De hele wereld is gek. Alleen jij niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:50 schreef campesino het volgende:
[..]
Begrijpelijk en te tolereren, voor jou wel. Misschien voor Henk niet, en Kees kan er mee leven. Is Henk in dat geval een zeikerd?
Volgens mij ben jij ziek, als je denkt precies te kunnen bepalen wat ik wel of niet mag doen binnen mijn ruimte, omdat je bepaalde klanken niet kan tolereren. Zoals ik al zei, praten en samen afspreken over bepaalde punten, kan wel en is te begrijpen.
Maar kom op zeg, met die bullshit over 2 verschillende scenario's, waarbij het een feit is dat A moet kunnen en B niet omdat zus en zo.
We zijn allemaal even gek, dat idee een beetje.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:51 schreef marsan het volgende:
[..]
De hele wereld is gek. Alleen jij niet.
Dat idee een beetje?
Binnen jouw ruimte ja. Hou je kut gezang dan ook binnen je ruimte en verstoor daarmee geen andere ruimtes!! Je raakt steeds gefrustreerde naarmate je geen poot meer hebt om op te staan.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:50 schreef campesino het volgende:
[..]
Begrijpelijk en te tolereren, voor jou wel. Misschien voor Henk niet, en Kees kan er mee leven. Is Henk in dat geval een zeikerd?
Volgens mij ben jij ziek, als je denkt precies te kunnen bepalen wat ik wel of niet mag doen binnen mijn ruimte, omdat je bepaalde klanken niet kan tolereren. Zoals ik al zei, praten en samen afspreken over bepaalde punten, kan wel en is te begrijpen.
Maar kom op zeg, met die bullshit over 2 verschillende scenario's, waarbij het een feit is dat A moet kunnen en B niet omdat zus en zo.
Maar dat zo ongeveer iedereen hier dezelfde mening heeft, doet geen belletje rinkelen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef campesino het volgende:
[..]
We zijn allemaal even gek, dat idee een beetje.
't Is niet dat de buurman nou echt veel keuze heeft en kan negeren wat jij doet in je woning. Die toonladders dring jij hem op, niet van "Goh, laat ik me eens met campesino en zijn toonladders bezig houden, effe een raampje openzetten hoor .... momentje ...."quote:Op maandag 17 december 2018 18:17 schreef campesino het volgende:
[..]
Gek worden van 1 uur toonladders? Misschien hou je je dan teveel bezig met wat een ander doet in zijn woning?
Je vergeet iets heel belangrijks: het ene is vermijdbaar, het andere niet. Dat geeft psychologisch een veel grotere overlast, dat iemand denkt "waarom kan die klotezanger niet ff in een geïsoleerd hok gaan oefenen, de gore aso!"quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:48 schreef campesino het volgende:
[..]
Meerdere aannames hier. Het zijn allemaal keuzes.
Niet iedereen maakt kinderen om mee te doen aan de biologische plan, wat je daarmee ook bedoelt. En ja, het systematisch roepen van noten kan voor sommigen een hogere prioriteit hebben, dan lieve kindertjes maken.
Stel, je hebt te maken met 2 scenario's. Het geluid in beide is 60dB, en duurt in totaal 1 uur.
Scenario 1: Gillende en spelende kinderen.
Scenario 2: Wannabe zanger.
Jij vind het zingen irritant, je word er gek van, het is voor jou overlast. Verder doe je er niks aan, behalve klagen en je als vijandig opstellen. Geen oordopjes bijvoorbeeld. Oordopjes, een arrogant idee, wat een belediging! Waarom zou ik met oordopjes moeten rondlopen in mijn eigen woning? Hij moet maar ergens anders gaan zingen. Ik moet lekker niks doen. Wat een herrie, onacceptabel dit.
Schreeuwende kinderen vind je ook irritant. Maar kinderen zijn onderdeel van het biologische plan. Niks aan te doen. Leef ermee, het is niet anders.
Snap je het een beetje?
Ik dacht dat het wel vermijdbaar was. Als iemand met 3 drukke kinderen in een flat gaat wonen, en toevallig een buur heeft die het een beetje teveel vind, moet je ook openstaan voor een gesprek. Immers, ik neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger". Of mag je in dat geval wel zeggen, opzouten, en bekijk het maar?quote:Op dinsdag 18 december 2018 04:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je vergeet iets heel belangrijks: het ene is vermijdbaar, het andere niet. Dat geeft psychologisch een veel grotere overlast, dat iemand denkt "waarom kan die klotezanger niet ff in een geïsoleerd hok gaan oefenen, de gore aso!"
Ja maar hij is artiest, snap dat dan.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:03 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee het gespeel van kinderen is begrijpelijk en te tolereren. Zingen is een bewuste handeling die je verricht. Je hebt dus de keuze om het wel of niet te doen. Als een buurman daar erg last van heeft, dan kap je ermee. Dit kun je niet over iemand zeggen die al kinderen heeft. Je kunt toch niet zeggen ga met je kinderen ergens anders wonen omdat ik last van hun gespeel heb? Ben je ziek in je hoofd? Of leef je in een andere wereld?
Je hebt geluk dat jouw buurman een softie is. Als je dat bij mij had gedaan dan was je 32 tanden minder. Was ik ook gelijk van je gejank op noten af.
Voor jou zijn er nu twee opties:
1. Je douwt een speciale geluidcabine in je huis waar je je fantasie in kunt stoppen
2. Je koopt een vrijstaande huis, ver weg van een woonwijk.
Je bent niet helemaal lekker als je normale leefgeluiden gaat vergelijken met dat kattengejank van jou. Val gewoon anderen niet lastig met je hobby, is dat nou zo moeilijk?quote:Op dinsdag 18 december 2018 05:54 schreef campesino het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel vermijdbaar was. Als iemand met 3 drukke kinderen in een flat gaat wonen, en toevallig een buur heeft die het een beetje teveel vind, moet je ook openstaan voor een gesprek. Immers, ik neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger". Of mag je in dat geval wel zeggen, opzouten, en bekijk het maar?
Mij maakt het niet uit qua kinderdrukte, maar velen hier zijn van mening dat een zanger zich moet beperken tot 15 min, 2x per week. En dat is niet echt realistisch. Maar who knows, dan ben ik maar apart.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 18 december 2018 06:43 schreef DW457 het volgende:
Kan je ons eens wat laten horen, TS? Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je klinkt.
Ja, dat kan je zeggen, ja. Net zoals je kan zeggen: hmmm, ik heb zin om te zingen. Laat ik even naar mijn oefenruimte gaat zodat niemand er last van heeft.quote:Op dinsdag 18 december 2018 05:54 schreef campesino het volgende:
neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger".
Je doet steeds alsof het jou verboden wordt te zingen. Maar dat is helemaal niet zo! Je kan prima je ding doen. Zolang het maar in een speciale cabine/oefenruimte is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 05:54 schreef campesino het volgende:
Mij maakt het niet uit qua kinderdrukte, maar velen hier zijn van mening dat een zanger zich moet beperken tot 15 min, 2x per week. En dat is niet echt realistisch. Maar who knows, dan ben ik maar apart.
Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.quote:Op maandag 17 december 2018 23:55 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Hij veroorzaakt gewoon overlast.
De andere buren zijn misschien niet de hele dag thuis of de wanden zijn beter geïsoleerd dan het plafond, of ze ergeren zich in stilte.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.
Het wil niet tot je doordringen hoe het werkt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 05:54 schreef campesino het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel vermijdbaar was. Als iemand met 3 drukke kinderen in een flat gaat wonen, en toevallig een buur heeft die het een beetje teveel vind, moet je ook openstaan voor een gesprek. Immers, ik neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger". Of mag je in dat geval wel zeggen, opzouten, en bekijk het maar?
Waarom? Het is geen kwestie van de meeste stemmen gelden, maar van context. Misschien werkt de rest niet en is de relatieve overlasttijd een stuk lager. Het gaat hier wel om grofweg die periode dat mensen van het werk komen en even tot rust willen komen tot ze naar bed gaan. Het is evident dat de zanger hier zelf voor op de blaren moeten zitten. En dan niet door oordopjes te financieren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Als 3 buren er niets van zeggen (of aangeven dat ze af en toe een beetje horen als ze buiten staan) en de 4e gigantisch overdrijft vraag ik me af of het als overlast telt.
quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De andere buren zijn misschien niet de hele dag thuis of de wanden zijn beter geïsoleerd dan het plafond, of ze ergeren zich in stilte.
Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:34 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Waarom? Het is geen kwestie van de meeste stemmen gelden, maar van context. Misschien werkt de rest niet en is de relatieve overlasttijd een stuk lager. Het gaat hier wel om grofweg die periode dat mensen van het werk komen en even tot rust willen komen tot ze naar bed gaan. Het is evident dat de zanger hier zelf voor op de blaren moeten zitten. En dan niet door oordopjes te financieren.
Het zijn allemaal aannames, dat klopt. Vandaar dat het aantal overlastervaarders hier niks zegt. Het is een kwestie van context. Wat wel feitelijk is, zijn de zangtijden en acties van ts daar hij dit zelf verklaartquote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.
Ik snap dat bij slecht geïsoleerde woningen het allemaal net wat vervelender is, maar ik hoorde mn buren ook iedere dag als ze luidt praten. Telt dat al als overlast dan? De politie lacht je uit als je daarom gaat zeuren. Zingen is, afhankelijk van hoe je zingt, niet per se veel harder lijkt me.
Ik kan Je uit eigen ervaring vertellen dat de politie daar helemaal niet om lacht. Ook luid pratende mensen zijn na een bepaalde tijd overlastgevend. Duurt dat lang genoeg dan krijg je vanzelf een agent aan de deur.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Nu komen jullie met allemaal aannames, maar niemand komt met de aanname dat die klagende buurman gewoon een teringlijer is. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die om niks loopt te janken, waarom zou dat hier anders zijn? Heb mensen gekend die tapdansers boven zich hadden en die hebben het ook gewoon in overleg werkend kunnen krijgen.
Ik snap dat bij slecht geïsoleerde woningen het allemaal net wat vervelender is, maar ik hoorde mn buren ook iedere dag als ze luidt praten. Telt dat al als overlast dan? De politie lacht je uit als je daarom gaat zeuren. Zingen is, afhankelijk van hoe je zingt, niet per se veel harder lijkt me.
Dat tapdansen duurde ook 3 uur per dag, 5 dagen per week?quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Leuke zin. Klinkt grappig. Maar in werkelijkheid ben jij toch echt wat gekker dan het merendeel van de mensen hier.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef campesino het volgende:
We zijn allemaal even gek, dat idee een beetje.
Begint rond de 3000 volgens mij. We zullen zien hoe serieus z'n hobby is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke zin. Klinkt grappig. Maar in werkelijkheid ben jij toch echt wat gekker dan het merendeel van de mensen hier.
Wat kost zo'n geluidsdichte plexiglas ruimte eigenlijk? Heb je al wat gevonden? Wel gaaf dat dat bestaat overigens.
Lijkt me goedkoper dan jaar in jaar uit elke dag oefenruimte huren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:45 schreef MPC60 het volgende:
Begint rond de 3000 volgens mij. We zullen zien hoe serieus z'n hobby is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat drie uur jazzzang je op je zenuwen gaat werken en vind de buurman daarom geen teringlijer, janker of aansteller.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat een gag ball werkt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Mijn bovenbuurjongen was DJ en was dan urenlang aan het mixen. Steeds hetzelfde deuntje met hier en daar een dingetje anders. En dan weer opnieuw. En opnieuw. Ik heb geprobeerd tolerant te zijn, want wel zijn hobby, maar ik kon er op een gegeven moment gewoon niet goed meer tegen. Aangebeld, uitgelegd hoe gehorig het was en sindsdien droeg hij een koptelefoonMaar dat kan niet met zingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |