Das waar, maar Ts zal niet de eerste zijn die na het kleppen stellen nog steeds dat rateltje in de motor heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?
Olie verversen helpt niet als de kleppen echt de oorzaak zijn.
Kleppen stellen is normaal onderhoud, als je het gewoon lekker niet doet, slaan de kleppen op termijn zichzelf en/of de zittingen kapot, dan heb je een koprevisie aan je fiets hangen van een roodje of 2.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Psies, vraag eens een beetje rond.. was dit bij de Opeldealer?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.
Misschien eens bij een andere (universele) garage vragen.
Het gaat er over uit of je voor die ¤400 een nieuwe auto kunt kopen die net zo goed bevalt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Overblijfsel uit de tijd dat arbeid bijna niets kostte. Bij mijn eerste auto moest je 2 nokkenassen demonteren als je iets aan de klepspeling wilde veranderen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Autodoc.de of autodoc.nl? Zijn vaak ook niet duur.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:25 schreef 1marcelfilms het volgende:
Waar kan ik dit hier goedkoop krijgen, of hoe kan ik op amazon bestalen zonder credit card? [ afbeelding ]
Ik zal toch nog even updaten. Tis al weer een tijdje terug.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
De sticker moet aan de rechterkant zitten.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
Moet je die milieusticker om te mogen rijden in Duitsland rechtsboven of rechtsonder plakken?
Volgens mij zit ie bij mij al jaren links, nog nooit commentaar gehadquote:Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wordt er überhaupt op gecontroleerd? Sinds mijn bus een paar jaar terug een nieuw voorruit heeft zit er geen eentje meer op en ik kom ook in Duitse steden. Geen een bus bij ons heeft ‘m zover ik weet. Nog nooit wat over gehoord.
Hmm, toch een klein risico. Vooral omdat het verder niet duur is en m’n bus wel jaarvignetten en tolbadges krijgt voor landen waar ik ook niet elke maand kom. Naja, ze zullen zo hun redenen hebben op kantoor, niet mijn pakkie an.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.
Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja?quote:
Ja.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja?
Bedankt.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Ik heb er 2 boven elkaar zitten.. Mooie oranje voor Duitsland en een rode voor Frankrijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heeft iemand al voor de milieuzones in Frankrijk een sticker?
Ik vind de vignetten altijd wel leuk staan op de voorruit, maar die van Duitsland is wel weer erg groot en steeds meer landen stappen over op e-vignet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |