Die buurman is gek als hij daarmee akkoord gaat.quote:Op maandag 17 december 2018 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op zich wel een idee om met hem af te spreken dat je gaat oefenen zodra hij de deur uit is (zal toch neem ik aan ook wel eens een paar uur weg gaan) en ophoudt als hij thuis komt
Je kan afspreken dat hij 3x aanbelt oid als hij de trap af gaat en weer als hij de trap op komt
![]()
Al is het hier waarschijnlijk al te laat voor.
Zolang hij het blijkbaar beperkt tot maximaal 3 uur verspreid over de dag, 5 dagen in de week zou het geen probleem moeten zijn als hij met een trilplaat door zijn woning loopt, toch?quote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
[..]
Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is
Heb ik ook aan gedacht. Maar kreeg de indruk dat het veelal gebrekkige woonruimtes zijn, bijvoorbeeld zonder een goedwerkende cv, ect? En dat je op korte termijn eruit kan worden geflikkerd. Niet echt comfortabel.quote:Op maandag 17 december 2018 21:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
TS kan beter anti-kraak gaan wonen bij z'n lotgenoten
Dat wel, maar geen gezeik en veel ruimte (en vaak gelijkgestemde personen). Maar ik vind een flat nu echt het type woning bij uitstek dat zich NIET leent voor dergelijke hobbies. Je hebt ongeveer 4 buren waar je rekening mee moet houden, dus de kans is groot dat daar iemand tussen zit die zich daaraan ergert, aangezien 3u repeteren per dag niet echt binnen de 'gewone leefgeluiden' valt.quote:Op maandag 17 december 2018 22:18 schreef campesino het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht. Maar kreeg de indruk dat het veelal gebrekkige woonruimtes zijn, bijvoorbeeld zonder een goedwerkende cv, ect? En dat je op korte termijn eruit kan worden geflikkerd. Niet echt comfortabel.
Maar ik kom er wel uit. Thanks voor het meedenken.
Heb je mijn punt wel begrepen? Het gaat om de manier van communiceren. Dat hij zijn energie op zo'n negatieve manier verspilt, zit mij niet dwars.quote:Op maandag 17 december 2018 22:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Zolang hij het blijkbaar beperkt tot maximaal 3 uur verspreid over de dag, 5 dagen in de week zou het geen probleem moeten zijn als hij met een trilplaat door zijn woning loopt, toch?
Een uur is voor de meeste mensen geen onoverkomelijk probleem. Het probleem is het feit dat het +-3 uur per dag is en op onvoorspelbare momenten.quote:Op maandag 17 december 2018 22:32 schreef campesino het volgende:
[..]
Heb je mijn punt wel begrepen? Het gaat om de manier van communiceren. Dat hij zijn energie op zo'n negatieve manier verspilt, zit mij niet dwars.
In principe maakt het niet uit wat hij doet, als het maar binnen sociale uren gebeurt. Maar tsja, ik ben geen moeilijke buurman, en verder zit ik niet de hele dag thuis om notities te maken van andermans leven.
Trouwens ben ik ervan bewust dat dit geen ideale woonsituatie is voor mijn geval, aangezien ik het zingen iets serieuzer neem. Maar dat in de ogen van sommigen, zelfs een uur per dag van de 24, teveel is, hmm, daar kan ik me niet in vinden helaas.
Maar geen probleem, daarom ga ik ook weg.
Het probleem is denk ik ook nog de pauzes. Denk je dat ‘ie klaar is, begint ‘ie wéér...quote:Op maandag 17 december 2018 22:34 schreef karr-1 het volgende:
Een uur per dag is niet het probleem, het probleem is 3 uur per dag, achter elkaar, 5 dagen lang en dat elke week opnieuw. Dat zijn 15 uur per week non stop herrie aan je hoofd. Iedereen zou gek worden.
Zingen heeft geen prioriteit. Als je dat vindt dan tief je op naar buiten en ga je in een container je zanglessen beoefenen.quote:Op maandag 17 december 2018 18:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Overlast is overlast. En je hoort niet met 3 kinderen in een gehorig flatje te wonen. Dan doe je iets fout.
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 17 december 2018 22:42 schreef tetsuo-shima het volgende:
Goh ts als je zoveel oefent ben ik wel benieuwd naar je zangkunsten, kun je eens een YouTube linkje droppen ofzo. Wellicht van de dingen die je dan oefent? Ben wel benieuwd namelijk
In het geval van 'storende kinderen', ben je dan vrijgesproken dus?quote:Op maandag 17 december 2018 22:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zingen heeft geen prioriteit. Als je dat vindt dan tief je op naar buiten en ga je in een container je zanglessen beoefenen.
Nee, dat hangt er van af hoeveel geluid cq. overlast die kinderen veroorzaken.quote:Op maandag 17 december 2018 23:19 schreef campesino het volgende:
[..]
In het geval van 'storende kinderen', ben je dan vrijgesproken dus?
Dat hangt af van het soort geluid, de duur en de ernst.quote:Op maandag 17 december 2018 23:19 schreef campesino het volgende:
[..]
Kinderen zijn kinderen.. Jij stoort mensen en je bent volwassen.. nou ja dat denk jequote:Op maandag 17 december 2018 23:19 schreef campesino het volgende:
[..]
Kinderen die elke dag drie uur nonstop krijsen en daarbij door de ouders aangemoedigd worden zou ts waarschijnlijk prima kunnen hebben.quote:Op maandag 17 december 2018 23:25 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat hangt af van het soort geluid, de duur en de ernst.
Mensen kunnen over het algemeen wat meer hebben van spelende kinderen dan van een buurman die te pas en te onpas loopt te brullen.
Dat is dus nog het ergste, op drie uur nonstop krijsen kun je je ten minste nog enigszins instellen.quote:Op maandag 17 december 2018 23:28 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Kinderen die elke dag drie uur nonstop krijsen en daarbij door de ouders aangemoedigd worden zou ts waarschijnlijk prima kunnen hebben.
Tja ik zou ook gefrustreerd raken van zo'n buurman met een plaat voor z'n kop.quote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn, mijn fiets een lekke band veroorzaken(geen bewijs hiervan, maar hoogstwaarschijnlijk, en heel toevallig aangezien het een paar keer achter elkaar is gebeurd). Dit zijn een aantal voorbeelden. Welke bedenkingen heb je dan? Hij heeft zelf geen enkele maatregel ondernomen om minder last te hebben, aangezien mijn zang zo erg en storend is. Alleen maar pesterijen en zich met mij bezighouden, alsof dat ervoor zorgt dat ik ineens helemaal ermee stop.
Drie uur lang slaapliedjes per dag zingen vergt ook de nodige concentratie.quote:Op maandag 17 december 2018 23:32 schreef Friday12 het volgende:
Oh en ik denk ook dat TS blij mag zijn dat hij nog niet in elkaar geslapen() is
Het is qua dB inderdaad vergelijkbaar met een groep mensen die hard staan te praten. Maar in dit geval gaat het om zingen van oefeningen of liedjes die de buurman niet leuk vind. Dat is volgens 99% hier een zware overlast, waarbij ik dus een oefenkamer moet maken/huren.quote:Op maandag 17 december 2018 23:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar hoe hard zou je moeten zingen? Ik bedoel, het is toch geen geschreeuw ofzo? Als je een beetje hard aan het praten bent met meerdere mensen in een kamer dan produceer je toch al snel evenveel db als iemand die zingt? De enige keren dat ik zing is als de muziek hard staat, dan hoor ik mezelf nietmaar als ik mezelf al niet kan horen door de muziek, dan zouden de buren dus mijn muziek al horen?
Zou inderdaad gaan zoeken naar een goed geïsoleerde woning. Nieuwe appartement zijn vaak vrij goed geïsoleerd. Ik kan me niet voorstellen dat buren mij zouden horen als ik ging zingen. Ik kon de bovenburen alleen een heel klein beetje horen als ik in bed lag en zij waren echt aan het schreeuwen in de kamer boven me.
Maar jij bent ook het probleem.. jij moet het oplossen niet hijquote:Op maandag 17 december 2018 23:37 schreef campesino het volgende:
[..]
Het is qua dB inderdaad vergelijkbaar met een groep mensen die hard staan te praten. Maar in dit geval gaat het om zingen van oefeningen of liedjes die de buurman niet leuk vind. Dat is volgens 99% hier een zware overlast, waarbij ik dus een oefenkamer moet maken/huren.
Het klinkt alsof je woning beter is geïsoleerd, mooi om te weten. Hier is het geen kartonnendoos, de isolatie is redelijk, maar het kan beter. In ieder geval zal het mij wel lukken, en dan zijn ik en hem beiden vanaf.
Begrijpend lezen is een kunst. Ik klaag niet over het geluid, ik illustreer op welke manier hij bereid is te communiceren.quote:Op maandag 17 december 2018 23:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja ik zou ook gefrustreerd raken van zo'n buurman met een plaat voor z'n kop.
Dat je klaagt over het geluid van zijn deuren is wel ironisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |