Je moet even de goede URL tussen [IMG] zetten.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:37 schreef Rob310 het volgende:
[..]
hier ook niet
Moet toch gewoon werken, Imgur op Fok! ?
elke 9000-10000 1 liter dus dat valt nog te overzien, maar het viel nu op dat er wat onder de wagen lag. Waarschijnlijk nu pas 'overgelopen'.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet even de goede URL tussen [IMG] zetten.
gefixt
Maar lekt er veel uit/moet je regelmatig bijvullen?
Komt vast wel iemand die er meer verstand van heeft. Zijn meestal geen plekken waar je vlot het lek kan verhelpen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:04 schreef Rob310 het volgende:
[..]
elke 9000-10000 1 liter dus dat valt nog te overzien, maar het viel nu op dat er wat onder de wagen lag. Waarschijnlijk nu pas 'overgelopen'.
Nu weer volle peilstok, eens kijken hoeveel Km er nu voorbij gaan eer er weer die liter nodig is.
Maar voor het geval dat, wilden we graag even weten wat hier zou kunnen lekken.
Apk komt er namelijk ook weer aan.
Een korte blik op Google laat toch duidelijk anders vermoeden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:17 schreef oldford het volgende:
Het effect van banden op het brandstofverbruik (mist op de juiste spanning) is erg klein en in de praktijk bijna niet meetbaar. Dat geldt voor een ander profiel, een ander merk of een andere draagkracht.
Een 'klik' is denk ik mechanisch; kan een rafelende koppelingskabel zijn, maar ook een vinger van de drukgroep en/of alles ertussenin.quote:Op maandag 8 oktober 2018 20:43 schreef pitboer het volgende:
Hallohallo.Bij het op laten komen van de koppeling voel ik bij het laatste stukje een klik en wil die zeg maar omhoog schieten.Het gaat om een Mazda 323f uit 2000.Lekt zover ik kan zien niet.
Morgen even naar de sloop?quote:Op woensdag 26 december 2018 10:40 schreef das_phantom het volgende:
Vraag:
Heeft iemand een creatieve oplossing om toch het oliepeil te kunnen meten?
Beste optie, maar wel een dikke investeringquote:Op woensdag 26 december 2018 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
Of even investeren
https://www.autoteileprof(...)e/olstab/honda-civic
Gewoon naar een willekeurige sloperij rijden (liefst eentje met veel japanners) die weten wel welke je nodig hebt..quote:Op woensdag 26 december 2018 17:05 schreef das_phantom het volgende:
Eens, prima auto dus wil hier ook niet meer doorgaan, is zonde. Onderdelensites ben ik mee bezig, maar krijg geen matches op mijn model. Onderdelenlijn heb ik een bericht op geplaatst, maar helaas geen aanbiedingen. Het aanbod voor dit model auto op sloperijen is vrij gering.
Met olietappen, bedoel je dan twee keer in twee maanden, zodat ik ook het verbruik kan meten?
Waar ik net nog aan dacht is contact leggen met Honda Nederland, om te achterhalen of er nog meer recente modellen zijn met gelijke motor, zodat het makkelijker is om aan een peilstok te geraken.
Marktplaats en eBay hou ik in de gaten.
Olie terug gooien.quote:Op woensdag 26 december 2018 12:51 schreef ColtZ40 het volgende:
Olie aftappen, meten hoeveel het is en dan op de site van kroonolie kijken hoeveel erin moet. Olie die je eruit hebt gehaald aanvullen tot hoeveel het moet zijn en er terug in gooien.
Dat verdiend deze domme vraag.quote:Op woensdag 26 december 2018 17:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Olie terug gooien.
Goed plan, al het vuil in het carter ongefilterd weer in je kop gooien, geen probleem!
War een "tips" hier weer zeg
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.quote:Op woensdag 26 december 2018 17:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Gewoon naar een willekeurige sloperij rijden (liefst eentje met veel japanners) die weten wel welke je nodig hebt..
En dan niet zo karig met info.. cilinderinhoud of motortype is je wel bekend toch? Ook je locatie is wel handig als je gerichte tips wilt..
Maargoed de meeste van die blokjes zitten in meerdere types.. en soms zijn de peilstokken uit andere motoren ook bruikbaar..
Er is geen sloperij die losse peilstokken op internet gaat zetten.. ze zijn geen webshop.. En dan nog is het de moeite niet..
Ik heb ook wel peilstokken.. maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om ze op internet te zetten.. dat kost meer tijd dan het opbrengt..
Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperijquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
wil het hele land wel door voor deze auto.
Niet alles staat online, maar er zijn autodemontagebedrijven zat; gewoon effe bellen, ik weet zeker dat je binnen no time een peilstokkie hebt. Sowieso, als ik die prijzen zo zie, zou ik hem gewoon nagelblingbling nieuw bestellen bij de dealer, die heeft hem ook gewoon, en anders next day, als hij hem moet bestellenquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Goei bezigquote:Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperij
Geen dank
Gewoon even op de Liede kijken dan... Een miljoen miljard sloperijen..quote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
OK, dank je. Dat ga ik wel vinden. Schoonmaken er om heen zal ook wel helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.
Zoals eerder aangegeven geen V-snaar maar Multiriem.quote:Op woensdag 2 januari 2019 02:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje van een A-technisch persoon.
Sinds een paar dagen hoor ik bij het opstarten van mijn zes jaar oude Toyota met 109k kilometers een knarsend piepend geluid vanonder de motorkap wat verdwijnt als de motor warmgedraaid is, na een paar minuten.
Volgens mij als leek is dit de v-snaar? Kan dit kloppen? En zo ja, kan het kwaad? Of is het verstandig de v-snaar te vervangen?
Ik vraag het even hier, want ik woon in het buitenland en als ik de toyota dealer vraag, zegt ie gerust dat het het beste is om een nieuwe auto te kopen 😊,
Dank alvast voor jullie goede raad
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:17 schreef racerdkb het volgende:
Ik heb me best er in verdiept maar ik zit toch een beetje vast.
Ik heb een Volvo V40 uit 1999 en wil winterbanden. Nu zit er op: 195/55R15.
Op de velg zelf staat 6Jx15x44 en typenummer 30813598 wat mij brengt op een steek van 4x114.3 en ET van 44.
Kan ik dan deze banden monteren? Volgens mij klopt de steek wel maar ze zijn minder hoog.
Zit op marktplaats te speuren maar dan kom ik bijvoorbeeld ook op dit soort advertenties waar geen steekmaat bij staat.
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.quote:Op zondag 6 januari 2019 17:00 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.
Dat kan, bijvoorbeeld, hier: (inclusief uitleg).
https://www.autodemontage(...)nadvies/afrolomtrek/
Natuurlijk moet je hier ook rekening mee houden wanneer je een complete velg met band koopt.
Hoe het met steek en ET waarde zit, ben ik helaas niet in thuis. Ik weet dat die waardes bestaan en wat ze zijn maar marges daarin weet ik niet (steek is steek en dat past of past niet).quote:Op zondag 6 januari 2019 17:04 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.
Dus als het 4 steek is en ET44 dan zit het sowieso wel goed en gaan ze passen? Ik ga naar 185/60R15 dus dat is 1,26% naar boven wat nog binnen de marge van 1,50% valt.
Bij moderne voertuigen staat het zekerweten in de boordcomputer, veel oudere auto's hebben het inderdaad nog in de complete tellergebeuren opgeslagen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:38 schreef Miniem het volgende:
Ik stel de vraag maar ff hier.
Ik wil naar een auto gaan kijken maar daar staat de km stand onlogisch geregistreerd. Ik vroeg waarom aan de verkoper. Hij zegt dat de km teller (snelheid) het niet deed en dat dat verplicht was voor de apk. Daarom is er een klok met een lagere km stand ingezet. Alleen die klokken zijn digitaal. Dus zou zon klok de km stand dan niet over moeten nemen van de boordcomputer?
Betreft een Yaris Verso uit 1999.
Dan nog weet je de echte stand niet want je weet niet hoeveel er daarna is gereden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:55 schreef Hamplakje het volgende:
De enige manier om de echte stand te weten is om te kijken naar stickertjes in de motorruimte die verklappen wanneer de olie, KVS airco etc allemaal is gedaan.
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:32 schreef bokkepoot het volgende:
Je kan hem ook een flush geven, dat wil ook wel het een en ander oplossen.
Precies wat het woord zegt doorspoelenquote:Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Das waar, maar Ts zal niet de eerste zijn die na het kleppen stellen nog steeds dat rateltje in de motor heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?
Olie verversen helpt niet als de kleppen echt de oorzaak zijn.
Kleppen stellen is normaal onderhoud, als je het gewoon lekker niet doet, slaan de kleppen op termijn zichzelf en/of de zittingen kapot, dan heb je een koprevisie aan je fiets hangen van een roodje of 2.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Psies, vraag eens een beetje rond.. was dit bij de Opeldealer?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik ook. Daarom schrok ik ook van het startbedrag van 400 euro, wat nog hoger kan worden afhankelijk van wat ze vinden.
Misschien eens bij een andere (universele) garage vragen.
Het gaat er over uit of je voor die ¤400 een nieuwe auto kunt kopen die net zo goed bevalt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
Overblijfsel uit de tijd dat arbeid bijna niets kostte. Bij mijn eerste auto moest je 2 nokkenassen demonteren als je iets aan de klepspeling wilde veranderen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom is kleppen stellen zo duur?
Als je weet wat je doet os et niet héél veel werk.
Autodoc.de of autodoc.nl? Zijn vaak ook niet duur.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:25 schreef 1marcelfilms het volgende:
Waar kan ik dit hier goedkoop krijgen, of hoe kan ik op amazon bestalen zonder credit card? [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |