Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperijquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
wil het hele land wel door voor deze auto.
Niet alles staat online, maar er zijn autodemontagebedrijven zat; gewoon effe bellen, ik weet zeker dat je binnen no time een peilstokkie hebt. Sowieso, als ik die prijzen zo zie, zou ik hem gewoon nagelblingbling nieuw bestellen bij de dealer, die heeft hem ook gewoon, en anders next day, als hij hem moet bestellenquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Goei bezigquote:Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperij
Geen dank
Gewoon even op de Liede kijken dan... Een miljoen miljard sloperijen..quote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
OK, dank je. Dat ga ik wel vinden. Schoonmaken er om heen zal ook wel helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.
Zoals eerder aangegeven geen V-snaar maar Multiriem.quote:Op woensdag 2 januari 2019 02:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje van een A-technisch persoon.
Sinds een paar dagen hoor ik bij het opstarten van mijn zes jaar oude Toyota met 109k kilometers een knarsend piepend geluid vanonder de motorkap wat verdwijnt als de motor warmgedraaid is, na een paar minuten.
Volgens mij als leek is dit de v-snaar? Kan dit kloppen? En zo ja, kan het kwaad? Of is het verstandig de v-snaar te vervangen?
Ik vraag het even hier, want ik woon in het buitenland en als ik de toyota dealer vraag, zegt ie gerust dat het het beste is om een nieuwe auto te kopen 😊,
Dank alvast voor jullie goede raad
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:17 schreef racerdkb het volgende:
Ik heb me best er in verdiept maar ik zit toch een beetje vast.
Ik heb een Volvo V40 uit 1999 en wil winterbanden. Nu zit er op: 195/55R15.
Op de velg zelf staat 6Jx15x44 en typenummer 30813598 wat mij brengt op een steek van 4x114.3 en ET van 44.
Kan ik dan deze banden monteren?Volgens mij klopt de steek wel maar ze zijn minder hoog.
Zit op marktplaats te speuren maar dan kom ik bijvoorbeeld ook op dit soort advertenties waar geen steekmaat bij staat.
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.quote:Op zondag 6 januari 2019 17:00 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.
Dat kan, bijvoorbeeld, hier: (inclusief uitleg).
https://www.autodemontage(...)nadvies/afrolomtrek/
Natuurlijk moet je hier ook rekening mee houden wanneer je een complete velg met band koopt.
Hoe het met steek en ET waarde zit, ben ik helaas niet in thuis. Ik weet dat die waardes bestaan en wat ze zijn maar marges daarin weet ik niet (steek is steek en dat past of past niet).quote:Op zondag 6 januari 2019 17:04 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.
Dus als het 4 steek is en ET44 dan zit het sowieso wel goed en gaan ze passen? Ik ga naar 185/60R15 dus dat is 1,26% naar boven wat nog binnen de marge van 1,50% valt.
Bij moderne voertuigen staat het zekerweten in de boordcomputer, veel oudere auto's hebben het inderdaad nog in de complete tellergebeuren opgeslagen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:38 schreef Miniem het volgende:
Ik stel de vraag maar ff hier.
Ik wil naar een auto gaan kijken maar daar staat de km stand onlogisch geregistreerd. Ik vroeg waarom aan de verkoper. Hij zegt dat de km teller (snelheid) het niet deed en dat dat verplicht was voor de apk. Daarom is er een klok met een lagere km stand ingezet. Alleen die klokken zijn digitaal. Dus zou zon klok de km stand dan niet over moeten nemen van de boordcomputer?
Betreft een Yaris Verso uit 1999.
Dan nog weet je de echte stand niet want je weet niet hoeveel er daarna is gereden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:55 schreef Hamplakje het volgende:
De enige manier om de echte stand te weten is om te kijken naar stickertjes in de motorruimte die verklappen wanneer de olie, KVS airco etc allemaal is gedaan.
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:32 schreef bokkepoot het volgende:
Je kan hem ook een flush geven, dat wil ook wel het een en ander oplossen.
Precies wat het woord zegtquote:Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Das waar, maar Ts zal niet de eerste zijn die na het kleppen stellen nog steeds dat rateltje in de motor heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?
Olie verversen helpt niet als de kleppen echt de oorzaak zijn.
Kleppen stellen is normaal onderhoud, als je het gewoon lekker niet doet, slaan de kleppen op termijn zichzelf en/of de zittingen kapot, dan heb je een koprevisie aan je fiets hangen van een roodje of 2.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Psies, vraag eens een beetje rond.. was dit bij de Opeldealer?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.
Misschien eens bij een andere (universele) garage vragen.
Het gaat er over uit of je voor die ¤400 een nieuwe auto kunt kopen die net zo goed bevalt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Overblijfsel uit de tijd dat arbeid bijna niets kostte. Bij mijn eerste auto moest je 2 nokkenassen demonteren als je iets aan de klepspeling wilde veranderen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Autodoc.de of autodoc.nl? Zijn vaak ook niet duur.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:25 schreef 1marcelfilms het volgende:
Waar kan ik dit hier goedkoop krijgen, of hoe kan ik op amazon bestalen zonder credit card? [ afbeelding ]
Ik zal toch nog even updaten. Tis al weer een tijdje terug.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
De sticker moet aan de rechterkant zitten.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
Moet je die milieusticker om te mogen rijden in Duitsland rechtsboven of rechtsonder plakken?
Volgens mij zit ie bij mij al jaren links, nog nooit commentaar gehadquote:Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wordt er überhaupt op gecontroleerd? Sinds mijn bus een paar jaar terug een nieuw voorruit heeft zit er geen eentje meer op en ik kom ook in Duitse steden. Geen een bus bij ons heeft ‘m zover ik weet. Nog nooit wat over gehoord.
Hmm, toch een klein risico. Vooral omdat het verder niet duur is en m’n bus wel jaarvignetten en tolbadges krijgt voor landen waar ik ook niet elke maand kom. Naja, ze zullen zo hun redenen hebben op kantoor, niet mijn pakkie an.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Agent kan als hij hem mist je een boete uitschrijven. Zo controleren ze dat. Gebeurt inderdaad amper.
Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja?quote:
Ja.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben jij zo'n watje die gebruiksaanwijzingen leest ja?
Bedankt.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
De sticker moet aan de rechterkant zitten.
Indien de auto aan de bovenkant een gekleurde strip in het raam heeft, mag de sticker daar niet zitten.
Aanbevolen wordt de rechter onderkant - dan zit je altijd goed.
Zie: https://www.umwelt-plaket(...)-und-anbringung.html
Ik heb er 2 boven elkaar zitten.. Mooie oranje voor Duitsland en een rode voor Frankrijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heeft iemand al voor de milieuzones in Frankrijk een sticker?
Ik vind de vignetten altijd wel leuk staan op de voorruit, maar die van Duitsland is wel weer erg groot en steeds meer landen stappen over op e-vignet.
Een truc heb je niet nodig.quote:Op zondag 26 mei 2019 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een peugot 206 uit 2003 en heb net de vloeistoffen gechecked.
Nu heb ik 1 probleem en dat ik eigenlijk met geen mogelijkheid het niveau van de remvloeistof goed kan waarnemen. De electronica geeft geen foutmelding dus het zou goed moeten zitten echter vertrouw ik het niet helemaal.
Is er een truc om het vloeistofniveau te checken?
Je kan verliezen zonder dat er olie op de grond ligt.quote:Op zondag 26 mei 2019 19:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een truc heb je niet nodig.
Draai het dopje van het reservoir af en zorg dat het peil +/- 1 cm onder de bovenkant van het reservoir staat.
Maar als je geen melding krijgt en alles werkt gewoon, waarom dan je bezorgdheid?
Heb je lekjes waardoor je spul op de grond ziet leggen als je ergens geparkeerd hebt gestaan?
APK recent? Dan wordt er nl. ook naar gekeken.
Wanneer laatste beurt gehad waarbij dus ook het niveau gecheckt wordt?
APK is in december geweest.quote:Op zondag 26 mei 2019 19:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een truc heb je niet nodig.
Draai het dopje van het reservoir af en zorg dat het peil +/- 1 cm onder de bovenkant van het reservoir staat.
Maar als je geen melding krijgt en alles werkt gewoon, waarom dan je bezorgdheid?
Heb je lekjes waardoor je spul op de grond ziet leggen als je ergens geparkeerd hebt gestaan?
APK recent? Dan wordt er nl. ook naar gekeken.
Wanneer laatste beurt gehad waarbij dus ook het niveau gecheckt wordt?
Heb ik helaas niet naar gekeken. Dit soort dingen bedacht ik ook pas toen ik thuis was.quote:
Voor dit soort vragen is https://www.kroon-oil.com/nl/ een prima site.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:08 schreef Schuifpui het volgende:
Hoeveel koelvloeistof gaat er normaal gesproken in een auto? Ik kan nergens een inhoud van het koelsysteem vinden.
5L inderdaad, thanks. Ik denk dat er uiteindelijk zoiets is bij gegaan. Dan was ie waarschijnlijk bijna helemaal leeg, aangezien er niet veel lekkage te zien was.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:36 schreef oldford het volgende:
[..]
Voor dit soort vragen is https://www.kroon-oil.com/nl/ een prima site.
Tik je kenteken in of zoek op omschrijving. Klik dan op koelsysteem (onder aan de lijst).
N.B.: Hoeveelheid koelvloeistof hangt mede af van hoeveel vermogen (en hitte) een motor levert.
Een Clio zit meestal rond de 5 a 6 liter. Een dikke 3.0 liter kan wel 10 liter koelvloeistof hebben.
Vieze ABS sensor(en)?quote:Op maandag 3 juni 2019 23:56 schreef Lidl het volgende:
Rijp voor de sloop of niet?
Xsara Picasso 2.0 automaat bj 2004
Storingslampjes ESP/ASR gaan branden, automaat lijkt dan plotseling bij afremmen niet terug te schakelen waardoor je vanuit stilstand hoge toeren maakt om op gang te komen. Dan komt storingsmelding "storing automatische versnellingsbak".
Tijdens het rijden is het wel mogelijk handmatig terug of door te schakelen alleen niet vanuit stilstand als die storingen opdoemen.
Op internet verschillende theorieën gezien van automatenbak spoelen tot aan ABS sensor vervangen.
ABS sensor (zeggen ze) kan een oorzaak zijn van de kettingreactie. ABS sensor kan geen meting doen, computer gaat in noodloop en schakelt ESP/ASR uit waardoor versnellingsbak ook in soort safemode gaat ofzo.
Storing kan van 1 op ander moment ineens weg zijn, lampjes gaan uit en auto rijdt weer als een zonnetje
Ik heb er geen verstand van, dealer kan donderdag pas uitlezen en eigen garage heeft vrijdag pas tijd.
Het bleek trouwens een defecte ABS ring te zijn die om de as zit. Ring kostte 15 euro en alle problemen zijn daarmee verholpenquote:Op maandag 3 juni 2019 23:56 schreef Lidl het volgende:
Rijp voor de sloop of niet?
Xsara Picasso 2.0 automaat bj 2004
Storingslampjes ESP/ASR gaan branden, automaat lijkt dan plotseling bij afremmen niet terug te schakelen waardoor je vanuit stilstand hoge toeren maakt om op gang te komen. Dan komt storingsmelding "storing automatische versnellingsbak".
Tijdens het rijden is het wel mogelijk handmatig terug of door te schakelen alleen niet vanuit stilstand als die storingen opdoemen.
Op internet verschillende theorieën gezien van automatenbak spoelen tot aan ABS sensor vervangen.
ABS sensor (zeggen ze) kan een oorzaak zijn van de kettingreactie. ABS sensor kan geen meting doen, computer gaat in noodloop en schakelt ESP/ASR uit waardoor versnellingsbak ook in soort safemode gaat ofzo.
Storing kan van 1 op ander moment ineens weg zijn, lampjes gaan uit en auto rijdt weer als een zonnetje
Ik heb er geen verstand van, dealer kan donderdag pas uitlezen en eigen garage heeft vrijdag pas tijd.
Die het meest dichtbij ligt.. merken zeggen niets.. De specificaties zijn veranderlijkquote:Op zaterdag 6 juli 2019 13:59 schreef Miniem het volgende:
Welk merk kleppendekselpakking is het beste? Of maakt het niet uit?
Elring, Blue Print, Payen of Viktor reinz?
Is voor een Toyota Corolla Verso.
Die het meest dichtbij ligt? Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die het meest dichtbij ligt.. merken zeggen niets.. De specificaties zijn veranderlijk
Nou waar je het minst ver voor hoeft te rijden of te rekken in het magazijn... Das het beste..quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Die het meest dichtbij ligt? Wat bedoel je?
Oh ik bestel het bij Winparts, en dit zijn de opties. Vandaar mijn vraag. Moet toch nog wat andere zooi mee bestellen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou waar je het minst ver voor hoeft te rijden of te rekken in het magazijn... Das het beste..
Een universele onderdelenhandelaar als Brezan ofzo heeft altijd prima spul
Tja je zou even kunnen vragen naar "wat is goed spul" of de beste optie..quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oh ik bestel het bij Winparts, en dit zijn de opties. Vandaar mijn vraag. Moet toch nog wat andere zooi mee bestellen.
Heb maar een appje gestuurd met de vraag wat de beste optie is.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 14:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Tja je zou even kunnen vragen naar "wat is goed spul" of de beste optie..
Dat is altijd wat ik vraag als er meerdere opties zijn..
Ze hebben vast wel een chat daar..
(Zitten hier praktisch om de hoek trouwens, was eerder (of nog steeds) een sloperij.. prima lui wel)
https://www.dvhn.nl/archi(...)er-zit-20656309.html
Ja zitten op een prachtig plekje.. (Japoto zit er vlakbij trouwens)quote:Op zaterdag 6 juli 2019 15:09 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heb maar een appje gestuurd met de vraag wat de beste optie is.
Leuk om te lezen! Wist niet dat de naam afkomstig is van de plaatsnaam waar ze gevestigd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vermoeden heb ik ook, maar wil zo veel mogelijk uitsluiten. Heb de auto paar weken geleden gekocht en de rit naar huis was zo'n goede 150km. Ook in de dagen erna geen issues gehad totdat ik zelf aan het kloten ging. Ik had op voorhand nog de ventilatie uitgezet en alleen de radio aangehad in dat uurtje. Maar alles kan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef ColtZ40 het volgende:
Accu kapot. Is al snel als hij een keer geheel ontladen is.
56Ah accu, Output van de lader: 0,8/3,8A. Dit is m.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:39 schreef oldford het volgende:
Met hoeveel ampere laad die Lidl acculader?
En hoeveel Ah is de accu?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |