Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.
Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.
Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.
Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?
In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.
Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.
Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.
Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.
Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?
In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.
Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
Dat van die tokkies is een verhaal apart he, dat staat los van de geluidsoverlast die jij zelf veroorzaakt.quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Oja, dat wou ik ook nog zeggen. Die buurman heeft het zelf ook niet heel fijn aangepakt door al bij voorbaat zo zijn hakken in het zand te zetten. Klinkt als een man met psychische issues of een tokkie die niets of niemand duldt.quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Nee, dan meld je dat mooi bij de woningbouw en die gaan dan bemiddelen.quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.quote:Op maandag 17 december 2018 15:33 schreef jitzzzze het volgende:
Maar nu even serieus, één van je kamers isoleren of zo'n geluidsdichte doos kopen is geen optie?
De Buddenbrucksquote:Op maandag 17 december 2018 15:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kindergeluiden valt over het algemeen onder leef geluiden, maar ook daar zal vast een norm voor bestaan.
Factuurtje gewoon bij je buurman in de bus dumpen johquote:Op maandag 17 december 2018 15:39 schreef campesino het volgende:
[..]
Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.
Dit kwam ook in mij op toen ik dit las.quote:Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef ppi het volgende:
Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.
Geen behoefte hebben aan willekeurig voorkomende geluidsoverlast van een brullende onderbuurman 3 uur per dag, 5 dagen in de week maakt iemand geen hoogsensitieve, krankzinnige bovenbuur.quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Hoogsensitieve krankzinnige bovenbuurquote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Ik geloof dat we daar met z'n allen wel uit zijnquote:Op maandag 17 december 2018 16:04 schreef Sigaartje het volgende:
Tjesus, wat ben ik blij dat je buurman niet ben.
Komt er ook 1 achter.quote:
Het punt missen, het is een talent op zich.quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.quote:Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.
quote:Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Dit inderdaad. Tuurlijk is het allemaal niet prettig, maar als het maar een (half) uurtje per dag is, is het te verdragen. Wij hadden vroeger hier in de buurt ook : drie trompetten, een viool, dwarsfluit, drumtoestel, piano, trombone en dan vergeet ik vast nog wat. Gelukkig wel goed geïsoleerde huizen, maar ik werd soms al gek van mijn broers die twee van de drie trompetters warenquote:Op maandag 17 december 2018 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.
Mijn buren horen het, dat weet ik, maar omdat ik het dus beperk tot een uurtje en zéker niet vaker dan een a twee keer hooguit in de week (soms sla ik ook gewoon een hele week over) is het goed te tolereren voor mijn buren.
Haast elke dag drie uur lang bléren in je huis is gewoon zeer asociaal. Ga naar een fucking oefenruimte inderdaad. OF bouw zo'n geluidsdichte cabine. Je woning is geen muziekstudio, droeftoeter dat je bent
Het geeft wel aardig aan hoe erg TS buiten de werkelijkheid leeftquote:
quote:Op maandag 17 december 2018 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
TS onderschat enorm hoe gehorig flatwoningen kunnen zijn, en ook hoe ver hard stemgeluid kan reiken.
Hier een paar deuren verder (gewone woningen overigens) woont ook iemand die én saxofoon speelt én zingt en dat hoor je enorm goed ondanks dat dit geen flatwoningen zijn.
Overigens oefenen ze daar van zowel de sax als het zingen elk maar 1 uurtje in de week, de rest elders.
En ondanks dat ze daar thuis maar kort oefenen, hebben ze een geluidsdichte/geluidsarme kamer ingericht om zo het geluid buitenshuis enorm te beperken.
Zo kan het dus ook....
Wat een agressiequote:Op maandag 17 december 2018 16:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het punt missen, het is een talent op zich.
Als je bij mij met oordoppen aan de deur komt vanwege je eigen overlast druk ik die doppen zo ver in je reet dat ze uit je neus komen.
Agressie?quote:Op maandag 17 december 2018 17:34 schreef campesino het volgende:
[..]
Wat een agressie. Wel jammer dat we niet naast elkaar wonen, want dat zou ik wel willen zien, internet-thug. Maargoed, bedankt voor je input in deze topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |