abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183786787
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.

Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.

Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.

Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?

In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.

Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.
pi_183786790
quote:
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.

Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.

Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.

Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?

In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.

Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.
Maar goed, muzikanten zijn vaak gestoord, en lang niet altijd prettig.
pi_183786808
quote:

Dat van die tokkies is een verhaal apart he, dat staat los van de geluidsoverlast die jij zelf veroorzaakt.
Anders word het een hullie doen 't dus ik ook verhaal.

Kindergeluiden valt over het algemeen onder leef geluiden, maar ook daar zal vast een norm voor bestaan.
pi_183786812
quote:
Oja, dat wou ik ook nog zeggen. Die buurman heeft het zelf ook niet heel fijn aangepakt door al bij voorbaat zo zijn hakken in het zand te zetten. Klinkt als een man met psychische issues of een tokkie die niets of niemand duldt.

Neemt niet weg dat 3 uur nog steeds behoorlijk veel is, aardige buurman of niet.

(ter vergelijking: ik had een buurman die af en toe hele middagen klassieke muziek op had staan die ik redelijk goed kon horen. Ik kan klassieke muziek wel waarderen, maar ik had het echt niet elke dag gewild, hoor. Ik bepaal liever zelf of ik rust of geen rust heb.)
Somebody that I used to know
  maandag 17 december 2018 @ 15:39:15 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183786820
quote:
Nee, dan meld je dat mooi bij de woningbouw en die gaan dan bemiddelen.
Ook zij hebben (ondanks kinderen) er rekening mee te houden.

Net als jij.

Enige wat je weet, en dus zelf ergens dient te accepteren, is dat je in een gehorige flat woont, dus af en toe geluidsoverlast hebt. Let op: Af en toe, en niet 3 uur per dag standaard altijd.
pi_183786821
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:33 schreef jitzzzze het volgende:
Maar nu even serieus, één van je kamers isoleren of zo'n geluidsdichte doos kopen is geen optie?
Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.
pi_183786822
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kindergeluiden valt over het algemeen onder leef geluiden, maar ook daar zal vast een norm voor bestaan.
De Buddenbrucks :X
pi_183786928
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:39 schreef campesino het volgende:

[..]

Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.
Factuurtje gewoon bij je buurman in de bus dumpen joh
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
pi_183787046
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef ppi het volgende:

Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.

Dit kwam ook in mij op toen ik dit las.

Er is nogal een verschil tussen af en toe in je huis even zingen en 3 uur per dag met volle zangstem oefenen. Ik zou helemaal gek worden :X Die bovenbuurman reageert wat tokkie-agressief, maar op zich maakt het niet uit, want ook als hij redelijk was geweest dan had TS hem niet begrepen en oordopjes toegestopt of geadviseerd een knaldure noise cancelling koptelefoon aan te schaffen voor in zijn eigen huis :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183787076
Ik denk dat -wanneer je die wens hebt- beter een andere woonruimte kunt zoeken waarbij je anderen niet tot last bent. Of je huidige zo aanpassen (zijn genoeg goede suggesties gegeven in dit topic) zodat je geen overlast (meer) veroorzaakt.

Als je overal buren hebt zul je altijd wel wat horen van elkaar. Dat is opzich niet erg zolang het binnen een acceptabel niveau blijft. Als ik hier lees over jouw oefenrituelen dan ben ik heel blij dat ik niet jouw buurman ben. En snap ik jouw buurman zeker. Het is echt extra storend als je continue hetzelfde oefent, zoals je zelf aanhaalt (zelf helaas bij iemand gewoond die ook nogal es wat oefende).

Ik ben zelf vrijstaand gaan wonen omdat wij een hond hebben. Moet er niet aan denken dat wanneer hij blaft elke x de buren aan de deur zouden staan. De kans op geluidsoverlast in een rijtjeswoning of flat is enorm. Ik had geen hond genomen in zo'n scenario. Zeker niet als je dat soort activiteiten in zo'n ruimte hebt. Of dat nu een enthousiaste hond of jazz zanger is...tja.

Of koop singstar en een bak bier en nodig hem uit om mee te komen zingen.
  maandag 17 december 2018 @ 15:58:26 #136
451005 Grems
Clown World
pi_183787165
quote:

Geen behoefte hebben aan willekeurig voorkomende geluidsoverlast van een brullende onderbuurman 3 uur per dag, 5 dagen in de week maakt iemand geen hoogsensitieve, krankzinnige bovenbuur.
pi_183787214
quote:

Hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur :D :') _O- :')
pi_183787256
Tjesus, wat ben ik blij dat je buurman niet ben.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183787261
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:04 schreef Sigaartje het volgende:
Tjesus, wat ben ik blij dat je buurman niet ben.
Ik geloof dat we daar met z'n allen wel uit zijn _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183787386
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 13:46 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ben jij braddie! :D
Komt er ook 1 achter.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183787430
quote:
Het punt missen, het is een talent op zich.

Als je bij mij met oordoppen aan de deur komt vanwege je eigen overlast druk ik die doppen zo ver in je reet dat ze uit je neus komen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 16:17:25 #142
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183787459
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.
Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.

Mijn buren horen het, dat weet ik, maar omdat ik het dus beperk tot een uurtje en zéker niet vaker dan een a twee keer hooguit in de week (soms sla ik ook gewoon een hele week over) is het goed te tolereren voor mijn buren.

Haast elke dag drie uur lang bléren in je huis is gewoon zeer asociaal. Ga naar een fucking oefenruimte inderdaad. OF bouw zo'n geluidsdichte cabine. Je woning is geen muziekstudio, droeftoeter dat je bent :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dick_laurent op 17-12-2018 16:23:18 ]
pi_183787533
Gewoon in de Mac Donalds doen
pi_183787614
Ooit eens een keer meegemaakt dat iemand zat te fluiten op het werk. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik spontaan uitriep: Hou je bek eens een keer man.

Het gekke was dat hij daar niets van begreep.
Maar dat klinkt toch hartstikke mooi??
Zei hij zelfs.

Dan moet je gaan uitleggen dat je het vreselijk vindt.

Ik begrijp het missen van inlevingsvermogen van die mensen niet. Ga in je graf liggen fluiten denk ik dan, met je rotbek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sigaartje op 17-12-2018 16:31:31 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183788188
quote:
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183788451
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.

Mijn buren horen het, dat weet ik, maar omdat ik het dus beperk tot een uurtje en zéker niet vaker dan een a twee keer hooguit in de week (soms sla ik ook gewoon een hele week over) is het goed te tolereren voor mijn buren.

Haast elke dag drie uur lang bléren in je huis is gewoon zeer asociaal. Ga naar een fucking oefenruimte inderdaad. OF bouw zo'n geluidsdichte cabine. Je woning is geen muziekstudio, droeftoeter dat je bent :')
Dit inderdaad. Tuurlijk is het allemaal niet prettig, maar als het maar een (half) uurtje per dag is, is het te verdragen. Wij hadden vroeger hier in de buurt ook : drie trompetten, een viool, dwarsfluit, drumtoestel, piano, trombone en dan vergeet ik vast nog wat. Gelukkig wel goed geïsoleerde huizen, maar ik werd soms al gek van mijn broers die twee van de drie trompetters waren :X
pi_183788452
quote:
Het geeft wel aardig aan hoe erg TS buiten de werkelijkheid leeft :Y
pi_183788540
quote:
Op maandag 17 december 2018 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
TS onderschat enorm hoe gehorig flatwoningen kunnen zijn, en ook hoe ver hard stemgeluid kan reiken.

Hier een paar deuren verder (gewone woningen overigens) woont ook iemand die én saxofoon speelt én zingt en dat hoor je enorm goed ondanks dat dit geen flatwoningen zijn.

Overigens oefenen ze daar van zowel de sax als het zingen elk maar 1 uurtje in de week, de rest elders.
En ondanks dat ze daar thuis maar kort oefenen, hebben ze een geluidsdichte/geluidsarme kamer ingericht om zo het geluid buitenshuis enorm te beperken.

Zo kan het dus ook....

Tegelijk ? 11.gif
pi_183788840
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 16:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het punt missen, het is een talent op zich.

Als je bij mij met oordoppen aan de deur komt vanwege je eigen overlast druk ik die doppen zo ver in je reet dat ze uit je neus komen.
Wat een agressie :) . Wel jammer dat we niet naast elkaar wonen, want dat zou ik wel willen zien, internet-thug. Maargoed, bedankt voor je input in deze topic.
pi_183788907
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:34 schreef campesino het volgende:

[..]

Wat een agressie :) . Wel jammer dat we niet naast elkaar wonen, want dat zou ik wel willen zien, internet-thug. Maargoed, bedankt voor je input in deze topic.
Agressie?

Het hele concept 'buren' is mij niet bekend. Maar als jij drie uur per dag loopt te 'zingen' en je gaat ermee door nadat ik heb aangegeven dat het mij stoort. Dan heb je een hele slechte aan mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')