abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183778494
Ik woon al 4 jaar in een etagewoning. Sinds ik hier ben ingetrokken, heb ik regelmatig conflict met de bovenbuur. Het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik ben een zanger in de jazz en latin genre. Muziek en zingen zijn mijn passies, en hierdoor ben ik bewust parttime gaan werken, en geen carrieretijger geworden. Zo heb ik meer tijd over om mij hierin te ontwikkelen en ervaring op te doen.

Ik heb in een studentenflat gewoond, met 8 kamergenoten. Daar oefende ik ook, en heb nooit klachten gehad over mijn instrument en manier van leven. Hoe ziet mijn routine ongeveer eruit?

Normaalgesproken doe ik eerst een uurje toonladders in mijn kamer, deur dicht. Daarna is het gewoon tussendoor liedjes oefenen en recreatief zingen, tijdens het koken bijvoorbeeld. Of bij een inspiratie, of wanneer ik zin heb, of een repertoire moet oefenen. Uiteraard zonder microfoon, en tussen 15:00 en 21:30. Naast het zingen, is het zo goed als stil; ik ben vrijgezel en heb geen kinderen. Ik zal toegeven dat ik een grote stem heb en geen zachte stem, maar oké.

Voordat ik officieël in deze woning ben ingetrokken, ben ik even langsgeweest bij de directe buren, om hun te informeren over mijn oefenroutine en of ze dat tussen bepaalde tijden goed zouden vinden. Ik kreeg positieve reacties.. totdat ik bij de bovenbuur aanklopte. Aan de reactie was duidelijk te zien, dat deze niet echt blij was met het feit dat er een zanger kwam wonen.

De volgende dag vond ik een stuk papier op mijn deur geplakt, met de volgende welkomstboodschap, in hoofdletters geschreven: "GEEN MUZIEKOVERLAST, NOOIT".
Om het verhaal kort te maken, heb ik de afgelopen 4 jaar meerdere keren conflict gehad met deze bovenbuur. Een keer heb ik aangebeld om te praten, maar ik kreeg het volgende meegenomen: "Rot toch op man", en dan de deur dichtgegooid. Eerlijk gezegd, had ik hem bijna een klap gegeven, maar dan ben ik 'verkeerd bezig' dus ik liet het daarbij. Sindsdien doe ik mijn ding gewoon, maar eerlijk gezegd blijf ik toch bewust van het feit dat een bovenbuur zich telkens met mij bezighoudt, zonder te weten wat voor monster hij 4 jaar lang aan het creëren is. Soms denk ik eraan om over te gaan tot een heftige confrontatie.

Om maar een voorbeeld te noemen: Het is 16:00 en ik ben aan het koken, muziekje aan op mijn telefoon en begin te zingen. Binnen 2 minuten word er van boven ''h0m0" gescholden en geschreeuwd. Ook begint deze bovenbuur binnen de kortste keer met een of andere object op de vloer(dus mijn plafond) te kloppen, alsof dat ervoor zal zorgen dat ik daarmee stop?

Buurtbemiddeling kon niks betekenen, woningcorporatie kan ook niks doen, en ook de wijkagent kan niks doen. De woningcorporatie heeft aangegeven dat ik sowieso het recht heb om geluid te maken tot 22:00, maar tegen de handelingen van de bovenbuur kunnen ze niks doen. Ik heb ooit oordopjes voor deze bovenbuur aangeschaft, maar deze kreeg ik teruggestuurd, want volgens hem, "heeft het geen nut". Ik heb de andere directe buren gevraagd of zij last ervaren, en dit was niet zo. Een van hen heeft zelfs verteld: "Heel soms hoor ik jou wel, wanneer ik buiten sta, maar het klinkt goed hoor!". Compleet andere manier van reageren dus.

Ik ben niet geweldadig, en best wel geduldig, maar het dreigt nu uit de hand te lopen. Ik heb dus besloten, om te verhuizen, desnoods naar een andere regio, wanneer mijn financiële toestand iets verbetert.

Wat is mijn vraag eigenlijk? Het zal toch wel mogelijk zijn om een woonruimte te vinden, waarin ik tussen 15:00 en 21:30 vrijuit en voluit mag zingen, zonder dat ik mij hoef in te houden? Een vrijstaand huis kopen is geen optie. Dus voor mij blijft het bij huren. Een beter geïsoleerde, minder gehorige huurwoning, waarschijnlijk een hoekwoning? Geen tussenwoning, dat weet ik zeker.

Sinds kort denk ik eraan om woningruil te proberen, en bij de beschrijving van de gewenste woning, aan te geven dat ik een goed geïsoleerde woning zoek, aangezien ik een paar uur per dag zal zingen? Wellicht heb ik dan geluk?

Al moet ik naar een andere regio hiervoor verhuizen, als ik maar m'n ding rustig kan doen, binnen sociale tijden.
pi_183778506
Heb je overwogen om een kamer zo geluidsdicht mogelijk te maken? Bij de kampeerwinkel een zooitje schuimmatrassen kopen en die met dubbelzijdig tape tegen alle muren plakken? Dat is ws goedkoper dan verhuizen.
Jesus saves but death prevails.
pi_183778518
Dus je veroorzaakt 6.5 uur per dag, 7 dagen in de week voor de bovenbuurman in kwestie behoorlijke geluidsoverlast? En dat al 4 jaar lang? En hij hoort het ook echt want anders zou hij niet binnen 2 minuten reageren :X Ik hoop dat je iets meer rekening houdt met je nieuwe buren ^O^
pi_183778544
Na jouw boek te hebben uitgelezen kan ik maar een ding concluderen: je buurman heeft gelijk.

Ga toch krassen man met je zing routine. Ga ergens een studio huren waar je je passie kan beoefenen.
  maandag 17 december 2018 @ 04:43:36 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183778546
Gedraag je professioneel en huur een muziek-oefenruimte en ga niet thuis zoveel zingen.
pi_183778547
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 04:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dus je veroorzaakt 6.5 uur per dag, 7 dagen in de week voor de bovenbuurman in kwestie behoorlijke geluidsoverlast? En dat al 4 jaar lang? En hij hoort het ook echt want anders zou hij niet binnen 2 minuten reageren :X Ik hoop dat je iets meer rekening houdt met je nieuwe buren ^O^
Zelfs een kanarie zingt niet zoveel. Compleet gestoord deze gast
pi_183778567
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 04:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
Nee, max 3 uur per dag verspreid, tussen 15:00 en 21:30, gemiddeld 5 dagen in de week.

Volgens mij heb ik wel enigzins geprobeerd rekening te houden, maar zijn agressieve houding is vanaf dag 1 begonnen. Maar goed, thanks voor de input :)
pi_183778569
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 04:43 schreef Lunatiek het volgende:
Gedraag je professioneel en huur een muziek-oefenruimte en ga niet thuis zoveel zingen.
Oké ik mag thuis niet zingen. Maar een familie, met o.a. 3 luidruchtige kinderen is wel prima?
  maandag 17 december 2018 @ 05:17:32 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183778576
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:06 schreef campesino het volgende:

[..]

Oké ik mag thuis niet zingen. Maar een familie, met o.a. 3 luidruchtige kinderen is wel prima?
Dat is een ander soort geluid. 7 uur per dag naar jazzgejengel moeten luisteren of wachten tot het weer begint is een marteling, zeker als je weet dat het elke dag tot laat in de avond doorgaat.
  maandag 17 december 2018 @ 05:18:29 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778577
Kijk TS daar hebben ze iets op gevonden:

Een drumcabine..

Kun je zo hard in drummen.. versterkt gitaar spelen.. etc.. als je wilt..
Niemand die het hoort als ie ernaast staat..
Je kan hem in de tuin of in huis kwijt.. lekker handig..

Je kan ook naar een repetitieruimte gaan maar dat is niet echt een optie als je even spontaan wilt zingen..

Je kan wel blijven verhuizen, op een dag komt er weer iemand wonen waar je een probleem mee krijgt..
Dit ding kost je 1 keer verhuiskosten..
pi_183778579
Dus jij verpest het leven en woongenot van een medehuurder met je wannabe zangerhobby.

Jij spoort niet.
Groet van een medemuzikant
pi_183778610
En je bent of totaal onnozel of buitengewoon arrogant.

Met je oordopjes voor je buurman.
Heb jij enig idee hoe ziekmakend de geluidsoverlast is die jij willens en wetens veroorzaakt voor je egotrip ?

En je wist voor dat je daar introk dat die bovenbuur het niet zou trekken.
Jij bent een ongelovelijke zak met je geluidsoverlast.
pi_183778627
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:19 schreef ppi het volgende:
Dus jij verpest het leven en woongenot van een medehuurder met je wannabe zangerhobby.

Jij spoort niet.
Groet van een medemuzikant
Mijn woongenot is vrijheid om maximaal 3 uur per dag verspreid te zingen in de namiddag/avond. Is zijn woongenot belangrijker? Als het echt zo erg is, kan hij ook misschien een 'noise cancelling' koptelefoon halen?

Of wellicht heeft de buurman helemaal gelijk, en hoeft hij niks te doen. Want hij bepaalt wat wel en niet mag.
  maandag 17 december 2018 @ 05:31:22 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778630
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:30 schreef campesino het volgende:

[..]

Mijn woongenot is vrijheid om maximaal 3 uur per dag verspreid te zingen in de namiddag/avond. Is zijn woongenot belangrijker? Als het echt zo erg is, kan hij ook misschien een 'noise cancelling' koptelefoon halen?

Of wellicht heeft de buurman helemaal gelijk, en hoeft hij niks te doen. Want hij bepaalt wat wel en niet mag.
Drie uur per dag, holy shit _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183778647
quote:

[..]

HET IS NIET NORMAAL WAT JIJ DOET !!!!!!
Absoluut niet en het sneue is dat je meent dat je ook nog in je recht staat.

Huur een oefenruimte, koop een geluidsdichte box.
Maar ga niet uren per dag staan bleren in je huis wat daar niet voor bedoeld is.
  maandag 17 december 2018 @ 05:37:28 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778653
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Drie uur per dag, holy shit _O-
En vals jonge.. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183778657
Ik heb ook zo'n bovenbuurman gehad. Hij is toen in elkaar geslagen door zijn bovenbuurman en sindsdien is die overlast gestopt. Pure marteling.

En een uur toonladders? I smell bullshit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183778663
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:28 schreef ppi het volgende:
En je bent of totaal onnozel of buitengewoon arrogant.

Met je oordopjes voor je buurman.
Heb jij enig idee hoe ziekmakend de geluidsoverlast is die jij willens en wetens veroorzaakt voor je egotrip ?

En je wist voor dat je daar introk dat die bovenbuur het niet zou trekken.
Jij bent een ongelovelijke zak met je geluidsoverlast.
Arrogant omdat ik oordopjes voor de buurman heb gekocht :) , meen je dat?
  maandag 17 december 2018 @ 05:41:18 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778677
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:37 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb ook zo'n bovenbuurman gehad. Hij is toen in elkaar geslagen door zijn bovenbuurman en sindsdien is die overlast gestopt. Pure marteling.

In elkaar geslapen ook echt :D
Maar snap het ergens bij zoveel overlast wel, tergend
  maandag 17 december 2018 @ 05:41:45 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778678
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:39 schreef campesino het volgende:

[..]

Ja behoorlijk... Je kan ook een pier in de zee opzoeken ipv anderen dingen op gaan dringen..
  maandag 17 december 2018 @ 05:42:00 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778680
quote:

[..]

Ben je autistisch of gewoon om andere redenen de realiteit kwijt? Jóuw gedrag is het afwijkende gekke gedrag hier ja
  maandag 17 december 2018 @ 05:42:31 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778681
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik slaap ook altijd in elkaar.. :Y
pi_183778683
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 05:37 schreef bijdehand het volgende:

Hoe bedoel je bullshit?
pi_183778687
quote:

[..]

Mijn woongenot is vrijheid om maximaal 3 uur per dag verspreid te zingen in de namiddag/avond.
Gelul..
quote:
Als het echt zo erg is, kan hij ook misschien een 'noise cancelling' koptelefoon halen?
Echt - gast wtf.
EN DAN MOET HIJ DUS UREN EN UREN LANG DOOR ZIJN HUIS LOPEN MET DAT DING OP.
OF OORDOPPEN IN.
quote:
Ja je buurman heef helemaal gelijk.
Ik had een drumstel aangeschaft als ik hem was.
  maandag 17 december 2018 @ 05:44:07 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778689
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 05:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik slaap ook altijd in elkaar.. :Y
Het is nog geen 6 uur, ik zou nog wel willen slapen eigenlijk :'(
pi_183778692
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is vroeg :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183778695
quote:

[..]

Jazeker, ben je autist of zo dat het je totaal ontbreekt aan inlevingsvermogen.

Had je verwacht dat hij je op zijn blote knietjes had bedankt voor deze ronduit geniale oplossing ?
  maandag 17 december 2018 @ 05:45:35 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778697
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is nog geen 6 uur, ik zou nog wel willen slapen eigenlijk :'(
Ik ga nu slapen... :@ O-)
pi_183778701
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:42 schreef campesino het volgende:

[..]

Hoe bedoel je bullshit?
Leuk verzonnen OP. :) Vooral die introductie die totaal niet relevant is voor die vraag.
  maandag 17 december 2018 @ 05:46:45 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778704
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 05:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik ga nu slapen... :@ O-)
Mag hopen dat je vrij bent vandaag _O-
pi_183778706
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:46 schreef Molo het volgende:

[..]

En niet boven TS woont!
pi_183778708
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Ben je autistisch of gewoon om andere redenen de realiteit kwijt? Jóuw gedrag is het afwijkende gekke gedrag hier ja
Dus volgens jou is het compleet onacceptabel dat ik spontaan ga zingen in mijn huis, binnen redelijke uren.

Ga je niks zeggen over de agressiviteit van de buurman, terwijl ik geprobeerd heb om rustig afspraken te maken? Maar goed tough-guy, whatever you say.
pi_183778710
Drie uur per dag :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 17 december 2018 @ 05:48:16 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778711
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee maar de rest is ook van deze tijden dus vroeg beginnen heeft geen nut.. :P
  maandag 17 december 2018 @ 05:49:23 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778718
quote:
99s.gif Op maandag 17 december 2018 05:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En niet boven TS woont!
Idd!
  maandag 17 december 2018 @ 05:50:26 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183778722
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 05:47 schreef campesino het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het compleet onacceptabel dat ik spontaan ga zingen in mijn huis, binnen redelijke uren.

Ga je niks zeggen over de agressiviteit van de buurman, terwijl ik geprobeerd heb om rustig afspraken te maken? Maar goed tough-guy, whatever you say.
Afspraken? Je bedoeld dat je hem jou ideeen wou komen opdringen..

Afspraken maak je samen.. dat wil ie niet.. dus heb je je daar maar bij neer te leggen..
  maandag 17 december 2018 @ 05:50:52 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183778724
quote:

[..]

Drie uur per dag, élke dag!

Welke afspraken? Jij verandert of verbetert niets en hij moet maar alles pikken en zijn oren dicht doen, desnoods met kleredopjes in. Koekwaus
pi_183778727
Afspraken :') Ik doe wat ik wil wanneer ik wil en als ik daarmee iemands woongenot verpest dan kan diegene doodvallen want ik mag doen wat ik wil want ik heb toch ook recht om drie uur lang met mijn harde stem door dit flatje te brullen :'(
pi_183778735
Hehehehe, back-fire topic. Maar whoa, ben zo blij dat ik niet boven, naast of onder TS woon. Wat een verschrikking met zijn harde stem. En 3 uur per dag...man...ga ergens in een weiland wonen ofzo.
pi_183778989
Ze gaven je wel verkeerde informatie.

Geluid maken en geluid wat overlast veroorzaakt zijn twee verschillende dingen.
Ook het verhaal van voor 22:00 mag je geluid maken.. zolang dat niet tot overlast leid ja.

However, dat geldt ook voor je buurman.
Bonken en schreeuwen valt niet onder normaal geluid.

Zingen 3 uur per dag ook niet trouwens in mijn mening, zeker niet in een appartement achtige omgeving waar het sowieso gehoriger is.
pi_183779068
Drie uur per dag zingen in een etagewoning en dan klagen dat de buurman tegen jou klaagt? Ga naar een normale woning verhuizen en ga in de schuur zingen of zo.

Teeeeeeerriiinnnnggggg
pi_183779074
Je legt de oplossing wel heel erg buiten jezelf
  maandag 17 december 2018 @ 07:38:18 #43
476281 Butjekef
Put met keren
pi_183779212
quote:
De woningcorporatie heeft aangegeven dat ik sowieso het recht heb om geluid te maken tot 22:00
Je hebt nooit het recht om geluidsoverlast te veroorzaken. Ongeacht het tijdstip.
pi_183779289
quote:

[..]

Ja

maar goed. ik ga er van uit dat dit een troll is
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 17 december 2018 @ 07:53:05 #45
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_183779300
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 07:38 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Je hebt nooit het recht om geluidsoverlast te veroorzaken. Ongeacht het tijdstip.
Dat.
Wat een ongeloofelijke arrogantie.
Koop zo’n cabine en oefen daar in. Dan kun je wonen waar je wil.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 17 december 2018 @ 07:54:56 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183779305
quote:
Ja kan iemand toch niet opdringen om in zijn eigen huis met oordoppen in te lopen? :')

Mbt het issue verder: Je mag geluid maken, dat klopt, maar steevast 3 uur per dag is echt wel veel als je buren dit altijd kunnen horen.
De ene stoort zich eraan, de ander noemt het achtergrondmuziek. Hoe dan ook is het geluidsoverlast als dit zo ervaren wordt door de buurman. Evt een woningcorperatie kan kijken of de buurman overdrijft of niet en dit zal dan op decibels gaan.

Als ik jou was, zou ik kijken of je evt je huis beter kan isoleren, evt spul tegen het plafond en alles plakken.

Het is namelijk jouw probleem dat je wilt zingen en dus moet jij er een oplossing voor verzinnen.
  maandag 17 december 2018 @ 08:07:11 #47
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_183779355
Ik denk dat je in alle redelijkheid niet kan verwachten dat iemand een uur of drie per dag naar hard gezang wil luisteren, misschien heb je ook wel een hele irritante stem. Denk je zelf dat je kan zingen maar is het rete vals! In ieder geval als je gaat verhuizen en je gaat weer 3 uur 5 dagen per week "oefenen" kan je wachten op de volgende burenruzie... Ik zou het ook niet trekken hoor en ben echt niet moeilijk, ik zou je na een week je gezang te moeten aanhoren een microfoon anaal laten verwerken. Wel een die ik zelf had gekocht hoor dat dan weer wel...
pi_183779459
Je zal zo’n figuur maar onder je hebben wonen
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 08:46:39 #49
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183779577
Drie uur per dag gezang is inderdaad een beetje te veel van het goede.
Vergeet niet dat je er op een gegeven moment ook naar gaat horen, omdat je weet dát het gaat komen, maar je weet niet wanneer.

Zo kan je gezang horen als er helemaal geen gezang is. Vergelijk het met een piep in je oren.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  maandag 17 december 2018 @ 08:51:21 #50
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183779617
quote:
Dat is gewoon heel ongebruikelijk, dat besef je toch wel?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 17 december 2018 @ 08:53:59 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183779633
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 08:51 schreef Hallmark het volgende:

Dat is gewoon heel ongebruikelijk, dat besef je toch wel?
Spontaan zingen is opzich niet ongebruikelijk. Iedereen zingt wel eens met een liedje mee.

Groot verschil tussen sporadisch en spontaan of gewoon steevast drie uur door de dag heen :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')