abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183798718
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Maar jij bent ook het probleem.. jij moet het oplossen niet hij :') Dus als je daar nou eens werk van gaat maken :W
Mwah is het strafbaar dan om te gaan zingen overdag? Ja ik zou ook alles overleggen met buren maar als je dan zo'n mongool voor je krijgt die alleen maar loopt te schelden dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Als hij normaal had gecommuniceerd en samen misschien bepaalde tijden had genoemd dat TS mag oefenen dan was TS misschien ook niet al te beroerd geweest om bijvoorbeeld maar 2 uur per dag te zingen.

Ik heb ook een tijdje in een gehorig appartement gewoond en dan is het echt wel killing. Maar ik hoorde ze al gewoon praten als het stil was. Enige remedie is dan zelf muziek opzetten of de tv hard.
Facts don't care about your feelings
pi_183798775
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:32 schreef Friday12 het volgende:
Oh en ik denk ook dat TS blij mag zijn dat hij nog niet in elkaar geslapen( :')) is _O-
Je kent me niet, dus of het wel zo makkelijk is om mij te 'slapen' moeten we eerst even nagaan. Maar ik probeer altijd toch het gesprek op een vriendelijke manier aan te gaan.

Bedankt voor je toegevoegde waarde in de topic.
pi_183799016
Ieder zichzelf serieus nemend hobby-muzikant die ik ken en thuis wilt oefenen heeft een plek in huis waarin hij/zij het geluid heeft geïsoleerd. Ook de gene die in huurwoningen zitten.

Ergo, TS is de aso in deze situatie.
pi_183799036
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 23:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Maar jij bent ook het probleem.. jij moet het oplossen niet hij :') Dus als je daar nou eens werk van gaat maken :W
Moet ik echt daarop ingaan?
  maandag 17 december 2018 @ 23:55:51 #230
194233 Friday12
Originele kloon
pi_183799050
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mwah is het strafbaar dan om te gaan zingen overdag? Ja ik zou ook alles overleggen met buren maar als je dan zo'n mongool voor je krijgt die alleen maar loopt te schelden dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Als hij normaal had gecommuniceerd en samen misschien bepaalde tijden had genoemd dat TS mag oefenen dan was TS misschien ook niet al te beroerd geweest om bijvoorbeeld maar 2 uur per dag te zingen.

Ik heb ook een tijdje in een gehorig appartement gewoond en dan is het echt wel killing. Maar ik hoorde ze al gewoon praten als het stil was. Enige remedie is dan zelf muziek opzetten of de tv hard.
Hij veroorzaakt gewoon overlast.
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 23:45 schreef campesino het volgende:

[..]

Je kent me niet, dus of het wel zo makkelijk is om mij te 'slapen' moeten we eerst even nagaan. Maar ik probeer altijd toch het gesprek op een vriendelijke manier aan te gaan.

Probeer je eens te plaatsen in je buurman. Waar kan jij je aan irriteren? En bedenk je dat dat je dat te horen krijg 3 uur per dag 5 dagen per week. Na 4 jaar zou iedereen dan gek worden.

Maar na al je replies hier kan ik zien dat jij je totaal niet in andere mensen kan inleven :N
pi_183799673
TS, waarom verwar je woonruimte met repetitieruimte?
dag
pi_183799774
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 23:19 schreef campesino het volgende:

[..]

In het geval van 'storende kinderen', ben je dan vrijgesproken dus?
Sorry dat we mensen zijn en dat mensen nou eenmaal kinderen maken. Sorry dat het een onderdeel van een biologische plan is. Sorry dat we deze zaken een hogere prioriteit hebben gegeven. We konden natuurlijk niet inzien dat het systematisch roepen van noten een hogere prioriteit moet hebben.
  Moderator dinsdag 18 december 2018 @ 00:30:50 #233
236264 crew  capricia
pi_183799838
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 23:45 schreef campesino het volgende:

[..]

Gesprek?
Je hebt gewoon je zin doorgedrukt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_183800416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Sorry dat we mensen zijn en dat mensen nou eenmaal kinderen maken. Sorry dat het een onderdeel van een biologische plan is. Sorry dat we deze zaken een hogere prioriteit hebben gegeven. We konden natuurlijk niet inzien dat het systematisch roepen van noten een hogere prioriteit moet hebben.
Meerdere aannames hier. Het zijn allemaal keuzes.

Niet iedereen maakt kinderen om mee te doen aan de biologische plan, wat je daarmee ook bedoelt. En ja, het systematisch roepen van noten kan voor sommigen een hogere prioriteit hebben, dan lieve kindertjes maken.

Stel, je hebt te maken met 2 scenario's. Het geluid in beide is 60dB, en duurt in totaal 1 uur.

Scenario 1: Gillende en spelende kinderen.

Scenario 2: Wannabe zanger.

Jij vind het zingen irritant, je word er gek van, het is voor jou overlast. Verder doe je er niks aan, behalve klagen en je als vijandig opstellen. Geen oordopjes bijvoorbeeld. Oordopjes, een arrogant idee, wat een belediging! Waarom zou ik met oordopjes moeten rondlopen in mijn eigen woning? Hij moet maar ergens anders gaan zingen. Ik moet lekker niks doen. Wat een herrie, onacceptabel dit.

Schreeuwende kinderen vind je ook irritant. Maar kinderen zijn onderdeel van het biologische plan. Niks aan te doen. Leef ermee, het is niet anders.

Snap je het een beetje?
  dinsdag 18 december 2018 @ 00:51:34 #235
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_183800481
Gelet op de reacties hier merk je toch wel dat het niet zo zeer aan je buurman ligt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_183800647
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:48 schreef campesino het volgende:

[..]

Niet iedereen maakt kinderen om mee te doen aan de biologische plan, wat je daarmee ook bedoelt. En ja, het systematisch roepen van noten kan voor sommigen een hogere prioriteit hebben, dan lieve kindertjes maken.

Stel, je hebt te maken met 2 scenario's. Het geluid in beide is 60dB, en duurt in totaal 1 uur.

Jij vind het zingen irritant, je word er gek van, het is voor jou overlast. Verder doe je er niks aan, behalve klagen en je als vijandig opstellen. Geen oordopjes bijvoorbeeld. Oordopjes, een arrogant idee, wat een belediging! Waarom zou ik met oordopjes moeten rondlopen in mijn eigen woning? Hij moet maar ergens anders gaan zingen. Ik moet lekker niks doen. Wat een herrie, onacceptabel dit.

Schreeuwende kinderen vind je ook irritant. Maar kinderen zijn onderdeel van het biologische plan. Niks aan te doen. Leef ermee, het is niet anders.

Snap je het een beetje?
Nee het gespeel van kinderen is begrijpelijk en te tolereren. Zingen is een bewuste handeling die je verricht. Je hebt dus de keuze om het wel of niet te doen. Als een buurman daar erg last van heeft, dan kap je ermee. Dit kun je niet over iemand zeggen die al kinderen heeft. Je kunt toch niet zeggen ga met je kinderen ergens anders wonen omdat ik last van hun gespeel heb? Ben je ziek in je hoofd? Of leef je in een andere wereld?

Je hebt geluk dat jouw buurman een softie is. Als je dat bij mij had gedaan dan was je 32 tanden minder. Was ik ook gelijk van je gejank op noten af.

Voor jou zijn er nu twee opties:
1. Je douwt een speciale geluidcabine in je huis waar je je fantasie in kunt stoppen
2. Je koopt een vrijstaande huis, ver weg van een woonwijk.
pi_183800674
Ik werd al gek toen mijn stiefkind een paar keer per week hetzelfde riedeltje moest oefenen op zijn elektrische gitaar. En dat is dan nog iemand die dichtbij mij staat, waar ik veel meer van kan accepteren dan van een vreemde. Ik snap die buurman van jou wel...
pi_183800731
Sorry, maar drie uur per dag? Mijn bovenbuurman speelt dagelijks 2x een kwartier piano en hoewel ik de beste man graag mag, is dit, ondanks isolatie net op de grens. En nee, een familie met jengelende koters wil ook niemand horen. Simpel: als je muziek (af)speelt zorg je ervoor dat het geluid tot je eigen woning beperkt blijft. En dat geldt ook voor zelf zingen (of blèrende kinderen).
  dinsdag 18 december 2018 @ 01:16:46 #239
451005 Grems
Clown World
pi_183800791
quote:

[..]

Snap je het een beetje?
Volstrekt van een andere planeet, zie je meer bij zelfverklaarde muzikale/kunstzinnige typjes.
pi_183800925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee het gespeel van kinderen is begrijpelijk en te tolereren. Zingen is een bewuste handeling die je verricht. Je hebt dus de keuze om het wel of niet te doen. Als een buurman daar erg last van heeft, dan kap je ermee. Dit kun je niet over iemand zeggen die al kinderen heeft. Je kunt toch niet zeggen ga met je kinderen ergens anders wonen omdat ik last van hun gespeel heb? Ben je ziek in je hoofd? Of leef je in een andere wereld?

Je hebt geluk dat jouw buurman een softie is. Als je dat bij mij had gedaan dan was je 32 tanden minder. Was ik ook gelijk van je gejank op noten af.

1. Je douwt een speciale geluidcabine in je huis waar je je fantasie in kunt stoppen
Begrijpelijk en te tolereren, voor jou wel. Misschien voor Henk niet, en Kees kan er mee leven. Is Henk in dat geval een zeikerd?

Volgens mij ben jij ziek, als je denkt precies te kunnen bepalen wat ik wel of niet mag doen binnen mijn ruimte, omdat je bepaalde klanken niet kan tolereren. Zoals ik al zei, praten en samen afspreken over bepaalde punten, kan wel en is te begrijpen.

Maar kom op zeg, met die bullshit over 2 verschillende scenario's, waarbij het een feit is dat A moet kunnen en B niet omdat zus en zo.
pi_183800929
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:50 schreef campesino het volgende:

[..]

Begrijpelijk en te tolereren, voor jou wel. Misschien voor Henk niet, en Kees kan er mee leven. Is Henk in dat geval een zeikerd?

Volgens mij ben jij ziek, als je denkt precies te kunnen bepalen wat ik wel of niet mag doen binnen mijn ruimte, omdat je bepaalde klanken niet kan tolereren. Zoals ik al zei, praten en samen afspreken over bepaalde punten, kan wel en is te begrijpen.

Maar kom op zeg, met die bullshit over 2 verschillende scenario's, waarbij het een feit is dat A moet kunnen en B niet omdat zus en zo.
De hele wereld is gek. Alleen jij niet.

Dat idee een beetje?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183800935
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:51 schreef marsan het volgende:

[..]

De hele wereld is gek. Alleen jij niet.

Dat idee een beetje?
We zijn allemaal even gek, dat idee een beetje.
pi_183800937
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:50 schreef campesino het volgende:

[..]

Binnen jouw ruimte ja. Hou je kut gezang dan ook binnen je ruimte en verstoor daarmee geen andere ruimtes!! Je raakt steeds gefrustreerde naarmate je geen poot meer hebt om op te staan.
pi_183800948
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef campesino het volgende:

[..]

We zijn allemaal even gek, dat idee een beetje.
Maar dat zo ongeveer iedereen hier dezelfde mening heeft, doet geen belletje rinkelen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183800988
Kom je hier nu voor een oplossing of hoop je alleen maar een antwoord te krijgen wat je wilt horen?
pi_183801117
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:17 schreef campesino het volgende:

[..]

Gek worden van 1 uur toonladders? Misschien hou je je dan teveel bezig met wat een ander doet in zijn woning?
't Is niet dat de buurman nou echt veel keuze heeft en kan negeren wat jij doet in je woning. Die toonladders dring jij hem op, niet van "Goh, laat ik me eens met campesino en zijn toonladders bezig houden, effe een raampje openzetten hoor .... momentje ...."

En dan die oordopjes .... :')
Als jij stankoverlast zou veroorzaken, ga je dan ook wasknijpers uitdelen aan je buren? :D _O-
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_183801126
Zo gek is ie wel
  dinsdag 18 december 2018 @ 04:55:08 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183801220
quote:

[..]

Snap je het een beetje?
Je vergeet iets heel belangrijks: het ene is vermijdbaar, het andere niet. Dat geeft psychologisch een veel grotere overlast, dat iemand denkt "waarom kan die klotezanger niet ff in een geïsoleerd hok gaan oefenen, de gore aso!"
pi_183801364
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 04:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je vergeet iets heel belangrijks: het ene is vermijdbaar, het andere niet. Dat geeft psychologisch een veel grotere overlast, dat iemand denkt "waarom kan die klotezanger niet ff in een geïsoleerd hok gaan oefenen, de gore aso!"
Ik dacht dat het wel vermijdbaar was. Als iemand met 3 drukke kinderen in een flat gaat wonen, en toevallig een buur heeft die het een beetje teveel vind, moet je ook openstaan voor een gesprek. Immers, ik neem aan dat iemand zijn kinderen onder controle heeft, en hun kan zeggen "doe eens wat rustiger". Of mag je in dat geval wel zeggen, opzouten, en bekijk het maar?

Mij maakt het niet uit qua kinderdrukte, maar velen hier zijn van mening dat een zanger zich moet beperken tot 15 min, 2x per week. En dat is niet echt realistisch. Maar who knows, dan ben ik maar apart.

[ Bericht 2% gewijzigd door campesino op 18-12-2018 06:15:03 ]
pi_183801443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja maar hij is artiest, snap dat dan.
Hij moet gewoon kunnen doen wat hij wil en een ander moet zich daaraan aanpassen..

Dat kinderen en het geluid daarvan wettelijk onder leefgeluiden valt snapt hij niet geloof ik.
En dat als hij 60db!? Produceert hij alle geluidsnormen voor in en om je huis overtreed snapt hij ook niet.

Hij mag blij zijn dat tokkie buurman blijkbaar te dom is om zelf naar de wooncorp te stappen incl dossier van de overlast.

Want dan was TS namelijk na een jaar al zijn huis uitgeflikkerd via rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')