Hadden ze nog liggen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:42 schreef bokkepoot het volgende:
5W30, gewoon hetzelfde houden.
Grotere vraag is waarom zit er dat in.?
Het belangrijkste is toch om de zelfde soort olie bij te vullen? (ik bedoel geen syntetische en minerale of semi door elkaar vullen. De viscositeit vermengt zich vanzelf wel (wordt ietsjes verdikt of ietsjes verdund))quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Mijn laatste post:
In mijn Corsa hoort volgens het boekje semi-synthetisch 10w40 olie in. Echter heeft de garage de laatste keer er 5w30 in gegooid. Als ik nu olie bij wil vullen kan ik er dan 10w40 bij gooien of beter 5w30?
Dat ligt eraan hoe rot ie is.. kun je niets van zeggen met deze infoquote:Op dinsdag 20 februari 2018 15:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hoelang doet een ervaren monteur normaal gesproken over het vervangen van twee schokbrekers? Betreft een Seat Leon.
Voor of achter scheelt ookquote:Op dinsdag 20 februari 2018 15:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hoelang doet een ervaren monteur normaal gesproken over het vervangen van twee schokbrekers? Betreft een Seat Leon.
hoe rot? Die monteur?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe rot ie is.. kun je niets van zeggen met deze info
Voor. En gewoon ‘op’. Rotheid valt niet uit te drukken in een percentage of wel dan.quote:
Hij bedoelt denk ik of het allemaal een beetje los wil en gangbaar is..quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Voor. En gewoon ‘op’. Rotheid valt niet uit te drukken in een percentage of wel dan.
Dat dus.. als het eentje uit 2000 is (zouden die uberhaupt nog rijden?) dan kun je best even werk hebben..quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik of het allemaal een beetje los wil en gangbaar is..
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoe rot? Die monteur?
Wel een beetje bot dit hoor
Ik zou eerst gaan zoeken naar een elektrisch schema.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:27 schreef valentijn7 het volgende:
Als ik de verlichting aandoe dan gaan de voorlichten gelijk aan. De dashboardverlichting en achterlichten pas na enkele minuut tezamen. Ik heb ontdekt dat de verlichting gelijk aangaat als ik al eerder die dag heb gereden of aan het eind van een rit. Ik denk een verband met de temperatuur (van de motor?).
Waar kan ik het beste beginnen met het onderzoek als ik op zoek wil naar een oplossing?
Ja, en stikstoflucht is vooral een groot verdienmodel. Want gewone lucht bestaat al voor 90% uit stikstoflucht.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:01 schreef Miniem het volgende:
Mijn banden zijn gevuld met stikstof. Echter staan er 2 banden niet meer op spanning. Kun je deze bijvullen met gewone lucht?
feit of fabel?quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja, en stikstoflucht is vooral een groot verdienmodel. Want gewone lucht bestaat al voor 90% uit stikstoflucht.
Die lucht wat je in banden pompt.... niet de lucht welke wij inademen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
feit of fabel?
Volgens mij ga je deaud als dat zo zou zijn
same shit broquote:Op dinsdag 3 april 2018 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Die lucht wat je in banden pompt.... niet de lucht welke wij inademen.
Even opgezocht op het internetz:quote:
is ook bullshit in zekere zin.. Grotere stikstofmoleculen bladiebla.. Ok, dus die 21% zuurstof ontsnapt, dus in (hun) theorie wordt het stikstofgehalte in je banden vanzelf steeds hogerquote:Op dinsdag 3 april 2018 13:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Even opgezocht op het internetz:
"Perslucht bestaat gewoon uit buitenlucht,een mengsel van 78% stikstof, 21% zuurstof en 1% waterdamp en andere gassen."
Het is dus 78% i.p.v. 90% die ik gokte. Maar mijn boodschap was gewoon: dat het betalen voor stikstoflucht, eigenlijk bezeikte boel is in zekere zin.
Bij profile deden ze het gratis toen ik nog bij FBTO zat. En wellicht blijven je banden wel iets langer op spanning, alleen veel automobilisten denken vervolgens: dat ze hun bandenspanning dan niet meer hoeven te controleren.
De radio is zeer waarschijnlijk standaard. De meeste auto's helaas niet. Maar er bestaan verloopstekkers voor. Dat maakt je radio gelijk wel duurder.quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn autoradio speelt alleen nog maar radio, de cd-speler is stuk en usb of bluetooth heeft 'ie niet. Nu zag ik bij Amazon deze:
[ afbeelding ]
https://www.amazon.de/dp/B074DYNSKP
Kan ik die gewoon aansluiten? Ik heb er geen verstand van verder, dus weet ook niet echt waar ik op moet letten.
Mijn auto: een Mitsubishi Carisma '98
Ik zag ook wel verloopstekkers inderdaad, kost ongeveer 15 euro. Of de radio meegeleverd werd weet ik niet, ik heb 'm derdehandsquote:Op woensdag 18 april 2018 07:44 schreef nanuk het volgende:
[..]
De radio is zeer waarschijnlijk standaard. De meeste auto's helaas niet. Maar er bestaan verloopstekkers voor. Dat maakt je radio gelijk wel duurder.
De huidige radio, zat die er al in bij aflevering van de auto?
Ja, dat is ook weer waar.quote:Op zondag 27 mei 2018 08:12 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je auto geschorst is hoef je de auto niet Apk te keuren.
Waarom zou je het doen als je er toch niet mee gaat rijden?
Dan ontschors en verzeker ik hem toch gewoon. Zo gebeurd. Apk hoeft dan niet meer.quote:Op zondag 27 mei 2018 08:34 schreef ColtZ40 het volgende:
Je mag hem niet verplaatsen als hij geschorst is.
Eerste hit op Google https://www.rdw.nl/partic(...)en-tijdens-schorsingquote:Als uw kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Als uitzondering op deze regel mag u voor een Algemene Periodieke Keuring (APK) met uw geschorste voertuig naar het keuringsbedrijf rijden. De reden voor deze uitzondering is, dat uw voertuig een geldige APK moet hebben op het moment dat de schorsing afloopt of door u wordt beëindigd.
Klopt, dat zeg ikquote:Op zondag 27 mei 2018 10:32 schreef daNpy het volgende:
Volgens mij mag je hem wel naar de APK en terug rijden als hij geschorst is, maar ook alleen die route.
Edit:
Ja dus
[..]
Eerste hit op Google https://www.rdw.nl/partic(...)en-tijdens-schorsing
Waarom ga je dan niet naar een keuringsstation wat wél op afspraak werkt? Dan kun je er ook bij blijven en weten wat er aan de hand isquote:Op zondag 27 mei 2018 10:59 schreef Miniem het volgende:
[..]
Klopt, dat zeg ik
Maar gaat om de verzekering voor 1 dag omdat ik daarheen moet. + dat het keuringsstation niet op afspraak werkt. Zon formulier kan ik niey voorleggen als ik dan aangehouden wordt.
Is een onafhankelijk keuringsstation, daaromquote:Op zondag 27 mei 2018 11:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar een keuringsstation wat wél op afspraak werkt? Dan kun je er ook bij blijven en weten wat er aan de hand is
Bovendien kun je met de factuur altijd tonen dat je onderweg was van of naar het keuringsstation.
En heb je al gebeld met de verzekering? Ik weet dat die het vaak niet (willen) snappen, maar je kan gewoon je kenteken voor 1 dag verzekeren neem ik aan, anders bel je een andere.
lees de TT eens?.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
Ruilpomp om te checken of het in de pomp of in de auto zit.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
Pomp draait niet, krijgt wel signaal, is niet kapot. Aircospecialist en Garage weten het ook niet, klinkt niet erg eenvoudig of als onderhoud. Zit er iets van electronica op de pomp?quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
thermokoppel, en pressostaat om de boel te regelen/beveiligenquote:Op donderdag 14 juni 2018 18:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Pomp draait niet, krijgt wel signaal, is niet kapot. Aircospecialist en Garage weten het ook niet, klinkt niet erg eenvoudig of als onderhoud. Zit er iets van electronica op de pomp?
is meestal één geheel, en dat is wel aardig zelf te doen. Wel heel secuur doen en opletten dat het allemaal mooi en netjes aansluit, anders heb je binnenkort een topic waar je dompelpompen op kunt aansluiten.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een 206 uit 2004 en gisteren zag ik dat mijn linkerachterlicht kapot is.
De buitenste kap is gebroken.
Deze moet dus vervangen worden. Is dat makkelijk zelf te doen?
En moet ik een geheel nieuw achterlicht kopen of volstaat alleen de kap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |