Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.quote:Op maandag 17 december 2018 23:55 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Hij veroorzaakt gewoon overlast.
De andere buren zijn misschien niet de hele dag thuis of de wanden zijn beter geïsoleerd dan het plafond, of ze ergeren zich in stilte.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.
Het wil niet tot je doordringen hoe het werkt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 05:54 schreef campesino het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel vermijdbaar was. Als iemand met 3 drukke kinderen in een flat gaat wonen, en toevallig een buur heeft die het een beetje teveel vind, moet je ook openstaan voor een gesprek. Immers, ik neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger". Of mag je in dat geval wel zeggen, opzouten, en bekijk het maar?
Mij maakt het niet uit qua kinderdrukte, maar velen hier zijn van mening dat een zanger zich moet beperken tot 15 min, 2x per week. En dat is niet echt realistisch. Maar who knows, dan ben ik maar apart.
Waarom? Het is geen kwestie van de meeste stemmen gelden, maar van context. Misschien werkt de rest niet en is de relatieve overlasttijd een stuk lager. Het gaat hier wel om grofweg die periode dat mensen van het werk komen en even tot rust willen komen tot ze naar bed gaan. Het is evident dat de zanger hier zelf voor op de blaren moeten zitten. En dan niet door oordopjes te financieren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.
quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De andere buren zijn misschien niet de hele dag thuis of de wanden zijn beter geïsoleerd dan het plafond, of ze ergeren zich in stilte.
Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:34 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Waarom? Het is geen kwestie van de meeste stemmen gelden, maar van context. Misschien werkt de rest niet en is de relatieve overlasttijd een stuk lager. Het gaat hier wel om grofweg die periode dat mensen van het werk komen en even tot rust willen komen tot ze naar bed gaan. Het is evident dat de zanger hier zelf voor op de blaren moeten zitten. En dan niet door oordopjes te financieren.
Het zijn allemaal aannames, dat klopt. Vandaar dat het aantal overlastervaarders hier niks zegt. Het is een kwestie van context. Wat wel feitelijk is, zijn de zangtijden en acties van ts daar hij dit zelf verklaartquote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.
Ik snap dat bij slecht geïsoleerde woningen het allemaal net wat vervelender is, maar ik hoorde mn buren ook iedere dag als ze luidt praten. Telt dat al als overlast dan? De politie lacht je uit als je daarom gaat zeuren. Zingen is, afhankelijk van hoe je zingt, niet per se veel harder lijkt me.
Ik kan Je uit eigen ervaring vertellen dat de politie daar helemaal niet om lacht. Ook luid pratende mensen zijn na een bepaalde tijd overlastgevend. Duurt dat lang genoeg dan krijg je vanzelf een agent aan de deur.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.
Ik snap dat bij slecht geïsoleerde woningen het allemaal net wat vervelender is, maar ik hoorde mn buren ook iedere dag als ze luidt praten. Telt dat al als overlast dan? De politie lacht je uit als je daarom gaat zeuren. Zingen is, afhankelijk van hoe je zingt, niet per se veel harder lijkt me.
Dat tapdansen duurde ook 3 uur per dag, 5 dagen per week?quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Leuke zin. Klinkt grappig. Maar in werkelijkheid ben jij toch echt wat gekker dan het merendeel van de mensen hier.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef campesino het volgende:
We zijn allemaal even gek, dat idee een beetje.
Begint rond de 3000 volgens mij. We zullen zien hoe serieus z'n hobby is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke zin. Klinkt grappig. Maar in werkelijkheid ben jij toch echt wat gekker dan het merendeel van de mensen hier.
Wat kost zo'n geluidsdichte plexiglas ruimte eigenlijk? Heb je al wat gevonden? Wel gaaf dat dat bestaat overigens.
Lijkt me goedkoper dan jaar in jaar uit elke dag oefenruimte huren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:45 schreef MPC60 het volgende:
Begint rond de 3000 volgens mij. We zullen zien hoe serieus z'n hobby is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat drie uur jazzzang je op je zenuwen gaat werken en vind de buurman daarom geen teringlijer, janker of aansteller.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat een gag ball werkt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Mijn bovenbuurjongen was DJ en was dan urenlang aan het mixen. Steeds hetzelfde deuntje met hier en daar een dingetje anders. En dan weer opnieuw. En opnieuw. Ik heb geprobeerd tolerant te zijn, want wel zijn hobby, maar ik kon er op een gegeven moment gewoon niet goed meer tegen. Aangebeld, uitgelegd hoe gehorig het was en sindsdien droeg hij een koptelefoonMaar dat kan niet met zingen
En het nog steeds onzin vinden hè! Dat hij er last van zou hebben. Want overdag en maar 3 uur per dag waarvan 1 uur toonladders etc. Dat enorme gebrek aan inlevingsvermogen is voor mij heel moeilijk in te levenquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef KaheemSaid het volgende:
Snap niet dat jij nog steeds het lef hebt om negatief te reageren op je buurmans houding.
Een pexiglas wandje is alleen bedoeld om de drums af te schermen van de rest van de muzikanten tijdens live optredens mbt podiumgeluid maw: anders horen muzikanten zichzelf slecht en worden stokdoof..quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke zin. Klinkt grappig. Maar in werkelijkheid ben jij toch echt wat gekker dan het merendeel van de mensen hier.
Wat kost zo'n geluidsdichte plexiglas ruimte eigenlijk? Heb je al wat gevonden? Wel gaaf dat dat bestaat overigens.
Hoi ts, ik en Volgens mij wat anderen hebben al gevraagd om een YouTube linkje ofzo van jouw zangkunsten, wij zijn namelijk erg benieuwd naar jouw talent en naar wat jij dan zoal doet als je aan het oefenen bent.quote:Op maandag 17 december 2018 23:45 schreef campesino het volgende:
[..]
Je kent me niet, dus of het wel zo makkelijk is om mij te 'slapen' moeten we eerst even nagaan. Maar ik probeer altijd toch het gesprek op een vriendelijke manier aan te gaan.
Bedankt voor je toegevoegde waarde in de topic.
Ik bedoelde zoiets zoals in post 10 van dit topic: WGR / Buur word gek van mijn zangquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Een pexiglas wandje is alleen bedoeld om de drums af te schermen van de rest van de muzikanten tijdens live optredens mbt podiumgeluid maw: anders horen muzikanten zichzelf slecht en worden stokdoof..
[ afbeelding ]
Een drumcabine is een zwaar geisoleerde ruimte.. denk aan een koelkast maar dan groter en zonder koeling.. (een oude koelcel voldoet ook trouwens)
[ afbeelding ]
Elke dag 3 uur is niet spontaan, dat klinkt als werk.quote:Op maandag 17 december 2018 05:47 schreef campesino het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het compleet onacceptabel dat ik spontaan ga zingen in mijn huis, binnen redelijke uren.
Dat is geen plexiglas.. maar isolatieglas (met hoge waarde)quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedoelde zoiets zoals in post 10 van dit topic: WGR / Buur word gek van mijn zang
Ik heb er totaal geen verstand van, maar het is wel erg cool dat het bestaatquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:58 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat is geen plexiglas.. maar isolatieglas (met hoge waarde)![]()
Die kun je ook in bovenstaand voorbeeld kwijt (zijn dezelfde cabines alleen andere afmetingen en raampjes)
Je kan ze ook prima achter je huis plaatsen trouwens (kennis van me heeft er eentje midden in de stad staan.. zn fiets past er net naast..)
Hierbij mijn donatiequote:Op dinsdag 18 december 2018 12:41 schreef Werkperd het volgende:
Laten we een donatie starten ter financiering van een geluidcabine voor de TS.
Ja, als je in je eigen huis oordoppen zou moeten dragen tegen jou katten gejank.quote:Op maandag 17 december 2018 05:39 schreef campesino het volgende:
[..]
Arrogant omdat ik oordopjes voor de buurman heb gekocht, meen je dat?
Ik heb nog wel wat glassplinters die ie kan omsmelten tot hoogwaardig isolatieglas..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:41 schreef Werkperd het volgende:
Ook nog geen antwoord hier op gehad.quote:Op maandag 17 december 2018 23:55 schreef Friday12 het volgende:
Probeer je eens te plaatsen in je buurman. Waar kan jij je aan irriteren? En bedenk je dat dat je dat te horen krijg 3 uur per dag 5 dagen per week. Na 4 jaar zou iedereen dan gek worden.
Maar na al je replies hier kan ik zien dat jij je totaal niet in andere mensen kan inleven
Kan de platenmaatschappij waar TS onder contract staat hem niet sponsoren?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:41 schreef Werkperd het volgende:
Dat lijkt mij ook, maar waarom klagen andere buren dan niet? Als het zo extreem was zou iedereen gek worden. Blijkbaar is dat het niet... dus waarom reageert die ene buurman zo overdreven?quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat drie uur jazzzang je op je zenuwen gaat werken en vind de buurman daarom geen teringlijer, janker of aansteller.
in mijn ervaring draagt geluid het meest naar boven in zo'n woningquote:Op dinsdag 18 december 2018 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar waarom klagen andere buren dan niet? Als het zo extreem was zou iedereen gek worden. Blijkbaar is dat het niet... dus waarom reageert die ene buurman zo overdreven?
Misschien weten ze dat die ene buur dat al doet en vinden ze dat genoeg... ook om hun relatie met de zingende buurman niet op het spits te drijven... zoveel mogelijkheden...quote:Op dinsdag 18 december 2018 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar waarom klagen andere buren dan niet? Als het zo extreem was zou iedereen gek worden. Blijkbaar is dat het niet... dus waarom reageert die ene buurman zo overdreven?
Of met een prop in z'n mond zingen. Dit is gewoon vergelijkbaar als een oordopje maar dan op de output device ipv input devicequote:Op woensdag 19 december 2018 01:00 schreef Strani het volgende:
Zo'n cabine is een optie, maar je kan natuurlijk ook gewoon een vissekom op je hoofd zetten.
quote:Op woensdag 19 december 2018 01:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Of met een prop in z'n mond zingen. Dit is gewoon vergelijkbaar met een oordopje maar dan op het output device ipv input device
Ik zie dat toch anders, hoor. Als je lekker goedkoop wilt wonen, maar ook in de stad, én lekker je gang gaan met keihard muziek maken, dan zegt de omgeving: ho even.quote:Op vrijdag 21 december 2018 00:39 schreef Geelman het volgende:
Maar ja, de samenleving dwingt je maatschappelijk te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |