abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:06:29 #1
192592 SureD1
------------------------------
pi_181429925
quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.


De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


_______________________________________

Overige nuttige links:


Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 24-08-2018 22:33:16 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:06:38 #2
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jouw argumenten waren ok, maar daar reageerde ik ook niet op.
Waarom quote je me dan?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:06:48 #3
192592 SureD1
------------------------------
pi_181429936
Mijn LaPo:


Voor de dinosaurussen onder u pagina 111 van teletekst.

Brech heeft in 1985 twee jaar proeftijd gekregen voor ontucht met twee jongens van 10 tijdens een speurtocht... als hij zich twee jaar zou gedragen zou het OM hem niet vervolgen. RHCL (archief) in Maastricht heeft dat uit het rechtbankarchief getrokken. Dat is geen sepot dus, maar een ‘transactie’.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:07:31 #4
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:06 schreef SureD1 het volgende:
Mijn LaPo:


Voor de dinosaurussen onder u pagina 111 van teletekst.

Brech heeft in 1985 twee jaar proeftijd gekregen voor ontucht met twee jongens van 10 tijdens een speurtocht... als hij zich twee jaar zou gedragen zou het OM hem niet vervolgen. RHCL (archief) in Maastricht heeft dat uit het rechtbankarchief getrokken. Dat is geen sepot dus, maar een ‘transactie’.
Sepot onder voorwaarden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:08:23 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181429976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:06 schreef SureD1 het volgende:
Mijn LaPo:


Voor de dinosaurussen onder u pagina 111 van teletekst.

Brech heeft in 1985 twee jaar proeftijd gekregen voor ontucht met twee jongens van 10 tijdens een speurtocht... als hij zich twee jaar zou gedragen zou het OM hem niet vervolgen. RHCL (archief) in Maastricht heeft dat uit het rechtbankarchief getrokken. Dat is geen sepot dus, maar een ‘transactie’.
Mooi, so much voor het kul-argument van de politiemevrouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:08:55 #6
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429989
Welk argument is dat en voor welke stelling?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:09:00 #7
163650 Greys
pi_181429992
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar hebt ge inderdaad een punt.
Volop media-aandacht is in dat licht idd gewenst maar van die "Ik heb ooit de teckel van de tante van de nicht van de slager van Jos uitgelaten volgens mij" verslaggeving is idd wel overbodig. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:09:20 #8
192592 SureD1
------------------------------
pi_181429998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:07 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Sepot onder voorwaarden.
Da’s nog mooier


Maar goed, dat krantenartikel uit 1985 ging dus wel degelijk om hem.
pi_181429999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:06 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom quote je me dan?
:')

Ik reageer op iemand met een bepaald argument.

Vervolgens reageer jij daarop met andere argumenten, waarop ik reageer dat e.e.a prima mogelijk is, maar dat dat niet te baseren is op voornoemd argument.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:11:03 #10
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')

Ik reageer op iemand met een bepaald argument.

Vervolgens reageer jij daarop met andere argumenten, waarop ik reageer dat e.e.a prima mogelijk is, maar dat dat niet te baseren is op voornoemd argument.
Met andere woorden; het doet er niet toe hoe vaak iemand allerlei andere argumenten geeft, je blijft reageren en je daarbij beperken tot herhaling van je commentaar op het eerste argument.

Zinloos.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181430049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Met andere woorden; het doet er niet toe hoe vaak iemand allerlei andere argumenten geeft, je blijft reageren en je daarbij beperken tot herhaling van je commentaar op het eerste argument.

Zinloos.
Ik denk dat je me niet begrijpt. Never mind.
pi_181430054
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi, so much voor het kul-argument van de politiemevrouw.
De commissaris, bedoel jij? Wat heeft ze dan gezegd?
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:12:10 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181430059
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
Welk argument is dat en voor welke stelling?
Dat die zaak geseponeerd was en dat hij wel niet schuldig zou zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:13:33 #14
192592 SureD1
------------------------------
pi_181430091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De commissaris, bedoel jij? Wat heeft ze dan gezegd?
Dat ze zich niet kon voorstellen dat het in dat artikel om Brech ging omdat er geen sepot gevolgd zou zijn als hij bekend zou hebben. Ze had niet aan de mogelijkheid van een voorwaardelijk sepot gedacht.
pi_181430098
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat die zaak geseponeerd was en dat hij wel niet schuldig zou zijn geweest.
Het is ook een sepot. In deze tijd niet meer voor te stellen overigens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:13:46 #16
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat je me niet begrijpt. Never mind.
Je quote mij om voor de twee keer een argument te ontkrachten. Dat argument werd niet door mij aangedragen. Ik droeg andere argumenten aan, die je niet alleen negeert maar gewoon wegknipt uit de quote.

Dus ja, dan begrijp ik inderdaad niet waarom je mij quote.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:14:27 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181430116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De commissaris, bedoel jij?
Geen idee wat ze was, hoog in de boom iig, en het sepot was voor haar reden aan te nemen dat hij niet veroordeeld was, en impliceerde daarmee dat hij dus niet schuldig was bevonden, en betwijfelde daarom of dat krantenknipsel wel over hem kon gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181430120
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat ze zich niet kon voorstellen dat het in dat artikel om Brech ging omdat er geen sepot gevolgd zou zijn als hij bekend zou hebben. Ze had niet aan de mogelijkheid van een voorwaardelijk sepot gedacht.
Okee. :{.
I´m back.
pi_181430131
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen idee wat ze was, hoog in de boom iig, en het sepot was voor haar reden aan te nemen dat hij niet veroordeeld was, en impliceerde daarmee dat hij dus niet schuldig was bevonden, en betwijfelde daarom of dat krantenknipsel wel over hem kon gaan.
Ik lees het net.
I´m back.
pi_181430140
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat ze zich niet kon voorstellen dat het in dat artikel om Brech ging omdat er geen sepot gevolgd zou zijn als hij bekend zou hebben. Ze had niet aan de mogelijkheid van een voorwaardelijk sepot gedacht.
De woordvoerder bij de persco versprak zich daarin.

“Deze zaak werd voorwaarde.. sorry.. geseponeerd.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:15:36 #21
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181430143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat realiseer ik me best hoor, maar dit is toch wel erg bizar. Dat moet je toch toegeven?
Nee, dat is niet bizar. Menen dat het toen allemaal zo duidelijk lag is een psychologisch effect, de “wijsheid achteraf”. Bedenk dat de man nooit is betrapt op een delict dat tot strafvervolging leidde. Dan kom je niet zo gauw op een DNA-lijst. Die wordt voor een groot deel gevuld met namen van mensen uit de directe omgeving van het kind. Tijdens zo’n lang lopende zaak krijgt de politie honderden aanwijzingen en tips te verwerken. Het is moeilijk schiften als je nog niet weet hoe alles in elkaar zit.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:16:04 #22
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430158
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat die zaak geseponeerd was en dat hij wel niet schuldig zou zijn geweest.
De zaak is geseponeerd. Of hij wel of niet schuldig was is niet vastgesteld want een rechter heeft daar geen uitspraak over gedaan.

Verder was de politie niet op de hoogte van het feit dat de zaak onder voorwaarden is geseponeerd en wat de overwegingen van het OM waren omdat zij die gegevens niet hadden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:17:10 #23
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430185
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen idee wat ze was, hoog in de boom iig, en het sepot was voor haar reden aan te nemen dat hij niet veroordeeld was, en impliceerde daarmee dat hij dus niet schuldig was bevonden, en betwijfelde daarom of dat krantenknipsel wel over hem kon gaan.
Dat is toch een begrijpelijke redenatie?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:17:29 #24
192592 SureD1
------------------------------
pi_181430196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is ook een sepot. In deze tijd niet meer voor te stellen overigens.
Technisch is een voorwaardelijk sepot een sepot. Normaal gesproken betekent een sepot dat het OM niet vervolgt. Dat kan om allerlei redenen (opportuniteitsbeginsel) maar vaak omdat ze de bewijsvoering niet rond krijgen.

Voorwaardelijk sepot kan alleen bij sluitende bewijsvoering en wordt gebruikt om strafvervolging af te kopen (een transactie in het verkeersstrafrecht is in feite ook een vorm van een voorwaardelijk sepot). Komt een beetje in de buurt van een plea deal in het VS systeem...
pi_181430205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:16 schreef Byzantynixschii het volgende:
De zaak is geseponeerd. Of hij wel of niet schuldig was is niet vastgesteld want een rechter heeft daar geen uitspraak over gedaan.
Maar voorwaardelijke sepots staan toch 'gewoon' op je strafblad c.q. justitiële documentatie? Of geldt daar een vervaltermijn voor, ook in het geval van zedenfeiten?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:18:22 #26
192592 SureD1
------------------------------
pi_181430211
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

De woordvoerder bij de persco versprak zich daarin.

“Deze zaak werd voorwaarde.. sorry.. geseponeerd.”
Ok - dat had ik gemist...
pi_181430260
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Technisch is een voorwaardelijk sepot een sepot. Normaal gesproken betekent een sepot dat het OM niet vervolgt. Dat kan om allerlei redenen (opportuniteitsbeginsel) maar vaak omdat ze de bewijsvoering niet rond krijgen.

Voorwaardelijk sepot kan alleen bij sluitende bewijsvoering en wordt gebruikt om strafvervolging af te kopen (een transactie in het verkeersstrafrecht is in feite ook een vorm van een voorwaardelijk sepot). Komt een beetje in de buurt van een plea deal in het VS systeem...
Yes snap ik - ik was er alleen niet vanuit gegaan dat zowel een beleidssepot of een voorwaardelijk sepot in het geval van een zedenfeit opgelegd zouden zijn geweest. Voor beide situaties een te zwaar feit, lijkt mij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181430262
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:15 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Nee, dat is niet bizar. Menen dat het toen allemaal zo duidelijk lag is een psychologisch effect, de “wijsheid achteraf”. Bedenk dat de man nooit is betrapt op een delict dat tot strafvervolging leidde. Dan kom je niet zo gauw op een DNA-lijst. Die wordt voor een groot deel gevuld met namen van mensen uit de directe omgeving van het kind. In de loop van zo’n lang lopende zaak krijgt de politie honderden aanwijzingen en tips te verwerken. Het is moeilijk schiften als je nog niet weet hoe alles in elkaar zit.
Ik kan me hier dus echt niets bij voorstellen.

Er wordt een kinderlijkje gevonden.

Vervolgens komt er iemand in de stukken naar voren die nabij plaats delict was.
Iemand die opgepakt is wegens, al dan niet vermeend, ontucht met kinderen van dezelfde leeftijd als het slachtoffer. Dan moet toch alle alarmbellen afgaan?

Zoveel mensen zijn er niet opgepakt voor ontucht. En er stonden 100 mensen wel op die lijst. 100 mensen die "verdachter" zijn dan iemand die opgepakt geweest is voor ontucht met minderjarigen? Really? Damn!!!

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 19:23:43 ]
pi_181430287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De zaak is geseponeerd. Of hij wel of niet schuldig was is niet vastgesteld want een rechter heeft daar geen uitspraak over gedaan.

Verder was de politie niet op de hoogte van het feit dat de zaak onder voorwaarden is geseponeerd en wat de overwegingen van het OM waren omdat zij die gegevens niet hadden.
Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat hoograngige medewerkers van opsporingsinstanties hier wel inzicht in zouden hebben, zeker bij een zaak met de impact als dezen. Maar niet dus?
pi_181430307
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Technisch is een voorwaardelijk sepot een sepot. Normaal gesproken betekent een sepot dat het OM niet vervolgt. Dat kan om allerlei redenen (opportuniteitsbeginsel) maar vaak omdat ze de bewijsvoering niet rond krijgen.

Voorwaardelijk sepot kan alleen bij sluitende bewijsvoering en wordt gebruikt om strafvervolging af te kopen (een transactie in het verkeersstrafrecht is in feite ook een vorm van een voorwaardelijk sepot). Komt een beetje in de buurt van een plea deal in het VS systeem...
Wegenverkeerswet methoden?
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:23:19 #31
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_181430312
Waarom zegt de politie dat ze niks kunnen achterhalen over een krantenartikel van 1985, terwijl het dag later gewoon makkelijk te vinden is? Of houden ze niet van een beetje moeite doen daar?
Bedankt Hans.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:23:50 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181430327
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De zaak is geseponeerd. Of hij wel of niet schuldig was is niet vastgesteld want een rechter heeft daar geen uitspraak over gedaan.

Verder was de politie niet op de hoogte van het feit dat de zaak onder voorwaarden is geseponeerd en wat de overwegingen van het OM waren omdat zij die gegevens niet hadden.
Eerst een voorwaardelijk sepot, een proeftijd van 2 jaar voor het sepot definitief werd, en na een bekentenis.
Dat is dus een totaal ander verhaal dan "dat krantenknipsel kab niet over hem gaan want een sepot na een bekentenis is niet logisch".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:24:26 #33
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Yes snap ik - ik was er alleen niet vanuit gegaan dat zowel een beleidssepot of een voorwaardelijk sepot in het geval van een zedenfeit opgelegd zouden zijn geweest. Voor beide situaties een te zwaar feit, lijkt mij.
Volgens mij zijn er geen delicten uitgezonderd van een sepot.

Een sepot blijft wel op je 'strafblad' staan, maar ik vermoed dat dat in 1985 wellicht nog niet het geval was.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:25:42 #34
192592 SureD1
------------------------------
pi_181430365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Yes snap ik - ik was er alleen niet vanuit gegaan dat zowel een beleidssepot of een voorwaardelijk sepot in het geval van een zedenfeit opgelegd zouden zijn geweest. Voor beide situaties een te zwaar feit, lijkt mij.
Zeitgeist denk ik, nu idd ondenkbaar..
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:25:43 #35
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik kan me hier dus echt niets bij voorstellen.

Er wordt een kinderlijkje gevonden.

Vervolgens komt er iemand in de stukken naar voren die nabij plaats delict was.
Iemand die opgepakt is wegens, al dan niet vermeend, ontucht met kinderen van dezelfde leeftijd als het slachtoffer. Dan moet toch alle alarmbellen afgaan?

Zoveel mensen zijn er niet opgepakt voor ontucht. En er stonden 100 mensen wel op die lijst. 100 mensen die "verdachter" zijn dan iemand die opgepakt geweest is voor ontucht met minderjarigen? Really? Damn!!!
Die mensen waren allemaal geen verdachten maar mensen die voldeden aan het profiel van een mogelijke dader.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181430373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:24 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er geen delicten uitgezonderd van een sepot.

Een sepot blijft wel op je 'strafblad' staan, maar ik vermoed dat dat in 1985 wellicht nog niet het geval was.
Ook wel matig dat "superspeurder" de Vries nooit tot dit inzicht gekomen is.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:26:37 #37
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430390
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat hoograngige medewerkers van opsporingsinstanties hier wel inzicht in zouden hebben, zeker bij een zaak met de impact als dezen. Maar niet dus?
Die gegevens zijn niet gedigitaliseerd, aldus de politie.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:27:56 #38
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:23 schreef bascross het volgende:
Waarom zegt de politie dat ze niks kunnen achterhalen over een krantenartikel van 1985, terwijl het dag later gewoon makkelijk te vinden is? Of houden ze niet van een beetje moeite doen daar?
De rechtbankinschrijving komt van het Regionaal Historisch Centrum Limburg.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181430414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:26 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Die gegevens zijn niet gedigitaliseerd, aldus de politie.
Loopt men daar nog zo erg achter in Zuid-Limburg?
pi_181430422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
Volgens mij zijn er geen delicten uitgezonderd van een sepot.
Waarschijnlijk niet formeel, maar het voelt vreemd aan. Ik kan me het nut van zo'n straf voorstellen bij iets als dronken achter het stuur zitten ('laat maar zien dat het echt een uitzondering was'), maar voor het vergrijpen aan kleine kinderen - waarbij de schuld door het OM is aan te tonen - voelt een proeftijd heel raar aan. Maar dat is persoonlijk, uiteraard.

quote:
Een sepot blijft wel op je 'strafblad' staan, maar ik vermoed dat dat in 1985 wellicht nog niet het geval was.
Dat zal zo zijn. Met de digitalisering, en de moeite die de politie en justitie daar sowieso mee hebben (gehad), er bovenop.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:29:01 #41
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ook wel matig dat "superspeurder" de Vries nooit tot dit inzicht gekomen is.
Want hoe had hij dit moeten weten dan?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:29:42 #42
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Loopt men daar nog zo erg achter in Zuid-Limburg?
Ik weet niet of dat alleen zo is in Zuid-Limburg.

Afgezien van dat is alles onder de grote rivieren natuurlijk achterlijk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:31:33 #43
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430475
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet formeel, maar het voelt vreemd aan. Ik kan me het nut van zo'n straf voorstellen bij iets als dronken achter het stuur zitten ('laat maar zien dat het echt een uitzondering was'), maar voor het vergrijpen aan kleine kinderen - waarbij de schuld door het OM is aan te tonen - voelt een proeftijd heel raar aan. Maar dat is persoonlijk, uiteraard.
Ja, weet ik niet hoor. Het was 1985, 10-15 jaar eerder kon je nog gewoon legaal kinderporno bezitten.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181430530
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:25 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zeitgeist denk ik, nu idd ondenkbaar..
Denk dat dat toen al sterk aan het veranderen was hoor, was ook de tijd van die clowns in Oude en Nieuwe Pekela.
I´m back.
pi_181430535
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:18 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ok - dat had ik gemist...
Moet je maar eens terugkijken. Ik vond dat een opvallende verspreking.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:36:36 #46
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_181430565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:27 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De rechtbankinschrijving komt van het Regionaal Historisch Centrum Limburg.
Ja dus? Waar wil je daar mee zeggen? Blijkbaar was de informatie met een beetje moeite gewoon beschikbaar.
Bedankt Hans.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:38:26 #47
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181430602
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:36 schreef bascross het volgende:

[..]

Ja dus? Waar wil je daar mee zeggen? Blijkbaar was de informatie met een beetje moeite gewoon beschikbaar.
Maar dus niet in de gegevens die de politie had.

Wat wil jij dan, dat de politie naar allerlei random instanties gaat bellen met de vraag of zij toevallig iets weten over de zaak zodat het Fok! speurneuzen team tevreden is? Alsof ze niet iets beters te doen hebben. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:39:32 #48
192592 SureD1
------------------------------
pi_181430620
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Moet je maar eens terugkijken. Ik vond dat een opvallende verspreking.
Doe ik!
pi_181430646
J
quote:
os Brech kreeg in 1985 twee jaar proeftijd voor ontucht
VANDAAG, 18:40BINNENLAND
ANP
Jos Brech, de man die gezocht wordt in verband met de vermissing van Nicky Verstappen, heeft in 1985 twee jaar proeftijd opgelegd gekregen in verband met ontucht. Dat blijkt uit een inschrijving bij de rechtbank uit 1985 die het Regionaal Historisch Centrum Limburg aan Nieuwsuur heeft verstrekt.

Uit de datum van de inschrijving blijkt dat Jos Brech inderdaad de man is die in 1985 in het Limburgsch Dagblad erkent ontucht te hebben gepleegd met twee 10-jarige jongens. De twee jongens namen deel aan een speurtocht in Wijnandsrade in de gemeente Nuth. De politie zei tot dusver niets meer te weten dan dat de zaak tegen Brech geseponeerd is. Op hun website zegt de politie niet meer te kunnen achterhalen of het krantenartikel betrekking heeft op Jos Brech.

Brech kreeg de proeftijd opgelegd in het kader van een voorwaardelijk sepot, blijkt uit het document. Dat betekent dat er sluitend bewijs was dat hij de ontucht pleegde, maar dat het Openbaar Ministerie besloot hem niet te vervolgen als hij twee jaar lang niet opnieuw in de fout zou gaan. Uit het feit dat de zaak uiteindelijk geseponeerd, is valt op te maken dat hij die proeftijd goed door is gekomen.

Wat het ontucht inhield, wordt uit het krantenartikel en in de inschrijving bij de rechtbank niet duidelijk. Ook wordt niet duidelijk waarom het Openbaar Ministerie ervoor koos de toen 22-jarige Brech niet te vervolgen. De Limburger melde vanmorgen dat naar aanleiding van deze ontuchtzaak Brech in behandeling is geweest bij de regionale ggz.

Doordat het Openbaar Ministerie niet tot vervolging overging stond Jos Brech in 1998, toen het onderzoek naar de dood op Nicky Verstappen van start ging, niet geregistreerd als zedendelinquent. Pas in 2001 kwam dit aan bod in een verhoor met Brech. Desondanks was hij in 2010, toen de politie besloot van 107 mensen dna af te nemen, weer uit beeld als iemand met een zedenverleden. Brech werd daarom toen niet gevraagd om dna af te staan.

fukking amateurs politie en justitie
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181430656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
J

[..]

fukking amateurs politie en justitie
Niet gelezen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:55:59 #51
192592 SureD1
------------------------------
pi_181430886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
J

[..]

fukking amateurs politie en justitie
2 dagen moeten brommen hiervoor.

Hoewel ik je conclusie niet deel was het pr-technisch beter geweest als ze dit ff hadden uitgezocht voor de persconferentie van woensdag
pi_181431053
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

De woordvoerder bij de persco versprak zich daarin.

“Deze zaak werd voorwaarde.. sorry.. geseponeerd.”
De verspreking was van Ferdinand Schellinkhout (onderzoeksleider TGO Hei)

Hier op 20.25

pi_181431138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De verspreking was van Ferdinand Schellinkhout (onderzoeksleider TGO Hei)

Hier op 20.25

Dank voor het uitzoeken. Viel het jou ook al op?

[ Bericht 0% gewijzigd door Physsic op 24-08-2018 20:16:01 ]
pi_181431199
Het ziet ernaar uit dat ze na de DNA-match, alles over Jos Brech hebben uitgezocht. Tijdens de persconferentie deden ze voor alsof ze nog niet zoveel wisten.
pi_181431207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De verspreking was van Ferdinand Schellinkhout (onderzoeksleider TGO Hei)

Hier op 20.25

Yep, vreemd dus.

Voorwaardelijk sepôt bij een zedendelict. En dan een transactie alsof je 7 km te hard rijdt???

Zouden er veel ontuchtplegers zijn of zijn geweest in Limburg?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 24-08-2018 20:19:42 ]
I´m back.
pi_181431217
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dan voor het uitzoeken. Viel het jou ook al op?
Goed speurwerk van jou!

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
pi_181431277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Goed speurwerk van jou!

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
Ik heb geen speurwerk gedaan, mij was het gewoon tijdens de persco al opgevallen.
pi_181431302
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dank voor het uitzoeken. Viel het jou ook al op?
Nee het was mij ontgaan. Ben het naar aanleiding van jouw opmerking gaan terugkijken.
pi_181431306
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb geen speurwerk gedaan, mij was het gewoon tijdens de persco al opgevallen.
Dan heb je heel goed opgelet.
Ik ben benieuwd of hij nu gaat verklaren dat het een toevallige verspreking was.
pi_181431334
Als je enkele filmpjes bekijkt op zijn youtube kanaal van enkele tochten die hij filmt, valt me 1 ding op..

Heel vaak zoomt hij in op de kleine jongetjes die meelopen bij sommige tochten. Zelden oudere mensen.

Gadver
pi_181431348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:19 schreef Dwaalboy het volgende:
Als je enkele filmpjes bekijkt op zijn youtube kanaal van enkele tochten die hij filmt, valt me 1 ding op..

Heel vaak zoomt hij in op de kleine jongetjes die meelopen bij sommige tochten. Zelden oudere mensen.

Gadver
Linkje?
I´m back.
pi_181431400
Zo zijn er meer filmpjes en telkens volgt hij de kinderkes en filmt
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:26:08 #64
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181431489
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181431500
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik kan me hier dus echt niets bij voorstellen.

Er wordt een kinderlijkje gevonden.

Vervolgens komt er iemand in de stukken naar voren die nabij plaats delict was.
Iemand die opgepakt is wegens, al dan niet vermeend, ontucht met kinderen van dezelfde leeftijd als het slachtoffer. Dan moet toch alle alarmbellen afgaan?

Zoveel mensen zijn er niet opgepakt voor ontucht. En er stonden 100 mensen wel op die lijst. 100 mensen die "verdachter" zijn dan iemand die opgepakt geweest is voor ontucht met minderjarigen? Really? Damn!!!
Dit dus, een knappe politieman/vrouw die zich hier nog uitlult!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:27:22 #66
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181431518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
J

[..]

fukking amateurs politie en justitie
Wat heeft de politie hier precies mee te maken?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181431528
2 jaar proeftijd. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:29:00 #68
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181431554
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:26 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dit dus, een knappe politieman/vrouw die zich hier nog uitlult!
:') :') :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181431606
quote:
Op 4 minuten nu nog niet ingezoomd op jongetjes, 1/3 gehad.
Nou ja, met veel fantasie daarna wrs een beetje?
Enfin ik kap ermee, met dit filmpje niet overtuigend dus.

Strange fucks zijn het sws die zogenaamde bushcrafters.
I´m back.
pi_181431621
Het feit dat de Vries tegen beter weten in blijft volharden dat Jos in april ingelogd heeft op dat bush forum, zegt mij dat hij eigenlijk ook niet gelooft dat de man nog in leven is of ooit gevonden gaat worden.

Hij wil niet dat dit overwaait en hoopt op antwoorden in welke vorm dan ook.
pi_181431668
quote:
zoeken naar verborgen vijanden, wordt militairen ook geleerd. Tom Gerbscheid, luitenant der mariniers, is een specialist: „Het komt erop aan dat je één tamelijk vers spoor hebt om mee te beginnen”, legt hij uit. „Vandaaruit zoek je naar volgende aanwijzingen, kleine verstoringen in het terrein. Als je dat goed en snel doet, loop je in op degene die je zoekt. Je kijkt naar voetsporen, geknakte takjes, verkleurde bladeren en verplaatste steentjes. Dat vergt een bijzonder oog en vaak trainen van je vaardigheid.”

Military tracking is ook nagaan wat iemand nodig heeft om te overleven, vertelt Gerbscheid. „Dan ga je na waar hij zich in het betrokken gebied moet vertonen om dat te krijgen. Waar is bijvoorbeeld water?”
quote:
Op zoek naar Jos B. lijkt tracken nog geen optie. Afgaande op informatie van justitie en politie is zijn laatste spoor een half jaar oud, toen hij vertrok uit een chalet in de Franse Vogezen. Gerbscheid: „Door het verloop van tijd, weer en wind zijn sporen grotendeels verdwenen.”

B. kan inmiddels overal zijn. „Speur je in de Franse Vogezen als geheel, dan praat je over zo’n groot gebied dat trackers in dit stadium geen uitkomst bieden. In dat geval zet je eerst andere middelen in: helikopters, warmtebeelden, observatieposten, dat soort dingen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-je-zoekt-a1614086
pi_181431732
quote:
Warmtebeelden idd, is een mogelijkheid, maar dan krijg je ook allerlei wild op je radar, lijkt me.
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:36:14 #73
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181431733
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:31 schreef Za het volgende:
Het feit dat de Vries tegen beter weten in blijft volharden dat Jos in april ingelogd heeft op dat bush forum, zegt mij dat hij eigenlijk ook niet gelooft dat de man nog in leven is of ooit gevonden gaat worden.

Hij wil niet dat dit overwaait en hoopt op antwoorden in welke vorm dan ook.
En daar gaan we weer met de belachelijke speculaties. Hou nou toch eens op zeg.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:40:38 #74
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181431839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:19 schreef Dwaalboy het volgende:
Als je enkele filmpjes bekijkt op zijn youtube kanaal van enkele tochten die hij filmt, valt me 1 ding op..

Heel vaak zoomt hij in op de kleine jongetjes die meelopen bij sommige tochten. Zelden oudere mensen.

Gadver
Op zijn Google+-account staan links naar de Youtube-kanalen van een paar jongetjes:

https://plus.google.com/u/0/+oakleafNLB

Daar krijg je nu ook een nare bijsmaak van.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:42:15 #75
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181431870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:40 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op zijn Google+-account staan links naar de Youtube-kanalen van een paar jongetjes:

https://plus.google.com/u/0/+oakleafNLB

Daar krijg je nu ook een nare bijsmaak van.
Ja, want normaal gesproken kijken pedo's nooit op YT naar kinderen.

Dat dit kan op Internet! :o
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181431926
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dan heb je heel goed opgelet.
Ik ben benieuwd of hij nu gaat verklaren dat het een toevallige verspreking was.
Lijkt mij dat hij daar niets over gaat verklaren. Zo relevant is het niet.
pi_181431929
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:40 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op zijn Google+-account staan links naar de Youtube-kanalen van een paar jongetjes:

https://plus.google.com/u/0/+oakleafNLB

Daar krijg je nu ook een nare bijsmaak van.
Heb nu een stuk of wat filmpjes gezien van hem en zijn hobby.

Tis toch wat met zulke zieke geesten.. Ze crëeren een perfect iets uhm dekmantel om hun gore "hobby" uit te oefenen.

Vaak trainers bij voetbalclubs, kerkelijke jeugd gebeuren etc etc.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:45:00 #78
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181431937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet formeel, maar het voelt vreemd aan. Ik kan me het nut van zo'n straf voorstellen bij iets als dronken achter het stuur zitten ('laat maar zien dat het echt een uitzondering was'), maar voor het vergrijpen aan kleine kinderen - waarbij de schuld door het OM is aan te tonen - voelt een proeftijd heel raar aan. Maar dat is persoonlijk, uiteraard.
Ja, dat ben ik met je eens.

Ik denk dat het in dit geval ook van de ernst van het delict afgehangen heeft. Ontucht is volgens mij een nogal breed begrip. Het lijkt er ook op dat behandeling bij het Riagg een voorwaarde voor het sepot was.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:45:14 #79
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181431946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
En dan is het maar de vraag hoe het zit met de verhalen dat de autopsie op het lichaam van Nicky pas 3 dagen later plaatsvond.
Al met al is er behoorlijk geblunderd destijds, en niet alleen qua registratie van passanten en zedendelinquenten.
De lijkschouwing vond de dag na de vondst plaats, om half één ’s middags, in het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. 14 uur later dus, niet 3 dagen. Ik vraag me af wat het nut is van het rondpompen van vage geruchten en desinformatie.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:49:53 #80
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181432069
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:44 schreef Dwaalboy het volgende:

[..]

Heb nu een stuk of wat filmpjes gezien van hem en zijn hobby.

Tis toch wat met zulke zieke geesten.. Ze crëeren een perfect iets uhm dekmantel om hun gore "hobby" uit te oefenen.

Vaak trainers bij voetbalclubs, kerkelijke jeugd gebeuren etc etc.
Je kent hem persoonlijk of zo? Dat je én weet dat hij een gore hobby had én dat hij bushcrafter was om deze hobby uit te kunnen oefenen?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181432162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:12 schreef Ryan3 het volgende:


Zouden er veel ontuchtplegers zijn of zijn geweest in Limburg?
Ja. Heb je het NRC artikel over Heibloem gelezen?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)til-7635609-a1224849

:r :r
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:00:53 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181432309
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De lijkschouwing vond de dag na de vondst plaats, om half één ’s middags, in het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. 14 uur later dus, niet 3 dagen. Ik vraag me af wat het nut is van het rondpompen van vage geruchten en desinformatie.
Dat vraag ik me ook af, want dat heb ik dus wel ergens gelezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:03:08 #83
192592 SureD1
------------------------------
pi_181432372
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:53 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja. Heb je het NRC artikel over Heibloem gelezen?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)til-7635609-a1224849

:r :r
En zo heeft elk Limburgs gat zijn verhalen... vaak met het Rooms grondpersoneel in de hoofdrol...al was dat in Heibloem net niet het geval, die hadden een goede pastoor...
pi_181432473
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:03 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En zo heeft elk Limburgs gat zijn verhalen... vaak met het Rooms grondpersoneel in de hoofdrol...al was dat in Heibloem net niet het geval, die hadden een goede pastoor...
Verschrikkelijk gewoon. Ik heb nog net niet slecht geslapen van dat artikel maar de gedachte dat er ontelbaar veel van dat soort dorpjes en gemeenschappen zijn heeft me niet meer losgelaten sinds ik het las :r
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:10:41 #85
163650 Greys
pi_181432552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De lijkschouwing vond de dag na de vondst plaats, om half één ’s middags, in het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. 14 uur later dus, niet 3 dagen. Ik vraag me af wat het nut is van het rondpompen van vage geruchten en desinformatie.
quote:
13 augustus 1998

Nicky Verstappen wordt overgebracht van Maastricht naar het Gerechtelijk Laboratorium in Rijswijk, om daar een autopsie te laten verrichten.
Volgens diverse timelinen/bronnen.
Niet zo gek als mensen dus zeggen/denken dat het later was als ze dat zijn tegengekomen. ;) Kan verwarrend zijn. Lijkschouwing 12e, autopsie 13e.

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 24-08-2018 21:16:25 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:12:52 #86
192592 SureD1
------------------------------
pi_181432603
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:08 schreef bamibij het volgende:

[..]

Verschrikkelijk gewoon. Ik heb nog net niet slecht geslapen van dat artikel maar de gedachte dat er ontelbaar veel van dat soort dorpjes en gemeenschappen zijn heeft me niet meer losgelaten sinds ik het las :r
Niet alleen in het Roomse Limburg hoor - denk eens aan de biblebelt (is die zedenzaak in Maasdriel niet biblebelt ook?) dat zie je overal

Specifiek over dat beklemmende Limburgse sfeertje: Marcia Luyten, Het Geluk van Limburg, over het sociaal experiment van de Mijnstreek, als de mijnbazen de mensen arm zouden houden dan hield de kerk ze dom. Dat is wat ze nu het Parkstad-effect noemen...
pi_181432727
Wat nieuwe info van de politie waarom Brech in 2009 niet opgeroepen is voor het dna onderzoek

Waarom is de verdachte in 2009 van de lijst voor DNA-afname verwijderd?
Er is in 2009 een lijst samengesteld voor DNA-afname. Het aantal is groot en wordt uiteindelijk bepaald op 107. Dit aantal voor een DNA -onderzoek in die tijd is echt groot. De nieuwe wetgeving die grootschalig DNA-afname mogelijk maakt, is er nog niet. Voor een groep van 5 of 10 personen moet steeds opnieuw toestemming gevraagd worden. Er is een aantal groepen geselecteerd voor deze lijst. De groep ‘passanten op de hei’ is toen geschrapt, Jos Brech zat in deze groep. Deze groep bestond uit 45 personen. Dus niet Jos Brech is van de lijst geschrapt, maar de hele groep waar hij deel van uitmaakte.
pi_181432747
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af, want dat heb ik dus wel ergens gelezen.
https://www.trouw.nl/home(...)-spoorloos~ae85f2c3/
“14 augustus 1998 - Drie dagen nadat de jongen is gevonden wordt er sectie verricht op zijn lichaam. Dat gebeurt niet eerder, omdat er vanwege de vakantie geen patholoog-anatoom beschikbaar is. Door het late tijdstip van de sectie is niet meer te achterhalen hoe laat Nicky is overleden. Ook het feit dat het 35 graden was op de dag dat hij verdween, heeft niet geholpen bij het veiligstellen van sporen. Drie dagen later zegt de politie ervan uit te gaan dat hij slachtoffer is van een zedenmisdrijf.”
pi_181432803
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:10 schreef Greys het volgende:

[..]


[..]

Volgens diverse timelinen/bronnen.
Niet zo gek als mensen dus zeggen/denken dat het later was als ze dat zijn tegengekomen. ;) Kan verwarrend zijn. Lijkschouwing 12e, autopsie 13e.
De 13e werd ie enkel getransporteerd.
En de 14e was dus pas de daadwerkelijk autopsie. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Black_Baron op 24-08-2018 21:27:49 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:26:24 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181432900
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:19 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/home(...)-spoorloos~ae85f2c3/
“14 augustus 1998 - Drie dagen nadat de jongen is gevonden wordt er sectie verricht op zijn lichaam. Dat gebeurt niet eerder, omdat er vanwege de vakantie geen patholoog-anatoom beschikbaar is. Door het late tijdstip van de sectie is niet meer te achterhalen hoe laat Nicky is overleden. Ook het feit dat het 35 graden was op de dag dat hij verdween, heeft niet geholpen bij het veiligstellen van sporen. Drie dagen later zegt de politie ervan uit te gaan dat hij slachtoffer is van een zedenmisdrijf.”
Ah, toch dus.
Wat een flater op flater in deze zaak :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181432966
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, toch dus.
Wat een flater op flater in deze zaak :{
Ja. Het komt allemaal wat laks over.
pi_181433116
Is er al een idee hoe Jos zelf naar de Old Crow ging? Hij is er vaak geweest als beheerder.

Had hij een rijbewijs/auto?
Staat die auto nog ergens?
pi_181433206
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:34 schreef Black_Baron het volgende:
Is er al een idee hoe Jos zelf naar de Old Crow ging? Hij is er vaak geweest als beheerder.

Had hij een rijbewijs/auto?
Staat die auto nog ergens?
Mee rijden met bekenden of liften en zo nu en dan t ov.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:37:39 #94
163650 Greys
pi_181433207
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:21 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

De 13e werd ie enkel getransporteerd.
En de 14e was dus pas de daadwerkelijk autopsie. :{
Maar lijkschouwing wel al de 12e, zoals Gorraay zegt. Autopsie later. Vandaar hier en daar wat verwarring wrs over 'foute info'.

12 augustus
De gemeentelijke schouwarts in Maastricht doet de lijkschouwing en geeft in zijn rapport om 12.30h aan geen doodsoorzaak te kunnen vaststellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:38:18 #95
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181433222
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:12 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Niet alleen in het Roomse Limburg hoor - denk eens aan de biblebelt (is die zedenzaak in Maasdriel niet biblebelt ook?) dat zie je overal

Specifiek over dat beklemmende Limburgse sfeertje: Marcia Luyten, Het Geluk van Limburg, over het sociaal experiment van de Mijnstreek, als de mijnbazen de mensen arm zouden houden dan hield de kerk ze dom. Dat is wat ze nu het Parkstad-effect noemen...
Dit, het klopt idd van de Limburgse dorpjes, maar het is 99% van de keren te linken aan de RK kerk.
En dat geldt voor de biblebelt net zo.
En Parkstad is helemaal niet meer 'christelijk', was het sws nooit helemaal, op een enkele verdwaalde na.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181433308
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:38 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dit, het klopt idd van de Limburgse dorpjes, maar het is 99% van de keren te linken aan de RK kerk.
En dat geldt voor de biblebelt net zo.
En Parkstad is helemaal niet meer 'christelijk', was het sws nooit helemaal, op een enkele verdwaalde na.
In Brabant konden ze 't ook.
pi_181433490
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar lijkschouwing wel al de 12e, zoals Gorraay zegt. Autopsie later. Vandaar hier en daar wat verwarring wrs over 'foute info'.

12 augustus
De gemeentelijke schouwarts in Maastricht doet de lijkschouwing en geeft in zijn rapport om 12.30h aan geen doodsoorzaak te kunnen vaststellen.

Ja. Dus:
De 10e vermist/vermoord.
De 11e gevonden.
De 12e een schouwarts die geen natuurlijke doodsoorzaak kan vaststellen. En dus gaat het lichaam door.
De 13e dus naar het gerechtelijk laboratorium voor de autopsie
De 14e daadwerkelijke autopsie.

Heb ik het zo correct?
pi_181433520
Heeft iemand de coördinaten van die Old Crow hut?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:51:18 #99
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181433566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:18 schreef grimselman het volgende:
Wat nieuwe info van de politie waarom Brech in 2009 niet opgeroepen is voor het dna onderzoek

Waarom is de verdachte in 2009 van de lijst voor DNA-afname verwijderd?
Er is in 2009 een lijst samengesteld voor DNA-afname. Het aantal is groot en wordt uiteindelijk bepaald op 107. Dit aantal voor een DNA -onderzoek in die tijd is echt groot. De nieuwe wetgeving die grootschalig DNA-afname mogelijk maakt, is er nog niet. Voor een groep van 5 of 10 personen moet steeds opnieuw toestemming gevraagd worden. Er is een aantal groepen geselecteerd voor deze lijst. De groep ‘passanten op de hei’ is toen geschrapt, Jos Brech zat in deze groep. Deze groep bestond uit 45 personen. Dus niet Jos Brech is van de lijst geschrapt, maar de hele groep waar hij deel van uitmaakte.
Begrijpelijk verhaal dus zoals ik al veronderstelde.

Heb je een bron voor deze info?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181433673
Je moet het wel in context zien, in de jaren '80 stelden straffen sowieso niet zo veel voor en voor ontucht al helemaal niet. Is eigenlijk pas sinds Dutroux ongeveer dat pedoseksuelen volksvijand nummer 1 zijn. Daarvoor werd dat meer geaccepteerd -- in ieder ander val minder zwaar bestraft. Je moet het sepot dus niet met de opvattingen van nu bekijken.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:56:15 #101
192592 SureD1
------------------------------
pi_181433683
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:51 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Begrijpelijk verhaal dus zoals ik al veronderstelde.

Heb je een bron voor deze info?
Niet mijn post - maar aan de stijl van de quote de FAQ omtrent het onderzoek op politie.nl
pi_181433690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:31 schreef Za het volgende:
Het feit dat de Vries tegen beter weten in blijft volharden dat Jos in april ingelogd heeft op dat bush forum, zegt mij dat hij eigenlijk ook niet gelooft dat de man nog in leven is of ooit gevonden gaat worden.

Hij wil niet dat dit overwaait en hoopt op antwoorden in welke vorm dan ook.
Hij hoopt op een uitnodiging van Jinek.
pi_181433770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:06 schreef SureD1 het volgende:
Mijn LaPo:


Voor de dinosaurussen onder u pagina 111 van teletekst.

Brech heeft in 1985 twee jaar proeftijd gekregen voor ontucht met twee jongens van 10 tijdens een speurtocht... als hij zich twee jaar zou gedragen zou het OM hem niet vervolgen. RHCL (archief) in Maastricht heeft dat uit het rechtbankarchief getrokken. Dat is geen sepot dus, maar een ‘transactie’.
Kan iemand dit aan de OP toevoegen bij het krantenknipsel?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181433774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:51 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Begrijpelijk verhaal dus zoals ik al veronderstelde.

Heb je een bron voor deze info?
https://www.politie.nl/ge(...)stappen/faq-dna.html
pi_181433788
Ik hoop dat ze hem vinden, maar ik vrees een beetje..
pi_181433890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:18 schreef grimselman het volgende:
Wat nieuwe info van de politie waarom Brech in 2009 niet opgeroepen is voor het dna onderzoek

Waarom is de verdachte in 2009 van de lijst voor DNA-afname verwijderd?
Er is in 2009 een lijst samengesteld voor DNA-afname. Het aantal is groot en wordt uiteindelijk bepaald op 107. Dit aantal voor een DNA -onderzoek in die tijd is echt groot. De nieuwe wetgeving die grootschalig DNA-afname mogelijk maakt, is er nog niet. Voor een groep van 5 of 10 personen moet steeds opnieuw toestemming gevraagd worden. Er is een aantal groepen geselecteerd voor deze lijst. De groep ‘passanten op de hei’ is toen geschrapt, Jos Brech zat in deze groep. Deze groep bestond uit 45 personen. Dus niet Jos Brech is van de lijst geschrapt, maar de hele groep waar hij deel van uitmaakte.
Fantastisch natuurlijk, maar voor nr 101 tot en met 105 of tot en met 110 moest kennelijk toestemming gevraagd worden. Er stonden er 107 op de lijst. Dat impliceert dus dat men gewoon toestemming had om nr 108, 109 en 110 ook toe te voegen.

Dat een pedo dan niet ingevuld wordt als nr 108 is ronduit stuitend te noemen. Dat men kennelijk niet gekeken heeft naar de groep "toevallige passanten" en wat voor mensen dat waren is dat net zo goed.

Dat kan niet anders dan dat gewoon NIET naar die groep gekeken is, anders had je toch die pedo als nr 108 opgeroepen? De toestemming was er als er kennelijk voor elke 5 of 10 mensen toestemming gevraagd moest worden en ze komen op een totaal van 107.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181433965
Ze hadden dus toestemming voor 110 mensen en hadden nog 3 plekken over.

Hoeveel van die "passanten op de hei" hadden een zedendelict begaan in het verleden en van hoeveel mensen was dit bekent op dat moment? In elk geval van 1 en dat blijkt nu de hoofdverdachte te zijn.

En dan roep ik dat de politie keihard gefaald heeft en dan word mij de mond gesnoerd met teksten als achteraf is het mooi wonen en als je alles van te voren weet en de politie heeft niet gefaald hoe kom je erbij en weet ik wat al dies meer zij.

Feit is dat ze een groep waarvan bekend was dat er een pedo tussen zat compleet uit dat DNA onderzoek geschrapt hebben en feit is ook dat ze nog 3 plekken gratis hadden en die niet ingevuld hebben. De politie heeft daar zeker gefaald en hard ook.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181434015
Gezellig met de kinderen bezig geweest in Polen, onze Jos:

pi_181434143
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:11 schreef Black_Baron het volgende:
Gezellig met de kinderen bezig geweest in Polen, onze Jos:

[ afbeelding ]
Ah, schei toch uit. Dit is normaal gesproken een geweldig leuk bericht van iemand die enthousiast kinderen skils bij brengt. Bleekneusjes die een ultime natuurbeleving krijgen. Ja, Jos is een gedrocht die zo snel mogelijk gevonden en veroordeeld moet worden. Maar om dit soort berichten kan je echt niemand veroordelen.

Wat is je punt?
pi_181434154
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:11 schreef Black_Baron het volgende:
Gezellig met de kinderen bezig geweest in Polen, onze Jos:

[ afbeelding ]
Aan de hoogste boom ermee, ow wacht daar hangt ie misschien al.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:19:08 #111
192592 SureD1
------------------------------
pi_181434229
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kan iemand dit aan de OP toevoegen bij het krantenknipsel?
Gebeurd!
pi_181434241
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ah, schei toch uit. Dit is normaal gesproken een geweldig leuk bericht van iemand die enthousiast kinderen skils bij brengt. Bleekneusjes die een ultime natuurbeleving krijgen. Ja, Jos is een gedrocht die zo snel mogelijk gevonden en veroordeeld moet worden. Maar om dit soort berichten kan je echt niemand veroordelen.

Wat is je punt?
Jos de grote kindervriend.
Denk dat sommige kinderen niet zaten te wachten op de skils van Jos. :')
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:20:25 #113
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181434276
Een verdachte komt altijd terug naar een plaats delict.
Om hem een passant te noemen, hou toch op..
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:20:48 #114
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_181434285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:55 schreef westwoodblvd het volgende:
Je moet het wel in context zien, in de jaren '80 stelden straffen sowieso niet zo veel voor en voor ontucht al helemaal niet. Is eigenlijk pas sinds Dutroux ongeveer dat pedoseksuelen volksvijand nummer 1 zijn. Daarvoor werd dat meer geaccepteerd -- in ieder ander val minder zwaar bestraft. Je moet het sepot dus niet met de opvattingen van nu bekijken.
Zie bijvoorbeeld een aflevering van Andere Tijden:
https://anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte-voor-de-pedofiel
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:20:51 #115
22565 asco
Los in deze tent
pi_181434288
Typisch Nederland weer. Komen er details uit het verleden in een verhaal als dit klopt er justitieel weer geen kut van.

In een rechtvaardig land als de VS had zo'n tuup die moord helemaal niet kunnen plegen.
pi_181434303
Deze is wel interessant. Drie DNA sporen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)brech-gevonden-wordt

“Is het mogelijk dat er nog meer daders zijn?

Het onderzoeksteam had drie DNA-sporen in onderzoek. Een van die DNA-sporen op de kleding van Nicky is afkomstig van Jos Brech, maar het is niet duidelijk van wie het andere DNA op die kleding is. Ook is nog niet bekend van wie het DNA-spoor is op een sigarettenpeuk die vlakbij de plaats delict werd gevonden. Daarom gaat het Openbaar Ministerie door met het DNA-verwantschapsonderzoek en hoopt men uiteindelijk ook de twee personen te vinden die matchen met dit DNA. Hoofdofficier Jan Eland heeft al aangegeven dat de verdenking zich niet richt op deze personen, maar op Jos Brech.”
pi_181434391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:20 schreef KingRadler het volgende:
Een verdachte komt altijd terug naar een plaats delict.
Om hem een passant te noemen, hou toch op..
Nederland is een klein land met miljoenen inwoners en de kans op passanten is redelijk groot.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:27:50 #118
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181434450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:55 schreef westwoodblvd het volgende:
Je moet het wel in context zien, in de jaren '80 stelden straffen sowieso niet zo veel voor en voor ontucht al helemaal niet. Is eigenlijk pas sinds Dutroux ongeveer dat pedoseksuelen volksvijand nummer 1 zijn. Daarvoor werd dat meer geaccepteerd -- in ieder ander val minder zwaar bestraft. Je moet het sepot dus niet met de opvattingen van nu bekijken.
Van Dutroux wordt trouwens gezegd dat hij nou juist geen pedo is maar een machtswellusteling en opportunist.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:28:48 #119
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181434469
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:29:46 #120
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181434496
Een pedofiel die hem heeft verkracht en daarna de keel heeft doorgesneden. Waar is de doodstraf als je hem nodig hebt.
pi_181434503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:20 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld een aflevering van Andere Tijden:
https://anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte-voor-de-pedofiel
Het werd toen zelfs door politici verdedigd in de kamer. En het klimaat was niet bepaald eentje waarin men woedend werd. Op z'n best kreeg het nauwelijks gehoor en was 't het zoveelste vrije geluid uit de samenleving. Je had pre-Dutroux en post-Dutroux, zoals je dat nu met de #metoo beweging hebt.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:30:44 #122
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181434526
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:09 schreef vosss het volgende:
Ze hadden dus toestemming voor 110 mensen en hadden nog 3 plekken over.

Hoeveel van die "passanten op de hei" hadden een zedendelict begaan in het verleden en van hoeveel mensen was dit bekent op dat moment? In elk geval van 1 en dat blijkt nu de hoofdverdachte te zijn.

En dan roep ik dat de politie keihard gefaald heeft en dan word mij de mond gesnoerd met teksten als achteraf is het mooi wonen en als je alles van te voren weet en de politie heeft niet gefaald hoe kom je erbij en weet ik wat al dies meer zij.

Feit is dat ze een groep waarvan bekend was dat er een pedo tussen zat compleet uit dat DNA onderzoek geschrapt hebben en feit is ook dat ze nog 3 plekken gratis hadden en die niet ingevuld hebben. De politie heeft daar zeker gefaald en hard ook.
Wat is dit nou weer voor vaag geleuter dan? Gratis plekken?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181434531
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:20 schreef asco het volgende:
Typisch Nederland weer. Komen er details uit het verleden in een verhaal als dit klopt er justitieel weer geen kut van.

In een rechtvaardig land als de VS had zo'n tuup die moord helemaal niet kunnen plegen.
Rechtvaardig en VS in één zin noemen. 😂
pi_181434540
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Een pedofiel die hem heeft verkracht en daarna de keel heeft doorgesneden. Waar is de doodstraf als je hem nodig hebt.
Saudi-Arabië.
pi_181434554
De jaren 80 was sowieso een zootje.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:32:09 #126
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181434557
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ah, schei toch uit. Dit is normaal gesproken een geweldig leuk bericht van iemand die enthousiast kinderen skils bij brengt. Bleekneusjes die een ultime natuurbeleving krijgen. Ja, Jos is een gedrocht die zo snel mogelijk gevonden en veroordeeld moet worden. Maar om dit soort berichten kan je echt niemand veroordelen.

Wat is je punt?
Aandachtshoeren en sensatie zoeken. :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:33:11 #127
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_181434585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het werd toen zelfs door politici verdedigd in de kamer. En het klimaat was niet bepaald eentje waarin men woedend werd. Op z'n best kreeg het nauwelijks gehoor en was 't het zoveelste vrije geluid uit de samenleving. Je had pre-Dutroux en post-Dutroux, zoals je dat nu met de #metoo beweging hebt.
Het is voor mij bizar om te zien, maar daardoor zie je die wel waarom er in 1985 zo 'makkelijk' met het incident met Jos Brech om is gegaan.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:33:28 #128
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181434590
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:31 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Saudi-Arabië.
pi_181434591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:32 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Aandachtshoeren en sensatie zoeken. :Y
Het krijgt ineens andere context nu.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:34:00 #130
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181434605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Een pedofiel die hem heeft verkracht en daarna de keel heeft doorgesneden. Waar is de doodstraf als je hem nodig hebt.
Nog zo'n sensatiezoeker. Deze verzint er gewoon klinkklare onzin bij. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181434622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, ik zie hem ertussen staan.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:34:55 #132
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181434631
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:33 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het krijgt ineens andere context nu.
Nee hoor.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181434640
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor vaag geleuter dan? Gratis plekken?
Vaag geleuter? Er staat letterlijk in de tekst die ik quote dat er voor elke 5 of 10 mensen die ze een DNA test wilde laten doen toestemming nodig was.

Ze komen op een totaal van 107 mensen uit.

Dat wil maar 1 ding zeggen en dat is dat ze toestemming hadden voor 110 mensen.

Immers was toestemming voor 105 mensen (100 plus nog extra toestemming voor 5) niet genoeg om 107 mensen te testen. Dus ze moesten na die toestemming voor 105 mensen nog minimaal 1x extra toestemming voor 5 of 10 mensen vragen om er 107 in te passen.

Ik ben niet vaag aan het leuteren. Dankje.

De tering man, vanmorgen las je ook al voor geen meter wat ik post, maar vervolgens wel mij verwijten maken.

LEES_DAN_GEWOON_WAT_IK_POST! }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:35:34 #134
22565 asco
Los in deze tent
pi_181434648
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:30 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Rechtvaardig en VS in één zin noemen. 😂
Ja. En dat meen ik. Wat jij vindt mag je zelf weten.
Maar in Amerika had dat joch nog geleefd. Noem dat maar niet rechtvaardig. 👍
pi_181434657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:34 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee hoor.
Dubbele bodem dan.
pi_181434673
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Vaag geleuter? Er staat letterlijk in de tekst die ik quote dat er voor elke 5 of 10 mensen die ze een DNA test wilde laten doen toestemming nodig was.

Ze komen op een totaal van 107 mensen uit.

Dat wil maar 1 ding zeggen en dat is dat ze toestemming hadden voor 110 mensen.

Immers was toestemming voor 105 mensen (100 plus nog extra toestemming voor 5) niet genoeg om 107 mensen te testen. Dus ze moesten na die toestemming voor 105 mensen nog minimaal 1x extra toestemming voor 5 of 10 mensen vragen om er 107 in te passen.

Ik ben niet vaag aan het leuteren. Dankje.

De tering man, vanmorgen las je ook al voor geen meter wat ik post, maar vervolgens wel mij verwijten maken.

LEES_DAN_GEWOON_WAT_IK_POST! }:|
HET BUDGET WAS OP!!!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 22:36:43 ]
pi_181434729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ben jij autistisch of zo?
Nee helemaal niet.
Het staat gewoon op de site van de politie zelf:
quote:
Waarom is de verdachte in 2009 van de lijst voor DNA-afname verwijderd?

Er is in 2009 een lijst samengesteld voor DNA-afname. Het aantal is groot en wordt uiteindelijk bepaald op 107. Dit aantal voor een DNA -onderzoek in die tijd is echt groot. De nieuwe wetgeving die grootschalig DNA-afname mogelijk maakt, is er nog niet. Voor een groep van 5 of 10 personen moet steeds opnieuw toestemming gevraagd worden. Er is een aantal groepen geselecteerd voor deze lijst. De groep ‘passanten op de hei’ is toen geschrapt, Jos Brech zat in deze groep. Deze groep bestond uit 45 personen. Dus niet Jos Brech is van de lijst geschrapt, maar de hele groep waar hij deel van uitmaakte.
En sig000 dat het budget op was doet er niets aan af, voor elke 5 of 10 mensen moet er, volgens de politie zelf, toestemming gevraagd worden.

Met 107 mensen die men getest heeft dan had men dus toestemming om er 110 te testen vanwege het simpele feit dat om 107 mensen te testen toestemming om 105 mensen te testen niet toereikend is.

Man man man.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181434835
Dat stuk van die proeftijd van Jos. Die letterlijke kopie uit het Regionaal Historisch Centrum Limburg.
Zijn er meer mensen die het opmerkelijk vinden dat dit zomaar openbaar gemaakt wordt?


Dat is een niet openbaar rechterlijk archiefsfuk wat iets van 75 jaar moet wachten voordat het openbaar gemaakt mag worden.

En dan dat alles van de verdachte, foto’s, zijn naam etc allemaal zomaar online geknald wordt.

Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Maar het is wel opmerkelijk.



[ Bericht 5% gewijzigd door Black_Baron op 24-08-2018 23:03:16 ]
pi_181434842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja, weet ik niet hoor. Het was 1985, 10-15 jaar eerder kon je nog gewoon legaal kinderporno bezitten.
In 1985 ook nog, het lag toen nog gewoon in de schappen naast de Seventeen :Y
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:45:03 #140
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181434856
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:44 schreef r_one het volgende:

[..]

In 1985 ook nog, het lag toen nog gewoon in de schappen naast de Seventeen :Y
Serieus? Zelfs toen nog?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181434883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Serieus? Zelfs toen nog?
Serieus. Zelfs de paar jaar daarna nog, totdat de verkoop (nog niet het bezit) bij wet verboden werd.
pi_181435027
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:44 schreef r_one het volgende:

[..]

In 1985 ook nog, het lag toen nog gewoon in de schappen naast de Seventeen :Y
Daar geloof ik helemaal niets van. Ik ken die tijd ook nog. De Chick, Seventeen en de Tuk lagen er.
Maar niks onder de 16. Hoewel ik 16 nog steeds een kinderleeftijd vind.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:53:27 #143
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435037
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van. Ik ken die tijd ook nog. De Chick, Seventeen en de Tuk lagen er.
Maar niks onder de 16. Hoewel ik 16 nog steeds een kinderleeftijd vind.
De grens is dan ook 18 nu.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181435045
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:20 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld een aflevering van Andere Tijden:
https://anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte-voor-de-pedofiel
Dank, verhelderend. Ondanks dat ik die tijd heb meegemaakt is dat toch een beetje aan mij voorbij gegaan.
Hoewel, er was een sexblad met de naam sweet sixteen...
pi_181435048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Een pedofiel die hem heeft verkracht en daarna de keel heeft doorgesneden. Waar is de doodstraf als je hem nodig hebt.
wie zn keel is doorgesneden :?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181435056
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van. Ik ken die tijd ook nog. De Chick, Seventeen en de Tuk lagen er.
Maar niks onder de 16. Hoewel ik 16 nog steeds een kinderleeftijd vind.
De Lolita lag ernaast. Echt. Bij de 'speciaalzaak' dan, niet bij de sigarenboer op de hoek.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:54:40 #147
22565 asco
Los in deze tent
pi_181435067
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van. Ik ken die tijd ook nog. De Chick, Seventeen en de Tuk lagen er.
Maar niks onder de 16. Hoewel ik 16 nog steeds een kinderleeftijd vind.
Eens. Ook van die tijd maar je vergeet wel de Rosie in het rijtje. 😎
pi_181435170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:54 schreef r_one het volgende:

[..]

De Lolita lag ernaast. Echt. Bij de 'speciaalzaak' dan, niet bij de sigarenboer op de hoek.
Dat is erg. Kinderporno is altijd not-done geweest. Ook vorige eeuw hoor.

Zal wel zo’n louche tentje zijn geweest.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:00:22 #149
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435208
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja nou en dus? Waarom hebben ze die ene pedo uit de groep die geschrapt werd niet meegenomen? Er moet hoe dan ook toestemming gegeven zijn voor 110 als het klopt wat de politie op hun eigen site stelt. Dus hadden ze nog 3 plekken te vergeven voordat men de hele groep schrapte.

Ik ben er vrij zeker van dat onze Joske de enige pedo was in de groep "passanten op de hei"; ik bedoel hoeveel pedo's lopen daar nou helemaal rond in de buurt van een plaats delict waar een dood en vermoedelijk verkracht kind ligt?

Nou vooruit, doe eens gek en roep dat van die 45 mensen uit die groep er van 3 bekend was dat ze pedo waren in die tijd. Dat is volslagen debiel om te denken dat dat zou kunnen, maar dan nog, stel het was zo; de toestemming hadden ze voor 110. Waarom is Jos de pedoverkrachter dan niet uit die groep gehaald en toegevoegd aan de DNA test groep??

Dat is een volstrekt legitieme vraag om te stellen.

Dus kom aub niet zo uit de hoogte doen met je "ga er Kamervragen over stellen idioot".
Ik zal één poging doen: volgens mij staat duidelijk in het artikel dat ze verschillende groepen mensen hebben vastgesteld. Daarbij hebben ze besloten om de groep passanten te negeren. Lijkt mij een begrijpelijke beslissing. Het is een foute beslissing geweest, en eentje waar van geleerd kan worden, but there you have it.

Dat hele 'gratis plekken verhaal' is een iets wat zich in jouw fantasie afspeelt. Succes er verder mee.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181435212
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:58 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is erg. Kinderporno is altijd not-done geweest. Ook vorige eeuw hoor.

Zal wel zo’n louche tentje zijn geweest.
Niks louche, gewoon 13-in-een-dozijn sexshops met een inschrijving bij de KVK.
pi_181435272
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:58 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is erg. Kinderporno is altijd not-done geweest. Ook vorige eeuw hoor.

Zal wel zo’n louche tentje zijn geweest.
Ook in de chik of zoe hebben wel eens foto's gestaan van naakte tieners. OK, eigen herinnering. Wij vonden het toen ook niet echt kunnen maar een pagina verder vonden we wel weer interessant.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:02:53 #152
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435273
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:58 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is erg. Kinderporno is altijd not-done geweest. Ook vorige eeuw hoor.

Zal wel zo’n louche tentje zijn geweest.
Nou ja, wat is 'not done', het was een niche, maar dat waren wel meer vormen van porno ooit natuurlijk. Het was in ieder geval legaal én gecommercialiseerd, in met name Nederland en Denemarken. Wie weet is het over 100 jaar wel weer overal legaal.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181435278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:27 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Van Dutroux wordt trouwens gezegd dat hij nou juist geen pedo is maar een machtswellusteling en opportunist.
Misschien, maar zijn daden hebben nou niet bepaald positief afgestraald op pedoseksuelen in het algemeen. Hoewel dat echt lang niet allemaal verknipte kindermoordenaars zijn maar veelal mensen die met een bepaalde afwijkende seksuele voorkeur geboren zijn en gewoon behandeling nodig hebben. Maargoed dat zal hier wel vloeken in de kerk zijn.
pi_181435283
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:58 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is erg. Kinderporno is altijd not-done geweest. Ook vorige eeuw hoor.

Zal wel zo’n louche tentje zijn geweest.
In de zomer van 1984 stond de Nederlandse regering op het punt om alle pornografie vrij te geven, ook kinderporno.
pi_181435287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:33 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Het is voor mij bizar om te zien, maar daardoor zie je die wel waarom er in 1985 zo 'makkelijk' met het incident met Jos Brech om is gegaan.
Klopt, het is ook bizar. Een stel voorvechters spraken er toen over als iets dat in het grijze gebied lag en eigenlijk naar wit toe moest maar het is nu (gelukkig) diepzwart.
pi_181435308
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ook in de chik of zoe hebben wel eens foto's gestaan van naakte tieners. OK, eigen herinnering. Wij vonden het toen ook niet echt kunnen maar een pagina verder vonden we wel weer interessant.
Naakte tieners of naakte kleuters, nogal een verschil vind ik.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:04:25 #157
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181435309
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:53 schreef kalinhos het volgende:

[..]

wie zn keel is doorgesneden :?
Het is een metafoor voor moord. Figuurlijk niet letterlijk.
pi_181435328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Naakte tieners of naakte kleuters, nogal een verschil vind ik.
Hoe zo veel verschil. Laat ik zeggen dat tieten en schaamhaar er nog niet waren,
pi_181435337
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik zal één poging doen: volgens mij staat duidelijk in het artikel dat ze verschillende groepen mensen hebben vastgesteld. Daarbij hebben ze besloten om de groep passanten te negeren. Lijkt mij een begrijpelijke beslissing. Het is een foute beslissing geweest, en eentje waar van geleerd kan worden, but there you have it.

Dat hele 'gratis plekken verhaal' is een iets wat zich in jouw fantasie afspeelt. Succes er verder mee.
De gratis plekken speelt zich niet in mijn fantasie af. De politie zegt, en ik quote, Voor een groep van 5 of 10 personen moet steeds opnieuw toestemming gevraagd worden.

Bron: https://www.politie.nl/ge(...)tappen/faq-dna.html#
Onder het kopje: Waarom is de verdachte in 2009 van de lijst voor DNA-afname verwijderd?


Ze hebben 107 mensen getest. Er was dus gewoon ofwel toestemming voor 110 mensen of de politie zet complete bullshit op hun eigen site. Ik gok zomaar op het eerste.

Dat is dus helemaal niet iets wat in mijn fantasie afspeelt, maar heeft gewoon met logisch nadenken te maken.

Dat die hele groep geschrapt is staat ook op die site. Ik vraag me alleen af, als er toestemming is voor 110 mensen (en nogmaals; dat was er als het klopt wat de politie zelf zegt!), waarom die ene kerel waarvan destijds al bekend was dat het een pedo was niet uit de groep gehaald is die men geschrapt heeft.

Dat is geen rare vraag. Dat is een volledig terechte en valide vraag.

There you have it; om even met jouw woorden te spreken.

Zo fucking moeilijk is hetgeen ik zeg hier niet hoor. :{

Of de politie liegt op hun site en er was maar toestemming voor 107 mensen of de politie liegt niet op hun site en er was toestemming voor 110 mensen, immers moest er voor elke 5 of 10 mensen toestemming gevraagd worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181435340
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:03 schreef kiffer het volgende:

[..]

In de zomer van 1984 stond de Nederlandse regering op het punt om alle pornografie vrij te geven, ook kinderporno.
|:(
Dat ga ik even nakijken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:06:40 #161
862 Arcee
Look closer
pi_181435351
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:36 schreef JanCees het volgende:
Ik verdenk Jos
WTF? Hoe wist jij dit eigenlijk?
pi_181435355
Ik denk overigens dat Jos gezien zijn zelfverklaarde voorkeuren eerder een hebefiel is dan een pedofiel, maar dat terzijde.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:07:00 #163
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435360
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:03 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Misschien, maar zijn daden hebben nou niet bepaald positief afgestraald op pedoseksuelen in het algemeen. Hoewel dat echt lang niet allemaal verknipte kindermoordenaars zijn maar veelal mensen die met een bepaalde afwijkende seksuele voorkeur geboren zijn en gewoon behandeling nodig hebben. Maargoed dat zal hier wel vloeken in de kerk zijn.
Ik ben het volledig met je eens hoor. Alhoewel het voornamelijk gaat om pedofielen natuurlijk. Pedoseksuelen hebben al een delict gepleegd en een pedoseksueel delinquent is niet per definitie een pedofiel, meestal zelfs niet. (Net als vice versa).
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181435379
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe zo veel verschil. Laat ik zeggen dat tieten en schaamhaar er nog niet waren,
Laat ik zeggen dat het om meer gaat dan tieten en schaamhaar.
pi_181435403
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:03 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Misschien, maar zijn daden hebben nou niet bepaald positief afgestraald op pedoseksuelen in het algemeen. Hoewel dat echt lang niet allemaal verknipte kindermoordenaars zijn maar veelal mensen die met een bepaalde afwijkende seksuele voorkeur geboren zijn en gewoon behandeling nodig hebben. Maargoed dat zal hier wel vloeken in de kerk zijn.
Ja dat alles met een behandeling op te lossen is zou wel erg makkelijk zijn en komt wel goed uit voor figuren die van alles en nog wat gaan behandelen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:09:23 #166
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_181435420
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:06 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

|:(
Dat ga ik even nakijken.
https://anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte-voor-de-pedofiel vanaf 18:50 ongeveer
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_181435423
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

WTF? Hoe wist jij dit eigenlijk?
Ook een valide vraag! Dit was vóór de persco en niemand had nog van die Jos gehoord :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181435436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Naakte tieners of naakte kleuters, nogal een verschil vind ik.
Genoeg naturisme blaadjes.
pi_181435441
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Genoeg naturisme blaadjes.
Oh ja! Die herinner ik me nog uit mijn jeugd.
Foto’s van fijn spelende naakte kindertjes.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:10:58 #170
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435446
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja dat alles met een behandeling op te lossen is zou wel erg makkelijk zijn en komt wel goed uit voor figuren die van alles en nog wat gaan behandelen.
Toch blijkt dat recidive na tbs stukken lager is dan recidive na een gevangenisstraf. Het is uiteraard geen gesneden brood maar dat behandeling effectief kan zijn is bewezen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181435452
quote:
https://www.trouw.nl/home(...)nspoeling-~a8fef812/
In juli 1985 haalde in Nederland de nieuwe pornowet de politieke eindstreep, met dien verstande dat alleen de strafwaardigheid van kinderporno in de nieuwe wetgeving terugkeerde. Onder hevige druk van de VS en Groot-Brittannië besloot de toenmalige minister van justitie, Korthals Altes, te elfder ure kinderporno als apart delict strafbaar te stellen.
pi_181435463
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Genoeg naturisme blaadjes.
De Lolita was nou niet bepaald een naturismeblaadje :')
pi_181435465
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja dat alles met een behandeling op te lossen is zou wel erg makkelijk zijn en komt wel goed uit voor figuren die van alles en nog wat gaan behandelen.
Ik zeg nergens dat alles met een behandeling op te lossen is. Maar voor een seksuele stoornis als pedofilie is het wel de beste oplossing, zowel voor de cliënt in kwestie als voor de samenleving.
pi_181435477
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Oh ja! Die herinner ik me nog uit mijn jeugd.
Foto’s van fijn spelende naakte kindertjes.
Was andere tijd.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:12:34 #175
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_181435495
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:11 schreef kiffer het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/home(...)nspoeling-~a8fef812/
In juli 1985 haalde in Nederland de nieuwe pornowet de politieke eindstreep, met dien verstande dat alleen de strafwaardigheid van kinderporno in de nieuwe wetgeving terugkeerde. Onder hevige druk van de VS en Groot-Brittannië besloot de toenmalige minister van justitie, Korthals Altes, te elfder ure kinderporno als apart delict strafbaar te stellen.
Dankjewel voor de info, komt ook overeen met mijn gedachtes na het kijken van die aflevering.
Het lijkt wel alsof dit alleen onder druk is gedaan door de VS
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_181435502
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:11 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat alles met een behandeling op te lossen is. Maar voor een seksuele stoornis als pedofilie is het wel de beste oplossing, zowel voor de cliënt in kwestie als voor de samenleving.
Die Jos heeft zelf hulp gezocht.
pi_181435505
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:11 schreef sig000 het volgende:

[..]

Was andere tijd.
Ja.
Dat weet ik wel. Het was een heel andere tijd.
pi_181435506
quote:
Ik heb het gelezen.
Onvoorstelbaar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:13:33 #179
163650 Greys
pi_181435521
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

WTF? Hoe wist jij dit eigenlijk?
Verstappengrapje lijkt me.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181435555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
el alsof dit alleen onder druk is gedaan door d
Inderdaad de FBI voornamelijk die veel gruwelijke kinderporno waarbij nogal extreme dingen werden gedaan uit Nederland tegenkwam zoals in de aflevering ook naar voren kwam.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 23:15:30 ]
pi_181435566
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Verstappengrapje lijkt me.
Dat lijkt me bij nader inzien ook. Wel apart om dan ineens zo terug te lezen een paar uur voor de persco en voordat de naam gedropt werd. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181435581
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat het om meer gaat dan tieten en schaamhaar.
Dat in een 'regulier' sexblad (openlijk te kopen bij de kiosk bij het station) dergelijke foto's stonden waar je nu de cel in voor gaat als het volkomen privé afgeschermd op je pc staat is mijn punt.
pi_181435591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Serieus? Zelfs toen nog?
Tot 1998 zelfs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laconieke houding van zowel de politiek in die tijd als van de Volkskrant-journalist is echt schrijnend.
pi_181435669
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

WTF? Hoe wist jij dit eigenlijk?
goede vraag, ik herkende Jos een minuut voor de naam werd uitgesproken. Dit was anderhalf uur voor de persco
pi_181435680
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat in een 'regulier' sexblad (openlijk te kopen bij de kiosk bij het station) dergelijke foto's stonden waar je nu de cel in voor gaat als het volkomen privé afgeschermd op je pc staat is mijn punt.
Dat heeft dan weer niets te maken met het (imo levensgrote) verschil tussen seks met kleuters en seks met tieners.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:22:21 #186
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435730
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:17 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tot 1998 zelfs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laconieke houding van zowel de politiek in die tijd als van de Volkskrant-journalist is echt schrijnend.
Die vrees was in ieder geval gegrond. _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181435816
De heksenjacht en bekrompenheid tegenwoordig is een vooruitgang.
pi_181435850
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat heeft dan weer niets te maken met het (imo levensgrote) verschil tussen seks met kleuters en seks met tieners.
Beide is momenteel keihard verboden en ook beide is maatschappelijk volkomen onacceptabel. Vorige eeuw kon je dan misschien nog openlijk uitkomen voor sexuele gevoelens voor tieners maar zelfs daarvoor ga je nu figuurlijk voor hangen. Naar schatting heeft iets van 20% van de mannen seksuele gevoelens voor jeugdigen, Zo vreemd is het dus niet maar wel maatschappelijk volkomen niet getolereerd om dat te praktiseren of zelfs maar te uiten. Van getallen bij vrouwen heb ik geen idee, die zullen er ook zijn maar dat valt mogelijk minder op.
pi_181435864
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:25 schreef sig000 het volgende:
De heksenjacht en bekrompenheid tegenwoordig is een vooruitgang.
Nou. Idd.
Als ie zelfmoord pleegt, kan dat wel daardoor aangezet zijn.
pi_181435874
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Beide is momenteel keihard verboden en ook beide is maatschappelijk volkomen onacceptabel. Vorige eeuw kon je dan misschien nog openlijk uitkomen voor sexuele gevoelens voor tieners maar zelfs daarvoor ga je nu figuurlijk voor hangen. Naar schaating heeft iets van 20% van de mannen sexuele gevoelens voor jeugdigen, Zo vreemd is het dus niet maar wel maatschapelijk volkomen niet getolereerd om dat te praktiseren of zelfs maar te uiten. Van getallen bij vrouwen heb ik geen idee, die zullen er ook zijn maar dat valt mogelijk minder op.
Je snapt m'n punt niet. Ik ga het ook niet uitleggen.
pi_181435888
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Nou. Idd.
Als ie zelfmoord pleegt, kan dat wel daardoor aangezet zijn.
Opgeruimd staat netjes en lekker goedkoop ook, heb al aardig wat gekost dit geval.
pi_181435891
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Je snapt m'n punt niet. Ik ga het ook niet uitleggen.
Waarom je punt niet verduidelijken?
pi_181435915
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waarom je punt niet verduidelijken?
Moet ik je werkelijk het verschil in fysieke bouw (los van schaamhaar en tieten) tussen een kleuter en een tiener uitleggen? En dat in relatie tot b.v. geslachtsgemeenschap?
pi_181435934
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Opgeruimd staat netjes en lekker goedkoop ook, heb al aardig wat gekost dit geval.
Dan is er een hoop geinvesteerd zonder dat er een antwoord komt.
pi_181435942
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Opgeruimd staat netjes en lekker goedkoop ook, heb al aardig wat gekost dit geval.
Ja joh, komen we nooit te weten wat er gebeurd is. :')
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:32:30 #196
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435945
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:25 schreef sig000 het volgende:
De heksenjacht en bekrompenheid tegenwoordig is een vooruitgang.
Ik ben wel benieuwd hoe je die vooruitgang precies meet.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:33:01 #197
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435955
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Nou. Idd.
Als ie zelfmoord pleegt, kan dat wel daardoor aangezet zijn.
Dan is het dus achteruitgang.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181435969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Moet ik je werkelijk het verschil in fysieke bouw (los van schaamhaar en tieten) tussen een kleuter en een tiener uitleggen? En dat in relatie tot b.v. geslachtsgemeenschap?
volgens mij had ik dat in mijn reactie mn of meer verwerkt. Ik ga maar eens naar bed,
pi_181435980
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:32 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe je die vooruitgang precies meet.
Er is steeds meer op te sporen.
pi_181435985
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

volgens mij had ik dat in mijn reactie mn of meer verwerkt. Ik ga maar eens naar bed,
Volgens mij niet. Allerminst. Welterusten.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:34:35 #201
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181435992
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:34 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er is steeds meer op te sporen.
Dat komt omdat er meer strafbaar is geworden, nogal wiedes ja.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181436002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:34 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat komt omdat er meer strafbaar is geworden, nogal wiedes ja.
Vergeet de opkomst van het Internet niet.
pi_181436056
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Vergeet de opkomst van het Internet niet.
En de speurneuzen daar.
pi_181436069
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

En de speurneuzen daar.
En de wetgeving daaromtrent.
pi_181436110
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:17 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tot 1998 zelfs.
Ik meen dat het pas in 1991 uit de winkels verdween.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181436111
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:38 schreef r_one het volgende:

[..]

En de wetgeving daaromtrent.
Wetgeving is achterhaald iets.
pi_181436119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:33 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dan is het dus achteruitgang.
Daarom verbaas ik me er over dat alles in de openbaarheid gegooid wordt.
Ook voor zijn familie enzo.
Zelfs gesloten gerechtelijke archieven worden gewoon gepubliceerd bij deze verdachte.

1 er is altijd een kans, hoe klein dan ook, dat hij onschuldig is (er zijn immers nog meer DNA sporen in onderzoek, DNA afname gaat gewoon door op dit moment)
2 het maakt de kans op zelfdoding alleen maar groter. En daar heeft niemand baat bij. Zeker de familie van Nicky niet. Die willen antwoorden.
3 een verdachte heeft ook gewoon rechten.
pi_181436122
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:44 schreef Black_Baron het volgende:
Dat stuk van die proeftijd van Jos. Die letterlijke kopie uit het Regionaal Historisch Centrum Limburg.
Zijn er meer mensen die het opmerkelijk vinden dat dit zomaar openbaar gemaakt wordt?

Dat is een niet openbaar rechterlijk archiefsfuk wat iets van 75 jaar moet wachten voordat het openbaar gemaakt mag worden.

En dan dat alles van de verdachte, foto’s, zijn naam etc allemaal zomaar online geknald wordt.

Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Maar het is wel opmerkelijk.

[ afbeelding ]
De privacy van Jos wordt met voeten getreden, los van of men dat terecht vindt, ook een verdachte heeft recht op privacy en wat hier gebeurd kan grote invloed hebben in geval van vervolging.

Ik heb nog nooit eerder zoiets gezien, en verbaas me er ook over, wellicht denkt geen hond meer dat Jos nog in leven is en daarom nooit zal aanvechten wat nu plaatsvindt en kan het daarom zonder problemen allemaal de media ingeslingerd worden, in de hoop dat hij ooit iemand in vertrouwen genomen heeft en die nu gaat praten, hoe anders kun je dit verklaren.
pi_181436147
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wetgeving is achterhaald iets.
Ik doel op opsporingswetgeving: IP-nummers, logplicht voor providers, sleepwet enzo.
pi_181436218
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:40 schreef Za het volgende:

[..]

De privacy van Jos wordt met voeten getreden, los van of men dat terecht vindt, ook een verdachte heeft recht op privacy en wat hier gebeurd kan grote invloed hebben in geval van vervolging.

Ik heb nog nooit eerder zoiets gezien, en verbaas me er ook over, wellicht denkt geen hond meer dat Jos nog in leven is en daarom nooit zal aanvechten wat nu plaatsvindt en kan het daarom zonder problemen allemaal de media ingeslingerd worden, in de hoop dat hij ooit iemand in vertrouwen genomen heeft en die nu gaat praten, hoe anders kun je dit verklaren.
Helemaal met je eens.
Alsof ze hopen hiermee een (re)actie van iemand uit te lokken.
pi_181436227
Het is ook niet zo dat die Jos een boel misbruikte en vermoorde jongetjes heeft achtergelaten.
Of wel misschien?

Heeft ook zelf bekend in andere zaken.
Op eigen initiatief therapie gevolgd
Vreemd geval wel.
pi_181436254
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:40 schreef Za het volgende:

[..]

De privacy van Jos wordt met voeten getreden, los van of men dat terecht vindt, ook een verdachte heeft recht op privacy en wat hier gebeurd kan grote invloed hebben in geval van vervolging.

Ik heb nog nooit eerder zoiets gezien, en verbaas me er ook over, wellicht denkt geen hond meer dat Jos nog in leven is en daarom nooit zal aanvechten wat nu plaatsvindt en kan het daarom zonder problemen allemaal de media ingeslingerd worden, in de hoop dat hij ooit iemand in vertrouwen genomen heeft en die nu gaat praten, hoe anders kun je dit verklaren.
Dat is toch normaal bij high profile cases. We kennen ook allemaal de moordenaar van Pim Fortuyn bij naam en toenaam, de veroordeelden van de creche zaak in Amsterdam enz.
pi_181436268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:46 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat is toch normaal bij high profile cases. We kennen ook allemaal de moordenaar van Pim Fortuyn bij naam en toenaam, de verdachte van de creche zaak in Amsterdam enz.
Dat zijn veroordeelden, toch?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:47:30 #214
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181436279
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:40 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Daarom verbaas ik me er over dat alles in de openbaarheid gegooid wordt.
Ook voor zijn familie enzo.
Zelfs gesloten gerechtelijke archieven worden gewoon gepubliceerd bij deze verdachte.

1 er is altijd een kans, hoe klein dan ook, dat hij onschuldig is (er zijn immers nog meer DNA sporen in onderzoek, DNA afname gaat gewoon door op dit moment)
2 het maakt de kans op zelfdoding alleen maar groter. En daar heeft niemand baat bij. Zeker de familie van Nicky niet. Die willen antwoorden.
3 een verdachte heeft ook gewoon rechten.
Zo vreemd is dat niet. Het gaat om een potentieel gevaarlijke en voortvluchtige verdachte tegen wie ernstige bezwaren zijn mbt een levensdelict.

Ik zie niet in hoe dit de kans op zelfdoding groter maakt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181436280
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dat zijn veroordeelden, toch?
Volgens mij werden naam en foto al eerder verspreid, maar weet het niet zeker meer.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:48:28 #216
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181436292
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:46 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat is toch normaal bij high profile cases. We kennen ook allemaal de moordenaar van Pim Fortuyn bij naam en toenaam, de veroordeelden van de creche zaak in Amsterdam enz.
High Profile of niet is niet relevant.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:49:15 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181436303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:47 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Volgens mij werden naam en foto al eerder verspreid, maar weet het niet zeker meer.
Alleen tijdens de opsporing, en daar is in die gevallen geen sprake van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181436339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet. Het gaat om een potentieel gevaarlijke en voortvluchtige verdachte tegen wie ernstige bezwaren zijn mbt een levensdelict.

Ik zie niet in hoe dit de kans op zelfdoding groter maakt.
Nou, succes met je verdere leven als die man wel onschuldig blijkt te zijn. :{

Zo’n circus van openbaarheid heb ik nog nooit gezien.
pi_181436376
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Nou, succes met je verdere leven als die man wel onschuldig blijkt te zijn. :{

Zo’n circus van openbaarheid heb ik nog nooit gezien.
Helemaal onschuldig is ie niet na 20 jaar je bek houden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:53:54 #220
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181436396
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Nou, succes met je verdere leven als die man wel onschuldig blijkt te zijn. :{

Zo’n circus van openbaarheid heb ik nog nooit gezien.
Gebeurt anders met regelmaat. Ook nu is hij niet de enige Nederlander die met naam, toenaam en foto gepubliceerd is als zijnde voortvluchtig.

Zo'n besluit wordt niet lichtzinnig genomen maar het is een hele normale gang van zaken verder. Niet iets bijzonders ofzo.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:56:35 #221
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436439
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:40 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Daarom verbaas ik me er over dat alles in de openbaarheid gegooid wordt.
Ook voor zijn familie enzo.
Zelfs gesloten gerechtelijke archieven worden gewoon gepubliceerd bij deze verdachte.

1 er is altijd een kans, hoe klein dan ook, dat hij onschuldig is (er zijn immers nog meer DNA sporen in onderzoek, DNA afname gaat gewoon door op dit moment)
2 het maakt de kans op zelfdoding alleen maar groter. En daar heeft niemand baat bij. Zeker de familie van Nicky niet. Die willen antwoorden.
3 een verdachte heeft ook gewoon rechten.
Ik denk dat er voldoende redenen zijn om aan te nemen dat deze verdachte de dader is. Daarmee vervalt jouw 3e punt wat mij betreft. Nouja, vervalt.. ik acht het van ongeschikt belang tot het punt dat ie zich meldt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:56:49 #222
163650 Greys
pi_181436440
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Nou, succes met je verdere leven als die man wel onschuldig blijkt te zijn. :{

Zo’n circus van openbaarheid heb ik nog nooit gezien.
Z'n dna zat op dat ventje. Schuldig of niet, dan wil men je uiteraard ondervragen. Als je er dan zelf bewust voor kiest kwijt te zijn en dus niet mee te werken komt er een internationale opsporing in dit geval. Eigen schuld dikke openbaarheidsbult.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181436471
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Z'n dna zat op dat ventje. Schuldig of niet, dan wil men je uiteraard ondervragen. Als je er dan zelf bewust voor kiest kwijt te zijn en dus niet mee te werken komt er een internationale opsporing in dit geval. Eigen schuld dikke openbaarheidsbult.
Je beseft dat dit van invloed kan zijn op het uiteindelijke vonnis?
pi_181436486
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:56 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik denk dat er voldoende redenen zijn om aan te nemen dat deze verdachte de dader is. Daarmee vervalt jouw 3e punt wat mij betreft. Nouja, vervalt.. ik acht het van ongeschikt belang tot het punt dat ie zich meldt.
Die rechten zijn er nou juist om ook van dit soort mensen de privacy te beschermen.. dunkt me.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:59:36 #225
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436487
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:40 schreef Za het volgende:

[..]

De privacy van Jos wordt met voeten getreden, los van of men dat terecht vindt, ook een verdachte heeft recht op privacy en wat hier gebeurd kan grote invloed hebben in geval van vervolging.

Ik heb nog nooit eerder zoiets gezien, en verbaas me er ook over, wellicht denkt geen hond meer dat Jos nog in leven is en daarom nooit zal aanvechten wat nu plaatsvindt en kan het daarom zonder problemen allemaal de media ingeslingerd worden, in de hoop dat hij ooit iemand in vertrouwen genomen heeft en die nu gaat praten, hoe anders kun je dit verklaren.
Hoe anders je dit kunt verklaren? Door de smerigheid van zn daden :)

Mocht ie voor de rechter komen, zal de rechter daarin duidelijk zijn. Mocht ie zich melden, kan ie zn woord doen en mocht ie onschuldig zijn, zal er echt wel een rectificiatie volgen die niemand zal missen.

Blijft natuurlijk wel een feit dat ie een smerige pedofiel is die heeft toegegeven betrokken te zijn geweest bij zedenmisdrijven.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:01:06 #226
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436515
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Je beseft dat dit van invloed kan zijn op het uiteindelijke vonnis?
Ja, en?

Dan gaat ie 19 jaar de cel in in plaats van 20 jaar. So what?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:01:40 #227
163650 Greys
pi_181436528
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Je beseft dat dit van invloed kan zijn op het uiteindelijke vonnis?
Hoe wil je iemand in Europa opsporen zonder zo'n opsporingsbevel met foto en gegevens? Een opsporingsberichtgeving met privacybalk voor de ogen gaat weinig uithalen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181436531
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hoe anders je dit kunt verklaren? Door de smerigheid van zn daden :)

Mocht ie voor de rechter komen, zal de rechter daarin duidelijk zijn. Mocht ie zich melden, kan ie zn woord doen en mocht ie onschuldig zijn, zal er echt wel een rectificiatie volgen die niemand zal missen.

Blijft natuurlijk wel een feit dat ie een smerige pedofiel is die heeft toegegeven betrokken te zijn geweest bij zedenmisdrijven.
Ik wordt beetje onpasselijk van je.
pi_181436550
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Z'n dna zat op dat ventje. Schuldig of niet, dan wil men je uiteraard ondervragen. Als je er dan zelf bewust voor kiest kwijt te zijn en dus niet mee te werken komt er een internationale opsporing in dit geval. Eigen schuld dikke openbaarheidsbult.
Nemo tenetur prodere se ipsum
pi_181436557
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:53 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja. Heb je het NRC artikel over Heibloem gelezen?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)til-7635609-a1224849

:r :r
Tja:
quote:
Het probleem is met name, zegt de pastoor, dat de politie het waarschijnlijk achtte dat Nicky Verstappen voor zijn dood seksueel was misbruikt. “Toen is het grote zwijgen over de jongen begonnen. Want dat bleek al snel te raken aan ervaringen die de mensen hier zélf van oudsher met zedenzaken hebben.”
Lijkt wel een beetje "It" van Stephen King.
I´m back.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:04:00 #231
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436590
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:59 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Die rechten zijn er nou juist om ook van dit soort mensen de privacy te beschermen.. dunkt me.
Tja, hij is een verdachte van een ernstig misdrijf. Lijkt mij dat de privacy van de verdachte dan geschaad mag worden om hem op te sporen. En hoewel zn privacy geschaad is heb ik zo het vermoeden dat dit conform de wetgeving is, anders hadden ze het wel anders gedaan.

Mocht ie toch niet de dader zijn, kan ie uitzien op een leuke schadevergoeding.
pi_181436607
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe wil je iemand in Europa opsporen zonder zo'n opsporingsbevel met foto en gegevens? Een opsporingsberichtgeving met privacybalk voor de ogen gaat weinig uithalen.
Inclusief het openbaar maken van niet openbare gerechtelijk archiefstukken?

Het blijft opmerkelijk.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:05:35 #233
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436624
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:01 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik wordt beetje onpasselijk van je.
Dat is jouw probleem dan. Misschien eens een psycholoog bezoeken om hulp te vragen bij je onpasselijkheid?
pi_181436635
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:04 schreef Kamelenteen het volgende:
Mocht ie toch niet de dader zijn, kan ie uitzien op een leuke schadevergoeding.
Nou, daar wordt je ook heel blij van, als je leven geruïneerd is.

NOT
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:05:56 #235
163650 Greys
pi_181436638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Nemo tenetur prodere se ipsum
Daarom zeg ik dat als je daarvoor zelf kiest je niet vreemd moet opkijken dat men je gaat zoeken om te ondervragen nav het dna :) Met foto en naam en toenaam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181436639
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:56 schreef Kamelenteen het volgende:

Ik denk dat er voldoende redenen zijn om aan te nemen dat deze verdachte de dader is.

Dat is nog altijd aan de rechter.

Tot die tijd is hij hooguit verdacht van betrokkenheid bij... (wat weten ze niet eens)

Besef svp dat DNA slechts als ondersteunend/aanvullend bewijs mag fungeren.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:07:05 #237
163650 Greys
pi_181436664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Inclusief het openbaar maken van niet openbare gerechtelijk archiefstukken?

Het blijft opmerkelijk.
Sorry ik heb vandaag niet alles op de voet gevolgd dus heb ff gemist wie die archiefstukken exact openbaar heeft gemaakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181436671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou, daar wordt je ook heel blij van, als je leven geruïneerd is.

NOT
Denk dat die zus ook wel voorlopig op vakantie kan blijven met haar gezin.
pi_181436682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:05 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem dan. Misschien eens een psycholoog bezoeken om hulp te vragen bij je onpasselijkheid?
Heb toch het vermoeden dat jouw probleem groter is.
pi_181436690
Het blijft ook wel een typisch Nederlandse discussie. Zo veel landen, ook omringende, die het geen enkel probleem vinden om naam, toenaam en boevenfoto van iedereen die aangehouden is online te zetten
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:08:49 #241
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436726
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Inclusief het openbaar maken van niet openbare gerechtelijk archiefstukken?

Het blijft opmerkelijk.
Ja, en dat is hartstikke vervelend voor die man maar dat boeit mij geen reet. Wat mij betreft mag die vent zo geschaad worden dat zn leven een grote kwelling wordt. Maar na zn daad heeft die man wat mij betreft geen enkel recht op privacy meer en mag zn hele verleden geopenbaar worden.

Weet trouwens even niet welke niet-opbare gerechtelijke stukken dat zijn, heb ze niet gezien.
pi_181436737
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dat als je daarvoor kiest je niet vreemd moet opkijken dat men je gaat zoeken. :) Met foto en naam en toenaam.
Dus wie zijn rechten doet gelden, heeft minder andere rechten?
En dat onder het credo 'eigen schuld, dikke bult' -O-

Rrrright.
pi_181436755
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:05 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is nog altijd aan de rechter.

Tot die tijd is hij hooguit verdacht van betrokkenheid bij... (wat weten ze niet eens)

Besef svp dat DNA slechts als ondersteunend/aanvullend bewijs mag fungeren.
Er is niet eens een doodsoorzaak vastgesteld.
Als ze hem hebben, zonder aanvullende bewijzen, gaat ie hiervoor niet veroordeeld worden.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:10:09 #244
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou, daar wordt je ook heel blij van, als je leven geruïneerd is.

NOT
Denk dat dat wel meevalt. Rectificatie zou in principe voldoende moeten zijn en in dit geval zit die vent toch liever in de bossen in zn eentje dan onder de mensen. Kan ie mooi een hutje op de hei van kopen. En een Chinese realdoll om zn pedo-lusten te botvieren.
pi_181436798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt.
Ik denk dat dat zeker niet meevalt. Sterker, ik weet het wel zeker.
quote:
Rectificatie zou in principe voldoende moeten zijn
Zou het moeten zijn maar is het niet. Slechte reputatie komt te paard en gaat te voet. Nog los van mensen die het over rook en vuur blijven hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:12:17 #246
163650 Greys
pi_181436809
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Dus wie zijn rechten doet gelden, heeft minder andere rechten?
En dat onder het credo 'eigen schuld, dikke bult' -O-

Rrrright.
Maar zeg/denk je dit bij elk opsporingsbevel met foto en naam, van wie ook? Ik bedoel, heb je daar in het algemeen iets tegen? Geen sarcasme oid, ik kan je oprecht even niet volgen. Het is toch terecht dat ze hem op willen sporen? Om te ondervragen? En hij is als vermist opgegeven door z'n familie, officieel. Alleen daarom al zou er toch een foto en naam openbaar rondgaan toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181436815
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Er is niet eens een doodsoorzaak vastgesteld.
Als ze hem hebben, zonder aanvullende bewijzen, gaat ie hiervoor niet veroordeeld worden.
Dat dus, er is op zijn hoogst betrokkenheid.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:13:09 #248
192592 SureD1
------------------------------
pi_181436830
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Sorry ik heb vandaag niet alles op de voet gevolgd dus heb ff gemist wie die archiefstukken exact openbaar heeft gemaakt.
Het archief in Maastricht, die hebben dat stuk aan Nieuwsuur gegeven. Dat soort stukken is niet openbaar normaal.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:13:20 #249
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436833
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

Heb toch het vermoeden dat jouw probleem groter is.
Oh, wat is mijn probleem dan, want het ontgaat mij totaal waar jouw onpasselijkheid vandaan komt.
pi_181436847
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, en dat is hartstikke vervelend voor die man maar dat boeit mij geen reet. Wat mij betreft mag die vent zo geschaad worden dat zn leven een grote kwelling wordt. Maar na zn daad heeft die man wat mij betreft geen enkel recht op privacy meer en mag zn hele verleden geopenbaar worden.

Weet trouwens even niet welke niet-opbare gerechtelijke stukken dat zijn, heb ze niet gezien.
Welke daad precies?
pi_181436851
Hij maakt zichzelf nu extra verdacht door dat verdwijnen.
pi_181436856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, en dat is hartstikke vervelend voor die man maar dat boeit mij geen reet. Wat mij betreft mag die vent zo geschaad worden dat zn leven een grote kwelling wordt. Maar na zn daad heeft die man wat mij betreft geen enkel recht op privacy meer en mag zn hele verleden geopenbaar worden.

Weet trouwens even niet welke niet-opbare gerechtelijke stukken dat zijn, heb ze niet gezien.
"Gerechtelijke stukken" ;( Het was niets meer dan een met de hand ingevuld tabelletje met info die allang via de media bekend gemaakt was.

[ Bericht 9% gewijzigd door tomatenrood op 25-08-2018 00:19:45 ]
pi_181436873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Oh, wat is mijn probleem dan, want het ontgaat mij totaal waar jouw onpasselijkheid vandaan komt.
Je misselijkmakende vooroordelen.
pi_181436899
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het archief in Maastricht, die hebben dat stuk aan Nieuwsuur gegeven. Dat soort stukken is niet openbaar normaal.
Dit stuk:



Dat is 75 jaar niet openbaar.
Moet niet gekker worden dan om dat soort stukken de openbaarheid in te slingeren.
Een openbaar pedo archief!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:16:19 #255
163650 Greys
pi_181436901
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat dus, er is op zijn hoogst betrokkenheid.
Met als kanttekening even dat we niet weten wat ze precíes hebben inmiddels. We weten ook niet wat voor dna spoor het was. En zo zullen we vast nog meer niet weten wat 'zij' mss wel weten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:16:43 #256
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436913
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat dus, er is op zijn hoogst betrokkenheid.
Waar ie al 20 jaar over zwijgt.. Alleen daarom verdient ie al een forse straf.
pi_181436929
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Zeg je dit bij elk opsporingsbevel met foto en naam? Ik bedoel, heb je daar in het algemeen iets tegen? Geen sarcasme oid, ik kan je oprecht even niet volgen.
Ja, wel in deze vorm. Wat heeft het zoekende publiek eraan dat-ie Brecht heet? Wij hadden hier een Geert B, ook lustmoordenaar, wat maakt dat Jos met naam en toenaam genoemd mag worden?
pi_181436934
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Met als kanttekening even dat we niet weten wat ze precíes hebben inmiddels. We weten ook niet wat voor dna spoor het was. En zo zullen we vast nog meer niet weten wat 'zij' mss wel weten.
Die Jos heeft er iets met te maken dat is wel duidelijk.
pi_181436936
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat dus, er is op zijn hoogst betrokkenheid.
Bij wat?
Er valt geen moord te bewijzen. Er valt geen sex te bewijzen.
Alleen dat een gezonde jongen niet zomaar dood kan gaan.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:18:30 #260
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181436942
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:13 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Welke daad precies?
Laten we voor jou stellen: zwijgen over zn betrokkenheid.
En voor anderen; zn betrokkenheid bij de dood en vermissing van Nicky.

Tzt zal bij de rechtszaak wel de officiele aanklacht volgen.
pi_181436963
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Waar ie al 20 jaar over zwijgt.. Alleen daarom verdient ie al een forse straf.
Volg een rechtenstudie en wordt rechter.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:20:04 #262
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181436973
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Bij wat?
Er valt geen moord te bewijzen. Er valt geen sex te bewijzen.
Alleen dat een gezonde jongen niet zomaar dood kan gaan.
Als ze hem niets kunnen maken waarom zou hij dan weg gegaan zijn?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181436979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Waar ie al 20 jaar over zwijgt.. Alleen daarom verdient ie al een forse straf.
Niemand is verplicht om aan zijn eigen veroordeling mee te werken.
Wist je dat?
pi_181436988
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Waar ie al 20 jaar over zwijgt.. Alleen daarom verdient ie al een forse straf.
Zelfs als dat zo is, dan nog: straf krijgen voor zwijgen 8)7

Voor jou dan ook: Nemo tenetur prodere se ipsum
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:22:17 #265
163650 Greys
pi_181437006
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, wel in deze vorm. Wat heeft het zoekende publiek eraan dat-ie Brecht heet? Wij hadden hier een Geert B, ook lustmoordenaar, wat maakt dat Jos met naam en toenaam genoemd mag worden?
Nou, stel dat ie ergens bewust of per ongeluk z'n naam heeft genoemd toen hij zich voorstelde aan weet ik veel wie in de tijd dat ie nog niet vermist of gezocht werd in Frankrijk? Stel dat ie ergens voor z'n vermissing een ticket ergens voor heeft gekocht met cash geld waar ie z'n naam voor moest laten zien? Veel vermisten wordt toch gewoon met foto en naam openbaar gezocht?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:22:26 #266
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437008
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je misselijkmakende vooroordelen.
Oh, dit was een nette pedofiele meneer. Excuses dat ik het anders omschreven had in deze zaak, waarom het draait om de vermissing en dood van een kind waarbij de dna-sporen zijn aangetroffen op plekken waar geen dna-sporen horen te zitten van een persoon die in verband gebracht is geweest met zedenmisdrijven in het verleden.

Ben je zelf ook zo'n lieven man met een sexuele voorliefde voor kinderen toevallig?
pi_181437024
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou, stel dat ie ergens bewust of per ongeluk z'n naam heeft genoemd toen hij zich voorstelde aan weet ik veel wie in de tijd dat ie nog niet vermist of gezocht werd in Frankrijk? Stel dat ie ergens voor z'n vermissing een ticket ergens voor heeft gekocht met cash geld waar ie z'n naam voor moest laten zien? Veel vermisten wordt toch gewoon met foto en naam openbaar gezocht?
Er is dan ook een (hemels)groot verschil tussen een vermiste en een verdachte.
pi_181437026
Het punt is dat er nog niets bewezen is alleen een DNA match
pi_181437027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als ze hem niets kunnen maken waarom zou hij dan weg gegaan zijn?
Moet hij daar een reden voor hebben dan?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:24:06 #270
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181437036
Ik denk lees eens bij, maar is weer niet te doen met dat onderlinge gemiep van jullie. Niet te zuinig. }:|
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_181437044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:22 schreef Kamelenteen het volgende:
Ben je zelf ook zo'n lieven man met een sexuele voorliefde voor kinderen toevallig?
Ja, daar kon je op wachten, op die retorische vraag (=conclusie) ...

En ziedaar ... jouw probleem.
pi_181437047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:17 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tot 1998 zelfs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laconieke houding van zowel de politiek in die tijd als van de Volkskrant-journalist is echt schrijnend.
Klopt, men kon in tbeorie met de uitspraak van Sorgdrager de grootste collectie van het noordelijk halfrond aanleggen en delen zolang men er maar geen winstoogmerk mee had :')
pi_181437048
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Oh, dit was een nette pedofiele meneer. Excuses dat ik het anders omschreven had in deze zaak, waarom het draait om de vermissing en dood van een kind waarbij de dna-sporen zijn aangetroffen op plekken waar geen dna-sporen horen te zitten van een persoon die in verband gebracht is geweest met zedenmisdrijven in het verleden.

Ben je zelf ook zo'n lieven man met een sexuele voorliefde voor kinderen toevallig?
Ik speel regelmatig met mijn kleinzoon.
pi_181437050
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Oh, dit was een nette pedofiele meneer. Excuses dat ik het anders omschreven had in deze zaak, waarom het draait om de vermissing en dood van een kind waarbij de dna-sporen zijn aangetroffen op plekken waar geen dna-sporen horen te zitten van een persoon die in verband gebracht is geweest met zedenmisdrijven in het verleden.

Ben je zelf ook zo'n lieven man met een sexuele voorliefde voor kinderen toevallig?
Door die laatste zin, heb je voor mij afgedaan.
Vind je onbeschoft.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:25:16 #275
163650 Greys
pi_181437055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Er is dan ook een (hemels)groot verschil tussen een vermiste en een verdachte.
Snap ik, maar in dit geval is ie allebei. Ze zullen er echt wel een reden voor hebben het internationaal opsporingsbevel uit te geven lijkt me. Met foto en naam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:25:33 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181437062
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Moet hij daar een reden voor hebben dan?
Erg opvallend dat hij zomaar verdwijnt rond dat DNA onderzoek.

Als ze hem echt niets kunnen maken in de rechtszaal, dan blijft hij toch lekker hier?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181437075
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Snap ik, maar in dit geval is ie allebei. Ze zullen er echt wel een reden voor hebben het internationaal opsporingsbevel uit te geven lijkt me. Met foto en naam.
De reden is niet meer dan een belangenafweging.

En ook zonder dat-ie als vermist is opgegeven, had justitie voor deze policy gekozen. Zijn eerdere vermissing heeft daar echt niet toe bijgedragen, om nu de keuze te maken zijn volledige naam te publiceren in de jacht op hem.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:27:55 #278
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Bij wat?
Er valt geen moord te bewijzen. Er valt geen sex te bewijzen.
Alleen dat een gezonde jongen niet zomaar dood kan gaan.
Dat is nog maar de vraag.

Daarover zal de rechter moeten oordelen en jij en ik zijn die rechter niet. Evenmin weten wij precies wat het OM/politie in deze zaak wel weet.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:28:21 #279
163650 Greys
pi_181437118
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:26 schreef r_one het volgende:

[..]

De reden is niet meer dan een belangenafweging.
Als ze door dna iemand hebben die na 20 jaar kan vertellen wat hij weet over de laatste uren van een dood kind waar z'n dna om onbekende reden op zit lijkt me dat best een belang idd om diegene op te willen sporen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:28:55 #280
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437132
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Volg een rechtenstudie en wordt rechter.
Ooit gedaan. Mee gestopt.
Rechter zou ik nooit willen worden.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:29:05 #281
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:07 schreef tomatenrood het volgende:
Het blijft ook wel een typisch Nederlandse discussie. Zo veel landen, ook omringende, die het geen enkel probleem vinden om naam, toenaam en boevenfoto van iedereen die aangehouden is online te zetten
Onzin.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181437144
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ze door dna iemand hebben die na 20 jaar kan vertellen wat hij weet over de laatste uren van een dood kind waar z'n dna om onbekende reden op zit lijkt me dat best een belang idd om diegene op te willen sporen.
Niks mis met opsporen, daar gaat het ook niet om. Het gaat om het belang van meer informatie naar buiten brengen dan gewoonlijk bij verdachten.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:29:41 #283
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437147
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, en dat is hartstikke vervelend voor die man maar dat boeit mij geen reet. Wat mij betreft mag die vent zo geschaad worden dat zn leven een grote kwelling wordt. Maar na zn daad heeft die man wat mij betreft geen enkel recht op privacy meer en mag zn hele verleden geopenbaar worden.
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181437152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:28 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ooit gedaan. Mee gestopt.
Rechter zou ik nooit willen worden.
Godzijdank _O_
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:30:15 #285
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437159
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Niemand is verplicht om aan zijn eigen veroordeling mee te werken.
Wist je dat?
Ja, Dus dat mocht ie dat zwijgen.
Mag wat mij betreft als strafverhogend gelden, dat zwijgen :)
pi_181437174
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:26 schreef r_one het volgende:

[..]

De reden is niet meer dan een belangenafweging.

En ook zonder dat-ie als vermist is opgegeven, had justitie voor deze policy gekozen. Zijn eerdere vermissing heeft daar echt niet toe bijgedragen, om nu de keuze te maken zijn volledige naam te publiceren in de jacht op hem.
Ja. De manier waarop dit naar buiten gebracht is, heeft als doel letterlijk het openen van een publieke jacht op hem. Volksvijand nummer 1. Hunt him down.
Hier kunnen hele rare ongelukken van komen.

Ik vraag me af hoe de afweging verlopen is.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:31:07 #287
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437175
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo is, dan nog: straf krijgen voor zwijgen 8)7

Voor jou dan ook: Nemo tenetur prodere se ipsum
Spreek gerust Nederlands. Dit is geen Latijns forum ?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:33:15 #288
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437221
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, daar kon je op wachten, op die retorische vraag (=conclusie) ...

En ziedaar ... jouw probleem.
Nee hoor, ik stel gewoon een vraag. En als je of iemand de vraag niet wilt beantwoorden, heb ik daarn geen probleem mee.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:34:03 #289
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437241
Op zich vind ik het wel een interessant punt van die rechtbankinschrijving trouwens. Waarom was dat aanwezig in dat archief en mag dat archief dat zomaar aan de pers overleggen.

Eindelijk eens een goed vraagstuk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:34:20 #290
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437247
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:24 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik speel regelmatig met mijn kleinzoon.
Ah, nu snap ik 'm. Jos Brech heeft zich gewoon vergist en dacht dat Nicky zn kleinzoon was :D
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:35:12 #291
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437261
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Spreek gerust Nederlands. Dit is geen Latijns forum ?
Gast, het gaat om een juridsiche discussie en dan val jij iemand aan die Latijn gebruikt?

:') |:(
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181437284
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Spreek gerust Nederlands. Dit is geen Latijns forum ?
Het nemo tenur-beginsel is een begrip, heeft geen Nederlandse naam (alleen een Nederlandstalige uitleg en daar hebben we Google en Wikipedia voor uitgevonden).
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:33 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik stel gewoon een vraag.
Tuurlijk joh, het was maar 'gewoon' een vraag. Gast :r
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:36:53 #293
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437285
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Door die laatste zin, heb je voor mij afgedaan.
Vind je onbeschoft.
Helaas is mijn moeder overleden, anders had ik daar nu heel hard heengerend om uit te huilen :'(
pi_181437286
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:34 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik 'm. Jos Brech heeft zich gewoon vergist en dacht dat Nicky zn kleinzoon was :D
Ik ken 'm verder niet, jij wel?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:37:11 #295
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437298
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ja. De manier waarop dit naar buiten gebracht is, heeft als doel letterlijk het openen van een publieke jacht op hem. Volksvijand nummer 1. Hunt him down.
Hier kunnen hele rare ongelukken van komen.

Ik vraag me af hoe de afweging verlopen is.
Simpel, de afweging is of het noodzakelijk was dat naam, toenaam en foto noodzakelijk waren voor het opsporen. Justitie heeft bepaald dat dat inderdaad het geval was.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181437305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
Op zich vind ik het wel een interessant punt van die rechtbankinschrijving trouwens. Waarom was dat aanwezig in dat archief en mag dat archief dat zomaar aan de pers overleggen.

Eindelijk eens een goed vraagstuk.
Omdat de informatie die er in stond al lang bekend was.

Normaal gesproken worden gehele rechterlijke uitspraken online gezet op rechtspraak.nl. Is gewoon openbare informatie. Alleen namen en woonplaatsen worden weggehaald. Maar die waren in dit geval al bekend, dus ja, dan heeft een zwart balkje ook geen zin meer.
pi_181437306
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:07 schreef tomatenrood het volgende:
Het blijft ook wel een typisch Nederlandse discussie. Zo veel landen, ook omringende, die het geen enkel probleem vinden om naam, toenaam en boevenfoto van iedereen die aangehouden is online te zetten
Daar zetten sensatiebelusten ook zonder veroordeling volledige namen en gruwelijke foto's van verkeersslachtoffers online onder de noemer journalistiek dus als je dat als lat gebruikt dan ligt het op het niveau bananenrepubliek zo laag.
pi_181437317
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Helaas is mijn moeder overleden, anders had ik daar nu heel hard heengerend om uit te huilen :'(
Moeders gaan een keer dood en dan moet je het zelf uitzoeken verder.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:39:41 #299
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:37 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Omdat de informatie die er in stond al lang bekend was.
Het was niet bekend dat het om een sepot onder voorwaarden ging.

quote:
Normaal gesproken worden gehele rechterlijke uitspraken online gezet op rechtspraak.nl. Is gewoon openbare informatie. Alleen namen en woonplaatsen worden weggehaald. Maar die waren in dit geval al bekend, dus ja, dan heeft een zwart balkje ook geen zin meer.
De combinatie van zijn volledige naam en het feit dat het om een sepot onder voorwaarden ging (én welke voorwaarden) is niet door de politie naar buiten gebracht maar door het Historisch Centrum.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181437359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
Op zich vind ik het wel een interessant punt van die rechtbankinschrijving trouwens. Waarom was dat aanwezig in dat archief en mag dat archief dat zomaar aan de pers overleggen.

Eindelijk eens een goed vraagstuk.
Er zijn genoeg mensen voorstander van een openbaar pedo-archief.
Kun je lekker je buurman of een sollicitant checken. Of in Google Maps zien waar iedere ooit veroordeelde, voor willekeurig welk delict dan ook, woont.

Het openbaar maken van dit archiefstuk draagt 0,0 bij aan het opsporen van deze verdachte.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:41:53 #301
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Godzijdank _O_
Ja, stel je eens voor dat ik rechter zou zijn en dan komt Jos Brech voor mn hekje om te klagen dat ie zo in zn privacy is geschaadt nu zn foto en voor- en achternaam publiekelijk is gemaakt vanwege vermeende betrokkenheid bij een zedenzaak/moord/dood/ontvoering van een kind.

Dan moet ik politiek correct blijven.. daar heb ik dus echt helemaal geen zin in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')