Hadden ze nog liggen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:42 schreef bokkepoot het volgende:
5W30, gewoon hetzelfde houden.
Grotere vraag is waarom zit er dat in.?
Het belangrijkste is toch om de zelfde soort olie bij te vullen? (ik bedoel geen syntetische en minerale of semi door elkaar vullen. De viscositeit vermengt zich vanzelf wel (wordt ietsjes verdikt of ietsjes verdund))quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Mijn laatste post:
In mijn Corsa hoort volgens het boekje semi-synthetisch 10w40 olie in. Echter heeft de garage de laatste keer er 5w30 in gegooid. Als ik nu olie bij wil vullen kan ik er dan 10w40 bij gooien of beter 5w30?
Dat ligt eraan hoe rot ie is.. kun je niets van zeggen met deze infoquote:Op dinsdag 20 februari 2018 15:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hoelang doet een ervaren monteur normaal gesproken over het vervangen van twee schokbrekers? Betreft een Seat Leon.
Voor of achter scheelt ookquote:Op dinsdag 20 februari 2018 15:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hoelang doet een ervaren monteur normaal gesproken over het vervangen van twee schokbrekers? Betreft een Seat Leon.
hoe rot? Die monteur?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe rot ie is.. kun je niets van zeggen met deze info
Hij bedoelt denk ik of het allemaal een beetje los wil en gangbaar is..quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Voor. En gewoon ‘op’. Rotheid valt niet uit te drukken in een percentage of wel dan.
Dat dus.. als het eentje uit 2000 is (zouden die uberhaupt nog rijden?) dan kun je best even werk hebben..quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik of het allemaal een beetje los wil en gangbaar is..
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoe rot? Die monteur?
Wel een beetje bot dit hoor![]()
Ik zou eerst gaan zoeken naar een elektrisch schema.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:27 schreef valentijn7 het volgende:
Als ik de verlichting aandoe dan gaan de voorlichten gelijk aan. De dashboardverlichting en achterlichten pas na enkele minuut tezamen. Ik heb ontdekt dat de verlichting gelijk aangaat als ik al eerder die dag heb gereden of aan het eind van een rit. Ik denk een verband met de temperatuur (van de motor?).
Waar kan ik het beste beginnen met het onderzoek als ik op zoek wil naar een oplossing?
Ja, en stikstoflucht is vooral een groot verdienmodel. Want gewone lucht bestaat al voor 90% uit stikstoflucht.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:01 schreef Miniem het volgende:
Mijn banden zijn gevuld met stikstof. Echter staan er 2 banden niet meer op spanning. Kun je deze bijvullen met gewone lucht?
feit of fabel?quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja, en stikstoflucht is vooral een groot verdienmodel. Want gewone lucht bestaat al voor 90% uit stikstoflucht.
Die lucht wat je in banden pompt.... niet de lucht welke wij inademen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
feit of fabel?
Volgens mij ga je deaud als dat zo zou zijn
same shit broquote:Op dinsdag 3 april 2018 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Die lucht wat je in banden pompt.... niet de lucht welke wij inademen.
Even opgezocht op het internetz:quote:
is ook bullshit in zekere zin.. Grotere stikstofmoleculen bladiebla.. Ok, dus die 21% zuurstof ontsnapt, dus in (hun) theorie wordt het stikstofgehalte in je banden vanzelf steeds hogerquote:Op dinsdag 3 april 2018 13:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Even opgezocht op het internetz:
"Perslucht bestaat gewoon uit buitenlucht,een mengsel van 78% stikstof, 21% zuurstof en 1% waterdamp en andere gassen."
Het is dus 78% i.p.v. 90% die ik gokte. Maar mijn boodschap was gewoon: dat het betalen voor stikstoflucht, eigenlijk bezeikte boel is in zekere zin.
Bij profile deden ze het gratis toen ik nog bij FBTO zat. En wellicht blijven je banden wel iets langer op spanning, alleen veel automobilisten denken vervolgens: dat ze hun bandenspanning dan niet meer hoeven te controleren.
De radio is zeer waarschijnlijk standaard. De meeste auto's helaas niet. Maar er bestaan verloopstekkers voor. Dat maakt je radio gelijk wel duurder.quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn autoradio speelt alleen nog maar radio, de cd-speler is stuk en usb of bluetooth heeft 'ie niet. Nu zag ik bij Amazon deze:
[ afbeelding ]
https://www.amazon.de/dp/B074DYNSKP
Kan ik die gewoon aansluiten? Ik heb er geen verstand van verder, dus weet ook niet echt waar ik op moet letten.
Mijn auto: een Mitsubishi Carisma '98
Ik zag ook wel verloopstekkers inderdaad, kost ongeveer 15 euro. Of de radio meegeleverd werd weet ik niet, ik heb 'm derdehandsquote:Op woensdag 18 april 2018 07:44 schreef nanuk het volgende:
[..]
De radio is zeer waarschijnlijk standaard. De meeste auto's helaas niet. Maar er bestaan verloopstekkers voor. Dat maakt je radio gelijk wel duurder.
De huidige radio, zat die er al in bij aflevering van de auto?
Ja, dat is ook weer waar.quote:Op zondag 27 mei 2018 08:12 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je auto geschorst is hoef je de auto niet Apk te keuren.
Waarom zou je het doen als je er toch niet mee gaat rijden?
Dan ontschors en verzeker ik hem toch gewoon. Zo gebeurd. Apk hoeft dan niet meer.quote:Op zondag 27 mei 2018 08:34 schreef ColtZ40 het volgende:
Je mag hem niet verplaatsen als hij geschorst is.
Eerste hit op Googlequote:Als uw kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Als uitzondering op deze regel mag u voor een Algemene Periodieke Keuring (APK) met uw geschorste voertuig naar het keuringsbedrijf rijden. De reden voor deze uitzondering is, dat uw voertuig een geldige APK moet hebben op het moment dat de schorsing afloopt of door u wordt beëindigd.
Klopt, dat zeg ikquote:Op zondag 27 mei 2018 10:32 schreef daNpy het volgende:
Volgens mij mag je hem wel naar de APK en terug rijden als hij geschorst is, maar ook alleen die route.
Edit:
Ja dus
[..]
Eerste hit op Googlehttps://www.rdw.nl/partic(...)en-tijdens-schorsing
Waarom ga je dan niet naar een keuringsstation wat wél op afspraak werkt? Dan kun je er ook bij blijven en weten wat er aan de hand isquote:Op zondag 27 mei 2018 10:59 schreef Miniem het volgende:
[..]
Klopt, dat zeg ik
Maar gaat om de verzekering voor 1 dag omdat ik daarheen moet. + dat het keuringsstation niet op afspraak werkt. Zon formulier kan ik niey voorleggen als ik dan aangehouden wordt.
Is een onafhankelijk keuringsstation, daaromquote:Op zondag 27 mei 2018 11:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar een keuringsstation wat wél op afspraak werkt? Dan kun je er ook bij blijven en weten wat er aan de hand is
Bovendien kun je met de factuur altijd tonen dat je onderweg was van of naar het keuringsstation.
En heb je al gebeld met de verzekering? Ik weet dat die het vaak niet (willen) snappen, maar je kan gewoon je kenteken voor 1 dag verzekeren neem ik aan, anders bel je een andere.
lees de TT eens?.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
Ruilpomp om te checken of het in de pomp of in de auto zit.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
Pomp draait niet, krijgt wel signaal, is niet kapot. Aircospecialist en Garage weten het ook niet, klinkt niet erg eenvoudig of als onderhoud. Zit er iets van electronica op de pomp?quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
thermokoppel, en pressostaat om de boel te regelen/beveiligenquote:Op donderdag 14 juni 2018 18:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Pomp draait niet, krijgt wel signaal, is niet kapot. Aircospecialist en Garage weten het ook niet, klinkt niet erg eenvoudig of als onderhoud. Zit er iets van electronica op de pomp?
is meestal één geheel, en dat is wel aardig zelf te doen. Wel heel secuur doen en opletten dat het allemaal mooi en netjes aansluit, anders heb je binnenkort een topic waar je dompelpompen op kunt aansluiten.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een 206 uit 2004 en gisteren zag ik dat mijn linkerachterlicht kapot is.
De buitenste kap is gebroken.
Deze moet dus vervangen worden. Is dat makkelijk zelf te doen?
En moet ik een geheel nieuw achterlicht kopen of volstaat alleen de kap?
Is gelukt, stelde idd niets voor.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is meestal één geheel, en dat is wel aardig zelf te doen. Wel heel secuur doen en opletten dat het allemaal mooi en netjes aansluit, anders heb je binnenkort een topic waar je dompelpompen op kunt aansluiten.
Meestal is het één stekker voor de hele unit en een paar boutjes, dan pak je het hele ding er zo uit.
Mooi zo, weer wat centjes voor de monteur uitgespaardquote:Op vrijdag 22 juni 2018 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is gelukt, stelde idd niets voor.
hier ook nietquote:
Je moet even de goede URL tussen [IMG] zetten.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:37 schreef Rob310 het volgende:
[..]
hier ook niet![]()
Moet toch gewoon werken, Imgur op Fok! ?
elke 9000-10000 1 liter dus dat valt nog te overzien, maar het viel nu op dat er wat onder de wagen lag. Waarschijnlijk nu pas 'overgelopen'.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet even de goede URL tussen [IMG] zetten.
gefixt
Maar lekt er veel uit/moet je regelmatig bijvullen?
Komt vast wel iemand die er meer verstand van heeft. Zijn meestal geen plekken waar je vlot het lek kan verhelpen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:04 schreef Rob310 het volgende:
[..]
elke 9000-10000 1 liter dus dat valt nog te overzien, maar het viel nu op dat er wat onder de wagen lag. Waarschijnlijk nu pas 'overgelopen'.
Nu weer volle peilstok, eens kijken hoeveel Km er nu voorbij gaan eer er weer die liter nodig is.
Maar voor het geval dat, wilden we graag even weten wat hier zou kunnen lekken.
Apk komt er namelijk ook weer aan.
Een korte blik op Google laat toch duidelijk anders vermoeden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:17 schreef oldford het volgende:
Het effect van banden op het brandstofverbruik (mist op de juiste spanning) is erg klein en in de praktijk bijna niet meetbaar. Dat geldt voor een ander profiel, een ander merk of een andere draagkracht.
Een 'klik' is denk ik mechanisch; kan een rafelende koppelingskabel zijn, maar ook een vinger van de drukgroep en/of alles ertussenin.quote:Op maandag 8 oktober 2018 20:43 schreef pitboer het volgende:
Hallohallo.Bij het op laten komen van de koppeling voel ik bij het laatste stukje een klik en wil die zeg maar omhoog schieten.Het gaat om een Mazda 323f uit 2000.Lekt zover ik kan zien niet.
Morgen even naar de sloop?quote:Op woensdag 26 december 2018 10:40 schreef das_phantom het volgende:
Vraag:
Heeft iemand een creatieve oplossing om toch het oliepeil te kunnen meten?
Beste optie, maar wel een dikke investeringquote:Op woensdag 26 december 2018 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
Of even investeren
https://www.autoteileprof(...)e/olstab/honda-civic
Gewoon naar een willekeurige sloperij rijden (liefst eentje met veel japanners) die weten wel welke je nodig hebt..quote:Op woensdag 26 december 2018 17:05 schreef das_phantom het volgende:
Eens, prima auto dus wil hier ook niet meer doorgaan, is zonde. Onderdelensites ben ik mee bezig, maar krijg geen matches op mijn model. Onderdelenlijn heb ik een bericht op geplaatst, maar helaas geen aanbiedingen. Het aanbod voor dit model auto op sloperijen is vrij gering.
Met olietappen, bedoel je dan twee keer in twee maanden, zodat ik ook het verbruik kan meten?
Waar ik net nog aan dacht is contact leggen met Honda Nederland, om te achterhalen of er nog meer recente modellen zijn met gelijke motor, zodat het makkelijker is om aan een peilstok te geraken.
Marktplaats en eBay hou ik in de gaten.
Olie terug gooien.quote:Op woensdag 26 december 2018 12:51 schreef ColtZ40 het volgende:
Olie aftappen, meten hoeveel het is en dan op de site van kroonolie kijken hoeveel erin moet. Olie die je eruit hebt gehaald aanvullen tot hoeveel het moet zijn en er terug in gooien.
Dat verdiend deze domme vraag.quote:Op woensdag 26 december 2018 17:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Olie terug gooien.
Goed plan, al het vuil in het carter ongefilterd weer in je kop gooien, geen probleem!
War een "tips" hier weer zeg
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.quote:Op woensdag 26 december 2018 17:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Gewoon naar een willekeurige sloperij rijden (liefst eentje met veel japanners) die weten wel welke je nodig hebt..
En dan niet zo karig met info.. cilinderinhoud of motortype is je wel bekend toch? Ook je locatie is wel handig als je gerichte tips wilt..
Maargoed de meeste van die blokjes zitten in meerdere types.. en soms zijn de peilstokken uit andere motoren ook bruikbaar..
Er is geen sloperij die losse peilstokken op internet gaat zetten.. ze zijn geen webshop.. En dan nog is het de moeite niet..
Ik heb ook wel peilstokken.. maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om ze op internet te zetten.. dat kost meer tijd dan het opbrengt..
Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperijquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
wil het hele land wel door voor deze auto.
Niet alles staat online, maar er zijn autodemontagebedrijven zat; gewoon effe bellen, ik weet zeker dat je binnen no time een peilstokkie hebt. Sowieso, als ik die prijzen zo zie, zou ik hem gewoon nagelblingbling nieuw bestellen bij de dealer, die heeft hem ook gewoon, en anders next day, als hij hem moet bestellenquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Goei bezigquote:Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperij
Geen dank
Gewoon even op de Liede kijken dan... Een miljoen miljard sloperijen..quote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
OK, dank je. Dat ga ik wel vinden. Schoonmaken er om heen zal ook wel helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.
Zoals eerder aangegeven geen V-snaar maar Multiriem.quote:Op woensdag 2 januari 2019 02:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje van een A-technisch persoon.
Sinds een paar dagen hoor ik bij het opstarten van mijn zes jaar oude Toyota met 109k kilometers een knarsend piepend geluid vanonder de motorkap wat verdwijnt als de motor warmgedraaid is, na een paar minuten.
Volgens mij als leek is dit de v-snaar? Kan dit kloppen? En zo ja, kan het kwaad? Of is het verstandig de v-snaar te vervangen?
Ik vraag het even hier, want ik woon in het buitenland en als ik de toyota dealer vraag, zegt ie gerust dat het het beste is om een nieuwe auto te kopen 😊,
Dank alvast voor jullie goede raad
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:17 schreef racerdkb het volgende:
Ik heb me best er in verdiept maar ik zit toch een beetje vast.
Ik heb een Volvo V40 uit 1999 en wil winterbanden. Nu zit er op: 195/55R15.
Op de velg zelf staat 6Jx15x44 en typenummer 30813598 wat mij brengt op een steek van 4x114.3 en ET van 44.
Kan ik dan deze banden monteren?Volgens mij klopt de steek wel maar ze zijn minder hoog.
Zit op marktplaats te speuren maar dan kom ik bijvoorbeeld ook op dit soort advertenties waar geen steekmaat bij staat.
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.quote:Op zondag 6 januari 2019 17:00 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.
Dat kan, bijvoorbeeld, hier: (inclusief uitleg).
https://www.autodemontage(...)nadvies/afrolomtrek/
Natuurlijk moet je hier ook rekening mee houden wanneer je een complete velg met band koopt.
Hoe het met steek en ET waarde zit, ben ik helaas niet in thuis. Ik weet dat die waardes bestaan en wat ze zijn maar marges daarin weet ik niet (steek is steek en dat past of past niet).quote:Op zondag 6 januari 2019 17:04 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.
Dus als het 4 steek is en ET44 dan zit het sowieso wel goed en gaan ze passen? Ik ga naar 185/60R15 dus dat is 1,26% naar boven wat nog binnen de marge van 1,50% valt.
Bij moderne voertuigen staat het zekerweten in de boordcomputer, veel oudere auto's hebben het inderdaad nog in de complete tellergebeuren opgeslagen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:38 schreef Miniem het volgende:
Ik stel de vraag maar ff hier.
Ik wil naar een auto gaan kijken maar daar staat de km stand onlogisch geregistreerd. Ik vroeg waarom aan de verkoper. Hij zegt dat de km teller (snelheid) het niet deed en dat dat verplicht was voor de apk. Daarom is er een klok met een lagere km stand ingezet. Alleen die klokken zijn digitaal. Dus zou zon klok de km stand dan niet over moeten nemen van de boordcomputer?
Betreft een Yaris Verso uit 1999.
Dan nog weet je de echte stand niet want je weet niet hoeveel er daarna is gereden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:55 schreef Hamplakje het volgende:
De enige manier om de echte stand te weten is om te kijken naar stickertjes in de motorruimte die verklappen wanneer de olie, KVS airco etc allemaal is gedaan.
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:32 schreef bokkepoot het volgende:
Je kan hem ook een flush geven, dat wil ook wel het een en ander oplossen.
Precies wat het woord zegtquote:Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Das waar, maar Ts zal niet de eerste zijn die na het kleppen stellen nog steeds dat rateltje in de motor heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?
Olie verversen helpt niet als de kleppen echt de oorzaak zijn.
Kleppen stellen is normaal onderhoud, als je het gewoon lekker niet doet, slaan de kleppen op termijn zichzelf en/of de zittingen kapot, dan heb je een koprevisie aan je fiets hangen van een roodje of 2.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Psies, vraag eens een beetje rond.. was dit bij de Opeldealer?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.
Misschien eens bij een andere (universele) garage vragen.
Het gaat er over uit of je voor die ¤400 een nieuwe auto kunt kopen die net zo goed bevalt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Overblijfsel uit de tijd dat arbeid bijna niets kostte. Bij mijn eerste auto moest je 2 nokkenassen demonteren als je iets aan de klepspeling wilde veranderen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Autodoc.de of autodoc.nl? Zijn vaak ook niet duur.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:25 schreef 1marcelfilms het volgende:
Waar kan ik dit hier goedkoop krijgen, of hoe kan ik op amazon bestalen zonder credit card? [ afbeelding ]
Ik zal toch nog even updaten. Tis al weer een tijdje terug.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
De sticker moet aan de rechterkant zitten.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
Moet je die milieusticker om te mogen rijden in Duitsland rechtsboven of rechtsonder plakken?
Volgens mij zit ie bij mij al jaren links, nog nooit commentaar gehadquote:Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wordt er überhaupt op gecontroleerd? Sinds mijn bus een paar jaar terug een nieuw voorruit heeft zit er geen eentje meer op en ik kom ook in Duitse steden. Geen een bus bij ons heeft ‘m zover ik weet. Nog nooit wat over gehoord.
Hmm, toch een klein risico. Vooral omdat het verder niet duur is en m’n bus wel jaarvignetten en tolbadges krijgt voor landen waar ik ook niet elke maand kom. Naja, ze zullen zo hun redenen hebben op kantoor, niet mijn pakkie an.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.
Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja?quote:
Ja.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja?
Bedankt.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Ik heb er 2 boven elkaar zitten.. Mooie oranje voor Duitsland en een rode voor Frankrijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heeft iemand al voor de milieuzones in Frankrijk een sticker?
Ik vind de vignetten altijd wel leuk staan op de voorruit, maar die van Duitsland is wel weer erg groot en steeds meer landen stappen over op e-vignet.
Een truc heb je niet nodig.quote:Op zondag 26 mei 2019 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een peugot 206 uit 2003 en heb net de vloeistoffen gechecked.
Nu heb ik 1 probleem en dat ik eigenlijk met geen mogelijkheid het niveau van de remvloeistof goed kan waarnemen. De electronica geeft geen foutmelding dus het zou goed moeten zitten echter vertrouw ik het niet helemaal.
Is er een truc om het vloeistofniveau te checken?
Je kan verliezen zonder dat er olie op de grond ligt.quote:Op zondag 26 mei 2019 19:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een truc heb je niet nodig.
Draai het dopje van het reservoir af en zorg dat het peil +/- 1 cm onder de bovenkant van het reservoir staat.
Maar als je geen melding krijgt en alles werkt gewoon, waarom dan je bezorgdheid?
Heb je lekjes waardoor je spul op de grond ziet leggen als je ergens geparkeerd hebt gestaan?
APK recent? Dan wordt er nl. ook naar gekeken.
Wanneer laatste beurt gehad waarbij dus ook het niveau gecheckt wordt?
APK is in december geweest.quote:Op zondag 26 mei 2019 19:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een truc heb je niet nodig.
Draai het dopje van het reservoir af en zorg dat het peil +/- 1 cm onder de bovenkant van het reservoir staat.
Maar als je geen melding krijgt en alles werkt gewoon, waarom dan je bezorgdheid?
Heb je lekjes waardoor je spul op de grond ziet leggen als je ergens geparkeerd hebt gestaan?
APK recent? Dan wordt er nl. ook naar gekeken.
Wanneer laatste beurt gehad waarbij dus ook het niveau gecheckt wordt?
Heb ik helaas niet naar gekeken. Dit soort dingen bedacht ik ook pas toen ik thuis was.quote:
Voor dit soort vragen is https://www.kroon-oil.com/nl/ een prima site.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:08 schreef Schuifpui het volgende:
Hoeveel koelvloeistof gaat er normaal gesproken in een auto? Ik kan nergens een inhoud van het koelsysteem vinden.
5L inderdaad, thanks. Ik denk dat er uiteindelijk zoiets is bij gegaan. Dan was ie waarschijnlijk bijna helemaal leeg, aangezien er niet veel lekkage te zien was.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:36 schreef oldford het volgende:
[..]
Voor dit soort vragen is https://www.kroon-oil.com/nl/ een prima site.
Tik je kenteken in of zoek op omschrijving. Klik dan op koelsysteem (onder aan de lijst).
N.B.: Hoeveelheid koelvloeistof hangt mede af van hoeveel vermogen (en hitte) een motor levert.
Een Clio zit meestal rond de 5 a 6 liter. Een dikke 3.0 liter kan wel 10 liter koelvloeistof hebben.
Vieze ABS sensor(en)?quote:Op maandag 3 juni 2019 23:56 schreef Lidl het volgende:
Rijp voor de sloop of niet?
Xsara Picasso 2.0 automaat bj 2004
Storingslampjes ESP/ASR gaan branden, automaat lijkt dan plotseling bij afremmen niet terug te schakelen waardoor je vanuit stilstand hoge toeren maakt om op gang te komen. Dan komt storingsmelding "storing automatische versnellingsbak".
Tijdens het rijden is het wel mogelijk handmatig terug of door te schakelen alleen niet vanuit stilstand als die storingen opdoemen.
Op internet verschillende theorieën gezien van automatenbak spoelen tot aan ABS sensor vervangen.
ABS sensor (zeggen ze) kan een oorzaak zijn van de kettingreactie. ABS sensor kan geen meting doen, computer gaat in noodloop en schakelt ESP/ASR uit waardoor versnellingsbak ook in soort safemode gaat ofzo.
Storing kan van 1 op ander moment ineens weg zijn, lampjes gaan uit en auto rijdt weer als een zonnetje
Ik heb er geen verstand van, dealer kan donderdag pas uitlezen en eigen garage heeft vrijdag pas tijd.
Het bleek trouwens een defecte ABS ring te zijn die om de as zit. Ring kostte 15 euro en alle problemen zijn daarmee verholpenquote:Op maandag 3 juni 2019 23:56 schreef Lidl het volgende:
Rijp voor de sloop of niet?
Xsara Picasso 2.0 automaat bj 2004
Storingslampjes ESP/ASR gaan branden, automaat lijkt dan plotseling bij afremmen niet terug te schakelen waardoor je vanuit stilstand hoge toeren maakt om op gang te komen. Dan komt storingsmelding "storing automatische versnellingsbak".
Tijdens het rijden is het wel mogelijk handmatig terug of door te schakelen alleen niet vanuit stilstand als die storingen opdoemen.
Op internet verschillende theorieën gezien van automatenbak spoelen tot aan ABS sensor vervangen.
ABS sensor (zeggen ze) kan een oorzaak zijn van de kettingreactie. ABS sensor kan geen meting doen, computer gaat in noodloop en schakelt ESP/ASR uit waardoor versnellingsbak ook in soort safemode gaat ofzo.
Storing kan van 1 op ander moment ineens weg zijn, lampjes gaan uit en auto rijdt weer als een zonnetje
Ik heb er geen verstand van, dealer kan donderdag pas uitlezen en eigen garage heeft vrijdag pas tijd.
Die het meest dichtbij ligt.. merken zeggen niets.. De specificaties zijn veranderlijkquote:Op zaterdag 6 juli 2019 13:59 schreef Miniem het volgende:
Welk merk kleppendekselpakking is het beste? Of maakt het niet uit?
Elring, Blue Print, Payen of Viktor reinz?
Is voor een Toyota Corolla Verso.
Die het meest dichtbij ligt? Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die het meest dichtbij ligt.. merken zeggen niets.. De specificaties zijn veranderlijk
Nou waar je het minst ver voor hoeft te rijden of te rekken in het magazijn... Das het beste..quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Die het meest dichtbij ligt? Wat bedoel je?
Oh ik bestel het bij Winparts, en dit zijn de opties. Vandaar mijn vraag. Moet toch nog wat andere zooi mee bestellen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou waar je het minst ver voor hoeft te rijden of te rekken in het magazijn... Das het beste..
Een universele onderdelenhandelaar als Brezan ofzo heeft altijd prima spul
Tja je zou even kunnen vragen naar "wat is goed spul" of de beste optie..quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oh ik bestel het bij Winparts, en dit zijn de opties. Vandaar mijn vraag. Moet toch nog wat andere zooi mee bestellen.
Heb maar een appje gestuurd met de vraag wat de beste optie is.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Tja je zou even kunnen vragen naar "wat is goed spul" of de beste optie..
Dat is altijd wat ik vraag als er meerdere opties zijn..
Ze hebben vast wel een chat daar..
(Zitten hier praktisch om de hoek trouwens, was eerder (of nog steeds) een sloperij.. prima lui wel)
https://www.dvhn.nl/archi(...)er-zit-20656309.html
Ja zitten op een prachtig plekje.. (Japoto zit er vlakbij trouwens)quote:Op zaterdag 6 juli 2019 15:09 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heb maar een appje gestuurd met de vraag wat de beste optie is.
Leuk om te lezen! Wist niet dat de naam afkomstig is van de plaatsnaam waar ze gevestigd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vermoeden heb ik ook, maar wil zo veel mogelijk uitsluiten. Heb de auto paar weken geleden gekocht en de rit naar huis was zo'n goede 150km. Ook in de dagen erna geen issues gehad totdat ik zelf aan het kloten ging. Ik had op voorhand nog de ventilatie uitgezet en alleen de radio aangehad in dat uurtje. Maar alles kan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef ColtZ40 het volgende:
Accu kapot. Is al snel als hij een keer geheel ontladen is.
56Ah accu, Output van de lader: 0,8/3,8A. Dit is m.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:39 schreef oldford het volgende:
Met hoeveel ampere laad die Lidl acculader?
En hoeveel Ah is de accu?
Mja vond ook dat ie iets te snel vol aangaf. Heb 'm vervangen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:39 schreef oldford het volgende:
Met 3,8A duurt het bijna 15 uur voor de accu vol is.
In 2,5 uur laad je maximaal 9,5 Ah bij. Dat is slechts 17%.
Ik ben bang dat de accu bijna dood is.
1.2 ketting, 1.4 riemquote:Op zondag 29 september 2019 09:55 schreef daNpy het volgende:
Bij de Opel Corsa B van mijn zusje is de distributieriem eraf gelopen (spanner kapot, exacte oorzaak onbekend). Heeft dit blok vrij lopende kleppen of is het sowieso een enkeltje sloop?
1.2 of 1.4 benzine trouwens.
Okay bedankt. 't is een riem, 1.4 dus.quote:Op zondag 29 september 2019 09:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
1.2 ketting, 1.4 riem
In beide gevallen enkeltje sloop
Zou lekker verder kijken.quote:Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
Verstandige keus voor een stortaanhangertje of stadsautootje ofzo.. niet echt top voor langere afstanden of op snelwegen..quote:Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)quote:Als het controlelampje niet uitgaat of knippert tijdens het rijden, bij motortoerentallen boven 2000 1/min werkt dan gelijktijdig een zoemer, stoppen, de motor afzetten.
De olie eens verversen misschien?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:14 schreef Isane het volgende:
Sinds een paar dagen kan het voorkomen dat het olielampje gaat knipperen bij het starten van de motor. Als ik de auto uit zet en opnieuw start dan is het olielampje weg.
Er zit genoeg olie in de motor dus dat kan het niet zijn. Het kan eventueel de oliedruk zijn maar ik hoor geen zoemer.
In het boekje staat:
[..]
Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)
Iemand een idee wat het kan zijn?
Moest het olie verversen, thnx!quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:16 schreef Miniem het volgende:
[..]
De olie eens verversen misschien?
Gecheckt of het goudgeel of zwart/bruin is?
Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:32 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel spanning geeft je accu?
Zekering ziet er, op foto goed uit. Kan dat dekseltje er ook af, kan je het beter zien.![]()
Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:36 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.
Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.
Waarschijnlijk ontladen door lampie oid., zoals PvdP al schreef.
IK zou een nieuwe accu halen .quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:53 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....
Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 20:36 schreef Schuifpui het volgende:
Advies nodig. Ik heb een Clio IV. Daar liggen nu 4 normale (zomer) banden onder, waarvan de voorste nog net geen slicks zijn. Normaal zou ik alleen de twee voorste kunnen vervangen. De achterste zien er nog als nieuw uit en doen toch vrijwel niets. Alleen heb ik er liever all season banden onder, vooral ook omdat ik wellicht nog naar Dld ga deze winter. Dan toch maar alle 4 vervangen? Vind het een beetje zonde van de achterbanden.
Zoiets?quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.
Ik heb zelf een paar jaar op Michelin CrossClimates gereden en die voldeden zeer goed in NL. Maar met sneeuw waren ze wel een stuk minder dan echte winterbanden. Dus voor wintersport etc. zou ik toch echte winterbanden nemen. Blijven je tripjes in DLD beperkt toch de Autobahn en de grote steden zou je inderdaad voor allseasons kunnen gaan. Achterbanden kun je los verkopen eventueel.
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Ziet er wel uit als een goede deal toch?
Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.
Ligt uiteraard hoeveel je gaat rijden. Maar als je alleen op wintersport gaat kun je ze ook alleen dan er onder gooien, dan kun je er uiteraard wel een tijdje mee doen. Verder zijn het Continentals dus dat is over het algemeen prima. Als je de velgen goed vind zou ik dat doen en dan pas van de zomer nieuwe bandjes op de zomerset gooien.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.
Wil je perse 2 aparte sets winter/zomer banden?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Ziet er wel uit als een goede deal toch?
Vanuit de glazen bol is er weinig van te zeggen, laat er eens een techneut naar kijken?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf. Ik moet afleren om knakenbakken te kopen. Zoals eerder vermeld, gaat om een BMW 316ti (2002), N42 blok. Rij dagelijks ongeveer 240km.
De afgelopen tijd merkte ik olieverbruik op, laten we zeggen een goede 0.5l om de tankbeurt a 800km. Sensortje gaat af, ik vul braaf bij en google en kom op veel gezeik met klepseals uit. Zo ook vandaag maar toen zag ik gelige troep aan de peilstok. Onder de vuldop niets raars, maar weer in het blok leek ik meer van die troep te zien. Eergister op de snelweg liep de temperatuur ineens af en in de file weer op, ik vermoedde de thermostaat. Maar gisteren en vandaag weer niets aan de hand daarmee. Verder wat mij vandaag opviel is tijdens het rijden een redelijk ruisend geluid wat meeging met gas geven, leek op wind maar m'n ramen zaten goed dicht.
Symptomen:
- olieverbruik, 0,5l op 800km~
- temperatuur kvs ging op de snelweg op een dag ineens omlaag, in de file omhoog
- rookt soms grijzig/wittig stationair, niet verward met condens
- geen koelvloeistofverbruik tot nu toe
- geen performance verlies
Ik rijd niet als een idioot, het ding krijgt lange ritten. Waar moet ik aan denken, het ergste? Koppakking? Ik lees ook carterventilatie, de klepseals kunnen een issue zijn. Wat denken jullie vanuit de glazen bol?
Ik twijfel wat handiger is, vandaar m'n eerdere vraag. Ik moet in ieder geval nu iets nieuws, want de huidige voorbanden zijn wel echt op.quote:Op vrijdag 1 november 2019 06:33 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Wil je perse 2 aparte sets winter/zomer banden?
Voor hetzelfde bedrag als deze set koop je ook 4 nieuwe Vredestein Quatrac5 (allseason banden)
Heb je nieuw, prima band met goede nat-weer eigenschappen en zit je niet met banden wissels.
Bovendien hebben deze banden, net als eerder genoemde Michelin crossclimate, het sneeuwvlok/berg symbool waarmee je officieel toegelaten bent in Duitsland.
Dit lijkt mij een betere deal dan deze gebruikte set die al bijna op de helft van de levensduur is.
Ligt eraan of beide versleten is.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:52 schreef 1marcelfilms het volgende:
De trommel achterremmen van mijn swift maken echt enorm kabaal als het regent. Kan ik nou alleen de remschoenen vervangen of moet ik ook gelijk trommels ook vervangen?
Misschien dat er na het vervangen van de slang en het vullen van het systeem er nog een beetje lucht in zat die er nu uit is.quote:Op zondag 10 november 2019 15:31 schreef Schuifpui het volgende:
Vraagje:
Gisteren m'n winterbanden eronder gezet en direct even bandenspanning, motorolie, koelvloeistof, sproeivloeistof e.d. nagelopen. Ik zag dat m'n koelvloeistof redelijk laag stond, nog wel ruim boven minimum, maar een stuk lager dan een paar maanden terug.
Een maand of 3-4 geleden stond hij precies op de helft. Nu stond het tankje op een kwart. Aangezien het tankje het hoogste punt is, denk ik dat er zo'n 100-200ml bij gaat om op het originele niveau te komen. Dat is natuurlijk geen probleem.
De grote vraag is: Waar is het heen? Komt dit door uitzetten/krimpen bij temperatuurwisselingen? Oftewel, is het een normale variatie? Ik heb in mei een lekke koelslang gehad waardoor m'n vloeistof helemaal weg was. Ben een beetje bang dat er weer iets is. Aan de andere kant is het nu wel zo weinig, dat een vergelijkbare lekkage me sterk lijkt. Maar het hoort wel een gesloten systeem te zijn, dus er mag eigenlijk niets weggaan.
Gaat om een Clio IV.
Oké thanks. Ik kreeg precies dezelfde reactie van m'n garage. Sinds ik stil heb gestaan langs de snelweg, ben ik een beetje bang voor alles wat daaruit verdwijnt of onder m'n auto ligt.quote:Op maandag 11 november 2019 16:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien dat er na het vervangen van de slang en het vullen van het systeem er nog een beetje lucht in zat die er nu uit is.
Of dat er via de overloop een klein beetje verdwenen is......
Maar het is zo enorm minimaal dat ik me er absoluut niet druk om zou maken.
Ahh, dat is wat ik zocht. Dank je welquote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef oldford het volgende:
Volgens de FAQ op de KIA website:
Informatie over de geldigheidsduur en de dekking van de Kia Internationale Wegenhulpgarantie staat vermeldt op de MijnKia klantenkaart. De MijnKia klantenkaart kunt u vinden achter de zonneklep aan de bestuurderszijde van uw Kia.
De voorwaarden kun je hier downloaden:
https://www.kia.com/conte(...)/kiw-brochure-19.pdf
Voor wat betreft de kosten van een nieuwe accu:
Als die nog onder de fabrieks-garantie valt is dat gratis. Daar kan een leeftijdbeperking op zitten.
Is de accu leeg omdat de dynamo defect is, dan valt reparatie van de dynamo onder de garantie.
Ik gebruik velgenreiniger van Jemako. Niet perse goedkoop maar wel goed. Je hebt er ook een speciale borstel (cleanstick) voor.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:55 schreef Hupje het volgende:
Welke velgenreiniger gebruiken jullie?
Ik was altijd teveden over de velgenreiniger van Kruidvat (werkte goed en niet duur) maar die gaat uit de handel. Ik ben vooral op zoek naar iets wat goed werkt, maar betaal liefst niet de hoofdprijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht https://www.amazon.com/dp/B00EPLCP3U?tag=garach2-20 goed of is of zijn er beter? En geen xenon of led troep AUB.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
Monteur doet dat meestal ook wel bij de APK als het daar op stuk loopt, althans bij mij. Had je ‘m voor de APK wel goed warm gereden?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 19:57 schreef Charged het volgende:
Iemand ervaring met een flesje injector cleaner? M'n Lupootje 1 hele liter staat net 0,1% te hoog qua uitlaatgas om door de apk te komen. Begrijpelijk aangezien ik normaal een auto koop van apk tot apk en en helemaal niks aan doe qua onderhoud. Echter kwam het beestje er met vlag en wimpel doorheen op de uitstoot na...die was tijdens meting 8.0 en na vervanging van de lambda sonde 0.6. Ik rij dagelijks 12 km max dus komt ie nooit lekker op temperatuur. Zat dus te denken om een kleine beurt te doen en een flesje cleaner in de tank te mikken en eens goed warm rijden,km-tje of 50. Welk merk is een beetje oke,Wynn's of is er een beter iets op de markt?
Nee,ik moet het dingetje zelf eigenlijk eens goed warm rijden,ik had totaal niet verwacht dat alleen dat het euvel zou zijn,met de km's die ik per dag met deze auto rij weet ik dat het fout (kan) gaan, vandaar apk tot apk auto's...anyway,ze denken dat het met een flesje cleaner gedaan kan zijn,ik neem het zekere voor het onzekere en plak er een beurt tegenaan. Vandaar ook de vraag of zo'n flesje (en welk merk) verschil uit kan maken. Helemaal in combinatie met een beurtje..verse lucht en vonkjes kan nooit slecht zijn..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Monteur doet dat meestal ook wel bij de APK als het daar op stuk loopt, althans bij mij. Had je ‘m voor de APK wel goed warm gereden?
Toen ik mijn auto had geïmporteerd en naar de eerste APK ging kwam ‘ie er doorheen (motor warm) en moest toen 2 uur ofzo op de steekproef wachten en toen lukte het niet meer. Gingen ze even een tijdje rijden en daarna ging het prima.
Flesje kan wel helpen volgens mij. Ik weet dus dat ze het in het verleden weleens in m'n auto (andere auto's) hebben gekieperd om 'm door de APK te krijgen. Zelf gooi ik ook weleens zoiets in m'n auto. Heb zelf niet zoveel verschil gemerkt omdat ik niet met een meetapparaat in het achterste... eeh de uitlaat zitquote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:19 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee,ik moet het dingetje zelf eigenlijk eens goed warm rijden,ik had totaal niet verwacht dat alleen dat het euvel zou zijn,met de km's die ik per dag met deze auto rij weet ik dat het fout (kan) gaan, vandaar apk tot apk auto's...anyway,ze denken dat het met een flesje cleaner gedaan kan zijn,ik neem het zekere voor het onzekere en plak er een beurt tegenaan. Vandaar ook de vraag of zo'n flesje (en welk merk) verschil uit kan maken. Helemaal in combinatie met een beurtje..verse lucht en vonkjes kan nooit slecht zijn..
Top,thnx,en je broer een 5-je? tof !quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Flesje kan wel helpen volgens mij. Ik weet dus dat ze het in het verleden weleens in m'n auto (andere auto's) hebben gekieperd om 'm door de APK te krijgen. Zelf gooi ik ook weleens zoiets in m'n auto. Heb zelf niet zoveel verschil gemerkt omdat ik niet met een meetapparaat in het achterste... eeh de uitlaat zitMijn broer had het laatst toevallig in z'n Renault R5 gegooid en zei dat 'ie merkbaar lekkerder liep.
Baadt het niet schaadt het niet, zou het gewoon er in kieperen. Wynn's is inderdaad een grote, 5 in 1 kom je ook vaak tegen. Welke beter is, geen idee. Koop meestal gewoon wat ik in de Brezan zie staan.
Had! Net paar weken terug verkochtquote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Top,thnx,en je broer een 5-je? tof !
Och jammer,leuk ding...maar goed,prioriteiten..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Had! Net paar weken terug verkochtWas wel pijnlijk na 3 jaar. Hij is er vaak mee naar Frankrijk geweest. Was een R5 1.7 GTX, dus nog best een 'dikke'. Maar vanwege de komst van een kleine heeft 'ie een wat grotere auto gekocht (E36 320iA).
Hier samen met mijn 540i in France:
[ afbeelding ]
Zeker leuke wagen! Alhoewel er al wat roest was opgelapt, kwamen er op andere plekken weer wat blaasjes. Z'n nieuwe baasje gaat 'm helemaal opknappen dus dat is ook wel gaaf. Inderdaad trio's! De E36 is ook leuk als youngtimerliefhebber.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Och jammer,leuk ding...maar goed,prioriteiten..
