abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2018 @ 11:37:54 #76
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_183998958
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:

[..]

wil het hele land wel door voor deze auto.

Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperij
Geen dank :)
  donderdag 27 december 2018 @ 12:06:15 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183999620
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.

https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Niet alles staat online, maar er zijn autodemontagebedrijven zat; gewoon effe bellen, ik weet zeker dat je binnen no time een peilstokkie hebt. Sowieso, als ik die prijzen zo zie, zou ik hem gewoon nagelblingbling nieuw bestellen bij de dealer, die heeft hem ook gewoon, en anders next day, als hij hem moet bestellen :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 27 december 2018 @ 12:06:45 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183999632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperij
Geen dank :)
Goei bezig ^O^ _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 27 december 2018 @ 13:35:59 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_184001599
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.

https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Gewoon even op de Liede kijken dan... Een miljoen miljard sloperijen..
Daar slaag je wel.. En vijf minuten rijden _O-
https://www.google.com/ma(...).3819918!4d4.7538293
pi_184026415
Dank allen, ik ga aan de slag!
pi_184154660
Vraagje van een A-technisch persoon.

Sinds een paar dagen hoor ik bij het opstarten van mijn zes jaar oude Toyota met 109k kilometers een knarsend piepend geluid vanonder de motorkap wat verdwijnt als de motor warmgedraaid is, na een paar minuten.

Volgens mij als leek is dit de v-snaar? Kan dit kloppen? En zo ja, kan het kwaad? Of is het verstandig de v-snaar te vervangen?

Ik vraag het even hier, want ik woon in het buitenland en als ik de toyota dealer vraag, zegt ie gerust dat het het beste is om een nieuwe auto te kopen 😊,

Dank alvast voor jullie goede raad
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:41:26 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184155917
Denk niet dat een redelijk recente auto als die van jou nog een V-snaar heeft, maar een multiriem.
Zo ver ik weet piepen die eigenlijk nooit. Dan lijkt het meer op een lagertje. Is er geen onafhankelijke garage in de buurt met normale onderdeelprijzen en uurtarieven waar je het kunt laten nakijken en evt fiksen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184156190
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:33:38 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184158323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184159260
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.
OK, dank je. Dat ga ik wel vinden. Schoonmaken er om heen zal ook wel helpen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:59:17 #86
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_184169275
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 02:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje van een A-technisch persoon.

Sinds een paar dagen hoor ik bij het opstarten van mijn zes jaar oude Toyota met 109k kilometers een knarsend piepend geluid vanonder de motorkap wat verdwijnt als de motor warmgedraaid is, na een paar minuten.

Volgens mij als leek is dit de v-snaar? Kan dit kloppen? En zo ja, kan het kwaad? Of is het verstandig de v-snaar te vervangen?

Ik vraag het even hier, want ik woon in het buitenland en als ik de toyota dealer vraag, zegt ie gerust dat het het beste is om een nieuwe auto te kopen 😊,

Dank alvast voor jullie goede raad
Zoals eerder aangegeven geen V-snaar maar Multiriem.
Heb ik vorig jaar op mijn C5 ook gehad.
Meestal kun je het ook aan de riem afzien of deze slipt want dan zitten er happen aan de rand, die van mij was zelfs de helft smaller geworden 😮
Het bleek dat het lager van de spanrol kapot was waardoor de riem dus schuin langs de poelies gaat lopen en gaat piepen en scheuren.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_184241255
Ik heb me best er in verdiept maar ik zit toch een beetje vast.

Ik heb een Volvo V40 uit 1999 en wil winterbanden. Nu zit er op: 195/55R15.
Op de velg zelf staat 6Jx15x44 en typenummer 30813598 wat mij brengt op een steek van 4x114.3 en ET van 44.

Kan ik dan deze banden monteren? :@ Volgens mij klopt de steek wel maar ze zijn minder hoog.

Zit op marktplaats te speuren maar dan kom ik bijvoorbeeld ook op dit soort advertenties waar geen steekmaat bij staat.
  zondag 6 januari 2019 @ 17:00:34 #88
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_184242958
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:17 schreef racerdkb het volgende:
Ik heb me best er in verdiept maar ik zit toch een beetje vast.

Ik heb een Volvo V40 uit 1999 en wil winterbanden. Nu zit er op: 195/55R15.
Op de velg zelf staat 6Jx15x44 en typenummer 30813598 wat mij brengt op een steek van 4x114.3 en ET van 44.

Kan ik dan deze banden monteren? :@ Volgens mij klopt de steek wel maar ze zijn minder hoog.

Zit op marktplaats te speuren maar dan kom ik bijvoorbeeld ook op dit soort advertenties waar geen steekmaat bij staat.
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.
Dat kan, bijvoorbeeld, hier: (inclusief uitleg).

https://www.autodemontage(...)nadvies/afrolomtrek/

Natuurlijk moet je hier ook rekening mee houden wanneer je een complete velg met band koopt.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_184243029
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:00 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.
Dat kan, bijvoorbeeld, hier: (inclusief uitleg).

https://www.autodemontage(...)nadvies/afrolomtrek/

Natuurlijk moet je hier ook rekening mee houden wanneer je een complete velg met band koopt.
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.

Dus als het 4 steek is en ET44 dan zit het sowieso wel goed en gaan ze passen? Ik ga naar 185/60R15 dus dat is 1,26% naar boven wat nog binnen de marge van 1,50% valt.
  zondag 6 januari 2019 @ 21:37:06 #90
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_184249491
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:04 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.

Dus als het 4 steek is en ET44 dan zit het sowieso wel goed en gaan ze passen? Ik ga naar 185/60R15 dus dat is 1,26% naar boven wat nog binnen de marge van 1,50% valt.
Hoe het met steek en ET waarde zit, ben ik helaas niet in thuis. Ik weet dat die waardes bestaan en wat ze zijn maar marges daarin weet ik niet (steek is steek en dat past of past niet).
Afrolwaarde en de daarbij behorende afwijking m.b.t. je snelheidmeter (en effect op je benzineverbruik!) is volgens mij het belangrijkste.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_184356690
Ik stel de vraag maar ff hier.

Ik wil naar een auto gaan kijken maar daar staat de km stand onlogisch geregistreerd. Ik vroeg waarom aan de verkoper. Hij zegt dat de km teller (snelheid) het niet deed en dat dat verplicht was voor de apk. Daarom is er een klok met een lagere km stand ingezet. Alleen die klokken zijn digitaal. Dus zou zon klok de km stand dan niet over moeten nemen van de boordcomputer?
Betreft een Yaris Verso uit 1999.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_184356967
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:38 schreef Miniem het volgende:
Ik stel de vraag maar ff hier.

Ik wil naar een auto gaan kijken maar daar staat de km stand onlogisch geregistreerd. Ik vroeg waarom aan de verkoper. Hij zegt dat de km teller (snelheid) het niet deed en dat dat verplicht was voor de apk. Daarom is er een klok met een lagere km stand ingezet. Alleen die klokken zijn digitaal. Dus zou zon klok de km stand dan niet over moeten nemen van de boordcomputer?
Betreft een Yaris Verso uit 1999.
Bij moderne voertuigen staat het zekerweten in de boordcomputer, veel oudere auto's hebben het inderdaad nog in de complete tellergebeuren opgeslagen.

https://www.onderdelenlij(...)/kilometerteller-km/

overal staat de KM stand bij opgeschreven, dus het zou wel kunnen. Ik heb ook een digitale KM teller, maar ik heb niet eens een boordcomputer :)

De enige manier om de echte stand te weten is om te kijken naar stickertjes in de motorruimte die verklappen wanneer de olie, KVS airco etc allemaal is gedaan. of via een uitleesapparaat
pi_184359975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:55 schreef Hamplakje het volgende:

De enige manier om de echte stand te weten is om te kijken naar stickertjes in de motorruimte die verklappen wanneer de olie, KVS airco etc allemaal is gedaan.
Dan nog weet je de echte stand niet want je weet niet hoeveel er daarna is gereden.
pi_184366945
NAP rapport opvragen.

Als er zoiets gebeurd is dan zul je dat prima kunnen herleiden uit het NAP rapport. Je ziet dan een sprong (het moment dat de teller eruit ging). De periode ervoor en erna moeten wel logisch zijn.

Ik heb ook wel eens een auto gekocht met NAP onlogisch. Schrikt veel mensen af, maar in dit geval bleek het gewoon een invoerfoutje te zijn... Hij had 86000 ofzo gelopen, daarna 789000, toen 93000 ofzoiets...
pi_184451663
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld :{
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:32:22 #96
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184451855
Ik zou eerst de olie verversen en kijken of het inderdaad veranderd.


Je kan hem ook een flush geven, dat wil ook wel het een en ander oplossen.

Kleppen stellen kan altijd nog.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184451962
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:32 schreef bokkepoot het volgende:
Je kan hem ook een flush geven, dat wil ook wel het een en ander oplossen.
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush? :P
pi_184452056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush? :P
Precies wat het woord zegt :+ doorspoelen :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:04:28 #99
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184452252
Goedje toevoegen aan oude olie en dan even laten draaien.

Zelf doe ik daarna vaak ook nog even een extra olie verversing naar 250 km. Dit in verband met dat een flush rommel kan losmaken die je niet in je motor wil hebben
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:06:54 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184452277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld :{
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?

Olie verversen helpt niet als de kleppen echt de oorzaak zijn. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:11:34 #101
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184452350
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?

Olie verversen helpt niet als de kleppen echt de oorzaak zijn. :)
Das waar, maar Ts zal niet de eerste zijn die na het kleppen stellen nog steeds dat rateltje in de motor heeft.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:31:53 #102
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184452630
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld :{
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Kleppen stellen is normaal onderhoud, als je het gewoon lekker niet doet, slaan de kleppen op termijn zichzelf en/of de zittingen kapot, dan heb je een koprevisie aan je fiets hangen van een roodje of 2.

Dat oliewissel verhaal is in het geval van hydraulische stoters; die hebben een miniem oliekanaaltje wat de stoter smeert en als je met gore olie rondrijdt slibt dat gaatje dicht en gaat de stoter tikken. Dat kán (sķms!) met een oliewissel weer teniet gedaan worden, maar meestal is het gewoon dicht = dicht. Vroeger deed met wel eens de helft van de olie (heel tijdelijk) vervangen voor hydrauliekolie om te proberen ze open te spoelen, dat werkt best aardig.

Helaas voor jou heeft jouw motor géén hydraulische klepstoters, en dan moeten ze dus periodiek gesteld worden.

Je vraag is ongeveer hetzelfde als:

Mijn auto start en loopt beroerd, de garage zegt dat er nieuwe bougies in moeten, wat zal ik doen?

Klein verschil in detail is dat jouw kleppen stellen een beetje duurder is als een setje pitjes :+ Maar het moet wél gebeuren als je die laatste ton er ook op wilt zetten. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:22:45 #103
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184454139
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184454420
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.
Misschien eens bij een andere (universele) garage vragen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:43:04 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184454481
Misschien ben je 4 uur bezig met alles af en weer opbouwen, dat kan. Bij mn daf is het 3 moeren van het kleppendeksel en je kunt aan de gang :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:54:35 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184454671
quote:
15s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.
Misschien eens bij een andere (universele) garage vragen.
Psies, vraag eens een beetje rond.. was dit bij de Opeldealer?

Misschien is het idd wel een berg werk.. kan het me niet helemaal voorstellen, maar het zķu kunnen. Misschien heb je er wel speciale onderdelen voor nodig..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:32:28 #107
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_184461468
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld :{
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Het gaat er over uit of je voor die ¤400 een nieuwe auto kunt kopen die net zo goed bevalt.

Google bracht mij op
https://opel-forum.nl/forums/topic/astra-h-1-6-2007-tikt/

Waar ze zeggen dat het normaal onderhoud is, iedere 150K of 10 jaar, tevens geeft men aan dat de 105 Pk versie last heeft van een plaat in de inlaat die kan gaan klapperen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rob310 op 18-01-2019 13:21:42 ]
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:48:39 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184461774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Overblijfsel uit de tijd dat arbeid bijna niets kostte. Bij mijn eerste auto moest je 2 nokkenassen demonteren als je iets aan de klepspeling wilde veranderen.
Iedere 20K; als ik mij niet vergis. 8)7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:25:05 #109
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_186116583
Waar kan ik dit hier goedkoop krijgen, of hoe kan ik op amazon bestalen zonder credit card?
vroeger was alles beter
ėk_vôél_më_čëņzâám_ën_ållęén_v­ándāâg_wīl_ėemånd_męt_mę_präté­ņ
pi_186116868
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:25 schreef 1marcelfilms het volgende:
Waar kan ik dit hier goedkoop krijgen, of hoe kan ik op amazon bestalen zonder credit card? [ afbeelding ]
Autodoc.de of autodoc.nl? Zijn vaak ook niet duur.
pi_186289928
Moet je die milieusticker om te mogen rijden in Duitsland rechtsboven of rechtsonder plakken?
pi_186290113
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
Ik zal toch nog even updaten. Tis al weer een tijdje terug. :o

Het lampje reageerde dus ook op remvloeistofniveau. Het viel me op dat het vooral in linker bochten aan ging.

Remvoering was volgens de garage voldoende en er was ook geen zichtbare lekkage. Bijvullen en probleem opgelost dus.
pi_186291089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 10:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
Moet je die milieusticker om te mogen rijden in Duitsland rechtsboven of rechtsonder plakken?
De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
  donderdag 18 april 2019 @ 19:19:47 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186297494
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:

[..]

De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Volgens mij zit ie bij mij al jaren links, nog nooit commentaar gehad :Y)

Ik wist helemaal niet dat dat ding op een bepaalde plek moest zitten :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 april 2019 @ 19:27:24 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186297630

't staat er op. Duh. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186298035
Wordt er überhaupt op gecontroleerd? Sinds mijn bus een paar jaar terug een nieuw voorruit heeft zit er geen eentje meer op en ik kom ook in Duitse steden. Geen een bus bij ons heeft ‘m zover ik weet. Nog nooit wat over gehoord.
  donderdag 18 april 2019 @ 21:33:31 #117
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186300536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wordt er überhaupt op gecontroleerd? Sinds mijn bus een paar jaar terug een nieuw voorruit heeft zit er geen eentje meer op en ik kom ook in Duitse steden. Geen een bus bij ons heeft ‘m zover ik weet. Nog nooit wat over gehoord.
Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_186300785
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 21:33 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.
Hmm, toch een klein risico. Vooral omdat het verder niet duur is en m’n bus wel jaarvignetten en tolbadges krijgt voor landen waar ik ook niet elke maand kom. Naja, ze zullen zo hun redenen hebben op kantoor, niet mijn pakkie an.
  donderdag 18 april 2019 @ 22:04:30 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186301438
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
't staat er op. Duh. ;)
Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 april 2019 @ 22:15:55 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186301725
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja? :+
Ja. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 18 april 2019 @ 22:27:37 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186301959
Dan schrijven ze die dingen gelukkig niet helemáál voor niks :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186302278
Heeft iemand al voor de milieuzones in Frankrijk een sticker?
Ik vind de vignetten altijd wel leuk staan op de voorruit, maar die van Duitsland is wel weer erg groot en steeds meer landen stappen over op e-vignet.
pi_186324426
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:

[..]

De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Bedankt.
pi_186326346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heeft iemand al voor de milieuzones in Frankrijk een sticker?
Ik vind de vignetten altijd wel leuk staan op de voorruit, maar die van Duitsland is wel weer erg groot en steeds meer landen stappen over op e-vignet.
Ik heb er 2 boven elkaar zitten.. Mooie oranje voor Duitsland en een rode voor Frankrijk.

bottomline is dat ik ongeveer nergens meer in mag.. Moet nog eens uitzoeken wat goedkoper is: De boete voor het niet-hebben van de sticker, of de boete voor het rijden zonder de juiste sticker....

In het eerste geval kan ik ze beter eraf halen :)
pi_186327032
In Duitland maakt het niet uit. De boete voor de verkeerde (oranje) sticker is even hoog als voor geen sticker hebben. 80 euro + adminstratiekosten = totaal ongeveer 105 euro.
  zondag 26 mei 2019 @ 14:15:35 #126
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187097633
Ik heb een peugot 206 uit 2003 en heb net de vloeistoffen gechecked.
Nu heb ik 1 probleem en dat ik eigenlijk met geen mogelijkheid het niveau van de remvloeistof goed kan waarnemen. De electronica geeft geen foutmelding dus het zou goed moeten zitten echter vertrouw ik het niet helemaal.

Is er een truc om het vloeistofniveau te checken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187103862
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een peugot 206 uit 2003 en heb net de vloeistoffen gechecked.
Nu heb ik 1 probleem en dat ik eigenlijk met geen mogelijkheid het niveau van de remvloeistof goed kan waarnemen. De electronica geeft geen foutmelding dus het zou goed moeten zitten echter vertrouw ik het niet helemaal.

Is er een truc om het vloeistofniveau te checken?
Een truc heb je niet nodig.
Draai het dopje van het reservoir af en zorg dat het peil +/- 1 cm onder de bovenkant van het reservoir staat.
Maar als je geen melding krijgt en alles werkt gewoon, waarom dan je bezorgdheid?
Heb je lekjes waardoor je spul op de grond ziet leggen als je ergens geparkeerd hebt gestaan?
APK recent? Dan wordt er nl. ook naar gekeken.
Wanneer laatste beurt gehad waarbij dus ook het niveau gecheckt wordt?
  zondag 26 mei 2019 @ 23:44:57 #128
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_187108789
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Een truc heb je niet nodig.
Draai het dopje van het reservoir af en zorg dat het peil +/- 1 cm onder de bovenkant van het reservoir staat.
Maar als je geen melding krijgt en alles werkt gewoon, waarom dan je bezorgdheid?
Heb je lekjes waardoor je spul op de grond ziet leggen als je ergens geparkeerd hebt gestaan?
APK recent? Dan wordt er nl. ook naar gekeken.
Wanneer laatste beurt gehad waarbij dus ook het niveau gecheckt wordt?
Je kan verliezen zonder dat er olie op de grond ligt.
Kijk de vloeistof zakt als de remmen slijten .
Monteer je nieuwe blokken staat alles weer netjes op pijl.
Maar moet je bij vullen omdat je verlies heb dan heb je een lekkage.
Als je trommel remmen heb kan de lekkage daar zitten.
Schijf remmen heb je geen lekkage of je zuigers zijn ovale geworden maar dan rem je ook niet meer.
Maar wat veel mensen en garage vergeten is de vloeistofkoppeling .
Deze werkt ook via rem vloeistof.
Deze zit boven op de versnellingsbak gemonteerd bij de ouwe modellen meer bij de nieuwe zijn ze internet gebouwd.
De interne gebouwde pompje die lekt dus in de versnellingsbak op je drukgroep en koppelingsplaat.
Door de warmte en draaien van de koppeling verbrand dat .
Je ziet dus geen lekkage .
  maandag 27 mei 2019 @ 08:56:06 #129
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187110743
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Een truc heb je niet nodig.
Draai het dopje van het reservoir af en zorg dat het peil +/- 1 cm onder de bovenkant van het reservoir staat.
Maar als je geen melding krijgt en alles werkt gewoon, waarom dan je bezorgdheid?
Heb je lekjes waardoor je spul op de grond ziet leggen als je ergens geparkeerd hebt gestaan?
APK recent? Dan wordt er nl. ook naar gekeken.
Wanneer laatste beurt gehad waarbij dus ook het niveau gecheckt wordt?
APK is in december geweest.
Ik heb ook geen melding van olie en koelvloeistof gehad maar die waren ook laag dus vandaar het wantrouwen en visuele inspectie.

Geen lekkages gezien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 mei 2019 @ 21:01:20 #130
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_187121662
Weet niet of dit onder eenvoudige auto-onderhoudsvragen valt, maar toch proberen:

Ik rijd net de snelweg op, op het punt waar m'n motor net op temperatuur komt, gebeurt het volgende:
Groot stop in beeld, motor warm symbool en 'stop - kans op motorschade' in beeld. Uiteraard direct gestopt, een paar meter voor een 2km lange tunnel zonder vluchtstrook. Anders was het verkeerschaos geweest rondom Rotterdam, graag gedaan. :P

Als eerste gekeken naar de koelvloeistof en het tankje was helemaal leeg. Geen teken van lekkage te vinden op de weg of onder de motorkap. Aangezien ik voor die tunnel zat,was de enige optie afslepen. Eerst door rijkswaterstaat naar het dichtsbijzijde tankstation gebracht, daarna kwam de berger in opdracht van Renault. (ja idd :')) Met de berger die in opdracht van Renault kwam een tijdje gekeken:

Als je koelvloeistof bijvult, loopt het direct leeg. Binnen een minuut is het tankje weer leeg. Echter geen teken van lekkage. Toen heeft hij de motor gestart en bijgevuld, toen bleef het tankje netjes op niveau. :? Bij het afzetten van de motor liep hij weer direct leeg. Aangezien het niet duidelijk is waar het lekt, is hij verder afgesleept en wordt hij morgen naar de garage gebracht. De berger heeft nog een tijdje met mensen van Renault aan de lijn gehangen, maar ze hadden geen idee. Bij de tweede keer afslepen waren eer wel wat druppels, maar lang niet zo veel als erin is gegaan.

Zou het motorblok lekken en gerepareerd moeten worden? Is dat überhaupt een optie bij dit soort autootjes. Gaat om een Clio IV uit 2014 met 64k op de teller.
pi_187133362
Is je olieniveau ook gestegen?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:08:03 #132
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_187137221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:47 schreef vannelle het volgende:
Is je olieniveau ook gestegen?
Heb ik helaas niet naar gekeken. Dit soort dingen bedacht ik ook pas toen ik thuis was.

Inmiddels bericht gehad van de garage dat ze een lekke slang hebben gevonden en dat die morgen wordt vervangen. Ik vind het verschil in gedrag van het koelvloeistofniveau tussen draaiende motor dan nog steeds vreemd. :?

Als ik hem weer kan halen, ga ik wel even een paar keer naar de niveaus kijken en een paar keer starten en stoppen. Zal ook het olieniveau nog even checken voor het wegrijden. Hoeveel koelvloeistof gaat er normaal gesproken in een auto? Ik kan nergens een inhoud van het koelsysteem vinden.
pi_187137884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:08 schreef Schuifpui het volgende:
Hoeveel koelvloeistof gaat er normaal gesproken in een auto? Ik kan nergens een inhoud van het koelsysteem vinden.
Voor dit soort vragen is https://www.kroon-oil.com/nl/ een prima site.
Tik je kenteken in of zoek op omschrijving. Klik dan op koelsysteem (onder aan de lijst).

N.B.: Hoeveelheid koelvloeistof hangt mede af van hoeveel vermogen (en hitte) een motor levert.
Een Clio zit meestal rond de 5 a 6 liter. Een dikke 3.0 liter kan wel 10 liter koelvloeistof hebben.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:57:32 #134
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_187138448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:36 schreef oldford het volgende:

[..]

Voor dit soort vragen is https://www.kroon-oil.com/nl/ een prima site.
Tik je kenteken in of zoek op omschrijving. Klik dan op koelsysteem (onder aan de lijst).

N.B.: Hoeveelheid koelvloeistof hangt mede af van hoeveel vermogen (en hitte) een motor levert.
Een Clio zit meestal rond de 5 a 6 liter. Een dikke 3.0 liter kan wel 10 liter koelvloeistof hebben.
5L inderdaad, thanks. Ik denk dat er uiteindelijk zoiets is bij gegaan. Dan was ie waarschijnlijk bijna helemaal leeg, aangezien er niet veel lekkage te zien was.

De gescheurde slang zit tussen de thermostaat en de radiateur. Ik weet niet hoe de thermostaat geschakeld wordt, maar zou het kunnen dat de klep naar de radiateur openstaat als de motor uit is en dicht gaat als de motor gestart wordt en koud is? Zou verklaren waarom daar verschil in zat.

Het lijkt me best leuk om eens aan een motor de klussen. Ik weet er net niet genoeg vanaf. M'n auto is alleen nog wat te nieuw daarvoor. :P
  maandag 3 juni 2019 @ 23:56:02 #135
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_187249134
Rijp voor de sloop of niet?

Xsara Picasso 2.0 automaat bj 2004

Storingslampjes ESP/ASR gaan branden, automaat lijkt dan plotseling bij afremmen niet terug te schakelen waardoor je vanuit stilstand hoge toeren maakt om op gang te komen. Dan komt storingsmelding "storing automatische versnellingsbak".
Tijdens het rijden is het wel mogelijk handmatig terug of door te schakelen alleen niet vanuit stilstand als die storingen opdoemen.

Op internet verschillende theorieën gezien van automatenbak spoelen tot aan ABS sensor vervangen.
ABS sensor (zeggen ze) kan een oorzaak zijn van de kettingreactie. ABS sensor kan geen meting doen, computer gaat in noodloop en schakelt ESP/ASR uit waardoor versnellingsbak ook in soort safemode gaat ofzo.

Storing kan van 1 op ander moment ineens weg zijn, lampjes gaan uit en auto rijdt weer als een zonnetje :?

Ik heb er geen verstand van, dealer kan donderdag pas uitlezen en eigen garage heeft vrijdag pas tijd.
pi_187249355
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 23:56 schreef Lidl het volgende:
Rijp voor de sloop of niet?

Xsara Picasso 2.0 automaat bj 2004

Storingslampjes ESP/ASR gaan branden, automaat lijkt dan plotseling bij afremmen niet terug te schakelen waardoor je vanuit stilstand hoge toeren maakt om op gang te komen. Dan komt storingsmelding "storing automatische versnellingsbak".
Tijdens het rijden is het wel mogelijk handmatig terug of door te schakelen alleen niet vanuit stilstand als die storingen opdoemen.

Op internet verschillende theorieën gezien van automatenbak spoelen tot aan ABS sensor vervangen.
ABS sensor (zeggen ze) kan een oorzaak zijn van de kettingreactie. ABS sensor kan geen meting doen, computer gaat in noodloop en schakelt ESP/ASR uit waardoor versnellingsbak ook in soort safemode gaat ofzo.

Storing kan van 1 op ander moment ineens weg zijn, lampjes gaan uit en auto rijdt weer als een zonnetje :?

Ik heb er geen verstand van, dealer kan donderdag pas uitlezen en eigen garage heeft vrijdag pas tijd.
Vieze ABS sensor(en)?
pi_187251625
Iets wat zo nu en dan optreed is vaak een los of versleten draadje. Laat je garage daar eens naar zoeken.
  woensdag 12 juni 2019 @ 19:36:25 #138
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_187393289
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 23:56 schreef Lidl het volgende:
Rijp voor de sloop of niet?

Xsara Picasso 2.0 automaat bj 2004

Storingslampjes ESP/ASR gaan branden, automaat lijkt dan plotseling bij afremmen niet terug te schakelen waardoor je vanuit stilstand hoge toeren maakt om op gang te komen. Dan komt storingsmelding "storing automatische versnellingsbak".
Tijdens het rijden is het wel mogelijk handmatig terug of door te schakelen alleen niet vanuit stilstand als die storingen opdoemen.

Op internet verschillende theorieën gezien van automatenbak spoelen tot aan ABS sensor vervangen.
ABS sensor (zeggen ze) kan een oorzaak zijn van de kettingreactie. ABS sensor kan geen meting doen, computer gaat in noodloop en schakelt ESP/ASR uit waardoor versnellingsbak ook in soort safemode gaat ofzo.

Storing kan van 1 op ander moment ineens weg zijn, lampjes gaan uit en auto rijdt weer als een zonnetje :?

Ik heb er geen verstand van, dealer kan donderdag pas uitlezen en eigen garage heeft vrijdag pas tijd.
Het bleek trouwens een defecte ABS ring te zijn die om de as zit. Ring kostte 15 euro en alle problemen zijn daarmee verholpen
pi_187778984
Welk merk kleppendekselpakking is het beste? Of maakt het niet uit?

Elring, Blue Print, Payen of Viktor reinz?
Is voor een Toyota Corolla Verso.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 6 juli 2019 @ 14:22:26 #140
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187779282
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 13:59 schreef Miniem het volgende:
Welk merk kleppendekselpakking is het beste? Of maakt het niet uit?

Elring, Blue Print, Payen of Viktor reinz?
Is voor een Toyota Corolla Verso.
Die het meest dichtbij ligt.. merken zeggen niets.. De specificaties zijn veranderlijk
pi_187779489
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Die het meest dichtbij ligt.. merken zeggen niets.. De specificaties zijn veranderlijk
Die het meest dichtbij ligt? Wat bedoel je?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 6 juli 2019 @ 14:41:24 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187779529
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:38 schreef Miniem het volgende:

[..]

Die het meest dichtbij ligt? Wat bedoel je?
Nou waar je het minst ver voor hoeft te rijden of te rekken in het magazijn... Das het beste..
Een universele onderdelenhandelaar als Brezan ofzo heeft altijd prima spul
pi_187779588
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nou waar je het minst ver voor hoeft te rijden of te rekken in het magazijn... Das het beste..
Een universele onderdelenhandelaar als Brezan ofzo heeft altijd prima spul
Oh ik bestel het bij Winparts, en dit zijn de opties. Vandaar mijn vraag. Moet toch nog wat andere zooi mee bestellen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 6 juli 2019 @ 14:49:32 #144
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187779644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:46 schreef Miniem het volgende:

[..]

Oh ik bestel het bij Winparts, en dit zijn de opties. Vandaar mijn vraag. Moet toch nog wat andere zooi mee bestellen.
Tja je zou even kunnen vragen naar "wat is goed spul" of de beste optie..
Dat is altijd wat ik vraag als er meerdere opties zijn..
Ze hebben vast wel een chat daar..

(Zitten hier praktisch om de hoek trouwens, was eerder (of nog steeds) een sloperij.. prima lui wel)
https://www.dvhn.nl/archi(...)er-zit-20656309.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Zolderkamer op 06-07-2019 14:57:18 ]
pi_187779885
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Tja je zou even kunnen vragen naar "wat is goed spul" of de beste optie..
Dat is altijd wat ik vraag als er meerdere opties zijn..
Ze hebben vast wel een chat daar..

(Zitten hier praktisch om de hoek trouwens, was eerder (of nog steeds) een sloperij.. prima lui wel)
https://www.dvhn.nl/archi(...)er-zit-20656309.html
Heb maar een appje gestuurd met de vraag wat de beste optie is.

Leuk om te lezen! Wist niet dat de naam afkomstig is van de plaatsnaam waar ze gevestigd zijn.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 6 juli 2019 @ 15:18:18 #146
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187779968
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 15:09 schreef Miniem het volgende:

[..]

Heb maar een appje gestuurd met de vraag wat de beste optie is.

Leuk om te lezen! Wist niet dat de naam afkomstig is van de plaatsnaam waar ze gevestigd zijn.
Ja zitten op een prachtig plekje.. (Japoto zit er vlakbij trouwens)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189035104
Ik heb een beetje startissues met m'n BMW 316ti (2002) (inb4 compact is geen ekte). Probleem is eigenlijk merkbaar sinds ik een uurtje bezig was de laptop er aan om wat opties te activeren. Kort daarna wou de auto niet meer starten, instrumentcluster flipte 'm, redelijk dood allemaal. Startkabels er aan, toen aangeslingerd, 15km gereden en daarna leek 't goed te gaan. Paar dagen later stond ik op een parkeerplaats, moest heel even wat afhandelen op de telefoon maar had de auto op contact en merkte dat de radio uitviel. Yep, startte niet meer. Wederom startkabels eraan, eerst tikkende startmotor dus met rust gelaten en paar minuten later kon ik 'm weer wegrijden.

Heb de accu er uit gehaald, gemeten met m'n super duper lidl multimeter en gaf iets boven 12v aan. Daarna opgeladen met m'n super duper lidl acculader en na 2,5 uur gaf die aan dat ie vol was. Gemeten, 13.2v (zonder lader er aan). Ik liet 'm nog een tijdje eraan, volgens mij schakelt ie op druppelladen over. Voor de nacht van de lader er af gehaald, immers geeft ie vol aan. Vandaag nogmaals even gemeten voordat ik 'm de auto in sleep, 12.9v. Dus hij is wat kwijt geraakt gedurende de nacht.

Volgens mij loopt ie best snel leeg uitzichzelf, maar ik weet niet wat acceptabel is. Kan ik uit deze cijfers opmaken dat die accu aan het doodgaan is of stel ik me aan?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_189035126
Accu kapot. Is al snel als hij een keer geheel ontladen is.
pi_189035498
Met hoeveel ampere laad die Lidl acculader?
En hoeveel Ah is de accu?
pi_189035607
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef ColtZ40 het volgende:
Accu kapot. Is al snel als hij een keer geheel ontladen is.
Dat vermoeden heb ik ook, maar wil zo veel mogelijk uitsluiten. Heb de auto paar weken geleden gekocht en de rit naar huis was zo'n goede 150km. Ook in de dagen erna geen issues gehad totdat ik zelf aan het kloten ging. Ik had op voorhand nog de ventilatie uitgezet en alleen de radio aangehad in dat uurtje. Maar alles kan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:39 schreef oldford het volgende:
Met hoeveel ampere laad die Lidl acculader?
En hoeveel Ah is de accu?
56Ah accu, Output van de lader: 0,8/3,8A. Dit is m.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')