en daarbij door de ouders aangemoedigd worden zou ts waarschijnlijk prima kunnen hebben.
  maandag 17 december 2018 @ 23:30:06 #219
451005 Grems
Clown World
pi_183798268
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2018 23:28 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Kinderen die elke dag drie uur nonstop krijsen en daarbij door de ouders aangemoedigd worden zou ts waarschijnlijk prima kunnen hebben.
Dat is dus nog het ergste, op drie uur nonstop krijsen kun je je ten minste nog enigszins instellen.

TS loopt willekeurig verspreid over de dag te schreeuwen.
pi_183798291
quote:
Tja ik zou ook gefrustreerd raken van zo'n buurman met een plaat voor z'n kop.

Dat je klaagt over het geluid van zijn deuren is wel ironisch :')
  maandag 17 december 2018 @ 23:32:09 #221
194233 Friday12
Originele kloon
pi_183798368
Oh en ik denk ook dat TS blij mag zijn dat hij nog niet in elkaar geslapen( :')) is _O-
pi_183798412
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:32 schreef Friday12 het volgende:
Oh en ik denk ook dat TS blij mag zijn dat hij nog niet in elkaar geslapen( :')) is _O-
Drie uur lang slaapliedjes per dag zingen vergt ook de nodige concentratie.
pi_183798529
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar hoe hard zou je moeten zingen? Ik bedoel, het is toch geen geschreeuw ofzo? Als je een beetje hard aan het praten bent met meerdere mensen in een kamer dan produceer je toch al snel evenveel db als iemand die zingt? De enige keren dat ik zing is als de muziek hard staat, dan hoor ik mezelf niet :D maar als ik mezelf al niet kan horen door de muziek, dan zouden de buren dus mijn muziek al horen?

Zou inderdaad gaan zoeken naar een goed geïsoleerde woning. Nieuwe appartement zijn vaak vrij goed geïsoleerd. Ik kan me niet voorstellen dat buren mij zouden horen als ik ging zingen. Ik kon de bovenburen alleen een heel klein beetje horen als ik in bed lag en zij waren echt aan het schreeuwen in de kamer boven me.
Het is qua dB inderdaad vergelijkbaar met een groep mensen die hard staan te praten. Maar in dit geval gaat het om zingen van oefeningen of liedjes die de buurman niet leuk vind. Dat is volgens 99% hier een zware overlast, waarbij ik dus een oefenkamer moet maken/huren.

Het klinkt alsof je woning beter is geïsoleerd, mooi om te weten. Hier is het geen kartonnendoos, de isolatie is redelijk, maar het kan beter. In ieder geval zal het mij wel lukken, en dan zijn ik en hem beiden vanaf.
  maandag 17 december 2018 @ 23:38:30 #224
194233 Friday12
Originele kloon
pi_183798567
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 23:37 schreef campesino het volgende:

[..]

Het is qua dB inderdaad vergelijkbaar met een groep mensen die hard staan te praten. Maar in dit geval gaat het om zingen van oefeningen of liedjes die de buurman niet leuk vind. Dat is volgens 99% hier een zware overlast, waarbij ik dus een oefenkamer moet maken/huren.

Het klinkt alsof je woning beter is geïsoleerd, mooi om te weten. Hier is het geen kartonnendoos, de isolatie is redelijk, maar het kan beter. In ieder geval zal het mij wel lukken, en dan zijn ik en hem beiden vanaf.
Maar jij bent ook het probleem.. jij moet het oplossen niet hij :') Dus als je daar nou eens werk van gaat maken :W
pi_183798645
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tja ik zou ook gefrustreerd raken van zo'n buurman met een plaat voor z'n kop.

Dat je klaagt over het geluid van zijn deuren is wel ironisch :')
Begrijpend lezen is een kunst. Ik klaag niet over het geluid, ik illustreer op welke manier hij bereid is te communiceren.
pi_183798718
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Maar jij bent ook het probleem.. jij moet het oplossen niet hij :') Dus als je daar nou eens werk van gaat maken :W
Mwah is het strafbaar dan om te gaan zingen overdag? Ja ik zou ook alles overleggen met buren maar als je dan zo'n mongool voor je krijgt die alleen maar loopt te schelden dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Als hij normaal had gecommuniceerd en samen misschien bepaalde tijden had genoemd dat TS mag oefenen dan was TS misschien ook niet al te beroerd geweest om bijvoorbeeld maar 2 uur per dag te zingen.

Ik heb ook een tijdje in een gehorig appartement gewoond en dan is het echt wel killing. Maar ik hoorde ze al gewoon praten als het stil was. Enige remedie is dan zelf muziek opzetten of de tv hard.
pi_183798775
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:32 schreef Friday12 het volgende:
Je kent me niet, dus of het wel zo makkelijk is om mij te 'slapen' moeten we eerst even nagaan. Maar ik probeer altijd toch het gesprek op een vriendelijke manier aan te gaan.

Bedankt voor je toegevoegde waarde in de topic.
pi_183799016
Ieder zichzelf serieus nemend hobby-muzikant die ik ken en thuis wilt oefenen heeft een plek in huis waarin hij/zij het geluid heeft geïsoleerd. Ook de gene die in huurwoningen zitten.

Ergo, TS is de aso in deze situatie.
pi_183799036
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Moet ik echt daarop ingaan?
  maandag 17 december 2018 @ 23:55:51 #230
194233 Friday12
Originele kloon
pi_183799050
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mwah is het strafbaar dan om te gaan zingen overdag? Ja ik zou ook alles overleggen met buren maar als je dan zo'n mongool voor je krijgt die alleen maar loopt te schelden dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Als hij normaal had gecommuniceerd en samen misschien bepaalde tijden had genoemd dat TS mag oefenen dan was TS misschien ook niet al te beroerd geweest om bijvoorbeeld maar 2 uur per dag te zingen.

Ik heb ook een tijdje in een gehorig appartement gewoond en dan is het echt wel killing. Maar ik hoorde ze al gewoon praten als het stil was. Enige remedie is dan zelf muziek opzetten of de tv hard.
Hij veroorzaakt gewoon overlast.
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 23:45 schreef campesino het volgende:

[..]

Je kent me niet, dus of het wel zo makkelijk is om mij te 'slapen' moeten we eerst even nagaan. Maar ik probeer altijd toch het gesprek op een vriendelijke manier aan te gaan.

Probeer je eens te plaatsen in je buurman. Waar kan jij je aan irriteren? En bedenk je dat dat je dat te horen krijg 3 uur per dag 5 dagen per week. Na 4 jaar zou iedereen dan gek worden.

Maar na al je replies hier kan ik zien dat jij je totaal niet in andere mensen kan inleven :N
pi_183799673
TS, waarom verwar je woonruimte met repetitieruimte?
dag
pi_183799774
quote:

[..]

Sorry dat we mensen zijn en dat mensen nou eenmaal kinderen maken. Sorry dat het een onderdeel van een biologische plan is. Sorry dat we deze zaken een hogere prioriteit hebben gegeven. We konden natuurlijk niet inzien dat het systematisch roepen van noten een hogere prioriteit moet hebben.
  Moderator dinsdag 18 december 2018 @ 00:30:50 #233
236264 crew  capricia
pi_183799838
quote:

[..]

Gesprek?
Je hebt gewoon je zin doorgedrukt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_183800416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Sorry dat we mensen zijn en dat mensen nou eenmaal kinderen maken. Sorry dat het een onderdeel van een biologische plan is. Sorry dat we deze zaken een hogere prioriteit hebben gegeven. We konden natuurlijk niet inzien dat het systematisch roepen van noten een hogere prioriteit moet hebben.
Meerdere aannames hier. Het zijn allemaal keuzes.

Niet iedereen maakt kinderen om mee te doen aan de biologische plan, wat je daarmee ook bedoelt. En ja, het systematisch roepen van noten kan voor sommigen een hogere prioriteit hebben, dan lieve kindertjes maken.

Stel, je hebt te maken met 2 scenario's. Het geluid in beide is 60dB, en duurt in totaal 1 uur.

Scenario 1: Gillende en spelende kinderen.

Scenario 2: Wannabe zanger.

Jij vind het zingen irritant, je word er gek van, het is voor jou overlast. Verder doe je er niks aan, behalve klagen en je als vijandig opstellen. Geen oordopjes bijvoorbeeld. Oordopjes, een arrogant idee, wat een belediging! Waarom zou ik met oordopjes moeten rondlopen in mijn eigen woning? Hij moet maar ergens anders gaan zingen. Ik moet lekker niks doen. Wat een herrie, onacceptabel dit.

Schreeuwende kinderen vind je ook irritant. Maar kinderen zijn onderdeel van het biologische plan. Niks aan te doen. Leef ermee, het is niet anders.

Snap je het een beetje?
  dinsdag 18 december 2018 @ 00:51:34 #235
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_183800481
Gelet op de reacties hier merk je toch wel dat het niet zo zeer aan je buurman ligt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_183800647
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:48 schreef campesino het volgende:

[..]

Niet iedereen maakt kinderen om mee te doen aan de biologische plan, wat je daarmee ook bedoelt. En ja, het systematisch roepen van noten kan voor sommigen een hogere prioriteit hebben, dan lieve kindertjes maken.

Stel, je hebt te maken met 2 scenario's. Het geluid in beide is 60dB, en duurt in totaal 1 uur.

Jij vind het zingen irritant, je word er gek van, het is voor jou overlast. Verder doe je er niks aan, behalve klagen en je als vijandig opstellen. Geen oordopjes bijvoorbeeld. Oordopjes, een arrogant idee, wat een belediging! Waarom zou ik met oordopjes moeten rondlopen in mijn eigen woning? Hij moet maar ergens anders gaan zingen. Ik moet lekker niks doen. Wat een herrie, onacceptabel dit.

Schreeuwende kinderen vind je ook irritant. Maar kinderen zijn onderdeel van het biologische plan. Niks aan te doen. Leef ermee, het is niet anders.

Snap je het een beetje?
Nee het gespeel van kinderen is begrijpelijk en te tolereren. Zingen is een bewuste handeling die je verricht. Je hebt dus de keuze om het wel of niet te doen. Als een buurman daar erg last van heeft, dan kap je ermee. Dit kun je niet over iemand zeggen die al kinderen heeft. Je kunt toch niet zeggen ga met je kinderen ergens anders wonen omdat ik last van hun gespeel heb? Ben je ziek in je hoofd? Of leef je in een andere wereld?

Je hebt geluk dat jouw buurman een softie is. Als je dat bij mij had gedaan dan was je 32 tanden minder. Was ik ook gelijk van je gejank op noten af.

Voor jou zijn er nu twee opties:
1. Je douwt een speciale geluidcabine in je huis waar je je fantasie in kunt stoppen
2. Je koopt een vrijstaande huis, ver weg van een woonwijk.
pi_183800674
Ik werd al gek toen mijn stiefkind een paar keer per week hetzelfde riedeltje moest oefenen op zijn elektrische gitaar. En dat is dan nog iemand die dichtbij mij staat, waar ik veel meer van kan accepteren dan van een vreemde. Ik snap die buurman van jou wel...
pi_183800731
Sorry, maar drie uur per dag? Mijn bovenbuurman speelt dagelijks 2x een kwartier piano en hoewel ik de beste man graag mag, is dit, ondanks isolatie net op de grens. En nee, een familie met jengelende koters wil ook niemand horen. Simpel: als je muziek (af)speelt zorg je ervoor dat het geluid tot je eigen woning beperkt blijft. En dat geldt ook voor zelf zingen (of blèrende kinderen).
  dinsdag 18 december 2018 @ 01:16:46 #239
451005 Grems
Clown World
pi_183800791
quote:

[..]

Snap je het een beetje?
Volstrekt van een andere planeet, zie je meer bij zelfverklaarde muzikale/kunstzinnige typjes.
pi_183800925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee het gespeel van kinderen is begrijpelijk en te tolereren. Zingen is een bewuste handeling die je verricht. Je hebt dus de keuze om het wel of niet te doen. Als een buurman daar erg last van heeft, dan kap je ermee. Dit kun je niet over iemand zeggen die al kinderen heeft. Je kunt toch niet zeggen ga met je kinderen ergens anders wonen omdat ik last van hun gespeel heb? Ben je ziek in je hoofd? Of leef je in een andere wereld?

Je hebt geluk dat jouw buurman een softie is. Als je dat bij mij had gedaan dan was je 32 tanden minder. Was ik ook gelijk van je gejank op noten af.

1. Je douwt een speciale geluidcabine in je huis waar je je fantasie in kunt stoppen
Begrijpelijk en te tolereren, voor jou wel. Misschien voor Henk niet, en Kees kan er mee leven. Is Henk in dat geval een zeikerd?

Volgens mij ben jij ziek, als je denkt precies te kunnen bepalen wat ik wel of niet mag doen binnen mijn ruimte, omdat je bepaalde klanken niet kan tolereren. Zoals ik al zei, praten en samen afspreken over bepaalde punten, kan wel en is te begrijpen.

Maar kom op zeg, met die bullshit over 2 verschillende scenario's, waarbij het een feit is dat A moet kunnen en B niet omdat zus en zo.
pi_183800929
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:50 schreef campesino het volgende:

[..]

Begrijpelijk en te tolereren, voor jou wel. Misschien voor Henk niet, en Kees kan er mee leven. Is Henk in dat geval een zeikerd?

Volgens mij ben jij ziek, als je denkt precies te kunnen bepalen wat ik wel of niet mag doen binnen mijn ruimte, omdat je bepaalde klanken niet kan tolereren. Zoals ik al zei, praten en samen afspreken over bepaalde punten, kan wel en is te begrijpen.

Maar kom op zeg, met die bullshit over 2 verschillende scenario's, waarbij het een feit is dat A moet kunnen en B niet omdat zus en zo.
De hele wereld is gek. Alleen jij niet.

Dat idee een beetje?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183800935
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:51 schreef marsan het volgende:

[..]

De hele wereld is gek. Alleen jij niet.

Dat idee een beetje?
We zijn allemaal even gek, dat idee een beetje.
pi_183800937
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:50 schreef campesino het volgende:

[..]

Binnen jouw ruimte ja. Hou je kut gezang dan ook binnen je ruimte en verstoor daarmee geen andere ruimtes!! Je raakt steeds gefrustreerde naarmate je geen poot meer hebt om op te staan.
pi_183800948
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef campesino het volgende:

[..]

Maar dat zo ongeveer iedereen hier dezelfde mening heeft, doet geen belletje rinkelen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183800988
Kom je hier nu voor een oplossing of hoop je alleen maar een antwoord te krijgen wat je wilt horen?
pi_183801117
quote:

[..]

Gek worden van 1 uur toonladders? Misschien hou je je dan teveel bezig met wat een ander doet in zijn woning?
't Is niet dat de buurman nou echt veel keuze heeft en kan negeren wat jij doet in je woning. Die toonladders dring jij hem op, niet van "Goh, laat ik me eens met campesino en zijn toonladders bezig houden, effe een raampje openzetten hoor .... momentje ...."

En dan die oordopjes .... :')
Als jij stankoverlast zou veroorzaken, ga je dan ook wasknijpers uitdelen aan je buren? :D _O-
pi_183801126
Zo gek is ie wel
  dinsdag 18 december 2018 @ 04:55:08 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183801220
quote:

[..]

Snap je het een beetje?
Je vergeet iets heel belangrijks: het ene is vermijdbaar, het andere niet. Dat geeft psychologisch een veel grotere overlast, dat iemand denkt "waarom kan die klotezanger niet ff in een geïsoleerd hok gaan oefenen, de gore aso!"
pi_183801364
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 04:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je vergeet iets heel belangrijks: het ene is vermijdbaar, het andere niet. Dat geeft psychologisch een veel grotere overlast, dat iemand denkt "waarom kan die klotezanger niet ff in een geïsoleerd hok gaan oefenen, de gore aso!"
Ik dacht dat het wel vermijdbaar was. Als iemand met 3 drukke kinderen in een flat gaat wonen, en toevallig een buur heeft die het een beetje teveel vind, moet je ook openstaan voor een gesprek. Immers, ik neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger". Of mag je in dat geval wel zeggen, opzouten, en bekijk het maar?

Mij maakt het niet uit qua kinderdrukte, maar velen hier zijn van mening dat een zanger zich moet beperken tot 15 min, 2x per week. En dat is niet echt realistisch. Maar who knows, dan ben ik maar apart.

[ Bericht 2% gewijzigd door campesino op 18-12-2018 06:15:03 ]
pi_183801443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja maar hij is artiest, snap dat dan.
Hij moet gewoon kunnen doen wat hij wil en een ander moet zich daaraan aanpassen..

Dat kinderen en het geluid daarvan wettelijk onder leefgeluiden valt snapt hij niet geloof ik.
En dat als hij 60db!? Produceert hij alle geluidsnormen voor in en om je huis overtreed snapt hij ook niet.

Hij mag blij zijn dat tokkie buurman blijkbaar te dom is om zelf naar de wooncorp te stappen incl dossier van de overlast.

Want dan was TS namelijk na een jaar al zijn huis uitgeflikkerd via rechter.
pi_183801460
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 05:54 schreef campesino het volgende:

[..]

Ik dacht dat het wel vermijdbaar was. Als iemand met 3 drukke kinderen in een flat gaat wonen, en toevallig een buur heeft die het een beetje teveel vind, moet je ook openstaan voor een gesprek. Immers, ik neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger". Of mag je in dat geval wel zeggen, opzouten, en bekijk het maar?

Mij maakt het niet uit qua kinderdrukte, maar velen hier zijn van mening dat een zanger zich moet beperken tot 15 min, 2x per week. En dat is niet echt realistisch. Maar who knows, dan ben ik maar apart.
Je bent niet helemaal lekker als je normale leefgeluiden gaat vergelijken met dat kattengejank van jou. Val gewoon anderen niet lastig met je hobby, is dat nou zo moeilijk?
pi_183801497
Kan je ons eens wat laten horen, TS? Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je klinkt.
pi_183801615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 06:43 schreef DW457 het volgende:
Kan je ons eens wat laten horen, TS? Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je klinkt.
Dit inderdaad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_183801643
Nou TS je kan meerdere dingen doen.
1 bespreek met de buurman wat hij als optie ziet.(misschien vind hij het een goed idee als hij echt een goede koptelefoon van je vergoed krijgt)
2 je huis beter isoleren
3 niet thuis meer zingen
4 zanghok maken en daar zingen
5 zingen op tijden dat hij er niet is.
pi_183801882
quote:
neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger".
Ja, dat kan je zeggen, ja. Net zoals je kan zeggen: hmmm, ik heb zin om te zingen. Laat ik even naar mijn oefenruimte gaat zodat niemand er last van heeft.

Dus waarom niet doen, als je een ander er zoveel overlast mee bespaart?

quote:
Je doet steeds alsof het jou verboden wordt te zingen. Maar dat is helemaal niet zo! Je kan prima je ding doen. Zolang het maar in een speciale cabine/oefenruimte is.

Voor bijna alle andere muzikanten in dit topic de normaalste zaak ter wereld.
pi_183801984
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:55 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Hij veroorzaakt gewoon overlast.

Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:26:34 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183801997
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.
De andere buren zijn misschien niet de hele dag thuis of de wanden zijn beter geïsoleerd dan het plafond, of ze ergeren zich in stilte.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:33:10 #258
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183802039
quote:

[..]

Het wil niet tot je doordringen hoe het werkt.
Normale mensen ergeren zich niet aan drukke kinderen omdat dat sowieso na een paar jaar voorbij is en de kinderen niet de godganse dag doorgaan (school, opvang, sport, buitenspelen, bij vriendjes, tijdig naar bed). Bovendien heeft men er vaak begrip voor: je was zelf ook zo of kent zo'n kind. En je weet dat zo'n kind moeilijk tot de orde is te roepen.
Dat maakt het psychologisch een stuk dragelijker dan een buur die zijn woning als werkruimte gebruikt.
pi_183802045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom? Het is geen kwestie van de meeste stemmen gelden, maar van context. Misschien werkt de rest niet en is de relatieve overlasttijd een stuk lager. Het gaat hier wel om grofweg die periode dat mensen van het werk komen en even tot rust willen komen tot ze naar bed gaan. Het is evident dat de zanger hier zelf voor op de blaren moeten zitten. En dan niet door oordopjes te financieren.
pi_183802097
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De andere buren zijn misschien niet de hele dag thuis of de wanden zijn beter geïsoleerd dan het plafond, of ze ergeren zich in stilte.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:34 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Waarom? Het is geen kwestie van de meeste stemmen gelden, maar van context. Misschien werkt de rest niet en is de relatieve overlasttijd een stuk lager. Het gaat hier wel om grofweg die periode dat mensen van het werk komen en even tot rust willen komen tot ze naar bed gaan. Het is evident dat de zanger hier zelf voor op de blaren moeten zitten. En dan niet door oordopjes te financieren.
Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.

Ik snap dat bij slecht geïsoleerde woningen het allemaal net wat vervelender is, maar ik hoorde mn buren ook iedere dag als ze luidt praten. Telt dat al als overlast dan? De politie lacht je uit als je daarom gaat zeuren. Zingen is, afhankelijk van hoe je zingt, niet per se veel harder lijkt me.
pi_183802147
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.

Ik snap dat bij slecht geïsoleerde woningen het allemaal net wat vervelender is, maar ik hoorde mn buren ook iedere dag als ze luidt praten. Telt dat al als overlast dan? De politie lacht je uit als je daarom gaat zeuren. Zingen is, afhankelijk van hoe je zingt, niet per se veel harder lijkt me.
Het zijn allemaal aannames, dat klopt. Vandaar dat het aantal overlastervaarders hier niks zegt. Het is een kwestie van context. Wat wel feitelijk is, zijn de zangtijden en acties van ts daar hij dit zelf verklaart
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:06:04 #262
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183802299
quote:

[..]

[..]

Ik kan Je uit eigen ervaring vertellen dat de politie daar helemaal niet om lacht. Ook luid pratende mensen zijn na een bepaalde tijd overlastgevend. Duurt dat lang genoeg dan krijg je vanzelf een agent aan de deur.

In dit geval ligt de oplossing van het probleem toch echt bij ts zelf maar dat wil hij (en jij) niet inzien. Mijn voorstel naar ts is om zijn gezang op te nemen, bij zijn ouders op de bank te gaan zitten en dan die opname drie uur lang afspelen en naar hun reactie kijken als je het niet op stop wil zetten.
pi_183802419
quote:

[..]

[..]

Dat tapdansen duurde ook 3 uur per dag, 5 dagen per week?
pi_183802645
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef campesino het volgende:

Leuke zin. Klinkt grappig. Maar in werkelijkheid ben jij toch echt wat gekker dan het merendeel van de mensen hier.

Wat kost zo'n geluidsdichte plexiglas ruimte eigenlijk? Heb je al wat gevonden? Wel gaaf dat dat bestaat overigens.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:45:41 #265
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183802810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuke zin. Klinkt grappig. Maar in werkelijkheid ben jij toch echt wat gekker dan het merendeel van de mensen hier.

Wat kost zo'n geluidsdichte plexiglas ruimte eigenlijk? Heb je al wat gevonden? Wel gaaf dat dat bestaat overigens.
Begint rond de 3000 volgens mij. We zullen zien hoe serieus z'n hobby is.
pi_183802838
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:45 schreef MPC60 het volgende:

Begint rond de 3000 volgens mij. We zullen zien hoe serieus z'n hobby is.
Lijkt me goedkoper dan jaar in jaar uit elke dag oefenruimte huren.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:48:32 #267
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183802845
quote:

[..]

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat drie uur jazzzang je op je zenuwen gaat werken en vind de buurman daarom geen teringlijer, janker of aansteller.
  Moderator dinsdag 18 december 2018 @ 10:20:46 #268
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183803274
Ik snap die buurman ook echt wel. Misschien is zijn manier van reageren niet helemaal tof, sure tot zo ver kan ik je nog tegemoet komen.... Maar ik had in mijn eerste woning (flat) een bovenbuurman die pianoleraar was en bijna elke fucking avond dus les gaf vanuit zijn gehorige flat. |:(

Toegegeven, hij deed het altijd binnen de "toegestane" uren en dus nooit na 22:00 maar het was godsgruwelijk irritant om dag in dag uit gepingel te horen. Ik heb er een paar keer wat van gezegd maar meneer zei ook doodleuk dat het zijn hobby/bijbaan was en dat hij binnen de toegestane regels geluid maakte. Politie bellen had zodoende ook niet echt zin.

Ik ben toen op een gegeven moment elke keer als ik gepingel hoorde maar mijn speakers en subwoofer VOL aan gaan zetten (en dat zijn geen kleine goedkope speakers }) )
Kinderachtig misschien, maar ja als je voor de 480'ste keer hetzelfde kut oefen pingel liedje hoort dan denk je echt:

pi_183803405
Mijn bovenbuurjongen was DJ en was dan urenlang aan het mixen. Steeds hetzelfde deuntje met hier en daar een dingetje anders. En dan weer opnieuw. En opnieuw. Ik heb geprobeerd tolerant te zijn, want wel zijn hobby, maar ik kon er op een gegeven moment gewoon niet goed meer tegen. Aangebeld, uitgelegd hoe gehorig het was en sindsdien droeg hij een koptelefoon _O_ Maar dat kan niet met zingen :+
pi_183803420
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Mijn bovenbuurjongen was DJ en was dan urenlang aan het mixen. Steeds hetzelfde deuntje met hier en daar een dingetje anders. En dan weer opnieuw. En opnieuw. Ik heb geprobeerd tolerant te zijn, want wel zijn hobby, maar ik kon er op een gegeven moment gewoon niet goed meer tegen. Aangebeld, uitgelegd hoe gehorig het was en sindsdien droeg hij een koptelefoon _O_ Maar dat kan niet met zingen :+
Misschien dat een gag ball werkt.

Maar de initiële reactie van de buurman is inderdaad verschrikkelijk, maar weet je ook hoe duidelijk hij dit in zijn huis hoort? Ik kan mij ook goed voorstellen dat dit heel vervelend voor de buurman is, vooral omdat het zoveel uur per week ik voor al zo’n lange periode.

Snap niet dat jij nog steeds het lef hebt om negatief te reageren op je buurmans houding.

[ Bericht 15% gewijzigd door KaheemSaid op 18-12-2018 10:37:29 ]
pi_183803533
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef KaheemSaid het volgende:

Snap niet dat jij nog steeds het lef hebt om negatief te reageren op je buurmans houding.
En het nog steeds onzin vinden hè! Dat hij er last van zou hebben. Want overdag en maar 3 uur per dag waarvan 1 uur toonladders etc. Dat enorme gebrek aan inlevingsvermogen is voor mij heel moeilijk in te leven 8-)
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:55:02 #272
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183803777
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een pexiglas wandje is alleen bedoeld om de drums af te schermen van de rest van de muzikanten tijdens live optredens mbt podiumgeluid maw: anders horen muzikanten zichzelf slecht en worden stokdoof..

Een drumcabine is een zwaar geisoleerde ruimte.. denk aan een koelkast maar dan groter en zonder koeling.. (een oude koelcel voldoet ook trouwens)
pi_183804115
quote:

[..]

Hoi ts, ik en Volgens mij wat anderen hebben al gevraagd om een YouTube linkje ofzo van jouw zangkunsten, wij zijn namelijk erg benieuwd naar jouw talent en naar wat jij dan zoal doet als je aan het oefenen bent.
pi_183804535
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:55 schreef Zolderkamer het volgende:

Een pexiglas wandje is alleen bedoeld om de drums af te schermen van de rest van de muzikanten tijdens live optredens mbt podiumgeluid maw: anders horen muzikanten zichzelf slecht en worden stokdoof..

[ afbeelding ]

Een drumcabine is een zwaar geisoleerde ruimte.. denk aan een koelkast maar dan groter en zonder koeling.. (een oude koelcel voldoet ook trouwens)
[ afbeelding ]
Ik bedoelde zoiets zoals in post 10 van dit topic: WGR / Buur word gek van mijn zang
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:44:20 #275
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_183804562
quote:

[..]

Elke dag 3 uur is niet spontaan, dat klinkt als werk.

Tevens werk je thuis en dan moet je gewoon investeren in een goede werkplek. Wat jij kan doen is een plek isoleren zodat je rustig kan werken. Zelf zou ik het vrij vervelend vinden als ik weet dat mijn werk overlast veroorzaakt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_183804728
Misschien zat er voor jou wel een semi-professionele saxofonist in jouw huis en dacht jouw buurman bij jouw mededeling : oh no, not this shit again. w/
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:58:40 #277
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183804782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik bedoelde zoiets zoals in post 10 van dit topic: WGR / Buur word gek van mijn zang
Dat is geen plexiglas.. maar isolatieglas (met hoge waarde) ;)
Die kun je ook in bovenstaand voorbeeld kwijt (zijn dezelfde cabines alleen andere afmetingen en raampjes)
Je kan ze ook prima achter je huis plaatsen trouwens (kennis van me heeft er eentje midden in de stad staan.. zn fiets past er net naast..)
pi_183804924
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:58 schreef Zolderkamer het volgende:

Dat is geen plexiglas.. maar isolatieglas (met hoge waarde) ;)
Die kun je ook in bovenstaand voorbeeld kwijt (zijn dezelfde cabines alleen andere afmetingen en raampjes)
Je kan ze ook prima achter je huis plaatsen trouwens (kennis van me heeft er eentje midden in de stad staan.. zn fiets past er net naast..)
Ik heb er totaal geen verstand van, maar het is wel erg cool dat het bestaat ^O^
pi_183805444
Laten we een donatie starten ter financiering van een geluidcabine voor de TS.
pi_183806823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 12:41 schreef Werkperd het volgende:
Hierbij mijn donatie

pi_183807510
quote:

[..]

Ja, als je in je eigen huis oordoppen zou moeten dragen tegen jou katten gejank.
Ik had je allang tikken gegeven of wat vuurwerk door de bus gedauwt.
  dinsdag 18 december 2018 @ 14:45:51 #282
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183807843
quote:
Ik heb nog wel wat glassplinters die ie kan omsmelten tot hoogwaardig isolatieglas..
  dinsdag 18 december 2018 @ 14:50:49 #283
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183807937
Oordopjes kopen voor je buurman is wel een heel arrogante move.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 18 december 2018 @ 15:08:04 #284
194233 Friday12
Originele kloon
pi_183808307
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:55 schreef Friday12 het volgende:

Probeer je eens te plaatsen in je buurman. Waar kan jij je aan irriteren? En bedenk je dat dat je dat te horen krijg 3 uur per dag 5 dagen per week. Na 4 jaar zou iedereen dan gek worden.

Maar na al je replies hier kan ik zien dat jij je totaal niet in andere mensen kan inleven :N
Ook nog geen antwoord hier op gehad.
pi_183808412
Ik zou er echt niet vrolijk van worden na 7 uur, als ik savonds na een dag werken op de bank plof of mijn kids naar bed breng dan zou ik helemaal leip worden als ik 5 dagen per week tot half 10 naar iemands gezang moest luisteren, vooral als de kids er niet van kunnen slapen.

Ik zou het prima vinden in de ochtend en middag, maar het savonds dat zou ik niet kunnen waarderen.
Imo moet je overdag zelf weten wat je doet zolang het niet extreem veel geluid maakt, dan moet je idd vrijstaand gaan wonen. Kun je dat niet dan moet je je ook aanpassen aan je medemens, zij wonen waarschijnlijk ook niet vrijstaand omdat ze daar de middelen niet voor hebben.
Ik was hier...
pi_183811815
quote:
Kan de platenmaatschappij waar TS onder contract staat hem niet sponsoren?
pi_183817436
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat drie uur jazzzang je op je zenuwen gaat werken en vind de buurman daarom geen teringlijer, janker of aansteller.
Dat lijkt mij ook, maar waarom klagen andere buren dan niet? Als het zo extreem was zou iedereen gek worden. Blijkbaar is dat het niet... dus waarom reageert die ene buurman zo overdreven?
pi_183817512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, maar waarom klagen andere buren dan niet? Als het zo extreem was zou iedereen gek worden. Blijkbaar is dat het niet... dus waarom reageert die ene buurman zo overdreven?
in mijn ervaring draagt geluid het meest naar boven in zo'n woning

En misschien is de bovenbuurman vaker thuis dan de rest
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:50:25 #289
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183817929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien weten ze dat die ene buur dat al doet en vinden ze dat genoeg... ook om hun relatie met de zingende buurman niet op het spits te drijven... zoveel mogelijkheden...
  dinsdag 18 december 2018 @ 23:31:04 #290
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_183820318
Ik zie TS vaak de vergelijking maken met schreeuwende kinderen maar snap niet wat hij hiermee bedoelt. Hoe er overlast wordt gemaakt en wat 'erger' of 'even erg' zou zijn is compleet irrelevant.

Het gaat er om of er overlast veroorzaakt wordt en de consensus in het topc is dat dit valt onder het kopje overlast. Met de zeer aanvallende houding van TS en onwil om te veranderen vraag ik me af wat hij nu wil?
Wat doe ik hier?
pi_183821440
TS
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 19 december 2018 @ 01:00:13 #292
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_183821695
Zo'n cabine is een optie, maar je kan natuurlijk ook gewoon een vissekom op je hoofd zetten.
pi_183821879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 01:00 schreef Strani het volgende:
Zo'n cabine is een optie, maar je kan natuurlijk ook gewoon een vissekom op je hoofd zetten.
Of met een prop in z'n mond zingen. Dit is gewoon vergelijkbaar als een oordopje maar dan op de output device ipv input device
pi_183822126
Je zou maar zo'n buurman hebben als TS... heb je de hele dag hard gewerkt en denk je thuis lekker tot rust te komen, wordt je vervolgens getrakteerd op urenlang van dat kattengejank.
  Redactie Frontpage woensdag 19 december 2018 @ 08:38:58 #295
38148 crew  Innisdemon
pi_183823212
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 01:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Of met een prop in z'n mond zingen. Dit is gewoon vergelijkbaar met een oordopje maar dan op het output device ipv input device
:D :D :D ^O^ ^O^ ^O^
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 19 december 2018 @ 12:16:36 #296
248821 Rauw.
op je bord.
pi_183826069
Gewoon oordopjes opsturen ook :').

Prima dat je in overleg wat doet, maar je eigen goedbedoelde "oplossing" door iemand's strot forceren valt nooit goed natuurlijk.

Kun je niet proberen nogmaals in gesprek te gaan en eventuele repetitietijden af te spreken?

Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan ongestructureerd trompetteren wat ze in sommige muziekstijlen veelvuldig doen, laat mijn vorige buurman daar nou toevallig gek op zijn.
In plaats van ruzie maken erover konden wij afspreken dat hij even keek of mijn auto er stond en verder het oefenen zoveel mogelijk te beperken tot kantoortijden of vlak erna als ik stond te koken (afzuigkap aan, dan hoorde ik hem ook amper meer).
Zo nu en dan was ik eens thuis en was de auto er niet, die paar keer in de maand dat ik hem hoorde repeteren kon ik er prima mee omgaan.

Je hebt het samen op te lossen, maar gezien jij de aanstichter bent van het probleem zou jij het meeste water bij de wijn moeten doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_183827537
Tijd een relatie gehad en samengewoond met een zangeres... een verschrikking is het, geen andere woorden voor.
Koop je inderdaad een cabinetje, of maak een kamer geluidsdicht. Of zoek een andere locatie, de bibliotheek bij ons in de stad had bijvoorbeeld speciale geluidsdichte kamers voor muzikanten.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:00:26 #298
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183829055
Meeste culturele centra's hebben oefenruimtes.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183829475
Als ik die bovenbuurman was geweest, had ik ook geklaagd, terwijl ik zelf ook regelmatig muziek maak.
  vrijdag 21 december 2018 @ 00:39:07 #300
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_183867841
Ik snap ts wel. Je wil gewoon lekker je leven leiden en doen wat je leuk vindt zonder gezeik van anderen. Maar ja, de samenleving dwingt je maatschappelijk te zijn.

Dus proberen zoveel mogelijk buiten de deur met anderen muziek te maken, is vaak ook veel leuker.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 21 december 2018 @ 08:25:50 #301
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183869653
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:39 schreef Geelman het volgende:
Maar ja, de samenleving dwingt je maatschappelijk te zijn.
Ik zie dat toch anders, hoor. Als je lekker goedkoop wilt wonen, maar ook in de stad, én lekker je gang gaan met keihard muziek maken, dan zegt de omgeving: ho even.

Maar als jij net buiten het dorp gaat wonen, dan kun je echt heel veel herrie maken voordat iemand klaagt hoor.

Je kunt gewoon niet als een vampier alleen maar de goede dingen tot je nemen, en de slechte dingen uitspugen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')