Die is nog geen half jaar oud, dus dat zal geen probleem zijn. Thnxquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:36 schreef daNpy het volgende:
Gewoon laten staan, als de accu slecht is af en toe opladen.
Ik ben ook weleens twee weken op vakantie met het vliegtuig, dat heeft nog nooit problemen opgeleverd met de auto. Ondanks dat hij zolang stil gestaan heeft, start de auto direct.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn auto staat de komende weken stil i.v.m. thuiswerken. Kan ik 'm gewoon lekker laten staan, of is het beter om er wekelijks ff een stukkie mee te gaan rijden?
Ik heb na 70.000km mijn banden laten wisselen van linksvoor naar rechtsachter en rechtsvoor naar linksachter. Alleen na 70dkm waren mijn achterbanden licht gaan cuppen. Hierdoor had ik veel meer banden geluid in de auto alsof je over de witte kantstreep aan het rijden was. Dit had ik vrij eenvoudig en snel kunnen laten herstellen door de banden te laten trimmen en toen was het weer goedquote:Op woensdag 25 maart 2020 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wie roteert er hier nog daadwerkelijk zijn banden? Ik heb mij dit vorige week overlegd, maar daar de voorbanden er 10.000km minder lang op zitten en het verschil in profiel niet heel groot is: dacht ik laat het voor wat het is.
De beste banden horen namelijk achterop gemonteerd te zijn en dat is nu het geval: daarna kost het enorm veel en geld, als ik nog een fatsoenlijke krik zou moeten kopen. Ik heb namelijk enkel de krik die met de auto meegeleverd is.
Ik heb ook begrepen dat het roteren bij moderne auto's niet meer gedaan wordt, omdat het problemen met de tmps sensoren kan geven.
Dat is meer dan de waarde van de auto.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef pitboer het volgende:
Midden en einddemper kost gemiddeld 450,- euro.Voorbeen Mazda 323 f.
Das de tragiek van de oudeautobezitter.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is meer dan de waarde van de auto.
Soms kan je op de sloop nog iets tegenkomen een aanvraag op onderdelenlijn is nooit verkeerdquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef pitboer het volgende:
Midden en einddemper kost gemiddeld 450,- euro.Voorbeen Mazda 323 f.
Want met je achterbanden stuur en rem jij?quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wie roteert er hier nog daadwerkelijk zijn banden? Ik heb mij dit vorige week overlegd, maar daar de voorbanden er 10.000km minder lang op zitten en het verschil in profiel niet heel groot is: dacht ik laat het voor wat het is.
De beste banden horen namelijk achterop gemonteerd te zijn en dat is nu het geval: daarna kost het enorm veel en geld, als ik nog een fatsoenlijke krik zou moeten kopen. Ik heb namelijk enkel de krik die met de auto meegeleverd is.
Ik heb ook begrepen dat het roteren bij moderne auto's niet meer gedaan wordt, omdat het problemen met de tmps sensoren kan geven.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
https://www.taaltelefoon.(...)0dan%20bij%20ironie.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon vragen als je niet begrijpt waarom
Als je het onderwerp zou begrijpen zou je inzien dat ook deze post nergens op slaatquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
https://www.taaltelefoon.(...)0dan%20bij%20ironie.
Voor de gemiddelde bestuurder is grip achter beter dan voor. Maar jij bent natuurlijk een ervaren rally meester.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
Dan is het toch juist wel handig te roteren. Ofja, kost natuurlijk teveel "moeite" want het is meer werkquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar ontopic, roteren is vaak niet nodig bij normale kilometer aantallen. Dan is achter als verdroogd, onrond of gecupt als voor 2x vervangen is wegens te weinig profiel.
Middendemper 35 Euroquote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:14 schreef pitboer het volgende:
Weet iemand wat het kost om een midden en einddemper te vervangen van een mazda 323f uit 2000?Of wat zo iets max mag kosten?
Heb ook een keer een Poolse uitlaat bestelde maar paste voor geen meter. Kreeg gelukkig deels m’n geld terug en heb het doorverkocht aan iemand die het wel wilde gebruiken voor z’n project.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:01 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Middendemper 35 Euro
Einddemper 40 Euro
Verzenden 15 Euro
Poolse uitlaat op Ebay.de
Niets mis mee, pakkingen zitten er vaak ook al bij.
Een prop ja. En nee dat is geen noodoplossing. Kun je veilig mee verder.quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:11 schreef xaban06 het volgende:
Twee maanden geleden nieuwe banden onder mijn auto. Net onderweg, brand plotseling een waarschuwingslampje (banden). Doorgereden om de spanning te meten + pompen.
Allemaal op spanning, behalve 1 (1.9 bar ipv 3.0 bar). Goed gekeken en jahoor, er zit precies in het midden een schroef/spijker.
Morgen bellen met de bandenspecialist, maar ben benieuwd, is zoiets te repareren? Bijvoorbeeld door middel een prop, of zijn dat noodoplossingen?
Genoeg over te vinden op internet, beste banden achter voor het meest voorspelbare gedrag.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
Ach, deze discussie is net als die over zomer- en winterbanden van alle tijden.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:28 schreef JF_ het volgende:
En verdorie zie nu pas dat ik op oude post reageer...
Wil de discussie niet te lang rekken, maar toch even een eigen ervaring toevoegen:quote:Op maandag 22 februari 2021 16:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ach, deze discussie is net als die over zomer- en winterbanden van alle tijden.
En ik ben het met je eens, áls er verschil in de banden zit dan de beste banden achter.
Dit is dus precies waarom de beste banden achter moeten. De meeste auto's zijn FWD en als die voor uitbreken is gas los voldoende om hem weer in het spoor te krijgen. Ook remmen is geen probleem.quote:Op dinsdag 6 april 2021 00:01 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Wil de discussie niet te lang rekken, maar toch even een eigen ervaring toevoegen:
Bij de auto van m'n zusje 4 C merk banden, had ze de voorbanden vervangen want dat ding gleed in de regen echt alle kanten op, achter leek nog redelijk OK dus niet meegenomen (oude megane van net 2000 euro oid)
Tot ik op de snelweg wilde invoegen op nat wegdek, zo'n lekker ruime bocht waar je best hard doorheen kan, en me de achterkant uitbrakHad dat nog niet eerder mee gemaakt met een voorwielaangedreven auto. Als je voor grip verliest schuif je eigenlijk een soort van rechtdoor, achter gleed de achterkant als het ware de auto voorbij. Best leuk om eens mee te maken als je op de juiste manier reageert en er geen ongeluk gebeurt
Klopt, maar die zit een beetje verborgen in dat schroefgat ofzo. Hebt het nu even niet direct voor ogen. Maar het is idd niet dat er letterlijk een buis rechtstreeks m'n dak in loopt nee.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:58 schreef daNpy het volgende:
Als je antenne schroefbaar is zit er toch geen gat?
Dan zit daar gewoon een gevalkaniseerde "moer" die het signaal geleid.
quote:Op vrijdag 23 april 2021 17:23 schreef vannelle het volgende:
Als je een dakantenne hebt die je min of meer plat kunt leggen hebben de meeste wasstraten zuignapjes om je antenne tegen het dak te houden en dat werkt best goed.
Onder de plek van de zuignapjes wordt natuurlijk niet schoongemaakt dus dat moet je eerder of later zelf even doen maar je antenne is iig veilig.
Als het een schroefantenne is: Geen zorgen, gewoon er afschroeven en de wasstraat in.
Een opgeschroefde antenne heeft van zichzelf ook al geen waterdichte afsluiting dus daar zou ik me niet druk om maken.
Dat spul is er op gemaakt om jaren lang in weer en wind buiten te zijn, me dunkt dat het de wasstraat dan ook wel overleeft.
Okay, dus naar een goede werkplaats, en de remmen dus na laten kijken en vloeistof vervangen en ontluchtenquote:Op maandag 13 september 2021 09:36 schreef pvdplanet het volgende:
Als er nog vlees op de blokken zit en alles gangbaar is dan de vloeistof vervangen en ontluchten.
De remmen zijn waarschijnlijk van Sumitomo, dat kan elke werkplaats die bekend is met Toyota/Mazda/Honda etc wel handelen.
Ik mag het niet hopen, maar ik denk dat het goed is om de remmen even goed na te laten kijken door een goed garagequote:
De specificatie van de auto, bepaalt welk gewicht de auto mag trekken. Als je after market trekhaak voor jouw auto gemaakt is blijft dat gelijk.quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:46 schreef Isane het volgende:
Kan een nieuw gemonteerde trekhaak hetzelfde trekken als een standaard-vanaf-de-fabriek trekhaak?
Dat lijkt er idd meer op, de tank zit voor de achteras.quote:
Wist ik het maar hahaha!quote:Op zondag 19 september 2021 13:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat lijkt er idd meer op, de tank zit voor de achteras.
Maar wat wil @:gearfour nou met deze vraag. Is dit een raadjeplaatje topic?
Neehoor ik weet niet hoe auto's werken en ben gewoon benieuwdquote:Op zondag 19 september 2021 13:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat lijkt er idd meer op, de tank zit voor de achteras.
Maar wat wil @:gearfour nou met deze vraag. Is dit een raadjeplaatje topic?
Nee.quote:Op zondag 19 september 2021 21:36 schreef gearfour het volgende:
[..]
Neehoor ik weet niet hoe auto's werken en ben gewoon benieuwd
[ afbeelding ]
Ik heb nog ene vraagje. Hoe gedraagt de achteras bij het sturen? Gaat die zwarte as dan heen en weer in de richting waar ik dat pijltje heb getekend als je van links naar rechts stuurt?
Dank
Ik had je tweede alinea nog niet gelezen en dacht al fusee.. Dus daar blijf ik bij. Al maken die vaak meer een kloppend geluid. Feit is dat het vorig jaar kennelijk al aangegeven was dat ie eraan zat te komen, dus dan zal ie nu wel zover zijn lijkt me?quote:Op maandag 20 september 2021 10:29 schreef Hojdhopper het volgende:
In mijn oude VW T4 klingt een krassend/slijpend geluid in lichte links-bochten (bijv. op een N-weg). Geluid komt van linksvoor en is snelheidsafhankelijk. Het is een soort van kgg-kgg-kgg-kgg, dus bij iedere omwenteling. Wat zou dit kunnen zijn? Wiellager?
Bij de APK vorig jaar had mijn vaste monteur het erover dat volgend jaar de fuseekogels aan vervanging toe zijn, maar dat zou het niet kunnen zijn denk ik.
Even gegoogled en klinkt plausibel. Wat ik alleen wel vreemd: ik hoor het tikken/schuren als ik naar links stuur, en dan zou het volgens "het internet" de buitenste homokineet zijn. Ik hoor dit tikken echter aan de linker, en dus binnenkant. Maar goed, kan wel aan mij liggen.quote:Op maandag 20 september 2021 13:52 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik had je tweede alinea nog niet gelezen en dacht al fusee.. Dus daar blijf ik bij. Al maken die vaak meer een kloppend geluid. Feit is dat het vorig jaar kennelijk al aangegeven was dat ie eraan zat te komen, dus dan zal ie nu wel zover zijn lijkt me?
Edit: fuck, helemaal niet de fusee... Ik bedoel de homokineet van een aandrijfas. Hoezo kom ik nu weer op fusee.. Maargoed, klinkt mij in de oren als een homokineet die aan z'n eind is.
als je weet waar het vandaan komt wel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 10:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
Heb vocht in/achter de koplamp linksvoor. Dealer zei dat het vanzelf weg zou trekken bij het plaatsen van een nieuwe lamp. Vocht zit er 2 maanden later nog steeds.
Kan ik dit makkelijk oplossen?
Hangt beetje af van type koplamp, bouwjaar etc. maar de meeste standaard koplampen hebben glazen frontje en kunststof behuizing. Daartussen zit een afdichtingsrubber...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 10:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
Heb vocht in/achter de koplamp linksvoor. Dealer zei dat het vanzelf weg zou trekken bij het plaatsen van een nieuwe lamp. Vocht zit er 2 maanden later nog steeds.
Kan ik dit makkelijk oplossen?
Febi Bilstein is wel een goed gerenommeerd Duits bedrijf die al heel lang aftermarket OEM kwaliteit auto onderdelen produceert met name voor veel Europese automerken.quote:Op maandag 11 oktober 2021 15:14 schreef DX11 het volgende:
Weet iemand toevallig wat een goed merk is qua wielbouten? Ik heb een BMW, en die heeft zwarte bouten (in LM velgen) en echt mooi vind ik het toch niet. Maar BMW verkoopt alleen maar zwarte bouten. Ik weet wel de maat, M12 x 1,5 x 26mm, maar die is in grijs in veel merken te koop, waarvan ik eigenlijk vrij weinig merken herken. Iemand een idee wat goed is?
Valeo silencio bevallen mij erg goed, ook veel beter dan de dure Bosch enz.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 20:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet er iemand waar je goede ruitenwissers kan halen. De vorige keer was het meuk en maken enorm lawaai
Ik heb een Renault kangoo uit 2014
Wat zou het moeten kosten? Ik wil eigenlijk wel voor onderhoud naar de Renault dealer, zodat de onderhoudshistorie helemaal netjes is voor waarde behoud. Als het echt veel scheelt, zou de koelvloeistof nog wel ergens anders kunnen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:34 schreef daNpy het volgende:
Vervangen is verstandig.
De prijs is belachelijk.
https://lmgtfy.app/?q=Aanhaalmoment+stalen+velg+caravanquote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:17 schreef daNpy het volgende:
Uhm.. aanhaalmoment wielbouten voor stalen velgen op de caravan. 120 Nm of hoger?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |