JIJ wil het gewoon niet begrijpen, JIJ hebt totaal geen inlevingsvermogen. Echt dude, haal die plaat voor je kop weg. Niemand maar dan ook niemand zit te wachten op 3 uur stemoefeningen vijf (5!) keer in de week. Weet je wie daar op zit te wachten? De lokale oefenruimte.quote:Op maandag 17 december 2018 18:08 schreef campesino het volgende:
Waarschijnlijk zouden de meeste posters hier in paniek raken, zelfs met 1,5 uur per dag zingen. "Terroriseren", zouden jullie het noemen.
Misschien lukt het om een goed geïsoleerde woning te vinden, dat hoop ik. Het is ook niet fijn dat ik op m'n tenen lopen voor de buurman, o jee, ik mag niet zingen. Wat overlast is voor jou, is wellicht geen overlast voor een ander. Het is en blijft dus een moeilijke discussie.
In ieder geval ben ik bereid om ergens anders te gaan wonen. Dankje wel voor de tips.
Absoluut hartstikke onfatsoenlijk en uiteindelijk voor hemzelf ook erg onhandig van die man.quote:Op maandag 17 december 2018 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oja, dat wou ik ook nog zeggen. Die buurman heeft het zelf ook niet heel fijn aangepakt door al bij voorbaat zo zijn hakken in het zand te zetten. Klinkt als een man met psychische issues of een tokkie die niets of niemand duldt.
Neemt niet weg dat 3 uur nog steeds behoorlijk veel is, aardige buurman of niet.
(ter vergelijking: ik had een buurman die af en toe hele middagen klassieke muziek op had staan die ik redelijk goed kon horen. Ik kan klassieke muziek wel waarderen, maar ik had het echt niet elke dag gewild, hoor. Ik bepaal liever zelf of ik rust of geen rust heb.)
Maar dan lees ik dit, en dan denk ik ook van .. 'ja wat nou vragen of ze het goed zouden vinden? TS doet het toch gewoon.'quote:Voordat ik officieël in deze woning ben ingetrokken, ben ik even langsgeweest bij de directe buren, om hun te informeren over mijn oefenroutine en of ze dat tussen bepaalde tijden goed zouden vinden. Ik kreeg positieve reacties.. totdat ik bij de bovenbuur aanklopte. Aan de reactie was duidelijk te zien, dat deze niet echt blij was met het feit dat er een zanger kwam wonen.
Je bagatelliseert je eigen rol in de situatie en overdrijft de reacties op jou hier behoorlijk vind ik. Er is echt een heel groot verschil tussen af en toe een liedje zingen, en drie uur per dag vijf dagen in de week zingen en oefenen.quote:Op maandag 17 december 2018 18:08 schreef campesino het volgende:
Waarschijnlijk zouden de meeste posters hier in paniek raken, zelfs met 1,5 uur per dag zingen. "Terroriseren", zouden jullie het noemen.
Misschien lukt het om een goed geïsoleerde woning te vinden, dat hoop ik. Het is ook niet fijn dat ik op m'n tenen lopen voor de buurman, o jee, ik mag niet zingen. Wat overlast is voor jou, is wellicht geen overlast voor een ander. Het is en blijft dus een moeilijke discussie.
In ieder geval ben ik bereid om ergens anders te gaan wonen. Dankje wel voor de tips.
Ook in een andere woning zorgt langdurig hard zingen voor overlast. Je onderschat enorm hoe ver hard stemgeluid kan reiken.quote:Op maandag 17 december 2018 18:08 schreef campesino het volgende:
Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn, mijn fiets een lekke band veroorzaken(geen bewijs hiervan, maar hoogstwaarschijnlijk, en heel toevallig aangezien het een paar keer achter elkaar is gebeurd). Dit zijn een aantal voorbeelden. Welke bedenkingen heb je dan? Hij heeft zelf geen enkele maatregel ondernomen om minder last te hebben, aangezien mijn zang zo erg en storend is. Alleen maar pesterijen en zich met mij bezighouden, alsof dat ervoor zorgt dat ik ineens helemaal ermee stop.quote:Op maandag 17 december 2018 19:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Jouw 'woongenot' geeft hem overlast.
[..]
Arrogant omdat je blijkbaar denkt dat hij aanpassingen moet maken om geen last meer van jou te hebben. Terwijl jij gewoon degene bent die er voor moet zorgen dat je hobby geen overlast veroorzaakt.
[..]
Wanneer je dat af en toe eens doet is dat prima acceptabel. Niet wanneer het dag in dag uit, 3 uur per dag gebeurt.
[..]
Is verkeerd en bovendien zeer onhandig van hem, maar dat kunnen we hem hier niet echt vertellen.
Ik kan jou wel vertellen dat ik ook mijn bedenkingen heb bij:
[..]
quote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
[..]
Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn, mijn fiets een lekke band veroorzaken(geen bewijs hiervan, maar hoogstwaarschijnlijk, en heel toevallig aangezien het een paar keer achter elkaar is gebeurd). Dit zijn een aantal voorbeelden. Welke bedenkingen heb je dan? Hij heeft zelf geen enkele maatregel ondernomen om minder last te hebben, aangezien mijn zang zo erg en storend is. Alleen maar pesterijen en zich met mij bezighouden, alsof dat ervoor zorgt dat ik ineens helemaal ermee stop.
Koop ik oordopjes, dan ben ik aso en arrogant. Als ik vraag wanneer hij meestal niet thuis is, krijg ik te horen "Ik ga jou natuurlijk mijn rooster niet geven". Nee, ik moet maar oprotten en ergens anders gaan zingen. Prima, dan ga ik maar mijn gang binnen sociale tijden.
En trouwens, het gebeurt niet persé elke dag 3 uur, maar ik probeer minstens een uur te zingen, anders ga ik achteruit.
Dus ik ga gericht op zoek naar een 'musician friendly' woning of woonruimte. Die zullen wel bestaan hoop ik.
Je valt die man al 4 jaar lang 15 uur (minstens!) per week lastig. Ik vind dat hij zich buitengewoon beheerst gedraagtquote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
[..]
Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn, mijn fiets een lekke band veroorzaken(geen bewijs hiervan, maar hoogstwaarschijnlijk, en heel toevallig aangezien het een paar keer achter elkaar is gebeurd). Dit zijn een aantal voorbeelden. Welke bedenkingen heb je dan? Hij heeft zelf geen enkele maatregel ondernomen om minder last te hebben, aangezien mijn zang zo erg en storend is. Alleen maar pesterijen en zich met mij bezighouden, alsof dat ervoor zorgt dat ik ineens helemaal ermee stop.
Koop ik oordopjes, dan ben ik aso en arrogant. Als ik vraag wanneer hij meestal niet thuis is, krijg ik te horen "Ik ga jou natuurlijk mijn rooster niet geven". Nee, ik moet maar oprotten en ergens anders gaan zingen. Prima, dan ga ik maar mijn gang binnen sociale tijden.
En trouwens, het gebeurt niet persé elke dag 3 uur, maar ik probeer minstens een uur te zingen, anders ga ik achteruit.
Dus ik ga gericht op zoek naar een 'musician friendly' woning of woonruimte. Die zullen wel bestaan hoop ik.
Ja zoals ik al zei, lijkt zo'n geluidscabine wel mooi inderdaad. En als het ook nog mobiel is, een blessing.quote:Op maandag 17 december 2018 20:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook in een andere woning zorgt langdurig hard zingen voor overlast. Je onderschat enorm hoe ver hard stemgeluid kan reiken.
En eens een keertje zal niemand over vallen, maar (vrijwel) dagelijks uren per dag wel.
Maar dat schijnt niet tot je door te dringen.
Een ruimte goed isoleren met van dat speciale schuim, of nog beter, zo'n inbouw geluidscabine aanschaffen zou al voldoende zijn.
Jíj kan naar hartelust zingen, en je medebewoners hebben geen last meer van je.
Win-win situatie.
Is een vrijstaand huis echt een oplossing?quote:Op maandag 17 december 2018 20:46 schreef alors het volgende:
[..]Ik zou maar gewoon weer fulltime gaan werken en sparen voor een vrijstaand huis of het huren van een studio. Denk je nou echt dat er speciale woningen worden weggegeven aan sneeuwvlokjes als jij?
Pas als hij dat meer dan 3 uur per dag doet en meer dan 5 dagen per week heb je recht om daarover te klagen. Wat hij in zijn eigen huis doet en met welk volume moet hij zelf weten.quote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is,
Kinderen zijn nodig, een koekenbakker die de hele dag door blèrt niet.quote:Op maandag 17 december 2018 18:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Overlast is overlast. En je hoort niet met 3 kinderen in een gehorig flatje te wonen. Dan doe je iets fout.
Gaaaaaaaaaaaastquote:Op maandag 17 december 2018 18:17 schreef campesino het volgende:
[..]
Gek worden van 1 uur toonladders? Misschien hou je je dan teveel bezig met wat een ander doet in zijn woning? Serieus, helemaal gek worden van 1 uur, kom op zeg.
Of op zoek naar ‘woning dove buren’quote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
[..]
Gast, als jij dopjes voor hem koopt ben je aso en arrogant ja, als je dat niet begrijpt wens ik je succes met verder komen in je leven als muzikant want dat zit er dan niet in.quote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
[..]
Woning voor dove mensen inderdaadquote:Op maandag 17 december 2018 21:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of op zoek naar ‘woning dove buren’
Zolang je niet met het raam open gaat zingen en het een beetje geïsoleerd is wel. Maar een kennis van me woonde een hele tijd in een klein rijtjeshuis dat wel nieuwbouw was, van 10 jaar terug, die had een grote ringbaan voor zijn huis liggen. Was zo goed geïsoleerd dat je er letterlijk niks van hoorde. Je zag ze voorbij rijden maar je hoorde echt níks. Hij zij ook dat hij de stereo gewoon echt behoorlijk hard kon zetten en dat de buren dan nog steeds niks hoorden. Er is dus best wel woonruimte beschikbaar waar jij je hobby uit zou kunnen oefenen zonder dat iemand daar noemenswaardig last van heeft.quote:Op maandag 17 december 2018 20:49 schreef campesino het volgende:
[..]
Is een vrijstaand huis echt een oplossing?
Eigenlijk wel een brilliant idee.quote:Op maandag 17 december 2018 21:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of op zoek naar ‘woning dove buren’
Op zich wel een idee om met hem af te spreken dat je gaat oefenen zodra hij de deur uit is (zal toch neem ik aan ook wel eens een paar uur weg gaanquote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is, dus dat ik vanaf die moment stil moet zijn
Die buurman is gek als hij daarmee akkoord gaat.quote:Op maandag 17 december 2018 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op zich wel een idee om met hem af te spreken dat je gaat oefenen zodra hij de deur uit is (zal toch neem ik aan ook wel eens een paar uur weg gaan) en ophoudt als hij thuis komt
Je kan afspreken dat hij 3x aanbelt oid als hij de trap af gaat en weer als hij de trap op komt
![]()
Al is het hier waarschijnlijk al te laat voor.
Zolang hij het blijkbaar beperkt tot maximaal 3 uur verspreid over de dag, 5 dagen in de week zou het geen probleem moeten zijn als hij met een trilplaat door zijn woning loopt, toch?quote:Op maandag 17 december 2018 20:41 schreef campesino het volgende:
[..]
Schelden, de deur 4x achter elkaar hard dichtslaan om aan te kondigen dat hij thuis is
Heb ik ook aan gedacht. Maar kreeg de indruk dat het veelal gebrekkige woonruimtes zijn, bijvoorbeeld zonder een goedwerkende cv, ect? En dat je op korte termijn eruit kan worden geflikkerd. Niet echt comfortabel.quote:Op maandag 17 december 2018 21:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
TS kan beter anti-kraak gaan wonen bij z'n lotgenoten
Dat wel, maar geen gezeik en veel ruimte (en vaak gelijkgestemde personen). Maar ik vind een flat nu echt het type woning bij uitstek dat zich NIET leent voor dergelijke hobbies. Je hebt ongeveer 4 buren waar je rekening mee moet houden, dus de kans is groot dat daar iemand tussen zit die zich daaraan ergert, aangezien 3u repeteren per dag niet echt binnen de 'gewone leefgeluiden' valt.quote:Op maandag 17 december 2018 22:18 schreef campesino het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht. Maar kreeg de indruk dat het veelal gebrekkige woonruimtes zijn, bijvoorbeeld zonder een goedwerkende cv, ect? En dat je op korte termijn eruit kan worden geflikkerd. Niet echt comfortabel.
Maar ik kom er wel uit. Thanks voor het meedenken.
Heb je mijn punt wel begrepen? Het gaat om de manier van communiceren. Dat hij zijn energie op zo'n negatieve manier verspilt, zit mij niet dwars.quote:Op maandag 17 december 2018 22:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Zolang hij het blijkbaar beperkt tot maximaal 3 uur verspreid over de dag, 5 dagen in de week zou het geen probleem moeten zijn als hij met een trilplaat door zijn woning loopt, toch?
Een uur is voor de meeste mensen geen onoverkomelijk probleem. Het probleem is het feit dat het +-3 uur per dag is en op onvoorspelbare momenten.quote:Op maandag 17 december 2018 22:32 schreef campesino het volgende:
[..]
Heb je mijn punt wel begrepen? Het gaat om de manier van communiceren. Dat hij zijn energie op zo'n negatieve manier verspilt, zit mij niet dwars.
In principe maakt het niet uit wat hij doet, als het maar binnen sociale uren gebeurt. Maar tsja, ik ben geen moeilijke buurman, en verder zit ik niet de hele dag thuis om notities te maken van andermans leven.
Trouwens ben ik ervan bewust dat dit geen ideale woonsituatie is voor mijn geval, aangezien ik het zingen iets serieuzer neem. Maar dat in de ogen van sommigen, zelfs een uur per dag van de 24, teveel is, hmm, daar kan ik me niet in vinden helaas.
Maar geen probleem, daarom ga ik ook weg.
Het probleem is denk ik ook nog de pauzes. Denk je dat ‘ie klaar is, begint ‘ie wéér...quote:Op maandag 17 december 2018 22:34 schreef karr-1 het volgende:
Een uur per dag is niet het probleem, het probleem is 3 uur per dag, achter elkaar, 5 dagen lang en dat elke week opnieuw. Dat zijn 15 uur per week non stop herrie aan je hoofd. Iedereen zou gek worden.
Zingen heeft geen prioriteit. Als je dat vindt dan tief je op naar buiten en ga je in een container je zanglessen beoefenen.quote:Op maandag 17 december 2018 18:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Overlast is overlast. En je hoort niet met 3 kinderen in een gehorig flatje te wonen. Dan doe je iets fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |