abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183784568
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2018 12:48 schreef MisterLastName het volgende:
Maak zelf ook muziek, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dagelijks uren muziek te maken, en als ik dat wél een keer wil doen? Koptelefoon.

Als je zo nodig wil zingen ga dan nog even een keer naar die buurman toe en spreek af dat je tussen 2 en 3 een uur zang oefent, want volgens mij gaat het hem er niet om dát je zingt, maar dat je 3 uur op een dag lalalalalaaaaaaaaaaaaaa bibibibibii mimimimimii mumumumumum BRRRRRRRRRRRRRRRRRR staat te doen :')
Ben jij braddie! :D
pi_183784755
Even om een "tegengeluid" te laten horen:

Als je een professionele muzikant bent of een opleiding aan het conservatorium doet dan is 3 uur oefenen per dag echt bijna het minimum. Er zijn genoeg muzikanten/zangers die twee keer zoveel of nog langer per dag moeten oefenen. Ook zijn er genoeg muzikanten die docent zijn en thuis lesgeven. Dan heb je dus ook nog leerlingen die meezingen/spelen en die slechter zijn om aan te horen. Wat ik maar wil zeggen: het is helemaal niet zo abnormaal om zo vaak muziek te maken. En op sommige plekken (ook in etagewoningen) kan het blijkbaar gewoon, als je goede afspraken maakt (en goede buren hebt).

Aan de andere kant hoef je dat oefenen natuurlijk niet thuis te doen. Zelf ben ik ook muzikant en soms speel ik ook meerdere uren per dag. Maar dan gaat het om een acoustische gitaar, of een digitale piano met koptelefoon-aansluiting. Ik heb vroeger trompet gespeeld en dat is een heel ander verhaal. Ik ging daarvoor naar een oefenruimte waar ik lekker kon toeteren. Echter is dat wel vervelend als je elke keer als je wil spelen het huis uit moet, en die ruimte was ook niet altijd beschikbaar. Maar dat staat in geen verhouding tot de overlast die je veroorzaakt met thuis toeteren.

Met zingen vind ik het wel een twijfelgeval. Het voelt enerzijds wel als een beknotting van je vrijheid als je thuis, in je eigen huis, niet eens een liedje mag zingen omdat de bovenbuurman een overgevoelig sneeuwvlokje is die meteen gaat bonken en met "homo" begint te schelden. Ik zou daar zelf slecht tegen kunnen. Maar misschien zijn de muren/vloeren wel erg dun, en is je stem wel heel hard, dus misschien heeft ie juist wel een goed punt.

Je post dit in WGR dus je wil vast weten wat je rechten zijn. Je rechten houden op waar de rechten van een ander beginnen. Dus je zal er of samen, in overleg uit moeten komen, of je zal zelf het probleem op moeten lossen door een kamer te isoleren of een oefenruimte te regelen. Of je flikkert de bovenbuurman van het balkon af maar dat zou ik niet aanraden.

Als ik jou was zou ik in het klusforum een topic openen over geluidsisolatie.
  maandag 17 december 2018 @ 13:58:42 #105
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183784861
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:53 schreef Farenji het volgende:
Als je een professionele muzikant bent of een opleiding aan het conservatorium
In het eerste geval zorg je dan voor een repetitiehok.. en in het tweede geval heeft het conservatorium die..

Dus zo heel moeilijk is het verder niet..
pi_183784986
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 13:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In het eerste geval zorg je dan voor een repetitiehok.. en in het tweede geval heeft het conservatorium die..

Dus zo heel moeilijk is het verder niet..
Zo simpel ligt het natuurlijk ook niet helemaal, maar goed ik weet dat ik met jou niet zo'n discussie aan moet gaan.
pi_183785268
quote:

Als je een professionele muzikant bent of een opleiding aan het conservatorium doet dan is 3 uur oefenen per dag echt bijna het minimum. Er zijn genoeg muzikanten/zangers die twee keer zoveel of nog langer per dag moeten oefenen. Ook zijn er genoeg muzikanten die docent zijn en thuis lesgeven. Dan heb je dus ook nog leerlingen die meezingen/spelen en die slechter zijn om aan te horen. Wat ik maar wil zeggen: het is helemaal niet zo abnormaal om zo vaak muziek te maken. En op sommige plekken (ook in etagewoningen) kan het blijkbaar gewoon, als je goede afspraken maakt (en goede buren hebt).

Aan de andere kant hoef je dat oefenen natuurlijk niet thuis te doen. Zelf ben ik ook muzikant en soms speel ik ook meerdere uren per dag. Maar dan gaat het om een acoustische gitaar, of een digitale piano met koptelefoon-aansluiting. Ik heb vroeger trompet gespeeld en dat is een heel ander verhaal. Ik ging daarvoor naar een oefenruimte waar ik lekker kon toeteren. Echter is dat wel vervelend als je elke keer als je wil spelen het huis uit moet, en die ruimte was ook niet altijd beschikbaar. Maar dat staat in geen verhouding tot de overlast die je veroorzaakt met thuis toeteren.

Met zingen vind ik het wel een twijfelgeval. Het voelt enerzijds wel als een beknotting van je vrijheid als je thuis, in je eigen huis, niet eens een liedje mag zingen omdat de bovenbuurman een overgevoelig sneeuwvlokje is die meteen gaat bonken en met "homo" begint te schelden. Ik zou daar zelf slecht tegen kunnen. Maar misschien zijn de muren/vloeren wel erg dun, en is je stem wel heel hard, dus misschien heeft ie juist wel een goed punt.

Je post dit in WGR dus je wil vast weten wat je rechten zijn. Je rechten houden op waar de rechten van een ander beginnen. Dus je zal er of samen, in overleg uit moeten komen, of je zal zelf het probleem op moeten lossen door een kamer te isoleren of een oefenruimte te regelen. Of je flikkert de bovenbuurman van het balkon af maar dat zou ik niet aanraden.

Als je semi-pro bezig bent, dan kun je ook je repeteren semi-pro aanpakken. Dan isoleer je een kamer en doe je het daar. Als mijn onderbuur muziekles zou geven in zijn woning, zonder gepaste isolatie zou ik ook woedend zijn. Dat zijn immers geen woongeluiden meer.

Ik denk dat een van de "problemen" is dat TS zingt. Ik geloof dat ie dat doet wanneer hij daar zin in krijgt. Bezig met koken? Toonladdertje. Afwas? Stemoefening. Wc-bezoek? Johnny Cash. Bij een instrument ben je altijd even bezig met opstellen (of je bent al in een bepaalde ruimte opgesteld) waardoor je veel makkelijker een onderscheid kunt maken tussen repeteren en wat anders doen. In zo'n geval zou het voor TS ook voor de hand liggen dat ie zijn repeteertijd door kan brengen in een geisoleerd kotje. Maar zolang als hij een liedje zingt tijdens het koken is die onderscheid er niet zo.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_183785281
...quote ipv edit
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_183785498
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:20 schreef miro86 het volgende:

[..]

Als je semi-pro bezig bent, dan kun je ook je repeteren semi-pro aanpakken. Dan isoleer je een kamer en doe je het daar. Als mijn onderbuur muziekles zou geven in zijn woning, zonder gepaste isolatie zou ik ook woedend zijn. Dat zijn immers geen woongeluiden meer.

Ik denk dat een van de "problemen" is dat TS zingt. Ik geloof dat ie dat doet wanneer hij daar zin in krijgt. Bezig met koken? Toonladdertje. Afwas? Stemoefening. Wc-bezoek? Johnny Cash. Bij een instrument ben je altijd even bezig met opstellen (of je bent al in een bepaalde ruimte opgesteld) waardoor je veel makkelijker een onderscheid kunt maken tussen repeteren en wat anders doen. In zo'n geval zou het voor TS ook voor de hand liggen dat ie zijn repeteertijd door kan brengen in een geisoleerd kotje. Maar zolang als hij een liedje zingt tijdens het koken is die onderscheid er niet zo.
Ik heb mijn gitaar altijd binnen handbereik staan en de momenten dat ik wil spelen komen de hele dag door, in principe. Met zingen heb je altijd je instrument bij je, en zingen (sowieso muziekmaken) *is* gewoon leuk, dus ik kan me goed voorstellen dat je vaak zingt, en dat het lastig is om dat te concentreren in een vast tijdschema. We hebben het niet over een gat boren of een spijker in de muur slaan ofzo he, dat is iets wat je veel beter kan plannen.
  maandag 17 december 2018 @ 14:34:33 #110
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_183785565
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
TS is druk bezig de vraag ergens anders neer te plempen, ergens waar hij hoopt op steun. :')

Zou me niets verbazen in ieder geval.
TS is rond 14.30u nog online geweest zag ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183785714
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb mijn gitaar altijd binnen handbereik staan en de momenten dat ik wil spelen komen de hele dag door, in principe. Met zingen heb je altijd je instrument bij je, en zingen (sowieso muziekmaken) *is* gewoon leuk, dus ik kan me goed voorstellen dat je vaak zingt, en dat het lastig is om dat te concentreren in een vast tijdschema. We hebben het niet over een gat boren of een spijker in de muur slaan ofzo he, dat is iets wat je veel beter kan plannen.
En je kunt net zo goed tussendoor even achter je piano gaan zitten en een liedje spelen. Maar je doet het niet terwijl je andere dingen doen en je moet je instrument erbij pakken (ik ga ervanuit dat je niet in elke kamer een gitaar hebt liggen, bijvoorbeeld). Het is puur pianospelen of gitaarspelen of...
pi_183785792
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS is rond 14.30u nog online geweest zag ik.
:')

Typisch FOK!
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
  maandag 17 december 2018 @ 14:50:45 #113
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183785914
quote:

Jij bent net zo de weg kwijt als TS. De bovenbuurman een sneeuwvlokje noemen die nergens tegen kan, dan snap je echt niet wat geluidsoverlast met een mens kan doen. TS zegt hier 3 uur per dag maar iets zegt mij dat minimaal is. Ik ben zelf ook muzikant en dj maar muziek altijd met een hoofdtelefoon op en djen op hard volume alleen als de buren naar hun werk zijn. Verder hebben alle buren mijn 06 voor het geval er overlast is. Veel mensen vergeten dat zij zelf de overlastgevende zijn.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_183786032
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 05:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Kijk TS daar hebben ze iets op gevonden:

[ afbeelding ]

Een drumcabine..

Kun je zo hard in drummen.. versterkt gitaar spelen.. etc.. als je wilt..
Niemand die het hoort als ie ernaast staat..
Je kan hem in de tuin of in huis kwijt.. lekker handig..

Je kan ook naar een repetitieruimte gaan maar dat is niet echt een optie als je even spontaan wilt zingen..

Je kan wel blijven verhuizen, op een dag komt er weer iemand wonen waar je een probleem mee krijgt..
Dit ding kost je 1 keer verhuiskosten..
Ik vraag me af wat de akoestiek is in zo'n hok, klinkt dat niet alsof je in een douche staat? Ik zie alleen iets absorberends op het plafond zitten, ik denk dat je dan beter in een echte studio kan gaan zitten.
pi_183786048
quote:
We hebben het niet over een gat boren of een spijker in de muur slaan ofzo he, dat is iets wat je veel beter kan plannen.
Volgens mij kun je wanneer je je scheur open trekt veel beter plannen dan wanneer je noodgedwongen een reparatie uit moet voeren. fijn dat je het leuk vind om te zingen of muziek te maken maar als je bovenbuurman 3 uur per dag aan het oefenen is waarvan een uur toonladders is de lol er erg snel af.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 17 december 2018 @ 15:02:08 #116
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183786093
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 14:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het natuurlijk ook niet helemaal, maar goed ik weet dat ik met jou niet zo'n discussie aan moet gaan.
Zo simpel ligt het wel.. Als je niet zelf een ruimte hebt waar je je ding kan doen, dan moet je het anders oplossen..

Als professioneel muzikant heb je dat dus voor elkaar.. en op het conservatorium is het ook goed geregeld.. Daar kun je zo lang blijven als je wilt.. je kan er nog net niet slapen..
  maandag 17 december 2018 @ 15:05:04 #117
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183786139
quote:

[..]

Als je gebruik wilt maken van die momenten, dan zorg je dat de mogelijkheid daarvoor is.. Of dat nou een hutje op de hei of een drumcabine is..

Je gaat ook geen auto op straat restaureren..
  maandag 17 december 2018 @ 15:06:41 #118
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183786178
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:57 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de akoestiek is in zo'n hok, klinkt dat niet alsof je in een douche staat? Ik zie alleen iets absorberends op het plafond zitten, ik denk dat je dan beter in een echte studio kan gaan zitten.
Maakt geen verschil.. een echte studio is ook droog qua klank.. (dat is juist de bedoeling)
Je kan naar believen gordijnen of panelen aanbrengen natuurlijk.. (maar voor de foto van zo'n ding niet echt handig.. )
pi_183786483
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:50 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Jij bent net zo de weg kwijt als TS. De bovenbuurman een sneeuwvlokje noemen die nergens tegen kan, dan snap je echt niet wat geluidsoverlast met een mens kan doen. TS zegt hier 3 uur per dag maar iets zegt mij dat minimaal is. Ik ben zelf ook muzikant en dj maar muziek altijd met een hoofdtelefoon op en djen op hard volume alleen als de buren naar hun werk zijn. Verder hebben alle buren mijn 06 voor het geval er overlast is. Veel mensen vergeten dat zij zelf de overlastgevende zijn.
Tuurlijk, je kan natuurlijk dat ene woordje eruitpikken, en alle nuances eromheen negeren, dat is jouw keuze, maar dan ga ik verder ook niet op je reactie in.
  maandag 17 december 2018 @ 15:28:50 #120
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183786626
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Tuurlijk, je kan natuurlijk dat ene woordje eruitpikken, en alle nuances eromheen negeren, dat is jouw keuze, maar dan ga ik verder ook niet op je reactie in.
Mij best, je hele post leest toch als een indekverhaaltje. :7
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_183786673
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.

Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.

Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.

Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?

In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.

Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
pi_183786711
quote:
Zoals al eerder gezegd: een liedje zingen in huis is wel even wat anders dan dagelijks drie uur repeteren, waaronder toonladders :X
Somebody that I used to know
  maandag 17 december 2018 @ 15:33:32 #123
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_183786718
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:31 schreef campesino het volgende:
Maar goed, ik ben aso, ik mag in mijn huis niet zingen, ik moet muisstil leven voor de hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur.
Dat heeft echt helemaal niemand gezegd, we zeggen alleen dat je je zal moeten aanpassen aan de normale regels. Drie uur per dag voluit zingen is echt niet normaal, voor niemand niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 15:33:35 #124
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 17 december 2018 @ 15:35:56 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183786765
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 03:47 schreef campesino het volgende:
Ik woon al 4 jaar in een etagewoning. Sinds ik hier ben ingetrokken, heb ik regelmatig conflict met de bovenbuur. Het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik ben een zanger in de jazz en latin genre. Muziek en zingen zijn mijn passies, en hierdoor ben ik bewust parttime gaan werken, en geen carrieretijger geworden. Zo heb ik meer tijd over om mij hierin te ontwikkelen en ervaring op te doen.

Ik heb in een studentenflat gewoond, met 8 kamergenoten. Daar oefende ik ook, en heb nooit klachten gehad over mijn instrument en manier van leven. Hoe ziet mijn routine ongeveer eruit?

Normaalgesproken doe ik eerst een uurje toonladders in mijn kamer, deur dicht. Daarna is het gewoon tussendoor liedjes oefenen en recreatief zingen, tijdens het koken bijvoorbeeld. Of bij een inspiratie, of wanneer ik zin heb, of een repertoire moet oefenen. Uiteraard zonder microfoon, en tussen 15:00 en 21:30. Naast het zingen, is het zo goed als stil; ik ben vrijgezel en heb geen kinderen. Ik zal toegeven dat ik een grote stem heb en geen zachte stem, maar oké.

Voordat ik officieël in deze woning ben ingetrokken, ben ik even langsgeweest bij de directe buren, om hun te informeren over mijn oefenroutine en of ze dat tussen bepaalde tijden goed zouden vinden. Ik kreeg positieve reacties.. totdat ik bij de bovenbuur aanklopte. Aan de reactie was duidelijk te zien, dat deze niet echt blij was met het feit dat er een zanger kwam wonen.

De volgende dag vond ik een stuk papier op mijn deur geplakt, met de volgende welkomstboodschap, in hoofdletters geschreven: "GEEN MUZIEKOVERLAST, NOOIT".
Om het verhaal kort te maken, heb ik de afgelopen 4 jaar meerdere keren conflict gehad met deze bovenbuur. Een keer heb ik aangebeld om te praten, maar ik kreeg het volgende meegenomen: "Rot toch op man", en dan de deur dichtgegooid. Eerlijk gezegd, had ik hem bijna een klap gegeven, maar dan ben ik 'verkeerd bezig' dus ik liet het daarbij. Sindsdien doe ik mijn ding gewoon, maar eerlijk gezegd blijf ik toch bewust van het feit dat een bovenbuur zich telkens met mij bezighoudt, zonder te weten wat voor monster hij 4 jaar lang aan het creëren is. Soms denk ik eraan om over te gaan tot een heftige confrontatie.

Om maar een voorbeeld te noemen: Het is 16:00 en ik ben aan het koken, muziekje aan op mijn telefoon en begin te zingen. Binnen 2 minuten word er van boven ''h0m0" gescholden en geschreeuwd. Ook begint deze bovenbuur binnen de kortste keer met een of andere object op de vloer(dus mijn plafond) te kloppen, alsof dat ervoor zal zorgen dat ik daarmee stop?

Buurtbemiddeling kon niks betekenen, woningcorporatie kan ook niks doen, en ook de wijkagent kan niks doen. De woningcorporatie heeft aangegeven dat ik sowieso het recht heb om geluid te maken tot 22:00, maar tegen de handelingen van de bovenbuur kunnen ze niks doen. Ik heb ooit oordopjes voor deze bovenbuur aangeschaft, maar deze kreeg ik teruggestuurd, want volgens hem, "heeft het geen nut". Ik heb de andere directe buren gevraagd of zij last ervaren, en dit was niet zo. Een van hen heeft zelfs verteld: "Heel soms hoor ik jou wel, wanneer ik buiten sta, maar het klinkt goed hoor!". Compleet andere manier van reageren dus.

Ik ben niet geweldadig, en best wel geduldig, maar het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik heb dus besloten, om te verhuizen, desnoods naar een andere regio, wanneer mijn financiële toestand iets verbetert.

Wat is mijn vraag eigenlijk? Het zal toch wel mogelijk zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30 vrijuit en voluit mag zingen, zonder dat ik mij hoef in te houden? Een vrijstaand huis kopen is geen optie. Dus voor mij blijft het bij huren. Een beter geďsoleerde, minder gehorige huurwoning, waarschijnlijk een hoekwoning? Geen tussenwoning, dat weet ik zeker.

Sinds kort denk ik eraan om woningruil te proberen, en bij de beschrijving van de gewenste woning, aan te geven dat ik een goed geďsoleerde woning zoek, aangezien ik een paar uur per dag zal zingen? Wellicht heb ik dan geluk?

Al moet ik naar een andere regio hiervoor verhuizen, als ik maar m'n ding rustig kan doen, binnen sociale tijden.
Je buurman heeft gelijk, ophouden met dat gegalm

als je mijn buur homo was dan had ik je door de brievenbus getrokken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_183786787
quote:
Dit is geen troll topic, en nee, ik heb mijn verhaal nergens anders neergezet voor 'steun'.

Wat ik me afvraag is of het mogelijk en realistisch zal zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30, maximaal 3 uur kan, of 'mag' zingen, zonder kopzorgen. De overige 21 uur is het dus nagenoeg stil.

Trouwens heb ik ook aangegeven; al vóórdat ik officieël ben ingetrokken, kreeg ik een passief agressieve brief op mijn deur. Die toon heeft 'ie dus zelf gezet, zou ik zeggen. Maar zijn acties zijn blijkbaar wel acceptabel voor een groot deel van de posters hier.

Als er hier een bijna-dagelijks ruziënde tokkiekoppel zou wonen, met 3 luide kinderen, die zeker langer dan 3 uur doorgaan, is dat dan anders qua geluid?

In ieder geval, bedankt voor de reacties. Zoals Farenji al zei, muziek oefenen is meestal niet heel gestructureerd. Toch probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te houden, binnen sociale uren.

Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.
pi_183786790
quote:

Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.
Maar goed, muzikanten zijn vaak gestoord, en lang niet altijd prettig.
pi_183786808
quote:

Dat van die tokkies is een verhaal apart he, dat staat los van de geluidsoverlast die jij zelf veroorzaakt.
Anders word het een hullie doen 't dus ik ook verhaal.

Kindergeluiden valt over het algemeen onder leef geluiden, maar ook daar zal vast een norm voor bestaan.
pi_183786812
quote:
Oja, dat wou ik ook nog zeggen. Die buurman heeft het zelf ook niet heel fijn aangepakt door al bij voorbaat zo zijn hakken in het zand te zetten. Klinkt als een man met psychische issues of een tokkie die niets of niemand duldt.

Neemt niet weg dat 3 uur nog steeds behoorlijk veel is, aardige buurman of niet.

(ter vergelijking: ik had een buurman die af en toe hele middagen klassieke muziek op had staan die ik redelijk goed kon horen. Ik kan klassieke muziek wel waarderen, maar ik had het echt niet elke dag gewild, hoor. Ik bepaal liever zelf of ik rust of geen rust heb.)
  maandag 17 december 2018 @ 15:39:15 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183786820
quote:
Nee, dan meld je dat mooi bij de woningbouw en die gaan dan bemiddelen.
Ook zij hebben (ondanks kinderen) er rekening mee te houden.

Net als jij.

Enige wat je weet, en dus zelf ergens dient te accepteren, is dat je in een gehorige flat woont, dus af en toe geluidsoverlast hebt. Let op: Af en toe, en niet 3 uur per dag standaard altijd.
pi_183786821
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:33 schreef jitzzzze het volgende:
Maar nu even serieus, één van je kamers isoleren of zo'n geluidsdichte doos kopen is geen optie?
Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.
pi_183786822
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kindergeluiden valt over het algemeen onder leef geluiden, maar ook daar zal vast een norm voor bestaan.
De Buddenbrucks :X
pi_183786928
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:39 schreef campesino het volgende:

[..]

Die geluidsdichte doos ziet er wel goed uit moet ik zeggen. De kosten daarvan weet ik niet, maar het heeft mijn aandacht.
Factuurtje gewoon bij je buurman in de bus dumpen joh
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
pi_183787046
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef ppi het volgende:

Ik hoop dat je muziek over meer nuance en inlevingsvermogen beschikt dan je ten toon stelt in je schrijfkunst en persoonlijkheid.

Dit kwam ook in mij op toen ik dit las.

Er is nogal een verschil tussen af en toe in je huis even zingen en 3 uur per dag met volle zangstem oefenen. Ik zou helemaal gek worden :X Die bovenbuurman reageert wat tokkie-agressief, maar op zich maakt het niet uit, want ook als hij redelijk was geweest dan had TS hem niet begrepen en oordopjes toegestopt of geadviseerd een knaldure noise cancelling koptelefoon aan te schaffen voor in zijn eigen huis :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183787076
Ik denk dat -wanneer je die wens hebt- beter een andere woonruimte kunt zoeken waarbij je anderen niet tot last bent. Of je huidige zo aanpassen (zijn genoeg goede suggesties gegeven in dit topic) zodat je geen overlast (meer) veroorzaakt.

Als je overal buren hebt zul je altijd wel wat horen van elkaar. Dat is opzich niet erg zolang het binnen een acceptabel niveau blijft. Als ik hier lees over jouw oefenrituelen dan ben ik heel blij dat ik niet jouw buurman ben. En snap ik jouw buurman zeker. Het is echt extra storend als je continue hetzelfde oefent, zoals je zelf aanhaalt (zelf helaas bij iemand gewoond die ook nogal es wat oefende).

Ik ben zelf vrijstaand gaan wonen omdat wij een hond hebben. Moet er niet aan denken dat wanneer hij blaft elke x de buren aan de deur zouden staan. De kans op geluidsoverlast in een rijtjeswoning of flat is enorm. Ik had geen hond genomen in zo'n scenario. Zeker niet als je dat soort activiteiten in zo'n ruimte hebt. Of dat nu een enthousiaste hond of jazz zanger is...tja.

Of koop singstar en een bak bier en nodig hem uit om mee te komen zingen.
  maandag 17 december 2018 @ 15:58:26 #136
451005 Grems
Clown World
pi_183787165
quote:

Geen behoefte hebben aan willekeurig voorkomende geluidsoverlast van een brullende onderbuurman 3 uur per dag, 5 dagen in de week maakt iemand geen hoogsensitieve, krankzinnige bovenbuur.
pi_183787214
quote:

Hoogsensitieve krankzinnige bovenbuur :D :') _O- :')
pi_183787256
Tjesus, wat ben ik blij dat je buurman niet ben.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183787261
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:04 schreef Sigaartje het volgende:
Tjesus, wat ben ik blij dat je buurman niet ben.
Ik geloof dat we daar met z'n allen wel uit zijn _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183787386
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 13:46 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ben jij braddie! :D
Komt er ook 1 achter.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183787430
quote:
Het punt missen, het is een talent op zich.

Als je bij mij met oordoppen aan de deur komt vanwege je eigen overlast druk ik die doppen zo ver in je reet dat ze uit je neus komen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 16:17:25 #142
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183787459
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:37 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Je hebt toch genoeg bruikbare tips gekregen? Je hoeft niet muisstil te leven maar 3 uur per dag naar m'n zingende buur luisteren zou ik ook niet trekken.
Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.

Mijn buren horen het, dat weet ik, maar omdat ik het dus beperk tot een uurtje en zéker niet vaker dan een a twee keer hooguit in de week (soms sla ik ook gewoon een hele week over) is het goed te tolereren voor mijn buren.

Haast elke dag drie uur lang bléren in je huis is gewoon zeer asociaal. Ga naar een fucking oefenruimte inderdaad. OF bouw zo'n geluidsdichte cabine. Je woning is geen muziekstudio, droeftoeter dat je bent :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dick_laurent op 17-12-2018 16:23:18 ]
pi_183787533
Gewoon in de Mac Donalds doen
pi_183787614
Ooit eens een keer meegemaakt dat iemand zat te fluiten op het werk. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik spontaan uitriep: Hou je bek eens een keer man.

Het gekke was dat hij daar niets van begreep.
Maar dat klinkt toch hartstikke mooi??
Zei hij zelfs.

Dan moet je gaan uitleggen dat je het vreselijk vindt.

Ik begrijp het missen van inlevingsvermogen van die mensen niet. Ga in je graf liggen fluiten denk ik dan, met je rotbek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sigaartje op 17-12-2018 16:31:31 ]
pi_183788188
quote:
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183788451
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit. Ik maak ook muziek (drummen op elektronisch drumstel). Ik doe dit soms in het weekend overdag thuis en soms s'avonds (altijd voor 21:00) maar ik beperk het tot MAX 1 uur lang en nooit vaker dan twee keer per week. Daar let ik bewust op.

Mijn buren horen het, dat weet ik, maar omdat ik het dus beperk tot een uurtje en zéker niet vaker dan een a twee keer hooguit in de week (soms sla ik ook gewoon een hele week over) is het goed te tolereren voor mijn buren.

Haast elke dag drie uur lang bléren in je huis is gewoon zeer asociaal. Ga naar een fucking oefenruimte inderdaad. OF bouw zo'n geluidsdichte cabine. Je woning is geen muziekstudio, droeftoeter dat je bent :')
Dit inderdaad. Tuurlijk is het allemaal niet prettig, maar als het maar een (half) uurtje per dag is, is het te verdragen. Wij hadden vroeger hier in de buurt ook : drie trompetten, een viool, dwarsfluit, drumtoestel, piano, trombone en dan vergeet ik vast nog wat. Gelukkig wel goed geďsoleerde huizen, maar ik werd soms al gek van mijn broers die twee van de drie trompetters waren :X
pi_183788452
quote:
Het geeft wel aardig aan hoe erg TS buiten de werkelijkheid leeft :Y
pi_183788540
quote:
Op maandag 17 december 2018 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
TS onderschat enorm hoe gehorig flatwoningen kunnen zijn, en ook hoe ver hard stemgeluid kan reiken.

Hier een paar deuren verder (gewone woningen overigens) woont ook iemand die én saxofoon speelt én zingt en dat hoor je enorm goed ondanks dat dit geen flatwoningen zijn.

Overigens oefenen ze daar van zowel de sax als het zingen elk maar 1 uurtje in de week, de rest elders.
En ondanks dat ze daar thuis maar kort oefenen, hebben ze een geluidsdichte/geluidsarme kamer ingericht om zo het geluid buitenshuis enorm te beperken.

Zo kan het dus ook....

Tegelijk ? 11.gif
pi_183788840
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 16:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het punt missen, het is een talent op zich.

Als je bij mij met oordoppen aan de deur komt vanwege je eigen overlast druk ik die doppen zo ver in je reet dat ze uit je neus komen.
Wat een agressie :) . Wel jammer dat we niet naast elkaar wonen, want dat zou ik wel willen zien, internet-thug. Maargoed, bedankt voor je input in deze topic.
pi_183788907
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:34 schreef campesino het volgende:

[..]

Wat een agressie :) . Wel jammer dat we niet naast elkaar wonen, want dat zou ik wel willen zien, internet-thug. Maargoed, bedankt voor je input in deze topic.
Agressie?

Het hele concept 'buren' is mij niet bekend. Maar als jij drie uur per dag loopt te 'zingen' en je gaat ermee door nadat ik heb aangegeven dat het mij stoort. Dan heb je een hele slechte aan mij.
pi_183788989
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:34 schreef campesino het volgende:

[..]

Leer eens rekening te houden met een ander.
pi_183789061
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Leer eens rekening te houden met een ander.
Dat is TS vreemd. Die gaat liever naar de buren om ze oordoppen aan te bieden vanwege zijn eigen overlast.

Echt, ik stop ze in je reet als je zo bij mij voor de deur staat.
pi_183789231
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is TS vreemd. Die gaat liever naar de buren om ze oordoppen aan te bieden vanwege zijn eigen overlast.

Echt, ik stop ze in je reet als je zo bij mij voor de deur staat.
Ts heeft hier wel gelijk. Grote kans dat dit een hele kerel is online, maar offline niet zo veel noten op zijn zang heeft :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')